@
Galaxis
Dan zit de fluittoon in de aandrijflijn en niet in de motor (helaas, dan was het waarschijnlijk slang van turbo naar intercooler, of intercooler naar motor geweest en makkelijk te vinden). Hij had het in de V en VI toch? Gezien het vooral bij gas los gebeurd zet ik in op een wiellager of het tussenlager van de aandrijf as. Even op de brug en een slinger aan de wielen geven en kijken of je wat hoort (c.q. zou de dealer moeten doen). Het zou in theorie ook nog de bak kunnen zijn maar je rijdt er al een tijdje mee rond dus dan zou die al stuk gelopen moeten zijn.
*Knopjes cruise control op het stuur, tekst er af gesleten ( zijn deze los te vervangen? )
zijn los te vervangen al kan het lastig zijn om nieuwe te bestellen maar sowieso te vinden op de sloop (worden gedeeld door diverse modellen, dus ff kijken wat een sloop voor je heeft met wat mee denken)
*Deurgrepen zijn al flink gehavend aan de binnenkant ( zijn deze los te krijgen ? )
Zijn los te verkrijgen, volgens mij wel prijzig
*Veertjes ofzoiets van dubbelmassavliegwel zijn gaar, daardoor gaat wegrijden in zijn 1 hokkerig. ( was al bij *70K kilometers, dealer erkende het probleem niet trouwens )
Dure reparatie, zegt wat over je dealer dat ze het probleem niet erkennen
*Irritante geluid zoals hier al eerder besproken.
Zie begin ;-)
* Lampje van de sigaretten aansteker doet het dan wel, dan weer niet, als ik er op sla doet hij het weer even

Lampje vervangen (nadert zijn einde)
*Bij de eerste koudstart van de dag fluctueert mijn verlichting van de koplampen en ook interieurverlichting, brand dan weer fel, minder fel, de aanjager blaast dan ook weer hard, en weer zacht en weer hard en weer zacht. ( spanningsregelaar? ) Accu is al vervangen maar loste het probleem niet op.
Je hebt ergens een slechte massa (auto geeft het wel aan op het display als de laadspanning niet goed is v/d dynamo)
* Extreem windgeruis aan de bestuurdersdeur ( dealer kan het probleem niet vinden )
Dealer zoekt niet goed genoeg, als je er wat tijd in stopt kun je zo vinden waar het aan ligt met behulp van wat duct tape. 1 voor 1 verdachte plaatsen aftapen en gaan rijden, verdwijnt het wind geruis heb je de oorzaak gevonden (vergeet de rubbers aan de binnenkant niet).
* Resonantie in het portier van de passagier. ( dealer heeft al van alles geprobeerd, maar helaas )
Resonanties zijn ook enorm moeilijk te vinden maar ik gok dat deze gerelateerd is aan je wind geruis en ergens wind in je deur waait.
* Carminat tomtom , heeft altijd goed gewerkt tot vorige week, slaat er helemaal compleet naast met de locatie, navigeren is onmogelijk geworden.
GPS Antenne overleden, komt helaas wel eens voor, enige optie is vervanging.
*Inhoudsindicatie van de brandstoftank klopt ook niet, bij 2 streepjes resterend is de tank toch echt leeg ( best vervelend zeg maar )
Als het goed is kan deze met de CLIP aangepast c.q. gereset worden.
Voor de rest wat Pausebreak zegt, al zou ik persoonlijk naar een andere dealer/garage gaan kijken,van deze wordt je duidelijk niet vrolijk. Auto was al uit de garantie toch? En gechipt via de dealer? Vaak gedragen dealers zich echt belachelijk bij gechipte auto's en willen ze geen moeite meer doen als ze er van weten.