Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretbek
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06-2020
Hoe houdt je overzicht in een topic zoals dit, 1000-en-1 verschillende dingen over één centraal onderwerp? :?

Anyhoe, ik heb iOS 9.0.2 en merk vooral dat er veel vertraging of bedieningsproblemen zijn. Met name dat het functioneren van het touch screen met enige regelmaat wegvalt. Dit gebeurd tijdens het spelen van spelletjes maar ook tijdens algemeen gebruik op het hoofdscherm met een klein aantal relatief licht applicaties op de achtergrond (recent en langer geleden actief). Vervolgens klapt Chrome er om de haverklap uit. In principe is het gebruiksgedrag van mij niet heel veel verandert na de update van iOS 8 naar 9 en vervolgens versie 9.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Agree met veel wat hier boven genoemd is.
iOS 9 heeft veel bugs bij mij en ik ben hier niet bijzonder happy mee. Zowel mijn iPad 3 als die van mijn moeder zijn bijzonder traag geworden met iOS 9. Ondanks het opnieuw installeren en de tweaks die ik gevonden heb via Google. Mijn iPhone 6 64gb heeft veel schoonheidsfoutjes en kleine ergenissen. Het zal met de tijd wel opgelost worden maar dit is niet wat ik van Apple gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:34
Hoe kun je er voor zorgen als je je mail app opent op de ipad dat hij in portretmodus niet rechts een voorvertoning van je mails laat zien? Ik ben bang dat het al te laat is en dat ik vanochtend perongeluk een spam mail heb geopend waardoor ik nu heel de tijd meer spam krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Weet iemand hoe het nu precies zit met de notities?
Oude situatie was het zo dat notities een soort van mailtjes waren, bij mij nam iCloud mail dan ook 60MB in beslag ofzo terwijl ik dat verder niet gebruikte.
De nieuwe situatie is dat notities een eigen soort zijn.
Gek genoeg is mijn Mail gebruik ook nog zo'n 60MB. Hoe kan ik dat (wat denk ik iOS8 compatible notities zijn) verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:30:
Weet iemand hoe het nu precies zit met de notities?
Oude situatie was het zo dat notities een soort van mailtjes waren, bij mij nam iCloud mail dan ook 60MB in beslag ofzo terwijl ik dat verder niet gebruikte.
De nieuwe situatie is dat notities een eigen soort zijn.
Gek genoeg is mijn Mail gebruik ook nog zo'n 60MB. Hoe kan ik dat (wat denk ik iOS8 compatible notities zijn) verwijderen?
Bij Notities zit nu ook een prulenbak waar oude notities (verwijderd) 30 dagen bewaard blijven. Die prullenbak kan je wel handmatig legen. Ook kan je linksonder alle bijlagen zien.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

GerardVanAfoort schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:41:
Bij Notities zit nu ook een prulenbak waar oude notities (verwijderd) 30 dagen bewaard blijven. Die prullenbak kan je wel handmatig legen. Ook kan je linksonder alle bijlagen zien.
Die is leeg, had ik al eens gedaan, en toch lijkt het alsof ze er nog ergens in staan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Als ik in ios 9 airplay gebruik en ik open de foto gallerij dan gaat airplay automatisch naar synchroon en ik kan dat niet uitzetten. Vervelende is dat video's daardoor niet soepel lopen en airplay muziek gaat haperen als ik foto app open. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:44

page404

Website says no

dennis_rsb schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:20:
Hoe kun je er voor zorgen als je je mail app opent op de ipad dat hij in portretmodus niet rechts een voorvertoning van je mails laat zien? Ik ben bang dat het al te laat is en dat ik vanochtend perongeluk een spam mail heb geopend waardoor ik nu heel de tijd meer spam krijg...
Onder Instellingen -> Mail de opties "laad afbeeldingen" op nee zetten en voorvertoning op "geen"?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
page404 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:30:
[...]

Onder Instellingen -> Mail de opties "laad afbeeldingen" op nee zetten en voorvertoning op "geen"?
Voorvertoning had ik al op nee gezet, helpt niet echt. Maar nu jij het zegt bedenk ik mij, als ik laad afbeeldingen uitschakel. Dan merkt een spammer niet dat ik de mail open toch? En dan is de het plaatje wel klikbaar mocht ik hem wel willen openen? (een mail van bekende / veilige mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:45

JB

Cédric roelt!

Wordt echt tijd voor 9.1 Begin me steeds meer te ergeren aan al die klote bugs, haperingen en vastlopers... Te vaak reageert Safari op de iPad Air gewoon helemaal niet en hobbelt het weer door na een tijdje. Bij de iPhone 6 reageert het touch vaak gewoon helemaal niet. Toetsaanslagen pakt ie dan gewoonweg niet. Dacht eerst dat mijn iPhone kapot was. Agenda geeft vaak bij openen een wit scherm en doet niks. Na tijdje zie ik de afspraken :/

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 15-10-2015 16:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:45
Ik had best veel accu drain sinds ik 9.1 beta 5 had geïnstalleerd. Bleek dat de Facebook app continu op de achtergrond bezig was. Heb toen ververs op de achtergrond uitgeschakeld voor bijna alle apps en m'n accuduur is nu erg goed.

Misschien dat iemand hier iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Vervelende bug ontdekt nadat ik mijn iPad Air 2 heb ge-update naar iOS 9. Volume doet raar. Je ziet bijvoorbeeld niet op hoeveel bolletjes hij staat. Ook vaak geen volume. Op mijn iPhone werkt het wel goed. Hoe kan dit? Heb hem al eens hersteld in iTunes helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 19:11

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

dennis_rsb schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:10:
Vervelende bug ontdekt nadat ik mijn iPad Air 2 heb ge-update naar iOS 9. Volume doet raar. Je ziet bijvoorbeeld niet op hoeveel bolletjes hij staat. Ook vaak geen volume. Op mijn iPhone werkt het wel goed. Hoe kan dit? Heb hem al eens hersteld in iTunes helpt niet.
Als ik in de YouTube app mij volume omhoog/omlaag gooi zie ik geen volume info. Al sinds iOS 9.xx is dit al.

Ook deze bug is kinderlijk. Heb er ook last van. :')

https://discussions.apple.com/thread/7248236

Die zogenaamde "Apple kwaliteit" gaat hard achteruit door de jaren heen. Maar wel belachelijke prijzen durven vraag voor een simpel toetsenbordje en muis.

Dat nieuwe Spotlight is ook zo buggy als wat.

[ Voor 20% gewijzigd door Splinter Cell op 15-10-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Splinter Cell schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:58:
[...]

Als ik in de YouTube app mij volume omhoog/omlaag gooi zie ik geen volume info. Al sinds iOS 9.xx is dit al.

Die zogenaamde "Apple kwaliteit" gaat hard achteruit door de jaren heen. Maar wel belachelijke prijzen durven vraag voor een simpel toetsenbordje en muis.

Nee bij mij is het zelfs bij het op het homescreen dat je geen volumeindicator ziet. Het wisselt. Wel erg klote. En het is echt softwarematig lijkt mij want bij 8.4 werktte alles top nog. En bij 9.0.2 is het zelfs na dfu die bug met volumeknop. Rare is dat op mijn iPhone die bug er niet in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 10:48
dennis_rsb schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:10:
Op mijn iPad 4 had ik daar ook last van, maar op mijn iPad Air 2 gek genoeg niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
BleuZ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:56:
[...]

