Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48

swv

GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:12:
Op beide een developer bèta profiel? Op mijn iPad 3 met pb 9.3 heb ik uitzetten met alleen aan/uit knop wel zonder problemen kunnen doen. App switcher was onduidelijk, met afsluiten apps en locatievoorzieningen/weer haperden te vaak. Daarom weer terug naar 9.2 en nu 9.2.1
(NightShift kan helaas niet op iPad 3..)
Nee op de iPad had ik nog de public beta staan en komt het nu voor de eerste keer voor omdat ie nog niet eerder (uit zichzelf) is gereset. Maar nu heb ik in ieder geval een duidelijke bugomschrijving voor Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb sinds een paar dagen dat Safari op een iPad Air met iOS 9.2.1 crasht als ik iets in het zoekveld middenboven tik.
Als ik "Safari Suggestions" bij Settings uitzet dan heb ik het probleem niet.
Enig idee waarom dit is? Ik heb al gereset, history verwijderd etc.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 21:22
kraades schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:50:
Ik heb sinds een paar dagen dat Safari op een iPad Air met iOS 9.2.1 crasht als ik iets in het zoekveld middenboven tik.
Ik heb deze bug ook in 9.3pb1 en gemeld bij Apple. Ik dacht dat het aan picture in picture mode lag oid maar jou workaround werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Is de crashsafari http://www.iculture.nl/op...p-iphone-mac-crashsafari/ url misschien bij de suggesties binnengeslopen? Ik mag het toch hopen van niet..

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
https://www.reddit.com/r/...ing_after_ios_921_update/
Quote:
I was able to solve it for now. Settings -> Safari -> turn off safari suggestions.
Turning off safari suggestions has it working for me.

Er is dus mogelijk een server side update geweest voor de Safari Suggesties welke nu iedere safari instance laat crashen bij het bezoeken van de adres balk.

[ Voor 25% gewijzigd door ReTechNL op 27-01-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 21:22
ReTechNL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:33:
Quote:
I was able to solve it for now. Settings -> Safari -> turn off safari suggestions.

Er is dus mogelijk een server side update geweest voor de Safari Suggesties welke nu iedere safari instance laat crashen bij het bezoeken van de adres balk.
Dit lijkt mij ook de meest logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
ReTechNL schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:33:
Quote:

Bedankt, die had ik niet gevonden. Ik heb het maar proefondervindelijk ontdekt.
Vreemde is wel dat ik nog een andere iPad Air en 2 iPhone 5S allen met iOS 9.1.2 waar het probleem niet optreedt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
kraades schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Bedankt, die had ik niet gevonden. Ik heb het maar proefondervindelijk ontdekt.
Vreemde is wel dat ik nog een andere iPad Air en 2 iPhone 5S allen met iOS 9.1.2 waar het probleem niet optreedt.
Misschien dat ze het in een gestaagd tempo uitrollen en dus (nog) niet alle apparaten treft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Ook op OS X 10.10 en 10.11 gebeurt het en is de oplossing suggesties uizetten.
http://forums.macrumors.c...r-10-11-3-update.1952997/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:50:
Heb het ook sinds vanmorgen. Safari suggestions uitzetten hielp.

Moet wel server side zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
GerardVanAfoort schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 10:23:
Is de crashsafari http://www.iculture.nl/op...p-iphone-mac-crashsafari/ url misschien bij de suggesties binnengeslopen? Ik mag het toch hopen van niet..
Sowieso doet die site niet veel:

code:
1
2
3
4
5
var total = "";
for( var i = 0; i < 100000; i++ ) {
    total = total + i.toString();
    history.pushState(0,0, total );
}

Die doet je browse historie van die tab vullen met 100.000 items. Dus alsof je in 1x op 100.000 linkjes klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
CRXDelSol schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Sowieso doet die site niet veel:

code:
1
2
3
4
5
var total = "";
for( var i = 0; i < 100000; i++ ) {
    total = total + i.toString();
    history.pushState(0,0, total );
}

Die doet je browse historie van die tab vullen met 100.000 items. Dus alsof je in 1x op 100.000 linkjes klikt.
Ok, net zo als fill disk punt com, een grapje van 4 jaar terug ofzo (werkt ook op pc's :) )

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
dennis_rsb schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:54:
[...]

