Ik heb versie 12.3.3.17 van iTunes op mijn iMac. Zou dat moeten kunnen het slippen van de activatie? Ik zie geen mogelijkheid.
De nieuwe 13E237 build kan je hier https://ipsw.me downloaden en gebruiken voor een herstel mode. Of je een backup kunt terug plaatsen betwijfel ik aangezien je huidige status op je Mac en iTunes! Maar als dat niet van belang is heb je hiermee weer een compleet schoon image op je iPad.
NRG
Wat heeft dat er mee te maken dan?Nicj56 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:00:
Heb je Booking.com en/of funda op je mobiel gehad?
Die genereren een bestand met links, en koppelingen en dat zo groot dat iOS daar op crasht, en daardoor kan je dan geen links openen. Verwijderen van de apps bied dat ook geen oplossing. Omdat iOS het niet kan verwijderen, door de grote.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Wat wimbre aangeeft gaat over de 2 activation locks, daarvoor zijn 2 nieuwe builds (iOS 9.3) verschenen. Dat met de link en URL's staat daar los van en is afgesplitst naar dit [iOS 9] URL / Link Bug topic. Hiervoor is het wachten op een update, niet op een nieuwe build.Nicj56 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:33:
Die genereren een bestand met links, en koppelingen en dat zo groot dat iOS daar op crasht, en daardoor kan je dan geen links openen. Verwijderen van de apps bied dat ook geen oplossing. Omdat iOS het niet kan verwijderen, door de grote.
NRG
Klopt, alleen had ik van die activatie bug geen probleem op mijn 5s, want hij sloeg die stap gewoon over en kon meteen het toestel unlocken met code, waarna ik verder kon ermee, als ik hem nodig zou hebben.
Was al op zoek naar mensen met soortgelijke problemen. Bij de Apple Store in Amsterdam konden ze mij bij de technische dienst nog niet helpen. Alle instellingen van mijn telefoon (iPhone 6s 64GB) kwamen overeen met de telefoon van de medewerker waar het wel bij werkte. Heb jij dit probleem al kunnen oplossen?DoggyX schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 19:59:
Iemand ook last sinds 9.3 dat de nederlandse Siri geen geluid meer geeft en alleen maar text ? Zodra ik hem op engels zet krijg ik wel feedback via het geluid.
Ik heb dit gelukkig kunnen oplossen door een restore uit te voeren met itunes. Daarna me back-up terug gezet en werkte bij mij weer alles naar behoren.Woudloper schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 10:50:
[...]
Was al op zoek naar mensen met soortgelijke problemen. Bij de Apple Store in Amsterdam konden ze mij bij de technische dienst nog niet helpen. Alle instellingen van mijn telefoon (iPhone 6s 64GB) kwamen overeen met de telefoon van de medewerker waar het wel bij werkte. Heb jij dit probleem al kunnen oplossen?
Bedankt voor je reactie. Aangezien ik zo'n actie te rigoureus vind, heb ik het opgelost door de instellingen terug te zetten.DoggyX schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:48:
Ik heb dit gelukkig kunnen oplossen door een restore uit te voeren met itunes. Daarna me back-up terug gezet en werkte bij mij weer alles naar behoren.
- Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel alle instellingen
Bij release iOS 9.3 mijn 5s geupdate en sinds gisteravond krijg ik de melding dat er een update klaarstaat naar iOS 9.3 Iemand anders dit ook?
Ja, dat klopt, zie http://www.iculture.nl/ni...-9-3-update-activatiebug/
Hoef je niks mee te doen als je geen problemen met activeren hebt.
Op korte termijn zal waarschijnlijk 9.3.1 verspreid worden die het safari link probleem onderschept.
Die kun je dan wel weer installeren.
Hoef je niks mee te doen als je geen problemen met activeren hebt.
Op korte termijn zal waarschijnlijk 9.3.1 verspreid worden die het safari link probleem onderschept.
Die kun je dan wel weer installeren.
Naar mijn weten onmogelijk, maar geef het een poging.
Kun je een taal voor het OS instellen en een taal voor navigatie?
Vind navigatie in Nederlands wel fijn. Echter, namen van foto's is een ramp. Als ik die op een extern device zet, komen ze allemaal fijn door elkaar te staan.
Kun je een taal voor het OS instellen en een taal voor navigatie?
Vind navigatie in Nederlands wel fijn. Echter, namen van foto's is een ramp. Als ik die op een extern device zet, komen ze allemaal fijn door elkaar te staan.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Yep, link probleem weg.
Alleen is het toestel zelf er niet bepaald vlotter op geworden (5s) 🤔
Hopelijk verbeterd dat nog na een aantal dagen of herstarts 😏
Alleen is het toestel zelf er niet bepaald vlotter op geworden (5s) 🤔
Hopelijk verbeterd dat nog na een aantal dagen of herstarts 😏
Eens kijken of m'n iPad2 nóg trager gaat worden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
2 updates gelijk achter elkaar, nog nergens last van
5s
Float like a butterfly, sting like a bee.
Toch kun je zeggen wat je wilt over Apple en iOS, dit soort snelle updates kun je op Android over het algemeen alleen maar van dromen.
iOS 9.3 werkt prima op m'n iPod Touch V5 
En daar is 9.3.1 al
. Ook eventjes installeren
En daar is 9.3.1 al
[ Voor 37% gewijzigd door Lothiriel op 31-03-2016 20:42 ]
MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
Sinds vandaag ben ik al mijn veelbezochte websites kwijt. Krijg ze met geen mogelijkheid terug, een bugje? Of iemand een workaround? Ik draaide nog 9.2.1, 9.3.1 biedt geen soelaas.
