Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste
Acties:
  • 239.449 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
melcon schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 19:24:
[...]

2009 is een clio 3, daar valt het niet onder garantie (helaas in jouw geval). Het uurloon maakt het duur inderdaad, rubbers zelf zijn niet duur. Je kan ook ergens anders een prijs opvragen, hoef je niet per se bij de dealer te laten doen voor de hoofd prijs.

@s1ck Wat DennusB zegt, verbinding is dusdanig snel dat je het niet door hebt dat er geen verbinding is als je er niet op let (Voor je weg rijdt is die verbonden).

@Joopieboy Make it so ;)

@maartend remolie is niet direct een ramp, koelt ook wel aardig, pompt alleen wat moeilijker :P zo lang het niet warm loopt blijft het wel heel :) maar idd zijn ze wel goed bestand tegen misbruik.
DennusB schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb alleen ervaring met het Bose systeem in de Megane en dat is ECHT goed! (En ja, ik ben echt een zeiker qua audio)
Nogmaals dank! Clio Bose versie besteld :+ Komt rond maart/april!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
s1ck schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:13:
[...]

[...]

Nogmaals dank! Clio Bose versie besteld :+ Komt rond maart/april!
Dat is snel. Congrats. De audio beviel goed dus? ;) Welke kleur besteld? En nog evt extra optie's?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:59
DennusB schreef op maandag 8 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Dat is snel. Congrats. De audio beviel goed dus? ;) Welke kleur besteld? En nog evt extra optie's?
Kreeg een leuke prijs terug voor mijn huidige Clio. Audio klonk inderdaad goed. Verder alles erop (panorama dak was eigenlijk nog de enige extra optie wat kon :9 ). Kleur is Gris Titanium KPN geworden, donkergrijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Zeker snel, congrats en wachten tot maart/april dus :)
Welke opties/kleur en zo idd? :D

toch knap in dezelfde minuut antwoorden :P

Gris titanium is wel een sjieke kleur! De 0.9 Tce?

[ Voor 35% gewijzigd door melcon op 08-01-2018 10:56 . Reden: synchroon posten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-05 16:00

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

melcon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:25:
@adinsx Idd een Estate GT-Line, met de dci 110 met zes bak :)

@Gri77ie Klinkt inderdaad als de koppeling maar dat zou wel heel vroeg zijn voor een 1.5 dci. Maar goed het kan, dat is alleen wel een dure (dubbelmassa vliegwiel moet je waarschijnlijk ook vervangen). Iets met 3 nullen zou ik wel rekening mee houden. Als allereerste zou ik hydraulische koppeling laten ontluchten / controleren, die kan hetzelfde effect veroorzaken.
Dank je voor je reactie. Gisteren terug naar huis gereden. Valt me op dat met optrekken tot en met 3e versnelling weinig aan de hand is. 4e 5e en 6e versnelling als ik boven de 2000 toeren kom lijkt het wel alsof de motor inhoudt. Toeren vallen ineens 4 a 500 rpm terug. Blijf ik gas geven dan schieten de toeren in ene terug naar normale waarde en trekt de auto weer door. Begin dus te twijfelen aan de koppeling...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Gri77ie Toeren vallen terug als je gas geeft? Dus het toerental daalt op het moment dat je gas geeft? Slippende koppeling is juist andersom, toerental schiet omhoog tot dat het slippen stopt en dan zakken ze weer terug naar waar het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

melcon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:02:
@Gri77ie Toeren vallen terug als je gas geeft? Dus het toerental daalt op het moment dat je gas geeft? Slippende koppeling is juist andersom, toerental schiet omhoog tot dat het slippen stopt en dan zakken ze weer terug naar waar het hoort.
Ja dat viel mij ook al op. Daarom had ik gisteravond een wtf momentje. Tevens in de 4e versnelling vanuit stilstand geen slip en afslaan. Dus ik denk niet dat het de koppeling is. T rare is dat ik ook geen foutmelding krijg. T lijkt wel alsof de turbo druk even wegvalt ofzo of niet wordt aangestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Gri77ie Dat is inderdaad niet de koppeling, blijft je snelheid gelijk op het moment dat je het toerental ziet dalen of zakt de snelheid ook? En zo nee hoor je motor ook in toeren dalen of is het puur inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

Nee niet hoorbaar. Puur inhouden en toerentallen klapt 400 a 500 toeren omlaag. Snelheid loopt dan wel nog op maar heel langzaam. Tot de toerenteller weer is en dan is het inhouden ook weg. Is meestal tussen de 2000 en 2500 toeren.na de 2500 loopt de motor mooi door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 19:05
Toch ook eens hier een berichtje plaatsen. Aankomende zomer is mijn Volvo V40 D2 (lease) aan vervanging toe. Afgelopen zaterdag in de Seat Leon ST gereden en dat reed heerlijk, en toen kwam ik ineens de Megane Estate tegen.

Ik weet niet waarom, maar ik heb nooit echt naar Renault gekeken. Sterker nog, aanstaande vrijdagavond ga ik een proefritje maken in de Megane Estate en dat wordt (volgens mij) m'n eerste ritje in een Renault.

Mijn wensen/eisen:
- Diesel
- Automaat
- Android Auto / Apple CarPlay integratie (dus R-Link 2 nodig denk ik?)

Hier misschien mensen met een dergelijke ervaring? Voorheen dus vooral Volvo en Volkswagen gereden.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Gri77ie Dan verwacht ik nokkenas sensor of bdp sensor, waarschijnlijk als je hem uit leest staat die er al in. Motor management denkt dat de motor een ander toerental draait als de werkelijkheid en dat geeft uiteraard vreemde zaken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
nog wat dingetjes aan te merken op mijn Megane IV 110 dCi EDC automaat:
  • Al eens eerder aangekaart, maar ik blijf dit vervelend vinden. Ik rij naar een kruisuing/splitsing/rotonde, rem af tot bijna maar niet helemaal stilstand om het aankomende verkeer in te schatten. Vervolgens wil ik nog snel voor een bepaalde auto de weg op dus ik trap het gas in. Vervolgens hapert de EDC software, hij geeft 0,5-1 seconde geen gas, maar daarna schiet ie opeens vol in de 3000 toeren. Heb door deze vertraging al eens bijna een aanrijding op een rotonde gehad omdat ik dacht dat te redden, maar hij bleef dus gewoon even stilhangen met gas (niet gekoppeld waarschijnlijk?). Heb hem ook een tijdje in sport gehad, en daar gebeurde het iets minder omdat ie wat hoger in de toeren blijft hangen, maar als het gebeurt schiet ie ook meteen richting de 4000 toeren. Plus dat ie na uit- en aanzetten auto dan weer terug naar Neutral gaat irriteert me.
  • Ik heb keyless entry en de card in dezelfde broekzak als mijn telefoon. laatste tijd erg vaak dat de auto de card helemaal niet herkent, of dat hij wel opengaat (spiegels klappen uit) maar zodra ik aan de auto sta hij weer dicht gaat. Laatst zelfs gehad dat de auto op slot ging terwijl ik net was ingestapt. Soms helpt het de card gewoon uit de broekzak te halen, maar ook dat is soms niet genoeg. Dan moet ik een beetje aan die card knijpen en duwen, en dan doet ie het wel even. Soms is ie ook met motor uitzetten de sleutel kwijt, dan moet ik lang op start/stop duwen. Ik heb de zwarte keyvard gepakt omdat ik deze stijlvoller vind. Zal de batterij nu al leegzijn? (heb hem pas 4 maanden), los contactje/losse behuizing, of is die zwarte card meer als backup bedoeld?
  • Iemand had al eerder de Linus video van de Symbioz gepost, en kwam laatst ook onderstaande tegen. Zo'n auto kunnen ze wel bouwen, maar een fatsoenlijke ACC in de Megane ho maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gri77ie

Gri77ie

melcon schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:03:
@Gri77ie Dan verwacht ik nokkenas sensor of bdp sensor, waarschijnlijk als je hem uit leest staat die er al in. Motor management denkt dat de motor een ander toerental draait als de werkelijkheid en dat geeft uiteraard vreemde zaken ;-)
Ik ga m langsbrengen bij de dealer... mag die m uitlezen! Thanx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-05 19:37
striner schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:07:
• Ik heb keyless entry en de card in dezelfde broekzak als mijn telefoon. laatste tijd erg vaak dat de auto de card helemaal niet herkent, of dat hij wel opengaat (spiegels klappen uit) maar zodra ik aan de auto sta hij weer dicht gaat. Laatst zelfs gehad dat de auto op slot ging terwijl ik net was ingestapt. Soms helpt het de card gewoon uit de broekzak te halen, maar ook dat is soms niet genoeg. Dan moet ik een beetje aan die card knijpen en duwen, en dan doet ie het wel even. Soms is ie ook met motor uitzetten de sleutel kwijt, dan moet ik lang op start/stop duwen. Ik heb de zwarte keyvard gepakt omdat ik deze stijlvoller vind. Zal de batterij nu al leegzijn? (heb hem pas 4 maanden), los contactje/losse behuizing, of is die zwarte card meer als backup bedoeld?
Stop de kaart in je jas, tas of een andere broekzak. In dezelfde broekzak als de telefoon werkt bij mij ook niet. Kaart in een andere zak en het werkt uitstekend. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:06
weet iemand hoe ik mijn map versie kan bekijken?
ik had volgens mij nog een oude map versie ....

Mijn software versie is vandaag ge-update naar 2.2.18.590
dus volgens mij moet er dan een nieuwe map versie beschikbaar zijn...

als ik naar de r-link store ga dan zie ik bij de meeste dingen staan. (verloopt over 362 dagen)

Map Update Service : Europe
Aangeschaft in een pack (Verloopt over 362 Dagen)

-edit-

is gelukt, ik moet eerst data delen aanzetten.
Vervolgens inloggen op de Rlink store, dan ziet hij pas de updates
En dan leeg usb stickje in de auto, en dan programma opstarten op de pc ....