Het probleem lijkt ook vooral op te treden op het moment dat ik de telefoon langere tijd niet heb ontgrendeld.
Als je 48 uur een device niet ontgrendeld hebt, is het verplicht om je pincode in te voeren. Dan kan je niet unlocken met TouchID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij wil 'ie sowieso elke 48 uur je wachtwoord, ongeacht of je geunlockt hebt of niet. Ik krijg die vraag tenminste ook op willekeurige momenten als ik zeker weten m'n telefoon de afgelopen dag aangeraakt heb.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
CyBeR schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:37:
Volgens mij wil 'ie sowieso elke 48 uur je wachtwoord, ongeacht of je geunlockt hebt of niet. Ik krijg die vraag tenminste ook op willekeurige momenten als ik zeker weten m'n telefoon de afgelopen dag aangeraakt heb.
Op mijn iPhone (die ik continu gebruik) heb ik het nooit, behalve bij een restart.
Op mijn iPad wel, die gebruik ik soms meer dan 48 uur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Ryur schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Als je 48 uur een device niet ontgrendeld hebt, is het verplicht om je pincode in te voeren. Dan kan je niet unlocken met TouchID.
Ik wordt soms ook wel eens 's ochtends verrast. Ik zet altijd de wekker uit door telefoon te unlocken met Touch ID, maar dan blijkt dat m'n tel een reboot/respring heeft gedaan 's nachts, en wil je je wekker unlocken, moet je met je slaap dronken kop die 6-cijferige pincode invullen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:28
Ryur schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:33:
[...]

Eh met langere tijd niet gebruiken bedoel ik +- 2 uur :p nee ik gebruik mijn iPhone en iPad absoluut nooit 48 uur met rust :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Irritant zeg dat de Public bèta's ook aangeboden worden als je op de Closed beta zit.

Hebben meer mensen daar last van?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamoru
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:46
Beta 2 is nu ook voor de public beta testers beschikbaar! Fijn dat Night Shift mode nu ook via het Control Center beschikbaar is.

http://9to5mac.com/2016/0...-2-to-public-beta-testers

"There is only one success--to be able to spend your life in your own way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48

swv

Donstil schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:16:
Irritant zeg dat de Public bèta's ook aangeboden worden als je op de Closed beta zit.

Hebben meer mensen daar last van?
Bij mij wilden mijn iPad en iPhone voor de zoveelste keer deze week niet meer opstarten :( :( Dus ik ga nu voor de allerlaatste keer naar 9.2.1 en dan direct door naar 9.3 PB2. Maar om antwoord te geven op jouw vraag: Heb je een public beta profiel geïnstalleerd ondanks dat je op de developer beta zit? Ik neem aan dat jij dat beta profiel van die franse site geplukt hebt las ik een keer :+ ? Wellicht ligt het daar dan aan. Of zat je al op DB2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:58:
[...]

Bij mij wilden mijn iPad en iPhone voor de zoveelste keer deze week niet meer opstarten :( :( Dus ik ga nu voor de allerlaatste keer naar 9.2.1 en dan direct door naar 9.3 PB2. Maar om antwoord te geven op jouw vraag: Heb je een public beta profiel geïnstalleerd ondanks dat je op de developer beta zit? Ik neem aan dat jij dat beta profiel van die franse site geplukt hebt las ik een keer :+ ? Wellicht ligt het daar dan aan. Of zat je al op DB2?
Nou van die site had ik juist de eerste Closed beta gedownload. Die kan je tegenwoordig meestal wel gewoon installeren zonder registratie namelijk.

Zat inmiddels op Closed beta 2 maar het was idd nog een achtergebleven Public beta profiel. Dat heb ik dus maar verwijderd.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Jamoru schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:23:
Beta 2 is nu ook voor de public beta testers beschikbaar! Fijn dat Night Shift mode nu ook via het Control Center beschikbaar is.

Ik kwam er ook achter, alleen wel op een manier die ik nog niet kende. Ik had namelijk een klacht via de 'feedback' app ingevuld en kreeg netjes antwoord van Apple:
Engineering has implemented changes that are supposed to fix the problem you reported. These changes are in the latest version of the software available to you, 13E5191d.

Feedback ID 1571467, Battery is drained enormously. Battery overview points to calendar/Apple Watch that's used 80% of my battery in the last 24 hours! All in the background. I did not load a beta version of watchOS (running 2.1). iPhone became quite warm today..

Do not reply to this email. Please log into Feedback Assistant and visit your Inbox to let us know if the problem is fixed for you.
Thanks for your feedback,
Ben benieuwd of het mijn probleem oplost :9

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamoru schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:23:

Helaas niet op de iPhone. Daar vind ik NightMode nu juist handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:18:
[...]

Helaas niet op de iPhone. Daar vind ik NightMode nu juist handig.
Euh jawel hoor...en ik vind het eigenlijk maar niets :( Het probleem is dat de andere iconen kleiner worden en ik gebruik flashlight, alarm en foto veel. Ik kan me niet voorstellen dat ik de nightmode veel uit of aan wil zetten. Dat stel je 1x in en als je het echt irritant vind kun je er zo bij. Ja of haal dan de calculator weg of zo.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/2016/01/nightshift-controlcenter-16x9-768x683.png

[ Voor 34% gewijzigd door Spam op 27-01-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik eigenlijk dat hele menu vrijwel nooit :)
Alleen voor de zaklantaarn zo nu en dan.

