Ik zeg niet dat het 100% gaat helpen, maar wat het handigste is om te doen (als je dat niet gedaan hebt) even jouw iPhone in iTunes herstellen in DFU mode. Op die manier voorkom je dat je update na update installeert en dat het een patchwerk wordt. Ik installeer zelf de delta (zoals nu 9.1) updates meestal wel gewoon via het apparaat zelf OTA. (lekker makkelijk uit de luie stoelDyroB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:16:
Ben ik de enige wiens iPhone (5) niet achteruit gaat, maar achteruit holt sinds iOS 9? God, wat een drama is het apparaat nu zeg. Kan het amper 5 tellen gebruiken en dat klote ding begint alweer vast te lopen; scrollen naar beneden? Nee hoor, iPhone scrollt omhoog. Omhoog scrollen? Nee hoor, hij gaat omlaag. Wat letters intoetsen? Als je 30 sec. per letter de tijd wilt en kunt nemen, krijg ik misschien nog een zin af.. Met geluk, want met pech pakt hij geen een toets meer en reageert het hele scherm niet meer. En om over het gebruik van emoticons maar te zwijgen; instant freeze. Enige wat ik kan doen is aan/uit knop indrukken, zodat ik het toestel weer moet ontgrendelen, dan kan ik weer 5-10 tellen m'n telefoon normaal gebruiken om vervolgens weer in het hele vastloop proces terecht te komen..
Wel eens herstel alle instellingen (dus met behoud van data) geprobeerd? Of een complete reset zonder backup terug plaatsen?DyroB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:16:
Ben ik de enige wiens iPhone (5) niet achteruit gaat, maar achteruit holt sinds iOS 9? God, wat een drama is het apparaat nu zeg. Kan het amper 5 tellen gebruiken en dat klote ding begint alweer vast te lopen; scrollen naar beneden? Nee hoor, iPhone scrollt omhoog. Omhoog scrollen? Nee hoor, hij gaat omlaag. Wat letters intoetsen? Als je 30 sec. per letter de tijd wilt en kunt nemen, krijg ik misschien nog een zin af.. Met geluk, want met pech pakt hij geen een toets meer en reageert het hele scherm niet meer. En om over het gebruik van emoticons maar te zwijgen; instant freeze. Enige wat ik kan doen is aan/uit knop indrukken, zodat ik het toestel weer moet ontgrendelen, dan kan ik weer 5-10 tellen m'n telefoon normaal gebruiken om vervolgens weer in het hele vastloop proces terecht te komen..
NRG
Bedankt voor jullie reacties!
Sorry, even knip en plak werk aangezien ik ook op het artikel op de frontpage had gereageerd;
Sorry, even knip en plak werk aangezien ik ook op het artikel op de frontpage had gereageerd;
Ik moet overigens wel bekennen dat ik dus ook al +/- 1.5 jaar, updates OTA uitvoer. Nimmer problemen mee gehad overigens tot iOS 9. Ik zal het herstellen van de instellingen overigens uitproberen, bedankt voor de tip!Ik heb iTunes niet geïnstalleerd op mijn PC, omdat ik in korte tijd meerdere keren nieuw OS/herinstallatie moest uitvoeren en een bestaande bibliotheek instelling kopiëren mij tot heden nimmer succesvol is gelukt; nieuw OS en je moet je iPhone synchroniseren met een nieuw bibliotheek, waardoor ik dus bij wijze van een factory reset aan het uitvoeren ben. En ik doe dit liever niet, daar ik +/- 30 GB aan muziek heb, maar max 16 GB muziek op mijn iPhone wil plaatsen. Het selecteren en uitzoeken is dan ook een werk wat ik liever niet nogmaals wil ondernemen. Het gesloten ontwerp van de iPhone vind ik dan ook zeer, zeer vervelend.
Enig idee of er een betrouwbare applicatie is waardoor ik alles op m'n phone bij wijze van kan knippen en plakken naar m'n pc en het vervolgens weer terug op de iPhone kan plaatsen? Dan is een schone installatie een minder pain in the ass.
Vandaag Apple gesproken over het continue vastlopen van mijn toestel. (Ja, Apple zelf. Hij bestaat.) Advies was om herstel te doen via iTunes, dat had ik alleen nog gedaan via het toestel.
Na het herstel heb ik nog maar één keer een vastloper gehad, een uur nadat ik Touch ID had ingeschakeld. Daarna heb ik Touch ID weer uitgeschakeld, sindsdien heb ik geen vastlopers meer gehad. Wellicht dat het dus toch met Touch ID te maken heeft.
Als het netjes blijft draaien zo ga ik morgen weer vier vingers in Touch ID zetten, even testen of dat het probleem is. Zo ja, dan kan ik weer naar Apple. Wordt vervolgd.
Na het herstel heb ik nog maar één keer een vastloper gehad, een uur nadat ik Touch ID had ingeschakeld. Daarna heb ik Touch ID weer uitgeschakeld, sindsdien heb ik geen vastlopers meer gehad. Wellicht dat het dus toch met Touch ID te maken heeft.
Als het netjes blijft draaien zo ga ik morgen weer vier vingers in Touch ID zetten, even testen of dat het probleem is. Zo ja, dan kan ik weer naar Apple. Wordt vervolgd.
Vooral je meest gebruikte unlock vinger of duim op meerdere manieren over de sensor rollen/kantelen tijdens een van de scans. Dit zorgt voor een snellere herkenning.
Toch wel een complex en geheugen vretend proces dat unlocken dan. Of de Touch-ID ook slijtgevoelig is waardoor de berekening nog moeilijker wordt is dan ook een vraag die je hieromtrent wel kan stellen..
Toch mooi dat je gewoon Apple zelf aan de lijn krijgt
Toch wel een complex en geheugen vretend proces dat unlocken dan. Of de Touch-ID ook slijtgevoelig is waardoor de berekening nog moeilijker wordt is dan ook een vraag die je hieromtrent wel kan stellen..
Toch mooi dat je gewoon Apple zelf aan de lijn krijgt
NRG
Update: alweer een aantal herstarts en vastlopers met Touch ID uitgeschakeld. Ik ben er helemaal klaar mee. Morgen maar weer contact opnemen met Apple.
Iemand die hier de oplossing voor heeft?
