Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppers ik heb een vraag en kon het niet terug vinden in dit topic of ik zit verkeerd.

Ik heb een iPhone 6s en zit nu in Oostenrijk waar ik schitterende plaatjes aan het schieten ben met mijn DSLR. Nu wil ik die op mijn telefoon zetten. Na wat zoeken met Google zag ik dat er een lighting to sd card reader is. Volgends de Apple.com werkt die met de iPhone maar ik vroeg mij af of er tweakers zijn die dit al geprobeerd hadden in het eggie :) als dit werkt dan haal ik die kabel meteen even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
SteffenV schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:07:
Iemand bekend met dit probleem in 9.2: een lege camera roll wordt bij "Opslag/Gebruik" nog steeds als 1.0 GB aan data op de iPhone aangegeven. Alles is weg, echt alles.

Is er een oplossing voor? Alles resetten?
Niet alleen 9.2 eigen. Zet automatische datum uit. Zet vervolgens je datum handmatig een paar jaar terug. Ga naar je fotorol. Tada ineens verschijnt er een shitload aan cache bij onlangs verwijderd. Heb dit eens bij mijn zusje gedaan na wat Google werk, getest en welbevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

MenN schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 18:04:
zou kunnen ja, maar 'achter de schermen' gebruikt photos een belabberd systeem om de fotos op te slaan. Ik wil ze gewoon in een foto in de fotos folder van de finder. Importeer je ze in de fotos app, dan ben je ook gelijk daar aan gebonden, aangezien al je fotos dus in die bibliotheek staan, in plaats van logische folders in de finder.

Waar bijv. een iTunes dat probleemloos doet en een prima gestructureerde bibliotheek heeft, is de fotos bibliotheek niet erg logisch opgebouwd waarbij bijv elke foto zijn eigen map heeft ect.

Tot en met iOS 7 was het geen probleem en kon ik prima de fotos importeren, maar ik vertik het gewoon om al mijn fotos achter slot en grendel te zetten in de photos bibliotheek.
Je kunt ze importeren in Photos.app en vervolgens weer exporteren als version (zo heet dat niet maar werkt wel zo). Je kunt ze dan a la Windows in mapjes onderbrengen.

Maar ik begrijp je punt wel. Ik aak wel gebruik van iCloud Photo Library maar importeer daar dus mijn RAW fotos niet in. Die doe ik nog via Aperture en exporteer daar weer jpegs uit naar Photos... 8)7
Belecthor schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:38:
Zijn er mensen die al gebruik maken van dat multitasken met twee apps op het scherm? Ik vind het idee heel leuk, maar weinig apps ondersteunen het nog maar, dus het voelt nog een beetje als een beta versie.
Ik gebruik het nooit. Ik heb wel veel (ongebruikte) apps in de lijst. Ik be ndus meer tijd kwijt aan het zoeken van de nieuwe app dan even copy past via de multitasker. Hopelijk kun je in de volgende update bepaalde apps uitschakelen voor slide-over en split-view... nu is het veel te onhandig.

En mijn iCloud Mail gebruikt altijd nog flink wat MB's terwijl ik iCloud mail niet gebruik... volgens mij zijn het mijn oude notes (van voor iOS9/El Capitan). Ik las laatst dat Apple die als mail opsloeg.
Hoe krijg ik die weg? Ik zie ze nergens namelijk...

[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 05-01-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Beta 2 van 9.2.1 was maar iets van 27Mb en die is dan alleen binnen te halen met Wifi. Niet echt van deze tijd die eis. Of is het een instelling ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
iAmRenzo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:35:
En mijn iCloud Mail gebruikt altijd nog flink wat MB's terwijl ik iCloud mail niet gebruik... volgens mij zijn het mijn oude notes (van voor iOS9/El Capitan). Ik las laatst dat Apple die als mail opsloeg.
Hoe krijg ik die weg? Ik zie ze nergens namelijk...
Op iOS notities, linksboven < klikken, en daar staan verwijderde. Sinds iOS 9, dus oude verwijderde zouden er dan eigenlijk niet in horen te staan, laat staan dataverbruik veroorzaken.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

GerardVanAfoort schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 00:27:
Op iOS notities, linksboven < klikken, en daar staan verwijderde. Sinds iOS 9, dus oude verwijderde zouden er dan eigenlijk niet in horen te staan, laat staan dataverbruik veroorzaken.
Daar staan er geen meer (en worden automatisch na 30 dagen verwijderd).
Daarom vind ik het ook zo vreemd. Ik ga eens kijken of ik Yosemite in een VM krijg om te zien of de oude notities daar nog wel staan.

/edit
In Yosemite staan alle notes er nog zoals ze waren voor de conversie naar El Capitan. Ik heb ze dus maar verwijderd en "mail" neemt nu nog maar een paar kb in. Wel een beetje slordig van Apple.

[ Voor 16% gewijzigd door iAR op 06-01-2016 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:34
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:19:
Toppers ik heb een vraag en kon het niet terug vinden in dit topic of ik zit verkeerd.

Ik heb een iPhone 6s en zit nu in Oostenrijk waar ik schitterende plaatjes aan het schieten ben met mijn DSLR. Nu wil ik die op mijn telefoon zetten. Na wat zoeken met Google zag ik dat er een lighting to sd card reader is. Volgends de Apple.com werkt die met de iPhone maar ik vroeg mij af of er tweakers zijn die dit al geprobeerd hadden in het eggie :) als dit werkt dan haal ik die kabel meteen even!
Werkt gewoon prima. SD card reader met SD kaart in je iPhone pluggen, Photos app openen en je ziet vanzelf de import optie. Ben er wel achter gekomen dat de fotos in een DCIM folder moeten staan en 8 tekens moeten hebben als bestandsnaam, maar elke courante camera doet dat wel (wel handig om te weten als je andere fotos even via een SD kaart naar je iPhone wilt overhevelen).

Brainfart gehad; ik gebruik m op de iPad, niet de iPhone. JediGeub een DM gestuurd om te voorkomen dat ie m toch koopt voor z'n iPhone.

[ Voor 6% gewijzigd door Viccers op 07-01-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viccers schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:52:
[...]

Werkt gewoon prima. SD card reader met SD kaart in je iPhone pluggen, Photos app openen en je ziet vanzelf de import optie. Ben er wel achter gekomen dat de fotos in een DCIM folder moeten staan en 8 tekens moeten hebben als bestandsnaam, maar elke courante camera doet dat wel (wel handig om te weten als je andere fotos even via een SD kaart naar je iPhone wilt overhevelen).
Thanks! Morgen even halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb een probleem met automatisch gegevens invullen op websites.
In mijn contact kaart heb ik zowel mijn thuis als werkadres vermeld.
Als ik automatisch gegevens laat invullen, vult hij altijd mijn werkadres in. Ik krijg het nergens voorelkaar om dat te wijzigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Je kunt de formulieren wissen. Dan moet je helaas wel overal alles opnieuw invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyloba
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-12-2022
Is die wallet app ergens nuttig voor? Ik kan hier blijkbaar geen klantenkaarten insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat was voorheen Passbook geloof ik, en daar kun je wel klantenkaarten in kwijt. Maar daar zijn betere apps voor vind ik.