Maar check. Ik heb dit op Closed beta 2

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/2u5du94.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
Ik kreeg net een melding dat mijn toegangscode binnen 60 minuten gewijzigd moest worden bij het inloggen van mijn iPhone. Verder geen uitleg erbij en is ook weinig over te vinden. Is dit iets van iOS of iets minder vriendelijks? Draai iOS 9.2, geen speciale zaken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Redshark schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:57:
Ik kreeg net een melding dat mijn toegangscode binnen 60 minuten gewijzigd moest worden bij het inloggen van mijn iPhone. Verder geen uitleg erbij en is ook weinig over te vinden. Is dit iets van iOS of iets minder vriendelijks? Draai iOS 9.2, geen speciale zaken verder.
Your passcode is to obvious :) [iPhone] Melding toegangscode wijzigen?
Zie het lijstje

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 13:25
Erg bijzonder zeg en compleet nieuw voor mij :) dacht inderdaad ook aan malware maar blijkbaar is dat niet nodig gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38
Spam schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:45:
[...]

Euh jawel hoor...en ik vind het eigenlijk maar niets :( Het probleem is dat de andere iconen kleiner worden en ik gebruik flashlight, alarm en foto veel. Ik kan me niet voorstellen dat ik de nightmode veel uit of aan wil zetten. Dat stel je 1x in en als je het echt irritant vind kun je er zo bij. Ja of haal dan de calculator weg of zo.
Eens, vind ik ook onbegrijpelijk. En de night mode heeft gewoon een automatische scheduling functie, waarom zou ik hem dan handmatig aan willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:12:
[...]

Eens, vind ik ook onbegrijpelijk. En de night mode heeft gewoon een automatische scheduling functie, waarom zou ik hem dan handmatig aan willen zetten?
Nou het is vooral handig om het uit te zetten. Scheduling is handig maar je kunt geen dagen opgeven. Daardoor gaat hij vrijdag en zaterdag ook om het ingestelde tijdstip aan wat bij mij niet wenselijk is en nu dus "snel" uitgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:38
Donstil schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 07:22:
[...]

Nou het is vooral handig om het uit te zetten. Scheduling is handig maar je kunt geen dagen opgeven. Daardoor gaat hij vrijdag en zaterdag ook om het ingestelde tijdstip aan wat bij mij niet wenselijk is en nu dus "snel" uitgezet kan worden.
Ok, daar had ik niet aan gedacht... Maar ik zou dan liever een knopje willen hebben om de energiebesparing modus uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

TFZ61 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:25:
[...]

Mooie website, goed informatief! Mag ik vragen welk thema jij gebruikt?
Dank! :) Ik gebruik het 'Pixie' thema voor Wordpress.org
http://themeforest.net/it...me-for-creatives/11623840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Apple zou nu toch echt het control panel door de gebruiker moeten laten instellen. Zo'n extra icoontje (night shift) er nu bij is rete onhandig omdat de icoontjes eigenlijk te klein zijn om lekker te bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik zie het probleem niet helemaal. In de regel met de icoontjes van wifi, BT etc staan er toch ook 5? Die hebben dus al tijden die afmeting en daar heb ik nooit iemand over horen klagen.
Ik vind de symmetrie eigenlijk wel aardig bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zijn hier meer mensen met problemen met Swiftkey icm de 9.3 beta? Ik heb vaak bij invulvelden op websites het probleem dat de predicted woorden verdwijnen als ze aangeklikt worden.
Reinstall van de Swiftkey app verhelpt het probleem niet, maar ik zie op internet ook niet veel gebruikers met dit probleem.

/edit:
schijnt opgelost te zijn met 9.3 PB2
https://vip.swiftkey.com/...-not-applied-in-webpages/

[ Voor 19% gewijzigd door shoombak op 28-01-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:45
Zijn er hier al mensen die gebruik kunnen maken van de nieuwe iOS9/Apple ID twee-factor-authenticatie?
Ik wist wel dat Apple dit gefaseerd uit zou rollen, maar ik krijg niet echt het idee dat ze er heel veel vaart achter zetten.
Want momenteel krijg ik nog steeds een melding in IOS 9 en El Capitan dat het niet beschikbaar is voor mijn Apple ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
shoombak schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:52:
Zijn hier meer mensen met problemen met Swiftkey icm de 9.3 beta? Ik heb vaak bij invulvelden op websites het probleem dat de predicted woorden verdwijnen als ze aangeklikt worden.
Reinstall van de Swiftkey app verhelpt het probleem niet, maar ik zie op internet ook niet veel gebruikers met dit probleem.

