Ziet er best cool uit zo, gefeliciteerd met de nieuwe car!
Dank. Was nog niet blij met snapshots...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Twee van die dingen naast elkaar en een hondedrol in het midden.
Kak tussen de Cactussen
Kak tussen de Cactussen
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Erg mooie auto. Congrats!
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
Zeker nice, de kleur kan een cactus maken of breken heb ik het idee.
Afgelopen dinsdag mocht ik ook de 6 variant omruilen voor z'n jongere broertje.:)

Ergoactive stoelen, zitten erg fijn.

week 8 besteld, week 24 geleverd... op zich nog netjes aangezien de prognose op week 30 leveren stond
Afgelopen dinsdag mocht ik ook de 6 variant omruilen voor z'n jongere broertje.:)

week 8 besteld, week 24 geleverd... op zich nog netjes aangezien de prognose op week 30 leveren stond

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 12-06-2015 23:46 ]
We zijn met zijn tweeën. In de megane wordt je ook niet vrolijk achter me, in de 3serie ook niet...DeluxZ schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:55:
[...]
Dan wil ik niet achter jou zitten in je V40 als je 1.90 bent. Dan wordt het al behoorlijk krap achterin heb ik gemerkt.
En je kunt veel zeggen maar in de Volvo kun je nog enigszins zitten. Heb ook de 308 geprobeerd daar zit je met 190 net zo [sarcastisch]'ruim'[/sarcastisch] dan in de volvo alleen zit je met je hoofd in de rand van het glazendak. Waar je bij elke bochtje en hobbeltje met je hoofd die rand tegenkomt. Dus ja wat kun je verwachten.. En ik zit nooit achter mezelf

De auto moet er ook nog een beetje mooi uitzien en goed in elkaar steken dus de Octavia valt af. Als je dan echt ruimte wilt moet je een Superb nemen, maar die pak ik alleen als ik snachts teveel gedronken heb en graag thuis wil komen
Ben benieuwd hoe de nieuwe diesel me bevalt ga er vandaag een dagje mee rijden.
Zie ik nu dat je een bak met vijf versnellingen hebt? Dacht dat die niet meer in de Golf zaten. Ik heb een 1.2 tsi als voorloper maar daar zitten ook gewoon zes versnellingen op. Die stoelen zien er inderdaad wel goed uit.shameete schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
1.6 TDI (110pk) heeft nog altijd een 5 bak, pak je de 4 motion variant ervan wordt het een 6 bak.
Echt een hele verbetering ten opzicht van het vorige model Golf Variant. R pakket doet hem goed en ook het wit staat prima. Na 1 witte auto, heb ik gezegd nooit meer (wordt heel gauw vies), echter blijft het toch wel een mooie kleur op de juiste auto.shameete schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Uhm. Ik heb de Golf VII 1.6TDI en dat is een 6 bak hoorAndRo555 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:16:
1.6 TDI (110pk) heeft nog altijd een 5 bak, pak je de 4 motion variant ervan wordt het een 6 bak.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Mooie wagen. Ik heb er ook 1, maar dan blauw en met dsg. Top!shameete schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Stoelen zijn ook echt fijn. Klopt.
Geniet ervan en veel veilige km's ermee.
ook toevallig met R-line pakket? post eens een foto ervan als je wil ?
Stoelen vind ik steeds belangrijker worden, doe veel langere ritten en dan is het erg fijn om uitgerust uit te kunnen stappen.
heb voordat ik golf ging rijden een Ibiza ST gehad (Ecomotive) maar die stoelen
Zonder R pakket had ik geen witte genomen.
de VI was zwart metallic en daar zag je ook alles op, vooral krassen van wasstraten enz.
Stoelen vind ik steeds belangrijker worden, doe veel langere ritten en dan is het erg fijn om uitgerust uit te kunnen stappen.
heb voordat ik golf ging rijden een Ibiza ST gehad (Ecomotive) maar die stoelen

Yup, 't is een 5 bak.Pauperesk schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 09:15:
[...]
Zie ik nu dat je een bak met vijf versnellingen hebt? Dacht dat die niet meer in de Golf zaten. Ik heb een 1.2 tsi als voorloper maar daar zitten ook gewoon zes versnellingen op. Die stoelen zien er inderdaad wel goed uit.
Het R-pakket geeft 'm net ff een wat sportievere look, ik heb 'm vanuit de folder besteld dus was ff spannend hoe die uit de verf kwam maar vind het goed geslaagd.Erapaz schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 12:24:
[...]
Echt een hele verbetering ten opzicht van het vorige model Golf Variant. R pakket doet hem goed en ook het wit staat prima. Na 1 witte auto, heb ik gezegd nooit meer (wordt heel gauw vies), echter blijft het toch wel een mooie kleur op de juiste auto.
de VI was zwart metallic en daar zag je ook alles op, vooral krassen van wasstraten enz.
[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 13-06-2015 13:44 ]
Ik heb hem zonder r pakket. Staat zeker wel netjes.shameete schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:41:
ook toevallig met R-line pakket? post eens een foto ervan als je wil ?
heb voordat ik golf ging rijden een Ibiza ST gehad (Ecomotive) maar die stoelen![]()
[...]
Yup, 't is een 5 bak.
[...]
Het R-pakket geeft 'm net ff een wat sportievere look, ik heb 'm vanuit de folder besteld dus was ff spannend hoe die uit de verf kwam maar vind het goed geslaagd.
Stoelen met de massage stand en verwarming zitten super en mooi met het leer.
Collega heeft een a3 met 1.6 en die heeft wel een 6 bak.
Mooie bak shameete! R-line maakt een auto inderdaad af.shameete schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 23:45:
[...]
De stoelen zitten ook erg fijn weet ik uit eigen ervaring, zie dat je ook een massageknop hebt (?), die luxe heb ik dan weer niet.
In mijn Passat heb ik Ergocomfort stoelen, deze zijn deels elekrisch verstelbaar incl. lendesteunen.
Ohja… voordat ik het vergeet, hierbij ook nog tweetal foto's van mijn Passat welke ook onlangs is geleverd (ook R-line):
[...]
Rijd ENORM goed. Heel relaxed op lange stukken, voelt erg gebalanceerd aan. Infotainment is ook heel fijn met die digitale klokken (Active Info Display). Persoonlijk vind ik dit de fijnste auto die ik heb gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door RomeoJ op 20-06-2015 21:46 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
R-Design is en blijft Volvo.........RomeoJ schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:44:
[...]
Mooie bak shameete! R-design maakt een auto inderdaad af.
Dus a.u.b. de jongens in zweden niet beledigen door dit aan een vw te koppelen
Dat VW probeert mee te liften op het succes door een naam te verzinnen die er dicht in de buurt komt kan niemand ze kwalijk nemen maar het blijft een R-line in de vw groep.
volgens mij bedoel je R-Line
R-design is van Volvo hahaha
But damn hey dat is echt een mooie uitvoering van een passat!
erg geslaagd al moet ik zeggen
But damn hey dat is echt een mooie uitvoering van een passat!
bij deze stoel is de lendesteun ook elektrisch verstelbaar, zie die ronde knop.RomeoJ schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:44:
[...]
