Keuze leaseauto - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste
Acties:
  • 304.849 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

AndRo555 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:19:
[...]

Van waar hoor je dat? Hier is de Passat met AID in 3.5 maanden geleverd. (wat denk ik vrij normaal is voor een recente auto)
En in de Highline zit het AID er standaard in in België en een highline wordt hier wel vaker besteld (lagere 'bijtelling' dan in NL :+ ) en ik hoor hier niemand klagen dat er een langere/extreme levertijd is.

EDIT: Blijkbaar toch serieuze wachttijden voor het AID. Dan zijn er een paar collega's die maar net op tijd hun bestelling gedaan hebben.
Wat inderdaad al eerder werd gezet: op het Autoweek forum (link). Ook uit eerste hand ervaringen doordat een collega van mij geconfronteerd werd met een uitloop van 2,5 maand bovenop de standaard levertijd.

Mijn Passat is in totaal 2,5 maand gebouwd, maar heb de dealer bij het bestellen wel op het hart gedrukt dat ik de levering voor mijn vakantie (juli) wil hebben. Toen waren er nog geen problemen bekend met de levering van bijvoorbeeld AID maar zag de bui al wel hangen…

Nu weet ik nog niet precies waarom ik mijn auto wel op tijd (zelfs 2 weken vroeger dan gepland) geleverd heb gekregen, en dat mijn collega met een bijna identieke bestelling 3 weken later nu wel wordt geconfronteerd met een lange levertijd.

Op het Autoweek forum lees ik dat het voornamelijk een kwestie van geluk is, ze lijken met willekeur Passats met de 'overgebleven' AID-schermen te bouwen. Omdat de dealer tijdens de bestelling de prioriteit wel had verhoogd, weet ik nog steeds niet goed of dit er positief aan bij had gedragen of dat het gewoon puur geluk was.

Nu wordt trouwens bij alle 'klagende' klanten de productieprioriteit door de dealer verhoogd, maar dit lijkt nu niet meer effectief te zijn.

The Eagle schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:17:
[...]

Als ik me niet vergis IS hij de wagenparkbeheerder ;)
:+ Dat verklaart alles :+

[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 23-06-2015 08:02 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Devster schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:42:
[...]

Dat waren ze al snel.... nergens meer te krijgen volgens mij. Ja, in 2016, met 15%. Dat is toch een heel ander rekensommetje :/

Terug bij af dus...
Het is iets meer bijtellen dan nu, maar nog altijd goed te doen, hoor. Als je m aankleedt tot zeg 60k dan tel je ongeveer bij: 60.000 * 0,15 * 0,52 * 1/12 = € 390 per maand. Vind ik netjes voor een Passat. Is maar een paar tientjes meer dan mijn huidige Octavia, maar met die Passat heb je toch flink meer auto (tot je batterij leeg is, dan vind ik persoonlijk dat je simpelweg vermogen tekort gaat komen).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10 17:42
Kun je een GTE eigenlijk als Variant bestellen? Of is het net als de GTI hatchback-only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ha dat weet ik dan wel! :) Ja dat kan. (Besef nu dat je vraag over de Golf ging, nee dat kan niet.)

Ivm Golf GTE: inderdaad te klein, geen variant versie. Met toekomstige gezinsuitbreiding in gedachten valt die toch af.

Ben ook eens naar de skoda's en Peugeot gaan kijken, maar van die merken ken ik al helemaal niets. Een 308 is toch ook niveau Golf? En hoe vergelijken de Octavia en Superb met andere merken?

Is autoweek.nl een degelijke bron voor zulke zaken?

[ Voor 6% gewijzigd door Yohsoog op 23-06-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohsoog schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:59:
Ha dat weet ik dan wel! :) Ja dat kan. (Besef nu dat je vraag over de Golf ging, nee dat kan niet.)

Ivm Golf GTE: inderdaad te klein, geen variant versie. Met toekomstige gezinsuitbreiding in gedachten valt die toch af.

Ben ook eens naar de skoda's en Peugeot gaan kijken, maar van die merken ken ik al helemaal niets. Een 308 is toch ook niveau Golf? En hoe vergelijken de Octavia en Superb met andere merken?

Is autoweek.nl een degelijke bron voor zulke zaken?
Wat bedoel je met niveau? Prijsstelling? Ruimte? Afwerking? Zou gewoon lekker naar de dealer gaan en kijken/rijden. Wat boeit het welke VW hetzelfde niveau zou hebben, wat dat dan ook mag zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:59
t_captain schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:42:
Kun je een GTE eigenlijk als Variant bestellen? Of is het net als de GTI hatchback-only?
Helaas niet. Was ideaal geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nog een Passat met een "fatsoenlijk" benzine blok? Of zal de 1.8TFSI niet in de Passat komen? Ben geen fan van de kleine blokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De blokken worden alleen maar kleiner. 3-cylinders (1.0 TSI) zie je al in de Golf/Leon komen, met meer vermogen dan de 1.2 TSI. Ook BMW zou meer en meer 3-cylinders gaan voeren.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:47:
Komt er nog een Passat met een "fatsoenlijk" benzine blok? Of zal de 1.8TFSI niet in de Passat komen? Ben geen fan van de kleine blokjes.
Van de website van VW af:
1.8 TSI Volkswagen BlueMotion Technology badge 132kW/180pk 7 versn. DSG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pannekoek81 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:50:
[...]

Van de website van VW af:
1.8 TSI Volkswagen BlueMotion Technology badge 132kW/180pk 7 versn. DSG
Ah, my bad. De site is een beetje brak blijkbaar. Bij de Passat info gaan de motoren maar tot 1.4TFSI. In de configurator is de 1.8 er wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Wat bedoel je met niveau? Prijsstelling? Ruimte? Afwerking? Zou gewoon lekker naar de dealer gaan en kijken/rijden. Wat boeit het welke VW hetzelfde niveau zou hebben, wat dat dan ook mag zijn.
Ik bedoelde eigenlijk of ze in dezelfde klasse zitten, zoals de Auris, Golf, Corsa,... Maar je hebt eigenlijk helemaal gelijk, ik zal eens wat dealers af moeten gaan want zo gaat het ook niet vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Ah, my bad. De site is een beetje brak blijkbaar. Bij de Passat info gaan de motoren maar tot 1.4TFSI. In de configurator is de 1.8 er wel idd.
Site van VW is inderdaad niet geweldig. Informatie vaak lastig te vinden. Verschillen tussen uitvoeringen niet altijd even duidelijk. Dus herkenbaar. Maar de 1.8 is er dus.
Yohsoog schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 10:56:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk of ze in dezelfde klasse zitten, zoals de Auris, Golf, Corsa,... Maar je hebt eigenlijk helemaal gelijk, ik zal eens wat dealers af moeten gaan want zo gaat het ook niet vooruit.
Octavia in de klasse van de Golf, maar is ietsie groter.

[ Voor 30% gewijzigd door Pannekoek81 op 23-06-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Golf en Octavia is beide segment C. Al zegt dat allemaal niet zoveel. Corsa is B. Auris zal ook C zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:23
r
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 09:27:
[...]

