Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 10:48
nagasy schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 02:22:
Zijn er nog mensen die geen tweede zoekscherm hebben?
Ik kan enkel Search zien als ik naar beneden swipe.
Rechtts swipen geeft niets.

Het is een iPad V3.
Heb al eens gezocht op bug en search in het topic, maar niet direct iets tegengekomen.
Dat is op de iPad 2 ook het geval - ik denk dat dat een beslissing is als gevolg van eventuele performance problemen. Mijn iPad 4 had het namelijk wel, net als de blur/translucency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:44

swv

You can use Siri Suggestions with iPhone 5 and later, iPad (4th generation) and later, iPad mini (2nd generation) and later, and iPod touch (6th generation).
https://support.apple.com/en-us/HT201285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Oké bedankt!
Google bracht geen onmiddellijke resultaten met "search ipad v3 ios 9"

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Man o Man. Met iOS 9 en WatchOS 2 loopt de batterij van mijn 5s echt super snel leeg. Het was al geen wondertje qua batterij, maar het valt me nu wel op dat hij veel sneller leegloopt.

Ik ga de batterij nog een keer proberen te "kalibreren", maar heb weinig hoop dat het beter gaat worden. Mijn volgende iPhone wordt een 6s Plus, vooral vanwege de extra batterij capaciteit.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talezz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-04-2021
Is er iemand die een beetje een 'educated guess' kan maken wanneer 9.1 uitkomt? er zijn sites die spreken rond de launch van de iPad Pro, zou dat logisch zijn? of eerder of later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
OMX2000 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:01:
Man o Man. Met iOS 9 en WatchOS 2 loopt de batterij van mijn 5s echt super snel leeg. Het was al geen wondertje qua batterij, maar het valt me nu wel op dat hij veel sneller leegloopt.

Ik ga de batterij nog een keer proberen te "kalibreren", maar heb weinig hoop dat het beter gaat worden. Mijn volgende iPhone wordt een 6s Plus, vooral vanwege de extra batterij capaciteit.
Heb je al gechecked of je een app hebt die hoog staat in je lijstje van verbruikers? En anders eens in je diagnostics logs kijken. Kom je misschien een app tegen die niet 100% werkt met iOS9.

/edit
En alleen voor de batterij ga ik niet meer weg bij de Plus :P

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 04-10-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo kan iemand mij helpen?

Ik probeer de update van iOS 9 binnen te halen maar hij blijft maar zoeken naar update.
Wat kan ik hieraan doen zodat hij de update vind en instaleer
Het betreft een ipad mini

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:24:
Hallo kan iemand mij helpen?

Ik probeer de update van iOS 9 binnen te halen maar hij blijft maar zoeken naar update.
Wat kan ik hieraan doen zodat hij de update vind en instaleer
Het betreft een ipad mini

Alvast bedankt
Probeer de iPad eens hard te resetten. (Homeknop + stand-by knop samen ingedrukt houden tot ie opnieuw opstart.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Talezz schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 20:16:
Is er iemand die een beetje een 'educated guess' kan maken wanneer 9.1 uitkomt? er zijn sites die spreken rond de launch van de iPad Pro, zou dat logisch zijn? of eerder of later?
Zonder me erin te hebben verdiept: dat zou heel goed kunnen. Aangezien er zover ik me herinner ondersteuning in zit voor het keyboard en de Apple pencil.
Zit je zo dringend te wachten op die paar emoticons? Veel meer spannends zit er niet in 9.1 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CRXDelSol schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Probeer de iPad eens hard te resetten. (Homeknop + stand-by knop samen ingedrukt houden tot ie opnieuw opstart.)
Super bedankt het lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14
Ik heb ook even een vraagje. Ik heb op mijn iOS9 iPad de app Kypass geïnstalleerd (iOS versie van KeePass).

Nu heb ik daarin ook wat SSH private keys zitten en die wil ik graag openen in Prompt. Alleen probleem is dat ze in een bijlage zitten. Als ik die files nou gewoon kon openen kan ik de tekst eruit gewoon kopiëren en dan kom ik er wel uit, alleen hoe open ik een bijlage in een willekeurige tekst-editor?

iOS activiteiten

Kortom: weet iemand een tekst-editor die in dit lijstje verschijnt bij elk soort bestand? Ik heb er al een paar geprobeerd maar om nou 100 apps te gaan proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:52
Een aantal bugs die ik met iOS 9.1 beta 3 ervaren heb tot nu toe.

- Bij het notificatiescherm kan ik meldingen van e-mails niet wissen als de e-mail al verwijderd is. De melding blijft dan zeker een paar dagen staan.

- Bij Contacten kan ik ineens niet meer zoeken naar een contact. Als ik dan zoek naar bepaalde contacten zegt hij "Gevonden in mail" en contacten waar ik nooit mail van heb gehad kan hij dus niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
iOS 9.. Zojuist een ipsw image op mijn iPad 3 gezet, en na de toch wel wat teleurstellende ervaring met de public bèta (I know.. bèta :)) kan ik tot nu toe alleen maar zeer tevreden zijn. Echt een fractie van een seconde vertraging lijkt er op de home knop te zitten.. en de app carousel vind ik geen verbetering, maar verder top!

Ja, en de iCloud drive app had ik niet eens naar gekeken in de bèta.. Nu wel en dat is één van de mooiste toevoegingen (voor een wat ouder apparaat) van de laatste 3 jaar voor mij persoonlijk.

De zoek met Spotlight heb ik niet zoveel mee, die heb ik bijna allemaal uitgezet. Scheelt ook een hoop indexeren wat natuurlijk al wat meer van een iPad 3 zal vragen. En bij deze, mijn gevoel nu, de iPad 3 voelt nog net zo snel maar een klein beetje minder snappy aan dan met de laatste 2 iOS versies :) :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Ik moet zeggen dat de claim van Apple dat iOS 9 oudere toestellen 'sneller' maakt absoluut geen valse belofte was. Ik heb iOS 9 op mijn iPad 2 staan en het voelt aan alsof de iPad inderdaad sneller is en ook terug wat stabieler is, iets wat ik niet of minder had bij iOS7 en 8. Dankzij dit gegeven kan ik het wat langer aandoen met mijn iPad, want ik was voor de installatie van iOS9 aan het kijken voor een nieuwe iPad en dat moet ik dus gelukkig niet doen. Alweer een kost die ik kan uitstellen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:40

PGR

Fast and safe...