Mooie bak shameete! R-design maakt een auto inderdaad af.
De stoelen zitten ook erg fijn weet ik uit eigen ervaring, zie dat je ook een massageknop hebt (?), die luxe heb ik dan weer niet.
In mijn Passat heb ik Ergocomfort stoelen, deze zijn deels elekrisch verstelbaar incl. lendesteunen.
Ohja… voordat ik het vergeet, hierbij ook nog tweetal foto's van mijn Passat welke ook onlangs is geleverd (ook R-design):
[afbeelding]
[afbeelding]
Rijd ENORM goed. Heel relaxed op lange stukken, voelt erg gebalanceerd aan. Infotainment is ook heel fijn met die digitale klokken (Active Info Display). Persoonlijk vind ik dit de fijnste auto die ik heb gehad.
massagefunctie stelt niet veel voor hoor, de lendesteun voel je dan naar boven rollen... typisch knopje voor op verjaardagen
je passat is ook een erg mooie auto, heb bij de dealer even mogen pielen met dat AID maar dat werkt erg leuk, hoog gadgetgehalte
Ik gok dat die zomaar eens naar de golf 8 zou kunnen gaan komen.
voor de mensen die het niet kennen:
Ja, dat zal het zijnthefox154 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:59:
[...]
R-Design is en blijft Volvo.........
Dus a.u.b. de jongens in zweden niet beledigen door dit aan een vw te koppelen![]()
Dat VW probeert mee te liften op het succes door een naam te verzinnen die er dicht in de buurt komt kan niemand ze kwalijk nemen maar het blijft een R-line in de vw groep.
Volgens mij is VW de trend begonnen met de R32. Volvo pas na ~2010 ofzo.thefox154 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:59:
[...]
Dus a.u.b. de jongens in zweden niet beledigen door dit aan een vw te koppelen![]()
Rara uit wie zijn Passat dat filmpje komt...
Na 7000km kan ik zeggen dat die navigatie erin echt leuk is, dat werkt zoveel beter dan telkens naar rechts ergens een scherm te moeten zoeken. Het kunnen customizen van de tellers is ook wel leuk, maar na een tijd went dat en blijf je bij 1 enkele weergave. ACC info is ook wel mooi om op groot scherm te kunnen zien, maar dat ben je na 5min ook weer beu. En het blijft sowieso in het klein vanonder aan de kaart van de navigatie staan en dat is genoeg om imho te zien of hij de auto wel degelijk gezien heeft of niet. (wat al 1 keer gebeurt is met een auto op een ander rijvak).
[ Voor 51% gewijzigd door AndRo555 op 14-06-2015 19:57 ]
euh andersom, een klein stukje geschiedenis. Ik heb zelf nog een blauwe maandag een V50 (met de prachtige 5-cilinder) gereden waar een R-design kit omheen zat. En dat is zeker in 2008/2009 geweest. De S60 had al een pakket ergens rond 2003. En hiervoor had je nog de gele 850's zoals ze in het verleden wel eens rond reden. Destijds als R en ergens begin 2000 heeft Volvo dit hernoemt naar R-design vanwege het feit dat ze niet mee willen doen aan de PK-wedloop die destijds zo belangrijk was voor vele merken (rode letters op een kofferklep en je was het mannetjeDeveon schreef op zondag 14 juni 2015 @ 19:25:
[...]
Volgens mij is VW de trend begonnen met de R32. Volvo pas na ~2010 ofzo.

De eerste Passat R32 kwam volgens mij pas ver na deze tijd, ik gok 2008/2009? Dat was VW zijn eerste luxe auto die echt wat sportiever/exclusiever neergezet werd. De W8 van begin 2000 is alleen een dikke motor in een verder doodnormale wagen dus dit valt niet echt in de R gedachte. Alhoewel ik nog wel eens graag met deze motor zou willen rijden
En die waren ook nog eens gelimiteerd in de oplage. Bijv de E30 m3
Droom van mij is nog steeds een E46 M3 te kopen maar ja... Steeds schaarser en vaak afgetrapt....
Overigens is Volkswagen R GmbH een aparte divisie die veel in de motorsport doet, en ook oa de golf R (variant) voor z'n rekening neemt.
Maar goed, denk dat we afdwalen qua topic...
Droom van mij is nog steeds een E46 M3 te kopen maar ja... Steeds schaarser en vaak afgetrapt....
Overigens is Volkswagen R GmbH een aparte divisie die veel in de motorsport doet, en ook oa de golf R (variant) voor z'n rekening neemt.
Maar goed, denk dat we afdwalen qua topic...
Even in een losse post aangezien de vorige wat offtopic ging. Sorry voor twee onder elkaar.
Gisteren met de nieuwe D2 mogen rijden.
Mijn conclusie, wat een pracht van een blok is dat geworden. Gemaakt om kilometers te vreten, wakker onderin, schakel lui rijden en hij geeft het gevoel van een sterkere motor.
Ik vond de nieuwe diesel van Peugeot al een flinke vooruitgang ten opzichte van wat de concurrentie aanbied, maar de Volvo overtreft dit. Het blok is goed wakker in de lage regionen. Wat je meestal bij de downsize diesels mist. In de eerste en tweede versnelling waan je je bijna in de D4. Hij komt erg vlot van zijn plek af. De rust in de auto is echt geweldig. Een enigszins sportief brommetje (voor zover dat bij diesel gaat) als je hem in de toeren stuurt. Bij normaal verkeer hoor je het blok niet en kun je schakel lui rijden.
Op de snelweg komt hij echt goed tot zijn recht. Waar de meeste 14% modellen flink aan de bak moeten en voor het gevoel op hun tenen lopen om de snelheid erin te houden geeft dit blok de bestuurder een gevoel van rust. Alsof je met een veel dikkere motor onderweg bent.
In de 6e versnelling geeft de D2 nog goed thuis. Vergeleken met de megane en de 308 waar je toch zo nu en dan terug gaat naar de vijfde versnelling heeft de V40 me positief verrast. In de 6 laten staan, gas erop en je komt prima vooruit en bij vol gas net wat vlotter dan het overige verkeer (voor een 120pk diesel dan
). Zodra er echt gang in komt dan merk je aan het acceleratie vermogen (145/150+) dat het een 120pk versie is en gaat het allemaal niet meer zo vlot. Positief is dat de rust in de auto wel blijft.
De Overbrenging is goed afgestemd en de versnellingsbak trefzeker. Zeker als je dit vergelijkt met de 308 die een boel (klik*klak*)geluid in de auto geeft als je schakelt, een rare verhouding tussen 1e en 2e versnelling en ook niet altijd even soepel in het verzet wilt. De Megane zit ergens in het midden tussen deze twee.
