funrider schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:32:
[...]
Ik vind de manier waarop Apple nu eindelijk attachments toevoegen heeft geimplementeerd nog steeds niet compleet. Heb je al een geprobeerd meerdere attachments tegelijk toe te voegen of op te slaan? Dat kan dus niet met de Mail app van Apple. Daarnaast is een attachment toevoegen via een iPhone ook een drama met deze workaround. Waarom niet simpel een attachment icon standaard tonen ala iPad versie of Spark of CloudMagic app zie ook mijn eerdere reactie
hier.
Ook had ik gehoopt dat ik mijn iCloud photos ook in de iCloud Drive 'app' kon zien, maar helaas is dit niet het geval.
Daarnaast hoop ik dat de 3rd party toetsenbord (zoals Swype die al diverse iOS9 updates heeft gedaan) weer snel goed kunnen functioneren want nu heb ik geregeld dat ze niet eens tonen in bijvoorbeeld Spotlight search of met heel veel vertraging. Het werkt nu niet lekker op iPhone 5s met 9.1 beta 5 en al helemaal niet met iPad mini2 op 9.0.2
[...]
Hier op Tweakers is er niet zo'n topic voor zover ik weet. Ik kan je wel diverse sites/apps aanraden zoals
iCulture,
TouchArcade (games site of app),
iMore,
AppleSpot. Helaas zijn de diverse apps wel aardig gedateerd qua GUI.
Hoezo is het toevoegen van attachments een drama op de iPhone? Ik vind het prima zo. En ik gebruik de functie toch best vaak. Dat je niet zoals op de iPad een mooi icoontje hebt speciaal hiervoor is waarschijnlijk een design keuze geweest. Want op de iPad staat het in de werkbalk boven het toetsenbord. Op de iPhone is dit er niet. En Apple houdt nou eenmaal van eenvoud, dus gaan ze de Mail-app niet vol liggen proppen met icoontjes enzo. Althans, niet op een iPhone.
Trouwens, je kunt prima meerdere bestanden toevoegen. Niet tegelijkertijd, weliswaar. Maar het kan, en daar gaat het om lijkt me. Het had Apple geen moeite gekost om even een optie toe te voegen om meerdere bestanden te selecteren, maar het is niet zo dat ik het mis. En Apple kennende wordt die mogelijkheid op een gegeven moment alsnog toegevoegd.
De reden dat foto's niet in iCloud Drive te zien zijn is simpel: Apple wil onderscheid maken tussen foto's en documenten. Voor foto's heb je iCloud Photo Library, dat gewoon in je foto's app staat. Voor documenten en andere bestanden is er weer iCloud Drive. Ik vind dat juist prettiger werken eerlijk gezegd.
Wat betreft de third-party keyboards: het probleem ligt bij zowel Apple als bij de ontwikkelaar. Want ik heb zat van die toetsenbordjes gebruikt die wel fatsoenlijk werken. SwiftKey is een voorbeeld van zo eentje die het minder goed doet. Maar slecht werkt het zeker niet. Trouwens, het moet gezegd worden dat dit precies is waarom ik al zo'n beetje mijn twijfels kreeg zodra Apple API's aankondigde hiervoor. Want dan krijg je dus problemen en men denkt vervolgens dat het echt aan Apple ligt. Geldt niet alleen zo voor third-party keyboards. Ook apps in het algemeen zijn regelmatig zo slecht ontwikkeld dat je er veel last van kunt ondervinden. Denk aan vastlopers, hoog batterijverbruik (Facebook bijvoorbeeld) etc.
Gebruik sinds ik de iPhone 6s heb alleen nog Apple's eigen keyboard, grotendeels vanwege de trackpadfunctionaliteit. Maar anders zou ik direct SwiftKey gebruiken, want dat toetsenbordje heeft me enorm veel nut geboden het afgelopen jaar. Hier en daar wat issues, maar nogmaals... Da's vaak ook te wijten aan de ontwikkelaars.
LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10