Een Passat komt ook met 66l tank en doet ook makkelijk 1:20, 1:23-1:24 als je het rustig aandoet. En dat kost je 37-38k voor een redelijk uitgerust (niet top spec) model in België. Denk aan 2.0TDI Highline, AID, grootste navi, leer,...thefox154 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:59:
[...]
Of als voorbeeld een Insignia die netto ongeveer hetzelfde in de maand kost en net wat minder saai en frisser oogt dan de duizend in dozijn vw modellen (persoonlijke smaak uiteraard). 1:20 draait en een lekker grote 70 liter brandstof tank heeft, dus je hebt een goede actieradius.Nu kun je daarmee wel eerlijker gaan vergelijken en geeft de portemonnee al iets minder snel de doorslag.
Als je kijkt naar het 2e-hands aanbod, zie je dat de meeste D-segment auto's toch vrij kaal geleased/gekocht worden. Passat Confortline + Businesspakket is het meestal.AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:59:
[...]
Ben ik niet geheel met je eens. Er werd hier gesteld dat een alternatief voor de GTE een diesel Passat tegen 36k zou zijn. Maar dat is simpelweg niet zo. Zeker in het D segment is er vrijwel niemand die in een instapmodel stapt. En als je wil vergelijken met een GTE moet je de uitrusting ook gelijk maken. Anders loopt de vergelijking scheef.
Je kan in het C-segment en hoger heel veel opties krijgen waar je rationeel niks aan hebt, maar wel leuk zijn om te hebben. Het verschil in prijs tussen het C en D segment is zo'n 5k. Een volle C-segment auto of een D-segment auto met 5k minder aan opties was mijn keuzemogelijkheid. Ik ga dan voor de luxe van een D-segment auto. Maar eigenlijk al m'n collega's rijden in een C-segment auto (Golf/A3).
Nu de bijtellingsregels duidelijk lijken te worden, ben ik benieuwd hoe de toekomst van dit topic eruit gaat zien: http://www.telegraaf.nl/b...g_flink_uitgekleed__.html
Dit jaar dan nog maar even iets bijtellingsgunstigs bestellen, volgend jaar is het zo goed als over
.
Dit jaar dan nog maar even iets bijtellingsgunstigs bestellen, volgend jaar is het zo goed als over
Wut? Nu bestellen? Ik ga m'n huidige auto juist verlengen om in 2017 te kunnen bestellen! Scheelt 4%
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Je bedoelt waarschijnlijk 3%, maar inderdaad van sommige auto's gaat de bijtelling omlaag van 25 naar 22 %
Als je in de 7% of 14% categorie kunt shoppen zou ik het dit jaar nog even doen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Van de meeste auto's. Er zijn er namelijk nogal wat meer dan met een nu nog verlaagde bijtelling.zessen schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:19:
Je bedoelt waarschijnlijk 3%, maar inderdaad van sommige auto's gaat de bijtelling omlaag van 25 naar 22 %
Alles kan. Maar dan moet je die auto's maar net willen ook. Ik ben in 2016 weer aan de beurt. Uit de huidige modellen zou ik alleen een C350 willen.LuPo schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:26:
Als je in de 7% of 14% categorie kunt shoppen zou ik het dit jaar nog even doen.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
De bijtellingsregels waren al een tijdje bekend over 2016. Vanuit die optiek zou je sowieso al beter af zijn om dit jaar nog een bijtellingsvriendelijkere leaseauto uit te kiezen als dat in de mogelijkheden zit.fredkroket schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:08:
Nu de bijtellingsregels duidelijk lijken te worden, ben ik benieuwd hoe de toekomst van dit topic eruit gaat zien: http://www.telegraaf.nl/b...g_flink_uitgekleed__.html
Dit jaar dan nog maar even iets bijtellingsgunstigs bestellen, volgend jaar is het zo goed als over.
Overigens heb ik dat ook gedaan, dit plan had ik vorig jaar al gesmeed en heeft goed uitgepakt. Werkgever moet dan wel meewerken, maar die van mij is daar erg gul in.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik snap die stelling niet. Vanaf 2017 kan je in de auto die je nu met een kleine motor neemt bijvoorbeeld de 3 liter TDI met automaat nemen tegen een overzienbare bijtelling.
Er komt een einde aan de gedeeltelijke vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor plug-in hybrids.
Met name de Volvo V60 plug-in hybrid wordt dan flink duurder met zijn dieselmotor.
Het hangt uiteraard van je leasecontract af, maar vaak wordt deze verhoging doorberekend.
Met name de Volvo V60 plug-in hybrid wordt dan flink duurder met zijn dieselmotor.
Het hangt uiteraard van je leasecontract af, maar vaak wordt deze verhoging doorberekend.
Prima maatregel vind ik zelf. Het wordt weer aantrekkelijk om te kiezen voor 'leukere' auto's die nu nog in de 25% categorie vallen. Voor de autobranche lijkt me dit ook een uitstekende maatregel. De lage bijtelling modellen werken alleen maar marktverstorend, straks kan men zich weer gaan onderscheiden met prijs/kwaliteit in plaats van theoretische zuinigheid.fredkroket schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:08:
Dit jaar dan nog maar even iets bijtellingsgunstigs bestellen, volgend jaar is het zo goed als over.
Het enige jammere is dat het BPM gedrocht nog steeds niet helemaal verdwijnt.
[ Voor 4% gewijzigd door Heisenbug op 18-06-2015 22:05 ]
Ik denk niet dat VW of mercedes er om rouwt dat de c350e en GTE's hier zo snel uitverkopen.
Dit snap ik dus niet... De houding waarmee je praat strook niet met het verschil in de duurste klasse. Tientjes werk, op een auto van € 45K scheelt het bij 52% nog geen € 60 per maand tussen 22% en 25%. Je praat over een verschil tussen ongeveer € 430 netto en € 490 netto.AllSeeyinEye schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:36:
Ik snap die stelling niet. Vanaf 2017 kan je in de auto die je nu met een kleine motor neemt bijvoorbeeld de 3 liter TDI met automaat nemen tegen een overzienbare bijtelling.
Ik rij er nog een auto naast, dus ik vind 14% de maximaal te betalen bijtelling. Anders schrijf ik de kilometertjes wel op en besteed ik het liever aan de privé auto (en dan kies ik gewoon de auto zoals ik hem privé te duur zou vinden).
Dus, we gaan gewoon weer terug naar wat het in 2008 was: 22% voor iedereen en verder geen gezeikfredkroket schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:08:
Mooi, kan die diesel met DSG die net niet in de 20% viel ook weer gewoon gereden worden en zijn we van die ondergemotoriseerde hybrid slakken op de snelweg af. Zal het leasersleven er een stuk fijner op maken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je vergeet even dat mensen nu volop een plugin bestellen. Straks gedoe met de werkgever gaan krijgen omdat ze 1:14 rijden ipv 1:50. En dus niet anders meer kunnen dan 100 op de autobaan omdat het verbruik anders nergens op slaat. Zie de vele outlanders en gte's op dit moment die netjes rechts rijden en dan met 105 gaan inhalen. Ze zetten hem ook nog vaak voor 5 jaar vast.... Dus helaas die droom gaat nog niet opThe Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:51:
[...]
