“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd

Daar gaat ongetwijfeld even goed naar gekeken wordenVerwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:42:
Op de radio zegt Marcus i'm running out of fuel. De pit straat roept snel nee het is niet de fuel zet de auto snel uit het is een ander probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaool op 07-06-2015 21:49 ]
"When you grow up your heart dies"
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Verwijderd
Wat mij betreft was dat zijn grote zwakke punt, dus best een interessante ontwikkeling.
Is dit de Prius cup
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
(Heel) vroeger moesten coureurs ook van het gas omdat ze op het canvas van de band reden. Wat is je punt?alexbl69 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:50:
"We had to manage brakes. fuel..."
Is dit de Prius cup
Dat icm met de zin daarvoor. "Pushing to catch Hamilton".alexbl69 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:50:
Is dit de Prius cup
Hoezo, contradictie?
-
Ik hoop altijd op een regen-race...TommyGun schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:46:
Geen SC
Geweldig gereden van o.a. VettelAl met al toch een leuke race.
Of liever nog, afwisselend regenbuien en zon...
Maar goed, ik heb weer eens een race live gezien, de volgende paar races zijn weer 's middags, dus die ga ik sowieso niet live zien...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zeg doen!
Misschien is sprinklers naast de baan plaatsen een idee?Fiber schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:51:
[...]
Ik hoop altijd op een regen-race...
Of liever nog, afwisselend regenbuien en zon...
Maar goed, ik heb weer eens een race live gezien, de volgende paar races zijn weer 's middags, dus die ga ik sowieso niet live zien...
Verwijderd
Jamaar dan verdient Bernie niet genoeg meermax schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:51:
Als ze nou al die leges die de circuits moeten betalen om überhaupt op de kalender te mogen staan, nou eens aan de teams doneren.

Tijd voor F1 om DRS te evalueren, niet op elke track is het even nodig..
En dan de lampen in Singapore weg halen.sjaool schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:52:
[...]
Misschien is sprinklers naast de baan plaatsen een idee?
Verwijderd
Desalniettemin wel een hoop interessante inhaalacties, dus wellicht valt dat nog best mee.Requiem19 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:53:
DRS was echt veelste effectief deze race. Zonde. Vettel kon de helft van t veld voorbij cruisen.
Lampen op de wagens...
Dat lag niet zozeer aan Vettel, maar meer aan de Renaul motoren die gewoon snelheid tekort kwamen. Zonder DRS zat daar al 20kmh verschil in. Dan is dat al genoeg. En ja met DRS wordt het dan erger, maar het was al geen wedstrijd. Idem van Renault met Honda, die laatste was nog langzamer.Requiem19 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:53:
DRS was echt veelste effectief deze race. Zonde. Vettel kon de helft van t veld voorbij cruisen.
Erg jammer dat die verschillen zo groot zijn, dat maakt het niet echt interessanter
Zoiets ongeveerI don't want to. I don't want to. I've got enough problems and we're looking like amateurs. Let me race first and then worry about fuel
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Volgend weekend weer...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit is dus mijn punt:Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:51:
[...]
(Heel) vroeger moesten coureurs ook van het gas omdat ze op het canvas van de band reden. Wat is je punt?
Fernando over fuel savings:
I don't want to. I don't want to. I've got enough problems and we're looking like amateurs. Let me race first and then worry about fuel
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hij krabbelde wel een beetje terug net tijdens een interview.Phusebox schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:02:
As predicted. Boring from start to finish. Fernando slaat de spijker op zijn kop. Heel die F1 lijkt wel een amateur klasse, en niet alleen FailClaren Honda.
Verwijderd
Dat ligt toch meer aan die auto dan aan de regels.alexbl69 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:59:
Dit is dus mijn punt:
Fernando over fuel savings:
[...]
Zo leuk!
Zo heb ik toch een leuke avond gehad; opzich was de F1-race te pruimen, alleen had er meer van verwacht/gehoopt.
Verwijderd
Kreeg ik het nu goed mee dat ze geen informatie voer de radio mogen geven over anderen? Op een gegeven moment vroeg een coureur iets, en het antwoord was "No comment. No comment.". Kan toch zo afgesproken zijn dat 1x "No comment." positief is en 2x "No comment" negatief?
Al met al wel interessant, zal het ongetwijfeld wat meer gaan volgen nu.

De rondetijden van Max waren ook echt goed. Op een gegeven moment 1 seconde sneller dan de mannen voor hem, waaronder Sainz. Jammer van de straffen maar goed, wel een finish en weer ervaring opgedaan.
Vreemd om een achterliggende auto 2x het voordeel van DRS te geven omdat er maar één detectielijn is op dit circuit? Is dat eerste lange stuk al niet lang genoeg? Vreemde keuze, je geeft een voorligger niet eens de kans om terug te vechten op het start/finish gedeelte.Requiem19 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:53:
Testing, one, two ...