Ik gebruik het voor de bioscoopkaarten, vliegtickets en hotelreserveringen alleen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Y.Y.Eagle schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 14:12:
Je kunt de formulieren wissen. Dan moet je helaas wel overal alles opnieuw invoeren.
Ik geloof niet helemaal dat ik je volg... die optie is er volgens mij niet in iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
YouTube in 1440P voor 6S Plus, iPad Air2 en iPad Pro!

"YouTube heeft een nieuwe resolutie toegevoegd aan de iOS-app, die voorlopig alleen eigenaren van een iPhone 6s en bepaalde iPads zoals de Air 2 en Pro te gebruiken is. Met de nieuwe modus kunnen video’s in 1440p afgespeeld worden, wat de video’s weer net wat scherper maakt dan met 1080p het geval is."

Bron: http://www.iculture.nl/youtube-1440p-videos-iphone-6s-plus/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

iAmRenzo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:23:
[...]

Ik geloof niet helemaal dat ik je volg... die optie is er volgens mij niet in iOS.
Dit bedoel ik. Maar ik twijfel nu of dit is wat je zoekt.

[ Voor 5% gewijzigd door Y.Y.Eagle op 10-01-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
iAmRenzo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:36:
Ik heb een probleem met automatisch gegevens invullen op websites.
In mijn contact kaart heb ik zowel mijn thuis als werkadres vermeld.
Als ik automatisch gegevens laat invullen, vult hij altijd mijn werkadres in. Ik krijg het nergens voorelkaar om dat te wijzigen!
In correctheid niet de mooiste oplossing, maar wel een voor jouw probleem met invullen:

Werkadres invullen als jouw thuisadres en vice versa.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:01:
YouTube in 1440P voor 6S Plus, iPad Air2 en iPad Pro!

"YouTube heeft een nieuwe resolutie toegevoegd aan de iOS-app, die voorlopig alleen eigenaren van een iPhone 6s en bepaalde iPads zoals de Air 2 en Pro te gebruiken is. Met de nieuwe modus kunnen video’s in 1440p afgespeeld worden, wat de video’s weer net wat scherper maakt dan met 1080p het geval is."

Bron: http://www.iculture.nl/youtube-1440p-videos-iphone-6s-plus/
Leuk, hogere kwaliteit is altijd beter natuurlijk d:)b
Waar ik mij eigenlijk altijd aan erger dat YouTube filmpjes nooit automatisch op de hoogst mogelijk kwaliteit worden afgespeeld, kunnen ze daar niet wat aan doen (of heb ik een instelling gemist?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
B-Real schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:09:
[...]
Waar ik mij eigenlijk altijd aan erger dat YouTube filmpjes nooit automatisch op de hoogst mogelijk kwaliteit worden afgespeeld, kunnen ze daar niet wat aan doen (of heb ik een instelling gemist?)
Lijkt me als je ingelogd blijft in de app een instelling die onthouden kan worden. Zolang je niet inlogd lijkt het me verstandig dat ze niet standaard en altijd de hoogste kwaliteit selecteren. Dataverbruik mobiel!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:12:
[...]

Lijkt me als je ingelogd blijft in de app een instelling die onthouden kan worden. Zolang je niet inlogd lijkt het me verstandig dat ze niet standaard en altijd de hoogste kwaliteit selecteren. Dataverbruik mobiel!
Volgens mij doet joetoep dat gewoon op basis van hoe snel je lijn is. Hier onthoudt ie dat ook niet op de laptop van de zaak. Moet ik vaak handmatig op HD zetten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

B-Real schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:09:
[...]

Dit.
Plus dat wanneer je niet op een wifi netwerk zit, je helemaal geen hoge resoluties kan zien.
Ik heb dit opgelost door ProTube te gebruiken, je geeft in de instellingen aan welke resolutie je wilt gebruiken (tot 4K) en deze zal hij op wifi en op cellular (wanneer aangegeven) gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
iOS 9.3 bèta (nog geen publieke bèta) is uit.
Nightshift - die de hoeveelheid blauw in de avond verminderd (beschikbaar op iPhone 5S, iPad Air en nieuwer)
Multi gebruiker ondersteuning (mogelijk alleen binnen educational envoirement)
Deze update is gericht op onderwijs onderteuning en Apps in iOS.

http://www.apple.com/education/preview/
nieuws: Apple brengt bèta van iOS 9.3 met onderwijsapplicaties uit

Edit: iOS 9.3 publieke bèta is nu ook beschikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 14-01-2016 22:33 . Reden: Public bèta ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:30
Voor de mensen die 9.3 al op hun device hebben staan: Staat er al een Classroom-app bij? Ik ben geïnteresseerd in die app, maar heb nog geen developeraccount. Als er van Classroom al wat te zien is schaf ik het wèl aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Bobbus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:11:
Voor de mensen die 9.3 al op hun device hebben staan: Staat er al een Classroom-app bij? Ik ben geïnteresseerd in die app, maar heb nog geen developeraccount. Als er van Classroom al wat te zien is schaf ik het wèl aan.
Heb je bovenstaande link naar Apple ook gelezen? Ja dus. Zie ook http://www.iculture.nl/ios-9-3-nieuwe-functies/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Tof!

Night Shift lijkt me de meest interessante feature van iOS 9.3 :) Ik heb een bericht gemaakt met wat handige informatie over de Night Shift functie.

http://sjoerdo.nl/2016/01...s-in-ios-9-3-night-shift/

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/0L3i3U461P2Z3n3L373c/NightShift2.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door SJOE®DO op 12-01-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
SJOE®DO schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:20:
Tof!

Night Shift lijkt me de meest interessante feature van iOS 9.3 :) Ik heb een bericht gemaakt met wat handige informatie over de Night Shift functie.

[afbeelding]
Mooi vormgegeven website man! Bookmarked :) Ik heb ook even de ondersteunende devices voor NightShift in mijn post gezet.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:39:
[...]

Mooi vormgegeven website man! Bookmarked :)
Dank! :*) Ik probeer hem wat beter bij te houden, dat schiet er nog wel eens bij in :)

[ Voor 72% gewijzigd door SJOE®DO op 12-01-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO

SJOE®DO

Gadget enthusiast

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:39:
[...]

