Zal dan wel aan de apps liggen die je gebruikt maar bijna alle apps die ik er op heb staan ondersteunen de split screen functie. Ik vind het vooral handig om even wat dingen te kunnen vergelijken, over te hevelen, aantekening te maken of om Messages er naast te hebben staan (het switcht makkelijker heen en weer wanneer je op iemand z'n reactie moet wachten).
Het is soms niet altijd even handig omdat je uit een lijst de juiste app moet kiezen om naast je huidige te draaien. De meest recente staan onderaan, de minst recente staan helemaal bovenin de lijst en zoeken kun je niet. Verder werkt het ook alleen vanaf de rechterzijkant en kun je alleen 2 verschillende apps naast elkaar hebben (dus niet 2x Safari, daar heb je nu Sidefari voor; die oplossing is er dan weer niet voor bijv. OneNote).
Dat rechterzijkant moet ik even verduidelijken: activeren kan alleen aan de rechterkant maar je kunt een applicatie ook alleen aan de rechterkant van het scherm houden waardoor je alleen de 50%/50% en 75%/25% of 100% verhoudingen hebt. De verhouding 25%/75% kan niet. De linker app kun je makkelijk switchen door de home button in te drukken en 'm dan op te snorren zoals je dat normaal zou doen (let op: je wordt dan wel uit de split view geslingerd, als je de nieuwe app lanceert kom je vanzelf weer terug in de split view). Ik denk dat het handiger is om het gelijk te trekken zodat je zowel links als rechts op dezelfde manier apps kunt zoeken en zodoende in de split view kunt blijven zitten.
Zoals de implementatie nu is moet je vooral denken vanaf de rechterzijkant: wat wil je daar hebben staan? Wil je aantekeningen maken of snel kunnen reageren in een chat? Links is je primaire scherm, rechts je secundaire.
@Beakzz: reviews van de YouTube app wel eens gezien? Het is een draak van een applicatie die vooral gericht is op Android. Heel veel iOS features worden niet ondersteund. Op split view, background playback en picture-in-picture hoef je niet te rekenen, die komen er niet (background playback is wellicht nog te begrijpen vanuit licentie oogpunt, de rest absoluut niet). Ik heb een tijdje geleden wel die optie aan kunnen zetten met als gevolg dat iedere keer dat ik de YouTube app activeerde (ook wanneer hij al opgestart was!) hij begon te miepen dat ie geen mobiele data mocht verbruiken. Iets waar men zich heel snel aan gaat ergeren...
[
Voor 13% gewijzigd door
ppl op 26-12-2015 23:25
]