Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.582 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
vhal schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:20:
De Megane 4 Estate is ook bekend geworden...

[afbeelding]
[afbeelding]

Weliswaar GT trim maar desondanks :9 Ben benieuwd hoe de burgertruttenuitvoering er uit zal zien.
Erg mooie bak en wat mijn persoonlijk verraste: vierwielbesturing ook voor de Megane!

Lastige keuzes ik moet nog een jaar, maar nieuwe megane, of 14% Focus nog door blijven rijden volgend jaar...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
dfrenner schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Erg mooie bak en wat mijn persoonlijk verraste: vierwielbesturing ook voor de Megane!

Lastige keuzes ik moet nog een jaar, maar nieuwe megane, of 14% Focus nog door blijven rijden volgend jaar...
Vierwielbesturing is ook op de hatchback leverbaar, dus dat zou je toch eigenlijk niet moeten verrassen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PauseBreak schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:35:
Vierwielbesturing is ook op de hatchback leverbaar, dus dat zou je toch eigenlijk niet moeten verrassen :P
Dat heb ik dus compleet gemist ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:22

RvL

Is altijd even afwachten hoe het er in het echt uit ziet. Vooral formaat vind ik lastig in te schatten. Op basis van deze foto zou ik inderdaad zeggen dat hij wat aan de kleine kant is.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RvL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:38:
Is altijd even afwachten hoe het er in het echt uit ziet. Vooral formaat vind ik lastig in te schatten. Op basis van deze foto zou ik inderdaad zeggen dat hij wat aan de kleine kant is.
Optisch lijken al die auto's die door Van den Acker zijn getekend kleiner dan ze zijn. Ik werd laatst ingehaald door de nieuwe Espace en ik vond het best een kleine auto. Parkeer je er naast dan valt op dat het echt wel een grote bak is. Hetzelfde geldt voor de Talisman. Als je die ziet staan bij de dealers dan denk je niet meteen "Goh, grote auto zeg". Dat komt pas als je er omheen loopt :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Ik vind de huidige Scenics van afstand ook niet zo denderend groot, totdat je er in gaat zitten danwel spullen in gaat laden. Dan merk je toch dat het allemaal wat ruimer bemeten is dan een Clio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:49
Ik klop ook alvast aan in dit topic. Per 12 maart mag ik rond rijden in een nieuwe Megane GT-Line Hatchback! Vanaf het eerste moment dat ik de foto's online zag komen van het nieuwe model was ik al onder de indruk en gelukkig ook na het rondrijden. ;)
Het kwam ook net uit want de meeste dealers gaven aan dat ik maar geduld moest hebben tot "ergens" in maart alvorens ze beschikbaar kwamen om een proefrit te kunnen maken. Renault Nederland was al helemaal behulpzaam door "dit voorjaar" te melden.

Specs:
Renault Megane dCi 110 GT-Line
Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen inclusief
R-Plug & Radio
Pack Easy Park Assist
Kleur Gris Titanium

Foto's volgen nog. :D

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 21:24
Gefeliciteerd! klinkt goed 8)

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:44
Hammetje schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:33:
Vraagje tussendoor; ik wil mijn Twingo 1.2 Initiale uit 1999 gaan verkopen. Op marktplaats een beetje zitten kijken naar Twingo's in vergelijkbare conditie/ leeftijd/ km's, maar daar valt het me op dat de prijzen nogal uiteenlopen.

Het gaat om een Twingo met de volgende 'specs':
- 1.2 Sport
- Uitvoering: Initiale
- Lederen bekleding
- Airco (volledig werkend)
- APK tot 25-10-2016
- 4 nieuwe banden (augustus 2015)
- 280.000KM

Op 285.000KM moeten de bougies, oliefilter en luchtfilter worden vervangen (zijn vervangen bij 265k).

Ziet er nog zeer netjes uit, zowel van binnen als van buiten. Auto is zeer goed onderhouden, keurig volgens onderhoudsschema (aantoonbaar met onderhoudskaarten).

Nadelen:
Lichte beschadiging leer van bestuurdersstoel
Hoedenplank is aan vervanging toe

Wat is een realistische vraagprijs? Ik zit zelf te denken aan 1500 euro. Is dat volgens jullie realistisch?
De dealer wil er, na veel moeite, 800 euro voor geven. Voor dat geld maak ik er liever een tweaker blij mee. Bij deze, zoek je nog een leuke goed onderhouden Twingo voor een mooie prijs? DM / mail me. 800 euro is dus vast, niet onderhandelbaar!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Leuk item over de nieuwe Alpine.

[YouTube: https://youtu.be/6Yh0EPB9m8Q]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Mooi om te zien inderdaad! Ook bekende wegen in het filmpje, net als de berg die ze oprijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Beste Tweakers,

Momenteel rijd ik in een Megane II Grand Tour Phase 2 van bouwjaar 2006, op diesel. De auto heeft inmiddels meer dan 307.000 Km gereden en begint wat problemen te geven. Een paar maanden terug hield de auto bij stevig optrekken in. In het display een melding over de injectoren/verstuivers. Even ergens gestopt, de auto opnieuw gestart en het probleem was gelukkig weg. Volgens mijn garage kon het in de toekomst wel opnieuw gebeuren.

Gisteren dus weer hetzelfde euvel. Dit heeft mij doen besluiten om te gaan zien naar een andere auto.

Opties zijn in ieder geval de Megane 3 voor of na de facelift. Ook de Laguna scoort bij mij hoog. Ergens vanaf bouwjaar 2012 en minder dan 100.000 Km op de teller.

In Nederland kom ik over het algemeen alleen de 1.5 Dci motoren tegen. Het liefste zou ik een wat steviger motor hebben en dan kom je in Duitsland ook de 1.6 Dci en de 1.9 Dci tegen voor de Megane en de 2.0 Dci (150 / 173 / 178 PK) voor de Laguna.

Ik heb door het lezen op dit forum al wel begrepen dat de 2.0 Dci een prettige motor is. De 1.6 Dci is volgens mij ook wel oké. De vraag die ik heb of er problemen bekend zijn met de 1.9 Dci (buiten het hogere normverbruik t.o.v. de 1.6 Dci). Overigens, mochten er ook problemen met de andere motoren zijn hoor ik dit ook graag natuurlijk.

Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?

Onder andere deze gezien
http://ww3.autoscout24.nl...56138?pr=0&fromparkdeck=1
http://ww3.autoscout24.nl...87635?pr=0&fromparkdeck=1
http://ww3.autoscout24.nl...38778?pr=1&fromparkdeck=1

Alvast bedank.