Als je nog twijfel zou ik zeggen ga rijden en probeer het zelf!!
Mijn conclusie, wat een pracht van een blok is dat geworden. Gemaakt om kilometers te vreten, wakker onderin, schakel lui rijden en hij geeft het gevoel van een sterkere motor.
Ik vond de nieuwe diesel van Peugeot al een flinke vooruitgang ten opzichte van wat de concurrentie aanbied, maar de Volvo overtreft dit. Het blok is goed wakker in de lage regionen. Wat je meestal bij de downsize diesels mist. In de eerste en tweede versnelling waan je je bijna in de D4. Hij komt erg vlot van zijn plek af. De rust in de auto is echt geweldig. Een enigszins sportief brommetje (voor zover dat bij diesel gaat) als je hem in de toeren stuurt. Bij normaal verkeer hoor je het blok niet en kun je schakel lui rijden.
Op de snelweg komt hij echt goed tot zijn recht. Waar de meeste 14% modellen flink aan de bak moeten en voor het gevoel op hun tenen lopen om de snelheid erin te houden geeft dit blok de bestuurder een gevoel van rust. Alsof je met een veel dikkere motor onderweg bent.
In de 6e versnelling geeft de D2 nog goed thuis. Vergeleken met de megane en de 308 waar je toch zo nu en dan terug gaat naar de vijfde versnelling heeft de V40 me positief verrast. In de 6 laten staan, gas erop en je komt prima vooruit en bij vol gas net wat vlotter dan het overige verkeer (voor een 120pk diesel dan
De Overbrenging is goed afgestemd en de versnellingsbak trefzeker. Zeker als je dit vergelijkt met de 308 die een boel (klik*klak*)geluid in de auto geeft als je schakelt, een rare verhouding tussen 1e en 2e versnelling en ook niet altijd even soepel in het verzet wilt. De Megane zit ergens in het midden tussen deze twee.
Als je nog twijfel zou ik zeggen ga rijden en probeer het zelf!!
thefox154 schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:59:
[...]
Dus a.u.b. de jongens in zweden niet beledigen door dit aan een vw te koppelen
Hmm, zo'n fout sluipt er snel in… OepsLostson schreef op zondag 14 juni 2015 @ 14:47:
volgens mij bedoel je R-Line
But damn hey dat is echt een mooie uitvoering van een passat!erg geslaagd al moet ik zeggen
Bedankt, vind de Passat zo ook erg geslaagd, de dealer vertelde dat dit hun eerste aflevering was in deze R-line (nu goed, toch?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Weet iemand trouwens hoe dit zit : Ik krijg een lease auto en heb nu een voorloop auto met tankpas, prima. Maar ik rijd erg veel file van en naar kantoor, dus het verbruik is niet echt heel positief zeg maar. Iemand enig idee hoe dat werkt...? Krijg ik dan een naheffing straks omdat ik over dat brandstof-voorschot heen ga of hoe zit dat?
Owner of DBIT Consultancy
Nope. Das gewoon een 6 bak.AndRo555 schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:16:
Mijn boefje is liev!
Volgens mij is dat afhankelijk van de afspraken in je lease-overeenkomst. Sommigen hebben er in staan dat meer dan x% afwijking van het theoretische of realistische verbruik doorberekend wordt, bij anderen neemt de werkgever de extra brandstofkosten voor zijn rekening.DennusB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:48:
Weet iemand trouwens hoe dit zit : Ik krijg een lease auto en heb nu een voorloop auto met tankpas, prima. Maar ik rijd erg veel file van en naar kantoor, dus het verbruik is niet echt heel positief zeg maar. Iemand enig idee hoe dat werkt...? Krijg ik dan een naheffing straks omdat ik over dat brandstof-voorschot heen ga of hoe zit dat?
Ik verwacht dat je verbruik nu niet veel anders zal zijn dan die van je definitieve auto, of ga je dan ook een ander reispatroon aannemen?
@thefox: leuke impressie. Ik vond de oude D2 al niet verkeerd, maar dit klinkt als een goede verbetering.
Nee, reispatroon zal hetzelfde blijven, maar hij is vast iets zuiniger (die voorloop ellende heeft een 2 cilinder, die keihard moet werken als je gas geeft dus).gwystyl schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:10:
[...]
Volgens mij is dat afhankelijk van de afspraken in je lease-overeenkomst. Sommigen hebben er in staan dat meer dan x% afwijking van het theoretische of realistische verbruik doorberekend wordt, bij anderen neemt de werkgever de extra brandstofkosten voor zijn rekening.
Ik verwacht dat je verbruik nu niet veel anders zal zijn dan die van je definitieve auto, of ga je dan ook een ander reispatroon aannemen?
BMW diesels hebben hetzelfde. Komt gewoon omdat je 2 liter inhoud hebt i.p.v. 1.6. Als de turbo nog niet wakker is, scheelt dat 25% koppel.thefox154 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:07:
Even in een losse post aangezien de vorige wat offtopic ging. Sorry voor twee onder elkaar.
Ik vond de nieuwe diesel van Peugeot al een flinke vooruitgang ten opzichte van wat de concurrentie aanbied, maar de Volvo overtreft dit. Het blok is goed wakker in de lage regionen. Wat je meestal bij de downsize diesels mist.
Mijn ervaring is toch dat ik in de spits een stuk zuiniger rijd dan buiten de spits. Een lage gemiddelde snelheid is veel beter voor het verbruik. Het ligt er ook aan hoe je rijd in de spits. Als je vol gas elk gat dicht rijdt en vervolgens vol in de remmen gaat dan zal het inderdaad onzuinig zijn. Maar als je goed anticipeert is file rijden vaak zuiniger dan 120 km/h constante snelheid rijden.
Wel cool, hoorde eergisteren dat de BMW 316D en 316I er uit gaan en dat dat 318I en 318D worden (3 cilinders met turbo). Vermogen blijft wel gelijk! Schijnt ook dat ze een faceliftje krijgen. Ben benieuwd!
Ik kan niet wachten op de nieuwe 336i 
Zou er ook een 754i komen L-9 komen?
Zou er ook een 754i komen L-9 komen?
Een echte file is veel onzuiniger dan rustig 120 km/h op de CC rijden. Maar druk snelwegverkeer zonder file (snelheden die varieren tussen 80 en 120), als je goed anticipeert gaat dat vaak iets zuiniger dan 120 constant.Z___Z schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:45:
Maar als je goed anticipeert is file rijden vaak zuiniger dan 120 km/h constante snelheid rijden.
Dat zou dan weer goed kunnen
Mijn boefje is liev!
Eigenlijk jammer, want een 6 bak zou bij een 1.6TDI wel leuk zijn. Bij de 5-bak vond ik de tweede versnelling altijd net dat beetje te lang. (in de Golf 6 BM toch, wat vergelijkbaar zal zijn met de 7)
Want op een Skoda Octavia kan het dan weer wel in België.
