Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:35:
Ik merk dat ik opeens apps groter dan 100MB kan downloaden over 4G, dus geen WiFi verplichting meer als de app groter is dan dat. (Zal nog wel een limiet zijn, maar die is blijkbaar verhoogd)

Weet iemand daar meer over en wat de limiet nu is?
Google kan er niets over melden, kan nergens nieuws hierover vinden.
Tot zo'n 250 MB op 4G desondanks komt de melding wel van 100 MB, zie dit zojuist verschenen artikel:
http://www.iculture.nl/ap...00mb-app-store-downloads/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Ik heb laatst een foto met mijn iPhone 6s gemaakt, maar die krijg ik niet op fotostream. Als ik de foto open, of naar Filmrol ga, krijg ik met geen mogelijkheid de foto naar mijn fotostream gekopieerd. :?
Als ik fotostream uitschakel, worden items verwijderd. Na het inschakelen wordt maar 1 (meest recente) foto op fotostream gezet. Waarom kan ik niet handmatig de gewenste foto erop zetten? :(
Dan werk ik wel weer via Dropbox...

[ Voor 5% gewijzigd door VincentG op 15-03-2016 17:28 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Ik heb een stuk slechtere battery performance onder public beta 7. Vooral Spotify staat ineens hoog in mijn batterij verbruik lijstje. Meer mensen hier last van?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
Sluuz schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:12:
Ik heb een stuk slechtere battery performance onder public beta 7. Vooral Spotify staat ineens hoog in mijn batterij verbruik lijstje. Meer mensen hier last van?
Dit heb ik ook onder 9.2.1. Merk het vooral tijdens het hardlopen. Spotify trekt hem helemaal leeg.
Kan mij niet herinneren dat dit eerder was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
het is mij ook opgevallen bij een aantal apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Ja ik ook. Dacht eerst dat het aan de slechte wifi lag maar het gaat wel heel hard.

edit: ik zat nog op beta 6. Raar.

[ Voor 4% gewijzigd door page404 op 16-03-2016 17:15 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 18-09 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

Wanneer komt iOS 9.3 eigenlijk een keer uit?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Weet niemand buiten Apple. Maar volgende week maandag is er een Apple evenement, en ik vermoed dat ze daar een datum prijsgeven. Mogelijks zelfs zeggen dat het onmiddelijk vrijgegeven wordt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grote kans dat het op dat evenement bekend wordt gemaakt/released wordt inderdaad, ze laten dat meestal even wachten; dan kunnen ze iets speciaals in 9.3 nog even toelichten en het "best iOS ever" noemen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
fynrd1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:46:
Wanneer komt iOS 9.3 eigenlijk een keer uit?
Maandag 21 maart is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 17:06
Ik heb een vraagje. Ik heb mij aangemeld voor het Insidersprogramma van IOS. Nu wil ik daar weer mee stoppen omdat het meer batterij vreet volgens mij. Hoe stop ik hiermee?

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Joel22 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:08:
Ik heb een vraagje. Ik heb mij aangemeld voor het Insidersprogramma van IOS. Nu wil ik daar weer mee stoppen omdat het meer batterij vreet volgens mij. Hoe stop ik hiermee?

Thx!
Really! https://beta.apple.com/sp/betaprogram/unenroll

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Bij mij is het opgelost in beta 7 door mn tel te rebooten. Nu loopt hij weer prima.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Binnen de AppStore kun je apps hiden door naar links te swypen.
Ik ben onderdeel van een family, zien die mijn aankoop dan nog wel onder m'n naam staan? Apple zegt van niet. Dat zou ik me bij gratis apps kunnen voorstellen, die koop je als family member zelf. Maar is dat ook zo?
Maar bij betaalde apps zal toch een popup komen dat een family member de app al heeft gekocht, en daarom dus gratis te downloaden is.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
iAmRenzo schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:09:
Binnen de AppStore kun je apps hiden door naar links te swypen.
Ik ben onderdeel van een family, zien die mijn aankoop dan nog wel onder m'n naam staan? Apple zegt van niet. Dat zou ik me bij gratis apps kunnen voorstellen, die koop je als family member zelf. Maar is dat ook zo?
Maar bij betaalde apps zal toch een popup komen dat een family member de app al heeft gekocht, en daarom dus gratis te downloaden is.
Iemand hier ervaring mee?
iTunes op Mac of Pc en je maakt ze zo weer zichtbaar.. Maar hoe dat precies bij family zit zou je even moeten testen. En een melding dat een member al eerder de app heeft aangekocht lijkt me ook logisch inderdaad..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
IOS 9.3 is uit nieuws: Apple brengt iOS 9.3 uit
Staat er inmiddels op (iPhone 6S)

Telefoon lijkt wel sneller te reageren... maar is nog te snel om er definitief iets van te zeggen.

[ Voor 24% gewijzigd door ZeRoC00L op 21-03-2016 20:16 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Lol, Activatieserver is offline waardoor ik nu niets met mijn iPhone kan na de update :D

Via iTunes binnen 5 seconden geregeld btw :P

[ Voor 21% gewijzigd door MisteRMeesteR op 21-03-2016 21:07 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Ik heb mijn telefoon juist van de beta 9.3 weer terug gezet naar 9.2.1, wil graag jailbreak dus neem het zekere voor het onzekere nu 9.2.1 nog signeert is.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:25

swv

Ik vond het vreemd dat ik op mijn iPhone 6s Plus niet de optie had om Night Shift op automatisch programma te zetten voor zonsopgang en zonsondergang. Ik kon alleen tijdschema's maken. Wat blijkt? Ik had onder locatievoorzieningen > systeem > Tijdzone instellen uitstaan. Dus aangezet en nu kleurt mijn display automatisch wanneer het donker/licht wordt adhv mijn locatie. Beest logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MisteRMeesteR schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:54:
Lol, Activatieserver is offline waardoor ik nu niets met mijn iPhone kan na de update :D