Andre_J schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:37:
Grrr sinds iOS 9 geen iCloud backup meer op m'n iPhone.
Op de iPad werkt 't zonder problemen.
Vele dingen al geprobeerd ; oud backup verwijderd, afmelden & aanmelden op de iCloud.
Helaas, laat zich niet inschakelen.
Ik heb hetzelfde. Ik heb een iPad Air en iPhone 6, beiden op 9.0.2. Ik kan nu geen reservekopieen meer maken naar iCloud:

Op mijn iPhone kan ik iCloud-reservekopie niet aanzetten. Hij geeft dan: "Er is een probleem met het inschakelen van iCloud-reservekopie". Foto’s worden ook niet naar iCloud geupload (fotobibliotheek), terwijl die optie wel aan staat.
Op mijn iPad staat iCloud-reservekopie wel aan, maar als je op ‘Maak nu reservekopie’ klikt, dan doet hij het niet.

Als ik bij opslagbeheer van iCloud klik, zie ik ook geen reservekopieen, foto’s of andere bestanden staan, alleen mail. Ik heb ruim voldoende ruimte op iCloud (50GB vrij).

Denk dat het sinds 9.0 is foutgegaan (medio september is de laatste reservekopie gemaakt). Wat heb ik al geprobeerd:
– alle oude reservekopieen verwijderen
– uitloggen en inloggen op iCloud
– toestellen uit en aanzetten

Dit helpt allemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:06
PGR schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

Ik heb hetzelfde. Ik heb een iPad Air en iPhone 6, beiden op 9.0.2. Ik kan nu geen reservekopieen meer maken naar iCloud:

........
Heb 'n artikel gevonden waar Apple het in toegeeft, alleen nog geen oplossing bekend.
https://discussions.apple.com/thread/7220616

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:40
Le Enfant! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:37:
Ik moet zeggen dat de claim van Apple dat iOS 9 oudere toestellen 'sneller' maakt absoluut geen valse belofte was. Ik heb iOS 9 op mijn iPad 2 staan en het voelt aan alsof de iPad inderdaad sneller is en ook terug wat stabieler is, iets wat ik niet of minder had bij iOS7 en 8. Dankzij dit gegeven kan ik het wat langer aandoen met mijn iPad, want ik was voor de installatie van iOS9 aan het kijken voor een nieuwe iPad en dat moet ik dus gelukkig niet doen. Alweer een kost die ik kan uitstellen. :*)
Ik kan die ervaring helaas niet delen. Mijn iPad 3 was onder iOS 8.x al erg langzaam. Onder 9.0.2 werd het totaal niet beter. Ik heb gauw, toen het nog kon hem terug gezet naar 8.4.1 en verkocht voor een mooi bedrag nog. Heb zelf nu een iPad Air 2 gekocht, wereld van verschil qua gewicht,snelheid enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20

Mars Warrior

Earth, the final frontier

dennis_rsb schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:57:
[...]

Ik kan die ervaring helaas niet delen. Mijn iPad 3 was onder iOS 8.x al erg langzaam. Onder 9.0.2 werd het totaal niet beter. Ik heb gauw, toen het nog kon hem terug gezet naar 8.4.1 en verkocht voor een mooi bedrag nog. Heb zelf nu een iPad Air 2 gekocht, wereld van verschil qua gewicht,snelheid enzo.
En ik heb dat met de iPad 4: het lijkt wel of ik naar een slow motion opname aan het kijken ben. Alles is een heel stuk trager geworden na de upgrade naar 9.0.x:
  • Starten apps duurt vaak enkele seconden waar het voorheen bijna instant was
  • Safari reageert rete traag bij scrollen: het duurt 1-2 seconden voordat de pagina gaat meescrollen
  • Safari laat halve pagina's zien terwijl deze aan het scrollen is. Is het scrollen klaar, dan wordt de rest van de pagina getekend. Erg irritant lezen!
  • Verwijderen mails bijv. duurt ook 1-2 seconden
  • Het opkomen van het on screen toetsenbord: wederom 1-2 seconden vertraging voordat deze komt
Ik hoop dat 9.1 dit oplost, want echt lekker werkt dit dus niet meer.
Of zou een volledige reset / opnieuw instellen dit oplossen (eerst backup maken natuurlijk...) ??

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 11:40
Mars Warrior schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

En ik heb dat met de iPad 4: het lijkt wel of ik naar een slow motion opname aan het kijken ben. Alles is een heel stuk trager geworden na de upgrade naar 9.0.x:
  • Safari reageert rete traag bij scrollen: het duurt 1-2 seconden voordat de pagina gaat meescrollen
  • Safari laat halve pagina's zien terwijl deze aan het scrollen is. Is het scrollen klaar, dan wordt de rest van de pagina getekend. Erg irritant lezen!
  • Het opkomen van het on screen toetsenbord: wederom 1-2 seconden vertraging voordat deze komt
Of zou een volledige reset / opnieuw instellen dit oplossen (eerst backup maken natuurlijk...) ??
iPad 3 was bij mij zelfs erg traag onder 8.4.1 na een dfu recovery zonder backup.. iPhone 5S gaat wel snel onder ios 9.0.2. Maar dat is ook een redelijk snel toestel. Heb die wel dfu gerestored met icloud backup mijn contacten en agenda teruggezet. Scheelt vaak een hoop gedonder, bij een update naar een major versie zoals 8.0 en 9.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik realiseer mij net dat 9.0.2 een enorme hit op de batterij is. Hij gaat uren minder lang mee. iPhone 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Mars Warrior schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