Als een deel van de telefoons grotendeels onbruikbaar is dan komt Android ook wel snel met een update hoorjasjenl schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:35:
Toch kun je zeggen wat je wilt over Apple en iOS, dit soort snelle updates kun je op Android over het algemeen alleen maar van dromen.
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
En dan nog wachten op de fabrikant als je geen Nexus gebruikt. (Of een 'vanilla' Android ROM).Streup schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:57:
[...]
Als een deel van de telefoons grotendeels onbruikbaar is dan komt Android ook wel snel met een update hoor
Ook na 9.3.1 is de dicteerfunctie weg. sneltoets voor punt is de laatste functie, eerst stond het daaronder.GerardVanAfoort schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Instellingen > algemeen > toetsenborden al bekeken? Daar staat ook dicteren. Mogelijk heb je iets veranderd in iCloud?
Iemand een idee ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Instellingen > algemeen > beperkingen Heb je daar één of meerdere beperkingen ingesteld?Hackus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 09:18:
Ook na 9.3.1 is de dicteerfunctie weg. sneltoets voor punt is de laatste functie, eerst stond het daaronder.
Iemand een idee ?
NRG
Top, gefixt. helemaal niet aan gedacht. Sire en Dicteren als 1 stond in beperking.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 10:00:
[...]
Instellingen > algemeen > beperkingen Heb je daar één of meerdere beperkingen ingesteld?
Bedankt :thumb:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Meer mensen met een crashende Facebook app?
Wordt er gek van.
Laatste fb app, op een 5s met 9.3.1
Drama app is het toch.
Gelukkig werkt de website wel 👍🏼
Wordt er gek van.
Laatste fb app, op een 5s met 9.3.1
Drama app is het toch.
Gelukkig werkt de website wel 👍🏼
Misschien even de iOS instellingen > privacy onderdelen langslopen waar Facebook toestemming voor vraagt, o.a. Foto's. De toestemming een keer uit en weer aanzetten wil nog wel eens helpen.
NRG
Night Shift is toch wel een fijne toevoeging in deze release. Voor de rest zal het voor mij een rotzorg zijn, daarvoor begint de Air 1 wat bejaard aan te voelen.
Hebben meer mensen ook last van het feit dat de gesprekken van diverse personen in een groepschat in Whatsapp niet meer in de juiste volgorde binnen komen?
Hoe het hoort: persoon A reageert, persoon B reageert daar op, persoon A reageert daar weer op etc.
Het ik het nu af en toe krijg: persoon A reageert en de reactie van persoon A op persoon B staat daar gelijk onder. Daaronder komt pas de opmerking van persoon B.
Een heel gepuzzel wordt het dan in een groepschat...
Is het duidelijk wat ik bedoel?
Beetje lastig uit te leggen..
Ik heb van zowel IOS en Whatsapp de laatste versies op mijn 6S staan.. Herstart en whatsapp opnieuw installeren heeft niet geholpen..
Hoe het hoort: persoon A reageert, persoon B reageert daar op, persoon A reageert daar weer op etc.
Het ik het nu af en toe krijg: persoon A reageert en de reactie van persoon A op persoon B staat daar gelijk onder. Daaronder komt pas de opmerking van persoon B.
Een heel gepuzzel wordt het dan in een groepschat...
Is het duidelijk wat ik bedoel?
Ik heb van zowel IOS en Whatsapp de laatste versies op mijn 6S staan.. Herstart en whatsapp opnieuw installeren heeft niet geholpen..
©2004
Zag het hier nog niet staan maar 9.3.2 beta 1 is uitgekomen voor developers 
Voornamelijk bug fixes zoals altijd met een tussentijdse release.
Ook voor niet developers is deze uit.s0kkie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:57:
Zag het hier nog niet staan maar 9.3.2 beta 1 is uitgekomen voor developers
Hij is bij mij nog niet als update voorbij gekomen. Is deze beta wel al als public release?
Ja, bij mij verscheen hij vanochtend. Update van 1,6gb.loeberce schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:50:
Hij is bij mij nog niet als update voorbij gekomen. Is deze beta wel al als public release?
Night Shift staat bij mij op Scheduled van 18:00 uur tot 7:00 uur. Toch blijft NS imgeschakeld na 7:00 uur. Na 7:00 uur staat NS in Control Center op UIT terwijl deze nog actief is (donker gelig scherm). Als ik dan NS via CC op AAN zet dan zie je heel even dat NS uit gaat (het scherm wordt helder) en daar weer donker. Ik heb dit op een iPhone 5S en een iPad Air 1 met de laatste iOS versie.
Doe ik nu iets verkeerd of werkt het nog niet goed?
Doe ik nu iets verkeerd of werkt het nog niet goed?
👉🏻 Blog 👈🏻
Klopt het dat na de laatste update je geen stappenteller meer hebt? In de gezondheid app meer hij wel de afstand gelopen en de hoogte. Alleen zie ik nu geen stappen meer maar alleen de afstand. Vond de stappen altijd wel leuk. Klopt het dat deze weg is of is het een instelling?