Mijn TomTom gooit het scherm na een paar tellen op zwart. Na een paar sec zie je hem al dimmen,en waar je ook op drukt..scherm,homebutton,de aanrakingen worden niet herkent,en vervolgens schakelt het scherm zich uit. Helaas is hierdoor TomTom nu onbruikbaar. Heb hardreset geprobeerd en TomTom er opnieuw op gezet. Iemand nog andere ideeën ?
Mijn TomTom gooit het scherm na een paar tellen op zwart. Na een paar sec zie je hem al dimmen,en waar je ook op drukt..scherm,homebutton,de aanrakingen worden niet herkent,en vervolgens schakelt het scherm zich uit. Helaas is hierdoor TomTom nu onbruikbaar. Heb hardreset geprobeerd en TomTom er opnieuw op gezet. Iemand nog andere ideeën ?
Als je automatisch slot op nooit zet blijft ie aan. Bug in TT.melly schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 06:49:
Iemand die hier de oplossing voor heeft?
Staat de telefoon op battery saver of tomtom op batterij besparende modus?
Nee..deze beide opties zijn niet geactiveerd.
Vreemde is dat ik zo snel nergens deze klacht terug kan vinden. Je zou zeggen dat als dit een bug in TomTom is dat dan meerdere hier over klagen.
Vreemde is dat ik zo snel nergens deze klacht terug kan vinden. Je zou zeggen dat als dit een bug in TomTom is dat dan meerdere hier over klagen.
Ik heb precies hetzelfde met een 5s en 9.1. Enige wat bij mij werkt is automatisch slot.
Energiebespaar modus van TT zit volgens mij in de app zelf heb dat nog niet geprobeerd.
Energiebespaar modus van TT zit volgens mij in de app zelf heb dat nog niet geprobeerd.
Zeer tevreden over 9,1 eindelijk is de toegangscode bug verholpen dat die het eerste cijfer niet registreerde en nu merk ik pas een flinke stap dat batterij langer mee gaat Iphone 6 hier.
Voor mijn gevoel is het scrollen door te vegen in Safari met iOS 9.1 trager, stroperiger. Ervaren meer mensen dit?
zijn er mensen die toch teruggaan naar de facebook app, deze is sinds gisteren ge-update waardoor de problemen met batterij verminderd zouden zijn.
vind het zelf wel relaxed, zo zonder app. nog wel met browser in gebruik hier.
vind het zelf wel relaxed, zo zonder app. nog wel met browser in gebruik hier.
Vergeleken met 8.4 vind ik alles wat minder soepel. Het scrollen maar ook de animaties willen bij mij wel eens haperen. Ook heb ik het idee dat de touch gevoeligheid minder is omdat ik wel eens moet dubbel klikken voordat er wat gebeurt.Wreckerrm schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:37:
Voor mijn gevoel is het scrollen door te vegen in Safari met iOS 9.1 trager, stroperiger. Ervaren meer mensen dit?
Voor de rest weinig problemen.
Herkent iemand het e-mail probleem hiervoor beschreven?
Dit komt in meerdere mappen voor, iCloud archief maar ook aangemaakte mappen in iCloud en Outlook.funkyduck schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:36:
Herkent iemand het e-mail probleem hiervoor beschreven?
Het bespaard natuurlijk wel de schofterig duur betaalde opslag ruimte bij alle Apple devices
Maar voor diegene die voldoende ruimte beschikbaar hebben (32 GB hier) zou het wel prettig zijn als je zelf kunt kiezen om bijlagen op je device op te slaan! Maar het opslaan in iCloud Drive vindt ik persoonlijk wel een fijn alternatief. (niet offline)
NRG
Maar @vermeulen, is het nu een bug of heb ik een instelling verkeerd staan?
Het ziet er niet als een bug uit meer een keuze (ruimte vrijhouden). Ik heb ook nog ff bij instellingen gekeken maar je kan daar echt geen keuze maken om bijlagen offline op te slaan (feature request voor Apple!)funkyduck schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:03:
Maar @vermeulen, is het nu een bug of heb ik een instelling verkeerd staan?
Of het samenhangt met iCloud Drive ingeschakeld hebben weet ik niet. Heb jij iCloud Drive aan of uit?
Edit: net update naar 9.1 gedaan, bijlagen blijven nu wel offline beschikbaar..
[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-10-2015 16:14 ]
NRG
Wat betreft het "uitstappen" uit de beta zonder data te verliezen... Ik had dus vanaf de public bèta van iOS 9 meegedaan aan die bèta maar toen iOS 9 eenmaal uit was wilde ik "uitstappen". Ik heb dat bèta profiel verwijderd maar ondertussen stond er al 9.1 bèta op. Toen moest ik dus even wachten, maar inderdaad, nu 9.1 officieel is kon ik gewoon updaten naar die versie van 9.1 en ik ben nu dus uit de bèta, met behoud van al mijn gegevens. Het is dus geen "instant" manier, maar het werkt wel.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Meer mensen last van dat apps zeer langzaam installeren en updaten? Wij hebben Ziggo thuis, ik heb om te testen even de dns server aangepast naar die van Google en dan werkt het wel snel. Zou ziggo dit oplossen? Of kan ik het beste op mijn iPad en iPhone de dns aanpassen naar die van opendns of die van google? (Lastig kiezen ook tussen die 2, ik neig naar die van google)
Yep. Dat heb ik ook sinds ios 9.x, ook Ziggo. Het was me al eens op gevallen dat op mijn phone met 4g het wel snel gaat.dennis_rsb schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:37:
Meer mensen last van dat apps zeer langzaam installeren en updaten? Wij hebben Ziggo thuis, ik heb om te testen even de dns server aangepast naar die van Google en dan werkt het wel snel. Zou ziggo dit oplossen? Of kan ik het beste op mijn iPad en iPhone de dns aanpassen naar die van opendns of die van google? (Lastig kiezen ook tussen die 2, ik neig naar die van google)
Mensen met Ziggo moeten even een andere DNS server instellen.
zowel de iCloud drive aan of uit, maakt geen verschilGerardVanAfoort schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:07:
[...]
Het ziet er niet als een bug uit meer een keuze (ruimte vrijhouden). Ik heb ook nog ff bij instellingen gekeken maar je kan daar echt geen keuze maken om bijlagen offline op te slaan (feature request voor Apple!)