Vind dat zelf ook erg fijn op de snelwegAndRo555 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:51:
Eigenlijk jammer, want een 6 bak zou bij een 1.6TDI wel leuk zijn. Bij de 5-bak vond ik de tweede versnelling altijd net dat beetje te lang. (in de Golf 6 BM toch, wat vergelijkbaar zal zijn met de 7)
Mijn boefje is liev!
Geloof ik graag, zelf ook wel fan van 6-bak. M'n moeder heeft nu een 308SW uit 2009, maar als je 130 rijdt, draait ie 4000 toeren... had nog wel een 6e versnelling overheen gemogen, heeft nu maar 5JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:54:
[...]
Vind dat zelf ook erg fijn op de snelwegScheelt nogal wat toeren.
Ik weet niet of dat veel toeren op de snelweg scheelt. Een 5 bak Golf 7 1.6TDI doet 2100rpm bij 120 terwijl een dsg denk ik vergelijkbaar zal zijn. Bij de 6 bak zal dat dan wel vergelijkbaar zijn en zullen de verhoudingen eerder dichter bij elkaar liggen. Wat zeker niet slecht is, want de 5 bak heeft vrij grote gaten tussen de versnellingen.JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:54:
[...]
Als je even vaart wil maken (voor een oprit bv.) heb je enkel 2 en 3, want eer dat je op max vermogen in 3 zit ben je al voorbij de 130. Dan is het wel handig dat er wat meer versnellingen zijn om de motor in de vermogensband te houden.
in NL ook niet, ik zie in de prijslijst van de Golf dat de Bluemotion modellen voorzien waren van een 6-bak.
in de trendline en comfortline dan.
de highline (en dus die ik heb) is geen aparte Bluemotion variant van, en dus een 5 bak.
volgens mij zijn de bluemotion uitvoeringen korte tijd met 14% geweest.
In België maakt het itt tot in Nederland niet zo veel uit of een auto in de 14% of 20% norm valt. Bij ons is de VAA dan een klein beetje meer, maar dat is met elke gr co2 zo. Dus zou het wel eens goed kunnen zijn dat D'Ieteren het niet de moeite vindt om voor die laatste paar gr co2 de Golf met een (waarschijnlijk duurdere) 6 bak uit te rusten.
Mijn pa wilde een keer testen of het scheelt in het verbruik, of je nou 100 of 120 in de 5 doet of in de 6 met dat blok. Scheelde maar nauwelijks. Het was het verschil tussen 1 op 23 en 1 op 24 zeg maar.JB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 14:54:
[...]
Het is wel lekker rustig rijden inderdaad dus ik vind 't wel prettig zo.
Saved by the buoyancy of citrus
Dat zal te maken hebben met de afspraken met je werkgever. Lease maatschappij stuurt gewoon de factuur voor brandstof naar je werkgever. Voorschot voor brandstof is enkel om de maandelijkse rekening een beetje in te schatten. Je leaset over het algemeen ex brandstof.DennusB schreef op maandag 15 juni 2015 @ 08:48:
Exact expert nodig?
Ze hebben het met de nieuwe D2 ook aangedurfd om 200kg meer trekgewicht mee te geven (1500 ipv 1300). Ik denk dat je er een meer dan prima auto aan hebt. Met 1,90 achter in is het zeker niet ruim, aan de andere kant hoe vaak zal dat voorkomen...thefox154 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:07:
Als een auto gekozen moet worden op hypotheses dan kan je nooit kiezen
Gewoon doen die nieuwe V40 D2 Business Sport... Helemaal compleet en je hebt er een fijne auto aan.
Oehh ben echt benieuwd man...heb de D2 blind besteld...maar hij heeft aardig wat pit dus in de lagere toeren? je zegt dat het rijdt alsof je in een D4 rijdt?....had je al eens eerder een proefritje gemaakt daarin?...heb nog nooit in een volvo gereden dus kan het nog niet weten...thefox154 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 00:07:
Het blok is goed wakker in de lage regionen. Wat je meestal bij de downsize diesels mist. In de eerste en tweede versnelling waan je je bijna in de D4. Hij komt erg vlot van zijn plek af.

maar ik hoopte er stiekem al op dat die wat meer pit had met optrekken dan de oudere D2...
Als dat echt van belang was, zou je niet naar een V40 kijken maar naar een V70.fredkroket schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:53:
[...]
Met 1,90 achter in is het zeker niet ruim, aan de andere kant hoe vaak zal dat voorkomen...
of een V60?t_captain schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 08:31:
[...]
Als dat echt van belang was, zou je niet naar een V40 kijken maar naar een V70.
mensen die en V40 kopen zullen vast de achterbank niet zo boeiend vinden (geen kids).
Voor een of twee kids moet het redelijk voldoen. Een V40 heeft is toch een Focus en dat is als gezinsauto prima bruikbaar. Het imago van de C30 blijft hem kennelijk toch wat achtervolgen 
Volwassenen van 1.90 achterin is een ander verhaal. Als dat dagelijkse praktijk wordt, moet je een grote auto hebben. Passat, E, 5, etc. Een V60 zie ik eerder als een C of 3, heel erg ruim is dat niet.
Misschien valt het mee, maar ik heb geen ervaring met de V60. Een XC60 heb ik wel gereden en di was aardig ruim achterin. Is een V60 even groot?
Volwassenen van 1.90 achterin is een ander verhaal. Als dat dagelijkse praktijk wordt, moet je een grote auto hebben. Passat, E, 5, etc. Een V60 zie ik eerder als een C of 3, heel erg ruim is dat niet.
Misschien valt het mee, maar ik heb geen ervaring met de V60. Een XC60 heb ik wel gereden en di was aardig ruim achterin. Is een V60 even groot?
V60 is vergelijkbaar met een C segmenter station (Leon ST, Golf, 308SW). Schoonpa heeft 'm ook en das goed vergelijkbaar imho.t_captain schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:09:
Voor een of twee kids moet het redelijk voldoen. Een V40 heeft is toch een Focus en dat is als gezinsauto prima bruikbaar. Het imago van de C30 blijft hem kennelijk toch wat achtervolgen
Mijn boefje is liev!
Anoniem: 654400
Hoe vaak heb je die ruimte achterin nu echt nodig? Je gaat niet met volwassenen op vakantie toch? Op vakantie met kinderen, dat lukt prima in een V60, Beemer 3 of Benz C.
Als je elke dag een flink stuk carpooled met zijn 4en is het wel prettig als iedereen een Superb heeft, maar verder?
Als je elke dag een flink stuk carpooled met zijn 4en is het wel prettig als iedereen een Superb heeft, maar verder?