/edit:
Ik heb over de afgelopen jaar ongeveer 3x swiftkey opnieuw geinstalleerd en het crashed constant. Dus heb ik het opgegeven. Is het nu wel stabiel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Ik heb over de afgelopen jaar ongeveer 3x swiftkey opnieuw geinstalleerd en het crashed constant. Dus heb ik het opgegeven. Is het nu wel stabiel dan?
Heb het tot een paar weken geleden zonder problemen gebruikt, en nu ik 9.3 PB2 geinstalleerd heb lijkt bovenstaand probleem ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-09 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb in het begin ook wel eens wat van die third party keyboards (swiftkey, swype) geprobeerd maar elke keer bleven er toch weer problemen voorkomen zoals het niet verschijnen van het keyboard in sommige gevallen, crashen, etc. Uiteindelijk ben ik toch ook weer naar het standaard toetsenbord teruggegaan, je mist wel bepaalde handige functies dan maar een toetsenbord moet gewoon vlekkeloos werken en dat deden die third party dingen nooit. Is dat inmiddels al beter of blijven die dingen quirks houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Koploper schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:59:
Zijn er hier al mensen die gebruik kunnen maken van de nieuwe iOS9/Apple ID twee-factor-authenticatie?
Ik wist wel dat Apple dit gefaseerd uit zou rollen, maar ik krijg niet echt het idee dat ze er heel veel vaart achter zetten.
Want momenteel krijg ik nog steeds een melding in IOS 9 en El Capitan dat het niet beschikbaar is voor mijn Apple ID.
Ja, ik heb het aan staan.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Mijn gezondheid app is opeens Engels. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Ik heb ineens heel vaak dat je op een website zit je een pop-up krijgt over er. iPhone 6s enquete. Je kan alleen op ok klikken en dan zou je van alles in moeten vullen. Doe ik uiteraard niet maar kom dan ook de website niet op. Heb al adblock erop gezet maar dat werkt niet. Geschiedenis gewist maar dat helpt ook niet. Iemand anders nog tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Nou, ik ben vandaag te laat op werk want het alarm is niet gegaan! Ik had er 1 om wakker te worden en daar zou ik evt doorheen geslapen kunnen hebben, maar ik had ook een alarm als herinnering en die is zeker weten niet gegaan want ik was toen al wakker.

Iemand anders problemen vanochtend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

thefal schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 07:52:
Nou, ik ben vandaag te laat op werk want het alarm is niet gegaan! Ik had er 1 om wakker te worden en daar zou ik evt doorheen geslapen kunnen hebben, maar ik had ook een alarm als herinnering en die is zeker weten niet gegaan want ik was toen al wakker.

Iemand anders problemen vanochtend?
Nee, gewoon op tijd gewekt door m'n iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:46
jasjenl schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:45:
Ik heb in het begin ook wel eens wat van die third party keyboards (swiftkey, swype) geprobeerd maar elke keer bleven er toch weer problemen voorkomen zoals het niet verschijnen van het keyboard in sommige gevallen, crashen, etc. Uiteindelijk ben ik toch ook weer naar het standaard toetsenbord teruggegaan, je mist wel bepaalde handige functies dan maar een toetsenbord moet gewoon vlekkeloos werken en dat deden die third party dingen nooit. Is dat inmiddels al beter of blijven die dingen quirks houden?
Ik weet niet of het komt door Public Beta 2, de recente update van SwiftKey of door het feit dat ik het standaardtoetsenbord 'verwijderd' heb, maar ik heb nu sinds woensdag geen crashes meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jaydenjarno schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 22:44:
Ik heb ineens heel vaak dat je op een website zit je een pop-up krijgt over er. iPhone 6s enquete. Je kan alleen op ok klikken en dan zou je van alles in moeten vullen. Doe ik uiteraard niet maar kom dan ook de website niet op. Heb al adblock erop gezet maar dat werkt niet. Geschiedenis gewist maar dat helpt ook niet. Iemand anders nog tips of ideeën?
Dit heb ik de laatste tijd ook vaak... iPhone 5 met IOS 9.21.

Lijkt wel een beetje van de website af te hangen, de ene site doet het elke keer, de andere niet. Mogelijk ligt het niet aan het toestel?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:45
Mm, ok, het wordt dus ook wel in Nederland uitgerold. Dan moet ik verder maar rustig afwachten. :)
Maar fijn lijkt het me wel, toch een stukje extra veiligheid! Wat zeker niet verkeerd is nu steeds meer in de cloud staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:41:
Dit heb ik de laatste tijd ook vaak... iPhone 5 met IOS 9.21.

Lijkt wel een beetje van de website af te hangen, de ene site doet het elke keer, de andere niet. Mogelijk ligt het niet aan het toestel?
Safari geschiedenis legen, en bij instellingen > privacy > reclame 'stel reclame-id opnieuw in'?
Uiteraard beperk reclame aan.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

loeberce schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:47:
Ik zie het probleem niet helemaal. In de regel met de icoontjes van wifi, BT etc staan er toch ook 5? Die hebben dus al tijden die afmeting en daar heb ik nooit iemand over horen klagen.
Ik vind de symmetrie eigenlijk wel aardig bedacht.
Toch vind ik de onderste balk echt kleiner ogen. Ze voelen minder handig. Ze hadden best iets groter gekund
shoombak schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:52:

/edit:
Swiftkey zei dat het aan Apple ligt. Het gebeurt bij autocorrect zaken. Hel vervelend. Ik heb het met beta 2 nog niet getest...

