Ervaringen, hints en tips over matrassen / boxsprings

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Techfreak schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:26:
[...]
Ik heb doordat ik mijn werk niet meer kan doen meer tijd dan ik zou willen. Dus voer ik eindeloze gesprekken met AI chatbots om dingen uit te diepen. Chatgpt blijft vaak erg hangen in op marketing gebaseerde reacties. Maar Deepseek, Qwen en Z geven meer info als je blijft doorvragen. Zo is de claim dat mensen 300ml vocht per nacht verliezen die in hun matras wordt opgenomen niet op praktisch wetenschappelijk onderzoek gebaseerd. Als er per nacht een blikje cola aan vocht in je bed zou lopen zou je behoorlijk nat beddengoed hebben.
Als je een blikje cola in je bed giet, ga je dat wel merken ja. Maar dat komt omdat het dan zowel in tijd als in plek zeer geconcenteerd vochtig is. Dat is niet te vergelijken met diezelfde hoeveelheid spreiden over 8 uur, waarbij de verdeling ook over het verdelingsoppervlak (matras, lakens, dekbedden) ook nog eens veel hoger is. Per dag verlies je gemiddeld via de huid ook zo'n 300 tot 500ml water, zonder dat je huid nat hoeft te worden. Maar als je 300ml water over je heen gooit, merk je het direct. Dat komt simpelweg door concentratie in tijd en oppervlak.
Yaksa schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:23:
[...]
De dekbedden van tegenwoordig ademen gedurende de nacht ook, je beweegt zelf van de ene naar de andere zij (of rug) en hierdoor verdampt er natuurlijk ook al vocht, puur omdat je zelf als een 'kacheltje' in bed ligt. Het kan misschien wel kloppen dat je lichaam die hoeveelheid vocht gedurende de nacht verliest, maar je plast het niet uit, bij wijze van spreken dan.
Er zijn genoeg mensen die soms een broeierig bed ervaren. Dat is afhankelijk van matras, dekbed en dekbedovertrekken, en je lichaam.

Heb zelf een lange tijd geleden met een matras één of enkele dagen op de grond geslapen vanwege een verhuizing. Dat voelde toen dacht ik opvallend broeierig aan, maar weet het niet precies meer.

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-02 09:50
BeachboyNL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:59:
Heeft iemand ervaring met dit product? Ik wil graag mijn kant van de topper iets steviger maken dan die van mijn vrouw.
Wordt geplaatst tussen het matras en de topper.

https://basiqsleep.nl/products/basiq-support
Hoi,
Hebben mensen ervaring met dit product, of zijn er andere betere opties waar ik het bestaan nog niet vanaf weet waar ik naar moet kijken?
Gr.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:10
Techfreak schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:54:
[...]

Is dat niet een beetje ongenuanceerd haha? Ik ben het met je eens dat je ai moet sturen. Toen ik vroeg: is dat vochtverlies van 300ml in je matras geen verkooppraatje? Eerst kreeg ik, met websearch, nee als antwoord. Alle bronnen waren beddenwinkels. Ik vroeg om dieper te graven naar onafhankelijk onderzoek. Toen lag het toch anders. Als je zegt dat ai kan zeggen wat je als gebruiker wil, klopt dat tendele. Toch heeft ai veel meer data als wij dus veel meer data om een oordeel te vellen dan wij.
Ja en een oordeel laten vellen door een serverpark dat ik niet ken, no thanx. Zelfs een legertje hooglereraren worden het niet eens, en gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Zoveel mensen zoveel meningen. En dan op een pc afgaan, bleh, waarom zou ik. Nee dan ga ik toch liever op een politicus af waarbij ik een gevoel heb, zeg Henri, of Jetten. Daarvan kan je in ieder geval nagaan hoe hun jeugd/ontwikkeling was.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:18
Hopelijk is er hier nog iemand die wat zinsvol kan zeggen. Mijn vrouw en ik zijn toe aan een nieuwe topper. Momenteel hebben we een AeroMax nature topper maar deze heeft inmiddels last van kuilvorming.
Ik heb een gevoelige onderrug en heb dan ook baat bij een goede topper. Gevoelsmatig denk ik van; ok; we pakken de opvolger (https://www.swisssense.nl...omax-comfort-i-geen-split) maar misschien is er inmiddels wat beters. Ik lees over koudschuim, latex, traagschuim, hybride.