Precies jouw genoemde punten waren bij mij de storende factor bij de public bèta nr 1. Toch vanmorgen gegokt en niet verloren :) Starten van apps is het enige wat iets vertraagd is (halve seconde) maar de rest is bij mij niet meer voorgekomen. Blijft de vraag hoe je dit goed kunt doen? Ik heb gekozen voor herstel zonder backup in iTunes met een gedownload ipsw image, maar ook factory reset en backup terugzetten zou dit zelfde moeten opleveren..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de touchscreen na de update naar ios 9? Ik heb nu een paar keer gehad dat mijn hele touchscreen gewoon niet meer werkte. Alleen een harde reset met home en power knop deed het nog. Ik zag dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben:

https://discussions.apple...7230017?start=30&tstart=0

/edit

Gaat om een iPhone 6 64gb overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door BertP op 06-10-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 02:52
Hier nog steeds ondanks harde reset i6+ zwart scherm bij opstarten alle apps (ios9.0.2) vreemd genoeg geen last van op ipad 4 die ik bewust op 9.0.1 laat ivm angst zelfde problemen als de i6+...als ik home knop indruk en dan terug ga naar de app dan krijg ik wel beeld, maar ti's erg irritant om dat telkens te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:33
BertP schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:12:
Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de touchscreen na de update naar ios 9? Ik heb nu een paar keer gehad dat mijn hele touchscreen gewoon niet meer werkte. Alleen een harde reset met home en power knop deed het nog. Ik zag dat er meerdere mensen zijn die dit probleem hebben:

https://discussions.apple...7230017?start=30&tstart=0

/edit

Gaat om een iPhone 6 64gb overigens.
Ik heb dit ook al een keer of zes gehad met mijn 6+ sinds ik heb ge-update naar ios9. Voor de update heb ik er nog nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:15
emiel74 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:08:
[...]

Ik heb dit ook al een keer of zes gehad met mijn 6+ sinds ik heb ge-update naar ios9. Voor de update heb ik er nog nooit last van gehad.
Hier dus ook, heb al gelezen dat het probleem (veel) vaker voorkomt.. nu maar hopen dat ze het naar ios 9.0.3 er uit gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ramzzz schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:12:
Ein-de-lijk, een update waardoor klaarblijkelijk het volumeniveau van mijn iPhone 5s niet standaard elke keer naar Volmax gaat na verwijderen van mijn headset. Elke keer weer...

En waarmee ik een stijl kan wijzigen in mijn posts op GoT zonder dat het menu onnodig in de weg zit... _O-

Leuk: de nieuwe 'blader'-functie om van app te wisselen (homeknop dubbelklikken).

Handig: batterij-verbruik historie door apps.

Alleen tekst op mijn keyboard ziet er nogal 'dodgy' uit. :/

Niet-geoptimaliseerd font?
En toen kwam ik er vorigeweek woensdag achter dat mijn TomTom ineens standaard Engels lult, zowel scherm als audio. _O-

TomTom gaf blijkbaar toe dat het een iOS9 update-gerelateerd probleem was, gisteren weer een TomTom-update.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Sinds ik iOS9 op mijn iPhone 5s heb, start ie regelmatig opnieuw op. Hebben meer mensen hier last van. Ik zie niet zo snel anderen die dat hebben. Als ik mijn iphone pak, hem unlock met Touch ID, dan krijg ik wit scherm met apple logo en start ie opnieuw op? :(

Weet iemand een oplossing daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:13

jasjenl

Liab A Tymo

Studiocitroen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:02:
Sinds ik iOS9 op mijn iPhone 5s heb, start ie regelmatig opnieuw op. Hebben meer mensen hier last van. Ik zie niet zo snel anderen die dat hebben. Als ik mijn iphone pak, hem unlock met Touch ID, dan krijg ik wit scherm met apple logo en start ie opnieuw op? :(

Weet iemand een oplossing daarvoor?
Heb iets dergelijks wel gehoord van een collega die een iPhone 5 heeft, dat de hele boel hard crasht. Zelf nog geen last van gehad op mijn iPad 3. Mijn eigen iPhone 5 heb ik nog op 8.2 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:33
Ik heb nu "ineens" dat dicteren niet meer werkt? (9.0.2)

Laat maar. Ik denk een (verbindings)probleem met/op de server...

[ Voor 40% gewijzigd door technorabilia op 06-10-2015 19:15 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flinke update vandaag. De vorige beta was maar iets van 250 mb op mijn 6s Plus. Dit keer 1,6GB

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ajmaec.png

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 06-10-2015 20:26 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
O. iOS 9 was juist compacter, maar wel wat issues waarbij geen iCloud backups gemaakt konden worden en schaling van sommige apps uit een backup is soms 'verknoeid' Veelal klachten die voorkomen bij 6(+) en 6S(+)

Als dit het oplost? Dan maar weer groter, app thinning is blijkbaar niet voor niks uitgesteld.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 03:30
Niet echt een iOS 9 onderwerp, maar ik moet toch even mijn gal spuwen op de 'nieuwste' Youtube update. Nouja, update, het zat blijkbaar al in de vorige versie(s) geïnstalleerd. Wat een verschrikkelijk onoverzichtelijke app is dit geworden. Een dikke rode balk, niks meer fatsoenlijk terug te vinden en regelmatig zijn dingen niet te selecteren of crashed de app.

Maar het gekke is, de oude interface zit er nog wel gewoon ingebouwd. Want wanneer ik de app herinstalleer (of herinstalleer op iPhone 6 of iPad 2 soft reset), krijg ik weer netjes de oude interface. Maar na een tijdje verandert het weer in de nieuwe meuk.

Mijn iPad draait 7.1.2 en heb de Youtube app al maanden lang niet meer geüpdate, maar gek genoeg verandert ook hier steeds de app naar de nieuwe versie.

Ik mag hopen dat Google dit terugdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
macxpgebruiker schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:04:
Niet echt een iOS 9 onderwerp, maar ik moet toch even mijn gal spuwen op de 'nieuwste' Youtube update. Nouja, update, het zat blijkbaar al in de vorige versie(s) geïnstalleerd. Wat een verschrikkelijk onoverzichtelijke app is dit geworden. Een dikke rode balk, niks meer fatsoenlijk terug te vinden en regelmatig zijn dingen niet te selecteren of crashed de app.

Maar het gekke is, de oude interface zit er nog wel gewoon ingebouwd. Want wanneer ik de app herinstalleer (of herinstalleer op iPhone 6 of iPad 2 soft reset), krijg ik weer netjes de oude interface. Maar na een tijdje verandert het weer in de nieuwe meuk.

