Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste
Acties:
  • 304.324 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Er is wat mij betreft geen fijnere plek om te roken dan in de auto.
Niemand die last van je heeft en aan je hoofd zeurt :+

Ik mis die rustgevende momenten toch wel een beetje sind ik vorig jaar met roken gestopt ben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist de Peugeot 308 SW besteld ter vervanging van mijn Audi A3.

Peugeot 308SW BlueLease Premium 130PK Automaat
Zwart Metallic
Titanium Grijs lederen bekleding met stoelverwarming
17" Rubis velgen (GT-Line)
Premium stoelen
Full LED-koplampen
Panoramadak
Adaptive cruise control
DAB+
Parkeersensoren
Parkeerhulp
Nog wat kleine opties

Levertijd ongeveer 12 weken.

Op de GT-Line badge na is dit hem:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15zs20l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:07:
Waarom heeft die dude een helm op? 8)7

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02 14:43
Ubahnub schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:00:
[...]

Het leasenubje heeft een keuze gemaakt! Het is dan toch de Skoda Superb geworden, met een waslijst aan opties:

Skoda Superb Combi 1.6 DSG7 Style:

Opties
› Welcome Bonus (geldig tot 01/02/2016)
» [BONFL-01] Welcome Bonus
› PROMO - gratis metaalkleur (geldig tot 01/02/2016)
» [MEP] Metaallak
» PROMO - gratis metaalkleur (geldig tot 01/02/2016)
› Pack Style GPS (geldig tot 01/02/2016)
» \[9S6] Maxi-DOT scherm in kleur voor de boordcomputer
» [PT3] Comfort telefonie (Bluetooth) met rSAP en PhoneBox
» \[0TD] Vloertapijten in textiel
» [QV3] Digitale radio ontvangst
» [RAG] Infotainment Navigatie Columbus Europa
» \[9JC] Asbak - mobiel
» [WB3] Versie-informatie 0,00
› Travel ASSIST en multifunctionele camera
› Alcantara/Leder Beige
› Bonus Premium (geldig tot 01/02/2016)
» [BONFL-03] Bonus Premium
› Bonus Fleet "Booster" (geldig tot 01/02/2016)
» [BONFL-02] Bonus Fleet "Booster"
› Pack Style Comfort (geldig tot 01/02/2016)
» \[4KF] "SUNSET" - Verduisterde ruiten achteraan
» [PNC] LIGHT ASSIST - Grootlichtassistent met multifunctionele camera
» [PPA] PARK ASSIST
» \[3Y4] Manueel bediend zonnescherm aan de zijruiten achteraan
» [KA2] Rear view Camera MID
» \[9T1] Verwarmde voorruitsproeiers
» \[4A4] Verwarmbare zetels voor- en achteraan
» [RA2] 230V stopcontact met USB
» [PKV] Verwarmde voorruit
» [WB4] Versie-informatie 0,00
› 3 spakig multifunctioneel lederen stuur (Radio & Tel) met DSG-peddels
› Sound System Canton
› ACC - Adaptive Cruise Control (max 160km/h)
› Asbak - mobiel
» \[9JC] Asbak vooraan
» \[9JC] Sigarenaansteker voorin
› 3-zone airco
› 17" lichtmetalen velgen ZEUS
› Pack Style Premium (geldig tot 01/02/2016)
» [PB1] Elektrisch regelbare voorzetels met lendensteun en geheugenfunctie, binnerverlicht. voor de voetruimte voor en
achteraan
» [PL2] Binnenbekleding - Alcantara/Leder
» [PK8] Keyless Access (Kessy)
» [PE2] Hoofdairbags, zijdelingse airbags voor- en achteraan
» [WB5] Versie-informatie 0,00

Plust wat er standaard al in het Style assortiment zit.

Het is de Skoda geworden omdat ik na een testrit in de Renault en de Ford niet overtuigd was. De Volvo bleek toch wat te klein te zijn. Eigenlijk wilde ik de Passat nemen, deze beviel het beste tijdens de proefrit, maar in de Highline versie zijn alleen de sportzetels beschikbaar. Om de Comfortline met dezelfde uitrusting te krijgen viel het net buiten het budget.. Die idioterie doe ik niet aan mee.

Skoda reed prima, misschien wat logger dan ik gewend ben, maar enorm ruim en bomvol met snufjes.
Vanmiddag is het dan zover! Ik kan de nieuwe leasebak gaan ophalen bij de garage. :) Foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01
Ubahnub schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:25:
[...]

Vanmiddag is het dan zover! Ik kan de nieuwe leasebak gaan ophalen bij de garage. :) Foto's volgen nog.
Lekker snel! :D
BastiaanN schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:26:
[...]

Waarom heeft die dude een helm op? 8)7
Misschien de Nordschleife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:37

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom de bijrijder dan niet?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Omdat die eigenwijs is? Het is niet verplicht voor zover ik weet.
Maar dan nog.... ik zeg misschien de Nordschleife. Ik herken het verder niet. Ben er zelf (nog) nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Is niet bij de Norschleife, maar bij de Nurburgring. Kijk maar op het bord rechtsboven, en zoek eens waar het hotel Grunen Holle is :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Widow schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:39:
Is niet bij de Norschleife, maar bij de Nurburgring. Kijk maar op het bord rechtsboven, en zoek eens waar het hotel Grunen Holle is :+
ehm.... Dat is toch hetzelfde? :P
De Nordschleife is deel van de Nürburgring ;)

Anyway, back to lease cars ;)

Leasebedrag vraagje:
Hoe optimistisch (of juist pessimistisch) zijn die online lease bedrag calculators van de lease maatschappijen? Ik zit net even te rekenen met de online leasecalculator van Athlon, maar een volledig aangeklede Mazda 3 komt bijna net zo duur uit als een aangeklede Volvo 40. Beetje raar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:22:
[...]

Haha :D weer wat geleerd vandaag, ik dacht dat het twee verschillende circuits in Duitsland waren :+ maar goed, dan hebben we iig bevestigd dat die foto daar in de buurt genomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:11
Ubahnub schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:25:
[...]

Wat een bak aan opties, vet! Snel foto's maken als je hem hebt :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 81486

PdeBie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:22:
[...]