Op mijn iPad 4 had ik daar ook last van, maar op mijn iPad Air 2 gek genoeg niet meer :?
Toch raar, ik had hiervoor 2 airs, beide defect terug naar MM die hadden dat volume issue niet, nu eindelijk een goede air 2 van de Amac en nu krijg je dit :'( Ik hoop dat er snel dit soort grappen worden recht gezet in 9.x Heb geen zin om hem weer te ruilen want het is softwarematig lijkt mij hè.

Edit: kun je er ook voor kiezen om geen iCloud Back-up terug te zetten? Want als je inlogt in instellingen>iCloud dan zet hij automatisch veel dingen terug zover ik gezien heb.

[ Voor 17% gewijzigd door dennis_rsb op 15-10-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 10:48
dennis_rsb schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 19:03:
[...]

Toch raar, ik had hiervoor 2 airs, beide defect terug naar MM die hadden dat volume issue niet, nu eindelijk een goede air 2 van de Amac en nu krijg je dit :'( Ik hoop dat er snel dit soort grappen worden recht gezet in 9.x Heb geen zin om hem weer te ruilen want het is softwarematig lijkt mij hè.

Edit: kun je er ook voor kiezen om geen iCloud Back-up terug te zetten? Want als je inlogt in instellingen>iCloud dan zet hij automatisch veel dingen terug zover ik gezien heb.
Het is inderdaad gewoon een software issue, dus maar wachten op een fix. Met iOS 9 ondervind ik sowieso op mijn 5s ook problemen dat 'ie af en toe niet goed reageert.

Verder kun je tijdens de installatie van je toestel ervoor kiezen om 'm in te stellen als een nieuwe iPhone. Dan zet je geen back-up terug, maar bepaalde apps slaan hun data in iCloud op dus die krijg je dan ook weer te zien als je die apps opnieuw downloadt.

Wil je dat niet hebben, ga je naar Settings > iCloud > Storage > Manage Storage en verwijder je alle apps waarvan je geen iCloud back-up meer wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms valt de app Podcasts weg als ik in de sectie 'nog niet afgespeelde' podcasts (1e tab) een bepaalde podcast aanklik die ik weer wil horen op het punt waar die is stop gezet de afgelopen keer. Oplossing is de 3e tab aanklikken en de podcast zelf weer 'opnieuw' opstarten via het 3e tabje dus.

Daarnaast 3D Touch bijna tot niet gebruikt, is de flits van de voorkant te fel voor mij (duh, een flits) hopelijk valt dit nog aan te passen in een gevorderd stadium omdat je niet altijd de felste flits nodig heeft en via scherm het makkelijker aan te passen is dan een echt led-lampje.

Touch ID is heel snel, dubbel 'tappen' en dus niet indrukken is ook heel makkelijk om je duim niet te veel te hoeven bewegen. Doordat je de helft van het scherm naar beneden laat komen. Enorm handig en ben er pas net achter gekomen dus misschien help ik mensen hier mee. Sinds welke telefoon is dit al mogelijk? (iPhone 5s al?)

Voor de rest mooi design en de camera is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:16:
Touch ID is heel snel, dubbel 'tappen' en dus niet indrukken is ook heel makkelijk om je duim niet te veel te hoeven bewegen. Doordat je de helft van het scherm naar beneden laat komen. Enorm handig en ben er pas net achter gekomen dus misschien help ik mensen hier mee. Sinds welke telefoon is dit al mogelijk? (iPhone 5s al?)
Sinds de komst van de iPhone 6, dus sinds iOS 8 kan dat al ;)
Splinter Cell schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:58:
[...]

Ik herken die achteruitgang in kwaliteit van de software wel. Heb wel goede hoop dat dat gaat verbeteren. Er is veel wisseling van de wacht geweest (niet in de laatste plaats na het overlijden van Jobs) en het lijkt erop dat het stof nu wat is neergedaald.
El Capitan is echt goed geworden. Yosemite vond ik een verschrikking, maar 10.11 maakt het echt ruimschoots goed.
iOS 9 is echt niet goed genoeg, maar ik zie dat met 9.1 veel bugs gladgestreken worden. Ik heb de public beta al die tijd gedraaid, en de bugs die ik tegenkwam... :F Hopelijk zet die trend van focus op goede software zich door.

[ Voor 21% gewijzigd door page404 op 16-10-2015 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
BleuZ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:04:
[...]

Het is inderdaad gewoon een software issue, dus maar wachten op een fix. Met iOS 9 ondervind ik sowieso op mijn 5s ook problemen dat 'ie af en toe niet goed reageert.

Verder kun je tijdens de installatie van je toestel ervoor kiezen om 'm in te stellen als een nieuwe iPhone. Dan zet je geen back-up terug, maar bepaalde apps slaan hun data in iCloud op dus die krijg je dan ook weer te zien als je die apps opnieuw downloadt.

Wil je dat niet hebben, ga je naar Settings > iCloud > Storage > Manage Storage en verwijder je alle apps waarvan je geen iCloud back-up meer wil.
Bedankt voor je reactie. Ik heb geprobeerd gisterenavond om eventjes geen apps en geen iCloud Back-up terug te zetten, maar dit had geen effect. Wachten op een fix dan maar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Die vergelijking met Jobs en buggy versies van iOS worden wel een beetje bejaard. Ik kan me versies van iOS 4 herinneren waar ook iedereen wat over te klagen had. Naarmate Apple meer toestellen ondersteund in een grote release wordt het risico op bugs groter. Vroeger was het makkelijk, toen was er nog maar 1 uitvoering.
Bug-vrije software bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

loeberce schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:39:
Die vergelijking met Jobs en buggy versies van iOS worden wel een beetje bejaard.
Ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Er is veel gebeurd de laatste jaren bij Apple. Forstall eruit, Cook in een nieuwe functie, Ive in een nieuwe functie, nieuwe marketingmensen erin. En dat zijn de veranderingen die wij aan de buitenkant zien. En ja, al die veranderingen zijn grotendeels getriggerd door de dood van Jobs.
Het kan gewoon niet anders dan dat zoveel veranderingen ten koste gaan van de focus op het product. En dat meen ik toch echt terug gezien te hebben in vooral de software. Yosemite was gewoon slecht, iOS8/9 ook niet bepaald het toonbeeld van stabiliteit.
Voor de rest ben ik geen medestander van het "na Jobs bestaat er geen Apple meer" mantra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

loeberce schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:39:
Die vergelijking met Jobs en buggy versies van iOS worden wel een beetje bejaard. Ik kan me versies van iOS 4 herinneren waar ook iedereen wat over te klagen had. Naarmate Apple meer toestellen ondersteund in een grote release wordt het risico op bugs groter. Vroeger was het makkelijk, toen was er nog maar 1 uitvoering.
Bug-vrije software bestaat niet.
Ach, als ik nog eens terugdenk aan het oorspronkelijke 'iPhone OS', dat was ook buggy as hell, browsen met Safari was bijna niet te doen omdat het telkens crashte etc. En dat was volgens mij ook nog onder Jobs ;)

Ik denk niet dat degene die na Jobs zijn gekomen werken met het motto 'Mwa, als het ongeveer werkt is het ook wel goed hoor!'

