Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste
Acties:
  • 239.426 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:43
@Galaxis, wat bij jou aan de hand zou kunnen zijn, is dat de dempingsveertjes in de koppeling gescheurd zijn / te heet geworden zijn. Dan krijg idd dat vibrerende / happerige, kan absoluut geen kwaad maar gaat wel wat ten koste van je comfort. Is overigens iets wat vrij snel gebeurd, hoef je niet extreem rijgedrag voor te vertonen, kan altijd gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door melcon op 04-02-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
Galaxis schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:12:
@Wok,

Wat waren jou mankementen met de koppeling ? Er staat bij mij nu 70K op op de megane, en mijn koppeling is niet helemaal jofel meer. Al zo een ruimte 20.000KM is er iets niet fris. Toen de auto nog in de garantie zat meerdere malen bij de dealer langs geweest, en telkens was er niks mis mee.

De koppeling , trilt of vibreert bij het wegrijden in zijn 1, en terugschakelen in versnellingen zonder gas bij te geven. Het is moeilijk te omschrijven, maar vooral met wegrijden gaat het verre van vloeiend en "hapt "hij meerdere malen zachtjes om daarna ineens op te pakken.

Nu kan ik mij voorstellen omdat de megane gechipt is ( voor de liefhebbers 110pk --> 138PK , 260NM --> 310Nm, geen idee wat daar van waar is ;) ) dat mijn koppeling harder slijt.

Maar de koppelingsproblemen waren al aanwezig voordat de wagen geschipt werd. Ik rij 85% snelweg...
Zo'n lichte tuning zou de koppeling wel aan moeten kunnen zonder dat het problemen oplevert. Het belangrijkste is echter dat je het onder garantie hebt aangegeven bij de dealer, herhaaldelijk zelfs, en dat dit probleem dus ook onder garantie dient te worden opgelost.
Weigert de dealer dat, zet je rechtsbijstand er gewoon even op (of Das ofzo) of je tikt een briefje naar Renault Nederland.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13
Wok schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:19:
[...]

Het begon met een enorme dreun/trilling door de hele auto bij gasgeven in III en IV en daarna een doorslippende koppeling in V en VI...
Oh, dan ben ik binnenkort aan de beurt. Dat doet hij bij mij ook. Ik vrees dat ik ook maar gelijk het massavliegwiel moet laten vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
melcon schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:24:
@Galaxis, wat bij jou aan de hand zou kunnen zijn, is dat de dempingsveertjes in de koppeling gescheurd zijn / te heet geworden zijn. Dan krijg idd dat vibrerende / happerige, kan absoluut geen kwaad maar gaat wel wat ten koste van je comfort. Is overigens iets wat vrij snel gebeurd, hoef je niet extreem rijgedrag voor te vertonen, kan altijd gebeuren.
Rare vraag wellicht, ik ben niet extreem technisch met autos, ik heb wel wat basiskennis maar dan houdt het op. Wat of waar zitten die "dempingsveertjes" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwheaven.com/saab/koppeling_boven.JPG

Je koppeling verdraaid als het ware eerst een klein stukje voor die pakt (dat is de demping), de veertjes zorgen er voor dat dat soepel zonder schokken gebeurd. Hierdoor kun je ook wegrijden zonder als een gek gas te moeten geven. Vaak gaan na verloop tijd de veertjes stuk (scheurtje) of worden ze stugger (hitte) en gaat de koppeling wat meer happen omdat de veertjes niet goed inveren. Een normaal fenomeen, wat na verloop van tijd optreed, kan heel lang duren maar soms kun je het ook al binnen 50/60k ervaren.

In b.v. de wat serieuzere circuit auto's zit een ongeveerde sinterplaat koppeling:
Afbeeldingslocatie: http://www.robijnremtechniek.com/wp-content/uploads/2013/09/Sinterplaat-2-300x225.jpg

Daar kun je niet normaal mee wegrijden, een straal gas en koppeling op laten komen en hopen dat je genoeg gas gegeven hebt en dat die niet afslaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
@ Melcon , bedankt voor je huidige uitleg. Hopelijk heeft het geen consequenties voor de versnellingsbak zelf :)

Vanmorgen een storing erbij gekregen, Controleer ESC systeem. Na 10 min ging het vanzelf weer weg...

Het lijk wel nu mijn megane de 70K heeft gepasseerd dat de ellende gaat beginnen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 21:39

Sagat

Is pappa x2!

CWH schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Ben je nog terug geweest naar de dealer hiermee? Zoja, wat is daar uitgekomen? Ik ervaar nl hetzelfde in mijn Megane (RS)(2013). Ook moet de knop ook echt op "voeten" staan om warme voeten te krijgen. In de tussenstanden voel ik gewoon een koude tocht!
Mijn clio is ook uit 2013. En na van 110+ naar 90 gegaan te zijn (lichaams gewicht) ben ik nogal een koukleum. Maar geen klachten. Als de motor warm is (dit duurt enkele minuten, ook afhankelijk van binnen de stad of vrijwel gelijk snelweg), is het snel warm in de auto. Meestal heb ik de fan op medium blazen, richting voeten en lichaam, en ga ik na 5 mins terug naar de laagste stand of/en temp van maximaal warm dan langzaam terug naar 75 tot 65%

Verder was ik vandaag even bij de dealer voor een kapot koplampje. Nog even gekeken bij de Talisman, vind het een erg fraai model. Aan de andere kant, voor vrijwel hetzelfde geld (beide waren 32-33k ofzo) kan je dan ook kiezen voor de kadjar....ik hou zelf meer van iets als de Talisman, maar mijn lieftallige vrouwtje zou zeker de Kadj kiezen......ach tenzij er rare dingen gebeuren zit ik nog wel een jaartje of 2 in mijn clio :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 05-02-2016 15:33 . Reden: talisman stukkie toegevoegd, warmte wat verduidelijkt ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:17

CWH

Bestaat er een nieuwere software versie dan de First_3.0.0.27 Auditorium versie die er nu bij mijn Megane RS (2013) inzit?
Heb de dealer gebeld maar die vertelde dat de auto aan hun computer gehangen moest worden om dat na te kijken. Dan lijkt me dit forum sneller om daar achter te komen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:38
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje waar ik op internet nog geen wijs uit kan worden. Wij hebben een twingo uit 2012. Deze bevat heeft een schuifdak. Nu is de twingo erg smerig en willen we door de autowasstraat. Is dit mogelijk met een schuifdak?

