IOS 9.2 Beta 2 is weer een behoorlijk pakket van 1,2 GB.
Ik heb ook gemerkt dat er een aanzienlijk verschil is in hoe snel de batterij terug loopt bij de eerste 50% en de laatste 50%. Zou dit softwarematige erin zijn gezet door apple of "zit het tussen de oren"? Of is er een andere uitleg die met ontlading e.d. te maken heeft?
Is niet alleen bij iPhones 't geval. Ook bij m'n oude Nokia's ging 't bij de eerste paar streepjes heel langzaam en bij de laatste snel
onlangs ineens verrast dat de nieuwe pincodes niet uit 4 maar uit 6 cijfers bestaan... toch ergens over het hoofd gezien denk ik voordat ik de update (9.1 installeerde)... vond de code van 4 juist ideaal. Ging altijd lekker snel..
Wat ik wel merk is dat de itouch niet altijd goed mijn vinger herkent om te ontgrendelen...
Meer mensen last van? Moet uiteindelijk toch de code intoetsen (die nu zelfs 6 cijfers is..)
Wat ik wel merk is dat de itouch niet altijd goed mijn vinger herkent om te ontgrendelen...
Meer mensen last van? Moet uiteindelijk toch de code intoetsen (die nu zelfs 6 cijfers is..)
...
Van zes naar vier kun je zelf instellen hoor....koentjuh1987 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:41:
onlangs ineens verrast dat de nieuwe pincodes niet uit 4 maar uit 6 cijfers bestaan... toch ergens over het hoofd gezien denk ik voordat ik de update (9.1 installeerde)... vond de code van 4 juist ideaal. Ging altijd lekker snel..
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
gevonden. Thnx. Maar waarom wordt de code default op 6 gezet?Coach4All schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:44:
[...]
Van zes naar vier kun je zelf instellen hoor....
...
Minder makkelijk te gokken (tenzij je ddmmjj je verjaardag doet natuurlijk)koentjuh1987 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:48:
[...]
gevonden. Thnx. Maar waarom wordt de code default op 6 gezet?
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Iemand een tip voor het omzeilen van mobiele sites? Het komt nu steeds vaker voor dat binnen safari (ios9.X) automatisch de mobiele site gekozen is. Ik wil dit het liefst helemaal uitschakelen voor alle sites en altijd de volledige website bekijken.
Via het menu kan ik vragen om de desktop site echter is dit een handmatige handeling die ik elke keer moet doen.
Via het menu kan ik vragen om de desktop site echter is dit een handmatige handeling die ik elke keer moet doen.
Ik heb daar sinds een paar dagen op mijn iPad ook last van bij Google.Timv37 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:49:
Iemand een tip voor het omzeilen van mobiele sites? Het komt nu steeds vaker voor dat binnen safari (ios9.X) automatisch de mobiele site gekozen is. Ik wil dit het liefst helemaal uitschakelen voor alle sites en altijd de volledige website bekijken.
De mobiele variant heeft elk resultaat in een eigen kader staan die door een beetje schaduw boven de pagina zweven. Ook zijn deze kaders voorzien van een rand. Ik vind dit erg onoverzichtelijk.
Voorbeeld: https://drive.google.com/...cMSqnE604uSzVrMUtzV205VTQ
De desktop versie heeft gewoon alle zoekresultaten op een witte pagina staan.
Voorbeeld: https://drive.google.com/...cMSqnE604ubXo5MDJHbmVQWXc
Sinds kort moet ik hiervoor na elke zoekopdracht weer opnieuw omschakelen via "Vraag om desktop site".
Is er iemand die weet hoe je dit blijvend kunt omzeilen. Het betreft een iPad air 2 op de laatste normale versie van iOS.
[ Voor 23% gewijzigd door Sepio op 05-11-2015 20:09 ]
Exact het gene waar ik ook last van heb, betreft een ipad air 1 met de laatste normale versie ios. Mobiele site is behoorlijk onoverzichtelijk en niet prettig in gebruikSepio schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:46:
[...]
Ik heb daar sinds een paar dagen op mijn iPad ook last van bij Google.
De mobiele variant heeft elk resultaat in een eigen kader staan die door een beetje schaduw boven de pagina zweven. Ook zijn deze kaders voorzien van een rand. Ik vind dit erg onoverzichtelijk.
Voorbeeld: https://drive.google.com/...cMSqnE604uSzVrMUtzV205VTQ
De desktop versie heeft gewoon alle zoekresultaten op een witte pagina staan.
Voorbeeld: https://drive.google.com/...cMSqnE604ubXo5MDJHbmVQWXc
Sinds kort moet ik hiervoor na elke zoekopdracht weer opnieuw omschakelen via "Vraag om desktop site".
Is er iemand die weet hoe je dit blijvend kunt omzeilen. Het betreft een iPad air 2 op de laatste normale versie van iOS.
Speelt YouTube web ook niet meer op de achtergrond af bij jullie?
Normaal kon je dat op je op je lockscreen afspelen, alleen als ik nu op play druk reageert hij gewoon niet.
Ik weet dat er wel apps voor zijn, maar dat zijn alternatieven die ik liever niet gebruik van die half gebakken applicaties.
Normaal kon je dat op je op je lockscreen afspelen, alleen als ik nu op play druk reageert hij gewoon niet.
Ik weet dat er wel apps voor zijn, maar dat zijn alternatieven die ik liever niet gebruik van die half gebakken applicaties.
Merk nog veel lag op mijn iPhone 6 9.1 De animaties lopen niet soepel, en bv folders openen gaat de eerste keer met veel gestotter. Apps die met een delay opstartten is ook normaal geworden in iOS 9.1. Heb mijn iPhone in DFU modus gezet, en restored met 9.1. Vervolgens ingesteld als nieuwe iPhone, dus geen reserve kopie. Het werkt pas soepel als reduce motion aan staat, maar dat is ook weer zo saai.