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Michiel, ik zie dat je ook over de grens kijkt, en aldaar is de megane ook met de 2.0 dci geleverd: http://suchen.mobile.de/f...scription=gt&pageNumber=1

Deze variant is in Nederland slechts een paar maanden aangeboden, bijtelling blablabla, dus die werd in 2009 meen ik al weer van de lijst gehaald. Maar dan heb je wel de leukste!

Zelf ben ik compleet verknocht aan de laguna 2.0dci gt, vanwege de geweldige motor (na chiptuning bijna magistraal te noemen), de wegligging dankzij 4control, en de super stoelen. Ik ben redelijk thuis in dit model, en het enige aandachtspunt dat ik weet te noemen zijn rammeltjes in het dashboard/deuren etc. Een goede garage haalt deze echter moeiteloos weg (schuim/foam/schroefje) en dan rijd je in een zeer stille auto (zie decibellentest, is in vergelijking met concurrentie gewoon een feit). Na 2 ton spreken we wel eens over inruil, maar dat ding vreet de kilometers zo soepel op en biedt zoveel plezier dat we hem eigenlijk gewoon naar de 4 ton willen brengen. Voor zover deze totaal onbevooroordeelde bijdrage:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Denk de eerste vraag die je moet beantwoorden is of het een laguna of een megane wordt.
De laguna is van binnen toch nog wel wat groter en de stoelen zijn in een laguna standaard op hoog niveau. Prijzen zijn relatief laag omdat grote auto's in NL nou eenmaal niet populair zijn. Nadeel is uiteraard dat de Laguna een stuk zwaarder is en dus enkele wegenbelasting klasses hoger valt en ook in verzekering wat duurder is.

Techniek is bij beiden goed in orde net als de betrouwbaarheid. Als je de ruimte van de laguna niet nodig hebt zou ik op zoek gaan naar een megane, scheelt in de maandelijkse kosten. Daarnaast is het aanbod groter.

Je budget ligt rond de 10k aan je links te zien?

Als je een laguna zoekt, zoek een GT (180 pk), zijn standaard zeer compleet uitgerust maar hebben bovenal standaard zeer aangename kuipstoelen die echt heel aangenaam zitten. De 2.0 dci is een probleemloze motor, geen oprekkende kettingen oid. Enige waar je met de Laguna op moet letten is dat je 1 pakt met tom tom of R-Link (ook die zijn er in de laatste bouwjaren). DVD navigatie laten voor wat het is, wordt niet meer geupdate (laatste update 01-2013). Daarnaast heeft de GT vierwielbesturing, en dat is toch wel echt bijzonder prettig, goede wegligging, kleine draaicirkel, het is alsof je in een clio 2 rijdt.

In het geval van een megane heb je in elk geval een zeer royaal aanbod. De 1.5 dci 110 voldoet echt goed maar wat extra pit kan idd geen kwaad als je van doorrijden houdt. De 1.9 dci is de laatste iteratie en volledig uitontwikkeld, zitten geen kinderziektes meer in, kent een vrijwel vlakke koppelkromme en bijna perfect lineaire vermogens opbouw. In het kort, tussen 1750 en 4000 toeren gaat die als een kanon. Heeft wel een distributieriem die om de 120k moet. De 1.9 dci is te chippen naar 160 pk en een belachelijk koppel (400 tot 420 Nm). En ze lopen moeiteloos 5 ton+ (9 ton is geen uitzondering). Daarnaast ook gewoon zuing, 1 op 18 geen probleem.

De 1.6 dci is gebaseerd op de 2.0 dci, dus ook een ketting, cilinder ontwerp etc., alleen de in/uitlaat kleppen zijn niet meer kruislings gescheiden maar zitten naast elkaar. Voor de rest een heel fijn blok met een goed karakter maar nog in de begin fase, dus zeker een mooi koppelverloop maar i.v.m. de 1.9 nog wat jong van karakter zullen we maar zeggen ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door melcon op 26-02-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Hoi Melcon en Maggoo,

Thanks voor de super snelle reactie. Ik had wel gehoopt op een reactie maar zo snel!!

Het budget ligt ergens rond de 12.500 á 15.000. Je moet natuurlijk bij Duitse import ook nog rekening houden met de kosten van het invoeren + BPM.

Die GT uitvoering met 2.0 is inderdaad super. Ziet er tof uit en zal ook vast zo rijden ga ik vanuit. Mij leek de gulden middenweg de 1.6 of de 1.9. Ook qua verbruik schiet de 2.0 aardig omhoog. Maar wel een vette bak!

Gevoelsmatig heb ik meer met de Laguna, maar mijn vriendin let ook een beetje op het budget (al koop ik de auto zelf) en met name de GT is wel wat hoger geprijsd dan een Megane.

Dat van die riem versus de ketting is idd wel een dingetje. Mijn huidige auto heeft ook een riem die om de 120k vervangen moet worden. Dat maakt voor mij het wel lastig om door te investeren. Want zo'n riemwissel + grote beurt kwam mij bij 240k uit op een kleine 1.000 euro. Als je dat niet hebt, hmm. Aan de andere kant, dat is nu eenmaal de prijs van autorijden.

Als de Megane in de juiste uitvoering voorbij komt liefst GT-Line en Gordini blauw) dan ben ik verkocht denk ik. Goh... volgens mij heb ik die zelf net gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dion_b schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:38:
Als we het toch over audio hebben...

Kan een van jullie dit geval identificeren?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/oTict62EfKZX2KLxj3eTMjWI/full.jpg

Carminat lijkt me duidelijk, maar dan...?

Reden dat ik het wil weten is dat ik graag een USB-ingang wil hebben en mooie dingen lees over Yatour apparaten (bijv de YTM06-REN8). Die dingen hebben uiteraard compatibility lijsten (incl foto's) maar daar zie ik mijn geval niet op terug, niet bij de wel ondersteunde varianten, ook niet bij de niet ondersteunde :o

Het zit iig in een Megane (II) Grand Tour 2005.
Joopieboy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:39:
Ik zou zeggen trek hem even eruit dan kan je het type nummer en serie nummer zo overnemen. :+
Goed, identificatie is ondertussen duidelijk: Carminat 1 SH3 Monochrome, zowaar met navigatie niet eerder opgemerkt, sowieso niet gewenst dus niet gemist.

Dan gelijk probleem: voorzover ik kan achterhalen is geen enkel van de Yatour apparaten of concurrenten compatibel met dit ding :(
PauseBreak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 09:56:
[...]

Zo snel niet. Ik zal vanmiddag even in mijn dashboardkastje kijken hoe dat ding heet enzo :)
Des te relevanter nu, aangezien andere opties weg lijken te vallen. Heb je nog iets in je dashboardkastje gevonden?