Dus, we gaan gewoon weer terug naar wat het in 2008 was: 22% voor iedereen en verder geen gezeik
Mooi, kan die diesel met DSG die net niet in de 20% viel ook weer gewoon gereden worden en zijn we van die ondergemotoriseerde hybrid slakken op de snelweg af. Zal het leasersleven er een stuk fijner op maken
Vanaf volgend jaar zijn de plugins nagenoeg onverkoopbaar dus als die allemaal weer van de weg zijn dan kun je doorrijden.
Zal het wagenpark wel goed doen deze, mooie alfa's op de weg
Ik vind de XC90 T8 met z'n 320pk benzinemotor niet echt ondergemotoriseerdThe Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:51:
[...]
Dus, we gaan gewoon weer terug naar wat het in 2008 was: 22% voor iedereen en verder geen gezeik
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Standaard gezeik hier over die lage bijtelling modellenBeefHazard schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 00:30:
[...]
Ik vind de XC90 T8 met z'n 320pk benzinemotor niet echt ondergemotoriseerd
Mijn boefje is liev!
Tesla's en i8's zullen hier ook niet meer gekocht worden nu ze maar tot 50k 4% bij zullen tellen en het surplus netjes mee gaat voor 22%.
Natuurlijk wel... het is nog steeds voor een groot gedeelte 4% en voor de rest 21%.. op dit moment is het 7%.. dus het is net even iets duurder als nu, maar scheelt weinig.
En vergeet je trouwens niet de Tesla 3 die rond 2017/8 komt? Die zit gewoon binnen de 50k en wordt natuurlijk de nieuwe lease-lieveling tegen die tijd en ook terecht!
In 2018 mag ik een nieuwe wagen weer uitzoeken en dat wordt simpelweg instantbuy Tesla 3. 4% bijtelling en een premium-auto.. enige nadeel is dat de bestelperiode behoorlijk lang gaat worden is mijn verwachting
Vanaf 2018 verwacht ik niet dat de overheid nog een keer alles om gaat gooien, maar goed zeg nooit nooit natuurlijk.
En vergeet je trouwens niet de Tesla 3 die rond 2017/8 komt? Die zit gewoon binnen de 50k en wordt natuurlijk de nieuwe lease-lieveling tegen die tijd en ook terecht!
In 2018 mag ik een nieuwe wagen weer uitzoeken en dat wordt simpelweg instantbuy Tesla 3. 4% bijtelling en een premium-auto.. enige nadeel is dat de bestelperiode behoorlijk lang gaat worden is mijn verwachting
Vanaf 2018 verwacht ik niet dat de overheid nog een keer alles om gaat gooien, maar goed zeg nooit nooit natuurlijk.
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Wel knap dat jij nu al kan zeggen dat jij in 2018 een instantbuy gaat doen op de Tesla terwijl je nog niet weet;Falcon schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 08:40:
- hoe die eruit ziet
- wat de andere fabrikanten doen
- wat de NL staat gaat doen
* Griffin moet in 2017 een andere auto, tot die tijd gewoon 14% kachelen en daarna zie ik het wel
Natuurlijk, altijd afwachten!
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Anoniem: 105569
Laat iedereen lekker zelf de keuze maken. En vanaf 2017 lekker simpel. Helaas "moet" ik volgend jaar wat anders uitzoeken. Maar goed, die 3% ga je ook niet echt merken.
Ik mag dit jaar nog bestellen, dus als ik een Passat variant GTE kan/mag bestellen, zal ik dat zeker niet laten. Als ik hem afzet tegen een Passat 1.6 TDI business line, ben ik ruim 75 euro per maand goedkoper uit. Voorwaarde is het meeleasen van een laadpaal voor thuis en niet meer dan 25.000 km per jaar.
Mijn afstand voor woon-werk is ca. 18 km, dus prima volledig electrisch te doen.
Mijn afstand voor woon-werk is ca. 18 km, dus prima volledig electrisch te doen.
[ Voor 12% gewijzigd door Devster op 19-06-2015 12:55 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ze trekken de belastingen nog sneller gelijk dan ik had verwacht. Over anderhalf jaar is er geen tariefvoordeel meer voor de GTE t.o.v. een gewone 2.0 TDI. Alleen de BPM is wat lager. In ons land zal 2017 min of meer het einde zijn van de plug-in hybrides.
Ik verwacht dat volledig electrische auto's een beetje extra push krijgen, maar eigenlijk moet de actieradius een stuk beter voordat ze een grotere vinger in de pap krijgen.
Ik verwacht dat volledig electrische auto's een beetje extra push krijgen, maar eigenlijk moet de actieradius een stuk beter voordat ze een grotere vinger in de pap krijgen.
Ook de BPM gaat veranderen/verdwijnen: http://nos.nl/artikel/203...-in-fasen-afschaffen.html
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Zolang fabrikanten van auto's niet gepushed worden om een betere actieradius te krijgen voor plugins zal dat nooit snel gaan verbeteren. De innovatie in de batterij techniek moet sneller gaan dan nu het geval is. Als deze goed is profiteren er heel veel bedrijven van (denk aan telefoons,laptops etc)
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Aangzien een GTE nauwelijks zuiniger is en minder uitstoot dan die 2 liter TDI vind ik dat niet meer dan terecht.t_captain schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:06:
Ze trekken de belastingen nog sneller gelijk dan ik had verwacht. Over anderhalf jaar is er geen tariefvoordeel meer voor de GTE t.o.v. een gewone 2.0 TDI. Alleen de BPM is wat lager. In ons land zal 2017 min of meer het einde zijn van de plug-in hybrides.
Het voordeel zit hem dan ook in dat er 1 minder diesel gestookte auto op de weg rijdt.Tjoekie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:52:
[...]
Aangzien een GTE nauwelijks zuiniger is en minder uitstoot dan die 2 liter TDI vind ik dat niet meer dan terecht.
Wat is daar precies het voordeel van, als die in de praktijk evenveel brandstof verbruikt en uitstoot?
Volgens de overheid zijn diesels duivelsArrne schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:28:
Wat is daar precies het voordeel van, als die in de praktijk evenveel brandstof verbruikt en uitstoot?
Terwijl er volgens mij niks mis is met een moderne diesel.
Doe mij maar een mooi 140pk+ diesel met automaat.
Om dan nog niet te beginnen over de volledige footprint van een elektrisch voertuig vs een voertuig met conventionele verbrandingsmotor...Arrne schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:28:
als trouwens alles naar 22% is tegen die tijd, dan wordt een GT of RS modelletje misschien wel interessant
De 3.0 TDI wordt weer interessantDarkChylde schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:33:
als trouwens alles naar 22% is tegen die tijd, dan wordt een GT of RS modelletje misschien wel interessant
4WD wordt weer interessant
Amerikanen worden interessant (Mustang, Dodge, Chevrolet (de US modellen, niet de Koreanen))
-> zodra de BPM natuurlijk is afgebouwd.
En dan denk de overheid: "Dat was de bedoeling niet"AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 14:37:
[...]
De 3.0 TDI wordt weer interessant
4WD wordt weer interessant
Amerikanen worden interessant (Mustang, Dodge, Chevrolet (de US modellen, niet de Koreanen))
-> zodra de BPM natuurlijk is afgebouwd.
Paar jaar later weer een nieuw systeem...
En zo blijven we bezig

hybride auto's zijn geen slakken hoor, die willen best wel van hun plek.The Eagle schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:51:
[...]