Dat lukt zeker prima. Hier was een C segmenter toch wel minimaal een "eis" ivm kinderstoeltje. Tegenwoordig zijn die dingen zo lomp (en dus veilig) dat een beetje beenruimte wel zo fijn is zodat de kleine zijn beentjes daardoor ook kwijt kanAnoniem: 654400 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:19:
Hoe vaak heb je die ruimte achterin nu echt nodig? Je gaat niet met volwassenen op vakantie toch? Op vakantie met kinderen, dat lukt prima in een V60, Beemer 3 of Benz C.
Hier staat de stoel nog tegen de rijrichting maar dan heb je een idee

Ik zie het inderdaadshameete schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:05:
[...]
in NL ook niet, ik zie in de prijslijst van de Golf dat de Bluemotion modellen voorzien waren van een 6-bak.
in de trendline en comfortline dan.
de highline (en dus die ik heb) is geen aparte Bluemotion variant van, en dus een 5 bak.
volgens mij zijn de bluemotion uitvoeringen korte tijd met 14% geweest.
[ Voor 41% gewijzigd door JB op 16-06-2015 11:01 ]
Mijn boefje is liev!
Dat gaat prima zo te zien. Zolang de kinders achterin goed en veilig kunnen zitten vind ik het best. Als ik incidenteel een keer meerdere volwassenen meeneem, mogen ze blij zijn dat ik ze een lift geef. Zeuren = lopen
Het zijn primair zakelijke auto's. Als je de gewoonte hebt om met een team van 4 of 5 op klantbezoek te gaan, is een ruime auto niet zo gek.Anoniem: 654400 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:19:
http://www.autoweek.nl/ni...ssat-gte-met-7-bijtelling
Volkswagen heeft de definitieve prijzen van de Passat GTE bekendgemaakt.
De Passat GTE kost als Sedan 44.590 euro, de Variant mag mee voor minimaal 46.090 euro.
Alles draait bij deze auto om de CO2-uitstoot: deze is 37 g/km en hierdoor voldoet de auto aan de eisen voor 7% bijtelling. De aandrijflijn bestaat uit een 1.4 TSI en een elektromotor, samen goed voor 218 pk.
De Variant heeft een bagageruimte met een inhoud van 483 tot 1.613 liter. Beide versies mogen een aanhanger van maximaal 1.600 kg.
De GTE onderscheidt zich van andere Passats door speciale lichtmetalen wielen, led-koplampen, GTE-bumpers, Radio Composition Media met aanraakscherm, Boordcomputer Premium en andere bekleding. Schakelen gaat met een DSG-bak.
Tegen een meerprijs van 1.800 euro is er de Highline, die led-achterlichten, bekleding met een combinatie van leder en alcantara, comfortstoelen met verwarming, adaptieve cruisecontrol en meer aan de standaarduitrusting toevoegt.
Bestellen kan vanaf eind juli, de levering start in september. Volkswagen zegt in principe voldoende auto's te hebben voor 2015, tenzij er ineens enorm veel orders binnenstromen.
Anoniem: 105569
Ik kan me het bijna niet voorstellen dat hij niet uitverkocht is dit jaar met deze lage prijs. Met deze prijs is hij zelfs volgend jaar nog wel interessant. Was eigenlijk van plan om volgend jaar voor de Superb te gaan maar nu kan de Passat GTE ook weer interessant worden.Bestellen kan vanaf eind juli, de levering start in september. Volkswagen zegt in principe voldoende auto's te hebben voor 2015, tenzij er ineens enorm veel orders binnenstromen.
Denk ook dat ze met deze prijsstelling veel potentiele Outlander en V60 kopers wegkapen.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 105569 op 16-06-2015 13:25 ]
Goed punt. In dat geval is het idd de moeite waard, extra ruimte achterin.t_captain schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:19:
[...]
Het zijn primair zakelijke auto's. Als je de gewoonte hebt om met een team van 4 of 5 op klantbezoek te gaan, is een ruime auto niet zo gek.
Over ruime auto's gesproken: wat is die Passat GTE goedkoop zeg!
Zo te zien heb je dezelfde C-segmenter als ik.JB schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Dat lukt zeker prima. Hier was een C segmenter toch wel minimaal een "eis" ivm kinderstoeltje. Tegenwoordig zijn die dingen zo lomp (en dus veilig) dat een beetje beenruimte wel zo fijn is zodat de kleine zijn beentjes daardoor ook kwijt kan(Ook als straks tegen de rijrichting verplicht zou worden is die ruimte nodig om dat stoeltje te kunnen draaien)
Hier staat de stoel nog tegen de rijrichting maar dan heb je een idee![]()
[afbeelding]
[...]
Ik zie het inderdaadBij de VAG broertjes zijn de zogenaamde ECO blokken nog wel aanwezig in de configurator en die hebben 6 versnellingen. Dat lijkt ook het enige verschil op het eerste oog want de specs zijn verder hetzelfde.
Saved by the buoyancy of citrus
Ja maar de 1e is hier nu 16 maanden dus dat duurt nog evenCyphax schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:34:
[...]
Zo te zien heb je dezelfde C-segmenter als ik.Die kinderstoeltjes nemen enorm veel ruimte in. Je kinderen hebben naarmate ze ouder worden eerst minder ruimte nodig, als ze niet meer in die stoel hoeven.
Mijn boefje is liev!
(persbericht VW)
Volkswagen heeft de definitieve prijzen van de Passat GTE bekendgemaakt.
De Passat GTE kost als Sedan 44.590 euro, de Variant mag mee voor minimaal 46.090 euro.
[...]
Ik kan de auto niet echt goedkoop vinden, de consumentenprijs is ongeveer gelijk aan een BMW 328i.Anoniem: 654400 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:24:
[...]
Over ruime auto's gesproken: wat is die Passat GTE goedkoop zeg!
Als je kijkt naar de prijs die VW echt rekent, 36.800 excl belastingen, dan koop je bijna een 335i Xdrive voor hetzelfde geld.
Het is dus puur de BPM-vrijstelling en daarbovenop de lage bijtelling waardoor de GTE gunstig geprijsd is.
klopt, hybride aandrijflijn kost 10k meer ongeveer.t_captain schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:30:
Ik kan de auto niet echt goedkoop vinden, de consumentenprijs is ongeveer gelijk aan een BMW 328i.
Als je kijkt naar de prijs die VW echt rekent, 36.800 excl belastingen, dan koop je bijna een 335i Xdrive voor hetzelfde geld.
Het is dus puur de BPM-vrijstelling en daarbovenop de lage bijtelling waardoor de GTE gunstig geprijsd is.
En de bijtelling maakt dit weer voordelig in de lease.
Denk dat als je een dikke versie pakt dat je toch weer 8k extra kwijt bent (bovenop Highline).
Dus cat waarde ronde 55k...
DarkChylde heb je inmiddels je C-klasse al? of ben je nog aan het wachten?
