Iemand kwam erachter doordat er geen tijd in de menu bar verscheen binnen 9.3 beta 3.
Ik heb die bug dus ook sinds Dinsdag en vind het eigenlijk wel fraai :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 15:52
Thombias schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Via de Chromecast app kan je kiezen tussen scherm of audiocasten.
Als je voor schermcasten kiest dan zie je het scherm van je telefoon op je televisie beeldscherm en kan je dus je apps afspelen via je telefoon op je beeldscherm.
Waar kies ik dat dan?

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
Thombias schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Nee, iculture heeft het verkeerd. (Je kunt je homescreen op je tv casten). Maar dat komt omdat ze vrij partijdig zijn misschien. En misschien moet je ook andere bronnen raadplegen.
Chromecast kan alles wat appletv kan en meer.

Youtube: YouTube: Google Chromecast 2.0 2015 | Everything you need to know!
Nee, jij hebt het verkeerd. Schermcasten kan alleen met een Android-telefoon.

Een Apple TV heeft veel meer functionaliteit dan een Chromecast.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:13
Nergens, hij praat onzin en heeft geen verstand van zaken.
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:43:
[...]

http://www.apple.com/nl/s...itale-av-adapter?fnode=91
Bam! € 59,- Heb zelf de 30 pins versie hiervan ooit voor € 40,- aangeschaft, maar die prijzen van dit soort accesoires liggen eigenlijk 50% te hoog..
Voor €10 meer heb je een Apple TV 3 waarmee het via wifi kan :o . Waarom zou je dat niet kopen?

[ Voor 52% gewijzigd door MarcoC op 11-02-2016 21:23 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Voor 50 euro minder heb je zo`n (imitatie) adapter via eBay.. okay, blijft iets uit Hongkong, maar ik heb goeder ervaringen met iPad-HDMI kabels vanaf eBay.
Zoals iemandhierboven al zegt, is die opte alleen te gebruiken met bijvoorbeeld Android of met wat tweaks een vaste pc. Screencasten vanaf IOS is niet beschikbaar. Er schijnt over een tijdje iets dergelijks te komen voor de CC2, maar in hoeverre dat echt 'screen mirroring' is, is nog maar de vraag.

[ Voor 59% gewijzigd door Michael Knight op 11-02-2016 23:22 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ok, had ik het toch wel goed gezien want ik kon al nergens vinden dat je daadwerkelijk net zo kunt screencasten met een chromecast als met een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:48

s0kkie

Cowabunga

Donstil schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:59:
Iemand kwam erachter doordat er geen tijd in de menu bar verscheen binnen 9.3 beta 3.
Ik heb die bug dus ook sinds Dinsdag en vind het eigenlijk wel fraai :)
Ik heb het ook :| Tot ik een app open en dan is het weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Erulezz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:43:
Er zit een aardige bug in iOS 9.3 beta die alle 64 bit devices bricked:

https://www.reddit.com/r/...tings_to_jan_1_1970_will/

Probeer het vooral zelf niet uit :P
Beetje jammer dat zoiets een 'brick' wordt genoemd. Je telefoon is dan niet 'bricked' want deze werkt gewoon nog. Wachten tot batterij op is, of open maken en kabeltje los halen en het is opgelost. De definitie 'bricked' houdt in dat je telefoon echt niet meer te fixen is.

Het is geen bug in de beta, het is een bug in iOS algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:41

ChUcKiE

Dus........

Ik heb een vreemd probleem met het in gebruik nemen van mijn nieuwe 6s. De situatie is alsvolgt:
- Ik heb nu een 5s, met iOS versie 9.3 beta 3
- Ik maak een backup van de 5s in iTunes of iCloud
- Installeer het 9.3 beta profiel op de 6s
- restart en restore de backup vanaf iTunes of iCloud
- Dat lijkt allemaal goed te gaan, instellingen worden overgenomen, achtergrond et cetera
- Bij het installeren van de applicaties op de 6s krijg ik de melding: inloggen op iTunes.

Vanaf dit moment lukt het niet om in te loggen met mijn Apple-ID. het wachtwoord lijkt niet te kloppen.
De volgende melding verschijnt:
Verificatie mislukt This action could not be completed. Try again.

Deze melding krijg ik elke keer als ik wil aanmelden.

Een nieuwe restoreactie uitvoeren lukt niet, want voor het uitzetten van: "zoek mijn iPhone" moet ik ook aanloggen met hetzelfde resultaat.

Het enige dat lukt, is om de iPhone op afstand via de find iPhone te wipen.

Als ik dan het gehele proces herhaal, krijg ik exact hetzelfde resultaat. Dus geen goed werkende iPhone 6s waarop een volledige restore dient te komen, doordat ik op geen enkele manier kan aanmelden met mijn Apple-ID.

De Apple-ID gegevens zijn uiteraard wel correct!

Ik heb ook al een feedback formulier ingevuld, maar ben benieuwd of meer van jullie deze ervaring hebben en of er al een oplossing voorhanden is.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:13
zoek mijn iPhone uitschakelen via icloud.com heeft dus ook geen effect? Je kan hem alleen wipen?

Overigens zou ik gewoon een belletje naar apple care doen, werkt vaak het snelste.

[ Voor 30% gewijzigd door Wouter36 op 16-02-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Wouter36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:00:
zoek mijn iPhone uitschakelen via icloud.com heeft dus ook geen effect? Je kan hem alleen wipen?

Overigens zou ik gewoon een belletje naar apple care doen, werkt vaak het snelste.
Hoe kan ik zoek mijn iPhone uitschakelen via icloud.com? Ik zie geluid afspelen, verloren modus en wissen.
Is dat dan "verloren modus"?

Straks anders maar gewoon even bellen ja.

