EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Welke lease maatschappij had die c350e nog als ik vragen mag?Goru schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:50:
Ik ben afgelopen dagen gaan rondmailen en bellen op zoek naar de mercedes c350e en passat GTE. De mercedes eigenlijk meer voor de lol want ik gokte dat die allemaal op zijn, kwam daar nog toevallig een vrije tegen, maar dan wel een lease auto van een andere lease maatschappij die toevallig was vrij gekomen. Kan er niets mee helaas omdat het niet mijn lease maatschappij is.
Maar goed de passat GTE, ik heb gehad, Den Bosch, Breda, Tilburg, Nijmegen en Waalwijk (de van-mossel van de link hierboven). Alles is uitverkocht, alleen dus nog de mogelijkheid voor zo'n zelfde lease constructie vanuit autopon, waar ik ook niets mee kan.
Dan maar de jaguar XE
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik rij al bijna 4 jaar in een 2011 Seat Leon 1.2 Ecomotive COPA en deze bevalt me prima qua comfort en rijgedrag (vol met opties i.v.m. goedkope motor). Ja, het vermogen is een beetje aan de lage kant, vooral als je in Duitsland rijdt of met 4 man+baggage op vakantie gaat, maar deze auto doet z'n ding en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Maargoed, de GTE. Even proefgereden vanuit Wittenbrug in DH even naar Delft en terug.
Uiteraard even de gas ingetrapt in GTE modus en zit inderdaad genoeg peper in z'n kont. Verder rijdt het niet veel anders dan mijn Seat als het gaat om de bochtenwerk. Het is wel iets stugger maar zal wel komen omdat het een nieuwe auto is.
Moest even wennen aan alle knopjes die soms ergens anders zaten, maar dat was te verwachten gezien dit een Mk7 generatie Golf is en mijn Seat een neefje is van de Mk6 Golf. Er zat, denk ik, een Discovery Pro systeem in omdat beide SD slots leeg waren in het handschoenenkastje.
Dan de grote teleurstelling! Kofferbak is een stuk kleiner dan die in mijn Seat. En dat is balen want ik heb een hobby die toch wat ruimte eist.
Mijn vraag is, vooral aan de genen die een GTE al een tijdje rijden. Hoe is deze in de praktijk?
Is er genoeg ruimte voor alles? Al mee op vakantie geweest?
Moest je per se van je leasemaatschappij ook een laadpaal regelen? Als je in een flat woont, zoals ik, kan dat lastig zijn kan ik me voorstellen.
Ruimte heb je gezien en ervaren. Die gaat niet groter worden naarmate je de auto langer rijdt natuurlijk. Alleen jij kan bepalen of het ruim genoeg is voor je hobby. Voor een vakantie kan je nog een dakkoffer overwegen. Maar voor een dagelijkse/wekelijkse hobby wordt dat minder handig denk? Komt in ieder geval je verbruik niet ten goede. Ik lees overigens regelmatig dat de Golf GTE erg stug is. Dus of dat minder gaat worden?
Mijn ervaring met leasemaatschappijen is dat laadpalen ze een worst zal zijn. Idem voor de dealer. Daarvoor werd ik doorverwezen naar ander maatschappijen zoals THE New Motion. Is dus geen must. Als je ruimte hebt, kan je er vaak een meeleasen.
Wel is het de bedoeling dat je regelmatig gaat opladen. Daar heeft de leasemaatschappij met zijn brandstof voorschot al wel rekening mee gehouden. Als je dat niet doet verbruik je meer brandstof, dat resulteerd in een hogere maandafrekeming voor je werkgever en afhankelijk van de gemaakte afsprakenwellicht dus ook voor jou.
Opladen in de buurt al mogelijk? Gemeente vragen om eenopenbare laadpaal?
Een Discover media heeft ook 2 SD slots in het handschoenenkastje.Offperception schreef op zondag 28 juni 2015 @ 01:12:
Omdat mijn werkgever mijn de kans wil geven om nog voor het einde van het jaar een nieuwe leaseauto te regelen zodat ik en mijn werkgever nog wat voordeel kunnen pakken heb ik op aanbeveling van collega's vandaag een proefrit gedaan in een Golf GTE.
Ik rij al bijna 4 jaar in een 2011 Seat Leon 1.2 Ecomotive COPA en deze bevalt me prima qua comfort en rijgedrag (vol met opties i.v.m. goedkope motor). Ja, het vermogen is een beetje aan de lage kant, vooral als je in Duitsland rijdt of met 4 man+baggage op vakantie gaat, maar deze auto doet z'n ding en heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Maargoed, de GTE. Even proefgereden vanuit Wittenbrug in DH even naar Delft en terug.
Uiteraard even de gas ingetrapt in GTE modus en zit inderdaad genoeg peper in z'n kont. Verder rijdt het niet veel anders dan mijn Seat als het gaat om de bochtenwerk. Het is wel iets stugger maar zal wel komen omdat het een nieuwe auto is.
Moest even wennen aan alle knopjes die soms ergens anders zaten, maar dat was te verwachten gezien dit een Mk7 generatie Golf is en mijn Seat een neefje is van de Mk6 Golf. Er zat, denk ik, een Discovery Pro systeem in omdat beide SD slots leeg waren in het handschoenenkastje.
Dan de grote teleurstelling! Kofferbak is een stuk kleiner dan die in mijn Seat. En dat is balen want ik heb een hobby die toch wat ruimte eist.
Mijn vraag is, vooral aan de genen die een GTE al een tijdje rijden. Hoe is deze in de praktijk?
Is er genoeg ruimte voor alles? Al mee op vakantie geweest?
Moest je per se van je leasemaatschappij ook een laadpaal regelen? Als je in een flat woont, zoals ik, kan dat lastig zijn kan ik me voorstellen.
Aan het grotere scherm kun je in 1 oogopslag zien met welk type je te maken heeft, naast de functionele verschillen uiteraard.
Dat is goed om te weten dat ie niet minder stug wordt. Of ik zou er aan moeten wennen of toch maar overwegen om iets anders te nemen.readytoflow schreef op zondag 28 juni 2015 @ 02:04:
Ik rijdt dan wel geen GTE maar bij deze:
Ruimte heb je gezien en ervaren. Die gaat niet groter worden naarmate je de auto langer rijdt natuurlijk. Alleen jij kan bepalen of het ruim genoeg is voor je hobby. Voor een vakantie kan je nog een dakkoffer overwegen. Maar voor een dagelijkse/wekelijkse hobby wordt dat minder handig denk? Komt in ieder geval je verbruik niet ten goede. Ik lees overigens regelmatig dat de Golf GTE erg stug is. Dus of dat minder gaat worden?