Inderdaad, de vraag naar deze auto zal puur bijtellingsgedreven zijn. Je koopt een vergelijkbaar bedrag een S3, een 328i, een Evoque en nog wat meer leuk speelgoed. Als de bijtellingstarieven straks wat dichter bij elkaar liggen en de BPM wordt afgebouwd, dan zal de plug-in periode weer even snel vorbij gaan als hij is begonnen.DarkChylde schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:49:
[...]
klopt, hybride aandrijflijn kost 10k meer ongeveer.
En de bijtelling maakt dit weer voordelig in de lease.
Denk dat als je een dikke versie pakt dat je toch weer 8k extra kwijt bent (bovenop Highline).
Dus cat waarde ronde 55k...
Nope, was te laat met bestellen. Maar heb nog wel een passat gte kunnen reserveren.Lostson schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:57:
DarkChylde heb je inmiddels je C-klasse al? of ben je nog aan het wachten?
Dus komt goed.
En ik denk dat als de bpm verdwijnt er wel iets anders voor in de plaats komt waardoor een 3 serie relatief duurder in de lease blijft dan bv een passat.
De leukste auto's blijven vaak toch duur
De c350e was natuurlijk een best betaalbare aanbieding.
En de passat gte vind ik ook heel mooi.
Was begonnen met kijken naar een golf gte, dus als ik straks een passat heb ben ik blij.
Tis dat ik een c350e besteld heb. Deze passat was waarschijnlijk hoger op mijn verlanglijstje gekomen (prijs/prestatie).
JB schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:21:
[...]
Dat lukt zeker prima. Hier was een C segmenter toch wel minimaal een "eis" ivm kinderstoeltje.

B segment kan ook prima hoor! Achter de bestuurdersstoel heb ik nog niet geprobeerd aangezien die in lig stand staat.
oeh dan wordt het nu wel spannend voor je...halverwege het jaar en dan nog bestellenDarkChylde schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:30:
[...]
Nope, was te laat met bestellen. Maar heb nog wel een passat gte kunnen reserveren.
Dus komt goed.![]()
En ik denk dat als de bpm verdwijnt er wel iets anders voor in de plaats komt waardoor een 3 serie relatief duurder in de lease blijft dan bv een passat.
De leukste auto's blijven vaak toch duur
De c350e was natuurlijk een best betaalbare aanbieding.
En de passat gte vind ik ook heel mooi.
Was begonnen met kijken naar een golf gte, dus als ik straks een passat heb ben ik blij.
maar goed als ze garantie kunnen leveren voor de passat dan zit het wel snor
Het kan wel maar dan zat mijn vrouw niet heel comfortabel meerDeveon schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:43:
[...]
[afbeelding]
B segment kan ook prima hoor! Achter de bestuurdersstoel heb ik nog niet geprobeerd aangezien die in lig stand staat.
Mijn boefje is liev!
Ik heb dan wel geen kinderzitjes meer nodig (thank god!) maar in mijn Octavia had dit toch makkelijk gepast. Ik denk dat er ook bij plaatsing tegen de rijrichting in nog zeker 20 cm ruimte zal zijn, ook als de stoel relatief ver naar achter staat.JB schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:16:
[...]
Het kan wel maar dan zat mijn vrouw niet heel comfortabel meer
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb het ook over het B segmentAllSeeyinEye schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:29:
[...]
Ik heb dan wel geen kinderzitjes meer nodig (thank god!) maar in mijn Octavia had dit toch makkelijk gepast. Ik denk dat er ook bij plaatsing tegen de rijrichting in nog zeker 20 cm ruimte zal zijn, ook als de stoel relatief ver naar achter staat.
Mijn boefje is liev!
Waar moet zoon of dochterlief zijn/haar benen nu laten? Ziet er niet echt comfortabel uit zo.Deveon schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:43:
[...]
[afbeelding]
Gisteren mail gehad van de leasemaatschappij, zeer waarschijnlijk kan ik 1 Juli mijn Civic tourer ophalen. Yeah, nog geen week later ga ik op vakantie dus dat komt zeer goed uit.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ik ben mijn hoofd nog steeds aan het breken over een lease auto die uiterlijk 30 november voor de deur moet staan.
Nu is mijn ideale auto de passat gte alleen die valt 'buiten budget'. Ik wil een optie voorstellen waarbij ik een eigen bijdrage (zeg 200 euro) betaal als 'eigen bijdrage privé gebruik'.
Rekensom als volgt:
Cataloguswaarde: 51.000 euro
Bijtelling: 7%
IB categorie: 42%
Bijtelling per maand bruto: € 297,50
Minus eigen bijdrage: € 97,50
Bijtelling per maand: € 40,95
Totale kosten: € 240,95
Wat mis/vergeet ik?
Nu is mijn ideale auto de passat gte alleen die valt 'buiten budget'. Ik wil een optie voorstellen waarbij ik een eigen bijdrage (zeg 200 euro) betaal als 'eigen bijdrage privé gebruik'.
Rekensom als volgt:
Wat mis/vergeet ik?
In m'n C-klasse past de maxicosi maar net achter mij, en ik ben "maar" 1m80 en zit vrij recht op. Denk dat een groep 1 stoel tegen de rijrichting in niet meer confortabel erin past.
Heb je hem gereserveerd? Alle plaatsen voor dit jaar zijn uitverkocht.Markprinsen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:08:
Ik ben mijn hoofd nog steeds aan het breken over een lease auto die uiterlijk 30 november voor de deur moet staan.
Rekensom als volgt:
Wat mis/vergeet ik?
Dus je kunt er heel lang over nadenken maar als je hem niet meer geleverd krijgt.....
Dat die 'waarschijnlijk' niet meer leverbaar is voor het einde van dit jaarMarkprinsen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:08:
Rekensom als volgt:
Wat mis/vergeet ik?
Je zit waarschijnlijk in de bovenste regio van de 42% schaal. Daar is de marginale belastingdruk eerder 50% door de afbouw van arbeidskorting en heffingskorting. Dus de netto bijtelling zal iets meer zijn.Markprinsen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:08:
Rekensom als volgt:
Wat mis/vergeet ik?
Wel coulant van je baas als je 200 euro eigen bijdrage mag toevoegen aan je leasebudget.
Als je t even hier invult voor jouw situatie, komt je iets preciezer uit.
http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
en eigenlijk wil je weten wat t betekent voor je totale netto inkomen
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
en eigenlijk wil je weten wat t betekent voor je totale netto inkomen
http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
[ Voor 31% gewijzigd door Get!em op 17-06-2015 10:51 ]
Gelukkig kunnen knieën prima buigen@r!k schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:40:
[...]
Waar moet zoon of dochterlief zijn/haar benen nu laten? Ziet er niet echt comfortabel uit zo.
Grappige is wel dat hij voorwaarts niet wil slapen (oma & voorloop auto.), maar achterwaarts wel.
Wel even naar de condities van de eigen bijdrage kijken. Wat verwacht je baas als je na een jaar weg gaat? 36 of 24 x 200 aftikken?Z___Z schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:20:
[...]
