Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.381 views

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
melcon schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:41:
Ze zijn helemaal los gegaan en het is mooi dat dat nog kan in deze tijd 8) _/-\o_
Dat zou ik toch niet zeggen, zeer weinig aerodynamische downforce (civic type R) en dan de daling in cc en het nadruk leggen op de 'efficientie' zijn niet zaken waar men voor een RS echt de focus op moet leggen.

Het is duidelijk een dik compromis naar verbruik en dagelijkse inzetbaarheid op de openbare weg. Een polo met een sportpakketje heeft een dikkere spoiler. Feitelijk is een te braaf en zedig design.

[ Voor 8% gewijzigd door anessie op 13-09-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
In het geval van een diesel gaat het dan inderdaad om het vervangen van het dubbel massa vliegwiel, veren zijn niet los verkrijgbaar en zouden ze dat wel zijn dan is het enorm lastig om alleen de veren te vervangen (in beide gevallen moet sowieso de bak er af maar een nieuw vliegwiel schroeven kost 5 minuten (bak er af etc. kost natuurlijk wel enorm veel tijd), veren vervangen veel meer. ).

Ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://www.lageautokosten.nl/images/Landingspaginas/Vliegwiel_dubbelmassa11.jpg
Je zou e.e.a. moeten open slijpen om bij de veren te komen ;)

Ik zou zeggen lekker laten zitten, niet teveel aan storen. Vooral omdat je geen garantie hebt wanneer een nieuw vliegwiel hetzelfde gaat doen. Over het algemeen is de oorzaak bij een dubbel massa vliegwiel dat de veren stug worden / vast gaan zitten. Over het algemeen schieten ze ook wel weer los (onder invloed van schokken, temperatuur) en is het weer een tijdje goed. (Dat geld voor elke diesel btw, zijn een beperkt aantal leveranciers van vliegwielen met dezelfde eigenschappen).

@anessie aerodynamische downforce? daadwerkelijke functionele diffuser gemist? :P deze is niet voor de sier zo als bij de 3 R.S. maar loopt door tot voor de achterwielen. De front splitter zo als bij de 3 R.S. is ook gewoon weer terug (die was al functioneel). Dus dat zit wel goed.

Teruggang in cc klopt, maar de oude vertrouwde F4R gaat het echt afleggen tegen deze motor. En dat is een prestatie op zich, de F4R was al zeer goed. Desalniettemin is het enige waar in de nieuwe motor tekort komt t.o.v. de oude het aantal CCs. Hij is aanzienlijk lichter, de cilinderkop is echt twintig keer beter. Drijfstangen, krukas, zuigers zijn ook lichter (deze motor komt dus veel sneller op toeren en kan hogere toerentallen draaien).

In cijfers is dat nu max. vermogen bij 7000 rpm (i.p.v. 5500 rpm bij de F4R), koppel komt veel eerder beschikbaar en loopt (nog) vlakker door en zakt later in.
Kwa pk lijkt er op papier weinig verschil in te zitten (265 vs 280), maar het verschil in koppel is tekenend (360 Nm vs 390 Nm) en dan vooral waar het koppel beschikbaar is (2000 rpm vs 3000 rpm). Ook het vermogen loopt niet terug boven de 5500 toeren maar juist op tot 7000 toeren. De powerband is dus indrukwekkend van de nieuwe motor en in de praktijk gaat dat echt wel een serieus verschil gaan geven op elke tussen acceleratie.

Ik zou me er niet op verkijken, deze auto gaat serieus veel sneller zijn als de 3 R.S. en niet alleen vanwege 4ws.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Vandaag na 21 weken wachten eindelijk mijn blauwe Megane 4 gt-line automaat mogen ontvangen! :D
Alles erop en eraan en super blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N2V8yNUGu7juFpDlYaPt0zrL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/769FpBv6mp4Jsd1vFq6zWKwH/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tkXAtpZOIk3zR3WImRAQULUO/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mXfnMbSyQhnkoXrvQpIbTgsb/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xNkiDRr8IZO50ntsJcG8yH1u/thumb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door striner op 13-09-2017 21:56 . Reden: kenteken weggepoetst ]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
striner schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:37:
Vandaag na 21 weken wachten eindelijk mijn blauwe Megane 4 gt-line automaat mogen ontvangen! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gave bak man! Veel rijplezier :)

Bij elke Megane die gepost wordt krijg ik meer zin om mijn eigen Megane in ontvangst te mogen nemen, helaas nog ruim 4 maanden wachten ;(

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Veel rijplezier ermee :)

Gezien je ook de LED erin hebt zitten, heb jij wel de mogelijkheid om hem in hoogte te verstellen of is dat ook bij jou niet mogelijk? Gezien er hier in dit topic sprake zou zijn van dat dit wel mogelijk was met nieuwere leveringen vraag ik me dat even af, maar ben niet bang als je denkt wat te missen want ik heb het hier ook niet :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

• melcon
@striner fantastische kleur weer, geniet er van!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel tof. Ik heb vrijwel een identieke :) Erg blij mee nog steeds (heb hem nu maand of 6). Welke motor heb je er in liggen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
miicker schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:07:
[...]

Gave bak man! Veel rijplezier :)

Bij elke Megane die gepost wordt krijg ik meer zin om mijn eigen Megane in ontvangst te mogen nemen, helaas nog ruim 4 maanden wachten ;(
Thanks! Same here qua wachttijd, heb er 21 weken op gewacht, medio april besteld. Werd dus wel eens tijd ;)
Martinspire schreef op woensdag 13 september 2017 @ 23:39:
[...]

Veel rijplezier ermee :)

Gezien je ook de LED erin hebt zitten, heb jij wel de mogelijkheid om hem in hoogte te verstellen of is dat ook bij jou niet mogelijk? Gezien er hier in dit topic sprake zou zijn van dat dit wel mogelijk was met nieuwere leveringen vraag ik me dat even af, maar ben niet bang als je denkt wat te missen want ik heb het hier ook niet :P
Heb er nog niet expliciet naar gekeken. Vind persoonlijk niet dat ze niet ver genoeg schijnen, had hiervoor een Leon uit de pool en die scheen ongeveer hetzelfde. Die deed wel automatisch een check voor de hoogte i.c.m. met de belasting van de auto wanneer je de motor startte en er zat een functie op dat ie op de snelweg ietsje verder zou gaan schijnen. Ik zie in de online handleiding dat als er links naast het stuur op het dashboard geen manueel wieltje zit, de lampen dan ook automatisch worden afgesteld naar gelang de belasting.
melcon schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:09:
@striner fantastische kleur weer, geniet er van!
Thanks! Komt wel goed ;)
DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:11:
[...]