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-05 13:40
patricks8 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 10:35:
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje waar ik op internet nog geen wijs uit kan worden. Wij hebben een twingo uit 2012. Deze bevat heeft een schuifdak. Nu is de twingo erg smerig en willen we door de autowasstraat. Is dit mogelijk met een schuifdak?
Doe de Twingo een plezier en ga even naar een wasbox! Ook beter voor je lak! Ik heb mijn Mégane (BY2013) en de auto heeft nog nooit een wasstraat gezien. Wekelijks (of 2 wekelijks) met de hand is key! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

met de hand.....wekelijks?!
Afbeeldingslocatie: http://colsblog.com/wp-content/uploads/2014/07/notime.jpg

;) als je een auto lange tijd wil gebruiken kan ik me het voorstellen, maar ben er zelf geen voorstander van. Moet er bij zeggen dat ik via de lease 1x per maand naar de wasstraat mag maar zelfs dat doe ik al niet eens. De vogels bepalen meestal het moment :(

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Galaxis schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:16:
@ Melcon , bedankt voor je huidige uitleg. Hopelijk heeft het geen consequenties voor de versnellingsbak zelf :)

Vanmorgen een storing erbij gekregen, Controleer ESC systeem. Na 10 min ging het vanzelf weer weg...

Het lijk wel nu mijn megane de 70K heeft gepasseerd dat de ellende gaat beginnen haha.
Ingebouwde veroudering? ;) heeft geen consequenties voor de bak zelf, het is lichtelijk irritant maar niets om je zorgen over te maken. esc melding kan vervuilde sensor zijn.

Tien minuten in de rij voor de was straat en dan nog 5 minuten door de was straat zelf... of ff een was box in wippen die meestal vrij zijn, dan ben je in een kwartier ook klaar (als je niet te secuur bezig gaat). Ik was hem ook meestal wekelijks, weliswaar gewoon thuis op de oprit, unlimited water ;)

[ Voor 20% gewijzigd door melcon op 09-02-2016 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Wasstraat waar ik heen ga is meestal vrij rustig. Maar goed off topic enzo ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

CWH schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:48:
Bestaat er een nieuwere software versie dan de First_3.0.0.27 Auditorium versie die er nu bij mijn Megane RS (2013) inzit?
Heb de dealer gebeld maar die vertelde dat de auto aan hun computer gehangen moest worden om dat na te kijken. Dan lijkt me dit forum sneller om daar achter te komen ;) !
Niemand die dit even voor mij na wil kijken?
Radio aan > Setup > Audio instellingen > Software versie.
Het kost je nog geen minuut.
Liefst iemand met een eind 2013 of begin 2014 Megane model.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CWH schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:55:
[...]
Niemand die dit even voor mij na wil kijken?
Radio aan > Setup > Audio instellingen > Software versie.
Het kost je nog geen minuut.
Liefst iemand met een eind 2013 of begin 2014 Megane model.

Alvast bedankt!
Vanuit een Pools forum vertaald waar men het in eerste instantie ook over de versie heeft die jij hierboven al eerder aanhaalde. De reactie van Renault (Polen?) op die vraag.

Dank u voor contact met Customer Service Renault.

In antwoord op uw vraag over de laatste versie van de software-update, ik breng u vriendelijk op de hoogte dat de nieuwste versie 3.1.0.7. betreft. Neem dan contact op met een Authorized Partner om de update te installeren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 20:11
Iemand van hier wellicht meer informatie over de volgende zaken:

In hoeverre ploft de uitlaat bij het opschakelen bij een standaard Clio 4 RS Cup? Ik vermoed dat de auto in kwestie ooit gechipt is maar details ontbreken..

Daarnaast ben ik benieuwd of iemand ooit een R-link laterna heeft geplaatst. Volgens de dealer is dit 'officieel' niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:21:
Iemand van hier wellicht meer informatie over de volgende zaken:

In hoeverre ploft de uitlaat bij het opschakelen bij een standaard Clio 4 RS Cup? Ik vermoed dat de auto in kwestie ooit gechipt is maar details ontbreken..
In standaard modus neem ik aan? Niet zoveel. Je merkt eigenlijk niet dat je met een RS op pad bent. Sport modus is een ander verhaal. Dan zitten er wel wat plofjes in zo nu en dan, maar ook dat blijft allemaal wel beschaafd.
Daarnaast ben ik benieuwd of iemand ooit een R-link laterna heeft geplaatst. Volgens de dealer is dit 'officieel' niet mogelijk..
Geen idee. Heb het nog nergens voorbij zien komen in ieder geval. De auto waar jij naar kijkt heeft dus MediaNav?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-05 20:11
PauseBreak schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:39:
[...]

In standaard modus neem ik aan? Niet zoveel. Je merkt eigenlijk niet dat je met een RS op pad bent. Sport modus is een ander verhaal. Dan zitten er wel wat plofjes in zo nu en dan, maar ook dat blijft allemaal wel beschaafd.
Hmm oke, zelfs in de gewone stand hoorde ik het al redelijk, in sport en race was het heel erg duidelijk aanwezig. Op zich niet zo'n probleem maar om dat nu continu tijdens woon-werk verkeer te hebben..
[...]

Geen idee. Heb het nog nergens voorbij zien komen in ieder geval. De auto waar jij naar kijkt heeft dus MediaNav?
Nou deze specifieke auto laat ik waarschijnlijk staan maar de opties die ik wil (cup pack, r-link, geen witte) zijn wat lastig te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH

CWH

hardware-lover schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:15:
[...]

Vanuit een Pools forum vertaald waar men het in eerste instantie ook over de versie heeft die jij hierboven al eerder aanhaalde. De reactie van Renault (Polen?) op die vraag.

Dank u voor contact met Customer Service Renault.