iPhone 5 en 6 waren vrij snel klaar. M'n iPad 2 wilde niet meer activeren en iTunes kan er ook niet mee connecten. Nou maar een DFU aan het uitvoeren :P (sowieso niet verkeerd voor dat ding).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 09:00
Zit me de pleuris te zoeken naar nightshift, ondersteund de iPhone 5 niet las ik net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Pukson schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:24:
Ik heb mijn telefoon juist van de beta 9.3 weer terug gezet naar 9.2.1, wil graag jailbreak dus neem het zekere voor het onzekere nu 9.2.1 nog signeert is.
Waarom wil jij nog een jailbreak tegenwoordig? Ik was eerst pro-jailbreak, maar de moeite + achter lopen in versies weegt niet meer op in wat het oplevert bij mij. Kan nu prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Vind het toch altijd makkelijk verschillende tweaks etc, f.lux was er al lang en nu krijgt 9.3 het dus qua functionaliteit loop je niet echt achter. Plus emulators vind ik altijd leuk

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:56
Signs schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:32:
Zit me de pleuris te zoeken naar nightshift, ondersteund de iPhone 5 niet las ik net :)
Idem hier, ook de Ipad 3 ondersteunt dit niet. Al geluk dat ik toch al van plan was om een nieuwe iPad aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

(jarig!)
Wel wat onhandig dat de activatie servers offline zijn. Pc waar de iPad ooit aan gekoppeld is geweest staat bij mijn ouders :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Jammer!

Ik was ook net bezig om de update binnen te hengelen, maar night-shift was eigenlijk de enige reden waarvoor ik hem wel direct zou willen. Nu dat niet mogelijk blijkt te zijn stel ik het wel uit tot het wat rustiger is op de servers.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet ondersteund wordt op de iPhone 5? Gewoon te traag om dit op de achtergrond er nog bij te draaien of zou het meer zijn om men over te halen een nieuw model aan te schaffen? In dat eerste geval zouden we in de toekomst misschien iets kunnen met een jailbreak... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Dick schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:10:
[...]

Jammer!

Ik was ook net bezig om de update binnen te hengelen, maar night-shift was eigenlijk de enige reden waarvoor ik hem wel direct zou willen. Nu dat niet mogelijk blijkt te zijn stel ik het wel uit tot het wat rustiger is op de servers.

Heeft iemand enig idee waarom dit niet ondersteund wordt op de iPhone 5? Gewoon te traag om dit op de achtergrond er nog bij te draaien of zou het meer zijn om men over te halen een nieuw model aan te schaffen? In dat eerste geval zouden we in de toekomst misschien iets kunnen met een jailbreak... :)
Xieoxer in 'nieuws: Apple brengt iOS 9.3 uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Oh boehoe, dat was nu juist de enige nieuwe feature die me wel interessant leek, maar daar ga ik dus niks aan hebben voor mijn iPhone 5 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 11:59
Mijn iphone wil niet meer activeren na de update naar iOS 9.3, heb dit nog nooit gehad., Iemand een oplossing?

iPhone 5s, uw iphone kan tijdelijk niet worden geactiveerd omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.

Maar dit is al sinds gisterenavond 8)7

Edit: iTunes zegt "0xE8000065, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan"

En nu krijg ik 0xE800002D....wtf is dit dan?! |:(

[ Voor 61% gewijzigd door Pedr0 op 22-03-2016 07:10 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

OMX2000

By any means necessary...

CRXDelSol schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:46:
[...]

Waarom wil jij nog een jailbreak tegenwoordig? Ik was eerst pro-jailbreak, maar de moeite + achter lopen in versies weegt niet meer op in wat het oplevert bij mij. Kan nu prima zonder.
En niet te vergeten de mogelijke security holes die je er bij krijgt. Ik mis het ook niet, ik heb nu liever een stabiele iPhone.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
MisteRMeesteR schreef op maandag 21 maart 2016 @ 20:54:

Hoe heb je dat gedaan via iTunes. Mij lukt het niet namelijk :? :?

Edit: gelukt, het lag gewoon aan die f*cking USB uitgang. Andere USB gekozen en het werkte meteen!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 22-03-2016 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Apart, als je in energiebesparings modus zit, kun je nightshift niet gebruiken.
Das wel jammer, gebruik de Powersave best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:58

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

wimmel_1 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:24:
[...]

iPhone 5 en 6 waren vrij snel klaar. M'n iPad 2 wilde niet meer activeren en iTunes kan er ook niet mee connecten. Nou maar een DFU aan het uitvoeren :P (sowieso niet verkeerd voor dat ding).
Ben benieuwd hoe 9.3 draait op de iPhone 5. Qua snelheid maar ook qua accu.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Voor mijn gevoel voelt 9.3 sneller aan op mijn iPhone 6s. Anderen met dezelfde ervaring?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
Op de 5s draait 9.3 erg lekker, gevoelsmatig vlotter dan 9.2

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:11
Volgens mij wordt er bij elke iOS update geroepen dat het 'sneller aanvoelt' dan de vorige... ;)

Ik merk op m'n 4S in elk geval geen verschil met 9.3. Zou graag weer iOS6 hebben, toen was 'ie nog lekker snel. Met iOS7 merkte ik dat 'ie "slomer" werd en sindsdien eigenlijk geen echte verschillen gemerkt.

Was er trouwens niet het plan van Apple dat apps per device specifiek in de appstore zouden komen? Om op die manier geheugen te besparen? Weet even de details niet of hoe dat zou gaan heten, maar meen mij te herinneren dat dat er uiteindelijk in 9.x niet in is gekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door vanaalten op 22-03-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
sww89 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:57:
Ik vond het vreemd dat ik op mijn iPhone 6s Plus niet de optie had om Night Shift op automatisch programma te zetten voor zonsopgang en zonsondergang. Ik kon alleen tijdschema's maken. Wat blijkt? Ik had onder locatievoorzieningen > systeem > Tijdzone instellen uitstaan. Dus aangezet en nu kleurt mijn display automatisch wanneer het donker/licht wordt adhv mijn locatie. Beest logisch :)
Op mijn iPad werkt het automatische schema weer niet. Misschien omdat dit een Wifi only device is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:15

4POX

Everybody is wired

vanaalten schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:31:
Volgens mij wordt er bij elke iOS update geroepen dat het 'sneller aanvoelt' dan de vorige... ;)
Paar jaar geleden had een Amerikaanse Techblog hier een kort artikel over.