[ Voor 25% gewijzigd door iAR op 29-01-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:28
Met swiftkey is er ook een bug als je jouw hotspot aanzet. Dan schuift het toetsenbord onderaan buiten je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook iOS 9.3 Beta 2 geïnstalleerd, op mijn iPad Mini 2. Mij vielen gelijk twee bugs op.
1. De Philips Hue app op de iPad verliest om de zoveel tijd zijn connectie met de Hue Bridge.
2. Vervolgens wilde ik dit probleem gaan rapporteren met de Feedback Assistant, alleen inloggen op de Feedback Assistant met Apple_ID werkt niet.

Iemand enig idee hoe ik het probleem met de Philips Hue app kan verhelpen?

Bedankt alvast! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04

Yor

Yor1313#2571

Laat me raden, de site van het AD? Die heeft of in elk geval had een spoof (of hoe noem je dat?) erop zitten. Telkens dezelfde site, meerdere keren tegengekomen.

Open maar eens een andere site...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ook een 'leuke' bug net ontdekt: als ik in de app switcher maar lang genoeg doorscroll crasht ie op een gegeven moment. Zowel op mijn iPhone 5 met iOS 9.2.1 als op mijn iPad 3 met iOS 9.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Zo: dan was de wereld even te klein geweest!

Bron: http://nos.nl/artikel/208...e-op-zwart-te-zetten.html
De Europese Commissie heeft ternauwernood weten te voorkomen dat de opslag van gegevens van Europeanen in de VS was geblokkeerd door de Europese privacywaakhonden. Dat zegt Jacob Kohnstamm, voorzitter van de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens, (voorheen het CBP) tegen de NOS.

In oktober oordeelde het Europese Hof van Justitie dat de privacy van Europeanen in de VS onvoldoende beschermd is. Bedrijven als Apple, Google en Facebook slaan op grote schaal data op, maar dat werd illegaal verklaard.

Gistermiddag, na het passeren van de deadline die het hof had gesteld, lag er eindelijk een akkoord tussen Europa en de VS. "We gingen met 120 kilometer per uur richting een muur, waarbij de iPhone op zwart zou gaan óf we ons werk niet zouden doen", aldus voorzitter Kohnstamm. "Het was een idioot dilemma: dat zou grote economische schade veroorzaken."

Het niet halen van de deadline had betekend dat Amerikaanse bedrijven als Google, Facebook en Apple geen data meer van Europeanen in de VS hadden mogen opslaan. Omdat dat nu massaal gebeurt, zou een dergelijk besluit van de privacywaakhonden grote problemen hebben opgeleverd.
..knip.. staat nog iets meer in het artikel.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
DwightKSchrute schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:20:
[...]

Ik weet niet of het komt door Public Beta 2, de recente update van SwiftKey of door het feit dat ik het standaardtoetsenbord 'verwijderd' heb, maar ik heb nu sinds woensdag geen crashes meer gehad.
Bij mij inderdaad stabiel, is nog lerende in de woorden die ik gebruik. Wel mega fijn dat ik niet de hele tijd tussen engels en NL moet switchen (voor werk). Ik mis wel het dicteer icoontje in Whatsapp nu...is dat terug te halen?
blackspeedy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:27:
Met swiftkey is er ook een bug als je jouw hotspot aanzet. Dan schuift het toetsenbord onderaan buiten je scherm
Ja, dat was me ook al opgevallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
Zijn er problemen met 9.2.1 (13D15)? Iedere ochtend moet ik noodgedwongen Low Power Mode aanschakelen, en de brightness fel verlagen om de dag door te komen qua battery life.

Ik weet nu niet exact of het sinds de update is, maar ik vermoed van wel. Gaat om een 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

blackspeedy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:27:
Dat is met alle notificatiebalken (dus ook locatie, of backgroundtasks als bellen en skype). Maar ff indienen via de feedback.app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 14:07
SanderH_ schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 07:49:
Zijn er problemen met 9.2.1 (13D15)? Iedere ochtend moet ik noodgedwongen Low Power Mode aanschakelen, en de brightness fel verlagen om de dag door te komen qua battery life.

Ik weet nu niet exact of het sinds de update is, maar ik vermoed van wel. Gaat om een 6s.
Ik zou eerst zelf eens kijken welke app veel batterij gebruikt. Vaak is het een buggy app die op de achtergrond blijft draaien (GPS of iets anders) terwijl dat niet de bedoeling is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
loeberce schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:07:
[...]

Ik zou eerst zelf eens kijken welke app veel batterij gebruikt. Vaak is het een buggy app die op de achtergrond blijft draaien (GPS of iets anders) terwijl dat niet de bedoeling is.
Ook aanrader om het GPS pijltje zichtbaar te maken. Zo zie je altijd in de icon tray het pijltje als GPS gebruikt wordt. Als dat het geval is, ga ik naar locatie voorzieningen in instellingen en zie ik in het paars welke app op dat moment mijn locatie gebruikt. Soms wel verrassende resultaten, dan kan je erop reageren.