Edit:
Het is hopelijk niet de Renault Audio Connection Box?
Nicht kompatibel mit :
- Carminat Navigationssysteme
:'(

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 27-02-2016 12:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
_O_

Heb jij weer. :+

En een GROM Audio module? :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zijn die er voor Renault dan? Kon het iig niet vinden in de Grom lijsten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Excuus, alleen peugeot/citroën zie ik. :/

Heb je hier misschien wat aan?
http://www.motrade.nl/ind...group_id=20000090&lang=nl

[ Voor 58% gewijzigd door Joopieboy op 27-02-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

De Megane zat weer te bléren dat het oliepijl te laag was. Niet echt iets nieuws onder zon, eigenlijk wist ik het wel (de 1.2 TCe lust wel een slokje) maar ik was te laks om een 5 liter can met 5W40 te bestellen op internet. Gelijk afgestraft dus :P

Enfin, even naar de dealer gereden (lang leve de Renault minute service) en ze hebben hem zowaar kosteloos weer gevuld _/-\o_

In de tussentijd even gekeken naar de nieuwe Megane (5d) , ik moet zeggen dat de hatchback er best netjes uitziet. Interieur lijkt ook flinke stappen gemaakt te hebben tov van de oude '3'.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Is dat iets voor alle 1.2TCe's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
dion_b schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:52:
[...]

[...]

Goed, identificatie is ondertussen duidelijk: Carminat 1 SH3 Monochrome, zowaar met navigatie niet eerder opgemerkt, sowieso niet gewenst dus niet gemist.

Dan gelijk probleem: voorzover ik kan achterhalen is geen enkel van de Yatour apparaten of concurrenten compatibel met dit ding :(

[...]

Des te relevanter nu, aangezien andere opties weg lijken te vallen. Heb je nog iets in je dashboardkastje gevonden?

Edit:
Het is hopelijk niet de Renault Audio Connection Box?

[...]

:'(
Ach sorry, helemaal vergeten te controleren man. Ik ga zo boodschappen doen, dus ik zet het in mijn telefoon als reminder. Zal deze post wel even editen met een foto van wat het is als ik weer thuis ben.

Edit: Het is dus wel die Audio Connection Box. Exact dat ding. Wat voor jou dan misschien wel een uitkomst is, en waarvan ik zeker weet dat het werkt, is een Parrot MKi9200 eraan knopen. Het enige is dan wel dat je de stuurwielbediening verliest.
Hij staat er wel wat om bekend ja. Zeker de 1.2TCe's met 120/130pk uit de eerste jaren dat dat blok werd aangeboden. Het schijnt (let wel: schijnt) nu beter te zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door PauseBreak op 27-02-2016 14:19 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
115pk is dan wat beter geregeld dan of het het ook wel? Maar latere modeljaren dan weer minder last van?
Puur ter oriëntatie overigens hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:53:
115pk is dan wat beter geregeld dan of het het ook wel? Maar latere modeljaren dan weer minder last van?
Het is allemaal hetzelfde blok eigenlijk. Alleen de 90pk versie verschilt een klein beetje qua hardware t.o.v. de 115 - 130pk versies. Overige verschillen zijn puur de software (dus 110 - 115 - 120 - 130pk). Latere bouwjaren zijn wel beter inderdaad.

Overigens zijn het wel blokken die enorm zuipen op autosnelwegtempo. Met 130km/h doen ze makkelijk 8,0l/100km of slechter. Met jouw kilometrage en rijstijl zou ik verder kijken :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Joopieboy schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 13:53:
Ik heb de 1.2 TCe 115PK variant, auto is van 2012, (eerste facelift dus niet die met het nieuwe neusje). Gelukkig is het verbruik niet zo erg zoals je hoort bij de wagens van VAG maar hou rekening met 1l per 10000 km ofzo. Kan beter of slechter uitpakken. Eerlijk gezegd voldoet de 1.2 115 wel in de Megane maar het houdt niet over als je wat meer pit zoekt. Nadat de turbo zijn werk heeft gedaan heb je een astmatische 1.2 hond onder je motorkap zitten. Tot zo'n 130-135 km/h merk je daar niet zo heel veel van. Zou dan eerder kiezen voor de TCe 180 ofzo. Voor mij is de 115 voldoende, verbruik is ook redelijk met 1:14 a 15 (berekend)

Ik weet niet hoe de 'nieuwe' 1.2 TCe130 is met olieverbruik. De 1.4 Tce 130 zou ik laten staan, het benzineverbruik is hoog te noemen (1:11).

Diesels heb ik geen idee van....

[ Voor 19% gewijzigd door vhal op 27-02-2016 14:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:51

Snuffel

Vroem!

Zo, mijn cabrio mag weer een jaartje door, nieuwe APK erop.
Altijd weer afwachten met zo'n ouwe bak :)

nutteloze info verder maar goed....

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Snuffel schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:47:
Zo, mijn cabrio mag weer een jaartje door, nieuwe APK erop.
Altijd weer afwachten met zo'n ouwe bak :)

nutteloze info verder maar goed....
Ja, zo zonder foto's is het wel wat nutteloos ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-10 01:11
Gisteren wezen proefrijden met een Megane Estate (Parisienne) uit 2011. Zit nog de 1.6 motor (110pk) beviel me goed. Qua ruimte ruim genoeg en genoeg vermogen voor mijn doen. Deze zal vooral gebruikt worden binnen en rondom de gemeente waar we wonen. En eenmaal per jaar een vakantie en familiebezoek naar de andere kant van het land. Twijfel nog een beetje om verder te kijken voor de 1.4TCE (130pk) qua zuinigheid maar ook wel het vermogen. Maar lees wisselende verhalen over het verbruik. Wat ik op Spiritmonitor zie is dat de 1.6 juist zuiniger is dan de 1.4TCE. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Hebben ook nog de mogelijkheid om de Laguna estate 2.0 (2007/110.000km) over te nemen van mij schoonouders voor inruil prijs (min een beetje) maar twijfel omdat ik deze minder mooi vind en het verbruik. Denk dat het onderhoud ook hoger zal zij dan bij een Megane, of valt dat mee?

Terwijl ik stond te wachten voor de proefrit nog even staan kijken bij de Espace Initiale (wat een gevaarte is dat!) en staan kwijlen bij de Talisman (wat een mooie auto is dat om te zien!)

[ Voor 9% gewijzigd door lookslikeyou op 27-02-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De 1.4TCe is geen zuinige motor, dus als je het daarom te doen is zou ik het zeker laten. Daarbij komt ook dat de 1.6 16V heel erg goed loopt op LPG, dus dat zou ook een optie zijn.