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 16-10-2015 10:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laten we vooral ook niet vergeten wie de hoofdoorzaak was van het bijna-faillissement van Apple en bijv. bekend is van de uitspraak "you're holding it wrong" maar laten we bovenal niet vergeten dat Apple uit duizenden mensen en teams bestaat die het eigenlijke werk doen. Zoveel bepalend was Steve Jobs nou ook niet. Mensen op dat soort posities moeten zorgen voor een visie voor langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik draai nu een aantal dagen 9.1 beta 5 en ik weet niet of het door 9.1komt maar mijn accuduur is nu erg goed en bijna verdubbeld. Ik heb achtergrond verversen uitgeschakeld wat ik helaas nooit eerder geprobeerd heb in iOS 8 dus misschien dat dat de reden is. Dom dat ik dat nooit geweten heb.
Vooral Facebook trok bij mij de battery leeg. Hopelijk komt Facebook met een update zsm.

Het heeft natuurlijk nadelen om dit uit te schakelen maar lange accuduur is voor een heel groot voordeel. Mail en berichten komen nog gewoon binnen dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ppl schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:03:
Laten we vooral ook niet vergeten wie de hoofdoorzaak was van het bijna-faillissement van Apple
Wat heeft Gil Amelio met iOS te maken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 13:51
Ik heb op mijn 6s nog steeds last van het feit dat de notificaties bij berichtgeving blijven staan, ook nadat ze al geopend zijn. Ik kan ook niet op wissen klikken. Dan gebeurt er niks.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Laatst online: 07:48
Ik heb sinds 9.1 beta 5 dat ik geen nieuwe apps meer kan downloaden of in app aankopen doen (verbinding met de iTunes store mislukt), heeft nog iemand dat? Volgens mij ging dit tot beta 4 nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
nokie schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 15:25:
Ik heb sinds 9.1 beta 5 dat ik geen nieuwe apps meer kan downloaden of in app aankopen doen (verbinding met de iTunes store mislukt), heeft nog iemand dat? Volgens mij ging dit tot beta 4 nog wel...
Had dit probleem ook, na een reboot was dit voor mij opgelost

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij speelt er nu een bug in mijn 9.0.2. Alle 'smooth' animaties tussen schermen/apps zijn kapot. Het schakelen gaat nu extreem snel. Hopelijk blijft die kapot. Zoveel beter dit.

Onverwachtse reboot en het is alweer weg...
Man man man als je dat ziet...dan kan het niet anders dan dat Apple je naait met je oude telefoon.
Het was zo ongelooflijk snel. Gewoon instantly.

[ Voor 34% gewijzigd door Saturnus op 18-10-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Laatst online: 23:21
Saturnus schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:22:
Volgens mij speelt er nu een bug in mijn 9.0.2. Alle 'smooth' animaties tussen schermen/apps zijn kapot. Het schakelen gaat nu extreem snel. Hopelijk blijft die kapot. Zoveel beter dit.

Man man man als je dat ziet...dan kan het niet anders dan dat Apple je naait met je oude telefoon.
Zet gewoon "verminder beweging" aan bij toegankelijkheid en je hebt ook geen animaties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat heb ik al jaren aan staan.

Dit was iets van compleet andere aard. 0,0 delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Saturnus schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:22:

Kan je niet helpen maar ik geef je gelijk dat de animaties het toestel sloom lijken te maken. Jammer dat dit niet in te stellen is of dat Apple het gewoon iets sneller maakt.

Anderzijds kan het ook bewust zijn waardoor apps altijd consistent met dezelfde snelheid lijken op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

Wat heeft Gil Amelio met iOS te maken?
Sinds wanneer is Steve Jobs Gil Amelio gaan heten? Nadat hij bekend heeft dat hij degene was die dat bijna-faillissement veroorzaakt had en hij terecht op straat is gezet?

[ Voor 22% gewijzigd door ppl op 18-10-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
nielsicq schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 16:04:
[...]

Had dit probleem ook, na een reboot was dit voor mij opgelost
Zo simpel... Het eerste wat ik zou doen bij Windows, maar niet aan gedacht voor iOS. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:29
Ha tweakers, ik heb een vraagje aan jullie en of jullie dit ook ervaren;

Sinds IOS9 is de spotlight search functie vernieuwd, je kunt aanzetten waarin je wil zoeken etc. hierin staat mail,contacten en telefoon aan, verder staat alles uit. maar ik vind mijn contacten niet meer ! zo staat er een contact in als "Garage Lokerse" maar als ik op zoek op: "Lokerse" of "Garage" of "Garage lokerse" vind ik helemaal niets behalve mail resultaten, maar geen contact om direct te bellen ! is het mogelijk om spotlight op een IOS apparaat opnieuw te indexeren ? en hebben jullie hier ook last van ? het betreft trouwens een iPhone 5s.... alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 22-09 13:42
Heb je meerdere groepen waarvan er enkele uitgevinkt zijn in je contacten?
Ik heb hetzelfde probleem als ik een groep heb uitgevinkt.
Zodra alle groepen aan staan is het verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 21:01
tweakertjee schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:18:
Ha tweakers, ik heb een vraagje aan jullie en of jullie dit ook ervaren;

Sinds IOS9 is de spotlight search functie vernieuwd, je kunt aanzetten waarin je wil zoeken etc. hierin staat mail,contacten en telefoon aan, verder staat alles uit. maar ik vind mijn contacten niet meer ! zo staat er een contact in als "Garage Lokerse" maar als ik op zoek op: "Lokerse" of "Garage" of "Garage lokerse" vind ik helemaal niets behalve mail resultaten, maar geen contact om direct te bellen ! is het mogelijk om spotlight op een IOS apparaat opnieuw te indexeren ? en hebben jullie hier ook last van ? het betreft trouwens een iPhone 5s.... alvast bedankt !
Ik heb hier ook last van. Lijken willekeurige contacten te zijn die inderdaad niet te vinden zijn d.m.v. spotlight.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

kdhoe schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 18:17:
[...]

Zet gewoon "verminder beweging" aan bij toegankelijkheid en je hebt ook geen animaties meer.
Thanks, dit eens uitgeprobeerd op mijn 6 en het bevalt me wel. Dan valt ineens op hoe traag de animaties normaal zijn. En dat fade-in effect wat je nu krijgt is eigenlijk wel prettiger om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
SidewalkSuper schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 11:40:
Heb je meerdere groepen waarvan er enkele uitgevinkt zijn in je contacten?
Ik heb hetzelfde probleem als ik een groep heb uitgevinkt.
Zodra alle groepen aan staan is het verholpen.
Nee geen meerdere groepen o.i.d. gemaakt dus daar kan het niet aan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
tweakertjee schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:28:
[...]

Nee geen meerdere groepen o.i.d. gemaakt dus daar kan het niet aan liggen...
Facebook app maakt bijv een nieuwe groep aan, dus dat zou het kunnen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
SidewalkSuper schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:40:
[...]

Facebook app maakt bijv een nieuwe groep aan, dus dat zou het kunnen zijn. :)
Dat zal moeilijk gaan aangezien er geen Facebook app op de iPhone staat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
page404 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:47:
[...]