Heel tof. Ik heb vrijwel een identieke :) Erg blij mee nog steeds (heb hem nu maand of 6). Welke motor heb je er in liggen?
Ja ik wist dat jij een vrijwel identieke had ;) Heb de 1.5 dCi 110 automaat erin liggen.

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:34:
[...]

Ja ik wist dat jij een vrijwel identieke had ;) Heb de 1.5 dCi 110 automaat erin liggen.
Die motor heb ik ook, ook met de automaat. Als ie goed is ingereden is ie best vlot in de sport stand :D

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15
Galaxis schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Join the Club. Ik heb een megane III Dci estate. tijdens het rijden vanaf een kilometer of 90 per uur komt er een bloedirritant geluid de megane binnen, een soort fluittoon, straaljager achtig geluid, niet te harden.

Dat geluid kan ik zelf makkelijk produceren, als ik bijvoorbeeld 130 op de CC rijdt, en ik ga berg af , dan moet de motor inhouden, oftwel wat van het gas liften zeg maar, dan komt het geluid er. tijdens accelereren is het er niet. En met volledig gas los is het er ook niet. Enkel op wat hogere snelheid als ik het gas een beetje lift komt er een bloed irritante pieptoon/fluit whatever de kabine binnen van de megane.

De dealer hoort het niet zeggen ze, meerdere malen naar laten kijken. Echter iedere medepassagier die ik heb die hoort het, die beginnen er zelf vaak over voordat ik het al heb vertelt.

Erg balen, mega irritant.
Ondertussen heb ik dit nog steeds, heeft iemand hier nog een idee wat het kan zijn ?

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:31:
[...]

Die motor heb ik ook, ook met de automaat. Als ie goed is ingereden is ie best vlot in de sport stand :D
Hoe schakelt de automaat? Ik zit te twijfelen tussen de 110 automaat, of 130 handbak..
Andere mogelijkheid is de GT, maar die is een beetje te duur volgens de vrouw.. :+

• DennusB
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:07:
[...]

Hoe schakelt de automaat? Ik zit te twijfelen tussen de 110 automaat, of 130 handbak..
Andere mogelijkheid is de GT, maar die is een beetje te duur volgens de vrouw.. :+
Ik vind de automaat erg prettig, vooral na t inrijden. Je merkt ook echt verschil tussen bijvoorbeeld de eco en de sport stand :) In sport is ie lekker fel met op en terug schakelen, in comfort is t haast niet merkbaar :)

• striner
Heb er nu 1,5 dag in gereden en merk dat er nogal wat vertraging zit in het induwen van het gaspedaal en dat ie ook daadwerkelijk wat begint te doen. Als je snel weg wilt uit stilstand is ie ook nogal wat schokkerig. Heb wel grootste deel van de tijd in Neutral gereden, kan het daaraan liggen?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:12
Heb je niet per ongeluk de eco stand aan staan? Want dit gedrag klinkt echt precies als de eco stand.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
@Galaxis geen idee of je een automaat hebt, maar zo niet, trap de koppeling eens in als die begint te fluiten, verdwijnt het geluid dan?

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:47:
Heb er nu 1,5 dag in gereden en merk dat er nogal wat vertraging zit in het induwen van het gaspedaal en dat ie ook daadwerkelijk wat begint te doen. Als je snel weg wilt uit stilstand is ie ook nogal wat schokkerig. Heb wel grootste deel van de tijd in Neutral gereden, kan het daaraan liggen?
Zet hem eens in sport :-)

• Bioflap
DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:42:
[...]

Ik vind de automaat erg prettig, vooral na t inrijden. Je merkt ook echt verschil tussen bijvoorbeeld de eco en de sport stand :) In sport is ie lekker fel met op en terug schakelen, in comfort is t haast niet merkbaar :)
Ah nice! Dat is eigenlijk wat ik wilde weten. Ik moet even kijken waar ik een GT-Line Estate met diesel automaat kan rijden, maar dan ga ik dat eens testen!
Sommige automaten zijn echt verschrikkelijk irritant met rijden, maar goed om te weten dat dit niet zo is!

• DennusB
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:33:
[...]

Ah nice! Dat is eigenlijk wat ik wilde weten. Ik moet even kijken waar ik een GT-Line Estate met diesel automaat kan rijden, maar dan ga ik dat eens testen!
Sommige automaten zijn echt verschrikkelijk irritant met rijden, maar goed om te weten dat dit niet zo is!
Mocht t lastig te vinden zijn, maar ik heb wel een GT-line met EDC, al is dat de hatchback. Dus je mag ook een rondje in mijne maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:34:
[...]

Mocht t lastig te vinden zijn, maar ik heb wel een GT-line met EDC, al is dat de hatchback. Dus je mag ook een rondje in mijne maken...
Ik zal het onthouden :)
Verder las ik vandaag nog iets.. Kan je alleen elektrisch verstelbare stoelen en dat soort opties krijgen op de Bose editie? Of ook op de GT-Line?

• DennusB
  • Niet online
Bioflap schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:39:
[...]

Ik zal het onthouden :)
Verder las ik vandaag nog iets.. Kan je alleen elektrisch verstelbare stoelen en dat soort opties krijgen op de Bose editie? Of ook op de GT-Line?
In de GT zijn ze standaard niet elektrisch, wel een optie geloof k. Bij bose volgens mij wel elektrische (en standaard met massage functie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:19:
[...]