Een Laguna Estate is echt wel een klasse hoger dan een Mégane. Dat merk je aan alles. Qua verbruik zal het wel wat meevallen, al is de 2.0 (zonder turbo) geen zuinigheidswonder. Het is wel een heel prettig blok om mee te rijden en vooral ook erg 'hufterproof'. Voor wat betreft onderhoud zal het elkaar niet veel verschillen. Ja, onderdelen zijn wel wat duurder voor een Laguna, maar de Laguna III is een van de meest betrouwbare wagens die je kunt kopen.
Als je het kunt hebben, zou ik persoonlijk voor de Laguna gaan. Mits dat een Laguna III is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Het is (helaas) de Laguna II. Maakt dat veel uit qua betrouwbaarheid? Ik heb wel begrepen je het beste met een weide boog om een Laguna van voor 2005 heen kan lopen. Maar dat die daarna beter zijn.

De Megane of mogelijk de Laguna zal de Mitsubishi Lancer Wagon vervangen welke kuurtjes begint te vertonen. Ik zal er niet veel in rijden aangezien ik in een Twingo rond rijd (van mijn vriendin :+ ) omdat ik het verste weg werk. Maar dan weet ik iig dat ik niet verder hoef te kijken voor de 1.4TCE wat betreft zuinigheid. Bedankt

[ Voor 10% gewijzigd door lookslikeyou op 27-02-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mja, uit 2007, is dat de tenaamstellingsdatum of de fabricagedatum? In principe moet je een Laguna II phase 2 uit 2007, en eind 2006 (qua fabricagedatum dus) wel kunnen kopen, maar een Laguna III is wel een betere auto. Zowel qua comfort, onderstel als betrouwbaarheid merk je dat wel.

Hoe dan ook, met de 2.0 zit je wel gebakken. Daar hoef je geen problemen mee te verwachten, zeker niet met zo'n lage kilometerstand. Enige dat je even na moet kijken is hoe het zit met het onderhoud, maar dat kan je gewoon vragen dus dat zal niet zo'n probleem zijn :P

Hét voordeel van zo'n ongewilde auto is natuurlijk wel dat je vrijwel geen afschrijving meer zult hebben, dus dat verschil kan je in onderhoud steken (of op de bank zetten :+). Ik zou me geen al te grote zorgen maken over een Laguna II uit 2007 als ik eerlijk ben. Zeker niet als je de auto al kent.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Duidelijk verhaal bedankt! Weet inderdaad dat ik mij over het onderhoud geen zorgen hoef te maken, ding is tip top in orde. De grootste nadelen die ik kan bedenken is alleen dat ik hem minder mooi vind, on-zuiniger is en een trekhaak heeft waardoor andere hem steeds willen lenen voor hun aanhanger te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
lookslikeyou schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:54:
Duidelijk verhaal bedankt! Weet inderdaad dat ik mij over het onderhoud geen zorgen hoef te maken, ding is tip top in orde. De grootste nadelen die ik kan bedenken is alleen dat ik hem minder mooi vind, on-zuiniger is en een trekhaak heeft waardoor andere hem steeds willen lenen voor hun aanhanger te trekken :+
Het is niet toevallig een afneembare trekhaak? Als het dat wel is zou ik die trekhaak gewoon "kwijtraken" namelijk :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:51

Snuffel

Vroem!

PauseBreak schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:26:
[...]

Ja, zo zonder foto's is het wel wat nutteloos ;)
Maar die staan al in de OP :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb interesse in een Laguna 1.6 16v van 2006, maar na het lezen van het verhaal van hierboven -O-

Ik vrees dat ik de Laguna's dan maar moet vergeten.

Ik heb het vaker gehoord en de aanschaf van een Laguna van voor 2007 is waarschijnlijk onverstandig lijkt me?

[ Voor 70% gewijzigd door Daniel36 op 28-02-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58
Iemand een idee hoe ik de matten van mijn megane 2013 weer een beetje proper krijg ? Deze zijn echt uber smutzig zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Daniel36 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:18:
Ik heb interesse in een Laguna 1.6 16v van 2006, maar na het lezen van het verhaal van hierboven -O-

Ik vrees dat ik de Laguna's dan maar moet vergeten.

Ik heb het vaker gehoord en de aanschaf van een Laguna van voor 2007 is waarschijnlijk onverstandig lijkt me?
Nou ja, een Laguna II met de 1.6 16V zal een van de goedkoopste uitrustingsniveaus hebben (want instapmotor) en dus zit daar minder op dat kapot kan gaan. De 1.6 16V hoef je je sowieso geen zorgen om te maken, dat is de K4M motor die al jaren wordt gebruikt in het Renault-Nissan gamma (en nu is/wordt uitgefaseerd ten faveure van de 0.9TCe/1.2TCe).

Bij Laguna van die jaren geldt gewoon dat je goed moet kijken naar de onderhoudsgeschiedenis, hoe vaak het ding is gewijzigd van eigenaar (sowieso handig om naar te kijken) en vooral ook of alles werkt zoals het hoort te werken. Als je er zelf dus voldoende van af weet kan je volstaan met een erg grondige proefrit en inspectie, en anders even iemand meenemen die er genoeg van af weet en/of de auto laten keuren voor aankoop.

De "horror-Laguna's" zijn die vanaf introductie (2001) tot en met 2004. Vanaf 2005 en 2006 wordt het snel beter, maar je moet ze altijd echt even goed nakijken. Dus echt even alle elektronica goed nalopen en daar echt even je tijd voor nemen.
Galaxis schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:36:
Iemand een idee hoe ik de matten van mijn megane 2013 weer een beetje proper krijg ? Deze zijn echt uber smutzig zeg maar.
Stofzuigen, uitkloppen, in de wasmachine (mits die groot genoeg is), laten drogen, uitkloppen en klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 28-02-2016 14:52 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
PauseBreak schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:56:
[...]