Mijn ervaring met leasemaatschappijen is dat laadpalen ze een worst zal zijn. Idem voor de dealer. Daarvoor werd ik doorverwezen naar ander maatschappijen zoals THE New Motion. Is dus geen must. Als je ruimte hebt, kan je er vaak een meeleasen.
Wel is het de bedoeling dat je regelmatig gaat opladen. Daar heeft de leasemaatschappij met zijn brandstof voorschot al wel rekening mee gehouden. Als je dat niet doet verbruik je meer brandstof, dat resulteerd in een hogere maandafrekeming voor je werkgever en afhankelijk van de gemaakte afsprakenwellicht dus ook voor jou.
Opladen in de buurt al mogelijk? Gemeente vragen om eenopenbare laadpaal?
Ik ga morgen met mijn leasemaatschappij overleggen wat ze verwachten qua de laadpaal maar als het inderdaad niet interessant is of ik er een bij lease dan scheelt dat. Wat wel een probleem kan worden is het opladen in de buurt. Er zijn geen palen op loopafstand, geen op kantoor. De enige plek die ik nog met enig regelmaat bezoek waar laadpalen zijn is de stadscentrum. En dat zijn er maar drie plekken.
Het lijkt er op dat een GTE weinig zin heeft voor mij omdat het minder praktisch is en niet voorzien kan worden van stroom met enige regelmaat. Ja, de lage bijtelling is leuk maar ik wil best wat meer betalen voor een auto dat ook functioneel is.
Dank voor de info
Het was inderdaad een behoorlijk grote scherm, groter dan die ik in mijn Seat heb (RNS 310 of 315, weet het verschil niet zo snel).shameete schreef op zondag 28 juni 2015 @ 09:22:
[...]
Een Discover media heeft ook 2 SD slots in het handschoenenkastje.
Aan het grotere scherm kun je in 1 oogopslag zien met welk type je te maken heeft, naast de functionele verschillen uiteraard.
ik kom zelf van een golf 6 met ook een RNS315, zowel de media als een pro hebben beide grotere schermen dan die RNS.Offperception schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:14:
[...]
Het was inderdaad een behoorlijk grote scherm, groter dan die ik in mijn Seat heb (RNS 310 of 315, weet het verschil niet zo snel).
de pro heeft overigens nog een 64GB SSD erin zitten (waarvan 10GB vrije ruimte voor muziek etc)
Vind zelf dat je het goed kan zien doordat de proximity bar tegen de vouw aanzit van de airco unit, bij de media zit daar nog een cm of wat tussen.
Media:

pro:

De meeste gemeenten zijn erg makkelijk met het plaatsen van openbare oplaadpunten. Je kan het zelf aanvragen, maar je leasemaatschappij kan het ook voor je doen. Het kost je niets (aanvragen en plaatsen) en je hebt gelijk een parkeerplaats voor de deur die meestal wel beschikbaar zal zijn.Offperception schreef op zondag 28 juni 2015 @ 14:11:
[...]
Dat is goed om te weten dat ie niet minder stug wordt. Of ik zou er aan moeten wennen of toch maar overwegen om iets anders te nemen.
Ik ga morgen met mijn leasemaatschappij overleggen wat ze verwachten qua de laadpaal maar als het inderdaad niet interessant is of ik er een bij lease dan scheelt dat. Wat wel een probleem kan worden is het opladen in de buurt. Er zijn geen palen op loopafstand, geen op kantoor. De enige plek die ik nog met enig regelmaat bezoek waar laadpalen zijn is de stadscentrum. En dat zijn er maar drie plekken.
Het lijkt er op dat een GTE weinig zin heeft voor mij omdat het minder praktisch is en niet voorzien kan worden van stroom met enige regelmaat. Ja, de lage bijtelling is leuk maar ik wil best wat meer betalen voor een auto dat ook functioneel is.
Dank voor de info
Ik bedoel dat er meerdere gradaties zijn in "auto's die ik leuk vind". Van behoorlijk wat duurdere tot iets minder duur.
Schuldgevoel wil ik het niet noemen, maar als ik een auto kan rijden met 14% motor erin of de zelfde auto met 20% motor erin kies ik voor de 14% om gewoon netto wat meer over te houden... 'Call me Dutch'. Als straks alles 22% is boeit dat natuurlijk niets meer.[...]
Dat kan nu ook. Wat je bedoelt is dat je straks zonder een 'schuldgevoel' de grotere motor kan nemen omdat het kostentechnisch weinig meer uit maakt (hooguit een paar tientjes in de maand).
Duidelijk! Het was dan zeker een Pro, in die proefrit GTE.shameete schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:44:
[...]
ik kom zelf van een golf 6 met ook een RNS315, zowel de media als een pro hebben beide grotere schermen dan die RNS.
de pro heeft overigens nog een 64GB SSD erin zitten (waarvan 10GB vrije ruimte voor muziek etc)
Vind zelf dat je het goed kan zien doordat de proximity bar tegen de vouw aanzit van de airco unit, bij de media zit daar nog een cm of wat tussen.
Media:
...
pro:
...
Dat is wel mooi dat ze dat willen. Ik moet het nog navragen, maar het gebrek aan laadruimte in die GTE is voor mij een reden om toch af te haken. Ik moet er nog over nadenken.Hmtsjmftsch schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:12:
[...]
De meeste gemeenten zijn erg makkelijk met het plaatsen van openbare oplaadpunten. Je kan het zelf aanvragen, maar je leasemaatschappij kan het ook voor je doen. Het kost je niets (aanvragen en plaatsen) en je hebt gelijk een parkeerplaats voor de deur die meestal wel beschikbaar zal zijn.
Als ik al had mogen bestellen: ja. Ik sta voor 1e kwartaal 2017 op de rol, dus bijkomend voordeel is dat er geen zelf opgelegd geknijp in motoren / transmissie hoeft te worden gedaan.Z___Z schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:24:
Iemand interesse in de nieuwe A4? Hij is nauwelijks verandert en de koplampen lijken een beetje op die van de Leon.Verder van binnen wel een nette auto geworden. Hij heeft dezelfde doorlopende ventilatielamellen als bij de Passat en een losstaand scherm zoals bij Mercedes (Audi, trendvolger). Hij wordt volgens Audi de stilste auto in z'n klasse, dus nog stiller dan de C-klasse. Ben wel benieuwd. Voor het uiterlijk hoef je niet te upgraden vanaf de oude A4, dus het zal vanuit z'n andere kwaliteiten moeten komen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik niet, te duur. Maar ik ben benieuwd of er ook nog prijswijzigingen zullen plaatsvinden.Z___Z schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:24:
Iemand interesse in de nieuwe A4? Hij is nauwelijks verandert en de koplampen lijken een beetje op die van de Leon.Verder van binnen wel een nette auto geworden. Hij heeft dezelfde doorlopende ventilatielamellen als bij de Passat en een losstaand scherm zoals bij Mercedes (Audi, trendvolger). Hij wordt volgens Audi de stilste auto in z'n klasse, dus nog stiller dan de C-klasse. Ben wel benieuwd. Voor het uiterlijk hoef je niet te upgraden vanaf de oude A4, dus het zal vanuit z'n andere kwaliteiten moeten komen.