De overheid trekt de stekker natuurlijk ook uit de plugin hybrides omdat ze te weinig brandstofaccijns opleveren. De opbrengsten uit de extra energiebelasting wegen natuurlijk niet op tegen de uitgespaarde brandstofaccijns.
En over 2 jaar roept Europa dat we naar 250.000 plugins moeten en begint het hele circus weer overnieuw.
En over 2 jaar roept Europa dat we naar 250.000 plugins moeten en begint het hele circus weer overnieuw.
[ Voor 0% gewijzigd door biobak op 19-06-2015 15:23 . Reden: "ook" toegevoegd ]
Of doen ze dat omdat de plugin-hybrides ondanks de bakken aan fiscale voordelen niet voldoende bijdragen aan de CO2-reductie die het kabinet wil realiseren, doordat die dingen in de praktijk zelden aan de laadpaal hangen?biobak schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:18:
De overheid trekt de stekker natuurlijk uit de plugin hybrides omdat ze te weinig brandstofaccijns opleveren. De opbrengsten uit de energiebelasting wegen natuurlijk niet op tegen de uitgespaarde brandstofaccijns.
Ik was het woordje "ook" vergeten.Koppensneller schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:20:
[...]
Of doen ze dat omdat de plugin-hybrides ondanks de bakken aan fiscale voordelen niet voldoende bijdragen aan de CO2-reductie die het kabinet wil realiseren, doordat die dingen in de praktijk zelden aan de laadpaal hangen?
Degenen die hun auto dagelijks 2x opladen en daarbovenop geen "veelrijders" zijn, staan misschien eens per 2 maanden bij de pomp voor 30 litertjes brandstof. Dat zijn mijn eigen ervaringen tenminste.
[ Voor 20% gewijzigd door biobak op 19-06-2015 15:26 ]
Sorry hoor...maar dat van een paar posts hiervoor vind ik wel wat overdreven.
dan lees je eerst: ik kijk niet naar de bijtelling maar naar de leuke auto's... en als er dan 3 magere procentjes van die bijtelling af gaat, dan dan gaat men hier ineens een scala aan auto's rijden die eerst te duur waren?
Een inkomen van 50k en een auto van 50k. Scheelt je ongeveer 100,- netto per maand.
Nu 400,- vs 500,- per maand. Nu wordt de Octavia RS gemeden maar als die straks 450,- per maand kost dan maakt het niet uit?
Vergeet niet dat die 3.0TDI Niet in een A1 ligt, en zelfs niet in een A3 of een A4. dat is meer iets voor de A6. Kost al snel 1.250 pm aan Leasebudget. Dat is stap 1. Dan heb je de bijtelling over van 22% over zeg maar zo'n 70.000 euro.
Dat gaat je al snel 700 per maand kosten. Terwijl 'men' nu nog niet eens 500,- over heeft voor een leuke Octavia (uitzonderingen daargelaten
).
Dat vind ik toch apart om te lezen. Mensen worden hier soms gekruisigd omdat ze bepaalde auto's kiezen die niet hun eerste keus zou zijn, maar wel tot 200,- per maand goedkoper zijn dan hun 20%/25% keuzes.
Ik begrijp niet dat diegene die dat roepen niet nu ook al een BMW M135i X drive of een C63 AMG rijden. Wat maken die paar tientjes nou uit?
Maar over de maatregelen: op zich kan ik me er wel in vinden. Dat mijn veel luxere C350e met 279PK goedkoper is dan de minder luxe Octavia met 105PK die ik een paar jaar geleden reed, is natuurlijk belachelijk
Overigens een prima auto die Octavia, zou er in 2019 zo weer een leasen als ik dan geen Tesla zou mogen rijden. Maar ik mik voor 2019 toch op een Tesla of andere volledig elektrische auto.
dan lees je eerst: ik kijk niet naar de bijtelling maar naar de leuke auto's... en als er dan 3 magere procentjes van die bijtelling af gaat, dan dan gaat men hier ineens een scala aan auto's rijden die eerst te duur waren?
Een inkomen van 50k en een auto van 50k. Scheelt je ongeveer 100,- netto per maand.
Nu 400,- vs 500,- per maand. Nu wordt de Octavia RS gemeden maar als die straks 450,- per maand kost dan maakt het niet uit?
Vergeet niet dat die 3.0TDI Niet in een A1 ligt, en zelfs niet in een A3 of een A4. dat is meer iets voor de A6. Kost al snel 1.250 pm aan Leasebudget. Dat is stap 1. Dan heb je de bijtelling over van 22% over zeg maar zo'n 70.000 euro.
Dat gaat je al snel 700 per maand kosten. Terwijl 'men' nu nog niet eens 500,- over heeft voor een leuke Octavia (uitzonderingen daargelaten
Dat vind ik toch apart om te lezen. Mensen worden hier soms gekruisigd omdat ze bepaalde auto's kiezen die niet hun eerste keus zou zijn, maar wel tot 200,- per maand goedkoper zijn dan hun 20%/25% keuzes.
Ik begrijp niet dat diegene die dat roepen niet nu ook al een BMW M135i X drive of een C63 AMG rijden. Wat maken die paar tientjes nou uit?
Maar over de maatregelen: op zich kan ik me er wel in vinden. Dat mijn veel luxere C350e met 279PK goedkoper is dan de minder luxe Octavia met 105PK die ik een paar jaar geleden reed, is natuurlijk belachelijk
Overigens een prima auto die Octavia, zou er in 2019 zo weer een leasen als ik dan geen Tesla zou mogen rijden. Maar ik mik voor 2019 toch op een Tesla of andere volledig elektrische auto.
Het is voornamelijk zo dat gevoelsmatig de leukere motoren nu 'te duur' zijn en, omdat het kan, al snel voor een 20% model of lager gekozen wordt. Als die beperking er straks niet meer is dan zijn we, zoals door diverse personen al aangegeven, netjes terug bij 'vroeger' toen alles 22% was.
Een leasebudget van 1250+ is overigens niet zo bijzonder voor de functies waarbij je geacht wordt de nodige kilometers te maken of de iets hogere functies (50k+ per jaar).
Een leasebudget van 1250+ is overigens niet zo bijzonder voor de functies waarbij je geacht wordt de nodige kilometers te maken of de iets hogere functies (50k+ per jaar).
@readytoflow, het gaat dan ook niet om een A6 3.0 TDI of een A3, maar wel om een 14% Megane of een 20% Golf. Een 14% Clio of een 20% Polo, een 14% CT200h of een 20% Audi A3.
Door de lage bijtelling op bepaalde modellen die in de praktijk maar marginaal zuiniger zijn dan andere modellen worden auto's als de Nissan Pulsar, Citroen C4, Mazda 3, etc (C-segment autos die niet in 14% te krijgen zijn) enorm benadeeld. Dat is straks voorbij en kan je dus zelf kiezen wat je wil. Iemand die nu een Golf 1.6 TDI rijdt, zou bijvoorbeeld straks een Polo GTI kunnen rijden voor hetzelfde geld om maar eens wat geks te noemen.
Door de lage bijtelling op bepaalde modellen die in de praktijk maar marginaal zuiniger zijn dan andere modellen worden auto's als de Nissan Pulsar, Citroen C4, Mazda 3, etc (C-segment autos die niet in 14% te krijgen zijn) enorm benadeeld. Dat is straks voorbij en kan je dus zelf kiezen wat je wil. Iemand die nu een Golf 1.6 TDI rijdt, zou bijvoorbeeld straks een Polo GTI kunnen rijden voor hetzelfde geld om maar eens wat geks te noemen.