Wel netjes van Renault.. ik heb een jaar gratis map updates gekregen .. en live traffic. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 09-01-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18

RvL

Pfff, een nieuwe telefoon (iPhone 8 ) en weer problemen met R-Link 2. Waar ik met m'n vorige telefoon überhaupt geen werkende BT verbinding kan krijgen, kan ik nu geen muziek afspelen. Bellen met m'n iPhone 8 gaat gelukkig wel goed.

Nu sta k voor donderdag ingepland om de laatste update uit Frankrijk te krijgen. Hopen dat dat iets oplost. En anders moet ik m'n dure auto en dure telefoon maar d.m.v. een goedkoop aux kabeltje met elkaar verbinden...

Maar de compatibiliteit van het R-Link 2 systeem vind ik toch wel om te janken als ik eerlijk ben....

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
RvL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:19:
Pfff, een nieuwe telefoon (iPhone 8 ) en weer problemen met R-Link 2. Waar ik met m'n vorige telefoon überhaupt geen werkende BT verbinding kan krijgen, kan ik nu geen muziek afspelen. Bellen met m'n iPhone 8 gaat gelukkig wel goed.

Nu sta k voor donderdag ingepland om de laatste update uit Frankrijk te krijgen. Hopen dat dat iets oplost. En anders moet ik m'n dure auto en dure telefoon maar d.m.v. een goedkoop aux kabeltje met elkaar verbinden...

Maar de compatibiliteit van het R-Link 2 systeem vind ik toch wel om te janken als ik eerlijk ben....
Dit probleem had ik ook. Heb je wel nummers op je iPhone staan?
Ik had dat zelf niet, heb nu één nummer via iTunes op de telefoon gezet en dan werkt het. Als je geen nummers op je telefoon hebt staan kun je ook Spotify e.d. niet gebruiken 8)7

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:15
miicker schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:14:
[...]

Ik had dat zelf niet, heb nu één nummer via iTunes op de telefoon gezet en dan werkt het. Als je geen nummers op je telefoon hebt staan kun je ook Spotify e.d. niet gebruiken 8)7
Ik had alle muziek van mijn telefoon gegooid, omdat ie anders direct mp3's gaat afspelen (alfabetisch volgorde) terwijl ik alleen spotify gebruik. Vroeg me al af waarom het verbinden niet lukte 8)7
Via USB/carplay werkt het gelukkig wel ... meestal... na wat prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
fnoff schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Ik had alle muziek van mijn telefoon gegooid, omdat ie anders direct mp3's gaat afspelen (alfabetisch volgorde) terwijl ik alleen spotify gebruik. Vroeg me al af waarom het verbinden niet lukte 8)7
Via USB/carplay werkt het gelukkig wel ... meestal... na wat prutsen...
Klopt inderdaad. Ik kwam er na heel lang kloten en Googles ook achter dat er muziek op moest staan. Dus ik heb inderdaad 1 random nummer erop gezet. Als ik de source op bluetooth zet begint altijd dat nummer af te spelen (tenzij je Spotify eerst opent). Tip: als je er een nummer op gaat zetten, zet dan gewoon een silent nummer erop o.i.d. (dus zonder tekst en muziek, anders krijg je echt een hekel aan één nummer :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wait wut??? Ik moet dus iets op m'n telefoon hebben staan wil ik Spotify kunnen luisteren? Dat ga ik eens uitproberen :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RvL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:15:
Wait wut??? Ik moet dus iets op m'n telefoon hebben staan wil ik Spotify kunnen luisteren? Dat ga ik eens uitproberen :)
Ik was ook sceptisch, maar het werkte bij mij wel (iPhone 7 - RLink 2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

We gaan het meemaken, ik kom er vanavond op terug ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
weet iemand het volgende?

ik wil graag mijn mapupdate doen. (alles staat nu op een usb stick)
Hier staat een hele handleiding;

https://www.terwolderenau...iesystemen-updates/rlink2

En er staat ook bij
Start de motor en sluit vervolgens de USB-stick weer aan. Het systeem zal nu automatisch updaten, dit kan enige tijd duren (ca 25 minuten). USB-stick NIET verwijderen en motor niet uitschakelen gedurende dit proces. U hoeft zelf niets te doen. Uw R-LINK 2 systeem is hierna klaar voor gebruik!
Is het nodig om de motor aan te zetten? Vanavond moet ik naar het werk rijden .. 50minuten ongeveer.
Kan ik tijdens het proces ook gewoon autorijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aggressor schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:43:

Is het nodig om de motor aan te zetten? Vanavond moet ik naar het werk rijden .. 50minuten ongeveer.
Kan ik tijdens het proces ook gewoon autorijden?
Ja en ja :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
Dan kan ik het beter vanavond doen dus?
Anders staat ie voor jan joker te draaien

Ik heb de kaart update 12-2016 volgens mij.. dit is de laatste?
Ik had hiervoor ook een Megane GT-LIne uit 2012.. hier had ik ook net een map update voor gekocht ... auto naast mij was in de brand gestoken en over gegaan naar mijn auto. (total loss)

En ik dacht.. ik mail Renault wel eens of ze iets kunnen betekenen ...(voor de nieuwe Megane) en ze hebben alle opties in r-linke store verlengd met 365 dagen. (map update en live traffic)
Ik werd gister gebeld door de klantenservice van Renault Amsterdam ..

Heel erg netjes!

En gister is mijn auto voor onderhoud geweest, en alle problemen zijn nu opgelost.

- Klipje bumper
- Systeemversie ge upgrade naar de laatste
- Geen vocht meer binnenkant voorruit
- En hij heeft zijn onderhoud A+B gehad.

En gister zijn ook mijn nieuwe matten binnengekomen. De Premium automatten
Zijn er nog meer leuke kleine dingen die ik kan uitvoeren op de Megane? (zoals sportpedalen) ?
En weet iemand of achteraf nog mogelijk is om de originele achterruirij camera te installeren?

[ Voor 25% gewijzigd door Aggressor op 09-01-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

miicker schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:14:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

And the 'Hero of the day' award goes to...... @miicker

Een willekeurige MP3 via iTunes op m'n iPhone gezet en toen deed hij het inderdaad. Ik ga nu een heel speciale MP3 er op zetten: Stilte in Q mineur, met een totale duur van 0:01. Ik gebruik namelijk vrijwel alleen nog maar Spotify voor m'n muziek, naast normale radio.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
RvL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:46:
[...]

Een willekeurige MP3 via iTunes op m'n iPhone gezet en toen deed hij het inderdaad. Ik ga nu een heel speciale MP3 er op zetten: Stilte in Q mineur, met een totale duur van 0:01. Ik gebruik namelijk vrijwel alleen nog maar Spotify voor m'n muziek, naast normale radio.
Blij te kunnen helpen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:58

Martinspire

Awesomeness

RvL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:46:
[...]

Je kunt Apple daar overigens voor bedanken. Geen idee welke dev bluetooth streaming haat, maar dit is echt debiel.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Je kunt Apple daar overigens voor bedanken. Geen idee welke dev bluetooth streaming haat, maar dit is echt debiel.
Dat heeft volgens mij niets met Apple te maken. Bij mijn vorige auto, een Ford Focus Station uit 2016, maar ook in de auto van m'n moeder (Nissan) werkt het wel zonder dat er een nummer staat op de telefoon, ligt dus als je het mij vraagt aan Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Dat heeft volgens mij niets met Apple te maken. Bij mijn vorige auto, een Ford Focus Station uit 2016, maar ook in de auto van m'n moeder (Nissan) werkt het wel zonder dat er een nummer staat op de telefoon, ligt dus als je het mij vraagt aan Renault.
Weet je zeker dat die niet via USB in de ipod modus stonden (of hoe dat ook heet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik ben er ook van overtuigd dat het een Apple dingetje is, streamen met een Moto G3 (op android 7.1.4 / LineageOS) werkt gewoon out of the box zonder muziek aanwezig. Dus het is niet dat R-Link het niet kan streamen zonder dat er muziek aanwezig is op de verbonden telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
melcon schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:47:
Ik ben er ook van overtuigd dat het een Apple dingetje is, streamen met een Moto G3 (op android 7.1.4 / LineageOS) werkt gewoon out of the box zonder muziek aanwezig. Dus het is niet dat R-Link het niet kan streamen zonder dat er muziek aanwezig is op de verbonden telefoon.
Het is wel een Renault ding. Die iPhone's van mij streamen overal alles zonder muziek er op, BEHALVE in een Renault. Hun implementatie (niet alleen van bluetooth streaming) is gewoon behoorlijk brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 01:09:
[...]

Weet je zeker dat die niet via USB in de ipod modus stonden (of hoe dat ook heet)?
Zie de antwoorden hierboven, het antwoord is dus ja :p

Ik kreeg mijn Renault, stapte uit mijn Ford Focus terwijl ik bij wijze van spreke muziek aan het streamen was, in de Megane werkte het niet meer. Het heeft me ruim een week gekost eer ik erachter was waar het aan lag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Het is zeer zeker geen Renault ding, het is de implementatie van AVRCP op de iPhone waar R-Link gebruik van maakt. R-Link volgt hier in gewoon het standaard profiel zo als gedefinieerd door bluetooth. ios 10/11 wijken hiervan af.