[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 16-02-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Zo gebeld, goed te woord gestaan, helaas geen oplossing, juist omdat het om een beta iOS gaat. Ticket staat daar ook open (via feedback app) en nu maar hopen dat er snel wat gevonden wordt.
nog wel de suggestie gekregen om naar 9.2.1 te herstellen om te bekijken of het daar wel werkt.
Helaas werkt dan de restore van een 9.3 backup niet, maar goed. een werkende 9.2.1 weer upgraden naar 9.3 beta 3 en dan bekijken of het werkt, zo ja, dan backup 9.3 terugzetten en wederom bekijken of het werkt zal in ieder geval veel informatie geven voor de ontwikkelaars en wellicht een oplossingsrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:58
Excuses als ik domme vragen ga stellen, maar ik ben een beetje een iNoob. Ik ben, voor het eerst in mijn leven, aan het kijken naar een iPhone. De afgelopen jaren heb ik, en tot voor kort naar volle tevredenheid, op het Windows Mobile platform gebivakkeerd, maar de recente ontwikkelingen in WM10 hebben mij doen besluiten eens rond te gaan kijken. En omdat ik met name lees dat het gebruik van Microsoft's diensten (outlook.com, OneDrive, OneNote, de Office suite) op iOS eigenlijk heel goed geregeld is, en ik eigenlijk niet van die diensten weg wil, is de route naar Cupertino voor de hand liggend.

Wat achtergrond: ik ben begonnen met de Lumia 920, m.i. de beste telefoon die ik ooit heb gehad (en nog steeds heb). Windows Mobile 8.1 is nog altijd een geweldig OS, en de app gap zit mij niet zo in de weg, als puntje bij paaltje komt. Maar na bijna drie jaar wil een mens wel eens wat anders, en dus heb ik van Sinterklaas (oké, van mezelf) een Lumia 950 gekregen. In eerst instantie erg blij mee, maar Microsoft heeft er een aantal updates overheen gegooid, en het wordt steeds slechter. Als daily driver vind ik het eigenlijk niet meer te doen, hoewel ik niet uitsluit terug te keren naar Windows 'als het af is'.

Met die achtergrond heb ik toch nog wat vragen:
- zijn er hier mensen die persoonlijk ervaring hebben met de huidige Microsoft apps op de iPhone (en dan met name Outlook, OneDrive en OneNote), en daar tevreden dan wel ontevreden over zijn?

- komende van bovenstaande Lumia's ben ik gewend aan draadloos laden. Ik heb twee charging pads, één 'officiële' van Nokia, en één van IKEA (werkt prima). Nu heb ik al wel gelezen dat er oplossingen voor de iPhone zijn, heeft iemand daar ervaring mee? Voordeel is dat de lightning poort ook meteen 'dicht' zit, en er dus geen stof in kan komen als hij in mijn broekzak zit. Die enkele keer dat ik hem bedraad wil laden en dus moet prutsen neem ik voor lief.

- in één van de threads hier las ik dat je in iOS actief je foto's naar je cloudopslag moet backuppen, het gebeurt niet automatisch. Klopt dat? Op zich geen groot probleem, maar is het dan mogelijk om dit automatisch naar een niet-Apple dienst te doen (OneDrive uiteraard; ik moet toch iets met die 1 TB opslag...)?

- stel, ik kan via een omweg aan een iPhone uit de VS komen (lang verhaal), gaat dat werken hier? Uiteraard met een apart aangeschafte adapter-stekker voor onze stopcontacten.

De helft van deze vragen heeft betrekking op iOS, de helft meer op de hardware, maar ik stel ze toch maar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Je hoeft je foto's niet te back-uppen naar je cloudopslag. Ik neem aan dat je het hier over iCloud hebt.

Ik weet niet of het standaard aan staat, maar iCloud fotobibliotheek kan je uitschakelen. Je hebt dan nog wel Photostream, maar ook die kan je uitschakelen.
Als je iCloud fotobibliotheek niet gebruikt, worden je foto's wel in je iCloud backup meegenomen, maar ook daarmee kan je foto's van uitsluiten.

Dus als je echt niet wilt dat je foto's geupload worden, dan kan dat.

Ervaring met Microsoft apps of met OneDrive heb ik niet.

iPhone uit de VS laten komen gaat wel werken, hoewel je volgens mij wel verschillende modellen hebt daar.
Waar je op moet letten zijn de LTE banden die ondersteund worden, maar ik dacht dat tegenwoordig eigenlijk alle modellen wel ondersteuning hebben voor de Nederlandse LTE banden (800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2600 MHz, afhankelijk van je provider).

Wel dacht ik dat sommige providers een toestel met simlock verkopen. Daar moet je wel goed op letten.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen O op 16-02-2016 20:36 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Bedankt voor je antwoord! Ik wil juist wel back-uppen naar een cloudopslag, en dan liefst naar OneDrive i.p.v. iCloud. Het mooiste zou zijn als dat automatisch ging, maar als ik eens in de zoveel tijd dat even handmatig moet starten is dat ook geen punt.