Verder vind ik de binnenkant er allerminst op vooruit gegaan.
Navigatie achter het stuur op je dashboard (kermis) en dan nog zo'n groot scherm apart die eigenlijk niet meer in eht interieur pastte
De TFT ipv je tellers en boordcomputer vervangt m.i. ook de grote unit in het midden.Ero-Sensei schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:31:
[...]
Ik niet, te duur. Maar ik ben benieuwd of er ook nog prijswijzigingen zullen plaatsvinden.
Verder vind ik de binnenkant er allerminst op vooruit gegaan.
Navigatie achter het stuur op je dashboard (kermis) en dan nog zo'n groot scherm apart die eigenlijk niet meer in eht interieur pastte
Die kan wat mij betreft er helemaal uit. Maar juist als (bij vw) de active info display wil, moet je de (grote) disco pro nav hebben

Ik snap dat losse scherm niet (ook niet bij de Merc). Die inklapbare dingen van de A3 bijvoorbeeld ogen veel cleaner. Dit oogt alsof het er 'opgeplakt' is tijdens een ingeving van 'shit we zijn het scherm vergeten en morgen is de onthulling'Z___Z schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:24:
Hij heeft dezelfde doorlopende ventilatielamellen als bij de Passat en een losstaand scherm zoals bij Mercedes (Audi, trendvolger).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
IMHO is het opklappen een nutteloze functionaliteit, aangezien je toch 99% van de tijd het scherm gewoon aan hebt staan. En een opklapbaar scherm is niet minder diefstal gevoelig, tenzij je niet het verschil kan zien tussen de goedkope en de dure versie van buitenaf.Griffin schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:09:
[...]
Ik snap dat losse scherm niet (ook niet bij de Merc). Die inklapbare dingen van de A3 bijvoorbeeld ogen veel cleaner. Dit oogt alsof het er 'opgeplakt' is tijdens een ingeving van 'shit we zijn het scherm vergeten en morgen is de onthulling'
Ik vind zelf het Active info display niet echt een toegevoegde waarde hebben. Je moet best ver naar beneden kijken om iets te zien, terwijl het scherm boven op het dashboard een klein stukje opzij kijken is. Maar zoiets kan je pas beoordelen als je er zelf mee gereden hebt.
Hetzelfde geldt voor de MMI controller. Ik zou verwachten dat de ideale positie de plek is waar nu de pook zit. Misschien is het in de praktijk wel een goede plek. De middenarmsteun stopt al best vroeg. dus ik vraag me af of je daar nog op kan leunen als je het stuur vast hebt.
Die MMI controller zit trouwens alleen op die plek bij de automaat; de automaat-pook is zo ontworpen dat je daar relaxed je pols op kan leggen als je met die knop bezig bent. Bij de handgeschakelde versie zijn de schakelpook en MMI-controleknop van plek gewisseld zodat je je arm op de middenarmsteun kan laten leunen
Op basis van uiterlijk en interieur zou ik niet weten waarom ik meer zou gaan betalen voor de A4 en kies ik voor de Passat. En als ik moet kiezen tussen de A4, BMW 3, C klasse of een XE dan komt de A4 toch echt op de laatste plaats. En ik zou dus ook een (luxere) Passat prefereren boven deze A4.
Ik rij nu nog als voorloopauto de vorige A3. De nieuwe A3 was echt een hele stap vooruit. Dat verschil is bij deze A4 een stuk kleiner.
Hij zal vast weer voor grote verkopen gaan zorgen want 'het is immers een Audi'. En laten we wel wezen, van alle automerken zijn ze bij Audi verreweg het beste in marketing! En zakelijk gezien doen ze het natuurlijk verrekte goed. Dus geef ze maar eens ongelijk.
Verwijderd
Is het 2.0TFSI Ultra blok trouwens alleen aangepast qua software? Of ook echt een ander blok als de 252PK variant?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 22:56 ]
Wat betreft de oplossing van Peugeot, ja die is wel interessant, maar door het kleine stuurtje kan je dus niet meer leunen in de armsteun in de deur of in het midden en tegelijkertijd het stuur vasthouden. Dat is voor lange afstanden rijden voor mij toch wel een vereiste.
Het is leuk dat je je pols op de pook kan rusten, maar als ik daarvoor m'n arm naar voren moet brengen dan is het toch een ergonomische misser. Bij Mercedes hebben ze dat wel goed gedaan met automaat, maar met de handbak zit de controller te ver naar achteren, en in de weg bij het schakelen. Het zwarte plastic wordt trouwens ook enorm heet in de zon

Een hele rij microsoft certificeringen.
Ja, het wachten heeft ook wel lang genoeg geduurd, werd deze week nog even naar achter geschoven en was maar de vraag of hij nog afgeleverd ging worden deze week want, en nou komt ie, de boekjes waren nog niet klaar.gwystyl schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:42:
O da's op zich wel mooi, dan kan je ook goed het verschil tussen met of zonder beoordelen. Ik zit nog vol spanning op de mijne te wachten, die komt pas eind augustus.....
Wel een nadeel is dat de RDW een verkeerde fiscale waarde lijkt te hebben opgenomen, hier moet dus nog even achteraan gegaan worden.
Meestal wordt dat niet fout opgenomen door de RDW maar heeft de dealer de "verkeerde" waarde doorgegeven.@r!k schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:48:
[...]
Wel een nadeel is dat de RDW een verkeerde fiscale waarde lijkt te hebben opgenomen, hier moet dus nog even achteraan gegaan worden.
Dit is bij mij ook fout gegaan, de dealer had namelijk even een abonnement van 3 jaar toegevoegd aan de fiscale waarde, en waren er twee opties "zomaar ineens" duurder geworden zonder mij daarvan minstens op de hoogte te stellen. Uiteindelijk ging het om 150 EUR in totaal maar vind het belachelijk voor woorden.
Abonnement wordt teruggedraaid, dat wil zeggen dat ze dat bij RDW laten corrigeren. Die twee opties die zomaar duurder geworden zijn, dat is schijnbaar normaal in die wereld en kan ik weinig tegen in brengen. Ben nog aan het twijfelen of ik daar ook (dan wel meer uit principe) over moet gaan muiten.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik had ook een (naar mijn mening) te hoge catalogus waarde. Ging maar om tientjes werk, maar toch stoorde dit me. Na enig zoeken bleek dat de auto besteld was mét reservewiel (had ik verder niet om gevraagd). Kost me nu toch al een paar euro extra per jaarRomeoJ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Meestal wordt dat niet fout opgenomen door de RDW maar heeft de dealer de "verkeerde" waarde doorgegeven.