Er zijn wel meer iphones bugs bekend i.c.m. diverse auto merken, b.v.:
- geen artiest/nummer weergave bij fiesta/focus/mondeo (ford sync), mercedes a/b/c klasse
- 2-4 minuten stilte voor er geluid uit de speakers komt terwijl de iPhone wel al afspeelt bij Honda
- 2-4 liedjes spelen en daarna stilte, ook bij Honda
- geen liedje informatie meer en bediening via radio werkt niet meer of pauzeert muziek (vorige/volgende) bij VAG
- geen muziek meer kunnen streamen maar alleen lokale muziek kunnen afspelen bij Fiat/Alfa
- bediening via radio werkt niet meer bij Subaru
- geen track info meer en niet streamen zonder nummer aanwezig bij renault/dacia
- nummer info als unknown en geen bediening bij BMW
- totaal geen playback meer (peugeot/citroën) tenzij nummer aanwezig

Maar ook bij:
- bluetooth speakers met avrcp ondersteuning vergelijkbare issues
- pioneer radios waarbij song info niet meer verschijnt en bediening niet meer werkt

discussions.apple.com staat er vol mee (b.v. https://discussions.apple...288842?start=105&tstart=0), dus het is echt een apple dingetje. Het lijkt vooral ios 11 gerelateerd te zijn al kwam het op ios 10 ook wel voor maar in veel mindere mate. Hier op mijn werk (ik ben IT Systems specialist maar zit in dezelfde ruimte als de SD) waar de SD z'n 75 iPhone's ondersteunt zien we dezelfde problemen ook, bij eigenlijk alle merken en vooral sinds ios 11. De AVRCP ondersteuning in ios 10 was niet volledig maar werkte aardig, met ios 11 is de ondersteuning blijkbaar volledig maar werkt het voor geen meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Wat is jullie verbruik eigenlijk met het nieuwe model Mégane?
Hiervoor had ik een Seat Leon 1.6 diesel bj 2013... en je merkt wel dat deze iets zuiniger was. (gemiddeld 1:21 a 1:22)

Met de Mégane doe ik 1:19a20

1.6 diesel 130pk

Is dit wel netjes? of misschien moet ik nog wennen aan de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is lastig om dat 1 op 1 te vergelijken maar 1300kg/130pk lijkt mij een verbruik van 1 op 19/20 gewoon netjes. Die 1.6 in de Seat Leon was er volgens mij als 105 en 110 pk? Daarnaast is een Leon wat lichter (onder de 1200 kg gok ik). Dus laten we zeggen dat 1200kg/110 pk iets zuiniger is lijkt mij niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Aggressor dat is zeer netjes. Ik kwam toevallig net in dit topic om hetzelfde te vragen. Mijne is namelijk bizar onzuinig. Ik heb hem nu 3100 KM. Ik heb de 130pk 1.2 benzine uitvoering, mijn verbruik 1 liter op 10,3 km. Dat is toch bizar slecht? Ik rij niet zuinig, maar ook niet zo onzuinig.. Misschien dat het met de winterbanden te maken heeft.

Ter vergelijking, mijn vorige auto (Ford Focus Station, 100 pk 1.0 benzine) reed 1 liter op 13,7 km, terwijl ik daar juist veel minder zuinig mee gereden heb (was een huurauto die ik +- 6 maanden gehad heb).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:30
Heb je hem vanaf nieuw? Zo ja dan zit je nog in de inrij-periode en kan je verwachten dat het daarna (en op zomerbanden) beter wordt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:25
miicker schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:29:
@Aggressor dat is zeer netjes. Ik kwam toevallig net in dit topic om hetzelfde te vragen. Mijne is namelijk bizar onzuinig. Ik heb hem nu 3100 KM. Ik heb de 130pk 1.2 benzine uitvoering, mijn verbruik 1 liter op 10,3 km. Dat is toch bizar slecht? Ik rij niet zuinig, maar ook niet zo onzuinig.. Misschien dat het met de winterbanden te maken heeft.

Ter vergelijking, mijn vorige auto (Ford Focus Station, 100 pk 1.0 benzine) reed 1 liter op 13,7 km, terwijl ik daar juist veel minder zuinig mee gereden heb (was een huurauto die ik +- 6 maanden gehad heb).
Wat voor afstanden rij je? Snelweg? Stad? Korte stukjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 07:28:
Het is lastig om dat 1 op 1 te vergelijken maar 1300kg/130pk lijkt mij een verbruik van 1 op 19/20 gewoon netjes. Die 1.6 in de Seat Leon was er volgens mij als 105 en 110 pk? Daarnaast is een Leon wat lichter (onder de 1200 kg gok ik). Dus laten we zeggen dat 1200kg/110 pk iets zuiniger is lijkt mij niet gek :)
de seat is 1160 kg en zit een 1.6 110pk in
de megane is 1293 kg en zit een 1.6 130pk in

En ik zit rond te kijken, de 1.5 Meganes heb je in 1180 kg en in 1286 kg? hoe kan dat dan?

En echte precieze vebruik heb ik nog niet, maar de eerste tank reed ik soms wel zuinig zat ik op 1:20 de 2e tank 1:19,5 inclusief de storm. (wind tegen)

Dus ik zal het wel bijhouden ..... maar ik ben wel benieuwd naar het verbruik van de rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@miicker wat Pausebreak zegt, zo rond de 10k moet het verbruik normaliseren. Denk dat het niet veel zuiniger gaat worden als 1 op 12. Op spritmonitor zitten ze tussen de 1 op 12 en 1 op 15 (met uitschieters naar 1 op 10 en op 17). Dat een 100 pk focus zuiniger is als een 130 pk megane lijkt me vanzelfsprekend, zeker als je het extra vermogen gebruikt (en dat doe je toch onbewust).

@Aggressor De megane 130 dci zit tussen 1 op 17,5 en 1 op 20 op spritmonitor, dus die 1 op 19/20 is prima. Uiteraard is spritmonitor niet 1 op 1 te vertalen naar NL (alleen al vanwege de gemiddelde snelheid die een stuk hoger zal liggen). Maar het is wel een aardige indicatie. Ken wel iemand met een 130 dci megane van 2014, die doet ook rond de 1 op 20.

De 1180 kg is een megane coupe, de rest zit inderdaad rond de 1280 (estate / hatch, aantal kg verschil tussen wel/geen EDC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:03:
Heb je hem vanaf nieuw? Zo ja dan zit je nog in de inrij-periode en kan je verwachten dat het daarna (en op zomerbanden) beter wordt.
Heb hem inderdaad nieuw. De dealer zei dat inrijden ongeveer 1500 km is. Of in ieder geval werd me aangeraden de eerste 1.500 km rustig aan te doen. Dat heb ik ook gedaan.
Trichoglossus schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:09:
[...]

Wat voor afstanden rij je? Snelweg? Stad? Korte stukjes?
90% snelweg, 10% stad. Ik rij ongeveer 700 km per week.

Laatst trouwens rond een uur of 3 s'nachts een stukje 190 gereden, maar dan gaat het erg hard :p maar dat is ook logisch natuurlijk. Harder dan 195 ging hij echter niet. Er stond toen wel redelijk wat (tegen) wind.

[ Voor 57% gewijzigd door miicker op 11-01-2018 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
1500 km is inderdaad ongeveer de inrij periode dat die niet heet mag lopen. Je mag - mits die warm is - hem wel gewoon door trekken, zo lang je hem daarna weer laat zakken naar een normaal toerental. Dat is zelfs beter als tijdens de inrij periode alleen maar rustig rijden en weinig variëren in toeren. Na de inrij periode is alles op de juiste wijze op elkaar ingesleten (alle minuscule oneffenheden in alle draaiende delen die aanwezig waren zijn dan weg). Op dat moment loopt de motor nog wel - relatief - stroef, het loopt pas echt lekker los vanaf ongeveer 10K.

Luchtweerstand is boven de 100 de grootste vertragende factor, wind tegen is dus echt funest voor je topsnelheid, geen wind of wind mee ga je wel over de 200 :-)
Luchtweerstand is exponentieel, rolweerstand is lineair. Massa heeft alleen invloed op hoe snel je versneld (op een rechte weg uiteraard, bergop wordt dat anders).

[ Voor 10% gewijzigd door melcon op 11-01-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
heb nu 14000 km erop zitten en volgens de tankpas website rij ik 1 op 18.2 met de 1.5 110pk EDC. Dit vind ik zelf ook niet echt zuinig, hiervoor had ik een Seat Leon 110pk diesel, en daarmee haalde ik 1 op 19-20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:48:
@miicker wat Pausebreak zegt, zo rond de 10k moet het verbruik normaliseren. Denk dat het niet veel zuiniger gaat worden als 1 op 12. Op spritmonitor zitten ze tussen de 1 op 12 en 1 op 15 (met uitschieters naar 1 op 10 en op 17). Dat een 100 pk focus zuiniger is als een 130 pk megane lijkt me vanzelfsprekend, zeker als je het extra vermogen gebruikt (en dat doe je toch onbewust).

@Aggressor De megane 130 dci zit tussen 1 op 17,5 en 1 op 20 op spritmonitor, dus die 1 op 19/20 is prima. Uiteraard is spritmonitor niet 1 op 1 te vertalen naar NL (alleen al vanwege de gemiddelde snelheid die een stuk hoger zal liggen). Maar het is wel een aardige indicatie. Ken wel iemand met een 130 dci megane van 2014, die doet ook rond de 1 op 20.

De 1180 kg is een megane coupe, de rest zit inderdaad rond de 1280 (estate / hatch, aantal kg verschil tussen wel/geen EDC).
Bedankt voor je antwoord.. wat is het vebruik dan van de 1.5 Megane gt-lines?
En ik zit rond te kijken, de 1.5 Meganes heb je in 1180 kg en in 1286 kg? hoe kan dat dan?

Om een voorbeeld te noemen:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/37461691 is 1180kg
https://www.marktplaats.n...tisense-i-sportstoel.html is ook 1180kg

https://www.marktplaats.n...al-premium-extra-voo.html is 1286kg

[ Voor 13% gewijzigd door Aggressor op 11-01-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Aggressor schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Bedankt voor je antwoord.. wat is het vebruik dan van de 1.5 Megane gt-lines?
Waar zit je rond te kijken? :) de 1.5 megane 3 van 1180 kg is de coupe variant.

Verbruik van de 1.5's ligt rond de 1 op 20, klikker de klik ;) :
https://www.spritmonitor....0&power_e=110&powerunit=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:45:
[...]

Waar zit je rond te kijken? :) de 1.5 megane 3 van 1180 kg is de coupe variant.