Ik had het idee dat Max misschien 5 ronden langer door had moeten rijden op de softs, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe ze met fuel zaten. In het begin kan ik me voorsttellen dat Max niet heel veel heeft kunnen saven.StealthyPeanut schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:20:
Strakke race van Max. Had niet veel beter kunnen gaan denk ik. Misschien had hij op het einde nog de Sauber kunnen pakken, maar z'n banden waren te snel aan het slijten denk.
De rondetijden van Max waren ook echt goed. Op een gegeven moment 1 seconde sneller dan de mannen voor hem, waaronder Sainz. Jammer van de straffen maar goed, wel een finish en weer ervaring opgedaan.
Het viel me wel op dat max op ~ 1 seconde achterstand op diverse rijders toch wel bezig was met koelen van de remmen.
Denk dat Alonso het toch wel voor gezien houdt als dit zo tot het einde van het jaar aanhoudt. Weinig reden voor optimisme.
Is echt een gemis voor de F1 en dat zeg ik niet alleen als "fan" van de man naar ook als semi neutrale f1 kijker. Ik wil gewoon leuke races zien, maar dat wordt gewoon onmogelijk gemaakt door deze duel saving bullshit.
Ze verwarren F1 volgens mij met endurance Racing. Wellicht kunnen ze beter diesel motoren introduceren en langere races dan.
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 07-06-2015 22:41 ]
Alonso stopt aan het eind van het seizoen als dit zo doorgaat. De regelveranderingen staan op de rol voor 2017, dus we gaan nog naar ~33 Mercedes poles en grofweg 30 overwinningen kijken. Er is door Rosberg niet eens een poging tot inhalen ondernomen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wat een stel incompetente zakkenwassers, degenen die de F1 maken tot wat het is. Ongefuckinglooflijk.
Onzin. In het interview met BBC na de race gaf hij, na de vraag of hij geen spijt had van zijn vertrek bij Ferrari, dat hij dat zeker niet had.Señor Sjon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:55:
En bij endurance gaan ze weer voluit.
Alonso stopt aan het eind van het seizoen als dit zo doorgaat.
"Anders had ik hier elke race met je gestaan als vierde. Of vijfde. Of vierde. Of vijfde. Frustrerend". Hij gaf aan dat je dan enkel kunt doorbreken door iets revolutionairs te bedenken en uit te voeren. Hij zegt dat Honda dat doet.
Hij geeft toe dat het allemaal langer duurt dan verwacht, maar het traject voor de komende tijd "makes sense" en hij heeft er vertrouwen in.
Ze lijken er absoluut van overtuigd dat Honda op één of andere manier goud in handen heeft. Hoe of wat is alleen de vraag.
Verwijderd
Het post race interview met Rosberg daarover was wel schrijnend.Señor Sjon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 22:55:
En bij endurance gaan ze weer voluit.
Alonso stopt aan het eind van het seizoen als dit zo doorgaat. De regelveranderingen staan op de rol voor 2017, dus we gaan nog naar ~33 Mercedes poles en grofweg 30 overwinningen kijken. Er is door Rosberg niet eens een poging tot inhalen ondernomen.
Schijnbaar kon hij zijn auto wel twee rondjes, extra power geven en daardoor harder gaan.
Maar omdat Hamilton dat direct ook gemeld zou krijgen, zou Hamilton dan hetzelfde doen.
Dus deed Rosberg het maar niet, want het had toch geen zin.
Dat is het nadeel van samen in één team zitten, waarin de communicatiestromen uiterst scherp georganiseerd zijn.
Over Honda,
Ik vind de filosofie achter het team, en het zelfbewust zijn, en de stip aan de horizon die ze zetten eigenlijk wel bewonderingswaardig. Om vanaf 0 iets op te bouwen is moeilijk inderdaad.
Helaas is F1 ook een sport waarin de waan van de dag regeert .
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2015 23:08 ]
Verwijderd
Hij zat echt niet ver van de DRS activatie af qua tijd. Als die eenmaal binnen die tijd was gekomen dan, had die ronde na ronde de DRS meegehad in de laatste ronden.Señor Sjon schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:07:
Dat mochten ze niet meer van elkaar horen toch... Hij had Hamilton natuurlijk ook in een fout kunnen drukken, maar zo kom je er inderdaad nooit voorbij.
Max verstappen heeft donderdag een interview met skysports.
En via hun twitter en een hashtag kun je vragen poneren.
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2015 23:23 ]
Testing, one, two ...
Ik vraag me af of Stevens zijn excuses al heeft aangeboden voor het incidenthardware-lover schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:23:
Snap niet dat Grosjean die straf kreeg, ook dit keer remde hij 5 meter later dan voorheen.
-
Rosberg zijn situatie lijkt een beetje op die van Barrichello met Schumacher, nu ik een beetje zit te malen in gedachten. De eeuwige tweede, in dienst van de nr1. Net niet, soms wel.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:06:
[...]
Het post race interview met Rosberg daarover was wel schrijnend.