Of het samenhangt met iCloud Drive ingeschakeld hebben weet ik niet. Heb jij iCloud Drive aan of uit?
Edit: net update naar 9.1 gedaan, bijlagen blijven nu wel offline beschikbaar..
Bij mij blijft de bijlage er ook in staan als ik een bericht verstuur, maar de volgende dag is die weg.
[ Voor 8% gewijzigd door funkyduck op 24-10-2015 14:10 ]
Ah, ligt het aan Ziggo. Ik heb sinds kort idd enorm trage downloads!
Thanks voor de tip.
Thanks voor de tip.
Welke raad jij aan opendns of google? Google heeft zeker beste uptime? En welke is het veiligst? Ben benieuwd wanneer Ziggo dit oplost.turkeyhakan schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:44:
Mensen met Ziggo moeten even een andere DNS server instellen.
Ik zou https://www.opennicproject.org/ aanraden.
Voor de geïnteresseerden iCloud voor Windows is geupdate. Het is nu binnen deze app mogelijk om (Windows) foto's naar een map te zetten en deze komen op al je devices in 'mijn fotostream'
Ook foto's van Apple devices kunnen op dezelfde manier op Windows computers opgeslagen worden (1 x instellen en klaar)
Volledige beschrijving https://support.apple.com/en-us/HT204301 en download https://support.apple.com/en-us/HT204283
Ook foto's van Apple devices kunnen op dezelfde manier op Windows computers opgeslagen worden (1 x instellen en klaar)
Volledige beschrijving https://support.apple.com/en-us/HT204301 en download https://support.apple.com/en-us/HT204283
[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 24-10-2015 23:42 ]
NRG
Stiggy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:04:
[...]
Yep. Dat heb ik ook sinds ios 9.x, ook Ziggo. Het was me al eens op gevallen dat op mijn phone met 4g het wel snel gaat.
Aha, vandaar. Heb me al rot gezocht, resets gedaan, modem herstart etc.dennis_rsb schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:37:
Ik heb overigens een Asus router aangesloten op mijn Ziggo modem. Wordt dit nu waarschijnlijk opgelost of niet? Aangezien veel mensen dit probleem nu zullen hebben toch..
Edit: ik ga zelf mijn dns in ieder geval wel aanpassen maar was hier zelf niet op gekomen, net als velen anderen waarschijnlijk (dus wel vervelend/slordig).
[ Voor 7% gewijzigd door remzor op 25-10-2015 15:01 ]
Volgens mij is het ondertussen opgelost of minder? Het is ook niet heel constant geloof ik, de ene keer gaat het wel snel, de andere keer niet. Ik ga maar geen andere DNS instellen, zo heel veel last heb ik er ook niet van. Uiteindelijk updaten ze wel.remzor schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:38:
[...]
[...]
Aha, vandaar. Heb me al rot gezocht, resets gedaan, modem herstart etc.
Ik heb overigens een Asus router aangesloten op mijn Ziggo modem. Wordt dit nu waarschijnlijk opgelost of niet? Aangezien veel mensen dit probleem nu zullen hebben toch..
Edit: ik ga zelf mijn dns in ieder geval wel aanpassen maar was hier zelf niet op gekomen, net als velen anderen waarschijnlijk (dus wel vervelend/slordig).
Hier ook een Ziggo gebruiker. Zelf ervaar ik ook wel eens trage downloads. Maar wat ik niet begrijp is wat DNS hiermee te maken kan hebben.
DNS is toch om de vertaalslag te maken tussen een domeinnaam en een IP adres? Wanneer je download gestart is, dan is het IP adres toch bekend en heb je DNS verder niet meer nodig? Of zie ik iets over het hoofd?
Overigens is mijn ervaring dat het instellen van een andere DNS server het probleem niet verhelpt. Ja, misschien tijdelijk, maar ook met een alternatieve DNS had ik last van downloads die soms traag waren. En dat lag niet aan mijn eigen netwerk.
DNS is toch om de vertaalslag te maken tussen een domeinnaam en een IP adres? Wanneer je download gestart is, dan is het IP adres toch bekend en heb je DNS verder niet meer nodig? Of zie ik iets over het hoofd?
Overigens is mijn ervaring dat het instellen van een andere DNS server het probleem niet verhelpt. Ja, misschien tijdelijk, maar ook met een alternatieve DNS had ik last van downloads die soms traag waren. En dat lag niet aan mijn eigen netwerk.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Hier ook ziggo. Afgelopen weekend bijna een dag bezig om 1500 nummers te downloaden met Apple Music.
DNS gebruikte ik al van Google, lijkt me meer een Ziggo probleem?
Vandaag ging het iets beter, maar nog niet zo snel als voorheen.
DNS gebruikte ik al van Google, lijkt me meer een Ziggo probleem?
Vandaag ging het iets beter, maar nog niet zo snel als voorheen.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik heb gisteren 30 nummers gedownload op mijn iPhone met Apple Music én Google DNS én Ziggo. Ging razendsnel. En ik weet dat nog omdat het mij juist positief verraste.
Schijnbaar heeft niet iedereen er last van dan 
Normaal downloaden gaat flitsend. Applespul allemaal een beetje hikkerig. Sinds een paar dagen.
Normaal downloaden gaat flitsend. Applespul allemaal een beetje hikkerig. Sinds een paar dagen.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Goedemorgen... De volgende vraag is hier ergens begin september al eens voorbij gekomen, echter heb ik geen antwoord kunnen vinden.
Bij het verwijderen van mijn geschiedenis binnen Safari worden ook automatisch de cookies verwijderd. Bij mijn instellingen staat de cookies op 'sta altijd toe'. Sinds ik naar IOS9.1 ben gegaan komt dit probleem voor. En NEE.... ik surf niet in prive modus.
Enig idee hoe dit te verhelpen? is het een bug?
alvast bedankt,
Bij het verwijderen van mijn geschiedenis binnen Safari worden ook automatisch de cookies verwijderd. Bij mijn instellingen staat de cookies op 'sta altijd toe'. Sinds ik naar IOS9.1 ben gegaan komt dit probleem voor. En NEE.... ik surf niet in prive modus.