Verbruik van de 1.5's ligt rond de 1 op 20, klikker de klik ;) :
https://www.spritmonitor....0&power_e=110&powerunit=2
ik heb mijn bericht aangepast ;) was nog bezig met typen ..
zijn gewoon hatchback hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Aggressor Ah zo ja dat is het verschil tussen leeg gewicht en rijklaar gewicht, b.v. de JZ-139-K:
Leeg gewicht 1.180 kg
Rijklaar gewicht 1.280 kg

https://voertuig.net/kenteken/JZ139K

Waarbij rij klaar is incl. vloeistoffen (olie, kvs, halve tank benzine) + lichte bestuurder

[ Voor 24% gewijzigd door melcon op 11-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
melcon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:49:
@Aggressor Ah zo ja dat is het verschil tussen leeg gewicht en rijklaar gewicht, b.v. de JZ-139-K:
Leeg gewicht 1.180 kg
Rijklaar gewicht 1.280 kg

https://voertuig.net/kenteken/JZ139K

Waarbij rij klaar is incl. vloeistoffen (olie, kvs, halve tank benzine) + lichte bestuurder
top ik zie het.. bedankt voor de uitleg.
En de andere 1.5 is een automaat.. dat is ook weer iets zwaarder dus.

Maar de 1.6 motoren zijn zoveel zwaarder? en zijn deze stukken beter dan de 1.5?

-edit-

Onder de pedalen in het vloerbedekking zitten 2 zwarte dopjes. (deze moet je er op schroeven)
Deze: https://tweakers.net/ext/f/pe5TbfgGxQCqQvPnlxhsZ2U9/full.jpg

Weet iemand het onderdeel nummer hiervan?

[ Voor 15% gewijzigd door Aggressor op 11-01-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De 1.5 motoren dateren van 2001 en zijn aan het einde van hun ontwerp, veel meer dan 110 pk zit er niet in zonder dat het ten koste gaat van verbruik. Ergens rond 2006 is de 2.0 DCI geïntroduceerd als opvolger van de 1.9 DCI. Beresterke motor met veel koppel en leuke technieken (cross flow opstelling van in/uitlaat kleppen, dus niet naast elkaar b.v.).

Daardoor ontstond wel een gat tussen de 1.5 en 2.0. eerst opgevuld met een 130 pk 2.0 maar die was niet zuinig genoeg. Naar aanleiding daarvan is de 1.6 DCI ontwikkeld met als basis de techniek zo als gebruikt in de 2.0. Dus ja de 1.6 is kwa techniek een stuk beter als de 1.5. kwa betrouwbaarheid net zo goed alleen voordeel van een (goede kwaliteit, dus geen BMW/VW/Peugeot kwaliteit) ketting.

Die doppen kan de dealer zo voor je bestellen, ff langs rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zo te zien zit er een goede dealer in Friesland: https://media.renault.nl/...ult-dealer-the-year-2017/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik word de laatste tijd een beetje dol van mijn Renault Megane uit 2011. Vandaag sprong hij weer op storing met de melding 'Controleer ABS'. Er zit ergens een elektrische storing in de auto die op willekeurige momenten een zekering linksonder het stuur eruit laat knallen. Daardoor schiet alles in de stress en weigert de auto om uberhaubt nog vaart te maken (max 10km/h).

We hadden dit één keer vlak nadat we de auto gekocht hadden. Toen is de zekering vervangen en is het 2 jaar goed gegaan. Tot 2 maanden terug, toen we opeens op een N-weg stil kwamen te staan. Meestal kun je nog heel even normaal gas geven als de melding verschijnt, maar als je eenmaal langzaam rijdt, kom je niet meer weg. ANWB heeft toen de zekering vervangen, zodat we terug konden naar de garage. Maar nog voordat de ANWB weg was, stonden we al weer stil. Weer eruit geklapt...

Men vermoedde toen dat er iets op de bus storing veroorzaakte. Dus de remsensor is vervangen. Maar helaas, nu 2 maanden later staan we weer stil. Om gek van te worden. Ben benieuwd wat de garage er deze keer van gaat maken. Heb hem nu maar bij de dealer staan, omdat er toch ook rond deze tijd een beurt moest plaatsvinden.

Nog meer mensen die zoiets hebben gehad? Ik kwam hier wel andere meldingen tegen rondom de ABS, maar dat leek vooral om het systeem zelf te gaan. Niet met het klappen van de zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Aggressor schreef op maandag 8 januari 2018 @ 19:07:
weet iemand hoe ik mijn map versie kan bekijken?
ik had volgens mij nog een oude map versie ....

Mijn software versie is vandaag ge-update naar 2.2.18.590
dus volgens mij moet er dan een nieuwe map versie beschikbaar zijn...

als ik naar de r-link store ga dan zie ik bij de meeste dingen staan. (verloopt over 362 dagen)

Map Update Service : Europe
Aangeschaft in een pack (Verloopt over 362 Dagen)

-edit-

is gelukt, ik moet eerst data delen aanzetten.
Vervolgens inloggen op de Rlink store, dan ziet hij pas de updates
En dan leeg usb stickje in de auto, en dan programma opstarten op de pc ....

Wel netjes van Renault.. ik heb een jaar gratis map updates gekregen .. en live traffic. :*)
Hoe snel na het aanvragen heb je die update gekregen?

Ik wacht al vanaf eind november en Renault NL doet er maar heel luchtig over. Ze willen geen kritiek horen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:23:
[...]

Hoe snel na het aanvragen heb je die update gekregen?

Ik wacht al vanaf eind november en Renault NL doet er maar heel luchtig over. Ze willen geen kritiek horen heb ik het idee.
Welke versie heb jij er op staan?
Ik had het een week van te voren aangevraagd.. omdat mijn auto een onderhoudsbeurt nodig heeft.
Ik zat op versie 2.2.15.703, deze is makkelijk te updaten naar de laatste versie door de dealer.
Zit je op versie 2.2.17.803 .. dan kan het idd moeilijker gaan

https://www.gps-rlink.com/r-link-2/update-software/

2 situations:

*Your version is lower than 2.2.17.803 (so from 1.4.15.905 to 2.2.15.703): the garage will pass you in 2.2.18.590 without problem.

*Your version is 2.2.17.803: you can flip a coin. It is best to first ask the helpline if the vehicle (with the VIN number) is compatible before going into a garage. The helpline will be able to tell you whether it is good or not to make an appointment to perform the update. If the vehicle is not compatible today, the helpline forwards the file to the technical teams so that it becomes according to the returns of other members.

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 12-01-2018 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Aha ja ik heb de bewuste versie idd. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik vond dit net op internet : https://www.amazon.de/dp/B07795K61M

Dan kan je dat rubberen matje in je Megane dus vervangen voor een QI lader. Ideaal. Maar weet iemand hoe je dat moet aansluiten? Is dat lastig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 16:38:
Ik vond dit net op internet : https://www.amazon.de/dp/B07795K61M

Dan kan je dat rubberen matje in je Megane dus vervangen voor een QI lader. Ideaal. Maar weet iemand hoe je dat moet aansluiten? Is dat lastig?
Zo te zien wordt een al aanwezige 12V aansluiting afgetakt en doorgelust zodat het matje van stroom wordt voorzien?

http://inbay.systems/wp-c...2017/12/A241250-51-1g.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2018 17:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:37:
[...]

Zo te zien wordt een al aanwezige 12V aansluiting afgetakt en doorgelust zodat het matje van stroom wordt voorzien?

http://inbay.systems/wp-c...2017/12/A241250-51-1g.pdf
Thanks. Ziet er goed uit. Je moet zo te zien alleen een gaat boren en weet niet of de leasemaatschappij dat leuk gaat vinden 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Aggressor schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 21:31:
[...]

Welke versie heb jij er op staan?
Ik had het een week van te voren aangevraagd.. omdat mijn auto een onderhoudsbeurt nodig heeft.
Ik zat op versie 2.2.15.703, deze is makkelijk te updaten naar de laatste versie door de dealer.
Zit je op versie 2.2.17.803 .. dan kan het idd moeilijker gaan

https://www.gps-rlink.com/r-link-2/update-software/

2 situations:

*Your version is lower than 2.2.17.803 (so from 1.4.15.905 to 2.2.15.703): the garage will pass you in 2.2.18.590 without problem.

*Your version is 2.2.17.803: you can flip a coin. It is best to first ask the helpline if the vehicle (with the VIN number) is compatible before going into a garage. The helpline will be able to tell you whether it is good or not to make an appointment to perform the update. If the vehicle is not compatible today, the helpline forwards the file to the technical teams so that it becomes according to the returns of other members.
Ik heb mijn update naar 18 begin deze week gehad en ik kom ook van 17. Midden november aangevraagd bij de dealer, zij hebben eind november een verzameling updates aangevraagd bij Renault.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Thanks. Ziet er goed uit. Je moet zo te zien alleen een gaat boren en weet niet of de leasemaatschappij dat leuk gaat vinden 😅
ziet er wel leuk uit dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Mocht je m bestellen, laat je ff weten hoe makkelijk het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:31:
[...]

Mocht je m bestellen, laat je ff weten hoe makkelijk het was?
zo moeilijk ziet het er toch niet uit?
heb je zo gedaan denk ik.. en niemand ziet het gaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:34:
[...]

zo moeilijk ziet het er toch niet uit?
heb je zo gedaan denk ik.. en niemand ziet het gaatje
Ja eens. Snap van de foto’s alleen nog steeds niet precies waar ze het andere eind van dat kabeltje nou aansluiten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Ja eens. Snap van de foto’s alleen nog steeds niet precies waar ze het andere eind van dat kabeltje nou aansluiten..
Het gaat tussen de 12volt aansluiten van de aansteker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:46:
[...]

Het gaat tussen de 12volt aansluiten van de aansteker?
Ja dat zag ik. Maar snap niet hoe ze dat verlengkabeltje van de sigarettenaansteker naar dat “QI matje krijgen” haha. Misschien gewoon een kwestie van proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Ja dat zag ik. Maar snap niet hoe ze dat verlengkabeltje van de sigarettenaansteker naar dat “QI matje krijgen” haha. Misschien gewoon een kwestie van proberen
ja gewoon proberen denk ik:)
Maar hij is 99 euro helaas :( wel prijzig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:45:
[...]
Het ziet er eigenlijk tamelijk begrijpelijk uit, de plaatjes zijn helder. Misschien is het even wat frotten om de stekkertjes door de gaten gemanoeuvreerd te krijgen maar er lijkt voldoende ruimte te zijn via het open zijpaneel linksonder. Nee, lijkt me prima te doen. Wel even goed uitmeten waar het gat geboord moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2018 22:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DennusB schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:01:
[...]

