Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 48 Laatste
Acties:
  • 239.021 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-05 13:45
anessie schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:19:
Ik weet niet meer goed hoe ik dat opgelost heb maar staat de waarschuwing voor risicozone ook niet op?
Als je snelheidswaarschuwing uitzet gaat risicozone ook automatisch uit.
DennusB schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

In je instellingen bij de navigatie kan je per ding (snelheid, borden etc) geluiden instellen!
Thanks!

[ Voor 28% gewijzigd door Spacejockey op 20-10-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:58

Martinspire

Awesomeness

Knul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:34:
Hoever kan ik nog ongeveer rijden als een Clio 3 een actieradius van -- aangeeft? M'n vriendin is gisteren naar mij gereden met een nogal lege tank en nu ben ik benieuwd of ik 't tankstation op 3km afstand haal :P
Dat hing bij mijn Clio 4 ergens tussen de 70 en 120km. Geen idee waar het verschil hem in zat.

Nu met de Mégane 4 gebeurt het me ook rond die afstand. Al heb ik hem volgens mij nog geen enkele keer echt leeg gereden.

Misschien wat offtopic, maar wat hebben jullie aan liters getankt bij een Mégane 4 Benzine? Hoe ver kunnen jullie rijden als ie aangeeft dat brandstof laag is? (al zal het bij mijn GT wel wat minder ver zijn O-) )

Ook snap ik nog steeds niet waarom het dag/nacht wordt ingesteld aan de hand van de stand van de verlichting. Als ik overdag met verlichting wil rijden (naast dagrijverlichting) bv nu met die bewolking en regen, dan gaat mn navigatie e.d. dus in nachtmodus. Hoe verzin je het. En dat terwijl ie wel gewoon een licht-sensor heeft om automatisch te wisselen 8)7 Zelfde gebeurt bij het inrijden van een tunnel of bij een viaduct. Laat lekker helderheid staan en doe de rest wisselen (of als nacht helderheid boven X staat, niks doen oid).

Wel jammer, want dan gaat de helderheid ook omlaag, maar ik heb het idee dat met verlichting aan, mensen me sneller zien op de linkerbaan en dus eerder oprotten naar rechts >:)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:32
Martinspire schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:20:
[...]

Dat hing bij mijn Clio 4 ergens tussen de 70 en 120km. Geen idee waar het verschil hem in zat.

Nu met de Mégane 4 gebeurt het me ook rond die afstand. Al heb ik hem volgens mij nog geen enkele keer echt leeg gereden.

Misschien wat offtopic, maar wat hebben jullie aan liters getankt bij een Mégane 4 Benzine? Hoe ver kunnen jullie rijden als ie aangeeft dat brandstof laag is? (al zal het bij mijn GT wel wat minder ver zijn O-) )

Ook snap ik nog steeds niet waarom het dag/nacht wordt ingesteld aan de hand van de stand van de verlichting. Als ik overdag met verlichting wil rijden (naast dagrijverlichting) bv nu met die bewolking en regen, dan gaat mn navigatie e.d. dus in nachtmodus. Hoe verzin je het. En dat terwijl ie wel gewoon een licht-sensor heeft om automatisch te wisselen 8)7 Zelfde gebeurt bij het inrijden van een tunnel of bij een viaduct. Laat lekker helderheid staan en doe de rest wisselen (of als nacht helderheid boven X staat, niks doen oid).

Wel jammer, want dan gaat de helderheid ook omlaag, maar ik heb het idee dat met verlichting aan, mensen me sneller zien op de linkerbaan en dus eerder oprotten naar rechts >:)
Gisteren voor het eerst wezen tanken met mijn Megane IV Bose Eco2, na ongeveer 40 km doorgereden (vooral snelweg, 100-130 km/h, op "sport") te zijn toen het lampje aanging. In totaal heb ik er ongeveer 42 liter diesel ingegooid. Volgens specs had er dus nog ongeveer 5 liter extra bij gepast en had ik dus, na die 40 km, nog wel een km of 100 kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MrMaxedTank schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:34:
[...]

Gisteren voor het eerst wezen tanken met mijn Megane IV Bose Eco2, na ongeveer 40 km doorgereden (vooral snelweg, 100-130 km/h, op "sport") te zijn toen het lampje aanging. In totaal heb ik er ongeveer 42 liter diesel ingegooid. Volgens specs had er dus nog ongeveer 5 liter extra bij gepast en had ik dus, na die 40 km, nog wel een km of 100 kunnen gaan.
Mja maar ik vraag me af of ie hem al niet eerder uitzet om de motor te sparen. Ik tank ook vaak 43 liter oid, wetende dat het nog verder kon, maar ik heb met mijn Clio eens gehad dat ie ongeveer dus op die 100 kilometer zat na de __ op dashboard en toen heb ik even een jerrycan brandstof gehaald omdat ie niet wilde starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Knul schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:34:
Hoever kan ik nog ongeveer rijden als een Clio 3 een actieradius van -- aangeeft? M'n vriendin is gisteren naar mij gereden met een nogal lege tank en nu ben ik benieuwd of ik 't tankstation op 3km afstand haal :P
Het is eigenlijk gewoon te debiel voor woorden dat je van ~80km ineens op --- uit komt. Typisch Frans, onbegrijpelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bij mijn Talisman springt hij zelfs van 100-110 km direct op ---- :)

Als hij op ---- springt kan ik er nog probleemloos zo'n 70-80 km mee rijden. Misschien nog wel meer dan dat, maar dat durf ik dan weer niet aan :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:32
Martinspire schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:44:
[...]

Mja maar ik vraag me af of ie hem al niet eerder uitzet om de motor te sparen. Ik tank ook vaak 43 liter oid, wetende dat het nog verder kon, maar ik heb met mijn Clio eens gehad dat ie ongeveer dus op die 100 kilometer zat na de __ op dashboard en toen heb ik even een jerrycan brandstof gehaald omdat ie niet wilde starten...
Ik denk dat ze bang zijn dat je net te ver doorgaat en vervolgens Renault verantwoordelijk houdt voor het feit dat die indicatie niet 100% nauwkeurig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MrMaxedTank schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:41:
[...]

Ik denk dat ze bang zijn dat je net te ver doorgaat en vervolgens Renault verantwoordelijk houdt voor het feit dat die indicatie niet 100% nauwkeurig is.
Renault is toch geen merk wat massaal auto's in de US levert? Ik ken geen enkel ander merk dat zo'n gekke manier van actieradius berekenen hanteert, elk ander merk gaat gewoon naar 0 toe vanaf ~100 met stappen van 5/10 of per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

MrMaxedTank schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:34:
[...]

Toevallig gisteren echt op dampen gereden ook in een Megane IV bose. Tankte 46,3 liter. :P

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:43:
[...]

Renault is toch geen merk wat massaal auto's in de US levert? Ik ken geen enkel ander merk dat zo'n gekke manier van actieradius berekenen hanteert, elk ander merk gaat gewoon naar 0 toe vanaf ~100 met stappen van 5/10 of per km.
Volgens mij is de VS niet de enige waar men problemen krijgt met de klanten. En er zijn wel meer merken die beginnen te mekkeren dat de tank bijna leeg is, terwijl er nog meer dan 10 liter in zit. Of dat de wijzer helemaal op de grond kan zitten, maar je toch nog door kunt.

Dat die indicatie niet helemaal correct is, is jammer, maar het geeft je nog altijd een voldoende beeld of je langere ritten kunt doen of niet. Korte ritten is dan ook niet echt relevant voor een dergelijke indicatie imo. "Kan ik nog op en neer naar Friesland of niet", ipv "Kan ik nog naar de bakker om de hoek".

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54
J0YR1D3R schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 20:34:
[...]

Het is eigenlijk gewoon te debiel voor woorden dat je van ~80km ineens op --- uit komt. Typisch Frans, onbegrijpelijk ook.
Dit is al zo sinds de serie modellen die is geïntroduceerd in 2001, dus zal ook wel zo blijven totdat ze overstappen op een andere methode en/of andere leverancier.
Mij maakt het trouwens niks uit, maar dat is omdat ik tank bij 1/4 tank. Op die manier kan ik in ieder geval altijd de dichtstbijzijnde ziekenhuizen halen. En ja, daar moet je met een verbruik van 1:6 in de stad wel even rekening mee houden :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PauseBreak schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:08:
[...]

