Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.383 views

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
Wie weet hier een oplossing voor ? (als die er al is tenminste...)

In mijn Megane IV heb ik een SD kaartje met muziek.
Keurige mapjes, gekopieerd uit mijn muziekbibliotheek thuis, met allemaal hetzelfde format qua MP3-tags.
Echter, het R-link systeem kiest ervoor om een album niet in volgorde van nummers af te spelen (1 t/m 10), maar alfabetisch.
Bloedirritant vind ik dat..

Iemand daar een oplossing voor ?
Ik heb gekeken in de instellingen, maar kan niks vinden dat het zou kunnen verhelpen..

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
interminded schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:21:
Wie weet hier een oplossing voor ? (als die er al is tenminste...)

In mijn Megane IV heb ik een SD kaartje met muziek.
Keurige mapjes, gekopieerd uit mijn muziekbibliotheek thuis, met allemaal hetzelfde format qua MP3-tags.
Echter, het R-link systeem kiest ervoor om een album niet in volgorde van nummers af te spelen (1 t/m 10), maar alfabetisch.
Bloedirritant vind ik dat..

Iemand daar een oplossing voor ?
Ik heb gekeken in de instellingen, maar kan niks vinden dat het zou kunnen verhelpen..
Heb je er ook een .m3u file in die mappen staan? :)

• interminded
Dwazer schreef op donderdag 16 november 2017 @ 12:38:
[...]

Heb je er ook een .m3u file in die mappen staan? :)
nee. moet dat ?

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Niets moet :) Maar een .m3u file is een playlist. En gezien de R-Link ook daarmee kan werken (maar dat had je zelf vast al uitgezocht ;)) tackle je het probleem van de alfa volgorde.
Het schijnt volgens deze post een feature te zijn van de R-Link Systems.
Als je het album via 'Browser -> Folder' selecteerd, zou het wel op filename volgorde moeten afspelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• interminded
Dwazer schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:13:
[...]

Niets moet :) Maar een .m3u file is een playlist. En gezien de R-Link ook daarmee kan werken (maar dat had je zelf vast al uitgezocht ;)) tackle je het probleem van de alfa volgorde.
Het schijnt volgens deze post een feature te zijn van de R-Link Systems.
Als je het album via 'Browser -> Folder' selecteerd, zou het wel op filename volgorde moeten afspelen
Bedankt voor de tip ! :)
Ik ga er eens mee 'spelen'..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@melcon gaaf bakkie zo! Die kleur staan hem ook goed. Heb nog geen GT in de buurt zien staan (alleen eentje zonder cruise control) dus eerst maar even de normale versie proberen! Mocht je er nog een te koop weten houd ik me aanbevolen! :)

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32
Op mijn Mégane staat momenteel nog de kaart van 2015.06, deze wil ik uiteraard graag updaten. Volgens de R-link store in de auto zelf is er een kaartupdate, echter deze is te groot en moet via de pc worden geïnstalleerd. Echter in de R-Link 2 toolbox en in de R-Link 2 store via internet is deze kaart niet te vinden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Edit: Inmiddels gevonden, in plaats van via 'updates' moest ik naar 'mijn producten'->'mijn apps beheren'->'SD-Kaarten'->'Beheren', daar kon ik vervolgens de kaart aanvinken en op 'Installeren' klikken, vervolgens verscheen de update ook in de R-Link 2 toolbox. Hij is nu aan het kopiëren naar mijn USB, dus ik hoop dat het zo lukt om de kaart te installeren in de auto.

[ Voor 34% gewijzigd door [MAUS] op 16-11-2017 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
Gefeliciteerd @melcon ik heb gisteren nog net de aflevering mee mogen maken.
Maar zeer, zeer fraaie wagen!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[MAUS] schreef op donderdag 16 november 2017 @ 18:56:
Op mijn Mégane staat momenteel nog de kaart van 2015.06, deze wil ik uiteraard graag updaten. Volgens de R-link store in de auto zelf is er een kaartupdate, echter deze is te groot en moet via de pc worden geïnstalleerd. Echter in de R-Link 2 toolbox en in de R-Link 2 store via internet is deze kaart niet te vinden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?

Edit: Inmiddels gevonden, in plaats van via 'updates' moest ik naar 'mijn producten'->'mijn apps beheren'->'SD-Kaarten'->'Beheren', daar kon ik vervolgens de kaart aanvinken en op 'Installeren' klikken, vervolgens verscheen de update ook in de R-Link 2 toolbox. Hij is nu aan het kopiëren naar mijn USB, dus ik hoop dat het zo lukt om de kaart te installeren in de auto.
Precies wat jij zegt had ik ook. Download koste echter iets van 3 uur en in de auto ongeveer 35 min. Ik kreeg in de auto nog een foutmelding dat een bepaalde voice niet ondersteund was maar na wachten ging die toch verder. Ik draai nu 2016.12.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 18:32
martinvdm schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:09:
[...]

Precies wat jij zegt had ik ook. Download koste echter iets van 3 uur en in de auto ongeveer 35 min. Ik kreeg in de auto nog een foutmelding dat een bepaalde voice niet ondersteund was maar na wachten ging die toch verder. Ik draai nu 2016.12.
Ik kreeg die foutmelding inderdaad ook aan het begin, vervolgens heeft het apparaat er inderdaad ongeveer een half uurtje er over gedaan om te updaten. Dat leek allemaal goed te gaan, maar vraag me toch af of het wel helemaal klopt, bij mij ziet het er nu zo uit:
Navigatie Software

Ik heb ook hier in de buurt geen straten die hij eerst niet en nu wel herkent, dus kan ook nog niet echt testen of hij het nu goed heeft gedaan. Hoe ziet het er bij jou uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
Nico_GTR schreef op donderdag 16 november 2017 @ 19:24:
Gefeliciteerd @melcon ik heb gisteren nog net de aflevering mee mogen maken.
Maar zeer, zeer fraaie wagen!
Alles was tot in de puntjes geregeld door Wimfried, zelfs mijn huis adres stond al in de navigatie ingesteld :D 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:03:
[...]

Alles was tot in de puntjes geregeld door Wimfried, zelfs mijn huis adres stond al in de navigatie ingesteld :D 8)
Kijk das service!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12
melcon schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 07:03:
[...]

Dan weet je dat je de jongens in de garage te goed kent :+ Veel plezier met je nieuwe blauwe rakker d:)b

Hier een leuk klusje laten uitvoeren aan de Vel Satis. Schokbrekers achter vernieuwd. Voor was al gedaan, maar de schokbrekers achter waren toen voor een verkeerde motorvariant en pasten dus niet :') Dat was jammer want de achterste schokbrekers zou je ook zelf wel kunnen vervangen. Het is letterlijk twee boutjes loshalen, ding eruit schuiven, nieuwe erin, nieuwe bouten erin en klaar ben je.
Nou ja, daarna natuurlijk nog uitlijnen maar dat is het werk en de kosten ook niet :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6yq2X13l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AEXMjc0l.jpg

Ding rijdt weer als nieuw d:)b Nu nog rustig een setje nieuwe velgen zien te vinden voor de zomerbanden want de huidige set wordt nu gebruikt voor de winterbanden en dat wil ik graag zo houden. Ik ben niet heel erg kapot van die dingen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@PauseBreak Dat plezier gaat zeker lukken! Inmiddels alweer meer dan 300 km afgelegd, eerste indruk is dat het echt fantastisch rijdt. Het verschil met de voorganger is echt opvallend te noemen, het voelt allemaal veel volwassener aan. Komt uiteraard ook door het uitrustings niveau. Android Auto is trouwens ook fijn, nog niet perfect (Flitsnav om maar 1 te noemen), maar een goed begin om je telefoon te integreren in de HU van de auto.

