Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:10

RvL

R-Link Explorer schijnt niet te werken met R-Link2 omdat er geen SD kaart is. Het enige wat je kan doen is een USB stick in het systeem steken, waarna er een of ander identificatiebestand op wordt weggeschreven.

Via een andere tool, R-Link 2 Toolbox, kun je aangeschafte apps naar de stick weg laten schrijven, waarna deze geïnstalleerd worden zodra de stick in het systeem wordt gestoken.

Het complete bestandssysteem staat dus niet op een (door de gebruiker te benaderen) SD kaart, maar in het systeem zelf.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
Metro2002 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 09:44:
Grr ik heb wel weer geluk met mijn megane ph2. Nu is de aanjager weer naar zijn grootje.
Tevens heb ik in het weekend getracht mijn electrische raam te maken, bleek de stekker te zijn die niet helemaal lekker contact maken maar helaas zat blijkbaar de motor net niet helemaal lekker op zijn plek en trok de hele boel aan gort. 1 van de nylon geleide bussen is kapot en de staalkabels zijn geknakt :( De rest vd middag staan kl)$*(#$*(# ien om de boel weer zover op zijn plek te krijgen dat het raam in elk geval weer dicht zat.

Iemand enig idee wat de aanjager vervangen + kabels en geleidebussen van het electrische raam incl arbeid ongeveer zou gaan kosten.

Mijn scooter was ook al total loss verklaard dit weekend dus het gaat weer lekker! ;(
Dat is niet goedkoop. Je bent makkelijk een dag kwijt aan arbeid (aanjager zit op een vervelende plek om bij te komen, zoals bij alle auto's) en de onderdelen zijn ook niet de goedkoopste. Zeker wanneer je toch al zoveel schade hebt aan de elektrische raambediening zou ik gewoon die hele bende laten vervangen. Daar ben je sneller mee klaar dan alles los gaan vervangen.

Voor de ramen heb ik een offerte liggen van €450,- (en dan wordt alles vervangen). Nu is dat bij mij de ruit aan de passagierskant dus ik laat het gewoon lekker zoals het is. Aanjager doet het bij gelukkig gewoon, maar reken op een soortgelijk bedrag (afhankelijk ook van het uurloon van je garage).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

PauseBreak schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:41:
[...]

Dat is niet goedkoop. Je bent makkelijk een dag kwijt aan arbeid (aanjager zit op een vervelende plek om bij te komen, zoals bij alle auto's) en de onderdelen zijn ook niet de goedkoopste. Zeker wanneer je toch al zoveel schade hebt aan de elektrische raambediening zou ik gewoon die hele bende laten vervangen. Daar ben je sneller mee klaar dan alles los gaan vervangen.

Voor de ramen heb ik een offerte liggen van €450,- (en dan wordt alles vervangen). Nu is dat bij mij de ruit aan de passagierskant dus ik laat het gewoon lekker zoals het is. Aanjager doet het bij gelukkig gewoon, maar reken op een soortgelijk bedrag (afhankelijk ook van het uurloon van je garage).
Ik ging al uit van ongeveer 1000 euro dus als het inderdaad rond die koers gaat worden dan is het niet anders en laat ik het gewoon repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 21:24
Via winparst oid een mechanisme bestellen a rond de 100 euro en zelf inbouwen geen optie? Aanjager eerst uitsluiten dat het geen zekering is of de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:10:
Via winparst oid een mechanisme bestellen a rond de 100 euro en zelf inbouwen geen optie? Aanjager eerst uitsluiten dat het geen zekering is of de stekker.
Ik heb nog nachtmerries van dat raammechanisme :X Dus ik laat het wel doen.
De aanjager zelf is gewoon stuk (lagers oid) want hij draait wel gewoon en alle standen werken ook alleen maakt hij een ratelend en piepend geluid erbij en hij bromt ook in de hardste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Haha nachtmerries nog wel :D als je daar al nachtmerries van krijgt dan zou ik het laten doen ja :Y)
Als die ratelt/lawaai maakt ligt er gewoon een partij bladeren/zand/rotzooi in, die uitbouwen is wel een redelijke uitdaging, ongeacht voor vervanging of schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:53:
Haha nachtmerries nog wel :D als je daar al nachtmerries van krijgt dan zou ik het laten doen ja :Y)
Hou op schei uit. Onlogisch en nodeloos ingewikkeld met kabels , pullyes, plastic houdertjes en nylon busjes alleen maar om een raam omhoog en omlaag t edoen. Volgens mij hadden die Fransen echt een wijntje teveel op bij het ontwerpen ervan :P
Als die ratelt/lawaai maakt ligt er gewoon een partij bladeren/zand/rotzooi in, die uitbouwen is wel een redelijke uitdaging, ongeacht voor vervanging of schoon maken.
Ik heb de fan een tijd geleden al schoongemaakt (via het interieurfilter kon je er bij) maar het ratelen is toen iets minder geworden maar niet weggegaan maar nu ratelt ie behoorlijk hard en hij piept ook nog eens. Gewoon einde oefening ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die plastic houders zijn idd bagger, after market zijn ze van metaal. Het systeem zelf wordt in vrijwel alle auto's van na 2000 gebruikt, het is wel complex ja dat klopt maar schijnt het mooist te lopen op deze manier. Ik heb het ook niet bedacht ;)

Als je de fan echt goed wil schoonmaken moet je hem er wel even uit halen. Heb het nog even opgezocht maar dat valt nog heel erg mee bij een megane 2, het handschoenenvakje moet er even uit en dan kun je er al bij / hem er uit halen. Om hem te swappen zou een dealer niet meer dan een uur mogen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:18:
Die automaat kan wel wat hebben ondanks dat het een traditionele is, dat gaat wel goed. Afhankelijk van de km. stand wel een keer laten flushen, zo dat die soepel blijft.

[knip]
Dat wel een keer laten flushen had ik ook gedacht om te laten doen, vooral omdat onze automaat heel af en toe in beveiligde mode gaat. Het komt zo weinig voor dat de Renault garage zelf het advies gaf om het maar eens een tijdje aan te zien. Waarschijnlijk een gevolg van een vuiltje o.i.d.. Een herstart lost het tot nu toe altijd nog op indien de storing optreed en de bak schakelt verder geheel probleemloos en soepel. Reparatie (vervangen van een paar sensoren), gaat al snel richting de €600,-, vandaar het goedbedoelde advies van de garage.