Ja sinds de update zijn er een aantal zaken veranderd waar je weinig keus in hebt. Vind het ook jammer dat je bijv nu in de grafieken alleen gemiddelden ziet ipv bijv totale gelopen of gefietste afstand per jaar. Een mooie app om toch je stappen te kunnen volgen is overigens fitnesstracker+.jaydenjarno schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:55:
Klopt het dat na de laatste update je geen stappenteller meer hebt? In de gezondheid app meer hij wel de afstand gelopen en de hoogte. Alleen zie ik nu geen stappen meer maar alleen de afstand. Vond de stappen altijd wel leuk. Klopt het dat deze weg is of is het een instelling?
Het aantal stappen is nog steeds aanwezig in de Gezondheid app.
Gegevens > Conditie > Stappen (daar kun je ook aangeven of je hem op het dashboard (beginscherm van de app) wil zien of niet).
Gegevens > Conditie > Stappen (daar kun je ook aangeven of je hem op het dashboard (beginscherm van de app) wil zien of niet).
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Top. Dank je wel. Heb hem gelijk weer aangezet. Ga ik die ander er weer afhalen. Wilde alleen de stappen erbij hebben. Dank is groot
Ben van 9.2.x naar 9.3.1 gegaan. Express 9.3 overgeslagen. Maar het is doffe ellende op mijn iphone 5 32GB. Ik kan niet meer authen met iCloud en daardoor werkt heel veel niet meer. Dit is een bug die ik op diverse plekken tegenkom.
Authen in iTunes heeft niet zoveel zin. Terugzetten naar 9.3.0 ook niet want die heb ik overgeslagen. Symptomen zijn onder meer whatsapp die alleen kortstondig werkt als ik airplane modus aan en uit zet, safari werkt geheel niet meer, facebook half en als ik op linkje druk in facebook (en dus safari) ook niet meer.
Gelukkig heb ik nog werkende iphone 6s ernaast van de zaak met 9.2 anders zou ik gek worden. Uitzingen tot 9.3.2 of nog tips hier?
Authen in iTunes heeft niet zoveel zin. Terugzetten naar 9.3.0 ook niet want die heb ik overgeslagen. Symptomen zijn onder meer whatsapp die alleen kortstondig werkt als ik airplane modus aan en uit zet, safari werkt geheel niet meer, facebook half en als ik op linkje druk in facebook (en dus safari) ook niet meer.
Gelukkig heb ik nog werkende iphone 6s ernaast van de zaak met 9.2 anders zou ik gek worden. Uitzingen tot 9.3.2 of nog tips hier?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Mijn batterij percentage maakt vreemde sprongen, staat na een halve dag op 65% en bij het insteken van de lader ineens 85%? Of uitvallen bij 40%. Nu zijn er wel wat handleidingen om te herijken maar kan iemand een werkende methode bevestigen? Gaat op een iPhone 6 64 gb
XXXVI
Als je hem wilt kalibreren dan zou ik hem aan de lader hangen en dan home button + power button herstarten en dan laten liggen zo kalibreer je de accu.
Thanks, heb je daar goede ervaringen mee?Nicj56 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:26:
Als je hem wilt kalibreren dan zou ik hem aan de lader hangen en dan home button + power button herstarten en dan laten liggen zo kalibreer je de accu.
XXXVI
Een keer gedaan, maar merkte wel wat(bij mijn iPhone 5S van twee jaar). Als de accu echt slecht is zal dit niet zoveel uit maken. Op mijn 4S toen der tijd had ik ook wel een aan de lader 100% en dan eraf halen ging die naar 99%. Toen een x aantal keren gedaan, toen was het weer goed.ephymerous schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:23:
[...]
Thanks, heb je daar goede ervaringen mee?
[ Voor 3% gewijzigd door Nicj56 op 20-04-2016 08:14 ]
Ik heb dit vanochtend gedaan toevallig. Ongeveer 3 weken geleden heb ik de batterij van mn iPhone 6 Plus laten vervangen omdat ie onder de 80% capaciteit zat, dat merkte je. Mijn nieuwe batterij werkte een beetje apart voor mn gevoel, was niet echt overtuigd in het begin. Toen viel me op waarom dat zo was: hij laadde nooit naar 100%, bleef vast op 94% met laden. Op een gegeven moment ging hij wel naar de 100%, maar zodra ik de iPhone uit de lader haalde ging hij al naar 99% binnen de eerste minuut. Binnen 10 minuten zat hij al op 92%.ephymerous schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:23:
[...]
Thanks, heb je daar goede ervaringen mee?
Vanochtend zag ik dat de iPhone op 91% vast zat en niet door heeft geladen vannacht. Even geprobeerd om het te kalibreren op die manier. De iPhone startte weer op en zat op 100%. Ik heb de iPhone nu even in gebruik en hij zit nog op 100%, zoals altijd is met iPhones. De eerste paar percentages, zeker vanaf 100->99% duurt normaal relatief lang. Nu dus weer.