Thanks, dit eens uitgeprobeerd op mijn 6 en het bevalt me wel. Dan valt ineens op hoe traag de animaties normaal zijn. En dat fade-in effect wat je nu krijgt is eigenlijk wel prettiger om te zien.
Dat vind ik nou dus vreemd genoeg niet, haha. :P

Ik vind de animaties echt passen bij de 'design language' van iOS en laat het daarom ook altijd zo. :)

---

iOS 9 bevalt mij helemaal prima. Ik heb het idee dat, naast de verbeteringen onder de motorkap, vooral de kleine features het een bijzondere update maken. Denk aan het invoegen van bijlagen, dat iCloud Drive een eigen app heeft enzovoort. De dingen die Apple zelf niet genoemd heeft, maken iOS 9 tot een grootse update. :)

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb bizarre bug met 9.1 beta5. Sinds deze erop staat, duurt het eeuwigheid eer mijn ipad air 1 opgeladen is.
Ik gebruik originele lader en kabel en ik krijg 5% ofso per uur erbij als die aan de lader hang. (En niet gebruik). Als ik ipad gewoon gebruik tijdens het laden, blijft die neutraal. Dus 49% blijft 49%.

Het opladen symbooltje komt er + het gekende toontje. Hard reset helpt niet. Ook als ik ipad gebruik, lijkt het sneller plat te gaan. Heel vaag, dit was in beta4 nog zeker het geval niet.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
Zojuist maar een formulier ingevuld op de website van Apple om aan te geven dat ik heel graag een "default app" optie wil. Geen idee of ze er iets mee doen maar soms is het wel goed om een keer een request te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
Ik kom van Android af en nu de 6s. Heerlijk toestel. Ik zat alleen te kijken hier op tweakers of er een topic was van de App store. Maar die zie ik zo snel niet. Nu kan je veel apps wel zelf vinden maar bij Android was dat topic toch wel erg leuk. Soms las je iets en ging je het ook gebruiken. Is er ergens nog zo een topic of zou zo een topic openen niet wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51
Vandaag misschien iOS9.1? Volgende week komt de AppleTV al uit en daarvoor heb je 9.1 nodig. Ook de developer site is al offline:

https://developer.apple.com/resources/

IOS en OSX

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Erulezz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:32:
Vandaag misschien iOS9.1? Volgende week komt de AppleTV al uit en daarvoor heb je 9.1 nodig. Ook de developer site is al offline:

https://developer.apple.com/resources/

IOS en OSX
Patch tues... Oh nee :) Maar ik gok ook op een update voor iOS vanavond.

Edit: even geduld a.u.b. :)

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 20-10-2015 19:19 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
IOS 9 vind ik vooral buggy op mijn IPad Air:
Systeem loopt vast of scherm reageert niet op aanraken
Mijn Kingston toetsenbord pakt hij regelmatig niet en de knoppen op het toetsenbord voor taal wisselen, foto's opneen, toetsenbord op scherm, werken niet meer.
Ontevreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Hier ook een ontevreden gebruiker, m'n 5S loopt continue vast. Ik heb de updates geinstalleerd via iTunes en daarna al twee keer alle gegevens gewist en opnieuw begonnen (geen backup teruggezet). Maar het stomme ding blijft vastlopen.

Ik wacht nog even op 9.1, als het niet opgelost is gaat ie retour apple. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Ik vind de 9.1 heel soepel lopen op mijn iPad Air 1, en het batterijverbruik is echt merkbaar beter dan bij iOS 8.

Beta 5 is wel minder stabiel dan beta 4 bij mij, behoorlijk wat feedback gestuurd al. Hopelijk raakt dat nog gefixed maar algemeen vind ik 9.1 een pak beter dan 8.4 en ook wel dan 9.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
DutchTech schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:45:
iOS 9 bevalt mij helemaal prima. Denk aan het invoegen van bijlagen, dat iCloud Drive een eigen app heeft enzovoort. De dingen die Apple zelf niet genoemd heeft, maken iOS 9 tot een grootse update. :)
Ik vind de manier waarop Apple nu eindelijk attachments toevoegen heeft geimplementeerd nog steeds niet compleet. Heb je al een geprobeerd meerdere attachments tegelijk toe te voegen of op te slaan? Dat kan dus niet met de Mail app van Apple. Daarnaast is een attachment toevoegen via een iPhone ook een drama met deze workaround. Waarom niet simpel een attachment icon standaard tonen ala iPad versie of Spark of CloudMagic app zie ook mijn eerdere reactie hier.

Ook had ik gehoopt dat ik mijn iCloud photos ook in de iCloud Drive 'app' kon zien, maar helaas is dit niet het geval.

Daarnaast hoop ik dat de 3rd party toetsenbord (zoals Swype die al diverse iOS9 updates heeft gedaan) weer snel goed kunnen functioneren want nu heb ik geregeld dat ze niet eens tonen in bijvoorbeeld Spotlight search of met heel veel vertraging. Het werkt nu niet lekker op iPhone 5s met 9.1 beta 5 en al helemaal niet met iPad mini2 op 9.0.2
jaydenjarno schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 17:21:
Ik kom van Android af en nu de 6s. Heerlijk toestel. Ik zat alleen te kijken hier op tweakers of er een topic was van de App store. Maar die zie ik zo snel niet. Nu kan je veel apps wel zelf vinden maar bij Android was dat topic toch wel erg leuk. Soms las je iets en ging je het ook gebruiken. Is er ergens nog zo een topic of zou zo een topic openen niet wat zijn?
Hier op Tweakers is er niet zo'n topic voor zover ik weet. Ik kan je wel diverse sites/apps aanraden zoals iCulture, TouchArcade (games site of app), iMore, AppleSpot. Helaas zijn de diverse apps wel aardig gedateerd qua GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 9.1 Beta 5 heeft nog steeds vervelende lag. Zo bijzonder vind ik het allemaal niet.

De App Store is ook maar een puinhoop geworden. Voorbeeld screenshots van apps zijn ook meer scherp/HD.

[ Voor 40% gewijzigd door Splinter Cell op 21-10-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDeafBoy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
funrider schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:32:
[...]

Ik vind de manier waarop Apple nu eindelijk attachments toevoegen heeft geimplementeerd nog steeds niet compleet. Heb je al een geprobeerd meerdere attachments tegelijk toe te voegen of op te slaan? Dat kan dus niet met de Mail app van Apple. Daarnaast is een attachment toevoegen via een iPhone ook een drama met deze workaround. Waarom niet simpel een attachment icon standaard tonen ala iPad versie of Spark of CloudMagic app zie ook mijn eerdere reactie hier.

Ook had ik gehoopt dat ik mijn iCloud photos ook in de iCloud Drive 'app' kon zien, maar helaas is dit niet het geval.

Daarnaast hoop ik dat de 3rd party toetsenbord (zoals Swype die al diverse iOS9 updates heeft gedaan) weer snel goed kunnen functioneren want nu heb ik geregeld dat ze niet eens tonen in bijvoorbeeld Spotlight search of met heel veel vertraging. Het werkt nu niet lekker op iPhone 5s met 9.1 beta 5 en al helemaal niet met iPad mini2 op 9.0.2

[...]