Niet zo spannend klusje inderdaad met welgeteld 2 bouten, maar maakt een hoop verschil! Rijdt ongetwijfeld nog een stuk beter nu :-) Geen 12 kant bouten op de Vel Satis zie ik, dat scheelt (bij b.v. de scenic levert dat nog wel eens een verrassing op :P).

Pleiades of Olympie zijn wel vet onder een Vel Satis. After market is het denk ik wat beperkter wat mooi staat onder een Vel Satis (Het wordt al snel een mis match). Tomason TN4 is denk ik wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
melcon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:17:

In ander nieuws, gister op de valreep de nieuwe clio kunnen ophalen 8) (exact 15-11 :+ ).
[afbeelding]
Heeft een DCi ook trommels achter? Ik dacht dat enkel de 0.9TCe dat had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@melcon
Je zou bijna denken dat de invloed van de samenwerking met Mercedes zo langzamerhand door het hele gamma heen zichtbaar begint te worden hé ;) Nu nog R-Link2 weg. Dat is echt imho niet van deze tijd zo traag.

Pleiades vind ik dan weer niet echt wat eigenlijk. Iets te lomp :P Bovendien, ik heb vrij recent nieuwe zomerbanden gekocht en ik ben niet echt heel erg fan van helemaal zinloos geld wegpissen :+ Dus het worden gewoon weer 17" velgen. Afgaande op de brochure die ik online heb gevonden vind ik 'Monterrey' wel prettig ogen, en 'Aïda' ziet er ook wel geinig uit.
Het probleem is natuurlijk - zoals met ondertussen heel veel onderdelen voor de Vel Satis - om een setje te vinden, maar we hebben de tijd. Aftermarket ga ik pas aan beginnen als ik geen OEM velgen kan vinden.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 09:59:
[...]

Heeft een DCi ook trommels achter? Ik dacht dat enkel de 0.9TCe dat had?
Klopt, deze zijn wel een slag groter als op de 90 Dci. Trommels zie je tegenwoordig weer veel terugkomen op de wat lichtere auto's (zie b.v. ook de nieuwe polo). Goede reden voor ook, schijven op lichte auto's worden niet genoeg belast en dat leid tot klevende/afbrokkelende blokken en verroeste schijven. Terwijl achterremmen maar 1 functie hebben en dat is stabiliteit, dus dat kan prima met trommels waarmee je al dat gedoe niet hebt :) Oftewel, klant heeft minder gedoe en het remt net zo goed. Levensduur van trommels is minimaal 200k dus ook daar een voordeel t.o.v. schijven achter (Die rond de 160k meestal dusdanig verroest zijn dat ze vervangen moeten worden).

@PauseBreak Bijna ;) R-Link 2 werkt prima in de clio trouwens, lekker snel, geen last van traagheid oid. Android Auto is full screen in de Clio trouwens in tegenstelling tot de megane :o

Ja dan is 17 inch wel logischer ja! Louxor zijn ook heel mooi (Laguna 2 ook 5x108) en die zijn wel 17 inch en origineel Renault :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

[MAUS] schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:24:
[...]

Ik kreeg die foutmelding inderdaad ook aan het begin, vervolgens heeft het apparaat er inderdaad ongeveer een half uurtje er over gedaan om te updaten. Dat leek allemaal goed te gaan, maar vraag me toch af of het wel helemaal klopt, bij mij ziet het er nu zo uit:
[afbeelding]

Ik heb ook hier in de buurt geen straten die hij eerst niet en nu wel herkent, dus kan ook nog niet echt testen of hij het nu goed heeft gedaan. Hoe ziet het er bij jou uit?
Ik heb dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ivm de bestuurdersstoel van mijn Grand Scénic. Als'k de handleiding bekijk heb je twee soorten stoelen, zonder elektrische verstelling of met elektrische bediening. Maar ik heb precies een mix van de twee. Ik heb de knop om naar het menu stoelen te gaan en zo'n elektrische knop voor de lendensteun, maar de hoogte en stoel naar voor en achter zetten is manueel.

Maar als'k naar het menu stoelen ga zie ik alleen de optie massage en one touch uitvouwen. Ik heb geen knop "instellingen" waar ik de zitpositie kan opslaan. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:09
Mayday :+

Ik heb een Megane (mei 2017) Rlink2 en tomtom. Rij op de A1 en herkend het nieuwe gedeelte niet.
Hele zondag bezig, er was een update van 5400mb.

Zeer trage verbinding bij Renault en zeker 40x opnieuw moeten starten. Uiteindelijk gedownload en 35 min in de auto gezeten.

Deze week weer over de A1 en |:( :F weer geen idee waar het asfalt is.
Weer inloggen in er is een update Kaart van Europa 2015.06 geeft de site aan.

Ik lees hierboven toch nieuwere versies.

Ben nu weer aan het downloaden maar 239mb in 30 minuten gedownload (mijn verbinding is het niet want alles gaat verder als een speer).

Kan de dealer dit sneller regelen? Heb weinig zin en tijd om door de week bij een dealer te gaan hangen.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je moet de nieuwste update van je RLink2 hebben om kaarten NA 2015.06 te kunnen krijgen (nieuwste is nu 2016.12 geloof ik).

Je moet naar RLink2 versie 2.2.18 of hoger worden geupgrade. Heb je nu 2.2.15.x kan je dat zo bij je dealer laten doen. Heb je nu 2.2.17.x, dan moet je toestemming vragen bij Renault Frankrijk (via je dealer). Die moeten dat dan toestaan en vrijgeven.

Succes met het laatste, ik ben al 3 maanden bezig om dat voor elkaar te krijgen (via zowel dealer, Renault NL, als de leasemaatschapij). Schijnt allemaal heel moeilijk te zijn voor Renault ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:51:
Je moet de nieuwste update van je RLink2 hebben om kaarten NA 2015.06 te kunnen krijgen (nieuwste is nu 2016.12 geloof ik).

Je moet naar RLink2 versie 2.2.18 of hoger worden geupgrade. Heb je nu 2.2.15.x kan je dat zo bij je dealer laten doen. Heb je nu 2.2.17.x, dan moet je toestemming vragen bij Renault Frankrijk (via je dealer). Die moeten dat dan toestaan en vrijgeven.

Succes met het laatste, ik ben al 3 maanden bezig om dat voor elkaar te krijgen (via zowel dealer, Renault NL, als de leasemaatschapij). Schijnt allemaal heel moeilijk te zijn voor Renault ;)
Oef...duidelijk. Ga weer eens kijken bij de auto welke versie ik heb. Krijg wel lekker veel beweging zo met deze auto, blijf heen en weer lopen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
De 2016.12 heeft overigens ook de goede kaarten nog niet. Ik rijd er dagelijks, het nieuwe knooppunt A1/A6, de nieuwe A1 tussen Muiderberg en Diemen en het nieuwe knooppunt A1/A9 is nog niet zichtbaar.

Voor mij wel een teleurstelling, maar goed. Had juist up to date kaarten verwacht omdat het TomTom is.

Het installeren van de update en de kaarten was inderdaad een drama. Duurde erg lang, installatie duurde zo'n 15 minuten in de auto. Bij een collega is het misgegaan, die had helemaal geen kaarten meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 18-11-2017 13:22 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arjan90 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:22:
De 2016.12 heeft overigens ook de goede kaarten nog niet. Ik rijd er dagelijks, het nieuwe knooppunt A1/A6, de nieuwe A1 tussen Muiderberg en Diemen en het nieuwe knooppunt A1/A9 is nog niet zichtbaar.
Dat is ook niet zo raar, de kaart 2016.12 is immers uit december 2016. Die nieuwe knooppunten zijn pas in mei dit jaar open gegaan ;)
Voor mij wel een teleurstelling, maar goed. Had juist up to date kaarten verwacht omdat het TomTom is.
Ja, maar Renault doet customization op de kaart voor de Rlink2. Daarom kan je dus niet de gewone TomTom-kaarten erop zetten maar moet je wachten tot er iemand bij Renault weer eens wakker schrikt en weer nieuwe kaarten uitgeeft.
Het installeren van de update en de kaarten was inderdaad een drama. Duurde erg lang, installatie duurde zo'n 15 minuten in de auto. Bij een collega is het misgegaan, die had helemaal geen kaarten meer!
15 minuten is niks, het duurt vaak ook wel 30+ minuten voor hij klaar is met installeren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Lekker dan, nou dan gaan we maar eens "rellen" bij de dealer dan. Ben bang dat ze naar elkaar gaan wijzen. Als dat zo is dan is mijn volgende auto keuze weer een stuk makkelijker.