Ik denk ruimte gezien zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ik heb geen ervaring met die kleine blokjes, maar wat is er mis mee? Mijn collega met zijn Golf GTE is aardig te spreken over de benzinemotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 11:08:
[...]

Ik heb geen ervaring met die kleine blokjes, maar wat is er mis mee? Mijn collega met zijn Golf GTE is aardig te spreken over de benzinemotor.
Zal persoonlijke voorkeur zijn. Vind zelf dat je merkt dat zo'n kleiner blok er harder voor moet werken. Sneller minder stil en vooral laag in de toeren mis je wat. Rij nu zelf V60 T4 maar zou de volgende keer weer minimaal naar 1.8 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There's no replacement for displacement, zeggen ze in de VS.

Als je ziet hoe lyrisch Volvo-rijders zijn over de nieuwe V40 D2, die een 2.0L blok heeft met 120 pk terwijl het oudere model een 1.6L had met 115 pk, dan is dat veelzeggend. Die zou veel soepeler en rustiger rijden. Ook zou de nieuwe Volvo D2 zuiniger zijn ondanks een grotere motorinhoud: dat is een stukje kwaliteits-engineering.

Ik hoor van verschillende leden van mijn schoonfamilie, die op het boerenland wonen en hun auto's ook als werkpaarden op het land gebruiken, dat de moderne downsize dieseltjes zo snel afslaan. Ook heb je gewoonlijk een grotere turbo nodig om een kleiner blok een acceptabel vermogen te geven, dat betekent ook een groot turbo-gat wat vrij desastreus is voor je comfort.

Downsizing is vooral bedoeld om auto's zuiniger te maken. Maar een BMW of Volvo 2.0L diesel is al zo zuinig (V40 D4 rijdt 1:20 met 190 pk, BMW 320d efficient dynamics verbruikt grofweg datzelfde) dat ik me afvraag hoe zinvol dat nu eigenlijk is.

Zeker de VAG benzineblokjes zijn nauwelijks zuiniger geworden. Wel (veel) minder betrouwbaar. Heel teleurstellend.

Een 2.0L diesel met 120 pk zal ceteris paribus ook betrouwbaarder zijn dan een 1.6L met 120 pk. Hoger specifiek vermogen bijt je betrouwbaarheid. Hoef je je als lease-rijder geen zorgen om te maken uiteraard, een nieuwe lease-auto is gemiddeld genomen zeer betrouwbaar, wat je ook rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 09:21
Zelf een aantal maanden aan het zoeken geweest naar een nieuwe leaseauto.
Mercedes 350E en Passat GTE niet te krijgen met uitlevering voor 1-1-2016.

De enige Passat GTE's welke mogelijk waren (2 maanden geleden contact gehad met vw) zouden via de leasemaatschappij van VW zelf lopen. Daar doet mijn werkgever/wagenparkbeheerder helaas geen zaken mee. Voor mij is het een Golf GTE geworden.

Het is een flinke stap terug in ruimte in vergelijking met huidige Passat Variant maar toch een mooie bezuiniging.

Kids vinden het ook prima; er zit een blauwe led-strip binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Blauwe LED-strip is toch voor jongens met petjes achterstevoren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
haha :) ik heb 2 kleine dametjes die het liefst elke dag een blauwe princessenjurk aantrekken. Zal wel met Frozen te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Met twee princessen rijd je het best een fiscaal vriendelijke youngtimer. Moderne fiscaal vriendelijke auto's missen wielbasis voor een koninklijke familie. Een XJ uit 1999/2000 kost niets en telt 35% van niets bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:35
In België alleen 1.4TSI's (125 en 150pk) terwijl er in andere landen ook een 1.8TSI 180pk, 2.0TSI met 220pk of met 280pk en AWD.
80%+ van alle leasewagens is diesel hier, nog een stuk meer voor de grotere auto's dus het aantal 1.4TSI's zal op 1 hand te tellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52

ralpje

Deugpopje

Fijn: vandaag een belletje van de dealer dat de levering van m'n nieuwe 308SW volgende week dinsdag niet door gaat....
Maar dat het nu al overmorgen gebeurt :D
Nu nog ff snel zorgen dat m'n huidige Polo netjes ingeleverd kan worden, ik zou eigenlijk dit weekend aan het poetsen gaan maar dat moet nu maar wat eerder.
/firstworldproblems

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:33

JB

Cédric roelt!

ralpje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:12:
Fijn: vandaag een belletje van de dealer dat de levering van m'n nieuwe 308SW volgende week dinsdag niet door gaat....
Maar dat het nu al overmorgen gebeurt :D
Nu nog ff snel zorgen dat m'n huidige Polo netjes ingeleverd kan worden, ik zou eigenlijk dit weekend aan het poetsen gaan maar dat moet nu maar wat eerder.
/firstworldproblems
Dat zijn de betere berichten :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[...]

Altijd leuk, beetje meedenken over auto's.
Maar laten we het eens van een andere kant benaderen:

Wat mag een lease auto jullie netto per maand kosten?

Een Audi A6 Avant of een BMW X5 zijn ook ruime auto's. Maar die kosten wel iets meer dan €300,- per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

readytoflow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:40:
[...]

Een Audi A6 Avant of een BMW X5 zijn ook ruime auto's. Maar die kosten wel iets meer dan €300,- per maand.
Als je praat over een aangeklede A6 of X5, take my money 8) Helaas niet zo een groot budget en moet nog 3,5 jaar met mijn Golf VII doen :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
[...]

Dit weekeinde in een X5 gezeten, voorin is het redelijk qua ruimtebeleving, maar achterin zit je met zwaar opgetrokken benen die je niet kwijt kunt als je lang bent. De zithoogte van de achterbank is belachelijk laag voor zo'n auto. Vrouw en dochterlief hadden meer op met de ActiveTourer.

Dan liever een Mazda MX-9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
MX-9, is dat een soort 6-serie convertible van Mazda? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
[...]

Nu rij ik in een Passat variant en die kost +-370 euro netto p.m.
Gezien ik bij nader inzien erg weinig privekilometers maak heb ik mij voorgenomen om niet meer dan 200 euro netto p.m. uit te geven aan die 'extra mobiliteit'. (Vrouw heeft ook nog gezinsauto). Zelf net een Golf GTE besteld via leasemaatschappij
Heb ook collega's die zonder mopperen 500+ euro neertellen elke maand aan bijtelling. Is maar net wat je wilt :) (we hebben aardige leasebudgetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
t_captain schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:50:
MX-9, is dat een soort 6-serie convertible van Mazda? ;)
Nope, een uit de kluiten gewassen CX-5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

satya schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:56:
[...]

Nope, een uit de kluiten gewassen CX-5.
Nope, dat is de CX-9. De MX-9 bestaat niet, alleen een MX5.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Ik vind het steeds lastiger worden, die keuze.

Ik mag zo'n beetje tot 30K leasen, en wil ivm met gezin en caravan minimaal C-segment en 1.300 kg trekvermogen.

