Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Spam schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:48:
Ja maar zij gebruikt haar eigen apple ID voor facetime? Dus dat hele continuity verhaal gaat niet op...

Het is ook niet dat de telefoon wordt doorgeschakeld of dat als zij gebeld wordt ook die van mij afgaat. Het lijkt alsof de 'recent' tab in de 'telefoon' app wordt gesynchroniseerd :?
Ok, dan net wat page404 zegt, 2 apparte ID's gebruiken anders ga je dit waarschijnlijk houden. Als op het andere device 2 ID's staan ga je met nieuwe functies zoals continuity en wieweet wat nog meer in iOS 10 tegen dit soort ongemakkelijkheden aanlopen.

[ Voor 44% gewijzigd door GerardVanAfoort op 07-12-2015 13:01 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
GerardVanAfoort schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:01:
[...]

Ok, dan net wat page404 zegt, 2 apparte ID's gebruiken anders ga je dit waarschijnlijk houden. Als op het andere device 2 ID's staan ga je met nieuwe functies zoals continuity en wieweet wat nog meer in iOS 10 tegen dit soort ongemakkelijkheden aanlopen.
Okee, daar heb ik al eerder naar gekeken. Echter hoe los je dan de volgende zaken op:
  • 1 account voor iCloud foto's (1x betalen)
  • 1 account voor reserve kopieen.
Want family sharing lost dit niet op :(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Spam schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:18:
Okee, daar heb ik al eerder naar gekeken. Echter hoe los je dan de volgende zaken op:
  • 1 account voor iCloud foto's (1x betalen)
  • 1 account voor reserve kopieen.
Want family sharing lost dit niet op :(
• iCloud-fotodelen aanzetten, helaas heb ja dan maar op 1 ID profijt van je betaalde extra opslag..
• niet mogelijk

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
breinonline schreef op maandag 07 december 2015 @ 06:32:
iOS 9.1 op iPhone 6. Dictatieinstellingen maakt geen verschil. Systeemtaal staat in het Engels, Siri probeer ik dus in het Nederlands werkend te krijgen. Misschien dat daar een bug zit. Gezien de selectieoptie om voor Siri een andere taal te kunnen selecteren, rekent Apple wel op die mogelijkheid.
Ik heb systeemtaal, regio en Siri-taal op Nederlands staan. Als ik de Siri-taal naar Engels wijzig, gaat de configuratie van 'He, Siri' vlekkeloos. Op Nederlands komt hij 9 van de 10 keer niet verder dan de eerste 'He, Siri'. Heel soms pakt hij het eerste commando wel, maar verder kom ik nooit.

Edit: reset van het toestel al geprobeerd. Dit lost het probleem niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door homemix25 op 07-12-2015 14:30 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
GerardVanAfoort schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:27:
[...]

• iCloud-fotodelen aanzetten, helaas heb ja dan maar op 1 ID profijt van je betaalde extra opslag..
• niet mogelijk
Fotodelen moet je dan toch altijd handmatig doen? Nu komt alles netjes in 1 bak terecht. Als ik dan iets wil delen moet ik handmatig foto's gaan toevoegen aan een "event" en dan mijn vrouw eraan toevoegen?

Pff, dan laat maar zitten hoor. Is geen oplossing zo. Zeker icm het optimaliseren van iPhone opslag vind ik 1 iCloud foto's bibliotheek erg prettig.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
homemix25 schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:29:
Ik heb systeemtaal, regio en Siri-taal op Nederlands staan. Als ik de Siri-taal naar Engels wijzig, gaat de configuratie van 'He, Siri' vlekkeloos. Op Nederlands komt hij 9 van de 10 keer niet verder dan de eerste 'He, Siri'. Heel soms pakt hij het eerste commando wel, maar verder kom ik nooit.

Edit: reset van het toestel al geprobeerd. Dit lost het probleem niet op.
Het laatste wat ik dan kan bedenken is dat je stem met Engelse uitspraak aan Siri is gekoppeld. Ook na een reset staat dit wel in je iCloud profiel (niet backup)
Als je Siri uitschakeld en dicteren bij toetsenbord instellingen wordt dit pas gewist. Siri weer aan en hé Siri configureren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

GerardVanAfoort schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:42:
Inderdaad zoals je zegt, want met iPad taal op Nederlands en Siri taal op Engels (VS) heb ik net opnieuw Hey Siri geconfigureerd (na eerst Siri en dicteren uit te zetten om mijn stem van de server te verwijderen) en dat werkt iig wél.

Heb je beperkingen ingeschakeld staan?
Beperkingen staat uit. In Engels werkt Siri wel, maar het probleem lijkt bij het Nederlands te liggen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Je zit volgens mij in het goede menu. Als je dan geen 'emergency alerts' onder 'whatsapp' hebt staan, dan weet ik eerlijk gezegd niet waar dat aan kan liggen... sorry!

(enkel is er iets met dat het niet werkt onder 4G bij Tele2 - maar geen idee of 'ie dan ook compleet niet in de settings staat, of dat je enkel geen alarmmelding krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:49:
Ik wil van de profielfoto's in iMessage af. Met iOS 8 kon dat nog via Berichten of Mail, Contacten, Agenda's. Nergens meer te vinden, kan dit niet meer?
Een 2e reactie, en lekker op tijd :) maar in iOS 9.1 zit dit (bug/hersteld?) weer bij instellingen > berichten > toon contact foto's

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:07:
[...]

Een 2e reactie, en lekker op tijd :) maar in iOS 9.1 zit dit (bug/hersteld?) weer bij instellingen > berichten > toon contact foto's
Haha, die had ik inmiddels door. Merci!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
GerardVanAfoort schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:04:
[...]