Mijn iPad draait 7.1.2 en heb de Youtube app al maanden lang niet meer geüpdate, maar gek genoeg verandert ook hier steeds de app naar de nieuwe versie.

Ik mag hopen dat Google dit terugdraait.
Ik gebruik sinds een aantal maanden ProTube (gewoon via de App Store). Het is betaald, maar werkt zo veel beter dan de officiële YouTube app. Geen advertenties, alles in 1080p (zonder haperingen of steeds lagere kwaliteit tussendoor), kan in background doorspelen én sinds deze week iOS9 ready. Kan nu SplitView en Picture-in-Picture gebruiken op mn iPad Air 2. Errrrug handig/fijn. Ik gebruik de app op mijn iPhone 6 Plus en iPad Air 2. Kost een paar euro, maar is het meer dan waard :)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
jasjenl schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:07:
[...]

Heb iets dergelijks wel gehoord van een collega die een iPhone 5 heeft, dat de hele boel hard crasht. Zelf nog geen last van gehad op mijn iPad 3. Mijn eigen iPhone 5 heb ik nog op 8.2 zitten.
Aha, wellicht dat iemand anders er last van heeft of een oplossing voor? Mijn batterij is ook sneller leeg van iphone 5s. Lekker is dat. Zeggen iOS9 bespaart batterij. nou integendeel. Ik gebruik hem zakelijk, in het weekend gebruik ik hem niet. Hij is vrijdag avond volgeladen (om 17.00uur) en dan is hij om maandag morgen meestal nog 15 tot 20%. (iOS8) Nu met iOS9 is hij vrijdag volgeladen en dan op batterij sparende modus. En dan is die maandag leeg. En uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Hebben ze die claim van 1 uur langere batterijduur niet alleen voor een iPhone 6 gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Donstil schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:25:
Flinke update vandaag. De vorige beta was maar iets van 250 mb op mijn 6s Plus. Dit keer 1,6GB

[afbeelding]
Ik schrok er ook van. Voor de iPhone 6 is de update 1.4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Xmoo schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:07:
[...]

Ik schrok er ook van. Voor de iPhone 6 is de update 1.4GB.
Voor de ipad 3 GSM is de 9.1 beta4 1,2 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hier was ie 1,2GB op de 6S en op de 5C.
Staat app thinning nu aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:06
App thinning komt niet via de je IOS update....
Als er een App update komt zit het daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah ja, das ook logisch idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Update 2.12.7 van WhatsApp heeft het gewoon onwerkbaar gemaakt op mijn iPhone 6 onder iOS 9.0.2. Na enkele letters getypt te hebben, hangt het toetsenbord alsof het een iPhone 3GS is die iOS 9 moet draaien, scrollen door gesprekken is haast onmogelijk, gesprekken aantikken geeft vertraging. Apart is dat de rest van iOS niet hangt, dus je kunt wel snel multitasken of terug naar Springboard. Ik zag via Twitter meer mensen die de combi van 2.12.7 en iPhone 6 als problematisch ervaren. Hoe is dat hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb er zelf geen last van. Draai inderdaad IOS 9.02 en Whatsapp 2.12.7 op een iphone 6, 64 gb.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:03
Simple question: Iemand problemen ervaren met het maken van iCloud back-up onder iOS9.1 beta 4?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Kleine update en lofuiting! Nu 2,5 dag met iOS 9 op mijn iPad 3 aan het werk en zéér tevreden!

Ik gebruik mijn iPad overwegend voor Safari, Mail, iMessage en wat zakelijke apps (weinig grafisch).
Safari: retesnel, scrollen verloopt vloeiend ook bij een flinke swipe op lange pagina's
Batterijduur: ik kan het bijna niet geloven, eergisteren na bijna 8 uur gebruik nog 41% resterend,
gisteren na 5 uur gebruik nog 65% resterend en vandaag na bijna 4 uur gebruik nog 78% resterend!
Hierbij zijn Safari, Mail, iMessage en de zakelijke apps de grootste verbruikers in het overzicht.
iPad wordt paar keer per jaar gekalibreerd door mijzelf (accu).

In diagnose en gebruik tot nu toe 0 crashes.. Blij met die 'ouwe' maar trouwe iPad!

Ook het starten van een app gaat weer ietsje sneller de vertraging die een halve seconde was is minder dus, maar niet zo snel als het in iOS 8 was.
Alles voelt vlot en de app carousel went een beetje maar mag van mij zo weer terug zoals het in iOS 8 was.
iCloud backup werkt hier zoals ik het gewend ben.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
iOS 9.1 beta 4 is echt super snel op mijn iPhone 6. Lijkt wel of ik een nieuw toestel heb, heerlijke release. Meer mensen zo tevreden?

Zag het slecht in met iOS 9 door de eerste releases. Maar nu heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 07:38
Ben benieuwd naar de prestaties van 9.1 beta 4 op een iPhone 5. Wat zijn jullie bevindingen? Is er nog steeds delay bij het opstartten van apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Untouchablezz20 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 22:44:
Ben benieuwd naar de prestaties van 9.1 beta 4 op een iPhone 5. Wat zijn jullie bevindingen? Is er nog steeds delay bij het opstartten van apps?
Vriendin heeft dit op de 5C ( zelfde hardware) een goede performance boost met beta 4👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 10:02
Op de iPhone 5 werkt de agenda slecht, bij het aanklikken van een datum moet je 10 seconde wachten voor die pas open gaat.. Heel vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Rct124 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 09:53:
Op de iPhone 5 werkt de agenda slecht, bij het aanklikken van een datum moet je 10 seconde wachten voor die pas open gaat.. Heel vervelend
Welke versie draai je? 9.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:27
Geen ervaring met beta's maar met recente stabiele versie 9.02 is het nog steeds dat het even duurt voordat mijn iPhone 5 echt "wakker" is bij het aanzetten. Als ik het toestel aanzet en gelijk begin met het invoeren van mijn toegangscode dan is de eerste aanslag altijd mis. Verder valt me idd de delay ook op, het scherm is dan even op zwart gaat als je een applicatie als start, dit gebeurd het vaakst bij Whatsapp. Heel zelden komt het ook voor dat mijn iPhone 5 ook geheel vast lijkt te lopen en dan op eens weer tot leven komt. Mijn vermoeden is dat waarschijnlijk het geheugenbeheer nog niet optimaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Nu online
Om terug te komen op mijn Whatsapp probleem (zie hierboven), de oplossing is om minder toetsenborden te gebruiken. Ik had Nederlands, emoji en Engels. Maar met Nederlands en emoji is het opgelost. Ik verdenk wel de enorm irritante datacollector functie.