Ziet er wel gaaf uit! Maar zo'n gaatje gaan ze niet zien, zeker niet als je bij inlevering het oude bakje er weer in klikt, veel mensen weten niet eens dat die eruit kan. Desnoods lijm je hem vast, dan denkt de volgende eigenaar echt niet "huh, deze moet er toch uit kunnen?"

Ik heb trouwens een ander vraagje:
Ik heb een houder voor mijn telefoon links van het stuur gemonteerd, ik zou daar eigenlijk ook een kabel voor de telefoon hebben zitten, en dan het liefst een voor Android en die ook werkt met Android Auto, weet iemand of dit mogelijk is? En is dit eenvoudig om te doen?

Hat gaat dus om een Renault Megane uit december 2017 (met R-Link 2 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Aangezien ik versie 2.2.17.803 in de Megane heb kan het dan zo zijn dat ik daarom geen smartphone mirroring knop heb bij systeem 2e tab onder systeeminformatie maar een leeg vakje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Turb0Turb0 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 14:11:
Aangezien ik versie 2.2.17.803 in de Megane heb kan het dan zo zijn dat ik daarom geen smartphone mirroring knop heb bij systeem 2e tab onder systeeminformatie maar een leeg vakje?
Ja. Versie 2 heeft dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 19:17
Aggressor schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 22:46:
[...]

ja gewoon proberen denk ik:)
Maar hij is 99 euro helaas :( wel prijzig
Ik ben van plan een goedkope QI charger te kopen, demonteren en zelf te monteren onder t matje. Ben van mening dat dit onder de €20 zeker moet lukken. Via ali express even een goedkope zoeken. Zal de mod t.z.t. hier plaatsen. Zo ingewikkeld is t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Laatst online: 17-05 09:25
Hey allemaal ik ben misschien van plan een Renault te kopen, maar heb nog een vraagje: megane grandtour limited energy tce 130, deze komt met een 7" r link 2 systeem, kan deze met android auto verbonden worden ( voor apps zoals Waze te installeren enz,..)? En iemand die met de automaat versie rijd, rijd deze goed/misschien bekende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Of dat kan ligt volgens mij aan het de maand/bouwjaar van de auto. Als ik me niet vergis is ondersteuning voor Android Auto en Apple CarPlay op de R-Link 2 pas in de 2e helft van 2017 gekomen. Alle geleverde auto's daarvoor ondersteunen het niet, ook niet na een update.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glade008
  • Laatst online: 17-05 09:25
RvL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:12:
Of dat kan ligt volgens mij aan het de maand/bouwjaar van de auto. Als ik me niet vergis is ondersteuning voor Android Auto en Apple CarPlay op de R-Link 2 pas in de 2e helft van 2017 gekomen. Alle geleverde auto's daarvoor ondersteunen het niet, ook niet na een update.
Oke bedankt, dus als de auto ondersteuning heeft voor apple carplay, heeft die dat dan automatisch ook voor android auto? Verkoper zei van niet.. vond dat maar raar... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dat weet ik dan weer niet, ik behoor tot de groep mensen die een R-Link2 systeem heeft die het beide niet heeft...

Maar dat kun je dan toch vrij eenvoudig uitproberen? Ik weet zo snel niet hoe het werkt, maar dat lijkt me juist iets voor tijdens een proefrit o.i.d.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:09
Misschien dat jullie eens met mij mee kunnen denken. Afgelopen weekend is mijn auto (Megane 2 grand tour uit 2008 1.5dCi) bij de garage geweest voor een nieuwe distributieriem en en foutmeldingen. Conclusie volgens mijn garage is dat de auto 5 elektonische storingen heeft wat hij niet zo snel kan oplossen.

- Dashboard geeft de melding "Deeltjesfilter zuiveren", ook op de computer van de garage kan hij 3 foutmeldingen gerelateerd aan de routfilter uitlezen. Zelf dacht ik in eerste instantie aan het slangetje tussen de druksensor en de filter maar zou dit ook een elektronische storing kunnen zijn? Volgens de garage is het slangetje vervangen 2 uur werk.

- Raam aan de bestuurderskant werkt niet meer. Tijdens het controleren van de ramen bij de garage werkt nu ook het raam aan de passagierskant niet meer. Garage heeft aangegeven dat ze wel een draadbreuk kunnen meten bij de passagierskant. (voor zover ik weet hebben ze de deur niet opgehaald maar gewoon de draadjes doorgemeten.) Wel heeft hij de achterramen en voorramen op de schakelaar in de deur omgewisseld om te kijken of het aan de schakelaar ligt. Dit is niet het geval.

- Gisteren ben ik met de auto naar almere gereden. Ritje van 70 km. Heenweg 4x de melding "Inspuiting controleren" gekregen. Na een herstart weer weg. Terugweg is deze melding niet meer weggegaan. Auto vandaag maar laten staan. (Deze melding heb ik eerder vorig jaar ook al een keer gehad. Toen is uiteindelijk de brandstofrail vervangen. Al met al een duur geintje geworden) Hopelijk is deze storing dus ook een elektronische storing?

Ik zit zelf een beetje met de handen in het haar. Garage lijkt ook niet goed te weten wat te doen heb ik het idee. Ze hebben een vriend van hen gecontacteerd die bij de Renault dealer werkt, hopelijk bied die een uitkomst. Hebben jullie nog mogelijke oplossingen? Of enig idee waar ik moet zoeken?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
eborn schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:28:
Ik word de laatste tijd een beetje dol van mijn Renault Megane uit 2011. Vandaag sprong hij weer op storing met de melding 'Controleer ABS'. Er zit ergens een elektrische storing in de auto die op willekeurige momenten een zekering linksonder het stuur eruit laat knallen. Daardoor schiet alles in de stress en weigert de auto om uberhaubt nog vaart te maken (max 10km/h).

We hadden dit één keer vlak nadat we de auto gekocht hadden. Toen is de zekering vervangen en is het 2 jaar goed gegaan. Tot 2 maanden terug, toen we opeens op een N-weg stil kwamen te staan. Meestal kun je nog heel even normaal gas geven als de melding verschijnt, maar als je eenmaal langzaam rijdt, kom je niet meer weg. ANWB heeft toen de zekering vervangen, zodat we terug konden naar de garage. Maar nog voordat de ANWB weg was, stonden we al weer stil. Weer eruit geklapt...

Men vermoedde toen dat er iets op de bus storing veroorzaakte. Dus de remsensor is vervangen. Maar helaas, nu 2 maanden later staan we weer stil. Om gek van te worden. Ben benieuwd wat de garage er deze keer van gaat maken. Heb hem nu maar bij de dealer staan, omdat er toch ook rond deze tijd een beurt moest plaatsvinden.

Nog meer mensen die zoiets hebben gehad? Ik kwam hier wel andere meldingen tegen rondom de ABS, maar dat leek vooral om het systeem zelf te gaan. Niet met het klappen van de zekering.
Zekering die er uit gaat is nooit zonder reden, dat is een apparaat wat teveel ampere gebruikt t.o.v. de zekering of kort sluiting. Heb je gecontroleerd of de juiste zekering er in zit en niet een zekering met een te laag amperage? Als dit niet het geval is (wel de juiste zekering) dan heb je ergens kortsluiting in de kabelboom of een apparaat verbonden met de kabelboom zelf. Het mooie is dat je dat dit gewoon kan isoleren op basis van de zekering, je weet dat het in het deel zit wat achter deze zekering zit. Een dealer/garage kan dit prima uitzoeken met het elektrisch schema erbij. Als je een beetje verstand van elektrotechniek hebt zou je het ook zelf kunnen.
Pindakaas schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:39:
Misschien dat jullie eens met mij mee kunnen denken. Afgelopen weekend is mijn auto (Megane 2 grand tour uit 2008 1.5dCi) bij de garage geweest voor een nieuwe distributieriem en en foutmeldingen. Conclusie volgens mijn garage is dat de auto 5 elektonische storingen heeft wat hij niet zo snel kan oplossen.

- Dashboard geeft de melding "Deeltjesfilter zuiveren", ook op de computer van de garage kan hij 3 foutmeldingen gerelateerd aan de routfilter uitlezen. Zelf dacht ik in eerste instantie aan het slangetje tussen de druksensor en de filter maar zou dit ook een elektronische storing kunnen zijn? Volgens de garage is het slangetje vervangen 2 uur werk.

- Raam aan de bestuurderskant werkt niet meer. Tijdens het controleren van de ramen bij de garage werkt nu ook het raam aan de passagierskant niet meer. Garage heeft aangegeven dat ze wel een draadbreuk kunnen meten bij de passagierskant. (voor zover ik weet hebben ze de deur niet opgehaald maar gewoon de draadjes doorgemeten.) Wel heeft hij de achterramen en voorramen op de schakelaar in de deur omgewisseld om te kijken of het aan de schakelaar ligt. Dit is niet het geval.

- Gisteren ben ik met de auto naar almere gereden. Ritje van 70 km. Heenweg 4x de melding "Inspuiting controleren" gekregen. Na een herstart weer weg. Terugweg is deze melding niet meer weggegaan. Auto vandaag maar laten staan. (Deze melding heb ik eerder vorig jaar ook al een keer gehad. Toen is uiteindelijk de brandstofrail vervangen. Al met al een duur geintje geworden) Hopelijk is deze storing dus ook een elektronische storing?