Dit. Nou is het nu nog te vroeg om het echt zeker te weten, maar waar ik nu een 14% megane rijdt, zou ik in 2018 (wanneer mijn leasecontract afloopt) best wel eens een Clio RS overwegen (brandstof budget even daar gelatenZ___Z schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:04:
Iemand die nu een Golf 1.6 TDI rijdt, zou bijvoorbeeld straks een Polo GTI kunnen rijden voor hetzelfde geld om maar eens wat geks te noemen.
Voor het stoplicht wel ja. Inhalen op de autosnelweg echtershameete schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:13:
[...]
hybride auto's zijn geen slakken hoor, die willen best wel van hun plek.

Komt nog bij dat ik nog geen enkele Prius of Civic hybrid rijder ben tegengekomen die sportief met het ding rijdt. Kan aan mij liggen. Maar dat accupack weegt ook even wat natuurlijk. Nog iets wat met de nieuwe MRB regels mogelijk voor een decrease in hybrids gaat zorgen. Zwaarder = duurder. Nee, dan liever een diesel die nog net iets minder weegt en altijd fatsoenlijk van zijn plaats wil
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Met een Prius kan je wel "sportief" rijden, maar daar is ie duidelijk niet voor bedoeld. Dat geldt net zo goed voor andere type auto's, niet iedereen heeft daar behoefte aan c.q. wil daar extra voor betalen.
De 0-100 tijd van een Prius is een m.i. keurige 10,5 seconden, die iedere bestuurder met gemak kan halen, je hoeft alleen maar het gaspedaal in te drukken. Met de zogenaamde sportieve auto's met handbak is e.e.a. afhankelijk van de bestuurder.
Het accupack in een Prius weegt maar iets van 20 kg, dus dat maakt verder niet zoveel uit voor de acceleratie. Het is een hardnekkig misverstand dat de accu's enorm zwaar zijn, waarvan wederom akte.
De 0-100 tijd van een Prius is een m.i. keurige 10,5 seconden, die iedere bestuurder met gemak kan halen, je hoeft alleen maar het gaspedaal in te drukken. Met de zogenaamde sportieve auto's met handbak is e.e.a. afhankelijk van de bestuurder.
Het accupack in een Prius weegt maar iets van 20 kg, dus dat maakt verder niet zoveel uit voor de acceleratie. Het is een hardnekkig misverstand dat de accu's enorm zwaar zijn, waarvan wederom akte.
[ Voor 8% gewijzigd door upje op 19-06-2015 19:42 ]
Deze week is mijn bestelling voor de V40 Business Sport in het Passion red de deur uit gegaan! Levering gepland voor eind 2015, bestelling is dus in ieder geval op tijd geplaatst.
Doordat er geen opties gekozen kunnen worden, daar ook niet al te lang stil bij gestaan. Wel heb ik nog een aantal accessoires meegenomen:
- 18" Midir
- Dimmende binnenspiegel
- Afneembare trekhaak
De 14% plus het feit dat de kinderwagen gewoon in de kofferbak past hebben me over de streep getrokken, nu nog een half jaartje wachten.
Doordat er geen opties gekozen kunnen worden, daar ook niet al te lang stil bij gestaan. Wel heb ik nog een aantal accessoires meegenomen:
- 18" Midir
- Dimmende binnenspiegel
- Afneembare trekhaak
De 14% plus het feit dat de kinderwagen gewoon in de kofferbak past hebben me over de streep getrokken, nu nog een half jaartje wachten.
Daarom vind ik het eerlijk gezegd ook wel een betere regeling zo. Maar om nou te gaan roepen 'Yes, mijn nieuwe auto wordt goedkoper' terwijl je nu een 20%'er rijdt... Als je nu een 20% 308 rijdt,had je vast geen 3.0TDI A6 kunnen leasen. En als je dan zegt dat je alleen naar rijplezier kijkt, had je ook een Focus ST kunnen leasen.Z___Z schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:04:
@readytoflow, het gaat dan ook niet om een A6 3.0 TDI of een A3, maar wel om een 14% Megane of een 20% Golf. Een 14% Clio of een 20% Polo, een 14% CT200h of een 20% Audi A3.
Maar er komen wel andere modellen die nu weer even duur worden. De Japanners en Koreanen zullen er wel van profiteren inderdaad. Mooie complete modellen voor een goede prijs.
veel bedrijven willen representatieve auto's. Een Civic Type R zal bij veel bedrijven niet toegestaan zijn denk.
Ik zie overigens dat het voordeel vd PHEV's langzaam wordt afgebouwd. 2% erbij per Jaar. Dus vanaf 2019 is alles gelijk.
Voor mij mooi om te horen dat de MRB voor PHEV's maximaal 50% blijft tm 2019.
Dat is een pittige levertijd. Mijn V40 is ook deze week door de dealer besteld (Ocean Race) en wordt de laatste week augustus/eerste week september afgeleverd. Kort na de fabriekssluiting.BiLLie- schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 20:33:
Deze week is mijn bestelling voor de V40 Business Sport in het Passion red de deur uit gegaan! Levering gepland voor eind 2015, bestelling is dus in ieder geval op tijd geplaatst.
- 18" Midir
- Dimmende binnenspiegel
- Afneembare trekhaak
t/m 2018.Voor mij mooi om te horen dat de MRB voor PHEV's maximaal 50% blijft tm 2019.
In 2019 wordt het halftarief omgezet in een kilocorrectie van 300 kilogram.
Bijtelling naar de 22% is 2017 , einde van de stofzuigers (lees plug-in) in zicht vrees ik
Op naar de gtd / gti ipv gte
Op naar de gtd / gti ipv gte
[ Voor 15% gewijzigd door wd200 op 19-06-2015 23:41 ]
Is de GTD niet 20%? die zal er op achteruitgaan.
Denk eerder dat die in de volgende versie een verder opgekieteld / minder afgeknepen blok en een leuke uitlaat krijgt. Want uitstoot boeit dan niet meer.
Hier idem. Ik had de Passat GTE Variant met zeer veel opties kunnen nemen voor de prijs van mijn C350e sedan. Ze hebben een hoop potentiële klanten gemist met dat geheimzinnige gedoe over de prijs. Al raken ze toch vast wel uitverkocht...frankb schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:52:
Tis dat ik een c350e besteld heb. Deze passat was waarschijnlijk hoger op mijn verlanglijstje gekomen (prijs/prestatie).
Outlander krijg je spijt van. Ik heb er 2x in gereden en het is een drama.Markprinsen schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 06:45:
[...]
Ik wil simpelweg zoveel mogelijk auto voor mijn geld (en in de komende vijf jaar de ruimte voor 2-3 kinderen, nu 1). Dan is de Passat GTE Variant gewoon super. Als er een Golf GTE variant was gekomen was die ook prima geweest. Outlander is dan nummer 2 (en nog volop verkrijgbaar). Auris TS is dan 3.
Wat is er drama aan en vergeleken met wat? Ik vind hem erg lelijk en rijd zoveel dat ik een diesel moet dus ik heb er niet mee gereden. Ben wel benieuwd naar wat praktijk ervaringen
Heb wel vaker ervaringen van mijn PHEV gepost, maar moet opletten dat ik mijzelf niet wegmod als rant 
Het rijden is wel ok, ook qua vermogen is er niet zoveel mis. Dus van A naar B achter het stuur is best fijn.