Edit; te voorbarig geweest. :X

[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 08-10-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
me_mrtn schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:19:
Om terug te komen op mijn Whatsapp probleem (zie hierboven), de oplossing is om minder toetsenborden te gebruiken. Ik had Nederlands, emoji en Engels. Maar met Nederlands en emoji is het opgelost. Ik verdenk wel de enorm irritante datacollector data detector functie.

Edit; te voorbarig geweest. :X
Fixed that for you :)

Maar WhatsApp blijft een drama app, zie ook: http://www.onemorething.n...n-irritaties-in-whatsapp/
Er zijn betere alternatieven voor iOS.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 22:44
Iemand ook last van de bediening van zijn Hue lampen in combinatie met iOS 9.1 beta 4? Ik merk op zowel mijn iPhone 6 als mijn iPad air 2 dat de verbinding niet lekker loopt. Mijn vrouw heeft namelijk ook een iPhone 6 en een iPad air 2 maar dan op iOS 9.0.2. Daar geen centje pijn en verloopt de verbinding soepeltjes..
Ik heb er het meeste last van bij de bediening via de widgets. Als ik daar op een scène druk dan krijg ik eerst te zien dat er geen connectie is met de bridge. Maar als ik dan nog een keer druk gaan de lampen wel aan, maar vertraagd..

Edit: vanmorgen update van Hue app uitgebracht. Probleem verholpen!

[ Voor 6% gewijzigd door Knoezelbos op 09-10-2015 08:22 ]

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:03
Fijne is ook met 9.02 dat hij met 1 oplader niet meer wilt laden en in mijn auto alleen de muziek via usb afspeelt maar niet meer laadt .. dit werkte prima met 8.xx

zo te lezen op internet ben ik niet de enige...

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:40

page404

Website says no

Andre_J schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 10:08:
App thinning komt niet via de je IOS update....
Als er een App update komt zit het daarin.
Ik ben zeer benieuwd hoeveel dat gaat schelen. Al een paar appupdates gehad sindsdien maar ik had niet het idee dat ze veel kleiner waren. Wel lijkt het installeren veel sneller te gaan. Iemand dat ook gemerkt?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:46
Sinds in iOS9 heb geïnstalleerd op m'n iPhone 6 toont Spotlight Search niet alle contacten meer. Soms zelfs helemaal geen contacten. Al van alles geprobeerd zoals ook in dit topic beschreven. Vroeg of laat verdwijnen de contacten weer uit de resultaten in spotlight
Ook de updates naar 9.01 en 9.02 hebben niets opgelost.
Het vreemde is overigens dat ik op m'n iPad Mini Retina nergens last van heb.
Meer mensen hier last van of een mogelijke oplossing gevonden?

[ Voor 7% gewijzigd door connos op 09-10-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
Ik had op mijn iPhone 5s 9.1 PB 3 staan, zo juist een 6s ontvangen met 9.0.2, nu kan ik alleen geen back uo terug zetten vanaf iTunes aangezien de software op iPhone 6s te oud is. Ben ik nou zo dom of doe ik iets fout?

edit, moet tuurlijk dit toestel opnieuw activeren voor beta's

[ Voor 12% gewijzigd door Huismarb op 09-10-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
connos schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:46:
Sinds in iOS9 heb geïnstalleerd op m'n iPhone 6 toont Spotlight Search niet alle contacten meer. Soms zelfs helemaal geen contacten. Al van alles geprobeerd zoals ook in dit topic beschreven. Vroeg of laat verdwijnen de contacten weer uit de resultaten in spotlight
Ook de updates naar 9.01 en 9.02 hebben niets opgelost.
Het vreemde is overigens dat ik op m'n iPad Mini Retina nergens last van heb.
Meer mensen hier last van of een mogelijke oplossing gevonden?
Nou ik heb dit probleem dus ook. Ik heb 2 groepen contacten, Facebook en iCloud.
Als ik beide contactgroepen aan heb dan kan ik alles doorzoeken. Heb ik alleen iCloud aan dan steekt deze bug op een gegeven moment weer de kop op.

Voor het moment heb ik beide contactgroepen gewoon aangevinkt staan en dan heb ik er geen last van.

Wellicht helpt dit je verder. :)
Huismarb schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:55:
Ik had op mijn iPhone 5s 9.1 PB 3 staan, zo juist een 6s ontvangen met 9.0.2, nu kan ik alleen geen back uo terug zetten vanaf iTunes aangezien de software op iPhone 6s te oud is. Ben ik nou zo dom of doe ik iets fout?

edit, moet tuurlijk dit toestel opnieuw activeren voor beta's
Had ik ook last van toen ik mn iPhone 6S configureerde.

Stappenplannetje:
  • Eerst de nieuwe iPhone starten
  • Instellen als nieuwe iPhone (iCloud login skippen)
  • Aanmelden voor betas door het betaprofiel te downloaden
  • Updaten
  • Wis alle inhoud en instellingen
  • Nu pas de backup terugzetten :)

[ Voor 25% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-10-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiago
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:33
Iemand die even kan helpen aub. Heb net een nieuwe app (camera+) gekocht in de Appstore met mijn Apple id, alles stond gewoon in het Nederlands.

Maar als ik nu de app start staat die totaal in een andere taal (Portugues)?? Iemand die weet hoe ik het kan terug zetten. Heb al in de instellingen liggen rondneuzen maar vind nergens waar ik de taal kan verzetten.

 Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB ---  iPhone 12 Blue --- Med600X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een vraag over Siri. Als het goed is zou Siri iets moeten merken wanneer ik mijn headset in plug: een app icoon in het vergrendelscherm. Heb Siri Locatie aan staan evenals Siri Suggestions. Toch is Siri niet zo slim hier. Heb wel systeem locatie en dat soort dingen uitgeschakeld. Iemand het wel werkend?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Pff sinds iOS 9 problemen met WiFi, als ik bijvoorbeeld op een link klik op dit forum krijg ik vaak "kan pagina niet openen, de verbinding is verbroken". Terwijl ik gewoon verbonden ben met WiFi, naar paar keer refresh klikken lukt het wel, of eerst WiFi uit en weer aan.