Over mobiele websites omzeilen gesproken... sommige mobiele websites trappen daar dus al helemaal niet meer in.
Als ik in Safari de desktop versie van Tweakers.net wil krijgen bijvoorbeeld, krijg ik nog steeds niet de desktop website als ik deze op probeerde vragen.
Super irritant, want mijn iPad Air 2 heeft nu juist zo'n lekker groot scherm. Zonde!
Als ik in Safari de desktop versie van Tweakers.net wil krijgen bijvoorbeeld, krijg ik nog steeds niet de desktop website als ik deze op probeerde vragen.
Super irritant, want mijn iPad Air 2 heeft nu juist zo'n lekker groot scherm. Zonde!
Apart he. En dat terwijl met iOS 9 betere performance en soepelere animaties beloofd werden. Het tegendeel is waar.Untouchablezz20 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:40:
Merk nog veel lag op mijn iPhone 6 9.1 De animaties lopen niet soepel, en bv folders openen gaat de eerste keer met veel gestotter. Apps die met een delay opstartten is ook normaal geworden in iOS 9.1. Heb mijn iPhone in DFU modus gezet, en restored met 9.1. Vervolgens ingesteld als nieuwe iPhone, dus geen reserve kopie. Het werkt pas soepel als reduce motion aan staat, maar dat is ook weer zo saai.
Hier is dit in te stellen http://tweakers.net/devicedetect/Darkwolf_1982 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:56:
Over mobiele websites omzeilen gesproken... sommige mobiele websites trappen daar dus al helemaal niet meer in.
NRG
Vraagje, ik heb een 6plus en paar weken geleden en vanmorgen kon ik mn 6plus niet met vingerprint ontgrendelen. Ook via het toegangsscherm lukte het niet, ik kon niets intoetsen. Er stond iets van 48 uur niet ingelogd, maar ik had hem vrijdagavond nog gebruikt.
Uit en aan zetten is de oplossing maar een beetje omslachtig en niet de bedoeling.
Ik had wel iets gelezen over problemen met vingerprint, maar dat was volgens mij bij de 6 en iets anders.
Iemand een idee?
Oh ja ik heb 9.1.
Uit en aan zetten is de oplossing maar een beetje omslachtig en niet de bedoeling.
Ik had wel iets gelezen over problemen met vingerprint, maar dat was volgens mij bij de 6 en iets anders.
Iemand een idee?
Oh ja ik heb 9.1.
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest
Problemen zijn op meerdere soorten devices gemeld. Ook op de 6+. Heb zelf een 6 en ook regelmatig problemen met touchid sinds 9.1 Het is wachten tot Apple met een fix komt.PVD66 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:46:
Vraagje, ik heb een 6plus en paar weken geleden en vanmorgen kon ik mn 6plus niet met vingerprint ontgrendelen. Ook via het toegangsscherm lukte het niet, ik kon niets intoetsen. Er stond iets van 48 uur niet ingelogd, maar ik had hem vrijdagavond nog gebruikt.
Iemand een idee?
Oh ja ik heb 9.1.
TouchID is sowieso hit en miss de laatste tijd. Zo erg, dat het bijna 50/50 is geworden.
Laat dan maar zitten en dan zet ik het wel uit op mijn 6 Plus (iOS 9.2 Beta 2)
Mijn iPad Air 2 unlocked 99/100 van de keren perfect...
Ik moet "geluk" hebben gehad met mijn 5s en nu 6s Plus. TouchID werkt op de 6s zo snel en goed dat je er niet eens meer bij stilstaat.Darkwolf_1982 schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:14:
TouchID is sowieso hit en miss de laatste tijd. Zo erg, dat het bijna 50/50 is geworden.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik heb nog geen problemen ondervonden bij TouchID, werkt geweldig op mijn 6S.
Mijn vriendin heeft echter met de nieuwste beta (die draai ik zelf niet) geen audio feedback meer van Siri in het Nederlands. In het Belgisch wel, maar in het Nederlands niet.
Ze zegt bijv Hey Siri plan een route en dan zegt Siri niks terug maar voert hij de actie wel uit.
Denk dat het een bug is, want met iOS 9.1 heb ik er geen last van.
Mijn vriendin heeft echter met de nieuwste beta (die draai ik zelf niet) geen audio feedback meer van Siri in het Nederlands. In het Belgisch wel, maar in het Nederlands niet.
Ze zegt bijv Hey Siri plan een route en dan zegt Siri niks terug maar voert hij de actie wel uit.
Ik heb 9.2 b2 geinstalleerd maar vanaf het homescreen werkt het control center niet meer. Ik krijg niets te zien als ik omhoog sleep en pas als ik de homebutton in druk reageert mijn telefoon weer. Zal eens wat feedback aan Apple sturen. En kijken of een reboot het probleem verhelpt.
Heb ik met 9.2 b2 geen last van! Heb je een clean install gedaan of geupdate?loeberce schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:46:
Ik heb 9.2 b2 geinstalleerd maar vanaf het homescreen werkt het control center niet meer. Ik krijg niets te zien als ik omhoog sleep en pas als ik de homebutton in druk reageert mijn telefoon weer. Zal eens wat feedback aan Apple sturen. En kijken of een reboot het probleem verhelpt.
Je moet connected zijn
iOS 9.2 Beta 3 is alweer uit! Gaat hard met de beta's sinds iOS 9
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Hoe bevalt het? Is er nog app delay, als je een app wilt opstarten?Erulezz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:13:
iOS 9.2 Beta 3 is alweer uit! Gaat hard met de beta's sinds iOS 9
Als ik begrijp wat je bedoelt, kun je dit veranderen bij de Siri-instellingen.SidewalkSuper schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:26:
Ik heb nog geen problemen ondervonden bij TouchID, werkt geweldig op mijn 6S.