Tot nu toe lijkt het erop dat het gewerkt heeft, echter begin ik nog niet met juichen. Voor hetzelfde geld blijft hij de komende 3 uur op 100% hangen en zie ik na een restart dat ie op 50% zit
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Heb de oplossing! Ik zag ineens bij instellingen dat VPN steeds op aan (groen) schoot en wilde verbinden. Dus ik kijk bij VPN settings bleek er een verbinding genaamd 'disconnect' te zijn. Waar die vandaan komt geen idee. Ik heb hem daar uitgeschakeld (bij VPN zelf op uit zetten werkte niet) en voila het werkt weer. Ik heb ooit een app geinstalleerd die Disconnect heet en een malware blocker is. Heb zo'n vermoeden dat die boosdoener was. Maar waarom dit ineens gebeurd bij 9.2 naar 9.3.1 is me een raadsel.Jazzper schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:59:
Ben van 9.2.x naar 9.3.1 gegaan. Express 9.3 overgeslagen. Maar het is doffe ellende op mijn iphone 5 32GB. Ik kan niet meer authen met iCloud en daardoor werkt heel veel niet meer. Dit is een bug die ik op diverse plekken tegenkom.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb erg veel app crashes sinds ik 9.3.1 op mijn 6s heb staan, erg jammer. Heeft veel impact op de beleving.
Ik heb geen idee of het door de apps zelf komt of door iOS, maar ik vermoed het laatste vanwege mijn laatste bullshit: geen enkele app startte op, wanneer ik op het icoontje drukte, opende de app en crashte gelijk naar de homescreen. Ik ervoer eerst alleen crashes met bepaalde apps, maar dit neigt dan weer naar iOS.
Hebben meer deze ervaring?
Ik heb geen idee of het door de apps zelf komt of door iOS, maar ik vermoed het laatste vanwege mijn laatste bullshit: geen enkele app startte op, wanneer ik op het icoontje drukte, opende de app en crashte gelijk naar de homescreen. Ik ervoer eerst alleen crashes met bepaalde apps, maar dit neigt dan weer naar iOS.
Al geprobeerd een nieuw image erop te zetten en vervolgens een icloud backup terug erop? Apps die crashen bij opstarten is vaak een licentie probleem die je alleen zo kan oplossen.RnB schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:18:
Ik heb erg veel app crashes sinds ik 9.3.1 op mijn 6s heb staan, erg jammer. Heeft veel impact op de beleving.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Mijn moeder is 80+ en wil nog wel eens per ongeluk vliegtuigmodus aanzetten of wifi uitzetten. Daarna is het natuurlijk drama want niks werkt dan meer. Is dat nog te blokkeren cq. een oplossing voor te vinden?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik zie zo snel geen mogelijkheid om restictions in te zetten wat betreft wifi.
Maar zo heel moeilijk is het toch niet, desnoods maak je een korte handleiding met screenshots.
Maar zo heel moeilijk is het toch niet, desnoods maak je een korte handleiding met screenshots.
Of zet het bedieningspaneel uit bij instellingen. Deze is dan alleen nog toegankelijk vanaf het beginscherm. Zelf ervaar ik nog wel eens met snel typen dat ik het bedieningspaneel omhoog veeg. Daarbij is de kans groter dat je ongewild een functie instelling veranderd.
NRG
Op mijn iPhone SE krijg ik geregeld een witte waas in de rechterbovenhoek van mijn scherm wanneer ik naar mijn beginscherm terug ga. Ik heb ondertussen door dat dit alleen maar het geval is bij apps die op de tweede pagina staan en wanneer ik terugga naar de eerste pagina.
Iemand anders die dit ontzettend specifieke probleem herkent?
[YouTube: https://youtu.be/EFA3fmlGKNE]
[YouTube: https://youtu.be/EFA3fmlGKNE]
Weet iemand of er een adblock is die ads kan blokkeren in de Twitch app?
Vind alleen blocks voor safari/browser e.d.
Ik word echt gek van die SUPER luide ads zoals Doom momenteel. Dat zou gewoon verboden moeten worden om ze 2 keer zo luid ineens te laten worden.
Ik word echt gek van die SUPER luide ads zoals Doom momenteel. Dat zou gewoon verboden moeten worden om ze 2 keer zo luid ineens te laten worden.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Heb je perse de app nodig? Zoniet probeer dan eens Brave web browser https://itunes.apple.com/...browser/id1052879175?mt=8 blokkeert ads, tracking protection, https everywhere en beschermt tegen malware en phishing. Zeer snelle browser.The Chosen One schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:02:
[ Voor 10% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-05-2016 10:13 ]
NRG
Heb Twitch nog nooit werkend in een browser gekregen. Flash en zo lijkt me.
Dan moet het maar op de onhandige manieren. En klagen bij Twitch.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Draak van een website.. Laad in Brave alsnog traag, maar ik krijg video's wel afgespeeld.The Chosen One schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:20:
Heb Twitch nog nooit werkend in een browser gekregen. Flash en zo lijkt me.
NRG
Weblock stopt reclame in app'sThe Chosen One schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 10:02:
Ty maar of verwijderd of niet in de Nederlands appstore.
Appstore is overstuur, zoek de marktplaats app maar is.
Ik gebruik al heel lang Disconnect, die heeft een app die een vpn instelt. Dat is volgens mij de enige manier om reclame uit apps te halen, al je verkeer via zo'n 3rd party sturen.
Je moet de club wel vertrouwen met AL he data..
Je moet de club wel vertrouwen met AL he data..