Ik kwam dus het flushen tegen en toevallig zit er in Uden zo'n bedrijf. Het flushen gaat me daar echter €305,- ex. btw kosten en dan wordt het wel wat te gortig als blijkt dat het niet helpt, de sensoren (en bakolie) alsnog vervangen zouden moeten gaan worden. €370,- uitgeven op de gok vind ik dan toch wel heel erg zonde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt ook eens kijken hoe het bevalt om gewoon de olie van de automaatbak te laten vervangen voor verse olie. Flushen doe je eigenlijk alleen bij echte problemen. Gewoon het vernieuwen van de versnellingsbakolie doet vaak al heel veel goeds.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Probleem is dat je met vervangen maar een deel vervangt (met wat geluk 1/3, de rest blijft achter in de warmtewisselaar en de koppelomvormer). Met spoelen/flushen vervang je wel echt alles en reinig je het ook nog eens. Het is wel prijzig idd, keuze is aan jezelf of je wacht tot je echt problemen hebt (en flushen niet meer helpt) of dat je preventief een keer flusht zodat je solenoids heel blijven. Olie fabrikanten geven voor hun automaat olie max. 90k op (auto fabrikanten levenslang gek genoeg).

Solenoids vervangen is idd een prijzige aangelegenheid, 600 is nog best goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:12:
Die plastic houders zijn idd bagger, after market zijn ze van metaal. Het systeem zelf wordt in vrijwel alle auto's van na 2000 gebruikt, het is wel complex ja dat klopt maar schijnt het mooist te lopen op deze manier. Ik heb het ook niet bedacht ;)

Als je de fan echt goed wil schoonmaken moet je hem er wel even uit halen. Heb het nog even opgezocht maar dat valt nog heel erg mee bij een megane 2, het handschoenenvakje moet er even uit en dan kun je er al bij / hem er uit halen. Om hem te swappen zou een dealer niet meer dan een uur mogen rekenen.
De fan zit achter de middenconsole, zeg maar ter hoogte van de pedalen. Kunnen ze dat zo snel wisselen dan? Dan valt het wellicht nog wel mee met de kosten.
Maargoed, gezien de verdere staat van de auto vind ik het in elk geval nog wel de moeite om te laten maken allemaal. :) , zeg nou zelf, hier zier je toch geen 13 jaar oud aan af :P ? :

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/20160306_153249.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/20160306_153300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/20160306_153333.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/20160306_153234.jpg

8)

[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 07-03-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Van welk jaar is je megane nog maar weer? type 2 phase 2? of type 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:10:
Van welk jaar is je megane nog maar weer? type 2 phase 2? of type 3?
Uit 2003, zie foto's :P

[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 07-03-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:04:
Probleem is dat je met vervangen maar een deel vervangt (met wat geluk 1/3, de rest blijft achter in de warmtewisselaar en de koppelomvormer). Met spoelen/flushen vervang je wel echt alles en reinig je het ook nog eens. Het is wel prijzig idd, keuze is aan jezelf of je wacht tot je echt problemen hebt (en flushen niet meer helpt) of dat je preventief een keer flusht zodat je solenoids heel blijven. Olie fabrikanten geven voor hun automaat olie max. 90k op (auto fabrikanten levenslang gek genoeg).

Solenoids vervangen is idd een prijzige aangelegenheid, 600 is nog best goedkoop.
Punt is meer dat je goedkoop kunt testen of flushen nog zin heeft of niet. Als de problemen weggaan bij nieuwe versnellingsbakolie dan zou ik het ding zeker laten flushen. Blijven de problemen zou ik me zeker eens een keer op mijn achterhoofd krabben en een mooie berekening maken van de kosten en de vermeende baten ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ow ja ik zie het :+ :D

Dan klopt het wat ik opgezocht heb in het wpb. Een kleine google bevestigd het, zie:
YouTube: Renualt Megane Mk2 1.6 Heater Blower Resistor Replacement

Daar vervangen ze weliswaar de weerstand alleen maar zo als je ziet is de fan er uit halen maar een kleine stap verder.

@Pausebreak, mee eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:04:

Olie fabrikanten houden enkel een max. aantal km's aan, geen maximale leeftijd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58
Gezien mijn kentekenverlichting alweer kapot was, wederom heel de fittingen weggecorrodeerd, heb ik gisterenavond led-units besteld voor het kenteken te verlichten :)

Nu werd ik er vanmorgen weer op geattendeerd dat mijn koplamp links niet meer branded :+ .

Iemand geode ervaringen met een bepaalde H7 lamp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@hardware-lover, voor zo ver ik weet niet voor bakolie, bakolie heeft niet zo veel te lijden, in feite alleen wanneer het in beweging is (de bak draait). Motorolie heeft idd wel een maximale leeftijd omdat het veel meer te lijden heeft (verschil tussen warm/koud is veel groter, condens, brandstofvervuiling (bij koude motor lekt er altijd een kleine hoeveelheid brandstof in de olie langs de zuigers, etc.).

@Galaxis, hangt er vanaf wat je wil... de philips X-treme vision levert daadwerkelijk een bak meer licht dan standaard H7 lampen (blijkt ook uit testen), maar kwa branduren gaan ze niet langer mee. Ze zijn wel aan de prijs (30-35 voor een set). De standaard bosch lampen gaan eigenlijk nog het langste mee kwa branduren maar hebben weinig lichtopbrengst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@melcon,

Bedankt, ik prop er wel Philips in, ik rijd veel in het donker en polderwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Galaxis schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 08:41:
@melcon,

Bedankt, ik prop er wel Philips in, ik rijd veel in het donker en polderwegen.
Ander ding om te overwegen zijn de Osram Nightbreaker Unlimited lampen. Heb ik nu in de Mégane zitten en die bevallen prima. Niet zoveel extra licht als de X-treme Vision lampen van Philips, maar duidelijker wittere kleur en dat rijdt in het donker echt wel prettiger dan de standaardlampen.
Beide zijn goede lampen, dus het is wel de moeite waard om even te kijken of er toevallig ergens een van beide in de aanbieding is.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die zijn idd ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Vandaag maar langs de autowinkel geweest, helaas was er niet veel keuze, of het was tjinglong Chinese troep in alle kleuren van de regenboog, of Philips whitevision.

Die laatste is het maar geworden, direct geinstalleerd omdat er dus een lamp stuk was. Eerste ervaring is positief moet ik zeggen. Mooi helder licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vrijdag gaat dan eindelijk de trekhaak maar onder m'n Kadjar. Bij aflevering waren er problemen mee waardoor Renault montage 'verbood'. Nu 3 maanden later mag ie er uiteindelijk onder.

Mooi, dan kunnen ze meteen de update van R-link 2 installeren als hij er toch staat :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

PauseBreak schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 11:13:
[...]
Beide zijn goede lampen, dus het is wel de moeite waard om even te kijken of er toevallig ergens een van beide in de aanbieding is.
Galaxis schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:02:
Vandaag maar langs de autowinkel geweest, helaas was er niet veel keuze, of het was tjinglong Chinese troep in alle kleuren van de regenboog, of Philips whitevision.
amazon.de voor alle autolampen.