Het is niet toevallig een afneembare trekhaak? Als het dat wel is zou ik die trekhaak gewoon "kwijtraken" namelijk :+
Haha helaas niet :P

Woensdag nogmaals proefrijden maar dan gaat mijn vriendin rijden zij is er nog niet van overtuigd zie wil liever iets hogers (ala Qashqai) i.v.m. de kleine erin zetten. Ik ben al overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De laguna II phase II is in principe net zo betrouwbaar als de laguna 3 (Afgaande op de pech statistieken), dus een mooie hoef je niet te laten staan. Met de phase II werdt de basis gelegd voor het programma commitment op betrouwbaarheid/kwaliteit wat gestart was naar n.a.v. de problemen met de phase I. De laguna 3 heeft daar uiteraard ook van geprofiteerd. Interieur van de phase II is ook een stuk mooier dan de phase I (niet zo gedateerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

Daniel36

vernieuwde formule

Bedankt PauseBreak en melcon.
Ik ben erg onder de indruk van de Lagune phase II grand tour.
Alleen lijkt het erop dat we de huidige rammelkast weer gaan reanimeren, dus het zal weer moeten wachten, helaas... :'(

Maar ik denk dat er op termijn wel een mooie Laguna komt, prachtige wagen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Rijdt ook erg goed, de phase I was nogal zweverig, de phase II strak maar nog steeds comfortabel waar de laguna 3 wat aan de harde kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:12:
Rijdt ook erg goed, de phase I was nogal zweverig, de phase II strak maar nog steeds comfortabel waar de laguna 3 wat aan de harde kant is.
Het hangt ook af van de motorisering. Ik reed de 2.2dCi 16V en die was echt wel stevig geveerd. Aan de harde kant zelfs als je van de autosnelweg af was en over klinkerweggetjes reed. De wat minder stevig gemotoriseerde broers waren stukken comfortabeler. Dat is ook bij de Laguna III zo, al is die over het algemeen wel harder gedempt dan de Laguna II.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:38
Afgelopen vrijdag is er weer een nieuw hoofdstuk toegevoegd aan de reparatiegeschiedenis van onze Clio 1.6 RXE. Na de compressietest van 2 weken geleden is er nu een nieuwe lambdasonde ingezet. Dit om het vermogensverlies te herstellen. Helaas lijkt ook dit niet te helpen. Mijn monteur weet nu ook niet meer wat het zou kunnen zijn, zeker ook omdat uitlezen geen storingen geeft die er iets mee te maken kunnen hebben. Iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn? Zodra het ook maar enigszins heuvel/bergopwaarts gaat loopt de snelheid snel terug. Hetzelfde als er tegenwind staat..

Wat wel werd geconstateerd was dat er 2 barstjes in het uitlaatspruitstuk zitten, maar dat had volgens de monteur weinig te maken met het vermogensverlies. Wel dus op zoek naar een 'nieuwe'. Want bijkomend nadeel daarvan is dat ik de blower/verwarming in de auto niet aan kan zetten omdat hij dus uitlaatgassen de auto instuurt. Lekker met dit weer..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Is het niet tijd om naar iets anders te gaan kijken? Mijn vorige Clio had ook enorm veel problemen. Die had ik bij nader inzien al veel eerder weg moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Tsja, helaas zijn we ook bezig met een nieuw huis, en heeft dat qua uitgaven even voorrang. Vervelend ook is dat de auto het in principe gewoon doet, dus dat er geen onmiddelijke noodzaak is voor een nieuwe.

Daarbij zijn het ook steeds relatief kleine reparaties, waardoor het betaalbaar lijkt. Hoewel het op de inmiddels langere termijn een leuk nieuw auto'tje was geweest.. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Malfunctions op 29-02-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Injectiesysteem is in orde? Dus inclusief het traject vanaf brandstofpomp en leidingen en filters naar de motor?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waarmee leest je monteur hem uit? Universeel of de clip? Gezien je het euvel eenvoudig kan reproduceren (heuvelop gaan rijden), zou ik een keer de clip er aan hangen en gaan rijden. Dan zie je vanzelf op de clip waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Goede vragen, waarvoor dank. Ik moet wellicht even vermelden dat ik zelf 0,0 verstand heb van auto's en onderdelen. Ik ken en begrijp de meeste basisprincipes van hoe een auto werkt, maar vraag me niet welk onderdeel waar zit. :)
PauseBreak schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:04:
Injectiesysteem is in orde? Dus inclusief het traject vanaf brandstofpomp en leidingen en filters naar de motor?
Hierop kan ik dus geen zinnig antwoord geven. Afaik werkt dat naar behoren, de monteur heeft er niets over gezegd, en uitlezen gaf daar ook geen melding over. Filters zijn volgens mij 2 jaar geleden iig vervangen bij aanschaf.
melcon schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:19:
Waarmee leest je monteur hem uit? Universeel of de clip? Gezien je het euvel eenvoudig kan reproduceren (heuvelop gaan rijden), zou ik een keer de clip er aan hangen en gaan rijden. Dan zie je vanzelf op de clip waar het mis gaat.
Ook hier kan ik weinig anders zeggen dan dat hij een zendertje via een aansluiting onder mn asbakje aansluit, en dat communiceert met een tablet. Ik gok dat dat universeel is, want op die tablet staan allerlei merken in het beginscherm. Waarna je het juiste merk+type selecteert en er tests gaan lopen.

Helpt het dan om er een stukje mee te gaan rijden terwijl dat spul aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Je kunt vaak zien (met grafieken) wat bijvoorbeeld het injectiesysteem doet. Dit kan soms met universele systemen maar CLiP kan dit sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als iemand een mooie Laguna 2 phase 2 3.0V6 Initiale hatchback weet... Ik ben er naar op zoek.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:19:
Dit zou ik sowieso gaan doen en juist ook omdat het bij duidelijke omstandigheden terugkomt verwacht ik dat je daar wel een probleem gaat vinden in het brandstofsysteem.
Malfunctions schreef op maandag 29 februari 2016 @ 14:47:
Hierop kan ik dus geen zinnig antwoord geven. Afaik werkt dat naar behoren, de monteur heeft er niets over gezegd, en uitlezen gaf daar ook geen melding over. Filters zijn volgens mij 2 jaar geleden iig vervangen bij aanschaf.
Die filters kun je eigenlijk het beste jaarlijks laten vervangen. Is ook helemaal niet veel werk. Trouwens, heb je dit probleem ook onder vollast? Dus even terugschakelen en dan echt vol gas geven?
Ook hier kan ik weinig anders zeggen dan dat hij een zendertje via een aansluiting onder mn asbakje aansluit, en dat communiceert met een tablet. Ik gok dat dat universeel is, want op die tablet staan allerlei merken in het beginscherm. Waarna je het juiste merk+type selecteert en er tests gaan lopen.

Helpt het dan om er een stukje mee te gaan rijden terwijl dat spul aangesloten is?
Dat is een universeel systeem inderdaad. Klinkt als hetzelfde systeem dat mijn garagist gebruikt en die kan daarmee gewoon real-time alle Renault-Nissan blokken uitlezen. Het kan sowieso geen kwaad om dit eens te doen. Dat kan het probleem heel makkelijk inzichtelijk maken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is inderdaad universeel spul, kan vaak ook wel live uitlezen maar niet altijd. Zo als hostler aan geeft kan de clip het sowieso en dat is wel wat je hier eigenlijk zou moeten doen, vooral omdat het probleem eenvoudig reproduceerbaar is.