Ik verwacht dit niet van een auto die je in mei 2017 nieuw ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Turb0Turb0 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:27:

Ik verwacht dit niet van een auto die je in mei 2017 nieuw ophaalt.
Ach, ik haalde mijn auto in april 2017 op, en die had toen kaarten uit juni 2014 (!). Die kon ik upgraden naar juni 2015, en daar zit ik nu nog op, omdat het voor Renault extreem moeilijk schijnt te zijn om die update voor mijn auto vrij te geven. Ze "vergeten" kennelijk elke keer mijn VIN-nummer, inmiddels zijn ze het al 3x vergeten. Ze geven het wel elke keer opnieuw door aan Renault Frankrijk, maar daar wordt het blijkbaar toch elke keer weer vergeten. Komende week zal ik voor de 4e keer maar weer eens een poging gaan doen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:25:
[...]

Dat is ook niet zo raar, de kaart 2016.12 is immers uit december 2016. Die nieuwe knooppunten zijn pas in mei dit jaar open gegaan ;)

[...]

Ja, maar Renault doet customization op de kaart voor de Rlink2. Daarom kan je dus niet de gewone TomTom-kaarten erop zetten maar moet je wachten tot er iemand bij Renault weer eens wakker schrikt en weer nieuwe kaarten uitgeeft.

[...]

15 minuten is niks, het duurt vaak ook wel 30+ minuten voor hij klaar is met installeren.
Ik ben twee dagen bezig geweest met het downloaden van 5 GB :o In de auto ging het inderdaad wel prima. Hij verwijdert alleen de updatebestanden niet, dus zo nu en dan krijg ik nog een vraag of ik wil updaten.

En ik begrijp dat de kaarten niet up-to-date zijn, maar er werd geüpdatet door adslben met de verwachting dat dit opgelost zou zijn. Ik probeer een teleurstelling te voorkomen :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Update duurde inderdaad lang. Reed van Den Bosch naar Amsterdam en pas op de ring bij Amsterdam was ie klaar met updaten :X (dat is dus bijna een uur geweest).

Verder blijf ik het raar vinden, want het is note bene een Android app op een Android systeem. Dat moet toch gewoon prima te updaten zijn, maar nee, ze hebben hem weer zo erg mishandeld dat ook dat weer moeilijk moet. Voor de 5gb kan ie prima een hele nieuwe app installeren, lijkt me veel makkelijker.

Maar goed, verder werkt het wel prima. Ik denk dat we pas vanaf de volgende major update van RLink (of een nieuw systeem) verbetering gaan zien. Op de 1 of andere manier krijgen ze het gewoon niet goed voor elkaar. MediaNav was ook al niet lekker met updates.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
@wildhagen
Ik heb 2.2.17.x dus dat gaat weer spannend worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:30:
[...]

Ach, ik haalde mijn auto in april 2017 op, en die had toen kaarten uit juni 2014 (!). Die kon ik upgraden naar juni 2015, en daar zit ik nu nog op, omdat het voor Renault extreem moeilijk schijnt te zijn om die update voor mijn auto vrij te geven. Ze "vergeten" kennelijk elke keer mijn VIN-nummer, inmiddels zijn ze het al 3x vergeten. Ze geven het wel elke keer opnieuw door aan Renault Frankrijk, maar daar wordt het blijkbaar toch elke keer weer vergeten. Komende week zal ik voor de 4e keer maar weer eens een poging gaan doen...
Heb je al een reactie gekregen van je rechtsbijstand? Want dit begint zo langzamerhand toch wel een hele farce te worden zeg.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PauseBreak schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:25:
[...]

Heb je al een reactie gekregen van je rechtsbijstand? Want dit begint zo langzamerhand toch wel een hele farce te worden zeg.
Nog niet helaas, alleen een standaard reactie dat mijn klacht ontvangen is, en er naar gekeken wordt. Ik wordt nog benaderd voor verdere info.

Maar daar blijf ik niet op wachten, ik blijf circeltjes bellen tussen dealer en Renault NL om mijn VIN-nummer wel te laten landen in Frankrijk. Komende week dus maar weer eens een nieuwe poging wagen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:30:
[...]

Een collega van mij heeft exact hetzelfde.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 16:27:
[...]

Nog niet helaas, alleen een standaard reactie dat mijn klacht ontvangen is, en er naar gekeken wordt. Ik wordt nog benaderd voor verdere info.

Maar daar blijf ik niet op wachten, ik blijf circeltjes bellen tussen dealer en Renault NL om mijn VIN-nummer wel te laten landen in Frankrijk. Komende week dus maar weer eens een nieuwe poging wagen.
Heb je wel de Activatie vanuit de auto gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martinvdm schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 21:02:
[...]

Heb je wel de Activatie vanuit de auto gedaan?
Uiteraard, anders werkten de Live-services etc ook niet, en dat doen ze wel :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Arjan90 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:22:

Weet je zeker dat je de 2016.12 hebt? De nieuwe A1 staat goed op de kaart, het knooppunt A1/A6 idd nog niet, maar die is ook later aangepakt. De A1/A9 knooppunt staat ook goed op de kaart (fly over naar de A9). Op de 2016.06 stond de A1 nog niet helemaal goed ingetekend.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
The Wizard schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:04:
[...]

Weet je zeker dat je de 2016.12 hebt? De nieuwe A1 staat goed op de kaart, het knooppunt A1/A6 idd nog niet, maar die is ook later aangepakt. De A1/A9 knooppunt staat ook goed op de kaart (fly over naar de A9). Op de 2016.06 stond de A1 nog niet helemaal goed ingetekend.
Bedankt! Ik was in de veronderstelling van wel omdat hij zei dat hij klaar was, maar kennelijk is dat dus niet gelukt? Ik probeer het nog een keer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Arjan90 schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:24:
[...]

Bedankt! Ik was in de veronderstelling van wel omdat hij zei dat hij klaar was, maar kennelijk is dat dus niet gelukt? Ik probeer het nog een keer :-)
Je kunt bij de instellingen de versie nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
wildhagen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 12:51:

Zie daar het grootste probleem met de huidige fragmentatie in de autoindustrie..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik heb nu een maandje een nieuwe Clio, volgens mij heb ik de R-Link 1? Kan ik deze ook naar R-link 2 krijgen en zo ook Apple Car play?

En hoe zit het precies met het updaten, is lees hier al pagina's lang over het moeilijke updaten (door Renault Frankrijk). Hoe kan ik zien of ik de laatste versie heb van R-link?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gekkenhuis schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:25:
Ik heb nu een maandje een nieuwe Clio, volgens mij heb ik de R-Link 1? Kan ik deze ook naar R-link 2 krijgen en zo ook Apple Car play?

En hoe zit het precies met het updaten, is lees hier al pagina's lang over het moeilijke updaten (door Renault Frankrijk). Hoe kan ik zien of ik de laatste versie heb van R-link?
RLink 1 is niet compatible met RLink 2. Je kunt niet upgraden. Bij de wat minder uitgevoerde Clio's heb je trouwens MediaNav (nog een stapje omlaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Als je kaartupdates (1 jaar met auto uit 2016) vervallen kan je ook niet meer op de store en je aangekochte apps zijn onbeschikbaar? Nieuwste kaart die ik zie op mijn 27.2.18.590 systeem is 20106, waar is 201606 en 201612 ? Kan ik die niet krijgen omdat mijn auto niet meer met rlink store verbonden is en niet ziet dat er nieuwere kaarten zijn?

https://imgur.com/a/FK98Q

Het enige wat ik kan doen is 70 euro betalen voor een kaartupdate uit 2016 te krijgen (en hopelijk nog één komende 12 maanden dan) zodat die prullen terug functioneren of wat?