Verder is het een ramp. De stoelen zitten los, het dak lekt, de navigatie is heeeel slecht, de audio matig, het verbruik is monsterlijk, de afwerking is om te janken etc. Etc.
Heb een productieplek voor de Passat GTE, nu de Outlander zien kwijt te raken
Overigens, de 0% brengt natuurlijk wel elke maand een glimlach op het gezicht.
Het rijden is wel ok, ook qua vermogen is er niet zoveel mis. Dus van A naar B achter het stuur is best fijn.
Verder is het een ramp. De stoelen zitten los, het dak lekt, de navigatie is heeeel slecht, de audio matig, het verbruik is monsterlijk, de afwerking is om te janken etc. Etc.
Wervelende advertentie. Ik denk dat je hier veel geïnteresseerden vindPWM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:12:
De stoelen zitten los, het dak lekt, de navigatie is heeeel slecht, de audio matig, het verbruik is monsterlijk, de afwerking is om te janken etc. Etc.
Toch zie je hier redelijk wat gebruikers met wel erg coulante werkgevers zo te zien.
Ik ben toch gewend dat je je contract echt moet uitzitten.
Hooguit dat een directeur een A6 of een 5 serie kan rijden. De leasebudgetten voor het 'klootjesvolk' zijn wat ik heb meegemaakt hooguit €1.000,- voor een corporate account manager.
Had ik toch maar beter een vak kunnen leren...
Hooguit dat een directeur een A6 of een 5 serie kan rijden. De leasebudgetten voor het 'klootjesvolk' zijn wat ik heb meegemaakt hooguit €1.000,- voor een corporate account manager.
@PWM auch, dat is inderdaad niet positief.
@readytoflow: bij ons heb je waarschijnlijk ook gewoon pech als de auto niet bevalt. Als hij echt stuk is en te vaak terug moet naar de garage is er misschien wat te regelen met de leasemaatschappij, maar wat rammeltjes en kraakjes of een navigatiesysteem dat niet bevalt is vette pech. We hebben ook niet zo'n grote verzameling leaseauto's, dus doorschuiven naar een (nieuwe) collega is ook geen optie.
@readytoflow: bij ons heb je waarschijnlijk ook gewoon pech als de auto niet bevalt. Als hij echt stuk is en te vaak terug moet naar de garage is er misschien wat te regelen met de leasemaatschappij, maar wat rammeltjes en kraakjes of een navigatiesysteem dat niet bevalt is vette pech. We hebben ook niet zo'n grote verzameling leaseauto's, dus doorschuiven naar een (nieuwe) collega is ook geen optie.
Zou me niet verbazen dat leasemaatschappijen volgend jaar coulant worden met aflopende leasecontracten. Om zo klanten in een auto te stoppen voor 4 jaar met gunstige bijtelling.
Was bij ons ook al toen veel auto's van 0% naar 7% gingen. Opeens mocht ik per direct een Ampera
leasen. Overigens niet op in gegaan, rij nu een Peugeot 308.
Was bij ons ook al toen veel auto's van 0% naar 7% gingen. Opeens mocht ik per direct een Ampera

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Ligt denk ik ook aan de beroepsgroep. Bij ons rijdt de directie wat ze maar willen (nu oa een Tesla en een Touareg), senioren rijden 5 serie of A5/A6, de rest rijdt A4, 3 serie, octavia/superb, A3, Passat, Insignia, Mazda 6 etcreadytoflow schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:11:
Toch zie je hier redelijk wat gebruikers met wel erg coulante werkgevers zo te zien.
Wat de werkelijke levertijd is weet ik niet, maar ik ben er nu in ieder geval op tijd bij :-). Het is de bedoeling dat de auto eind dit jaar op kenteken wordt gezet (mijn huidige auto heeft een einddatum in februari 2016). Door nu te bestellen voorkom ik alle stress met oplopende levertijden en de onzekerheid of de auto er nog op tijd isPauperesk schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:14:
[...]
Dat is een pittige levertijd. Mijn V40 is ook deze week door de dealer besteld (Ocean Race) en wordt de laatste week augustus/eerste week september afgeleverd. Kort na de fabriekssluiting.
Dan is het inderdaad wel logisch, ik verbaasde me er al over. Goede keuze, denk dat er richting het einde van het jaar een (nog) grotere run op auto's met een lage bijtelling ontstaat. Zo weet je in ieder geval zeker dat het goedkomt.BiLLie- schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 18:59:
[...]
Wat de werkelijke levertijd is weet ik niet, maar ik ben er nu in ieder geval op tijd bij :-). Het is de bedoeling dat de auto eind dit jaar op kenteken wordt gezet (mijn huidige auto heeft een einddatum in februari 2016). Door nu te bestellen voorkom ik alle stress met oplopende levertijden en de onzekerheid of de auto er nog op tijd is
Hij rijdt gewoon niet fijn. Zoals men zegt, als een dwijl over de weg'. Indirect en gevoelloos.gwystyl schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 08:47:
Wat is er drama aan en vergeleken met wat? Ik vind hem erg lelijk en rijd zoveel dat ik een diesel moet dus ik heb er niet mee gereden. Ben wel benieuwd naar wat praktijk ervaringen
Tot 120 km/u is er nog wel mee te leven, maar daar boven is het echt niet veel soeps meer.
Daarnaast vind ik hem lelijk en verdient het interieur ook geen schoonheidsprijs. Verder kan ik er weinig over vertellen gezien mijn ervaringen, maar hoopvol is het in ieder geval niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Leolinedance op 21-06-2015 03:27 ]
Voor ruim minder dan €1.000,- (€ 950,- ofzo, ik heb af kunnen dingen tot ca. €910,-) lease je een Mercedes C350e. Niks mis mee volgens mij. Zou niet willen ruilen met een A6/5-serie gezien de bijtellingreadytoflow schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:11:
Toch wel gek, want los van het phev verhaal blijft het een japanner en die staan over het algemeen toch te boek als degelijk en betrouwbaar...PWM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:12:
Heb wel vaker ervaringen van mijn PHEV gepost, maar moet opletten dat ik mijzelf niet wegmod als rant
Betrouwbaar is hij tot nu toe welshameete schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:39:
[...]
Toch wel gek, want los van het phev verhaal blijft het een japanner en die staan over het algemeen toch te boek als degelijk en betrouwbaar...
Maar verder is te merken dat er in korte tijd veel gemaakt moesten worden. Elke dag is weer een verrassing. Vorige week in de wasstraat kwam iemand met mijn linker roofrail achter me aanlopen
Er is een lijstje, ook bekend bij MB Nederland, met 10-15 zaken die grondig mis zijn, maar ze doen er niets aan. Zelfs de wiebelende voorstoelen laten ze gewoon zitten.
Moest even twee keer lezen, dacht al dit zijn geen Mercedes Benz verhalen... Maar je bedoelt MitsubishiPWM schreef op zondag 21 juni 2015 @ 09:46:
[...]
Betrouwbaar is hij tot nu toe wel
Maar verder is te merken dat er in korte tijd veel gemaakt moesten worden. Elke dag is weer een verrassing. Vorige week in de wasstraat kwam iemand met mijn linker roofrail achter me aanlopen
Er is een lijstje, ook bekend bij MB Nederland, met 10-15 zaken die grondig mis zijn, maar ze doen er niets aan. Zelfs de wiebelende voorstoelen laten ze gewoon zitten.