Was mij al eerder opgevallen. Vooral de eerste procenten gaan langzaam en heb het idee dat het dan sneller gaat.GielFox schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:46:
Ik heb ook gemerkt dat er een aanzienlijk verschil is in hoe snel de batterij terug loopt bij de eerste 50% en de laatste 50%. Zou dit softwarematige erin zijn gezet door apple of "zit het tussen de oren"? Of is er een andere uitleg die met ontlading e.d. te maken heeft?
Ik heb ook een Galaxy S6 hier en daar is het juist andersom. Die begint heel snel af te lopen en stabiliseert zich dan.
Zal vast met de kalibratie te maken hebben.
Dit kan je niet veranderen, maar in de nieuwe beta is het gefikst!Scott schreef op woensdag 11 november 2015 @ 02:41:
[...]
Als ik begrijp wat je bedoelt, kun je dit veranderen bij de Siri-instellingen.
De "naar prul-lenmand" notificatie is nog steeds niet gefikst trouwens, maar die heb ik al wel aangemeld als bug.
[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-11-2015 09:59 ]
Chrome is een drama geworden sinds ipdate naar ios 9(.1)!
Meerdere crashes per dag, zonet nog toen ik dit bericht wilde typen.
Stabiliteit trekt echt nergens meer op, hopelijk snel een update van chrome om dit te fixen.
Meerdere crashes per dag, zonet nog toen ik dit bericht wilde typen.
Stabiliteit trekt echt nergens meer op, hopelijk snel een update van chrome om dit te fixen.
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met de Parrot MKi9200 carkit op iOS 9.1?
Mijn iPhone 6S is verbonden met de carkit en bellen gaat probleemloos. Ik heb echter het probleem dat ik via bluetooth geen muziek meer kan afspelen en als ik bijvoorbeeld navigeer met TomTom dan hapert de stem iedere keer bij gesproken richting aanwijzingen.
Hiervoor nooit problemen mee gehad. Herkenbaar?
Mijn iPhone 6S is verbonden met de carkit en bellen gaat probleemloos. Ik heb echter het probleem dat ik via bluetooth geen muziek meer kan afspelen en als ik bijvoorbeeld navigeer met TomTom dan hapert de stem iedere keer bij gesproken richting aanwijzingen.
Hiervoor nooit problemen mee gehad. Herkenbaar?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik zit op 9.1 en als ik naar Settings > General > Siri > Voice Feedback ga heb ik daar een aantal opties. Is dat niet wat je bedoelt?SidewalkSuper schreef op woensdag 11 november 2015 @ 09:55:
[...]
Dit kan je niet veranderen, maar in de nieuwe beta is het gefikst!
De "naar prul-lenmand" notificatie is nog steeds niet gefikst trouwens, maar die heb ik al wel aangemeld als bug.
Die knop stond op Altijd en Siri-stem op NL.
Als mn vriendin dan Siri gebruikte kwam er geen audio feedback terug.
Op het moment dat de stem op Belgisch Nederlands werd gezet was dat wel weer het geval.
Dat was het probleem.
Als mn vriendin dan Siri gebruikte kwam er geen audio feedback terug.
Op het moment dat de stem op Belgisch Nederlands werd gezet was dat wel weer het geval.
Dat was het probleem.
Erg vreemd.. 'Hé, Siri' configureren in het Nederlands werkt niet. Ik ben al een half uur naar dat ding aan het roepen en heb een hoop toonhoogtes en tempo's geprobeerd, hij pakt hem niet. In het Engels lukt het configureren in 1 keer. Meer mensen die last hebben van dit probleem?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Ja, hier ook (iPhone 6).
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Beste tweakers,
Ik vroeg me af iemand me het volgende kan uitleggen.
1. Ik gebruik voorlopig de iPhone5 van mijn vriendin omdat mijn smartphone ter reparatie is.
2. Nu heb ik altijd al een Android smartphone gehad en nooit een iCloud email hoeven aan te maken.
Nu ik dus de iCloud email gebruik als mijn Gmail account.
3. Vroeg ik me af hoe het werk om wanneer je een nieuw contact toevoegt aan je account deze op te slaan op je Gmail account waar ook al me andere contacten opgeslagen staan.
Ik heb namelijk nu 3 actieve account op de iphone5
iCloud
Gmail
Chello
Maar bij Android had je altijd de mogelijkheid om te kiezen op welk account email je de contact wilt opslaan.
Kan iemand me hierbij helpen.
Ik vroeg me af iemand me het volgende kan uitleggen.
1. Ik gebruik voorlopig de iPhone5 van mijn vriendin omdat mijn smartphone ter reparatie is.
2. Nu heb ik altijd al een Android smartphone gehad en nooit een iCloud email hoeven aan te maken.
Nu ik dus de iCloud email gebruik als mijn Gmail account.
3. Vroeg ik me af hoe het werk om wanneer je een nieuw contact toevoegt aan je account deze op te slaan op je Gmail account waar ook al me andere contacten opgeslagen staan.
Ik heb namelijk nu 3 actieve account op de iphone5
iCloud
Gmail
Chello
Maar bij Android had je altijd de mogelijkheid om te kiezen op welk account email je de contact wilt opslaan.
Kan iemand me hierbij helpen.
Instellingen > Mail, Contacten en Kalender > ergens onderaan kun je aangeven wat je standaardaccount is.