Scheelt aardig wat €€€ met NL

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

vhal schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:58:
[...]

[...]

Ik heb via Amazon.de twee motorsteunen besteld. Scheelde echt enorm veel geld. Één steun kost bij de dealer 90 euro en via Amazon was diezelfde steun zo'n 42 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door hostler op 09-03-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Of ebay, conrad en heeeeeel soms de Action :Y)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 07:47:
@hardware-lover, voor zo ver ik weet niet voor bakolie, bakolie heeft niet zo veel te lijden, in feite alleen wanneer het in beweging is (de bak draait). Motorolie heeft idd wel een maximale leeftijd omdat het veel meer te lijden heeft (verschil tussen warm/koud is veel groter, condens, brandstofvervuiling (bij koude motor lekt er altijd een kleine hoeveelheid brandstof in de olie langs de zuigers, etc.).

[knip]
Duidelijk. Dan zitten we nog zo'n 35.000 km van einde houdbaarheid bakolie af en gaat het normaal gesproken nog jaaaaaaaren duren voordat we daar aan toe zijn. Maar omdat het vervangen van de automaat-olie toch de meest voordelige oplossing zou kunnen zijn ga ik dat toch maar eens laten doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Pfffff, even een trekhaakje er onder laten zetten.... Deze kon er door technische problemen niet onder bij aflevering, dus dat zou afgelopen vrijdag gedaan worden.

Word ik vrijdagmiddag rond 16.30 gebeld: we zijn uw sleutelkaart enigszins kwijt. Dat was een redelijke WTF, hoe raak je zo'n ding nou kwijt? Of ik zo snel mogelijk met de reservesleutel kon komen zodat ze die konden herprogrammeren. Dan zou men de verloren sleutel in ieder geval niet meer kunnen gebruiken. En uiteraard ging men een nieuwe sleutel bestellen.

Uiteindelijk kwam ik om 17.45 aan bij de dealer, was nogal druk op de weg. Sleutel herprogrammeren was zo gedaan, maar kennelijk was men de sleutel al even kwijt want men was er nog niet aan toe gekomen om de auto na montage te starten. Eenmaal gestart kwam de Kadjar meteen met een aantal storingen die er voor montage van de trekhaak zeker nog niet in zaten. Daar gaan ze vandaag verder naar kijken.

Zal mij benieuwen. Het is natuurlijk allemaal leuk en aardig zo'n CAN-bus en alle computers die er aan hangen, maar even een trekhaak monteren is er kennelijk niet meer bij....

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog Captur rijders hier met het volgende probleem?

Soms bij het stationair draaien van de motor hoor je een lichte maar irritante ratel. Klinkt een beetje als een riem die los zit. Iets om mij zorgen over te maken? Heeft het soms wel, dan weer niet. Als ik vertrek is het weer weg. Hem iets hoger in de toeren duwen ook. In versnelling of niet maakt geen verschil.

Betreft een 0.9Tce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:20
iemand hier toevallig ervaring met Route Service + ?
Ik wil overstappen van anwb (pechhulp) naar Route Service +, volgens mij de logische stap als ik de voorwaarden met elkaar vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25
sderooij schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:25:
iemand hier toevallig ervaring met Route Service + ?
Ik wil overstappen van anwb (pechhulp) naar Route Service +, volgens mij de logische stap als ik de voorwaarden met elkaar vergelijk.
Nog geen ervaring mee, maar zit zelf ook te twijfelen omdat het goedkoper is dan de ANWB. Grootste nadeel vind ik dat je auto bij een Renault dealer in onderhoud moet blijven. En ben niet te spreken over de Renault garage bij mij in de buurt. Ook heb ik er nog een motor naast waar ik ook pechservice voor wil hebben, dit moet dan weer via de ANWB. Nu is dit in totaal wel goedkoper (samen met mijn partner die ook een Renault heeft) dan vergelijkbare service van de ANWB. Maar dan kom ik weer terug op het eerste nadeel de garage in mijn woonplaats.

Om een lang verhaal kort te maken: Helaas heb ik er geen (relevante) ervaring mee. Mijn vriendin heeft ze ooit 1x gebeld om een lekke band te verwisselen toen de auto net nieuw was, en dat was allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:41
Zo, 4 nieuwe bougies en 2 bobines besteld. Ik zat het verhaal van de dealer wat te evalueren en het klopte niet: Cilinder 4 had een foutmelding (hij loopt op 3 poten), maar een nieuwe bobine hielp niet. De bobine op 4 vonkte wel, maar een wissel naar cylinder 1 gaf geen oplossing.

Volgens mij zijn cilinder 1 en 4 in serie geschakeld, dus als het niet 4 maar cilinder 1 is, kun je lang wisselen, maar blijf je gezeik houden. Voor €80 wil ik de gok wel nemen om 2 nieuwe bobines te plaatsen op cilinder 1 en 4 tesamen met 4 nieuwe bougies. Alternatief is het hok wegbrengen naar de dichtbijzijnde garage ivm het lopen op 3 poten. Helaas is dat de Renault dealer :(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Galaxis schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 20:02:

Die laatste is het maar geworden, direct geinstalleerd omdat er dus een lamp stuk was. Eerste ervaring is positief moet ik zeggen. Mooi helder licht :)
Ik wilde eigenlijk voor aftermarket Xenon gaan als vervanger van het toch wel ondermaatse licht uit die standaard H7 pit. En dan het setje wat Renault zelf als optie bied omdat dit v.w.b. (EU) wetgeving het meest zeker lijkt te zijn.

Ik heb in het verleden in een andere merk auto al eens een Pilot 4300K set in gebruik gehad, en dit beviel destijds eigenlijk prima en ging ook goed met de reflector waar deze inzat. Nauwelijks extra verstrooiing van licht zodat mijn tegenliggers er beslist geen last van hadden (want er rijden wat schatjes rond die daar blijkbaar lak aan hebben).

Hoewel de Renault set beslist niet goedkoop te noemen is (understatement), wilde ik het avontuur toch wel aangaan want er gaat niets boven een goede verlichting op die soms erg donkere wegen. Er blijken echter wat problemen te zijn met sommige modellen (vooral storen op de radio wat dan maar niet op te lossen lijkt, ongeacht de plek van de ballast), en daardoor durft de dealer het nu even niet aan tot duidelijk is dat het wel of niet goed gaat werken met onze auto, dus helaas....

Kom ik thuis, blijkt er één lamp uit protest tegen mogelijke vervanging, in staking te zijn gegaan. Dus de volgende dag maar terug naar de garage en nu maar eens de Philips X-treme Vision laten plaatsen.
"u gaat het verschil zeker merken meneer", terwijl ik de sleutel weer overhandigd kreeg.