Het laatste wat ik dan kan bedenken is dat je stem met Engelse uitspraak aan Siri is gekoppeld. Ook na een reset staat dit wel in je iCloud profiel (niet backup)
Als je Siri uitschakeld en dicteren bij toetsenbord instellingen wordt dit pas gewist. Siri weer aan en hé Siri configureren.
Had het eerder al geprobeerd en zojuist weer, maar dit werkt ook niet. Toen ik de tel (iPhone 6s) nieuw had heb ik hem geconfigureerd en werkte Hey, Siri in het Nederlands. Telefoon moest vanwege een probleem met het scherm terug naar Apple. Daar hebben ze hem ook een reset gegeven. Thuis de back-up teruggezet en geprobeerd om Hey, Siri weer te configureren (Nederlands). Na vele pogingen Engels gaan proberen, deze deed het in 1 x.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Wat is jullie ervaring met Spotlight search icm apps?
Ik heb bijvoorbeeld IMDb en Evernote maar het werkt echt ronduit k*t. Ik gebruik Evernote voor recepten maar hij vind nooit iets (en ja, ik weet zeker dat ik zoek op de titel van een note). Maar hetzelfde met IMDb, zit ik film te kijken en wil ik wat opzoeken, start ik maar de app gelijk van via Spotlight vind ik echt nooit een naam van een film of artist.
Wat is het nut van deze functie als het toch niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2020
Op mijn Iphone 6S gebruik ik 's nachts de funktie "niet storen", het halve maantje komt dan boven in beeld. Bij de instellingen aangevinkt dat de favorieten uit de contactenlijst wel doorkomen met geluid. Dat werkt goed, maar....in Whatsapp staan de contacten alleen maar als favorieten (niet aanpasbaar), dus krijg ik daar wel een geluid te horen van iedereen. Een optie zou zijn om handmatig telkens Wahtsapp geluid uit te zetten, maar dat is niet zo praktisch. Is hier een andere oplossing voor, zonder de contacten uit Whatsapp te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

prijsje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:20:
Op mijn Iphone 6S gebruik ik 's nachts de funktie "niet storen", het halve maantje komt dan boven in beeld. Bij de instellingen aangevinkt dat de favorieten uit de contactenlijst wel doorkomen met geluid. Dat werkt goed, maar....in Whatsapp staan de contacten alleen maar als favorieten (niet aanpasbaar), dus krijg ik daar wel een geluid te horen van iedereen. Een optie zou zijn om handmatig telkens Wahtsapp geluid uit te zetten, maar dat is niet zo praktisch. Is hier een andere oplossing voor, zonder de contacten uit Whatsapp te verwijderen?
Huh? Je schrijft duidelijk maar ik begrijp er niets van. Niet storen gaat over notificaties van alle (!) apps. Whatsapp is daar geen uitzondering op. En favorieten in Whatsapp dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
prijsje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:20:
-

[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 08-12-2015 17:36 . Reden: foutje bij mij ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Mogelijke workaround: ik heb in OS X een VIP contactlijst aangemaakt (kan volgens mij niet in iOS zelf) en die ingesteld als de lijst waarvan de telefoontjes altijd door mogen komen. Dan omzeil je de favorieten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
9.2 is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
iOS 9.2 is nu beschikbaar.
Updaten via: Instellingen >> Algemeen >> Software-update

Ondervind je veel problemen met je toestel (traag, snel leeg, hangt met regelmaat vast) dan is het aan te raden een schone installatie te doen (via iTunes). Even iDevice aan computer hangen met iTunes en kiezen voor 'iDevice herstellen'.

.IPSW files voor de geïnteresseerden hier: linkje.
Changelog hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijsje
  • Laatst online: 15-11-2020
iAmRenzo schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:51:
[...]

Huh? Je schrijft duidelijk maar ik begrijp er niets van. Niet storen gaat over notificaties van alle (!) apps. Whatsapp is daar geen uitzondering op. En favorieten in Whatsapp dus ook niet.
Je hebt helemaal gelijk, ook Whatsapp is stil als "niet storen" ingeschakeld is. Net even een testje uitgevoerd. Ik heb gisteren vroeg waarschijnlijk iets anders gehoord, maar toevallig kwam er toen wel een bericht binnen.
Jij, en de anderen, bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
In 20 minuten weer up and running, iPad 3. Je merkt direct dat apps iets sneller reageren. Dus de prestatie kan nog steeds verbeteren blijkt maar weer.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Barbas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:10:
Als ik contacten zoek, binnen de telefoon app, en ik begin te typen, dan worden er geen resultaten gevonden terwijl die persoon er echt in staat.

Zoeken met spotlight werkt dan weer wel.

Meer mensen hier last van? Of wellicht een instelling die ik over het hoofd zie?
Update iOS 9.2 lost dit op
"Oplossing voor een probleem waardoor er in Contacten mogelijk geen zoekresultaten werden weergegeven"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de final van 9.2 gelijk aan de laatste beta of iemand weet? Ik zie geen update namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:07:
Is de final van 9.2 gelijk aan de laatste beta of iemand weet? Ik zie geen update namelijk.
Is gelijk ja, zelfde build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Jammer genoeg nog steeds niet die Nieuws App van Apple zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer. Die draaide niet geweldig namelijk (6s Plus)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:39
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:37:
In 20 minuten weer up and running, iPad 3. Je merkt direct dat apps iets sneller reageren. Dus de prestatie kan nog steeds verbeteren blijkt maar weer.
Goed om te horen. Zit zelf ook nog met de iPad 3 (hoogstnodig aan vervanging toe), maar draaiend op iOS 6.1.3. iOS 9.2 is zeker nog steeds niet aan te raden als het gaat om de snelheid t.o.v. iOS 6 of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Amps schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:26:
Goed om te horen. Zit zelf ook nog met de iPad 3 (hoogstnodig aan vervanging toe), maar draaiend op iOS 6.1.3. iOS 9.2 is zeker nog steeds niet aan te raden als het gaat om de snelheid t.o.v. iOS 6 of wel?
Tja, ik zou zeggen van wel. Pas vanaf iOS 7 ben ik mijn iPad intensiever gaan gebruiken (in gebruik sinds 5.0.x) Sowieso met toegankelijkheid > verminder beweging zijn ook de nieuwere iOS versies gewoon snel (beweging is puur een grafische resource verbruiker).

Hoe meer functies, hoe meer er ook aan te passen en soms optimaliseren valt. Ben je hier een beetje in thuis of boeit het je, dan blijft je iPad zoals in mijn geval net zo snel of zelfs sneller aanvoelen als in het begin!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Splinter Cell schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:18:
Jammer genoeg nog steeds niet die Nieuws App van Apple zelf...
Ja! Daar wacht ik ook op haha. Gebruikte vroeger altijd flipboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 22:57

Barbas

Gallego!

GerardVanAfoort schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 19:43:
[...]