Dit is bij mij ook fout gegaan, de dealer had namelijk even een abonnement van 3 jaar toegevoegd aan de fiscale waarde, en waren er twee opties "zomaar ineens" duurder geworden zonder mij daarvan minstens op de hoogte te stellen. Uiteindelijk ging het om 150 EUR in totaal maar vind het belachelijk voor woorden.
Abonnement wordt teruggedraaid, dat wil zeggen dat ze dat bij RDW laten corrigeren. Die twee opties die zomaar duurder geworden zijn, dat is schijnbaar normaal in die wereld en kan ik weinig tegen in brengen. Ben nog aan het twijfelen of ik daar ook (dan wel meer uit principe) over moet gaan muiten.
Maar in het verleden ook een V50 gehad die een fiscale waarde had die ik gewoon niet kon rijmen aan de hand van brochures \ prijslijsten \ pakketten. Die auto verder niet bijgeteld dus heel veel maakte het mij niet uit, maar ik ben gewoon van mening dat sommige zaken moeten kloppen
Verwijderd
Mercedes heb ik dan op 15% gezet en is dan wat duurder dan de passat. Als de passat ook naar 15% gaat is ie netto duurder dan de 350.
Probleem mercedes is de kleine koffer (estate), probleem Passat is onduidelijkheid om de te verkrijgen opties voor levering dit jaar aan 7%. Interactive Display kan bijvoorbeeld niet en dat is eeuwig zonde.
Denk dat ik voor de mercedes ga met HUD, en volledig assistentie (snap niets van eerdere schrijver die de assistentie liet vallen voor 19" velgen, je wilt toch niet zonder assistentie??
BEnieuwd naar feedback van jullie
Is dat niet vooral omdat de 'premium' merken langse motoren hebben (tot lange 6 in lijn blokken bij een 3 serie bv.) met daarachter nog een transmissie, cardanas en diff. Terwijl dat in een Passat een dwars 2 liter 4 cilinder blok is met voorwielaandrijving, waar al de opgenoemde dingen geen interieurruimte opnemen.Z___Z schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:10:
betere geluidsisolatie (daarom hebben premium auto's met dezelfde buitenafmetingen minder binnenruimte).
mercedesVerwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:36:
Zit ernorm in dubio in de lease keuze. passat gte of merc 350e.
Mercedes heb ik dan op 15% gezet en is dan wat duurder dan de passat. Als de passat ook naar 15% gaat is ie netto duurder dan de 350.
Probleem mercedes is de kleine koffer (estate), probleem Passat is onduidelijkheid om de te verkrijgen opties voor levering dit jaar aan 7%. Interactive Display kan bijvoorbeeld niet en dat is eeuwig zonde.
Denk dat ik voor de mercedes ga met HUD, en volledig assistentie (snap niets van eerdere schrijver die de assistentie liet vallen voor 19" velgen, je wilt toch niet zonder assistentie??) Maar wat moet ik met de comand online (wat krijg ik voor die 2500 euro???) en de burmeister (is dat echt nodig)
Ligt er aan; heb je die kofferbak echt nodig? Want dat is het enige tegendeel wat je ervaart bij de Benz.Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:36:
[...]
Denk dat ik voor de mercedes ga met HUD, en volledig assistentie (snap niets van eerdere schrijver die de assistentie liet vallen voor 19" velgen, je wilt toch niet zonder assistentie??) Maar wat moet ik met de comand online (wat krijg ik voor die 2500 euro???) en de burmeister (is dat echt nodig)
Als je dat niet nodig hebt dan is de keuze simpel, dan zou ik zonder twijfel ook voor de Benz gaan.
Bij de Passat is de Active Info Display zoals ik ook eerder schreef niet meer dit jaar leverbaar. Gelukkig was ik hier op tijd bij en heb ik dit er wel in zitten, hoewel er nog wel een 'glitch' in zit, welke door de dealer erkend is en vraag bij de importeur ligt. Vind AID juist één van de opties die de Passat interessant maken.
Dat vermoeden heb ik ook, hoewel het abonnement wat zomaar 'extra' was besteld teruggedraaid gaat worden, dus ook in cataloguswaarde bij de RDW. Dit zal vermoedelijk wel een kostbare aangelegenheid zijn voor de dealer, maar dat vind ik niet heel vervelendZ___Z schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:15:
@RomeoJ, dat staat meestal in de kleine lettertjes van de koopovereenkomst. Kan je moeilijk over gaan doen, maar het zal niks veranderen aan de fiscale waarde van de auto.
Overigens; wanneer deze cataloguswaarde is verlaagd, dan wordt de bijtelling ook met terugwerkende kracht aangepast. Uiteindelijk scheelt het "maar" een paar euro per maand.
Ja, dat is dus eigenlijk precies hetzelfde als wat ik meegemaakt heb, alleen was het mij een abonnement (Car-net online 3 jaar verlenging), dit was ook onderdeel van de optielijst.fredkroket schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:32:
[...]
Ik had ook een (naar mijn mening) te hoge catalogus waarde. Ging maar om tientjes werk, maar toch stoorde dit me. Na enig zoeken bleek dat de auto besteld was mét reservewiel (had ik verder niet om gevraagd). Kost me nu toch al een paar euro extra per jaar.
[...]
Je zou er vraagtekens bij kunnen zetten richting dealer/wagenparkbeheerder. Echter scheelt het bij jou slechts een paar euro per jaar, en kan een reservewiel enorm nuttig zijn in sommige situaties. Ik heb zelf wel een volwaardig reservewiel aangevinkt
Tsja in dit geval gaat het om ongeveer 3000 euro, dat zou resulteren in bijna 60 euro per maand extra bijtelling. Daar ga ik dus zeker wel achteraan. Alle documentatie die ik heb rept over een fiscaal bedrag van 29.649.RomeoJ schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 16:05:
[...]
Meestal wordt dat niet fout opgenomen door de RDW maar heeft de dealer de "verkeerde" waarde doorgegeven.