Enig idee hoe dit te verhelpen? is het een bug?
alvast bedankt,
Wanneer komt iCloud Photo Library nou eens naar Windows? Het duurt nu al meer dan een jaarGerardVanAfoort schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:40:
Voor de geïnteresseerden iCloud voor Windows is geupdate. Het is nu binnen deze app mogelijk om (Windows) foto's naar een map te zetten en deze komen op al je devices in 'mijn fotostream'
Edit: ik kijk verkeerd. Dat is dus precies wat deze update brengt! Eindelijk
Heb/had ik ook last van. Vorige week donderdagavond probeerde ik een backup terug te zetten, maar het downloaden van de apps duurde uren, er zat totaal geen schot in (lag niet aan mijn internet). De volgende ochtend werkte alles weer snel.matthijst schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:02:
Schijnbaar heeft niet iedereen er last van dan
[ Voor 31% gewijzigd door MarcoC op 27-10-2015 11:37 ]
Ik heb een vraagje over Apple Music en iCloud. Gisteravond zat ik een beetje te klooien met mijn settings en ik kan blijkbaar mijn eigen muziek streamen vanaf iCloud. Ik vind dit erg handig, maar ik weet nu niet zeker of dat vanaf het moment dat mijn AM-trial afloopt deze muziek verwijderd wordt aangezien ik mijn muziek nu dus niet meer op mijn devices heb staan. Weet iemand of dit het geval is?
MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB
Ik zou zeggen log eens uit op je Apple Music account en kijk of die files dan beschikbaar zijn.
Hoi,
sinds kort ben ik een iOS gebruiker met de iPhone 6s. Daarvoor Android gehad. Tot nu toe zeker geen spijt.
De telefoon wordt zakelijk gebruikt met een zeer kleine databundel (200 MB). Dit was op Android voldoende om af en toe mail op te halen, agenda te syncen en zo nu en dan eens flitsmeister of een nieuws app te raadplegen. Doorgaans zit ik wel ergens op een wifi netwerk.
Nu valt me op dat het mobiel vebruik op de iPhone langzaam blijft groeien terwijl ik praktisch alles op geen mobiele data heb staan. Onder Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Systeem staan iTunes-accounts, Pushberichten en Tijd en locatie bovenaan. Voor iTunes en iCloud zaken staat ingesteld dat dit alleen via Wifi mag. Reservebackup maak ik wel op de pc en staat uit op de iPhone. Maar toch kost dit ca 2 a 3 MB per dag. Met een bundel van 200 MB, blijft er dan niet veel over.
iOS versie is 9.1
Heeft iemand een idee waar de iTunes-accounts vermelding en push berichten vandaan kunnen komen? Zelfs als ik een hele dag op Wifi zit, groeit het nog langzaam.
sinds kort ben ik een iOS gebruiker met de iPhone 6s. Daarvoor Android gehad. Tot nu toe zeker geen spijt.
De telefoon wordt zakelijk gebruikt met een zeer kleine databundel (200 MB). Dit was op Android voldoende om af en toe mail op te halen, agenda te syncen en zo nu en dan eens flitsmeister of een nieuws app te raadplegen. Doorgaans zit ik wel ergens op een wifi netwerk.
Nu valt me op dat het mobiel vebruik op de iPhone langzaam blijft groeien terwijl ik praktisch alles op geen mobiele data heb staan. Onder Instellingen -> Mobiel Netwerk -> Systeem staan iTunes-accounts, Pushberichten en Tijd en locatie bovenaan. Voor iTunes en iCloud zaken staat ingesteld dat dit alleen via Wifi mag. Reservebackup maak ik wel op de pc en staat uit op de iPhone. Maar toch kost dit ca 2 a 3 MB per dag. Met een bundel van 200 MB, blijft er dan niet veel over.
iOS versie is 9.1
Heeft iemand een idee waar de iTunes-accounts vermelding en push berichten vandaan kunnen komen? Zelfs als ik een hele dag op Wifi zit, groeit het nog langzaam.
Iemand ervaring met deze bug? Krijg mijn 6s niet meer goed gerestored met de laatste Icloud backup (of een oudere) tijdens update krijg ik wit scherm met zwart apple logo, geen statusbalk, alleen reset helpt, daarna loopt update door, maar ben imessages, health data en paar apps kwijt.
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.
Heb je Wi-fi assistentie uitgezet? Onder mobiel netwerk in settings (helemaal naar beneden scrollen)Wreckerrm schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:55:
Hoi,
Nu valt me op dat het mobiel vebruik op de iPhone langzaam blijft groeien terwijl ik praktisch alles op geen mobiele data heb staan.
When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.
Ja, die heb ik direct al uitgezet na activeren van de telefoon. Bedankt voor de reactie.jAnO! schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:59:
[...]
Heb je Wi-fi assistentie uitgezet? Onder mobiel netwerk in settings (helemaal naar beneden scrollen)
Ik heb iets vreemds (iphone 5S 9.1);Op mijn beginscherm linksboven de notificatiecenter oproepen gaat nauwelijks, dus swipen naar beneden toe! Rechtsboven gaat perfect, notificatiecenter komt direct tevoorschijn.
Scherm werkt perfect naar behoren.
Op mijn lockscreen komt de notificatiescherm wel perfect naar beneden via linksboven...
Snap 't niet! Enkel dat t zwaar irritant is! Al alle instellingen verwijderd en ook een clean install uitgevoerd, zonder resultaat!
Oplossing?
Is dit een ios 9.1 bug op de 5S?
Scherm werkt perfect naar behoren.
Op mijn lockscreen komt de notificatiescherm wel perfect naar beneden via linksboven...
Snap 't niet! Enkel dat t zwaar irritant is! Al alle instellingen verwijderd en ook een clean install uitgevoerd, zonder resultaat!
Oplossing?
Is dit een ios 9.1 bug op de 5S?
Kun je je eigen ringtones via iTunes ook weer van de iPhone afkrijgen (en dus ook naar een ander iOS device zoals mijn iPad zetten)? Ik heb lang geleden een ringtone gemaakt maar ik ben het mp3 bestand kwijt.
Mijn boefje is liev!
Iemand al gelukt om 9.2 beta erop te krijgen?
Wordt bij mij niet gevonden. OTA lijkt niet te gaan werken, maar (automatisch) via iTunes krijg ik het niet voor elkaar. Moet het op een andere manier gedaan worden?
na even wat verder gelezen te hebben, blijkt 9.2 nog niet public. geen wonder.