Update iOS 9.2 lost dit op
"Oplossing voor een probleem waardoor er in Contacten mogelijk geen zoekresultaten werden weergegeven"
Is inderdaad met de installatie van 9.2 opgelost :)

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 18:27
Bij mij lijken de wifi issues ook opgelost op de iPhone 6s, haalde nog maar 40/20 haal nu weer netjes 150/20 van mijn 200mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:59
iPhone support for the USB Camera Adapter to import photos and videos
Hier heb ik toch lang op gewacht, al sinds dat het accessoire was geïntroduceerd bij de eerste iPad (iOS 3.2) vond ik het al gek dat het niet mocht werken op een iPhone. Maar nu mogen we dan eindelijk foto's importeren op je telefoon _/-\o_

Getest op een 4S met een namaak camera connection kit, en werkt als een droom. 8)

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
MenN schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:56:
[...]

Hier heb ik toch lang op gewacht, al sinds dat het accessoire was geïntroduceerd bij de eerste iPad (iOS 3.2) vond ik het al gek dat het niet mocht werken op een iPhone. Maar nu mogen we dan eindelijk foto's importeren op je telefoon _/-\o_

Getest op een 4S met een namaak camera connection kit, en werkt als een droom. 8)
Apart, want Macromors schrijft het volgende:
USB Camera Adapter - With iOS 9.2, iPhones are now able to support Apple's USB Camera Adapter and related accessories for importing pictures from a digital camera or DSLR. Previously, only iPads supported the USB Camera Adapter. The iPhone 5 and later appear to work with the USB Camera Adapter/iPad Camera Connection Kit. The iPhone 4s and the iPod touch do not support it.
http://www.macrumors.com/...tidbits-and-new-features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
nouja, ik kreeg een popup melding dat het accessoire niet ondersteund werd(ging er vanuit dat dat kwam omdat het goedkoop chinees spul is), maar die kon ik wegklikken en daarna kwam gewoon het import scherm. Allicht werkt het niet met de camera adapter kit aangezien die een lightning poort heeft, maar de ouderwetse camera connection kit werkte bij mij gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/cck2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/cck1.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door MenN op 09-12-2015 10:17 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:45:
[...]

Tja, ik zou zeggen van wel. Pas vanaf iOS 7 ben ik mijn iPad intensiever gaan gebruiken (in gebruik sinds 5.0.x) Sowieso met toegankelijkheid > verminder beweging zijn ook de nieuwere iOS versies gewoon snel (beweging is puur een grafische resource verbruiker).

Hoe meer functies, hoe meer er ook aan te passen en soms optimaliseren valt. Ben je hier een beetje in thuis of boeit het je, dan blijft je iPad zoals in mijn geval net zo snel of zelfs sneller aanvoelen als in het begin!
Hmmm... Interessant. "Beweging" vind ik juist wel veel toevoegen (bijna een must). Twijfel weer of ik ga upgraden of niet na jouw bericht.. :p Ik blijf deze iPad sowieso nog gebruiken tot de Air 3 uit komt (kan nog wel ff duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Ik zie mijn batterij na iOS 9.2 hard leeglopen, meer mensen die ervaring al? Vooral Safari gebruikt veel (26 procent in de afgelopen 20 uur) dit terwijl ik de hele dag achter een scherm zit en dus safari nauwelijks heb gebruikt..

Vanmorgen om 7:30 de telefoon van de lader gehaald, daarna nog weer aan de lader gegaan in de auto naar 100 procent en nu op 57 procent, met af en toe een spelletje, maar voor de rest niets. Het betreft een iPhone 6s Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Ook na de update naar 9.2 is het probleem met het configureren van Hey Siri nog aanwezig. Morgen neem ik contact op met Apple. Zal de uitkomst hier ook posten.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
The Jackel schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:40:
[...]

Er is helaas nog geen oplossing. Heb de de telefoon ook al eens helemaal teruggezet naar de fabriekswaarden en een repair gedaan van de software, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Ik hoop dat het verholpen wordt door de volgende iOS update.
Volgens mij is het nu opgelost in 9.2. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
kraades schreef op donderdag 10 december 2015 @ 09:07:
[...]

Volgens mij is het nu opgelost in 9.2. :)
Klopt het is idd verholpen!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:45:
[...]

Op mijn 4S heb ik beweging een tijdje terug weer aangezet.
Het is namelijk zo dat het qua snelheid geen verschil maakt. Zonder beweging lijkt de taak sneller te zijn voltooid, maar moet je alsnog wachten tot de lag voorbij is. Met beweging aan heb je dan in ieder geval niet de irritaties doordat je denkt verder te kunnen klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Is er hier een Facetime-expert die mij kan helpen? Wij proberen met 3 vrienden een Facetime audio call te doen waarbij we dus met 3 kunnen spreken, zonder dat we telkens op "swap" moeten drukken.

Facetime gesprekken met die personen individueel lukt wel, dus het is zeker geen probleem met ontvangst en Facetime staat bij alle personen geactiveerd.
We hebben allemaal een iPhone 6 met de laatste nieuwe IOS versie. 2 van hen gebruiken 4G, zelf heb ik Wifi tot mijn beschikking.

Als ik even Google staat hier waarover het gaat: https://discussions.apple.com/thread/6584310?tstart=0

Dit is hoe ik te werk ga:
1) Ik begin een Facetime audio call met persoon 1
2) Ik klik op "Add"
3) Ik voeg persoon 2 toe en daarna persoon 3
4) Ik zie beide namen bovenaan op mijn scherm staan
5) De knop "Merge" is niet beschikbaar waardoor telkens één van de 3 personen "on hold staat". Met de "swap" knop kan ik wel wisselen met wie ik wil praten, maar tegelijk lukt blijkbaar niet ?

Is dit technisch niet mogelijk? Is er nog iets dat we over het hoofd zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

H1MSELF1SH schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 16:23:
Is er hier een Facetime-expert die mij kan helpen? Wij proberen met 3 vrienden een Facetime audio call te doen waarbij we dus met 3 kunnen spreken, zonder dat we telkens op "swap" moeten drukken.

Facetime gesprekken met die personen individueel lukt wel, dus het is zeker geen probleem met ontvangst en Facetime staat bij alle personen geactiveerd.
We hebben allemaal een iPhone 6 met de laatste nieuwe IOS versie. 2 van hen gebruiken 4G, zelf heb ik Wifi tot mijn beschikking.