Dit is al zo sinds de serie modellen die is geïntroduceerd in 2001, dus zal ook wel zo blijven totdat ze overstappen op een andere methode en/of andere leverancier.
Mij maakt het trouwens niks uit, maar dat is omdat ik tank bij 1/4 tank. Op die manier kan ik in ieder geval altijd de dichtstbijzijnde ziekenhuizen halen. En ja, daar moet je met een verbruik van 1:6 in de stad wel even rekening mee houden :+
Mja mij maakt het ook weinig uit omdat ik altijd vroeg tank, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver het kan. Voor het geval je het een keer nodig hebt. Is er al uberhaupt iemand die 47 liter getankt heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 21-10-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

47 liter is mij nog nooit gelukt. Heb het ff nagekeken in mijn tankpas-tool, hoogste hoeveelheid die ik gehaald heb is 44.56 liter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
Martinspire schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

Mja mij maakt het ook weinig uit omdat ik altijd vroeg tank, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver het kan. Voor het geval je het een keer nodig hebt. Is er al uberhaupt iemand die 47 liter getankt heeft?
Ik tank altijd zo rond de 70 liter :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:05
Het tankstation is gehaald! Er ging 48,5 liter in, volgens Autoweek zit er een tank in van 55 liter. Had dus nog met gemak 75km kunnen afleggen :P

Overigens rijdt ie nu 1:14.2, wat ik best netjes vindt gezien de rijstijl van m'n vriendin. Leuk autootje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 16:25
Voor de mensen die Android Auto gebruiken in combinatie met R-Link is dit misschien nog een leuke tip voor een gedetailleerder en/of groter scherm.

1) Open Android Auto
2) Go to About
3) Tap the "About Android Auto" header 10 times, you will see a toast message saying "You are now a developer"
4) From the 3 dotted menu on the top right select developer options
5) Scroll down and enable 720p
6) Close Android Auto
7) Connect the phone to the car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Retep2124 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:25:
Voor de mensen die Android Auto gebruiken in combinatie met R-Link is dit misschien nog een leuke tip voor een gedetailleerder en/of groter scherm.

1) Open Android Auto
2) Go to About
3) Tap the "About Android Auto" header 10 times, you will see a toast message saying "You are now a developer"
6) Close Android Auto
Is AndroidAuto nou ook iets wat te activeren is op de 2.x software versie? Daar is toch geen speciale hardware voor nodig (i.t.t. iOS)?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 16:25
Durf ik niet te zeggen..
DennusB schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:53:
[...]

Is AndroidAuto nou ook iets wat te activeren is op de 2.x software versie? Daar is toch geen speciale hardware voor nodig (i.t.t. iOS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:23
DennusB schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:53:
[...]

Is AndroidAuto nou ook iets wat te activeren is op de 2.x software versie?
Nee.

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 24-10-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-05 15:39
Voor de R-Link 2.2.18 gebruikers: Map update 2016.12 staat klaar in de rlink store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Retep2124 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:25:

1) Open Android Auto
2) Go to About
6) Close Android Auto
Wat doet dat dan precies? Geen portrait modus zeker? Eventueel een foto ervan? (anders kijk ik in mn pauze nog wel even haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
@Martinspire maakt het iets groter, maar niet beeldvullend helaas. Het is wel een stuk beter dan de standaard weergave, wat lijkt op een landscape view in een portrait view gepropt.

Zie deze thread voor iets meer uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Werkt Android Auto en Apple Car Play in R-Link 2 eigenlijk draadloos, of alleen bekabeld?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@miicker zover ik weet alleen bekabeld, en dat is in iedere auto zo. Volgens mij kan he tnergens draadloos gebruikt worden en is dit gewoon zo ontworpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 16:19:
@miicker zover ik weet alleen bekabeld, en dat is in iedere auto zo. Volgens mij kan he tnergens draadloos gebruikt worden en is dit gewoon zo ontworpen.
Voorlopig dan. Ik zie best dat ze straks met Bluetooth 6 (of misschien 5) al wel iets gaan veranderen, want het blijft bij iedereen een nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wireless CarPlay bestaat bestaat al wel en werkt zo te zien (deels) via Wi-Fi. Ben bang dat dit niet via een update naar bestaande auto's komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:56
Vind via de kabel eigenlijk wel prima, zeker als je bijv. navigatie aan hebt staan heeft dat toch direct een grote invloed op je accu (van je telefoon uiteraard :+ ) die dan toch echt sneller leeg loopt als dat die gewoon in je broekzak zit en niets doet. Blijft de accu mooi vol :) Moet wel eerlijk bekennen dat ik Android Auto nog niet gebruikt heb, dus niet gebaseerd op praktijk ervaring met Android Auto ;) Het berekenen gebeurd in elk geval op het toestel zelf, het scheelt alleen screen-on time v.w.b. accu verbruik.

[ Voor 29% gewijzigd door melcon op 25-10-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

melcon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:51:
Vind via de kabel eigenlijk wel prima, zeker als je bijv. navigatie aan hebt staan heeft dat toch direct een grote invloed op je accu (van je telefoon uiteraard :+ ) die dan toch echt sneller leeg loopt als dat die gewoon in je broekzak zit en niets doet. Blijft de accu mooi vol :) Moet wel eerlijk bekennen dat ik Android Auto nog niet gebruikt heb, dus niet gebaseerd op praktijk ervaring met Android Auto ;) Het berekenen gebeurd in elk geval op het toestel zelf, het scheelt alleen screen-on time v.w.b. accu verbruik.
Mijn probleem hiermee is dat de laadsnelheid van de USB lager is dan via de aanstekeraansluiting. Ik kon mijn Lumia 950 destijds binnen een half uur opladen (was USB C en USB 3), via de normale USB-aansluiting was dat veel minder. Dus zonder daar een upgrade te krijgen, ga ik er qua laadsnelheid op achteruit. Bovendien kun je veel houders uitrusten met een laadaansluiting, dan heb je die draad misschien niet nodig voor AA maar wel voor opladen.

De 720p upgrade is al wel handig, maar ik wacht nog steeds op full screen (of gedeeld met het OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59
Martinspire schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:53:
[...]

De 720p upgrade is al wel handig, maar ik wacht nog steeds op full screen (of gedeeld met het OS)
Ik was al benieuwd of gedeeld met het OS kon, aangezien je andere dingen (navi en radio of zo) in split screen kan doen, maar kon het niet vinden. Hier dus het antwoord :-(
Tis voor mij nog even wachten voor ik ermee te maken heb, levertijd van de Scenic is verwacht in januari (maand geleden besteld). Wachten is moeilijk als je ongeduldig bent :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hmm, ben veranderd van telefoontoestel (XZ1 Compact ipv. Z5 compact) maar nu toont de Clio (met R-Link (1) ) geen album/track informatie meer, alleen maar "onbekend/onbekend". Komt wellicht door een ander/nieuw bluetoothprotocol maar toch wel zonde dat zoiets niet meer functioneel is. Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Oekol

waka waka hey hey

Leoon. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:45:
Wat denken jullie hiervan:

Oude Renault twingo uit 2001/2002 ongeveer. Kreeg problemen met snelheidsteller (dus hoe hard je rijdt) welke gewoon ineens op 0 ging, daarbij werd het stuur ineens lichter of dan ging een icoontje branden en ging de stuurbekrachtiging er af. Na wat gegoogle bleek dat het haast wel de snelheidssensor moest zijn. Doe heeft met beide te maken en bekend probleem. Dus naar de garage gebracht en dat laten vervangen. Na 2 dagen kwamen de probleem terug en erger dan er voor. Nu blijft de snelheidsmeter op 0 staan. Voor het vervangen bij de garage kwam dat op een gegeven moment wel terug of als je de auto uit en aan deed.

Wat kan dit zijn? Iemand ervaring mee?
Nou we zijn weer even verder. Sensor was uiteindelijk gratis gefixt daarna en het het probleem bleek weg. Nu vandaag APK, andere garage (dichtbijzijnde in het dorp). Accu brak, moet vervangen worden (hadden we verwacht en expliciet naar gevraagd), maar nu blijkt ook ineens het stuurhuis kapot zei de beste man.. De kosten zijn dan ineens rond de 300 euro, uiteraard niet op gerekend. Maar het is zo raar dat die andere garage dit niet gezien heeft toch? En hoe kun je dit zelf constateren? Ons is niks opgevallen, afgezien de quote hierboven maar dat is opgelost door de sensor..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-05 11:57
Wie oh wie kan mij helpen?
Ik heb een Renault scenic II uit 2003.
En sinds een paar weken kan ik de elektrische ramen voor niet bedienen als ik het kinderslot aan heb staan.

paar weken er voor werkte het kinderslot gewoon alleen netjes op de achterportieren.
Dus zowel deur op slot als raam bediening achter werd uitgeschakeld
Maar nu schakelt hij alle ramen gewoon uit.