Hier op Tweakers is er niet zo'n topic voor zover ik weet. Ik kan je wel diverse sites/apps aanraden zoals iCulture, TouchArcade (games site of app), iMore, AppleSpot. Helaas zijn de diverse apps wel aardig gedateerd qua GUI.
Hoezo is het toevoegen van attachments een drama op de iPhone? Ik vind het prima zo. En ik gebruik de functie toch best vaak. Dat je niet zoals op de iPad een mooi icoontje hebt speciaal hiervoor is waarschijnlijk een design keuze geweest. Want op de iPad staat het in de werkbalk boven het toetsenbord. Op de iPhone is dit er niet. En Apple houdt nou eenmaal van eenvoud, dus gaan ze de Mail-app niet vol liggen proppen met icoontjes enzo. Althans, niet op een iPhone.

Trouwens, je kunt prima meerdere bestanden toevoegen. Niet tegelijkertijd, weliswaar. Maar het kan, en daar gaat het om lijkt me. Het had Apple geen moeite gekost om even een optie toe te voegen om meerdere bestanden te selecteren, maar het is niet zo dat ik het mis. En Apple kennende wordt die mogelijkheid op een gegeven moment alsnog toegevoegd.

De reden dat foto's niet in iCloud Drive te zien zijn is simpel: Apple wil onderscheid maken tussen foto's en documenten. Voor foto's heb je iCloud Photo Library, dat gewoon in je foto's app staat. Voor documenten en andere bestanden is er weer iCloud Drive. Ik vind dat juist prettiger werken eerlijk gezegd.

Wat betreft de third-party keyboards: het probleem ligt bij zowel Apple als bij de ontwikkelaar. Want ik heb zat van die toetsenbordjes gebruikt die wel fatsoenlijk werken. SwiftKey is een voorbeeld van zo eentje die het minder goed doet. Maar slecht werkt het zeker niet. Trouwens, het moet gezegd worden dat dit precies is waarom ik al zo'n beetje mijn twijfels kreeg zodra Apple API's aankondigde hiervoor. Want dan krijg je dus problemen en men denkt vervolgens dat het echt aan Apple ligt. Geldt niet alleen zo voor third-party keyboards. Ook apps in het algemeen zijn regelmatig zo slecht ontwikkeld dat je er veel last van kunt ondervinden. Denk aan vastlopers, hoog batterijverbruik (Facebook bijvoorbeeld) etc.

Gebruik sinds ik de iPhone 6s heb alleen nog Apple's eigen keyboard, grotendeels vanwege de trackpadfunctionaliteit. Maar anders zou ik direct SwiftKey gebruiken, want dat toetsenbordje heeft me enorm veel nut geboden het afgelopen jaar. Hier en daar wat issues, maar nogmaals... Da's vaak ook te wijten aan de ontwikkelaars. :P

LG OLED55C9PLA | iPhone 15 Pro Max | 11-inch iPad Pro (2024) | Apple Watch Series 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
DutchTech schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Hoezo is het toevoegen van attachments een drama op de iPhone? Ik vind het prima zo. En ik gebruik de functie toch best vaak. Dat je niet zoals op de iPad een mooi icoontje hebt speciaal hiervoor is waarschijnlijk een design keuze geweest. Want op de iPad staat het in de werkbalk boven het toetsenbord. Op de iPhone is dit er niet. En Apple houdt nou eenmaal van eenvoud, dus gaan ze de Mail-app niet vol liggen proppen met icoontjes enzo. Althans, niet op een iPhone.

Trouwens, je kunt prima meerdere bestanden toevoegen. Niet tegelijkertijd, weliswaar. Maar het kan, en daar gaat het om lijkt me. Het had Apple geen moeite gekost om even een optie toe te voegen om meerdere bestanden te selecteren, maar het is niet zo dat ik het mis. En Apple kennende wordt die mogelijkheid op een gegeven moment alsnog toegevoegd.
Omdat het zoveel stappen zijn die je moet nemen om een attachment toe te voegen op de iPhone. Dit Apple filmpje laat dat deels zien (al slaan ze stappen over).

Met de Apple Mail app moet ik nieuw bericht aanmaken + 1x lang drukken in e-mail veld vervolgens drukken op ">" en nogmaals op ">" (misschien vanwege kleiner scherm 5s) en vervolgens 'voeg bijlage toe' klikken dan ben je op je iCloud Drive. Wil ik vervolgens een bestand uit Dropbox of Google Drive halen dan moet ik op Locaties klikken en gewenste cloud opslag selecteren en dan vervolgens de losse bestanden één voor één op deze manier toevoegen als attachment (6 stappen bij iCloud en 8 stappen bij gebruik Dropbox of Google Drive).

Met de Spark app moet ik nieuw bericht aanmaken + attachment icon klikken + cloud storage kiezen en selecteer de gewenste bestand/bestanden (4 stappen).
DutchTech schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:32:
Wat betreft de third-party keyboards: het probleem ligt bij zowel Apple als bij de ontwikkelaar. Want ik heb zat van die toetsenbordjes gebruikt die wel fatsoenlijk werken. SwiftKey is een voorbeeld van zo eentje die het minder goed doet. Maar slecht werkt het zeker niet. Trouwens, het moet gezegd worden dat dit precies is waarom ik al zo'n beetje mijn twijfels kreeg zodra Apple API's aankondigde hiervoor. Want dan krijg je dus problemen en men denkt vervolgens dat het echt aan Apple ligt. Geldt niet alleen zo voor third-party keyboards. Ook apps in het algemeen zijn regelmatig zo slecht ontwikkeld dat je er veel last van kunt ondervinden. Denk aan vastlopers, hoog batterijverbruik (Facebook bijvoorbeeld) etc.

Gebruik sinds ik de iPhone 6s heb alleen nog Apple's eigen keyboard, grotendeels vanwege de trackpadfunctionaliteit. Maar anders zou ik direct SwiftKey gebruiken, want dat toetsenbordje heeft me enorm veel nut geboden het afgelopen jaar. Hier en daar wat issues, maar nogmaals... Da's vaak ook te wijten aan de ontwikkelaars. :P
Ik zou het liefste geen third party toetsenborden gebruiken als Apple eindelijk een veeg/swipe toetsenbord zou hebben, maar helaas. Zodoende gebruik ik Swype op iPhone en tot voorkort Path Input op iPad mini2 (helaas door iOS9 werkt die al helemaal niet meer) en zodoende nu op beide gebruik makend van Swype (zonder volledige rechten toe te kennen). De beide toetsenborden werkten super op iOS 8.3 en 8.4, maar sinds iOS9 is het tonen van een third party toetsenbord traag vooral bij Spotlight search (als ie al iets toont). Dit zal zeker samenhangen met iOS tuurlijk zal het ook aan liggen dat de developers de app geschikt moeten maken voor iOS9, wat Swype al getracht heeft te doen diverse malen, maar tot nog toe weinig effect heeft gehad zodoende begin ik toch te denken dat het eerder bij Apple's iOS 9 ligt waar het probleem zit niet zozeer de third party toetsenbord apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Splinter Cell schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:55:
iOS 9.1 Beta 5 heeft nog steeds vervelende lag. Zo bijzonder vind ik het allemaal niet.

[video]

De App Store is ook maar een puinhoop geworden. Voorbeeld screenshots van apps zijn ook meer scherp/HD.
Slecht zeg.

Voor mij werkte 9.0.0 wel lekker. Meer Tweakers die daarbij een goede ervaring hadden?