Moraal van dat verhaal. Gebruikers herstarten hun telefoon door de update, waardoor die weer snel aanvoelt.

Ik denk dat het ook komt doordat de update een schijfcheck uitvoert en de kernelcaches rebuild. Op een normale mac is dit vaak een reden voor weer een snelle machine.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:18
loeberce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Op mijn iPad werkt het automatische schema weer niet. Misschien omdat dit een Wifi only device is?
Hmm op mijn iPad mini 2 werkt het wel, ook een wifi only device. Heb de automatische tijdzones op basis van locatiegegevens wel aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Na een harde reset voorafgegaan door de toggle bij privacy settings uit/aan, werkt het nu ook op mijn iPad Air 2 wifi only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

loeberce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:00:
Na een harde reset voorafgegaan door de toggle bij privacy settings uit/aan, werkt het nu ook op mijn iPad Air 2 wifi only.
Nu je het zegt had ik die oplossing ook gelezen op MacRumors. Sorry dat ik er niet aan had gedacht maar goed dat het werkt :) Om elke keer de klok te verzetten is ook weer een halve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is nergens voor nodig om het zo te doen, je kunt namelijk ook gewoon uit gaan van de systeemtijd (die vaak ook al gesynct wordt met een timeserver of obv locatie bijgewerkt wordt). Het zal wel weer te maken hebben met die nieuwe iPad Pro die op basis van z'n locatie licht, kleur, etc. aanpast (als in: het zal wel weer hetzelfde proces zijn die dit alles regelt).

Edit: na een korte test op mijn iPhone en iPad is de conclusie dat Apple ook gewoon uit gaat van de systeemtijd en dus niet nog eens een locatie nodig heeft. Ik heb namelijk op beide apparaten de tijd obv locatie instellen uitgeschakeld en toch gaat keurig netjes op de aangegeven tijdstippen NightShift aan of uit. Dat je die locatie optie aan moet zetten lijkt dan eerder een bugje te zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door ppl op 22-03-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 19:40
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een iPad air 2.
Nu gaat deze gebruikt worden door meerdere gezinsleden.
Zelf heb ik een iPhone 6 welke ik alleen gebruik.
Is het nu handig om een nieuw Apple is aangebakken voor de iPad of gewoon dezelfde
Als ik een nieuwe aanmaak moet dit dan ook met een ander e-mailadres (heb er maar 1)
Ook heb ik een iCloud abbonement van 50gig op m'n iPhone heb ik dit dan ook op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 09:35:
[...]

Ben benieuwd hoe 9.3 draait op de iPhone 5. Qua snelheid maar ook qua accu.
M'n iPhone 5 gebruik ik alleen zakelijk en was vanochtend om 07:15 uur voor de volle 100% vol. Nét thuis en er is nog 38% resterend.

Zakelijk staat dat ding o.a. een Microsoft Exchange mail account bij te houden (middels Push Mail) + uiteraard de nodige telefoontjes af te handelen (vandaag ±120 minuten inkomend/uitgaand). Verder draait er nog WhatsApp & Microsoft Lync op + nog wat tooltjes voor authenticatie (RSA / Juniper). Volgens de GPS heeft het toestel vandaag overigens ±650 Km. af gelegd... Die functie gebruik ik dus óók zakelijk :P

Valt me dus niet tegen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-03-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
alexswart schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:50:
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een iPad air 2.
Nu gaat deze gebruikt worden door meerdere gezinsleden.
Zelf heb ik een iPhone 6 welke ik alleen gebruik.
Is het nu handig om een nieuw Apple is aangebakken voor de iPad of gewoon dezelfde
Als ik een nieuwe aanmaak moet dit dan ook met een ander e-mailadres (heb er maar 1)
Ook heb ik een iCloud abbonement van 50gig op m'n iPhone heb ik dit dan ook op de iPad?
Je zoekt: https://www.apple.com/nl/icloud/family-sharing/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Bedankt ik,had die site al gevonden.
Hier gaat men er van uit dat iedereen zijn eigen apparaat heeft maar ik heb een iPad welke ik met meerdere gebruikers deel wat is dan de makkelijkste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb iets vervelends met ios9.x
Als ik op mijn iPhone de netwerk instellingen herstel (i.v.m. Vodafone klachten op de zaak moet ik dat geregeld) zijn al mijn Apple Apparaten hun wifi kwijt.

Het lijkt wel alsof hij net voor het resetten van de netwerk instellingen op mijn iPhone hij dit snel communiceert met alle andere apparaten.

Weet iemand waar je deze vreemde "feature" uitzet?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Donstil schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:15:
Ik heb iets vervelends met ios9.x
Als ik op mijn iPhone de netwerk instellingen herstel (i.v.m. Vodafone klachten op de zaak moet ik dat geregeld) zijn al mijn Apple Apparaten hun wifi kwijt.

Het lijkt wel alsof hij net voor het resetten van de netwerk instellingen op mijn iPhone hij dit snel communiceert met alle andere apparaten.

Weet iemand waar je deze vreemde "feature" uitzet?
Dat is een feature van de iCloud Keychain

"Bevat iCloud-sleutelhanger mijn bestaande bewaarde wachtwoorden, Wi-Fi-netwerken en internetaccounts?

Ja. Wanneer u iCloud-sleutelhanger inschakelt, worden alle eerder bewaarde gebruikersnamen en wachtwoorden van websites, Wi-Fi-netwerken en internetaccounts automatisch toegevoegd aan iCloud-sleutelhanger."