Al gedaan, echter dan wanneer je een contact hebt toegevoegd en alle velden zoals:
Nummer
Email
Werk adres
Etc
Hebt ingevuld en je vervolgens naar dat account gaat alle
Velden leeg zijn en de nummer ook niet opgeslagen is.
Nummer
Werk adres
Etc
Hebt ingevuld en je vervolgens naar dat account gaat alle
Velden leeg zijn en de nummer ook niet opgeslagen is.
En beta 4 is live, zowel voor testers als de publiekelijke.
Meer mensen waar bij Youtube filmpjes vaak laat beginnen met spelen in Safari? Eerst is het beeld zwart (seconde of 10/15) voordat het filmpje begint. Heb even getest dumpert.nl en de Youtube app zelf werken wel goed. iPad Air 2 op iOS 9.1
Hoe komt het dat sommige foto's die ik met mijn iPhone heb gemaakt wel in het album fotostream staan en sommige niet? Kan me niet herinneren dat ik die optie aan of uit heb gezet. In de telefoon staan veel meer foto's dan in die stream. Ik heb de foto's overgezet van telefoon naar Mac, maar stream blijft gevuld staan. Als ik zeg dat die stream uit of weg mag krijg ik de melding dat het dan ook wel echt weg is. Kunnen er foto's in staan die nooit op deze iPhone of een ander i-device hebben gestaan. Het lijkt me niet, maar ben huiverig het zomaar weg te gooien.
Heb dit alleen als er reclame afspeelt. Ik heb een addblocker geïnstalleerd. Mss is dat het probleem.dennis_rsb schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:25:
Meer mensen waar bij Youtube filmpjes vaak laat beginnen met spelen in Safari? Eerst is het beeld zwart (seconde of 10/15) voordat het filmpje begint. Heb even getest dumpert.nl en de Youtube app zelf werken wel goed. iPad Air 2 op iOS 9.1
Daar zat ik ook aan te denken, maar het probleem doet zich ook voor als ik de addblock apllicatie verwijder en de iPad een reset geef d.m.v. sluimer+homeknop.DeeSung schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:07:
[...]
Heb dit alleen als er reclame afspeelt. Ik heb een addblocker geïnstalleerd. Mss is dat het probleem.
Ik hoop dat dit het juiste topic is.
Ik heb mijn iPhone en iPad zo ingesteld dat foto's automatisch in de Cloud staan en op beide beschikbaar zijn, hierbij ondervind ik twee dingen die ik graag anders zou willen:
- Wat oudere foto's/filmpjes op mijn iPhone moet altijd eerst gedownload worden. Wat vervelend het niet altijd even handig maakt om vlot wat te laten zien (vooral meerdere foto's/filmpjes achter elkaar).
- Verwijderen van foto's/filmpjes op een van beide apparaten zorgt ervoor dat ze uit iCloud verdwijnen en dus weg zijn. Op zich goed, maar eigenlijk zou ik ik willen dat ze wél beschikbaar blijven op mijn iPad als ik ze met mijn iPhone verwijder (die heeft met 64gb iets meer opslagcapaciteit dan mijn iPhone van 16gb of iCloud van 5gb (?) ).
Ik heb mijn iPhone en iPad zo ingesteld dat foto's automatisch in de Cloud staan en op beide beschikbaar zijn, hierbij ondervind ik twee dingen die ik graag anders zou willen:
- Wat oudere foto's/filmpjes op mijn iPhone moet altijd eerst gedownload worden. Wat vervelend het niet altijd even handig maakt om vlot wat te laten zien (vooral meerdere foto's/filmpjes achter elkaar).
- Verwijderen van foto's/filmpjes op een van beide apparaten zorgt ervoor dat ze uit iCloud verdwijnen en dus weg zijn. Op zich goed, maar eigenlijk zou ik ik willen dat ze wél beschikbaar blijven op mijn iPad als ik ze met mijn iPhone verwijder (die heeft met 64gb iets meer opslagcapaciteit dan mijn iPhone van 16gb of iCloud van 5gb (?) ).
Als je dat niet wil, dan moet je ze eerst bekijken en daarna pas laten zien aan anderen. Dan zijn ze al gedownload namelijk.B-Real schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:00:
Als je je iPhone en iPad zodanig instelt dat hij bestanden optimaliseert voor het apparaat (of hoe dat ook heet), dan staan de originelen in de cloud en worden bestanden verwijderd als je ruimtetekort hebt op het apparaat.B-Real schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:00:
Ik heb sinds kort op mijn zakelijke iPhone 6 (iOS 9.1) een vreemd fenomeen met iMessage/sms. Telkens als ik een berichtje binnen krijg komt dit 2x. Het berichtje is maar 1x aanwezig op het homescreen en ook in berichten maar ik hoor na een paar minuten wederom het geluidje dat er een bericht binnenkomt (wat nog steeds hetzelfde ongelezen berichtje is.
Mijn boefje is liev!
instellingen - berichtgeving - berichten , onderin, herhaal melding :nooit /1-2-3-5-10 keer
Bedoel je dat ?
Bedoel je dat ?
Banshee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:10:
instellingen - berichtgeving - berichten , onderin, herhaal melding :nooit /1-2-3-5-10 keer
Bedoel je dat ?
Mijn boefje is liev!
Cool, die instelling kende ik niet. Ook meteen uitgezetBanshee schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:10:
Bedoel je dat ?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Heb er ook eens naar moeten zoeken hoor, vooral als je aan het werk bent, en je hebt een aantal berichten gekregen waar je niet direct naar kan kijken, blijven alle ontvangen berichten zich nogmaals melden. Word je hondsdol van
Herhaal 1 x is default setting van iOS. Overigens wist ik ook niet dat dit te wijzigen was. Handig.JB schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:15:
[...]
thnx! Ik vraag me alleen af waarom dat nu ineens op herhaal 1x staat. Nog nooit eerder gehad en kende de optie niet eens.