Net blij verrast op de website van foobar2000, sinds vandaag in de AppStore mijn all-time favorite audio player nu voor iOS! foobar2000' van Resolute Limited
https://appsto.re/nl/17B8_.i
Gebruik je foobar2000 op je pc en wil je een razendsnel reagerende bediening en stabiele stream naar je i-Device gebruik dan http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp werkt ootb met de iOS app
Gebruik je foobar2000 op je pc en wil je een razendsnel reagerende bediening en stabiele stream naar je i-Device gebruik dan http://www.foobar2000.org/components/view/foo_upnp werkt ootb met de iOS app
NRG
Ik zocht nog een app die makkelijk flac deed. Ik ga deze dus even proberen, thnx.GerardVanAfoort schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:10:
Net blij verrast op de website van foobar2000, sinds vandaag in de AppStore mijn all-time favorite audio player nu voor iOS! foobar2000' van Resolute Limited
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Is er een manier om een foto, die waarschijnlijk in de cache van de twitter app op mijn ipad staat, terug te halen?
Ik denk het niet. Ook al zou deze in de cache staan, je hebt nergens meer een referentie naar de foto.pacificocean schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:39:
Is er een manier om een foto, die waarschijnlijk in de cache van de twitter app op mijn ipad staat, terug te halen?
Ik verwacht toch gewoon een bestand, weliswaar met een criptische bestandsnaam, maar toch.CRXDelSol schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:36:
[...]
Ik denk het niet. Ook al zou deze in de cache staan, je hebt nergens meer een referentie naar de foto.
Ja, maar dan bij mijn 5S. Ik had het bij het unlocken. Destijds bij Apple Store geweest, nieuwe gekregen, maar die had het ook. Bij Apple wisten ze ook niet wat het wasBleuZ schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 09:54:
Op mijn iPhone SE krijg ik geregeld een witte waas in de rechterbovenhoek van mijn scherm wanneer ik naar mijn beginscherm terug ga. Ik heb ondertussen door dat dit alleen maar het geval is bij apps die op de tweede pagina staan en wanneer ik terugga naar de eerste pagina.
[video]
Klopt het dat het automatisch updaten van apps niet werkt onder een bepaald batterij niveau? Ik had bijv. gisteren dat mijn iPad al een dag of 2 een paar apps had waarvoor een update beschikbaar was (te zien aan het rode cijfertje bij het appstore icoon), maar die werden maar niet automatisch geïnstalleerd. Het batterij niveau was zo'n 25%. Nu heb ik m vannacht aan de oplader gehangen en vanochtend waren alle apps wel bijgewerkt.
Mm ik ben benieuwd, de laatste beta van 9.3.2 draaide prima maar zaten zo nu en dan nog wel wat vastlopertjes in (iPhone 6s Plus). Ik hoop wel dat dit uit de final gehaald is, het zal met iOS 10 voor de deur voor een aantal iOS devices ook de laatste versie zijn naar waarschijnlijkheid dus die moet wel stabiel zijn.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
iPad Pro 9.7" gebruikers wacht even met updaten naar iOS 9.3.2 !!
http://www.macrumors.com/...cking-some-9-7-ipad-pros/
NRG
Laatste update nog niet geïnstalleerd op mijn 5S vanwege het feit dat morgen mijn iPhone 6s komt.
De update op mijn 9.7" ipad pro is overigens goed gegaan. Ik draaide overigens al de beta IOS.GerardVanAfoort schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:18:
Iemand een mirror van die laatste update voor een iphone 6?
Ik heb batterij problemen na de vorige update en nu wil ik een cleaninstall doen... maar het duurt een dag om via de apple servers te downloaden
Ik heb batterij problemen na de vorige update en nu wil ik een cleaninstall doen... maar het duurt een dag om via de apple servers te downloaden
https://ipsw.melow_n_slow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:22:
Iemand een mirror van die laatste update voor een iphone 6?
Ik heb batterij problemen na de vorige update en nu wil ik een cleaninstall doen... maar het duurt een dag om via de apple servers te downloaden![]()
NRG
Dank! Maar die download is van dezelfde server haha.
Ik ga het wel even uitzingen (lees iets nuttigs doen ondertussen
)
Ik ga het wel even uitzingen (lees iets nuttigs doen ondertussen
[ Voor 42% gewijzigd door low_n_slow op 17-05-2016 12:27 ]
Mijn eerste ervaringen van mijn nieuwe Ipad (air 2) zijn redelijk positief.
Kleine minpuntjes waar ik tot nog toe tegenaangelopen ben die de pret niet drukken maar wel jammer zijn:
Duurde 1 week voor ik betaalde apps kon kopen met mijn credit card/tegoedbon
Eenmaal geinstalleerde app, blijft altijd ergens bewaard, ook als je hem "hide"
Voorgeinstalleerde vimeo/flickr app in je settingslijst, en daar kan je niet vanaf komen verwacht ik zo
Voor die laatste 2, is dat iets dat sinds Ios9 er is of hebben die er altijd al in gezeten?
Kleine minpuntjes waar ik tot nog toe tegenaangelopen ben die de pret niet drukken maar wel jammer zijn:
Duurde 1 week voor ik betaalde apps kon kopen met mijn credit card/tegoedbon
Eenmaal geinstalleerde app, blijft altijd ergens bewaard, ook als je hem "hide"
Voorgeinstalleerde vimeo/flickr app in je settingslijst, en daar kan je niet vanaf komen verwacht ik zo
Voor die laatste 2, is dat iets dat sinds Ios9 er is of hebben die er altijd al in gezeten?
[ Voor 9% gewijzigd door Ryan1981 op 18-05-2016 17:27 ]
Wat bedoel je met die eenmaal geïnstalleerde app?