Zodra je dus op je iPhone je netwerk instellingen reset wist hij alle wi-fi en via iCloud dus ook op je andere devices. Als je echt zo vaak moet resetten zou ik de iCloud Keychain voor je iPhone uitzetten.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204085

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In plaats van het schieten met een kanon om een olifant te doden terwijl je een mug wil raken..... Hoezo heb je problemen met WiFi verbindingen (én welke)?

Je 3G/4G verbindingen moeten herstellen is sowieso iets wat je niet moet willen als je VOICE verkeer ook over die verbindingen plaats vind middels VOIP.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 23-03-2016 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
ppl schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:29:
Het is nergens voor nodig om het zo te doen, je kunt namelijk ook gewoon uit gaan van de systeemtijd (die vaak ook al gesynct wordt met een timeserver of obv locatie bijgewerkt wordt). Het zal wel weer te maken hebben met die nieuwe iPad Pro die op basis van z'n locatie licht, kleur, etc. aanpast (als in: het zal wel weer hetzelfde proces zijn die dit alles regelt).

Edit: na een korte test op mijn iPhone en iPad is de conclusie dat Apple ook gewoon uit gaat van de systeemtijd en dus niet nog eens een locatie nodig heeft. Ik heb namelijk op beide apparaten de tijd obv locatie instellen uitgeschakeld en toch gaat keurig netjes op de aangegeven tijdstippen NightShift aan of uit. Dat je die locatie optie aan moet zetten lijkt dan eerder een bugje te zijn.
Het concept is anders dan wat jij beschrijft. De automatische instelling laat Nightshift aangaan op basis van zonsopgang en -ondergang. Dit is wat anders dan vastgestelde tijdstippen. Hiervoor moet het device weten waar je bent en hoe laat het is, zodat Nightshift op de juiste tijdstippen in- en uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
doc schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:41:
[...]

Dat is een feature van de iCloud Keychain

"Bevat iCloud-sleutelhanger mijn bestaande bewaarde wachtwoorden, Wi-Fi-netwerken en internetaccounts?

Ja. Wanneer u iCloud-sleutelhanger inschakelt, worden alle eerder bewaarde gebruikersnamen en wachtwoorden van websites, Wi-Fi-netwerken en internetaccounts automatisch toegevoegd aan iCloud-sleutelhanger."

Zodra je dus op je iPhone je netwerk instellingen reset wist hij alle wi-fi en via iCloud dus ook op je andere devices. Als je echt zo vaak moet resetten zou ik de iCloud Keychain voor je iPhone uitzetten.

Meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204085
He shit daar was ik al bang voor. De Keychain wil ik wel gebruiken namelijk.

Nou dan leef ik er maar mee |:(

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Banshee schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:58:
Apart, als je in energiebesparings modus zit, kun je nightshift niet gebruiken.
Das wel jammer, gebruik de Powersave best veel.
Het kan dus wel middels deze workaround ;
http://www.iculture.nl/ti...modus-tegelijk-gebruiken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 15:30

JB

Cédric roelt!

Ik zal wel achterlijk zijn maar hoe krijg ik mijn notities beveiligd in 9.3? Via "Instellingen - Notities" mooi een wachtwoord ingesteld en Touch ID ingeschakeld maar er word weinig "beveiligd". Alles is zonder tussenkomst van een wachtwoord of Touch ID te benaderen... Afsluiten Notities, lock iPhone en reboot iPhone bieden geen soelaas :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

JB schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:36:
Ik zal wel achterlijk zijn maar hoe krijg ik mijn notities beveiligd in 9.3? Via "Instellingen - Notities" mooi een wachtwoord ingesteld en Touch ID ingeschakeld maar er word weinig "beveiligd". Alles is zonder tussenkomst van een wachtwoord of Touch ID te benaderen... Afsluiten Notities, lock iPhone en reboot iPhone bieden geen soelaas :?
Je kunt de app niet beveiligen, alleen notities zelf. Zie hier hoe http://www.iculture.nl/tips/notities-beveiligen-iphone-ipad/ Stuk voor stuk vergrendelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 15:30

JB

Cédric roelt!

sww89 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Je kunt de app niet beveiligen, alleen notities zelf. Zie hier hoe http://www.iculture.nl/tips/notities-beveiligen-iphone-ipad/ Stuk voor stuk vergrendelen dus.
Aah ja daar lukt het mee. Jammer dat ze niet in 1x allemaal beveiligd kunnen worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
loeberce schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47:
[...]

Bij mij werkt het vaste schema niet.
De iPad blijft op night mode staan. Ik heb het op twee iPad Air 1...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Meer mensen last van dat whatsapp regelmatig hangt voor een paar seconden sinds 9.3?
Betreft een 5s hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Pedr0 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 03:34:
Mijn iphone wil niet meer activeren na de update naar iOS 9.3, heb dit nog nooit gehad., Iemand een oplossing?

iPhone 5s, uw iphone kan tijdelijk niet worden geactiveerd omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.

Maar dit is al sinds gisterenavond 8)7

Edit: iTunes zegt "0xE8000065, er heeft zich een onbekende fout voorgedaan"

En nu krijg ik 0xE800002D....wtf is dit dan?! |:(
Dit had ik ook op mijn iPad. Opgelost door op mijn pc via de webbrowser in te loggen op iCloud en voor de iPad de 'find my iPhone/iPad' (tijdelijk) uit te schakelen. Daarna kon ik de iPad wel opstarten en na invoeren van het iCloud password op de iPad werden alle iCloud settings weer hersteld inclusief 'find my iPhone/iPad'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
loeberce schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:29:
Het concept is anders dan wat jij beschrijft. De automatische instelling laat Nightshift aangaan op basis van zonsopgang en -ondergang. Dit is wat anders dan vastgestelde tijdstippen.
Ik beschrijf dan ook niet het concept maar het probleem. Mensen rapporteren dat Night Shift niet aan gaat op het ingestelde tijdstip en/of niet uit op het ingestelde tijdstip. Wat jij hier beschrijft is ook niet het concept want er zijn 2 variabelen die een rol spelen bij de automatische in-/uitschakeling: de opgevoerde tijdstippen en de zonsondergang/-opkomst. Voor zonsondergang/-opkomst is het compleet zinloos om in Instellingen een optie te hebben waar je een begin- en eindtijd kunt aangeven.
Hiervoor moet het device weten waar je bent en hoe laat het is, zodat Nightshift op de juiste tijdstippen in- en uitgeschakeld wordt.
Nee dat moet het niet want je kunt gewoon de systeemtijd van het apparaat zelf volgen. Het enige wat die locatiebepaling doet is het allemaal nauwkeuriger maken. Zo staat het dan ook op de iOS 9.3 pagina bij Apple aangegeven. Dat het pas werkt bij een aantal mensen nadat die locatiebepaling is aan gezet is dan ook gewoon een bug.