Ik hoop (en denk ) dat het een aantal keren in specifieke volgorde bepaalde knoppen moet bedienen om dit weer normaal te krijgen.
Helaas heb ik er alleen nog niks in de boekjes of online er over kunnen vinden.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verwacht niet dat het in de elektronica zelf iets kapot zou zijn aangezien alles wel werkt wanneer ik het kinderslot uit heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
`@Leoon. Het complete stuurhuis? Waar baseren ze dit op dan, wat geven ze aan dat er defect zou zijn aan het stuurhuis? Zo lang er nergens speling op zit (tandkrans) en - indien aanwezig - de hydraulische bekrachtiging niet lekt zal die daar niet op afgekeurd worden. Sowieso gaan stuurhuizen zelden kapot, bij een twingo heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord. Soms piepen ze wel eens bij minieme stuuruitslagen maar daarvoor kun je de tanden wat invetten dan is het weer goed.

@gasemans Dat duid op een massa probleem, vaak gerelateerd aan vocht in de stekker. Als je handig genoeg bent kun je de deurpanelen verwijderen, stekkers inspuiten met vocht verdrijver en massa punten controleren. Controleer ook alle afvoer kanalen onderin de deur, vocht komt er in omdat er water in de deur blijft staan, meestal door verstopte afvoerkanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Als het een vocht probleem zou zijn zou je dan niet verwachten dat ALLE ramen het niet doen?
Ondanks het kinderslot?

Maar zal zeker even alle afvoerkanalen nakijken en het deurpaneel eens verwijderen.
Zou zeker een vocht probleem kunnen zijn.
Heb laatste weken wel meer condens in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Alle ramen lopen langs de schakelaars in de bestuurders deur, zitten in dezelfde stekker als je kinderslot, als daar vocht in zit dan kun je dit soort rare fratsen krijgen. De hoeveelheid condens is inderdaad ook een goede indicator. Meestal zorgt het vocht voor ongewenst contact met de massa en massa problemen geven altijd de meest vage symptomen. Dan is logisch redeneren er meestal niet meer bij (of althans wat logisch lijkt). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
Ah dat maakt het een stuk duidelijker.
Dank. Binnenkort maar even het paneel er afhalen en eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:39

Oekol

waka waka hey hey

melcon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:56:
`@Leoon. Het complete stuurhuis? Waar baseren ze dit op dan, wat geven ze aan dat er defect zou zijn aan het stuurhuis? Zo lang er nergens speling op zit (tandkrans) en - indien aanwezig - de hydraulische bekrachtiging niet lekt zal die daar niet op afgekeurd worden. Sowieso gaan stuurhuizen zelden kapot, bij een twingo heb ik er eigenlijk nog nooit van gehoord. Soms piepen ze wel eens bij minieme stuuruitslagen maar daarvoor kun je de tanden wat invetten dan is het weer goed.
Heb het gisteren even nagevraagd, want vriendin is niet altijd even duidelijk. Ze zegt gewoon als ze die vent aan de telefoon heeft dat ze globaal maar wat luistert, want ze snapt het toch niet _O-

Het bleek dus om een rubber te gaan. Heel stuurhuis is ook stuk duurder wat ik al gegoogled had, dat komt zeker op 700 euro uit. Wat een geld voor een autootje wat nog geen 400 euro waard is.. Elke keer als er weer x aantal honder euro tegenaangegooid wordt zeggen we dat het de laatste keer is..

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Heeft ze in elk geval zelf kennis :P ja dat is het met oude auto's he, ze zijn afgeschreven dus elke euro die je er in stopt staat niet in verhouding. Maar goed, zo lang het lekker rijdt en je verder tevreden over de auto bent waarom niet? Ergens is het zonde dat auto's boven de 2 ton snel weg gedaan worden terwijl ze met goed onderhoud nog heel lang mee kunnen (af en toe een beetje duurzaam bezig zijn is niet verkeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-04 09:05
DennusB schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:57:
[...]

Mijn GT-line heeft wel verwarmde spiegels!
Even een update, op het moment dat ik eerdere vraag stelde waren ze een woning aan het schoonspuiten, waardoor plaatselijk een hoge luchtvochtigheid was en mijn spiegels waren beslagen.
Vandaag waren mijn spiegels weer beslagen en waren ze wel een stuk sneller ontwassemd dan die eerdere keer, denk dat ze toen zo nat waren dat het extreem lang duurde.

Daarnaast vind ik het wel lang duren voordat ze ontwassemd zijn, waar mijn Astra de spiegels aan het eind van de straat al (bijna) vrij zijn duurt het bij m'n Megane zo'n 1000m eer dat ik wat kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gister even gekeken met de 720p developer optie van Android Auto en het lijkt erop dat het beeld dan vierkant is met hoogte en breedte (van het scherm) gelijk aan elkaar. Nog niet de volle schermgrootte, maar al wel een heel stuk bruikbaarder. Vooral op navigatie zie je veel meer (net als dat je bij de navigatie van de auto zelf meer ziet vanwege de hoogte).

Kortom, die setting laten we staan want het bevalt een stuk beter. Maar alsnog vind ik AA te beperkt om goed te gebruiken. Alleen al dat je nergens notificaties kunt zien of laten voorlezen blijft jammer. En omdat je telefoon zelf gelocked is, kun je ook daar niks zoeken zelfs als je stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:10
EdVe schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:41:
Voor de R-Link 2.2.18 gebruikers: Map update 2016.12 staat klaar in de rlink store.
Ik krijg de melding: Licentiefout. En dan stopt de installatie. Hebben hier meer mensen ervaring mee?

Gewoon nog een keer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 11:43:
Kortom, die setting laten we staan want het bevalt een stuk beter. Maar alsnog vind ik AA te beperkt om goed te gebruiken. Alleen al dat je nergens notificaties kunt zien of laten voorlezen blijft jammer. En omdat je telefoon zelf gelocked is, kun je ook daar niks zoeken zelfs als je stil staat.
Het hangt er van af welke apps compatible zijn met AA of je de notifications binnen krijgt. Appjes en SMS'jes krijg ik gewoon binnen, kan ik laten voorlezen en beantwoorden met spraak (werkt niet altijd perfect, die speech-to-text, maar goed).
Ik gebruik AA gewoon graag omdat ik dan Google Maps kan gebruiken :)
6pack15 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:00:
[...]

Ik krijg de melding: Licentiefout. En dan stopt de installatie. Hebben hier meer mensen ervaring mee?

Gewoon nog een keer doen?
Ik had ook een kaartupdate viir RLink2, maar geen licentiefout gehad.
Wel een melding "Voice not supported, check log" in een mooie Android pop-up, maar daarna ging die gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wat blijven t ook een stelletje sukkels. Auto moest vandaag voor zn beurt, gevraagd of ze R-link ff wilde updaten. Ga ik hem halen... “ja we moeten die update eerst aanvragen bij Renault Nederland, over 6 weken weten we meer”... wtf zeg. Leeft Renault nederland nog in 1990 of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meike29
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-06-2020
Goedeavond iedereen.

Iemand bekend met de standaard cruise control van een Renault Kangoo?
Bedrijf waarvoor ik werk heeft een nieuwe Kangoo in de vloot opgenomen, maar nu blijkt de module voor de cruisecontrol niet aangesloten te zijn. Het zit er wel op, maar het werkt niet en op de lange afstand is dat erg frusterend..