Kijkend naar opties en prijs zijn er voldoende modellen die voldoen.
Degenen die ik leuk vind:
Nissan Qasqai (Stoer en hoge instap)
Citroen C4 (veel opties, relatief lage prijs, vrij ruim vanbinnen)
308 SW (Ruimte, veel opties)
Oktavia (Ruimte, Ruimte)

En wanneer je alles rationeel bekijkt, en kijkt naar opties en bijtelling is er maar één juiste keuze: V40 Business sport.
3 weken geleden had ik graag €65 p/m extra over gehad voor een Qasqai t.o.v. een 14% V40. Met de komst van de Business Sport aanbieding zou het erg vreemd zijn er niet voor te kiezen.

Hij rijd ook nog eens prima, Nissan nog niet gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar je noemt gezin en caravan, dan is de V40 niet de ruimste :) Of je moet dat voor lief nemen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sterker nog: er zijn er 4 die hij leuk vindt (en die aan de eisen/wensen voldoen). De V40 hoort daar klaarblijkelijk niet bij. Dan ben je toch juist stom als je die wél kiest?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ero-Sensei schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:22:

Ik mag zo'n beetje tot 30K leasen, en wil ivm met gezin en caravan minimaal C-segment en 1.300 kg trekvermogen.
Een auto in het C-segment met benzine, inzittenden en wat baggage weegt pakweg 1500 kg. Als je daar 1300 kg achter wilt hangen en nog een beetje redelijk vooruit komen, zul je toch een pk of 180 willen (verhouding 1 pk:15 kg) en bij voorkeur achterwielaandrijving. 30k wordt nogal krap voor die eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
JB schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:23:
Maar je noemt gezin en caravan, dan is de V40 niet de ruimste :) Of je moet dat voor lief nemen.
Dat hoor ik vaker over een V40, maar ik vind het persoonlijk wel meevallen.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:26:
Sterker nog: er zijn er 4 die hij leuk vindt (en die aan de eisen/wensen voldoen). De V40 hoort daar klaarblijkelijk niet bij. Dan ben je toch juist stom als je die wél kiest?!
Dat is absoluut waar. Ik ben altijd wel fan van Volvo geweest. De V40 echter kan me niet bekoren, misschien zie ik hem te vaak. Dat laatste is ook de reden dat de C4 in mijn lijstje staat, toen ik erin ging zitten bij de garage voelde ik me meteen thuis. Maar of die achterin groter is dan de V40 betwijfel ik.
t_captain schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:31:
[...]

Een auto in het C-segment met benzine, inzittenden en wat baggage weegt pakweg 1500 kg. Als je daar 1300 kg achter wilt hangen en nog een beetje redelijk vooruit komen, zul je toch een pk of 180 willen (verhouding 1 pk:15 kg) en bij voorkeur achterwielaandrijving. 30k wordt nogal krap voor die eisen.
Ik had het er niet bijgezegd, maar: Diesel dus. Dat ik dan de Mount Everest niet als schans kan gebruiken boeit niet zo, hij moet de caravan veilig kunnen trekken, hij hoeft hem niet uit elkaar te kunnen trekken hè.

[ Voor 26% gewijzigd door Ero-Sensei op 23-06-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
1:15 is niet meer dan veilig meekomen in het verkeer. Een Polo Bluemotion met een of twee inzittenden zit ook in die orde, en niemand zal dat een snelle auto noemen. Om met die Bluemotions mee te komen heb je bij 2800 kg treingewicht al 180 pk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ero-Sensei schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:22:

Kijkend naar opties en prijs zijn er voldoende modellen die voldoen.
Degenen die ik leuk vind:
Nissan Qasqai (Stoer en hoge instap)
Citroen C4 (veel opties, relatief lage prijs, vrij ruim vanbinnen)
308 SW (Ruimte, veel opties)
Oktavia (Ruimte, Ruimte)

En wanneer je alles rationeel bekijkt, en kijkt naar opties en bijtelling is er maar één juiste keuze: V40 Business sport.
3 weken geleden had ik graag €65 p/m extra over gehad voor een Qasqai t.o.v. een 14% V40. Met de komst van de Business Sport aanbieding zou het erg vreemd zijn er niet voor te kiezen.

Hij rijd ook nog eens prima, Nissan nog niet gereden.
eigenlijk gek, want de leasekosten voor het bedrijf gaat over meer dingen dan alleen de waarde van de auto. (wat levert een auto op na de periode etc.)
dat zal dan waarschijnlijk zijn ingesteld om differentiatie tussen collega's met eenzelfde functie(groep) te minimaliseren?

ik zit met m'n huidige golf op 31K en een beetje, ik kreeg gewoon een bedrag per maand te horen excl. brandstof waar ik voor mocht gaan shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
t_captain schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:40:
1:15 is niet meer dan veilig meekomen in het verkeer. Een Polo Bluemotion met een of twee inzittenden zit ook in die orde, en niemand zal dat een snelle auto noemen. Om met die Bluemotions mee te komen heb je bij 2800 kg treingewicht al 180 pk nodig.
Hierbij vergeet je alleen het koppel mee te nemen. De diesels hebben een stuk meer koppel dan benzines.
Een vrachtauto van 500 PK trekt toch ook gewoon veilig 30.000 kg? Met jou berekening zou die dus 2.000 PK nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
[...]

Laten we zeggen 350 netto per maand max.
Leasebudget is +-920 euro.
Wat dus eigenlijk een netto kost van 884 geeft. (Ik vind het soms nog altijd vreemd dat jullie dat niet lijken mee te rekenen, voor een correcte vergelijking is dat toch nodig? Dat Luk3 hierboven zegt netto 370 per maand te betalen voor zijn huidige Passat zegt mij toch niet veel bijvoorbeeld?)

Ik sta zeker open voor mensen die wat willen meedenken. Zelf zal ik vanavond eens beginnen met de leaselijst in te stellen op deze bedragen en de geschikte auto's naast mekaar te zetten, zodat ik wat gericht dealers kan bezoeken.

Dingen die we zeker willen hebben:
- ruimte (station of mpv)
- automaat

Geen trekhaak nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
DeluxZ schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:20:
[...]
Als je praat over een aangeklede A6 of X5, take my money 8) Helaas niet zo een groot budget en moet nog 3,5 jaar met mijn Golf VII doen :)
Het was bedoeld voor Yohsoog.
Maar...ok. Je least nu een Golf VII en gezien je wensen zal je daarbij ook wel je volle budget benut hebben, anders had je die X5 wel genomen?

Ik verwacht geen antwoord, maar wat verdien je nu netto dan?
Je begrijpt dat een 'beetje aangeklede' X5 al snel 800,- netto per maand kost?

Dat is je huidige nettoloon minus grofweg €500,-.
Ofwel tegen de €10.000,- per jaar.

Ik kan ook veel leasen, maar ik ga gewoon niet meer dan €350,- pm aan een auto uitgeven.

Ja, als mijn nettoloon richting de €6.000,- gaat...dus wellicht dat ik er over eenmaal maanden anders over denk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Yohsoog schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:54:
[...]
Wat dus eigenlijk een netto kost van 884 geeft. (Ik vind het soms nog altijd vreemd dat jullie dat niet lijken mee te rekenen, voor een correcte vergelijking is dat toch nodig? Dat Luk3 hierboven zegt netto 370 per maand te betalen voor zijn huidige Passat zegt mij toch niet veel bijvoorbeeld?)
Je krijgt resterend Leasebudget uitgekeerd? Dan moet je dat inderdaad gewoon meerekenen. In mijn geval krijg ik dat niet uitgekeerd en kijk ik wat de invloed van een auto is op mijn nettosalaris.