Als je er zelf even mee speelt zul je dat ook zien (mits je dan wel een device gebruikt die geen last van de bug heeft). Locatiebepaling staat hier uit en ik heb alleen tijdstippen ingevuld. Night Shift gaat dan ook netjes aan en uit op de ingevoerde tijdstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Op mijn iPhone gebruik ik al enige tijd de Outlook mail app dit omdat de standaard mail app automatisch txt bestandjes met de bijlagen doorstuurd.
Nu wil ik Outlook ook op de iPad gebruiken en als standaard mail app gebruiken wanneer ik op een website op een mailadres klik dan opent hij de standaard iOS mail app.
Kan ik dit ook wijzigen in Outlook. Ik heb al tussen de instellingen gezocht maar kan zo nog niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

vanaalten schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:31:
Was er trouwens niet het plan van Apple dat apps per device specifiek in de appstore zouden komen? Om op die manier geheugen te besparen? Weet even de details niet of hoe dat zou gaan heten, maar meen mij te herinneren dat dat er uiteindelijk in 9.x niet in is gekomen.
Volgens mij is het zo dat de appstore alleen het deel van app download wat nodig is voor het device dat je gebruikt. Mits de app goed is ontwikkeld.

En dat laatste is ook het probleem dat je er eigenlijk niet zo veel van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basisdeman
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-10-2021
Ik heb sinds eergisteren de update naar iOS 9.3 op mijn iPhone 6S laten uitvoeren. Echter zit ik nu met het probleem dat vrijwel ALLE bluetooth functionaliteit van me telefoon naar het entertainment systeem in mijn auto (Ford SYNC) niet meer werkt :(
Voice commands werken niet meer, en als ik probeer iemand te bellen vanuit de auto gaat de telefoon wel over, maar zowel aan mijn kant alsmede hun kant hoort men helemaal niets...
Bluetooth muziek streamen gaat ook niet meer, op het moment dat ik op 'play' druk in Spotify verbreekt mijn auto (of telefoon?) de bluetooth verbinding.
Andere mensen die deze klachten ook hebben, en eventueel een oplossing hebben hiervoor?
Ik heb al een gehele reset van mijn telefoon geprobeerd en ook een reset van mijn SYNC systeem, echter zonder succes :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:01
Pedr0 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 03:34:

Bij mijn iPhone 5 is dit probleem sinds de update vannacht ook ontstaan, en het verwijderen van de phone uit find my iphone helpt in ieder geval niet. Strange :?

Tips van hier komen er op neer dat ik het vanavond maar op de thuis WiFi moet proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchman! op 24-03-2016 09:48 ]

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 14-09 12:55

doc

Dutchman! schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Bij mijn iPhone 5 is dit probleem sinds de update vannacht ook ontstaan, en het verwijderen van de phone uit find my iphone helpt in ieder geval niet. Strange :?

Tips van hier komen er op neer dat ik het vanavond maar op de thuis WiFi moet proberen.
Even aan iTunes hangen helpt vaak ook, in ieder geval wel bij mn ipad

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dutchman! schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:45:
[...]

Ik heb het opgelost door het via iTunes, maar ook een andere USB uitgang te activeren.Ik heb eerst de USB via me toetsenbord en dat werkte echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
basisdeman schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:30:
Ik heb sinds eergisteren de update naar iOS 9.3 op mijn iPhone 6S laten uitvoeren. Echter zit ik nu met het probleem dat vrijwel ALLE bluetooth functionaliteit van me telefoon naar het entertainment systeem in mijn auto (Ford SYNC) niet meer werkt :(
Voice commands werken niet meer, en als ik probeer iemand te bellen vanuit de auto gaat de telefoon wel over, maar zowel aan mijn kant alsmede hun kant hoort men helemaal niets...
Bluetooth muziek streamen gaat ook niet meer, op het moment dat ik op 'play' druk in Spotify verbreekt mijn auto (of telefoon?) de bluetooth verbinding.
Andere mensen die deze klachten ook hebben, en eventueel een oplossing hebben hiervoor?
Ik heb al een gehele reset van mijn telefoon geprobeerd en ook een reset van mijn SYNC systeem, echter zonder succes :o
Ik draai een aantal weken al op de beta versie van 9.3
En vorige week een fors meegehad met sync en deze kon probleemloos koppelen.
Misschien kun je bij instellingen > Bluetooth je auto opzoeken en op het blauwe i knopje klikken.
Dan staat bovenaan vergeet dit apparaat klik hier op en koppel dan opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
ppl schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Ik beschrijf dan ook niet het concept maar het probleem. Mensen rapporteren dat Night Shift niet aan gaat op het ingestelde tijdstip en/of niet uit op het ingestelde tijdstip. Wat jij hier beschrijft is ook niet het concept want er zijn 2 variabelen die een rol spelen bij de automatische in-/uitschakeling: de opgevoerde tijdstippen en de zonsondergang/-opkomst. Voor zonsondergang/-opkomst is het compleet zinloos om in Instellingen een optie te hebben waar je een begin- en eindtijd kunt aangeven.

[...]