Ik zit zelf een beetje met de handen in het haar. Garage lijkt ook niet goed te weten wat te doen heb ik het idee. Ze hebben een vriend van hen gecontacteerd die bij de Renault dealer werkt, hopelijk bied die een uitkomst. Hebben jullie nog mogelijke oplossingen? Of enig idee waar ik moet zoeken?
- Gegarandeerd het slangetje, al eerder genoemd in het topic. Toevallig gisteren nog iemand er over gesproken (werkt bij een Renault dealer). Voor iemand die het eerder vervangen heeft is het vervangen een kwartier werk(!). Er hoeft niets voor los, je kan er bij, eerste paar keren is het handig om e.e.a los te halen zodat je ziet wat je doet. Maar als je het vaak genoeg gedaan hebt kun je hem vervangen zonder wat los te halen.
- Als het niet aan de schakelaars ligt dan zit het inderdaad in de bedrading. Kan ook een massa probleem zijn.
- eerst (laten) uitlezen, zijn diverse oorzaken voor maar deze komt vaak ook tevoorschijn als je de melding deeltjes zuiveren krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29
melcon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:53:
[...]

Zekering die er uit gaat is nooit zonder reden, dat is een apparaat wat teveel ampere gebruikt t.o.v. de zekering of kort sluiting. Heb je gecontroleerd of de juiste zekering er in zit en niet een zekering met een te laag amperage? Als dit niet het geval is (wel de juiste zekering) dan heb je ergens kortsluiting in de kabelboom of een apparaat verbonden met de kabelboom zelf. Het mooie is dat je dat dit gewoon kan isoleren op basis van de zekering, je weet dat het in het deel zit wat achter deze zekering zit. Een dealer/garage kan dit prima uitzoeken met het elektrisch schema erbij. Als je een beetje verstand van elektrotechniek hebt zou je het ook zelf kunnen.
De garage waar ik naartoe ben 'gesleept' toen het de eerste keer gebeurde heeft gelukkig al een groot deel van het schema nagelopen en daar ook keurig een print van gemaakt. Men dacht dat het de remsensor was, maar blijkbaar is het toch iets anders. Dus nu maar eens kijken of mijn lokale dealer er wel een definitieve oplossing voor kan vinden.

Aangezien ik ook rond de 6 jaar zit met 110k op de teller, moet de distributieriem ook vervangen worden. Misschien matsen ze me dan nog een beetje met de uitzoek uurtjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vanochtend viel m'n Megane weer stil vlak voor kantoor. "Check auto gearbox" stond er en hij wilde weer niet meer schakelen. Na uitzetten en weer starten van de auto was het weer opgelost.... blijft een vaag probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@eborn Dat is netjes, wel heel vervelend natuurlijk als het dat toch niet blijkt te zijn en je er nog niet vanaf bent. Mooiste is natuurlijk een definitieve oplossing!

@DennusB Toevallig achteruit gereden een helling op vlak voor die stil viel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
melcon schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:11:
@DennusB Toevallig achteruit gereden een helling op vlak voor die stil viel?
Nee, kwam op recht oppervlak aanrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
oke daar is een software update voor namelijk (zit een software fout in een serie 7DCT bakken, in totaal 1000), lijkt het bij jou toch wat anders te zijn. (Wie weet zelfs een productie fout... niet onmogelijk wel onwaarschijnlijk. ). Zou het in elk geval melden bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
ik was vanochtend aan het langzaam/file rijden, gaf beetje gas, liet hem beetje uitrollen, geef weer gas ergens rond de 30 km/h, was ie niet gekoppeld, begint ie vol hoge toeren te maken en te brullen maar geen vooruitgang. Gas losgelaten en weer opnieuw en toen koppelde hij weer.
Dit is me 2-3 keer eerder gebeurd, in vergelijkbare situaties.
Rare Franse automatische schakelbak :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
De grap is dat het een Duitse bak is :P (Getrag 7DCT)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@PauseBreak ook de 6-bak die in de 1.5 110pk zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
striner schreef op maandag 15 januari 2018 @ 14:42:
@PauseBreak ook de 6-bak die in de 1.5 110pk zit?
Ja, ook die. Dat is de 6DCT. Kan je dezelfde link voor volgen als hierboven, het is een subsite namelijk :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
RvL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:12:
Dit gevonden. De mijne is 03 mei 2017 op kenteken gezet.
Het zal met niks verbazen dat ze straks doodleuk roepen dat het dus niet kan.
Dan bewijzen ze echt dat het een Ruk merk is wat mij betreft.
https://www.gps-rlink.com...waze-carplay-on-r-link-2/

Renault gave me the information, here are the dates when the functions were introduced on the production lines.

Scénic, Kadjar, Mégane: Week 16 (but ordered after 6 March)
Espace, Talisman: Week 15
Mégane Sedan: Week 17
New Koleos Android Auto & Apple CarPlay available from the beginning of sales.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Turb0Turb0 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:26:
[...]

Dit gevonden. De mijne is 03 mei 2017 op kenteken gezet.
Het zal met niks verbazen dat ze straks doodleuk roepen dat het dus niet kan.
Dan bewijzen ze echt dat het een Ruk merk is wat mij betreft.
https://www.gps-rlink.com...waze-carplay-on-r-link-2/

Renault gave me the information, here are the dates when the functions were introduced on the production lines.

Scénic, Kadjar, Mégane: Week 16 (but ordered after 6 March)
Espace, Talisman: Week 15
Mégane Sedan: Week 17
New Koleos Android Auto & Apple CarPlay available from the beginning of sales.
Heb jij bij bestellen dan ook betaald voor Android Auto? Was het je beloofd bij afleveren? Of vind je het gewoon jammer dat je er net buiten valt? Want voor zover ik kan zien was het een extraatje die pas sinds een paar maanden in de brochures erbij staat.

Beetje flauw om Renault ruk te noemen voor iets wat nooit op de lijst heeft gestaan toen je hem kocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik heb nu trouwens een tijdje gespeeld met zowel Android Auto als Apple Car Play en moet zeggen dat ik Android Auto toch wel stukken beter vind. Met name Spotify, dus dat kan ook aan de implementatie aan de kant van Spotify liggen en niet aan Apple. Maar de grootste ergernis zijn de grote zwarte balken onder en boven bij Apple Car Play. Bij Android Auto is dat echt zoveel minder als je die instelling even aanpast.

Ik gebruik nu vrijwel altijd Google Maps in plaats van de ingebouwde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Dat ruk is de totale behandeling tot nu toe die ze mij geven.

Ze adverteren ermee toch? En de auto valt binnen die termijn.

Echter leveren ze in 2017 een auto van 32k af met navigatiekaarten uit de ijstijd en oude software. Een slecht werkende Dab+ radio. En nu wellicht geen mogelijkheid voor mirroring telefoon.
En nog wat zaken die met de oude software te maken hebben.

Dat ik dan vanaf november hier al dagen zoet mee ben noem ik ruk.

Rij al 20 jaar lease maar dit nog niet eerder meegemaakt. Mercedes, Opel, VW, Seat gehad en als ik wat had werd ik gewoon netjes geholpen. Die ervaring heb ik bij Renault helaas niet. Dealer geeft aan dat het normaal is dat de update tot wel 3 maanden kan duren. Renault NL vind het heel normaal dat dit zo is.

Denk niet dat het heel complex moet zijn om een stukje software erin te zetten toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Turb0Turb0 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:28:
Ze adverteren ermee voor nieuwe auto's. Niet voor auto's die al vorig jaar geleverd en besteld waren. Als ik nu een auto koop is daar ook wel wat nieuwer in dan wat ik geleverd heb gekregen, zonder dat het een heel nieuw model is. Ze stoppen niet meer met ontwikkelen omdat de auto in de showroom staat. Nu is het AA en CP maar vroeger was dat een andere bumper, uitlaat of bekleding. Het is niet alsof je nou meer of minder gaat betalen voor je leasebedrag en hoe zij hem doorverkopen is niet jouw probleem.

Je hebt nog steeds een auto met prima rijgedrag, comfort, verbruik en uitrusting. En neem van mij aan dat Android Auto e.d. ook nog niet goed uitgewerkt zijn om te zeggen dat je enorm veel mist. De resolutie is waardeloos (geen volledig scherm), veel applicaties (naast de standaard) mogen nog niet geïntegreerd worden van Apple en Google, stemherkenning in Nederland kan nog veel beter net als tekst naar spraak, menu's kunnen sneller en dat ie sommige dingen niet toelaat tijdens het rijden (ook al ben je bijrijder) is frustrerend. En dan heb je nog het probleem dat het allemaal bedraad moet waardoor je bij sommige toestellen hebt dat ie leegloopt omdat ie niet genoeg spanning levert via USB. Ze zijn nu al bezig met draadloze AA en CP dus dat lijkt me voor een volgende auto veel bruikbaarder. Maar vooralsnog geen must-have toepassing
Echter leveren ze in 2017 een auto van 32k af met navigatiekaarten uit de ijstijd en oude software.
1. Je overdrijft wel enorm
2. Als je ze zo oud vond, had je dat al tijdens de proefrit kunnen merken. Net als de andere problemen of ontbrekende features.
Rij al 20 jaar lease maar dit nog niet eerder meegemaakt. Mercedes, Opel, VW, Seat gehad en als ik wat had werd ik gewoon netjes geholpen. Die ervaring heb ik bij Renault helaas niet. Dealer geeft aan dat het normaal is dat de update tot wel 3 maanden kan duren. Renault NL vind het heel normaal dat dit zo is.
Renault is inderdaad qua support niet het beste merk, maar je doet alsof je bij geen enkele Renault dealer goed geholpen kunt worden of bij Mercedes nooit ontevreden kunt zijn. Beetje overdreven. Dat met die updates is gewoon niet goed bedacht of uitgerold vanuit een divisie in Parijs, maar je kunt dát moeilijk je lokale garage of Renault Nederland aanrekenen.