Meer mensen last van?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:04
Geeft Siri bij jullie nog een kort bliepje bij activeren? Op mijn iPad ook met iOS 9 nog wel op de iPhone niet meer..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:19
Hebben jullie in de notities app een formatting menu boven het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 16:19
Nevermind, lag aan het feit dat het IMAP notities waren dat de balk miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:44
martinusz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:04:
Pff sinds iOS 9 problemen met WiFi, als ik bijvoorbeeld op een link klik op dit forum krijg ik vaak "kan pagina niet openen, de verbinding is verbroken". Terwijl ik gewoon verbonden ben met WiFi, naar paar keer refresh klikken lukt het wel, of eerst WiFi uit en weer aan.

Meer mensen last van?
Ja, idem dito. Maar wel heel weinig, maar wel genoeg dat het me opvalt. Weet niet of het iOS 9 gerelateerd is. Ik zoek ook wel wat bij Ziggo, want daar ben ik de laatste tijd een stuk minder tevreden over. Ga daar binnenkort maar even de DNS van aanpassen. Heb jij ook Ziggo?

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Redondo1982 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

Ja, idem dito. Maar wel heel weinig, maar wel genoeg dat het me opvalt. Weet niet of het iOS 9 gerelateerd is. Ik zoek ook wel wat bij Ziggo, want daar ben ik de laatste tijd een stuk minder tevreden over. Ga daar binnenkort maar even de DNS van aanpassen. Heb jij ook Ziggo?
Jep ook ziggo, maar is echt direct begonnen bij update naar 9, daarvoor nooit last van!
Heb dns al gewijzigd naar Google, maar maakt eigenlijk niet uit dusver.
Het is ook vooral op dit forum, weet niet of er een relatie is, maar andere sites refreshen eigenlijk altijd probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Ik merk het heel zelden dat een pagina moeilijk wil laden. Overigens gebruik ik geen adblocker binnen iOS. Jullie wel?

offtopic:
ik block met OpenDNS en DD-WRT router

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GerardVanAfoort schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:50:
Ik merk het heel zelden dat een pagina moeilijk wil laden. Overigens gebruik ik geen adblocker binnen iOS. Jullie wel?

offtopic:
ik block met OpenDNS en DD-WRT router
Nope geen adblocker aanwezig, hier is het met fases echt erg, dan kun je 10x refreshen voordat ie de pagina pas laadt of eerst wifi uit en weer aan. Ook merk ik dat hij soms niet connect met wifi, terwijl het signaal gewoon aanwezig is. Ga ik naar instellingen wifi, dan ziet ie eerst maar 2 netwerken (buren) en gaat dan refreshen en dan ziet ie mijn netwerken ook, maar connect dan niet automatisch, maar moet dan eerst weer aantikken. Voor 9 hier nog nooit last van gehad, maar sindsdien is het aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
'Instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen' al geprobeerd? Let op! je bent dan alle historische verbindingen definitief kwijt..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
GerardVanAfoort schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 16:51:
'Instellingen - algemeen - stel opnieuw in - herstel netwerkinstellingen' al geprobeerd? Let op! je bent dan alle historische verbindingen definitief kwijt..
Al vele malen geprobeerd, net als router reset, telefoon aan/uit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Mijn eerste bevindingen met ios9 op de iPhone 6 is dat het minder soepel draait dan 8. Ik merk gewoon lichte stotter tijdens scrollen. Voor de rest nog geen problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 11-10-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Garret1410 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:50:
Mijn eerste bevindingen met ios9 op de iPhone 6 is dat het minder soepel draait dan 8. Ik merk gewoon lichte stotter tijdens scrollen. Voor de rest nog geen problemen gehad.
Draai je 9.0.2? Of 9.1 beta? Laatst genoemde schijnt veel beter te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 12:50
Paar dagen gebruiken en het is beter. Lijkt alsof hij aan het indexeren is. En de gegevens naar Apple sturen uitzetten helpt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Untouchablezz20 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:12:
[...]

Draai je 9.0.2? Of 9.1 beta? Laatst genoemde schijnt veel beter te draaien.
9.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

martinusz schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:04:

Meer mensen last van?
Zit je toevallig op 5 GHz of ervaar je het ook op 2.4 GHz? Ik heb de Asus AC87U en ervaar bovenstaand probleem alleen op 5 GHz voor zover ik het heb getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Mail doorzoeken vanuit de mail app is onbruikbaar traag geworden op mijn iPad: als je daar een zoekwoord intypt en dan typt op 'zoeken' gebeurt er soms een paar minuten helemaal niets en dan begint uiteindelijk de zoekbalk te lopen en worden de gevonden resultaten getoond. Op iOS 8 was dit instant en hoefde je ook niet nog eens een keer extra op 'zoek' te drukken. Het kromme is: als je via spotlight op hetzelfde zoekwoord zoekt vind hij wel snel de mailtjes, dus waarom dat binnen de mail app zelf zo tergend traag moet zijn is mij een raadsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styx_
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08-2022
Wanneer je het spotlight menu opent door het naar rechts swipen in het home menu, zie je daar enkele nieuwsberichten. Deze zijn allemaal afkomstig van de Telegraaf. Is het mogelijk om dit te wijzigen? Het liefst zie ik een andere krant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Styx_ schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:55:
Wanneer je het spotlight menu opent door het naar rechts swipen in het home menu, zie je daar enkele nieuwsberichten. Deze zijn allemaal afkomstig van de Telegraaf. Is het mogelijk om dit te wijzigen? Het liefst zie ik een andere krant
Ik weet niet hoe je dit moet veranderen maar het is niet alleen de telegraaf. Ik zie ook nu.nl en het ad. Verder vind ik het nieuws ook een beetje karig.
Het zou meer zoiets als flipboard of nog beter blinkfeed moeten zijn waarbij jezelf je interesses kunt invoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 12-10-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik zie daar alleen Engelstalig nieuws. Geen nu.nl en zo. Telefoon staat ingesteld op Engels, regio Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:48

ChUcKiE

Dus........