Is het soms stiekem een onderdeel van Pon nederland
Valt zeker allemaal binnen 'fabrieksspecificaties'..
Kleine verdediging voor de Outlander:
Het ding heeft 2 problemen, en het eerste is het verwachtingsmanagement.
Mensen dachten een auto te kopen van 55.000,-. Daarbij dus ook een verwachting van 55k. Het is echter gewoon een auto die 25k kost + een accu als accesoire voor 30k. De normale 2.0 die 25k kost is echt van binnen identiek aan de 55k versie.
Kijk je naar een prijs van 25k-30k is het best een behoorlijke auto. En de soms onbegrijpelijke materiaalkeuze, is dan opeens wat begrijpelijker.
Het 2de probleem is gewoo dat er fouten gemaakt zijn. Lekkende daken en wiebelende stoelen kunnen niet, niet in 10k auto's en niet in 50k auto's.
Het ding heeft 2 problemen, en het eerste is het verwachtingsmanagement.
Mensen dachten een auto te kopen van 55.000,-. Daarbij dus ook een verwachting van 55k. Het is echter gewoon een auto die 25k kost + een accu als accesoire voor 30k. De normale 2.0 die 25k kost is echt van binnen identiek aan de 55k versie.
Kijk je naar een prijs van 25k-30k is het best een behoorlijke auto. En de soms onbegrijpelijke materiaalkeuze, is dan opeens wat begrijpelijker.
Het 2de probleem is gewoo dat er fouten gemaakt zijn. Lekkende daken en wiebelende stoelen kunnen niet, niet in 10k auto's en niet in 50k auto's.
Is er ook iemand die me wat verder kan helpen met de aangeboden uitvoeringen van de Octavia bij Leaseplan? Zijn de uitvoeringen onlangs veranderd? Of mis ik iets anders? Ik kan op de leaseplandirect site bijvoorbeeld niet de Elegance Businessline vinden. Het lijken wel de Duitse uitvoeringen (Active/Ambition/Style) maar dan ook weer niet helemaal. Of is de gehanteerde naam van de uitvoering gewoon niet correct? De "1.8 TSI Greentech Style Businessline DSG 5d" komt bijvoorbeeld qua standaard opties aardig in de buurt van de Elegance Businessline. Anyway, iemand ervaring hiermee? (Bv https://www.leaseplandire...ine/260227/#/auto-details)
"MY2016" is het vanaf heden meen ik, dus kleine update maar vooral Euro5 (of 6?Anoniem: 105569 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:18:
Is er ook iemand die me wat verder kan helpen met de aangeboden uitvoeringen van de Octavia bij Leaseplan? Zijn de uitvoeringen onlangs veranderd? Of mis ik iets anders? Ik kan op de leaseplandirect site bijvoorbeeld niet de Elegance Businessline vinden. Het lijken wel de Duitse uitvoeringen (Active/Ambition/Style) maar dan ook weer niet helemaal. Of is de gehanteerde naam van de uitvoering gewoon niet correct? De "1.8 TSI Greentech Style Businessline DSG 5d" komt bijvoorbeeld qua standaard opties aardig in de buurt van de Elegance Businessline. Anyway, iemand ervaring hiermee? (Bv https://www.leaseplandire...ine/260227/#/auto-details)
Anoniem: 483276
Nou dan kan die ook wel weg, is de buurvrouw ook weer blij.PWM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:12:
I
Aha. En de Skoda site gebruikt nog niet de nieuwe benaming blijkbaar. Even wachten op de nieuwe brochure dus.Def1ant schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:21:
[...]
"MY2016" is het vanaf heden meen ik, dus kleine update maar vooral Euro5 (of 6?) en wat duurder vanwege BPM of CO2 etcetc. Grootste verandering zijn idd nieuwe namen
Als je tijd over hebt kan je dit forum en topic eens bezoeken: http://www.skodaforum.nl/forum/i/my-2016.26261/Anoniem: 105569 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 21:07:
I
[...]
Aha. En de Skoda site gebruikt nog niet de nieuwe benaming blijkbaar. Even wachten op de nieuwe brochure dus.
Makkelijkste bij leaseplan is bij mijn weten de dealer een offerte laten maken en die naar leaseplan sturen om een quote. Hoeven ze zelf ook niet te zoeken. Meestal heb je hem binnen een dag binnenAnoniem: 105569 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 14:18:
En nieuwere navi, de 'standaard' navi is (erg) traag. Vanaf week 26 schijnt de navi een update te krijgen naar een snellere versie die ook in de superb geleverd gaat worden - volgens de skoda dealer.Def1ant schreef op zondag 21 juni 2015 @ 20:21:
[...]
"MY2016" is het vanaf heden meen ik, dus kleine update maar vooral Euro5 (of 6?) en wat duurder vanwege BPM of CO2 etcetc. Grootste verandering zijn idd nieuwe namen
niet backward compatible

Dat waren ze al snel.... nergens meer te krijgen volgens mij. Ja, in 2016, met 15%. Dat is toch een heel ander rekensommetjeLeolinedance schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 02:19:
[...]
Hier idem. Ik had de Passat GTE Variant met zeer veel opties kunnen nemen voor de prijs van mijn C350e sedan. Ze hebben een hoop potentiële klanten gemist met dat geheimzinnige gedoe over de prijs. Al raken ze toch vast wel uitverkocht...

Terug bij af dus...
Jij hebt de wagenparkbeheerder wel om je vinger gewonden, als ik het me niet vergis heb je eerder contracte vroegtijdig van de hand kunnen doen. In dat geval is het wel leuk om gokjes te nemen met bijvoorbeeld een OutlanderPWM schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 09:12:
[...]
[...]
Dat je een productieplek voor de Passat GTE hebt, betekent dat ook dat de levering gegarandeerd in 2015 plaatsvindt?
Neem uiteraard aan van wel, maar VW heeft al ontzettende moeite met de levering van Active Info Display (vertraging van 2 - 3 maanden is geen uitzondering, bovenop de al rijkelijke levertijd), waardoor het bij een 'normale motorisering' nu al om begint te spannen of de levering dit jaar nog kan plaatsvinden.
Dit alles met de aanname dat je de optie AID wel hebt aangevinkt
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik heb ook even een vraag voor de kenners hier, ben namelijk ook op zoek om nog dit jaar een wagen te leasen. Zoals velen was mijn oog op de Mercedes c350e gevallen, maar dat gaat uiteraard niet meer door (levering vanaf februari 2016 is me meegedeeld).
Dan las ik hier over de Passat GTE, leverbaar vanaf september... Lijkt me heel interessant, maar nu ken ik eigenlijk niets van auto's en hun motoren, dus ik vroeg me af hoe zo'n auto zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Auris Hybride Touring Sport. Ik begrijp dat de Passat een klasse hoger is, maar bijvoorbeeld heeft deze een 1,4 TSI (wat is dat?) motor en de Auris een 1,8. Moet ik me zorgen maken dat die 1,4 TSI niet zo heel krachtig is voor een grote wagen als de Passat Variant?
Ik lees wel dat de Passat 160 kW vermogen heeft en de Auris maar 100 kW, maar wat als die elektromotor van de Passat leeg is, hoeveel blijft er dan nog over daarvan?
Ik kan niet gemakkelijk vergelijkingen vinden tussen beide wagens (omdat ze uit een andere klasse komen uiteraard), maar voor mij zijn het momenteel wel twee realistische opties.