Verder beetje zelfde eisen als ik heb (ruimte, automaat, geen trekhaak).
De Skoda's bieden m.i. veel value for money. Zowel de Octavia als de Superb. Een grotere auto als die laatste ga je niet kunnen vinden in deze prijsklasse.

Uiteindelijk heb ik een C350e (7% plug-inMercedes) maar die is uitverkocht nu.
Kijkend naar alternatieven die ruim zijn met automaat tot 20% Vond ik onderstaande modellen interessant:
Octavia Combi 20%
Superb Combi 20%
Golf Variant 20%
Toyota Auris TS 14%
BMW Active Tourer 20%
BMW grand Tourer 20%
Citroen C4 Grand Picasso 20%
VW Passat Variant 20%

(Let op, die vond IK interessant he)

Gezien je referentiekader Toyota is, is de Auris TS misschien wel iets? Goedkoopste van het stel. Puur gebaseerd op bijtelling zal die je rond de 175,- per maand kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door readytoflow op 23-06-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
[...]

Dat is eigenlijk ook weer net niet de juiste vraag. Want er zullen hier genoeg mensen zijn die 200 euro netto overhebben om een leuke 520d te rijden, echter heb je waarschijnlijk geen 200 euro voor over om in een polo bluemotion te gaan rijden.

Ik betaal nu 86 euro netto voor een b8 Passat diesel (2.0TDI Highline). Veel beter gaat het niet worden als compromis tussen goedkoop en toch nog een degelijke auto waarin je je comfortabel kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ero-Sensei schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:53:
[...]

Hierbij vergeet je alleen het koppel mee te nemen. De diesels hebben een stuk meer koppel dan benzines.
Een Polo BM is reeds een diesel.

Bovendien is dat pure perceptie. Vergelijk een 1.6 benzinemotor (120 pk @ 5800 rpm, 150 Nm @ 3500 rpm) met een 1.6 diesel (120 pk @ 3700 rpm, 235 Nm @ 2000 rpm). De diesel heeft zijn kracht bij een veel lager toerental, dus meer in de comfortzone van de bestuurder. Mensen rijden graag met vrij lage toerentallen, je hoeft minder gauw terug te schakelen als je kracht nodig hebt.

Maar als je de benzine een kortere overbrenging geeft, zijn de prestaties van deze twee motoren identiek. Het koppel aan de krukas van de benzinemotor is veel kleiner, maar dat verschil wordt gecompenseerd door de evenredig grotere overbrengingsverhouding naar de aangedreven wielen.
Een vrachtauto van 500 PK trekt toch ook gewoon veilig 30.000 kg?
Ik neem aan dat je min of meer wilt meerijden met de personenauto's en niet met de beladen vrachtauto's. Zeker als je straks in een wat minder vlak land gaat rijden met die caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
AndRo555 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Dat is eigenlijk ook weer net niet de juiste vraag. Want er zullen hier genoeg mensen zijn die 200 euro netto overhebben om een leuke 520d te rijden, echter heb je waarschijnlijk geen 200 euro voor over om in een polo bluemotion te gaan rijden.

Ik betaal nu 86 euro netto voor een b8 Passat diesel (2.0TDI Highline). Veel beter gaat het niet worden als compromis tussen goedkoop en toch nog een degelijke auto waarin je je comfortabel kan verplaatsen.
Misschien heb je gelijk...maar uiteindelijk komt het vrijwel op hetzelfde neer toch?
Ik begin altijd met het budget. Wat heb ik voor iets over.
Wat is daarna het maximale wat ik uit dat budget kan halen. Wellicht zie ik een goedkopere auto (of TV of Vakantie) die aan al mijn eisen (inclusief beleving) voldoet.

Maar €86,- voor een Passat? Klinkt ook als ik krijg het restant van mijn ruime Leasebudget lekker uitgekeerd...

Zoals gezegd, heb nu een C350e in bestelling staan, maar als wij dat beleid ook zouden hebben had ik misschien wel voor een hybride Auris TS gekozen waarbij ik elke maand geld toe zou krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:38:
[...]

Maar €86,- voor een Passat? Klinkt ook als ik krijg het restant van mijn ruime Leasebudget lekker uitgekeerd...
Een Belg waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

readytoflow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:59:
[...]

Het was bedoeld voor Yohsoog.
Maar...ok. Je least nu een Golf VII en gezien je wensen zal je daarbij ook wel je volle budget benut hebben, anders had je die X5 wel genomen?

Ik verwacht geen antwoord, maar wat verdien je nu netto dan?
Je begrijpt dat een 'beetje aangeklede' X5 al snel 800,- netto per maand kost?

Dat is je huidige nettoloon minus grofweg €500,-.
Ofwel tegen de €10.000,- per jaar.

Ik kan ook veel leasen, maar ik ga gewoon niet meer dan €350,- pm aan een auto uitgeven.

Ja, als mijn nettoloon richting de €6.000,- gaat...dus wellicht dat ik er over eenmaal maanden anders over denk. :+
Het was meer, voor 300 netto pm bijtelling een A6 of X5 rijden. Als ik heb leasebudget ervoor zou hebben gehad zou ik het zo gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
readytoflow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:38:
[...]

Misschien heb je gelijk...maar uiteindelijk komt het vrijwel op hetzelfde neer toch?
Ik begin altijd met het budget. Wat heb ik voor iets over.
Wat is daarna het maximale wat ik uit dat budget kan halen. Wellicht zie ik een goedkopere auto (of TV of Vakantie) die aan al mijn eisen (inclusief beleving) voldoet.

Zoals gezegd, heb nu een C350e in bestelling staan, maar als wij dat beleid ook zouden hebben had ik misschien wel voor een hybride Auris TS gekozen waarbij ik elke maand geld toe zou krijgen...
Je hebt zeker niet ongelijk, het hangt van persoon tot persoon af en bij de ene is dat wat genuanceerder dan de andere.
35 euro over budget, dus eigenlijk moet er nog 35 euro bij. Maar aangezien de Passat diesel een mooi lage uitstoot heeft (ook voor de krachtigere diesel modellen) is het een stuk goedkoper dan een even dure 3 serie, terwijl die 3 serie veel minder leuke dingen er op heeft voor diezelfde prijs. (dat zat op 100 euro + nog eigen bijdrage.)

En idd, België, het land waar ze smijten met wagens omdat het gewoon veel voordeliger is dan gewoon loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ah dat land waar mijn Belgische collega's inderdaad een XC60 of een X3 rijden voor 200,- per maand...
België: mooie wagens, slechte wegen
NL: kleine auto's, goede wegen

Misschien toch maar eens een stulpje net over de grens gaan aanschaffen en mezelf op onze Belgische loonlijst zetten laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
luk3 schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:56:
[...]