Leasebedrag vraagje:
Hoe optimistisch (of juist pessimistisch) zijn die online lease bedrag calculators van de lease maatschappijen? Ik zit net even te rekenen met de online leasecalculator van Athlon, maar een volledig aangeklede Mazda 3 komt bijna net zo duur uit als een aangeklede Volvo 40. Beetje raar :P
Die van leaseplan is wel ok. Maar waarom raar? De Volvo verkoop je weer makkelijker dan de Mazda en dat wordt ook in de berekening meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 81486 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:24:
[...]

Die van leaseplan is wel ok. Maar waarom raar? De Volvo verkoop je weer makkelijker dan de Mazda en dat wordt ook in de berekening meegenomen.
Moet je eens voor het vergelijken een BMW 3, Volvo V/S60 en Ford Mondeo van elk 60k berekenen. De BMW is dan by far de goedkoopste (voor de werkgever!) en de Ford de duurste.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:35:
[...]

Waarom de bijrijder dan niet?
Omdat die beseft dat je met 130PK heel gek moet doen om een helm nodig te hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Anoniem: 81486 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:24:
[...]

Ja inderdaad. Daar had ik niet bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

na met de prachtige nieuwe ford focus te hebben gereden zit ik nu weer bij zon labiel, onderpresterende franse bak van renault. Hallo random bewegende ruiten, doei performance en goede wegligging. Wat Renault ooit dacht toen het de megane op de weg bracht snap ik niet. Beter hadden ze even in de focus kunnen rijden, die zelfs in de vorige generatie mijlen voorop liep (maar wel qua design belachelijk saai was).

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:10

vhal

ಠ_ಠ

Aghanim schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:36:
[...]

Omdat die beseft dat je met 130PK heel gek moet doen om een helm nodig te hebben :9
Je hoeft geen >300 PK te hebben om hem in de vangrail te knallen, een willekeurige leasehokmet een bestuurder die denkt dat hij genoeg 'kennis' heeft is meestal al recept voor overschatting. Genoeg te vinden op YT
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:00:
na met de prachtige nieuwe ford focus te hebben gereden zit ik nu weer bij zon labiel, onderpresterende franse bak van renault. Hallo random bewegende ruiten, doei performance en goede wegligging. Wat Renault ooit dacht toen het de megane op de weg bracht snap ik niet. Beter hadden ze even in de focus kunnen rijden, die zelfs in de vorige generatie mijlen voorop liep (maar wel qua design belachelijk saai was).
Ach, je kan hem tenminste zonder rugpijn over een drempel rijden dan in een willekeurige Ford. Geen idee welk 'Megane' je had maar er zit nog wel eens een verschil qua onderstel. Anders pak je de GT/RS toch... :+

[ Voor 47% gewijzigd door vhal op 05-04-2016 14:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

vhal schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:04:
[...]

Je hoeft geen >300 PK te hebben om hem in de vangrail te knallen, een willekeurige leasehokmet een bestuurder die denkt dat hij genoeg 'kennis' heeft is meestal al recept voor overschatting. Genoeg te vinden op YT

[...]

Ach, je kan hem tenminste zonder rugpijn over een drempel rijden dan in een willekeurige Ford. Geen idee welk 'Megane' je had maar er zit nog wel eens een verschil qua onderstel. Anders pak je de GT/RS toch... :+
Megane 2013 station ;) De focus was gewoon standaard business uitvoerig, dus niet eens strak onderstelletje. Gewoon veel betere motor, onderstel, ophanging,... ik mis'm. Dit is al mijn derde franse bak en al derde keer ontiechelijk slechte motor eigenlijk. Om dan over elektrische sh*t nog maar te zwijgen. Maar goed, dat laatste daar mag ik niet over klagen want ik heb 'n alfa gereden. Al neem je dat bij een alfa altijd voor lief, omdat hij zo lekker rijdt en uitziet. Wie heeft eigenlijk ook een toerenteller, turbometer, ABS, Esp, vdc en snelheidsmeter nodig 8)7

Consultant - Autogek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
vhal schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:04:
[...]

een bestuurder die denkt dat hij genoeg 'kennis' heeft is meestal al recept voor overschatting. Genoeg te vinden op YT
Haha inderdaad. Vooral Adenauer Forst (bocht) is erg leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:11:
[...]

Megane 2013 station ;) De focus was gewoon standaard business uitvoerig, dus niet eens strak onderstelletje. Gewoon veel betere motor, onderstel, ophanging,... ik mis'm. Dit is al mijn derde franse bak en al derde keer ontiechelijk slechte motor eigenlijk. Om dan over elektrische sh*t nog maar te zwijgen. Maar goed, dat laatste daar mag ik niet over klagen want ik heb 'n alfa gereden. Al neem je dat bij een alfa altijd voor lief, omdat hij zo lekker rijdt en uitziet. Wie heeft eigenlijk ook een toerenteller, turbometer, ABS, Esp, vdc en snelheidsmeter nodig 8)7
4 jaar in een 2012 Renault Megane GT-Line gereden. Echt een prima auto, mis hem echt. Fijn apparaat. O+ Door mensen die hem leenden werden juist zijn sportieve karakter en idem onderstel bejubeld. Echt net een kart. 2 keer een probleem mee gehad (1x sensor die vuil was en 1x injectie die kapot was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Anoniem: 81486 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:24:
[...]

4 jaar in een 2012 Renault Megane GT-Line gereden. Echt een prima auto, mis hem echt. Fijn apparaat. O+ Door mensen die hem leenden werden juist zijn sportieve karakter en idem onderstel bejubeld. Echt net een kart. 2 keer een probleem mee gehad (1x sensor die vuil was en 1x injectie die kapot was).
Dan heb je toch een van de weinige goede gehad. Want hier is het hele wagenpark renault en stuk voor stuk dezelfde problemen met elektronica.