Dan las ik hier over de Passat GTE, leverbaar vanaf september... Lijkt me heel interessant, maar nu ken ik eigenlijk niets van auto's en hun motoren, dus ik vroeg me af hoe zo'n auto zich verhoudt tot bijvoorbeeld een Auris Hybride Touring Sport. Ik begrijp dat de Passat een klasse hoger is, maar bijvoorbeeld heeft deze een 1,4 TSI (wat is dat?) motor en de Auris een 1,8. Moet ik me zorgen maken dat die 1,4 TSI niet zo heel krachtig is voor een grote wagen als de Passat Variant?
Ik lees wel dat de Passat 160 kW vermogen heeft en de Auris maar 100 kW, maar wat als die elektromotor van de Passat leeg is, hoeveel blijft er dan nog over daarvan?
Ik kan niet gemakkelijk vergelijkingen vinden tussen beide wagens (omdat ze uit een andere klasse komen uiteraard), maar voor mij zijn het momenteel wel twee realistische opties.
Allereerst is een Passat te vergelijken met een Avensis. De Auris zit je tegenover een Golf.
Qua vermogen: 150 pk op benzine, en een koppel ergens tussen 200 en 250 Nm. Een Auris doet ongeveer 100 pk en misschien 150 Nm op benzine.
Een 1.4 met turbo vs een 1.8 zonder, dan is de turbo vrijwel altijd sterker. puur naar cylinderinhoud kijken is zó 1990
Qua vermogen: 150 pk op benzine, en een koppel ergens tussen 200 en 250 Nm. Een Auris doet ongeveer 100 pk en misschien 150 Nm op benzine.
Een 1.4 met turbo vs een 1.8 zonder, dan is de turbo vrijwel altijd sterker. puur naar cylinderinhoud kijken is zó 1990
Thx, dat is duidelijk! Dat van Passat - Avensis en Auris - Golf wist ik nog wel, maar verder was ik precies wel in 1990 blijven stekent_captain schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:41:
Allereerst is een Passat te vergelijken met een Avensis. De Auris zit je tegenover een Golf.
Als ik me niet vergis IS hij de wagenparkbeheerderRomeoJ schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:24:
[...]
Jij hebt de wagenparkbeheerder wel om je vinger gewonden, als ik het me niet vergis heb je eerder contracte vroegtijdig van de hand kunnen doen. In dat geval is het wel leuk om gokjes te nemen met bijvoorbeeld een Outlander![]()
Dat je een productieplek voor de Passat GTE hebt, betekent dat ook dat de levering gegarandeerd in 2015 plaatsvindt?
Neem uiteraard aan van wel, maar VW heeft al ontzettende moeite met de levering van Active Info Display (vertraging van 2 - 3 maanden is geen uitzondering, bovenop de al rijkelijke levertijd), waardoor het bij een 'normale motorisering' nu al om begint te spannen of de levering dit jaar nog kan plaatsvinden.
Van waar hoor je dat? Hier is de Passat met AID in 3.5 maanden geleverd. (wat denk ik vrij normaal is voor een recente auto)RomeoJ schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:24:
[...]
En in de Highline zit het AID er standaard in in België en een highline wordt hier wel vaker besteld (lagere 'bijtelling' dan in NL
EDIT: Blijkbaar toch serieuze wachttijden voor het AID. Dan zijn er een paar collega's die maar net op tijd hun bestelling gedaan hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door AndRo555 op 22-06-2015 23:24 ]
haha, jij vindt auto's wel erg oninteressant zo te lezen...geeft niks, ieder zijn dingYohsoog schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:35:
Dan las ik hier over de Passat GTE, leverbaar vanaf september...
Maar..Zover ik weet is de Passat GTE leverbaar vanaf september als je je al ingeschreven hebt ergens begin dit jaar. Vraag me af of deze, als je hem nu nog moet bestellen, echt leverbaar is 2015? Ik zie her en der voor een 'gewone diesel' al behoorlijke levertijden.
Ik zou morgen eerst eens je wat dealers en je LM bellen voor je je teveel lekker gaat maken.
Overigens ben ik geen fan van welk dan ook. De Auris is echt een leuke auto vind ik. Maar de Passat is toch echt wel een stuk meer auto dan een Avensis hoor! De Avensis heeft net een facelift gekregen en zit denk richting het einde van zijn modelreeks. Ondanks het herkenbare uiterlijk is de Passat eind vorig jaar geheel vernieuwd.
Al zou je de GTE niet kunnen leasen en naar een Avenss neigen. Dan zou ik, als ik jou was, toch eens in een Passat of een Mazda 6 gaan proefrijden.
als je hoort dat je nog kan bestellen met een levergarantie in 2015 dan zou ik morgen meteen de Passat bestellen voor je echt te last bent.
Lees het autoweek topic maar na of vraag het aan een dealer.AndRo555 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:19:
[...]
Van waar hoor je dat? Hier is de Passat met AID in 3.5 maanden geleverd. (wat denk ik vrij normaal is voor een recente auto)
En in de Highline zit het AID er standaard in in België en een highline wordt hier wel vaker besteld (lagere 'bijtelling' dan in NL) en ik hoor hier niemand klagen dat er een langere/extreme levertijd is.
AID leidt to lange levertijden..
Als je nu nog een Passat GTE moet bestellen ben je al te laat. VW Nederland probeert nog meer capaciteit te claimen.
https://twitter.com/Ckemerink/status/612929735258165248
https://twitter.com/Ckemerink/status/612929735258165248
Ik hoor/lees dat ze nog steeds te krijgen zijn met levering in 2015.Devster schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:42:
[...]
Dat waren ze al snel.... nergens meer te krijgen volgens mij. Ja, in 2016, met 15%. Dat is toch een heel ander rekensommetje
Terug bij af dus...
Bij welke dealer(s)? Want dan ga ik morgen direct bellen?
Geen idee, ik ben niet meer in de markt voor zo'n auto.Devster schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:59:
Bij welke dealer(s)? Want dan ga ik morgen direct bellen?
Maar wat is je bron? Ik lees en hoor alleen maar mensen die te horen hebben gekregen dat het zeker 2016 werd.
Op de Facebookpagina van https://www.facebook.com/volkswagennl
De VW dealer in Amersfoort doet het voorkomen dat er in heel Nederland geen Passat GTE meer te krijgen is voor 01 januari, de productie nummers zijn al verdeelt en er staan nog genoeg mensen op de wachtlijst mocht er iemand afvallen. Klopt dit dan niet? Dan heeft het voor ons namelijk nog zin om alle dealers af te bellen.
[ Voor 65% gewijzigd door Devster op 22-06-2015 23:11 ]
http://van-mossel.nl/volk...-per-september-leverbaar/Devster schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:02:
Maar wat is je bron? Ik lees en hoor alleen maar mensen die te horen hebben gekregen dat het zeker 2016 werd.
[...]
Zou gek zijn om zo'n bericht te plaatsen als je het niet kunt garanderen hè?Bericht geplaatst op 16 juni 2015
Volkswagen heeft een aanzienlijk aantal Passats GTE aan Nederland toegekend voor levering in 2015. Wilt u echter zeker zijn van een Passat GTE in 2015? Neem dan vandaag nog contact met ons op.
readytoflow schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:22:
[...]
haha, jij vindt auto's wel erg oninteressant zo te lezen...geeft niks, ieder zijn ding
Klopt helemaal, ik zou liever geen geld uitgeven aan een auto (ga zelf ook met de trein naar het werk) maar mijn vrouw heeft een degelijke wagen nodig en mijn huidige Auris is wat zwak en echt een pechmodel.