Als ik even Google staat hier waarover het gaat: https://discussions.apple.com/thread/6584310?tstart=0

Dit is hoe ik te werk ga:
1) Ik begin een Facetime audio call met persoon 1
2) Ik klik op "Add"
3) Ik voeg persoon 2 toe en daarna persoon 3
4) Ik zie beide namen bovenaan op mijn scherm staan
5) De knop "Merge" is niet beschikbaar waardoor telkens één van de 3 personen "on hold staat". Met de "swap" knop kan ik wel wisselen met wie ik wil praten, maar tegelijk lukt blijkbaar niet ?

Is dit technisch niet mogelijk? Is er nog iets dat we over het hoofd zien?
Dit is niet mogelijk met FaceTime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm, sinds de update naar 9,2 kan iCloud Drive geen audio files meer op de achtergrond afspelen, en ook niet als het scherm uit staat -O-

En de bug waardoor safari download balkjes af en toe in je dock blijven zweven (tot je een "killall Dock" uitvoert) is ook nog steeds niet verholpen.. jammer.

[ Voor 37% gewijzigd door Spike_wolf op 11-12-2015 22:44 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat killall is niet eens nodig, icoontje uit de balk halen is in 9 van de 10 gevallen al voldoende (wel net zo lang tot ie 'm wil verwijderen, als je 'm daarna weer terugzet blijft ie staan en heb je dat downloadbalkje ook niet meer). Die bug zit alleen in OS X en niet in iOS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:36
Al een paar dagen ios 9.2 op de i6+ en geen problemen meer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

ppl schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 00:35:
Dat killall is niet eens nodig, icoontje uit de balk halen is in 9 van de 10 gevallen al voldoende (wel net zo lang tot ie 'm wil verwijderen, als je 'm daarna weer terugzet blijft ie staan en heb je dat downloadbalkje ook niet meer). Die bug zit alleen in OS X en niet in iOS ;)
Verkeerde post geedit inderdaad, oops :P
Maar die tip kende ik nog niet, thanks, ga ik de volgende keer proberen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
homemix25 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 18:54:
Ook na de update naar 9.2 is het probleem met het configureren van Hey Siri nog aanwezig. Morgen neem ik contact op met Apple. Zal de uitkomst hier ook posten.
En heb je het nog kunnen oplossen? Kijk ook eens naar deze reactie/en uiteindelijk oplossing :)
PaulDeley in "Siri instellen op iPhone 6 lukt niet"
breinonline schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:58:
Beperkingen staat uit. In Engels werkt Siri wel, maar het probleem lijkt bij het Nederlands te liggen.
Misschien lukt het met bovenstaande link?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Laatst online: 01-09 19:51
Goede morgen

Wie heeft dit ook?
Gisteren stond er tussen mijn updates een update van de MediaMarkt. Ik dacht he? Hoe kan dit, volgens mij nooit een app gedownload van hun. Maar goed ik weet ook niet alles meer en de update gedaan.
Ik zie alleen nergens de app van MediaMarkt zelf behalve in dat allereerste (spotlight)scherm.
De app staat wel bij instellingen onderaan, maar niet bij locatievoorzieingentussen terwijl wel gevraagd werd of ik deze aan wilde zetten. Dit had ik niet gedaan.
Wie weet waar ik de app verder terug kan vinden?
Alvast bedankt ;-)

Oh ja het is een iPhone 6Plus met 9.2

[ Voor 3% gewijzigd door PVD66 op 13-12-2015 10:17 ]

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PVD66 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:16:
Goede morgen

Wie heeft dit ook?
Gisteren stond er tussen mijn updates een update van de MediaMarkt. Ik dacht he? Hoe kan dit, volgens mij nooit een app gedownload van hun. Maar goed ik weet ook niet alles meer en de update gedaan.
Ik zie alleen nergens de app van MediaMarkt zelf behalve in dat allereerste (spotlight)scherm.
De app staat wel bij instellingen onderaan, maar niet bij locatievoorzieingentussen terwijl wel gevraagd werd of ik deze aan wilde zetten. Dit had ik niet gedaan.
Wie weet waar ik de app verder terug kan vinden?
Alvast bedankt ;-)

Oh ja het is een iPhone 6Plus met 9.2
iPhone aan de computer koppelen en kijken in iTunes als je hem dan wel ziet staan, in iTunes krijg je dan ook je schermen van je telefoon te zien.

Ik heb gisteren ook 9.2 op mijn 6Plus gezet (kom van 8.4) nu valt me op dat de boel wel trager is en er veel stutter / frame drops zijn bij het scrollen, vooral bij de NOS app. Zou jij eens de NOS (nieuws) app kunnen installeren en kijken hoe die scrolt.
Misschien kunnen ook andere mensen met een iPhone 6 Plus dit testen, voor dat ik een clean install doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Laatst online: 01-09 19:51
Veel trager is mijn 6Plus niet, althans het valt me niet op.
Scrollen bij NOS app gaat haperend, bij andere apps gaat het wel gewoon vloeiend.

Heb mn iPhone nog niet aangesloten gehad op iTunes.
Maar ik zie bij mijn apps in iTunes geen MediaMarkt app zitten ....

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
GerardVanAfoort schreef op zondag 13 december 2015 @ 09:08:
[...]

En heb je het nog kunnen oplossen? Kijk ook eens naar deze reactie/en uiteindelijk oplossing :)
PaulDeley in "Siri instellen op iPhone 6 lukt niet"
In 1 keer de configuratie met succes doorlopen :*) Gelukkig was ik er nog niet aan toegekomen om Apple te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PVD66 schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:44:
Veel trager is mijn 6Plus niet, althans het valt me niet op.
Scrollen bij NOS app gaat haperend, bij andere apps gaat het wel gewoon vloeiend.

Heb mn iPhone nog niet aangesloten gehad op iTunes.
Maar ik zie bij mijn apps in iTunes geen MediaMarkt app zitten ....
Als je hem met de computer verbind krijg je het virtuele iPhone te zien onder apps, misschien zie je dan de mediamarkt app wel.

Bedankt voor het kijken naar de NOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:17

JB

Cédric roelt!

Ben ik de enige? Ik krijg het met iOS 9.2 niet meer voor elkaar om een doorschakeling naar een ander nummer te doen...