Iemand die van dezelfde topper afkomt en hier iets over kan zeggen?

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:17
We hebben ondertussen een Tempur form plus medium en firm besteld, showroom modellen voor 50% korting. €600 ps. Ik twijfel nog wel om mijn ‘firm’ in te ruilen voor een Mattsleep medium/hard met verkoelende hoes voor €492.

Verder bij totaalbed gaan we waarschijnlijk voor dit ledikant https://totaalbed.nl/prod...eds?variant=5118411758010

Alternatief is: https://www.beterbed.nl/b...7162e17c1%5D=eiken+honing

En ze hadden een paar elektrische lattenbodems showroom model voor ca €260. Zijn deze: https://totaalbed.nl/prod...ad?variant=51184146317640

Lijken mij ongeveer dezelfde als de bossflex 600 van Beterbed?

Zijn we voor €3k klaar totaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Santee op 14-02-2026 20:30 ]

• Sjah
Mooie deal hier en daar, nice. Maar het moet me toch vh lever, dat ik die ledikanten, voor dat bewerkt hout, duur betaald vind.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02 20:33
stin00 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:47:
[...]

Hele volkstammen liggen op een Japanse Futon en dat werkt prima zonder ventilatie. Daarnaast.. veel matrassen zijn gemaakt van onnatuurlijke materialen die ook nog eens worden gecoat in chemische brandwerende meuk. Daar heb je waarschijnlijk meer last van dan wat bateriën in je hoeslaken en molton.

Gewoon tijdig je hoeslaken + molton wassen en elke dag je deken open slaan en dus niet 'netjes' je bed opmaken, want dat werkt averechts :+ Je kan prima met een matras op de grond slapen. We zijn er alleen een hele wollige wetenschap van gaan maken dat alles ademend, koelend, vochtregulerend, drukverlagend, verend en weet ik het wat moet zijn. Alles voor de illusie van de perfecte slaap.

(En bij de tegenwoordig goed geisoleerde woningen is degelijke mechanische ventilatie / WtW vooral belangrijk voor een gezond slaapklimaat)
Precies, blijkbaar moet een duur matras ook "veel beter slapen" dan een matras van 250 euro van de ikea. Net zoals een luidsprekerkabel van 500 euro de meter ook veel beter klinkt dan eentje van 3 euro de meter. /s

Als er kortingen van M-line zijn, 1+1 gratis, wordt er dus ontzettend veel winst op een dergelijk matras gemaakt. Slimme marketing, en veel mensen trappen daar in. En betalen onnodig veel voor een matras.
En kuilvorming komt alsnog veelvuldig voor bij matrassen van 1000+ euro van Auping en M-line.

Iedereen van 40 jaar en ouder moet onderhand geen rug meer overhebben nu, door al die bonnelveringmatrassen en spiraalbodems die we vroeger hadden. Kon je wel prima op springen trouwens :+

• Santee
Sjah schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:26:
Mooie deal hier en daar, nice. Maar het moet me toch vh lever, dat ik die ledikanten, voor dat bewerkt hout, duur betaald vind.
Als in duur voor wat je krijgt? Massief eikenhout is eenmaal duur toch.

• Trichoglossus
Santee schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 18:33:
[...]

Als in duur voor wat je krijgt? Massief eikenhout is eenmaal duur toch.
En anders kan je ook kijken voor bijvoorbeeld een grenen bed ombouw. Die zijn aanzienlijk goedkoper dan de massief eiken ombouw.