Maar ik maak me ook nergens lekker om hoor, ik begin me ook pas wat in te lezen en dan lees ik 'Passat GTE leverbaar september, bestelbaar eind juli'... Moet ik dan automatisch weten dat hij eigenlijk al niet meer leverbaar is?Maar..Zover ik weet is de Passat GTE leverbaar vanaf september als je je al ingeschreven hebt ergens begin dit jaar. Vraag me af of deze, als je hem nu nog moet bestellen, echt leverbaar is 2015? Ik zie her en der voor een 'gewone diesel' al behoorlijke levertijden.
Ik zou morgen eerst eens je wat dealers en je LM bellen voor je je teveel lekker gaat maken.
Overigens ben ik geen fan van welk dan ook. De Auris is echt een leuke auto vind ik. Maar de Passat is toch echt wel een stuk meer auto dan een Avensis hoor! De Avensis heeft net een facelift gekregen en zit denk richting het einde van zijn modelreeks. Ondanks het herkenbare uiterlijk is de Passat eind vorig jaar geheel vernieuwd.
Al zou je de GTE niet kunnen leasen en naar een Avenss neigen. Dan zou ik, als ik jou was, toch eens in een Passat of een Mazda 6 gaan proefrijden.
als je hoort dat je nog kan bestellen met een levergarantie in 2015 dan zou ik morgen meteen de Passat bestellen voor je echt te last bent.
Ik zal morgen inderdaad eens rondbellen wat nog mogelijk is en jouw raad opvolgen verder. Mocht hij ook echt niet meer te krijgen zijn ga ik wel weer verder zoeken.
(Ben trouwens zelf Belg, dus de hele berekening van de kosten etc heeft ook even geduurd voor ik dat onder de knie had.)
[ Voor 11% gewijzigd door Yohsoog op 22-06-2015 23:23 ]
Op 16 juni konden ze wellicht nog bestellingen voor 2015 aannemen, maar sinds de prijzen bekend zijn, is het erg hard gegaan met de nog beschikbare productieplekken voor 2015. Ik kon toen alleen nog niet bestellen omdat mijn werkgever nog een besluit moest nemen over het beleid voor plug-in hybrides.Leolinedance schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:14:
[...]
http://van-mossel.nl/volk...-per-september-leverbaar/
[...]
Zou gek zijn om zo'n bericht te plaatsen als je het niet kunt garanderen hè?
Als belg is een GTE toch niet zo heel interessant? Het is wat goedkoper op vlak van VAA, maar leasebedrag is een stuk dan een vergelijkbare 1.6/2.0TDI. En het is geen diesel, dat is hier blijkbaar voor de meeste werkevers een probleem.Yohsoog schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:21:
Maar ik maak me ook nergens lekker om hoor, ik begin me ook pas wat in te lezen en dan lees ik 'Passat GTE leverbaar september, bestelbaar eind juli'... Moet ik dan automatisch weten dat hij eigenlijk al niet meer leverbaar is?![]()
Ik zal morgen inderdaad eens rondbellen wat nog mogelijk is en jouw raad opvolgen verder. Mocht hij ook echt niet meer te krijgen zijn ga ik wel weer verder zoeken.
(Ben trouwens zelf Belg, dus de hele berekening van de kosten etc heeft ook even geduurd voor ik dat onder de knie had.)
En terecht ook wel dat het een probleem is voor veel werkgevers. Ik begin mij al haast te schamen als ik zo de werkelijke verbruiksgegevens voorbij zie komen...AndRo555 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:40:
[...]
Als belg is een GTE toch niet zo heel interessant? Het is wat goedkoper op vlak van VAA, maar leasebedrag is een stuk dan een vergelijkbare 1.6/2.0TDI. En het is geen diesel, dat is hier blijkbaar voor de meeste werkevers een probleem.
Dat is ook de reden dat er bij ons voorwaarden gesteld worden: max. 25000 km per jaar en verplicht thuis een laadpaal meeleasen. Het kan alleen interessant zijn als je woon-werk voor het overgrote deel electrisch kan doen.
Voor de duidelijkheid: ik zoek enkel de wagen, mijn vrouw (haar werkgever) betaalt ervoor. En zij werkt wel in NL, dus Nederlandse leaseregels. (Zij is nog minder dan mij er in geïnteresseerd, stel je voorAndRo555 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:40:
[...]
Als belg is een GTE toch niet zo heel interessant? Het is wat goedkoper op vlak van VAA, maar leasebedrag is een stuk dan een vergelijkbare 1.6/2.0TDI. En het is geen diesel, dat is hier blijkbaar voor de meeste werkevers een probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door Yohsoog op 22-06-2015 23:49 ]
Ik ben afgelopen dagen gaan rondmailen en bellen op zoek naar de mercedes c350e en passat GTE. De mercedes eigenlijk meer voor de lol want ik gokte dat die allemaal op zijn, kwam daar nog toevallig een vrije tegen, maar dan wel een lease auto van een andere lease maatschappij die toevallig was vrij gekomen. (is weg) Kan er niets mee helaas omdat het niet mijn lease maatschappij is.
Maar goed de passat GTE, ik heb gehad, Den Bosch, Breda, Tilburg, Nijmegen en Waalwijk (de van-mossel van de link hierboven). Alles is uitverkocht, alleen dus nog de mogelijkheid voor zo'n zelfde lease constructie vanuit autopon, waar ik ook niets mee kan.
Dan maar de jaguar XE
Maar goed de passat GTE, ik heb gehad, Den Bosch, Breda, Tilburg, Nijmegen en Waalwijk (de van-mossel van de link hierboven). Alles is uitverkocht, alleen dus nog de mogelijkheid voor zo'n zelfde lease constructie vanuit autopon, waar ik ook niets mee kan.
Dan maar de jaguar XE
Dan wordt het toch een heel andere keuze voor mij... Een Golf GTE en dan toch best wat geld overhouden. en dan maar met een dakkoffer op vakantie. Of een 308 SW Blue Lease Executive Pack met een enorme berg accessoires.
Gaan jullie met de auto op vakantie? Zo nee, is de Golf GTE dan niet iets? Vergelijkbaar met de Auris.Yohsoog schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:21:
[...]
![]()
Klopt helemaal, ik zou liever geen geld uitgeven aan een auto (ga zelf ook met de trein naar het werk) maar mijn vrouw heeft een degelijke wagen nodig en mijn huidige Auris is wat zwak en echt een pechmodel.
[...]
Maar ik maak me ook nergens lekker om hoor, ik begin me ook pas wat in te lezen en dan lees ik 'Passat GTE leverbaar september, bestelbaar eind juli'... Moet ik dan automatisch weten dat hij eigenlijk al niet meer leverbaar is?![]()
Snel leverbaar. 7% bijtelling (netto <100,- pm).
Degelijk en van alle gemakken voorzien.
Nadeel is wel dat je erg kleine kofferbak hebt. Maar voor een vakantie zou je een dakkoffer kunnen overwegen. Oh, en hij is redelijk straf geveerd. Dus een proefrit raad ik wel aan.
Edit:
Snel reageren met een iPhone...maw wat Devster hierboven schrijft
Dit topic is gesloten.