NRG
Dat zal best, maar ik heb nog nooit eerder gehad dat ik dan 2x (dus 1x herhaal) een geluidje hoorde bij 1 binnen gekomen bericht. Dus dat is wel raar dan niet?GerardVanAfoort schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:36:
[...]
Herhaal 1 x is default setting van iOS. Overigens wist ik ook niet dat dit te wijzigen was. Handig.
[ Voor 4% gewijzigd door JB op 24-11-2015 10:57 ]
Mijn boefje is liev!
Het geldt alleen voor SMS/iMessage berichten. Andere notificaties zoals Whatsapp doen niet mee bij deze instelling. En je kan de notificatie volgens mij ook wegklikken met de power-knop. Dan komt hij niet terug.
[ Voor 6% gewijzigd door loeberce op 24-11-2015 11:12 ]
Dit is best een irritante bug in 9.4 Beta 4.
Kan helemaal niets meer met mijn telefoon, dat wordt restoren in DFU
[YouTube: https://youtu.be/4ZjlUwbE0Ng]
Het lijkt wel alsof mijn iPhone geen smartphone meer is, ik ontvang nog berichten (maar kan ze dus niet openen), kan nog gebeld worden en opnemen maar dingen zoals de camera openen vanaf het lockscreen of het pulldown menu benaderen gaat dus niet meer.
[YouTube: https://youtu.be/4ZjlUwbE0Ng]
Het lijkt wel alsof mijn iPhone geen smartphone meer is, ik ontvang nog berichten (maar kan ze dus niet openen), kan nog gebeld worden en opnemen maar dingen zoals de camera openen vanaf het lockscreen of het pulldown menu benaderen gaat dus niet meer.
[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 25-11-2015 22:32 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Video is privéDonstil schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:29:
Dit is best een irritante bug in 9.4 Beta 4.
[video]
Haters everywhere but I don’t really care
Echt? Volgens mijn Youtube uploader niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik kan hem wel zien..Donstil schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:51:
[...]
Echt? Volgens mijn Youtube uploader niet.
Bizar hoe opeens lang verwijderde pop3 mail inc. content van 1,5 jaar terug weer in de sent map staat.....
Edit:
Mail account verwijdert en opnieuw toegevoegd. iPhone was 5 minuten bezig met account verwijderen... Hoe achterlijk, alles van 2 jaar terug dat ik heb verwijderd, heeft Apple dus besloten om te bewaren...
Edit:
Mail account verwijdert en opnieuw toegevoegd. iPhone was 5 minuten bezig met account verwijderen... Hoe achterlijk, alles van 2 jaar terug dat ik heb verwijderd, heeft Apple dus besloten om te bewaren...
[ Voor 50% gewijzigd door Saturnus op 26-11-2015 12:53 ]
Of jij bent het vergeten van de server te verwijderen, het blijft POP. Wijzigingen op je telefoon worden niet doorgevoerd op de server waar je mail staat.Saturnus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 00:29:
Bizar hoe opeens lang verwijderde pop3 mail inc. content van 1,5 jaar terug weer in de sent map staat.....
Edit:
Mijn iphone 6 doet sinds deze week raar.
Hij trilt en maakt geluid zonder dat er een bericht of email is. Mijn vriendin heeft het zelfde met haar iphone. Als je geluid af ligt trilt hij gewoon als je geluid aan zet maakt hij een geluid zoals typ machine. Iemand dit probleem al mee gemaakt?
Hij trilt en maakt geluid zonder dat er een bericht of email is. Mijn vriendin heeft het zelfde met haar iphone. Als je geluid af ligt trilt hij gewoon als je geluid aan zet maakt hij een geluid zoals typ machine. Iemand dit probleem al mee gemaakt?
POP werkt iets anders. POP pullt inderdaad, en het klopt ook dat de berichten dan niet per se van de server verwijdert worden, maar ze horen in ieder geval niet meer op de telefoon te staan als je ze daar (telefoon) van weg hebt gegooid. Behalve dat, een van mijn andere apparaten gooit de POP mails na 30 dagen van de server.bardi-1 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:46:
[...]
Of jij bent het vergeten van de server te verwijderen, het blijft POP. Wijzigingen op je telefoon worden niet doorgevoerd op de server waar je mail staat.
Dit is echt iets van Apple. Het verbaasd mij eigenlijk niet heel veel omdat ik (voor iOS 8.3) al eens zag dat er ook nog een aantal foto's van een jaar terug op stonden. In aparte systeemmappen.
Raar want mailtjes worden bij mij niet door Apple bewaard? Als ik bijvoorbeeld een iCloud backup terugzet onthoud ie alleen de mailinstellingen en worden weer keurig de mailtjes van mijn mailaccounts gedownload.
True, iCloud maakt daar geen back-up van.sww89 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:24:
Raar want mailtjes worden bij mij niet door Apple bewaard? Als ik bijvoorbeeld een iCloud backup terugzet onthoud ie alleen de mailinstellingen en worden weer keurig de mailtjes van mijn mailaccounts gedownload.
Ik heb dat ^^^ ook op iOS 9.1 op iPad Air en iPhone 5S. Is daar al iets over bekend qua oorzaak/oplossing? (naast die al worden genoemd want die helpen hier niet)The Jackel schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:12:
[...]
Helaas helpen deze fixes niet voor het geen ik heb. Bij mij wordt het scherm ook niet helemaal zwart, de icoontjes blijven wel gewoon zichtbaar. Na een seconde krijg ik vervolgens de "normale" achtergrond weer terug.