Nu rij ik in een Passat variant en die kost +-370 euro netto p.m.
Gezien ik bij nader inzien erg weinig privekilometers maak heb ik mij voorgenomen om niet meer dan 200 euro netto p.m. uit te geven aan die 'extra mobiliteit'. (Vrouw heeft ook nog gezinsauto). Zelf net een Golf GTE besteld via leasemaatschappij
Heb ook collega's die zonder mopperen 500+ euro neertellen elke maand aan bijtelling. Is maar net wat je wilt :) (we hebben aardige leasebudgetten)
Je hebt een budget waarmee je een auto mag leasen van 500 euro bijtelling per maand (bij 20% bijtelling is dat een auto van 60k) en dan neem je een Golf GTE?
Als je salaris enigzins in verhoudig ligt tot je leasebudget zou ik met zo'n budget gewoon een 5-serie/E-klasse/A6 leasen tegen 20% bijtelling.
readytoflow schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:21:
Ah dat land waar mijn Belgische collega's inderdaad een XC60 of een X3 rijden voor 200,- per maand...

Misschien toch maar eens een stulpje net over de grens gaan aanschaffen en mezelf op onze Belgische loonlijst zetten laten zetten.
Zal je wel tegen gaan vallen. Met hetzelfde salaris betaal je in Belgie namelijk veel meer inkomstenbelasting.Linksom of rechtsom moeten toch de overheidsuitgave gedekt worden.

[ Voor 25% gewijzigd door Z___Z op 23-06-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 06:47

In belgie is de totale belastingdruk hoger dan in NL

Zie http://daskapital.nl/2014...n_heffen_de_meeste_b.html (super betrouwbare site maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya

Over de grens wonen is genoeg om in een Belgische auto te mogen rijden. Collega van me profiteert hier flink van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Heb ik ook aan zitten denken maar je schiet er weinig tot niets mee op qua inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ga een grens verder en wordt Luxemburger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
Z___Z schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 17:27:
[...]

Je hebt een budget waarmee je een auto mag leasen van 500 euro bijtelling per maand (bij 20% bijtelling is dat een auto van 60k) en dan neem je een Golf GTE?
Als je salaris enigzins in verhoudig ligt tot je leasebudget zou ik met zo'n budget gewoon een 5-serie/E-klasse/A6 leasen tegen 20% bijtelling.

[...]
Ik weiger meer dan 200 euro neer te leggen voor die +- 200 km die ik (met gezin) per maand prive rij met m'n leasebak (excl vakanties).
Verder heeft mn vrouw ook nog eens een gezinsauto voor wanneer we echt ruimte nodig hebben.
Passat GTE en Mercedes 350E waren niet meer te leveren, daarom een Golf GTE (is ook nog 53k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

luk3 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 01:50:
[...]

Ik weiger meer dan 200 euro neer te leggen voor die +- 200 km die ik (met gezin) per maand prive rij met m'n leasebak (excl vakanties).
Verder heeft mn vrouw ook nog eens een gezinsauto voor wanneer we echt ruimte nodig hebben.
Passat GTE en Mercedes 350E waren niet meer te leveren, daarom een Golf GTE (is ook nog 53k)
Nou vraag ik me (stiekem) af wát je allemaal als opties besteld hebt om aan die 53K catalogus waarde te kunnen komen bij een Golf GTE welke áf fabriek al redelijk compleet is bij ~35K :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
Bijna alles eigenlijk :) van leer tot xenon tot kofferbakmat en sierstrips.
En dan nog steeds onder m'n gestelde 200 euro p.m. (7%)
Verder is hij kaal vanuit fabriek al +-39k meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik vraag me vervolgens dan gewoon af hoe jij met "7%" van €53K aan €200,- per maand kunt komen.

Het kán zijn dat m'n calculator hier last heeft van batterijen welke niet helemaal 100% meer zijn maar als ik 7% van 53K (cataloguswaarde) deel door 12 (maanden) dan kom ik pér maand alleen al op €309,10 aan fiscale bijtelling uit.

Daar komt vast nog wel een bedrag bovenop voor privé gebruik én brandstof....

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 24-06-2015 03:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

wimmel_1 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 02:58:
Ik vraag me vervolgens dan gewoon af hoe jij met "7%" van €53K aan €200,- per maand kunt komen.

Het kán zijn dat m'n calculator hier last heeft van batterijen welke niet helemaal 100% meer zijn maar als ik 7% van 53K (cataloguswaarde) deel door 12 (maanden) dan kom ik pér maand alleen al op €309,10 aan fiscale bijtelling uit.

Daar komt vast nog wel een bedrag bovenop voor privé gebruik én brandstof....
53k * 0.52 * 0.07 * 1/12 = 160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 21:38
wimmel_1 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 02:00:
[...]

Nou vraag ik me (stiekem) af wát je allemaal als opties besteld hebt om aan die 53K catalogus waarde te kunnen komen bij een Golf GTE welke áf fabriek al redelijk compleet is bij ~35K :o
Valt wel mee hoor, ik had hem in de offerte ook al op 48k om hem compleet te krijgen. En nog steeds geen meedraaiden bocht verlichting wat je in deze prijsklasse toch wel mag verwachten.
38k kaal
1900 leer (want wie dat interieur bedacht heeft... :F )
700 kleurtje
2100 executive pakket voor goede navi
200 spiegelpakket
400 winterpakket (verwarmde stoelen)
200 Achteruitrijcamera
500 ACC
1000 panorama dak
900 adaptief onderstel
1000 velgen
300 getinte ruiten
Bij elkaar al 46.5, dan doet de dealer er nog een afleverbeurtje op, een fantastische wax behandeling :+ en weet ik veel wet. En tada 48k.

Heb je nog gen interieurverwarming, trekhaak, lijstje hier en daar of andere dingen die mensen misschien belangrijk vinden. Zo compleet is hij uitzichzelf ook weer niet ;) Normaal is het gewoon een standaard auto, airco, cruisecontrol, redelijke stoel en een automaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
thefox154 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 08:38:
[...]

Valt wel mee hoor, ik had hem in de offerte ook al op 48k om hem compleet te krijgen. En nog steeds geen meedraaiden bocht verlichting wat je in deze prijsklasse toch wel mag verwachten.
38k kaal
1900 leer (want wie dat interieur bedacht heeft... :F )
700 kleurtje
2100 executive pakket voor goede navi
200 spiegelpakket
400 winterpakket (verwarmde stoelen)
200 Achteruitrijcamera
500 ACC
1000 panorama dak
900 adaptief onderstel
1000 velgen
300 getinte ruiten
Bij elkaar al 46.5, dan doet de dealer er nog een afleverbeurtje op, een fantastische wax behandeling :+ en weet ik veel wet. En tada 48k.

Heb je nog gen interieurverwarming, trekhaak, lijstje hier en daar of andere dingen die mensen misschien belangrijk vinden. Zo compleet is hij uitzichzelf ook weer niet ;) Normaal is het gewoon een standaard auto, airco, cruisecontrol, redelijke stoel en een automaatje.
Niks mis met het standaard interieur. Daarnaast allerlei opties die mijns inziens niets toevoegen. DDC (adaptief onderstel) is n.l. niet gelijk aan andere Golfs en levert praktisch geen meerwaarde op een GTE.
Daarnaast zijn 18" velgen niet aan te raden qua comfort en stelt het spiegelpakket ook niks voor op deze auto.