Ik rijd sinds kort ook in een mercedes, maar dan in de "kale" versie. Ik heb getwijfeld aan assistentie, maar ik rijd overwegend in de randstad en de verkoper wist me te overtuigen dat het systeem niet zo goed werkt als het druk is (het wil ruimte aan de voorkant).Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 20:36:
Wel heb ik de Burmeister. Ik zit nog te spelen met de surround (geeft een beetje Bose effect): het klinkt leuk maar is het toch niet. Je kunt zo ongeveer niets instellen (nou ja een equalizer met drie kanalen en balans). Vergeleken met mijn Alpine die ik had is het qua instelbaarheid niets. MAAR het geluid is prima, ook de bassen (al heb ik het gevoel dat ik mijn subwoofer mis). Wel heb ik de muziek via een iPod lopen (de enige manier om lossless te spelen; of je moet gaan streamen) en via mijn pc heb ik nu de geluidsprocessing al gedaan (via wat VST's).
[ Voor 48% gewijzigd door AllSeeyinEye op 04-07-2015 08:54 ]
Nice, wat heb jij kunnen regelen als ik vragen mag? Heb zelf afneembare trekhaak voor 250€ nu. Dealer in Breda, was tevreden met de garage dus niet verder gekeken...Djie schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:31:
De V40 Business Sport staat in bestelling, in Power Blue met Midir velgen. Het loont om verschillende dealers te benaderen en een offerte te laten maken. Zit behoorlijk wat verschil in wat de dealers als korting geven op de accessoires en de auto zelf. Scheelt snel aantal tientjes per maand straks!
Hier een business sport - Onyx Black met de ixion II, ook 18"
Maar worden wel meegenomen in de leaseprijs. Als je terug krijgt wat je niet gebruikt van je leasebudget, of minder eigen bijdrage hebt hierdoor, dan scheelt het hem zeker wel geld.AllSeeyinEye schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 08:52:
Accessoires tellen niet bij, dus het scheelt jou helemaal nietsDe fiscale waarde wordt niet op basis van de koopprijs bepaald, anders zouden er teveel mensen een jonggebruikte auto leasen.
Keep forgetting that. Ik heb daar niet mee van doen.Tankiej schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:13:
[...]
Maar worden wel meegenomen in de leaseprijs. Als je terug krijgt wat je niet gebruikt van je leasebudget, of minder eigen bijdrage hebt hierdoor, dan scheelt het hem zeker wel geld.
Bij eerdere dealers geen mogelijkheden gehoord daarna een aantal die korting op de velgen konden geven. Degene met de meeste korting waren de 18inch velgen voor €650 en een iPadje die ik thuis nog niet heb liggen.WesleyZ schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 09:02:
[...]
Nice, wat heb jij kunnen regelen als ik vragen mag? Heb zelf afneembare trekhaak voor 250€ nu. Dealer in Breda, was tevreden met de garage dus niet verder gekeken...
Hier een business sport - Onyx Black met de ixion II, ook 18"
Inderdaad gewoon even met de dealer praten. Ze pakken ongeveer 9% op dit actie model. Als je dus geen hele scherpe leasemaatschappij hebt dan zal de dealer zeker nog ruimte hebben.Djie schreef op zondag 05 juli 2015 @ 08:35:
[...]
Bij eerdere dealers geen mogelijkheden gehoord daarna een aantal die korting op de velgen konden geven. Degene met de meeste korting waren de 18inch velgen voor €650 en een iPadje die ik thuis nog niet heb liggen.
Heb zelf ook de Business Sport besteld in de Inscr crystal white kleur. Opties, getinte ruiten achter, automatisch dimmende binnenspiegel met kompas.
Ik heb erg lang getwijfeld over de 18 inch, qua looks moet hij het eigenlijk hebben, de 16inch vind ik toch comfortabeler, uiteindelijk voor het comfort gekozen.
Gregeld met dealer dat er een in hoogte verstelbare passagierstoel met lendesteun geplaatst wordt aan de bijrijderskant (me vriendin zat toch echt wat te hoog).
Nu nog wachten tot half november, ik heb deze via een andere leasem besteld, dus ze zullen de huidige auto niet direct ruilen met de nieuwe als deze binnen is. Wachten tot einde contractdatum
[ Voor 10% gewijzigd door thefox154 op 05-07-2015 09:41 ]
Ik zou even goed navragen bij de dealer hoe het zit met die dimmende binnenspiegel. Ik ben ook al even gaan kijken naar de business sports en de dealer vertelde dat de dimmende binnenspiegel geen optie is, ook niet achteraf omdat de benodigde bedrading ontbreekt.thefox154 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:38:
[...]
Heb zelf ook de Business Sport besteld in de Inscr crystal white kleur. Opties, getinte ruiten achter, automatisch dimmende binnenspiegel met kompas.
De normale zou er niet in kunnen, de 'dure' versie met kompas wel. Al sla je me dood...PeaceNlove schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:10:
[...]
Ik zou even goed navragen bij de dealer hoe het zit met die dimmende binnenspiegel. Ik ben ook al even gaan kijken naar de business sports en de dealer vertelde dat de dimmende binnenspiegel geen optie is, ook niet achteraf omdat de benodigde bedrading ontbreekt.

Volvo systeem gaf hem ook als accessoire optie aan tijdens het invoeren van de auto bij hun. En ze vragen 450,= voor die binnenspiegel. Zal dan wel een paar metertjes kabel bij inzitten voor dat geld?
[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 05-07-2015 11:36 ]
Ook bij mij gaf het systeem van Volvo de optie wel aan, maar de dealer vertelde me dat hij door schade en schande er achter was gekomen dat het in de praktijk toch niet konthefox154 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 11:35:
[...]
De normale zou er niet in kunnen, de 'dure' versie met kompas wel. Al sla je me dood...![]()
Volvo systeem gaf hem ook als accessoire optie aan tijdens het invoeren van de auto bij hun. En ze vragen 450,= voor die binnenspiegel. Zal dan wel een paar metertjes kabel bij inzitten voor dat geld?Opzich valt het werk wel mee als er niets voorbereid is. Een stijl eraf en een stukje hemelbekleding los halen.

Met getinte ruiten? Wat ik heb begrepen van alle dealers dat je bij een Business Sport geen fabrieksopties kan bestellen. Getinte ruiten achter is een fabriekoptie. Wat ze mij wel konden aanbieden is een folie die men plakt. Heb dit bij een aantal Volvo's gezien en was daar niet tevreden over. Elke raam op een auto die niet open kan heeft een soort zwarte band met stipjes, om het strak te plakken zal het raam zwart worden vanaf de stipjes. Dan heb je dus een dunne rand waar geen tint zit!thefox154 schreef op zondag 05 juli 2015 @ 09:38:
[...]
Inderdaad gewoon even met de dealer praten. Ze pakken ongeveer 9% op dit actie model. Als je dus geen hele scherpe leasemaatschappij hebt dan zal de dealer zeker nog ruimte hebben.
Ik heb erg lang getwijfeld over de 18 inch, qua looks moet hij het eigenlijk hebben, de 16inch vind ik toch comfortabeler, uiteindelijk voor het comfort gekozen.