Die Vimeo en flickr apps zijn niet voorgeïnstalleerd, die zul je zelf in de App Store moeten opzoeken en installeren. Wat je wel hebt is ondersteuning in iOS voor een aantal diensten zoals Vimeo en flickr. Je hoeft dan alleen je username/password in te vullen en je kunt dingen naar Vimeo/flickr/etc. uploaden. Dat is al een tijdje zo, volgens mij sinds iOS 7. Ze hebben er wel flink aan gesleutel want waar je in het begin er niet omheen kon, heb je er nu geen last van wanneer je ze niet gebruikt.
Die Vimeo en flickr apps zijn niet voorgeïnstalleerd, die zul je zelf in de App Store moeten opzoeken en installeren. Wat je wel hebt is ondersteuning in iOS voor een aantal diensten zoals Vimeo en flickr. Je hoeft dan alleen je username/password in te vullen en je kunt dingen naar Vimeo/flickr/etc. uploaden. Dat is al een tijdje zo, volgens mij sinds iOS 7. Ze hebben er wel flink aan gesleutel want waar je in het begin er niet omheen kon, heb je er nu geen last van wanneer je ze niet gebruikt.
Verwijderd
Ik heb dit nu dus op mijn iphone 6, weet iemand een fix?GerardVanAfoort schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:18:
Laatste nieuws hierover:Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:34:
Ik heb dit nu dus op mijn iphone 6, weet iemand een fix?
"Update May 17, 10:47 PM: Apple has issued a statement to iMore's Rene Ritchie, simply stating the company is "looking into a small number of reports" regarding this issue.
We're looking into a small number of reports that some iPad units are receiving an error when updating the software. Those unable to restore their device through iTunes should contact Apple support.
No cause or specific solution has apparently been determined."
NRG
Hm, dat klinkt dubieus... Ik wacht dan nog maar ff met het updaten van mijn iPad, want iTunes heb ik nog nooit gebruikt dus dat zou sowieso geen alternatief zijn, mochte het misgaan.GerardVanAfoort schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 00:00:
[...]
Laatste nieuws hierover:
"Update May 17, 10:47 PM: Apple has issued a statement to iMore's Rene Ritchie, simply stating the company is "looking into a small number of reports" regarding this issue.
We're looking into a small number of reports that some iPad units are receiving an error when updating the software. Those unable to restore their device through iTunes should contact Apple support.
No cause or specific solution has apparently been determined."
Ah ok dat heb ik verkeerd begrepen, je hebt idd gelijk dat zodra ik er op klik hij vraagt of ik het wil installeren. En idd als je er niets mee doet is het enige waar je "last" van hebt dat ze in de lijst bij settings staan.ppl schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:41:
Wat bedoel je met die eenmaal geïnstalleerde app?
Wat betreft de eenmaal geinstalleerde app bedoel ik dat als ik een app ooit geinstalleerd heb en daarna weer verwijder, dan staat hij in eerste instantie nog altijd in de lijst van de app store. Als je daar vervolgens op hide klikt verdwijnt hij daar, overigens als ik dan naar iphone only gaan staan ze er weer en als ik dan weer terug naar ipad only ga staan ze er ook weer (misschien duurt het even voor hij het altijd weglaat want volgens mij zijn ze nu wel altijd gehide) . Maar zelfs de gehide apps zijn niet permanent verwijderd, kan zo even snel niet herinneren hoe ze weer tevoorschijn komen op de ipad maar op itunes staan ze altijd nog onder hidden apps ofzo.
Verwijderd
Graag een adviesje:
Ik las laatst ook hier op Tweakers dat de nieuwe upgrade 9.3.2 voor de iPad problemen gaf en zelfs dat de upgrade de iPad onbruikbaar maakt. Je moet dan heel moeilijk de fout herstellen via iTunes op een iMac of MacBook en dat zou dan ook weer niet werken.
Om die reden durf ik de upgrade niet te activeren.
Mijn vraag is nu:
Is het upgraden op de iPad naar 9.3.2 nu veilig of niet?
Dank voor het antwoord,
Nico.
Ik las laatst ook hier op Tweakers dat de nieuwe upgrade 9.3.2 voor de iPad problemen gaf en zelfs dat de upgrade de iPad onbruikbaar maakt. Je moet dan heel moeilijk de fout herstellen via iTunes op een iMac of MacBook en dat zou dan ook weer niet werken.
Mijn vraag is nu:
Dank voor het antwoord,
Nico.
Ik wacht even tot er een oplossing is, ga het niet riskeren. De update is ook niet zo belangrijk.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Welke iPad heb je? Voor de Pro 9.7" is de update ondertussen niet meer beschikbaarVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:35:
Graag een adviesje:
Mijn vraag is nu:
Dank voor het antwoord,
Nico.
http://www.macrumors.com/...-for-9-7-ipad-pro-pulled/
NRG
Hier iPad air 2, iPhone 6s, en 5s zonder problemen.
Bij mijn ipad pro 9.7" is de update (OTA) goed gegaan overigens. Er zijn dus ook wel succes verhalen. Draaide al wel de beta versie(s) overigens.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 08:35:
Graag een adviesje:
Mijn vraag is nu:
Dank voor het antwoord,
Nico.
Waar ik in de beta last van had en nu nog steeds is dat de gui af en toe crasht bij het afsluiten van een app. Verder geen problemen.
[ Voor 0% gewijzigd door _Rayman_ op 21-05-2016 10:31 . Reden: OTA toegevoegd ]
Een minimaal aantal iPad Pro 9.7" gebruikers melden crashes welke meestal tijdens gebruik van Safari voorkomen. Ook in iOS 9.3.2 blijven deze crashes.