Ik heb ook even de ondersteunende devices voor NightShift in mijn post gezet.
Top ja, dat is wel handig om te weten voordat je met een oud device heel enthousiast wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
9.3 geïnstalleerd op mijn iPad, nightshift werkt. Ben benieuwd of het vanavond in bed ook echt rustiger aan de ogen is en je er minder actief door blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:04
Hmmz, ik wil de 9.3 op mn iPad installeren, heb de stappen via Apple.com doorgelopen (inloggen, profiel installeren (enroll), herstart, maar daarna krijg ik niet de optie om 9.3 beta te installeren. Bij software update wordt 9.2.1 en 'de software is up-to-date' aangegeven.
Mis ik nou een stap oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
deBennie schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 10:07:
Hmmz, ik wil de 9.3 op mn iPad installeren, heb de stappen via Apple.com doorgelopen (inloggen, profiel installeren (enroll), herstart, maar daarna krijg ik niet de optie om 9.3 beta te installeren. Bij software update wordt 9.2.1 en 'de software is up-to-date' aangegeven.
Mis ik nou een stap oid?
Heb je je ingeschreven voor de public beta? Die is namelijk nog niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ah is dat t. Ok, dan is het nog even wachten. Is het bekend wanneer de public beta uitkomt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
Meestal 1 of 2 dagen na de developers-beta. Dat zou vanavond kunnen zijn, maar dat is geen zekerheidje.

Ik heb een andere vraag: ik krijg als ik mijn iPhone unlock via Touch ID de melding dat ik mijn pincode binnen 60 minuten moet wijzigen (en daarna na 59 etc.). Iemand anders die deze melding ook heeft gehad en is dit veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Owkay, thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij grote releases point releases loopt de Public beta meestal pas gelijk zodra de tweede closed beta uitkomt.

Je kunt trouwens de 9.3 Closed beta gewoon installeren (als update) zonder developer account.
Draait prima, heb mijn 6s plus ermee geüpdate en ga zo de iPad even doen.

Night mode is erg lelijk als je het voor het eerst aanzet maar daarna in bed toch wel fijn.
Ik heb er al een vast tijdstip voor ingesteld in ieder geval, voelt wel als een blijvertje.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:45:
Bij grote releases point releases loopt de Public beta meestal pas gelijk zodra de tweede closed beta uitkomt.

Je kunt trouwens de 9.3 Closed beta gewoon installeren (als update) zonder developer account.

Night mode is erg lelijk als je het voor het eerst aanzet maar daarna in bed toch wel fijn.
Ik heb er al een vast tijdstip voor ingesteld in ieder geval, voelt wel als een blijvertje.
Hoe stabiel is deze beta? Ben erg nieuwsgierig naar de Night Shift.

Tijd geleden wel eens aan betas gedaan, wellicht maar weer eens doen.
Gaan (beta)updates tegenwoordig ook OTA of enkel via iTunes?
En wanneer de public release er is moet je de iPhone wel d.m.v. iTunes herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 11:45:

Hoe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iTunes starten > iPhone aansluiten > Back-up maken > update klikken met Option ingedrukt > ipsw selecteren > wachten > klaar.
Novarion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Hoe stabiel is deze beta? Ben erg nieuwsgierig naar de Night Shift.

Tijd geleden wel eens aan betas gedaan, wellicht maar weer eens doen.
Gaan (beta)updates tegenwoordig ook OTA of enkel via iTunes?
En wanneer de public release er is moet je de iPhone wel d.m.v. iTunes herinstalleren.
Ik installeer die beta altijd eigenlijk, vind het altijd wel leuk om mee te rommelen.
De dot release bèta's zijn meestal wel goed te doen met 9.3 ook nog niets gehad wat niet werkte eigenlijk. Batterij (pas twee dagen uit natuurlijk) is ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:50:
[...]

iTunes starten > iPhone aansluiten > Back-up maken > update klikken met Option ingedrukt > ipsw selecteren > wachten > klaar.

[...]

Ik installeer die beta altijd eigenlijk, vind het altijd wel leuk om mee te rommelen.
De dot release bèta's zijn meestal wel goed te doen met 9.3 ook nog niets gehad wat niet werkte eigenlijk. Batterij (pas twee dagen uit natuurlijk) is ook gewoon prima.
Thanks, ga 't maar weer eens doen. De makkelijkste manier is denk inderdaad via iTunes en vervolgens de gedownloade IPSW te selecteren.
Problem: Lijkt of 'ie nergens beschikbaar is (IPSW.me etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Novarion schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:01:
[...]

Thanks, ga 't maar weer eens doen. De makkelijkste manier is denk inderdaad via iTunes en vervolgens de gedownloade IPSW te selecteren.
Problem: Lijkt of 'ie nergens beschikbaar is (IPSW.me etc.)
Ik heb hem online wel gevonden maar de directe link mogen we hier niet delen.,

Ik kan je wel adviseren om op google eens te zoeken naar "ios 9.3 beta ipsw" en het dan een beetje in de franse hoek te zoeken ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Donstil schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb hem online wel gevonden maar de directe link mogen we hier niet delen.,

Ik kan je wel adviseren om op google eens te zoeken naar "ios 9.3 beta ipsw" en het dan een beetje in de franse hoek te zoeken ;) .
Mooi, thanks! _O- Exact mijn zoekopdracht.
In eerste instantie de Franse geskipt, want hé dat kan het nooit zijn.. :9

Edit: Inmiddels geïnstalleerd, alles werkt prima. Nog geen gekke bugs tegen gekomen.
Night Shift vind ik een aardige toevoeging, was al bekend met f.lux voor iOS.
Zag in een aantal update screenshots dat ook de Health/Gezondheids app is aangepast met oa. de kleuren van de Apple Watch. Alleen zie ik dit niet terug, wellicht nog niet in deze beta.

[ Voor 27% gewijzigd door Novarion op 13-01-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik gebruik ook de beta op het moment (bij Apple zelf weg), en moet zeggen dat 'Night Shift' werkt wel heel soepel als je die eenmaal gescheduled hebt. Je merkt niet eens dat ie aan gaat, schuif langzaam de kleur naar de gewenste gamma instellingen op basis van licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

De publieke bèta van 9.3 is uit maar helaas staat er nog steeds een update naar 9.2.1.
Moet ik die nu eerst installeren voordat ik naar 9.3 kan? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Is dat erg dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:06:
De publieke bèta van 9.3 is uit maar helaas staat er nog steeds een update naar 9.2.1.
Ik raad je wel aan dit te doen.
Precies zoals ik het had gedaan, ik had zelf ook niet de meest recente versie voor de beta.

Dus eerst even een fresh install gedaan volgens het boekje door middel van iTunes, vervolgens reservekopie terugzetten.Tot slot updaten (niet restoren) naar 9.3 beta 1. Hoe je het slot aanpakt zijn verschillende manieren voor ik zelf deed het via iTunes en even shift/command op de updateknop en de IPSW selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:06:
Ik heb deze week eerst 9.2.1 PB gewoon over 9.2 heen gezet, zonder fresh install. Gisteren 9.3 PB update geïnstalleerd.