Schijnbaar kon hij zijn auto wel twee rondjes, extra power geven en daardoor harder gaan.
Maar omdat Hamilton dat direct ook gemeld zou krijgen, zou Hamilton dan hetzelfde doen.
Dus deed Rosberg het maar niet, want het had toch geen zin.
Dat is het nadeel van samen in één team zitten, waarin de communicatiestromen uiterst scherp georganiseerd zijn.
Over Honda,
Ik vind de filosofie achter het team, en het zelfbewust zijn, en de stip aan de horizon die ze zetten eigenlijk wel bewonderingswaardig. Om vanaf 0 iets op te bouwen is moeilijk inderdaad.
Helaas is F1 ook een sport waarin de waan van de dag regeert .
Massa zal hier vast wel iets over te zeggen hebben straks. Met backup van Button.Edd schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:25:
[...]
Ik vraag me af of Stevens zijn excuses al heeft aangeboden voor het incident
Ik ben nooit McLarenfan geweest, maar dit is niet om aan te zien.

En legit: https://twitter.com/alo_oficial/status/607641858395787265
[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 07-06-2015 23:54 ]
Edit: Grosjean heeft ook nog twee bonuspunten ontvangen voor zijn actie op Stevens.
[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 08-06-2015 00:17 ]
Testing, one, two ...
Als dit zo doorgaat ga ik volgend jaar wel op andere manieren kijken, dit is me geen 15 euro per maand waard.
Wat een kansloze exercitie. Pas op hoor, niet te hard gaan, anders slijten je banden / brandstof te hard. En leuk joh, 1 motor die het hele veld oprolt en alle anderen hebben het nakijken want onoverbrugbare achterstand.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Stelletje verwaande kwastjes rijden er rond, gelijk piepen om straffen over de boordradio, het is bijna veiliger als rijden op de snelweg in Nederland, bandjes sparen, brandstof sparen... misschien kunnen we ze uitrusten met cruisecontrol voor de lange rechte stukken? En als goed voorbeeld, niemand harder dan 250km/u, anders kan je je bezeren...
Zo, dat is er ook weer uit
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
De brandstof-limiet is iets waar ze misschien nog wel iets aan mogen sleutelen, paar kg extra voor de race, en verder niet teveel veranderen.
Sparen van remmen en brandstof is natuurlijk altijd een onderdeel van racen. Dat het nu in de F1 misschien wat té belangrijk is geworden is waar, maar doe niet alsof je water ziet branden.alexbl69 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:50:
Is dit de Prius cup
Dit hoor ik al 20 jaar, f1 is alleen maar een optocht. Regels verpesten het. Maakt niet uit of je kijkt Schumacher wint toch.Wallie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:27:
Tjonge jonge, waar moet dat toch heen met de Formule 1 met dit soort races?
Toch bestaat f1 nog steeds, heb wel het idee dat het minder populair is maar mensen kijken nog steeds. Je weet dus waar het heen gaat. Over 20 jaar kijkt men nog steeds f1 en wordt er nog steeds geklaagd
Al ben ik wel gestopt met volgen maar dar was meer omdat ik op zondag middag wel wat beters te doen had. Nu met max kijk ik weer met een schuin oog en heb echt deja vu gevoelens.
Nee die paar kg extra maken geen zak uit. Het is pas goed als je het helemaal los laat en ook geen flow limit instelt.Hoogie2004 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:34:
1 matige race en iedereen stopt weer met kijken
De brandstof-limiet is iets waar ze misschien nog wel iets aan mogen sleutelen, paar kg extra voor de race, en verder niet teveel veranderen.
Heb jij een zuinige motor? Prima dan kun je een kleinere tank gebruiken. Zuipt ie van jou meer en is dat je filosofie om harder te gaan, ook prima maar dan heb je als nadeel een grotere tank nodig.
Maar dat kan alleen als het gros van de regels op de schop gaat. Als je dat nu doet gaat alleen Mercedes nog harder, wel opvallend was is dat ze niet meer de zuinigste van het veld zijn. Als ze nog op de eco mode van vorig jaar reden kwam de rest waarschijnlijk te dicht bij.
En gewoon minder aero shit, kleinere vleugels zowel voor als ook achter icm bredere banden. Dan is het aandeel grip dat komt van de aero kleiner en dus zitten de auto's dichter bij elkaar, minder dirty air, geen DRS meer nodig.
http://www1.skysports.com...anadian-gp-driver-ratings
Hamilton een 9,5? Prima gereden, maar je kunt overdrijven. En dan Rosberg maar een 7 geven.
Ik weet dat ik met een oranje bril kijk naar Verstappen, maar waarom geen rating en waarom z'n race 'anonymous' noemen? Hij heeft gezien de omstandigheden toch een prima race gereden?