Ik had 'mijn' Golf GTE voor ca. € 42.5k samengesteld, en zou daar zeker niks op gemist hebben. Een GTE voor € 53k is wel extreem duur, dan had ik toch zeker een Passat GTE gekozen :P

Wel vreemd dat je moet bijbetalen voor verwarming van het interieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Leolinedance schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Niks mis met het standaard interieur. Daarnaast allerlei opties die mijns inziens niets toevoegen. DDC (adaptief onderstel) is n.l. niet gelijk aan andere Golfs en levert praktisch geen meerwaarde op een GTE.
Daarnaast zijn 18" velgen niet aan te raden qua comfort en stelt het spiegelpakket ook niks voor op deze auto.
Precies wat ik ook dacht toen ik dat las. Uiteindelijk komt het toch allemaal weer neer op persoonlijke voorkeuren en ideeën over de inhoud van een 'complete uitvoering'.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
RomeoJ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Precies wat ik ook dacht toen ik dat las. Uiteindelijk komt het toch allemaal weer neer op persoonlijke voorkeuren en ideeën over de inhoud van een 'complete uitvoering'.
Klopt. Velen vinden het ook gewoon leuk om die extra's te hebben, ook al heeft het weinig meerwaarde.
Aan mij is dat niet zo besteed. Voor ca. € 50k zou ik geen moment nadenken over zo'n Golf en altijd voor de Passat kiezen. Maar dat is inderdaad persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

RomeoJ schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:57:
[...]

Oneens. Compleet is compleet. Dus dat je de meest luxe uitvoering neemt en daar het grootste deel van de optielijst nog bij aanvult. Zo niet is het niet compleet.

Overigens, wat de velgen betreft, 18" is in mijn beleving helemaal niet zo oncomforabel, hoor. Afhankelijk van het model van de auto zou ik een volgende keer ook nog 19" overwegen. Zeker bij grotere auto's smoelt dat gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Leolinedance schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Ik had 'mijn' Golf GTE voor ca. € 42.5k samengesteld, en zou daar zeker niks op gemist hebben. Een GTE voor € 53k is wel extreem duur, dan had ik toch zeker een Passat GTE gekozen :P

Wel vreemd dat je moet bijbetalen voor verwarming van het interieur ;)
Ja die laatste is inderdaad erg raar voor een stekker auto verbaasde me ook over de optie....

Tja blauwe blokjes bekleding is misschien een persoonlijke smaak maar gelukkig doet alleen VW dit :9

Maar er wordt steeds gezegd dat de auto standaard zooo compleet is. Lijstje was alleen om aan te tonen dat dit wel mee valt dat er eigenlijk geen bijzondere opties op de auto zitten. Zelfs minder compleet als gt(achtige) uitvoering van een andere fabrikanten. Die zijn zelfs vaak al standaard met bijv leer en stoelverwarming standaard.

18 inch vond ik zelf ook erg oncomfortabel, stuiterbak. Maar ja optisch heeft ie het wel heel hard nodig. De 16inch ziet er zo raar uit met die gapende gaten in de wielkasten die erg benadrukt wordt door de grote banden. Optisch maakt het hem net af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Yohsoog schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:54:
[...]

Ik sta zeker open voor mensen die wat willen meedenken. Zelf zal ik vanavond eens beginnen met de leaselijst in te stellen op deze bedragen en de geschikte auto's naast mekaar te zetten, zodat ik wat gericht dealers kan bezoeken.

Dingen die we zeker willen hebben:
- ruimte (station of mpv)
- automaat

Geen trekhaak nodig.
Als het je om een MPV gaat heb je voor dat bedrag een behoorlijke auto, zelf kjk ik dan naar:

- Nissan Qashqai (duurste versie, allen nog glazen dak als optie)
- Volkswagen Sportsvan (http://www.volkswagen.nl/...portsvan-business-edition)
- BMW Active Tourer 316d luxury line, met nog wat opties.

Wij moeten leasen bij Alphabet is (van BMW).

Als je VW wilt probeer dan Kamsteeg, die is van PON, en daardoor dus het goedkoopst voor VW.

[ Voor 6% gewijzigd door satya op 24-06-2015 14:52 . Reden: tesxtuele correcties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je full options wilt: Octavia combi Elegance business line DSG. Of de L&K editie als je echt teveel geld hebt. Beter aangekleed en meer ruimte in een station krijg je niet voor dat geld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:30:
[...]

Oneens. Compleet is compleet. Dus dat je de meest luxe uitvoering neemt en daar het grootste deel van de optielijst nog bij aanvult. Zo niet is het niet compleet.

Overigens, wat de velgen betreft, 18" is in mijn beleving helemaal niet zo oncomforabel, hoor. Afhankelijk van het model van de auto zou ik een volgende keer ook nog 19" overwegen. Zeker bij grotere auto's smoelt dat gewoon beter.
Ik weet dat ik hoor te zeggen dat ik het onzin vind wat je zegt, maar dit is gewoon onzin.

Compleet is simpelweg alle vinkjes aan vinken volgens jou? Dat is wel heel erg consumptiemaatschappij.
Wanneer compleet zou zijn alles aanvinken, dan is het woord overcompleet totaal overbodig.

Laten we het lijstje eens aflopen:
1900 leer (net zo compleet als stof, puur smaak, persoonlijk wil ik nooit leer)
700 kleurtje (smaak, voor 0 euro zit ook ook lak op)
2100 executive pakket voor goede navi (er zit al navi op, maar deze maakt inderdaag completer)
200 spiegelpakket (zonder dit pakket had de auto geen spiegels?)
400 winterpakket (verwarmde stoelen) (compleetmaker)
200 Achteruitrijcamera (uhm.. ok prettig, maar niet compleet. Het compenseert slechts matige rijkwaliteit)
500 ACC (??)
1000 panorama dak (puur smaak, maakt niet completer)
900 adaptief onderstel (compleetmaker)
1000 velgen (smaak)
300 getinte ruiten (smaak)

Zo zie ik het. Een auto met leren bekleding irriteert mij meer dan dan dat ik het completer vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
satya schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:55:
[...]

Als het je om een MPV gaat heb je voor dat bedrag een behoorlijke auto, zelf kjk ik dan naar:

- Nissan Quasquai (duurste versie, allen nog glazen dak als optie)
- Volgswagen Sportsvan
- BMW Active Toerer 316d luxury edition met nog wat opties.

Leasen bij Alphabet (van BMW).

Als je VW wilt probeer dan Kamsteeg, die is van PON, en daardoor dus het goedkoopst voor VW.
Geen enkele van die auto's is goed geschreven en het is nogal onduidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:30:
[...]

Totdat je 50k km per jaar moet rijden in bijvoorbeeld een BMW 3-serie of nog erger een Golf met 19" :X Nee dank je.

Compleet is voor iedereen anders. Voor mij is een auto compleet als ik er niks op mis. Voor jou kan dat full-options zijn omdat jij hele hoge eisen stelt of van de gadgets bent (die je in de praktijk wellicht zelden zult gebruiken, zie mijn stuurflippers die ik al als gadget zie :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Leolinedance op 24-06-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Leolinedance schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:36:
[...]