Algemeen: Night Shift Devices

Night Shift is a feature in iOS 9.3, but as it turns out, it isn't a feature that's available on all of the devices able to run iOS 9. Night Shift requires a 64-bit processor, which encompasses the A7, A8, A8X, A9, and A9X. The iPhone 5s and later, the iPad mini 2 and later, the iPad Air and later, the sixth-generation iPod touch, and the iPad Pro can be used with Night Shift.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Novarion schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 09:47:
Ik raad je wel aan dit te doen.
Precies zoals ik het had gedaan, ik had zelf ook niet de meest recente versie voor de beta.

Dus eerst even een fresh install gedaan volgens het boekje door middel van iTunes, vervolgens reservekopie terugzetten.Tot slot updaten (niet restoren) naar 9.3 beta 1. Hoe je het slot aanpakt zijn verschillende manieren voor ik zelf deed het via iTunes en even shift/command op de updateknop en de IPSW selecteren.
Wel een gedoe. Ik HD graag vanaf 9.2 stable naar 9.3 beta geüpdatet.
Kun je als public beta tester bij de ispw's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Mar.tin schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:18:
Ik weet niet zeker of het aan T-mobile ligt of dat het toeval is, maar plots krijg ik al 2 dagen op rij om ruwweg hetzelfde tijdstip een MMS instelSMS van T-Mobile...

[afbeelding] [afbeelding]
Joh! nieuws: T-Mobile activeert 4g+ op netwerk

iPhone 6S ondersteund dit.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
iAmRenzo schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 12:54:
[...]

Wel een gedoe. Ik HD graag vanaf 9.2 stable naar 9.3 beta geüpdatet.
Kun je als public beta tester bij de ispw's?
Kleine moeite, kost alleen eventjes. Valt opzich mee hoor. :)
Je kan het uiteraard ook zo proberen, OTA naar de nieuwste zou ook mogelijk zijn om vervolgens naar de beta te gaan.

De IPSW is makkelijk te vinden via Google, een Franse site was erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:16
Ik zoek een goede adblocker voor Safari in iOS 9. Ik heb er een aantal geprobeerd. Adblock Plus, focus by Firefox (Mozilla), Purify, ad-blocker for safari (L.schoenmaker).

De meeste blokten te veel / sites waren niet goed werkend. Ook was bijv de advertentie geblokt, maar op die plaats was duidelijk te zien dat er een advertentie normaal zou staan. Of je kon sites niet whitelisten. Purify beviel het best, maar ook daarbij werktte sites slecht zoals de vodafone en kpn site.

Wat raden jullie aan / wat gebruiken jullie? Crystal heb ik overigens nog niet geprobeerd. Is dat een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik crystal, werkt prima. Het is niet zo goed als mijn Sinkhole thuis maar komt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Ik heb iOS 9.3 vanmiddag geïnstalleerd, maar ik krijg Touch ID niet werkend binnen de notities app. Als ik een nieuwe notitie aanmaak en dan naar de opties ga binnen dat document krijg ik alleen kopieer en druk af te zien.

Dit terwijl ik Touch ID heb geselecteerd en ook een back-up wachtwoord heb aangemaakt. Iemand die dit probleem ook heeft/had en de oplossing weet?

Ik kom er net achter dat het pas werkt als je de notitie app volledig bijwerkt.. Vandaar dat ik al die nieuwe functies niet kon vinden 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door mprkooij op 15-01-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:55

swv

mprkooij schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:34:
Ik heb iOS 9.3 vanmiddag geïnstalleerd, maar ik krijg Touch ID niet werkend binnen de notities app. Als ik een nieuwe notitie aanmaak en dan naar de opties ga binnen dat document krijg ik alleen kopieer en druk af te zien.

Dit terwijl ik Touch ID heb geselecteerd en ook een back-up wachtwoord heb aangemaakt. Iemand die dit probleem ook heeft/had en de oplossing weet?

Ik kom er net achter dat het pas werkt als je de notitie app volledig bijwerkt.. Vandaar dat ik al die nieuwe functies niet kon vinden 8)7
Ha! Was net een reactie aan het typen. Ik heb het door jou nu voor het eerst geprobeerd maar weet nog niet wat ik er mee ga doen en wat ik er voor gevoelige info in zou zetten. Maar het werkt best leuk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
sww89 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:46:
[...]

Ha! Was net een reactie aan het typen. Ik heb het door jou nu voor het eerst geprobeerd maar weet nog niet wat ik er mee ga doen en wat ik er voor gevoelige info in zou zetten. Maar het werkt best leuk zo :)
Er zijn nog wel een aantal verbeterpunten. Zo kun je gewoon nog een stuk tekst van het document zien, ook al zit het document op "slot". En je kunt het document gewoon verwijderen als er een wachtwoord op zit. Zonder dat hij om een wachtwoord vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

mprkooij schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 22:50:
[...]

Er zijn nog wel een aantal verbeterpunten. Zo kun je gewoon nog een stuk tekst van het document zien, ook al zit het document op "slot". En je kunt het document gewoon verwijderen als er een wachtwoord op zit zonder dat hij vraagt om een wachtwoord.
De notitie app al afgesloten? Of jouw iPhone/iPad even op standby gezet? Het is namelijk alleen nuttig in het scenario van je device ergens rond laat slingeren en je hebt er dan ook weinig aan als het beveiligde document 'actief' is wanneer ie uit je handen wordt gerukt. Probeer maar. Er is wel over nagedacht. Dat van de prullenbak is inderdaad een foutje lijkt mij. Verplaatsen naar de prullenbak kan zonder wachtwoord, maar vervolgens vanuit de prullenbak weer terug verplaatsen vereist wel weer een wachtwoord.

Edit: of doelde je op de titel van de notitie? Die moet uiteraard wel kenbaar blijven anders weetje niet welke notities waar zitten :P

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 15-01-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Iemand dit ook al tegen gekomen met iOS 9.3 bèta? In de dagweergave werd het weer niet ververst, locatievoorziening schakelde niet in (wel met find my iPhone). Ik heb bij instellingen, privacy, locatievoorzieningen weer uit en aan gezet en toen was het verholpen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Donstil schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 21:03:
Ik gebruik crystal, werkt prima. Het is niet zo goed als mijn Sinkhole thuis maar komt in de buurt.
Kun je whitelisten? Werken de meeste sites goed zonder te whitelisten? En op de plaats waar de reclame stond is dat nu een ''hokje'' geworden of is het gewoon netjes weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennis_rsb schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:00:
[...]

Kun je whitelisten? Werken de meeste sites goed zonder te whitelisten? En op de plaats waar de reclame stond is dat nu een ''hokje'' geworden of is het gewoon netjes weg?
Ooh geen idee of je kunt Whitelisten eigenlijk.
Ik kom maar zelden op websites welke onleesbaar zijn met een Adblocker.