De vraag is dus eigenlijk: hoe moeilijk is het om foto's op mijn OneDrive te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Niet, onedrive app doet dat automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Automagisch klink goed :). Heb je ook ervaring met andere Microsoft apps? Dat, en het draadloos laden zijn eigenlijk mijn belangrijkste vragen. De telefoon vanuit de VS laten komen is sowieso geen zekerheid, en van minder belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
Soms blijft de automatische upload hangen, app even herstarten en alles loopt weer. Maar dat kan bij mij ook te maken hebben met slechte WiFi. Uploaden via mobiel netwerk kan ook. Outlook app vind ik persoonlijk niks. Stock mail app is veel beter imo. Andere apps heb ik geen ervaring mee, maar worden volgens mij goed gereviewed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk dat ik opeens apps groter dan 100MB kan downloaden over 4G, dus geen WiFi verplichting meer als de app groter is dan dat. (Zal nog wel een limiet zijn, maar die is blijkbaar verhoogd)

Weet iemand daar meer over en wat de limiet nu is?
Google kan er niets over melden, kan nergens nieuws hierover vinden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WhatsappHack schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:35:
Ik merk dat ik opeens apps groter dan 100MB kan downloaden over 4G, dus geen WiFi verplichting meer als de app groter is dan dat. (Zal nog wel een limiet zijn, maar die is blijkbaar verhoogd)

Weet iemand daar meer over en wat de limiet nu is?
Google kan er niets over melden, kan nergens nieuws hierover vinden.
Die limiet was in feite nooit aanwezig in iOS, je kon altijd al updates/apps binnen halen welke groter waren dan 100MB door de update te initiëren en vervolgens een "soft reset" uit te voeren. Ná die soft-reset begon de download over 3/4G dan alsnog :)

Maar zoals jij het nu ervaart kan dit sinds kort ook zonder die soft-reset?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:45:
[...]

Die limiet was in feite nooit aanwezig in iOS, je kon altijd al updates/apps binnen halen welke groter waren dan 100MB door de update te initiëren en vervolgens een "soft reset" uit te voeren. Ná die soft-reset begon de download over 3/4G dan alsnog :)

Ja geen rare trucjes, gewoon op update tikken en hop: downloaden. App was 122MB ofzo.
Net nog eens geprobeerd: geen probleem...

Het enige dat veranderd is, is dat iTunes bleef bitchen over die nieuwe 9.2.1 build met die TouchID error fix; die heb ik geïnstalleerd.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WhatsappHack schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Ja geen rare trucjes, gewoon op update tikken en hop: downloaden. App was 122MB ofzo.
Net nog eens geprobeerd: geen probleem...

Het enige dat veranderd is, is dat iTunes bleef bitchen over die nieuwe 9.2.1 build met die TouchID error fix; die heb ik geïnstalleerd.
Dan hebben ze in die update van 9.2.1 toch méér aan gepast zónder een versienummer wijziging :+ 9.2.1 draait sowieso al ruim een maand én is van ruim voor die "ERROR-53" ellende weke gerelateerd is aan dat touch-id. OTA is er nog niks nieuws te vinden.

Ik ga eens kijken of ik wél wat nieuws krijg als ik m'n iPhones aansluit op m'n MBP :o

DE BOEFJES!!!! Ze hebben een nieuwe versie van 9.2.1 online gezet én alleen beschikbaar gesteld middels iTunes (en dus ook géén nieuw versienummer beschikbaar gesteld).
OS 9.2.1

This update contains security updates and bug fixes including a fix for an issue that could prevent the completion of app installation when using an MDM server.

For information on the security content of this update, please visit this website:
https://support.apple.com/HT20122

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 22-02-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt klopt, er is een tweede build van 9.2.1 met andere eigenschappen :P Enkel via iTunes.

Wel zwaar relaxed dat ze dat limiet hebben verhoogd, die 100MB was echt vaak nét te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WhatsappHack schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:43:
Klopt klopt, er is een tweede build van 9.2.1 met andere eigenschappen :P Enkel via iTunes.

Wel zwaar relaxed dat ze dat limiet hebben verhoogd, die 100MB was echt vaak nét te weinig.
Even anders gesproken en gezwegen.... Dit is slecht!! Een update op iOS zónder versienummering :o

Dit had 9.2.2 moeten zijn.... als het al niet 9.3 had moeten zijn. Die laatste is alleen vrij lastig doordat 9.3 al als beta beschikbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 22-02-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:49:
[...]

Even anders gesproken en gezwegen.... Dit is slecht!! Een update op iOS zónder versienummering :o

Dit had 9.2.2 moeten zijn.... als het al niet 9.3 had moeten zijn. Die laatste is alleen vrij lastig doordat 9.3 al als beta beschikbaar is.
Bij algemeen info zie je het verschil in versies iOS 9.2.1 (13D15) en die met de fix voor Error 53 is versie iOS 9.2.1 (13D20).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerardVanAfoort schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Bij algemeen info zie je het verschil in versies iOS 9.2.1 (13D15) en die met de fix voor 1-1-1970 is versie iOS 9.2.1 (13D20).
Je hebt nu in feite dus een 9.2.1.1 (voor OTA) én een 9.2.1.2 (middels iTunes). .... Leg dat maar eens uit aan leveranciers en/of beheerders van software als bijv. Mobile Iron welke nu dus niet meer kunnen bepalen welke versie er draait op een device wat gaat contacten mét......

Sowieso is er niet érg goed getest met deze "iTunes versie" van 9.2.1.... M'n (privé) iPhone 6 komt met een PIN screen terug en installeert 'm niet :+

edit:
Had al zo'n vermoeden toen ik het "Wiite" bootscreen kreeg met een zwart Apple logo....

Maar.... De Update is weer wég,, geloof ik :P

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 22-02-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had geen moeite met updaten.
Maar geen aparte nummering is idd heel slordig... Weet uit ervaring dat dat heel veel ellende kan opleveren, voornamelijk met latere updates :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Bij algemeen info zie je het verschil in versies iOS 9.2.1 (13D15) en die met de fix voor 1-1-1970 is versie iOS 9.2.1 (13D20).
Nee dat klopt niet. 13D20 is de fix voor Error 53. Niet voor de 1-1-1970 bug.

