In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
net wel maar spannend weer hoor.Pierre schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:18:
Die gaat het niet halen
"When you grow up your heart dies"
What a fine day for Science! | Specs
[ Voor 7% gewijzigd door Exocet op 22-08-2015 14:20 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nu maar hopen dat ze het probleem van Max onder controle krijgen.
Volgens mij had hij het over loss of powerExocet schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:21:
Wat zei Verstappen op de radio?
Mercs op mediums sneller dan heel het veld op softs...AzzKickah schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:22:
Doen de Mercedessen nou zo kalm aan of..? Hoe komt Sainz op 2 tiende??
Ben benieuwd of hij nog gaat rijden....Vooruitblikkend, zegt Max: “Tijdens het eerste deel van de kwalificatie ga ik flink mijn best doen. Daarna bepalen we of we ook nog in het tweede deel gaan rijden. Het kan zijn dat we Q2 laten schieten om een set banden te sparen, zodat ik daar zondag mijn voordeel mee kan doen. Want ook al zou ik Q3 halen, ik zal toch als achttiende moeten starten door de gridstraf na de motorwissel. De banden slijten best hard, dus het kan een spannende race worden.”
Beter nu dan morgen lijkt mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 22-08-2015 14:23 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Hij is de baan al weer op zie ik.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 14:30 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Verwijderd
CAR 7 (RAI) STOPPED AT TURN 14
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2015 14:32 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Yamaha MT-09
Maar wat een geluid...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Tijd staat gewoon stil bij aanvang rode vlag, nog 8:24 sec dusVerwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:35:
SESSION WILL RE-START AT 14:36 blijven er 4 min over
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Max loopt al door de pits. Je hebt gelijk.Bullet NL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:36:
[...]
Tijd staat gewoon stil bij aanvang rode vlag, nog 8:24 sec dus
Cogitationis poenam nemo patitur
Verwijderd
Snap ik dan niet. Fix de auto en doe de laatste 2 rondjes ipv meteen naar buiten.Polbeer91 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:41:
Max niet meer naar buiten volgens Sky, bewuste keuze zeggen ze om banden te sparen
[ Voor 53% gewijzigd door naitsoezn op 22-08-2015 14:44 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Bad news for Verstappen - his engineer confirms that his session is over.
[ Voor 33% gewijzigd door sjaool op 22-08-2015 14:44 ]
Wat zei hij?Bullet NL schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 14:38:
Button is helemaal klaar met Honda, geeft behoorlijk af op de motor...
Waar haalt Hamilton die 0.5s vandaan zeg. Ik had juist zo gehoopt op een pole voor Rosberg (puur omdat ik dat in F1 manager heb voorspeld).
[ Voor 75% gewijzigd door sjaool op 22-08-2015 15:07 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Nee klopt. Vettel zal wel vanaf p8 starten maar dat is nog slecht.VictordeHolland schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:09:
Vettel P9 en uitvalbeurt voor Kimi, not a happy day for Ferrari.
Wat betreft het weer morgen: zoals het er naar uit ziet gaat het morgen helaas niet tijdens de race regenen...
Wat betreft de kwalificatie: de pole positie van Hamilton was 0,5 seconde sneller dan de 2012 Pole van Button.
De V8's beginnen eindelijk het onderspit te delven
Idd, goed om te zien.Requiem19 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:28:
En ik zeg het gewoon: nu het geluid nog
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
What a fine day for Science! | Specs
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Pole 2012 op Spa: 1:47.573 (BUT) Snelste ronde: 1:52.822 (SEN)Requiem19 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:28:
De Jong is gelukkig in orde. Heftige klap ja. Luciano Burti anyone?
Wat betreft het weer morgen: zoals het er naar uit ziet gaat het morgen helaas niet tijdens de race regenen...
Wat betreft de kwalificatie: de pole positie van Hamilton was 0,5 seconde sneller dan de 2012 Pole van Button.
Pole 2013 op Spa: 2:01.012 (HAM) Snelste ronde: 1:50.756 (VET)
Pole 2014 op Spa: 2:05.591 (ROS) Snelste ronde: 1:50.511 (ROS)
Pole 2015 op Spa: 1:47.197 (HAM)
Dat is toch een groot verschil met vorig jaar. Ook opvallend is dat ze in 2013/2014 sneller waren in de race dan bij het kwalificeren. Dit jaar weer andersom, net zoals in de v8 tijd.
Lap record huidige layout Spa (vanaf 2007) 1:47.257 (VET) 2009
Laatste beeld van dat BBC stukje is het wel mooist; Jos die Max aanduwt en op weg helpt.