Iemand een idee hoe dit aangesloten is? Ik heb bij de zekeringkast volgens mij 3 losse stekkers hangen, 1 bruine en twee witte als ik het mij goed herinner. Elk advies is welkom. Actie ga ik pas ondernemen bij goedkeuring van mijn planning en bij 100% zekerheid welke stekker ik moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Het hangt er van af welke apps compatible zijn met AA of je de notifications binnen krijgt. Appjes en SMS'jes krijg ik gewoon binnen, kan ik laten voorlezen en beantwoorden met spraak (werkt niet altijd perfect, die speech-to-text, maar goed).
Ik gebruik AA gewoon graag omdat ik dan Google Maps kan gebruiken :)
Google maps is inderdaad fijn. Zo makkelijk om een bedrijfsnaam of contact te gebruiken om naar te navigeren ipv straat plus woonplaats. Maar notificaties kun je alleen beluisteren direct als ze binnenkomen volgens mij. Als ik een whatsappje krijg maar niet meteen reageer (bv omdat ik bij een stoplicht vooraan sta), dan kan ik hem niet meer luisteren. Erg muf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6pack15
DennusB schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 18:55:
Wat blijven t ook een stelletje sukkels. Auto moest vandaag voor zn beurt, gevraagd of ze R-link ff wilde updaten. Ga ik hem halen... “ja we moeten die update eerst aanvragen bij Renault Nederland, over 6 weken weten we meer”... wtf zeg. Leeft Renault nederland nog in 1990 of zo?
Even nieuwschierig, maar over wat voor een update heb je het dan? 6 weken is niet best, alhoewel die kaart updates er soms ook zo lang over doen om te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
6pack15 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Even nieuwschierig, maar over wat voor een update heb je het dan? 6 weken is niet best, alhoewel die kaart updates er soms ook zo lang over doen om te downloaden..
Gewoon software update voor R-Link. Zonder die update kan ik juist de nieuwe kaarten niet installeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
DennusB schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:31:
[...]

Gewoon software update voor R-Link. Zonder die update kan ik juist de nieuwe kaarten niet installeren |:(
Naar 2.2.18? Die van mij zat daar binnen 30 minuutjes op bij de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
6pack15 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Naar 2.2.18? Die van mij zat daar binnen 30 minuutjes op bij de garage.
Als ze de update hebben wel ja, ze moeten het per VIN nummer aanvragen bij Renault |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
DennusB schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Als ze de update hebben wel ja, ze moeten het per VIN nummer aanvragen bij Renault |:(
Oh, ik heb letterlijk maandag gebeld voor die update, dinsdag neergezet, kon hem dinsdagmiddag weer ophalen met die voltooide update. Misschien was hij toevallig al aangevraagd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

6pack15 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Oh, ik heb letterlijk maandag gebeld voor die update, dinsdag neergezet, kon hem dinsdagmiddag weer ophalen met die voltooide update. Misschien was hij toevallig al aangevraagd ofzo
Hangt ervanaf welke versie je had. Als je 2.2.15.x had, kon je de upgrade zo laten uitvoeren.

Had je echter 2.2.17.x kon dat niet, en moet je je VIN eerst door Renault laten vrijgeven voor je hem kon laten upgraden door je dealer.

Mijn VIN (ik heb 2.2.17) is op 6 september bij Renault NL aangemeld. Nu is het 27 oktober, en Renault heeft hem nog steeds niet vrijgegeven. Kan nog een paar weken duren ook. Ik hoop dat ik dit jaar nog kan laten upgraden naar 2.2.18.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
6pack15 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:41:
[...]

Vaag. Normaal duurt t 6 weken werd mij verteld... de aanvraag ligt nu bij Renault Nederland.

Maar sowieso : Welke klapjosti heeft verzonnen dat ze voor ELKE LOSSE AUTO een update moeten goedkeuren? Wtf zeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6pack15
Ah, dat klopt ja. Ik zat op 2.2.15 voor de update.

Het is sowieso een rommeltje met al die updates en software. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon een simpel, duidelijk systeem hiervoor verzinnen. Het is in de kern allemaal Android, en zover ik heb begrepen is er voor Android Auto geen andere hardware vereist (CarPlay wel daarintegen)

Ze moeten echt een XDA topic hiervoor hebben ja, lijkt mij heerlijk. Even mn auto rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Maakt Renault die R-link zelf eigenlijk of moet dat via een extern bedrijf gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 21:40:
[...]

Google maps is inderdaad fijn. Zo makkelijk om een bedrijfsnaam of contact te gebruiken om naar te navigeren ipv straat plus woonplaats. Maar notificaties kun je alleen beluisteren direct als ze binnenkomen volgens mij. Als ik een whatsappje krijg maar niet meteen reageer (bv omdat ik bij een stoplicht vooraan sta), dan kan ik hem niet meer luisteren. Erg muf
Als je op het cirkeltje in het midden van de navigatiebalk onderin drukt kom je op een soort van dashboard/samenvatting weergave terecht waar met kaarten je navigatie, muziek etc wordt weergegeven. Hier staan bij mij ook altijd whatsappjes tussen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/S2_2rhAMNJ1lQ1IBA_JXxRfyBKRBWHy9kfOJ5nKys01UDI9WT_nFL0pP8bd2vVayHIow=h900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Martinspire schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:05:
Maakt Renault die R-link zelf eigenlijk of moet dat via een extern bedrijf gaan?
Hoe bedoel je? Rlink is een samenwerking tussen TomTom en Renault, waarbij ze gebruik maken van Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
6pack15 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:58:
Ah, dat klopt ja. Ik zat op 2.2.15 voor de update.

Het is sowieso een rommeltje met al die updates en software. Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon een simpel, duidelijk systeem hiervoor verzinnen. Het is in de kern allemaal Android, en zover ik heb begrepen is er voor Android Auto geen andere hardware vereist (CarPlay wel daarintegen)

Ze moeten echt een XDA topic hiervoor hebben ja, lijkt mij heerlijk. Even mn auto rooten
Zou echt super fijn zijn als R-Link 2 te rooten is ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

DennusB schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Zou echt super fijn zijn als R-Link 2 te rooten is ja...
R-link explorer heette dat dacht ik:
YouTube: R-Link Explorer

Edit:
R-link explorer
https://s4s.archive-host....man/RLinkExplorer_122.zip

[ Voor 16% gewijzigd door martinvdm op 27-10-2017 19:48 ]

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maar, wat kan je er mee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Editen tot zo technisch en creatief je bent. Auto symbool wijzigen, maar ook wel eens gelezen over flitspalen etc. Maar geen idee of dit met de rlink2 ook nog kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Martinspire schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:05:
In het geval van R-Link 2 wordt de hardware gemaakt door LG en worden alleen de kaarten nog geleverd door Tom Tom. In het geval van R-Link 1 werd de hardware ook door Tom Tom gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
Sinds anderhalve maand heb ik een Scenic Bose in bestelling staan (lease, in het geel O+ ), maar begin toch te twijfelen over de cruise control. Ik heb hem nu besteld met Cruising-pack (dit omvat Adaptieve snelheidsregelaar, Head-up display, Afstandsradar en Rijstrookwaarschuwing met lane keep assist), maar twijfel er nu over, omdat ik toch wat negatieve verhalen over het adaptieve gedeelte van de CC lees.
De andere onderdelen van het pack zijn eventueel ook los aan te vinken.

Ik las al wat eerdere observaties in dit topic, maar was benieuwd hoe men er over denkt nu er wat tijd overheen is gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:56

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb ermee proefgereden in de Talisman en vond het niet fijn werken. Veel te abrupt afremmen (continue lichtkermis achter de auto) en ik vind het te gek voor woorden dat hij maar functioneert in de range van 50 tot 150km/h, daarbuiten heb je niets, enkel een baksteen om op je gaspedaal te leggen als je 160km/h wilt 'cruisen'. :P :?

Ik heb het idee dat het beter is uitgewerkt bij andere merken.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wildhagen schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:31:
God zal me kraken zeg... die lui bij Renault zijn echt zo incompetent als de neten. Of ze hebben echt het grove schijt aan hun klanten.

Vandaag had ik een afspraak voor de upgrade van mijn R-Link 2 staan bij de dealer. Dealer had de VIN-code van de auto netjes aan Renault NL doorgegeven. Afspraak was een week of 4-5 geleden gemaakt, kort voor mijn vakantie.

Update was door Renault NL ook vrijgegeven voor mijn auto. Helaas hadden ze hem later weer geblokkeerd, waardoor de upgrade dus weer niet kon gebeuren.

Heb Renault NL gebeld waarom hij weer geblokkeerd was. "Ja meneer, ik denk dat dat een foutje is geweest, want ik zie geen reden".... nee, lekker dan.

En denk je dat ze hem ff konden vrijgeven zodat die alsnog geinstalleerd kon worden? Welnee, natuurlijk niet, dat zou veel te klantvriendelijk zijn.

Ze kunnen hem pas weer vrijgeven voor de volgende batch van updates. En dat kan tot 6-8 weken duren nog...

En Renault onderhand kennende zal die 6-8 weken wel weer 12-16 weken gaan worden. En dan maar hopen dat ze hem niet wéér "per ongeluk" blokkeren :X

Dit wordt echt mijn laatste Renault op deze manier. Bekijk het maar met je merk, als je mijn klandizie niet hoeft, hoef ik jullie autos in de toekomst ook niet meer :r
Even een update, want het wordt nog leuker.