"Over the past six weeks, a number of 9.7-inch iPad Pro early adopters have reported sporadic crashing issues that result in the tablet soft rebooting to the Apple logo start up screen and prompting Touch ID or passcode verification.
The bug has afflicted a wide range of 9.7-inch iPad Pro models since the tablet launched on March 31, regardless of storage capacity, color, and Wi-Fi or cellular capabilities. Both iOS 9.3.1 and iOS 9.3.2 appear to be affected.
Based on crowdsourced information from the Apple Support Communities and MacRumors discussion forums, it appears that Safari, while not necessarily the root cause of the problem, may be triggering the crashing and reboot cycles."
Bron: http://forums.macrumors.c...ers-on-ios-9-3-2.1973024/
Zijn er hier forummers die zowel de crashes hadden en nu na de update een bricked device met "Error 56" hebben?
"Over the past six weeks, a number of 9.7-inch iPad Pro early adopters have reported sporadic crashing issues that result in the tablet soft rebooting to the Apple logo start up screen and prompting Touch ID or passcode verification.
The bug has afflicted a wide range of 9.7-inch iPad Pro models since the tablet launched on March 31, regardless of storage capacity, color, and Wi-Fi or cellular capabilities. Both iOS 9.3.1 and iOS 9.3.2 appear to be affected.
Based on crowdsourced information from the Apple Support Communities and MacRumors discussion forums, it appears that Safari, while not necessarily the root cause of the problem, may be triggering the crashing and reboot cycles."
Bron: http://forums.macrumors.c...ers-on-ios-9-3-2.1973024/
Zijn er hier forummers die zowel de crashes hadden en nu na de update een bricked device met "Error 56" hebben?
NRG
Helaas er in getrapt om mn ipad 2 van ios 7 naar 9.3.2 te updaten. Kan hem net zo goed in de prullenbak gooien, ding is niet meer vooruit te branden.
Inmiddels gekeken en hoop extra opties uitgeschakelt, maar blijft traag op alle fronten. Iemand nog suggesties wat ik kan proberen om hem in ieder geval lekker draaiende te krijgen? Terug naar iis 7 lukt helaas niet.
Inmiddels gekeken en hoop extra opties uitgeschakelt, maar blijft traag op alle fronten. Iemand nog suggesties wat ik kan proberen om hem in ieder geval lekker draaiende te krijgen? Terug naar iis 7 lukt helaas niet.
Instellingen algemeen toegankelijkheid, verminder beweging aanzetten.basjuhh schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:33:
Helaas er in getrapt om mn ipad 2 van ios 7 naar 9.3.2 te updaten. Kan hem net zo goed in de prullenbak gooien, ding is niet meer vooruit te branden.
Instellingen privacy locatievoorzieningen systeem meeste opties uit. Zelf heb ik alleen kompas, tijdzone, wi-fi en zoek mijn iPhone daar aanstaan.
Staat er veel op je iPad dan is je device misschien aan het indexeren. En hang 'm sowieso even aan de stroom zodat al je iCloud dingetjes weer syncen en een juiste backup gemaakt wordt.
Je kunt hooguit terug naar de laatst gesigneerde, nu iOS 9.3.1 maar daar ga je weinig verschil mee merken.
NRG
Aanvullend: onder toegankelijkheid - verhoog contrast - maak minder doorzichtig inschakelen. Eventueel onder algemeen ververs op achtergrond uitschakelen, maar weet niet of dat echt invloed heeft op de snelheid.
[ Voor 39% gewijzigd door Ronwiel op 21-05-2016 19:51 ]
Thnx, zal het straks bij thuiskomt eens kijken of dit helpt.
Voor de snelheid van de ipad lijkt het wel wat grholpen te hebben. Het surfen op internet is echter nog niet vooruit te branden...
Je slaat een hele ios versie over (iOS8). Dat kan nooit goed zijn voor de snelheid en stabiliteit. Daarnaast was je backup/gegevens ook nog gebaseerd op iOS7 en is de iPad 2 al geen snelheidsmeter monster.
Een (DFU) herstel en je iPad als nieuw instellen zal je iPad het meest ten goede komen.
Een (DFU) herstel en je iPad als nieuw instellen zal je iPad het meest ten goede komen.
Dat hele DFU gezwam is volgens mij vergelijkbaar met de "Safari seems snappier" posts na een upgrade.
Haters everywhere but I don’t really care
Dat gezwam is vergelijkbaar met een schone Windows installatie op een computer na jaren van gebruik en vol met programma's/conflicten/malware.
En dan gooi je ook je backups van alles weg

[ Voor 92% gewijzigd door matthijst op 22-05-2016 12:56 ]
Haters everywhere but I don’t really care
De man heeft een probleem. Ik bied enkel de oplossing met het grootste effect en met onderbouwing hoe dat probleem onstaan kan zijn.
Wat ik van jouw kant zie is mijn suggesties weg slaan als "gebakken lucht" zonder enige onderbouwing. Ik ben normaal gesproken best in voor een goede discussie, maar dit lijkt nergens op.
Anyways, terug on topic. Een DFU herstel zal zeker helpen qua snelheid vanwege de bovengenoemde redenen. Of dat iets is dat je wil doen is het tweede. Net als een nieuwe Windows installatie vergt dat het nodige werk.