In de GT zijn ze standaard niet elektrisch, wel een optie geloof k. Bij bose volgens mij wel elektrische (en standaard met massage functie)
De sportstoelen van de GT zijn niet te voorzien van elektrisch verstellen. Dat blijft altijd handmatig. Wil je normale stoelen, dan kan dat wel, maar dan mis je dus wel het comfort welke die sportstoelen geven. En serieus, dat zijn heerlijke stoelen om in te zitten. En ja het is jammer dat die niet elektrisch kan, maar op zich vind ik dat ook weer niet zo'n ramp. Lekkere stoelen tijdens het rijden, maakt zoveel goed. Nog geen enkele keer heb ik me moe gevoeld met uitstappen. En dat is inclusief een rit met een half uur start/stop file, of 2 uur aan 1 stuk. Al heb ik nu wel automaat, dus dan scheelt dat natuurlijk ook wel wat :P

Op de GT werkt de automaat ook heerlijk. Is nu volgens mij wel ingereden nu ik bijna op de 5000 zit (gemiddeld even 1000 per week, waarvan 500 voor mn werk. Je moet wat met een nieuwe auto). Gewoon gas indrukken en hij schakelt mooi terug, maar ook rustig rijden gaat prima. En binnen notime zit je boven de maximumsnelheid. Gister ook nog dat ik even 150 reed, even vol gas en je merkt gewoon dat ie nog veel harder wil :P

Maar wat me vooral nog steeds verbaasd is het weggedrag in korte en doorgaans langzame bochten. Hij gaat daar echt zo lekker doorheen. En niet alleen vanwege de 4-control. Echt top ook die continentals die eronder liggen. ContiSportContact 225/40 R16 Y XL. Ik gok dat het de SportContact 6 is en kan ze dus wel aanraden. Een bocht (afrit) die ik normaal bv met 60 ging wat toch al flink was, kan nu met 80 en dan lijkt het nog niet op de limiet te zitten. Best verschil imo. Al is het me ondertussen wel gelukt om ze te laten piepen :P

Vandaag mn moeder voor de tweede keer een ritje laten doen. Die is nog altijd erg voorzichtig met nieuwe auto's en durft altijd niet de eerste tijd te rijden. Niet dat ze een zeurkous op de weg is, maar meer dat ze geen schade wil rijden omdat ie dan bv groter is dan ze gewend is.
Anwyays, blijft leuk om te zien hoe ze langzaam vertrouwder wordt met een dergelijke auto. Al heeft ze het gas nog niet flink ingedrukt. Voor haar heb ik de comfort stand even de paarse kleur gegeven. Vind ze hardstikke mooi. Vooral dat er zoveel dingen automatisch gaan, vind ze top. Dus niet alleen de automaat, maar ook verlichting automatisch aan/uit, ruitenwissers aan/uit, HUD die uitklapt, deuren die ontsloten worden, etc. "Oh dan gaan die lampen aan als ik in de buurt kom. *Tijdens het lopen wijsbeweging doet* *Verlichting springt aan* *Veel gelach omdat het precies tegelijk ging*.

Omdat ik met mn vader carpool heeft die er ook al een paar keer in gereden. En soms brengt ie mij weg ipv dat ik hem wegbreng naar zijn werk en dan zie ik hem soms mij weer ophalen met de neutrale modus aan. Wat meestal de hint is dat ie hem even in de Sport/RS modus heeft gezet. Jaja dat hebben we wel door. Maar als ik ernaast zit, dan scheurt ie ook nog wel es. Om even te kijken hoe een bocht of stuk is ivm zijn eigen auto. En ja, deze is dan duidelijk sneller >:)
Maar dan wel met een grote grijns op zijn gezicht.

Soms als ik de parkeerplaats op kom lopen, waar ik ook ben, is ie echt de mooiste van allen en kan ik het soms nog niet geloven dat het mijn auto is. Collega's zijn inmiddels ook al stikjaloers. En iedere keer stap ik weer met een glimlach in en met een glimlach uit.

[ Voor 78% gewijzigd door Martinspire op 14-09-2017 21:28 ]

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:09:
[...]

De sportstoelen van de GT zijn niet te voorzien van elektrisch verstellen. Dat blijft altijd handmatig. Wil je normale stoelen, dan kan dat wel, maar dan mis je dus wel het comfort welke die sportstoelen geven. En serieus, dat zijn heerlijke stoelen om in te zitten. En ja het is jammer dat die niet elektrisch kan, maar op zich vind ik dat ook weer niet zo'n ramp. Lekkere stoelen tijdens het rijden, maakt zoveel goed. Nog geen enkele keer heb ik me moe gevoeld met uitstappen. En dat is inclusief een rit met een half uur start/stop file, of 2 uur aan 1 stuk. Al heb ik nu wel automaat, dus dan scheelt dat natuurlijk ook wel wat :P
QFT. De sportstoelen in de GT-line zijn echt fantastisch!

• Galaxis
melcon schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:57:
@Galaxis geen idee of je een automaat hebt, maar zo niet, trap de koppeling eens in als die begint te fluiten, verdwijnt het geluid dan?
Handbal 6v. Als ik de koppeling intrap stopt het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Galaxis Volgende stap om te proberen, op het moment dat het geluid optreed (dus bij gas los) de versnelling in de vrij duwen zonder de koppeling in te trappen. Gaat het geluid dan ook weg? (In de vrij duwen wil altijd zonder de koppeling in te trappen op het moment dat je geen gas geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
melcon schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:09:
@Galaxis Volgende stap om te proberen, op het moment dat het geluid optreed (dus bij gas los) de versnelling in de vrij duwen zonder de koppeling in te trappen. Gaat het geluid dan ook weg? (In de vrij duwen wil altijd zonder de koppeling in te trappen op het moment dat je geen gas geeft).
Dat ga ik vanavond op de terugweg naar huis even proberen, bedankt wederom voor je antwoorden , ik hou je op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Martinspire schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:09:
[...]