In antwoord op uw vraag over de laatste versie van de software-update, ik breng u vriendelijk op de hoogte dat de nieuwste versie 3.1.0.7. betreft. Neem dan contact op met een Authorized Partner om de update te installeren.
Ok, dan weet ik iig dat er een nieuwere versie is.
Dan zal ik eens een afspraak gaan maken met de dealer.

Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hebben van de week een Renault Clio uit 2009 gekocht.

Vandaag is mij opgevallen dat achterop de letters Clio onder het logo van Renault ontbreken.

Zijn deze ergens te koop?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

THE_BASE schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:31:
Wij hebben van de week een Renault Clio uit 2009 gekocht.

Vandaag is mij opgevallen dat achterop de letters Clio onder het logo van Renault ontbreken.

Zijn deze ergens te koop?
Zoiets?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:38

RvL

Hmm, de Kadjar en sneeuw lijken vooralsnog niet de beste vriendjes. Na een tijdje in de sneeuw te hebben gereden kreeg ik ineens de melding 'actief remmen uitgeschakeld'. Tijdens het parkeren kwam daar 'Controleer parkeerhulp' en het oranje sleuteltje bij.

Moet zeggen dat ik dat toch wel vreemd vind voor een auto die nog geen 13k km heeft gereden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 22:20

Wok

Dakloos...

^^ En zie daar de reden dat ik voorlopig helemaal klaar ben met hedendaagse Renaults. Ik duld zulk gezeik niet van een nieuwe auto... De gekkigheid die ik heb gehad met mijn Mégammel (nu 3,5 jaar oud en 98k km op de klok) vind ik gewoon totaal onacceptabel voor deze leeftijd en km-stand en blijkbaar heeft Renault dat dus nog steeds niet op orde....

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wok schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:14:
^^ En zie daar de reden dat ik voorlopig helemaal klaar ben met hedendaagse Renaults. Ik duld zulk gezeik niet van een nieuwe auto... De gekkigheid die ik heb gehad met mijn Mégammel (nu 3,5 jaar oud en 98k km op de klok) vind ik gewoon totaal onacceptabel voor deze leeftijd en km-stand en blijkbaar heeft Renault dat dus nog steeds niet op orde....
Ach, dat is niet enkel Renault hoor. De Golf VII van m'n pa laat je met dit weer ook zelf remmen en zelf inparkeren. De sensoren zijn gewoon te snel verward, zeker als het daadwerkelijk sneeuwt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15
Wok schreef op zondag 14 februari 2016 @ 20:14:
Nah, mijn A3 denkt ook vaak genoeg dat ik vol op een auto ga klappen en meldt "Audi Pre Sense ingeschakeld", om vervolgens niets te doen aangezien het een tegemoetkomende fietser is :+

Dat is echt niet Renault eigen hoor.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Jullie gaan voorbij aan dit:
en het oranje sleuteltje bij.
Dat (parkeer)sensoren van de wappie raken door de sneeuw, snap ik nog wel, maar dat 'oranje sleuteltje' is gewoon een storingsmelding en dát vind ik onacceptabel in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Inderdaad, dat het precrash systeem niet werkt met dit weer omdat ie last heeft van de sneeuw (danwel op de bumper, danwel ervoor) kan ik begrijpen. Idem voor de parkeersensoren, al hadden hier bij de Mégane eerder te neiging om te blijven piepen. Storingsmeldingen gaan me echter te ver.

Ik kan me alleen niet helemaal vinden in wat Wok zegt, want dit is de eerste elektrische storing die ik met al m'n Renaults heb gehad (afgezien van de radio in het 2013 model maar dat was dan ook een draak van een ding).

Edit:
Niet liegen, bij m'n laatste Mégane is de druksensor van de turbo gesneuveld bij 150000 km

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 14-02-2016 22:00 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Ik heb nog geen ton op de klok van de Mégammel (2012) en al meerdere storingsmeldingen gehad en bovendien bij 70k km de koppeling al moeten laten vervangen....

Misschien ben ik wereldvreemd, maar is het echt zo raar om te verwachten dat een nieuwe auto toch zeker vijf jaar (of pakweg 150.000km) storingsvrij functioneert? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nee, en mijn Méganes (2011, 2013) hebben dat ook allebei gedaan, op die ene sensor na dan...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

RvL schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:59:
Edit:
Niet liegen, bij m'n laatste Mégane is de druksensor van de turbo gesneuveld bij 150000 km
Valt nog mee, bij onze Punto Evo was de complete turbo gesneuveld bij 90000km...

Vorige Clio had eigenlijk niet echt problemen, terwijl de Clio 2 Phase 2 normaal toch wel elektronicaproblemen had als ik me niet vergis.

Waar ik me ondertussen wel aan erger (lesauto, Clio IV) is dat de tellers zeer slecht afleesbaar zijn als de zon erop schijnt. Snelheid is praktisch onleesbaar. Nu merk je wel aan de versnelling en het toerental wel hoe snel je rijdt, maar fijn is anders.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:42
Vraagje tussendoor; ik wil mijn Twingo 1.2 Initiale uit 1999 gaan verkopen. Op marktplaats een beetje zitten kijken naar Twingo's in vergelijkbare conditie/ leeftijd/ km's, maar daar valt het me op dat de prijzen nogal uiteenlopen.

Het gaat om een Twingo met de volgende 'specs':
- 1.2 Sport
- Uitvoering: Initiale
- Lederen bekleding
- Airco (volledig werkend)
- APK tot 25-10-2016
- 4 nieuwe banden (augustus 2015)
- 280.000KM

Op 285.000KM moeten de bougies, oliefilter en luchtfilter worden vervangen (zijn vervangen bij 265k).

Ziet er nog zeer netjes uit, zowel van binnen als van buiten. Auto is zeer goed onderhouden, keurig volgens onderhoudsschema (aantoonbaar met onderhoudskaarten).

Nadelen:
Lichte beschadiging leer van bestuurdersstoel
Hoedenplank is aan vervanging toe

Wat is een realistische vraagprijs? Ik zit zelf te denken aan 1500 euro. Is dat volgens jullie realistisch?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wok schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:50:

[...]