Ik heb net 9.3b4 geïnstalleerd en daar is 1-1-1970 niet meer in te stellen trouwens. Je kunt niet verder terug dan 1-1-2002. De 1970 "bug" is daarmee "opgelost".
wimmel_1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:49:
[...]

Nou het is een veel te kleine update om een echte dot release te zijn. Dat het dus geen 9.3 is lijkt me niet meer dan terecht.

Verder maakt het niet zoveel uit natuurlijk. Het voegt voor de normale gebruiker niets toe dus hoeft het ook geen specifiek nieuw "nummer" te krijgen en is een OTA update ook niet nodig.

Error 53 treed namelijk op bij een update/restore via iTunes dacht ik. Alleen daarvoor een patch uitbrengen is daardoor voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Donstil schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:05:
[...]

Nee dat klopt niet. 13D20 is de fix voor Error 53. Niet voor de 1-1-1970 bug.

Ik heb net 9.3b4 geïnstalleerd en daar is 1-1-1970 niet meer in te stellen trouwens. Je kunt niet verder terug dan 1-1-2002. De 1970 "bug" is daarmee "opgelost".

[...]

Nou het is een veel te kleine update om een echte dot release te zijn. Dat het dus geen 9.3 is lijkt me niet meer dan terecht.

Verder maakt het niet zoveel uit natuurlijk. Het voegt voor de normale gebruiker niets toe dus hoeft het ook geen specifiek nieuw "nummer" te krijgen en is een OTA update ook niet nodig.

Error 53 treed namelijk op bij een update/restore via iTunes dacht ik. Alleen daarvoor een patch uitbrengen is daardoor voldoende.
Als je even hierboven kijkt: Ik heb het "update-report" wat meegeleverd werd in iTunes ook als quote opgenomen....

Een fix voor MDM, oftewel: "Mobile Device Management". Lijkt me wel handig als een MDM dienst als Mobile Iron het verschil kan zien tussen 9.2.1 én 9.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Zelfs t.net ziet het verschil: http://tweakers.net/devicedetect/ (mijn geval 13D15) voor zo'n specifiek probleem die alleen 64-bit devices kan treffen is alleen een nieuw buildnummer juist helder m.i.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:08
GerardVanAfoort schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:25:
Zelfs t.net ziet het verschil: http://tweakers.net/devicedetect/ (mijn geval 13D15) voor zo'n specifiek probleem die alleen 64-bit devices kan treffen is alleen een nieuw buildnummer juist helder m.i.
Eensch. Dit is niet eens een 0.0.0.1 incrementatie waardig. Het is maar een hele kleine fiks en mijns inziens dus niet direct een nieuwe versie met heel veel bugfixes en/of extra features. Meer een Quickfix voor een vervelend probleem. Nieuw buildnummer is dan meer terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:25:
Maar haal jij niet twee dingen door elkaar? 13D20 is dus voor de Update 53 melding die voorkomt met fake Touch ID knoppen.

Niet voor de 1970 64-bit bug.
wimmel_1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:12:
[...]

Als je even hierboven kijkt: Ik heb het "update-report" wat meegeleverd werd in iTunes ook als quote opgenomen....

Een fix voor MDM, oftewel: "Mobile Device Management". Lijkt me wel handig als een MDM dienst als Mobile Iron het verschil kan zien tussen 9.2.1 én 9.2.1
Die quote heb ik wel gezien maar die geld voor 9.2.1 in het algemeen toch? Is er überhaupt wel een officiële 9.2.1 rev2 change log?

Mobile Iron Ken ik verder niet maar als ik op de site kijk lijkt mij dat software van derde. Apple is niet het bedrijf wat daar 1.2.3 rekening mee houd. Dat is voor niemand echt een verrassing toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Ja daarom had ik je een thumbs gegeven en mijn post aangepast :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Donstil schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:43:
[...]

Maar haal jij niet twee dingen door elkaar? 13D20 is dus voor de Update 53 melding die voorkomt met fake Touch ID knoppen.

Niet voor de 1970 64-bit bug.

[...]

Die quote heb ik wel gezien maar die geld voor 9.2.1 in het algemeen toch? Is er überhaupt wel een officiële 9.2.1 rev2 change log?

Mobile Iron Ken ik verder niet maar als ik op de site kijk lijkt mij dat software van derde. Apple is niet het bedrijf wat daar 1.2.3 rekening mee houd. Dat is voor niemand echt een verrassing toch?
Mobile Iron is één van de grootste MDM spelers op de markt. Als er op de één of andere manier dankzij zo'n "minor" update zakelijk gebruikte iPhones niet meer bruikbaar zijn dan zij de spreekwoordelijke rapen aan het dansen en de poppen gaar :P

En in die zin staat géén énkel woord op de verkeerde plaats...

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 22-02-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Er is gewoon iets opgelost/geschrapt in de beveiligingsketen, en niks aan functies toegevoegd! Uitrollen/beheren gaat geen problemen opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-02-2016 23:59 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GerardVanAfoort schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:59:
Er is gewoon iets opgelost/geschrapt in de beveiligingsketen, en niks aan functies toegevoegd! Uitrollen/beheren gaat geen problemen opleveren.
Ja, en waar denk je dat MDM op gebaseerd is: Een beveiligingsketen welke NIET aangepast mag/kan worden zonder het contact te verbreken met het mobile device?

Als je met twee varianten van één certificaat aan gaat komen bij een controlerende instantie, welke van de 2 laat je dan door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik zit momenteel op iOS 9.3 beta 3, maar kan sinds deze beta geen iCloud reservekopie meer maken (vanaf de iPhone zelf).

Zijn er toevallig nog meer betarunners met soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
wimmel_1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 00:02:
[...]

Ja, en waar denk je dat MDM op gebaseerd is: Een beveiligingsketen welke NIET aangepast mag/kan worden zonder het contact te verbreken met het mobile device?