Op de GT werkt de automaat ook heerlijk. Is nu volgens mij wel ingereden nu ik bijna op de 5000 zit (gemiddeld even 1000 per week, waarvan 500 voor mn werk. Je moet wat met een nieuwe auto). Gewoon gas indrukken en hij schakelt mooi terug, maar ook rustig rijden gaat prima. En binnen notime zit je boven de maximumsnelheid. Gister ook nog dat ik even 150 reed, even vol gas en je merkt gewoon dat ie nog veel harder wil :P

Maar wat me vooral nog steeds verbaasd is het weggedrag in korte en doorgaans langzame bochten. Hij gaat daar echt zo lekker doorheen. En niet alleen vanwege de 4-control. Echt top ook die continentals die eronder liggen. ContiSportContact 225/40 R16 Y XL. Ik gok dat het de SportContact 6 is en kan ze dus wel aanraden. Een bocht (afrit) die ik normaal bv met 60 ging wat toch al flink was, kan nu met 80 en dan lijkt het nog niet op de limiet te zitten. Best verschil imo. Al is het me ondertussen wel gelukt om ze te laten piepen :P

Vandaag mn moeder voor de tweede keer een ritje laten doen. Die is nog altijd erg voorzichtig met nieuwe auto's en durft altijd niet de eerste tijd te rijden. Niet dat ze een zeurkous op de weg is, maar meer dat ze geen schade wil rijden omdat ie dan bv groter is dan ze gewend is.
Anwyays, blijft leuk om te zien hoe ze langzaam vertrouwder wordt met een dergelijke auto. Al heeft ze het gas nog niet flink ingedrukt. Voor haar heb ik de comfort stand even de paarse kleur gegeven. Vind ze hardstikke mooi. Vooral dat er zoveel dingen automatisch gaan, vind ze top. Dus niet alleen de automaat, maar ook verlichting automatisch aan/uit, ruitenwissers aan/uit, HUD die uitklapt, deuren die ontsloten worden, etc. "Oh dan gaan die lampen aan als ik in de buurt kom. *Tijdens het lopen wijsbeweging doet* *Verlichting springt aan* *Veel gelach omdat het precies tegelijk ging*.

Omdat ik met mn vader carpool heeft die er ook al een paar keer in gereden. En soms brengt ie mij weg ipv dat ik hem wegbreng naar zijn werk en dan zie ik hem soms mij weer ophalen met de neutrale modus aan. Wat meestal de hint is dat ie hem even in de Sport/RS modus heeft gezet. Jaja dat hebben we wel door. Maar als ik ernaast zit, dan scheurt ie ook nog wel es. Om even te kijken hoe een bocht of stuk is ivm zijn eigen auto. En ja, deze is dan duidelijk sneller >:)
Maar dan wel met een grote grijns op zijn gezicht.

Soms als ik de parkeerplaats op kom lopen, waar ik ook ben, is ie echt de mooiste van allen en kan ik het soms nog niet geloven dat het mijn auto is. Collega's zijn inmiddels ook al stikjaloers. En iedere keer stap ik weer met een glimlach in en met een glimlach uit.
Dank voor de uitgebreide beschrijving!
Heb je een GT of GT-Line? Want volgens mij heeft alleen de GT 4-control.
Ik ben erg benieuwd, ik rij nu een Golf 7 met leren sportstoelen, en die zitten ook erg prettig. Voor mij is het belangrijk dat je een lendesteun hebt, anders krijg ik last van mijn rug.

Hebben jullie ook een panoramadak? Loopt deze van voor tot achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bioflap schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:55:
[...]

Ik heb een panodak, tijdje geleden al wat foto's van gepost hier :

Tweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DlLwtIVwFi3Ls7Z99vJO36eO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sj3xHmrIOFYameZNKcTxKPDG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ston4ZVssVftPPfNh28zi66P/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bqx8EtoWFgU4YEENp4Q2ivVa/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Wat betreft de elektrische stoelen: dat kan idd alleen op de Bose, niet op de GT(line). Daar krijg je idd dan wel de sportstoelen voor terug.
De sportstoelen hebben wel lendensteun, maar die is dan ook niet elektrisch zoals in de Bose (en dus kan je ook geen massagefunctie als optie hebben). De lendensteun in de sportstoelen moet je met een hendeltje manueel verstellen.
Pano dakje loopt ongeveer tot het begin van de achterste zitrij, dus is niet panoramisch, maar hij kan wel open gekanteld en geschoven worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:07:
Wat betreft de elektrische stoelen: dat kan idd alleen op de Bose, niet op de GT(line). Daar krijg je idd dan wel de sportstoelen voor terug.
De sportstoelen hebben wel lendensteun, maar die is dan ook niet elektrisch zoals in de Bose (en dus kan je ook geen massagefunctie als optie hebben). De lendensteun in de sportstoelen moet je met een hendeltje manueel verstellen.
Pano dakje loopt ongeveer tot het begin van de achterste zitrij, dus is niet panoramisch, maar hij kan wel open gekanteld en geschoven worden!
Volgens mij kan je wel een elektrische lendesteun krijgen op de GT-Line?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Hmm, ik was in de veronderstelling dat je hem helemaal naar achteren open kon doen!
Verder blijft de GT-Line toch wel echt een hele dikke auto..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
Bioflap schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:11:
Hmm, ik was in de veronderstelling dat je hem helemaal naar achteren open kon doen!
Verder blijft de GT-Line toch wel echt een hele dikke auto..
Het dakje kan ook helemaal naar achteren open geschoven worden, alleen de grootte van het dakje is maar ongeveer tot de helft van de volledige lengte van het dak van de auto.
DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:08:
[...]

Volgens mij kan je wel een elektrische lendesteun krijgen op de GT-Line?
Heb het even nagekeken in de online prijslijst (die overigens nog van mei is), maar daar staat het niet specifiek in (bolletjes van links naar rechts: Life, Zen, Limited, Bose, GT-line, GT):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B2FRSExax4x4oskhtTwFenil/medium.png

Maar geloof me, als het elektrisch mogelijk was, had ik het wel gekozen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bioflap schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:55:
[...]

Dank voor de uitgebreide beschrijving!
Heb je een GT of GT-Line? Want volgens mij heeft alleen de GT 4-control.
Ik ben erg benieuwd, ik rij nu een Golf 7 met leren sportstoelen, en die zitten ook erg prettig. Voor mij is het belangrijk dat je een lendesteun hebt, anders krijg ik last van mijn rug.

Inderdaad heb ik een GT :9
Handmatige lendesteun zit er wel op, al weet ik niet wat je verwachtingen ervan zijn. Denk dat het sowieso handig is als je eens plaats neemt in dergelijke stoelen. Nou heeft niet elke dealer een GT of GT Line staan, maar anders moet je Renault NL maar even inschakelen via dealer.

En met de Alcantara bekleding geen last gehad van warme stoelen deze zomer, voor zover je het sinds Augustus een zomer kunt noemen.