Gregeld met dealer dat er een in hoogte verstelbare passagierstoel met lendesteun geplaatst wordt aan de bijrijderskant (me vriendin zat toch echt wat te hoog).
Nu nog wachten tot half november, ik heb deze via een andere leasem besteld, dus ze zullen de huidige auto niet direct ruilen met de nieuwe als deze binnen is. Wachten tot einde contractdatum
Dit is inderdaad een folie via de dealer. Ik heb het op een s60 polestar (wat een vette wagen is dat, maar ja 100K+Djie schreef op zondag 05 juli 2015 @ 22:56:
[...]
Met getinte ruiten? Wat ik heb begrepen van alle dealers dat je bij een Business Sport geen fabrieksopties kan bestellen. Getinte ruiten achter is een fabriekoptie. Wat ze mij wel konden aanbieden is een folie die men plakt. Heb dit bij een aantal Volvo's gezien en was daar niet tevreden over. Elke raam op een auto die niet open kan heeft een soort zwarte band met stipjes, om het strak te plakken zal het raam zwart worden vanaf de stipjes. Dan heb je dus een dunne rand waar geen tint zit!

Optisch vind ik het een stuk beter staan, plus dat het ook praktisch is aangezien ik dan geen woesel en pip zonneschermpjes hoef op te hangen
Ik heb het op mijn wagen wel affabriek getint maar das niet donker genoeg. Zoontje zit nog met hoofd weggedraaid in autostoel wanneer zon op zijn raam schijnt.thefox154 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:37:
[...]
Optisch vind ik het een stuk beter staan, plus dat het ook praktisch is aangezien ik dan geen woesel en pip zonneschermpjes hoef op te hangen
Collega heeft ze ook achteraf laten beplakken en iets donkerdere tint. Ga ik de volgende keer ook zo doen denk ik. Die Sonniboys kosten een vermogen, maar zijn achteraf wel goed te verpatsen denk ik

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 06-07-2015 11:25 ]
Mijn boefje is liev!
Was is dat nou toch met die (navigatie)schermen. Is het echt zo moeilijk om dit een beetje netjes weg te werken ipv een lomp scherm met gigantische bezels op het dashboard te plakken alsof het een Aldi aftermarketding is.RomeoJ schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:28:
Voor de duidelijkheid, hierbij een aantal foto's van de nieuwe Audi A4:
[afbeelding]

Voor de rest weinig spannends, het zou net zo goed een Leon sedan kunnen zijn als je de Audi grille wegdenkt. De A3 vind ik mooier. Al met al zou eerder kiezen voor de Suberb.
Zo gek duur zijn die dingen ook weer niet, Privacyshades zijn misschien iets goedkoper maar dan heb je achter een naad lopen (mij stoort het niet)JB schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Collega heeft ze ook achteraf laten beplakken en iets donkerdere tint. Ga ik de volgende keer ook zo doen denk ik. Die Sonniboys kosten een vermogen, maar zijn achteraf wel goed te verpatsen denk ikWil ook geen zuignap op de raam
[ Voor 26% gewijzigd door vhal op 06-07-2015 12:59 ]
Ik vind 180 euro voor een beetje gaas op maat behoorlijk aan de prijsvhal schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:57:
[...]
[...]
Zo gek duur zijn die dingen ook weer niet, Privacyshades zijn misschien iets goedkoper maar dan heb je achter een naad lopen (mij stoort het niet)
Mijn boefje is liev!
Gek genoeg had Sonnyboys niks voor mijn auto. Het is misschien relatief duur te noemen maar het alternatief was aftermarket tinten dmv folie of de Woezel en Pip zonneschermen...JB schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:46:
[...]
Ik vind 180 euro voor een beetje gaas op maat behoorlijk aan de prijsPrivacyshades is goedkoper maar nog niet beschikbaar voor mijn auto

Kwaliteit is overigens prima te noemen.
Vroeger had je wel eens van die rolgoerdijntjes in de achterportieren + achterruit. Zie je nooit meer..?JB schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Ik heb het op mijn wagen wel affabriek getint maar das niet donker genoeg. Zoontje zit nog met hoofd weggedraaid in autostoel wanneer zon op zijn raam schijnt.
ik ga ze voor mijn variant ook nog aanschaffen, 180 euro is best een hoop geld maar laten beplakken is +/- 250 euro en kun je niets meer mee als je de auto moet inleveren.JB schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Ik heb het op mijn wagen wel affabriek getint maar das niet donker genoeg. Zoontje zit nog met hoofd weggedraaid in autostoel wanneer zon op zijn raam schijnt.
Collega heeft ze ook achteraf laten beplakken en iets donkerdere tint. Ga ik de volgende keer ook zo doen denk ik. Die Sonniboys kosten een vermogen, maar zijn achteraf wel goed te verpatsen denk ikWil ook geen zuignap op de raam
ik heb hiervoor natuurlijk de ibiza ST gehad, daar heb ik de sonniboy's voor gekocht, kostte me 99 euro en heb ze na gebruik verkocht voor 75 euro.
Ik heb ze in mijn 508 ook zitten. Erg handig! Helaas niet als optie te selecteren bij de v60 die nu in bestelling staat. Ik ga ze missen!t_captain schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:54:
[...]
Vroeger had je wel eens van die rolgoerdijntjes in de achterportieren + achterruit. Zie je nooit meer..?

Seat Leon ST 1.4 EcoTSI Style Connect DSG-7
- Nevadawit Metallic
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Executive
- Upgrade Safety
- 17" Dynamic velgen (achteraf)
- Eibach 30mm verlagingsset
- Afneembare trekhaak
- Dashboard decoratieset geborsteld aluminium
- Bagagenet
Mijn voorkeur ging uit naar een wat snellere auto met automaat en kom in aanmerking voor benzine. Helaas is de Leon ST FR Connect 1.4 EcoTSI DSG-7 in de 25% bijtelling terecht gekomen en het vorige model FR Dynamic (20%) is vrijwel niet meer op voorraad en levering is pas nodig in oktober. Een Style Connect met wat accessoires aanpassen komt nog het meest in de buurt
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Standaard op een Highline passat. En waarschijnlijk ook wel op vergelijkbare auto's.AllSeeyinEye schreef op maandag 06 juli 2015 @ 16:23:
Optie bij BMW. Geen idee of meer merken daaraan doen.
- Trekhaak
- Sunblinds achterportieren
- Zonnebrilhouder
Na vele auto's gezien te hebben, gaf voor mij de ongekend rijk uitgeruste aanbieding van deze Business Sport, 14% bijtelling én 1.500 trekgewicht de doorslag.