Phase II V6'en zijn zeldzaam, volgens mij staan er in DL 2 te koop, in NL weet ik er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
evilution schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:02:
Als iemand een mooie Laguna 2 phase 2 3.0V6 Initiale hatchback weet... Ik ben er naar op zoek.
Zoals melcon al zegt moet je dan naar het aanbod in het buitenland kijken. Die specifieke uitvoering kom je niet veel tegen in Nederland. Ik heb even snel op mobile.de gekeken en daar staan er op dit moment geen op. Dat wordt een uitdaging.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Vandaag een Megane Estate (Parisienne) gekocht uit 2011 met 75.000km, fijn geholpen en tot een eerlijke prijs gekomen! Ingeruild Woensdag afspraak maken wanneer die officieel van ons wordt.

Een plaatje om het af te maken:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rmusters/image1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door lookslikeyou op 01-03-2016 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd, fijne reisauto ga je vast van genieten!
Je plaatje linkt trouwens naar je email, dat werkt niet voor ons ;)
PauseBreak schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:13:
[...]

Zoals melcon al zegt moet je dan naar het aanbod in het buitenland kijken. Die specifieke uitvoering kom je niet veel tegen in Nederland. Ik heb even snel op mobile.de gekeken en daar staan er op dit moment geen op. Dat wordt een uitdaging.
Beter zoeken :P :o

https://suchen.mobile.de/...scription=V6&pageNumber=1

2e is wel grand tour maar dat mag de pret niet drukken 8)

[ Voor 87% gewijzigd door melcon op 01-03-2016 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:43:

[...]

Hmm, vreemd, die zaten er bij mij niet tussen. Ik kreeg enkel de Laguna III Coupé te zien O+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
het zijn er ook maar 2 :+ de laguna coupe V6 is natuurlijjk nog veel <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Iedereen bedankt voor de tips! Als het uitlaatspruitstuk gevonden is en gemonteerd wordt zal ik vragen of we rijdend de tests kunnen doen. De uitkomst daarvan zal ik weer delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Habba habba :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:38

Wok

Dakloos...

20 inch staal met wieldoppen 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Donders haha! Wel opvallend mooie wieldoppen, je moet wel goed kijken voor je het door hebt.
20 inch is puur door het verbruik ingegeven, het rolt veel makkelijker zo lang je de banden niet al te breed maakt. (Zie ook mountainbikes met 28 inch, fietst ook veel makkelijker). Het zal nooit mijn auto worden maar het is wel duidelijk dat hele hordes gezinnen dit ding gaan kopen :P (mijn vriendin heeft het wel eens gesuggereerd :+ eheum haha O-) )

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 01-03-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wok schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:45:
20 inch staal met wieldoppen 8)7
En naar eigen smaak aan te passen met die inlegstukjes _O- oOo oOo oOo

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

20".... Kom ik aan met m'n lullige 19" bandjes :P

Ze zijn inderdaad wel vrij smal (195/55R20), ik hoop dat dat de prijs ook een beetje drukt want anders wordt je er als prive-rijder niet erg vrolijk van. Erg veel keuze heb je in ieder geval niet, want de enige band die ik in die maat vind is van Continental. Winterbanden lijkt al helemaal geen keuze in te zijn.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RvL schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:43:
20".... Kom ik aan met m'n lullige 19" bandjes :P

Ze zijn inderdaad wel vrij smal (195/55R20), ik hoop dat dat de prijs ook een beetje drukt want anders wordt je er als prive-rijder niet erg vrolijk van. Erg veel keuze heb je in ieder geval niet, want de enige band die ik in die maat vind is van Continental. Winterbanden lijkt al helemaal geen keuze in te zijn.
Bridgestone heeft ze ook. Dit soort karrewielbanden kwam je tot voor kort niet tegen, dus de vraag was er ook niet. Zal met een paar jaar wel verbeteren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:57

CWH

MartijnA3 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:30:

Weten jullie of de radio gewoon van een slechte kwaliteit is of zijn het de speakers? En is vervangen makkelijk? Weet niet of ik hier 3 jaar zo mee rond wil rijden.
Ik heb zelf in mijn RS, waar ik vooral het laag slecht/niet aanwezig vond, een Pioneer TS-WX710A in laten bouwen.
Nu klinkt het geheel een stuk meer gebalanceerd! Echt geweldig nog niet natuurlijk maar een heel stuk beter en het geld waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een RS en dan druk maken om de radio? :+

Vandaag het nieuwe model RS zien rijden, wit, volgens mij verlaagd. Gave auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Bedankt. Link aangepast. Kon hem zelf wel zien maar vergeten te controleren op een andere pc/browser.
Wel behoorlijk wat (design) stappen gemaakt in al die jaren. Weet nog dat mijn ouders rond 97/98 een Renault (toen nog Megane) Scenic reden. Dat was voor eerst dat ik "ruim" kon zitten in het midden. Zaten overal kleine vakjes en opberghoekjes, erg praktisch. Het is er allemaal alleen maar beter op geworden zo te zien.

[ Voor 42% gewijzigd door lookslikeyou op 01-03-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vkv Gorinchem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Nee VKV Spijkenisse. De Twingo komt daar ook vandaan.

Aangezien we nu 2 Renaults hebben zit ik eraan te denken om volgend jaar ANWB op te zeggen en dan Renault Route Services te nemen. Iemand hier verder ervaringen mee? En gaat dit per kenteken, per persoon of per gezin?

edit: Zie dat het per auto gaat. Zou dan alsnog flink goedkoper zijn dan de ANWB zolang die wel in onderhoud blijft bij een Renault dealer.

[ Voor 15% gewijzigd door lookslikeyou op 02-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb de anwb afgelopen jaar ook opgezegd, heb nu voor minder geld meer service (met woonplaats service en alles was de anwb helemaal belachelijk duur). Enige nadeel is idd dat het auto gebaseerd ipv persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

Joopieboy schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:40:

Vandaag het nieuwe model RS zien rijden, wit, volgens mij verlaagd. Gave auto! :)
Je bedoelt de GT neem ik aan. Bij mijn weten wordt de nieuwe RS nog helemaal niet geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
CWH schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:02:
[...]

Je bedoelt de GT neem ik aan. Bij mijn weten wordt de nieuwe RS nog helemaal niet geleverd!
Sterker nog, de RS versie van de Mégane is nog helemaal niet gepresenteerd :P

Al is het wel wat verwarrend dat er ook bij de GT "RenaultSport" achterop staat.