Dat (parkeer)sensoren van de wappie raken door de sneeuw, snap ik nog wel, maar dat 'oranje sleuteltje' is gewoon een storingsmelding en dát vind ik onacceptabel in zo'n geval.
Het is ook gewoon een storing --> de software kan niet zien of het komt door sneeuw/gladheid of door dat een sensor daadwerkelijk defect is, de software ziet alleen dat de sensoren waarden doorgeven die buiten het verwachte meet bereik liggen. Ook al is de storing veroorzaakt door externe invloeden maar de melding is gewoon correct en volstrekt acceptabel. En als je geen elektronische storingen wil dan koop je maar gewoon een ouwe bak uit het jaar kruik om het cru te zeggen. Er zijn maar een paar fabrikanten die deze elektronica fabriceren, en ze werken allemaal hetzelfde. Dat wil zeggen, op het moment dat de juiste werking van het systeem niet gegarandeerd kan worden wordt de werking beperkt dan wel uitgeschakeld. En dat is logisch, zeker bij zaken als remmen hoort veiligheid voorop te staan, als de werking van een hulpmiddel daarbij niet naar behoren werkt (b.v gladheid), dan schakel je dat uit en laat je dat aan het gezonde verstand over van de bestuurder.

Zo als al aangegeven, dit is niet specifiek Renault, dezelfde elektronica wordt door vrijwel alle merken gebruikt. De werking is daar dus ook hetzelfde, het systeem wordt uitgeschakeld / beperkt als de juiste werking niet gegarandeerd kan worden, zeker bij systemen die met veiligheid te maken hebben.

Sorry voor mijn felle reactie maar als je geen idee hebt hoe iets werkt kun je je beter eerst verdiepen voordat je maar wat gaat lopen roepen. Uiteraard ben ik het geheel met je eens dat een nieuwe auto vijf jaar probleemloos zou moeten functioren. En in principe doet het gros dat ook, het blijft echter massa productie dus je zal altijd een x percentage hebben wat dat niet doet. Er is geen enkele fabrikant die een 100% perfectie productie lijn heeft waarvan de gehele productie vijf jaar lang probleemloos functioneert. Niet bij Renault, niet bij de duitsers en ook zelfs niet bij rolls-royce of een bentley. Vervelend dat je best wat pech hebt, is niet anders volgende keer beter maar heb niet de illusie dat het merk gebonden is.

@MK1998NL geen last van eigelijk, heb de verlichting wel relatief fel staan, de standaard instelling was een beetje zwak.

@Hammetlje, 1500 euro lijkt me redelijk goed maar iets minder zou niet raar zijn (1250), ook al is het een initiale, het is wel een 17 jaar oude auto met aardig wat kilometers (niet dat dat erg is of iets om je tegen te houden). Alles werkt dus dat zijn zeker pluspunten, dat het leer wat minder van de bestuurdersstoel is met deze leeftijd/km. stand te verwachten. Ik zou nog even uitzoeken welke 1.2 het betreft, ze zijn in 1999 met distributieriem en met ketting geleverd, als het 1 met ketting is dan zit je niet met elke 5jaar/120k met de vervanging van de riem (Wat zeker een pluspunt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 19:47

Metro2002

Memento mori

Hammetje schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:33:
Vraagje tussendoor; ik wil mijn Twingo 1.2 Initiale uit 1999 gaan verkopen. Op marktplaats een beetje zitten kijken naar Twingo's in vergelijkbare conditie/ leeftijd/ km's, maar daar valt het me op dat de prijzen nogal uiteenlopen.

Het gaat om een Twingo met de volgende 'specs':
- 1.2 Sport
- Uitvoering: Initiale
- Lederen bekleding
- Airco (volledig werkend)
- APK tot 25-10-2016
- 4 nieuwe banden (augustus 2015)
- 280.000KM

Op 285.000KM moeten de bougies, oliefilter en luchtfilter worden vervangen (zijn vervangen bij 265k).

Ziet er nog zeer netjes uit, zowel van binnen als van buiten. Auto is zeer goed onderhouden, keurig volgens onderhoudsschema (aantoonbaar met onderhoudskaarten).

Nadelen:
Lichte beschadiging leer van bestuurdersstoel
Hoedenplank is aan vervanging toe

Wat is een realistische vraagprijs? Ik zit zelf te denken aan 1500 euro. Is dat volgens jullie realistisch?
Ik denk dat 500 ~ 750 euro realistischer is voor een twingo van 17 jaar oud met zo'n enorme kilometerstand.

Ter vergelijking: Mijn megane uit 2003 met 131k op de klok heb ik voor 1300 euro gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Het is er inderdaad 1 met een ketting.

Blijkt maar weer, ook hier lopen de bedragen uiteen - 500 tot 1250, haha. Ik denk dat ik hem voor 1500 euro online ga knallen, dan hoop ik dat ik er tussen de 1000 en 1250 voor ga krijgen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

melcon schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:59:
[...]

Het is ook gewoon een storing --> de software kan niet zien of het komt door sneeuw/gladheid of door dat een sensor daadwerkelijk defect is, de software ziet alleen dat de sensoren waarden doorgeven die buiten het verwachte meet bereik liggen. Ook al is de storing veroorzaakt door externe invloeden maar de melding is gewoon correct en volstrekt acceptabel. En als je geen elektronische storingen wil dan koop je maar gewoon een ouwe bak uit het jaar kruik om het cru te zeggen. Er zijn maar een paar fabrikanten die deze elektronica fabriceren, en ze werken allemaal hetzelfde. Dat wil zeggen, op het moment dat de juiste werking van het systeem niet gegarandeerd kan worden wordt de werking beperkt dan wel uitgeschakeld. En dat is logisch, zeker bij zaken als remmen hoort veiligheid voorop te staan, als de werking van een hulpmiddel daarbij niet naar behoren werkt (b.v gladheid), dan schakel je dat uit en laat je dat aan het gezonde verstand over van de bestuurder.

Zo als al aangegeven, dit is niet specifiek Renault, dezelfde elektronica wordt door vrijwel alle merken gebruikt. De werking is daar dus ook hetzelfde, het systeem wordt uitgeschakeld / beperkt als de juiste werking niet gegarandeerd kan worden, zeker bij systemen die met veiligheid te maken hebben.
Zeker met je eens, als je niet zeker weet dat een systeem werkt, schakel je het uit. Ik snap ook best dat het systeem niet kan zien dat een waarde buiten bereik is omdat ie stuk is of omdat het sneeuwt. Het verschil tussen m'n Mégane en de Kadjar vond ik echter wat vreemd, want de Mégane bleef gewoon piepen als een malle.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wok schreef op zondag 14 februari 2016 @ 21:50:

[...]