En de GT-line heeft een iets strakker onderstel, ligt dus beter in de bocht. Maar een GT line vergelijken met een standaard business uitvoering is dan weer iets krommer. Je had dan ook de niet-eco motor gok ik, want die was luider dan pinkpop en had nauwelijks trekkracht boven de 3,500 toeren.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Zo vandaag bevestiging gekregen dat mijn Audi A3 Limousine Adrenaline sport wordt besteld alleen 16 weken wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

AllSeeyinEye schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:42:
Ik heb in dat geval twee auto's op het oog: de V60 Twin Engine D5 (special edition) en de BMW 330E. Vooral de laatste ziet er erg interessant uit, want voor 55k is die flink aangekleed en tegen 15% bijtellen doet dat geen pijn in je portemonnee. Deze auto heb ik hier in het topic nog niet langs zien komen, of heb ik wat gemist? Iemand al ervaring met deze Dreier?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
runner83 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:43:
Zo vandaag bevestiging gekregen dat mijn Audi A3 Limousine Adrenaline sport wordt besteld alleen 16 weken wachten :(
Dat valt mee, mijn sportback duurde destijds 27 weken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

De 330E is zeker een mooie auto. Collega kreeg hem in 2015, dus maar 7%. Super fijne auto. Kofferbak is voor mij helaas wat (te) klein. Daarnaast vind ik de 3 (sedan) niet heel spannend maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

Mx. Alba

hen/die/zij

De V40 Cross Country D4 Nordic+ die ik had laten offreren bleek net te duur te zijn; er moest zo'n €20 per maand op het normleasebedrag worden bespaard. Dus de exterior styling kit en de alternatieve spoiler, samen goed voor €22 maandelijkse lease, hebben het niet tot de eindstreep gehaald. Dus dit zou hem dan moeten worden:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HZhfCNAX0sByM6wp38uPmLSo/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84WxYuu7lsy4jPOlmUe8vdPh/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S6FYIOdFh3jPdCRDGYxcGsa0/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I1v54qdVPTU7nWcJMdbNaMd5/full.png

Ook mooi! O+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mx. Alba schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:15:
De V40 Cross Country D4 Nordic+ die ik had laten offreren bleek net te duur te zijn; er moest zo'n €20 per maand op het normleasebedrag worden bespaard. Dus de exterior styling kit en de alternatieve spoiler, samen goed voor €22 maandelijkse lease, hebben het niet tot de eindstreep gehaald. Dus dit zou hem dan moeten worden:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook mooi! O+
Nog steeds niet verkeerd. Gefeliciteerd! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:37:
[...]

Dan heb je toch een van de weinige goede gehad. Want hier is het hele wagenpark renault en stuk voor stuk dezelfde problemen met elektronica.

En de GT-line heeft een iets strakker onderstel, ligt dus beter in de bocht. Maar een GT line vergelijken met een standaard business uitvoering is dan weer iets krommer. Je had dan ook de niet-eco motor gok ik, want die was luider dan pinkpop en had nauwelijks trekkracht boven de 3,500 toeren.
Jammer, maar dat is ook de reden dat ik geen 308sw wilde (naast dat stuur waardoor mijn benen klem zaten); de problemen met die auto. pfoe...

Ik weet natuurlijk niet hoe het sportonderstel van de GT-line zich verhoudt met de normale versie. Ik had trouwens de 110 pk diesel. Die was eco genoeg om goed sportief te rijden en ook met een aanhanger met 2 motoren door de bergen te touren zonder problemen. Dus eigenlijk erg tevreden (zeker voor die prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 13:51

RvL

Ik heb ze beide gehad: GT-line is wat harder en je kan er nog net wat harder mee door de bocht. Hij ligt ook wat lager bij de grond. Voor het comfort kun je beter voor de non-GT-line gaan.

Ik herken de klachten ook niet echt. Ik heb er 2 gehad, waarvan de eerste probleemloos en de tweede op een kapotte sensor na probleemloos. Misschien niet het snelste jongetje van de klas, maar voor dagelijks gebruik krachtig genoeg. Ik heb er ook meerdere malen caravans mee getrokken: 1200kg de Brenner op was geen enkel probleem. Kwestie van tijdig terugschakelen en toeren maken.

Luider dan Pinkpop kan ik me ook niet in vinden om eerlijk te zijn. Nauwelijks trekkracht boven de 3500 toeren heeft meer met de bakoverbrengingen te maken, max. vermogen ligt namelijk op 4000 toeren. En ik denk dat je je best moet doen om kleine dieseltjes te vinden die er boven de 3500 toeren wel aan willen sleuren.

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 06-04-2016 10:56 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:26:
Moet je eens voor het vergelijken een BMW 3, Volvo V/S60 en Ford Mondeo van elk 60k berekenen. De BMW is dan by far de goedkoopste (voor de werkgever!) en de Ford de duurste.
Dat is toch niet raar?
Een tweedehands BMW 3 levert toch veel meer op dan een tweedehands Ford Mondeo?

Tweedehands prijzen zijn veelal op de vanafprijs gebaseerd.

Een Mondeo is er vanaf 29K
Een 3 serie vanaf 36K

Alles wat jij daar bovenop gooit moet je (bijna) volledig afschrijven op de looptijd van je leasecontract.
Bij hogere motoriseringen wat minder en bij pakketten en opties is dit meer van toepassing...

Dus bij de Mondeo schrijf je 31k extra af (zal op iets minder uitkomen) en bij de 3 serie 24K.

Als je namelijk naar instapversies gaat kijken is de mondeo juist heel erg goedkoop.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:11:
Ik vind toch de blokken van Renault veel fijner dan die van Ford.
De 1.5DCI was gewoon veel stiller, is krachtiger en loopt veel fijner dan de 1.6TDCI. De Ford heeft een rauwer geluidje. Ik denk toch dat over het algemeen de Renault DCI's de beste in zijn klasse zijn.

Het onderstel daarentegen heeft mij doen kiezen vioor de Focus. GT-line van de Megane heeft een sportonderstel en is daarmee redelijk vegelijkbaar met de stugheid en wegligging van een standaard Focus. Maar de Focus stuurt veel directer, je hebt meer gevoel dat je in contact sdtaat met het wegdek, waar de Megane, ondanks zijn sportonderstel "wolliger" stuurt.
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:00:
Daarnaast is de schakelbak van Ford echt ruk... De Megane (GT-line) had een kortere bak en je kunt naadloos schakelen. Bij de Focus hoor je duidelijk als je hem in een andere versnelling zet tijdens het rijden. Een soort mechanisch geluid, wat ik liever niet hoor. En ook de koppeling van die eco uitvoeringen van de Focus zijn veel te licht. Kunnen weinig hebben. Na één jaar moest er al een nieuwe koppeling in door de drukveren waar iets mee was. Nu heb ik een soort trilling bij 1700 toeren, waardoor je het hele dashboard onderhuids hoort trillen... Ik denk aal vliegwiel, verschellingsbak of toch de koppeling?