[ Voor 12% gewijzigd door PauseBreak op 02-03-2016 16:22 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dju, jammer joh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

PauseBreak schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:22:
[...]

Sterker nog, de RS versie van de Mégane is nog helemaal niet gepresenteerd :P
Ik dacht al, dat nieuws kan ik toch niet gemist hebben ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga kijken wat het kost zo'n ding naar NL te (laten) halen.
En ondertussen mobile.de appje installeren...
Als het echt lastig wordt ga ik een Laguna 3 2.0T Initiale zoeken. Jammer maar helaas.
PauseBreak schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:42:
[...]

Hmm, vreemd, die zaten er bij mij niet tussen. Ik kreeg enkel de Laguna III Coupé te zien O+
Inderdaad, met de app vindt je die niet 8)7

Inmiddels al wat mailtjes verstuurd met betrekking tot die hatchback :)
Als dit lukt ga ik op zoek naar een beige interieur (en ik weet er een...) :9
melcon schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:01:
het zijn er ook maar 2 :+ de laguna coupe V6 is natuurlijjk nog veel <3
Ik zoek een praktische gezinsauto en dan valt een coupé af.

[ Voor 18% gewijzigd door evilution op 03-03-2016 21:40 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
een coupe is niet zo praktisch nee :P
Je zou ook kunnen zoeken naar een GT (die is er ook van de laguna II phase II), vierwiel besturing en 205 pk.
Die 2.0T met 205 pk is veel fijner als de V6, trekt veel harder over het hele toerengebied, je mist alleen wel het V6 geluid.

Renault Sport stond altijd op het GT plaatje, dat het er nu los op staat maakt het wel iets verwarrend idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mm, die Duitser adverteert met automaat maar op de foto's zie ik duidelijk een handbakpook. Dat is een absolute dealbreaker :(
Had al offerte binnen voor import :(

Er gaat niks boven een V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
evilution schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:29:
Mm, die Duitser adverteert met automaat maar op de foto's zie ik duidelijk een handbakpook. Dat is een absolute dealbreaker :(
Had al offerte binnen voor import :(

Er gaat niks boven een V6.
Dan is het ook geen V6. De V6 is alléén geleverd met een automaat namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Zou je voor mij de foto's eens goed willen bekijken en je mening hierover geven?
Ik bereid om zo'n ding ongezien te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door evilution op 03-03-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
evilution schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:44:
Zou je voor mij de foto's eens goed willen bekijken en je mening hierover geven?
Ik bereid om zo'n ding ongezien te kopen.
Op de foto's staat een automaatpook. Ik zou je echter wel echt aanraden om zelf even te kijken en ook even te kijken of het ding in een beetje fatsoenlijke staat is en of het schakelgedrag van de automaat iets is waar je mee kunt leven. Het ding is niet de snelste automaat ter wereld namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De afdekplaat rondom de pook lijkt te missen.
Ik heb zo'n ding gehad dus ik weet hoe hij behoort te rijden. Stuttgard is bijna 600 km hier vandaan en ik heb geen auto. Mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
evilution schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:05:
De afdekplaat rondom de pook lijkt te missen.
Ik heb zo'n ding gehad dus ik weet hoe hij behoort te rijden. Stuttgard is bijna 600 km hier vandaan en ik heb geen auto. Mm.
Kijk we naar dezelfde foto's? Je hebt het over deze advertentie toch: https://suchen.mobile.de/...scription=V6&pageNumber=1

Dan heb je inderdaad een punt. Het lijkt erop dat de afdekplaat is vervangen door een gewone lederen hoes. Maar de pook zelf is wel van een automaat.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er gaat een ICE naar Stuttgart....

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Ik heb nog een paar vragen voor de megane III kenners.

Het gaat hier om een megane III estate dynamique uit spetember 2012. Kan iemand mij in hemelsnaam vertellen hoe ik mijn parkeerlicht aan krijg ?

En hoe zit het met het arkamys geluidssysteem? Werkt daar voicedail op ?

Dan de dagrijverlichting... Ik heb drl strips direct onder de koplampen zitten, de koplampen zijn voorzien van normaal halogeen. Bij de switch naar stadslicht of dimlicht gaat de drl minder fel branden en neemt deze de functie aan van stadsverlichting ? Er zitten wel ook gewoon stadslicht pitjes in de koplampen, maar deze branden nooit volgens mij ? Hoe zit dit ? Kan ik ergens instellen dat ik als ik stadslicht om dimlicht aan heb de drl helemaal uitgaat en de pitjes in de koplampen kan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

PauseBreak schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Kijk we naar dezelfde foto's? Je hebt het over deze advertentie toch: https://suchen.mobile.de/...scription=V6&pageNumber=1

Dan heb je inderdaad een punt. Het lijkt erop dat de afdekplaat is vervangen door een gewone lederen hoes. Maar de pook zelf is wel van een automaat.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar er gaat een ICE naar Stuttgart....
Ik ga morgen even wat belletjes doen en ws plan ik volgende week een trip naar Stuttgard. Wie weet rij ik er wel mee terug!

Na wat inzoomen zie ik het nu ook. Maakt verder niet uit, ik wil er een beige interieur in laten zetten met inruil van het huidige. Omruilen t/m de vloerbedekking.

[ Voor 8% gewijzigd door evilution op 03-03-2016 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ingezoomd zie je idd de D/M etc. op de pook staan, wel maf dat er een gewone hoes omheen zit.

@Galaxis, dat de DRL dimt als je normale verlichting aan zet is wettelijk verplicht vanwege verblinding. De led verlichting in gedimde toestand functioneert ook als stadslicht, de stadslichten in je koplamp unit zijn niet aangesloten (en functioneren ook niet). Ze hebben eerst de voorraad "oude" koplamp units opgemaakt, latere exemplaren hebben ook niet de aansluiting meer voor stadslicht in de koplamp unit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

What the...

Krijg net een mailtje van iemand uit Portugal. Die heeft kennelijk m'n Mégane gekocht. Hij had m'n e-mailadres uit TomTom Live.

Ik heb die auto ingeleverd met 159694km. Hij heeft m gekocht met 60400km......

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ah maar 1 verschil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RvL schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:30:
What the...

Krijg net een mailtje van iemand uit Portugal. Die heeft kennelijk m'n Mégane gekocht. Hij had m'n e-mailadres uit TomTom Live.

Dat is een heel erg grondige onderhoudsbeurt geweest dan :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

What the...

Je had hem ingeleverd bij Jetcars? Of hij is via de leasemaatschappij terecht gekomen bij de Portugese variant van Jetcars :/ Maar goed, wat kan hij doen...

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 05-03-2016 21:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:46:
[...]