Nee dat moet het niet want je kunt gewoon de systeemtijd van het apparaat zelf volgen. Het enige wat die locatiebepaling doet is het allemaal nauwkeuriger maken. Zo staat het dan ook op de iOS 9.3 pagina bij Apple aangegeven. Dat het pas werkt bij een aantal mensen nadat die locatiebepaling is aan gezet is dan ook gewoon een bug.

Als je er zelf even mee speelt zul je dat ook zien (mits je dan wel een device gebruikt die geen last van de bug heeft). Locatiebepaling staat hier uit en ik heb alleen tijdstippen ingevuld. Night Shift gaat dan ook netjes aan en uit op de ingevoerde tijdstippen.
Ik proef wat irritatie maar zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Er zijn twee automatische schema's voor nightshift:
1. Vooraf ingestelde tijdstippen zoals 17 uur aan en 7 uur uit
2. Zonsondergang aan en zonsopgang uit.

Die laatste heeft wel degelijk locatiebepaling nodig, om te weten waar je bent en zo het tijdstip van zonsondergang te bepalen. Bij niet iedereen was de 2e functie in te stellen, waarbij het uit- en inschakelen van de automatisch tijdzone het euvel kan verhelpen.

Jij beschrijft blijkbaar een ander probleem waarbij nightshift niet werkt op de opgegeven tijdstippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoggyX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:37
Iemand ook last sinds 9.3 dat de nederlandse Siri geen geluid meer geeft en alleen maar text ? Zodra ik hem op engels zet krijg ik wel feedback via het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
alexswart schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:09:
Op mijn iPhone gebruik ik al enige tijd de Outlook mail app dit omdat de standaard mail app automatisch txt bestandjes met de bijlagen doorstuurd.
Nu wil ik Outlook ook op de iPad gebruiken en als standaard mail app gebruiken wanneer ik op een website op een mailadres klik dan opent hij de standaard iOS mail app.
Kan ik dit ook wijzigen in Outlook. Ik heb al tussen de instellingen gezocht maar kan zo nog niks vinden
Je kunt vooralsnog in iOS geen andere standaard-apps instellen dan de Apple-apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H143
Harm schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:36:
[...]

Je kunt vooralsnog in iOS geen andere standaard-apps instellen dan de Apple-apps.
Ik had al zon vermoeden.
Is dit niet precies het zelfde als Microsoft een paar jaar geleden met Windows media player had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
loeberce schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:24:
Er zijn twee automatische schema's voor nightshift:
1. Vooraf ingestelde tijdstippen zoals 17 uur aan en 7 uur uit
2. Zonsondergang aan en zonsopgang uit.
Exact. Voor 1 heb je geen locatiebepaling nodig, voor 2 is dat wel reuze handig. Als de locatiebepaling niet werkt heb je 1 nog wel maar kan 2 dus niet. Het is niet zo dat Night Shift dan helemaal niet meer werkt.
Bij niet iedereen was de 2e functie in te stellen, waarbij het uit- en inschakelen van de automatisch tijdzone het euvel kan verhelpen.

Jij beschrijft blijkbaar een ander probleem waarbij nightshift niet werkt op de opgegeven tijdstippen.
Nou nee, het hele probleem wat iedereen had was dat Night Shift totaal niet werkte, ze hadden vaste tijdstippen opgegeven maar Night Shift ging niet aan of uit; ze moesten handmatig Night Shift via het Control Center in-/uitschakelen. Door de locatiebepaling aan te zetten kreeg het kennelijk een reset waardoor het voor die mensen wel weer werkt. Dat zonder locatiebepaling 2 dan niet werkt is nogal wiedes maar daar ging het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
nieuws: Apple zet iOS 9.3-update stil voor oudere apparaten

Zoals eerder in dit topic vermeld, en een paar overige draadjes werkt het soms door via een ander device Find my iPhone uit te zetten en daarna op je iDevice te gaan naar instellingen > stel opnieuw in > wis alle inhoud en instellingen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat verklaart dan misschien ook het feit dat ik m'n (destijds nieuw aangeschafte) iPad 2 alleen nog maar middels een DFU weer terug operationeel kon krijgen.

Activeren middels iTunes op m'n MBP wilde ook niet meer maar gelukkig had de "update" nog wel een back-up in de iCoud kunnen maken zodat ik niet al m'n VPN's en WiFi AP's weer opnieuw aan hoefde te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 17:27
Iemand anders ook problemen met de Apple store? Krijg hem wel geopend maar laad niks.

Gisteren Ios 9.3 erop gezet toen werkte het nog wel.

Oplossing iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Psycho_Mantis schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Volgens mij is het zo dat de appstore alleen het deel van app download wat nodig is voor het device dat je gebruikt. Mits de app goed is ontwikkeld.

En dat laatste is ook het probleem dat je er eigenlijk niet zo veel van merkt.
Volgens mij zijn er zelfs verschillende deployments voor elk type apparaat. En de app store levert automatisch de versie voor jouw toestel uit. App thinning :)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 16:49
guido66 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:36:
Hier ook, links werken op geen enkele manier,ipad 4, ios 9.3. Ook de site van Tweakers kan ik niet meer bereiken op de ipad, want ik kom niet langs de cookiemelding.
Heb ik ook inderdaad...
Nu opnieuw aan het installeren van een reservekopie van gisteren. Kijken of dat helpt. Opvallend dat de nieuwsberichten over iOS 9.3 bugs het hier niet over hebben want het is nogal ingrijpend voor de gebruiker.

Edit: Het lijkt erop dat Apple beloofd heeft morgen met een update te komen. Blijft vrij slecht dit... |:(
Edit2: Opnieuw installeren (eerst fabrieksinstellingen en daarna vanuit iCloud reservekopie van iOS 9.3 erop gezet) heeft geholpen

[ Voor 23% gewijzigd door Streup op 26-03-2016 20:34 ]

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Sinds iOS 9.3 werkt de gps niet meer goed op mijn iPhone 6. Al 1,5 jaar gebruik ik bijna dagelijks de gps en dat werkte altijd goed. Sinds de update blijft de gps haken en plaatst mij niet op de weg. Van Utrecht naar Leeuwarden heeft hij tot bijna aan Leeuwarden aan toe gemeld dat ik naar de snelweg moest. Heel irritant als daardoor ook je watch steeds snel tikt omdat je iPhone wil dat je rechtsaf gaat.