Verder is de Mégane een hele mooie opvallende auto, die dus wat meer blikken vangt dan die Golf :P
Ondertussen al aardig wat kleuren voorbij zien komen, maar de speciale blauwe kleur Blue Iron (exclusief voor GT en GT Line) blijft wel de mooiste :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:04:
[...]

Inderdaad heb ik een GT :9
Handmatige lendesteun zit er wel op, al weet ik niet wat je verwachtingen ervan zijn. Denk dat het sowieso handig is als je eens plaats neemt in dergelijke stoelen. Nou heeft niet elke dealer een GT of GT Line staan, maar anders moet je Renault NL maar even inschakelen via dealer.

En met de Alcantara bekleding geen last gehad van warme stoelen deze zomer, voor zover je het sinds Augustus een zomer kunt noemen.

Verder is de Mégane een hele mooie opvallende auto, die dus wat meer blikken vangt dan die Golf :P
Ondertussen al aardig wat kleuren voorbij zien komen, maar de speciale blauwe kleur Blue Iron (exclusief voor GT en GT Line) blijft wel de mooiste :*)
Je ziet Bleu Iron ook echt heel weinig, en als je hem ziet is het op een station, heb de hatchback Bleu Iron nog geen enkele keer gezien (behalve die van mezelf :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Ik snap ook niet waarom je die kleur niet zo vaak ziet. Het is echt prachtig!
Een paar maanden geleden heb ik al eens contact gehad met Renault Nederland, maar die zijn daar een beetje lui in.. Had wel begrepen dat er in Veenendaal een GT-Line staat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Dat komt omdat Nederlanders saaie mensen zijn :+
Zo dat was de generalisering ;) laten we die nog even onderbouwen met feiten :9

Kleur verdeling voor 2016 nieuwe auto's (alles, particulier en lease):
1. Grijs – 31,9 procent
2. Zwart – 23,5 procent
3. Wit – 19,8 procent
4. Blauw – 12,5 procent
5. Rood – 6,3 procent
6. Bruin – 3,9 procent
7. Groen – 0,7 procent
8. Geel – 0,5 procent
9. Oranje – 0,4 procent
10. Paars – 0,4 procent

en voor 2015:
1. Grijs – 31,5 procent
2. Zwart – 26 procent
3. Wit – 18,6 procent
4. Blauw – 12,3 procent
5. Rood – 5,3 procent
6. Bruin – 4,8 procent
7. Groen – 0,5 procent
8. Paars – 0,4 procent
9. Oranje – 0,3 procent
10. Geel – 0,3 procent

55,4 % kiest voor zwart of grijs :O
Dan is er nog 19,8 % die voor wit gaat (de +0€ kleur :o ).
Dan heb je al meer dan 3/4 van het nieuwe wagenpark te pakken, blauw komt dan zelfs nog relatief vaak voor met 12,5 procent O-)

In de lease markt zit je vaak ook nog met beperking welke kleuren je mag kiezen al mag blauw of rood vaak nog wel maar zeker niet altijd.

[ Voor 7% gewijzigd door melcon op 15-09-2017 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:08:
[...]

Je ziet Bleu Iron ook echt heel weinig, en als je hem ziet is het op een station, heb de hatchback Bleu Iron nog geen enkele keer gezien (behalve die van mezelf :9 )
Dat is ook regio afhankelijk. Hier in het oosten zijn bijna alle Megane en Talisman in het blauw te zien. Heel soms donkergrijs. En ik heb een Talisman Estate in het bruin gezien.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Hoe zit het met aanbieden van spulletjes die we niet (meer) gebruiken voor de Renaults?

Heb met mijn stomme kopf een zwarte achter-spoiler voor een RS uit 2007 gekocht. Die gaat nooit nie passen nie @ mijn Clio uit 2007.

Dus als er iemand interesse heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:48
Mijn leasebudget ging op aan mijn Bose, dus vandaar heb ik een witte.
Als ik had mogen kiezen ik zag bij de dealer een staaltje met een blauw-groene kleur kan hem niet in de configuratie vinden dus zou niet weten hoe deze heet.

Dus niet omdat ik saai ben, maar omdat het budget op was... ;)
Hoewel ik wit hem niet vind misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@melcon man wat heb ik een hekel aan de manier waarop mensen het benaderen zoals jij dat nu ook doet. Iedereen is saai want neemt een grijze, zwarte of witte auto...

Oh want als je de grijze auto het mooist vind ben je saai?

Jij bent iemand die een hanenkam heeft, een broek heeft met een open flap aan de achterkant, zijn gezicht iedere dag als een zwarte piet schminkt omdat je anders saai bent? Nou dat moet je dan helemaal zelf weten, maar zeur niet door mensen die een kleur auto kiezen die jij saai vindt per definitie saai te noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• striner
EdjeCageman schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:43:
Mijn leasebudget ging op aan mijn Bose, dus vandaar heb ik een witte.
Als ik had mogen kiezen ik zag bij de dealer een staaltje met een blauw-groene kleur kan hem niet in de configuratie vinden dus zou niet weten hoe deze heet.

Dus niet omdat ik saai ben, maar omdat het budget op was... ;)
Hoewel ik wit hem niet vind misstaan.
Bedoel je Bleu Berlin?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/1srVgaNjmaThqfhl5ast0VNrwdkMXd08xF0j88qP3cDMZ73hgB7AZGTIPvoqdmi4eWFlBHGUWNrMPgU8vjAcuknkaKVmEGEQBO6YG0CX6IALEEHHDj0LdIFMNWo0ifn9Sp3u3FBTvPQ26uRNy_VRZtiyPM9kmuWRAAs0mPD-qr-lQVwxDoNR8_JRFHmkbOjy34_BO_eglVk0A0YvDFQ5Zp1EfXsi8Vb_iVEcABHWy34Ku9_6K5r6NbY70EP3KNHti-c4MjWsgduYG5sCEr8cCUj1I9OJjv_c7z8dEYBAlcH1TJVniVRRptAmNvPieRepweG91SBpnUWGm8eha7feVPM58iNph-UCCtaAKA9fQsvEow5y368iZJL9RjPp5sLvy4fErzEVpeWeSuov_GAvP3CUueUyunLmJIfoiB7Z0BxFkxxmy58Sb8egoPtBQzEcTX80epheDOAOpsHVxmTphdh4MRKlyTTEGBe2RVWiEFFq-5pyc4DeofZGKWr_gQNWJqYIYNGJXljuTF-COC-DgHxg0qmFkmp7LPNu2W6S1nttfi2a0LlvN8z-hA5np7LOivhmHj6lqC1vQA5YcbbYyiMvVPVKW_HnCBb9Do3MdCsScw_J-o3Vag=w800-h700-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Is dat de jouwe?
GT-Line?