Had nog steeds niks gehoord, dus net maar eens Renault NL Klantenservide gebeld.

Blijken ze mijn auto opeens niet in het systeem te kunnen vinden.... rara.... hij was toch echt aangemeld door de dealer.

Net maar weer eens aangemeld dus, dit keer direct bij Renault NL. Ze zouden hem naar Frankrijk sturen, en dan heb ik voor eind november de update.

Zeggen ze. Maar wat Renault zegt geloof ik eigenlijk niet meer, ze liegen me net ff te vaak en wijzen me net ff te vaak met vingertjes naar elkaar.

Als ik eind november nog niks gehoord heb wordt het misschien eens tijd om mijn rechtsbijstandsverzekering eens in te schakelen oid. Misschien zijn ze daar wat gevoeliger voor allemaal.

In ieder geval geldt dat dit mijn eerste Renault is, en per direct ook mijn laatste. Ik moet dit merk in de toekomst niet meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Rechtsbijstand voor een update van je infotainment software?
Ik denk dat rechtsbijstand weinig kan doen tegen slechte communicatie in een bedrijf.
Dat, plus waarom zouden ze je helpen met een software update? Is dat iets waar je legaal recht op hebt?
Wat voor update betreft het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:37:
Ik denk dat rechtsbijstand weinig kan doen tegen slechte communicatie in een bedrijf.
Dat, plus waarom zouden ze je helpen met een software update? Is dat iets waar je legaal recht op hebt?
Op kaart updates heb ik recht ja volgens Renault, en dat werkt bij mij niet omdat ook ik een versie achterloop door dat gekut bij Renault..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:07

The Wizard

Moderator Mobile
fnoff schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:52:
Sinds anderhalve maand heb ik een Scenic Bose in bestelling staan (lease, in het geel O+ ), maar begin toch te twijfelen over de cruise control. Ik heb hem nu besteld met Cruising-pack (dit omvat Adaptieve snelheidsregelaar, Head-up display, Afstandsradar en Rijstrookwaarschuwing met lane keep assist), maar twijfel er nu over, omdat ik toch wat negatieve verhalen over het adaptieve gedeelte van de CC lees.
De andere onderdelen van het pack zijn eventueel ook los aan te vinken.

Ik las al wat eerdere observaties in dit topic, maar was benieuwd hoe men er over denkt nu er wat tijd overheen is gegaan :)
Ik rij 95% v/d tijd op de ACC, helemaal niks mis mee. Het is een aanvulling, dus wanneer je een situatie voor je ziet die jij anders in (gaat) schatten dan de ACC, dan zet je hem uit om bijv. uit te rollen richting de file of de auto die van rechts invoegt op de linkerbaan.

Je moet niet gaan denken dat het een complete vervanger is, maar een geavanceerdere versie van de normale CC, als je dat beeld hebt, dan heb je veel plezier en gemak van het systeem. Alleen een proefrit is bij lange na niet genoeg om het systeem te leren kennen, dat duurt echt wel een geruime tijd (lees: maanden).

Het enige is dat hij helaas niet werkt onder de 40 (systeem werkt nog tot 40, inschakelen is pas mogelijk boven de 48) (en boven de 150, maar dat is totaal niet boeiend in NL), dat is een beperking van de gekozen hardware en is niet aan te passen. In principe zou het systeem vanaf 30 km/u moeten kunnen werken, als je de ACC uitzet zie je nl. de afstand tussen jou en de voorligger, en dat werkt vanaf 30 km/u. Maar er zal vast een veiligheidsmarge in zitten.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

striner schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:37:
Waarom zou ik er geen legaal recht op hebben? Ik betaal voor die (update-)services (3-jaars pakket), het lijkt me dat ik dan ook gewoon recht heb op updates. Waarom zou ik anders betalen voor iets wat Renault niet wenst (of kan) te leveren?

Dat is gewoon een wanprestatie en daar kan je rechtsbijstand echt wel mee helpen. Ik ren echt niet zomaar naar zo'n toko hoor, maar als Renault zoals nu het grove schijt aan zijn klanten heeft en hun verplichtingen neit willen nakomen, dan moet het maar zo. Ik betaal niet voor niets voor zo'n updatepakket.

Ik heb Renault inmiddels 5 maanden de tijd gegeven om die update te geven, maar al 5 maanden krijg ik niks, nada, noppes, behalve van het kastje naar de muur sturen. Op een gegeven moment is de maat vol, en moeten ze het maar voelen op de juridische wijze. Wellicht dat dat meer indruk maakt dan zelf contact met ze opnemen steeds. En eigenlijk is het nog meer dan 5 maanden, want deze update was oorspronkelijk voor november 2016 geplanned. Het is nu praktisch november 2017, en nog is hij niet beschikbaar voor mij...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Ik had een jaar kaartupdates, met die updateperikelen heb ik daar dus nooit iets aan gehad. Vraag ik aan mijn garage dat ze die zaak kunnen recht zetten door die tijd te verlengen of moet ik een klacht indienen bij renault be/nl zelf?

Update op vin is onderweg, ik verwacht daar komende maand wel wat over te horen.

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 30-10-2017 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Er komt weer leuk speelgoed aan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
@MisteRMeesteR en @The Wizard bedankt voor de reacties! Dat het bij andere merken beter is geïmplementeerd was me al wel duidelijk, maar het lijkt dus wel werkbaar. Mits je op de hoogte bent van de beperkingen. Ik laat het denk ik zitten en kijk hoe het gaat bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Laatst online: 22:14
Ruim 3 weken geleden heb ik mijn Megane Estate 1.5dCi 110 uit 2010 ingeruild voor een Coupé Bose edition 1.5 dCi uit 2012 (ook Ph1). Flink wat minder kilometers op de teller, wat extra opties en een veel leuker modelletje (inmiddels was het budget wat ruimer geworden).

Nu werd mij verteld door de Renault garage waar ik de auto gekocht heb, dat hij getuned zou zijn (iets waar ik zelf al over nadacht om dat te laten doen). Maar als ik het rijgedrag van mijn Coupé vergelijk met mijn Estate, merk ik best grote verschillen in het rijgedrag in het nadeel van de Coupé.

Waar ik in de Estate met gemak 50 in de 4e versnelling kon rijden en dan ook nog wel wat over had om rustig te kunnen optrekken, vraagt de Coupé daadwerkelijk om terug te schakelen bij 50 in z'n 4. Waar ik bij de Estate met 90 km/h in z'n 6 gemakkelijk weer optrok, moet ik nu echt terugschakelen naar 5 of soms zelfs 4 als het een beetje vals plat is.

Heeft er iemand ervaring met beide auto's? Er ligt hetzelfde motorblok in, dus ik zou niet dusdanig grote verschilen verwachten. Ik heb zelfs moeite om een Clio IV Estate bij te houden bij het stoplicht. Ik heb bijna het idee dat ze software erop hebben gezet voor de 90pk versie (mijn kentekenbewijs geeft keurig 81kW aan). Zitten er misschien verschillen in de bakverhoudingen? Zou het een slechte tuning zijn? Softwareupdate waardoor de tuning verloren is gegaan (en was de Estate stiekem dus wel al getuned)?

Ik kan overigens niet met zekerheid zeggen of de Estate wel of niet getuned was, omdat ik bij lange na niet de eerste eigenaar was.

Ik ben van plan om morgen de garage waar ik de auto gekocht heb even te gaan bellen, maar ik vind het wel fijn om me even voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd 8) De ontwikkeling van de 1.5 dci was in die jaren non-stop (zelfs tussen 3 maanden later kon je verschil merken). De 1.5 dci werdt in die jaren vooral onderin steeds sterker ontwikkeld, het 80% koppel gebied begon steeds lager en eindigde vrijwel op hetzelfde toerental of iets hoger.

Bakverhoudingen zijn met de jaren wel iets langer geworden (maar dat werdt gecompenseerd door verbeterd koppel over het gehele toerengebied, onder de streep dezelfde tussen acceleratie). Zo als je het omschrijft denk ik eerder dat je Estate wel getuned was en je coupe niet. Andere optie zo als je zelf aan geeft dat het een slechte tuning is (dit komt vaker voor dan je denkt) waarbij de eigenschappen v/d motor dus minder geworden zijn (mogelijk zelfs continu in beschermings programma).