Dan krijg je dit dus:

Volgens de dealer kwam het vaker voor bij de eco modellen.

En nu had ik laatst, dat ik de pook niet meer in de bovenste versnellingen kreeg. Dus 1, 3 en 5...
Hij doet het nu weer wel, dus geen idee wat dat nu weer is.

Al met al zou ik nog steeds voor de Focus kiezen i.p.v. Megane, maar de nieuwe Megane met vierwiel besturing zou daar best eens verandering in kunnen brengen. Maar ik heb er nog nooit in gereden, moet maar eens ene proefritje gaan aanvragen ;)
matthewk schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:37:

Raar, hier doet Renault het juist heel goed in het wagenpark, laatst nog eens over gehad met mijn wagenparkbeheerder.
runner83 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:43:
Toevallig was ik er afgelopen weekend eens naar aan het kijken en kwam exact op die uitvoering uit. De Ambition neem ik aan, met Adrenaline sport pakket?

Het is werkelijk de enige Audi die ik zou overwegen, de rest van Audi doet me niet zo veel. Mooie bak voor een aantrekkelijke prijs!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook mooi! O+
Gefeliciteerd! Lekker blok ook, deze is neem ik aan niet begrensd op 190km/h?
Anoniem: 81486 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:28:
Jammer, maar dat is ook de reden dat ik geen 308sw wilde (naast dat stuur waardoor mijn benen klem zaten); de problemen met die auto. pfoe...

Ik weet natuurlijk niet hoe het sportonderstel van de GT-line zich verhoudt met de normale versie. Ik had trouwens de 110 pk diesel. Die was eco genoeg om goed sportief te rijden en ook met een aanhanger met 2 motoren door de bergen te touren zonder problemen. Dus eigenlijk erg tevreden (zeker voor die prijs).
GT-line is een uitvoering, net als Bose.
Dus gewoon beschikbaar met de 110pk motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

dfrenner schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:34:
Gefeliciteerd! Lekker blok ook, deze is neem ik aan niet begrensd op 190km/h?
Nee, op 210km/h... Dat staat in de specs als topsnelheid. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
[...]

[...]

Toevallig was ik er afgelopen weekend eens naar aan het kijken en kwam exact op die uitvoering uit. De Ambition neem ik aan, met Adrenaline sport pakket?

Het is werkelijk de enige Audi die ik zou overwegen, de rest van Audi doet me niet zo veel. Mooie bak voor een aantrekkelijke prijs!

.
Inderdaad, maar zie net dat audi de facelift modellen bekend heeft gemaakt!
ben benieuwd of ik deze ontvang als mijne vandaag wordt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:41
runner83 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:53:
[...]

Inderdaad, maar zie net dat audi de facelift modellen bekend heeft gemaakt!
ben benieuwd of ik deze ontvang als mijne vandaag wordt besteld.
Volgens mij is het zo dat alle auto's die na week 22 gebouwd worden het nieuwe modeljaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

GT-line is een uitvoering, net als Bose.
Dus gewoon beschikbaar met de 110pk motor.
Eh ja, dat weet ik? Ik weet niet wat je wilde zeggen. :)
Later had je hem ook met 130pk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ook mooi! O+
Nice! En een D4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Yup. En dus ook zeker de type- en motoraanduiding erop laten. D2-tjes rijden al 13-in-een-dozijn rond, dan is een Cross Country D4 net even iets anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Mx. Alba schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:24:
Yup. En dus ook zeker de type- en motoraanduiding erop laten. D2-tjes rijden al 13-in-een-dozijn rond, dan is een Cross Country D4 net even iets anders. ;)
Nee man, JUIST weg laten halen.
Komt er weer zo'n prutser die denkt dat je een D2 zonder typeaanduiding hebt en wil sporten... Jammer joh, volgende keer beter! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:24:
[...]

Die zijn er helaas genoeg ja... een Cross Country versie zie je niet vaak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:48:
[...]

Komt er weer zo'n prutser die denkt dat je een D2 zonder typeaanduiding hebt en wil sporten... Jammer joh, volgende keer beter! ;)
Ik heb er ook niets op staan behalve V40, al is bij mij de dubbele uitlaat op een Momentum al wel een eigenschap die het zal verraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Laatst online: 29-05 22:22

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Oogje schreef op zondag 03 april 2016 @ 15:57:
[...]

Dezelfde werkgever die je ook verplicht bij het traplopen de leuning te gebruiken. Verbieden is stap 1, het kunnen afdwingen is een ander verhaal.

Maar das tever off-topic, mijn leaseauto heeft Bluetooth en m'n werkgever heeft geen mening over bellen in de auto :)
Veeal het indekken van ongevallen naar mijn idee.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

J0YR1D3R schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:01:
Ik heb er ook niets op staan behalve V40, al is bij mij de dubbele uitlaat op een Momentum al wel een eigenschap die het zal verraden :P
Ja precies, de dubbele standaardpijp bij die van mij geeft ook al weg dat het geen D2 is. Maar ik vind een auto zonder model- en type-aanduiding er zo kaal uitzien.

Geen aanduiding hoort wat mij betreft bij twee soorten auto's: eco-bakjes waarvan de eigenaar niet wil laten zien dat het een eco-bakje is, of echte sleepers. En een V40 CC D4 is geen van beide. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 20:26
Volvo heeft de afgelopen jaren veel verschillende uitlaten gebruikt. Op een bepaald moment had een 1.6 diesel (de eerste "D2") dezelfde uitlaten als een BMW 335i. Nu is het weer anders. Sommige V40's lijken een echte plus een nep-uitlaat te hebben(?)

Ik herken een snelle Volvo niet aan de uitlaten maar aan de Polestar kenmerken. Eerst de lichtblauwe kleur, dan de badge en afwijkende spoilers en in het voorbijgaan het motorgeluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mx. Alba schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:21:
[...]

Ja precies, de dubbele standaardpijp bij die van mij geeft ook al weg dat het geen D2 is. Maar ik vind een auto zonder model- en type-aanduiding er zo kaal uitzien.