Als je met twee varianten van één certificaat aan gaat komen bij een condolerende instantie, welke van de 2 laat je dan door?
Uh, nee dat gaat niet 2 varianten van één certificaat :D
Dit maakt me nieuwsgierig :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Novarion schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 00:07:
Ik zit momenteel op iOS 9.3 beta 3, maar kan sinds deze beta geen iCloud reservekopie meer maken (vanaf de iPhone zelf).

Zijn er toevallig nog meer betarunners met soortgelijk probleem?
Ik heb net even gekeken, even een backup gemaakt, maar hier geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog ff terugkomend op dat "Groter dan 100MB" gebeuren;
hij download apps groter dan 100MB, maar een app van 280MB (Office) weigert ie; en dan zegt ie doodleuk weer dat het limiet "100MB" is. Ik ben er dus nog steeds niet achter wat het nieuwe limiet is. :P
150 of 200MB zou me niets verbazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

WhatsappHack schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:09:
Nog ff terugkomend op dat "Groter dan 100MB" gebeuren;
hij download apps groter dan 100MB, maar een app van 280MB (Office) weigert ie; en dan zegt ie doodleuk weer dat het limiet "100MB" is. Ik ben er dus nog steeds niet achter wat het nieuwe limiet is. :P
150 of 200MB zou me niets verbazen.
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de grootte in de App Store meer slaat op de installed size dan op de download size. Als ik met een usage monitor kijk, dan valt me op dat bij de updates de gezamenlijke appgrootte bv 550MB is en dan download ik uiteindelijk maar 250MB aan data. Dat zou ook verklaren waarom jij een app van 150MB wel mag downloaden; de te downloaden grootte is dan toch minder dan 100MB.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

page404 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 09:20:
Ik begin het vermoeden te krijgen dat de grootte in de App Store meer slaat op de installed size dan op de download size. Als ik met een usage monitor kijk, dan valt me op dat bij de updates de gezamenlijke appgrootte bv 550MB is en dan download ik uiteindelijk maar 250MB aan data. Dat zou ook verklaren waarom jij een app van 150MB wel mag downloaden; de te downloaden grootte is dan toch minder dan 100MB.
Ik weet ook niet in hoeverre app thinning hier aan het werk is (en hoeveel developers dat nu actief gebruiken). De grootte van apps kan hiermee nogal uiteen lopen.
En het is de oorzaak van het probleem dat je tegenwoordig niet meer al je apps vanuit iTunes van je telefoon naar iTunes kunt importeren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

iAmRenzo schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:08:
[...]

Ik weet ook niet in hoeverre app thinning hier aan het werk is (en hoeveel developers dat nu actief gebruiken). De grootte van apps kan hiermee nogal uiteen lopen.
En het is de oorzaak van het probleem dat je tegenwoordig niet meer al je apps vanuit iTunes van je telefoon naar iTunes kunt importeren... :(
App Thinning is iets dat grotendeels vanuit de App Store geregeld wordt; als iemand een generieke app oplevert wordt hij in de App Store opgesplitst in verschillende binaries voor de verschillende schermgroottes en architecturen. Dan hoeft niet voor elke architectuur de hele rimram meegeleverd te worden die je toch niet gebruikt. In veel gevallen zal het ook minder opleveren dan je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

page404 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:41:
App Thinning is iets dat grotendeels vanuit de App Store geregeld wordt; als iemand een generieke app oplevert wordt hij in de App Store opgesplitst in verschillende binaries voor de verschillende schermgroottes en architecturen. Dan hoeft niet voor elke architectuur de hele rimram meegeleverd te worden die je toch niet gebruikt. In veel gevallen zal het ook minder opleveren dan je zou verwachten.
I know. Maar desalniettemin blijft mijn post nog steeds waar.
En op sommige apps scheelt het best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

iAmRenzo schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:50:
[...]

I know. Maar desalniettemin blijft mijn post nog steeds waar.
En op sommige apps scheelt het best veel.
Als je ziet hoe groot een 512@2x icon al is 8)7
Ik zou voor mijn apps ook is kunnen kijken naar de achtergronden. Die zijn nu gewoon groter dan de grootste schermresolutie en worden gewoon gecropt in runtime. Dat kan netter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Hier iemand ook toevallig last van het langzame switchen van de Emoji toetsenbord terug naar de normale toetsenbord? Sinds de 9.3 beta 4 duurt dit bij mij ongeveer bijna 2 seconde elke keer |:(

• page404

page404

Website says no

s0kkie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 19:25:
Hier iemand ook toevallig last van het langzame switchen van de Emoji toetsenbord terug naar de normale toetsenbord? Sinds de 9.3 beta 4 duurt dit bij mij ongeveer bijna 2 seconde elke keer |:(
Nee, geen last van. Zelfs niet met gebruik van Swiftkey, die op zichzelf al voor flink wat vertraging op het keyboard zorgt.

• iAR
  • Niet online

iAR

page404 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:24:
Nee, geen last van. Zelfs niet met gebruik van Swiftkey, die op zichzelf al voor flink wat vertraging op het keyboard zorgt.
Maar Swiftkey heeft zijn eigen Emoji toetenbord! Als het goed is gebruik je dan niet die van iOS en dat was wel wat hij bedoelde ;)

• page404

page404

Website says no

iAmRenzo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:04:
[...]
Maar Swiftkey heeft zijn eigen Emoji toetenbord! Als het goed is gebruik je dan niet die van iOS en dat was wel wat hij bedoelde ;)
Dat wist ik niet :) heb Swiftkey uitgezet en nog een keer geprobeerd. Hij lijkt bij mij instantaan met switchen tussen qwerty en emoji. Dat met de laatste public beta en iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De nieuwe beta van gisteren 9.3 beta 5 heeft het probleem gelukkig inmiddels verholpen :)
Thanks voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:45:
[...]