Nee, het is een melding om je te laten weten dat het systeem niet normaal functioneert. Dat krijg je ook te zien op je dash van een Golf VII in dergelijke gevallen. Daarnaast gaat het ook weer weg als de sneeuw weg is, dus om je hier nou druk om te maken...
Metro2002 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat 500 ~ 750 euro realistischer is voor een twingo van 17 jaar oud met zo'n enorme kilometerstand.

Ter vergelijking: Mijn megane uit 2003 met 131k op de klok heb ik voor 1300 euro gekocht.
Kleinere auto's behouden hun waarde wat langer dan wat grotere auto's. Dus die 1250 - 1500 euro voor een Clio II is niet gek.

[ Voor 28% gewijzigd door PauseBreak op 15-02-2016 10:07 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Rvl, dat kan kloppen :) De megane gebruikt een europees systeem, de kadjar gebruikt het systeem wat in de quashqai (als je dat zo spelt :+ ) gebruikt wordt, en dat is een japans systeem. Maar zelfs tussen systemen van dezelfde fabrikant zitten over het algemeen aardig wat verschillen door de bouwjaren heen.

@Hammel, 1000-1250 moet zeker lukken, wat Pausebreak zegt, grote auto's schrijven echt hard af in NL (duur in MRB en verzekering), kleine auto's zijn populair en worden niet snel echt goedkoop en schrijven dus ook minder af (relatief en absoluut).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

melcon schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:00:
[...]
quashqai (als je dat zo spelt :+ )
Daarom schrijf ik altijd QQ :+

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PauseBreak schreef op maandag 15 februari 2016 @ 10:03:
[...]
Kleinere auto's behouden hun waarde wat langer dan wat grotere auto's. Dus die 1250 - 1500 euro voor een Clio II is niet gek.
het gaat om een 17 jaar oude twingo met bijna 3 ton op de teller. Kan het een kleine auto zijn, ook die zijn op een gegeven moment niet veel meer waard.

Als ik even snel een blik op autotrack werp dan koop je voor tussen de 1000 en 1500 euro een twingo uit dat bouwjaar met een tonnetje tot anderhalve ton minder aan km's s op de teller.

Maargoed, wellicht dat 1000-1250 euro nog te proberen is gezien de uitvoering maar ik denk dat de enorm hoge kmstand de verkoopbaarheid flink af doet nemen. Onterecht of niet :)

[ Voor 31% gewijzigd door Metro2002 op 15-02-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Metro2002 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:11:
[...]

het gaat om een 17 jaar oude twingo met bijna 3 ton op de teller. Kan het een kleine auto zijn, ook die zijn op een gegeven moment niet veel meer waard.
Je vergeet dat het de duurste uitvoering is, met zo te zien aantoonbaar fatsoenlijk onderhoud. En anders kan zo'n ding altijd nog de export in. Levert dan echt nog wel 1000 euro op hoor.
Kleine auto's zijn en blijven populair, dus de prijzen blijven ook relatief hoog. Dat is alleen fijn als je geen kleine auto wilt kopen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als je een initiale twingo kan vinden voor 500 euro met ruime apk, zonder roest aan de dorpels, werkende airco en weinig tot geen kritiek punten, dan horen we het graag ;)

Tuurlijk zijn er zat twingos te vinden voor 500 ballen, maar dan heb je het wel over een iets andere staat van onderhoud dan dat Hammetje aan geeft.
RvL schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:11:
[...]

Daarom schrijf ik altijd QQ :+
:D

[ Voor 19% gewijzigd door melcon op 15-02-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hammetje schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:04:
Het is er inderdaad 1 met een ketting.

Blijkt maar weer, ook hier lopen de bedragen uiteen - 500 tot 1250, haha. Ik denk dat ik hem voor 1500 euro online ga knallen, dan hoop ik dat ik er tussen de 1000 en 1250 voor ga krijgen.
Ik heb wel interesse, kun je mij even DM'en met wat meer details :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
KillaZ schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Ik heb wel interesse, kun je mij even DM'en met wat meer details :)
DM gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb ik inderdaad vanmorgen gezien. Deze houd ik als optie, nu zowel Renault als mijn garage gemaild hoe dit kan. Van een vriend hoorde ik dat een eerste koper kan kiezen of hij benaming wil of niet. Geen ervaring mee.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
THE_BASE schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:55:
[...]

Heb ik inderdaad vanmorgen gezien. Deze houd ik als optie, nu zowel Renault als mijn garage gemaild hoe dit kan. Van een vriend hoorde ik dat een eerste koper kan kiezen of hij benaming wil of niet. Geen ervaring mee.
Klopt, het verwijderen van typenamen en motorversies e.d. is een 'dealeroptie'. Kost doorgaans niks.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Smaakmakertjes.

[YouTube: https://youtu.be/ZQt2awN7kWg]

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 16-02-2016 20:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:50
Hallo allemaal, even een vraagje.
Ik heb de afgelopen dagen met dit koude weer dat het starten 's ochtends ietsje moeilijker gaat. Hij moet een paar keer draaien (1 of 2 seconden) en dan start de motor.

Als ik even heb gereden en later weer start is er niks aan de hand, ook niet als de auto urenlang stil heeft gestaan overdags en dan start deze ook zonder problemen.

Is dit iets wat ik na moet laten kijken of kan het gewoon zo zijn met -4/-5 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
sderooij schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:12:
Hallo allemaal, even een vraagje.
Ik heb de afgelopen dagen met dit koude weer dat het starten 's ochtends ietsje moeilijker gaat. Hij moet een paar keer draaien (1 of 2 seconden) en dan start de motor.

Als ik even heb gereden en later weer start is er niks aan de hand, ook niet als de auto urenlang stil heeft gestaan overdags en dan start deze ook zonder problemen.