Dat je moeite hebt met een 90 pk clio 4 klopt, die hebben in de praktijk 85-90 pk aan de wielen (omgerekend +/- 95-100 kroeg pk's). En die zijn daarbij een flink stuk lichter, dus effectief 10 pk minder (de 110's hebben in de praktijk 100/105 aan de wielen, dus 112-117 kroeg pk's) met een flink lichter gewicht. Daar compenseert die 10-15 pk niet voor dus logisch dat je daar moeite mee hebt. Dat ga je pas merken ruim boven de 120 als vermogen echt belangrijker wordt als gewicht (vanwege luchtweerstand).

Kan zeker geen kwaad om er mee langs een goede tuner te gaan waarbij die op de bank gaat met een voor en na meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
melcon schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:59:
Gefeliciteerd 8) De ontwikkeling van de 1.5 dci was in die jaren non-stop (zelfs tussen 3 maanden later kon je verschil merken). De 1.5 dci werdt in die jaren vooral onderin steeds sterker ontwikkeld, het 80% koppel gebied begon steeds lager en eindigde vrijwel op hetzelfde toerental of iets hoger.

Bakverhoudingen zijn met de jaren wel iets langer geworden (maar dat werdt gecompenseerd door verbeterd koppel over het gehele toerengebied, onder de streep dezelfde tussen acceleratie). Zo als je het omschrijft denk ik eerder dat je Estate wel getuned was en je coupe niet. Andere optie zo als je zelf aan geeft dat het een slechte tuning is (dit komt vaker voor dan je denkt) waarbij de eigenschappen v/d motor dus minder geworden zijn (mogelijk zelfs continu in beschermings programma).
Juist onderin het toerenbereik (onder de 2000 RPM gebeurt er echt helemaal niets en lijkt het eigenlijk in eerste instantie net alsof ik helemaal geen gas geef). En (ver) daarboven voel ik ook ineens dat de turbo z'n werk begint te doen. Dat gaat ook voor mijn gevoel heel abrupt (of in ieder geval veel abrupter dan in mijn vorige auto).
Dat je moeite hebt met een 90 pk clio 4 klopt, die hebben in de praktijk 85-90 pk aan de wielen (omgerekend +/- 95-100 kroeg pk's). En die zijn daarbij een flink stuk lichter, dus effectief 10 pk minder (de 110's hebben in de praktijk 100/105 aan de wielen, dus 112-117 kroeg pk's) met een flink lichter gewicht. Daar compenseert die 10-15 pk niet voor dus logisch dat je daar moeite mee hebt. Dat ga je pas merken ruim boven de 120 als vermogen echt belangrijker wordt als gewicht (vanwege luchtweerstand).
Ik had niet verwacht dat 90 kg verschil hierin zoveel zou uitmaken 8)7
Kan zeker geen kwaad om er mee langs een goede tuner te gaan waarbij die op de bank gaat met een voor en na meting.
Kan iemand nog een goede tuner voor Renault aanraden? Ik ben hier echt totaal niet in thuis! Het gaat mij er niet om, om alles uit die auto te persen wat eruit te persen valt, maar ik zou het wel fijn vinden als ik de soepelheid van mijn vorige auto weer terugkrijg, want dat is echt het enige minpunt(je) van deze auto. Voor de rest ben ik er super tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Nickk93 Dan zou de VGT (Variabele geometrie) van je turbo ook nog vast kunnen zitten, dan doet de turbo onderin helemaal niets of bovenin helemaal niets (afhankelijk van in welke positie die vast staat). Dan heb je bij lage toerentallen te weinig turbo druk of raakt die buiten adem bij hoge toerentallen. In jou geval dus te weinig turbo druk bij lage toerentallen. Dat zou ik dan als eerste nagaan / laten controleren.

Reken maar uit, gewichten van autoweek en uitgaande van wiel pk's :)
1096 kg / 90 pk = 12,1 kg per pk
1205 kg / 100 pk = 12,05 kg per pk

Dus per kg wagen gewicht hetzelfde vermogen, waarbij de megane zwaarder is. Hoe meer massa hoe meer moeite het kost om te versnellen en hoe meer vermogen je in verhouding nodig hebt om dezelfde acceleratie te realiseren (een twingo kun je makkelijker van zijn plek duwen als een E klasse). Vanaf een bepaalde snelheid gaat pas de luchtweerstand mee tellen (rond de 80-100 km/h, waarbij het kantel punt vaak pas rond de 120 zit in het voordeel van meer vermogen). Er is een reden waarom bepaalde sportwagen fabrikanten (Lotus, Donkervoort b.v.) voor een zo licht mogelijke auto gaan.

Absolute aanrader is Fastchip (https://www.fastchip.nl/) maar er zijn nog wel meer goede en fastchip is vaak wel wat lastig om afspraak mee te maken. BR Performance staat ook wel goed bekend, anessie is daar recent geweest (doen een voor en na meting, alleen vermelden ze kroeg pk's en geen wiel pk's, das niet erg maar wel goed om te weten). Zelf ben ik in het verleden bij Tunex geweest die ook prima service leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 31-10-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
melcon schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:07:
@Nickk93 Dan zou de VGT (Variabele geometrie) van je turbo ook nog vast kunnen zitten, dan doet de turbo onderin helemaal niets of bovenin helemaal niets (afhankelijk van in welke positie die vast staat). Dan heb je bij lage toerentallen te weinig turbo druk of raakt die buiten adem bij hoge toerentallen. In jou geval dus te weinig turbo druk bij lage toerentallen. Dat zou ik dan als eerste nagaan / laten controleren.
Is dat eenvoudig zelf na te gaan? Ik heb natuurlijk nog garantie op de auto, maar ik zit voor mijn werk op het moment veel in België, dus ik wil dit wel zo efficiënt mogelijk oplossen natuurlijk :)
melcon schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:07:
Absolute aanrader is Fastchip (https://www.fastchip.nl/) maar er zijn nog wel meer goede en fastchip is vaak wel wat lastig om afspraak mee te maken. BR Performance staat ook wel goed bekend, anessie is daar recent geweest (doen een voor en na meting, alleen vermelden ze kroeg pk's en geen wiel pk's, das niet erg maar wel goed om te weten). Zelf ben ik in het verleden bij Tunex geweest die ook prima service leveren.
Om dezelfde reden als ik hierboven genoemd heb: zijn er ook fatsoenlijke tuners wat meer in de Randstad te vinden? Bij voorkeur omgeving Almere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 11:54
Nickk93 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Om dezelfde reden als ik hierboven genoemd heb: zijn er ook fatsoenlijke tuners wat meer in de Randstad te vinden? Bij voorkeur omgeving Almere?
Ik gluur even mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

melcon schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 08:13:
Er komt weer leuk speelgoed aan 8)
[video]
Misschien is onderstaande video ook het bekijken waard voor de liefhebber?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige auto (Space Star uit '99, handgeschakeld) en wil overstappen naar een wagon met een automaat, budget € 3500. Behalve verschillende Peugeots 307 en 407 sws, kwam ik ook de Renault Laguna Grandtour 2 tegen. En die vind ik net wat meer auto bieden dan de Peugeots, met daarbij dat hij iets betrouwbaarder lijkt te zijn (althans, de phase2 modellen). Nu kwam ik bij mijn zoektocht de volgende occassion tegen:

https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/laguna/37403160 (Privilege, 175k, €3500)

Nu is mijn vraag: wat is een realistische prijs(range)? Het is een leaseauto geweest, met daarna 2 eigenaren (allebei 4 jaar gehad ongeveer), onderhoud is op de leaseperiode na onbekend. Auto had bij laatste APK controle een aandachtpuntje over de profieldiepte van de banden; ik zag bij de handelaar dat er achter 2 verschillende banden op liggen (hij zal de profieldiepte wel "gefixt" hebben met een tweedehands band). Ik hoop een proefrit te maken en de auto even door een kennis te laten nalopen (is automonteur). Nog speciale dingen waar ik/hij goed op moet letten? Heb dit topic overigens al doorgespit en heb daar al wat advies uit kunnen halen, waarvoor dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Nickk93 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Is dat eenvoudig zelf na te gaan? Ik heb natuurlijk nog garantie op de auto, maar ik zit voor mijn werk op het moment veel in België, dus ik wil dit wel zo efficiënt mogelijk oplossen natuurlijk :)
Zoals al gezegd, br-performance kan je helpen, kwartier rijden vanaf Antwerpen.

https://www.br-performanc...ning/1-wagens/45-renault/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Nickk93 Niet heel eenvoudig na te gaan ben ik bang...