Niets tegen mijn vrouw gezegd die 's avonds als eerste met de auto in het donker ging rijden, ook over een slecht verlicht stukje weg op haar route naar het zwembad. Komt ze een paar uur later thuis, geen opmerking over het licht. "iets gemerkt aan de auto of iets opgevallen onderweg?", "nee hoor, moest dat dan?". Ja natuurlijk moest dat dan, of zou het enkel voor mannen bedoelt zijn als in "meneer" maar niet in "mevrouw"? "u gaat er geen flikker van merken mevrouw, enkel in uw portemonnee"!

Dus hop hop, op weg naar het hok, zoeken naar een donker stuk weg. Is niet moeilijk te vinden tegenwoordig door de extra bezuiniging op straatverlichting. Maar eigenlijk was het al niet nodig, die Philips X-treme Vision geven echt duidelijk meer (witter) licht bij straatverlichting en het verschil is op een donker stuk weg al helemaal overduidelijk. Ik rijd in het vervolg zelf wel als we ergens in het donker moeten rijden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Zonezns dat is moeilijk te zeggen, zou het z.s.m. laten controleren. Er zijn enkele gevallen geweest van de 0.9 tce waarbij de ketting spanner stuk was, dan rekt je ketting alsnog op (ondanks dat Renault fatsoenlijke kettingen gebruikt i.p.v. 1 van een fiets). En je wil niet dat die verspringt, dan loopt je motor in de soep als het echt tegen zit. Better safe than sorry.

@Killaz, nog geen pen bobine per cilinder? bobine per 2 cilinders dus? Dan zit je waarschijnlijk op de goede weg.

@hardware-lover ze had het waarschijnlijk niet eens gemerkt als je er gele lampen in had gestopt :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Melcon,

Jawel, maar die ook die penbobines staan in serie, ben benieuwd!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Vandaag de Mégane opgehaald. Erg blij mee, flinke vooruitgang wat betreft luxe met de Lancer. Zijn 2 nieuwe voorbanden onder gegaan, alleen daar is alles mee gezegd. Helaas een chinees plinkie plankie merk, Ling Long Green Max.Lees op verschillende sites redelijk positieve berichten erover. Denk dat ik vanmiddag ga bellen of het mogelijk is met bijbetaling een fatsoenlijk merk eronder te laten leggen, want ergens voelt het toch niet goed. Zelf zou ik nooit voor dit merk kiezen aangezien er 9/10 keer de kleine mee rijd in deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
lookslikeyou schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:18:
Vandaag de Mégane opgehaald. Erg blij mee, flinke vooruitgang wat betreft luxe met de Lancer. Zijn 2 nieuwe voorbanden onder gegaan, alleen daar is alles mee gezegd. Helaas een chinees plinkie plankie merk, Ling Long Green Max.Lees op verschillende sites redelijk positieve berichten erover. Denk dat ik vanmiddag ga bellen of het mogelijk is met bijbetaling een fatsoenlijk merk eronder te laten leggen, want ergens voelt het toch niet goed. Zelf zou ik nooit voor dit merk kiezen aangezien er 9/10 keer de kleine mee rijd in deze auto.
Congrats - stuur is wat foto's! ;)
en gloednieuw of 2e hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
sderooij schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:15:
[...]

Congrats - stuur is wat foto's! ;)
en gloednieuw of 2e hands?
2e hands uit 2011 met 75.000km. Zal van de week even wat foto's maken.

Wat betreft de banden hierover gebeld en ga ze een week proberen. Mocht het dan nog niet bevallen gaven ze aan dat er best wat te regelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

hardware-lover schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 22:05:
[...]
Ik wilde eigenlijk voor aftermarket Xenon gaan als vervanger van het toch wel ondermaatse licht uit die standaard H7 pit. En dan het setje wat Renault zelf als optie bied omdat dit v.w.b. (EU) wetgeving het meest zeker lijkt te zijn.
wacht, retrofit xenon door Renault zelf? Wist niet eens dat het kon. Krijg je dan een Pilot-set ofzo? En past men dan ook de koplampunits aan daar mijn Megane III gewoon reflectorunits heeft.
Hoewel de Renault set beslist niet goedkoop te noemen is (understatement),
Tsja, wat krijg je er voor terug?
wilde ik het avontuur toch wel aangaan want er gaat niets boven een goede verlichting op die soms erg donkere wegen. Er blijken echter wat problemen te zijn met sommige modellen (vooral storen op de radio wat dan maar niet op te lossen lijkt, ongeacht de plek van de ballast), en daardoor durft de dealer het nu even niet aan tot duidelijk is dat het wel of niet goed gaat werken met onze auto, dus helaas....
Weet je toevallig welke modellen?

Klinkt nl. wel interessant om het te overwegen al lees ik inderdaad wel wat mindere verhalen op het RF (maar dat was een Captur). Aan de andere kant, die Osrams voldoen nu eigenlijk ook wel.

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 16-03-2016 14:19 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Ik heb recentelijk een Clio 2 1.4 uit 2002 aangeschaft, en ik heb nu het idee dat hij meer herrie is gaan maken op de snelweg. Ik hoor geen gek geluid maar het klinkt alsof hij nu al bij een lager toerental meer lawaai maakt.

Van de week heb ik de achterbank naar beneden geklapt gehad en toen leek het nog wat erger, kan het kloppen dat het geluid gewoon galmt vanuit de kofferbakt? Met name bij de opbergplaats van het reservewiel (nu alles weer goed staat lijkt het weer iets minder).

Nu denk ik erover om een deken over het reservewiel heen te leggen zodat het minder galmt, ben ik nu gewoon gek en is er iets kapot aan het gaan? een beetje gegoogled maar eigenlijk geen resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vhal schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:15:
[...]
wacht, retrofit xenon door Renault zelf? Wist niet eens dat het kon. Krijg je dan een Pilot-set ofzo? En past men dan ook de koplampunits aan daar mijn Megane III gewoon reflectorunits heeft.
[knip]

Weet je toevallig welke modellen?

Klinkt nl. wel interessant om het te overwegen al lees ik inderdaad wel wat mindere verhalen op het RF (maar dat was een Captur). Aan de andere kant, die Osrams voldoen nu eigenlijk ook wel.
Schijnbaar is het iets wat Renault toch zelf bedacht heeft (samen met Osram?), omdat het duidelijk afwijkend is (of schijnbaar lijkt te zijn), wat normaal als aftermarket te krijgen is. Met 2000 lumen en 25W valt het schijnbaar binnen de EU regels maar zal er ook minder aan licht naar buiten komen dan normaal met de aftermarket sets. Je koplamp blijft zoals deze origineel is, er wordt niets aangepast.