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2015/12/13/image.png

Op de iPhone 6 (prive) en op de iPhone 6 (werk) kan ik nergens op "OK" drukken na invoer nummer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JB schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:32:
Ben ik de enige? Ik krijg het met iOS 9.2 niet meer voor elkaar om een doorschakeling naar een ander nummer te doen...

[afbeelding]

Op de iPhone 6 (prive) en op de iPhone 6 (werk) kan ik nergens op "OK" drukken na invoer nummer.
Even geprobeerd en op mijn 4S met iOS9.2 heb ik ook geen "OK" knop, maar als ik dan het nummer heb ingetoetst en een menu terug ga (linksboven pijltje terug), dan staat het ingevoerde nummer wel als forward-nummer.

Niet geprobeerd of het ook echt werkt - maar het lijkt wel geaccepteerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier niet. De bullit gaat dan weer uit als ik terug ga. Op beide telefoons (Tmobile of Vodafone).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
JB schreef op zondag 13 december 2015 @ 16:32:

[afbeelding]

Aan: **21*telefoonnummer# [beltoets]
Uit: ##21# [beltoets]
Status *#21#

Misschien niet de mothode die je zoekt, maar het werkt wel

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JB schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:13:
Hier niet. De bullit gaat dan weer uit als ik terug ga. Op beide telefoons (Tmobile of Vodafone).
Ik begon te twijfelen, dus nog een paar keer geprobeerd: het werkt hier echt en de forward-keuze blijft enabled. Kan mij niet voorstellen dat de provider het verschil maakt, maar voor het geval: hier Telfort.

Wel zal misschien de telefoon (hier een 4S) of de taalkeuze (engelstalig) een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:30:
[...]

Aan: **21*telefoonnummer# [beltoets]
Uit: ##21# [beltoets]
Status *#21#

Misschien niet de mothode die je zoekt, maar het werkt wel
Ja die heb ik nu ook gebruikt. Voldoet inderdaad. Het werkt inmiddels wel gewoon bij Vodafone maar niet bij Tmobile
vanaalten schreef op zondag 13 december 2015 @ 21:42:
[...]

Ik begon te twijfelen, dus nog een paar keer geprobeerd: het werkt hier echt en de forward-keuze blijft enabled. Kan mij niet voorstellen dat de provider het verschil maakt, maar voor het geval: hier Telfort.

Wel zal misschien de telefoon (hier een 4S) of de taalkeuze (engelstalig) een verschil maken.
Ja raar maar waar het werkt dus nu alleen nog niet bij Tmobile (wel altijd gewerkt en met *21 lukt het ook dus heb workaround). Vodafone werkt wel, dan blijft de bullit inderdaad actief na terug gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 14-12-2015 08:58 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Van de week een nieuwe iPhone gekregen en aangezien ik de 5S op IOS 8 had gehouden ben ik nu een beetje de weg kwijt in IOS 9.

Hoe kan ik er voor zorgen dat YouTube en Spotify geen mobile data meer gebruiken? Beide programma's zijn niet meer te vinden onder het menu mobile data (mobile data gebruiken voor).

En als ik bij de instellingen naar beneden scroll zie ik YT wel staan, maar de optie mobiele data gebruiken is daar niet te vinden (bij 8 was dat in beide gevallen wel zo).

In de YT app kan ik wel aangeven dat ik geen HD over mobiel wil afspelen, maar het niet volledig blokkeren en bij Spotiy al helemaal niet.

Ik zal het wel over het hoofd zien, maar aangezien het me al verschillende keren flinke rekeningen heeft gegeven dat de telefoon "stiekem" over ging op 4G wil ik dat liever voorkomen. Heb wel de optie WiFi assistent uitgezet trouwens.

Als ik er op Google zie ik alleen maar problemen met sliders die niks doen. Niet dat de hele app er niet te vinden is.

[ Voor 7% gewijzigd door Beakzz op 16-12-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

Maxow

Hidden Sound System

Als je naar instellingen gaat en dan naar mobiel netwerk, scroll je vervolgens naar beneden en daar kun je bij alle apps middels de slider kiezen of je wel of niet wilt dat de app gebruik maakt van mobiele data. Moeilijker is het niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Maxow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 08:52:
Als je naar instellingen gaat en dan naar mobiel netwerk, scroll je vervolgens naar beneden en daar kun je bij alle apps middels de slider kiezen of je wel of niet wilt dat de app gebruik maakt van mobiele data. Moeilijker is het niet! :)
Bij mij helaas wel, want daar staan die 2 apps dus niet meer tussen. Wel whatsapp en zelfs of instellingen het mobiele netwerk mag gebruiken :?

Maar aan jouw reactie te zien klopt er echt iets niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39

Maxow

Hidden Sound System

Vaag, hier zie ik beide apps er wel tussen staan en ik kan ook bevestigen dat data niet meer wordt toegestaan bij het omzetten van de slider. Misschien dat een herinstallatie van beide apps helpt, zodat ze daar 'opnieuw' worden geregistreerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
Maxow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:27:
Vaag, hier zie ik beide apps er wel tussen staan en ik kan ook bevestigen dat data niet meer wordt toegestaan bij het omzetten van de slider. Misschien dat een herinstallatie van beide apps helpt, zodat ze daar 'opnieuw' worden geregistreerd?
Ineens kreeg ik het "briljante" idee om de wifi uit te zetten en dan een Youtube filmpje te starten en daarna was hij weer onder het menu mobiele data te vinden. je moet dus eerst wat data hebben gebruikt. Weten we dat ook weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Da's eigenlijk wel gek.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 14:21
Mijn iPhone 5s heeft sinds de iPod app vervangen is door de Music app moeite met onthouden hoe ver ik was met het luisteren van een nummer. Best vervelend aangezien ik enkel DJ setjes van 1-1,5 uur op mijn telefoon heb staan en ik na een nachtje slapen weer overnieuw mag beginnen aan een set die ik al voor de helft gehoord heb de dag ervoor, of ik moet handmatig gaan forwarden.
Ik heb al geprobeerd om het probleem te verhelpen/verminderen door apps gelijk na gebruik af te sluiten, om op die manier werkgeheugengebruik te verminderen, maar dit leek weinig effect te hebben.

PS: Google hielp me ook niet verder aangezien searches met de keywords iPhone, Music app en restart/reset ondergesneeuwd worden met topics over compleet restartende telefoons bij gebruik van de Music app.

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Net iOS 9.2.1 geïnstalleerd. Merk nog niet echt dat er iets veranderd is.