[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 28-11-2015 09:06 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Er is helaas nog geen oplossing. Heb de de telefoon ook al eens helemaal teruggezet naar de fabriekswaarden en een repair gedaan van de software, maar helaas zonder het gewenste resultaat.kraades schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 09:05:
[...]
Ik heb dat ^^^ ook op iOS 9.1 op iPad Air en iPhone 5S. Is daar al iets over bekend qua oorzaak/oplossing? (naast die al worden genoemd want die helpen hier niet)
Ik hoop dat het verholpen wordt door de volgende iOS update.
Meer mensen er last van dat tekst in Safari niet te selecteren is? Op een totaal andere plek dan waar ik de tekst selecteer komt een leeg rechthoekje met een soort pijltje er aan in het scherm te staan.
Ja, dacht al dat het aan mij lag met selecteren tekst. Word er gek van 😬
Hoop dat 9.2 snel komt, en een einde maakt aan dit soort vervelende bugs.
Hoop dat 9.2 snel komt, en een einde maakt aan dit soort vervelende bugs.
Ik heb dit maar af en toe en komt voor op grotere pagina's (opmaak?) en soms als ik al wat meer knip en plakwerk heb verricht. Dan schiet de selectie helemaal naar linksboven. Dit is bij iOS 9.1 en voorgaande versies hetzelfde gedrag. Wel heb ik altijd toegankelijkheid > verminder beweging > aan. Misschien helpt dit
NRG
iCloud Mail storing sinds gisteren.
http://allestoringen.nl/storing/icloud
Er komt geen mail binnen. Kunnen niet met de servers connecten.
Al mijn tests mail komen niet binnen, en uit eindelijk na uren komt er een bevestiging: mail niet verzonden.
Leuk als je e-mails moet krijgen met rekeningen van bedrijven etc.
Edit: Via mijn Outlook account iets verzenden komt wel binnen.
Via mijn KPN e-mail niet.
Al mijn tests mail komen niet binnen, en uit eindelijk na uren komt er een bevestiging: mail niet verzonden.

[ Voor 51% gewijzigd door Splinter Cell op 30-11-2015 12:18 ]
Hopelijk komt er snel een update naar 9.2. Stoor me elke dag aan garigheden van 9.1
Laatst een nieuwe iPhone 6 gehad met 8.1.4 erop maar kon uiteraard mijn backup niet terug zetten anders was ik nog even op 8 gebleven.

Mijn boefje is liev!
Heb je problemen met je iCloud mail (dus @icloud.com of @me.com) of met andere mail adressen @kpnmail.nl etc?Splinter Cell schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:08:
iCloud Mail storing sinds gisteren.
Van mijn KPN adres (@planet.nl) naar @me.com werkt niet meer.Pendora schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:03:
[...]
Heb je problemen met je iCloud mail (dus @icloud.com of @me.com) of met andere mail adressen @kpnmail.nl etc?
[ Voor 66% gewijzigd door Splinter Cell op 30-11-2015 13:47 ]
Dan is dat geen probleem met iCloud maar met KPN.
En vesturen naar andere adressen vanaf je planet adres werkt wel?Splinter Cell schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:47:
[...]
Van mijn KPN adres (@planet.nl) naar @me.com werkt niet meer.
Ja, dat werkt allemaal prima. Zowel verzenden als ontvangen.Pendora schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:09:
[...]
En vesturen naar andere adressen vanaf je planet adres werkt wel?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maar aangezien Allestoringen.nl meerdere reacties krijgt, zat ik eerst aan een algemene storing te denken.SidewalkSuper schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:49:
Dan is dat geen probleem met iCloud maar met KPN.
Gisteren van een @outlook.com adres naar @me.com werkte ook niet. Vandaag dus wel weer...
Sinds gister eigenaar geworden van een iPhone 5S (iOS9), was voorheen android bezitter. Een ding waar ik me aan stoor is bij whatsapp. Stel ik heb een persoon als Voornaam Achternaam in mijn contacten staan, maar op whatsapp noemt zichzelf voornaama, dan komt die naam bij mijn notificaties te staan, in plaats van Voornaam Achternaam. Is dit normaal of kan ik dit ergens uitschakelen. Op google kom ik niet veel verder.
Dit is normaal, de naam die wordt weergegeven is door de andere persoon zelf ingesteld. Hier is verder niks aan te doen volgens mij.thechib12 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 18:04:
Sinds gister eigenaar geworden van een iPhone 5S (iOS9), was voorheen android bezitter. Een ding waar ik me aan stoor is bij whatsapp. Stel ik heb een persoon als Voornaam Achternaam in mijn contacten staan, maar op whatsapp noemt zichzelf voornaama, dan komt die naam bij mijn notificaties te staan, in plaats van Voornaam Achternaam. Is dit normaal of kan ik dit ergens uitschakelen. Op google kom ik niet veel verder.
Je moet connected zijn
Ik heb sinds een maand dat mijn scherm geen touch meer registreert. Ik kan niet echt goed zeggen sinds wanneer precies. Dan kan ik niet inloggen, maar wel op het knopje annuleer drukken? Het is dus niet het scherm, maar lijkt op het niet reageren/druk bezig zijn van de telefoon.
Ik moet dan iedere keer weer op de powerknop bovenop drukken en daarna opnieuw proberen en dan doet hij het 1 in de 4 keer. Echt superirritant.
Als ik eenmaal "binnen" ben, dan gaat alles vlekkeloos.
Ik heb net opnieuw een verse ios 9.1 op mijn telefoon gezet, maar bij het inloggen was het al weer raak.
Weet iemand of dit fenomeen bekend is?
Ik moet dan iedere keer weer op de powerknop bovenop drukken en daarna opnieuw proberen en dan doet hij het 1 in de 4 keer. Echt superirritant.