Wordt bij mij niet gevonden. OTA lijkt niet te gaan werken, maar (automatisch) via iTunes krijg ik het niet voor elkaar. Moet het op een andere manier gedaan worden?

[ Voor 16% gewijzigd door ChUcKiE op 28-10-2015 09:41 ]
Ik ben nog niet overgegaan naar 9.1 maar merk wel dat me iphone 6 er moeite mee heeft met de apps die ik heb.
Nu weet ik niet of het aan 9.0.2 ligt of de phone zelf. Maar jeetje af en toe blijft het hangen, dan moet ik wachten tot het apparaat weer reageert.
Alsof ie moet bufferen ofzo. Dan klik ik op safari en dan wil ik naar whatsapp en dan stopt ie 5sec ofzo met reageren. Voor de 9.0.2 ging ie als een speer.
Zal hem straks updaten naar 9.1 hopelijk is het dan weg.
Nu weet ik niet of het aan 9.0.2 ligt of de phone zelf. Maar jeetje af en toe blijft het hangen, dan moet ik wachten tot het apparaat weer reageert.
Alsof ie moet bufferen ofzo. Dan klik ik op safari en dan wil ik naar whatsapp en dan stopt ie 5sec ofzo met reageren. Voor de 9.0.2 ging ie als een speer.
Zal hem straks updaten naar 9.1 hopelijk is het dan weg.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ik ben recent overgestapt naar een iPhone, en probeer uit te vinden hoe ik m'n bel profielen kan krijgen zoals ik ze had bij m'n vorige telefoon.
Zoals ik het begrijp heb je geluid aan (schakelaar naar boven), belsignaal stil maar wel trillen (schakelaar naar beneden) en de do not disturb mode (halve maantje vanuit de settings toggle) waarbij het scherm niet oplicht noch trilt of geluid maakt.
Mijn probleem is dat als ik in de do not disturb mode de telefoon ontgrendel, hij bij binnenkomende berichten wel weer trilt. Gezien ik een groot deel van mijn tijd in bibliotheken en stilteruimtes doorbreng, is dat enigszins een probleem. Dus kan ik het zo instellen dat hij niet meer vibreert tijdens do not disturb mode, maar wel vibreert bij de andere 2 (belsignaal aan/belsignaal uit)?
Zoals ik het begrijp heb je geluid aan (schakelaar naar boven), belsignaal stil maar wel trillen (schakelaar naar beneden) en de do not disturb mode (halve maantje vanuit de settings toggle) waarbij het scherm niet oplicht noch trilt of geluid maakt.
Mijn probleem is dat als ik in de do not disturb mode de telefoon ontgrendel, hij bij binnenkomende berichten wel weer trilt. Gezien ik een groot deel van mijn tijd in bibliotheken en stilteruimtes doorbreng, is dat enigszins een probleem. Dus kan ik het zo instellen dat hij niet meer vibreert tijdens do not disturb mode, maar wel vibreert bij de andere 2 (belsignaal aan/belsignaal uit)?
Je kan per app instellen of de app geluid moet maken of niet (in de stille modus is dat trillen). Je kan bijv. voor Whatsapp aangeven dat hij geen geluid moet maken, dan trilt hij dus ook niet. Lijkt me precies wat jij zoekt toch?GielFox schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:08:
Ik ben recent overgestapt naar een iPhone, en probeer uit te vinden hoe ik m'n bel profielen kan krijgen zoals ik ze had bij m'n vorige telefoon.
Onderaan in de 'Do not disturb'-settings:GielFox schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:08:

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat was precies wat ik zocht, thanks! Moet wel even wennen aan de andere manier van denken wat betreft instellingen haha.
Verwijderd
Had ik ook, daarna restore wel voltooid maar gevoelsmatig functioneerde de iPhone 6s niet zoals van te voren verwacht, soms duurde het een paar seconden alvorens een app geopend werd enz. Een clean install gedaan en nu is de iPhone weer mega snel, zoals het hoort dus.jAnO! schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:57:
Iemand ervaring met deze bug? Krijg mijn 6s niet meer goed gerestored met de laatste Icloud backup (of een oudere) tijdens update krijg ik wit scherm met zwart apple logo, geen statusbalk, alleen reset helpt, daarna loopt update door, maar ben imessages, health data en paar apps kwijt.
Als ik contacten zoek, binnen de telefoon app, en ik begin te typen, dan worden er geen resultaten gevonden terwijl die persoon er echt in staat.
Zoeken met spotlight werkt dan weer wel.
Meer mensen hier last van? Of wellicht een instelling die ik over het hoofd zie?
Meer mensen hier last van? Of wellicht een instelling die ik over het hoofd zie?
[ Voor 10% gewijzigd door Barbas op 29-10-2015 09:10 ]
Mejor así
Ik had dit probleem ook, het is op te lossen door bij contacten naar groepen te gaan en dan toon alle contacten aanzetten.Barbas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:10:
Als ik contacten zoek, binnen de telefoon app, en ik begin te typen, dan worden er geen resultaten gevonden terwijl die persoon er echt in staat.
[ Voor 11% gewijzigd door TheMystery op 29-10-2015 09:37 ]
Ik zie bij contacten geen optie om naar groepen te gaan? Moet ik er even bij vermelden dat mijn contacten via gmail beheerd en gesynchroniseerd worden.
Mejor así
Als je de contacten app start staat er links bovenin langs alle contacten groepen.Barbas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:42:
Ik zie bij contacten geen optie om naar groepen te gaan? Moet ik er even bij vermelden dat mijn contacten via gmail beheerd en gesynchroniseerd worden.
Daar keek ik in m'n vorige post ook al. Daar zie ik echter alleen een refresh pijltje staan?TheMystery schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:52:
[...]
Als je de contacten app start staat er links bovenin langs alle contacten groepen.
Mejor así
Even update: vandaag bij Apple (Amsterdam) een afspraak om naar m'n toestel te laten kijken. Uit de diagnose leek er sprake te zijn van een geheugen gerelateerd probleem . Om een softwareprobleem uit te sluiten besloten om eerst de firmware opnieuw te installeren. Dat is een laag dieper dan via iTunes mogelijk is bij herstel, het toestel gaat volledig uit. Sindsdien heb ik geen vastlopers meer gehad, terwijl het toestel voordien om de haverklap vastliep. De komende dagen mag ik testen of het zo werkt, anders mag ik bellen. Ze doen dan op afstand weer een diagnose en krijg ik eventueel een ander toestel. Netjes opgelost dus.Tweade schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 20:31:
Vandaag Apple gesproken over het continue vastlopen van mijn toestel. (Ja, Apple zelf. Hij bestaat.) Advies was om herstel te doen via iTunes, dat had ik alleen nog gedaan via het toestel.