Geen aanduiding hoort wat mij betreft bij twee soorten auto's: eco-bakjes waarvan de eigenaar niet wil laten zien dat het een eco-bakje is, of echte sleepers. En een V40 CC D4 is geen van beide. :D
Ik zou een kentekenhouder bestellen met de text "Later als ik groot ben word ik lekker een XC90" :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

"Baby XC90 T8"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
-- knip -- verkeerde topic

[ Voor 86% gewijzigd door PdeBie op 06-04-2016 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Van mij mogen ze de T8 gaan voorzien van precies dat: een V8 met turbo's. Het leuke is: de motor bestaat gewoon, zit bv. in de Noble.

Heb je tenninste een auto die het probleem van de te lage olieprijs echt gaat aanpakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:44

Reinier

\o/

t_captain schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:26:
Volvo heeft de afgelopen jaren veel verschillende uitlaten gebruikt. Op een bepaald moment had een 1.6 diesel (de eerste "D2") dezelfde uitlaten als een BMW 335i. Nu is het weer anders. Sommige V40's lijken een echte plus een nep-uitlaat te hebben(?)
Hier begrijp ik niets van en volgens mij klopt het niet?

Wat merk- en typeaanduiding betreft: die heb ik niet. Niet omdat ik een D2 heb, bij een D12 zou ik ze ook weglaten simpelweg omdat ik het mooier vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Reinier schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:17:
[...]

Hier begrijp ik niets van en volgens mij klopt het niet?

Wat merk- en typeaanduiding betreft: die heb ik niet. Niet omdat ik een D2 heb, bij een D12 zou ik ze ook weglaten simpelweg omdat ik het mooier vind :)
Hier ook. Vind het onrustig ogen en het voegt niks toe om TFSI op de achterkant te hebben staan. Heb bij mijn Ibiza destijds ook de letters Ibiza eraf gehaald. Kan me niet minimalistisch genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Maar je kunt te ver gaan. Een V40 zonder V O L V O op de kofferbakklep is geen gezicht (kan ik me van Volvoforum herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:19
t_captain schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:08:
Van mij mogen ze de T8 gaan voorzien van precies dat: een V8 met turbo's. Het leuke is: de motor bestaat gewoon, zit bv. in de Noble.

Heb je tenninste een auto die het probleem van de te lage olieprijs echt gaat aanpakken :)
Maar waarom? De twincharged elektro+benzine is echt snel zat.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat ding bestaat alleen maar omwille van de fouten in de verbruiksmeting. Geniaal hoe hij het systeem van lage bijtelling voor zuinige auto's te kijk heeft gezet. Wat dat betreft direct een museumstuk :)

Tegenwoordig hebben we andere problemen. Waar een paar jaar geleden de hoge olieprijs als economisch probleem werd gezien, hoor ik tegenwoordig dat de lage olieprijs problematisch is.

We hebben dus auto's nodig die dat probleem aanpakken. Enjoy it while it lasts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:33

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Kan het misschien een dag zonder gezeik over het bijtellingssysteem? Ik zou zeggen val eigenaars van zo'n auto er niet mee lastig maar kaart het aan bij je favoriete volksvertegenwoordiger. O nee, dat hoeft ook niet want de regels zijn inmiddels al aangepast en bijtellingsvoordeel voor PHEV wordt in rap tempo afgebouwd.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 18:35
t_captain schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:57:
Dat ding bestaat alleen maar omwille van de fouten in de verbruiksmeting. Geniaal hoe hij het systeem van lage bijtelling voor zuinige auto's te kijk heeft gezet. Wat dat betreft direct een museumstuk :)
Voor NL misschien wel, maar dergelijke setup is in de US in de praktijk gewoon een erg zuinige 400pk sedan. Zeker als je gaat vergelijken met niet PHEV concurrenten. Daar gaat het ze niet veel schelen of die nu officieel volgens de Europese normen 40gr of 70 gr/km doet. (waar de Amerikaanse verbruikstesten trouwens veel realistischer zijn)
Die T8 had er ook geweest mocht er een totaal ander bijtellingsysteem geweest zijn, dat die toevallig in de juiste categorie volgens een volstrekt niet realistische verbruiksmeting viel om fiscaal heel interessant te zijn in Nederland is/was dan ook mooi meegenomen.

[ Voor 14% gewijzigd door AndRo555 op 06-04-2016 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
A3 Limousine adrenaline sport is besteld :)

Aluminium optiek
Bang & Olufsen Sound System
Buitenspiegels, elektrisch inklapbaar
Daytonagrijs pareleffect
Licht- en regensensor inclusief dimmende binnenspiegel
MMI navigatie plus
Parkeerhulp plus met selectieve weergave
Privacy glass
Zonder type- en motoraanduiding
Gegoten 18 inch lichtmetalen velgen in 5-arm Rotor design
17 inch velgen

leverdatum week 25

Toevoeging: kleur daytonagray pareleffect

[ Voor 8% gewijzigd door runner83 op 09-04-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:30
runner83 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:01:

Aluminium optiek
Daytonagrijs pareleffect
MMI navigatie plus
Privacy glass

leverdatum week 25
mooie auto, welke motor?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
heb getwijfeld tussen de 2.0 en 1.6 maar ben toch voor de 1.6 gegaan omdat de testrit beviel en die paar extra pks zijn voor de files niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
runner83 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:17:
[...]

heb getwijfeld tussen de 2.0 en 1.6 maar ben toch voor de 1.6 gegaan omdat de testrit beviel en die paar extra pks zijn voor de files niet nodig :)
gratz, veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
dfrenner schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:48:
[...]

Nee man, JUIST weg laten halen.
Exact de reden waarom ik geen typeaanduiding achterop m'n D4 heb :+ alsnog is het geen sportauto hoor, stoplichtsprintjes geloof ik wel met een diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31

Aluminium optiek
Daytonagrijs pareleffect
MMI navigatie plus
Privacy glass

leverdatum week 25

Mooi hoor ! Die wil ik ook wel bestellen ! Veel plezier ! :9

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie

Aluminium optiek
Daytonagrijs pareleffect
MMI navigatie plus
Privacy glass

leverdatum week 25

Gaaf :)

Quanta Costa? Als ik zo brutaal mag zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 09:41

Aluminium optiek
Daytonagrijs pareleffect
MMI navigatie plus
Privacy glass

leverdatum week 25

Mooie bak. Ik rijd er zelf nu al bijna anderhalf jaar met een Pro Line S limo in daytona en nog steeds geen spijt. Krijg nog vaak complimentjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:47
Aghanim schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:07:

Peugeot 308SW BlueLease Premium 130PK Automaat
Zwart Metallic
Titanium Grijs lederen bekleding met stoelverwarming
17" Rubis velgen (GT-Line)
Premium stoelen
Full LED-koplampen
Panoramadak
Adaptive cruise control
DAB+
Parkeersensoren
Parkeerhulp
Nog wat kleine opties

Levertijd ongeveer 12 weken.