Je had hem ingeleverd bij Jetcars? Of hij is via de leasemaatschappij terecht gekomen bij de Portugese variant van Jetcars :/ Maar goed, wat kan hij doen...
Hangt er vanaf waar dat terugdraaien is gedaan en wat de regelgeving is. In Nederland is het terugdraaien sinds enige tijd verboden en kan je dus behoorlijk wat claimen. Moet je wel een civielrechtelijke procedure voor opstarten, maar het kan wel. Geen idee hoe dat in Portugal zit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40
Iemand die zelf DRL (dagrijverlichting) op zijn Laguna2 P2 heeft geïnstalleerd? Zoja welke? En plug en play of zelf wat knutselen, wat ook geen probleem is. Heb sinds kort een Laguna2 P2 met automatische verlichting en het lijkt me wel mooi om dit ook te hebben. Het mooiste zou zijn om een setje te kopen wat niet teveel opvalt als het niet aan staat.

Het is trouwens een 2.0T, iemand die deze heeft laten chippen richting de 200pk en wat zijn daar de ervaringen mee? Het is wel een automaat :+

[ Voor 17% gewijzigd door Flesdop op 06-03-2016 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:41
Ik durfde het niet aan ivm de automaat. Ding rijdt nu sowieso niet en kan naar de sloop ivm een check emissie foutmelding en op 3 poten lopen. Clip meldde een foutmelding op cilinder #4, maar met een nieuwe bobine geen oplossing.
Dealer vraagt minimaal €600 om uit te zoeken wat het kan zijn, "nee meneer, voor de kabelboom moet de accu en accubak eruit om bij de computer te kunnen" en zelfs dan weten ze niet of het op te lossen is.

Vriendelijk voor bedankt. Iemand een boom waar ik hèm tegenaan kan duwen? :(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Weet iemand hoe het parkeerlicht werkt op een megane 2012 estate ? Ik krijg het maar niet aan ?

En weet toevallig iemand welke lampjes er in de kentekverlichting achter zitten? En in de deuren als je uitstapt zeg maar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die automaat kan wel wat hebben ondanks dat het een traditionele is, dat gaat wel goed. Afhankelijk van de km. stand wel een keer laten flushen, zo dat die soepel blijft.

@Killaz, heb je al bobines uitgewisseld met een cilinder die wel goed loopt? Niet blind varen op wat de clip aan geeft. Uiteraard hoeft het niet de bobine te zijn maar kan het ook de bougie zijn, die dus ook eventueel ook mee verhuizen en kijken of het probleem mee verhuisd. Anders compressietest doen om het mechanische deel uit te sluiten.

W5W zijn de kenteken lampjes, die in de deur weet ik zo niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Grr ik heb wel weer geluk met mijn megane ph2. Nu is de aanjager weer naar zijn grootje.
Tevens heb ik in het weekend getracht mijn electrische raam te maken, bleek de stekker te zijn die niet helemaal lekker contact maken maar helaas zat blijkbaar de motor net niet helemaal lekker op zijn plek en trok de hele boel aan gort. 1 van de nylon geleide bussen is kapot en de staalkabels zijn geknakt :( De rest vd middag staan kl)$*(#$*(# ien om de boel weer zover op zijn plek te krijgen dat het raam in elk geval weer dicht zat.

Iemand enig idee wat de aanjager vervangen + kabels en geleidebussen van het electrische raam incl arbeid ongeveer zou gaan kosten.

Mijn scooter was ook al total loss verklaard dit weekend dus het gaat weer lekker! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:41
melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:18:
Die automaat kan wel wat hebben ondanks dat het een traditionele is, dat gaat wel goed. Afhankelijk van de km. stand wel een keer laten flushen, zo dat die soepel blijft.

@Killaz, heb je al bobines uitgewisseld met een cilinder die wel goed loopt? Niet blind varen op wat de clip aan geeft. Uiteraard hoeft het niet de bobine te zijn maar kan het ook de bougie zijn, die dus ook eventueel ook mee verhuizen en kijken of het probleem mee verhuisd. Anders compressietest doen om het mechanische deel uit te sluiten.

W5W zijn de kenteken lampjes, die in de deur weet ik zo niet...
Dealer heeft er een nieuwe bobine in gezet, wat het probleem van de 3 poten niet verhielp. Kan zijn dat het alsnog de bougie is natuurlijk. Ik ben geneigd eerst 4 nieuwe bougies en een bobine te bestellen voordat ik 8 manuren bij de dealer aan onderzoek besteed. :X

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

What the...

Oef, heb je hem dat ook verteld? Ze zullen het daar ws. minder nauw nemen dan in NL, maar blij zal hij niet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

vhal schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:46:
[...]

Die auto's gaan gewoon bij de vleet de handelsmarkt op met tientallen tegelijk. Geheid dat daar een dodgy persoon tussen zit die ze terugdraait en meeneemt naar een ander land.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ja, ik heb hem ook het inleverbewijs van de auto toegestuurd waarop VIN, kenteken en laatste kilometerstand stond.

Ook een beknopte samenvatting van het onderhoud gegeven. Vooral ter geruststelling dat er in ieder geval goed voor gezorgd is (distributieriem op tijd, tijdig onderhoud en dergelijke). Maar hij heeft dus wel een ton meer gelopen dan hij verwacht had.

Waarschijnlijk is hij 1 op 1 verkocht door de leasemij want dit probleem heeft de nieuwe eigenaar tijdens de proefrit ook geconstateerd en op laten lossen voor aankoop.

Toch wel een nadeel gevonden aan het R-Link 2 systeem. Renault heeft dit systeem enorm dicht getimmerd. Kaartupdates verlopen via Renault waar ze redelijk verouderd zijn en een stuk duur dan bij TomTom (die ze aanlevert. Daarnaast is het volgens Renault niet mogelijk om zelf POI's toe te voegen. Ik had in m'n TomTom in de Mégane meerdere POI's zelf toegevoegd, waaronder alle DKV tankstations in Europa. Beetje jammer....

[ Voor 25% gewijzigd door RvL op 07-03-2016 11:26 . Reden: Ervaring R-Link 2 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lytsepier
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:33
Ik weet niet hoe het zit met de R-Link 2 maar ik heb zelf een Captur met R-Link. Daar is het mogelijk (met een omweg) om wel POI's er op te zetten.
Daarvoor kan je (bij R-Link) gebruik maken van R-Link Explorer.. Verwijzing is hier naar de Franse site. http://www.tomtomax.fr/forum/viewtopic.php?t=40484

Wellicht is de 2 gelijk aan de R-Link 1..
Pagina: 1 ... 10 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.