Er zou een bug opgelost zijn dat sommige apps zich niet volledig hadden kunnen installeren, heb hier persoonlijk geen last van gehad.

• dennis_rsb
  • Laatst online: 01:18
Toch even mijn ongenoegen uiten hier. Waar is Apple mee bezig...? Sinds een ruime week elke dag meldingen dat iOS 9.2 klaar staat. (iPad Air 2 en iPhone 5S) Dan druk ik op later en dan krijg je weer een melding dat hij de update snachts kan uitvoeren. Als je dat niet wil moet je weer op later drukken. Wat is dit voor achterlijk gedoe? Ben ik niet gewend van Apple.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is nog net niet zo irritant als de bijna-lege-accumeldingen... maar wel vervelend inderdaad.

• JB

JB

Cédric roelt!

Xmoo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:22:
Net iOS 9.2.1 geïnstalleerd. Merk nog niet echt dat er iets veranderd is.
DEV release :? Hier geen update te vinden namelijk.

Mijn boefje is liev!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
Is een beta inderdaad.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik krijg nog geen melding van een nieuwe beta. Of is dit specifiek voor nieuwere devices?

EDIT: (van 9to5mac.com):
http://9to5mac.com/2015/12/16/ios-9-2-1-beta-1/

The update does not appear to be available over-the-air, instead requiring using the Developer Center to install. Public beta test versions typically follow after a day or so with first releases

[ Voor 36% gewijzigd door Thombias op 17-12-2015 15:31 ]

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
Thombias schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:29:
[...]

Ik krijg nog geen melding van een nieuwe beta. Of is dit specifiek voor nieuwere devices?
Sta je ingeschreven voor de public beta of de developers beta? Tot nu toe is alleen de developers-beta uitgekomen.

• Thombias
  • Niet online
DwightKSchrute schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:31:
[...]

Sta je ingeschreven voor de public beta of de developers beta? Tot nu toe is alleen de developers-beta uitgekomen.
Zie mij edit van mijn post. Ik was een beetje te vroeg met reageren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 14:07
Bij mij is de update nu binnen gekomen (publieke beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsance
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-06 08:30
Kan iemand mij vertellen of de enorme lag m.b.t. iPhone 6 Plus weg is in iOS 9.2.1?

[ Voor 4% gewijzigd door Arsance op 18-12-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Laatst online: 21-09 13:51
Thombias schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:29:
[...]

EDIT: (van 9to5mac.com):
http://9to5mac.com/2015/12/16/ios-9-2-1-beta-1/

The update does not appear to be available over-the-air, instead requiring using the Developer Center to install. Public beta test versions typically follow after a day or so with first releases
hier kwam de update wel mooi via OTA binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
boosterbosch schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:54:
[...]

hier kwam de update wel mooi via OTA binnen
Good for you. Bij mij vandaag ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MenN
Ok, apple begint me toch langzamerhand op mn zenuwen te werken. Case in point: fotos op je iPhone.

Na lange tijd op iOS 7 te zijn blijven hangen met mijn 4S, moest ik laatst toch over naar 9. Ik heb al een iPhone gehad sinds de 3G uitkwam in Nederland, en mijn workflow is dan ook al jaren het zelfde. Na een paar maanden zit de iPhone kompleet vol en haal ik mijn fotos (via de osx import tool) eraf. Maar nu is het nutteloos geworden, alle edits die ik gedaan heb met mijn fotos zijn ineens niet meer te importeren, maar worden opgeslagen als een .aae. Dit is echt extreem irritant, want ik wil juist absoluut geen iCloud photo library gebruiken, aangezien ik geen trek heb om al mijn fotos in de cloud te hebben.

Dus zijn er hier mensen die een workaround hebben gevonden? Wellicht een 3th party tooltje dat fotos naar je mac kan halen MET alle edits erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
MenN schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:36:
Ok, apple begint me toch langzamerhand op mn zenuwen te werken. Case in point: fotos op je iPhone.

Na lange tijd op iOS 7 te zijn blijven hangen met mijn 4S, moest ik laatst toch over naar 9. Ik heb al een iPhone gehad sinds de 3G uitkwam in Nederland, en mijn workflow is dan ook al jaren het zelfde. Na een paar maanden zit de iPhone kompleet vol en haal ik mijn fotos (via de osx import tool) eraf. Maar nu is het nutteloos geworden, alle edits die ik gedaan heb met mijn fotos zijn ineens niet meer te importeren, maar worden opgeslagen als een .aae. Dit is echt extreem irritant, want ik wil juist absoluut geen iCloud photo library gebruiken, aangezien ik geen trek heb om al mijn fotos in de cloud te hebben.

Dus zijn er hier mensen die een workaround hebben gevonden? Wellicht een 3th party tooltje dat fotos naar je mac kan halen MET alle edits erbij?
Wel gezocht, niet getest (want nog geen OS X hier, komt ASAP) maar is Air Drop de oplossing?
https://discussions.apple.com/message/27208386#27208386

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
airdrop werkt alleen vanaf (volgens mij) de 5 en hoger. De 4S heeft helaas niet de benodigde wifi chip aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
MenN schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:36:

Je kan op de Mac toch gewoon 'Photos' gebruiken? Werkt hier prima voor importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
zou kunnen ja, maar 'achter de schermen' gebruikt photos een belabberd systeem om de fotos op te slaan. Ik wil ze gewoon in een foto in de fotos folder van de finder. Importeer je ze in de fotos app, dan ben je ook gelijk daar aan gebonden, aangezien al je fotos dus in die bibliotheek staan, in plaats van logische folders in de finder.

Waar bijv. een iTunes dat probleemloos doet en een prima gestructureerde bibliotheek heeft, is de fotos bibliotheek niet erg logisch opgebouwd waarbij bijv elke foto zijn eigen map heeft ect.

Tot en met iOS 7 was het geen probleem en kon ik prima de fotos importeren, maar ik vertik het gewoon om al mijn fotos achter slot en grendel te zetten in de photos bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
dennis_rsb schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:59:
Toch even mijn ongenoegen uiten hier. Waar is Apple mee bezig...? Sinds een ruime week elke dag meldingen dat iOS 9.2 klaar staat. (iPad Air 2 en iPhone 5S) Dan druk ik op later en dan krijg je weer een melding dat hij de update snachts kan uitvoeren. Als je dat niet wil moet je weer op later drukken. Wat is dit voor achterlijk gedoe? Ben ik niet gewend van Apple.
Hier ook ja. En het gaat nog wat verder. Ik heb de update die al gedownload was verwijderd, maar blijkbaar gaat hij dan later opnieuw downloaden.