Wanneer de bijtelling 20% was geweest had ik het nog moeten zien waar de keus op gevallen zou zijn, maar in dit geval de meeste (nuttige) opties, meeste veiligheid en minste kosten. Elke andere keuze had na het bezit van de zaak zeer gaan doen vermoed ik.
Que?Ero-Sensei schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:18:
Elke andere keuze had na het bezit van de zaak zeer gaan doen vermoed ik.
Je kent het gezegde: 'bezit van de zaak is het eind van 't vermaak'
Ik ben geen grote autoliefhebber, ik vind het een gebruiksvoorwerp. Dus wanneer ik dat ding 2 maanden heb, en de blijdschap en euforie is er af, dan blijft alleen nog maar over dat ik voor € 150.- p/m minder ook een schitterende auto had kunnen rijden.
Ik weet het, de autoliefhebbers doe ik hier zeer mee
Ja ze houden hun waarde wel, maar het is een smerige marketing truc natuurlijk. Ik wil alleen de ramen, maar moet de hele set kopen.shameete schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:24:
[...]
ik ga ze voor mijn variant ook nog aanschaffen, 180 euro is best een hoop geld maar laten beplakken is +/- 250 euro en kun je niets meer mee als je de auto moet inleveren.
ik heb hiervoor natuurlijk de ibiza ST gehad, daar heb ik de sonniboy's voor gekocht, kostte me 99 euro en heb ze na gebruik verkocht voor 75 euro.
Mijn boefje is liev!
[ Voor 73% gewijzigd door Devster op 07-07-2015 14:36 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mooie config!Devster schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:16:
Vandaag de aanvraag gedaan voor mijn nieuwe leasewagen:
Seat Leon ST 1.4 EcoTSI Style Connect DSG-7De hele regeling (een meer realistische calculatie) rond de Golf GTE maakte hem minder aantrekkelijk en de beperkte bagageruimte gaat toch parten spelen. De Peugeot 308SW BLEP (14%) kon ons niet bekoren.
- Nevadawit Metallic
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Executive
- Upgrade Safety
- Afneembare trekhaak
- Bagagenet
Mijn voorkeur ging uit naar een wat snellere auto met automaat en kom in aanmerking voor benzine. Helaas is de Leon ST FR Connect 1.4 EcoTSI DSG-7 in de 25% bijtelling terecht gekomen en het vorige model FR Dynamic (20%) is vrijwel niet meer op voorraad en levering is pas nodig in oktober. Een Style Connect met wat accessoires aanpassen komt nog het meest in de buurt
Hier de 30K beurt gehad, nog steeds een heerlijke wagen om mee te cruisen!
Mijn boefje is liev!
zeker een hele mooie combi, ik heb voor dezelfde keuze gestaan mbt. de GTE.Devster schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 01:16:
Vandaag de aanvraag gedaan voor mijn nieuwe leasewagen:
Seat Leon ST 1.4 EcoTSI Style Connect DSG-7De hele regeling (een meer realistische calculatie) rond de Golf GTE maakte hem minder aantrekkelijk en de beperkte bagageruimte gaat toch parten spelen. De Peugeot 308SW BLEP (14%) kon ons niet bekoren.
- Nevadawit Metallic
- Upgrade Business Plus
- Upgrade Executive
- Upgrade Safety
- Afneembare trekhaak
- Bagagenet
inmiddels heb ik een week of 3 het VW broertje van de ST. ook naar volle tevredenheid.
ik zit overigens naar de Ibiza te kijken, zelfs de FR modellen komen inmiddels niet meer boven de 100PK uit
ding is in elk geval aardig tam gemaakt, geen bommetjes meer a la cupra's en bocanegra's etc.
FR is tegenwoordig een uitvoeringsniveau ipv het snelle sportmodel. Doen ze bij Seat al een tijdje zo. Slim voor de lease, schaap in wolfskleren doet het altijd goed voor de sportieve zakelijke rijder
kan me dr wel iets bij voorstellen btw. Flinke motor in zo'n ding en dan met standaard remmerij en andere onderdelen: dat trekken die onderdelen niet. Kun je apart gaan ontwikkelen voor een hele kleine maat maar loont niet de moeite.
Alleen bij de Leon heb je nog de Cupra 280. Die is wel bloedsnel
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Enne, als ze dan toch bezig zijn: lepel dr even 4WD in, net als bij de oude Cupra 4. Bij voorkeur lenen van de Audi quattro uiteraard
Golf Variant 1.6 TDI met DSG is 20%. Heb er zelf ook 1 in Business uitvoering.shameete schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:58:
klopt, of je moet gaan dieselen maar ja, dan kun je geen DSG bak nemen met 20%
ik zit overigens naar de Ibiza te kijken, zelfs de FR modellen komen inmiddels niet meer boven de 100PK uit![]()
ding is in elk geval aardig tam gemaakt, geen bommetjes meer a la cupra's en bocanegra's etc.
overigens ook niet heel verkeerd, ik heb die sinds een paar weken in de business-r uitvoering.
als er een flinke motor in hangt dan hoort de rest daarop aangepast te zijn, ontwikkeling zal daar minimaal van zijn want zeker bij VAG wordt alles onderling van elkaar geleend, zeker met het MQB platform van de huidige modellen.The Eagle schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:47:
Octavia 1,6 TDI DSG is bij mijn weten 20%. Maar dat kan inmiddels veranderd zijn
FR is tegenwoordig een uitvoeringsniveau ipv het snelle sportmodel. Doen ze bij Seat al een tijdje zo. Slim voor de lease, schaap in wolfskleren doet het altijd goed voor de sportieve zakelijke rijder
kan me dr wel iets bij voorstellen btw. Flinke motor in zo'n ding en dan met standaard remmerij en andere onderdelen: dat trekken die onderdelen niet. Kun je apart gaan ontwikkelen voor een hele kleine maat maar loont niet de moeite.
Alleen bij de Leon heb je nog de Cupra 280. Die is wel bloedsnel
De 1.6 met DSG is een prima combinatie. Vlot genoeg voor dagelijks verkeer.shameete schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:54:
klopt, maar ik ging van 150pk uit, en 1.6 is 110pk
overigens ook niet heel verkeerd, ik heb die sinds een paar weken in de business-r uitvoering.
De reguliere Seat Leon FR met een DSG 150 pk is geen optie voor je? Die is nog wel verkrijgbaar met 20%.shameete schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:54:
[...]
als er een flinke motor in hangt dan hoort de rest daarop aangepast te zijn, ontwikkeling zal daar minimaal van zijn want zeker bij VAG wordt alles onderling van elkaar geleend, zeker met het MQB platform van de huidige modellen.
Hij moet nog wel even met zijn nieuwe GolfAtratus schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:37:
[...]
De reguliere Seat Leon FR met een DSG 150 pk is geen optie voor je? Die is nog wel verkrijgbaar met 20%.