Meer mensen met dit probleem? Ik ok de TomTom maar weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

Eduardboon schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:32:
Sinds iOS 9.3 werkt de gps niet meer goed op mijn iPhone 6. Al 1,5 jaar gebruik ik bijna dagelijks de gps en dat werkte altijd goed. Sinds de update blijft de gps haken en plaatst mij niet op de weg. Van Utrecht naar Leeuwarden heeft hij tot bijna aan Leeuwarden aan toe gemeld dat ik naar de snelweg moest. Heel irritant als daardoor ook je watch steeds snel tikt omdat je iPhone wil dat je rechtsaf gaat.

Meer mensen met dit probleem? Ik ok de TomTom maar weer uit de kast.
Welke navi app gebruik je?
Al eens deze app als het mogelijk is opnieuw geinstalleerd?
En anders eens een soft reset proberen (home knop en aan en uit knop tijdje ingedrukt houden tot dat je het apple logo weer ziet)?

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
ronaldm3 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 22:39:
[...]

Welke navi app gebruik je?
Al eens deze app als het mogelijk is opnieuw geinstalleerd?
En anders eens een soft reset proberen (home knop en aan en uit knop tijdje ingedrukt houden tot dat je het apple logo weer ziet)?
Kaarten en Google maps. Ook de weer app wil niet meer doorgeven naar de watch. Heb beide apparaten al gesoftreset. Hoop niet dat ik compleet hoef te herstellen, vrees dan voor mijn watch config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben na 9.3 mijn dicteerfunctie kwijt, Ook andere toetsenborden werken niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Hackus schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:49:
Ik ben na 9.3 mijn dicteerfunctie kwijt, Ook andere toetsenborden werken niet
Instellingen > algemeen > toetsenborden al bekeken? Daar staat ook dicteren. Mogelijk heb je iets veranderd in iCloud?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GerardVanAfoort schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:53:
[...]

Instellingen > algemeen > toetsenborden al bekeken? Daar staat ook dicteren. Mogelijk heb je iets veranderd in iCloud?
Zal straks eens kijken
Zie nu alleen nl en eng toetsenbord en emoji.
Hier gaat het van " he pa er is 9.3 voor je phone
Zal het wel updaten oke" 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Heeft IOS iets van een file manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 18-09 22:06
Didyoumeetmax? schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:07:
Heeft IOS iets van een file manager?
Geen idee. Misschien eens aan Google vragen?

Verwijzen naar Google heeft natuurlijk geen zin. Reageer dan niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Hoedje op 27-03-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
Volkan1984 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:16:
[...]

Geen idee. Misschien eens aan Google vragen?
Google geeft mij net als de app store allemaal kansloze appjes

[ Voor 57% gewijzigd door Didyoumeetmax? op 27-03-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom zou je op iOS een filemanager willen hebben? iOS werkt met app's welke alles regelen voor je.... Je hebt feitelijk niets te zoeken op het OS niveau (waar de file's bekend / beschikbaar zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 27-03-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
wimmel_1 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:23:
Waarom zou je op iOS een filemanager willen hebben? iOS werkt met app's welke alles regelen voor je.... Je hebt feitelijk niets te zoeken op het OS niveau (waar de file's bekend / beschikbaar zijn).
Ik heb wat zip files met foto's. Als ik zo'n unzip app open kan ik m'n zip files niet vinden, daarvoor moet ik naar m'n mail om ze daar eerst te openen. Als ik het dan heb uitgepakt en de .zip wil verwijderen moet dat en in de mail en in de unzip app. Een hoop gedoe als het om tientallen files gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Didyoumeetmax? schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:27:
Ik heb wat zip files met foto's. Als ik zo'n unzip app open kan ik m'n zip files niet vinden, daarvoor moet ik naar m'n mail om ze daar eerst te openen. Als ik het dan heb uitgepakt en de .zip wil verwijderen moet dat en in de mail en in de unzip app. Een hoop gedoe als het om tientallen files gaat.
File Manager Pro App' van Zuhanden GmbH
https://appsto.re/nl/kHOrH.i Veel mogelijkheden.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

_Rayman_ schreef op zondag 06 maart 2016 @ 07:08:
Ik heb een probleem met het synchroniseren van podcasts.
Als ik mijn iPhone 6 (IOS 9.2.1) laat synchroniseren op met windows pc (windows 10 pro x64) met iTunes (versie 12.3.2.35 x64), wordt de afgespeelde tijd van de telefoon naar de pc (en vice versa) niet gesynchroniseerd.

Zoeken op google heeft me niet verder geholpen. Iemand een idee?
Ter info: Dit issue is opgelost in IOS 9.3 en iTunes versie 12.3.3.17 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Alle reacties over de URL / link bug in iOS 9 zijn afgesplitst naar [iOS 9] URL / Link Bug.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Damn wat kom je een hoop tegen als je in een paasweekend bovenop het Apple news en bugs zit :)

"There has been some confusion over the iPad 2 iOS 9.3 update, because there is a second separate activation bug affecting many older devices, including the iPad Air and earlier and the iPhone 5s and earlier.

The second activation bug, which spurred Apple to stop signing iOS 9.3 for multiple products yesterday, prevents older device owners from activating their iPhones and iPads if they can't remember the Apple ID and password originally used to set up the device.

While the iPad 2 iOS 9.3 update fixes the first activation issue, it does not address the second activation bug that affects many more devices. Apple has not resumed signing iOS 9.3 for older devices, so many customers who have an iPad Air or earlier, iPad mini 2 or earlier, or iPhone 5s or earlier are not able to download and install iOS 9.3 if they have not done so already."

http://www.macrumors.com/...releases-updated-ios-9-3/ Nieuwe build, net uitgekomen.