De klantrelaties kunnen beter, dat ga ik niet ontkennen, maar qua software zijn zij gewoon een doorgeefluik van Frankrijk.
Denk niet dat het heel complex moet zijn om een stukje software erin te zetten toch?
1. Dat geeft alleen maar meer aan hoe weinig verstand je ervan hebt. Geen probleem, maar geen reden om meteen zo'n toon aan te nemen.
2. Je hebt een update nodig voor een systeem wat eigenlijk hardwarematig ondersteuning mist voor Android Auto en CarPlay. Deze zitten (waarschijnlijk) samen met enkele andere zaken verbonden aan de laatste update.
3. Je moet momenteel wat meer geduld hebben. Laat ze momenteel maar even aanmodderen met die updates en probeer het ergens in April nog een keer. Dit gaat nog wel even duren. Daar kun je je boos over maken, maar dat helpt gewoon niks. Ze hebben een probleem met de overgang van een bepaald deel in de update en dat gaat voorlopig nog wel even zo blijven. De nieuwste kaarten zijn ook al meer dan een jaar oud, dus daar ga je niet veel aan missen en qua DAB zou ik voorlopig gewoon bij FM blijven, dat werkt nog gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00
Totale rukbehandeling bij Renault dealer en importeur is ook mij bekend. Even een kopietje van mijn post op het Renault forum:
quote: FatalZero

[...]
Hahhahaha FAN-F*CKING-TASTIC! 3x maal raden.
Mijn Talisman schiet bij een klein boodschappenritje vol in de motorstoring. Alle alarmbellen gillen, in de tellers en heads-up display ‘STOP de auto onmiddelijk’.

Foto gemaakt van foutmelding, Renault Nederland gebeld en na een uur wachten staat mijn auto bij de dealer. Ik ga maandag ook de leasemaatschappij bellen, mijn vertrouwen is behoorlijk onder 0 gezakt.

Happy days... ben in iedergeval blij dat mijn vrouw en pasgeboren kind niet mee waren.
Vervolg, auto is een week in de garage geweest. Ik heb inmiddels de leasemaatschappij op de hoogte gesteld van alle mankementen die al aan de auto zijn geweest (3 tal opgelost) en een lange waslijst van punten die niet conform vermelding zijn geleverd.

Denkende aan hands-free kofferbaksluiting, niet passende panelen, slecht gemonteerde kofferbak die krassen in de lak maakt, rammelende hoofdsteun, slechte/niet werkende dodehoek sensors, navigatie die niet wil updaten naar nieuwe kaarten, DAB+ ontvangstproblemen, versnellingsbak die flink stoot met wegrijden en inet te vergeten die grap van een ruitensproeier die geeneens werken op de snelweg zo slecht zijn ze (ik heb bijna een ongeluk gehad door slecht zicht met pekel en niet werkende ruitenwissersproeiers.

Leasemij heeft Renault Nederland gebeld dat ik de auto pas weer ophaal nadat het probleem van stranding gevonden en verholpen is, en alle overige punten zijn opgelost zodat ik eindelijk de auto kan rijden waar voor betaald is.

Afgelopen zaterdag was het heugenlijke feit daar, hij was 'helemaal klaar, en zou nu veel dichter bij mijn beleving moeten zijn'.

Ik mocht de papieren alleen maar inzien, er was constant iemand bij die vermelden dat ik nergens foto's van mocht maken omdat het interne Renault documentatie zou zijn.

Kort door de bocht, motorstoring is uit computer gehaald, volgens computer was het een "Oververhitte koppeling", en dat na 800 meter niet harder dan 70 km/u rijden na een koude start 's ochtends. Ze hebben de storing verwijderd en een rondje gereden en daarmee de zaak 'gerepareerd' noemen...

Er is een pluspunt: De hoofdsteun lijkt nu eindelijk niet meer te trillen, kost maar 3 garagebezoeken over een jaar verspreid. :fp:

De overige punten zijn eigenlijk stuk voor stuk opgepakt, maar niet opgelost. Niet de laatste kaartupdate op mijn navigatie, kofferbaksensor werkte bij de dealer wel (in 1x, 8x achterelkaar getest met verkoper ernaast, dit was de eerste keer sinds aflevering dat 'ie het doet!) maar na 50km rijden in droge omstandigheden werkte de sensor weer niet...

Oja, en ik moest zelf maar even een afspraak maken voor de schadehersteller om de carrosserie te laten stellen en spuiten. Zo'n dikke onvoldoende om niet zelf even een afspraak inplannen. Moet ik weer achter iets aan.

Nu rij ik met 0,0 vertrouwen in mijn Franse rampenbak, nooit meer een Talisman en al helemaal nooit meer een Renault. Zowel de dealer als importeur hebben mij over een heel jaar keer op keer teleurgesteld.

Opper-prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Turb0Turb0 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 19:28:
Dat ruk is de totale behandeling tot nu toe die ze mij geven.

Echter leveren ze in 2017 een auto van 32k af met navigatiekaarten uit de ijstijd en oude software. Een slecht werkende Dab+ radio. En nu wellicht geen mogelijkheid voor mirroring telefoon.
En nog wat zaken die met de oude software te maken hebben.

Dat ik dan vanaf november hier al dagen zoet mee ben noem ik ruk.

Martinspire slaat de spijker op z'n kop, op het moment dat de auto besteld is werd hier nog niet mee geadverteerd. Begin dit jaar waren er wel wat geruchten dat het zou komen maar dat geeft je uiteraard geen enkel recht. Als het enkel een stukje software zou zijn om er in te zetten zouden ze dat dan niet allang gedaan hebben? Met een beetje inlezen had je al kunnen vinden dat er ook een stukje hardware bij hoort voor het werkt. Waarom zou je hier dagen zoet mee zijn? Het zit er wel of niet op? Dat constateren kost 1 minuut :P
Kaartupdates kosten misschien wel wat tijd maar mag toch hopen dat iemand die 20 jaar leased weet hoe die vervangend vervoer moet regelen :> ;)

Dab+ werkt overigens prima bij mij maar wat ik zo her en der gelezen heb is dat het wel afhankelijk is van waar je woont en reist en dat het signaal nog niet overal optimaal is.

Twintig jaar geleden waren er trouwens maar heel weinig auto's verkrijgbaar met geïntegreerde navigatie, dit was er 1 van:
Afbeeldingslocatie: https://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesimages/307018/interieur3.JPG
Vanaf 1994 verkrijgbaar... enige andere optie in die tijd voor geïntegreerde navigatie was een bmw 7 serie!
Was overigens een philips carin systeem (en er zijn nog steeds kaart updates voor verkrijgbaar, de vdo kaarten werken :o )
Maar dat wist je natuurlijk al met 20 jaar lease ervaring :P

@FatalZero Als ik je verhaal zo lees heeft het weinig zin om er op te reageren, constructief gaat het toch niet worden en kom je hier alleen even je gal spuwen. Dat is bij deze gelukt ;)
(waarmee ik niet wil zeggen dat je juist behandeld bent door je dealer, maar we lezen hier maar 1 kant van het verhaal. Dat de importeur blijkbaar al betrokken is zegt ook wel iets, probeer er eerst met je dealer uit te komen. Ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal maar die krijgen we vast nooit te horen).

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 16-01-2018 07:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Turb0Turb0 het klinkt meer alsof jij verkeerde verwachtingen had en omdat die verwachtingen onterecht blijken te zijn reageer je het maar af op Renault. Jij hebt een auto gekocht/geleased in de tijd dat er nog niet geadverteerd werd met AA en CP. Blijkbaar heb je het ook niet nagevraagd en nu het er niet op blijkt te zitten ligt de schuld bij Renault.

Even ter vergelijking, ik kan ook de Mediamarkt inlopen daar tegen een verkoper zeggen: doe mij die tv maar terwijl er geen specificaties bij staan en daarna boos zijn dat het geen 4K OLED tv is, ligt het dan aan mij of aan de Mediamarkt?

Wat ik dus wil zeggen is dat je niet zomaar ergens vanuit moet gaan, Renault heeft pas sinds een paar maanden überhaupt vermeld staan dat Apple Car Play en Android Auto inbegrepen zijn. Toen ik mijn auto in augustus uitzocht stond het heel erg verborgen dat het er bij nieuwe modellen op zat, ik heb het nog nagevraagd, de verkoper gaf aan dat het er op stond. Een maand eerder stond het echter nog nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

melcon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 07:31:
[...]

Kaartupdates kosten misschien wel wat tijd maar mag toch hopen dat iemand die 20 jaar leased weet hoe die vervangend vervoer moet regelen :> ;)
Ik snap dat je je 'jouw' merk wil verdedigen, maar het is niet zo netjes om het op de man te spelen als iemand hier een keer iets negatiefs vertelt over zijn ervaringen met Renault. Heb nu het idee dat je 'm een beetje belachelijk wil maken, vraag me af waarom.
Dab+ werkt overigens prima bij mij maar wat ik zo her en der gelezen heb is dat het wel afhankelijk is van waar je woont en reist en dat het signaal nog niet overal optimaal is.
Klopt, maar dan kan zijn kritiek dus nog steeds valide zijn
Twintig jaar geleden waren er trouwens maar heel weinig auto's verkrijgbaar met geïntegreerde navigatie, dit was er 1 van:
[afbeelding]
Vanaf 1994 verkrijgbaar... enige andere optie in die tijd voor geïntegreerde navigatie was een bmw 7 serie!
Was overigens een philips carin systeem (en er zijn nog steeds kaart updates voor verkrijgbaar, de vdo kaarten werken :o )
Maar dat wist je natuurlijk al met 20 jaar lease ervaring :P
En dit is relevant waarom? En wederom dat in het belachelijke trekken van iemand die kennelijk idd al 20 jaar leased en bij Renault nu zijn slechtste ervaring ooit heeft.
@FatalZero Als ik je verhaal zo lees heeft het weinig zin om er op te reageren, constructief gaat het toch niet worden en kom je hier alleen even je gal spuwen. Dat is bij deze gelukt ;)
(waarmee ik niet wil zeggen dat je juist behandeld bent door je dealer, maar we lezen hier maar 1 kant van het verhaal. Dat de importeur blijkbaar al betrokken is zegt ook wel iets, probeer er eerst met je dealer uit te komen. Ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal maar die krijgen we vast nooit te horen).
Onnodige aanname wat mij betreft, het lijkt me een aardig uitgewerkt verhaal wat ie daar schrijft, is het zo moeilijk voor je te accepteren dat Renault hier inderdaad steken laat vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Weemism schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Ik snap dat je je 'jouw' merk wil verdedigen, maar het is niet zo netjes om het op de man te spelen als iemand hier een keer iets negatiefs vertelt over zijn ervaringen met Renault. Heb nu het idee dat je 'm een beetje belachelijk wil maken, vraag me af waarom.