Op de GT-Line badge na is dit hem:

[afbeelding]
Lekker complete uitvoering heb je gekozen. Denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen! Motorblok is lekker pittig voor een 1.2 en nog goed stil op kruissnelheid.

Verder kan ik je aanraden om de laatste versie vd firmware van de boordcomputer te installeren. Versie 5.4 is dat, je adaptive cruise control krijgt daar ook een fikse update door, anticipeert daardoor nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Chutney schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:17:
[...]

Lekker complete uitvoering heb je gekozen. Denk dat je daar geen spijt van gaat krijgen! Motorblok is lekker pittig voor een 1.2 en nog goed stil op kruissnelheid.

Verder kan ik je aanraden om de laatste versie vd firmware van de boordcomputer te installeren. Versie 5.4 is dat, je adaptive cruise control krijgt daar ook een fikse update door, anticipeert daardoor nog beter.
Ja het was deze met heel veel opties of een 508/Passat/Superb die vrij kaal is en direct zo'n 80 netto duurder vanwege 21% vs 25% bijtelling. Ben erg benieuwd naar de auto in elk geval. Reed prima bij de proefrit. Zijn die firmware updates zelf te installeren bij Peugeot? Bij Audi is dat niet zo namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:47
Lijkt me dat je dat wel kunt "afdwingen" voor bij de aflevering. Laat ze gewoon de hele auto maar even voorzien van de nieuwste firmware/navigatie etc.

Ik heb mijn lesje geleerd. Ik kreeg een hagelnieuwe Clio eind 2013, na verloop van tijd kwam ik erachter dat de navigatie enkele wegen (die er toch al een poosje lagen) niet kende. Bleek dat de kaarten van halverwege 2011 waren, de termijn om dit "gratis" te updaten was toen natuurlijk al verstreken.....

De firmware van het multimedia/navi systeem (niet de kaarten zelf) hebben ze na lang aandringen bij de 30.000km een update gegeven in de hoop zo o.a. een beter werkende carkit en radio ontvangst te hebben, maar helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:47
Inderdaad gewoon door de dealer laten uitvoeren onder het mom, aflevering klaar maken. De laatste versie van de kaarten er op (v1.07) 2016-01, ook meteen laten doen.

Het is achteraf ook zelf uit te voeren inderdaad, maar niet met Peugeot ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 15:46

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Volgens mij kon ik zowel de voorloop-Clio als mijn huidige Honda Civic wel zelf updaten. Ze zetten dan een bestandje op de USB stick, en als je die in de computer stopt en de goede navigatiesoftware installeert (bij Honda Garmin Express, bij Renault MediaNav volgens mij), kijkt hij naar updates, downloadt nieuwste kaarten naar USB en die kan je dan weer in de auto gebruiken om het systeem bij te werken. De Honda heeft ook Wi-Fi en downloadt programma-updates zelf als ik met draaiende motor voor de deur sta (anders heb ik geen bereik).

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 07-04-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

gwystyl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:58:
Volgens mij kon ik zowel de voorloop-Clio als mijn huidige Honda Civic wel zelf updaten. Ze zetten dan een bestandje op de USB stick, en als je die in de computer stopt en de goede navigatiesoftware installeert (bij Honda Garmin Express, bij Renault MediaNav volgens mij), kijkt hij naar updates, downloadt nieuwste kaarten naar USB en die kan je dan weer in de auto gebruiken om het systeem bij te werken. De Honda heeft ook Wi-Fi en downloadt programma-updates zelf als ik met draaiende motor voor de deur sta (anders heb ik geen bereik).
Alleen de goedkope systemen zijn volgens mij Medianav bij Renault. De rest is gewoon het betere systeem ben even de naam kwijt maar dat is de upgrade van het instap media systeem.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Shunt schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:11:
[...]

Alleen de goedkope systemen zijn volgens mij Medianav bij Renault. De rest is gewoon het betere systeem ben even de naam kwijt maar dat is de upgrade van het instap media systeem.
De duurdere (betere?) is R-Link (2). Geen idee hoe het met updates daarvan zit, maar dat stond iets hoger op de pagina die ik net linkte.
Bij mijn voorloop Clio was de gratis update-periode ook al voorbij, maar bij Honda krijg je 5 jaar gratis updates. Dan is de auto al lang weg als het goed is. Garmin update volgens mij 2x per jaar fatsoenlijk en heeft tussendoor nog twee kleinere updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:41
gwystyl schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:17:
[...]

De duurdere (betere?) is R-Link (2). Geen idee hoe het met updates daarvan zit, maar dat stond iets hoger op de pagina die ik net linkte.
Bij mijn voorloop Clio was de gratis update-periode ook al voorbij, maar bij Honda krijg je 5 jaar gratis updates. Dan is de auto al lang weg als het goed is. Garmin update volgens mij 2x per jaar fatsoenlijk en heeft tussendoor nog twee kleinere updates.
Bij R-Link 2 krijg je een jaar gratis updates. Daarna kan je ze los kopen net als de TomTom Live Services.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 29-05 13:51

RvL

Waarbij ik wel kan aangeven dat de kaartupdates vanuit Renault niet gelijk lopen met die van TomTom, zowel wat versie als wat aantal updates betreft niet.

R-Link2 is dan ook niet gemaakt door TomTom, maar door LG volgens mij. Er wordt alleen gebruik gemaakt van TomTom kaarten. Nadeel daarvan weer is dat je voor kaartupdates altijd bij Renault moet zijn en de kaarten daar €30 duurder zijn dan bij TomTom...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

RvL schreef op donderdag 07 april 2016 @ 15:43:
Waarbij ik wel kan aangeven dat de kaartupdates vanuit Renault niet gelijk lopen met die van TomTom, zowel wat versie als wat aantal updates betreft niet.