Echt een mooie kleur :D Die heb ik zelf dan ook besteld :)

Edit: nvm, jij had een andere laatst gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@miicker nee de mijne is Bleu Iron en kun je hier terugvinden ;)
Dit plaatje was van internet geplukt (autoweek/google images)

[ Voor 18% gewijzigd door striner op 15-09-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
striner schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:06:
@miicker nee de mijne is Bleu Iron en kun je hier terugvinden ;)
had mijn post net aangepast inderdaad :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:07
miicker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:48:
@melcon man wat heb ik een hekel aan de manier waarop mensen het benaderen zoals jij dat nu ook doet. Iedereen is saai want neemt een grijze, zwarte of witte auto...

Jij bent iemand die een hanenkam heeft, een broek heeft met een open flap aan de achterkant, zijn gezicht iedere dag als een zwarte piet schminkt omdat je anders saai bent? Nou dat moet je dan helemaal zelf weten, maar zeur niet door mensen die een kleur auto kiezen die jij saai vindt per definitie saai te noemen.
Volgens mij heb jij een aantal smileys in de post van @melcon gemist..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
miicker schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:48:

Klopt, dat ben ik zeker :> ik ben gek op zwarte piet O+

Voor de rest wat Pausebreak zegt ;) iedereen mag helemaal zelf weten wat voor kleur hij/zij kiest, over smaak valt niet te twisten :) het was een verklaring over waarom je minder blauwe auto's ziet, niet om op je tenen te gaan staan :(:)

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 15-09-2017 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Van zwart, grijs en wit is het anders wel zo dat dit doorgaans als saaie kleuren worden beoordeeld. Dan kan het er op een auto nog wel mooi uit zien (of iemand kan het mooi vinden), dat maakt een kleur niet meteen minder saai.

In ieder geval vind ik de gele en oranje kleur van de Mégane RS ook wel gaaf. Als Blue Iron geen optie was, maar dat wel, dan had ik dat waarschijnlijk gedaan. Maar goed, ik ben dan ook 1 van de weinigen die buiten de bekende dagen nog met oranje kleding over straat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Is die manuele pook van de nieuwe RS kleiner dan de standaard pook van de andere handgeschakelde mégane's?

[ Voor 46% gewijzigd door anessie op 15-09-2017 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik rij nu ook in een zwarte, weliswaar met witte velgen maar toch een veel gekozen kleur :-) de nieuwe wordt wel blue iron 8)

Pook is idd anders, iets korter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Zoooo, mijn vakantie zit erop, NL-Praag-Auschwitz-NL (met uiteraard wat dagtripjes) 3431 km gereden. Keurig netjes verbruik:

Renault Megane 2012 Dci : 4.6 liter op 100 km = 1:21,7. Cruise op 130 op de teller (gps 121 km/u) net onder de 2000 toeren.

Viel mij alles mee...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:24
Gri77ie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:04:
Zoooo, mijn vakantie zit erop, NL-Praag-Auschwitz-NL (met uiteraard wat dagtripjes) 3431 km gereden. Keurig netjes verbruik:

Renault Megane 2012 Dci : 4.6 liter op 100 km = 1:21,7. Cruise op 130 op de teller (gps 121 km/u) net onder de 2000 toeren.

Viel mij alles mee...
Netjes :)
Ik ben net terug van Portugal, in totaal 6240km heen en weer met dagtrips.
Gemiddelde was bij thuiskomst 5.5 liter op 100km.
Dit met een Megane 4 110pk 1.5 diesel, 2 volwassen, 2 kinderen en volle kofferbak.
Snelheid grotendeels 140km/h (ACC) en sommige stukken op max. Valt mij ook reuze mee nog, zeker met de bergen in Portugal erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 15-09-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

JvdW schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:10:
[...]

Netjes :)
Ik ben net terug van Portugal, in totaal 6240km heen en weer met dagtrips.
Gemiddelde was bij thuiskomst 5.5 liter op 100km.
Dit met een Megane 4 110pk 1.5 diesel, 4 personen en volle kofferbak.
Snelheid grotendeels 140km/h (ACC) en sommige stukken op max. Valt mij ook reuze mee nog.
Mmm.. die ervaring heb ik ook met 140 km/u en airco aan. Ik rijd nu veel met airco uit en op 120 km/u. Dat scheelt redelijk veel. 140 km/u is soms ook wel even lekkerder rijden. Overigens wel heel even gekeken tot hoever de Megane wilde. Bij 180 km/u op de gps wilde vrouwlief van het gas af. Liep toen nog wel wat door. Maar goed viel mij alles mee met verbruik. Heb hetzelfde motortje erin zitten.

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb mijn GT Line 1.5 EDC geklokt op 193 km/u, 190 km/u op GPS, dat gedurende ca 30 min. Mijn collega met dezelfde auto maar dan met handbak en 18 inch heeft 195 km/u gehaald, maar het zou me niks verbazen dat de GPS snelheid hetzelfde is en het verschil in de banden zit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Beetje late reactie misschien, maar wat betreft die discussie over kleuren:
Bedenk dat bij sommige leasemaatschappijen/werkgevers een regel geldt dat alles behalve deze "saaie" kleuren als niet courant wordt gezien en dus helemaal niet mogen óf extra kosten per maand.
Bij mijn LM wordt alleen juist wit als niet courant gezien en kost extra.
Daarbovenop, specifiek voor de Megane Bleu Iron, geldt dat deze kleur alleen te krijgen is op GT en GT-line, wat relatief dure uitvoeringen zijn, en niet iedereen heeft dat geld ervoor over ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Zaterdag eindelijk de magische grens van 200kmh doorbroken. Heel even 203 gereden, wat ik nog nooit had gedaan. Maar in de GT zit meer, dat merk je wel. Binnenkort nog maar eens naar Duitsland gaan om te kijken hoe hard ie nou eigenlijk wil.