Veel mensen hebben dat pijltje niet aanstaan. En überhaupt zitten daar bij die instellingen ook nog systeem instellingen verstopt qua GPS gebruik voor onzinnige dingen die gewoon uit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik heb iets vreemds. De mail-app gebruikt 1,7 gb terwijl ik helemaal geen mailadres ingesteld heb. Alles gereset, maar geen resultaat. Meer van jullie dit meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

CRXDelSol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:40:
[...]

Ook aanrader om het GPS pijltje zichtbaar te maken. Zo zie je altijd in de icon tray het pijltje als GPS gebruikt wordt. Als dat het geval is, ga ik naar locatie voorzieningen in instellingen en zie ik in het paars welke app op dat moment mijn locatie gebruikt. Soms wel verrassende resultaten, dan kan je erop reageren.

Veel mensen hebben dat pijltje niet aanstaan. En überhaupt zitten daar bij die instellingen ook nog systeem instellingen verstopt qua GPS gebruik voor onzinnige dingen die gewoon uit kunnen.
Alleen is het een misverstand dat dat pijltje voor de GPS staat.. de locatie wordt door apps namelijk niet altijd middels GPS opgevraagd, een app kan ook een grovere locatie bepaling opvragen en dan wordt de GPS chip niet gebruikt en kost het dus in principe ook geen extra stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
jasjenl schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Alleen is het een misverstand dat dat pijltje voor de GPS staat.. de locatie wordt door apps namelijk niet altijd middels GPS opgevraagd, een app kan ook een grovere locatie bepaling opvragen en dan wordt de GPS chip niet gebruikt en kost het dus in principe ook geen extra stroom.
Elke manier van opvragen (lees: concentratie == extra berekeningen) kost extra stroom. Vaak wordt wel de GPS chip gebruikt, soms van Wifi voor een snellere 'fix'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

CRXDelSol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Elke manier van opvragen (lees: concentratie == extra berekeningen) kost extra stroom. Vaak wordt wel de GPS chip gebruikt, soms van Wifi voor een snellere 'fix'.
Dat is waar, maar de GPS chip gebruikt significant extra stroom, dat is meer waar ik op doelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
CRXDelSol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:40:
Veel mensen hebben dat pijltje niet aanstaan.
Denk dat veel mensen niet eens weten dat dat vinkje uit te zetten is :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
matthijst schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:14:
[...]

Denk dat veel mensen niet eens weten dat dat vinkje uit te zetten is :D
Eerder andersom. Standaard staat ie niet aan. Dat is het eerste wat ik altijd doe, dat vinkje aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:39
jasjenl schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Maar als je het pijltje aanzet en je ziet geen pijltje staan weet je wel zeker dat GPS niet gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Dat vinkje aanslingeren toont dan het gebruik van locatievoorzieningen van systeem voorzieningen zoals kompas kalibreren, mobiel netwerk zoeken enz. wanneer actief. Andere apps, navigatie, en weer enz. zullen altijd het icoon tonen wanneer dit wordt gebruikt.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
CRXDelSol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:12:
[...]

Eerder andersom. Standaard staat ie niet aan. Dat is het eerste wat ik altijd doe, dat vinkje aanslingeren.
Ah, vinkje alleen voor die systeemdingen 8)7
Dacht al, dat je m voor bijvoorbeeld TomTom, Maps etc. uit kon zetten (of aan moest zetten).

[ Voor 94% gewijzigd door matthijst op 04-02-2016 14:43 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik 9.2.1 op de 6S heb is er een bug ontstaan volgens mij. Als ik een foto maak en in de camera app ga ik naar de foto en druk op de deel knop komen de opties bericht, mail, twitter, facebook etcetera in beeld. Allemaal werken behalve Facebook. Die wil niet openen. Dit is sinds de laatste update dus. Ga ik uit de camera app naar foto's en deel ik daar de foto via FB dan lukt het wel. FB app is geupdate.. Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Het heeft even geduurd voordat hij er weer was én dat ik het (crappy) heb opgenomen, maar aanschouw, de iphone animation speed bug:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/axl4bb.png

Dat zou Apple standaard aan moeten zetten. Ja de apps zijn 'preloaded,' maar tenminste niet wachten op die onzinnige effecten die op oude toestellen nog langer duren ook.

[ Voor 1% gewijzigd door Saturnus op 07-02-2016 10:31 . Reden: Vid platform gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:57

breinonline

Are you afraid to be known?

Geen idee wat je bedoeld, je upload een video over iOS naar een site die flash nodig heeft om af te spelen 8)7

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Suggestie voor betere video dump site? (Zonder account.)

https://sendvid.com/n8l44eyb

[ Voor 25% gewijzigd door Saturnus op 07-02-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saturnus schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:36:
[...]

[...]

[...]

[...]