Wat bedoel je met een soft-reset eigenlijk? Ik wil m'n iPhone 6 graag snel houden dus blijf op iOS 8, dus ben wel benieuwd.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Datafeest schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Wat bedoel je met een soft-reset eigenlijk? Ik wil m'n iPhone 6 graag snel houden dus blijf op iOS 8, dus ben wel benieuwd.
iPhone uitzetten doormiddel van de power + home knop gelijktijdig ingedrukt te houden, op het moment dat 'ie uit is beide knoppen loslaten en vervolgens het ding weer aanzetten met de powerknop.

(Niet per ongeluk de Home knop vast blijven houden tot het appeltje verschijnt.... Dan kom je, veel kans, in DFU modus en kún je alleen nog maar upgraden :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

s0kkie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:43:
De nieuwe beta van gisteren 9.3 beta 5 heeft het probleem gelukkig inmiddels verholpen :)
Thanks voor de reacties!
Ik neem aan dat jullie dit soort issues ook altijd melden met de feedback assistent? Ik heb nu al 2x gehad dat er daadwerkelijk terugkoppeling van Apple kwam op een bugmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:15
heeft er hier toevallig toegang tot beta 5 van apple configurator 2.2? Mijn profiles gemaakt in beta 3 komen nu door als invalid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:23
Het viel mij op dat wanneer ik mijn iphone in landschapmodus houd dat rechts op het toetsenbord hele handige pijltjes zitten om links en rechts door tekst te navigeren (beetje zoals de pijltjes op een normaal toetsenbord), maar op de iPad zitten deze pijltjes niet (waar ik ze juist graag zou willen!). Is dit ergens aan te zetten of is het iphone only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hebben jullie ook wel een last van updates die blijven hangen?
Ik heb nu bijvoorbeeld de update van IMDB op mijn iPad die blijft hangen en een update van livecams pro die blijft hangen op mijn iPhone.

Blijven hangen op 'installeren'. Dan moet ik ze dus verwijderen en weer opnieuw installeren?
Het ligt niet aan de apps. Want bij mijn vrouw (zelfde Apple ID) en op mijn iPad installeren dezelfde apps wel goed (of andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
readytoflow schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:17:
Ik heb nu bijvoorbeeld de update van IMDB op mijn iPad die blijft hangen en een update van livecams pro die blijft hangen op mijn iPhone.

Blijven hangen op 'installeren'. Dan moet ik ze dus verwijderen en weer opnieuw installeren?
Het ligt niet aan de apps. Want bij mijn vrouw (zelfde Apple ID) en op mijn iPad installeren dezelfde apps wel goed (of andersom).
Misschien een heel lullige vraag, maar zit je op iOS 9.2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Datafeest schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:20:
[...]

Ik wil m'n iPhone 6 graag snel houden dus blijf op iOS 8, dus ben wel benieuwd.
Dat hoeft niet hoor. Een 6 wordt tot dusverre nog nergens langzaam van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
robcoenen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:53:
[...]

Misschien een heel lullige vraag, maar zit je op iOS 9.2.1?
Eh ja? Nieuwste versie idd.
Heb ik niet goed gelezen en is dit een bekend probleem of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

readytoflow schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:17:

Ik had het hier afgelopen week nog met de "Skype for Business" app op een (privé) iPhone 6 (9.2.1) , enige optie om het te stoppen was de app verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren vanuit de store.

Valt me overigens wel op dat het telkens apps betreft met een "social connection" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Bij mij dus IMDB op iPad en live cams pro op iPhone. Die laatste heeft geen social connection.
Je kan ze ook niet zomaar verwijderen he. Moet via instellingen, gebruik en dan app verwijderen vanaf daar.

Niet handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Verwijderen van een app is al jaren hetzelfde. Ingedrukt houden op homescreen en dan op kruisje drukken. Makkelijker kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:ˆˆ

Dát werkt dan dus niet meer. De App probeert zichzelf te installeren (wat niet lukt) ,je kunt vervolgens klikken op dat kruisje totdat je een ons weegt...... De App gaat écht niet meer weg, tenzij.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Dat was niet genoemd bij de beschrijving van het probleem. Excuus voor de ietwat voorbarige reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
Telefoon uitzetten en weer aanzetten heeft dat installatie-probleem bij mij wel eens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb dat ook nog steeds regelmatig, die app update issues. Wat hierboven gezegd is, telefoon/iPad uit en weer aan zetten helpt soms, maar ook niet altijd. Dit is al een probleem sinds iOS 8 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Weer niet echt waar ik dit moet plaatsen maar sinds vandaag ook trotse bezitter van een iPhone 6s, nu wilde ik al een tijdje een nieuwe navigatie inbouwen. Heb zelf een Appradio 110 maar wilde over stappen naar de 120 die heeft namelijk CarPlay.

Mijn vraag hebben mensen CarPlay en bevalt het? Of heeft het niet veel toegevoegde waarde?

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pukson schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 11:51:
Weer niet echt waar ik dit moet plaatsen maar sinds vandaag ook trotse bezitter van een iPhone 6s, nu wilde ik al een tijdje een nieuwe navigatie inbouwen. Heb zelf een Appradio 110 maar wilde over stappen naar de 120 die heeft namelijk CarPlay.

Mijn vraag hebben mensen CarPlay en bevalt het? Of heeft het niet veel toegevoegde waarde?
Mijn schoonzusje haar radio ging defect en vroeg me welke dubbel din radio ze kon kopen bij haar iPhone.