[...]

Klopt, maar dan kan zijn kritiek dus nog steeds valide zijn

[...]

En dit is relevant waarom? En wederom dat in het belachelijke trekken van iemand die kennelijk idd al 20 jaar leased en bij Renault nu zijn slechtste ervaring ooit heeft.

[...]

Onnodige aanname wat mij betreft, het lijkt me een aardig uitgewerkt verhaal wat ie daar schrijft, is het zo moeilijk voor je te accepteren dat Renault hier inderdaad steken laat vallen?
Het gebruik van de smiley is je blijkbaar ontgaan? Een beetje humor moet kunnen toch, helemaal niet bedoeld om hem belachelijk te maken hence the smiley. Tuurlijk is geen enkele auto perfect en zo werkt het ook niet. Dingen die niet goed zijn moeten gewoon opgelost worden voor zo ver mogelijk, stellen dat dat dagen tijd kost is wat overdreven, daar mag best een scherpe opmerking tegen over staan. Tuurlijk kost het wel wat tijd, dat staat buiten alle twijfel.

Uiteraard kan kritiek valide zijn en DAB+ niet naar wens werken, gelukkig kunnen we nog steeds gebruik maken van FM. Het blijft een relatief nieuwe techniek (introductie 2007) die heel langzaam gemeen goed begint te worden. Dat gaat helaas soms gepaard met minder prettige gebruikers ervaringen, dat is heel vervelend.

Relevant in de zin van een beetje relativeren, maar ook om aan te geven hoe enorm verwend we tegenwoordig zijn. Alles wordt maar vanzelf sprekend gevonden en wederom echt niet om belachelijk te maken. Heel jammer dat je dat zo interpreteert, lijkt me wel aardig duidelijk dat ik hier zo veel mogelijk behulpzaam antwoord, vaak wel met een stukje humor maar dat moet toch kunnen :+
Totale rukbehandeling bij Renault dealer
Hahhahaha FAN-F*CKING-TASTIC! 3x maal raden.
Ze laten zeker weten steken vallen, dat gebeurd overal maar als iemand zijn "verhaal" al met zulk woord gebruik begint dan heeft het weinig zin om er op te reageren. Dat is wellicht een aanname, maar iemand met zo'n mind set komt ff gal spuwen en is hier echt niet op zoek naar een oplossing.

Maar voor FatalZero:
- kaartupdates horen ze gewoon in 1 keer goed te doen, het is echt geen rocket science, het kost alleen tijd. Probeer desnoods een andere dealer als je de mogelijkheid hebt.
(Ik weet dat er meer hier zijn die daar slechte ervaringen mee hebben en het is wat mij betreft gewoon schandalig hoe vaak dat nog fout gaat. Zorg gewoon dat je iemand rond hebt lopen als dealer die zich daar in gespecialiseerd heeft, het is gewoon wat anders als standaard monteurs werk, je hebt er bijna een ict achtergrond voor nodig maar desalniettemin prima te doen voor iemand met een beetje verstand).
- Heb je een trekhaak onder de Talisman en zo ja welke? Dit heeft invloed op het functioneren v/d het kofferbak gebeuren. Andere vraag, waar bewaar je de startkaart normaal gesproken?
Dit heb je ook gelezen in de handleiding neem ik aan? Belangrijk is ook bij het horen van het eerste piepje je voet gelijk weg te halen. Anders kan het zijn dat er een 2e actie gedetecteerd word en de klep gelijk weer gesloten wordt.
Afbeeldingslocatie: https://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Mobile%20Uploads/2017-06/27AE8982-7774-405F-A641-C76275A4FFC6.png
- Kofferbak sluiting hoort gecontroleerd te worden voor aflevering, is je dealer aan te rekenen.
- rammelende hoofdsteun --> zelfde verhaal als kofferbak sluiting (het is een 5 seconden oplossing btw)
- dode hoek indicator maakt gebruik van de parkeer sensoren, die werken wel goed? En komt ie weer, zit er een trekhaak op en welke :P
- EDC die stoot met wegrijden hoort niet, neem aan dat die het consequent doet? Dan kan de monteur het constateren tijdens een proefrit en ook de oplossing bedenken. (ik weet hem wel maar dealer hoort hem ook te weten)
- ruitensproeiers die niet goed werken zit het slangetje vaak klem, hadden ze ook even moeten controleren voor aflevering.
- die afspraak hadden ze even samen met jou moeten maken en verdiend zeker niet de schoonheidsprijs.

Klinkt mij in elk geval in de oren als een hele matige dealer die geen enkele moeite meer voor je wil doen nadat de auto afgeleverd is :F

[ Voor 30% gewijzigd door melcon op 16-01-2018 10:05 . Reden: toevoeging voor FatalZero ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

melcon schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:34:
[...]

Het gebruik van de smiley is je blijkbaar ontgaan? Een beetje humor moet kunnen toch, helemaal niet bedoeld om hem belachelijk te maken hence the smiley. Tuurlijk is geen enkele auto perfect en zo werkt het ook niet. Dingen die niet goed zijn moeten gewoon opgelost worden voor zo ver mogelijk, stellen dat dat dagen tijd kost is wat overdreven, daar mag best een scherpe opmerking tegen over staan. Tuurlijk kost het wel wat tijd, dat staat buiten alle twijfel.
Die smiley was me niet ontgaan nee, maar dat doet m.i. niets af aan je boodschap. Suggereren dat je met een smiley een sneer dan maar niet al te serieus moet nemen vind ik persoonlijk altijd een beetje merkwaardig en tegenstrijdig, want wat wil je nu precies zeggen dan?
Uiteraard kan kritiek valide zijn en DAB+ niet naar wens werken, gelukkig kunnen we nog steeds gebruik maken van FM. Het blijft een relatief nieuwe techniek (introductie 2007) die heel langzaam gemeen goed begint te worden. Dat gaat helaas soms gepaard met minder prettige gebruikers ervaringen, dat is heel vervelend.
Eens, dus zou ie wellicht nog kunnen toelichten, bijvoorbeeld in het geval dat ie met andere DAB+ ontvangers in hetzelfde gebied deze problemen niet heeft. We wachten af...
Heel jammer dat je dat zo interpreteert, lijkt me wel aardig duidelijk dat ik hier zo veel mogelijk behulpzaam antwoord, vaak wel met een stukje humor maar dat moet toch kunnen :+
Klopt, maar laat het spelen op de man (ook met smiley) dan achterwege, en hou het bij dat behulpzame antwoord, dat voorkomt onnodige irritatie want ik denk niet dat de OP (terecht) de humor van deze situatie inziet.
Ze zullen vast steken laten vallen, dat gebeurd overal maar als iemand zijn "verhaal" al met zulk woord gebruik begint dan heeft het weinig zin om er op te reageren. Dat is wellicht een aanname, maar iemand met zo'n mind set komt ff gal spuwen en is hier echt niet op zoek naar een oplossing.
Dat iemand vanuit een emotie reageert en zulke bewoordingen gebruikt sluit niet uit dat ie, als dat er eenmaal uit is, alsnog constructief kan reageren. De aannames in je reactie wekken hier echter de indruk dat ie daar kennelijk niet toe in staat is, en wat vervolgens dan inderdaad tot juist meer irritatie leidt.

Maar we gaan off topic wat mij betreft, kern wat mij betreft is dat kritiek mag en moet kunnen, zonder zelf in de aanval te gaan omdat het op je favoriete merk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Weemism schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:56:
[...]

Die smiley was me niet ontgaan nee, maar dat doet m.i. niets af aan je boodschap. Suggereren dat je met een smiley een sneer dan maar niet al te serieus moet nemen vind ik persoonlijk altijd een beetje merkwaardig en tegenstrijdig, want wat wil je nu precies zeggen dan?

[...]

Eens, dus zou ie wellicht nog kunnen toelichten, bijvoorbeeld in het geval dat ie met andere DAB+ ontvangers in hetzelfde gebied deze problemen niet heeft. We wachten af...

[...]

Klopt, maar laat het spelen op de man (ook met smiley) dan achterwege, en hou het bij dat behulpzame antwoord, dat voorkomt onnodige irritatie want ik denk niet dat de OP (terecht) de humor van deze situatie inziet.

[...]

Dat iemand vanuit een emotie reageert en zulke bewoordingen gebruikt sluit niet uit dat ie, als dat er eenmaal uit is, alsnog constructief kan reageren. De aannames in je reactie wekt hier echter de indruk dat ie daar kennelijk niet toe in staat is wat vervolgens dan inderdaad tot juist meer irritatie leidt.

Maar we gaan off topic wat mij betreft, kern wat mij betreft is dat kritiek mag en moet kunnen, zonder zelf in de aanval te gaan omdat het op je favoriete merk is.
- Dat het gemis van android auto niet over gedramatiseerd hoeft te worden, het is niet het einde van de wereld. Het is mooi dat het kan maar kijk hoe gigantisch veel er veranderd is in de afgelopen 20 jaar en welke mogelijkheden we nu hebben en hoe verwend we eigenlijk zijn.
- klinkt als een heel goed idee :) indien de ontvangst dan wel goed is zou b.v. de antenne defect kunnen zijn.
- kan ik me iets bij voorstellen, bij deze dan de verduidelijk dat dat echt niet de achterliggende gedachte is en zeker niet bedoeld om irritatie veroorzaken maar om e.e.a. wat te relativeren, we hebben het over een vervoer middel.
- goed punt, vandaar de toevoeging.

Kritiek mag en moet kunnen inderdaad, zonder kritiek wordt het zeker niet beter. Verder ook echt niet bedoeld als aanval.

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 16-01-2018 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Gezien dat we inmiddels weer zeer ruim over de 100 pagina's zitten is er weer een vers deeltje. :)

Het grote Renault topic - Deel 7

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 16-01-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Wat @melcon al aangaf, jullie mogen verder in Het grote Renault topic - Deel 7

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Dit topic is gesloten.