Is dit iets wat ik na moet laten kijken of kan het gewoon zo zijn met -4/-5 graden?
Hoe goed / oud is je accu? Rij je er voornamelijk korte of lange ritten mee?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Accu geen idee eigenlijk, zou dat een oorzaak kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
En ik rijd elke dag 60 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
sderooij schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 18:11:
Accu geen idee eigenlijk, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Als je dit alléén hebt op koude dagen dan is dat zeker mogelijk. Iedere accu heeft een visuele check erop zitten (staat ook bij hoe dat werkt en wat het betekent), dus kijk daar even naar. Vooral dat de auto wel start als je er al mee hebt gereden doet me denken aan de accu.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:22
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn vorige accu. Sinds ik een nieuwe accu heb start ie bij koud weer wel ietsje later maar heb ik vooral problemen met wegrijden: als ik niet flink gas geef slaat hij direct af en hij bokt vreselijk de eerste 100m. Daarna rijdt hij als een zonnetje.
Zou dat de beruchte nullastregelaar/gasklephuis kunnen zijn?

• melcon
Echt behoorlijke gave auto _/-\o_

Anoniem: 284893

En op 22 FEB komt deze ook uit :-)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/12715906_10153958140737863_6952524757925838025_o.jpg

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 10:56
De nieuwe megane estate :) _/-\o_

• sderooij
strak :)

• PauseBreak
BlueMotion schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:01:
Ik had een vergelijkbaar probleem met mijn vorige accu. Sinds ik een nieuwe accu heb start ie bij koud weer wel ietsje later maar heb ik vooral problemen met wegrijden: als ik niet flink gas geef slaat hij direct af en hij bokt vreselijk de eerste 100m. Daarna rijdt hij als een zonnetje.
Zou dat de beruchte nullastregelaar/gasklephuis kunnen zijn?
Hoe loopt het ding stationair als ie niet afslaat? En ook niet geheel onbelangrijk, over welk blok hebben we het?

[ Voor 5% gewijzigd door PauseBreak op 18-02-2016 23:02 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waarschijnlijk wel ja! Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-05 21:13
Nieuw hier, maar ook de 'trotse' bezitter van een Clio 1.6 RXE uit '99.

2 jaar geleden voor €1000,- aangeschaft, en er inmiddels voor minstens het dubbele aan laten vervangen/repareren. En ja ik weet hoe dom dat moet klinken :)

Deze week wordt de lambdasensor vervangen in de hoop dat daarmee het probleem wordt opgelost dat hij minder vermogen heeft. Hier in NL is dat niet zo'n ramp, enkel het invoegen op de snelweg is soms wat lastig omdat het langer duurt voordat hij op snelheid komt, maar uiteindelijk rijdt hij gewoon 120/130. Bij tegenwind wordt dit echter al minder, maar echt vervelend wordt het als de weg omhoog gaat. Dan valt de snelheid volkomen weg. Dat leverde in België wat hachelijke avonturen op in de ardennen, waar we ineens met maximaal 80 km/u de heuvel opkwamen. Voorheen was dit geen enkel probleem. Op vakantie naar Frankrijk gewoon door de alpen gecrosst zonder kuren.

Er is al een compressietest gedaan, maar dat was ok. Uitlezen gaf ook geen vreemde meldingen. Als dit ook niet werkt misschien toch eens naar een dealergarage ipv mijn 'eigen' monteur.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Is er iets wat ik op mijn deurrubbers kan smeren zodat ik niet weer via de passagierskant naar binnen moet klimmen omdat de bestuurdersdeur zat vastgevroren zoals vanochtend :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Metro2002 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:15:
Is er iets wat ik op mijn deurrubbers kan smeren zodat ik niet weer via de passagierskant naar binnen moet klimmen omdat de bestuurdersdeur zat vastgevroren zoals vanochtend :+ ?
Vaseline. Werkt ook om roestuitbreiding tegen te gaan trouwens :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

PauseBreak schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Vaseline. Werkt ook om roestuitbreiding tegen te gaan trouwens :P
Tast dat geen rubbers aan? En roest kent mijn Megane gelukkig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Metro2002 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:19:
[...]

Tast dat geen rubbers aan? En roest kent mijn Megane gelukkig niet :)
Geen idee eigenlijk. Heb er ook niet zoveel care voor. Rubbers zijn hartstikke goedkope dingen, en toch heb ik ze nog nooit hoeven vervangen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Metro2002 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 15:15:
Ik gebruik daar al jaren een Rubberstick voor, van Valma.

http://www.poetstotaal.nl/valma-rubberstick.html

Werkt meer dan prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 23-05 13:03

empy

Rijdt rondjes

Ik kon vanochtend maar met moeite mijn Megane in :+
Achterdeuren en achterklep zaten dichtgevroren en gingen met geen mogelijkheid meer open. Uiteindelijk de bestuurdersdeur met wat voorzichtig wrikken open gekregen. De megane 3 heeft om de kieren bij de deuren af te sluiten ook aan de buitenkant rubbers zitten, en deze zaten echt muurvast gevroren. Terwijl de binnenrubbers nog prima zacht en droog waren.

Misschien ook maar eens iets opzoeken wat ik daarop kan smeren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-05 21:35
Zuurvrije vaseline idd. Dus niet iets van het merk vaseline intensive care want daar zit wel zuur in ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 00:56
Ik heb een Megane Estate gekregen als leaseauto, kon verder niets zelf aanvragen omdat iedereen die een auto krijgt dezelfde versie heeft.
Het is echt een fijne reisauto, al vind ik de stoelen wat aan de kleine kant, vooral de zitting is kort. Maar goed, waar ik zo heel erg van baal is de audio. Het geluid is gewoon dramatisch en de radio crasht door mijn USB stick.

Weten jullie of de radio gewoon van een slechte kwaliteit is of zijn het de speakers? En is vervangen makkelijk? Weet niet of ik hier 3 jaar zo mee rond wil rijden.