Je zit waarschijnlijk in de bovenste regio van de 42% schaal. Daar is de marginale belastingdruk eerder 50% door de afbouw van arbeidskorting en heffingskorting. Dus de netto bijtelling zal iets meer zijn.
Wel coulant van je baas als je 200 euro eigen bijdrage mag toevoegen aan je leasebudget.
Kans is nog wel groot dat iemand anders een 7% Passat GTE wel wil overnemen voor de rest van de leaseduur.
Dit soort constructies ga je bij grote bedrijven niet meer vinden. Dus, het is nog maar zeer de vraag of er zoveel mensen op een auto zitten te wachten net als jij weg gaat. Anyway, iets om mee te nemen in de overweging.AndRo555 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:02:
Kans is nog wel groot dat iemand anders een 7% Passat GTE wel wil overnemen voor de rest van de leaseduur.
ik heb zelf nu iets van 149 eur EB op een 14% auto en nog vind ik de kosten meevallen...voor een Passat GTE is echt een peuleschil die 240,95Markprinsen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:08:
Rekensom als volgt:
Wat mis/vergeet ik?

aardig complete auto toch?
Nou nog ergens kijken of ik de auto kan vinden... Ik heb nog tot eind van het jaar, als ik geen passat GTE kan krijgen wordt het een voorraadmodel Outlander PHEV.
Ik hoop het voor je... misschien door de prijzen nog wel wat annuleringen. De opties tikken behoorlijk aan en hij zit zo op 55k zie ik.Markprinsen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:45:
Nou nog ergens kijken of ik de auto kan vinden... Ik heb nog tot eind van het jaar, als ik geen passat GTE kan krijgen wordt het een voorraadmodel Outlander PHEV.
Heb je uberhaupt als eens met een outlander gereden? Want je hebt het nu wel over 2 uitersten. IK ben zelf aan het shoppen geweest voor een Golf GTE of Outlander. Beide zijn het om het netjes te omschrijven zeer specifieke auto's. Ik vond persoonlijk de rijeigenschappen van de outlander erg wazig, zonder gevoel, spoorgevoelig (al met al beste omschrijving hij rijd als een dweil) dat ik nu toch maar weer in de 14% een Volvo pak. Of gaat het je puur om de 7% en een grote auto? Want dan heb je inderdaad de juiste (lees:enige) opties te pakken.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:43
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Autonieuws | Volkswagen prijst Passat GTE met 7% bijtelling
Bestellen kan vanaf eind juli
Ik ben in de war, deze auto was toch al uitverkocht voordat de prijs bekend was? Anders is dit wel goed nieuws voor de mensen die binnenkort een auto kunnen bestellenBestellen kan vanaf eind juli, de levering start in september. Volkswagen zegt in principe voldoende auto's te hebben voor 2015, tenzij er ineens enorm veel orders binnenstromen.
@We are Borg
is een mooie auto die Passat GTE, maar is helaas benzine...en mijn werkgever zet er een benzine maximum dus ik weet niet of jij dat ook hebt? anders zou ik het wel doen...
de Golf GTE is ook wel een mooie optie (nog cheaper dan de passat gte)...je hebt ook veel voorraad modellen...binnen 2 weken rijden.
is een mooie auto die Passat GTE, maar is helaas benzine...en mijn werkgever zet er een benzine maximum dus ik weet niet of jij dat ook hebt? anders zou ik het wel doen...
de Golf GTE is ook wel een mooie optie (nog cheaper dan de passat gte)...je hebt ook veel voorraad modellen...binnen 2 weken rijden.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 20:43
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Volgens mij niet:shameete schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:14:
volgens mij ben je in de war met de C350 hybrid, die zou tot eind van het jaar zijn uitverkocht.
enLeolinedance schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:48:
[...]
Dat gaat je 99% zeker niet meer lukken, of je moet een auto over kunnen nemen van iemand die hem afbesteld. Ze zijn nu al vergeven, en mochten er nog plaatsen vrijkomen op het moment dat jij kunt bestellen heb je hem niet meer in 2015.
http://www.arvalperkilome...wagen-passat-gte-variant/
Zal morgen VW eens bellenLet op: leverbaar vanaf 2016, productieplekken 2015 zijn uitverkocht
Ik kreeg vandaag van de dealer te horen dat veel van de modellen die naar nl komen voorgeconfigureerd zijn. 75% van productie gaat naar NL en de rest naar denemarken geloof ik.
Ergens half / eind juli zal bekend worden wat er exact leverbaar is.
De volledige prijslijst staat trouwens op volkswagen.nl en configurator werkt ook al.
Ergens half / eind juli zal bekend worden wat er exact leverbaar is.
De volledige prijslijst staat trouwens op volkswagen.nl en configurator werkt ook al.
Ik wil simpelweg zoveel mogelijk auto voor mijn geld (en in de komende vijf jaar de ruimte voor 2-3 kinderen, nu 1). Dan is de Passat GTE Variant gewoon super. Als er een Golf GTE variant was gekomen was die ook prima geweest. Outlander is dan nummer 2 (en nog volop verkrijgbaar). Auris TS is dan 3.thefox154 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:07:
[...]
Ik hoop het voor je... misschien door de prijzen nog wel wat annuleringen. De opties tikken behoorlijk aan en hij zit zo op 55k zie ik.
Heb je uberhaupt als eens met een outlander gereden? Want je hebt het nu wel over 2 uitersten. IK ben zelf aan het shoppen geweest voor een Golf GTE of Outlander. Beide zijn het om het netjes te omschrijven zeer specifieke auto's. Ik vond persoonlijk de rijeigenschappen van de outlander erg wazig, zonder gevoel, spoorgevoelig (al met al beste omschrijving hij rijd als een dweil) dat ik nu toch maar weer in de 14% een Volvo pak. Of gaat het je puur om de 7% en een grote auto? Want dan heb je inderdaad de juiste (lees:enige) opties te pakken.
Dan nog. 55k tegen 14% is nog steeds belachelijk weinig om bij te tellen. Kost je immers slechts 333 euro / maand (of minder als je nog onder € 57.5k per jaar zit). Ter vergelijk: een 'normale' 25% bijteller kost je bij een gelijke fiscale waarde 595 euro / maand!thefox154 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:07:
[...]
Ik hoop het voor je... misschien door de prijzen nog wel wat annuleringen. De opties tikken behoorlijk aan en hij zit zo op 55k zie ik.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Nu nog tegen 7% zelfs, straks tegen 15%. Nog niet heel slecht maar wel een aardig stuk duurder.
Met 15% gaat de lol wel een beetje van de duurdere plug-in hybrides af. Een Passat GTE van 50k telt dan evenveel bij als een TDI-versie van 36k in de 21% bijtelling. De GTE is natuurlijk veel sneller, maar de leaseprijs ligt ook hoger. De auto's komen dus in dezelfde range terecht en het wordt een echte afweging i.p.v. een no-brainer ten faveure van de plug-in.