Hopen dat het dan definitief verholpen is. Ik gok dat de methode IPSW bestand en DFU mode is. Wat betekent dat er een compleet schoon image op de telefoon komt, bij een update/upgrade OTA of iTunes is dit niet het geval.
" - IPSW bestand downloaden https://ipsw.me
Ga op het iOS-apparaat naar instellingen > iCloud en zet daar Zoek mijn iPhone uit.
Sluit het iOS-apparaat aan op een computer (dat kan Mac of Windows zijn) die voorzien is van iTunes
Klik in het iPhone-scherm van iTunes op Herstel iPhone terwijl je de Alt ⌥-toets (shift voor windows) inhoudt
Blader naar de map waar het ipsw-bestand opgeslagen is en selecteer dit"
" - IPSW bestand downloaden https://ipsw.me
Ga op het iOS-apparaat naar instellingen > iCloud en zet daar Zoek mijn iPhone uit.
Sluit het iOS-apparaat aan op een computer (dat kan Mac of Windows zijn) die voorzien is van iTunes
Klik in het iPhone-scherm van iTunes op Herstel iPhone terwijl je de Alt ⌥-toets (shift voor windows) inhoudt
Blader naar de map waar het ipsw-bestand opgeslagen is en selecteer dit"
NRG
@ Vermeulen
Goede tip voor de volgende keer, al hoop ik niet nog een reset te moeten doen.
Edit: toestel is vanmorgen alweer 7 keer vastgelopen. Nee, alweer 8 keer. Geheugen zal dus defect zijn.
Edit 2: inmiddels 21 keer vastgelopen... Als ik niet oplet gooi ik 'm tegen de muur voordat ik 'm retour kan sturen.
Iemand interesse in een nieuwe 5S, zodra ik die ontvangen heb?
Goede tip voor de volgende keer, al hoop ik niet nog een reset te moeten doen.
Edit: toestel is vanmorgen alweer 7 keer vastgelopen. Nee, alweer 8 keer. Geheugen zal dus defect zijn.
Edit 2: inmiddels 21 keer vastgelopen... Als ik niet oplet gooi ik 'm tegen de muur voordat ik 'm retour kan sturen.
Iemand interesse in een nieuwe 5S, zodra ik die ontvangen heb?

[ Voor 86% gewijzigd door Tweade op 30-10-2015 16:42 ]
Die nieuwe nieuws app die met IOS 9.2 Beta 1 wordt meegeleverd is wel geinig op mijn ipad. Dat had IOS nog niet echt. Op mijn Note 3 heb I Feedback wat eigenlijk hetzelfde is alleen is Nieuws van IOS 9.2 toch een verbeterde variant.
Huh? Heb jij de newsstand app? Staan jouw instellingen op US of is het alleen voor de iPad? Ik krijg 'm niet te zien en kan 'm ook nergens downloaden.Thombias schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:23:
Die nieuwe nieuws app die met IOS 9.2 Beta 1 wordt meegeleverd is wel geinig op mijn ipad. Dat had IOS nog niet echt. Op mijn Note 3 heb I Feedback wat eigenlijk hetzelfde is alleen is Nieuws van IOS 9.2 toch een verbeterde variant.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Ik wacht altijd ff, dus begin deze week de update van 8.4.1 naar 9.1 gemaakt op mijn iPhone 5 16GB. Ervaringen zijn er om gedeeld te worden, dus bij deze. Ik heb een iTunes backup gemaakt en het toestel hersteld (destijds van IOS7 naar IOS8 heb ik het gewoon op het toestel geregeld).
En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het is gewoon vlot, zeker niet slechter dan voorheen, zelfs iets beter heb ik het idee. Daarnaast is de accuduur merkbaar vooruit gegaan. Heb hem niet veel gebruikt (4u ongeveer geeft 'ie aan, vooral bellen en Whatsapp, meeste via Wifi) maar standby geeft een whopping 28 uur aan. Klopt ook wel, donderdagochtend van de lader gehaald voor het laatst. Huidig batterijpercentage is 56%, dus dat geeft hoop: het grootste nadeel aan mijn 5 vond ik toch wel de slechter wordende accuduur.
Batterijbesparingsmodus heb ik uit staan, trouwens.
Al met al ben ik tevreden met een toestel van > 3 jaar oud. Als hij vier wordt, ga ik denk ik wel iets nieuws kopen, maar ik kan er nog weer ff tegenaan.
En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Het is gewoon vlot, zeker niet slechter dan voorheen, zelfs iets beter heb ik het idee. Daarnaast is de accuduur merkbaar vooruit gegaan. Heb hem niet veel gebruikt (4u ongeveer geeft 'ie aan, vooral bellen en Whatsapp, meeste via Wifi) maar standby geeft een whopping 28 uur aan. Klopt ook wel, donderdagochtend van de lader gehaald voor het laatst. Huidig batterijpercentage is 56%, dus dat geeft hoop: het grootste nadeel aan mijn 5 vond ik toch wel de slechter wordende accuduur.
Al met al ben ik tevreden met een toestel van > 3 jaar oud. Als hij vier wordt, ga ik denk ik wel iets nieuws kopen, maar ik kan er nog weer ff tegenaan.
[ Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-10-2015 12:05 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn gezondheid app werkt niet. Als ik de app open bij bronnen / apparaten staat niets. Apple support gaf aan (na alle instellingen te hebben nagelopen) om maar een herstel te doen via Itunes maar helaas werkt nog steeds niet. Volgens hun is het geen hardware probleem. Ik moest maar wachten op een nieuwe update. Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Ik heb de 6s Plus met iOS 9.1
Ik heb de 6s Plus met iOS 9.1
Fijn dat anderen die ervaring ook posten. Ik deel dezelfde met mijn i5!BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:04:
Ik wacht altijd ff, dus begin deze week de update van 8.4.1 naar 9.1 gemaakt op mijn iPhone 5 16GB. Ervaringen zijn er om gedeeld te worden, dus bij deze. Ik heb een iTunes backup gemaakt en het toestel hersteld (destijds van IOS7 naar IOS8 heb ik het gewoon op het toestel geregeld).