En ik las in dit topic dat er max 100 mp3tjes in een map mogen. Dat veroorzaakt dat het crashen bij mij denk ik? Is daar ondertussen al een update of iets dergelijks voor?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mijn nieuwe leaseauto (heb nu een voorloper) wordt in maart geleverd, is ergens in december al besteld. Ben benieuwd welke versie ik krijg. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:31

Sport_Life

Solvitur ambulando

MartijnA3 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:30:
Ik heb een Megane Estate gekregen als leaseauto, kon verder niets zelf aanvragen omdat iedereen die een auto krijgt dezelfde versie heeft.
Het is echt een fijne reisauto, al vind ik de stoelen wat aan de kleine kant, vooral de zitting is kort. Maar goed, waar ik zo heel erg van baal is de audio. Het geluid is gewoon dramatisch en de radio crasht door mijn USB stick.

Weten jullie of de radio gewoon van een slechte kwaliteit is of zijn het de speakers? En is vervangen makkelijk? Weet niet of ik hier 3 jaar zo mee rond wil rijden.

En ik las in dit topic dat er max 100 mp3tjes in een map mogen. Dat veroorzaakt dat het crashen bij mij denk ik? Is daar ondertussen al een update of iets dergelijks voor?
Ik heb precies dezelfde ervaringen met het geluid, niet om aan te horen Clio 2015 die ik hiervoor had was veel beter wat dat betreft (alleen dagelijks tanken vond ik vervelend). MP3 werkt wel goed, heb een 64gb stick. Kreeg de Megane ook min of meer toegewezen. Ik mag waarschijnlijk eind dit jaar een nieuwe uitzoeken gelukkig, dus heb het maar geaccepteerd. Heb wel een redden om voor de Bose versie te gaan indien het weer een Renault wordt :P .

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2016 12:46 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

In mijn ervaring met Renault is het meestal de radio die iets te zwak is. Het vermogen wordt meestal wel optimaal benut.
Vervangen hangt er wat vanaf. Meeste in-dash multimediasystemen zijn zo'n gekke vormen dat een standaard Double din radio dan weer niet wil passen (zonder omvormstukken - die je niet snel zal vinden voor zo'n nieuwe wagen)
Speakers kan je uiteraard wel vervangen maar dan moet je zien dat je het juiste vermogen kiest. En of er dan wat degelijks te vinden is, is nog de vraag...

Afwachten zou'k zo zeggen en hopen dat je toch iets degelijk krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb een Arkamys systeem in de Megane3 zitten en ik moet zeggen dat het wel 'went' :X Het kan altijd beter maar de Bose schijnt ook niet helemaal ok te zijn. Volgens mij heb je nog een systeem onder de Arkamys maar 100% zeker hiervan ben ik niet. Feit is wel dat de instelmogelijkheden simpelweg ruk zijn.

BT streamen werkt daarentegen probleemloos (itt rampverhalen van andere automerken icm Android en iOS) en je kan zelfs nummers skippen met het scrollwieltje. Wie had dat gedacht... 8)7 Met USB heb ik geen ervaring, eerlijk gezegd vind ik dit toch wel erg 2005..."sleep en pleur in een mappie"...nee, dank u :P Spotify icm BT voldoet prima hier.

Maar als je wat meer "oomph" wil, dan zou je een sub kunnen plaatsen in de kofferruimte om de standaardradio wat meer "lucht" te geven. Het weergeven van de lage tonen is "vrij beperkt" met het Arkamys systeem (lees: niet aanwezig :P )

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 20-02-2016 22:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Het plaatsen van een sub is wel een idee ja. Misschien eentje onder de passasiergstoel. Probleem is denk ik een kabel naar de accu, maar misschien laat ik het dan ook wel door iemand inbouwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
moet zeggen, mijn megane 3 uit 2012 bose edition heeft een fenomenaal geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Het is alleen jammer dat je een speciale versie moet kiezen om een goed geluid te hebben. Mijn S60 uit 2001 had een heerlijk geluid, 10x beter dan de Renault.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
MartijnA3 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:57:
Het is alleen jammer dat je een speciale versie moet kiezen om een goed geluid te hebben. Mijn S60 uit 2001 had een heerlijk geluid, 10x beter dan de Renault.
Renault heeft nooit echt heerlijk geluid. Hebben ze ook nooit gehad. De Bose-uitvoeringen hebben redelijk geluid en daar houdt het wel mee op. Gelukkig kun je dat zelf makkelijk aanpakken door de speakers te vervangen, want er zit doorgaans papier mache in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Begin maar eens met dempen, ook Bose speakers willen met demping en goed afstellen prima klinken. :)
Maar het is idd wat je zegt.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als we het toch over audio hebben...

Kan een van jullie dit geval identificeren?

Onbekende Carminat

Carminat lijkt me duidelijk, maar dan...?

Reden dat ik het wil weten is dat ik graag een USB-ingang wil hebben en mooie dingen lees over Yatour apparaten (bijv de YTM06-REN8). Die dingen hebben uiteraard compatibility lijsten (incl foto's) maar daar zie ik mijn geval niet op terug, niet bij de wel ondersteunde varianten, ook niet bij de niet ondersteunde :o

Het zit iig in een Megane (II) Grand Tour 2005.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zou zeggen trek hem even eruit dan kan je het type nummer en serie nummer zo overnemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb die Carminat ook gehad in een Megane II GT uit 2004. Type...geen idee, zal nog even kijken of ik foto's heb maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:30:
Begin maar eens met dempen, ook Bose speakers willen met demping en goed afstellen prima klinken. :)
Maar het is idd wat je zegt.
Er is doorgaans genoeg demping aanwezig (al kan meer geen kwaad). De makkelijkste oplossing is om het papier mache speakertje te vervangen voor iets dat daadwerkelijk ook mooi geluid kán produceren :p
dion_b schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:38:
Als we het toch over audio hebben...

Kan een van jullie dit geval identificeren?

[afbeelding]

Carminat lijkt me duidelijk, maar dan...?