Hint: regenHippocampus schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:05:
[...]
Pole 2012 op Spa: 1:47.573 (BUT) Snelste ronde: 1:52.822 (SEN)
Pole 2013 op Spa: 2:01.012 (HAM) Snelste ronde: 1:50.756 (VET)
Pole 2014 op Spa: 2:05.591 (ROS) Snelste ronde: 1:50.511 (ROS)
Pole 2015 op Spa: 1:47.197 (HAM)
Dat is toch een groot verschil met vorig jaar. Ook opvallend is dat ze in 2013/2014 sneller waren in de race dan bij het kwalificeren. Dit jaar weer andersom, net zoals in de v8 tijd.
Lap record huidige layout Spa (vanaf 2007) 1:47.257 (VET) 2009
In 2009 reed Jarno Trulli in een Toyota 1:44.503 in Q2. Q3 kwalificeerde je toen nog met racebenzine, waardoor die tijden langzamer waren.
Helaas is van dat rondje van Trulli geen on board beelden te filmen. Wel van het rondje van Fisichella, die dat jaar de Pole pakte in zijn Force India. In Q3 dus zoals gezegd met racebenzine, reed Fisichella 1.46.308:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=09-DoDmP6ro]
Als ik deze on boards zie moet ik toch eerder denken aan van die op afstand bestuurbare autootjes. Nu bewegen de auto's wel iets meer dan toen. Als op een rails...
Regenrace in spa.... Ja graagSunday's Spa forecast: Windy in the morning, showers in the afternoon and evening. #BelgianGP #F1 http://t.co/9XuWo1iqYG
Echter vraag ik me af hoe dit mogelijk is. In België zijn er FTA zenders, echter zenden die de GP2 niet uit. Zou het FanVision/KangarooTV signaal nog worden uitgezonden? De units kun je niet meer huren.
Ik zou dit volgend jaar wel willen gebruiken, als ik weet hoe het werkt dat het mogelijk is.
Enerzijds wel aardige beelden en leuke flashbacks. Anderzijds rommelige montage, weinig interessante vragen en een behoorlijk saai stukje. Heb je de mogelijkheid om dergelijke dingen te zien en te vragen, doe je het niet. Gemiste kans imo.Harmsen schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:31:
Voor degenen die het stuk van de BBC over Jos en Max gemist hebben (zoals ik)
[video]
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2015 23:25 ]
medium, medium, soft, safetycar tussentijds (net na zijn laatste pitstop), en natuurlijk hopen dat zijn "power" probleem is opgelost morgen, anders wordt het weer een herhaling van Canada. De regen komt net te laat op het circuit verwacht ik, maar misschien kunnen we met zijn allen even gaan dansen?Roamor schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:18:
Kan ook droog morgen een heel interessante race worden, zeker omdat zoveel mensen op een "vreemde" plek staan. Perez en de Lotussen in de top 10, Vettel op 9 8 en Raikkonen en Max achteraan.
[knip]

Testing, one, two ...
Mwa, ik vond het wel een prima stuk. Allereerst moet bedacht worden dat dit voor een internationaal publiek bestemd is. Toevallig kijken wij er ook naar. Maar andere landen en in de UK zelf kennen ze Max toch iets minder.Martinspire schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:25:
[...]
Enerzijds wel aardige beelden en leuke flashbacks. Anderzijds rommelige montage, weinig interessante vragen en een behoorlijk saai stukje. Heb je de mogelijkheid om dergelijke dingen te zien en te vragen, doe je het niet. Gemiste kans imo.
Daarnaast vind ik het wel mooi dat ze het verhaal gewoon laten lopen. Niet teveel de Q&A actie opzetten, maar gewoon een kijkje pakken. Dat is ze wel gelukt. Je ziet gewoon dat ze ervoor leven met die kleine dingen. Geen antwoord kan een dergelijke vraag zo beantwoorden als door de karts, de simulator en de verhalen erachter te laten zien. Prima stuk.
Bij die vraag van Lee over dat Max 4 uur achter elkaar met die racesim bezig is moest ik wel even lachen, 4 uur zijn zo voorbij als je aan het simracen bent of zelfs gewoon een game.
Heel gaaf ook dat Jos alles zelf doet en kan met de karts. Heeft hij nu nog een kartteam / bedrijf?
Laat het maar beginnen!
Nog wat trackside verslag mag best :-)
Inderdaad fijne dagHoogie2004 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:05:
Zo, daar zit je dan, les combes om kwart voor 8.