Ik kan me nog heel goed herinneren dat ie enkele jaren geleden gewoon tegen het team zei "I can't go any slower" om vervolgens volgas z'n banden aan stront te rijden. Een seizoen later was het helemaal anders en begon ie rustiger te rijden. Nu is het helemaal saai ja. Ik vind het ook knap dat ie zo'n multimiljoenencontract bij Mercedes heeft gesloten; F1 begint er een beetje uit te zien als een aflopende zaak, helaas.Wallie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:27:
Tjonge jonge, waar moet dat toch heen met de Formule 1 met dit soort races? Zo'n Hamilton zou zich ook eens achter z'n oren moeten krabben: Dat gecruise naar de finish is toch geen racen? Nergens voor hoeven vechten, geen barst aan voor de kijker. Als dit zo doorgaat kijkt er niemand meer naar de formule 1 over een paar jaar, en kan hij een ander beroep zoeken. 't Was dat het op de BBC was, maar heb eigenlijk geen zin om voor de volgende 4euro te betalen, gewoon uit protest niet.
Als er elk jaar 5% van de kijkers stopt met kijken, betekent dat er over 20 jaar nog maar 35% van het huidige aantal over is. Denk ook niet dat de sponsoren zitten te wachten om zo veel geld aan een sport te besteden waar zo relatief weinig kijkers zijn.[Roland] schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:51:
[...]
Toch bestaat f1 nog steeds, heb wel het idee dat het minder populair is maar mensen kijken nog steeds. Je weet dus waar het heen gaat. Over 20 jaar kijkt men nog steeds f1 en wordt er nog steeds geklaagd
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Maak dan de tank-inhoud ongelimiteerd. Dan is het brandstof-sparen iig verleden tijd (mits de teams de tank groot genoeg maken). De fuel-flow limiet schrappen is misschien wel het ergste wat ze nu kunnen doen, de motoren zijn er niet op berekend. en de verschillen worden waarschijnlijk nog groter dan ze nu al zijn.Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:52:
[...]
Nee die paar kg extra maken geen zak uit. Het is pas goed als je het helemaal los laat en ook geen flow limit instelt.
Heb jij een zuinige motor? Prima dan kun je een kleinere tank gebruiken. Zuipt ie van jou meer en is dat je filosofie om harder te gaan, ook prima maar dan heb je als nadeel een grotere tank nodig.
Zelfde geld voor de overige regels, het is al meermaals gebleken dat het veld vanzelf in elkaar schuift als de regels maar stabiel blijven. Nu vanalles veranderen heeft dus simpelweg tot gevolg dat het in elkaar schuiven van het veld weer 2 jaar wordt uitgesteld...
Ik luister op f1.com altijd naar de boardradio daar zeiden ze letterlijk tegen Button wil je zo binnen komen dan kun nog even spelen op de supersoft.hardware-lover schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:58:
Volgens mij zuipen die...., èh..., ligt het verbruik van die Honda's op dit soort circuits zo hoog dat ze gewoonweg de finish niet kunnen halen, daarom worden ze voor het einde van de race naar binnengehaald. Ik heb een vorige race eens een actueel verbruiks-lijstje van de Honda's voorbij zien komen waardoor de commentatoren bijna van hun stoel vielen, zo hoog als dat was vergeleken met de rest.
Edit: Grosjean heeft ook nog twee bonuspunten ontvangen voor zijn actie op Stevens.
Daarop had ik al het vermoeden dat ze de race niet vol konden maken.
Betwijfel het. Volgens mij rijdt Mercedes nog lang niet op full power. Ben inderdaad bang dat als er geen tussentijdse regelwijzigingen komen, ze 2016 en 2017 ook volledig zullen domineren. Hamilton heeft tot en met 2018 al getekend, en zal ongetwijfeld bedongen hebben dat hij een streepje voor krijgt op Rosberg. Logisch, want hij is simpelweg sneller en zijn contract loopt nu langer door dan dat van Rosberg (t/m 2016).Requiem19 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 01:04:
Mjah, als Vettel p3 was gestart had hij het de metcs nog wat lastig kunnen maken wellicht. Zijn rondetijden deden erg weinig onder voor Ros/Ham.
Rosberg rest waarschijnlijk enkel een rol als Barrichello 2.0. Heel triest, want de fans zijn de grote verliezers.
Het enige positieve is dat we de Merc's bijna niet in beeld zien. In tegenstelling tot de dominante periode van Schumacher laat de regie nu wel de gevechten in het middenveld en achterhoede zien. Misschien dat dat het beleid van Mercedes nog kan beïnvloeden, want bijster veel exposure krijgen ze niet.
Op naar de RB-ring en hopen op iets meer spectakel.