@hardware-lover Legendarische auto, leuk filmpje! Helaas pas ik er niet in :+

@floriz87 De phase 2 is inderdaad uitermate betrouwbaar. Voor wat betreft zaken om op te letten, de auto in je advertentie heeft DVD navigatie, laatste kaarten dateren van 2012 (de navigatie zelf is echt heel goed, alleen met verouderde kaarten heb je daar niet altijd meer wat aan helaas). Voor de rest lijkt er 1 of ander vaag harman/kardon ding in te zitten (waarschijnlijk iets van een fm transmitter voor je mp3 speler gok ik).

Wat je verder zeker moet checken wanneer de distributie + multiriem voor het laatst gedaan is (100k/5jaar en 60k/5jaar). Beiden zijn prijzig om te vervangen, distributie uiteraard het prijzigste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:09
Hier ook een nieuw Renault (lease) rijder. Ik heb Renault Mégane Estate 1.5 dCI EDC SSE met alle opties besteld; dus HUD, schuif/kanteldak en pack cruising. Het is een lekker complete uitvoering met all bells en whistles. Ik kijk er iig naar uit om hem in ontvangst te nemen.
Levertijd staat helaas op Maart :O

Dealer vertelde me dat januari wel moet lukken, dus ik ga duimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
anessie schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:08:
[...]

Zoals al gezegd, br-performance kan je helpen, kwartier rijden vanaf Antwerpen.

https://www.br-performanc...ning/1-wagens/45-renault/
Ik zit nogal aan de andere kant van België, en voor sluitingstijd red ik dat niet :(

Dus ik moet het hebben van de momenten dat ik thuis ben.

Maar ik ga straks eerst eens de garage bellen, eens even informeren of ze misschien een software update hebben uitgevoerd bij het onderhoud.

Ik heb op de terugweg vanuit België nog eens even goed opgelet. En ik merk dat vanaf 1750 a 2000 RPM de turbo actief begint te worden. Dat klopt wel met de reviews die ik heb gelezen. Maar dat is in z'n 4 pas bij zo'n 65 km/h. Terwijl ik bij de Estate meestal bij 70 km/h al in z'n 5 zat en soepel door kon accelereren. Als ik dat probeerde gaf de schakelindicator aan dat ik terug moest schakelen.

Dat doet mij dan toch vermoeden dat inderdaad de Estate getimed was en de Coupé dus niet of slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Geen idee wat jij de andere kant noemt maar dit is tussen Brussel & Namen:

https://maps.google.com/?...sons+26+1360+Perwez+België
https://www.shiftech.eu/nl/about/center/perwez

[ Voor 31% gewijzigd door anessie op 01-11-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
melcon schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:01:

@floriz87 De phase 2 is inderdaad uitermate betrouwbaar. Voor wat betreft zaken om op te letten, de auto in je advertentie heeft DVD navigatie, laatste kaarten dateren van 2012 (de navigatie zelf is echt heel goed, alleen met verouderde kaarten heb je daar niet altijd meer wat aan helaas). Voor de rest lijkt er 1 of ander vaag harman/kardon ding in te zitten (waarschijnlijk iets van een fm transmitter voor je mp3 speler gok ik).

Wat je verder zeker moet checken wanneer de distributie + multiriem voor het laatst gedaan is (100k/5jaar en 60k/5jaar). Beiden zijn prijzig om te vervangen, distributie uiteraard het prijzigste.
OK, dat is jammer van die DVD navigatie. Is er wellicht een aftermarket oplossing, misschien iets anders erin zetten?

En heb jij enig idee wat een gezond streefbedrag is, er vanuit gaande dat de auto technisch in orde is? Dan kan ik eventuele malheur van dat bedrag aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Uiteraard zijn daar after market oplossingen voor, deze maken alleen geen gebruik van het bestaande scherm/joystick. Als je dat netjes wil doen dan ombouwen naar normaal display (is goed te doen) en vervangen door 1 DIN oplossing. Er zijn ook wel radios te vinden die een extern scherm kunnen aan sturen maar dat is echt prijzig en dan maar hopen dat je het bestaande scherm kan aansturen (meestal RGB convertor nodig). Radio/cd functionaliteit v/h systeem is verder prima hoor, bluetooth zit er ook op (voor bellen, niet voor streamen). Het is alleen een systeem uit die tijd en loopt wat dat betreft hopeloos achter op wat nu "hip" is.

Gezien km. stand en geen volledige onderhoudshistorie (je weet dus niet hoe goed het onderhoud het gedaan is en gezien de banden kun je aan nemen dat er waarschijnlijk her en der bespaard is op onderhoud) zou ik 2500 bieden. En dan gewoon kijken hoe ze reageren, meer dan 3000 zou ik er niet voor geven zonder kloppende onderhoudshistorie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn Renault Megane 130 TCe Hatchback (Serie Signature Exclusiv). Ik heb hem besteld in de kleur Bleu Berlin. Tijdens het bestellen viel me al op dat op veel websites die kleur niet selecteerbaar was op het model dat ik besteld heb. In de car configurator op de website van Renault kon het wel en de dealer vertelde me dat het dus geen probleem zou zijn.

Nu zag ik een paar weken terug dat dit ook daar niet meer kon, dus ik dacht: toch maar eens navraag doen bij Renault Nederland. Ik moet zeggen dat ik geen hele positieve ervaring rijker ben geworden :p voornamelijk qua antwoord tijd. Op 11 oktober contact opgenomen, toen kreeg ik 17 oktober een reactie, daarin werd om meer details over de bestelling gevraagd. Gister was ik het wachten zat en heb ik opgebeld. Ik sprak een aardige man die aangaf het dezelfde dag en uiterlijk 2 dagen later te laten weten. Toevallig kreeg ik een uur na het telefoongesprek een antwoord op de openstaande vraag van 11 oktober (op 17 oktober heb ik ze de aanvullende informatie verschaft) in de mail stond (gelukkig) dat de bestelling gewoon geplaatst was en dat ik hem in de kleur Bleu Berlin zou krijgen. Een half uur later werd ik gebeld en de man aan de telefoon vertelde me hetzelfde :)

Al met al blij met de uitkomst, minder blij met de doorlooptijd, maar goed, dat maakt gelukkig niet veel uit.
Het wachten op de auto duurt helaas nog veel langer :+
23 augustus besteld en de verwachte leverdatum staat op 26 januari.
Met wat geluk is dat iets eerder, ik hoorde van een collega dat hij hem 2 maanden eerder had. Ik zit echter met de pech dat vanaf halverwege november er door de lease maatschappij geen auto's geleverd worden, zodat er dan in januari auto's worden uitgeleverd waar op staat dat het modeljaar of bouwjaar 2018 is, want dat is schijnbaar belangrijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:38
Is het niet zo dat bij tuning de boel na verloop van tijd in de mist gaat lopen? Hoor wel eens verhalen hier en daar, of is dat puur een kwestie van een goede tuner vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Zo lang er goed getuned wordt of beter, zo lang de mapping netjes aangepast wordt (eigenlijk kun je het niet eens tunen noemen, je past alleen wat tabellen in de ecu aan) blijft alles net zo heel als dat het af-fabriek zou blijven. Uiteraard neemt de mechanische belasting op onderdelen wel toe (koppeling, turbo, drijfstang lagers/krukas lagers, etc.), op de momenten dat je gebruik maakt van het extra koppel (en daarmee indirect vermogen).

Uiteraard hanteren fabrikanten een ruime marge wat ruimte geeft voor het aanpassen van de mapping zonder dat er wat stuk gaat. Motorisch zijn er in het geval van Renault eigenlijk nooit problemen (blokken zijn dusdanig sterk dat een aangepaste mapping met wat extra koppel/pk altijd goed gaat tenzij er al een probleem aanwezig was voor aanpassen mapping).

Wat bij Renault soms wel een probleem oplevert is dat de koppeling het extra koppel niet aan kan. Dit omdat Renault motoren van nature veel koppel leveren (zijn meestal vierkant kwa boring/slag), dus bij aanpassen mapping gaat het koppel flink omhoog, in sommige gevallen voorbij de marge die de koppeling heeft. Daarom altijd tunen op de bank, als de koppeling gaat slippen kunnen ze mapping aanpassen naar minder koppel. Bij de 1.5 dci speelt dit niet zo, bij de 2.0T in de megane R.S. bijvoorbeeld wel.