Ik heb haar toen ook de Pioneer Da120 aangeraden en hij zit er inmiddels een paar weken in. Ze is razend enthousiast zelf, alles wat ze wil (voornamelijk muziek via Apple Music, maar ook wat navigeren) gaat als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Oké super, Apple maps is dat offline bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Het werkt een beetje, wat dat betreft klopt dit artikel nog steeds: http://www.iculture.nl/apple-maps-offline-goed-te-gebruiken/. Het hangt af van de duur van de rit, maar op een gegeven moment raak je de kaartweergave kwijt. Daarbij heb je dan natuurlijk ook geen verkeersinformatie. Het is duidelijk alleen nog bedoeld voor online gebruik.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb een probleem met het synchroniseren van podcasts.
Als ik mijn iPhone 6 (IOS 9.2.1) laat synchroniseren op met windows pc (windows 10 pro x64) met iTunes (versie 12.3.2.35 x64), wordt de afgespeelde tijd van de telefoon naar de pc (en vice versa) niet gesynchroniseerd.

Zoeken op google heeft me niet verder geholpen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jasjenl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:49:
Ik heb dat ook nog steeds regelmatig, die app update issues. Wat hierboven gezegd is, telefoon/iPad uit en weer aan zetten helpt soms, maar ook niet altijd. Dit is al een probleem sinds iOS 8 volgens mij.
Soms helpt dat inderdaad. Het helpt ook soms bij het probleem dat de music interface van mijn auto de iPhone niet meer herkent (als afsluiten van applicaties die in de achtergrond sluimeren niet heeft geholpen).
Het komt voor dat uit- en aanzetten niet helpt bij hangende updates, in dat geval verwijder ik de app helemaal en installeer ik die opnieuw.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
jasjenl schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:49:
Heb je dat ook op 3/4g?
Ik had er alleen last van via WiFi dat updates bleven hangen of tergend traag gingen.
Mocht je in ziggo gebied zitten, verander dan de dns van je modem / router eens naar die van Google. (8.8.8.8) en test nog eens.
Probleem was bij mij toen direct verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Banshee schreef op maandag 07 maart 2016 @ 03:28:
[...]

Heb je dat ook op 3/4g?
Ik had er alleen last van via WiFi dat updates bleven hangen of tergend traag gingen.
Mocht je in ziggo gebied zitten, verander dan de dns van je modem / router eens naar die van Google. (8.8.8.8) en test nog eens.
Hier ook soms last van.
Automatische updates staan aan en soms zie je dat de app inderdaad niet doorkomt.
Gelukkig gebeurt dit sporadisch.
Of het providerafhankelijk is, durf ik niet onmiddellijk zeggen.
Omwille van het feit dat ik België woon en dus geen Ziggo kan nemen.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Banshee schreef op maandag 07 maart 2016 @ 03:28:
[...]

Heb je dat ook op 3/4g?
Geen idee, ik heb automatische updates aanstaan dus soms zal het via wifi geüpdate worden en soms via 3g/4g. Ik heb thuis wel Ziggo (voormalig UPC gebied), ik zou die dns truuk eens kunnen proberen maar dat zou toch eigenlijk niet nodig moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
9.3 beta 6 is volgens mij geen steek veranderd ivm. 5. Onder de motorkap updateje mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Valt me wel op dat oude bugs terug komen. Zoals dat je geen resultaten (en ook geen "zoek op web" koppelingen") te zien krijgt met 3rd party keyboards als je zoekt met spotlight. Die stamt al uit iOS8 en al verschillende keren gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
gelukkie schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:47:
Het viel mij op dat wanneer ik mijn iphone in landschapmodus houd dat rechts op het toetsenbord hele handige pijltjes zitten om links en rechts door tekst te navigeren (beetje zoals de pijltjes op een normaal toetsenbord), maar op de iPad zitten deze pijltjes niet (waar ik ze juist graag zou willen!). Is dit ergens aan te zetten of is het iphone only?
Weet iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

gelukkie schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:16:
[...]

Weet iemand hier een antwoord op?
Inderdaad, die waren me nooit opgevallen :D Daar is ook geen instelling voor AFAIK. Maar op de iPad werkt het ook anders denk ik. Daar kun je 2 vingers op je keyboard plaatsen en dan verandert je keyboard in een soort trackpad en kan je zo door de tekst navigeren. Dat is op een groter scherm natuurlijk beter toe te passen en misschien nog wel handiger dan die pijltjes.

[ Voor 37% gewijzigd door page404 op 08-03-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 21:29
page404 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Inderdaad, die waren me nooit opgevallen :D Daar is ook geen instelling voor AFAIK. Maar op de iPad werkt het ook anders denk ik. Daar kun je 2 vingers op je keyboard plaatsen en dan verandert je keyboard in een soort trackpad en kan je zo door de tekst navigeren. Dat is op een groter scherm natuurlijk beter toe te passen en misschien nog wel handiger dan die pijltjes.
Wauw deze tip is goud waard! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 19:28
gertjanw1993 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 21:33:
[...]

Wauw deze tip is goud waard! _/-\o_
Dubbel klikken met 2 vingers op het toetsenbord selecteerd tekst. Als je een selectie hebt en je drukt met 2 vingers op het toetsenbord en je beweegt 1 vinger, kan je de selectie van tekst aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

nagasy schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:32:
[...]

Hier ook soms last van.
Automatische updates staan aan en soms zie je dat de app inderdaad niet doorkomt.
Gelukkig gebeurt dit sporadisch.
Of het providerafhankelijk is, durf ik niet onmiddellijk zeggen.
Omwille van het feit dat ik België woon en dus geen Ziggo kan nemen.
Hier hetzelfde issue met een iPad Air. Verbonden met wifi, er blijven altijd wel wat app updates hangen. Ook gebeurt het vaak dat alle apps beginnen te updaten nadat ik op werk alles bij druk, maar dat er ook direct een aantal weer stoppen met updaten. Google DNS instellen heeft geen effect, provider is XS4ALL (glasvezel).