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Mijn iPad Air krijgt nu weer een update binnen. Weer 9.3: dit keer 1,3 GB groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:04
Wat edit iOS soms lastig. Dan herkent ie het woord niet en krijg je de melding dat er geen vervangingen gevonden zijn. Al tik je er dan maar een komma achter, hij gooit het woord weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Didyoumeetmax? schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Dat mensen nog steeds dingen gebruiken zonder ook meer enigszins iets van moeite te doen om te achterhalen wat het voor ding is en wat het doet snap ik nog steeds niet. iOS heeft nog nooit een filemanager gehad en heeft dit ook helemaal niet als uitgangspunt. Het uitgangspunt is dat je bezig bent met de content zelf in de app die daar wat mee kan. Tegenwoordig kun je middels de share sheets die content verder uitwisselen.

Dit werkt natuurlijk niet voor iedereen, vooral niet als je graag allerlei soorten bestanden/documenten op je iOS device wil houden. Niet bepaald een zeldzaamheid meer gezien de enorme interesse van het bedrijfsleven in die dingen. Gelukkig zijn daar velen ook op ingesprongen zoals Readdle met PDF Expert/Documents en Goodreader. Op dit vlak de meest bekende en meest gebruikte apps die op vrijwel iedere site die iets over iOS bericht minstens 1x is voorbij gekomen.

Kortom, met good old huiswerk had je jezelf behoorlijk wat gedoe kunnen besparen. Hadden we hier de discussie kunnen beperken tot een PDF Expert vs Documents vs Goodreader bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
ppl schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:45:
[...]

Dat mensen nog steeds dingen gebruiken zonder ook meer enigszins iets van moeite te doen om te achterhalen wat het voor ding is en wat het doet snap ik nog steeds niet. iOS heeft nog nooit een filemanager gehad en heeft dit ook helemaal niet als uitgangspunt. Het uitgangspunt is dat je bezig bent met de content zelf in de app die daar wat mee kan. Tegenwoordig kun je middels de share sheets die content verder uitwisselen.

Dit werkt natuurlijk niet voor iedereen, vooral niet als je graag allerlei soorten bestanden/documenten op je iOS device wil houden. Niet bepaald een zeldzaamheid meer gezien de enorme interesse van het bedrijfsleven in die dingen. Gelukkig zijn daar velen ook op ingesprongen zoals Readdle met PDF Expert/Documents en Goodreader. Op dit vlak de meest bekende en meest gebruikte apps die op vrijwel iedere site die iets over iOS bericht minstens 1x is voorbij gekomen.

Kortom, met good old huiswerk had je jezelf behoorlijk wat gedoe kunnen besparen. Hadden we hier de discussie kunnen beperken tot een PDF Expert vs Documents vs Goodreader bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wat dit met mijn vraag te maken heeft, maar goed verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Ik heb een oudere iPad en daarop 9.3 geïnstalleerd. ik moest vervolgens de iPad nog activeren maar kreeg de melding dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar was.

Vervolgens heb ik de iPad aangesloten op mijn iMac en vervolgens krijg ik de melding dat er een nieuwe versie 9.3 klaar staat en nadat ik op bijwerken had geklikt kreeg ik de navolgende melding:

iTunes kan uw apparaat niet controleren.
Koppel uw apparaat los en sluit het opnieuw aan.
Ga naar een Apple Store in de buurt voor assistentie als het probleem zich blijft voordoen.
Om een Apple Store bij u in de buurt te zoeken, klikt u hier.

Houdt dit in dat er voor mij situatie nog geen juiste update klaar staat of doe ik iets fout?

Hoor graag.

Alvast bedankt!

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
wimbre schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:30:
Ik heb een oudere iPad en daarop 9.3 geïnstalleerd. ik moest vervolgens de iPad nog activeren maar kreeg de melding dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar was.

Vervolgens heb ik de iPad aangesloten op mijn iMac en vervolgens krijg ik de melding dat er een nieuwe versie 9.3 klaar staat en nadat ik op bijwerken had geklikt kreeg ik de navolgende melding:

iTunes kan uw apparaat niet controleren.
Koppel uw apparaat los en sluit het opnieuw aan.
Ga naar een Apple Store in de buurt voor assistentie als het probleem zich blijft voordoen.
Om een Apple Store bij u in de buurt te zoeken, klikt u hier.

Houdt dit in dat er voor mij situatie nog geen juiste update klaar staat of doe ik iets fout?

Hoor graag.

Alvast bedankt!

Wim
Gisteravond een nieuwe build uitgekomen, dus als je de update eerder hebt gedownload moet deze de vorige 9.3 vervangen. Misschien even alle apps afsluiten en je device herstarten en aan de stroom leggen.

"While the iPad 2 iOS 9.3 update fixes the first activation issue, it does not address the second activation bug that affects many more devices. Apple has not resumed signing iOS 9.3 for older devices, so many customers who have an iPad Air or earlier, iPad mini 2 or earlier, or iPhone 5s or earlier are not able to download and install iOS 9.3 if they have not done so already."

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Helaas lukt het niet. iTunes zegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met iPad en als ik de iPad herstart dan gaat hij proberen te activeren. Ik denk dat ik eerst de nieuwe versie op de iPad moet krijgen maar ik weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
wimbre schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:25:
Helaas lukt het niet. iTunes zegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden met iPad en als ik de iPad herstart dan gaat hij proberen te activeren. Ik denk dat ik eerst de nieuwe versie op de iPad moet krijgen maar ik weet niet hoe.
Heb je de nieuwste iTunes versie geinstalleerd? 12.3.3.17
En is het niet mogelijk de activatie te skippen, dan de update uit te voeren en dan de activatie wel uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
Heb je Booking.com en/of funda op je mobiel gehad?

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Pagina: 1 ... 26 ... 29 Laatste