Ik heb dat reduced motion uitgezet een paar dagen terug. Als dat aan staat werkt iOS juist trager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Saturnus schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 16:07:
[...]

Slecht zeg.

Voor mij werkte 9.0.0 wel lekker. Meer Tweakers die daarbij een goede ervaring hadden?

Ik heb dat reduced motion uitgezet een paar dagen terug. Als dat aan staat werkt iOS juist trager...
Wel bèta hè. Ik was ook niet gelukkig (voorzichtig uitgedrukt) met public bèta nr 1 van iOS 9. Nu met iOS 9 en 9.0.2 uiterst tevreden.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 03:34
iOS 9.1 is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Een aantal bugfixes (bron: OneMoreThing)

Live Photos herkent nu wanneer u uw iPhone optilt of laat zakken, zodat deze bewegingen niet automatisch door Live Photos worden opgenomen
Verbeterde stabiliteit voor onder andere CarPlay, Muziek, Foto’s, Safari en de zoekfunctie
Verbeterde prestaties bij gebruik van Multitasking
Oplossing voor bug waardoor Agenda mogelijk niet langer reageerde in de maandweergave
Oplossing voor bug waardoor sommige gebruikers Game Center niet konden openen
Oplossing voor bug waardoor werd ingezoomd op de inhoud van sommige apps
Oplossing voor bug dat kon leiden tot een onjuist aantal ongelezen e-mails in POP-mailaccounts
Oplossing voor bug waardoor gebruikers recente contacten niet konden verwijderen vanuit nieuwe e-mails of berichten
Oplossing voor bug waardoor sommige berichten niet werden weergegeven in de zoekresultaten in Mail
Oplossing voor bug dat zorgde voor een grijze balk in audioberichten
Oplossing voor bug dat bij sommige aanbieders zorgde voor activeringsfouten
Oplossing voor bug waardoor sommige apps niet konden worden bijgewerkt via de App Store

- Zelf wacht ik nog even met updaten, 9.0.2 draait hier perfect!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 03:34
Mijn 6s zonder problemen kunnen updaten via iTunes. Vervolgens mijn Air 2 aan iTunes gehangen en ja hoor, tijdens het updaten krijg ik een foutmelding :D Mag ik opnieuw beginnen om 100GB aan foto's en video's er op te zetten. Leuk is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Yes, nieuwe emojis!........🖕🏻🖕🏻🖕🏻

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:05:
Yes, nieuwe emojis!........🖕🏻🖕🏻🖕🏻
🖖

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Nu nog een oplossing voor een bug waarbij het toestel 10 keer per dag vastloopt... hopelijk is dat met deze update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweade schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 20:59:
Nu nog een oplossing voor een bug waarbij het toestel 10 keer per dag vastloopt... hopelijk is dat met deze update opgelost.
Het toestel of jou toestel? Ik heb nergens last van namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:07:
[...]

Het toestel of jou toestel? Ik heb nergens last van namelijk.
Ja zal mijne wel zijn. Sinds iOS 9 bijna dagelijks dat m'n toestel een paar keer opnieuw opstart. Alles al gedaan maar niks helpt, incl. update via iTunes en wissen alle gegevens zonder terugzetten backup. Niks helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Laatst online: 14-09 21:51
Ios 9.1 draait prima op m'n iphone 6. Blijf echter 1 irritant puntje houden: control center is niet soepel. Als ik control center omhoog veeg is de eerste helft van de animatie soepel, maar het tweede gedeelte is erg houterig. Meer mensen die hier lastvan hebben?
Je merkt ook duidelijk dat als je control center rustig omhoog veegt, dat er een bepaald punt komt waarop het schuiven niet meer helemaal soepel is.

[ Voor 22% gewijzigd door blupmans op 21-10-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
Tweade schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:21:
[...]

Ja zal mijne wel zijn. Sinds iOS 9 bijna dagelijks dat m'n toestel een paar keer opnieuw opstart. Alles al gedaan maar niks helpt, incl. update via iTunes en wissen alle gegevens zonder terugzetten backup. Niks helpt.
Al geprobeerd? power en home toets tegelijk indrukken en loslaten als hij weer aan gaat

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49

PBP

blupmans schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:22:
Ios 9.1 draait prima op m'n iphone 6. Blijf echter 1 irritant puntje houden: control center is niet soepel. Als ik control center omhoog veeg is de eerste helft van de animatie soepel, maar het tweede gedeelte is erg houterig. Meer mensen die hier lastvan hebben?
Je merkt ook duidelijk dat als je control center rustig omhoog veegt, dat er een bepaald punt komt waarop het schuiven niet meer helemaal soepel is.
Ja. Zelfde als met het oproepen van het zoekscherm door naar beneden te swipen. Hapert ook. Bij iPad Air1 is het helemaal drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
mell33 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

Al geprobeerd? power en home toets tegelijk indrukken en loslaten als hij weer aan gaat
Ja dagelijks, als m'n toestel (5S) weer eens niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Laatst online: 14-09 21:51
PBP schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:24:
[...]

Ja. Zelfde als met het oproepen van het zoekscherm door naar beneden te swipen. Hapert ook. Bij iPad Air1 is het helemaal drama.
Dat is bij de iphone 6 dan weer wel soepel. Het zal me echter niks verbazen als apple selectief kleine dingetjes steeds minder soepel maakt op oudere apparaten om je langzamerhand richting de aankoop van een nieuw apparaat te pushen.

De iphone 5s van m'n vriendin voelt alsnog net een stukje soepeler op ios 8.1.4 dan mijn 6 op 9.1. Belachelijk. Beide os'en zien er exact hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:36
Tweade schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:30:
[...]

Denk dat je geheugen dus je hardware buggy is

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Tweade schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:30:
Heb je die freezes tijdens gebruik of direct als je unlockt? Indien de laatste Touch ID opnieuw configureren of even uit laten staan voor een dagje trial and error

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
GerardVanAfoort schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:40:
[...]

Heb je die freezes tijdens gebruik of direct als je unlockt? Indien de laatste Touch ID opnieuw configureren of even uit laten staan voor een dagje trial and error
Wel vaak bij unlocken, ik zal eens testen of het probleem daarmee opgelost is. Overigens heb ik alles laatst opnieuw ingesteld, dat heeft niet geholpen. Wellicht helpt uitschakelen van Touch ID wel.

Ik zal eerst eens testen met iOS 9.1, als het toestel weer vastloopt zal ik Touch ID uitschakelen. Ik heb ook een nieuwe sim kaart besteld, om dat te testen. Ik heb nu nog een bijgeknipte oude simkaart, maar dat werkt eigenlijk al een jaar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
mell33 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:36:
[...]

Denk dat je geheugen dus je hardware buggy is
Hopelijk niet, ik had eerder dit jaar ook al een rood scherm en kreeg toen een nieuw toestel van Apple. Wordt er wel een beetje kriegel van.

Hopelijk werken de stappen hierboven, anders gaat ie retour Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Tweade schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:47:
[...]
Wel vaak bij unlocken, ik zal eens testen of het probleem daarmee opgelost is. Overigens heb ik alles laatst opnieuw ingesteld, dat heeft niet geholpen. Wellicht helpt uitschakelen van Touch ID wel.