• Techfreak
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 25-02 10:57
Robbie T schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 15:56:
Hopelijk is er hier nog iemand die wat zinsvol kan zeggen. Mijn vrouw en ik zijn toe aan een nieuwe topper. Momenteel hebben we een AeroMax nature topper maar deze heeft inmiddels last van kuilvorming.
Ik heb een gevoelige onderrug en heb dan ook baat bij een goede topper. Gevoelsmatig denk ik van; ok; we pakken de opvolger (https://www.swisssense.nl...omax-comfort-i-geen-split) maar misschien is er inmiddels wat beters. Ik lees over koudschuim, latex, traagschuim, hybride.

Iemand die van dezelfde topper afkomt en hier iets over kan zeggen?
Heb je gecontroleerd of de kuil echt alleen in je topper is, en niet in het onderliggende matras? Anders gaat een nieuwe topper niet werken.

• Robbie T
  • Laatst online: 10:18
Techfreak schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 22:59:
[...]

Heb je gecontroleerd of de kuil echt alleen in je topper is, en niet in het onderliggende matras? Anders gaat een nieuwe topper niet werken.
Yes, dankje. De matrassen zijn nog helemaal in orde!

• Santee
Trichoglossus schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 22:09:
[...]

En anders kan je ook kijken voor bijvoorbeeld een grenen bed ombouw. Die zijn aanzienlijk goedkoper dan de massief eiken ombouw.
Ik vind het op zich geen issue, ik vind massief eikenhout mooi en fijn voelen. Zo lang het bed maar lang mee gaat. Ik vroeg mij gewoon zijn reactie af. Ik had voorheen een Ikea Malm en die begon te piepen en kraken en stootte mijn been altijd tegen de rand, echt een rot bed vond ik het. Ik wil nu gewoon investeren in iets dat een half mensenleven mee kan, zo niet heel. Daar wil ik best €1250 voor lappen.

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:18
Heb flink wat gelezen in dit topic en inmiddels ook al een aantal beddenzaken gehad maar wordt er nog altijd niet echt wijzer op. Veel verschillende antwoorden op dezelfde vraag.

Daarom dacht ik misschien dat jullie iets beter kunnen helpen.
Wij zijn voor het eerst op zoek naar een boxspring. Ons huidige bed met lattenbodem en oud matras begint namelijk echt aan vervanging toe te raken.

Lattenbodem willen we niet meer omdat dit veel kraakt en mijn vriendin ook epileptische aanvallen snachts krijgt waardoor stevigheid wel belangrijk is en hier wel eens een latje is afgebroken van we naar boxsprings zijn gaan kijken.

Verder ben ik 85kg en 185cm en zij is 165cm en 85kg. Beide zijslapers waar ik zelf af en toe last krijg van mijn schouder als ik te lang op 1 zij lig. Hierdoor vaker aan het draaien.
Qua maat past bij ons max 160cm x 200cm dus hier willen we ook voor gaan

Eerst Leen Bakker en Jysk gehad (gevoel dat dit vooral vloeken in de kerk is). Hier was de service ook niet heel geweldig met juiste informatie had ik het gevoel. Was meer van ga maar eens liggen welke lekker ligt. En als het een keer te hard of te zacht is draai je het matras om.
Daarna bij Swiss Sense geweest. Hier meer informatie gekregen en ook verschillende modellen getest.
Bij hen kwam het erop neer dat je 1 model matras kreeg dus of firm of medium. Niet direct om te draaien naar een andere stevigheid.
Met liggen kwamen we uit bij een 1000 pocketvering die lekker lag. Zij gaven aan dat een topper wel nodig was en liet ons daar ook wat van testen. Eerst 1tje met koudschuim en daarna 1tje met minipocketveren.
Volgens hen waren zij de enige die er minipocketveren in hadden en kan hier inderdaad verder ook weinig over vinden.