R-Link2 is dan ook niet gemaakt door TomTom, maar door LG volgens mij. Er wordt alleen gebruik gemaakt van TomTom kaarten. Nadeel daarvan weer is dat je voor kaartupdates altijd bij Renault moet zijn en de kaarten daar €30 duurder zijn dan bij TomTom...
Dat is dan wel balen ik haalde met mijn megane altijd de kaarten gewoon van tomtom.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 463903

Momenteel ben ik alvast opzoek naar een auto voor 2017 omdat de bijtellingstarieven dan een stuk gunstiger uitvallen. Ik heb nu 2 verschillende auto's op het oog, maar zou graag een aantal alternatieven willen ontvangen.

Hieronder de auto's die op dit moment op mijn shortlist staan.

Audi A3 Adrenalin Sport (incl. S Line)

Extra opties: Panorama dak, Parkeer assistent

Prijs: €39.483

Hyundai Tucson 1.6 Premium

Extra opties: Panorama dak

Prijs: €36.700

Leasevoorwaarden:
€850,- inclusief brandstof (40.000 Kilometers, 48 maanden) Maximaal 100 euro eigen bijdrage.

Jullie alternatieven en/of suggesties zie ik graag tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat zijn nogal verschillende auto's :D
Is die A3 een Sportback? Limousine?
De alternatieven variëren dan van BMW 1-serie, Volvo V40, etc. tot Mazda CX-5 en Nissan QQ enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinier schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:10:
Dat zijn nogal verschillende auto's :D
Is die A3 een Sportback? Limousine?
De alternatieven variëren dan van BMW 1-serie, Volvo V40, etc. tot Mazda CX-5 en Nissan QQ enzovoorts.
Het gaat in dit geval om een limousine model. Ja ze zijn inderdaad erg verschillend, de Hyundai Tucson heeft ervoor gezorgd dat ik geïnteresseerd ben geraakt in een compacte SUV.

Bedankt voor jouw alternatieven. De bmw 1-serie heb ik zo mijn twijfels over. Een A3-limousine lijkt mij "meer" auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Mercedes-Benz CLA?
Ford Kuga?
Kia Sportage (broertje van de Tuscon)
CX-3 is ook leuk, wel veel kleiner.

We kunnen nog wel even doorgaan ;)
Zijn er merken/modellen die je juist wel of juist niet interessant vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 15:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lada Niva oldtimer leasen? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinier schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:57:
Mercedes-Benz CLA?
Ford Kuga?
Kia Sportage (broertje van de Tuscon)
CX-3 is ook leuk, wel veel kleiner.

We kunnen nog wel even doorgaan ;)
Zijn er merken/modellen die je juist wel of juist niet interessant vindt?
Ik heb een aantal merken die ik liever niet zou willen leasen. Dat zijn de franse merken en ford. Daarnaast ben ik vooral op zoek naar keuze mogelijkheden in de zelfde klasse als de A3-limousine. Zouden jullie deze aankleden met het pakket Adrenalin Sport of Ambiente Pro Line Plus. Naar mijn idee krijg je bij het pakket Adrenalin Sport meer voor je geld, vooral door het inbegrepen S-Line pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahaha die in ieder geval niet:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Beetere verhouding tussen bijtelling en CO2 uitstoot ga je nergens vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 11:50
Anoniem: 463903 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 23:58:
[...]

Ik heb een aantal merken die ik liever niet zou willen leasen. Dat zijn de franse merken en ford. Daarnaast ben ik vooral op zoek naar keuze mogelijkheden in de zelfde klasse als de A3-limousine. Zouden jullie deze aankleden met het pakket Adrenalin Sport of Ambiente Pro Line Plus. Naar mijn idee krijg je bij het pakket Adrenalin Sport meer voor je geld, vooral door het inbegrepen S-Line pakket.
Audi A4? BMW 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
[...]

BMW 2, Mercedes CLA of miss lexus IS/infinity Q30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 09:36
[...]

Is het nou de bedoeling dat we de autogids opdreunen? Want daar komt het op neer aangezien je geen enkele referentie of wens aangeeft. Ik zie hyundai's, BMW 2 en a3 limousines voorbij komen. Allemaal geheel verschillende auto's

Vergelijkbare modellen zet je op autoweek.nl zo naast elkaar. Begin daar eens.

Wat heb je nou zelf al aan huis werk gedaan? Wat wil je? Wat zijn je wensen? Wat is het budget? etc etc.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 08-04-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thefox154 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:08:
[...]

Is het nou de bedoeling dat we de autogids opdreunen? Want daar komt het op neer aangezien je geen enkele referentie of wens aangeeft. Ik zie hyundai's, BMW 2 en a3 limousines voorbij komen. Allemaal geheel verschillende auto's

Vergelijkbare modellen zet je op autoweek.nl zo naast elkaar. Begin daar eens.

Wat heb je nou zelf al aan huis werk gedaan? Wat wil je? Wat zijn je wensen? Wat is het budget? etc etc.
Het is zeker niet de bedoeling dat jullie de autogids opdreunen. In mijn eerste bericht heb ik 2 auto's benoemd die ik nu op het oog heb. De Hyundai Tucson en de A3 Limousine. Dit zijn natuurlijk wel zeer verschillende auto's, maar ik was benieuwd naar de mogelijke alternatieven.

Het budget bedraagt €850,- inclusief brandstof (40.000Km obv. 48 maanden) Maximale eigen bijdrage €100

De auto's die zijn benoemd zal ik persoonlijk gaan bezichtigen en ik hou jullie op de hoogte van mijn zoektocht naar een nieuwe lease auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:38
Wellicht ook handig voor je om in de topics van de betreffende automerken te zoeken/vragen naar ervaringen. Succes in ieder geval.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuPo schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:09:
Wellicht ook handig voor je om in de topics van de betreffende automerken te zoeken/vragen naar ervaringen. Succes in ieder geval.
Goede tip! Bedankt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runner83
PdeBie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:16:
[...]

Gaaf :)

Quanta Costa? Als ik zo brutaal mag zijn? ;)
rond de 40.000 viel mee door de adrenaline edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
[...]

Ik persoonlijk ben voor de adrenalin sport uitvoering gegaan in mijn optiek was dit pakket meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:30
Vandaag twee proefritten gemaakt in:

- Nieuwste Opel Astra Tourer Sport+ Innovation
- Ford Mondeo Titanium Wagon

En nu komt het meest moeilijke: de keuze gaat tussen deze twee modellen. Beide full option en het leasebedrag is ook nagenoeg gelijk.. Beide wagens reden geweldig. Het enige verschil is de levertijd. De Opel duurt 4,5 maanden en de Ford 8 tot 10 weken..