Ik hoef die hele update niet want we weten ondertussen precies hoe het gaat. Hier en daar een bug fix en de accu die sneller leeg is. De volgende keer de accu die iets minder snel leeg gaat maar 3 bugs er voor terug. Het is goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 15:25
Ik ben aardig tevreden met iOS 9 en zit nu op 9.2. Af en toe heb ik last van apps die vastlopen, maar de app herstarten lost dat probleem meestal wel op. Geen last gehad van batterijlekken of iets dergelijks.

Zijn er mensen die al gebruik maken van dat multitasken met twee apps op het scherm? Ik vind het idee heel leuk, maar weinig apps ondersteunen het nog maar, dus het voelt nog een beetje als een beta versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:55

swv

Belecthor schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 12:38:
Zijn er mensen die al gebruik maken van dat multitasken met twee apps op het scherm? Ik vind het idee heel leuk, maar weinig apps ondersteunen het nog maar, dus het voelt nog een beetje als een beta versie.
Op de Air 2 niet. Op de Pro wel zo nu en dan. Het werkt inderdaad niet altijd even lekker door gebrek aan ondersteuning en het ellendig lang moeten scrollen voor je de juiste app hebt gevonden die je ernaast wilt openen is ook niet even praktisch. Het haalt je uit de werkflow zegmaar. Maar als je het eenmaal werkende hebt, werkt het ook prettig. Ik gebruik voornamelijk Office, PDF Expert, Dropbox en Procreate en die ondersteunen allen split view dus tot zover vind ik het in ieder geval beter dan niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online

Multitask functie heeft Apple waarschijnlijk nog niet helemaal in orde helaas. Het loopt stroperig en soms sluit het gewoon automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Het blijkt dat ik nog eerst naar iOS 8.4.1. moet updaten alvorens te kunnen updaten naar iOS 9. Ik draai momenteel nog iOS 6.1.3 op de iPad 3. Ik was iig van plan om niet te updaten naar iOS 9, maar klopt het dat ik naar iOS 8.4.1 kan updaten? Ik dacht namelijk dat Apple die niet meer signeerde (of is dat alleen voor downgrades). Zonder de iOS 8 topic te bumpen, stel ik mijn vraag maar hier: iemand die iOS op 8.4.1 op de iPad 3 draait of heeft gedraaid en wat kan vertellen over de perfomance. Helaas kan ik niet veel vinden over deze hardware/software combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
De enige mogelijkheid is nu om te upgraden naar iOS 9.2. Alle voorgaande majors en minors worden niet meer gesigneerd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 01:18
Amps schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:29:
Zonder de iOS 8 topic te bumpen, stel ik mijn vraag maar hier: iemand die iOS op 8.4.1 op de iPad 3 draait of heeft gedraaid en wat kan vertellen over de perfomance. Helaas kan ik niet veel vinden over deze hardware/software combinatie.
Laat ik voorop stellen dat iedereen andere eisen stelt aan zijn/haar appraat. Ik heb de iPad 3, 3 jaar gehad. Heb hem verkocht omdat ik de traagheid zat was, heb nu een Air 2. Ik kan me al niet meer goed herinneren hoe de iPad onder 6.1.3 draaide, maar ik dacht meer dan goed. iOS 7.1.2 draaide in ieder geval prima er op vond ik. Was best te doen. Pas bij iOS 8.x ging ik me dood irriteren aan de performance, ik heb er toch nog lang op gedraaid eigenlijk. Maar als je nu zou updaten gaat hij ineens naar 9.2, jij kunt niet nu nog over naar 8.4.1 ofzo, wordt inderdaad niet meer ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 10:46

page404

Website says no

Gisteren de 9.2.1 public beta maar eens geïnstalleerd. Zoals gebruikelijk met dit soort minor updates merk ik geen verschil.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Wederom bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Echt heel vreemd dit. Pas kon ik de Youtube app al niet bij mobiele data vinden voor ik ook maar enigzins data had verbruikt en nu valt net mijn oog er op en zie ik dat er meer dan 500MB in 2 weken is verbruikt.

Dat terwijl de app dus vanaf het begin nooit mobiele data zou mogen gebruiken (behalve het filmpje om hoe dan ook de slider te krijgen) Heb nu de mobiele data maar helemaal uitgezet, maar ik wil wel graag Whatsapp en Telegram hebben onderweg. Slaat die waarde nergens op of doet de slider gewoon niets?

Edit: De slider doet dus gewoon niks. Zag daar al eerder berichten over bij het uit komen van IOS 9, maar na bepaalde tijd mag je toch aannemen dat dit soort dingen opgelost zijn. Net de telefoon van Wifi afgegooid en ik kan nog steeds elk Youtube filmpje in de app starten. Te droevig voor woorden...voor hetzelfde geld kom je er pas bij je eerste hoge rekening achter en dan kan je vast niet aankloppen bij Apple :(

Klote IOS 1

Klote IOS 2

Nu heb ik wel wat drankjes op vandaag, maar ik mis toch niks hier?

[ Voor 46% gewijzigd door Beakzz op 26-12-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Zal dan wel aan de apps liggen die je gebruikt maar bijna alle apps die ik er op heb staan ondersteunen de split screen functie. Ik vind het vooral handig om even wat dingen te kunnen vergelijken, over te hevelen, aantekening te maken of om Messages er naast te hebben staan (het switcht makkelijker heen en weer wanneer je op iemand z'n reactie moet wachten).

Het is soms niet altijd even handig omdat je uit een lijst de juiste app moet kiezen om naast je huidige te draaien. De meest recente staan onderaan, de minst recente staan helemaal bovenin de lijst en zoeken kun je niet. Verder werkt het ook alleen vanaf de rechterzijkant en kun je alleen 2 verschillende apps naast elkaar hebben (dus niet 2x Safari, daar heb je nu Sidefari voor; die oplossing is er dan weer niet voor bijv. OneNote).