Een goeie Adblocker laat geen wit vakje zien toch? Althans ik merk dat nooit, zowel niet met mijn sinkhole als met Crystal.

Al moet ik wel zeggen dat ik liever witte vakjes zie dan reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Donstil schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:56:
[...]

Ooh geen idee of je kunt Whitelisten eigenlijk.
Ik kom maar zelden op websites welke onleesbaar zijn met een Adblocker.

Een goeie Adblocker laat geen wit vakje zien toch? Althans ik merk dat nooit, zowel niet met mijn sinkhole als met Crystal.

Al moet ik wel zeggen dat ik liever witte vakjes zie dan reclame.
Dank voor je reactie. Nee ik weet ook even niet meer bij welke adblocker dit was, dat witte vakje. Maar heb dit wel gezien. Ik heb vanavond Crystal en ook even 1blocker geprobeerd. 1blocker is te beperkt vindt ik, ja als je de betaalde versie koopt kun je wel wat meer. Crystal heb ik dus ook gekocht, ziet er goed uit. Ik mis dus wel de whitelist functie, zo te zien zit dat er gewoon niet in.. Wel heb ik in de FAQ gekeken van de app, en daar staat wel dat als je in Safari zit, en je houdt de reload knop ingedrukt, dan kun je wel een site openen zonder adblocker. Maar dat is niet echt whitelisten volgens mij, want je geeft hem eigenlijk alleen tijdelijk even die betreffende pagina permissie om zonder adblocker te werken. Ik ga in elk geval Crystal morgen nog verder bekeken. Om te beginnen op de iPad, mocht hij goed bevallen dan ook op de iPhone. Maar 1 ding is mij wel duidelijk, je merkt dat adblocker op iOS nog in de kinderschoenen staat. Op de computer heb ik goede ervaringen met zowel adblock plus als ublock origin, ublock origin is wel wat lichter en dat is ook de blocker die ik nu gebruik sinds afgelopen zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja klopt dat is een feature van Safari idd.

Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/a1iauh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:49
Ik heb nu een week een iPhone 6s. Deze bevalt prima, alleen vind ik dat de batterij vrij snel leegloopt. De telefoon geeft aan dat ik het toestel al 4 uur gebruikt heb, terwijl ik alleen wat op Twitter en WhatsApp gezeten heb. Apps verversen op achtergrond staat uit, maar toch verdwijnt er binnen vijf minuten toch wel 2 a 3 procent. Daarnaast heb ik de telefoon vannacht helemaal uitgezet. Toen ik hem vanochtend aandeed stond hij op 58% en nog geen minuut later sprong hij naar 54%.

Heb de iPhone ook even aan mijn Mac gehangen en even wat dingen bekeken in Coconut Battery. Daar zie ik geen rare dingen in de zin van de capaciteit van de batterij. Het 'probleem' heb ik sinds de update naar iOS 9.2 (via iTunes). Meer mensen hier last van (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
dannyvdb1997 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 09:40:
Ik heb nu een week een iPhone 6s. Deze bevalt prima, alleen vind ik dat de batterij vrij snel leegloopt. De telefoon geeft aan dat ik het toestel al 4 uur gebruikt heb, terwijl ik alleen wat op Twitter en WhatsApp gezeten heb. Apps verversen op achtergrond staat uit, maar toch verdwijnt er binnen vijf minuten toch wel 2 a 3 procent. Daarnaast heb ik de telefoon vannacht helemaal uitgezet. Toen ik hem vanochtend aandeed stond hij op 58% en nog geen minuut later sprong hij naar 54%.

Heb de iPhone ook even aan mijn Mac gehangen en even wat dingen bekeken in Coconut Battery. Daar zie ik geen rare dingen in de zin van de capaciteit van de batterij. Het 'probleem' heb ik sinds de update naar iOS 9.2 (via iTunes). Meer mensen hier last van (gehad)?
Voor de 6s is het 'schommelen' van de resterende accu capaciteit in onderzoek: https://support.apple.com/en-us/HT205727
Hier een schets van het probleem: http://www.iculture.nl/ap...ercentage-iphone-6s-plus/

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
ik heb gisteren 9.3 public beta 1 geinstalleerd. Vandaag schrok ik dat halverwege de dag mijn telefoon ineens op 20% zat en enorm warm aanvoelde. Batterijverbruik geeft aan dat de 68% van het verbruik is te wijten aan "agenda" (Apple watch).

Wat betekend dit? Dat de apple watch steeds zit te pollen voor agenda informatie? Bug in de bluetooth verbinding? Ik heb geen beta op de apple watch staan. Iemand anders hier last van? :?

[update] heb gisteren maar een bug report ingeleverd bij apple. In mijn batterij stond notabene 80% batterij gebruik door de agenda waarvan "1 min op scherm - 6 uur op achtergrond". Dr gaat duidelijk iets goed mis :(

[ Voor 20% gewijzigd door Spam op 19-01-2016 11:07 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Helaas Apple wint. Ik installeer 9.2.
Mijn storage schommelt continue tussen 200MB en 1GB. En een kwart van de tijd is de telefoon ontiegelijk traag... Gewoon totaal onnodig. Leuk trucje van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Saturnus schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 18:36:
Helaas Apple wint. Ik installeer 9.2.
Mijn storage schommelt continue tussen 200MB en 1GB. En een kwart van de tijd is de telefoon ontiegelijk traag... Gewoon totaal onnodig. Leuk trucje van Apple.
Keil er eens een schoon image op in dfu mode, image van ipsw.me
Net nog gedaan vanwege downgrade iOS 9.3 public bèta naar iOS 9.2. Backup terugzetten doe ik niet meer, bijna alles zit in iCloud/iCloud Drive.

Hier iPad 3 welk device heb jij?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok als ik zo'n image via iTunes er op zet is inprincipe alles gereset, maar via iCloud login komt persoonlijke data waaronder WhatsApp gesprekken en Notes dan wél terug?

iPhone 4S 16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Notes is een standaard iCloud functie, kijk iig even of je deze hebt ingeschakeld. Whatsapp gesprekken denk ik niet. Met iTunes kan je wel een backup van Whatsapp maken maar dat is volgens mij meer voor de app (versie) en niet de gebruikersdata (berichten)

Misschien kan iemand dit bevestigen mbt Whatsapp..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
En daar is iOS 9.2.1 beschikbaar.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:48:
Ja klopt dat is een feature van Safari idd.

[afbeelding]
Nice. Wist niet dat dat er in zat. Miste dat wel eens.

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 19-01-2016 20:29 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Laatst online: 01-09 19:51
Hallo allen,

misschien al eens ergens behandeld of besproken maar ik kan het niet vinden.
Ik krijg al enige tijd regelmatig de melding:
Bij batterijgebruik "informatie is beschikbaar nadat de iphone enkele minuten is gebruikt" en hierbij geen gespecificeerd verbruik.
De ene keer krijg ik wel gespecificeerd gebruik en als ik korte tijd later kijken dan is het weg.
Dit terwijl ik toch m'n iPhone geruime tijd heb gebruikt.