Er werd ook echt gestuurd op degene met mini pocketveren (was ook prijziger).
Aangeraden werd de aeromax comfort 1 (hierboven al een keer een vraag over gesteld maar zag nog geen antwoord). Zij hadden als koudschuim optie vooral de Gazella Comfort 1 naar ons aangeraden.
Uiteindelijke plaatje na kortingen (werd aangegeven dat ik speciale welkomskorting kreeg maar al uitgevonden dat dit gewoon een algemene code is) kwam op 2000,-. Dit is een hoop geld en niet direct iets wat ik had verwacht maar we zijn nieuw in de markt dus oke budget bijstellen en verder kijken wat nog meer geadviseerd wordt.
Hier werd aangeraden om het matras regelmatig om te keren.

Hierna bij Beter Bed geweest. Hier kregen we weer het advies probeer eens wat matrassen wat goed liggen.
Daar kwamen we weer uit dat we op een medium kant beter lagen maar hun matrassen hadden dan 2 zijdes waar een stevige en een medium kant op zat.
Zij gaven aan dat mini pocketveren onzin waren en iets wat swiss sense had verzonnen voor extra te kunnen vragen. Volgens hen was het ook totaal niet nodig om iets met pocketveren in het matras regelmatig te draaien.
Qua topper kwamen we bij een iets dikkere uit met koudschuim. Maar volgens verkoper zou het verder niet uitmaken en ging het vooral om de dikte dan.

Qua prijs kwamen we daar rond de 1900,- uit. Dus ook niet echt een verschil.

Dan nog een paar lokale winkels in geweest maar vrij weinig keuze en vooral het leen bakker gehalte of beter bed gehalte. Niet veel wijzer dan dat geworden.
Je merkt echt dat de verkopers gewoon kijken waar ze het fijnste binnen een budget naar toe willen gaan.
Mijn budget had ik bij de winkels na swiss sense op 2000,- gezet en dit aangegeven. Maar ook aangegeven dat als het echt nodig is om 500,- bijvoorbeeld extra uit te geven dat dit ook mogelijk was.

Misschien dat hier mensen zijn die mij nog iets meer kunnen vertellen?
Is bijvoorbeeld die mini pocketveren bij swiss sense in de topper echt iets extra's? Of is het marketing?
En met bovenstaande maten, gewicht en schouderklachten/epileptische aanvallen kom ik dan nog goed met iets?
Ik heb het gevoel zelf dat Swiss Sense wel mij echt goed wilde helpen waardoor het advies daar het eerlijkste klonk.

Maar nogmaals hebben jullie tips? Wil het liefste alles bij 1tje en bezorgt hebben.

• Santee
Syphrone schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:32:
Heb flink wat gelezen in dit topic en inmiddels ook al een aantal beddenzaken gehad maar wordt er nog altijd niet echt wijzer op. Veel verschillende antwoorden op dezelfde vraag.

Daarom dacht ik misschien dat jullie iets beter kunnen helpen.
Wij zijn voor het eerst op zoek naar een boxspring. Ons huidige bed met lattenbodem en oud matras begint namelijk echt aan vervanging toe te raken.

Lattenbodem willen we niet meer omdat dit veel kraakt en mijn vriendin ook epileptische aanvallen snachts krijgt waardoor stevigheid wel belangrijk is en hier wel eens een latje is afgebroken van we naar boxsprings zijn gaan kijken.