Het heeft even geduurd voordat hij er weer was én dat ik het (crappy) heb opgenomen, maar aanschouw, de iphone animation speed bug:

[afbeelding]

Dat zou Apple standaard aan moeten zetten. Ja de apps zijn 'preloaded,' maar tenminste niet wachten op die onzinnige effecten die op oude toestellen nog langer duren ook.
En nou wil ik het zien met opstarten van de telefoon erbij.
Want ik geloof helemaal niet dat een iPhone 4/4s zo snel de app kan laden en zo snel weer terug naar het homescreen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zeg ook in de tekst dat de app 'preloaded' is. Het punt is niet opstarten, maar task switchen. En in dit geval de animaties die kapot zijn waardoor het zo snel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

CRXDelSol schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 11:42:
[...]

Er zijn meerdere settings die een developer kan kiezen voor de precisie van de locatiebepaling. Die variëren van ca 10 km tot zo nauwkeurig mogelijk. Logischerwijs vraagt de laatste instelling veel meer stroom dan de eerste. En het hangt er ook sterk van af of dit elke seconde gebeurt, of eenmalig bij het starten van de app. Daarnaast speelt de sterkte van het signaal ook een belangrijke rol. Bij een goed GPS-signaal of sterke (wifi)netwerken kost een locatiebepaling ook veel minder energie dan wanneer het signaal zwak is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Saturnus schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:38:
Ik zeg ook in de tekst dat de app 'preloaded' is. Het punt is niet opstarten, maar task switchen. En in dit geval de animaties die kapot zijn waardoor het zo snel wordt.
Je kunt de animaties toch uitzetten, waardoor je alleen een fade transitie overhoudt die sneller is dan de gewone animatie? Persoonlijk vind ik het wel prettig die animaties, het geeft me een beetje het gevoel van visuele feedback. Mijn iPad 3 heeft soms zoveel vertraging dat de animaties niet of nauwelijks meer worden afgespeeld en dan mis ik ze juist. Maar goed, dat zal voor iedereen weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
Saturnus schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:36:
[...]

[...]

[...]

[...]

[afbeelding]

Snap wat je bedoeld. De animatie staat gewoon uit. Bij Android is dit wel in te stellen maar het nadeel is dat als een app eerst opgestart moet worden dat het lijkt alsof er even niets gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:11
jasjenl schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Je kunt de animaties toch uitzetten, waardoor je alleen een fade transitie overhoudt die sneller is dan de gewone animatie?
Helemaal uitzetten kan dus niet. Je blijft iets houden van een overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
jasjenl schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Je kunt de animaties toch uitzetten, waardoor je alleen een fade transitie overhoudt die sneller is dan de gewone animatie? Persoonlijk vind ik het wel prettig die animaties, het geeft me een beetje het gevoel van visuele feedback. Mijn iPad 3 heeft soms zoveel vertraging dat de animaties niet of nauwelijks meer worden afgespeeld en dan mis ik ze juist. Maar goed, dat zal voor iedereen weer anders zijn.
Nee dat is iets anders. Bovendien is die fade net zo traag als die zoom, maar mensen realiseren het zich niet. Het is een mythe dat reduced motion je apparaat sneller maakt. Sterker nog, zoals ik eerder al zei, als je reduced motion gewoon uit hebt, dan weet je exact wanneer de animatie voorbij is, als reduced motion aan is, dan is de fade in veel gevallen nog niet afgelopen, je denkt te kunnen drukken, maar je moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:33

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb het probleem sinds een aantal weken dat ik in Whatsapp niet meer kan dicteren?
Geen instellingen gewijzigd oid. maar microfoontje blijft grijs.
Andere apps werken wel en He siri doet het prima.

Heb een iPhone 6s btw

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Rubman schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:54:
Ik heb het probleem sinds een aantal weken dat ik in Whatsapp niet meer kan dicteren?
Geen instellingen gewijzigd oid. maar microfoontje blijft grijs.
Andere apps werken wel en He siri doet het prima.

Heb een iPhone 6s btw
Probeer eens:

http://www.igeeksblog.com...on-not-working-on-iphone/

[ Voor 66% gewijzigd door xoniq op 09-02-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Eigenlijk al die dingen al geprobeerd behalve telefoon resetten, niet zoveel zin in en echt laatste redmiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Rubman schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:24:
[...]

Eigenlijk al die dingen al geprobeerd behalve telefoon resetten, niet zoveel zin in en echt laatste redmiddel.
Instellingen, privacy, microfoon. Daar een keer Whatsapp toegang tot uit en weer aanzetten?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:41:
[...]