Ik heb net opnieuw een verse ios 9.1 op mijn telefoon gezet, maar bij het inloggen was het al weer raak.
[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 04-12-2015 15:42 ]
Ik zelf heb ook met regelmaat last van het feit dat het scherm (softwarematig) niet reageert. Even paar sec. in slaapstand zetten en dan doet 'ie het wel weer.White Feather schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:41:
Ik heb sinds een maand dat mijn scherm geen touch meer registreert. Ik kan niet echt goed zeggen sinds wanneer precies. Dan kan ik niet inloggen, maar wel op het knopje annuleer drukken? Het is dus niet het scherm, maar lijkt op het niet reageren/druk bezig zijn van de telefoon.
Gevoelsmatig heb ik wel het idee dat sinds de laatste reset (via iTunes / configureer als nieuwe iPhone) het een flink stuk is afgenomen.
Ik heb nu sinds n halve week een iPhone, eerst android en blackberry gehad.
Maar hoe kan ik nu op mn telefoon alleen fotos zien die met mn camera gemaakt zijn? want elke map in photos en ook bij de camera app staan whatsapp fotos tussen. Nu heb ik t ding net en is dat allemaal wel te overzien, maar over n paar maanden staan er honderden whatsapp fotos tussen tegenover die paar fotos die ik zelf gemaakt heb en dan vind ik dus nooit meer mn eigen fotos terug.
Maar hoe kan ik nu op mn telefoon alleen fotos zien die met mn camera gemaakt zijn? want elke map in photos en ook bij de camera app staan whatsapp fotos tussen. Nu heb ik t ding net en is dat allemaal wel te overzien, maar over n paar maanden staan er honderden whatsapp fotos tussen tegenover die paar fotos die ik zelf gemaakt heb en dan vind ik dus nooit meer mn eigen fotos terug.
Dat kan je in de settings van whatsapp uitzetten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Probleem is er nog steeds en op internet kom ik geen oplossing tegen. Iemand die dit probleem heeft op weten te lossen of is het wachten op een update?homemix25 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 19:11:
Erg vreemd.. 'Hé, Siri' configureren in het Nederlands werkt niet. Ik ben al een half uur naar dat ding aan het roepen en heb een hoop toonhoogtes en tempo's geprobeerd, hij pakt hem niet. In het Engels lukt het configureren in 1 keer. Meer mensen die last hebben van dit probleem?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Nee, doet het hier ook nog niet.
Hé, Siri’ in- of uitschakelen en de functie personaliserenhomemix25 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:53:
[...]
Probleem is er nog steeds en op internet kom ik geen oplossing tegen. Iemand die dit probleem heeft op weten te lossen of is het wachten op een update?
Als u vragen wilt stellen zonder eerst de thuisknop in te drukken, sluit u het apparaat aan op een stopcontact en schakelt u ‘Hé, Siri’ in. Met een iPhone 6s en iPhone 6s Plus kunt u deze functie gebruiken zonder het apparaat op een stopcontact aan te sluiten.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Siri.
Schakel “Sta ‘Hé, Siri’ toe” in.
Volg in iOS 9 of hoger de instructies op het scherm om ‘Hé, Siri’ uw stem beter te laten herkennen.*Hierdoor wordt de kans kleiner dat iemand anders onopzettelijk Siri op uw apparaat activeert.
U kunt ‘Hé, Siri’ uitschakelen in Instellingen > Algemeen > Siri. In iOS 9 of hoger kunt u ‘Hé, Siri’ ook tijdelijk uitschakelen door het apparaat met het scherm naar onder te leggen.
Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT204389
NRG
En die setup komen we dus niet door...GerardVanAfoort schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:30:
[...]
Hé, Siri’ in- of uitschakelen en de functie personaliseren[...]
Ga naar Instellingen > Algemeen > Siri.
Schakel “Sta ‘Hé, Siri’ toe” in.
Volg in iOS 9 of hoger de instructies op het scherm om ‘Hé, Siri’ uw stem beter te laten herkennen.
Hier lukte het configureren prima. Echter, wanneer ik He Siri roept, reageert het toestel van mijn partner...
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Bedankt! heb t gevondenbreinonline schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:28:
Dat kan je in de settings van whatsapp uitzetten.
Schijnbaar moet je 3 x Hé Siri zeggen (dicteren trainen)breinonline schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:46:
En die setup komen we dus niet door...
"Voor de introductie van Siri in iOS 9 zul je meerdere zinnetjes in moeten spreken, zodat Siri jouw stem leert herkennen. Allereerst dien je drie keer achter elkaar ‘Hé Siri’ te zeggen, en spreek je daarna nog een tweetal zinnen in om de introductie af te ronden".
[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-12-2015 21:16 ]
NRG
Klopt. Maar al roep ik het drie keer exact hetzelfde of juist verschillend, de setup komt niet verder dan de eerste keer "hee siri".
Met welk type iPhone of iPad dan? Ik heb het net hier geconfigureerd met een iPad 3 iOS 9.1, bij mij ging het in 1 keer goed, afgesloten met: Hé Siri, ik ben het 
Edit: en "schakel dicteren in" staat bij mij aan bij instellingen > algemeen > toetsenbord
Edit: en "schakel dicteren in" staat bij mij aan bij instellingen > algemeen > toetsenbord
[ Voor 39% gewijzigd door GerardVanAfoort op 06-12-2015 23:25 ]
NRG
iOS 9.1 op iPhone 6. Dictatieinstellingen maakt geen verschil. Systeemtaal staat in het Engels, Siri probeer ik dus in het Nederlands werkend te krijgen. Misschien dat daar een bug zit. Gezien de selectieoptie om voor Siri een andere taal te kunnen selecteren, rekent Apple wel op die mogelijkheid.