Verder ben ik 85kg en 185cm en zij is 165cm en 85kg. Beide zijslapers waar ik zelf af en toe last krijg van mijn schouder als ik te lang op 1 zij lig. Hierdoor vaker aan het draaien.
Qua maat past bij ons max 160cm x 200cm dus hier willen we ook voor gaan

Eerst Leen Bakker en Jysk gehad (gevoel dat dit vooral vloeken in de kerk is). Hier was de service ook niet heel geweldig met juiste informatie had ik het gevoel. Was meer van ga maar eens liggen welke lekker ligt. En als het een keer te hard of te zacht is draai je het matras om.
Daarna bij Swiss Sense geweest. Hier meer informatie gekregen en ook verschillende modellen getest.
Bij hen kwam het erop neer dat je 1 model matras kreeg dus of firm of medium. Niet direct om te draaien naar een andere stevigheid.
Met liggen kwamen we uit bij een 1000 pocketvering die lekker lag. Zij gaven aan dat een topper wel nodig was en liet ons daar ook wat van testen. Eerst 1tje met koudschuim en daarna 1tje met minipocketveren.
Volgens hen waren zij de enige die er minipocketveren in hadden en kan hier inderdaad verder ook weinig over vinden.

Er werd ook echt gestuurd op degene met mini pocketveren (was ook prijziger).
Aangeraden werd de aeromax comfort 1 (hierboven al een keer een vraag over gesteld maar zag nog geen antwoord). Zij hadden als koudschuim optie vooral de Gazella Comfort 1 naar ons aangeraden.
Uiteindelijke plaatje na kortingen (werd aangegeven dat ik speciale welkomskorting kreeg maar al uitgevonden dat dit gewoon een algemene code is) kwam op 2000,-. Dit is een hoop geld en niet direct iets wat ik had verwacht maar we zijn nieuw in de markt dus oke budget bijstellen en verder kijken wat nog meer geadviseerd wordt.
Hier werd aangeraden om het matras regelmatig om te keren.

Hierna bij Beter Bed geweest. Hier kregen we weer het advies probeer eens wat matrassen wat goed liggen.
Daar kwamen we weer uit dat we op een medium kant beter lagen maar hun matrassen hadden dan 2 zijdes waar een stevige en een medium kant op zat.
Zij gaven aan dat mini pocketveren onzin waren en iets wat swiss sense had verzonnen voor extra te kunnen vragen. Volgens hen was het ook totaal niet nodig om iets met pocketveren in het matras regelmatig te draaien.
Qua topper kwamen we bij een iets dikkere uit met koudschuim. Maar volgens verkoper zou het verder niet uitmaken en ging het vooral om de dikte dan.

Qua prijs kwamen we daar rond de 1900,- uit. Dus ook niet echt een verschil.

Dan nog een paar lokale winkels in geweest maar vrij weinig keuze en vooral het leen bakker gehalte of beter bed gehalte. Niet veel wijzer dan dat geworden.
Je merkt echt dat de verkopers gewoon kijken waar ze het fijnste binnen een budget naar toe willen gaan.
Mijn budget had ik bij de winkels na swiss sense op 2000,- gezet en dit aangegeven. Maar ook aangegeven dat als het echt nodig is om 500,- bijvoorbeeld extra uit te geven dat dit ook mogelijk was.

Misschien dat hier mensen zijn die mij nog iets meer kunnen vertellen?
Is bijvoorbeeld die mini pocketveren bij swiss sense in de topper echt iets extra's? Of is het marketing?
En met bovenstaande maten, gewicht en schouderklachten/epileptische aanvallen kom ik dan nog goed met iets?
Ik heb het gevoel zelf dat Swiss Sense wel mij echt goed wilde helpen waardoor het advies daar het eerlijkste klonk.

Maar nogmaals hebben jullie tips? Wil het liefste alles bij 1tje en bezorgt hebben.
Ik denk dat een goede beddenverkopen het het beste weet, maar tegelijk wil die winst maken dus hij zal je bijna altijd het duurste willen verkopen :+ Vaak zegt men: Duurder is niet altijd beter. Mline en Auping matrassen komen best vaak langs als absurd duur en snel kuilvorming. Ene persoon is tevreden met Ikea voor 10 jaar en de andere heeft een kuil na 3 jaar. Online lees is ook veel mensen die zweren bij een Lidl matras van €250 euro met een €50 lattenbodem van de Ikea. Zoveel wensen, zoveel opties...
Je hebt eigenlijk gewoon een oom nodig die 40 jaar beddenverkopen is geweest en jou onafhankelijk advies kan geven.