Door de vele negatieve berichten zou je af en toe denken dat de oude devices niet meer kunnen..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Hier ook een goede ervaring!! Net iOS 9.1 geinstalleerd... Ik kom vanaf 8.4.1. Ik heb bij de release van 9.0 ook deze geprobeerd maar vond dat drama... Toen heb ik 8.4.1 weer gerestored. Fris en nieuwe install toen gedaan. Nu dus 9.1 alsnog maar gedaan na onder andere het bericht van BeQuietAndDrive... en het is er niet slechter op geworden. Geen lag in UI, apps starten prima, toetsenbord floept netjes en snel omhoog.. Gewoon goed!
Stay young forever!
Je kan geen bijlage meer toevoegen in de agenda wat voorheen wel kon.
op de imac kan dit nog wel en je kan hem dan ook gewoon zien in de agenda op de iphone
op de imac kan dit nog wel en je kan hem dan ook gewoon zien in de agenda op de iphone
Idem hier. iOS 9.1 draait als en zonnetje op een iPhone 5.Michael Knight schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:04:
[...]
Fijn dat anderen die ervaring ook posten. Ik deel dezelfde met mijn i5!
Door de vele negatieve berichten zou je af en toe denken dat de oude devices niet meer kunnen..
De iPhone 5 draait iOS 9.1 vloeiender dan de 5s en 6. Best raar.Signs schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:16:
[...]
Idem hier. iOS 9.1 draait als en zonnetje op een iPhone 5.
Mijn iPhone werkt mijn iCloud fotobibliotheek ineens niet meer bij. Die staat blijkbaar gepauzeerd (maar niet op mijn Mac). Enig idee hoe ik dat kan hervatten?

[ Voor 5% gewijzigd door BleuZ op 02-11-2015 15:24 ]
Door wat zoeken in o.a. dit topic weet ik dat er meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Ik heb echter nog geen oplossing/oorzaak gevonden.
Mijn iPhone 6s met iOS 9.1 reageert vaker niet dan wel wanneer ik een forum wil openen vanuit m'n bookmarks op Tweakers. Pas na de 3e of 4e keer wordt het topic geopend. Het scherm reageert wel want als ik door frustratie harder ga drukken activeer ik de force touch. Hij opent dan alleen geen preview van de pagina.
Hoop dat jullie een oplossing voor dit vervelende probleem hebben.
Mijn iPhone 6s met iOS 9.1 reageert vaker niet dan wel wanneer ik een forum wil openen vanuit m'n bookmarks op Tweakers. Pas na de 3e of 4e keer wordt het topic geopend. Het scherm reageert wel want als ik door frustratie harder ga drukken activeer ik de force touch. Hij opent dan alleen geen preview van de pagina.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Sinds gister ook 9.1 op mijn iPhone 5 en valt me inderdaad niet tegen, vooralsnog loopt het niet slechter dan 8.x.Signs schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:16:
[...]
Idem hier. iOS 9.1 draait als en zonnetje op een iPhone 5.
Ik heb de 6 plus met iOS 9.1 en heb dit probleem ook. Wil ik op bijvoorbeeld tweakers of voetbalzone een artikel openen en moet ik echt paar keer tappen. Maar inderdaad gebruik je een force touch opent hij hem wel direct. Ik heb net mijn iPhone herstelt en ik heb mijn back up terug gezet en hopelijk is het probleem nu weg bij mij.
homemix25 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:17:
Door wat zoeken in o.a. dit topic weet ik dat er meer mensen zijn die tegen dit probleem aanlopen. Ik heb echter nog geen oplossing/oorzaak gevonden.
En is het echt weg?MaxLagerwey schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:39:
Ik heb net mijn iPhone herstelt en ik heb mijn back up terug gezet en hopelijk is het probleem nu weg bij mij.
[...]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Nja toen ik gister het bericht plaatste had ik echt net de iPhone gereset, maar het half uurtje a 3 kwartier dat ik de iPhone weer heb gebruikt is het nog niet weer voorgekomen dus tot nu toe is het weg.
Ik vind het behoorlijk irritant dat ik iedere dag mijn iPhone moet rebooten vanwege de persisterende notificaties bug. Echt schandalig dat Apple dit nog niet heeft opgelost in 9.1.
Nog een bug:
Als ik alle apps afsluit en doe de iPad uit/aan worden sommige apps toch weer ingeladen:
Instellingen en Nederland.FM
Als ik alle apps afsluit en doe de iPad uit/aan worden sommige apps toch weer ingeladen:
[ Voor 4% gewijzigd door Splinter Cell op 03-11-2015 10:35 ]
Iemand enig idee of je een PDF die je in iBooks leest ook met een donkere achtergrond kan bekijken? Dat witte is wel heel wit s'nachts
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Bedoel je de achtergrond van de pagina's in het PDF-bestand, of de opvulling van het scherm rondom zo'n pagina? Dat laatste past zich automatisch aan, maar een PDF-bestand is in principe een soort afbeelding dus daar kun je zo niets aan veranderen.DennusB schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:48:
Iemand enig idee of je een PDF die je in iBooks leest ook met een donkere achtergrond kan bekijken? Dat witte is wel heel wit s'nachts
Het enige wat je daarbij kunt doen is de helderheid op zijn laagst zetten.

Balen, dat dacht ik al. Dan maar niet meer s'nachts lezen hahaBleuZ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:03:
[...]
Bedoel je de achtergrond van de pagina's in het PDF-bestand, of de opvulling van het scherm rondom zo'n pagina? Dat laatste past zich automatisch aan, maar een PDF-bestand is in principe een soort afbeelding dus daar kun je zo niets aan veranderen.
Het enige wat je daarbij kunt doen is de helderheid op zijn laagst zetten.
[afbeelding]
Als je een boek wil lezen, kun je het bestand inlezen als .epub en dan kun je wél witte tekst op een zwarte achtergrond als leesmodus selecterenDennusB schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:04:
[...]
Balen, dat dacht ik al. Dan maar niet meer s'nachts lezen haha
I know, maar het boek wat ik heb heb ik alleen in PDF hahaBleuZ schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:05:
[...]