Ik krijg sinds de officiële 9 versie niet meer een melding van een (nieuwe) beta versie op mijn iPhone 5s.
Mijn twee iPads krijgen die melding wel netjes en ben bijvoorbeeld ondertussen de Public beta 5 aan het installeren op mijn iPad Air. Voordat iOS9 officieel uitkwam had ik de beta ook op mijn iPhone geïnstalleerd staan. ik heb daar toen dat beta profile gedownload en geïnstalleerd.
Maar sinds 9.0 lukt me dat niet meer. Hoe zou dat komen? Iemand hier een oplossing voor? Het opnieuw installeren van het betaprofile krijg ik niet voor elkaar, omdat ik deze niet (meer opnieuw) gedownload krijg op mijn iPhone.

Na veel proberen lijkt er nu een ios_9_beta_profilepublic.mobileconfig bestand gedownload te worden, maar deze keer kan ik die alleen uploaden naar Google-drive en niet rechtstreeks openen zoals dat de vorige keer wel ging....

Opgelost...downloaden via safari en vervolgens installeren werkt wel! |:( 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door ChUcKiE op 13-10-2015 15:42 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg zojuist een melding dat mijn iCloud vol is? waar is die 50GB heen, ben opeens weer gedowngrade naar 5GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Nou schiet mij maar lek.. Of eigenlijk Apple. Er is wel wat meer aan de hand met iCloud backups en ruimte die men heeft of hoort te hebben.

Nadat er vd week meerdere problemen werden gemeld ben ik die backup eens in de gaten gaan houden. Kijk ik bij gebruikte ruimte dan komt er nu een log in diagnose en gebruik. Mijn backup is 160 MB groot, en de nieuwe (volgens planning) zou 3,2 MB zijn... Dit heb ik al een paar keer zo gezien. Echter vannacht aan de prik maar de laatste backup is van eergisteren. Oeps wat gaat daar fout?

Voor mijn data niet echt van belang, maar je zal die (correcte) backup maar wel nodig hebben!

Apple fix this, jullie lopen ontzettend te prutsen met deze basale functies! Als je dit niet kunt biedt dan devices met voldoende opslag voor een acceptabele prijs :(

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
WhatsApp is geüpdatet met onder andere 3D touch ondersteuning en quick reply. Werkt goed quick reply, alleen als je meerdere berichten krijgt, en op het laatste bericht antwoord dan blijven de oudere berichten staan. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:29:
WhatsApp is geüpdatet met onder andere 3D touch ondersteuning en quick reply. Werkt goed quick reply, alleen als je meerdere berichten krijgt, en op het laatste bericht antwoord dan blijven de oudere berichten staan. Dat is wel jammer.
Dat is bij iMessage ook al zo. Je reageert alleen op die notificatie. De notificaties zijn onafhankelijk van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
CRXDelSol schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:32:
[...]

Dat is bij iMessage ook al zo. Je reageert alleen op die notificatie. De notificaties zijn onafhankelijk van elkaar.
Nee, bij iMessage werkt het wel namelijk. Als je antwoord op het laatste bericht, dan zijn de oudere berichten van die contact ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:37:
[...]

Nee, bij iMessage werkt het wel namelijk. Als je antwoord op het laatste bericht, dan zijn de oudere berichten van die contact ook verdwenen.
Dat heb ik nog nooit ervaren.
Als ik op het lockscreen een rits berichten heb van m'n vriendin, en ik reageer op een willekeurige door deze naar links te swipen en inline te reageren vanaf het lockscreen, dan verdwijnt enkel die notificatie en de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Nu online
Versie 2.12.8 lost nu ook de haperingen en crashes op. Tenminste, bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ben ik de enige met update/installatie problemen bij iOS 9?

Nu de update uit is klik ik op 'werk bij' vervolgens gaat het blauwe cirkeltje draaien een tel en schiet vervolgens terug naar 'werk bij'. Ik kan blijven klikken maar maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Novarion schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:23:
Ben ik de enige met update/installatie problemen bij iOS 9?

Nu de update uit is klik ik op 'werk bij' vervolgens gaat het blauwe cirkeltje draaien een tel en schiet vervolgens terug naar 'werk bij'. Ik kan blijven klikken maar maakt geen verschil.
#Storing bij iTunes en App Store. Updaten van je apps werkt dus niet http://t.co/V0Vg6y04Qu http://t.co/YiU8Jk0gOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Laatst online: 11-09 15:57
Vandaar! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Update probleem is opgelost. Ik had het ook, drukte op 'Werk bij', maar daar bleef het bij. Net gekeken, alle updates zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whatsapp op 9.1 heeft eindelijk QuickReply zie ik. Werd tijd want met iMessage gebruik ik het heel veel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind batterij bij 9.1 beta 5 niet geweldig... Vanmorgen 6.20 uit de lader is nu 7.14 en scherm staat op 0% en heb 96% over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Laatst online: 06-12-2024
Sinds ik een upgrade naar 9.0.2 heb gedaan komt het bij mij 'vaak' voor dat de gsm opeens van 20% naar 1% springt en dan uitschakeld. Als ik hem dan opstart (zonder laden) staat hij weer op 20%..
Gisteren dan maar flashlight + 720p video laten afspelen om te kijken wat dat gaf en de batterij zakte gewoon geleidelijk aan (ik kon nog 45minuten streamen incl. flashligt.. LOL).