• Santee
Iemand bekend met deze elektrische lattenbodem van de Lidl shop tov totaalbed/beterbed?
https://www.lidl.nl/p/bre...m-royalflex/p100248394003

• Trichoglossus
Syphrone schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:32:
Er zijn meer winkels met matrassen die 1000 pocketvering aanbieden. Misschien niet met mini's erbij, zover heb ik niet gekeken.

Bij Ravensberger destijds in de showroom ook op een 1000 pocketveringmatras gelegen. Vond ik helemaal niets. De rest van de pocketveringmatrassen daar trouwens ook niet.
De 100% latexmatras van 600 euro was prima en besteld. De koudschuim van 300 euro trouwens ook.
Geen actieve verkoper aanwezig, gewoon overal rustig zelf op gaan liggen, en op matrassen van verschillende hardheid.
Ooit wel eens wat toppers geprobeerd, maar achteraf totaal onnodig. Het matras zelf is prima om op te slapen.

Als jij je prijs op een bepaald bedrag zet, zal een verkoper je iets adviseren wat op of boven die prijs zit. Hoe duurder hoe meer marge. De reclames, de showrooms etc moeten uiteraard wel ergens van worden betaald.
En je hebt geen enkele garantie dat een matras van 1000+ euro het langer uithoudt dan eentje van 250 euro.
Probeer maar eens je geld terug te krijgen bij kuilvorming. "Valt net in de marge, helaas".

Het lijkt wel alsof een matras steeds duurder moet worden, want anders kan het niet goed zijn, fijn liggen etc.
Als je daar als koper gevoelig voor bent, dan kom je thuis met een paar matrassen voor 2000+ euro.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:16
Hebben nu nog een aeromax nature topper maar die is inmiddels echt einde levensduur. Inmiddels ook niet meer leverbaar. Meerdere mensen ervaring met het kiezen van de opvolger. Is dat de nieuwe aeromax breeze?

Of andere tips?

...

• Santee
Update aan onze kant, toch wel gecharmeerd geraakt van de Tempur Boxspring Form (1 vlak, 1 elektrisch, horz hoofdbord) met twee Form plus matrassen. Showroom model, van €4800 nieuwprijs voor €2650 mee. Hopelijk bevalt het.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Santee schreef op zondag 15 februari 2026 @ 15:20:
[...]
Ik denk dat een goede beddenverkopen het het beste weet, maar tegelijk wil die winst maken dus hij zal je bijna altijd het duurste willen verkopen :+
Wat een onzin, ik ging kijken voor een nieuw bed met in gedachte een Mline matras en een budget van 3K tot 4K. Uiteindelijk was ik klaar met 1500,- voor matras + bed.
Volgens de verkoper was een duur matras nergens voor nodig aangezien ik geen klachten had en/of slecht sliep.

Dat is al even geleden maar nog steeds geen spijt van btw.
(Eastborn matras, bed weet ik even niet meer)

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Klachten of slecht slapen oplossen met iets duurders vind ik ook een slecht argument. Een matras moet gewoon prettig liggen en da's nou eenmaal heel persoonlijk. Dat een dure Auping per definitie beter ligt dan een BeterBed/IKEA huismerk of het langer volhoud... sja ook dat zal verschillen.
Je betaalt ook flink voor de marketing. Kan makkelijk zijn dat de verkopende winkel aan de 1500,-- die jouw bed kostte meer overhoudt dan aan een bed van 4000 euro. Jij gelukkig, hij gelukkig :)

Wat ik wel weet uit mijn retail verleden is dat marge en prijs weinig met elkaar te maken hebben en dat de marge op huismerken vaak veel groter is dan op het verkopen van een "premium/bekend merk" artikel. Daarbij kan je een "huismerk" maar moeilijk met een matras in een andere winkel vergelijken terwijl als je bijvoorbeeld voor een Auping matras gaat eigenlijk de goedkoopste verkoper de beste keus is voor jou, je wil dat en dat type, nou maak maar een mooie prijs en je hebt de deal. Of dat zelfde matras dan uit Limburg of Groningen moet komen is voor jou als koper irrelevant.