Laat het maar beginnen!
Waar zit je precies? Nog op het rechte stuk of echt achter het hek bij de bocht? Gisteren ben ik er nog even langs gelopen, maar kon niet echt een mooie plek vinden.Hoogie2004 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:05:
Zo, daar zit je dan, les combes om kwart voor 8.
Laat het maar beginnen!
Wij zaten gisteren bij de busstop, dat is super, omdat je over het hek heen kijkt. Zal vandaag echter wel heel druk zijn.
Heb even wat weer-sites bekeken; een whopping 0.3mm gemiddeld tussen 15:00 en 17:00... Geloof niet dat enig weldenkend coureur het nu meteen dun door de broek loopt.Pierre schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:20:
Volgens Olav Mol is er kans op regen vanaf 15.00 ik zeg laat maar komen
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Nee ben ik met je eens, het is niet veel inderdaad maar het kan toch wel leuk wordenMAX3400 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:54:
[...]
Heb even wat weer-sites bekeken; een whopping 0.3mm gemiddeld tussen 15:00 en 17:00... Geloof niet dat enig weldenkend coureur het nu meteen dun door de broek loopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 23-08-2015 10:05 ]
wat minder stof als vettel weer eens wijd gaat.Pierre schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:04:
[...]
Nee ben ik met je eens, het is niet veel inderdaad maar het kan toch wel leuk worden toch
Dat hij nog geen waarschuwing gehad heeft inderdaad!himlims_ schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 10:10:
[...]
wat minder stof als vettel weer eens wijd gaat.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
http://buienradar.nl/inzo...?lat=50.58907&lon=5.86241
Nothing to see here; please move along
/edit: de windkracht in jouw plaatje moet met ongeveer 25 tot 40 km/h toenemen vanaf nu, wil men op Spa een indicatie krijgen van meer dan 2 liter per vierkante meter neerslag.
[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 23-08-2015 13:06 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
Ja het was de MGU-K die niet goed functioneerde.Tommy The Cat schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:11:
Is er al nieuws over het probleem van vermogen dat gisteren bij Max naar voren kwamen?
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/34008319
Blijkt maar weer dat die hele motorenregel totale onzin is en niet werkt.Goron schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:25:
Mclaren met een gecombineerde 105 plaatsen grid penalty. Ze zouden aan de andere kant van de ardennen moeten beginnen imo
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/34008319
Enige voordeel van de Belg is het NL commentaar, dat is vast iets beter te volgen voor mijn dochter, die met haar Verstappen pet op, klaar zit op de bank (buiten spelen, mooi weer? Nee F1 kijken!)
Waiting on the world to change
Alleen start f1lt niet meer (vraagt om username/wachtwoord, maar dat werkt niet meer).pinda powerrr schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:40:
Wat een keuzes vandaag. Kijk ik via een stream Sky Sports, of BBC, of de Belgische zender.... Wat een luxe![]()
Enige voordeel van de Belg is het NL commentaar, dat is vast iets beter te volgen voor mijn dochter, die met haar Verstappen pet op, klaar zit op de bank (buiten spelen, mooi weer? Nee F1 kijken!)
Paar races geleden deed'ie het nog. Jammer.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Als ik het zo lees hadden ze voor Max maar gelijk 5 motoren moeten regelen ter waarde van een paar honderd grid posities.sjaool schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:37:
[...]
Blijkt maar weer dat die hele motorenregel totale onzin is en niet werkt.
PSN: dennisvandenb
Verwijderd
Als Renault de nieuwe motor klaar had hadden ze dat ook wel gedaan. Maar die upgrade moet nog komen.Dvdberg schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:49:
[...]
Als ik het zo lees hadden ze voor Max maar gelijk 5 motoren moeten regelen ter waarde van een paar honderd grid posities.Dit gaat toch nergens over zo.... Wat een regel.
En dan aanhaken bij RAI en naar voren zou fijn zijn...
Heel benieuwd hoe de start gaat verlopen....
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hoewel, neem je Eau Rouge wel of niet volgas in ronde 1?!
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Toch niet..
[ Voor 18% gewijzigd door ThaStealth op 23-08-2015 14:03 ]
Mess with the best, die like the rest
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Vreemde en risicovolle keuze.
*Aluhoedje*
Tenminste, ziet er niet goed uit voor Sainz
[ Voor 51% gewijzigd door pinda powerrr op 23-08-2015 14:05 ]
Waiting on the world to change
Yamaha MT-09
Het is wat met die Renault-motoren zeg ...
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.