Dit is bij een iPhone 6 64GB. Nog iemand last van? Verder merk ik ook dat de batterij beduideling minder lang meegaat dan bij iOs 8.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
jasjenl schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:42:
Mail doorzoeken vanuit de mail app is onbruikbaar traag geworden op mijn iPad: als je daar een zoekwoord intypt en dan typt op 'zoeken' gebeurt er soms een paar minuten helemaal niets en dan begint uiteindelijk de zoekbalk te lopen en worden de gevonden resultaten getoond. Op iOS 8 was dit instant en hoefde je ook niet nog eens een keer extra op 'zoek' te drukken. Het kromme is: als je via spotlight op hetzelfde zoekwoord zoekt vind hij wel snel de mailtjes, dus waarom dat binnen de mail app zelf zo tergend traag moet zijn is mij een raadsel...
Ik heb o.a. daarom ook de overstap gemaakt naar een app van een derde partij namelijk CloudMagic op iPad en Spark op iPhone o.a. ook vanwege de slechte implementatie van attachments toevoegen en bewaren helemaal op iPhone is dit drama met Apple's Mail app.
laurensdbb schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:24:
Sinds ik een upgrade naar 9.0.2 heb gedaan komt het bij mij 'vaak' voor dat de gsm opeens van 20% naar 1% springt en dan uitschakeld. Als ik hem dan opstart (zonder laden) staat hij weer op 20%..
Gisteren dan maar flashlight + 720p video laten afspelen om te kijken wat dat gaf en de batterij zakte gewoon geleidelijk aan (ik kon nog 45minuten streamen incl. flashligt.. LOL).

Dit is bij een iPhone 6 64GB. Nog iemand last van? Verder merk ik ook dat de batterij beduideling minder lang meegaat dan bij iOs 8.4
Ik heb dit ook gehad (vanmorgen weer) op iPhone 5s die draait op iOS9.1 beta 4.
Op zich lijkt accuduur voor de rest prima.
Donstil schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:17:
Whatsapp op 9.1 heeft eindelijk QuickReply zie ik. Werd tijd want met iMessage gebruik ik het heel veel.
Ik draai 9.1 beta 4 en vind het ook erg fijn dat dit nu eindelijk kan. Al blijft het raar dat met de laatste update van gisteren van WhatsApp dit nog niet kan met 9.0.2. Overigens is er nu ook 3D Touch: Peek and Pop voor de iPhone 6s en 6s+.

Overigens RTLXL ondersteund nu ook Picture in Picture (PiP) mits je premium (betaald) gebruiker bent helaas moet je ook premium gebruiken voor Chromecast i.s.m. RTLXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

funrider schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:23:
Ik heb o.a. daarom ook de overstap gemaakt naar een app van een derde partij namelijk CloudMagic op iPad en Spark op iPhone o.a. ook vanwege de slechte implementatie van attachments toevoegen en bewaren helemaal op iPhone is dit drama met Apple's Mail app.
Ik heb verder weinig problemen met de standaard mail app, third party apps voor standaard aanwezige functionaliteit heb ik geen zin in, op bepaalde punten werken die toch vaak net weer niet zoals je wilt en is de integratie met de rest van het OS niet lekker. Het is alleen dat zoeken dat nu gewoon onbruikbaar is geworden en ik snap hoe ze dat zo hebben kunnen verkloten, het werkte voorheen gewoon prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V_Andy
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-09 18:08
Als je een alarm instelt met de standaard app van apple, is er dan een mogelijkheid om ook aan te tonen wanneer juist deze afgaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
jasjenl schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:41:
[...]

Ik heb verder weinig problemen met de standaard mail app, third party apps voor standaard aanwezige functionaliteit heb ik geen zin in, op bepaalde punten werken die toch vaak net weer niet zoals je wilt en is de integratie met de rest van het OS niet lekker. Het is alleen dat zoeken dat nu gewoon onbruikbaar is geworden en ik snap hoe ze dat zo hebben kunnen verkloten, het werkte voorheen gewoon prima...
Ik ben het met je eens dat ik sowieso Apple de laatste tijd helaas vaak versies (betas buiten beschouwing gelaten) beschikbaar maakt waarin veel bugs (App Store update issues, apps die blijven 'hangen' in halve installaties, zoek functie in Mail) zitten en ook haperingen veroorzaken zelfs op de nieuwste iDevices denk aan o.a. Spotlight search en tonen van diverse 3rd party toetsenbord (waarbij de apps naar iOS9 geupdate zijn). Daarnaast ontbreekt het aan veel functionaliteiten waarvan je verwacht dat die er al jaren hadden moeten zijn.

Overigens vind ik dat een app als Spark en CloudMagic het op veel punten beter voor elkaar hebben zeker voor wat betreft het tonen en bijvoegen of wat te denken van opslaan van attachments zoals een PDF op bijvoorbeeld Apple's eigen iCloud Drive.

Dit kan Apple's mail app niet in de app of via de Share sheet functionaliteit die er is sinds iOS8 (wel overigens mogelijk om op te slaan op Google Drive e.d.) bij Spark kan dit zo makkelijk en snel. Of wat te denk van het toevoegen van meerdere bestanden tegelijk dit werkt ook o zo fijn met Spark (nee ik heb geen aandelen). Ook de zoekfunctie om te zoeken op 'Henk pdf' of 'Henk attachment' levert fijne resultaten op die je wilt. Ik wacht dan ook met veel plezier op de universal versie van Spark zodat ik ook op mijn iPad beter kan werken.

Spark mist overigens ook nog genoeg functionaliteiten en rare zaken (bug: na verwijderen mail komt ie soms toch terug in inbox, nog geen iPad versie, attachments staan nog onder een bericht ala Mail ik zou graag een attachment ikoon bovenin zien, maar komt al wel een stuk beter in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Zijn er meer mensen met het "probleem" dat een iOS (9.0.2) device af en toe denkt dat je hem al een tijd niet gebruikt hebt?

Ik krijg 1-2 keer per week 's ochtends deze melding op mijn iPad:

Touch ID

Ik kan hem niet met TouchID ontgrendelen omdat ik hem al langer dan 48 uur niet gebruikt zou hebben, dat terwijl ik hem gisteren avond rond 10 uur heb weg gelegd, en vanochtend rond 9 uur weer oppakte, met deze melding als het resultaat.
Dus of mijn iPad kan niet meer rekenen, of er klopt ergens iets niet :P
Na het ontgrendelen lijkt alles prima te werken.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hebben we hier thuis ook. Apparaten zijn gewoon gebruikt maar blijkbaar vind Apple dat ze al 48 uur niet gebruikt zijn. Verder hebben we hier last van vastlopende iPads en gisteren had ik zo'n black screen. Dus de iPad staat aan maar scherm blijft zwart. Dit is allemaal bij 9 begonnen helaas.
Pagina: 1 ... 18 ... 29 Laatste