Ik heb zojuist de nieuwe update geïnstalleerd met de hoop dat het opgelost is, maar nee helaas.
Heb betreft een iPhone 6Plus

Wie heeft enig idee hoe dit kan?

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
PVD66 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:47:
Hallo allen,

misschien al eens ergens behandeld of besproken maar ik kan het niet vinden.
Ik krijg al enige tijd regelmatig de melding:
Bij batterijgebruik "informatie is beschikbaar nadat de iphone enkele minuten is gebruikt" en hierbij geen gespecificeerd verbruik.
De ene keer krijg ik wel gespecificeerd gebruik en als ik korte tijd later kijken dan is het weg.
Dit terwijl ik toch m'n iPhone geruime tijd heb gebruikt.

Ik heb zojuist de nieuwe update geïnstalleerd met de hoop dat het opgelost is, maar nee helaas.
Heb betreft een iPhone 6Plus

Wie heeft enig idee hoe dit kan?
In dit draadje staat de tip dan nu ook (al vele malen gekopieerd, dank Timosha..)

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

Jouw beschrijving heb ik nog niet eerder gelezen, de kalibratie kan geen kwaad maar of die het oplost?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie dat wel vaker langs komen als de Batterij calibreer tip maar is daar ook een officieel Apple document van?

Dat heb ik eigenlijk nooit gezien namelijk.
Als ik bv zoek op "calibrate iphone battery" kom ik helemaal geen officiële informatie tegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 19-01-2016 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Nee niet gedocumenteerd, net als deze:
"Step One: Use the device until the battery has drained to the point of self-shutdown. Basically, use it until it turns itself off.
Step Two: Recharge the battery without any interruptions until it is fully charged to 100%.
Step Three: For mobile devices such as iPhones, iPads, or iPod Touches, reset the device by holding the Sleep/Wake button at the top and the Home button at the bottom until you see the Apple logo and release"

Maar met de tip van Timosha (zuiderbuur met een bak ervaring op Apple gebied) heb ik al meermalen draining iDevices op het rechte spoor gekregen. Misschien is het beter om echt de test te doen: valt je device uit bij 3-5% of meer resterende (aangegeven) capaciteit, dan klopt de kalibratie zeker niet.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Hmm ik werd zojuist wakker met alleen het Apple logo op mijn 6s+. Met geen mogelijkheid uit de boot loop te krijgen. Ik draai iOS 9.3 PB en was in de veronderstelling dat alleen de developer beta's hier last van hadden en dat Apple al met een fix was gekomen? Gelukkig had ik vanwege mijn hebberigheid al de iOS 9.3 developer beta ipsw klaarliggen vorige week in afwachting van de publieke beta die nu dus mooi van pas komt. Groot nadeel van de publieke beta's is dat die niet als ipsw beschikbaar zijn! Nu dus maar DFU en gelukkig was er gisteravond nog een iCloud backup gemaakt (dat wil ook niet altijd het geval zijn). Fijn ook dat ik zometeen de deur uit moet :N

Maar ja, beta's he hoor ik jullie al zeggen. Wees dus gewaarschuwd. Heeft het zin om een report te doen als het toestel is gewist?

Trouwens, de iPad Pro had dit probleem ook maar dan na een nacht aan de lader te hebben gezeten. Mijn iPhone heeft ook de hele tijd in de lader gezeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 19:22:
Notes is een standaard iCloud functie, kijk iig even of je deze hebt ingeschakeld. Whatsapp gesprekken denk ik niet. Met iTunes kan je wel een backup van Whatsapp maken maar dat is volgens mij meer voor de app (versie) en niet de gebruikersdata (berichten)

Misschien kan iemand dit bevestigen mbt Whatsapp..
Notes zal idd wel goed gaan aangezien het online ook beschikbaar is.
WhatsApp heeft ook een iCloud functie, wat doet vermoeden dat dit zou moeten werken.
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 23:31:
Misschien is het beter om echt de test te doen: valt je device uit bij 3-5% of meer resterende (aangegeven) capaciteit, dan klopt de kalibratie zeker niet.
Mocht je in dit koude weer buiten zijn, dat heeft ook aardig invloed op je accu, zeker als de telefoon wat ouder is. Dan kan het maar zo zijn dat hij er binnenshuis op 1% mee stopt, maar buitenshuis al op 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sww89 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 07:08:
Hmm ik werd zojuist wakker met alleen het Apple logo op mijn 6s+. Met geen mogelijkheid uit de boot loop te krijgen. Ik draai iOS 9.3 PB en was in de veronderstelling dat alleen de developer beta's hier last van hadden en dat Apple al met een fix was gekomen? Gelukkig had ik vanwege mijn hebberigheid al de iOS 9.3 developer beta ipsw klaarliggen vorige week in afwachting van de publieke beta die nu dus mooi van pas komt. Groot nadeel van de publieke beta's is dat die niet als ipsw beschikbaar zijn! Nu dus maar DFU en gelukkig was er gisteravond nog een iCloud backup gemaakt (dat wil ook niet altijd het geval zijn). Fijn ook dat ik zometeen de deur uit moet :N

Maar ja, beta's he hoor ik jullie al zeggen. Wees dus gewaarschuwd. Heeft het zin om een report te doen als het toestel is gewist?

Trouwens, de iPad Pro had dit probleem ook maar dan na een nacht aan de lader te hebben gezeten. Mijn iPhone heeft ook de hele tijd in de lader gezeten...
Ooh irritante bug zeg. Goed dat je het zegt.
Ik draai ook de 9.3 beta op een 6s+ en ga vanavond dus maar zorgen dat ik met 100% naar bed ga (Met flightmodus aan kan dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Donstil schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Ooh irritante bug zeg. Goed dat je het zegt.
Ik draai ook de 9.3 beta op een 6s+ en ga vanavond dus maar zorgen dat ik met 100% naar bed ga (Met flightmodus aan kan dat wel).
Het hoeft natuurlijk niet dezelfde iPad Pro bug te zijn he ;) En misschien is mijn iPhone uit zichzelf gaan restarten vannacht en kwam toen in de boot loop terecht.

Na een restore via iTunes nog een keer het probleem gehad direct na een restart. Toen maar teruggegaan naar iOS 9.2.1. Middels die weg eindelijk de developer beta kunnen installeren met beta 1.1 overheen (daar was het mij om te doen). Hopelijk komt het nu niet meer voor want het geklooi heeft toch weer 2 uurtjes geduurd :/

Het hele ding is dat ik met mijn iCloud backup op iOS 9.3 zit natuurlijk. Dus ongeacht of ik nu met beta's aan het rommelen ben of niet, is dit wel een nadeel van de update policy van Apple dat je niet makkelijk naar een overige versie kan. De iPad Pro bewijst immers dat er ook bugs uit dezelfde categorie in de final iOS versies kunnen zitten, en dat je dan ook niet 1 2 3 terug kan.