(Wie je het gunt, eventuele extra's die je erbij kan onderhandelen of andere services maken dat je ergens een deal sluit maar "merk X" is "merk X", en dat komt allemaal uit dezelfde fabriek met de zelfde fabrieksgarantie.)

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-02 23:38
Iemand al ervaring met de "nieuwe" matt sleeps hybrid pro matras met die legoblokjes?
Is het een commercieel - marketing praatje of werkt het echt?

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:22
Weet iemand wanneer er vaak de 1+1 gratis acties zijn als het om matrassen gaat? Of eventueel andere relevante acties.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:26
Ricktachtig schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:29:
Weet iemand wanneer er vaak de 1+1 gratis acties zijn als het om matrassen gaat? Of eventueel andere relevante acties.
Ik zou me richten op de prijs onderaan de streep. Dat is namelijk wel relevant. 1+1 gratis betekend dat de adviesverkoop onjuist is. Het klinkt allemaal heel logisch, maar klanten staan in de rij om een matras van 1700 euro te kopen die 1+1 gratis is. Maar hebben geen interesse in exact hetzelfde matras die 799.- per stuk is.

• nl_umpire
  • Laatst online: 26-02 15:50
In de buurt bij ons zit https://www.lionbeddenshop.nl/ ; iemand ervaring met deze winkel/keten en de kwaliteit van de producten die ze verkopen?

• Sjah
Ricktachtig schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:29:
Volgens mij niet vaak, en al helemaal niet bij BeterBed.

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:25
Wat ik vaak mis in dit topic, is dat je moet wennen aan bed, dit duurt weken.

Proefliggen zou meer moeten gaan over of je slaaphoudig goed is, een goede verkoper kan dit beoordelen.
Of een bed onmiddellijk fijn ligt is eigenlijk niet zo relevant.

Verder zit er wel degelijk een groot verschil in de bouwkwaliteit van een bed, duurdere bedden hebben doorgaans een langere levensduur, betere vochtregulatie, en een beter comfort/ondersteuning, al blijft het lastig te voorspellen in hoeverre je dat gaat merken.

[ Voor 34% gewijzigd door smurfinmark op 24-02-2026 19:58 ]

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
smurfinmark schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 19:54:
Wat ik vaak mis in dit topic, is dat je moet wennen aan bed, dit duurt weken.
En soms, zoals met de matras van Matt Sleeps, wisten we het al binnen een week: dit is het echt niet voor ons.

Liege, liege, liegebeest!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09:25
Liegebeest schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:55:
[...]

En soms, zoals met de matras van Matt Sleeps, wisten we het al binnen een week: dit is het echt niet voor ons.
Dat kan natuurlijk, ligt er een beetje aan wat de klachten zijn.

Het is echt een lastige aanschaf, goed advies in de winkel is echt goud waard, icm de mogelijkheid om het bed te retourneren als het niet bevalt.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
Liegebeest schreef op zondag 30 november 2025 @ 19:24:
[...]
Elektrisch verstelbare boxspring van Karlsson, met twee pocketvering matrassen en dat ding zit en ligt heerlijk.

[Een split-topper er overheen zodat we lekker in het midden kunnen knuffelen.]

Ik kijk er naar uit! :D
Bijna drie maanden later is het bed er, maar niet zonder slag of stoot.