Compensatie omdat ik niet eens kon updaten door mijn Rlink2 versie kan ik ook al naar fluiten.

Wie bij Renault denkt dat de consument daar tevreden mee is ?

Rechtsbijstand op afsturen gaat dat iets helpen?

[ Voor 75% gewijzigd door anessie op 19-11-2017 23:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Yes! Zojuist gebeld met de Renault dealer, en mijn Megane kan ik op 1 december komen halen. Dat is de laatste dag dat er van Alphabet auto's uitgeleverd mogen worden en qua tijdsspanne redden ze het dan allemaal net. Deze week wordt hij bij de dealer geleverd namelijk.

Ik had er al op gehoopt, maar aangezien de eerste indicatie voor de afleverdatum op 26 januari stond had ik niet veel hoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
Nico_GTR schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:04:
[...]

Zie daar het grootste probleem met de huidige fragmentatie in de autoindustrie..... :X
Dat is ook meteen de reden dat ik geen enkele waarde hecht aan ingebouwde navigatie. Bij geen enkel merk. Op je telefoon of losse navigatie heb je altijd de meest up-to-date kaarten en verkeersinformatie. Vooral Waze is onwijs snel met het updaten van kaarten.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:05
Nico_GTR schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:04:
[...]

Inderdaad, ik lees met grote verbazing hier mee. Wat doet Renault dat ongelooflijk waardeloos! Ik ben er nooit een voorstander van geweest om navigatie-apparatuur af-fabriek in de auto te hebben, want dat is al jaren een probleem met updaten, maar je dacht anno 2017 dat zeker een grote fabrikant als Renault daar wel iets handigs op zou hebben bedacht.

Ik navigeer (in mijn Renault, dat dan weer wel :) ) met Apple Maps en dat gaat perfect. Heeft maar heel weinig data nodig en is altijd actueel. Houdt rekening met files en andere ellende op de weg. Helemaal automatisch, ik hoef nergens over na te denken, alleen tegen Siri zeggen waar ik heen wil. En dan komt Renault met updates van vele GB's die via een usb-stick geladen moeten worden? Of zelfs via de dealer? Ongelooflijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04
PhilipsFan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:49:
[...]

Inderdaad, ik lees met grote verbazing hier mee. Wat doet Renault dat ongelooflijk waardeloos! Ik ben er nooit een voorstander van geweest om navigatie-apparatuur af-fabriek in de auto te hebben, want dat is al jaren een probleem met updaten, maar je dacht anno 2017 dat zeker een grote fabrikant als Renault daar wel iets handigs op zou hebben bedacht.

Ik navigeer (in mijn Renault, dat dan weer wel :) ) met Apple Maps en dat gaat perfect. Heeft maar heel weinig data nodig en is altijd actueel. Houdt rekening met files en andere ellende op de weg. Helemaal automatisch, ik hoef nergens over na te denken, alleen tegen Siri zeggen waar ik heen wil. En dan komt Renault met updates van vele GB's die via een usb-stick geladen moeten worden? Of zelfs via de dealer? Ongelooflijk.
Dat was voor mij ook wel de reden om een auto te kiezen met carplay/Android auto. Nu uitvogelen of het inderdaad de uitkomst is.

Net als @miicker was mijn auto verwacht in januari, maar ook ik kreeg bericht dat ie klaar staat oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Waze via android auto werkt echt fantastisch moet ik zeggen, er gaat een wereld voor je open 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
PhilipsFan schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:49:
[...]

Het is niet alleen Renault, maar inderdaad. Genoeg merken die dat echt verschrikkelijk slecht oplossen.

Daarom is Android of Apple auto ook mooi. Alle voertuigspecifieke dingen door een app, en verder heel kaal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:51
@miicker @fnoff Wat hebben jullie besteld? Ik krijg hem 19 januari. LM is Arval en die is heel duidelijk na 15 nov wordt er niks meer uitgeleverd. Dus ik krijg hem sowieso niet dit jaar meer, maar een weekje of 2 eerder zou ook wel leuk zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
L-VIS schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:18:
@miicker @fnoff Wat hebben jullie besteld? Ik krijg hem 19 januari. LM is Arval en die is heel duidelijk na 15 nov wordt er niks meer uitgeleverd. Dus ik krijg hem sowieso niet dit jaar meer, maar een weekje of 2 eerder zou ook wel leuk zijn :)
Ik heb besteld:
Renault Megane Hatchback Série Signature Exclusiv
Energy TCe 130 pk handback (benzine dus). Dat is de uitvoering met standaard de meeste opties, en dan heb ik nog:
Kleur: Bleu Berlin (TERQE)
Pack Cruising (ACC, noodrem assistent)
HUD

Daarnaast kreeg ik een accessoirescheque twv €500,- die ik niet kon inwisselen voor korting, dus nog een hoop zooi erbij besteld:
3 verschillende telefoonhouders :+
Premium mattenset
Sportpedalen
Hoes voor sleutel
Clean box (wat schoonmaak zooi)
Kledinghanger voor hoofdsteun
Veiligheidspakket

Eigenlijk heb ik dus alle opties, behalve het pano dak + een hoop accessoires :p Wat heb jij besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:51
Nice!
Ik heb het volgende besteld:
Renault Mégane Estate dCi 110 EDC Série Signature Exclusiv 5d
  • Power glass sunroof
  • Metallic paint
  • Pack Cruising
  • Head-up display in color
In de kleur Blue Cosmos (iets blauwer dan de jouwe). Dus eigenlijk alle opties mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 09:23
Ik heb hier eerder al aangegeven op zoek te zijn naar een Laguna II phase 2. Nu heb ik al in 1 exemplaar proefgereden, maar dat was niks (nogal wat problemen). Vervolgens kwam ik er een tegen waarvan de kilometerteller is teruggedraaid En nu zijn er nog 2 over.

Auto 1 | Carfax | 165K | €3950,-
Auto 2 | Carfax | 140K | € 3950,-

Auto 1 staat bij een goede betrouwbare handelaar. Heeft echter wel een hogere KM-stand dan auto 2.
Auto 2 is de APK verlopen en de auto is precies van de hand gedaan rondom de APK datum. Bovendien waren er bij de laatste APK keuring adviespunten - remmen en banden. De niet goed bekend staande handelaar vertelde wel dat de DR bij 120K vervangen is.

Beide auto's zijn niet bij een Renault-dealer in onderhoud geweest (navraag gedaan bij Renault).

Voor welke auto zouden jullie zo op het eerste gezicht gaan?