Ik zal eerst eens testen met iOS 9.1, als het toestel weer vastloopt zal ik Touch ID uitschakelen. Ik heb ook een nieuwe sim kaart besteld, om dat te testen. Ik heb nu nog een bijgeknipte oude simkaart, maar dat werkt eigenlijk al een jaar goed.
Geen garantie.., wel duidelijke beschrijving :)

Touch ID / Fingerprint Sensor - this contributes to the restart problems as most of my restarts occur when unlocking my phone with TouchID. But I do have some restarts that occur when switching between or opening apps. I have noticed that many of my restarts occur when I unlock the device and immediately go into an App, like to check my messages. If I wait a few seconds after unlocking, I have noticed fewer restarts. Could be a coincidence, but thought I would mention this. I also have had fewer restarts when I limited the number of fingerprints I enrolled. When I got the phone, I enrolled 5 prints (the maximum), and I had more frequent restarts. Not sure if that is a coincidence too, but adds to the complexity when your device is searching a larger database to unlock. Now, I enrolled just my two thumbs, and enrolled one of my thumbs twice in the third spot (this was a tip from another user about increasing the successful unlocking of your device on the first try, and this has helped in my success rate, and my restarts are less too).

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:58
Als ik een app afsluit dan word de achtergrond even zwart en daarna zie ik de standaard achtergrond weer. Dit is ontstaan sinds de 9.1 update en gebeurd bij alle apps..

[ Voor 31% gewijzigd door The Jackel op 21-10-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
GerardVanAfoort schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:57:
[...]

Geen garantie.., wel duidelijke beschrijving :)

Touch ID / Fingerprint Sensor - this contributes to the restart problems ...
Zojuist weer een herstart toen ik op de aan / uit toets drukte om naar de tijd te kijken. Ik ga nu Touch ID uitschakelen, iOS 9.1 heeft het dus niet opgelost.

Edit: zojuist een blauw scherm, het toestel is kennelijk defect. Ik had net Touch ID uitgeschakeld en alle vingerafdrukken verwijderd, maar dat heeft dus niet mogen helpen. Zo maar even kijken of ik nog garantie heb.

Edit 2: zojuist Apple diagnose gedaan, ik wordt morgen om 9 uur gebeld. Ik ben benieuwd.

[ Voor 27% gewijzigd door Tweade op 21-10-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Mijn iPhone 5S is sneller geworden :) Mijn (nog geen 2 weken oude) iPad Air 2 heeft sinds iOS 9 last van dat de volumeindicator soms verdwenen is. Als je dan onderaan het scherm omhoog veegt (dus zodat je zaken als camera, vliegtuigmodus etc ziet) dan werken daarna tijdelijk weer wel volumeindicator. Het ligt niet aan de hoes. Herkent iemand deze bug?

Edit: Wat betreft de volumeindactor bug is het nog even afwachten. Gisteren leek het probleem niet opgelost, maar vandaag tot op heden (na een reboot) geen last van gehad. En wat betreft de 5S, ik zal het even toelichten. De 5S was nooit heel traag bij mij onder iOS 9.0.2, maar de animaties en het unlocken na een koude boot gingen met wat vetraging voornamelijk. Nu heb ik het idee dat de performance ongeveer gelijk zijn aan 8.4. Onder iOS 7 was hij denk ik wel het allersnelst, maar dat is weer zo lang geleden dat ik dat moeilijk vind om met zekerheid te kunnen zeggen.

[ Voor 45% gewijzigd door dennis_rsb op 22-10-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Hier een probleempje, op mn iPhone 6, na de update naar ios 9.1 (ota) komt hij niet door de iCloud configuratie heen.
Hij blijft lang bezig en meld dan dat dat mislukt is.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Heeft iemand enig idee waarom mijn geluid soms compleet verdwijnt na whatsapp te hebben gebruikt (althans volgens mij is het na het gebruik van whatsapp). Dan komt daarna een hele rits berichten binnen zonder geluid en dan is mijn geluid 'fysiek' op standje 0 gezet. Heb wel wat gegoogled maar ik weet niet zeker of ik voldoe aan de eisen van de problemen die anderen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:34
Typhone schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:11:
Heeft iemand enig idee waarom mijn geluid soms compleet verdwijnt na whatsapp te hebben gebruikt (althans volgens mij is het na het gebruik van whatsapp). Dan komt daarna een hele rits berichten binnen zonder geluid en dan is mijn geluid 'fysiek' op standje 0 gezet. Heb wel wat gegoogled maar ik weet niet zeker of ik voldoe aan de eisen van de problemen die anderen hebben.
Dit euvel? Dacht dat dat al opgelost was in een update van WA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ligt het aan mij of kan het volume nu veel harder dan voor 9.1? In dit geval een iPhone 6

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JB schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:34:
Ligt het aan mij of kan het volume nu veel harder dan voor 9.1? In dit geval een iPhone 6
Laten we hopen dat ze er iets aan gefixt hebben, ik heb al vanaf de aanschaf rare problemen met het volume op mijn 6+. Er is geen pijl op te trekken dat volume, soms staat het opeens keihard en soms is het geluid opeens uit. Terwijl de volume slider altijd hetzelfde blijft, vage shit :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Een update van 30MB voor mn 6S en 20MB voor mn 5C, jawel! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe kan ik eigenlijk SMTP servers verwijderen? Nu heb ik degene die meekomen met een 2e of 3e mail account "UIT" gezet maar wil ze eigenlijk gewoon uit die lijst hebben.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

LoneWolf schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 06:59:
Hier een probleempje, op mn iPhone 6, na de update naar ios 9.1 (ota) komt hij niet door de iCloud configuratie heen.
Hij blijft lang bezig en meld dan dat dat mislukt is.
is inmiddels opgelost, schijnbaar maakte de iPhone niet goed connectie met het wifi netwerk (en dat was natuurlijk op de iPhone ook niet zo mee uit te zetten)
Toen ik buiten bereik van de wifi kwam en op 4g zat kon ik m wel afmaken. 8)7

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-08-2023
Blubber schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Laten we hopen dat ze er iets aan gefixt hebben, ik heb al vanaf de aanschaf rare problemen met het volume op mijn 6+. Er is geen pijl op te trekken dat volume, soms staat het opeens keihard en soms is het geluid opeens uit. Terwijl de volume slider altijd hetzelfde blijft, vage shit :r.
Had ik eerst ook, muziek klonk vooral met oordopjes te zacht. In Settings > Music heb ik Sound Check uitgezet, sindsdien geen last meer van gehad. Misschien dat het je helpt. :)

MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Ankyou schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

Had ik eerst ook, muziek klonk vooral met oordopjes te zacht. In Settings > Music heb ik Sound Check uitgezet, sindsdien geen last meer van gehad. Misschien dat het je helpt. :)
Nee, die sound check heb ik altijd uit staan. Het probleem is bij mij ook niet met media, maar specifiek met alerts en ringtones. Een reboot fixt het probleem altijd, dus het is ook een beetje moeilijk te zeggen of het nu gefixt is, aangezien ik voor de update gereboot heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
Blubber schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:51:
[...]

Nee, die sound check heb ik altijd uit staan. Het probleem is bij mij ook niet met media, maar specifiek met alerts en ringtones. Een reboot fixt het probleem altijd, dus het is ook een beetje moeilijk te zeggen of het nu gefixt is, aangezien ik voor de update gereboot heb
Voor zover ik kan zien zou het te maken kunnen met de Mute button en dat je ringtone sound heel hoog hebt gezet + dat je dan hebt uitgeschakelt dat je deze sound kan veranderen.