En sowieso ben je niet je backups kwijt. Na Een DFU herstel heb je de volgende opties:
(1) Telefoon instellen als nieuw
(2) iCloud backup terug zetten
(3) iTunes Backup terug zetten
Zelfs met optie 1 betekent het niet dat je alles kwijt bent. Je logt namelijk in met je iCloud account. Waardoor, mits opgeslagen, sowieso je contacten en je instellingen terug komen. Wat je wel moet doen is alle apps opnieuw terug zetten en inloggen. Kost redelijk wat werk, maar dan weet je in ieder geval dat de software geen fouten bevat waardoor je iPad trager loopt dan zou moeten.
Optie 2 is goed als je genoeg iCloud ruimte hebt en geen moeite wil doen om alles in te stellen.
Optie 3 is eigenlijk bijna een 1:1 kopie van de toestand van je iPad terugzetten. De kernel is dan sowieso goed. Maar als er conflicten zitten in de backup, dan zouden deze terug gezet kunnen worden. In dit geval ben ik er mee eens dat dit aan kan voelen als "gebakken lucht". maar dat betekent niet dat een herstel geen effect heeft.
Wat ik van jouw kant zie is mijn suggesties weg slaan als "gebakken lucht" zonder enige onderbouwing. Ik ben normaal gesproken best in voor een goede discussie, maar dit lijkt nergens op.
Anyways, terug on topic. Een DFU herstel zal zeker helpen qua snelheid vanwege de bovengenoemde redenen. Of dat iets is dat je wil doen is het tweede. Net als een nieuwe Windows installatie vergt dat het nodige werk.
En sowieso ben je niet je backups kwijt. Na Een DFU herstel heb je de volgende opties:
(1) Telefoon instellen als nieuw
(2) iCloud backup terug zetten
(3) iTunes Backup terug zetten
Zelfs met optie 1 betekent het niet dat je alles kwijt bent. Je logt namelijk in met je iCloud account. Waardoor, mits opgeslagen, sowieso je contacten en je instellingen terug komen. Wat je wel moet doen is alle apps opnieuw terug zetten en inloggen. Kost redelijk wat werk, maar dan weet je in ieder geval dat de software geen fouten bevat waardoor je iPad trager loopt dan zou moeten.
Optie 2 is goed als je genoeg iCloud ruimte hebt en geen moeite wil doen om alles in te stellen.
Optie 3 is eigenlijk bijna een 1:1 kopie van de toestand van je iPad terugzetten. De kernel is dan sowieso goed. Maar als er conflicten zitten in de backup, dan zouden deze terug gezet kunnen worden. In dit geval ben ik er mee eens dat dit aan kan voelen als "gebakken lucht". maar dat betekent niet dat een herstel geen effect heeft.
Verwijderd
Deze discussie met belangstelling gevolgd. Bevat veel waardevolle info. Iedereen dank daarvoor.
Ik blijf met een vraag zitten:
Voor alle zekerheid wil ik 9.3.2 overslaan omdat ik al eerder update-problemen met mijn iPad heb gehad die ik met commando's in Terminal moest oplossen.
Maar kan ik wel negeren en overslaan? En kan ik de volgende update: 9.3.3. dan straffeloos downloaden en installeren?
Benieuwd...
Nico.
Ik blijf met een vraag zitten:
Voor alle zekerheid wil ik 9.3.2 overslaan omdat ik al eerder update-problemen met mijn iPad heb gehad die ik met commando's in Terminal moest oplossen.
Maar kan ik wel negeren en overslaan? En kan ik de volgende update: 9.3.3. dan straffeloos downloaden en installeren?
Benieuwd...
Nico.
Gewoon 1 week of zo wachten en de goede 9.3.2 downloaden.
http://www.macrumors.com/...-first-beta-of-ios-9-3-3/
Bèta 9.3.3 Ik ga de gok wagen
PB 9.3.3 draait soepeltjes op de iPad 3. Voor de Pro 9.7" is deze bèta niet beschikbaar. Blijft wel stil vanuit Apple over de Pro 9.7" met Error 56. 👎
Bèta 9.3.3 Ik ga de gok wagen
PB 9.3.3 draait soepeltjes op de iPad 3. Voor de Pro 9.7" is deze bèta niet beschikbaar. Blijft wel stil vanuit Apple over de Pro 9.7" met Error 56. 👎
[ Voor 64% gewijzigd door GerardVanAfoort op 25-05-2016 09:03 ]
NRG
Op naar de beta van iOS 10. Nog exact 3 weken te gaan.
Is er ook maar iemand die de functie "beperkingen" fantastisch vindt en gebruikt?
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat er zo'n waardeloze functie aanwezig is. Schakel je het in, stel je een hele lijst met instellingen in, ben je die weer kwijt als je de beperkingen uitschakelt en later weer inschakelt. Plus dat de programma's die eerst in mappen of andera prettig geordend waren ineens overal en nergens door elkaar staan...
Hopelijk komt er snel de mogelijkheid om een echt kinderaccount aan te maken zodat beperkingen eens goed werken...
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen dat er zo'n waardeloze functie aanwezig is. Schakel je het in, stel je een hele lijst met instellingen in, ben je die weer kwijt als je de beperkingen uitschakelt en later weer inschakelt. Plus dat de programma's die eerst in mappen of andera prettig geordend waren ineens overal en nergens door elkaar staan...
Hopelijk komt er snel de mogelijkheid om een echt kinderaccount aan te maken zodat beperkingen eens goed werken...
Gadgets FTW!