[Kleine achtergrond: ik ben op zoek naar een #wagon #automaat #<€4000 #>+/- 2004 #benzine #KM<180K. Dit levert in heel Nederland maar iets van 30 auto's op. Renault Laguna 2ph2 lijkt me de meest betrouwbare en goedkoopste optie.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb nu een 2 weken de nieuwe Megane estate Bose en gebruik ook CarPlay; heb alleen af en toe dat de verbinding weg is en ook geen Bluetooth opgezet wordt, als je toestel er uit erin doe dan heb je weer CarPlay. Meer hier last van? Zou het ook mooi vinden als CarPlay portrait zou kunnen maar helaas lijkt dat nog niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
@floriz87: auto 1; mooiere kleur, en kilometerstand moet je je geen zorgen om maken. Die motor en bak kunnen heel veel meer hebben. Saai grijs kan je altijd nog rijden ;)

[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 22-11-2017 08:58 . Reden: duidelijk niet genoeg koffie gehad gisteren, het moest 1 zijn niet 2 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:04
L-VIS schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:18:
Ik heb een gele Scenic Bose besteld, ook bij Arval. Over niet inschrijven na 15 november waren ze inderdaad heel duidelijk, die van mij is op de 14de op kenteken gezet :9 Nu alleen afwachten wanneer ik hem af kan halen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@floriz87 De 13-SJ-XF (ik denk dat PauseBreak die ook bedoeld gezien auto 2 saai grijs is). Zo op basis v/d foto's lijkt de 13-SJ-XF ook in een wat betere staat (op basis van hoe de bekleding lijkt). Daarnaast als auto 2 op apk moment v/d hand gedaan is met advies punt dan kun je redelijkwijs aannemen dat het iemand is die niet zo veel geeft om onderhoud. Belangrijkste met auto's van deze leeftijd is toch dat het onderhoud bijgehouden is, anders ga je iemand anders zijn achterstalling onderhoud lopen oplossen.

Kilometerstand zou ik niet naar kijken (ja hooguit of het terug gedraaid is), als het ding er van binnen en buiten goed verzorgd uit ziet, er een redelijke onderhoudshistorie aanwezig is (compleet is moeilijk bij deze leeftijd), recente apk (of apk bij aankoop zonder moeite v/d verkoper), dan zou ik daarvoor gaan. Ik heb een Laguna 1 phase 2 (dus generatie eerder, 1e model laguna) van 214k naar 390k gereden met standaard onderhoud.

De 2.0 16V kan in elk geval heel veel kilometers draaien (5 ton is geen uitzondering), de automaat bak vergt wel regelmatig onderhoud (elke 100k spoelen en olie verversen zou ik aanraden) ondanks wat Renault voorschrijft (onderhoudsvrij). Anyway, zeker weten doe je het nooit maar als de algehele indruk goed is en er ook nog wat recente onderhoudshistorie aanwezig is dan heb je een vrij grote kans dat het allemaal goed komt. Kijk ook even onder de kap en onder de auto, of het netjes is, kijk ook naar balken of die allemaal recht lopen zonder vervormingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De automaatbak hoef je niet echt iedere 100.000km te spoelen. Olie verversen zeker wel een aanradertje (ook bij latere modellen trouwens), maar spoelen.... Naast de hogere kosten zijn de meningen er over verdeeld. Ik zou het niet doen in ieder geval.

Wat vaker voorkomt bij deze bakken (en ook daarna, zoals in mijn Vel Satis) is dat de solenoids defect raken. Dat is bij een dealer en veel niet-gespecialiseerde garages wel een prijzig geintje maar er zijn in de VS genoeg 'solenoid replacement kits' te vinden omdat deze automaatbakken daar ook zijn gebruikt. Ik weet dat het bij een Vel Satis relatief weinig werk is, maar geen idee hoe dat zit bij een Laguna II.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De solenoids gingen nog wel een stuk bij de DP0 inderdaad, de 4 traps DP0 in laguna II phase II heeft dezelfde solenoids gekregen als de zes traps variant van de DPO (voor de 2.0 dci met hogere vermogens). Deze zijn niet zo kwetsbaar en gaan zelden stuk gelukkig. Kan wel kostbaar zijn maar als je het slim aanpakt valt het net wat je zegt inderdaad heel erg mee.

Elke 100k spoelen hoeft inderdaad niet per se, elke 100k verversen zou ik zeker doen. Spoelen is preventief onderhoud, het maakt nooit iets stuk maar voor komt wel problemen die optreden door vervuiling/vuil afzetting. Afhankelijk van hoe vaak de automaat olie ververst is kan het heel verstandig zijn om een keer preventief te spoelen, daarmee is gelijk alle olie ververst (bij normaal verversen van olie van een automaatbak vervang je maar 1/3e tot 1/2e deel, er blijft altijd olie achter in de omvormer en warmtewisselaar indien aanwezig). Uiteraard helpt spoelen niet tegen onderdelen die al versleten zijn, die zijn niet op magische wijze niet meer versleten :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 19:46
floriz87 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:28:
Ik heb hier eerder al aangegeven op zoek te zijn naar een Laguna II phase 2. Nu heb ik al in 1 exemplaar proefgereden, maar dat was niks (nogal wat problemen). Vervolgens kwam ik er een tegen waarvan de kilometerteller is teruggedraaid En nu zijn er nog 2 over.

Auto 1 staat bij een goede betrouwbare handelaar. Heeft echter wel een hogere KM-stand dan auto 2.
Auto 2 is de APK verlopen en de auto is precies van de hand gedaan rondom de APK datum. Bovendien waren er bij de laatste APK keuring adviespunten - remmen en banden. De niet goed bekend staande handelaar vertelde wel dat de DR bij 120K vervangen is.

Beide auto's zijn niet bij een Renault-dealer in onderhoud geweest (navraag gedaan bij Renault).

[Kleine achtergrond: ik ben op zoek naar een #wagon #automaat #<€4000 #>+/- 2004 #benzine #KM<180K. Dit levert in heel Nederland maar iets van 30 auto's op. Renault Laguna 2ph2 lijkt me de meest betrouwbare en goedkoopste optie.]
Alleen die naam al van het bedrijf van Auto 2... :+ En een verlopen APK is niet echt handig als je een auto wilt verkopen.
Auto 1 staat inderdaad wel bij een goed bekend staand bedrijf.

Die paar extra kilometers zou ik mij niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
melcon schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:47:
@floriz87 De 13-SJ-XF (ik denk dat PauseBreak die ook bedoeld gezien auto 2 saai grijs is). Zo op basis v/d foto's lijkt de 13-SJ-XF ook in een wat betere staat (op basis van hoe de bekleding lijkt). Daarnaast als auto 2 op apk moment v/d hand gedaan is met advies punt dan kun je redelijkwijs aannemen dat het iemand is die niet zo veel geeft om onderhoud. Belangrijkste met auto's van deze leeftijd is toch dat het onderhoud bijgehouden is, anders ga je iemand anders zijn achterstalling onderhoud lopen oplossen.

Kilometerstand zou ik niet naar kijken (ja hooguit of het terug gedraaid is), als het ding er van binnen en buiten goed verzorgd uit ziet, er een redelijke onderhoudshistorie aanwezig is (compleet is moeilijk bij deze leeftijd), recente apk (of apk bij aankoop zonder moeite v/d verkoper), dan zou ik daarvoor gaan. Ik heb een Laguna 1 phase 2 (dus generatie eerder, 1e model laguna) van 214k naar 390k gereden met standaard onderhoud.

De 2.0 16V kan in elk geval heel veel kilometers draaien (5 ton is geen uitzondering), de automaat bak vergt wel regelmatig onderhoud (elke 100k spoelen en olie verversen zou ik aanraden) ondanks wat Renault voorschrijft (onderhoudsvrij). Anyway, zeker weten doe je het nooit maar als de algehele indruk goed is en er ook nog wat recente onderhoudshistorie aanwezig is dan heb je een vrij grote kans dat het allemaal goed komt. Kijk ook even onder de kap en onder de auto, of het netjes is, kijk ook naar balken of die allemaal recht lopen zonder vervormingen.
Je krijgt nieuwe APK bij de zilvergrijze Laguna (navraag gedaan). Maargoed, APK zegt me niet zoveel, zeker niet als het bij de buurman gedaan wordt. Daar wordt mee gesjoemeld bij het leven. In principe voelt die 13SJXF als een veiligere keuze, maar die andere (de zilvergrijze dus) heeft minder KM, xenon verlichting, ERS en parkeersensoren. Misschien toch maar met allebei een proefrit maken en een aankoopkeuring laten uitvoeren. Maar ik ben dat auto zoeken onderhand wel zat :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Die voelt zeker als veiligere keuze, km's niet op blind staren (is ook echt iets typisch Nederlands, daarom zijn auto's met een klein beetje km's niets meer waard in Nederland en gaan ze allemaal naar het buitenland), die paar opties ga je niet missen als je ze niet hebt. Auto zoeken is even leuk maar moet inderdaad niet te lang duren, aankoop keuring is altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
floriz87 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 13:34:
[...]