Reden dat ik het wil weten is dat ik graag een USB-ingang wil hebben en mooie dingen lees over Yatour apparaten (bijv de YTM06-REN8). Die dingen hebben uiteraard compatibility lijsten (incl foto's) maar daar zie ik mijn geval niet op terug, niet bij de wel ondersteunde varianten, ook niet bij de niet ondersteunde :o

Het zit iig in een Megane (II) Grand Tour 2005.
Je kunt daar gewoon de door Renault geleverde box aan knopen. Kost je de hoofdprijs niet en je hebt een USB-aansluiting die je met de stuurwielbediening kan bedienen. Plus je kunt ermee opladen mits je de juiste usb-kabels gebruikt voor naar je aangesloten apparaat.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Plak er maar wat dynamat in, dan klinkt je deur ineens een stuk minder blikkerig. Dus hoezo genoeg demping aanwezig? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:56:
Plak er maar wat dynamat in, dan klinkt je deur ineens een stuk minder blikkerig. Dus hoezo genoeg demping aanwezig? ;) :P
Hangt van de uitvoering af natuurlijk. Ik rij een Mégane die is uitgevoerd in wat destijds het hoogste uitrustingsniveau was. Daar is voldoende dempingsmateriaal aanwezig in de deuren. Dat kan inderdaad anders zijn in goedkopere uitvoeringen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat wilt misschien ook wel wat uitmaken idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PauseBreak schreef op zondag 21 februari 2016 @ 19:49:
[...]

Je kunt daar gewoon de door Renault geleverde box aan knopen. Kost je de hoofdprijs niet en je hebt een USB-aansluiting die je met de stuurwielbediening kan bedienen. Plus je kunt ermee opladen mits je de juiste usb-kabels gebruikt voor naar je aangesloten apparaat.
Heb je daar een link naar?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kak, uit het niets "emissie controleren" en "ESP controleren" als melding, alsof de Laguna het doorheeft dat hij te koop staat :(

Auto stottert ook, zal wel 1 of andere dure k*t sensor zijn? Merk ook een vreemd geluid bij de kat, maar waarom zou de ESP dan over de zeik gaan als de kat/uitlaat lek is?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Brandstofdrukregelklep als ik even snel Google.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
dion_b schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:34:
[...]

Heb je daar een link naar?
Zo snel niet. Ik zal vanmiddag even in mijn dashboardkastje kijken hoe dat ding heet enzo :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
PauseBreak schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:04:
[...]

Hangt van de uitvoering af natuurlijk. Ik rij een Mégane die is uitgevoerd in wat destijds het hoogste uitrustingsniveau was. Daar is voldoende dempingsmateriaal aanwezig in de deuren. Dat kan inderdaad anders zijn in goedkopere uitvoeringen.
Standaarddemping is vaak een 2mm laagje schuim. Dat schiet dus niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als er dempings materiaal in de deuren zit zijn dat altijd bitumen matten. Het laagje schuim wat jij bedoeld zit tussen de deur en deurpaneel en is idd ongeschikt voor demping van lage tonen (daar is het dan ook niet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
melcon schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:01:
Als er dempings materiaal in de deuren zit zijn dat altijd bitumen matten. Het laagje schuim wat jij bedoeld zit tussen de deur en deurpaneel en is idd ongeschikt voor demping van lage tonen (daar is het dan ook niet voor).
Nee, ik bedoel niet het laagje schuim om water tegen te houden ;)

Vaak zit er tegen het metaal een dun laagje geplakt wat als 'demping' dient. Maar dit heeft totaal geen nut.
Zelf heb ik mijn deuren, van spinazieblikken staal (ik heb een Peugeot overigens), voorzien van Silent Coat (bitumen) matten. Dit heeft tenminste nut. Deuren zijn nu gewoon massief en resoneren totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
PdeBie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:22:
[...]

Nee, ik bedoel niet het laagje schuim om water tegen te houden ;)

Vaak zit er tegen het metaal een dun laagje geplakt wat als 'demping' dient. Maar dit heeft totaal geen nut.
Zelf heb ik mijn deuren, van spinazieblikken staal (ik heb een Peugeot overigens), voorzien van Silent Coat (bitumen) matten. Dit heeft tenminste nut. Deuren zijn nu gewoon massief en resoneren totaal niet meer.
Dat gebruikt Renault (en ook andere fabrikanten) al een paar jaar op de duurste uitrustingsniveaus. Mijn deuren vallen ook dicht als kluisdeuren en daar heb ik verder niks voor hoeven aanpassen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PauseBreak schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:24:
[...]

Dat gebruikt Renault (en ook andere fabrikanten) al een paar jaar op de duurste uitrustingsniveaus. Mijn deuren vallen ook dicht als kluisdeuren en daar heb ik verder niks voor hoeven aanpassen.
Inderdaad, op de duurdere modellen/uitvoeringen.

Maar op de goedkopere versies zit het niet en dus heb je een grote bak resonantie waardoor het weinig zin heeft om alleen betere speakers te plaatsen dan de standaard kartonnen dingetjes en niet de boel te dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
PdeBie schreef op maandag 22 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Inderdaad, op de duurdere modellen/uitvoeringen.

Maar op de goedkopere versies zit het niet en dus heb je een grote bak resonantie waardoor het weinig zin heeft om alleen betere speakers te plaatsen dan de standaard kartonnen dingetjes en niet de boel te dempen.
Het heeft altijd zin om betere speakers te plaatsen. Je bent niet verplicht om die dingen op volume 10/10 te draaien he.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je plaats niet alleen betere speakers voor het laag mag ik hopen, dus dat heeft altijd zin. In de deuren is het over het algemeen kaal staal dan wel bitumen, blijkbaar heeft peugeot een tussenstap met wat schuim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

De Megane 4 Estate is ook bekend geworden...

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/u63yx4zbhgg0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/x7oy7y7baknq.jpg

Weliswaar GT trim maar desondanks :9 Ben benieuwd hoe de burgertruttenuitvoering er uit zal zien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik vind sowieso de nieuwe Renault modellen erg mooi geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die gaat ook weer goed lopen, zonder twijfel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

En de nieuwe Scenic is ook al 'uitgelekt'

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/ihgyazjb1a45_600.jpg

Ik moet zeggen dat mijnheer Van den Acker goed bezig is!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176232

Het Grote Renault Topic deel 6.
Dat vraagt om een Philippe Geubels.
Ah mai, da zal dan wel gaan over alle problemen met dat karretje hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RvL schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:26:
En de nieuwe Scenic is ook al 'uitgelekt'

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat mijnheer Van den Acker goed bezig is!
Hij oogt wat klein naar mijn mening

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1 ... 9 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.