Ik meen me te herinneren dat het om de Captur ging en dat daardoor de onzekerheid is ontstaan. Ze gaan nu niet met inbouwen aan de slag als ze even later de handel weer moeten gaan demonteren omdat er problemen mee zijn, dat risico gaan ze nu niet nemen hebben ze mij verteld.

Deze link was jij ook al tegengekomen misschien? http://www.renaultforum.n...-nu-leverbaar-t19072.html

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 16-03-2016 14:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

lookslikeyou schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:18:
LingLong zou ik er zelf niet onder willen hebben. Heb erg slechte ervaring met dat soort merken. Vaak knetterhard rubber wat op nat wegdek meer weg heeft van een natte dweil.

Ik heb ooit eens winterbanden gehuurd, dat was van een zelfde soort merk. Ik blijf erbij dat ik i.p.v. die banden beter met m'n zomerbanden onderweg had kunnen gaan. Tractie en grip van nul, zeker bij nat wegdek.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Hoi,

Ik ben op dit moment aan het orienteren om een nieuwe occasion te kopen.
Het moet niet te groot zijn, want de vrouw des huizes moet ermee kunnen rijden, maar onze 2 dochters (1j en 3j) moeten er ook in passen.

Ik zie dat er heel veel Megane's aangeboden worden voor een redelijke prijs. Budget is tussen de 10-15k
En voor dat bedrag zijn er auto's beschikbaar vanaf 2012 (Megane 3?). Echter hebben ze allemaal een kleine turbo motor. Zijn deze betrouwbaar?
Zijn er nog wat tips waar ik op moet letten? Heb al wel gelezen dat de 1.2 TCE motor (meest aangeboden) wel wat olie lust, maar dat is acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wellicht handig om te vertellen of je in de markt bent voor een benzine of diesel. Beide vallen onder de noemer kleine turbomotor ;)

De 1.5dCi is zeker een betrouwbare motor. Oudgediende in het Renault gamma en dusdanig goed uitontwikkeld dat er zelden iets aan kapot gaat. Wel wat gevoelig voor tijdig onderhoud/olie wisselen.

Met de 1.2TCE heb ik geen ervaring, maar voor zover ik weet is dat ook gewoon een betrouwbare motor.

Zoals bij alle occasions staat en valt het wel bij onderhoud.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Excuses. Gaat om de benzine versie. Hoe lang ik erover nadenk des te meer ik voor de Megane wil gaan. Er is zoveel aanbod en velen hebben een parkeer camera. Kan m'n vrouw hopelijk ook inparkeren zonder blikschade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Russel88 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:35:
Excuses. Gaat om de benzine versie. Hoe lang ik erover nadenk des te meer ik voor de Megane wil gaan. Er is zoveel aanbod en velen hebben een parkeer camera. Kan m'n vrouw hopelijk ook inparkeren zonder blikschade :)
ik heb nu sinds 6 weken een Megane uit 2012 (Bose-station-panorama dak) en bevalt als een bom. Geweldige auto! Gaat om een 6-bak 1.5 dci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
RvL schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:08:
[...]

LingLong zou ik er zelf niet onder willen hebben. Heb erg slechte ervaring met dat soort merken. Vaak knetterhard rubber wat op nat wegdek meer weg heeft van een natte dweil.

Ik heb ooit eens winterbanden gehuurd, dat was van een zelfde soort merk. Ik blijf erbij dat ik i.p.v. die banden beter met m'n zomerbanden onderweg had kunnen gaan. Tractie en grip van nul, zeker bij nat wegdek.
Zo denk ik er dus ook over. Helaas me aan de telefoon over laten halen om het een week te proberen. Werkplaats monteur zei er 100 paar per jaar op te zetten. Heb toen ook aan gegeven dat dit nog niet wilt betekenen dat het een goede band is. Ik wacht het weekend nog ff af en dan ga ik denk ik gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Morocius schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:32:
Ik heb recentelijk een Clio 2 1.4 uit 2002 aangeschaft, en ik heb nu het idee dat hij meer herrie is gaan maken op de snelweg. Ik hoor geen gek geluid maar het klinkt alsof hij nu al bij een lager toerental meer lawaai maakt.

Van de week heb ik de achterbank naar beneden geklapt gehad en toen leek het nog wat erger, kan het kloppen dat het geluid gewoon galmt vanuit de kofferbakt? Met name bij de opbergplaats van het reservewiel (nu alles weer goed staat lijkt het weer iets minder).

Nu denk ik erover om een deken over het reservewiel heen te leggen zodat het minder galmt, ben ik nu gewoon gek en is er iets kapot aan het gaan? een beetje gegoogled maar eigenlijk geen resultaten.
Hangt je eind demper ook lager? Ik durf er wel op in te zetten dat je uitlaat rubber door midden is en je uitlaat rust op de steun. Bekende clio 2 kwaal. Dat resoneert lekker ;)

dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://i1148.photobucket.com/albums/o577/S-RS/2A3F7C07-CCB4-43EF-ABEF-920A78FDAC76_zpsrpx6zlcx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Klinkt heel aannemelijk , ik heb dan ook geen verstand van autos. Ik heb net even gekeken maar er valt vrij weinig te zien aangezien de katalysator(?) er voor zit. Het is zo dat het voor het geluid vrij weinig uitmaakt of ik 100 of 120 rijd het resoneert inderdaad goed.

Ik zal binnenkort eens naar de garage gaan, de radio komt er wel overheen maar het is wel storend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
De kat zit er niet voor hoor. Als je op de grond gaat liggen achter je linker achterwiel zie je precies datgene wat Melcon laat zien. De steun zit zowat naast de demper.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Ja ik kon alleen even heel vluchtig kijken als ik thuis ben kan ik wat uitgebreider kijken, demper zat een beetje in de weg om het goed te kunnen zien. Maar volgens mij begrijp ik wel waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:38
Ha, dat plaatje komt me bekend voor :)

Bij mij is er een ander formaatje uitlaatrubber ingezet dat met tie-rips op z'n plek wordt gehouden..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 00:58

burgt

Starbass

Lytsepier schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:36:
Ik weet niet hoe het zit met de R-Link 2 maar ik heb zelf een Captur met R-Link. Daar is het mogelijk (met een omweg) om wel POI's er op te zetten.
Daarvoor kan je (bij R-Link) gebruik maken van R-Link Explorer.. Verwijzing is hier naar de Franse site. http://www.tomtomax.fr/forum/viewtopic.php?t=40484