Je krijgt nieuwe APK bij de zilvergrijze Laguna (navraag gedaan). Maargoed, APK zegt me niet zoveel, zeker niet als het bij de buurman gedaan wordt. Daar wordt mee gesjoemeld bij het leven. In principe voelt die 13SJXF als een veiligere keuze, maar die andere (de zilvergrijze dus) heeft minder KM, xenon verlichting, ERS en parkeersensoren. Misschien toch maar met allebei een proefrit maken en een aankoopkeuring laten uitvoeren. Maar ik ben dat auto zoeken onderhand wel zat :X .
ERS? Ik neem aan ESP? Dat heeft die blauwe ook want dat was standaard op de Laguna II phase 2 (werkt via ABS). Uit eigen ervaring met een dergelijk type Laguna II, die parkeersensoren zijn niet heel erg noodzakelijk. Je auto houdt op daar waar je achterruit ook ophoudt. Prima mee te parkeren en die sensoren gaan al full tilt zodra je op 1m van een object bent.

Overigens zie ik in de carfax van beide auto's staan dat er een adviespunt 'overmatige olielekkage' is, dus een aankoopkeuring kan geen kwaad. Vertel degene die de auto keurt dan ook dat dit adviespunt naar voren is gekomen uit de carfax/vorige apk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb inmiddels proefgereden in 2 Twingo's, eentje met 24.000 op de teller en eentje met 80.000 uit 2012. Ik moet zeggen dat het verschil wel voelbaar was qua rijgedrag, bij die met meer KM's voelde de koppeling niet zo lekker aan en er waren allerlei trillingen te voelen bij stationair draaien met de koppeling ingedrukt waarbij ook de versnellingspook harder tekeer ging dan de gemiddelde slagroomklopper. Bij gasgeven schokte de motor ook best wel. Die met minder KM's had dan weer een soort fluitje bij gasgeven onder de 2000 toeren en het knipperlicht deed het niet goed. Ik wilde rechtsaf, deed de hendel naar boven maar knipperen ho maar, had toch 3 pogingen nodig. Verder wel een lekker scheurijzer, motor maakt een bak herrie als je echt goed gasgeeft voor invoegen enzo. Al met al rijdt de Twingo best wel lekker, al weet ik niet zeker of ik hem comfortabel genoeg vind voor veel snelwegkilometers.
Ik lees hierboven iets over een aankoopkeuring, zijn daar ervaringen mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:30:
De solenoids gingen nog wel een stuk bij de DP0 inderdaad, de 4 traps DP0 in laguna II phase II heeft dezelfde solenoids gekregen als de zes traps variant van de DPO (voor de 2.0 dci met hogere vermogens). Deze zijn niet zo kwetsbaar en gaan zelden stuk gelukkig. Kan wel kostbaar zijn maar als je het slim aanpakt valt het net wat je zegt inderdaad heel erg mee.

Elke 100k spoelen hoeft inderdaad niet per se, elke 100k verversen zou ik zeker doen. Spoelen is preventief onderhoud, het maakt nooit iets stuk maar voor komt wel problemen die optreden door vervuiling/vuil afzetting. Afhankelijk van hoe vaak de automaat olie ververst is kan het heel verstandig zijn om een keer preventief te spoelen, daarmee is gelijk alle olie ververst (bij normaal verversen van olie van een automaatbak vervang je maar 1/3e tot 1/2e deel, er blijft altijd olie achter in de omvormer en warmtewisselaar indien aanwezig). Uiteraard helpt spoelen niet tegen onderdelen die al versleten zijn, die zijn niet op magische wijze niet meer versleten :P :+
Bij een auto waarbij flink minder gereden wordt is het vaak lastig om een 100k aan te houden. Onze auto met zijn 13 jaar en 65k op de teller zou er nog jaren over gaan doen om zover te komen. Wij kregen af en toe een foutmelding op de automaat en deze ging daarbij in noodloop draaien. Even opnieuw starten en dan bleef het vaak weken weg in het begin. Het advies van de garage was dan ook om het nog maar bij even opnieuw starten te houden zolang het niet frequenter voor ging komen. Vanaf begin 2016 begon de storing vaker op te treden en moest er toch wel wat gaan gebeuren. Besproken met de garage en de ingreep zou zo'n dikke €500,- gaan kosten. Het spoelen heb ik ter sprake gebracht maar dat werd, als mogelijke oplossing, meteen van de hand gewezen. Eigenwijs als ik ben heb ik toch een bedrijfje in de buurt opgezocht en daarmee een afspraak gemaakt voor de spoeling. Hij had nog nooit een Modus onderhanden genomen en wilde de uitdaging wel aangaan (voor een heel schappelijk bedrag), daar kreeg ie later wel wat spijt van ;)

Afijn, ik heb destijds in dit topic gemeld dat ik de handeling uit heb laten voeren en nu zo'n anderhalf jaar later, schakelt de bak nog steeds als een zonnetje en is de storing nooit meer teruggekomen. In ons geval is de leeftijd van de olie dus de boosdoener geweest, maar bij een "normaler" auto gebruik (lees meer km's), lijkt mij die 100k als leidraad helemaal zo gek nog niet. De garage zei me destijds dat de storing waarschijnlijk toch weer snel terug zou gaan komen na het spoelen en verversen, dat moet dus nog gebeuren nu :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 19:46
Frieda schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:06:
Heb inmiddels proefgereden in 2 Twingo's, eentje met 24.000 op de teller en eentje met 80.000 uit 2012. Ik moet zeggen dat het verschil wel voelbaar was qua rijgedrag, bij die met meer KM's voelde de koppeling niet zo lekker aan en er waren allerlei trillingen te voelen bij stationair draaien met de koppeling ingedrukt waarbij ook de versnellingspook harder tekeer ging dan de gemiddelde slagroomklopper. Bij gasgeven schokte de motor ook best wel. Die met minder KM's had dan weer een soort fluitje bij gasgeven onder de 2000 toeren en het knipperlicht deed het niet goed. Ik wilde rechtsaf, deed de hendel naar boven maar knipperen ho maar, had toch 3 pogingen nodig. Verder wel een lekker scheurijzer, motor maakt een bak herrie als je echt goed gasgeeft voor invoegen enzo. Al met al rijdt de Twingo best wel lekker, al weet ik niet zeker of ik hem comfortabel genoeg vind voor veel snelwegkilometers.
Ik lees hierboven iets over een aankoopkeuring, zijn daar ervaringen mee?
Het hangt natuurlijk erg af wat voor persoon er in een auto heeft gereden qua rijstijl.
Als je veel snelwegkilometers maakt kan je ook nog kijken naar een clio bv.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
@Frieda Dat schudden is de hydraulische motorsteun, die is dan lek (eenvoudig te vervangen, wel relatief duur onderdeel). Ze rijden inderdaad best lekker maar je moet je inderdaad afvragen of je er veel snelweg kilometers mee wil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Halelujah! De lord zij geprezen!!

Ik krijg net dit mailtje van Renault:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8YzPemv2HKAP7ZQdQBf2Nat8/full.png

Sjonge. Het heeft maar 3 maanden gekost, maar he, daar zijn we dan eindelijk...

Meteen maar ff afspraak gemaakt, mijn auto wordt 30 november geopereerd :)

Virussen? Scan ze hier!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

wildhagen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:41:
Halelujah! De lord zij geprezen!!

Ik krijg net dit mailtje van Renault:

[afbeelding]

Sjonge. Het heeft maar 3 maanden gekost, maar he, daar zijn we dan eindelijk...

Meteen maar ff afspraak gemaakt, mijn auto wordt 30 november geopereerd :)
Kreeg de mail ook. Ben heel benieuwd naar de verschillen/verbeteringen en of er idd ook een nieuwe kaart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sowieso zou het omleidingsprobleem een stuk beter moeten zijn na de update, zodat je geen alternatieve routes voorgesteld krijgt die 50+ minuten langer duren, bij een vertraging van 5 minuten ofzo...

Ook zou de DAB-ontvangst verbeterd moeten zijn begrijp ik van mensen.

En ja, je kan dan de nieuwste kaart (1612 op dit moment, december 2016) installeren na die update.

Virussen? Scan ze hier!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
Ik ben nieuw in dit topic, ben op zoek naar een antwoord op de volgende vraag:

Is het mogelijk om in de Clio IV (bj 2013) om het "kleine" boordcomputer scherm om te bouwen naar het "grote" MediaNAV scherm?

Ben op zoek naar een Clio IV en de meesten hebben wel een groot navi-scherm, maar sommigen niet en er worden links en rechts wat MediaNAVs inclusief plastic front aangeboden. Dus het zou mooi zijn als dit verschil niet mijn zoekgebied verkleind.

Bedankt alvast!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

wildhagen schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:41:
Sowieso zou het omleidingsprobleem een stuk beter moeten zijn na de update, zodat je geen alternatieve routes voorgesteld krijgt die 50+ minuten langer duren, bij een vertraging van 5 minuten ofzo...

Ook zou de DAB-ontvangst verbeterd moeten zijn begrijp ik van mensen.

En ja, je kan dan de nieuwste kaart (1612 op dit moment, december 2016) installeren na die update.
Ik heb 2016.12 al als kaart. Zou er dan geen nieuwere komen? Zijn er ergens release notes van rlink2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

martinvdm schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:41:
[...]

Ik heb 2016.12 al als kaart. Zou er dan geen nieuwere komen? Zijn er ergens release notes van rlink2?
Tuurlijk komen er wel nieuwe kaarten, maar dat duurt gewoon even. Gebaseerd op ervaringen uit verleden verwacht ik dat de kaarten van juni 2017 ergens rond halverwege 2018 uit zullen komen, die van december dit jaar eind 2018 etc. Er lijkt steeds circa één jaar tussen te zitten (dec 2016 tot nu (bijna) dec 2017 bijv).

Echte release-notes zijn er volgens mij niet. Zou denk ik ook iets te klantvriendelijk zijn, daarom zal Renault die denk ik niet vrijgeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Paul.H schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:06:
Ik ben nieuw in dit topic, ben op zoek naar een antwoord op de volgende vraag:

Is het mogelijk om in de Clio IV (bj 2013) om het "kleine" boordcomputer scherm om te bouwen naar het "grote" MediaNAV scherm?

Ben op zoek naar een Clio IV en de meesten hebben wel een groot navi-scherm, maar sommigen niet en er worden links en rechts wat MediaNAVs inclusief plastic front aangeboden. Dus het zou mooi zijn als dit verschil niet mijn zoekgebied verkleind.

Bedankt alvast!
Ja dat kan zeker, je hebt inderdaad wel het masker nodig. De gewone radio en de MediaNAV is het enige verschil het masker, dus aan de achterzijde heb je gewoon ruimte om MediaNAV in te bouwen. Uiteraard kun je ook R-Link inbouwen als je er 1 op de kop kan tikken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:28

RvL

Gisteren post in de brievenbus van de dames en heren van Renault.
Geachte heer RvL,

wij attenderen u erop dat de distributieriem van uw Renault nog niet is vervangen en het raadzaam is om dit alsnog te laten doen.

[...]

Voor uw Renault Kadjar met kenteken 75-JK-T* [...]
Wait wut? Dat is mijn kenteken helemaal niet maar een kenteken uit 2002! Auto bij het kenteken is dan ook geen Kadjar maar een Mégane Scenic. Daarnaast hoeft de distributieriem van een 1.5 dCi bij mijn weten pas bij 150dkm en niet bij 90dkm?

Good busy Renault :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-04 09:27
melcon schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 07:14:
[...]

Ja dat kan zeker, je hebt inderdaad wel het masker nodig. De gewone radio en de MediaNAV is het enige verschil het masker, dus aan de achterzijde heb je gewoon ruimte om MediaNAV in te bouwen. Uiteraard kun je ook R-Link inbouwen als je er 1 op de kop kan tikken ;)
Bedankt voor je snelle reactie. Moet er ook nog wat in de auto gecodeerd worden of is het echt plug and play bij het vervangen van de unit+masker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@RvL haha die brieven worden van uit de dealer verstuurd, wel opvallend. 1.5 dci idd 150k / 6 jaar :)

@Paul.H Bij de MediaNAV heb je alleen de radiocode nodig om hem te ontgrendelen nadat die van spanning is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
floriz87 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:28:

Auto 1 is niks helaas. Gisteren even langs geweest, stukje gereden en bij een garage op de brug gehad. Geen schokkende onthullingen, maar wel de nodige laguna kwaaltjes (achterasrubbers bijv) en alles bij elkaar toch wel 600 a 700 reparatie kosten (Bosch garage) . Tel daarbij op de nodige optische schade, het ontbreken van reservewiel en onderhoudshistorie, en we hebben een recept voor een onderhandelingsfaal.

Heb nu een focus uit 2003 (177k,€2500) en een mazda 6 (150k,€4900) uit 2005 op het oog, maar daar maak ik me vast niet populair mee in dit topic ;). Optie 2 van hierboven heb ik onvoldoende vertrouwen in om überhaupt langs te gaan ben ik bang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wauw mijn dealer heeft me gisteren ook gebeld om een afspraak te maken om m’n R-Link 2 te updaten. Renault heeft m eindelijk vrijgegeven. Hallelujah.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29
Je mag blij zijn dat je een Renault mag rijden joh! :+ :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Misschien een domme vraag, maar krijg je als MyRenault lid een pas thuisgestuurd, of is het puur online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Knul schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:58:
Misschien een domme vraag, maar krijg je als MyRenault lid een pas thuisgestuurd, of is het puur online?
Puur online, je krijgt wel reclame thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Knul schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 15:58:
Passen
Krijg ik een My Renault pas?

Als u My Renault afsluit, krijgt u geen pas. Sluit u My Renault+ af dan ontvangt u wel een pas. Zodra My Renault+ wordt verlengd, ontvangt u een nieuwe pas.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
@floriz87 Gewoon kopen waar je vertrouwen in hebt en wat binnen je budget past. Als dat een laguna is, hartstikke mooi, als het wat anders is ook prima ;-)

v.w.b. de auto's die je noemt, focus laten staan, dat is echt drama. (in het kort: klapperende voortrein vanwege stabilistatorstang problemen en rubbers, bibberende meters, gasklep vervuiling, snel slijtende stappenmotor, gaskleppositie sensor gaat snel stuk, fout in carter ventilatie ontwerp bij de benzine motoren (snel veel vervuiling) in die tijd, bij de diesels, dubbelmassa vliegwielen zijn nog slechter als v/d concurrentie, roetfilter gaat maar 120k mee. Dan verder nog: slotmotor achterklep gaat vaak stuk, dynamo gaat bovengemiddeld vaak stuk, problemen met de koelfan (kan uren blijven draaien na motor uit), roest komt nog veelvuldig voor (pas opgelost bij focus 3 na 2011), vreemde problemen met tellereenheid door slechte soldeer verbindingen, vocht bij de bougies... en dat is wat ik zo uit mijn hoofd weet :P).

De Mazda 6 daareentegen zou ik bovenaan je lijstje zetten, kwa betrouwbaarheid zelfde niveau als de laguna 2 phase 2 (Zeer goed dus). Aandachtspunten beperkt: helaas roest (felsranden deuren, wielkasten, rand kofferbak), remklauwen willen nog wel eens vast gaan zitten. Voor de rest geen veel voorkomende zwakke punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nou gisteren heb ik uiteindelijk toch nog de langverwachte R-Link 2 update gehad in m'n Megane uit Maart 2017. Vandaag of morgen maar eens proberen de kaarten te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op woensdag 29 november 2017 @ 12:06:
Nou gisteren heb ik uiteindelijk toch nog de langverwachte R-Link 2 update gehad in m'n Megane uit Maart 2017. Vandaag of morgen maar eens proberen de kaarten te updaten
Welke versies heb je er nu op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op woensdag 29 november 2017 @ 13:19:
[...]

Welke versies heb je er nu op?
De 2.*.18.* versie. Die zou de nieuwe kaarten dus moeten accepteren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
Leuk, een Renault topic! Ik mag me sinds vorige week gelukkig eigenaar noemen van een Laguna Grand Tour 2.0 turbo met 170 pk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cV9HvkA.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cdJUvft.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tfF3EL8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i2QEx8i.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3A759il.jpg

Hij is in goede staat en heeft wat mooie opties als xenon verlichting, keyless entry, trekhaak en parkeersensoren.

Ik ben van plan om hem binnenkort een grote beurt te laten geven voor de zekerheid aangezien ik er graag 5 jaar in wil blijven rijden. Verder wat kleine zaken zoals aanpassen van de verlichting voor (om het wat meer te laten matchen met de xenon), een poetsbeurt en wat andere kleine reparaties waar nodig.

Uiteindelijk wil ik hem ook graag chiptunen naar +/- 205pk en 320Nm. Maar voorlopig blijft hij nog even origineel.

Al met al ben ik er super blij mee! :)

Mijn vriendin rijdt momenteel een Twingo uit 2010 dus het is een mooie Franse oprit voor onze deur.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nice! Die auto's rijden echt fijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Nette wagen @JunkO ziet er heel erg goed uit. Juiste versie ook, phase 2, die is vele vele vele malen beter dan de eerste phase Laguna 2.

Veel rijplezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
Bedankt @Nico_GTR ! (herken je trouwens van het Autoweek forum :))

Ik heb ook heel bewust voor een phase 2 gekozen i.v.m. de verbeteringen ten opzichte van de de phase 1. Het is wat mij betreft een erg ondergewaardeerde auto de Laguna,want het rijdt fantastisch.

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 29-11-2017 15:23 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Mooie auto @JunkO. Veel plezier ermee d:)b
Ik zou wel aanraden om je auto bij een bedrijf te laten tunen waar ze voor- en nametingen doen op de rollenbank. Veel van de 2.0T motoren "banken" zonder tuning al de door jou gewenste waardes namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
PauseBreak schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:14:
Mooie auto @JunkO. Veel plezier ermee d:)b
Ik zou wel aanraden om je auto bij een bedrijf te laten tunen waar ze voor- en nametingen doen op de rollenbank. Veel van de 2.0T motoren "banken" zonder tuning al de door jou gewenste waardes namelijk.
Ik ga naar Tunex in 's-Heerenberg, zij hebben een fatsoenlijke testbank en jarenlange ervaring op het gebied van het tunen van deze Laguna. Het forum van lagunaclub.nl (waar ik ook lid van ben) staat vol met lovende berichten hierover, dus dat moet goed komen. ;)

Wat bedoel je precies met "banken"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
JunkO schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:24:
[...]

Ik ga naar Tunex in 's-Heerenberg, zij hebben een fatsoenlijke testbank en jarenlange ervaring op het gebied van het tunen van deze Laguna. Het forum van lagunaclub.nl (waar ik ook lid van ben) staat vol met lovende berichten hierover, dus dat moet goed komen. ;)

Wat bedoel je precies met "banken"?
De prestaties op een rollenbank :+ De mijne zit zonder tuning (voor zover ik weet dan) ook rond de 200pk. Rijdt icm de automaat heerlijk ontspannen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat de mijne dat al haalt, ik heb geen GT versie met standaard 204 pk hè. Van wat ik gelezen heb op het Laguna forum is dat de 2.0t (kleine T dus) netjes rond de fabrieksopgave van 170 pk zit.

Ik heb overigens een handbak, dat nog even terzijde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
JunkO schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:44:
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat de mijne dat al haalt, ik heb geen GT versie met standaard 204 pk hè. Van wat ik gelezen heb op het Laguna forum is dat de 2.0t (kleine T dus) netjes rond de fabrieksopgave van 170 pk zit.

Ik heb overigens een handbak, dat nog even terzijde. :)
Dat heb ik gelezen ja. Jij hebt dezelfde motor als die in mijn Vel Satis ligt -- F4R766 of F4R767. Er zijn pas merkbare verschillen in het blok als je naar de Laguna III kijkt (GT <> non GT, GT-blok heeft andere zuigers en turbo). Dat verschil was er echter nog niet bij de modelgeneratie ervoor, waardoor veel van die blokken dus ook ergens tussen de 170-200pk halen op de rollenbank en dat is al voor de tuning. Dus vandaar eerst even kijken wat je blok er nu uitperst. Sowieso handig om te weten wat je hebt om mee te werken. Het zijn alweer wat oudere auto's inmiddels, dus het kan best zo zijn dat er ondertussen wat onderhoud of revisiewerk aan zit te komen (ik vermoed dat mijn turbo stiekem wel een revisie kan gebruiken bijv.).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Bedankt voor je uitleg! Ik wil inderdaad sowieso vooraf en achteraf een run op de dyno, meten is weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Zijn er hier meer mensen met een Tom tom carminat systeem ( megane 2012 ) die vreselijk traag reageert? als ik de afslag al heb genomen staat mijn navigatie nog ergens 500m terug. Als ik het menu wil benaderen van tom tom kan ik gerust als ik de knop heb in geduwd een behoorlijke tijd wachten tot het systeem de opdracht heeft verwerkt. Het hele systeem loopt als dikke stroop door een kleine trechter. Iemand die dat al eens heb gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:56
Jups, ook van kennissen gehoord. Wat hielp was een complete verse installatie op het systeem te zetten. Destijds via via geregeld, geen idee hoe dat voor een 'normale' gebruiker geregeld zou moeten worden. Ik zou als ik jou was eens met TomTom of de Renault dealer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Galaxis schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:34:
Zijn er hier meer mensen met een Tom tom carminat systeem ( megane 2012 ) die vreselijk traag reageert? als ik de afslag al heb genomen staat mijn navigatie nog ergens 500m terug. Als ik het menu wil benaderen van tom tom kan ik gerust als ik de knop heb in geduwd een behoorlijke tijd wachten tot het systeem de opdracht heeft verwerkt. Het hele systeem loopt als dikke stroop door een kleine trechter. Iemand die dat al eens heb gehad ?
Nope geen last van. Moet wel zeggen dat ik sowieso om de drie maanden een verse versie op de SD gooi. Ook als ik geen meldingen van tomtom krijg voor een update. Nergens last van en werkt dus prima.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
la_fusion schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:35:
Jups, ook van kennissen gehoord. Wat hielp was een complete verse installatie op het systeem te zetten. Destijds via via geregeld, geen idee hoe dat voor een 'normale' gebruiker geregeld zou moeten worden. Ik zou als ik jou was eens met TomTom of de Renault dealer bellen.
Zou jij dit eens na willen vragen ?
Gri77ie schreef op woensdag 29 november 2017 @ 20:40:
[...]

Nope geen last van. Moet wel zeggen dat ik sowieso om de drie maanden een verse versie op de SD gooi. Ook als ik geen meldingen van tomtom krijg voor een update. Nergens last van en werkt dus prima.
Hier ook 1x per kwartaal. Het vreemde is dat dit al een tijdje speelt eigenlijk, maar het momenteel echt onwerkbaar traag is.
Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.