Totdat je 50k km per jaar moet rijden in bijvoorbeeld een BMW 3-serie of nog erger een Golf met 19" :X Nee dank je.
Een 3 serie kun je niet in dit straatje noemen. Heb 90k per jaar met een 335d gereden op 18inch en dit was een hele fijne reisauto! Ja hij is natuurlijk iets stugger, echter nooit oncomfortabel.Dat onderstel is prima in balans en filtert hobbels etc feilloos. Het geeft een sportieve rijervaring zonder in te boeten op comfort. Je kon hierin uren doorrijden.
Mijn ervaring met een dagje golf kun je eerder in het topic wel terug lezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Gaan we weer van een mening een feit maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:01:
Of de L&K editie als je echt teveel geld hebt. Beter aangekleed en meer ruimte in een station krijg je niet voor dat geld :)
L&K is toch net zoiets als de Pullman uitvoering vroeger op een MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ero-Sensei schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:06:
[...]

Ik weet dat ik hoor te zeggen dat ik het onzin vind wat je zegt, maar dit is gewoon onzin.

Compleet is simpelweg alle vinkjes aan vinken volgens jou? Dat is wel heel erg consumptiemaatschappij.
Wanneer compleet zou zijn alles aanvinken, dan is het woord overcompleet totaal overbodig.
Compleet is volgens Van Dale:
1com·pleet (bijvoeglijk naamwoord; vergrotende trap: completer, overtreffende trap: compleetst)
1
volledig, voltallig
Mijn Octavia heeft veel opties. Maar ook een fors aantal niet. Ik noem hem dan niet compleet, ondanks dat die 38.5k heeft gekost.

Dat je bepaalde opties wel of niet wil hebben zegt niets over of een auto wel of niet compleet is. Zijn twee volstrekt andere zaken.

@Velgen:
Ik rijd 50k per jaar. Op 18". Geen enkel probleem mee. En heb de A5 van een collega ook wel eens mee. Die staat op 19". Rijdt uitstekend en zou ik zelf ook zo doen. Geldt ook voor de 5 Serie van een collega en de Tesla van mn baas. Allen op 19".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Hoe langer de wielbasis hoe minder je "last" hebt van grote velgen. De bestuurdersstoel staat ongeveer in het midden tussen de voor en achterwielen en alle wielen zijn bij fatsoenlijke auto's onafhankelijk van elkaar geveerd. Dus in een Polo zal 18" heel onconfortabel zijn, terwijl in een 5 Serie het waarschijnlijk confortabeler is dan 17" onder een Golf.
50k per jaar doen in een Golf liever niet, 50k per jaar in een 3er, prima :)
Maar goed een Golf is beter dan een 3er E36 van 15 jaar geleden. Dus wat dat betreft is het ook wel een luxe probleem. Denk dat de huidige Golf vergelijkbaar is qua confort met een E46 3er.
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:59:
[...]

[...]

Mijn Octavia heeft veel opties. Maar ook een fors aantal niet. Ik noem hem dan niet compleet, ondanks dat die 38.5k heeft gekost.

Dat je bepaalde opties wel of niet wil hebben zegt niets over of een auto wel of niet compleet is. Zijn twee volstrekt andere zaken.

@Velgen:
Ik rijd 50k per jaar. Op 18". Geen enkel probleem mee. En heb de A5 van een collega ook wel eens mee. Die staat op 19". Rijdt uitstekend en zou ik zelf ook zo doen. Geldt ook voor de 5 Serie van een collega en de Tesla van mn baas. Allen op 19".
Ofwel een complete auto hoeft niet alle mogelijke opties te hebben, want er is nog een completere of compleetste auto.

Voor mij zou een complete auto zijn:
Automatische Airco
CC
PDC
Radio/Navi
Automaat
Metalic lak
Neerklapbare achterbank
en alle dingen die tegenwoordig standaard zijn (electrische ramen, airbags, esp, isofix etc)

De rest is extra wat leuk is maar in principe niet nodig. Als ik ga shoppen kijk ik welke auto ik kan krijgen in een zo hoog mogelijk segment met bovenstaande opties. Enige wat ik nu niet heb is de automaat, door de bijtellingsregels. Zou anders naar de 25% gegaan zijn. Gelukkig is dat voorbij vanaf 2017.

[ Voor 51% gewijzigd door Z___Z op 24-06-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wensen/eisen heeft iedereen. Maar blijf van mening dat dat niets te maken heeft met of de auto compleet is of niet.

Mijn lijstje:
Alle standaard dingen (electrische ramen, CC, airbags etc)
Dual zone airco
PDC + achteruitrijcamera
Radio/HDD/Full map Europe navi (met een zo groot mogelijk scherm)
Automaat
Metallic lak
1/3 2/3 neerklapbare achterbank
Lederen bekleding
18"of 19" velgen
Automatische wissers
Automatisch dimmende binnen én buitenspiegels
Keyless entry + automatische achterklep
230V aansluiting
12V/230V aansluiting in kofferbak
premium sound
uitgebreide bluetooth carkit (vanaf volgende auto: Android Auto)
Panoramisch schuif-/kanteldak
Privacy glass

Ik mis nu de automaat (zelfde reden als Z___Z) en de achteruitrijcamera (was nog geen optie toen ik bestelde, inmiddels wel :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:01:
Als je full options wilt: Octavia combi Elegance business line DSG. Of de L&K editie als je echt teveel geld hebt. Beter aangekleed en meer ruimte in een station krijg je niet voor dat geld :)
Ik vind de L&K niet heel spannend qua opties. Beetje overpriced. Je kunt beter de Style Businessline nemen en daar nog wat opties aanzetten. Goedkoper en rijker uitgerust.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:43
Ik blijf het toch wel bizar vinden: een Golf van 50k.
Om een vriend van mij te citeren: "Geen enkele buurman zal opkijken als je een nieuwe Golf voor de deur parkeert". Maar hij kost wel 50k....

(Excuus voor dit relativiteringsmomentje...)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:59:
[...]

[...]

@Velgen:
Je moet ook niet meerijden, maar ze 1 op 1 met elkaar vergelijken. Net zoals ik een BMW 320d met 16" en met 18" gereden heb. Die met 16" reed beduidend fijner. Daarbij opgeteld de hoge kosten voor 18" montage achteraf was de keuze snel gemaakt.

Ook is een Tesla met standaard 19" niet te vergelijken met een Golf die standaard op 16" staat. Het gaat bij comfort namelijk om de hoogte van de wang. En wanneer je een Golf gaat voorzien van grote wielen zal de omtrek nagenoeg gelijk moeten blijven. Het kan dus niet anders dan dat de wang veel lager wordt.

Tesla met 19"= 245/45 = 11 cm
Golf met 19"= 225/35 = 7,9 cm

Reken maar dat dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik rijd niet mee (ja, ik rijd ook mee), maar ik heb ze wel eens mee -> ik rijd er zelf in.
Octavia staat op 225/40 18" Rijdt prima, vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-06-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die met 16" reed beduidend fijner.
Heeft ook te maken met persoonlijke voorkeur. Wat jij fijn vindt rijden kan een ander juist niet fijn vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:01:
[...]

Heeft ook te maken met persoonlijke voorkeur. Wat jij fijn vindt rijden kan een ander juist niet fijn vinden.
true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Spoetnik385 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:48:
Ik blijf het toch wel bizar vinden: een Golf van 50k.
Om een vriend van mij te citeren: "Geen enkele buurman zal opkijken als je een nieuwe Golf voor de deur parkeert". Maar hij kost wel 50k....

(Excuus voor dit relativiteringsmomentje...)
och, voor welke type auto wordt er tegenwoordig nog wel opgekeken dan?

moet wel zeggen dat ik al een hoop opmerkingen gehad heb over mijn nieuwe variant, louter positief overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

shameete schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:54:
[...]

Tja, dat ligt er ook aan hoeveel mensen er in je straat ook een leasebak rijden :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

[...]

moet wel zeggen dat ik al een hoop opmerkingen gehad heb over mijn nieuwe variant, louter positief overigens :P
Die ziet er dan natuurlijk ook wel iets spannender uit in zijn witte R-line verschijning. Die van jou heeft hopelijk ook geen 50k gekost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nee, gelukkig niet.
had overigens wel kunnen lukken met wat extra vinkjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:02
<3

Nice, ik verwacht die van mij in september; zo te zien een zelfde, BL Premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Inderdaad de BL Premium, in de 130PK THP versie. Enige opties zijn de verwarmbare voorstoelen en een afneembare trekhaak, verder is 'ie standaard al prima genoeg imho. :)

Nog niet écht volop mee gereden (zo'n 100KM nu), maar... Wat. Een. Fijne. Auto!
Moet alleen opletten dat ik niet te hard ga rijden, tikte vanmorgen op de snelweg redelijk ongemerkt 160 KM/h aan in z'n 6, zo soepel en stil rijdt 'ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Tegen precies dezelfde auto's die je als "fout" zou bestempelen. Zo zag ik van de week een donkerrode Bentley convertible met wijnrode kap. Net zo fout en net zo lekker als een plaat van Brain Power ;)

En tegen echte klassiekers. Spul wat mensen kunnen leasen is per definitie 13-in-een-dozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:02
ralpje schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:20:
Inderdaad de BL Premium, in de 130PK THP versie. Enige opties zijn de verwarmbare voorstoelen en een afneembare trekhaak, verder is 'ie standaard al prima genoeg imho. :)

Nog niet écht volop mee gereden (zo'n 100KM nu), maar... Wat. Een. Fijne. Auto!
Moet alleen opletten dat ik niet te hard ga rijden, tikte vanmorgen op de snelweg redelijk ongemerkt 160 KM/h aan in z'n 6, zo soepel en stil rijdt 'ie.
Deze uitvoering heeft een lekkere standaarduitrusting inderdaad :) En hij is met de Allure-neus zoveel mooier als de 14% uitvoering...
Ik heb de 150PK HDI in bestelling staan met afneembare trekhaak en pack securité als opties. Daarnaast laat ik de merknaam, type-aanduiding en BlueHDI logo voor aflevering nog verwijderen.

Ben al gewend aan een stille diesel, rij nu nog het vorige model 308SW met eHDI-blok maar die 35 extra paardjes zijn welkom oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

t_captain schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:16:
Ga een grens verder en wordt Luxemburger :)
Dan moet je wel een heel stuk doorrijden naar je werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Net best verplaats je dat ook. Betaalt een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Leuk! Alleen geen fan van die velgen (Topaze?). Ik heb uiteindelijk ook een 308sw besteld, komt uiterlijk eind september (week of 2 terug doorbesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 15:58
t_captain schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:46:
[...]

Tegen precies dezelfde auto's die je als "fout" zou bestempelen. Zo zag ik van de week een donkerrode Bentley convertible met wijnrode kap. Net zo fout en net zo lekker als een plaat van Brain Power ;)

En tegen echte klassiekers. Spul wat mensen kunnen leasen is per definitie 13-in-een-dozijn.
Ik ben benieuwd of dat gaat veranderen als we straks in 2017 één bijtellingstarief hebben voor niet-elektrische auto's. Als dan ook nog de bpm afgebouwd gaat worden en de wegenbelasting minder wordt, dan denk ik dat er veel meer verschillende modellen rond gaan rijden over een paar jaar, in vergelijking met wat er nu rond rijdt.
Mijn huidige leasecontract loopt af in 2017, ben benieuwd wat er dan allemaal binnen m'n bereik valt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tankiej op 26-06-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Tankiej schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Ik ben benieuwd of dat gaat veranderen als we straks in 2017 één bijtellingstarief hebben voor niet-elektrische auto's. Als dan ook nog de bpm afgebouwd gaat worden en de wegenbelasting minder wordt, dan denk ik dat er veel meer verschillende modellen rond gaan rijden over een paar jaar, in vergelijking met wat er nu rond rijdt.
Mijn huidige leasecontract loopt af in 2017, ben benieuwd wat er dan allemaal binnen m'n bereik valt :)
Dat wordt heerlijk..... Het kost toch allemaal geld. Dus rijden wat je leuk en mooi vind.

Ik weet nu al wat tegen die tijd mijn nieuwe wordt, eerst nog even 4 of 5 jaar profiteren van de 14%.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/06ryciobqd3m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Schimanski81 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:01:
[...]

Leuk! Alleen geen fan van die velgen (Topaze?). Ik heb uiteindelijk ook een 308sw besteld, komt uiterlijk eind september (week of 2 terug doorbesteld).
Ik moest ff op de offerte kijken, maar Topaze inderdaad. Ik ben geen velgen-freak zoals je ziet :+
Ik vind ze eerlijk gezegd 'in het wild' wel netjes smoelen, op de foto vertekent het een beetje imho. Maar goed, ik zit ín de auto dus ik geef niet heel veel om wat voor velgen eronder zitten eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thefox154 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Ik weet nu al wat tegen die tijd mijn nieuwe wordt
Hij is mooi (ik vind m ietwat klein, maar dat is persoonlijk). Jammer alleen dat er tzt een nummerplaat op moet. Dat vind ik overigens van de meeste auto's, dat ze beter zouden smoelen zonder die lelijke plaat. Zie ook Audi's, Bentley, Jaguar, eigenlijk alles met een hoge grill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:32
edit: volgens mij had ik iets te lang openstaan, want kan niet meer vinden waar ik op reageerde dus laat maar.

[ Voor 88% gewijzigd door Morelleth op 26-06-2015 15:10 ]

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59

Griffin

Is mythical

thefox154 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:29:
[...]

Dat wordt heerlijk..... Het kost toch allemaal geld. Dus rijden wat je leuk en mooi vind.
Niet helemaal waar, want bijtelling moet je wel blijven betalen (mits je prive rijd) en het moet in je lease budget passen. En wat ik mooi en leuk vind past niet in budget en ik wil er niet zoveel bijtelling voor betalen.
Gelukkig zijn er meer auto's die ik leuk en mooi vind.

Het grootste voordeel van 1 categorie is dat je naar andere motoren kan kijken bij de auto die je wilt, ipv de kleinere motor vanwege bijtelling.
Pagina: 1 ... 4 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.