Maar wat een klasbakken.. Twee geweldige modellen. Wordt weer een moeilijke keuze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 13:12

RoofTurkey

PredatorKalkoen

nextware schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:36:
Vandaag twee proefritten gemaakt in:

- Nieuwste Opel Astra Tourer Sport+ Innovation
- Ford Mondeo Titanium Wagon

En nu komt het meest moeilijke: de keuze gaat tussen deze twee modellen. Beide full option en het leasebedrag is ook nagenoeg gelijk.. Beide wagens reden geweldig. Het enige verschil is de levertijd. De Opel duurt 4,5 maanden en de Ford 8 tot 10 weken..

Maar wat een klasbakken.. Twee geweldige modellen. Wordt weer een moeilijke keuze :(
Beide hele goede auto's ja. Het grootste verschil is denk ik toch vooral de emotie die je erbij hebt en de ruimte die ze je bieden (alhoewel dat juist averechts werkt als je het niet nodig hebt en liever wat minder parkeerruimte gebruikt :P ). Op een verschil in levertijd zou ik niet snel zo'n keuze maken, tenzij er haast bij geboden is aangezien je er toch flink wat jaartjes aan vast zit lijkt me.

Dus van welke van de twee ging je hart sneller kloppen? :*)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
ford mondeo is de ruimste (meer in klasse insiginia), de opel de nieuwere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:30
Snowhite0901 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 16:18:
ford mondeo is de ruimste (meer in klasse insiginia), de opel de nieuwere....
Yup.. En dat telt, gezien onze oprit, ook wel mee. Ik rij nu Ford Focus Wagon. Die past, icm de auto's van de buren goed op de oprit. En de echt grote ruimte van de Mondeo hebben we ook niet echt nodig. In de Opel is ook genoeg ruimte.

En de Opel is inderdaad het meest nieuwe model.

Keuzes, keuzes.. ik slaap er nog wel een nachtje over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zou bij de keuze tussen die twee waarschijnlijk voor de Opel kiezen. Mijn overbuurman heeft (weer) een Mondeo station, en hoewel hij duidelijk opgefrist is, zie je toch dat het al een oud model is. Daarnaast is hij echt lomp groot. Als je de ruimte niet nodig hebt, en het handig is dat hij aan de buitenkant wat kleiner is, zou ik voor de Opel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kwestie van smaak natuurlijk.
Wat mij betreft heeft de Opel Astra Tourer Sport+ Innovation een erg lelijke daklijn en zou ik niet graag op mijn oprit hebben staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16
Anoniem: 463903 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 18:05:
Momenteel ben ik alvast opzoek naar een auto voor 2017 omdat de bijtellingstarieven dan een stuk gunstiger uitvallen. Ik heb nu 2 verschillende auto's op het oog, maar zou graag een aantal alternatieven willen ontvangen.

Hieronder de auto's die op dit moment op mijn shortlist staan.

Audi A3 Adrenalin Sport (incl. S Line)

Extra opties: Panorama dak, Parkeer assistent

Prijs: €39.483

Hyundai Tucson 1.6 Premium

Extra opties: Panorama dak

Prijs: €36.700

Leasevoorwaarden:
€850,- inclusief brandstof (40.000 Kilometers, 48 maanden) Maximaal 100 euro eigen bijdrage.

Jullie alternatieven en/of suggesties zie ik graag tegemoet.
Wat tegenhangers of een aanvulling.

Is de nieuwe VW Tiguan dan niet wat voor je, als connect edition veel auto voor niet zoveel geld vind ik in vergelijking met de zeer complete Hyundai. Ben ook de Kia Optima aan het bewonderen, mooie en grote auto voor relatief weinig geld. Ik heb ongeveer dezelfde voorwaarden, dus het kan binnen je budget vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Ik zou kiezen voor de Mondeo. Is toch een segment hoger, wat je vooral op de langere afstanden gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

runner83 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:52:
[...]

Ik persoonlijk ben voor de adrenalin sport uitvoering gegaan in mijn optiek was dit pakket meer opties.
Zou je jouw configuratie kunnen beschrijven van de A3 limousine en wat dit heeft gekost. Daar ben ik erg benieuwd naar, aangezien jij ook voor de Adrenalin Sport bent gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

satya schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:04:
[...]

Wat tegenhangers of een aanvulling.

Is de nieuwe VW Tiguan dan niet wat voor je, als connect edition veel auto voor niet zoveel geld vind ik in vergelijking met de zeer complete Hyundai. Ben ook de Kia Optima aan het bewonderen, mooie en grote auto voor relatief weinig geld. Ik heb ongeveer dezelfde voorwaarden, dus het kan binnen je budget vermoed ik.
Kia optima is inderdaad ook een hele mooie auto, jij laat mij hierdoor ook direct denken aan de skoda superb!. De vw tiguan zal ik naar kijken, ik heb wel het gevoel dat de hyundai tucson mooier is qua design. De tiguan wordt pas echt mooi met een R line pakket. Maar ik zal het meenemen in mijn keuzelijst. Bedankt voor jouw aanvulling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Z___Z schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:28:
Ik zou kiezen voor de Mondeo. Is toch een segment hoger, wat je vooral op de langere afstanden gaat merken.
Ik ook, vergelijkbaar in dezelfde klasse met bijv. de Opel Insignia.
over 3 maanden is het nieuwe ook wel van de Astra af.

en vind de Mondeo een ongeloofijk gave neus hebben, vooral icm. Xenon (of LED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:16
Anoniem: 463903 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:29:
[...]

Kia optima is inderdaad ook een hele mooie auto, jij laat mij hierdoor ook direct denken aan de skoda superb!. De vw tiguan zal ik naar kijken, ik heb wel het gevoel dat de hyundai tucson mooier is qua design. De tiguan wordt pas echt mooi met een R line pakket. Maar ik zal het meenemen in mijn keuzelijst. Bedankt voor jouw aanvulling. :)
Het is natuurlijk persoonlijk, maar de Tuscon (comfort ED) kwam op mij aangenamer over (in de auto zittende) dan de VW Tiguan, net zoals de VW Sportsvan en nieuwe VW Touran die minder op een busje is gaan lijken in de Highline uitvoering ook veel prettiger zijn.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Dit topic is gesloten.