Als het niet dit is dan zal het aan de telefoon liggen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Ankyou schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Voor zover ik kan zien zou het te maken kunnen met de Mute button en dat je ringtone sound heel hoog hebt gezet + dat je dan hebt uitgeschakelt dat je deze sound kan veranderen.

Als het niet dit is dan zal het aan de telefoon liggen waarschijnlijk :)
Ik heb het geluid altijd vrij zacht staan, rond de 1/5 van max. En ik heb in de sound settings het vinkje uitgezet dat de knoppen het alert volume instellen. En ik weet zeker dat het niet aan de mute knop ligt, dat was ook mijn eerste gok, te meer vanwege een brute ontwerpfout in de 6(+), dat knopje steekt zover uit dat je onmogelijk je telefoon in je broekzak kunt stoppen zonder hem aan te zetten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankyou
Blubber schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb het geluid altijd vrij zacht staan, rond de 1/5 van max. En ik heb in de sound settings het vinkje uitgezet dat de knoppen het alert volume instellen. En ik weet zeker dat het niet aan de mute knop ligt, dat was ook mijn eerste gok, te meer vanwege een brute ontwerpfout in de 6(+), dat knopje steekt zover uit dat je onmogelijk je telefoon in je broekzak kunt stoppen zonder hem aan te zetten :(.
Hmm van die ontwerpfout heb ik geen last mede door mijn bumpercase, maar wat je zegt, dan zal het niet aan de settings liggen. Misschien even Apple benaderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkyduck
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:14
Het probleem dat bijlagen in verzonden items werden weergegeven als:
"Dit bericht is niet gedownload van de server"
is ook nog niet opgelost.

Na een poosje komt die melding er weer te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Helaas nog steeds (sinds iOS9.0 en 9.1 beta 4/5) veel traagheid met tonen van third party toetsenborden zoals Swype en Path Input zowel op iPhone 5s (iets minder erg) en vooral op iPad mini2.

Dit is vooral merkbaar bij Spotlight search (naar beneden vegen) en helemaal met mijn iPad mini2. In het geval van Path Input for iPad (die overigens al lange tijd geen update heeft gehad) is het ook geregeld zo dat het toetsenbord helemaal niet toont, maar terugspringt naar Apple's toetsenbord bij het gebruik van Spotlight terwijl dan in een andere app het Path Input toetsenbord wel toont. Swype lijkt het wat dat betreft beter te doen, maar toont ook vertraagd t.o.v. Apple's eigen toetsenbord. Een app als Swype heeft al diverse malen iOS9 updates uitgebracht, maar dit mocht nog niet baten helaas.
Onder iOS8.3/8.4 draaiden de third party toetsenborden heerlijk vlot.

Het blijft jammer dat Apple nog steeds geen swipe/veeg optie heeft op haar eigen toetsenbord.
The Jackel schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:07:
Als ik een app afsluit dan word de achtergrond even zwart en daarna zie ik de standaard achtergrond weer. Dit is ontstaan sinds de 9.1 update en gebeurd bij alle apps..
Daar ben je duidelijk niet de enige in als ik zo Google check en deze video met de reacties zie.
Ik lees dat het bij sommige mensen heeft geholpen om de power en home button tegelijk in te drukken om een reboot te doen. Hier las ik een uitgebreide beschrijving dat o.a. Siri aanzetten het zou moeten verhelpen.

Zelf gelukkig geen last van gehad op mijn iDevices (afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:58
Daar ben je duidelijk niet de enige in als ik zo Google check en deze video met de reacties zie.
Ik lees dat het bij sommige mensen heeft geholpen om de power en home button tegelijk in te drukken om een reboot te doen. Hier las ik een uitgebreide beschrijving dat o.a. Siri aanzetten het zou moeten verhelpen.

Zelf gelukkig geen last van gehad op mijn iDevices (afkloppen).
Helaas helpen deze fixes niet voor het geen ik heb. Bij mij wordt het scherm ook niet helemaal zwart, de icoontjes blijven wel gewoon zichtbaar. Na een seconde krijg ik vervolgens de "normale" achtergrond weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik heb sinds gisteren 2x meegemaakt dat als ik een app open hij na 1 seconden in een soort donker grijs scherm schiet (egaal) en ik het scherm alleen weer werkend krijg door het scherm via de uitknop uit te maken en daarna het scherm weer aan te zetten. Bekende bug? zit nog in laatste "proefdagen" van mijn 6s. terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Het nieuwe Siri-gedeelte (helemaal naar links vegen) heeft eindelijk "toon meer nieuws" bug opgelost, op mijn iPad Air (1). Kan nu eindelijk normaal naar beneden vegen. In plaats dat alles terugklapt.

iOS 9.1 voelt soms ietsjes sneller aan. Maar het roteren van het scherm bijvoorbeeld in de App Store gaat niet vloeiend. Bijvoorbeeld bij "Aankopen". En het oproepen van het Spotlight gedeelte gaat ook niet vloeiend.

-Het klikgeluidje werkt ook weer goed. Wanneer je de iPad dicht doet met een cover.
-Aankopen verbergen werkt ook nog steeds niet. Komen gewoon weer terug.
-Ook de volume indicator doet het maar half

iOS 9.xx is nog lang niet af.

[ Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 22-10-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 13:51
Ik had gehoopt dat met de 9.1 update het probleem met de openstaande notificaties opgelost zou zijn.
Helaas...

Ben ik echt de enige die dit probleem heeft?
Notificaties blijven openstaan in het berichtgeving scherm, ookal zijn ze geopend en ik kan ze niet wissen.

Ook op Google kan ik echt niemand vinden met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Justin_ schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:21:
Ik heb sinds gisteren 2x meegemaakt dat als ik een app open hij na 1 seconden in een soort donker grijs scherm schiet (egaal) en ik het scherm alleen weer werkend krijg door het scherm via de uitknop uit te maken en daarna het scherm weer aan te zetten. Bekende bug? zit nog in laatste "proefdagen" van mijn 6s. terugbrengen?
Bekende bug, mwoah.. :) Lees deze berichten maar eens: [iOS 9] Ervaringen & Discussie
Meer iOS 9 gerelateerd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 18:45
Ben ik de enige wiens iPhone (5) niet achteruit gaat, maar achteruit holt sinds iOS 9? God, wat een drama is het apparaat nu zeg. Kan het amper 5 tellen gebruiken en dat klote ding begint alweer vast te lopen; scrollen naar beneden? Nee hoor, iPhone scrollt omhoog. Omhoog scrollen? Nee hoor, hij gaat omlaag. Wat letters intoetsen? Als je 30 sec. per letter de tijd wilt en kunt nemen, krijg ik misschien nog een zin af.. Met geluk, want met pech pakt hij geen een toets meer en reageert het hele scherm niet meer. En om over het gebruik van emoticons maar te zwijgen; instant freeze. Enige wat ik kan doen is aan/uit knop indrukken, zodat ik het toestel weer moet ontgrendelen, dan kan ik weer 5-10 tellen m'n telefoon normaal gebruiken om vervolgens weer in het hele vastloop proces terecht te komen..
Pagina: 1 ... 19 ... 29 Laatste