Wellicht is de 2 gelijk aan de R-Link 1..
Nog even hier op terug komen, de R-Link is geheel ontwikkeld door TomTom, de R-link 2 niet (ik meen door LG) Eigenlijk zou de R-link 2 dus Medianav 2 moeten heten ;)

Ze hebben wat betreft sourcecode dus helemaal niets met elkaar gemeen.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 18:00
* Biersteker meld zich in dit topic
Heb een Clio 1.6 16v uit 2002 overgenomen van een medetweaker. Gelijk even naar de garage gebracht. Lambda sensor was stuk, rijd ineens een stukje zuiniger, en reageert wat beter op het gas.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@burgt, echter is R-Link 2 gebaseerd op Android, net als R-Link 1 terwijl MediaNav Windows CE is, dus Medianav 2 is ook niet helemaal logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Zo mijn megane heeft weer 2 funtionerende electrische ramen en een nieuwe kachelmotor en kachelweerstand. Of ik even 1200 euro wilde achterlaten :X Dat is bijna de aanschafprijs van de auto :D Maargoed, auto is weer bijna helemaal in orde. Nog nieuwe deurgrepen en een nieuwe pookknop en een nieuwe mattenset en hij is weer in perfecte conditie :)

Alle reparaties lijken nog best op te lopen maar als ik het bekijk dan valt het nog best mee:

Aanschaf: 1300 euro
2 nieuwe achterbanden + uitlijnen: 220 euro
Wiellager achter: 180 euro
distributiewissel en kleine beurt + apk: 670 euro
electrisch raam rechtsvoor en kachelmotor 1200 euro

Totaal: 3570 euro.

En dan heb ik een megane die technisch in prima staat is en waarbij alles werkt met weinig km's.

Alleen nu mag ie wel even een tijdje rijden zonder dat er dingen stuk gaan, zou prettig zijn :P

Nog wel een vraag, mijn watertemperatuurmeter komt niet helemaal op de helft maar tot aan het groene streepje. Nu staat er op de helft ook geen streepje maar hij staat niet loodrecht omhoog. Dus hoort hij daar inderdaad te staan? :) :P ?

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/1_2.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 22-03-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik verwacht die rekening ook te zien na volgende week.

2 nieuwe bobine's en 4 bougies heeft helaas niets geholpen en op 3 pitten naar mijn vaste garage te rijden (= 15 km) zie ik absoluut niet zitten. Dan maar naar de garage om de hoek, jawel, een renault dealer.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Metro2002 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:14:
[...]

Nog wel een vraag, mijn watertemperatuurmeter komt niet helemaal op de helft maar tot aan het groene streepje. Nu staat er op de helft ook geen streepje maar hij staat niet loodrecht omhoog. Dus hoort hij daar inderdaad te staan? :) :P ?

[afbeelding]
Daar staat ie bij de mijne ook. Het maakt ook niet zoveel uit, het is geen real-time meter. Het ding is gebuffered.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gedempt ;) eerste streepje is 70, 2e 80, 3e 90, als die op de 3e staat dan is die perfect.

Wel een beste rekening voor 2 ramen en een kachelmotor, dan mag die nu wel een tijdje rijden zonder gedoe :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

melcon schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 07:58:
Gedempt ;) eerste streepje is 70, 2e 80, 3e 90, als die op de 3e staat dan is die perfect.

Wel een beste rekening voor 2 ramen en een kachelmotor, dan mag die nu wel een tijdje rijden zonder gedoe :Y)
1 raam en een kachelmotor :X :P
Ik dacht goedkoper uit te zijn als ik naar de dealer ga omdat ze die dingen vaker vervangen maar helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ja uur tarief van een dealer wordt je niet vrolijk van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
Iemand enig idee hoe ik de wieldoppen van mijn clio (laatste generatie) schoon kan krijgen?
Zit allemaal bruine aanslag op.

Heb het al geprobeerd schoon te krijgen met hogedruk en sopje, maar krijg het maar niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Monello Non-Ferro te bestellen bij Carclean. Grote kans dat je dopjes er daarna als nieuw uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
G.Scholtens schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:12:
Iemand enig idee hoe ik de wieldoppen van mijn clio (laatste generatie) schoon kan krijgen?
Zit allemaal bruine aanslag op.

Heb het al geprobeerd schoon te krijgen met hogedruk en sopje, maar krijg het maar niet af.
Dasty. Niet te lang laten inweken.
Metro2002 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:36:
[...]

1 raam en een kachelmotor :X :P
Ik dacht goedkoper uit te zijn als ik naar de dealer ga omdat ze die dingen vaker vervangen maar helaas :+
Nee, moet je nooit doen. Uurtarief van Renault-dealers is belachelijk. Je kunt beter daar de onderdelen bestellen en ze elders laten inbouwen. Of wat ik doe, kijken wat het kost op ebay en daarmee naar je garagist gaan :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door PauseBreak op 24-03-2016 18:01 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
PauseBreak schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 18:00:
[...]

Dasty. Niet te lang laten inweken.

[...]

Nee, moet je nooit doen. Uurtarief van Renault-dealers is belachelijk. Je kunt beter daar de onderdelen bestellen en ze elders laten inbouwen. Of wat ik doe, kijken wat het kost op ebay en daarmee naar je garagist gaan :Y)
Ben ik niet met je eens. Ja deze rekening is hoog maar een gewone servicebeurt valt enorm mee in kosten bij de Renault dealer als je het mij vraagt. Het verschilt wel per klus wat ze moeten doen natuurlijk, daar heb je gewoon het nadeel dat als iets veel tijd vereist(veel demonteren/monteren) dat het duur wordt.

Toen ik gekeken heb bij andere garages wat het verschil was in prijs voor het vervangen van de druklager van mijn koppeling zat het grootste prijsverschil niet eens in het uurtarief. Hetzelfde voor de distributieriem(en spanrollen etc).

Ook wat onderdelen betreft ben je niet perse goedkoper uit bij de dealer.. zo ook toen mijn Xenon lampjes stuk waren.. bij de dealer +/- 500 euro waarvan 350-400 euro voor de lampjes, de rest voor de uren die ze bezig waren met het loshalen van de bumper + lichtunits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik moet zeggen dat ik dezelfde opvatting als Pause had over dealers, maar dat Drogtrop in Heiloo mij toch wel heel netjes heeft geholpen met het uitlezen. Ze zijn na het uitlezen bijna 2 uur bezig geweest met Bobine swappen en testen, ik zag de rekening al aankomen.....

"€29,75 voor het uitlezen meneer. We kunnen wel verder gaan om het op te lossen, maar dan gaan de uren oplopen, dus zegt u het maar."