[ Voor 18% gewijzigd door swv op 20-01-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Laatst online: 01-09 19:51
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 22:24:
[...]

In dit draadje staat de tip dan nu ook (al vele malen gekopieerd, dank Timosha..)

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

Jouw beschrijving heb ik nog niet eerder gelezen, de kalibratie kan geen kwaad maar of die het oplost?
Dank je, ik ga het van het weekend eens proberen als ik wat meer tijd heb.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Hi iedereen,

Kan je in IOS9.2.1 de imap/pop zo aanpassen wanneer je het verwijderd ook uit je prullemand het niet meer opnieuw wordt opgehaald? Ik krijg nu dus telkens op me smartphone wanneer je alles verwijderd alle 200+ berichten ze tijdens bijwerken gewoon weer worden opgehaald. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
imap mail verwijderen betekent op device en server naar de trash folder, gooi je die leeg dan is het weg!
Pop3 is afhakelijk van hoe je server kant (bv Outlook instelling) ingesteld staat en hoeveel ruimte daar is,
bv kopie op server bewaren.. Dus op je device iets verwijderen kán betekenen dat het nog steeds op de server aanwezig is en bij opnieuw je Pop3 account configureren de 'verwijderde' mail weer wordt opgehaald, Pop3 kan namelijk niet iets in de trash op de server plaatsen als jij dit op je device doet.

Een hotmail/outlook mail account configureren door Exchange of Outlook.com op iOS is imap, maar kijk eerst online bij je provider/dienst of de default setting imap of Pop3 is.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
Volgens mij een flinke bug tegengekomen in iOS 9.3 beta 1. Geen idee of deze al bekend is.
Wellicht iemand die het na wil/kan nabootsen, vereist wel een restart na het 'trucje'.

- Zeg even tegen Pietje of Klaasje dat hij je een whatsappberichtje moet sturen (je moet sliden om te antwoorden op het vergrendelscherm)
- Sluit de telefoon af tot je 't bericht krijgt. Op het vergrendel scherm op het bericht naar rechts sliden.
- Er zal nu een wat apart zwart toetsenbord opkomen, welke dus niet voor het bericht is maar voor je unlockcode. (Vul desnoods even de code via het toetsenbord in)
- Zie nu het toetsenbord nog maar weg te krijgen :) (Power + Home aantal tellen inhouden, is het enige wat mij hielp)

Edit: Zojuist zelf nog even geprobeerd, gaat nu wel goed...

[ Voor 4% gewijzigd door Novarion op 21-01-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Novarion schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 13:07:
Volgens mij een flinke bug tegengekomen in iOS 9.3 beta 1. Geen idee of deze al bekend is.
Wellicht iemand die het na wil/kan nabootsen, vereist wel een restart na het 'trucje'.

- Zeg even tegen Pietje of Klaasje dat hij je een whatsappberichtje moet sturen (je moet sliden om te antwoorden op het vergrendelscherm)
- Sluit de telefoon af tot je 't bericht krijgt. Op het vergrendel scherm op het bericht naar rechts sliden.
- Er zal nu een wat apart zwart toetsenbord opkomen, welke dus niet voor het bericht is maar voor je unlockcode. (Vul desnoods even de code via het toetsenbord in)
- Zie nu het toetsenbord nog maar weg te krijgen :) (Power + Home aantal tellen inhouden, is het enige wat mij hielp)

Edit: Zojuist zelf nog even geprobeerd, gaat nu wel goed...
Deze zit al langer in iOS. Sinds het reageren vanaf het lockscreen. Is tegenwoordig enkel nog terug te zien bij reageren op WhatsApp berichten inderdaad. Maar dat was al sinds iOS 9.0 zo.

Ik los dit op door Touch ID te gebruiken. Dan unlocked je telefoon en verdwijnt dat zwarte toetsenbord ook.
Dit is sowieso al bekend bij Apple en verwacht dat ze dit in de volgende versie meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
Ik snap nog steeds niks van Apple. Die fijne lag zit nog steeds in iOS 9.3 beta 1. Iemand enig idee of er een fix is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
GerardVanAfoort schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 12:20:
imap mail verwijderen betekent op device en server naar de trash folder, gooi je die leeg dan is het weg!
Pop3 is afhakelijk van hoe je server kant (bv Outlook instelling) ingesteld staat en hoeveel ruimte daar is,
bv kopie op server bewaren.. Dus op je device iets verwijderen kán betekenen dat het nog steeds op de server aanwezig is en bij opnieuw je Pop3 account configureren de 'verwijderde' mail weer wordt opgehaald, Pop3 kan namelijk niet iets in de trash op de server plaatsen als jij dit op je device doet.

Een hotmail/outlook mail account configureren door Exchange of Outlook.com op iOS is imap, maar kijk eerst online bij je provider/dienst of de default setting imap of Pop3 is.
Ik heb de optie verwijder van server - ''Na verwijderen 'inkomend' aangevinkt.

Maar betekend dit ook dat wanneer ik ze op me smartphone verwijder nu ze niet meer op me pc worden opgehaald. Of haalt hij ze wel gewoon nog op de pc op? Denk het niet he?

Wat is een goede oplossing hiervoor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Dat is dus Pop3, inderdaad met de genoemde instelling komen ze niet meer op een andere client binnen.
De beste oplossing is imap gebruiken :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Wie herkent dit. Ik heb sinds een paar weken een iPhone 6s en denk dat dit een bug in ios9 is. Het is in die ruime 2,5 weken pas 2 of 3 keer voorgekomen overigens. Soms werkt touch id niet (linkerduim), hij wil gewoon niet ontgrendelen. En als ik mijn rechterduim op de homeknop druk zegt ie iets in de trand van "touch id herkent uw vingerafdruk niet" mijn rechterduim heb ik niet eens touch id voor ingesteld! Maar goed zodra ik de code even invul dan doet daarna alles weer normaal. Lijkt me een software bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Ik gebruik nu zelf ook ios 9 op mijn iPhone 5s..
Ik ben tot nu toe erg blij met dat ik hem heb upgradede, aangezien je telefoon langer meegaat.
Ik heb nog niet echt gemerkt dat hij sneller word als je hem upgrade. Hij blijft gewoon even snel.
Ik zou wel aanraden om up te graden want je verliest er niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 18:58
dennis_rsb schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:08:
Wie herkent dit. Ik heb sinds een paar weken een iPhone 6s en denk dat dit een bug in ios9 is. Het is in die ruime 2,5 weken pas 2 of 3 keer voorgekomen overigens. Soms werkt touch id niet (linkerduim), hij wil gewoon niet ontgrendelen. En als ik mijn rechterduim op de homeknop druk zegt ie iets in de trand van "touch id herkent uw vingerafdruk niet" mijn rechterduim heb ik niet eens touch id voor ingesteld! Maar goed zodra ik de code even invul dan doet daarna alles weer normaal. Lijkt me een software bug?
Wat is nu de bug dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ja wat ik net beschreef. Dat hij soms een melding geeft dat hij de vingerafdruk niet herkent, terwijl ik die rechterduim niet eens heb geconfigureerd voor touch-id. Normaal krijg je gewoon je lockscreen te zien ipv die tekst over dat hij de vingerafdruk niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
dennis_rsb schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:29:
Ja wat ik net beschreef. Dat hij soms een melding geeft dat hij de vingerafdruk niet herkent, terwijl ik die rechterduim niet eens heb geconfigureerd voor touch-id. Normaal krijg je gewoon je lockscreen te zien ipv die tekst over dat hij de vingerafdruk niet herkent.
It's not a bug, it's a feature :) Heb je wel je duim en/of meerdere vingers op meerdere plaatsen op de sensor ingeleerd? Maakt de herkennings mogelijkheden beter: https://support.apple.com/nl-nl/HT201371