Als je een boek wil lezen, kun je het bestand inlezen als .epub en dan kun je wél witte tekst op een zwarte achtergrond als leesmodus selecteren
Dit is geen bug. Dit is hoe het werkt. Je sluit apps af door op de homeknop te drukken, niet door hem uit de app switcher naar boven te slepen.Splinter Cell schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:35:
Nog een bug:
http://iphone.appleinside...run-faster-or-last-longer
[ Voor 14% gewijzigd door ChrisM op 03-11-2015 11:49 ]
Volgens dat artikel forceer je nog steeds apps af te sluiten, door ze naar boven te vegen.ChrisM schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:48:
[...]
Dit is geen bug. Dit is hoe het werkt. Je sluit apps af door op de homeknop te drukken, niet door hem uit de app switcher naar boven te slepen.
http://iphone.appleinside...run-faster-or-last-longer
Het viel mij gewoon op.
Verwijderd
Of je laat Siri dat voor je doen:t mac schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:38:
Bij toegankelijkheid kun je voor "inverted color" kiezen.
- Homeknop even ingedrukt houden
- en zegt: "zet 'keer kleuren om' aan"
(of de engelse versie daarvan)
Verwijderd
Je kan PDF omzetten in epub.DennusB schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:05:
[...]
I know, maar het boek wat ik heb heb ik alleen in PDF haha
Welke bug?baba420 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:31:
Ik vind het behoorlijk irritant dat ik iedere dag mijn iPhone moet rebooten vanwege de persisterende notificaties bug. Echt schandalig dat Apple dit nog niet heeft opgelost in 9.1.
De bug is terug!Saturnus schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:22:
Volgens mij speelt er nu een bug in mijn 9.0.2. Alle 'smooth' animaties tussen schermen/apps zijn kapot. Het schakelen gaat nu extreem snel. Hopelijk blijft die kapot. Zoveel beter dit.
Onverwachtse reboot en het is alweer weg...
Man man man als je dat ziet...dan kan het niet anders dan dat Apple je naait met je oude telefoon.
Het was zo ongelooflijk snel. Gewoon instantly.

Hopelijk blijft die lang genoeg zodat ik een video kan maken.
Dit kun je ook gewoon uit zetten toch? Via Algemeen -> Toegankelijkheid -> Verminderde beweging.Saturnus schreef op woensdag 04 november 2015 @ 14:59:
[...]
De bug is terug!![]()
Hopelijk blijft die lang genoeg zodat ik een video kan maken.
wel jammer dat je dan ook het out en infaden niet uit kunt zetten, dan is het helemaal 'snappy'
Nee dit is iets anders.FiXeR.nl schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:16:
[...]
Dit kun je ook gewoon uit zetten toch? Via Algemeen -> Toegankelijkheid -> Verminderde beweging.
Wat jij omschrijft is precies wat die bug is.HyperTrophy schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:56:
wel jammer dat je dan ook het out en infaden niet uit kunt zetten, dan is het helemaal 'snappy'
Is me nog niet opgevallen. Vreemdbaba420 schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:31:
iOS 9.2 lijkt bij mij veel zuiniger om te gaan met de batterij. Mijn 6s+ gaat nu langer mee merk ik, vooral in standby. Ik dacht eerst dat het tussen de oren zat maar er loopt ook een topic over op MacRumors dus toen dacht ik om ook hier even te peilen
Ik heb zelf het idee dat er minder sluipverbruik is. Daarmee doel ik op het feit dat mijn verbruikstijden korter lijken te zijn ten opzichte van voor de update.
Voorheen: Zat ik op dik 10-11 verbruik en kon ik er net geen twee dagen mee doen omdat de eerste 50% langer lijken te duren dan van 50 naar 0%. Op mijn Apple Watch ervaar ik dat ook zo...
Nu: Doe ik er 2 dagen mee en had ik vandaag 20% over. Mijn verbruik lag vandaag dan op 8,5 uur.
Ik heb het niet structueel bijgehouden dus het is deels gevoel en deels de batterijstatistieken af en toe checken. Whatsapp en Apple Music offline/online hebben wel invloed op de batterij dus niet elke dag is hetzelfde, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is geworden.
Verder ook geen klachten eigenlijk over performance en bugs. Maar ik besef mij maar al te goed dat het nog niet bij iedereen rozenkleur en maneschijn is. De updatefrequentie ligt nu wel hoog trouwens
Het is dat de Apple TV 4 en Apple Watch nog geen publieke beta's hebben anders heb ik hier straks 5 apparaten wekelijks aan het infuus
Voorheen: Zat ik op dik 10-11 verbruik en kon ik er net geen twee dagen mee doen omdat de eerste 50% langer lijken te duren dan van 50 naar 0%. Op mijn Apple Watch ervaar ik dat ook zo...
Nu: Doe ik er 2 dagen mee en had ik vandaag 20% over. Mijn verbruik lag vandaag dan op 8,5 uur.
Ik heb het niet structueel bijgehouden dus het is deels gevoel en deels de batterijstatistieken af en toe checken. Whatsapp en Apple Music offline/online hebben wel invloed op de batterij dus niet elke dag is hetzelfde, maar ik ben er van overtuigd dat het beter is geworden.
Verder ook geen klachten eigenlijk over performance en bugs. Maar ik besef mij maar al te goed dat het nog niet bij iedereen rozenkleur en maneschijn is. De updatefrequentie ligt nu wel hoog trouwens
Volgens mij komt t weer deels terug. Heb de laatste dagen niet echt lang achter elkaar m'n iPhone kunnen gebruiken, dus ik test nog 1 à 2 dagen en anders wil ik de mijne laten omruilen door coolblue want ik zit nog in de zichttermijn.
Dat idee heb ik ook. Standby tijd is echt erg goed.sww89 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 19:55:
iOS 9.2 lijkt bij mij veel zuiniger om te gaan met de batterij. Mijn 6s+ gaat nu langer mee merk ik, vooral in standby. Ik dacht eerst dat het tussen de oren zat maar er loopt ook een topic over op MacRumors dus toen dacht ik om ook hier even te peilenIk heb zelf het idee dat er minder sluipverbruik is. Daarmee doel ik op het feit dat mijn verbruikstijden korter lijken te zijn ten opzichte van voor de update.