Mijn boefje is liev!

[/zeikmodus]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
[ Voor 31% gewijzigd door AllSeeyinEye op 10-07-2015 10:48 ]
Klein schopje.... hoe bevalt de wagen na een weekje? Mis je de 3D-sound?@r!k schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:01:
Zojuist het verlossende woord gehad, morgen kan ik mijn honda civic tourer ophalen. Honda 3d sound is helaas nog niet binnen dus dat wordt later nog ingebouwd.
[afbeelding]
ik ben aan het aftellen. Ik hoop dat het bericht zoals hierboven niet voor mij gaat komen. Het duurt nu al lang genoeg. Nog 6 weken
@PWM: kan je nog een linkje naar het vorige deel maken?
[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 10-07-2015 11:02 ]
Auto bevalt uitstekend, eerste rit was de rit naar mijn vakantiebestemming. Over 2 weken wordt 3d sound ingebouwd. Maar de stereo klinkt zonder ook best goed, toch hoop ik op nog wat verbetering.gwystyl schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:48:
[...]
Klein schopje.... hoe bevalt de wagen na een weekje? Mis je de 3D-sound?
ik ben aan het aftellen. Ik hoop dat het bericht zoals hierboven niet voor mij gaat komen. Het duurt nu al lang genoeg. Nog 6 weken![]()
Met de nadruk op hoortshameete schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:54:
[...]
als er een flinke motor in hangt dan hoort de rest daarop aangepast te zijn, ontwikkeling zal daar minimaal van zijn want zeker bij VAG wordt alles onderling van elkaar geleend, zeker met het MQB platform van de huidige modellen.
Zou echt niet de eerste keer zijn dat VAG daarmee de mist in gaat. Vaak genoeg DSG's gezien in de snellere modellen die het koppel niet aankonden, met name de eerste leon's stonden daar om bekend.
Weliswaar geen business sport maar een Ocean race. Bestelling gedaan op 19 juni verwachte levering volgens leasemaatschappij week 37. Dealer verwacht één a twee weken eerder te kunnen leveren.Trishul schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:26:
Weet iemand hier wat ongeveer de levertijd van de V40 D2 Business Sport op dit moment is? Ik heb deze nu als primaire optie staan. Hoef niet veel opties, alleen onyx black metallic lak.
Een collega van mij heeft hem ook in Onyx black besteld en die was direct uit voorraad leverbaar, dus zou ff een paar dealers bellen wat ze nog hebben staan. Mijn ocean race zou deze week klaar staan, maar wordt helaas volgende week ivm transportprobleem.Trishul schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:26:
Weet iemand hier wat ongeveer de levertijd van de V40 D2 Business Sport op dit moment is? Ik heb deze nu als primaire optie staan. Hoef niet veel opties, alleen onyx black metallic lak.
Eind mei besteld leveringsdatum is in oktober...vind dat nogal lang maar goed...inmiddels is het ook weer half juli dus het gaat in een flash voorbijPauperesk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:47:
[...]
Weliswaar geen business sport maar een Ocean race. Bestelling gedaan op 19 juni verwachte levering volgens leasemaatschappij week 37. Dealer verwacht één a twee weken eerder te kunnen leveren.

iets om naar uit te kijken i guess...
Pauperesk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:47:
[...]
Weliswaar geen business sport maar een Ocean race. Bestelling gedaan op 19 juni verwachte levering volgens leasemaatschappij week 37. Dealer verwacht één a twee weken eerder te kunnen leveren.
Tnx mensen. Ocean race vind ik ook wel interessant, hoewel ik dan wel te maken krijg met een eigen bijdrage van €12 oidtimwijn schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:09:
[...]
Een collega van mij heeft hem ook in Onyx black besteld en die was direct uit voorraad leverbaar, dus zou ff een paar dealers bellen wat ze nog hebben staan. Mijn ocean race zou deze week klaar staan, maar wordt helaas volgende week ivm transportprobleem.
Die van mij gaat via Svala Lijnden.Trishul schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:20:
[...]
[...]
Tnx mensen. Ocean race vind ik ook wel interessant, hoewel ik dan wel te maken krijg met een eigen bijdrage van €12 oidIk ga ff wat dealers langs hier in Amsterdam.
Mijn probleem met de business sport is dat ik opties die ik echt wil (m.n. panoramadak) er niet op kon krijgen. Met de opties die ik wil kwam de Ocean race goedkoper uit dan de summum en de r-design.
Ik hoor inderdaad alleen maar goede verhalen over de nieuwe D2. Heb er zelf nog niet in gereden, de oude wel. Die vond ik wel OK.chrissis schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:57:
Mijn Ocean Race (ocean race blauw, ext. styling kit, geblindeerde ramen, 17 inch) donderdag opgehaald, rijdt fantastisch (rapper dan de 1.6) en een plaatje om te zien. Erg blij mee!
Ik krijg hem ook in het blauw, 18" midir en de diffuser met dubbele uitlaat. Verder nog de 62 liter tank, zwarte hemel, business pack connect en een 12v aansluiting in de bagageruimte.
Dacht dat de fabriek ook een maand ging sluiten ivm vakantieperiode.
Klopt inderdaad, gaat inderdaad een maand dicht, waardoor alle bestellingen een stukje langer duren dan andere periodes van het jaar.WesleyZ schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 23:11:
Hier twee weken geleden besteld, levering half september. Business Sport...
Dacht dat de fabriek ook een maand ging sluiten ivm vakantieperiode.
De eerste DSG's konden niet zoveel hebben, maar nu kunnen ze flink wat aan. Wikipedia: Direct-shift gearboxThe Eagle schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:12:
[...]
Met de nadruk op hoort
Zou echt niet de eerste keer zijn dat VAG daarmee de mist in gaat. Vaak genoeg DSG's gezien in de snellere modellen die het koppel niet aankonden, met name de eerste leon's stonden daar om bekend.
Wat mogelijk ook problematisch is, is het gebruik van de lepeltjes om handmatig te schakelen. Daarmee kun je de bak goed naar zijn grootje helpen. Bij de politie worden de lepeltjes uitgeschakeld om dat ze er daar een sport van maakten de DSG de vernieling in te helpen.
Gelukkig is PON heel coulantsatya schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:57:
[...]
De eerste DSG's konden niet zoveel hebben, maar nu kunnen ze flink wat aan. Wikipedia: Direct-shift gearbox
Wat mogelijk ook problematisch is, is het gebruik van de lepeltjes om handmatig te schakelen. Daarmee kun je de bak goed naar zijn grootje helpen. Bij de politie worden de lepeltjes uitgeschakeld om dat ze er daar een sport van maakten de DSG de vernieling in te helpen.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.