Instellingen, privacy, microfoon. Daar een keer Whatsapp toegang tot uit en weer aanzetten?
Zo simpel, maar effect is er.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 18-09 16:12
Iemand enig idee hoe ik screen mirroring kan doen op mijn samsung smart tv (j6200 serie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 19:31
G.Scholtens schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:59:
Iemand enig idee hoe ik screen mirroring kan doen op mijn samsung smart tv (j6200 serie?)
Ik denk niet dat dat kan aangezien je TV waarschijnlijk geen AirPlay heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ja met een Apple TV :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
http://www.apple.com/nl/s...itale-av-adapter?fnode=91
Bam! € 59,- Heb zelf de 30 pins versie hiervan ooit voor € 40,- aangeschaft, maar die prijzen van dit soort accesoires liggen eigenlijk 50% te hoog..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De meest geavanceerde en budget vriendelijke oplossing is de Chromecast 2.
Voor 39 euro ben je klaar en is compatibel met allerlei platformen zoals IOS, OSX, Android en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:23:
Sinds ik 9.2.1 op de 6S heb is er een bug ontstaan volgens mij. Als ik een foto maak en in de camera app ga ik naar de foto en druk op de deel knop komen de opties bericht, mail, twitter, facebook etcetera in beeld. Allemaal werken behalve Facebook. Die wil niet openen. Dit is sinds de laatste update dus. Ga ik uit de camera app naar foto's en deel ik daar de foto via FB dan lukt het wel. FB app is geupdate.. Herkend iemand dit?
Instellingen, privacy, foto's of camera. Daar de toegang van facebook uit en weer aanzetten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Thombias schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:55:
[...]

De meest geavanceerde en budget vriendelijke oplossing is de Chromecast 2.
Voor 39 euro ben je klaar en is compatibel met allerlei platformen zoals IOS, OSX, Android en Windows.
Chromecast is toch alleen maar voor video en film bestanden te streamen, niet live screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Chromecast is toch alleen maar voor video en film bestanden te streamen, niet live screen?
Je kan ook je telefoonscherm/ipadscherm casten naar je TV.

• G.Scholtens
Thombias schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Met een chromecast bedoel je?

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hij reageert DIRECT op uw vraag of dat kan met een Chromecast, dus uw wedervraag ontgaat mij enigszins.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Thombias schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:01:
[...]

Hoe werkt dat dan? Want dat klinkt alsof je met chromecast hetzelfde kunt als met airplay en dat is volgens mij toch niet het geval. Ik was altijd in de veronderstelling dat apps zelf chromecast moeten ondersteunen en niet dat vanuit iOS zelf chromecast direct werkt.

• Thombias
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:01:
[...]

Hoe werkt dat dan? Want dat klinkt alsof je met chromecast hetzelfde kunt als met airplay en dat is volgens mij toch niet het geval. Ik was altijd in de veronderstelling dat apps zelf chromecast moeten ondersteunen en niet dat vanuit iOS zelf chromecast direct werkt.
Via de Chromecast app kan je kiezen tussen scherm of audiocasten.
Als je voor schermcasten kiest dan zie je het scherm van je telefoon op je televisie beeldscherm en kan je dus je apps afspelen via je telefoon op je beeldscherm.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Thombias schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Via de Chromecast app kan je kiezen tussen scherm of audiocasten.
Als je voor schermcasten kiest dan zie je het scherm van je telefoon op je televisie beeldscherm en kan je dus je apps afspelen via je telefoon op je beeldscherm.
Ah, dat wist ik niet, ik ging er vanuit dat zodra je vanuit de chromecast app switcht naar een andere app het chromecasten weer uitgeschakeld wordt.

[edit]Hm, als ik dit artikel lees blijf ik toch de indruk krijgen dat het niet zo werkt als ik dacht, m.a.w. apps moeten nog steeds wel zelf echt chromecast ondersteunen en je zult bijv. het homescreen nooit zien op je tv, wat het dus toch geen volledig gelijkwaardig alternatief voor airplay maakt.

[ Voor 27% gewijzigd door jasjenl op 11-02-2016 14:21 ]

• Thombias
  • Niet online
jasjenl schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:00:
[...]

Ah, dat wist ik niet, ik ging er vanuit dat zodra je vanuit de chromecast app switcht naar een andere app het chromecasten weer uitgeschakeld wordt.

[edit]Hm, als ik dit artikel lees blijf ik toch de indruk krijgen dat het niet zo werkt als ik dacht, m.a.w. apps moeten nog steeds wel zelf echt chromecast ondersteunen en je zult bijv. het homescreen nooit zien op je tv, wat het dus toch geen volledig gelijkwaardig alternatief voor airplay maakt.
Nee, iculture heeft het verkeerd. (Je kunt je homescreen op je tv casten). Maar dat komt omdat ze vrij partijdig zijn misschien. En misschien moet je ook andere bronnen raadplegen.
Chromecast kan alles wat appletv kan en meer.

Youtube: YouTube: Google Chromecast 2.0 2015 | Everything you need to know!

[ Voor 12% gewijzigd door Thombias op 11-02-2016 14:41 ]

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ok, zal me er eens wat verder in verdiepen, ik was altijd nog wel op zoek naar iets airplay achtigs, maar de Apple TV lijkt me ook niet zaligmakend en vrij duur. Chromecast is nog betaalbaar om eens te proberen.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:20
Er zit een aardige bug in iOS 9.3 beta die alle 64 bit devices bricked:

https://www.reddit.com/r/...tings_to_jan_1_1970_will/

Probeer het vooral zelf niet uit :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste