Niet Requiem (spellchecker... pfff), maar Requin.interminded schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:23:
[...]
Volgens mij zijn dit dan de velgen die ik ook krijg, Requiem heten ze geloof ik.
ik krijg volgende week mijn Megane SSE. Voorraad model met Hud, pack cruisingevuld en wegklapbare trekhaak. 3 weken levertijd vanaf het moment dat ik de bestelling plaatste bij de leasemaatschappij
Dit zijn de Elegance velgen (18 inch) heb ik verder nergens gezien binnen de configurator, was echt een ding apart op de site van Renault (is middels verwijderd gezien de actie voorbij is, het waren de velgen + haaienvin)interminded schreef op zondag 5 november 2017 @ 08:24:
[...]
Niet Requiem (spellchecker... pfff), maar Requin.
Hmm.. dan zijn die van mij toch anders geloof ik.LightStar schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:06:
[...]
Dit zijn de Elegance velgen (18 inch) heb ik verder nergens gezien binnen de configurator, was echt een ding apart op de site van Renault (is middels verwijderd gezien de actie voorbij is, het waren de velgen + haaienvin)
Lijken er wel een beetje op. Ik heb er een foto van gezien bij de dealer, maar verder kan ik ze nergens terugvinden op het Net..
Net even een foto gemaakt van wat dichterbij.interminded schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:31:
[...]
Hmm.. dan zijn die van mij toch anders geloof ik.
Lijken er wel een beetje op. Ik heb er een foto van gezien bij de dealer, maar verder kan ik ze nergens terugvinden op het Net..

Nog even iets raars met de schakeling van zomer naar wintertijd afgelopen zondag. De Kadjar deed dat netjes uit zichzelf, maar de Megane bleef op de oude tijd staan terwijl de instellingen gelijk stonden. In de instellingen stond de tijd overigens wel goed, maar de klok bleef gewoon een uurtje verder staan.
Ik heb ook de TCe 130 besteld bij arendauto in amsterdam.miicker schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:54:
[...]
Dat zou echt super nice zijn. Bij welke dealer heb je hem besteld als ik vragen mag?
Die van mij is ook via Alphabet besteld. Ik heb de serie signature + pack cruising + HUD + behoorlijk wat accessoires omdat ik een accessoirecheque t.w.v. €500 erbij kreeg.
Welke uitvoering qua motor heb jij besteld? Ik heb de TCe 130 (handgeschakeld)
Een hoop Serie Signature Exclusiv rijders hier...[MAUS] schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:57:
[...]
Ik heb ook de TCe 130 besteld bij arendauto in amsterdam.
Valt wel mee toch?interminded schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:04:
[...]
Een hoop Serie Signature Exclusiv rijders hier...
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Zo, setje winterbanden voor de Clio van m'n vriendin aangeschaft, met originele Renault wieldoppen j0. Nu voor de zomermaanden nog op zoek naar een setje velgen, maar m'n vriendin ziet daar het nut niet van in. Vrouwen..
Haha dat kan wel kloppen, maar vind dat ook wel logisch. Sowieso qua fiscale waarde een hele goede deal gezien de opties die allemaal standaard aanwezig zijn. Daarnaast in mijn geval ook precies binnen budget terwijl de Bose met dezelfde opties een additionele eigen bijdrage oplevert van een paar tientjes en extra bijtelling voor de hogere fiscale waarde.interminded schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:04:
[...]
Een hoop Serie Signature Exclusiv rijders hier...
Ik heb zelf de Bose besteld met easy life pack, Pack vision en het grote scherm. Dan kom je paar honderd euro onder de Signature Exclusive. Mis je welliswaar leer en verwarmde stoelen/stuur maar wel head up display en verder nagenoeg gelijk. Maargoed had een strak budget en dan moet je keuzes maken.
[ Voor 6% gewijzigd door martinvdm op 05-11-2017 17:21 ]
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Ik rij ook niet zoveel kilometers en daardoor komt de bose (TCe 130) door de los aangevinkte opties met alleen pack vision, groot scherm en easy life pack (de opties die ik minimaal wilde) al 20 per maand duurder uit dan de SSE. De fiscale waarde is dan inderdaad nagenoeg gelijk. Voor mij was de SSE dus goedkoper, maar wellicht dat dat ook verschilt per leasemaatschappij en motorisatie. De bose is uiteraard eventueel ook met 100pk te krijgen.martinvdm schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:17:
Ik heb zelf de Bose besteld met Pack vision en het grote scherm. Dan kom je paar honderd euro onder de Signature Exclusive. Mis je welliswaar leer en verwarmde stoelen/stuur maar verder nagenoeg gelijk. Maargoed had een strak budget en dan moet je keuzes maken.
Ik vind overigens de velgen bij de Bose (afgaande op de foto's op internet) wel mooier dan de velgen van de SSE.
[ Voor 6% gewijzigd door [MAUS] op 05-11-2017 17:27 ]

Afgelopen woensdag deze leasebak gekregen, is van mei 2017. Bose uitvoering, i.p.v. reservewiel een subwoofer.
Ben al de hele middag tot nu bezig om 5400mb op een usb stick te krijgen om de navi up to date te krijgen...
Denk dat die server van Renault ergens in verweggistan staat
Ik heb gister contact gehad met de Renault dealer. Morgen wordt ik als het goed is gebeld door collega's van de lease afdeling. De man die ik aan de lijn had kon mijn bestelling niet inzien. Hopelijk wordt mijne ook eerder geleverd, maar ik ga ervan uit dat het januari blijft.
Dat is inderdaad de nokkenas versteller, slimme dealers/garages vervangen die tegelijk met de distributie riem. Dat de distributie er al 3 jaar te lang op zit zegt wel wat over het onderhoud, dus dan moet je je afvragen wat je koopt. Verstandige keuze om hem te laten staan.floriz87 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:30:
[...]
Vandaag uitgebreid proefgereden. Wat kleine gebreken, maar wat vooral opviel was 1) de motor die klonk als een diesel (waarschijnlijk nokkenasversteller) en 2) distributieriem 8 jaar en 90.000km geleden voor het laatst vervangen (stond er vaag opgeschreven, kon verder nergens iets anders aan onderhoud vinden van na 2009). Gezegd dat als ze dat zouden fixen ik er max 3000 voor over had, maar dat vonden ze niet realistisch. Dus dat is niet doorgegaan.
Maar ik vind het wel echt een fijne wagen, al is dat misschien niet zo moeilijk als je nu een spacestar rijdt uit 99.
Het zijn ontzettend fijne auto's, kwa comfort/rijden gewoon (stiekem) zelfs wat boven het niveau van de grote drie uit ons buurland in het oosten
@LightStar Idd erg gave velgen! Staat fantastisch.
[@Nico_GTR Clio 2 is populair bij jullie dus
@Anoniem: 910515
Dit schijnt de werkwijze te zijn volgens Renault:
@Turb0Turb0Ga als volgt te werk om R-LINK 2 en de content ervan (systeem, kaarten, apps) bij te werken:
Sla om te beginnen de gegevens van R-LINK 2 op een USB-stick op.
Sluit de USB-stick aan in de auto en zet vervolgens R-LINK aan.Wacht twee minuten alvorens de USB-stick te verwijderen. Er zou nu een bestand met de naam "R-LINK" aangemaakt moeten zijn. NB: er verschijnt geen bericht om aan te geven dat de gegevens zijn opgeslagen.
Synchroniseer de verzamelde gegevens (kopie) in de R-LINK Store.
Log in op uw R-Link Store account om uw account voor de R-LINK Store te synchroniseren met R-LINK 2.Installeer de R-LINK 2 Toolbox.
Werk het systeem en/of de kaarten bij
Klik in uw R-Link Store account op "Updates”. Klik op "Bijwerken" en lees vervolgens de instructies.
Downloaden
Start de R-LINK 2 Toolbox en sluit vervolgens de USB-stick (minimaal 8 GB) met de oorspronkelijke gegevens (kopie) van uw auto aan.Klik vervolgens op de auto rechts boven in de R-LINK 2 Toolbox om te controleren of die correct wordt herkend en klik daarna op "Terug" om de downloads te bekijken.Selecteer en start uw downloads en zorg ervoor dat de computer tijdens deze bewerking niet in stand-by gaat.Verwijder de USB-stick als de download voltooid en goedgekeurd is.
Installeer de updates in R-LINK 2.
Sluit de USB-stick aan in de auto, start de motor en schakel R-LINK 2 in. Klik op "Ja" om de installatie te accepteren terwijl de motor draait en de USB-stick aangesloten is. NB: In geval van een systeemupdate wordt R-LINK 2 opnieuw opgestart.
Via de volgende link kunt u een video bekijken waarin getoond wordt hoe u R-LINK 2 Toolbox kunt installeren: YouTube: Downloading the R-Link 2 Toolbox
Mooie auto, welke kleur is dat? Lijkt wel grijs blauw?
[ Voor 44% gewijzigd door melcon op 06-11-2017 07:39 ]
Dealer had me een screenshot opgestuurd van zijn Renault intranet waar de "Requin" velgen opstonden.LightStar schreef op zondag 5 november 2017 @ 09:54:
[...]
Net even een foto gemaakt van wat dichterbij.
[afbeelding]
Toch lijken ze verdacht veel op jouw velgen...

Ze lijken er idd erg op, je weet de maat van de velg ?interminded schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:54:
[...]
Dealer had me een screenshot opgestuurd van zijn Renault intranet waar de "Requin" velgen opstonden.
Toch lijken ze verdacht veel op jouw velgen...
[afbeelding]
18"LightStar schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:37:
[...]
Ze lijken er idd erg op, je weet de maat van de velg ?
Dan zouden het best dezelfde kunnen zijn, dit is een tijdelijk velg geweest uit een actie (liep van Juni tot Sept dacht ik)
Dan zou je ook een haaienvin op het dak moeten krijgen ipv een normale antenne.
Wel raar dat ze dan een andere naam ervoor hanteren. Maar goed, ik ga het zien binnenkort.LightStar schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:48:
[...]
Dan zouden het best dezelfde kunnen zijn, dit is een tijdelijk velg geweest uit een actie (liep van Juni tot Sept dacht ik)
Dan zou je ook een haaienvin op het dak moeten krijgen ipv een normale antenne.
Wat die haaienvin betreft, die zit er niet bij.
Volgens mij heb ik wel met m'n acc.cheque erbij besteld, maar dat weet ik niet meer zeker.
Zojuist contact gehad met de dealer. Het wordt spannend 
Iemand enig idee hoe lang het normaal duurt als de auto uit de fabriek komt tot levering?
De dealer vertelde me dat ze tot 1 december van Alphabet mogen leveren. De auto is 30 oktober uit de fabriek gekomen, maar de transport naar Nederland is schijnbaar een vrij lang traject. Ze gaan er wel alles aan doen om hem voor die tijd hier te krijgen, aangezien ze zelf anders tot januari opslag e.d. moeten faciliteren, dus voor hun is het ook gunstig als ik hem voor 1 december krijg. Ik hoop het in ieder geval
Iemand enig idee hoe lang het normaal duurt als de auto uit de fabriek komt tot levering?
De dealer vertelde me dat ze tot 1 december van Alphabet mogen leveren. De auto is 30 oktober uit de fabriek gekomen, maar de transport naar Nederland is schijnbaar een vrij lang traject. Ze gaan er wel alles aan doen om hem voor die tijd hier te krijgen, aangezien ze zelf anders tot januari opslag e.d. moeten faciliteren, dus voor hun is het ook gunstig als ik hem voor 1 december krijg. Ik hoop het in ieder geval
Hey Medetweakers,
Momenteel veel interesse in deze Megane:
https://www.janssenkerres...voor-en-achter-523888059/
Zijn er dingen waarop ik specifiek moet letten? Wanneer moet de d-riem? natuurlijk is deze boven budget en gaan we kijken wat de dealer van mijn budget vindt
Zijn er dingen waarop ik specifiek moet letten? Wanneer moet de d-riem? natuurlijk is deze boven budget en gaan we kijken wat de dealer van mijn budget vindt
Zorg dat hij de terugroepactie van de stuurbekrachtiging heeft gehad (kunnen ze normaal nakijken in hun systeem), geldt voor exemplaren tussen 9/2009-3/2010. Condensator zit op een plek gevoelig voor steenslag dus controleer dat hij werkt! Verder kan rond de achterklep het iets lekker, verzamelt zich dan onder de laadvloer.Awesomo4k schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:30:
Hey Medetweakers,
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Je bent ook van alle markten thuisMK1998NL schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:16:
[...]
Zorg dat hij de terugroepactie van de stuurbekrachtiging heeft gehad (kunnen ze normaal nakijken in hun systeem), geldt voor exemplaren tussen 9/2009-3/2010. Condensator zit op een plek gevoelig voor steenslag dus controleer dat hij werkt! Verder kan rond de achterklep het iets lekker, verzamelt zich dan onder de laadvloer.
Is dat lekken op te lossen? of kan dat gewoon gebeuren?
Awesomo4k schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:18:
[...]
Je bent ook van alle markten thuisOpel, Renault.... heb je nog meer verborgen ambities
![]()
Is dat lekken op te lossen? of kan dat gewoon gebeuren?
Als het gebeurt gewoon opnieuw laten afdichten door de garage, meer kan je er eigenlijk niet aan doen.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik rij zelf nu nog een estate 3. Nooit grote issues gehad maar paar dingen zou ik, los van de normale zaken, in de gaten houden:MK1998NL schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:16:
[...]
Zorg dat hij de terugroepactie van de stuurbekrachtiging heeft gehad (kunnen ze normaal nakijken in hun systeem), geldt voor exemplaren tussen 9/2009-3/2010. Condensator zit op een plek gevoelig voor steenslag dus controleer dat hij werkt! Verder kan rond de achterklep het iets lekker, verzamelt zich dan onder de laadvloer.
Goede werking evt sensoren voor en achter
Kaart update TomTom
Goede werking keyless entry
He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen
Bij die van mij als volgt..miicker schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:48:
Zojuist contact gehad met de dealer. Het wordt spannend
- Auto uit fabriek 13-09-2017
- Auto op invoercentrum 26-09-2017
- Auto bij dealer 6-10-2017:
Edit:
Mijn auto is vorige week uitgeleverd met onderstaande navi versie, als ik in de R-Link store ga kijken zie ik geen update staan, moet Renault Nederland deze nu nog vrijgeven ?

Edit 2:
Kaart 16.12 wordt nu naar mijn USB stick gedownload...
[ Voor 27% gewijzigd door LightStar op 06-11-2017 19:49 ]
Je moet kijken naar de data die onder dit scherm staat, daar zal 2016.12 staan. 2015.12 is de basis kaart.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Daar stond nog niks..., maar 2016.12 is nu aan het downloaden, wel een draak van een software dat downloadprogramma...The Wizard schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:10:
Je moet kijken naar de data die onder dit scherm staat, daar zal 2016.12 staan. 2015.12 is de basis kaart.
Kun je dat via MyRenault? Waar download je dat?
Via de r-link store, ergens daar (als je een account hebt) kun je je apps beheren, ik kwam hem tegen bij de sdcard beheer.martinvdm schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:20:
Kun je dat via MyRenault? Waar download je dat?
Haha ja, ze schelen niet eens echt veel in leeftijd.melcon schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:30:
[@Nico_GTR Clio 2 is populair bij jullie dusHij kan wel een nieuw waslaagje gebruiken zie ik
Mooie kleur, gaat vast goed bevallen. Stabirubbers en achterste uitlaat rubber al gecheckt?
Beide vorig jaar vervangen!
Heeft iemand van jullie wel eens de flush gedaan met dat nieuwe spul van forté? Geen gelazer met lang draaien, gewoon 500KM voor de beurt wat troep in je tank, aftappen, “flushen” met wat olie en aftappen; en klaar. Bevalt dat? Mijn auto zuipt toch wat olie. Gaat wel een stuk beter met Repsol Evolution en Shell Helix volsyntheten, maar toch. 
Heb de laatste tijd ook iets raars. Als ik opschakel en de koppeling komt op dan lijkt het soms net alsof ie even z’n vermogen verliest. Dus een beetje een schok. Gaat daarna gewoon door, totaal geen probleem en ik heb eens met de scanner eraan gereden: geen bijzonderheden, geen fouten, noppes. Maar ben ‘t niet gewend, dus vind ik het niet fijn.
Heb de laatste tijd ook iets raars. Als ik opschakel en de koppeling komt op dan lijkt het soms net alsof ie even z’n vermogen verliest. Dus een beetje een schok. Gaat daarna gewoon door, totaal geen probleem en ik heb eens met de scanner eraan gereden: geen bijzonderheden, geen fouten, noppes. Maar ben ‘t niet gewend, dus vind ik het niet fijn.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Thanks voor je ervaring, wat is de ervaring bij anderen die recent een Renault (Megane) hebben besteld?LightStar schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:53:
[...]
Bij die van mij als volgt..
- Auto uit fabriek 13-09-2017
- Auto op invoercentrum 26-09-2017
- Auto bij dealer 6-10-2017:
[...]
Ik heb dit keer een voorraad auto gekozen, maar vanuit eerdere lease ervaringen kan ik wel zeggen dat je altijd wel moeten rekenen op 3 tot 4 weken.miicker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:32:
[...]
Thanks voor je ervaring, wat is de ervaring bij anderen die recent een Renault (Megane) hebben besteld?
En dan moet de auto nog worden klaargemaakt, kenteken aanvragen, evt. dealer-opties, etc...
Ik heb een Renault Clio Estate uit april dit jaar. De uitrusting is volgens mij Zen zonder toevoegingen. Bij de Zen uitvoering zit een Medianav inbegrepen. Dit systeem had er net zo goed niet in kunnen zitten wat mij betreft maar dat terzijde.
Naast mijn scherm zit een USB en 3,5mm aansluiting. Via de USB-aansluiting laat ik een oplaad- en datakabel lopen naar mijn iPhone. Eigenlijk doe ik alles via mijn telefoon (navigeren via Google Maps en Flitsmeister) die links op het kleine ruitje gemonteerd zit. Nu heb ik vaak dat ik tijdens een rit zomaar 10 - 20% kwijt ben van de acculading. Heeft iemand enig idee hoeveel Ampère er geleverd kan worden door deze poort? Als mijn telefoon uitstaat laadt hij wel op, maar niet veel en dan heb je het over een rit van 2 uur. Ik heb elders gezocht en bij de dealer heb ik ook niet het idee dat men dat zou weten. In de handleiding is er alleen te vinden dat vanuit de 12V-aansluiting maximaal 120Watt geleverd wordt (dus 10A).
Overigens heb ik inmiddels een Anker PowerDrive 2 besteld
Naast mijn scherm zit een USB en 3,5mm aansluiting. Via de USB-aansluiting laat ik een oplaad- en datakabel lopen naar mijn iPhone. Eigenlijk doe ik alles via mijn telefoon (navigeren via Google Maps en Flitsmeister) die links op het kleine ruitje gemonteerd zit. Nu heb ik vaak dat ik tijdens een rit zomaar 10 - 20% kwijt ben van de acculading. Heeft iemand enig idee hoeveel Ampère er geleverd kan worden door deze poort? Als mijn telefoon uitstaat laadt hij wel op, maar niet veel en dan heb je het over een rit van 2 uur. Ik heb elders gezocht en bij de dealer heb ik ook niet het idee dat men dat zou weten. In de handleiding is er alleen te vinden dat vanuit de 12V-aansluiting maximaal 120Watt geleverd wordt (dus 10A).
[ Voor 7% gewijzigd door Krysa op 07-11-2017 11:13 ]
Standaard USB port zit op 500mAKrysa schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:10:
Ik heb een Renault Clio Estate uit april dit jaar. De uitrusting is volgens mij Zen zonder toevoegingen. Bij de Zen uitvoering zit een Medianav inbegrepen. Dit systeem had er net zo goed niet in kunnen zitten wat mij betreft maar dat terzijde.
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt?
Dit zou namelijk wel mijn vermoeden bevestigen dat netto onder de streep meer verbruikt wordt dan er geleverd kan worden.
Begin aug besteld overmorgen ophalenmiicker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:32:
[...]
Thanks voor je ervaring, wat is de ervaring bij anderen die recent een Renault (Megane) hebben besteld?
Is USB2.0 spec.Krysa schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:27:
[...]
Dit zou namelijk wel mijn vermoeden bevestigen dat netto onder de streep meer verbruikt wordt dan er geleverd kan worden.
Net als alle andere poorten, zijn deze vastgelegd in een "afspraak", aan welke specs deze moeten voldoen (denk aan ATA/SATA/IDE/PCI/Firewire/etc.).Krysa schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:27:
[...]
Wikipedia: Universal Serial Bus
Ik heb op 4 Oktober geïnformeerd bij de dealer en toen was de auto geproduceerd (ik weet niet de exacte productiedatum, dat kan er dus voor liggen). Vervolgens kreeg ik 25 Oktober te horen dat de auto bij de dealer stond en vanaf 6 November rijklaar geleverd kon worden, maar dat wordt dus aanstaande zaterdag voor mij.miicker schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:32:
[...]
Duurt dus ongeveer 3 tot 4 weken tot de auto bij de dealer is en ik denk dat rijklaar maken ongeveer 1-2 weken extra kost.
[ Voor 10% gewijzigd door [MAUS] op 07-11-2017 11:46 ]
Enig idee wanneer die uit de fabriek kwam?
Geeft deze lader 2x 2.1A of enkel op 1 poort?Krysa schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 11:10:
In totaal 4,8A dus op beide maximaal 2,4A!Ambianz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:14:
[...]
Geeft deze lader 2x 2.1A of enkel op 1 poort?
Kijk eens aan, dan ga ik deze ook even bestellen!
Wil dit gaan gebruiken in combinatie met een magnetische draadloze lader
Net even berekend wat mijn iPhone verbruikt tijdens een rit met het scherm (volledige verlichting) in een uur met Flitsmeister. Dit komt neer op pakweg 840mAh en dat is aanzienlijk meer dan de 500mAh die de aansluiting levert. Nu ik er zo over nadenk heb ik al die tijd best moeilijk zitten doen met opladen op kantoor en powerbanks meenemenAmbianz schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:17:
[...]
Kijk eens aan, dan ga ik deze ook even bestellen!
Wil dit gaan gebruiken in combinatie met een magnetische draadloze lader

Ik post hier even onze ervaring met een Clio Estate 1.2 uit 2012 in TomTOm Versie.
Omdat de vorige auto defect was, hadden we snel een auto nodig, lees in enkele dagen.
Deze vond ik tweedehands met 4000 km en 14 maand out. Snel gaan kijken, alles leek in orde, prijs OK, en dus maar gekocht.
Mijn ervaring:
De auto rijdt, en daarmee is alles gezegd. In panne zijn we nog niet gevallen nu met 43.000km op de teller, maar volgende punten storen me zo erg dat we (mede door een goede regeling ivm hagelschade) besloten hebben de auto te vervangen.
- ongelooflijk goedkoop en gammel interieur. Alles is onaangenaam hard plastic, de stoffen zijn fragiel en beginnen te slijten.
- Vloermatten komen continu los en liggen dan voor je voeten.
- de parkeersensoren doen maar wat. Als er ergens een keitje voor of achter de auto ligt, dan piept het aan alle kanten, dus waardeloos.
- idiote bediening van de GPS via een afstandsbediening.
- lampen gaan snel defect, (en kunnen enkel door iemand met gynaecologenhanden vervangen worden).
- motor is lui en maakt heel veel lawaai
- slechte Renault garage die er niet in slaagt om een lijstje helemaal af te werken na een onderhoudsbeurt. Als je nog 2-3 opmerkingen geeft over dingen die nagekeken moeten worden is er steevast iets wat niet gebeurd is. Dat zijn soms prullen, maar je mag weer eens teruggaan. De parkeersensoren hebben ze nooit in orde gekregen, en daar heb ik in totaal 3 werkuren voor betaald.
Mijn conclusie: in deze auto zijn ze zo ver gegaan met het goedkoper maken van alles dat het echt een impact heeft op kwaliteit. De auto rijdt als een hok, en ik ben nog nooit zo blij geweest dat een auto terug weg gaat.
Omdat de vorige auto defect was, hadden we snel een auto nodig, lees in enkele dagen.
Deze vond ik tweedehands met 4000 km en 14 maand out. Snel gaan kijken, alles leek in orde, prijs OK, en dus maar gekocht.
Mijn ervaring:
De auto rijdt, en daarmee is alles gezegd. In panne zijn we nog niet gevallen nu met 43.000km op de teller, maar volgende punten storen me zo erg dat we (mede door een goede regeling ivm hagelschade) besloten hebben de auto te vervangen.
- ongelooflijk goedkoop en gammel interieur. Alles is onaangenaam hard plastic, de stoffen zijn fragiel en beginnen te slijten.
- de parkeersensoren doen maar wat. Als er ergens een keitje voor of achter de auto ligt, dan piept het aan alle kanten, dus waardeloos.
- lampen gaan snel defect, (en kunnen enkel door iemand met gynaecologenhanden vervangen worden).
- slechte Renault garage die er niet in slaagt om een lijstje helemaal af te werken na een onderhoudsbeurt. Als je nog 2-3 opmerkingen geeft over dingen die nagekeken moeten worden is er steevast iets wat niet gebeurd is. Dat zijn soms prullen, maar je mag weer eens teruggaan. De parkeersensoren hebben ze nooit in orde gekregen, en daar heb ik in totaal 3 werkuren voor betaald.
Mijn conclusie: in deze auto zijn ze zo ver gegaan met het goedkoper maken van alles dat het echt een impact heeft op kwaliteit. De auto rijdt als een hok, en ik ben nog nooit zo blij geweest dat een auto terug weg gaat.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hij is grijs, maar lijkt hier denk ik door lichtval blauwig.melcon schreef op maandag 6 november 2017 @ 07:30:
[...]
[...]
@Turb0Turb0
Mooie auto, welke kleur is dat? Lijkt wel grijs blauw?
@Turb0Turb0 ah vandaar, vast gris platine (of een andere TE kleur, TE=teinte a effait, lijkt onder bepaalde lichtval andere kleur te zijn).
Het blijkt een team spirit te zijn, actiemodel op basis van de dynamique luxe met wat leuke extras.
Grootste verschil t.o.v. de dynamique luxe is de velours bekleding en dezelfde dashboard afwerking als de initiale (maar dan in het zwart/grijs uiteraard). Daarnaast kreeg het model de automatische bocht verlichting van de initiale mee.
@Tommie12 Klinkt als een clio 3 blote konten uitvoering met de tom tom als optie aangevinkt
- in de instapper krijg je inderdaad een goedkoop interieur, is de prijs ook naar.
- als de vloermatten los komen heb je niet de originele vloermatten.
- klinkt als achteraf ingebouwde parkeer sensoren, de originele werken perfect
- klopt, de tom tom variant in de clio 3 was de 1e samenwerking met tom tom, bediening ging idd via afstandbediening (let wel, het gaat om een systeem introductie 2006, niet te vergelijken met vandaag de dag).
- klopt, lampen vervangen is een crime. Snel defect gaan ze overigens normaal gesproken niet (duid op achteraf after-market electronica aanwezig, b.v. parkeer sensoren
).
- had je wat anders verwacht? Je koopt een estate met een 1.2, 75 pk op 1100 kg daar ga je parijs-dakar niet mee winnen
de absolute instapper, minder was er niet te krijgen. Wel realistisch blijven
- Balen... gelukkig is er maar 1 Renault garage in heel NL en heb je niet de vrijheid om ergens anders heen te gaan
Dank voor je rant
fyi: we rijden zelf naast een clio 4 een clio 3 met de 1.6 16V in team spirit (actie model o.b.v. dynamique luxe) uitvoering, dus met het luxe interieur (geen harde plastics, velours bekleding), originele parkeer sensoren die doen wat ze moeten doen, lampen met bocht verlichting (die niet stuk gaan), en met de 1.6 16v krijg je 115 pk op 1100 kg (5 deurs) dus dan gaat parijs-daker opeens een stuk beter
Onderhoud doen we zelf dus van slechte garages geen last.
Veel succes met je volgende auto
Nog even terug komend op deze, na wat verder onderzoek erachter gekomen wat het wel is (inmiddels ook wel initiales gezien van 2006 met leer dus dat was niet de uitvoering).MK1998NL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:48:
[...]
AhzoIk was ook al aan het zoeken naar het lichte leer, wist niet dat het ook zonder geleverd was. Weer iets geleerd
Het blijkt een team spirit te zijn, actiemodel op basis van de dynamique luxe met wat leuke extras.
Grootste verschil t.o.v. de dynamique luxe is de velours bekleding en dezelfde dashboard afwerking als de initiale (maar dan in het zwart/grijs uiteraard). Daarnaast kreeg het model de automatische bocht verlichting van de initiale mee.
@Tommie12 Klinkt als een clio 3 blote konten uitvoering met de tom tom als optie aangevinkt
- in de instapper krijg je inderdaad een goedkoop interieur, is de prijs ook naar.
- als de vloermatten los komen heb je niet de originele vloermatten.
- klinkt als achteraf ingebouwde parkeer sensoren, de originele werken perfect
- klopt, de tom tom variant in de clio 3 was de 1e samenwerking met tom tom, bediening ging idd via afstandbediening (let wel, het gaat om een systeem introductie 2006, niet te vergelijken met vandaag de dag).
- klopt, lampen vervangen is een crime. Snel defect gaan ze overigens normaal gesproken niet (duid op achteraf after-market electronica aanwezig, b.v. parkeer sensoren
- had je wat anders verwacht? Je koopt een estate met een 1.2, 75 pk op 1100 kg daar ga je parijs-dakar niet mee winnen
- Balen... gelukkig is er maar 1 Renault garage in heel NL en heb je niet de vrijheid om ergens anders heen te gaan
Dank voor je rant
Veel succes met je volgende auto

Ik heb vroeger ooit een Kadet gehad met een 1.3s, ook met 75pk. Dat was een racemonster vergeleken bij die Clio.
We zijn bij 2 verschillende garages geweest, allebei kregen ze die parkeersensoren (die origineel waren overigens) niet deftig werkend.
Vloermatten waren ook origineel, maar de bevestigingsnoppen komen altijd los. Krijgen ze ook niet meer deftig vast.
Ik heb zelf ooit een Scénic gehad. Die reed goed, maar ook daar last met de garage.
Als ik 2 of 3 opmerkingen gaf (bv ruitenwissers vervangen, of iets los in het interieur), dan moest ik altijd nog een keer of 2 terugkomen. Ruitenwissers scheen die garage niet op voorraad te hebben...
Enfin, Renault heeft 2 kansen gehad om mij een deftige auto met service te geven, 2 keer gefaald. Ander en beter nu.
We zijn bij 2 verschillende garages geweest, allebei kregen ze die parkeersensoren (die origineel waren overigens) niet deftig werkend.
Vloermatten waren ook origineel, maar de bevestigingsnoppen komen altijd los. Krijgen ze ook niet meer deftig vast.
Ik heb zelf ooit een Scénic gehad. Die reed goed, maar ook daar last met de garage.
Als ik 2 of 3 opmerkingen gaf (bv ruitenwissers vervangen, of iets los in het interieur), dan moest ik altijd nog een keer of 2 terugkomen. Ruitenwissers scheen die garage niet op voorraad te hebben...
Enfin, Renault heeft 2 kansen gehad om mij een deftige auto met service te geven, 2 keer gefaald. Ander en beter nu.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Heb je toevallig wat meer info over dat model? Kan er namelijk weinig over vindenmelcon schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:28:
[...]
Nog even terug komend op deze, na wat verder onderzoek erachter gekomen wat het wel is (inmiddels ook wel initiales gezien van 2006 met leer dus dat was niet de uitvoering).
Op een paar foto's van de Team Spirit zie ik handbediende spiegelverstelling, lijkt me dan toch geen Dynamique Luxe?
Vergeet niet dat zo'n Kadett maar 870kg woog, opvallend dan dat een auto met hetzelfde vermogen en 200kg trager aanvoeltTommie12 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:13:
Ik heb vroeger ooit een Kadet gehad met een 1.3s, ook met 75pk. Dat was een racemonster vergeleken bij die Clio.
Ik gok trouwens dat dat de Special Line is: een Authentique met airco en navigatie. Die heef inderdaad het goedkopere, harder plastic interieur van de Authentique (en exterieur: o.a geen meegespoten spiegels en handgrepen).
Iemand ervaring met zoiets?
https://www.gsmpunt.nl/ho...in-magnetische-auto-lader
Ben er over na aan het denken deze te bestellen. Rijdt veel met navigatie via telefoon en dan lijkt dit me toch wel fijn. Kan me alleen ook goed voorstellen dat ze niet altijd goed laten of van de houder vallen
Ben er over na aan het denken deze te bestellen. Rijdt veel met navigatie via telefoon en dan lijkt dit me toch wel fijn. Kan me alleen ook goed voorstellen dat ze niet altijd goed laten of van de houder vallen
Ik heb er, maar dat is persoonlijk hoor, altijd een beetje moeite met "magneten" in de buurt of rechtstreeks op elektronica geplakt.Ambianz schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:01:
Iemand ervaring met zoiets?
Stroompjes, signaaltjes, de accu die er tussen zit i.c.m. dat magneetveld: Heb er zo mijn twijfels over.
Heb zelf een klemmetje bij de Halfords gekocht a €5,-, werkt als een ti*t
-edit-
Deze:

[ Voor 5% gewijzigd door Dwazer op 08-11-2017 10:08 . Reden: Plaatje erbij ]
Voor welke auto ? ik heb zo'n ding en die was in mijn Volvo perfect maar in mijn nieuwe Megane werkt het voor geen meter....Dwazer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb er, maar dat is persoonlijk hoor, altijd een beetje moeite met "magneten" in de buurt of rechtstreeks op elektronica geplakt.
Stroompjes, signaaltjes, de accu die er tussen zit i.c.m. dat magneetveld: Heb er zo mijn twijfels over.
-edit-
Deze:
[afbeelding]
Zit nu zelf te kijken na of een Brodit Proclip of een Kuda console, iemand hier ervaring met 1 van die 2 producten ?
[ Voor 45% gewijzigd door LightStar op 08-11-2017 10:14 ]
Het betreft een telefoonhouder met een magneetzijde voor de telefoon en een klemmetje voor het rooster. Dus niet andersomLightStar schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:13:
[...]
Voor welke auto ? ik heb zo'n ding en die was in mijn Volvo perfect maar in mijn nieuwe Megane werkt het voor geen meter....
[knip]
Mijn ervaring met dit is puur en alleen een goede ervaring met de Brodit houders. Wel wat prijziger maar erg goed!
Zo heb ik bij mn Megane 1 van de laagjes van het rooster eruit getrokken (blijkbaar zitten die niet heel stevig erin). Werkt dus niet overal.Dwazer schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:04:
[...]
Ik heb er, maar dat is persoonlijk hoor, altijd een beetje moeite met "magneten" in de buurt of rechtstreeks op elektronica geplakt.
-edit-
Deze:
[afbeelding]
Maar een Brodit houder en pro-clip zit ook prima en werkt wat betrouwbaarder. Is alleen wel duurder, maar ik zit toch dagelijks in de auto
[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 08-11-2017 10:31 ]
Alleen in 2006 geleverd, mijn vader had toevallig de folder (tot 2010 oid verzamelde die folders van alle modellen, soms best handigMK1998NL schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:34:
[...]
Heb je toevallig wat meer info over dat model? Kan er namelijk weinig over vinden
Op een paar foto's van de Team Spirit zie ik handbediende spiegelverstelling, lijkt me dan toch geen Dynamique Luxe?
@Tommie12 blijkbaar kwamen jouw verwachtingen niet overeen met de realiteit
De zijdelingse impact deden ze gelukkig niet bij de Kadett en die wil je ook niet weten
Als je garage een beetje moeite had gedaan hadden ze de vloer knoppen vervangen die (om wat voor reden dan ook, after market matten ooit gebruikt waarschijnlijk) gesloopt zijn. Dat vervangen kan gewoon en is ook nog eens 5-10 minuten werk. V.w.b. parkeer sensoren, waarschijnlijk een keer een tik gehad van achteren, dan blijft de enige optie om de sensoren volledig te vervangen (dure business). In elk geval veel plezier met je andere auto
Clio 4 uit 2013 is het, heb er nu een kleine magneet inhangen zonder de oplaadfunctie en dat werkt opzich primaLightStar schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:13:
[...]
Voor welke auto ? ik heb zo'n ding en die was in mijn Volvo perfect maar in mijn nieuwe Megane werkt het voor geen meter....
Zit nu zelf te kijken na of een Brodit Proclip of een Kuda console, iemand hier ervaring met 1 van die 2 producten ?
Vanmorgen mijn Megane Estate SSE opgehaald.interminded schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:52:
[...]
Wel raar dat ze dan een andere naam ervoor hanteren. Maar goed, ik ga het zien binnenkort.
Wat die haaienvin betreft, die zit er niet bij.
Volgens mij heb ik wel met m'n acc.cheque erbij besteld, maar dat weet ik niet meer zeker.
Kleur en velgen passen goed bij elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door interminded op 08-11-2017 12:25 ]
Ik onderschrijf de ervaringen die Melcon heeft. Mijn vader heeft van Clio 1 1.2 8V tot Clio 3 1.5 Dci Dynamique Luxe gereden. Die laatste was echt ideaal! De Clio 2 phase 2 expression met airco was fijn (ik en mijn zusje hebben nu beide een Clio 2 phase 2 met vergelijkbaar uitrustingsniveau en alles voelt na 16 jaar nog steeds strak en goed aan)Tommie12 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:51:
Ik post hier even onze ervaring met een Clio Estate 1.2 uit 2012 in TomTOm Versie.
Mijn ervaring:
Maar de Clio 3 deed daar echt een flinke stap bovenop, ging noodgedwongen weg met 210.000 op de teller omdat pa over ging op lease. Maar die Clio 3....wat een topper. Extreem goede kwaliteit.
Dat de prijs OK was komt dus denk ik echt gewoon door het feit dat de auto zelf niet zo oke was. Maar ja.....soms leer je iets op die manier.
Inmiddels de nillkin draadloze charger binnen en geïnstalleerd. Past precies in de clio 4!
Werkt ook ideaal, 4 kleine magneetjes die je op de telefoon plakt ( of n magnetisch hoesje) en hij hangt super stevig. Ook de lader zit goed vast in het rooster.
Heb helaas geen sigaretten lader met gaat charge, Had die ene van eerder in dit forum besteld en het zit nog enkel op de duurdere Samsung variant. Ach wellicht voor de toekomst
Werkt ook ideaal, 4 kleine magneetjes die je op de telefoon plakt ( of n magnetisch hoesje) en hij hangt super stevig. Ook de lader zit goed vast in het rooster.
Heb helaas geen sigaretten lader met gaat charge, Had die ene van eerder in dit forum besteld en het zit nog enkel op de duurdere Samsung variant. Ach wellicht voor de toekomst

[ Voor 16% gewijzigd door Ambianz op 09-11-2017 19:08 ]
Zo'n lelijk houder verpest toch echt je complete interieur.. Ik gebruik er zelf ook een, maar zou het liefst geen houder gebruiken.
Klopt...., het is dat flitsmeister nog niet werkt middels apple carplay anders had hij er niet gezeten.miicker schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:56:
Zo'n lelijk houder verpest toch echt je complete interieur.. Ik gebruik er zelf ook een, maar zou het liefst geen houder gebruiken.
Precies dezelfde beugel gekocht.LightStar schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:53:
Vandaag mijn Proclip ontvangen en een nieuwe brodit houder, montage was een eitje.
[afbeelding]
Vandaag de nieuwe Bose estate opgehaald. Ik vind trouwens wel de toetsjes naast het scherm ‘net niet’ zeg maar. Had wat mij betreft anders gemogen.
Al die vette vingers op het scherm niet wou je zeggen?miicker schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:56:
Zo'n lelijk houder verpest toch echt je complete interieur..
[ Voor 12% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-11-2017 21:45 ]
hmm ik vind zo'n houder niet storen, telefoon zit er praktisch toch altijd in, gewoon een extra schermpje met flitsmeister en google maps
Mja hier ook. En qua kleur is het volgens mij vrij gelijk met wat eronder zit. Vind de locatie niet optimaal, maar veel andere opties waren er eigenlijk ook niet en daar is de auto waarschijnlijk niet populair genoeg voor.Ambianz schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:52:
hmm ik vind zo'n houder niet storen, telefoon zit er praktisch toch altijd in, gewoon een extra schermpje met flitsmeister en google maps
Misschien dat ik er even over heen kijk, maar voor de nieuwe Megane rijders met RLink2:
1. Hoe stream je muziek via Bluetooth naar je auto speakers? In de Megane 3 ging dat gewoon instant, maar nu stopt ie telkens als ik op play druk (iPhone met Bluetooth connected)
Via Multimedia staat de invoerbron Bluetooth ‘greyed out’
2. Weten jullie of een Brodit carkit houder verbonden met usb ook werkt met Apple CarPlay of heb je daar een datakabel voor nodig?
1. Hoe stream je muziek via Bluetooth naar je auto speakers? In de Megane 3 ging dat gewoon instant, maar nu stopt ie telkens als ik op play druk (iPhone met Bluetooth connected)
2. Weten jullie of een Brodit carkit houder verbonden met usb ook werkt met Apple CarPlay of heb je daar een datakabel voor nodig?
[ Voor 8% gewijzigd door martinvdm op 10-11-2017 18:04 ]
Als je hem op een usb poort hebt aangesloten klopt het dat t greyed out is, dan heb je namelijk enkel de mogelijkheid om via carplay muziek te streamen.martinvdm schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 17:51:
Misschien dat ik er even over heen kijk, maar voor de nieuwe Megane rijders met RLink2:
Zelf heb ik hem op de 12v aansluiting en dan werkt het wel.
Heb uitsluitend Bluetooth verbonden en nog ik deze optie niet kiezen om audio af te spelen.LightStar schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 18:26:
[...]
Als je hem op een usb poort hebt aangesloten klopt het dat t greyed out is, dan heb je namelijk enkel de mogelijkheid om via carplay muziek te streamen.
Zelf heb ik hem op de 12v aansluiting en dan werkt het wel.
Heb jij de standaard Brodit kabel moeten vervangen voor een datakabel voordat CarPlay werkte? Zoja ging dat gemakkelijk?LightStar schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:53:
Vandaag mijn Proclip ontvangen en een nieuwe brodit houder, montage was een eitje.
[afbeelding]
Ik heb een houder besteld zonder kabel, hier moest je zelf nog een lightning kabel bij hebben.martinvdm schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:43:
[...]
Heb jij de standaard Brodit kabel moeten vervangen voor een datakabel voordat CarPlay werkte? Zoja ging dat gemakkelijk?
Hoe zijn hier de ervaringen met de nieuwe Renaults en Apple CarPlay? Ik moet zeggen dat ik er meer van verwacht had.
[ Voor 28% gewijzigd door martinvdm op 12-11-2017 13:13 ]
Toevallig gisteren mijn nieuwe Mégane opgehaald. Apple carplay nog maar heel even geprobeerd, android auto wat langer. Moet heel eerlijk zeggen dat het gewoon prima werkt. Ik weet niet precies wat je ervan had verwacht, maar Renault heeft natuurlijk weinig invloed hierop. Het enige minpunt vind ik dat het 'portrait' scherm natuurlijk niet wordt ondersteund door Carplay / Android Auto waardoor niet het volledige scherm wordt gebruikt (voor android auto is overigens een fix beschikbaar die het iets beter maakt). Maar ook dat is weer iets wat met name vanuit Apple / Google moet worden aangepast. De implementatie van het scherm door Renault voor de eigen applicaties vind ik namelijk fantastisch (met name de dubbele weergave van zowel de achteruitrijcamera als de parkeersensoren).martinvdm schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:33:
Hoe zijn hier de ervaringen met de nieuwe Renaults en Apple CarPlay? Ik moet zeggen dat ik er meer van verwacht had.
Verder vind ik het zelf prettig werken, beter dan bluetooth, je kunt gewoon je spotify bedienen via het scherm van de auto, makkelijker door je contacten heen bladeren, iemand bellen etc.. Gebruik Siri / Google now verder vrijwel niet (hooguit om whatsapp voor te lezen), maar met name spotify. Het wachten is nog op de flitsmeister app
[ Voor 11% gewijzigd door [MAUS] op 12-11-2017 19:32 ]
Eens. Het was met name mijn vraag om te kijken wat jullie er van vinden. Begrijp idd goed dat Renault niet alles kan doen en merendeels door Apple bepaald wordt. Ik zat idd ook met portrait scherm gemis en het missen van apps zoals Flitsmeister[MAUS] schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:29:
[...]
Toevallig gisteren mijn nieuwe Mégane opgehaald. Apple carplay nog maar heel even geprobeerd, android auto wat langer. Moet heel eerlijk zeggen dat het gewoon prima werkt. Ik weet niet precies wat je ervan had verwacht, maar Renault heeft natuurlijk weinig invloed hierop. Het enige minpunt vind ik dat het 'portrait' scherm natuurlijk niet wordt ondersteund door Carplay / Android Auto waardoor niet het volledige scherm wordt gebruikt (voor android auto is overigens een fix beschikbaar die het iets beter maakt). Maar ook dat is weer iets wat met name vanuit Apple / Google moet worden aangepast. De implementatie van het scherm door Renault voor de eigen applicaties vind ik namelijk fantastisch (met name de dubbele weergave van zowel de achteruitrijcamera als de parkeersensoren).
Verder vind ik het zelf prettig werken, beter dan bluetooth, je kunt gewoon je spotify bedienen via het scherm van de auto, makkelijker door je contacten heen bladeren, iemand bellen etc.. Gebruik Siri / Google now verder vrijwel niet (hooguit om whatsapp voor te lezen), maar met name spotify. Het wachten is nog op de flitsmeister app
Rlink2 werkt erg fijn moet ik zeggen, paar kleine vertaal foutjes daar gelaten. Vandaag ook de dubbele vloer achterin optimaal benut met bakken gemaakt, erg handig voor de spulletjes.
Congrats. Wat voor 1?[MAUS] schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:29:
[...]
Toevallig gisteren mijn nieuwe Mégane opgehaald.
Spotify bedienen (of de radio) doe je ook beter aan het stuur met de knuppel achter je rechtse hand onderin. Switchen naar bluetooth gaat daar erg snel (mode-toets) en wisselen van nummer gaat daar ook prima.Verder vind ik het zelf prettig werken, beter dan bluetooth, je kunt gewoon je spotify bedienen via het scherm van de auto, makkelijker door je contacten heen bladeren, iemand bellen etc.. Gebruik Siri / Google now verder vrijwel niet (hooguit om whatsapp voor te lezen), maar met name spotify. Het wachten is nog op de flitsmeister app
Waarom zou je switchen maar Bluetooth? Ik heb sinds paar dagen een Megane Estate Bose.Switchen naar bluetooth gaat daar erg snel (mode-toets)
Als je de kabel niet gebruiktmartinvdm schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:38:
[...]
Waarom zou je switchen maar Bluetooth? Ik heb sinds paar dagen een Megane Estate Bose.
Met die mode toets switch je tussen am/fm/dab+/usb/bluetooth
Heb een Serie Signature TCe 130 met als extra opties / accesoires:Martinspire schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:14:
[...]
Congrats. Wat voor 1?
[...]
Spotify bedienen (of de radio) doe je ook beter aan het stuur met de knuppel achter je rechtse hand onderin. Switchen naar bluetooth gaat daar erg snel (mode-toets) en wisselen van nummer gaat daar ook prima.
- Panoramadak
- Haaienvin antenne
De bediening achter t stuur is inderdaad fijn voor volume, doorspoelen ed., maar met carplay kun je ook wisselen van artiesten/afspeellijsten en dat miste ik wel.
Ah. Mja ik zet er meestal 1 aan als ik instap, maar ik heb dan ook vrij lange playlists gemaakt. Zit dus eigenlijk tijdens mn rit ook nergens aan. Maar daarin is Car Play of Android Auto wel fijn ja. Het duurt me alleen wat te lang voor ze meer applicaties toestaan.[MAUS] schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:44:
[...]
Heb een Serie Signature TCe 130 met als extra opties / accesoires:
- Panoramadak
- Haaienvin antenne
De bediening achter t stuur is inderdaad fijn voor volume, doorspoelen ed., maar met carplay kun je ook wisselen van artiesten/afspeellijsten en dat miste ik wel.
Ja dat ben ik wel met je eens, vooral Flitsmeister is echt een gemis. Dat is wat mij betreft wel één van de meest zinvolle applicaties voor carplay die ik zou willen gebruiken (naast spotify dan). Begrijp verder wel dat Apple zo min mogelijk applicaties toe wil laten om te voorkomen dat mensen bijvoorbeeld hun facebook bij gaan werken in de auto en dergelijkeMartinspire schreef op zondag 12 november 2017 @ 23:14:
[...]
Ah. Mja ik zet er meestal 1 aan als ik instap, maar ik heb dan ook vrij lange playlists gemaakt. Zit dus eigenlijk tijdens mn rit ook nergens aan. Maar daarin is Car Play of Android Auto wel fijn ja. Het duurt me alleen wat te lang voor ze meer applicaties toestaan.
Sinds een weekje rij ik al met al zeer tevreden in mijn Megane Estate SSE.
Weet iemand hoe je de afstand voor de ACC kan vastzetten ?
Als je 'm aanzet, staat hij standaard op drie streepjes. Ik vind 1 streepje meer dan genoeg.
Ik zet hem dan ook op 1 streepje.
Als je de auto ACC uit -en weer aanzet (of de auto uitzet en weer start) dan gaat hij weer terug naar de de standaardsetting van 3 streepjes.
Is het mogelijk om mijn persoonlijke keuze ergens vast te zetten ?
Als je 'm aanzet, staat hij standaard op drie streepjes. Ik vind 1 streepje meer dan genoeg.
Als je de auto ACC uit -en weer aanzet (of de auto uitzet en weer start) dan gaat hij weer terug naar de de standaardsetting van 3 streepjes.
Voor zover ik weet niet nee. Begint nu een gewoonte te worden om hem 2 keer in te drukken voor ik hem gebruikinterminded schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:56:
Sinds een weekje rij ik al met al zeer tevreden in mijn Megane Estate SSE.
Jammer..Martinspire schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:40:
[...]
Voor zover ik weet niet nee. Begint nu een gewoonte te worden om hem 2 keer in te drukken voor ik hem gebruik
Bedankt.
Zaterdag onze Clio Estate Bose - Gris Platine halen!
benieuwd of ie net zo mooi is als we hopen!
Professioneel Heftruck Syndroom
Hierbij ook nog een paar foto's van mijn nieuwe Megane (Serie Signature):

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk erg onder de indruk ben van de stap in kwaliteit (gevoelsmatig) die Renault heeft weten te maken, met name in het interieur. Het voordeel bij deze uitvoering is uiteraard wel dat dit de meest luxe variant is waar werkelijk alles op en aan zit. Maar met name de mooie leren bekleding, het goed afgewerkte dashboard en het imo goed werkende R Link 2 systeem maken het echt een hele fijne auto om in te reizen.
Ten opzichte van mijn vorige Mégane (2012) heb ik wel het gevoel wat in te leveren op sportief rijgedrag. De auto ligt zeker nog wel strak op de weg, maar er zit een stuk minder gevoel in de besturing en ook het schakelen lijkt wat afstandelijker dan in de vorige auto. Voordeel is hierbij wel dat het koppelingspedaal niet meer zo absurd zwaar is waardoor de auto ook in druk verkeer fijner te besturen is zonder de volgende dag spierpijn te hebben
.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk erg onder de indruk ben van de stap in kwaliteit (gevoelsmatig) die Renault heeft weten te maken, met name in het interieur. Het voordeel bij deze uitvoering is uiteraard wel dat dit de meest luxe variant is waar werkelijk alles op en aan zit. Maar met name de mooie leren bekleding, het goed afgewerkte dashboard en het imo goed werkende R Link 2 systeem maken het echt een hele fijne auto om in te reizen.
Ten opzichte van mijn vorige Mégane (2012) heb ik wel het gevoel wat in te leveren op sportief rijgedrag. De auto ligt zeker nog wel strak op de weg, maar er zit een stuk minder gevoel in de besturing en ook het schakelen lijkt wat afstandelijker dan in de vorige auto. Voordeel is hierbij wel dat het koppelingspedaal niet meer zo absurd zwaar is waardoor de auto ook in druk verkeer fijner te besturen is zonder de volgende dag spierpijn te hebben
@[MAUS] nice man! Kan niet wachten tot ik de mijne binnen heb. Pano dak is wel nice, die heb ik dan weer niet 
Ik heb gekozen om HUD en ACC te nemen, heb je die twee opties er ook op zitten?
Nee ik vond juist vanuit de proefritten de HUD niet zo heel fijn en ACC vind ik persoonlijk op een handbak niet zo heel veel toevoegen. Panodak vond ik dan weer wel heel fijn en bijkomend voordeel dat deze maar 2 euro extra kostte waardoor de auto ruim binnen budget bleef (krijg zelfs nog een paar euro terug op de verplichte eigen bijdrage).miicker schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:10:
@[MAUS] nice man! Kan niet wachten tot ik de mijne binnen heb. Pano dak is wel nice, die heb ik dan weer niet
Maar opties blijven natuurlijk altijd een beetje persoonlijk, verder ga je absoluut geen spijt krijgen van de Serie Signature denk ik, het is echt een erg fijne auto.
[ Voor 11% gewijzigd door [MAUS] op 14-11-2017 16:15 ]
Voor €2 per maand extra had ik het pano dak ook genomen, bij mij kwam het echter neer op +- 10 per maand extra, dat was het me niet waard. ACC wilde ik juist per se hebben. Ik heb haast iedere dag dat ik niet CC kan rijden omdat ik telkens tussen de 100 - 130 in een treintje rij, lijkt me ideaal met ACC.[MAUS] schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:12:
[...]
Nee ik vond juist vanuit de proefritten de HUD niet zo heel fijn en ACC vind ik persoonlijk op een handbak niet zo heel veel toevoegen. Panodak vond ik dan weer wel heel fijn en bijkomend voordeel dat deze maar 2 euro extra kostte waardoor de auto ruim binnen budget bleef (krijg zelfs nog een paar euro terug op de verplichte eigen bijdrage).
Maar opties blijven natuurlijk altijd een beetje persoonlijk, verder ga je absoluut geen spijt krijgen van de Serie Signature denk ik, het is echt een erg fijne auto.
Volledig mee eens! Mijn Megane uit 2012 had ook een loei zware koppeling en als je kijkt naar mijn nieuwe is veel fijner. Maar ook de gebruikte materialen, afwerking en degelijkheid voelt in de nieuwe stukken beter aan. Ook het Rlink systeem werkt fijn en al met al tevreden.[MAUS] schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:14:
Hierbij ook nog een paar foto's van mijn nieuwe Megane (Serie Signature):
[afbeelding]
[afbeelding]
Ten opzichte van mijn vorige Mégane (2012) heb ik wel het gevoel wat in te leveren op sportief rijgedrag. De auto ligt zeker nog wel strak op de weg, maar er zit een stuk minder gevoel in de besturing en ook het schakelen lijkt wat afstandelijker dan in de vorige auto. Voordeel is hierbij wel dat het koppelingspedaal niet meer zo absurd zwaar is waardoor de auto ook in druk verkeer fijner te besturen is zonder de volgende dag spierpijn te hebben.
Ik gebruik ook eigenlijk nooit de CC, bij mij staat de limiter altijd aan. Vind ik zelf veel soepeler rijden dan de CC er telkens op en afhalen. Vandaar ook dat ik ACC niet per se hoefde, ik heb me nooit echt geergerd aan de liimiter.miicker schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:38:
[...]
Voor €2 per maand extra had ik het pano dak ook genomen, bij mij kwam het echter neer op +- 10 per maand extra, dat was het me niet waard. ACC wilde ik juist per se hebben. Ik heb haast iedere dag dat ik niet CC kan rijden omdat ik telkens tussen de 100 - 130 in een treintje rij, lijkt me ideaal met ACC.
Meld me even hier, ben op zoek naar een autootje, budget 5000-6000 euro en liefst vrij goedkoop qua wegenbelasting en verzekering. Ik heb ook gekeken naar de Peugeot 107/Citroen C1/etc maar daar zit geen cruise control op, en toen kwam ik bij de Twingo II uit. Ik zag in de openingspost een aantal Twingo's staan, zijn er mensen die hun ervaringen willen delen? Zijn er dingen waar ik specifiek op moet letten bij aanschaf? Ik las op forums iets over vocht aan de passagierszijde en roest achter, nog andere zaken? Alle tips zijn welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 16-11-2017 09:54 ]
@Frieda Twingo II kent geen roest, Twingo I had wel wat aandachtspunten m.b.t. roest (subframe). Twingo II met roest duid op een slecht herstelde schade. Twingo II heb je inderdaad wat meer mogelijkheden m.b.t. luxe (waaronder de cruise control). Ze staan op het clio II platform, dat er om bekend staat een zeer goed platform te zijn. Ten tijde van de Twingo II volledig uit ontwikkeld dus geen kinderziektes en andere rariteiten. Wat wel een dingetje is van de Twingo II, de condensor van de airco is zeer gevoelig voor steen slag en kan snel lek gaan (dure reparatie). Sommige mensen hebben er geen last van, anderen kunnen elk jaar hun condensor vervangen. Oplossing is een extra laag gaas plaatsen in de gril.
In ander nieuws, gister op de valreep de nieuwe clio kunnen ophalen
(exact 15-11
).

Wat een auto, de voorganger was best goed maar een fase 2 GT line is toch van een hele andere orde. In alles merk je dat Renault aandacht heeft besteed om alles nog beter te laten aanvoelen (deuren sluiten echt als kluis deuren b.v.), interieur kun je zien dat de materialen gemaakt zijn om langer mooi te blijven (bij de fase 1 zag het er allemaal wel heel fancy uit maar ook enigzins gevoelig voor beschadigingen). Stoelen zijn fantastisch, zitten zeer goed. R-Link moet ik nog verder ontdekken maar werkt allemaal lekker vlot en intuïtief. De 110 met 6 bak is een lekkere combinatie met deze auto
Dan de LED verlichting, dat is echt opvallend hoe ontzettend veel licht dat geeft, op dim licht zie je al veel, met groot licht zie je echt absurd veel. Zal binnenkort nog wel wat meer ervaringen delen, eerst kilometers maken
Hier kan ik in elk geval wel aan wennen
In ander nieuws, gister op de valreep de nieuwe clio kunnen ophalen
Wat een auto, de voorganger was best goed maar een fase 2 GT line is toch van een hele andere orde. In alles merk je dat Renault aandacht heeft besteed om alles nog beter te laten aanvoelen (deuren sluiten echt als kluis deuren b.v.), interieur kun je zien dat de materialen gemaakt zijn om langer mooi te blijven (bij de fase 1 zag het er allemaal wel heel fancy uit maar ook enigzins gevoelig voor beschadigingen). Stoelen zijn fantastisch, zitten zeer goed. R-Link moet ik nog verder ontdekken maar werkt allemaal lekker vlot en intuïtief. De 110 met 6 bak is een lekkere combinatie met deze auto
Dankjewel voor de tips @melcon, super! Onhandig dat de condensor zich daar bevindt, maar ook weer redelijk makkelijk op te lossen dus, mooi
Nu even wat dealers af om re kijken wat er staat en veel proefritjes maken! Heb vroeger in een lease Clio II phase 2 gereden, ben benieuwd of het herkenbaar rijdt!
En gefeliciteerd met je nieuwe GT, prachtig!
En gefeliciteerd met je nieuwe GT, prachtig!
Thanks, echt een fijne machine
Naja... op zich zit de condensor daar bij elke auto alleen de gril in de voorbumper is eigenlijk te open bij de twingo 2 (staat leuk en stoer kwa design natuurlijk) waardoor steentjes de condensor kunnen bereiken. Zal zeker vergelijkbaar rijden met een clio 2 phase 2 maar wel een slag volwassener
succes met de zoektocht! en zeker veel proefritjes maken, goed voor het vergelijken onderling, dan heb je een idee welke in goede staat zijn en welke in minder goede.
Motorisch is de keuze wel wat beperkter t.o.v. wat je in de clio kon krijgen. De 1.2 16v 75 is een acceptabele instapper (geen strepen trekker maar prima). Gezien je voorkeur voor cruise control rij je mogelijk wat meer snelweg km's? Dan is de 1.2 Tce een veel betere optie, rijdt erg lekker door veel koppel bij weinig toeren.
Naja... op zich zit de condensor daar bij elke auto alleen de gril in de voorbumper is eigenlijk te open bij de twingo 2 (staat leuk en stoer kwa design natuurlijk) waardoor steentjes de condensor kunnen bereiken. Zal zeker vergelijkbaar rijden met een clio 2 phase 2 maar wel een slag volwassener
Motorisch is de keuze wel wat beperkter t.o.v. wat je in de clio kon krijgen. De 1.2 16v 75 is een acceptabele instapper (geen strepen trekker maar prima). Gezien je voorkeur voor cruise control rij je mogelijk wat meer snelweg km's? Dan is de 1.2 Tce een veel betere optie, rijdt erg lekker door veel koppel bij weinig toeren.
[ Voor 25% gewijzigd door melcon op 16-11-2017 11:04 ]
Ja ik rij 50/50 snelweg en stad. En meer snelheid is altijd beter!melcon schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:02:
Thanks, echt een fijne machine![]()
Naja... op zich zit de condensor daar bij elke auto alleen de gril in de voorbumper is eigenlijk te open bij de twingo 2 (staat leuk en stoer kwa design natuurlijk) waardoor steentjes de condensor kunnen bereiken. Zal zeker vergelijkbaar rijden met een clio 2 phase 2 maar wel een slag volwassenersucces met de zoektocht! en zeker veel proefritjes maken, goed voor het vergelijken onderling, dan heb je een idee welke in goede staat zijn en welke in minder goede.
@Frieda Dat zijn inderdaad de GT modellen, mijn moeder rijdt er ééntje, mijn zus heeft een 1.2 16v gereden (rijdt nu een clio 3 GT). Dus ik kan uit ervaring vertellen dat de GT fijner is, zeker als je wat meer km's maakt. Betere stoelen, meer geluidsisolatie en veel beter onderstel. Niet dat je je met de 1.2 niet prima zou kunnen redden hoor, dat zeker wel. Maar de GT is het prijs verschil meer dan waard
.

Dit topic is gesloten.