Ze zouden 13 Februari komen. Zowel vijf als twee dagen vooraf nog bevestiging op de email dat't echt komt op 13/02. Wat gebeurt er? Nou, op 12/02 komt er geen telefoontje en op 13/02 hoorde ik ook niets. Ik ging dus maar eens bellen.

"Mevrouw uw levering staat gepland voor 8 Mei."

Sorry, wat?! :( De levering was "door het systeem" in de tussentijd verplaatst omdat er een probleem is met een deel van de levering. Ik vloekte nog, "het zal toch gvd niet zo zijn dat alleen de split-topper lakens niet beschikbaar zijn?!". Op naar de winkel dus, in de hoop dat zij meer konden achterhalen!

De verkoper die ons het bed had verkocht was in de winkel en zij klom in de telefoon. Inderdaad, de lakens konden niet worden geleverd. Ik bedoel, daar kets je toch de hele levering van een bed niet op af?!

Nou nee. Het hoofdeinde was ook nog niet af. En de boxsprings eigenlijk ook niet. En de matras was er nog niet. Ziedend was ik van binnen, van buiten beleefd en gelukkig leefde ze mee. Met veel moeite van haar en mensen op het hoofdkantoor is gisteren, de 23e alles in één keer geleverd (zonder de split-topper lakens). Maar we hebben dus nog wel tien daagjes in de woonkamer gekampeerd op het bed dat we net weer van't grofvuil terug hadden gepakt. :O

Gelukkig: het nieuwe bed is mooi en de Karlsson Vildar matrassen liggen heerlijk. O+

Liege, liege, liegebeest!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:15
Mijn vrouw begon nu toch wel last te krijgen van haar 7 jaar oude MLine Slow Motion 3. We hebben zo'n Matt Original Plus gekocht. Vooralsnog bevalt het "ok" maar ze is er nu een week later nog niet helemaal over uit. We gaan volgende week een andere hardheid testen (zachter, van 4 naar 3). Mocht dat ook niet overtuigend zijn, dan gaan we toch een tandje luxer en naar Tempur (ik heb zelf een Tempur Sensation Supreme matras).

Gecensureerd.

• tweak-alex
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-02 16:21
Heb sinds een aantal maanden een Matt Sleeps matras, ligt prima maar zoek een topper voor bovenop. Liefst koudschuim omdat ik het snachts nogal warm kan krijgen. Heeft iemand een linkje naar een goede topper? Ik vind de kwaliteit van de Matss voldoende. Alleen ik vind de prijzen die Emma, Matt vragen voor een simpele topper best overdreven (?). Het is meer omdat we allebei een los matras hebben en ik wil voorkomen dat ze inzakken in het midden.

Iemand een goede tip, bijvoorbeeld een Lidl of een ander label?

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:26
tweak-alex schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:21:
Heb sinds een aantal maanden een Matt Sleeps matras, ligt prima maar zoek een topper voor bovenop. Liefst koudschuim omdat ik het snachts nogal warm kan krijgen. Heeft iemand een linkje naar een goede topper? Ik vind de kwaliteit van de Matss voldoende. Alleen ik vind de prijzen die Emma, Matt vragen voor een simpele topper best overdreven (?). Het is meer omdat we allebei een los matras hebben en ik wil voorkomen dat ze inzakken in het midden.

Iemand een goede tip, bijvoorbeeld een Lidl of een ander label?
Een topper gebruik je uitsluitend op een matras zonder comfort laag. In 95% gevallen een gestoffeerd matras.

In alle andere gevallen gebruik je nooit een topper omdat dit voor kuilvorming zorgt.
Het is meer omdat we allebei een los matras hebben en ik wil voorkomen dat ze inzakken in het midden.
Dan had je beter 1 matras voor 2 personen kunnen kopen. Het best is nu om de 2 matrassen op te maken met 1 grote molton en 1 grote hoeslaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 26-02-2026 13:52 ]

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste