Wat inderdaad al eerder werd gezet: op het Autoweek forum (link). Ook uit eerste hand ervaringen doordat een collega van mij geconfronteerd werd met een uitloop van 2,5 maand bovenop de standaard levertijd.AndRo555 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:19:
[...]
Van waar hoor je dat? Hier is de Passat met AID in 3.5 maanden geleverd. (wat denk ik vrij normaal is voor een recente auto)
En in de Highline zit het AID er standaard in in België en een highline wordt hier wel vaker besteld (lagere 'bijtelling' dan in NL) en ik hoor hier niemand klagen dat er een langere/extreme levertijd is.
EDIT: Blijkbaar toch serieuze wachttijden voor het AID. Dan zijn er een paar collega's die maar net op tijd hun bestelling gedaan hebben.
Mijn Passat is in totaal 2,5 maand gebouwd, maar heb de dealer bij het bestellen wel op het hart gedrukt dat ik de levering voor mijn vakantie (juli) wil hebben. Toen waren er nog geen problemen bekend met de levering van bijvoorbeeld AID maar zag de bui al wel hangen…
Nu weet ik nog niet precies waarom ik mijn auto wel op tijd (zelfs 2 weken vroeger dan gepland) geleverd heb gekregen, en dat mijn collega met een bijna identieke bestelling 3 weken later nu wel wordt geconfronteerd met een lange levertijd.
Op het Autoweek forum lees ik dat het voornamelijk een kwestie van geluk is, ze lijken met willekeur Passats met de 'overgebleven' AID-schermen te bouwen. Omdat de dealer tijdens de bestelling de prioriteit wel had verhoogd, weet ik nog steeds niet goed of dit er positief aan bij had gedragen of dat het gewoon puur geluk was.
Nu wordt trouwens bij alle 'klagende' klanten de productieprioriteit door de dealer verhoogd, maar dit lijkt nu niet meer effectief te zijn.
The Eagle schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:17:
[...]
Als ik me niet vergis IS hij de wagenparkbeheerder
[ Voor 5% gewijzigd door RomeoJ op 23-06-2015 08:02 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.