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
GerardVanAfoort schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:55:
[...]

It's not a bug, it's a feature :) Heb je wel je duim en/of meerdere vingers op meerdere plaatsen op de sensor ingeleerd? Maakt de herkennings mogelijkheden beter: https://support.apple.com/nl-nl/HT201371
Het is wel een bug lijkt me. Zoals ik al zei ik heb de rechterduim NIET ingesteld voor touch ID, en tóch geeft de telefoon soms een melding (als ik met de rechterduim op de homeknop druk) dat hij de vingerafdruk niet herkent. Nu gaat het weer goed. Als ik nu met de rechterduim op de homeknop druk krijg je keurig de tijd en eventuele notificaties te zien. Op het moment dat die bug opspeelt, krijg ik de telefoon gewoon helemaal niet ontgrendeld met touch id (linkerduim) ik voer dus handmatig de code in, daarna is het issue weg (tijdelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik herken die bug niet echt maar ik heb (weliswaar op de beta) het probleem dat Touch ID soms helemaal niet reageerd (dus ook geen melding). Ik heb dat vooral 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik draai nu inmiddels een week 9.3 beta:
  • Nightshift is best wel relaxed. Of ik er nu beter van slaap weet ik niet. Het valt me wel op dat ik sneller moe ben en stop met boeken lezen maar misschien is dat wishful thinking :9 .
  • Ik heb een zeer vreemde batterij bug. Als ik naar instellingen->batterij ga dan staat "agenda - Apple watch" als mega mega groot verbruiker aangeduid met 66%. De rest van de apps zitten op <9%. Als ik op het klokje druk dan staat er "5.4 uur op achtergrond" wat mij doet vermoeden dat er een agenda sync process is wat constant loopt. Is dit normaal? Zijn er mensen hier met 9.2 en een apple watch?
  • De bluetooth werkt niet goed meer in combinatie met mijn carkit. Zo kan ik bij airplay niet de BT device als output kiezen en als ik handsfree ga bellen kreeg ik normaal bij het luidspreker knopje de keuze om snel te schaken tussen carkit, speaker of bijvoorbeeld koptelefoon (als die erin zit natuurlijk). Iemand anders ook dit probleem?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
iAmRenzo schreef op maandag 25 januari 2016 @ 11:55:
Ik herken die bug niet echt maar ik heb (weliswaar op de beta) het probleem dat Touch ID soms helemaal niet reageerd (dus ook geen melding). Ik heb dat vooral 's ochtends.
Vanavond weer die melding gekregen. Er staat ook echt zoiets van dat ik mijn toegangscode moet invullen ómdat touch-id uitgeschakeld is, dus als ik de code invoer wordt touch-id weer ingeschakeld. Het probleem lijkt ook vooral op te treden op het moment dat ik de telefoon langere tijd niet heb ontgrendeld. Ik kan eventueel eens alle touch-id vingerafdrukken verwijderen. Maar het lijkt echt een bug in iOS9, ook gezien de frequentie. Het is namelijk merendeel van de tijd gewoon goed werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik krijg momenteel beta 2 niet te zien. Dus ik denk ik geef de iPhone even een reset in de hoop dat de OTA update in beeld zou verschijnen. Komt ie verdomme wéér in een boot loop terecht @!*&$@!

;(

Nu maar weer herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
sww89 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:25:
Ik krijg momenteel beta 2 niet te zien. Dus ik denk ik geef de iPhone even een reset in de hoop dat de OTA update in beeld zou verschijnen. Komt ie verdomme wéér in een boot loop terecht @!*&$@!

;(

Nu maar weer herstellen.
Hoe heb je dat na de vorige keer gedaan dan, opnieuw je bèta profiel geladen? Is je profiel dan soms na het terugplaatsen van je backup weg of corrupt misschien?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:03
Ik draai thuis een IP-camera, deze kon ik de laatste tijd niet meer benaderen buiten mijn lokale netwerk. Een avondje alles opnieuw ingesteld echter zonder resultaat. Na wat speurwerk en de oorzaak zoekende bij ziggo kwam ik er toevallig achter dat het middels 3g wel werkt, maar niet met 4g. Nu heb ik gelezen dat IOS soms problemen heeft met 4g, maar browsen en mail ophalen gaat juist weer wel. Alvorens ik met KPN contact ga opnemen ben ik benieuwd of meerdere mensen hiervan last hebben? Dus via 3g werkt een applicatie wel en met 4g niet.

Ik maak gebruik van een iphone 5c met laatste update.
Mijn broer heeft een gelijke situatie alleen een iphone 6 beide KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GerardVanAfoort schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:49:
[...]

Hoe heb je dat na de vorige keer gedaan dan, opnieuw je bèta profiel geladen? Is je profiel dan soms na het terugplaatsen van je backup weg of corrupt misschien?
Ik ben de vorige keer overgegaan op de developerbeta. Mijn iPad Pro is nu trouwens ook vastgelopen. Ik had hem een reset gegeven middels de bekende home + power 10 sec. vanwege hoog verbruik op de batterij.

Dus, draai je 9.3 dan moet je je toestel niet resetten op bovenstaande manier want dan start ie niet meer op! Met twee verschillende devices kan het geen toeval meer zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Op beide een developer bèta profiel? Op mijn iPad 3 met pb 9.3 heb ik uitzetten met alleen aan/uit knop wel zonder problemen kunnen doen. App switcher was onduidelijk, met afsluiten apps en locatievoorzieningen/weer haperden te vaak. Daarom weer terug naar 9.2 en nu 9.2.1
(NightShift kan helaas niet op iPad 3..)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 22:57
SJOE®DO schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 12:20:
Tof!

[afbeelding]
Mooie website, goed informatief! Mag ik vragen welk thema jij gebruikt?
Pagina: 1 ... 23 ... 29 Laatste