Bij een verkeerde mapping kun je je motor flink slopen, ook al zit er pingel bescherming op, deze grijpt pas in op het moment dat dat de motor pingelt (kip en ei, pas als je pingelen detecteert kun je er iets mee doen). Als je daar een tijdje mee door rijdt gaat er vanzelf iets stuk (meestal koppakking).

Tuner waar je b.v. uit de buurt moet blijven is ziptuning, elke ziptuning map die in Goes op de bank geweest is bij fastchip toonde een mooie hoeveelheid pingelen. Voor de rest, als een tuner aangeeft dat ze bij een atmosferische motor er meer dan 3/4 pk bij kunnen chippen dan hebben we het over echte sprookjes (uitzonderingen daar gelaten, ik noem een volvo 2.4 blok waar een 140 en 170 pk variant van bestaat die motorisch 100% identiek zijn, puur softwarematig geknepen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:38
Oke bedankt voor de opheldering, zou het wellicht in de toekomst overwegen.

Gisteren mijn Clio Collection dci uit 2013 opgehaald bij de dealer in Veenendaal! Tot nu toe erg tevreden, nieuwe mattenset en banden erin, verder helemaal netjes.

Het viel me al wel meteen op dat de media nav erg vaak een piep geeft met snelheidscontrole en flitspalen. Kan ik dit uitzetten? Heb wat zitten klooien bij de instellingen maar is nog niet gelukt.

Vraag me ook af of het wellicht te programmeren is om de dagrijverlichting aan de normale verlichting toe te voegen, (is dit uberhaupt toegestaan of richten de lampen hiervoor teveel naar boven?). Achterlichten standaard aan bij de dagrijverlichting lijkt me ook een toevoeging.

Verder erg positief over het rijgedrag en de prestaties. Stoelen zitten ook erg goed, voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd! Fijne auto inderdaad, ik rij er ook 1 uit 2013 (dci dynamique met wat optie pakketten). Binnenkort wordt die wel opgevolgd (wederom clio, dan de GT Line).

Piepjes kun je uitzetten (gelukkig), zo ongeveer het eerste wat ik gedaan heb. Ergens in de navigatie opties staat een optie flitspaal waarschuwingen (of iets wat daar op lijkt), die uit zetten.

Led tegelijk met dimlicht kan gemaakt worden, hier heb je wel een DRL dimmer voor nodig (Zodat de leds dimmen als dimlicht aan staat). Dat de achterlichten niet standaard aan staan vind ik ook een gemis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
melcon schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:56:

Gezien km. stand en geen volledige onderhoudshistorie (je weet dus niet hoe goed het onderhoud het gedaan is en gezien de banden kun je aan nemen dat er waarschijnlijk her en der bespaard is op onderhoud) zou ik 2500 bieden. En dan gewoon kijken hoe ze reageren, meer dan 3000 zou ik er niet voor geven zonder kloppende onderhoudshistorie.
Vandaag uitgebreid proefgereden. Wat kleine gebreken, maar wat vooral opviel was 1) de motor die klonk als een diesel (waarschijnlijk nokkenasversteller) en 2) distributieriem 8 jaar en 90.000km geleden voor het laatst vervangen (stond er vaag opgeschreven, kon verder nergens iets anders aan onderhoud vinden van na 2009). Gezegd dat als ze dat zouden fixen ik er max 3000 voor over had, maar dat vonden ze niet realistisch. Dus dat is niet doorgegaan.

Maar ik vind het wel echt een fijne wagen, al is dat misschien niet zo moeilijk als je nu een spacestar rijdt uit 99 :p.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
Middels is mijn Megane afgeleverd en hier alvast 1 foto (hier tijdelijk zonder platen gezien ze gewisseld werden voor de luxe platen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gQuHlMj3UoH4iBJ8EIj7rXzI/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-05 09:25
Korte sneakpeek.....vandaag een nieuwe Clio gekocht. Deze is voor mijn zusje en zal na wat noodzakelijk onderhoud goed worden ingezet.

Het is een donkerblauwe 1.2 16V expression Clio 2 phase 2 geworden met nu 162.000 km op de teller.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4491/38111205086_f90bd7d2df_c.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Nico_GTR op 04-11-2017 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
LightStar schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 18:16:
Middels is mijn Megane afgeleverd en hier alvast 1 foto (hier tijdelijk zonder platen gezien ze gewisseld werden voor de luxe platen)

[afbeelding]
Dat ziet er fraai uit !
Hoe heten deze velgen ? Zijn dit Renault velgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:21
miicker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:08:
23 augustus besteld en de verwachte leverdatum staat op 26 januari.
Met wat geluk is dat iets eerder, ik hoorde van een collega dat hij hem 2 maanden eerder had. Ik zit echter met de pech dat vanaf halverwege november er door de lease maatschappij geen auto's geleverd worden, zodat er dan in januari auto's worden uitgeleverd waar op staat dat het modeljaar of bouwjaar 2018 is, want dat is schijnbaar belangrijk :p
Ik heb de auto begin augustus besteld en die stond vorige week al bij de dealer. Door drukte bij de dealer, wat accesoires en een eigen volle agenda ga ik hem helaas volgense week zaterdag pas ophalen. Maar er is best kans dat de auto er eind november al kan zijn. Verder weet ik niet welke LM jij hebt, maar alphabet gaf bij mij destijds aan dat alleen in december geen autos meer geleverd worden. (Ik heb overigens een serie signature + panodak besteld)

Verder zou ik qua levertij gewoon af en toe polsen bij de dealer, die kunnen de status gewoon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
interminded schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 00:07:
[...]

Dat ziet er fraai uit !
Hoe heten deze velgen ? Zijn dit Renault velgen ?
Het zijn Renault velgen, deze waren tijdelijk te verkrijgen middels een actie vanuit Renault (zakelijke rijders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
[MAUS] schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:24:
[...]

Ik heb de auto begin augustus besteld en die stond vorige week al bij de dealer. Door drukte bij de dealer, wat accesoires en een eigen volle agenda ga ik hem helaas volgense week zaterdag pas ophalen. Maar er is best kans dat de auto er eind november al kan zijn. Verder weet ik niet welke LM jij hebt, maar alphabet gaf bij mij destijds aan dat alleen in december geen autos meer geleverd worden. (Ik heb overigens een serie signature + panodak besteld)

Verder zou ik qua levertij gewoon af en toe polsen bij de dealer, die kunnen de status gewoon zien.
Dat zou echt super nice zijn. Bij welke dealer heb je hem besteld als ik vragen mag?
Die van mij is ook via Alphabet besteld. Ik heb de serie signature + pack cruising + HUD + behoorlijk wat accessoires omdat ik een accessoirecheque t.w.v. €500 erbij kreeg.

Welke uitvoering qua motor heb jij besteld? Ik heb de TCe 130 (handgeschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 910515

Ik wil een poging ondernemen om de nieuwe kaartupdate 16.12 in mijn auto (grand scenic) te krijgen, maar ik ben een complete leek (en dan ook nog eens een vrouw) op dit vlak. Kan iemand me helpen?

1) Op mijn USB-stick staan ook een hoop mp3's. Kan het kwaad om deze USB-stick te gebruiken voor de update? Als ik de USB-stick open staan er ook twee mapjes LOST.DIR (mapje is leeg) en R-LINK (er staat een wls bestand op). Dus ik vermoed dat de "fingerprint' waar ze't op YouTube vaak over hebben wel gelukt is?

2) Als ik de USB-stick aansluit op mijn laptop, dan opent de R-link 2 toolbox. Als ik daar op 'verversen' klik krijg ik de volgende opties:

- Coyote V2
- Kaart van Europa 2016-6
- Kaart van Europa V16.12

Ik ga er van uit dat ik alleen die laatste dien aan te vinken en dan op "alles op mijn USB stick installeren" ga moeten klikken? (coyote moet'k niet hebben, gratis licentie van 3 maand is intussen ook al vervallen).

3) Wat dan? Auto starten, USB stick aansluiten en aanwijzingen op het scherm volgen? Of eerst USB stick aansluiten en dan auto starten?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 910515 op 04-11-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interminded
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024
LightStar schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:48:
[...]

Het zijn Renault velgen, deze waren tijdelijk te verkrijgen middels een actie vanuit Renault (zakelijke rijders)
Volgens mij zijn dit dan de velgen die ik ook krijg, Requiem heten ze geloof ik.
ik krijg volgende week mijn Megane SSE. Voorraad model met Hud, pack cruisingevuld en wegklapbare trekhaak. 3 weken levertijd vanaf het moment dat ik de bestelling plaatste bij de leasemaatschappij :)
Pagina: 1 ... 41 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.