Uiteindelijk zelf geprobeerd, maar niet gelukt. Dan maar terug om het uit te laten zoeken, geen zin om onnodig lang op 3 poten te lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door KillaZ op 25-03-2016 09:22 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mja, mijn ervaring met dealers is voornamelijk rondom Zwolle en Eindhoven en daar mag je gewoon bukken en de dealer laten grabbelen. Je moet ook een beetje geluk hebben dat je een klantvriendelijke dealer tegenkomt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:44:
Mja, mijn ervaring met dealers is voornamelijk rondom Zwolle en Eindhoven en daar mag je gewoon bukken en de dealer laten grabbelen. Je moet ook een beetje geluk hebben dat je een klantvriendelijke dealer tegenkomt.
Ik weet niet wat de ervaringen van anderen zijn, maar de Renault dealer in Veghel valt voor mij in de categorie "klantvriendelijk". Zijn erg behulpzaam, denken mee in alternatieve oplossingen (lees minder kosten), en staan, indien nodig, direct voor je klaar. Dat je er niet voor een appel en een ei je reparaties/onderhoud kunt laten doen, dat zal logisch zijn, maar ik vind de rekeningen t.o.v. het geleverde, tot op dit moment, behoorlijk redelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tja....Zwolle en Eindhoven..... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:13:
[...]

Tja....Zwolle en Eindhoven..... :+
Ja, daar noem je inderdaad wel wat he... :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Even aanhaken op dealer is een naaier verhaal :+ :

- Injector vervangen
- Fusee rechtsvoor vervangen
- 2 lampjes knipperlichten vervangen
- APK

€401,- armer. Mwa, ik vind het meevallen.

Laguna doet het dus weer :)

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 29-03-2016 16:49 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

KillaZ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:49:
[...]

- Injector vervangen
- APK

Vind ik een behoorlijk stevige prijs maar wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Was niet duidelijk wat de storing was he, dus Clip gaf te weinig info ;) Eerste diagnose was kabelboom volgen om te kijken of de ECU kaduuk was, dus had op het dubbele ingezet.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:49:
[...]

- Injector vervangen
- APK

Mja, kweenie. Ik vind het vrij prijzig. Natuurlijk valt het mee als je iets veel duurders verwacht, maar dit is niet echt goedkoop ofzo :P

Wel mooi dat de LAG weer rijdt 8)

[ Voor 3% gewijzigd door PauseBreak op 29-03-2016 18:02 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:38

Wok

Dakloos...

Metro2002 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:55:
[...]

Vind ik een behoorlijk stevige prijs maar wie ben ik :P
PauseBreak schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:02:
[...]

Mja, kweenie. Ik vind het vrij prijzig. Natuurlijk valt het mee als je iets veel duurders verwacht, maar dit is niet echt goedkoop ofzo :P

Wel mooi dat de LAG weer rijdt 8)
Mwoah... Heel goedkoop is het inderdaad niet, maar prijzig valt ook wel mee:

- Injector vervangen: uurtje arbeid (gok ik) à €75, onderdeel €40 (?). €115
- Fusee rechtsvoor vervangen: half uurtje arbeid €37,50, onderdeel €30, uitlijnen €60. €127,50
- 2x lampjes knipperlichten vervangen: kwartiertje arbeid €18,75, lampjes €10. €28,75
- APK: €40

Zit ik totaal op €341,25. Gooi er wat klein materiaal bij, een post onvoorzien (waardoor extra arbeid) en die €400 komt snel in zicht.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wok schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:00:
[...]

[...]

Mwoah... Heel goedkoop is het inderdaad niet, maar prijzig valt ook wel mee:

- Injector vervangen: uurtje arbeid (gok ik) à €75, onderdeel €40 (?). €115
- Fusee rechtsvoor vervangen: half uurtje arbeid €37,50, onderdeel €30, uitlijnen €60. €127,50
- 2x lampjes knipperlichten vervangen: kwartiertje arbeid €18,75, lampjes €10. €28,75
- APK: €40

Zit ik totaal op €341,25. Gooi er wat klein materiaal bij, een post onvoorzien (waardoor extra arbeid) en die €400 komt snel in zicht.
Nou ja, als ik het vergelijk met hoe mijn vaste garagist het zou rekenen, dan zijn die knipperlichten service (en de arbeid die daarbij hoort ook), uurtarief ligt flink lager en onderdelenprijzen liggen ook (iets) lager (al kan je zelf ervoor kiezen om alleen OEM erop te laten leggen en dan zijn de prijzen uiteraard gelijk).

En dat soort verschillen doelde ik dus ook op.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:38

Wok

Dakloos...

PauseBreak schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:28:
[...]

Nou ja, als ik het vergelijk met hoe mijn vaste garagist het zou rekenen, dan zijn die knipperlichten service (en de arbeid die daarbij hoort ook), uurtarief ligt flink lager en onderdelenprijzen liggen ook (iets) lager (al kan je zelf ervoor kiezen om alleen OEM erop te laten leggen en dan zijn de prijzen uiteraard gelijk).

En dat soort verschillen doelde ik dus ook op.
Maar KillaZ is (noodgedwongen) naar een merkdealer gegaan en in dat licht bezien valt de prijs nog mee. Natuurlijk zal een universele/Bosch-garage goedkoper zijn, maar dat was het punt niet ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wok schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:32:
[...]

Maar KillaZ is (noodgedwongen) naar een merkdealer gegaan en in dat licht bezien valt de prijs nog mee. Natuurlijk zal een universele/Bosch-garage goedkoper zijn, maar dat was het punt niet ;)
Nee klopt, het punt is dat het lastig is om een klantvriendelijke dealer te vinden. KillaZ's voorbeeld is wat mij betreft een goed voorbeeld van een niet al te klantvriendelijke dealer. Mooi dat het probleem meeviel en de prijs dus uiteindelijk ook, maar goedkoop of klantvriendelijk? Nee, dat zijn niet de woorden die direct bij mij op komen hoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik heb zo de bon, volgens mij zijn die injectoren voor de F4R wat prijziger ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:37
Ik ben sinds kort in het bezit van een Renault Clio dci uit 2011. :)
Nu is deze voorzien van een TomTom navigatiesysteem, wat het prima doet.
Het enige waar ik me aan erger is dat de schakeling tussen dag/nacht kleuren gekoppeld is aan de schakelaar van het licht.
Als ik mijn lampen aandoe, gaat TomTom op nachtstand, en bij lichten uit op dagstand.

Nu klinkt dat prima, maar ik rij vaak overdag ook met mijn lampen aan. Met als gevolg dat TomTom op overdag op nachtstand staat, en ik hem telkens handmatig om moet zetten.

Ik heb een tijdje met de automatische verlichting van de auto gereden, maar ik vind dat de lichten dan te laat aan gaan. Zeker als het schemert, of als het regent duurt het erg lang voor ze aangaan. Vandaar dat ik ze gewoon zelf aan en uit zet.