Rosberg heeft al het hele seizoen geen antwoord op Hamilton. Als hij niet snel iets verzint is dit seizoen alleen nog te redden met veel geluk (zoals Monaco, of enkele uitvalbeurten van Hamilton). Hamilton lijkt ontzettend veel snelheid 'over' te hebben, en hij rijdt gewoon net snel genoeg om te winnen.alwind schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:36:
Rosberg weet niet wat die wil. Dan zegt die weer de qualificatie maakt niet uit ik focus me op de race. En na de race is het verhaal ja als ik probeer in te halen geeft Ham extra gas. Dat deed ericsson ook bij verstappen maar die probeerd het tenminste.
et helpt ook niet echt dat Rosberg niet lijkt te willen aanvallen... Hij jammert alleen over de radio dat hij er niet bij kan komen of dat het zinloos is... Als hij het dit jaar weer aflegt tegen Hamilton kon hij zijn geluk misschien nog wel eens ergens anders gaan beproeven (al heb ik dan nog geen idee waar).
Op de BBC gaf David C aan dat het ligt aan de hybride systemen van de Honda's . Die leveren te weinig power waardoor het benzine gedeelte van de PU meer moet leveren , dus meer benzine verbruik.hardware-lover schreef op zondag 07 juni 2015 @ 23:58:
Volgens mij zuipen die...., èh..., ligt het verbruik van die Honda's op dit soort circuits zo hoog dat ze gewoonweg de finish niet kunnen halen, daarom worden ze voor het einde van de race naar binnengehaald. Ik heb een vorige race eens een actueel verbruiks-lijstje van de Honda's voorbij zien komen waardoor de commentatoren bijna van hun stoel vielen, zo hoog als dat was vergeleken met de rest.
Na het loslaten van de V8's heb ik vorig jaar niet meer naar F1 gekeken. De berichten gedurende het jaar over de dominantie van Merc PU's tov de rest waren voor mij genoeg.
Dit jaar heb ik elke race nog gezien maar dat is alleen maar omdat Max meedoet. Ik heb een paar hele leuke en een paar hele saaie races gezien. De races waarbij de power van de PU's minder relevant zijn waren de pareltjes. Dit omdat dan alles redelijk bij elkaar blijft (achter de AMG's natuurlijk) en vanwege Max.
De races waarbij power key is laten precies zien wat er mis is met F1. Gridstraffen die echt buiten elke maat zijn, grote verschillen tussen PU leveranciers * en fuel saving**. De coureurs rijden op 70% van wat zijzelf en het materiaal aan zou kunnen. " Please lift and coast, 50 mtr, 100 mtr. Brake earlier......Het is saai, het is een facade en value for money vs inversteringen zijn totaal niet in balans. Alle regels om kosten te besparen = Costs zorgen er voor dat de FUN = Value weg is dus Cost vs Value is niet in balans.
* tuurlijk heeft Mercedes zijn huiswerk het beste gedaan, maar dit is niet meer een competitie te noemen.
** en ja in WEC of Endurance wordt er ook aan saving gedaan, maar niet op zo'n doorgeslagen manier als hier.
Bottemline, ik blijf kijken omdat Max nog een beetje voor een opwindending kan zorgen maar de rest is gewoon puur $$$ verbranden.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
De wagens hebben cruise control. Is een setting op het stuur (in ieder geval op de Sauber).Wallie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:27:
...
Stelletje verwaande kwastjes rijden er rond, gelijk piepen om straffen over de boordradio, het is bijna veiliger als rijden op de snelweg in Nederland, bandjes sparen, brandstof sparen... misschien kunnen we ze uitrusten met cruisecontrol voor de lange rechte stukken? En als goed voorbeeld, niemand harder dan 250km/u, anders kan je je bezeren...
1 matige race? We hebben 7 races gehad.Hoogie2004 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 07:34:
1 matige race en iedereen stopt weer met kijken
Australië - saai
Spanje - saai
Canada - saai
Monaco gered door Max, anders ook - saai.
Hamilton begint al met een 8 of 9 als hij komt opdagen. Hij is geen moment onder druk geweest. Bottas krijgt in feite een 8 voor hetzelfde.Exocet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 08:02:
De ratings van Sky:
http://www1.skysports.com...anadian-gp-driver-ratings
Hamilton een 9,5? Prima gereden, maar je kunt overdrijven. En dan Rosberg maar een 7 geven.
Ik weet dat ik met een oranje bril kijk naar Verstappen, maar waarom geen rating en waarom z'n race 'anonymous' noemen? Hij heeft gezien de omstandigheden toch een prima race gereden?
China was ook gaaf, maar alleen maar omdat Max lekker bezig was.Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:01:
[...]
De wagens hebben cruise control. Is een setting op het stuur (in ieder geval op de Sauber).
[...]
1 matige race? We hebben 7 races gehad.
Australië - saai
Spanje - saai
Canada - saai
Dit was toch heel anders. Hij dacht denk ik dat hij er ver genoeg voorzat en dat viel tegen. Bij max zette hij de auto er niet zo bot voor.FastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:06:
Ben ik de enige die vermoed dat Grosjean gisteren hetzelfde geflikt heeft als bij Max in Monaco? Echter nu kreeg hij de schuld.... en een lekke band
Misschien dacht hij in Monaco wel hetzelfde denk ik?