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-03-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 22:48:
[...]

Hier hetzelfde issue met een iPad Air. Verbonden met wifi, er blijven altijd wel wat app updates hangen. Ook gebeurt het vaak dat alle apps beginnen te updaten nadat ik op werk alles bij druk, maar dat er ook direct een aantal weer stoppen met updaten. Google DNS instellen heeft geen effect, provider is XS4ALL (glasvezel).
Soms wil het ook wel eens helpen om de App Store te resetten. Ook als je op updaten drukt en hij meteen weer stopt...

Verklaar me niet voor gek, maar dat resetten doe je door tien keer op de onderste balk in de App Store te tappen. :P Wil af en toe ook nog eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
page404 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 19:44:
[...]

Thx, goede tip! Dit had ik nooit gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 21:02
EDIT: Elders gevraagd

[ Voor 94% gewijzigd door Suren01 op 10-03-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Lijkt me niet een iOS9 vraag, maar meer abonnement gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb soms een raar WiFi probleem met mijn iPhone: als ik een tijdje via whatsapp heb zitten bellen werkt soms als ik heb opgehangen de hele WiFi verbinding niet meer. Ik heb dan nog wel verbinding met mijn accesspoint maar er komt geen data meer binnen, bij geen enkele app. Pas als ik de WiFi dan even uit en weer aan zet werkt het weer. Dit met de laatste versie van iOS. Ligt dit nu aan iOS of aan de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:00:
Ik heb soms een raar WiFi probleem met mijn iPhone: als ik een tijdje via whatsapp heb zitten bellen werkt soms als ik heb opgehangen de hele WiFi verbinding niet meer. Ik heb dan nog wel verbinding met mijn accesspoint maar er komt geen data meer binnen, bij geen enkele app. Pas als ik de WiFi dan even uit en weer aan zet werkt het weer. Dit met de laatste versie van iOS. Ligt dit nu aan iOS of aan de telefoon?
Of aan Whatsapp als de problemen alleen ontstaan na bellen met Whatsapp.. Helpt het als je Whatsapp afsluit of achtergrond verversen uitzet?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

GerardVanAfoort schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 21:02:
[...]

Of aan Whatsapp als de problemen alleen ontstaan na bellen met Whatsapp.. Helpt het als je Whatsapp afsluit of achtergrond verversen uitzet?
Dat heb ik nog niet geprobeerd, zal ik volgende keer eens checken. Maar dan nog zou ik zeggen dat één app niet de hele WiFi van de telefoon lam zou mogen leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Zojuist de jailbreak gereleased voor IOS 9.1 van Pangu, iemand al gebruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

iOS 9.1 kan niet geinstalleerd worden als je al op 9.2 of hoger zit, dus ik denk niet dat ze die releasen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Hebben meer mensen het probleem dat je opslag continu vol zit. Heb denk ik al meer dan 1gig vrij gemaakt, maar hij blijft 0 bytes vrij geven. Whatsapp doet het nog maar half, foto's maken kan niet etc. Tuurlijk als het vol zit, zit het vol maar ik heb al zoveel opgeschoond. Toevallig vandaag iemand gesproken met hetzelfde probleem. Het lijkt dat hij opslag reserveerd maar geen idee waarvoor. Er zijn geen updates beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik draai momenteel op iOS 9.3 beta 6. Sinds kort lijkt het erop dat de muteswitch het niet meer doet.
Ben benieuwd of dit software/beta gerelateerd is. Lijkt voor nu toch echt een defecte knop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
KraveN schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:37:
Hebben meer mensen het probleem dat je opslag continu vol zit. Heb denk ik al meer dan 1gig vrij gemaakt, maar hij blijft 0 bytes vrij geven. Whatsapp doet het nog maar half, foto's maken kan niet etc. Tuurlijk als het vol zit, zit het vol maar ik heb al zoveel opgeschoond. Toevallig vandaag iemand gesproken met hetzelfde probleem. Het lijkt dat hij opslag reserveerd maar geen idee waarvoor. Er zijn geen updates beschikbaar...
Welke versie van Whatsapp heb je? Kijk iig even hiernaar. http://www.iculture.nl/wh...e-opslagruimte-problemen/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Nu online
Dat lijkt hem te zijn. Heb alle apps weer geïnstalleerd en heb nu 800mb plus vrij! Top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Ook naar Google Chrome kan je even kijken, ik heb meegemaakt dat die app een hoop cache in beslag nam. Even handmatig legen via de instellingen en het scheelt een hoop ruimte.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
breinonline schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:29:
Ook naar Google Chrome kan je even kijken, ik heb meegemaakt dat die app een hoop cache in beslag nam. Even handmatig legen via de instellingen en het scheelt een hoop ruimte.
Dat er geen handiger manier is om dat te legen. Een snelkoppeling of zo iets of op de manier waarop het bij een androidtoestel kan.

Zou Siri dit niet kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door Thombias op 15-03-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Novarion schreef op zondag 13 maart 2016 @ 19:42:
Ik draai momenteel op iOS 9.3 beta 6. Sinds kort lijkt het erop dat de muteswitch het niet meer doet.
Ben benieuwd of dit software/beta gerelateerd is. Lijkt voor nu toch echt een defecte knop..
Ik draai nu beta 7 maar heb er geen last van. In 6 trouwens ook niet dus je switch zal wel defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Die beta's volgen elkaar nu wel heel snel op!
Pagina: 1 ... 25 ... 29 Laatste