Dus mijn vraag:

Is er een mogelijkheid om TomTom te koppelen aan de lichtsensor van de auto, en de lichten handmatig te bedienen?

Ik heb al wat gezocht op internet en wat gespeeld in de instellingen van TomTom, maar vooralsnog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Vanuit de TomTom gezien krijgt hij gewoon een signaal als hij moet wisselen van dag/nacht stand. Mogelijk dat hier met het aanpassen van de boordcomputer nog wat aan te doen is. Mijn advies zou zijn om hem niet meer op de automatische stand te zetten en via het snelmenu snel te wisselen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
2011? Dat is nog een clio 3 denk ik dan... Zet de auto eens uit met het licht nog aan, als de lichten dan vanzelf uit gaan (als het goed is wel), dan gaat de tom tom na de volgende keer starten over op schakelen met de licht sensor i.p.v. stand v/d lichten. Althans, zo werkt het bij de clio 3 GT van mijn zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Vandaag krijgt onze Megane III een grote beurt, ben benieuwd wat het gaat kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:37
melcon schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:23:
2011? Dat is nog een clio 3 denk ik dan... Zet de auto eens uit met het licht nog aan, als de lichten dan vanzelf uit gaan (als het goed is wel), dan gaat de tom tom na de volgende keer starten over op schakelen met de licht sensor i.p.v. stand v/d lichten. Althans, zo werkt het bij de clio 3 GT van mijn zus.
Bedankt,
Ja het is inderdaad nog een clio 3.

Ik heb het op bovenstaande manier geprobeerd, maar vooralsnog geen succes. De lichten gaan wel uit als de auto ook uit gaat, maar TomTom blijft via de lichtschakelaar gaan, en niet uit zichzelf.

Dus nu dan toch maar met de hand bedienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bummer! Toch verschil tussen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Vraag aan de kenners, kan ik mijn motorblok afspuiten in de wasbox met het programma motorreinigen?

Garage heeft met de beurt nogal wat olie gemorst en uitgesmeert ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Galaxis schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:18:
Vraag aan de kenners, kan ik mijn motorblok afspuiten in de wasbox met het programma motorreinigen?

Terug naar de garage dan en laat die het voor je doen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat allemaal niet kan, ik zou het in elk geval niet doen. Diverse zaken onder de motorkap die geen vriendjes zijn met vocht (de relais box, ecu, bougieschachten / penbobines). Idd garage laten doen of gewoon met dasty en afnemen met een doek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 07:02
Galaxis schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:18:

Kan geen kwaad hoor, doe het ook regelmatig met mijn clio. Nog nooit ergens last van gehad.
Het programma heet toch ook motorreiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 08:39
Tromp.et schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:17:
Is er een mogelijkheid om TomTom te koppelen aan de lichtsensor van de auto, en de lichten handmatig te bedienen?

Ik heb al wat gezocht op internet en wat gespeeld in de instellingen van TomTom, maar vooralsnog geen oplossing gevonden.
Met mijn Grand Scenic III uit 2010 heb ik mijn dimlichten ook handmatig ingeschakeld omdat ik vind dat deze te laat inschakelt bij weinig daglicht, maar mijn TomTom schakelt wel gewoon goed tussen dag/nachtstand. Zal eens kijken of ik dat expliciet ingesteld heb, kan het me niet herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tromp.et schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:17:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Renault Clio dci uit 2011. :)
Nu is deze voorzien van een TomTom navigatiesysteem, wat het prima doet.
Het enige waar ik me aan erger is dat de schakeling tussen dag/nacht kleuren gekoppeld is aan de schakelaar van het licht.
Als ik mijn lampen aandoe, gaat TomTom op nachtstand, en bij lichten uit op dagstand.

Nu klinkt dat prima, maar ik rij vaak overdag ook met mijn lampen aan. Met als gevolg dat TomTom op overdag op nachtstand staat, en ik hem telkens handmatig om moet zetten.

Ik heb een tijdje met de automatische verlichting van de auto gereden, maar ik vind dat de lichten dan te laat aan gaan. Zeker als het schemert, of als het regent duurt het erg lang voor ze aangaan. Vandaar dat ik ze gewoon zelf aan en uit zet.

Dus mijn vraag:

Dit doet mijn Clio IV van dit jaar ook, als ik met DRL rij en TomTom dan staat het op overdag modus, maar zodra ik de lichten inschakel schakelt deze over op nacht. Dit kan ik echter wel aanpassen in het menu, weet je zeker dat dat geen optie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
*zucht*

Weer wat nieuws met de megane, de bestuurdersdeur maakt een "knak" geluid bij openen en dichtdoen, en behoorlijk hard ook :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
Dan zal die ophangstang los zitten? Beetje vet en de bouten aandraaien wil dat wel eens verhelpen.

Hebben alle Clio's ook last van.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:04:
Dan zal die ophangstang los zitten? Beetje vet en de bouten aandraaien wil dat wel eens verhelpen.

Lijkt mij ook. Vijf minuten werk dit.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Hangt er een beetje vanaf, kan ook wat ruimte zitten op de pin in het scharnier. Die zijn eenvoudig te vervangen en kosten niets. Gezien het een harde knak is zal dat het zijn verwacht ik dat dat het is. (smeren helpt daarbij niet zo veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De stoute schoenen aangetrokken en vandaag de automaat laten spoelen, klus is inmiddels geklaard (maar goed werk heeft duidelijk wel tijd nodig), en de reis naar huis is zonder problemen verlopen ;)
Nu eens kijken of we het verschil gaan merken.

Oude olie was tamelijk donker en verre van helder, maar niet super-smerig zoals de spoeler het opmerkte, hij krijgt vaak veel smerigere olie onder ogen, veelal bij Volvo's merkte hij op. Olie heeft nu ruim 11 jaar en 52.000km in de bak gezeten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
52k valt nog wel mee maar mooi op tijd om te spoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41

Sagat

Is pappa x2!

KillaZ schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 11:04:

Dit! Ik dacht serieus dat ik dit zelf veroorzaakt het met beetje leunen op de deur met uitstappen, maar ALLE deuren kregen dit. Ben er paar keer voor teruggeweest naar de dealer en uiteindelijk is het wel gefixed.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
melcon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:15:
Hangt er een beetje vanaf, kan ook wat ruimte zitten op de pin in het scharnier. Die zijn eenvoudig te vervangen en kosten niets. Gezien het een harde knak is zal dat het zijn verwacht ik dat dat het is. (smeren helpt daarbij niet zo veel).
Het is een beste "knak" die je hoort, zowel met het openen van de deur als het dichtdoen :|
Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.