36k voor een gelijk aangeklede Passat? Dacht het niet. Klik in de configurator maar eens een Highline met Executive plus en Advance pakket (of een business edition) aan, de 2.0 TDI 140kW DSG (je wil toch een beetje vermogen hebben en sort of vergelijken met de GTE). Zit je al gauw op 52k en dan heb ik de losse opties nog niet eens doorgenomen.t_captain schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:39:
Met 15% gaat de lol wel een beetje van de duurdere plug-in hybrides af. Een Passat GTE van 50k telt dan evenveel bij als een TDI-versie van 36k in de 21% bijtelling. De GTE is natuurlijk veel sneller, maar de leaseprijs ligt ook hoger. De auto's komen dus in dezelfde range terecht en het wordt een echte afweging i.p.v. een no-brainer ten faveure van de plug-in.
De Passat GTE is met 15% nog prima te doen. Zelf de V60 is nog een optie als je veel vermogen wilt.
Je moet niet naar het equivalent van de GTE zoeken, maar naar een andere Passat. Denk aan een TDI bluemotion met wat opties.
De GTE is natuurlijk een stuk méér auto, zowel qua prestaties als qua standaarduitrusting. Maar dat betekent nog niet dat er geen markt is voor minder luxe uitvoeringen.
Met 7% vs 20% kan de diesel niet concurreren. De totale kosten voor lease en bijtelling zijn vrijwel gelijk, dus iedereen wil de GTE.
Met 15% vs 21% komen de kosten wat verder uiteen te liggen. Tegen deze tarieven komen de BM en GTE ongeveer evenveel bij te tellen, en resteert het verschil in leaseprijs (euro of 200 p.m.). Dan beginnen mensen misschien een afweging te maken en zal een deel voor de goedkopere auto gaan.
Wat dat betreft wordt de markt een beetje genormaliseerd.
De GTE is natuurlijk een stuk méér auto, zowel qua prestaties als qua standaarduitrusting. Maar dat betekent nog niet dat er geen markt is voor minder luxe uitvoeringen.
Met 7% vs 20% kan de diesel niet concurreren. De totale kosten voor lease en bijtelling zijn vrijwel gelijk, dus iedereen wil de GTE.
Met 15% vs 21% komen de kosten wat verder uiteen te liggen. Tegen deze tarieven komen de BM en GTE ongeveer evenveel bij te tellen, en resteert het verschil in leaseprijs (euro of 200 p.m.). Dan beginnen mensen misschien een afweging te maken en zal een deel voor de goedkopere auto gaan.
Ben ik niet geheel met je eens. Er werd hier gesteld dat een alternatief voor de GTE een diesel Passat tegen 36k zou zijn. Maar dat is simpelweg niet zo. Zeker in het D segment is er vrijwel niemand die in een instapmodel stapt. En als je wil vergelijken met een GTE moet je de uitrusting ook gelijk maken. Anders loopt de vergelijking scheef.t_captain schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:51:
Je moet niet naar het equivalent van de GTE zoeken, maar naar een andere Passat. Denk aan een TDI bluemotion met wat opties.
Met die plug-ins van de afgelopen jaren heb je de bijzondere situatie dat je een redelijk high-end model voor de laagste netto kosten rijdt.
Die situatie wordt anders, waardoor er weer wat ruimte ontstaat aan de onderkant van de markt.
Van oudsher zit de Passat gepositioneerd als "veel ruimte goor je geld", heel anders dan een 3-serie bijvoorbeeld. Ik denk dat er wel degelijk een markt is voor de goedkopere leaseuitvoeringen. Mensen met het budget voor een goede Golf maar meer ruimtebehoefte.
Die situatie wordt anders, waardoor er weer wat ruimte ontstaat aan de onderkant van de markt.
Van oudsher zit de Passat gepositioneerd als "veel ruimte goor je geld", heel anders dan een 3-serie bijvoorbeeld. Ik denk dat er wel degelijk een markt is voor de goedkopere leaseuitvoeringen. Mensen met het budget voor een goede Golf maar meer ruimtebehoefte.
Dat is niet helemaal waar. De standaarduitrusting van een GTE is oke, maar er ontbreken ook nog wel wat dingen. Plus dat er in mijn optiek een vreselijk interieur inzit en je dus automatisch al het leer pakket moet kiezen wil je niet tegen mislukte blauweblokjes aan kijken. Daarnaast mist standaard ook iets in de trant van meedraaiende verlichting, de 'goede' vw navigatie is een upgrade. Een velg moet je bij betalen. Rijden is qua comfort matig. Vermogen heeft hij wel zolang de batterij goed geladen is. Dus dat het een stuk meer auto is ben ik absoluut niet met je eens. Het blijft een golfje.t_captain schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:51:
Een standaard diesel zoals een Ocean Race van volvo is al completer en in de nieuwe bijtelling nagenoeg even duur. Pak je een standaard insignia business editie (leer, 9inch navi, led, d-segment) van 32k heb je ook een 150 pk diesel en in de 21% zelfs een fractie minder bijtelling dan een GTE van 55k --> 15%. En dan vergelijk je toch weer ander soort auto's waar de insignia toch wel echt meer auto is dan de GTE
Daarnaast heb je nog clausules van vele werkgevers met max kosten in benzine op jaarbasis, bijbetalen wat veel mensen nu doen om een 7% te kunnen rijden is ook niet meer interessant.
Daarmee wordt de deal wel direct een stuk minder interessanter.
Ben het helemaal met je eens dat de markt iets meer in balans komt. Maar nog steeds zou plugin uit de 15% moeten en in de 21% dan komt de markt echt in balans. 2017 misschien?
We hebben het over de Passat GTE, niet de Golf
Oke, overheen gelezen
Maar de strekking staat nog steeds. De Passat GTe moet je ook nog aankleden met een highline, pro navigatie etc etc. Dan heb je ook een auto van ~55k. Met een 1:13 benzine verbruik zodra je buiten de 30km range komt. En werkgevers die hier nog wel eens lastig over kunnen doen in de regels.
Of als voorbeeld een Insignia die netto ongeveer hetzelfde in de maand kost en net wat minder saai en frisser oogt dan de duizend in dozijn vw modellen (persoonlijke smaak uiteraard). 1:20 draait en een lekker grote 70 liter brandstof tank heeft, dus je hebt een goede actieradius.Nu kun je daarmee wel eerlijker gaan vergelijken en geeft de portemonnee al iets minder snel de doorslag.
Maar ik blijf erbij plugins moeten ook gewoon naar 21%. Dan is de marktverstoring het kleinst en kun je precies zien wie er echt om geeft en er dus correct mee omgaat. Dat zijn de enige die de auto op dat moment nog leasen.
[ Voor 4% gewijzigd door thefox154 op 18-06-2015 16:00 ]
Dit topic is gesloten.