Dat rechterzijkant moet ik even verduidelijken: activeren kan alleen aan de rechterkant maar je kunt een applicatie ook alleen aan de rechterkant van het scherm houden waardoor je alleen de 50%/50% en 75%/25% of 100% verhoudingen hebt. De verhouding 25%/75% kan niet. De linker app kun je makkelijk switchen door de home button in te drukken en 'm dan op te snorren zoals je dat normaal zou doen (let op: je wordt dan wel uit de split view geslingerd, als je de nieuwe app lanceert kom je vanzelf weer terug in de split view). Ik denk dat het handiger is om het gelijk te trekken zodat je zowel links als rechts op dezelfde manier apps kunt zoeken en zodoende in de split view kunt blijven zitten.

Zoals de implementatie nu is moet je vooral denken vanaf de rechterzijkant: wat wil je daar hebben staan? Wil je aantekeningen maken of snel kunnen reageren in een chat? Links is je primaire scherm, rechts je secundaire.

@Beakzz: reviews van de YouTube app wel eens gezien? Het is een draak van een applicatie die vooral gericht is op Android. Heel veel iOS features worden niet ondersteund. Op split view, background playback en picture-in-picture hoef je niet te rekenen, die komen er niet (background playback is wellicht nog te begrijpen vanuit licentie oogpunt, de rest absoluut niet). Ik heb een tijdje geleden wel die optie aan kunnen zetten met als gevolg dat iedere keer dat ik de YouTube app activeerde (ook wanneer hij al opgestart was!) hij begon te miepen dat ie geen mobiele data mocht verbruiken. Iets waar men zich heel snel aan gaat ergeren...

[ Voor 13% gewijzigd door ppl op 26-12-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Komkommertijd? http://nos.nl/artikel/207...e-langzame-iphone-4s.html

"De rechtszaak is niet uniek. In 2010 claimden Amerikaanse gebruikers dat iOS 4 hun iPhone 3G trager maakte. De rechter verwierp de claim toen."

En terecht mijns inziens. iOS 9 maakt een 4S niet bewust! langzamer, misschien moet je wel iets meer 'tweaken' om je device weer net zo snel aan te laten voelen. Welkom in 2016! Het is allemaal mogelijk

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, als dit Apple wordt aangerekend bereik je er hooguit mee dat ze toestellen minder lang gaan ondersteunen. En dat zou ook jammer zijn. Mijn iPhone 5 loopt super op Ios9, en dat toestel is uit 2012. Dus ik ben best blij met die ondersteuning.

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
Iemand bekend met dit probleem in 9.2: een lege camera roll wordt bij "Opslag/Gebruik" nog steeds als 1.0 GB aan data op de iPhone aangegeven. Alles is weg, echt alles.

Is er een oplossing voor? Alles resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:43
Beakzz schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:15:
Echt heel vreemd dit. Pas kon ik de Youtube app al niet bij mobiele data vinden voor ik ook maar enigzins data had verbruikt en nu valt net mijn oog er op en zie ik dat er meer dan 500MB in 2 weken is verbruikt.

Dat terwijl de app dus vanaf het begin nooit mobiele data zou mogen gebruiken (behalve het filmpje om hoe dan ook de slider te krijgen) Heb nu de mobiele data maar helemaal uitgezet, maar ik wil wel graag Whatsapp en Telegram hebben onderweg. Slaat die waarde nergens op of doet de slider gewoon niets?

Edit: De slider doet dus gewoon niks. Zag daar al eerder berichten over bij het uit komen van IOS 9, maar na bepaalde tijd mag je toch aannemen dat dit soort dingen opgelost zijn. Net de telefoon van Wifi afgegooid en ik kan nog steeds elk Youtube filmpje in de app starten. Te droevig voor woorden...voor hetzelfde geld kom je er pas bij je eerste hoge rekening achter en dan kan je vast niet aankloppen bij Apple :(

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu heb ik wel wat drankjes op vandaag, maar ik mis toch niks hier?
Inderdaad erg vreemd. Ik heb zelf iets vergelijkbaars onder iOS 8.4.1 en hoopte dat het onder iOS 9 opgelost zou zijn. In mijn geval gaat het om Music. Hoewel ik de slider voor deze app onder Cellular heb uitgezet, zie ik dat er toch dataverkeer plaatsvindt als ik de app open op 4G/3G. Tot zover is dit bij mij de enige app die dit probleem heeft (YouTube gebruik ik vrijwel nooit op mijn telefoon).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op woensdag 30 december 2015 @ 12:38:
Komkommertijd? http://nos.nl/artikel/207...e-langzame-iphone-4s.html

"De rechtszaak is niet uniek. In 2010 claimden Amerikaanse gebruikers dat iOS 4 hun iPhone 3G trager maakte. De rechter verwierp de claim toen."

En terecht mijns inziens. iOS 9 maakt een 4S niet bewust! langzamer, misschien moet je wel iets meer 'tweaken' om je device weer net zo snel aan te laten voelen. Welkom in 2016! Het is allemaal mogelijk
Het bericht gaat er om dat je niet mag downgraden van Apple.
Apple geeft geen mogelijkheden om te tweaken.
Ik hoop dat ze rechter ze gelijk geeft.
SteffenV schreef op donderdag 31 december 2015 @ 20:07:
Iemand bekend met dit probleem in 9.2: een lege camera roll wordt bij "Opslag/Gebruik" nog steeds als 1.0 GB aan data op de iPhone aangegeven. Alles is weg, echt alles.

Is er een oplossing voor? Alles resetten?
Waarschijnlijk cache of rommel die Apple laat hangen. Had ik laatst met Mail.
Voor 8.4 kon je met iExplorer en dat soort tools die cache weggooien, nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
page404 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 10:26:
Gisteren de 9.2.1 public beta maar eens geïnstalleerd. Zoals gebruikelijk met dit soort minor updates merk ik geen verschil.
Ik vind deze versie trager dan de vorige versie op de ipad 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 01:36
Iemand meer last van dat sinds ios 9.2 muziek van de afspeellijst die je zelf samengesteld hebt niet op volgorde afspeelt?
Heb al met de suffleknop gespeeld maar dat mocht niet baten, muziek blijft op shuufle staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na installatie van 9.2 al mijn offline muziek kwijt, verschijnt gewoon niet meer in de muziek app. Ook in de podcasts app heb ik plots geen offline podcasts meer. Moet nu weer alle podcasts manueel één voor één gaan downloaden :(
Pagina: 1 ... 22 ... 29 Laatste