Ik heb gisteren voor het eerst de F1 timing app er naast gehouden. Sterker nog, Monaco is de eerste F1 die ik in jaren volledig gezien heb. Resultaten komen daar net iets sneller binnen als op tv blijkbaar (ik keek naar Veronica, want Sport 1 was ineens niet meer gratisj te bekijken en bij de BBC ben ik bang dat ik Hamilton teveel zie).
In de achterhoede gebeurden de meeste leuke dingen zag ik. Vettel die zich van plekje 18 naar plek 5 gereden heeft. Verstappen die geregeld snellere ronde tijden reed dan de p10 (terwijl Max op p15 lag toen).
[ Voor 82% gewijzigd door FastFred op 08-06-2015 09:14 ]
In Mocaco zat hij er ook voldoende voor om het te kunnen doenFastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:10:
'Hij dacht denk ik'
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waarom zou hij dit bewust doen in Canada? Vernaggekde zn race, terwijl het ging om een achterblijver.FastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:06:
Ben ik de enige die vermoed dat Grosjean gisteren hetzelfde geflikt heeft als bij Max in Monaco? Echter nu kreeg hij de schuld.... en een lekke band
Er is geen F1 coureur zo dom om een achterblijver te braketesten.
Uuh alle beelden komen van de FOM, dus je zit bij Veronica hetzelfde als je bij de BBC zietFastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:10:
'Hij dacht denk ik'
Ik heb gisteren voor het eerst de F1 timing app er naast gehouden. Sterker nog, Monaco is de eerste F1 die ik in jaren volledig gezien heb. Resultaten komen daar net iets sneller binnen als op tv blijkbaar (ik keek naar Veronica, want Sport 1 was ineens niet meer gratisj te bekijken en bij de BBC ben ik bang dat ik Hamilton teveel zie).
Hattrick: Thorgal Eagles
Ik kan het me ook niet voorstellen dat hij dit bewust zou doen. Maar hij heeft best wel een naam voor dit soort stomme incidenten. Het kan toch zijn dat hij net dat beetje mist om een topper te zien. Een stukje inzicht wellicht. Want het is natuurlijk geen slechte coureur. 99% of 101% kwaliteit maakt in de F1 het verschil. Persoonlijk vind ik hem op de 99% hangen.Requiem19 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:14:
[...]
Waarom zou hij dit bewust doen in Canada? Vernaggekde zn race, terwijl het ging om een achterblijver.
Er is geen F1 coureur zo dom om een achterblijver te braketesten.

Ik vond alleen Spanje echt saai eigenlijk. De overigen hadden in ieder geval nog genoeg inhaalacties en spanning in de rest van het veld.Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:01:
[...]
1 matige race? We hebben 7 races gehad.
Australië - saai
Spanje - saai
Canada - saai
Canada was deze keer ook niet bijzonder, maar so be it. Wat me wel opvalt is dat er nog maar weinig safetycar situaties zijn geweest. Dat zorgt meestal voor wat meer actie. Maar als je je lauter focussed op de winnaar, dan is het wel saai ja.
Het is niet zozeer dat ie hetzelfde flikt, maar wel dat ie daarmee aangeeft eigenlijk niet de grootte van zijn wagen aan te voelen.FastFred schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:06:
Eerder werd het inhaalstatistiekje gepost. Nu hadden we weer veel inhaalacties volgens de statistieken. Werd je er echt blij van?
Dat het soms leuker is op tweakers dan op tv klopt maar ik vermaak me wel
Of hij schat gewoon de snelheid van de Manor verkeerd in. Daar zijn in het verleden wel meer coureurs het slachtoffer van geworden; de trage teams rijden dusdanig veel langzamer dat ze daarom ook later in de remmen gaan.Martinspire schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:12:
[...]
Het is niet zozeer dat ie hetzelfde flikt, maar wel dat ie daarmee aangeeft eigenlijk niet de grootte van zijn wagen aan te voelen.
Gewoon een inschattingsfout, maar wel een beetje jammer dat hij dan meteen op de boordradio uit z'n dak gaat. Overigens is het volgens mij sowieso niet de bedoeling om in de remzone nog van lijn te veranderen, wat dat betreft vind ik het wel een vrij lichte straf die Grosjean heeft gekregen.
Verder geen al te boeiende race, wel pijnlijk duidelijk dat Kimi z'n miljoenensalaris eigenlijk niet waard is. Een jong talent is goedkoper, zit meer toekomst in en zal net zo goed en misschien zelfs beter presteren.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Klopt inderdaad. Vooral de app is gewoon leuk. De rondetijden, het geknipper bij blauwe vlaggen, het aantal ronden dat ze al op de band hebben gereden.... Je haalt veel meer uit de race met al die informatie, en zelfs een relatief saaie race als gisteren wordt leuk met die app.alwind schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:23:
Het is ook hoe je de race beleefd. Vroeger keek ik alleen tv en viel ik tijdens de vroege races wel in slaap. Nu kijk ik de race en de onboard/pitcam heb ik tweakers open en f1.com met onboard radio en andere informatie.