In de Clio destijds nog een keer 196 gehaald (193 op GPS), maar dat was met wind mee en heuvel afwaarts :P
Toch, voor een normale diesel Clio is dat volgens mij wel een recordje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@striner: Je hebt ook nog Blue Cosmos en Bleu Berlin :) De meeste auto's hier zie ik rondrijden in Blue Cosmos.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@PauseBreak die kleur zou ik ook hebben gekozen als ik toch uiteindelijk voor de Bose zou zijn gegaan ipv de GT-line :)
vlind blauw sowieso een mooie kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je had tot voor kort ook nog Malte Bleu, ook een hele mooie kleur blauw (op de laguna alleen op de GT, op de megane op de GT/GT line, clio weer alleen op de GT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
PauseBreak schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:09:
@striner: Je hebt ook nog Blue Cosmos en Bleu Berlin :) De meeste auto's hier zie ik rondrijden in Blue Cosmos.
Blue Cosmos zie je idd veel (ook de mijne zal in deze kleur geleverd worden, als ik een GT-Line had besteld zou het een Blue Iron zijn geworden...)

Onlangs een update gehad van de dealer als het goed is komt hij morgen van de band en moet dan op transport naar Nederland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/UyKjgwYuAPVyVTsZxXVSKJXxu3c3NOUes8b4T3U7vwHT8p3WYFNMj2J7LRVJHzxHJZxr0X1JeTd6xHmK3Hbjp4LmfexQwo29mcCdydn3sCe_rV-hLDxCSLZIc2vk8Q_97aSumf7OAYdnzsKni_b-CD7kQYd7wZ53qyoUyTqCqNhnPBxUQJn0mOt7A-R5qbczzB7c5_4d9em1v4RVnAaJihRsW0lPDBANPirxKB9QoWFhEkEUGjVO6fW7oD2lT9BLsFVXl_55sJOkC1RBnXSAKq434TFzJOiNHs2pQg-mXl_8drPa_vTWhc3ccddIQCzkHJE30BwqmAopo_f-XIXGI4KushMqierGy-cfG6MIeTNUep172SqiUCogYiUGllYV9X3IrT2m3c0tXx5yVlotD2mQMK1RPA4KyjVoeWBYNQfxuVSyQj1Hd2neLm1XUBqkuqpTiv3wjL0WyPS-eTmi5ecKh6JISSD1vJC7dkLH2kgs2flMpzvwcEPDTpOx1Waq3NqZw8xEiYBk8hd7r0_Jndhj-GJJ9IaqGgqE5kieDg1ogw1nPHt6dt2ga8N6XtDi-OCjKb3UH_717SLUd7bz2h_nykjM6FTcVGw6KQbQDdDi8AvC1MLZg5h1DC7RQXcMFZI9z-__jMt7xGK0pc5a7c0WMy6KKbW97OgG=w1707-h960-no

Vandaag de 160k bereikt, in al die 160k is er niets stuk gegaan en heeft de auto nooit een slag gemist (mag ook wel eens gezegd worden O-) ). Inrij periode is dus bijna voorbij nu :P

• Galaxis
melcon schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:09:
Als ik de pook in zijn neutraal duwt terwijl het irritante geluid aanwezig is, dan blijft het geluid aanwezig helaas.

Tevens momenteel nog wat andere probleempjes met de megane ;

*Knopjes cruise control op het stuur, tekst er af gesleten ( zijn deze los te vervangen? )
*Deurgrepen zijn al flink gehavend aan de binnenkant ( zijn deze los te krijgen ? )
*Veertjes ofzoiets van dubbelmassavliegwel zijn gaar, daardoor gaat wegrijden in zijn 1 hokkerig. ( was al bij *70K kilometers, dealer erkende het probleem niet trouwens )
*Irritante geluid zoals hier al eerder besproken.
* Lampje van de sigaretten aansteker doet het dan wel, dan weer niet, als ik er op sla doet hij het weer even :p
*Bij de eerste koudstart van de dag fluctueert mijn verlichting van de koplampen en ook interieurverlichting, brand dan weer fel, minder fel, de aanjager blaast dan ook weer hard, en weer zacht en weer hard en weer zacht. ( spanningsregelaar? ) Accu is al vervangen maar loste het probleem niet op.
* Extreem windgeruis aan de bestuurdersdeur ( dealer kan het probleem niet vinden )
* Resonantie in het portier van de passagier. ( dealer heeft al van alles geprobeerd, maar helaas )
* Carminat tomtom , heeft altijd goed gewerkt tot vorige week, slaat er helemaal compleet naast met de locatie, navigeren is onmogelijk geworden.
*Inhoudsindicatie van de brandstoftank klopt ook niet, bij 2 streepjes resterend is de tank toch echt leeg ( best vervelend zeg maar )

Megane is van 2012, is een estate 1.5dci ECO 2 met 132K op de teller. Voor bovenstaande problemen heeft de wagen al meerdere malen bij de dealer gestaan, en telkens wordt geen van bovenstaande opgelost. Wordt er een beetje flauw van, het is wel gewoon een fijne auto om in te rijden, en ben eigenlijk ook weer niet van plan om hem op te ruimen. :/

• PauseBreak
Misschien is het voor jou beter om je rechtsbijstand erbij te betrekken. Dit zijn gewoon problemen die moeten worden opgelost naar tevredenheid door de dealer.

Nee, merp!

• melcon
@Galaxis
Dan zit de fluittoon in de aandrijflijn en niet in de motor (helaas, dan was het waarschijnlijk slang van turbo naar intercooler, of intercooler naar motor geweest en makkelijk te vinden). Hij had het in de V en VI toch? Gezien het vooral bij gas los gebeurd zet ik in op een wiellager of het tussenlager van de aandrijf as. Even op de brug en een slinger aan de wielen geven en kijken of je wat hoort (c.q. zou de dealer moeten doen). Het zou in theorie ook nog de bak kunnen zijn maar je rijdt er al een tijdje mee rond dus dan zou die al stuk gelopen moeten zijn.