Inderdaad zoals je zegt, want met iPad taal op Nederlands en Siri taal op Engels (VS) heb ik net opnieuw Hey Siri geconfigureerd (na eerst Siri en dicteren uit te zetten om mijn stem van de server te verwijderen) en dat werkt iig wél.
Heb je beperkingen ingeschakeld staan?
Heb je beperkingen ingeschakeld staan?
NRG
Ik heb een gek probleem. Mijn vrouw en ik delen 1 Apple ID voor iCloud instellingen. Op deze manier kan ik naast calender, herrineringen, contacten, notities vooral reserve kopie, iCloud foto's & zoek m'n iPhone combineren. Voor Facetime en berichten gebruikt ze haar eigen Apple ID.
Er viel mij laatst iets raars op, namelijk dat recente telefoon gesprekken gesynced worden. Met andere woorden ik kan zien wie zij gebeld heeft of gemist en vice versa. Maar niet helemaal compleet, soms ontbreken er. Kan ik deze feature uitzetten of zit het hardcoded in dat ene apple ID?
Ik vind het vrij irritant en terugvallen op eigen apple ID's werkt niet voor iCloud foto's en reserve kopie's. Ook niet via family sharing.
Er viel mij laatst iets raars op, namelijk dat recente telefoon gesprekken gesynced worden. Met andere woorden ik kan zien wie zij gebeld heeft of gemist en vice versa. Maar niet helemaal compleet, soms ontbreken er. Kan ik deze feature uitzetten of zit het hardcoded in dat ene apple ID?
Ik vind het vrij irritant en terugvallen op eigen apple ID's werkt niet voor iCloud foto's en reserve kopie's. Ook niet via family sharing.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Apple ID's zijn ook echt niet gemaakt om te delen. Het kan wel, maar het heeft in mijn ogen alleen maar nadelen. Gewoon 2 Apple ID's gebruiken, eventueel met family sharing.
Heeft iemand een NL-Alert ontvangen?
Ik mis de instelling om dit aan te zetten in 'instellingen->berichtgeving'.. er staat nergens iets over noodmeldingen.
Ik mis de instelling om dit aan te zetten in 'instellingen->berichtgeving'.. er staat nergens iets over noodmeldingen.
Ik heb 'm wel gekregen, maar kan 'm alleen zin in het lockscreen en in de berichtgeving widget. Openen lukt niet, dus daar ga ik wel een bugmelding van maken.Simpele1986 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:09:
Heeft iemand een NL-Alert ontvangen?
Ik heb hem ook niet in m'n lockscreen staan.page404 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:16:
[...]
Ik heb 'm wel gekregen, maar kan 'm alleen zin in het lockscreen en in de berichtgeving widget. Openen lukt niet, dus daar ga ik wel een bugmelding van maken.
Het gekke is dat heel die optie niet aanwezig is op mijn telefoon bij de instellingen.
Alleen op dezelfde Wi-Fi werkt dit, vandaar dat je lijst niet compleet is. De functie zet je zo uit:Spam schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:43:
Ik heb een gek probleem. Mijn vrouw en ik delen 1 Apple ID voor iCloud instellingen. Op deze manier kan ik naast calender, herrineringen, contacten, notities vooral reserve kopie, iCloud foto's & zoek m'n iPhone combineren. Voor Facetime en berichten gebruikt ze haar eigen Apple ID.
"Wil je liever geen telefoongesprekken ontvangen op je overige iDevices, dan kun je de optie uitschakelen. Ga hiervoor op je andere devices naar Instellingen ▸ FaceTime ▸ Schakel de optie ‘Via mobiel netwerk iPhone’ uit. Je zal nu geen telefoongesprekken meer ontvangen of kunnen starten vanaf dit apparaat."
Het is een onderdeel van continuity, als je dit uitzet in FaceTime gok ik dat er ook geen logs/sync van gesprekken plaatsvind.
NRG
Wat voor telefoon en welke iOS versie?Simpele1986 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:
Ik heb hem ook niet in m'n lockscreen staan.
Het gekke is dat heel die optie niet aanwezig is op mijn telefoon bij de instellingen.
iPhone 4S met iOS9.1: Settings -> Notifications... en dan helemaal naar beneden scrollen.
Ja maar zij gebruikt haar eigen apple ID voor facetime? Dus dat hele continuity verhaal gaat niet op...GerardVanAfoort schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:25:
[...]
Alleen op dezelfde Wi-Fi werkt dit, vandaar dat je lijst niet compleet is. De functie zet je zo uit:
"Wil je liever geen telefoongesprekken ontvangen op je overige iDevices, dan kun je de optie uitschakelen. Ga hiervoor op je andere devices naar Instellingen ▸ FaceTime ▸ Schakel de optie ‘Via mobiel netwerk iPhone’ uit. Je zal nu geen telefoongesprekken meer ontvangen of kunnen starten vanaf dit apparaat."
Het is een onderdeel van continuity, als je dit uitzet in FaceTime gok ik dat er ook geen logs/sync van gesprekken plaatsvind.
Het is ook niet dat de telefoon wordt doorgeschakeld of dat als zij gebeld wordt ook die van mij afgaat. Het lijkt alsof de 'recent' tab in de 'telefoon' app wordt gesynchroniseerd
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Het is een iPhone 6 met iOS 9.1:vanaalten schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:42:
[...]
Wat voor telefoon en welke iOS versie?
iPhone 4S met iOS9.1: Settings -> Notifications... en dan helemaal naar beneden scrollen.
https://onedrive.live.com...0&authkey=AMzrpzjaU_m_w9U
https://onedrive.live.com...1&authkey=AJEkcPniu6x8Jbo