Dat het soms leuker is op tweakers dan op tv klopt maar ik vermaak me wel
Deze keer voor de verandering met je eensSeñor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:21:
Focus op de winnaar? Verre van. Ik heb niks met Hamilton of Mercedes. Dat Rossichello wederom achter Hamilton aan blijft rijden vind ik tenenkrommend. We hebben nog geen enkel duel voor de leiding gehad tussen die twee.
Eerder werd het inhaalstatistiekje gepost. Nu hadden we weer veel inhaalacties volgens de statistieken. Werd je er echt blij van?
Pijnlijk hoe een inhaalactie van elke waarde ontdaan werd deze race.
Dat er minder SC situaties zijn ligt naar mijn idee, zoals eerder aangegeven, aan het feit dat niemand tijdens de race ooit voluit gaat, zie de rondetijden.Martinspire schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:12:
[...]
Ik vond alleen Spanje echt saai eigenlijk. De overigen hadden in ieder geval nog genoeg inhaalacties en spanning in de rest van het veld.
Canada was deze keer ook niet bijzonder, maar so be it. Wat me wel opvalt is dat er nog maar weinig safetycar situaties zijn geweest. Dat zorgt meestal voor wat meer actie. Maar als je je lauter focussed op de winnaar, dan is het wel saai ja.
[...]
Als je niet op de limiet hoeft te rijden gebeuren er ook minder incidenten en dus minder SC'S.
Tja, de rem vertraging van een Manor is niet groter dan van de Lotus. Zeg (getallen zijn volledig fictief) dat de Lotus remt op 100 meter en de Manor kan remmen op 80. Dan zal de Manor op zijn rempunt net zo hard rijden als die Lotus na 20 meter remmen. Sterker nog de Manor moet relatief juist eerder op zijn rem omdat hij langzamer is in de bochten.XyritZz schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:26:
[...]
Of hij schat gewoon de snelheid van de Manor verkeerd in. Daar zijn in het verleden wel meer coureurs het slachtoffer van geworden; de trage teams rijden dusdanig veel langzamer dat ze daarom ook later in de remmen gaan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Bij McLaren komt een stoeltje vrij.
Volgens dit artikel staat de cruise uit tijdens de race.Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:01:
[...]
De wagens hebben cruise control. Is een setting op het stuur (in ieder geval op de Sauber).
Nee, want die teams hebben ook minder downforce dus moeten juist eerder in de remmenXyritZz schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:26:
[...]
Of hij schat gewoon de snelheid van de Manor verkeerd in. Daar zijn in het verleden wel meer coureurs het slachtoffer van geworden; de trage teams rijden dusdanig veel langzamer dat ze daarom ook later in de remmen gaan.
~ James May
Toch is dat wel raar, want vorig jaar deed Ros wel zijn best. En was dat ook best wel spectaculair (Bahrein, Spa). Wat hebben ze afgesproken/gedaan dat dit nu niet meer zo is? Hij zat er op een gegeven moment 1,5 sec achter. Had je dat aan Alonso of Vettel gegeven, die hadden echt geen genoegen genomen met 2e. Maar Ros dus wel.Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:21:
We hebben nog geen enkel duel voor de leiding gehad tussen die twee.
Ik kreeg wel het gevoel dat Ham hem aan het lijntje hield en ook hem nog makkelijk op 10 a 15 seconden had kunnen zetten. Alleen dat had geen nut gehad.
Dus hebben ze Ros gewoon veel geld beloofd, of Ham een betere auto gegeven? Dat daarom die contract onderhandelingen zo lang duurde. Ham is wel populair in gebieden waar Merc auto's wil verkopen.
Maar ze rijden toch nooit met cruise control? Dé sleutel tot snelle rondetijden is altijd geweest dat je een bocht zo moet rijden dat je exit-speed zo hoog mogelijk is. Vervolgens accelereer je het hele rechte stuk dat daarna komt.tdw schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:36:
[...]
Volgens dit artikel staat de cruise uit tijdens de race.
Als de praktijk nu wordt dat die acceleratie om welke reden dan ook (brandstofbesparing) niet het volledige rechte stuk wordt uitgevoerd, dan heeft dat direct invloed op de manier waarop de bocht ervoor wordt genomen. Een bocht kan namelijk wel eens sneller worden genomen, als de exit-speed niet allesbepalend zou zijn. Maar dit vergt een zeer tegennatuurlijke manier van rijden, de coureurs zouden tegen alles wat ze ooit geleerd hebben in moeten gaan.
But then again, ik sta met de huidige auto's, techniek en restricties nergens meer van te kijken.
Het ligt genuanceerder;BlauweFles schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:39:
[...]
Toch is dat wel raar, want vorig jaar deed Ros wel zijn best. En was dat ook best wel spectaculair (Bahrein, Spa). Wat hebben ze afgesproken/gedaan dat dit nu niet meer zo is? Hij zat er op een gegeven moment 1,5 sec achter. Had je dat aan Alonso of Vettel gegeven, die hadden echt geen genoegen genomen met 2e. Maar Ros dus wel.
Ik kreeg wel het gevoel dat Ham hem aan het lijntje hield en ook hem nog makkelijk op 10 a 15 seconden had kunnen zetten. Alleen dat had geen nut gehad.
Dus hebben ze Ros gewoon veel geld beloofd, of Ham een betere auto gegeven? Dat daarom die contract onderhandelingen zo lang duurde. Ham is wel populair in gebieden waar Merc auto's wil verkopen.
- in Bahrein 2014 was Rosberg sneller vanwege een safetycar situatie; hij kon pitten op snellere zachte banden, terwijl Hamilton op mediums bleef (die al wat rondjes ouder waren). Daarom kon Rosberg zo aanvallen die race.
- Spa was Hamilton an sich sneller, maar Rosberg had gewoon een goede slipstream te pakken na de start, daar kun je weinig aan doen op Spa. Als Hamilton die aanval overleefd had, had hij die race ook wel gewonnen.
In de overige races in 2014 was Hamilton bijna altijd sneller op raceday. Rosberg was sterk in kwalificatie, maar kwam gewoon tekort op zondag.
Dit jaar is Hamilton veel sterker in de kwalificatie (6 poles uit 7 races) en nu zie je weer dat Rosberg net niet snel genoeg is in racetrim. In Monaco lag hij 20 seconden achter toen Hamilton die pitstop maakte. In alle andere races lag hij minimaal 5/6 seconden achter.
Gisteren lag Rosberg op 5 seconden voor de 1e pitstops. Hamilton had na de pitstop onderstuur op de softs, maar kon het gat net genoeg controleren om Rosberg niet in DRS te laten.
Rosberg probeert het wel, maar hij komt pure racesnelheid tekort. Dit los je bijna niet op, dus praktisch 80/90% van de races waar Rosberg achter ligt na de start op Hamilton, zal hij geen aanval kunnen wagen.
Hamilton heeft wel die racesnelheid en zal veel vaker Rosberg onder druk kunnen zetten
(Austin, Brazilië, Oostenrijk, Japan etc).
Where the hell haal je dat vandaan? Cruise control is absoluut verboden tijdens de race.Señor Sjon schreef op maandag 08 juni 2015 @ 09:01:
[...]
Ze gebruiken het af en toe alleen voor het testen van aero onderdelen.
[ Voor 13% gewijzigd door SnowDude op 08-06-2015 10:47 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
@snowdude, het is geen traction control.
Asfalt uitloopstroken, groot verschil in motorvermogen wat nog eens geholpen wordt door DRS, Maldonado die zich gedraagt, nee dan is er weinig kans meer op een SC. Ze zijn zover doorgeschoten in hun eco-cup en kostenbesparingen dat de ziel wel uit de fles is.Phusebox schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:35:
[...]
Dat er minder SC situaties zijn ligt naar mijn idee, zoals eerder aangegeven, aan het feit dat niemand tijdens de race ooit voluit gaat, zie de rondetijden.
Als je niet op de limiet hoeft te rijden gebeuren er ook minder incidenten en dus minder SC'S.
[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 08-06-2015 10:48 ]
Uit dat artikel: Cruise Control: disabled for race/qualifying.alexbl69 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:42:
[...]
Maar ze rijden toch nooit met cruise control? Dé sleutel tot snelle rondetijden is altijd geweest dat je een bocht zo moet rijden dat je exit-speed zo hoog mogelijk is. Vervolgens accelereer je het hele rechte stuk dat daarna komt.
Als de praktijk nu wordt dat die acceleratie om welke reden dan ook (brandstofbesparing) niet het volledige rechte stuk wordt uitgevoerd, dan heeft dat direct invloed op de manier waarop de bocht ervoor wordt genomen. Een bocht kan namelijk wel eens sneller worden genomen, als de exit-speed niet allesbepalend zou zijn. Maar dit vergt een zeer tegennatuurlijke manier van rijden, de coureurs zouden tegen alles wat ze ooit geleerd hebben in moeten gaan.
But then again, ik sta met de huidige auto's, techniek en restricties nergens meer van te kijken.
CC is in gebruik bij het testen. Aero upgrades test je vaak door met constante snelheid te rijden. Dus dan moet je op het rechtestuk van Barcelona bijv iedere ronde precies 215 km/u rijden. Op die manier kan het team met de sensors precies meten of de upgrades de downforce geven die ze vanuit de windtunnel verwachten.
Als de coureur precies 215 moet rijden schommelt de snelheid teveel en is de meting onzuiver.

Met die Renault kon Max niks aanrichten en met DRS was het voor Vettel ook wel erg simpel allemaal. Dat waren de hoogtepunten wel volgens mij.
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Vragen over hoe Sport1, Sport1Go of wat dan ook te ontvangen zijn offtopic en zullen in de prullenbak verdwijnen.
Welke zender zendt wat uit?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.