*Knopjes cruise control op het stuur, tekst er af gesleten ( zijn deze los te vervangen? )
zijn los te vervangen al kan het lastig zijn om nieuwe te bestellen maar sowieso te vinden op de sloop (worden gedeeld door diverse modellen, dus ff kijken wat een sloop voor je heeft met wat mee denken)
*Deurgrepen zijn al flink gehavend aan de binnenkant ( zijn deze los te krijgen ? )
Zijn los te verkrijgen, volgens mij wel prijzig
*Veertjes ofzoiets van dubbelmassavliegwel zijn gaar, daardoor gaat wegrijden in zijn 1 hokkerig. ( was al bij *70K kilometers, dealer erkende het probleem niet trouwens )
Dure reparatie, zegt wat over je dealer dat ze het probleem niet erkennen
*Irritante geluid zoals hier al eerder besproken.
Zie begin ;-)
* Lampje van de sigaretten aansteker doet het dan wel, dan weer niet, als ik er op sla doet hij het weer even :p
Lampje vervangen (nadert zijn einde)
*Bij de eerste koudstart van de dag fluctueert mijn verlichting van de koplampen en ook interieurverlichting, brand dan weer fel, minder fel, de aanjager blaast dan ook weer hard, en weer zacht en weer hard en weer zacht. ( spanningsregelaar? ) Accu is al vervangen maar loste het probleem niet op.
Je hebt ergens een slechte massa (auto geeft het wel aan op het display als de laadspanning niet goed is v/d dynamo)
* Extreem windgeruis aan de bestuurdersdeur ( dealer kan het probleem niet vinden )
Dealer zoekt niet goed genoeg, als je er wat tijd in stopt kun je zo vinden waar het aan ligt met behulp van wat duct tape. 1 voor 1 verdachte plaatsen aftapen en gaan rijden, verdwijnt het wind geruis heb je de oorzaak gevonden (vergeet de rubbers aan de binnenkant niet).
* Resonantie in het portier van de passagier. ( dealer heeft al van alles geprobeerd, maar helaas )
Resonanties zijn ook enorm moeilijk te vinden maar ik gok dat deze gerelateerd is aan je wind geruis en ergens wind in je deur waait.
* Carminat tomtom , heeft altijd goed gewerkt tot vorige week, slaat er helemaal compleet naast met de locatie, navigeren is onmogelijk geworden.
GPS Antenne overleden, komt helaas wel eens voor, enige optie is vervanging.
*Inhoudsindicatie van de brandstoftank klopt ook niet, bij 2 streepjes resterend is de tank toch echt leeg ( best vervelend zeg maar )
Als het goed is kan deze met de CLIP aangepast c.q. gereset worden.

Voor de rest wat Pausebreak zegt, al zou ik persoonlijk naar een andere dealer/garage gaan kijken,van deze wordt je duidelijk niet vrolijk. Auto was al uit de garantie toch? En gechipt via de dealer? Vaak gedragen dealers zich echt belachelijk bij gechipte auto's en willen ze geen moeite meer doen als ze er van weten.

• Galaxis
@melcon

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Wagen is inderdaad uit de garantie, is gechipt door de dealer zelf inderdaad. Over de koppeling ; 4x mee terug geweest, 4 verschillende monteurs in gereden en die voelen/merken het niet?? Nou, geloof me, dat is niet te missen haha :P .

Knopjes cruise control en handgreep deur vind ik eigenlijk een kwaliteits issue van Renault, maar goed, ondanks dat het prijzig zal worden laat ik het vervangen, dit is geen gezicht zo.

De irritante fluittoon, daar moet de garage nog maar eens goed naar gaan zoeken, die ben echt beu aan het raken.

Lampje sigaretten aansteker zal ik eens vervangen dan, ook niet zo spannend. Windgeruis van de deur is dus wel makkelijk te lokaliseren dus, ik zal ze de tip geven van de duck-tape ;) . Tevens zal ik eens de massa na laten kijken van het elektrische systeem, ik zat zelf eerder aan een spanningsregelaar te denken.

Waar zit die GPS antenne eigenlijk verstopt van tom tom? En wat kost zo een geintje ?

bedankt voor je antwoorden !

De dealer doet trouwens wel iedere keer zijn best om de problemen op te lossen, maar het lijkt wel of het personeel niet adequaat hier mee omgaat omdat ze telkens dezelfde issues maar niet opgelost krijgen, ik wordt er wel altijd vriendelijk geholpen etc etc.

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 21:06
Renault dealers in Nijmegen gebeld maar kan nergens in de buurt een Renault Megane Estate 1.2 TCe EDC proefrijden. Zwolle dichtstbijzijnde. Zoek functie hier gebruikt maar de meeste EDC ervaringen met de megane estate is de 1.5 110 diesel.

Iemand ervaring met de nieuwe estate 1.2 TCe EDC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Galaxis Een spanningsregelaar werkt door het uitschakelen van het magnetisch veld wanneer de spanning te hoog wordt. Dit gebeurd afhankelijk v/d belasting, en herhaald zich, de dynamo (eigenlijk alternator, hij levert wisselspanning) wordt dus steeds korte tijd onderbroken. Als die stuk zou zijn, zou je dat permanent merken en uit zich dat in geen laad spanning, de megane geeft dat gelijk op het dashboard aan ("Storing opladen accu"). Het fluctueren van verlichting en andere elektrische zaken duid op een slechte massa, zeker als het vooral optreed bij koude start.

Het is altijd fijn als een dealer vriendelijk is en zijn best doet, maar uiteindelijk ga je er heen omdat je wil dat je pijn punten opgelost worden. Als dat consequent niet gebeurd kunnen ze nog zo vriendelijk zijn en hun best doen maar dan zou ik het toch een keer ergens anders proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37

RvL

Dealers en koppelingen, ik weet er alles van helaas... In mijn Mégane III Estate begon de koppeling op een gegeven moment gewoon te slippen tijdens het accelereren. Niet veel maar duidelijk voelbaar en hoorbaar. Mee naar de dealer gegaan en die merkte natuurlijk niets... De volgende keer dat het weer gebeurde een filmpje van gemaakt, maar nog steeds niet in actie willen komen.

Uiteindelijk, na een keer of 5 naar de dealer te zijn geweest en gebeld te hebben met de leasemij had ik zoiets van 'dan rookt ie zichzelf maar op'. Maar op een of andere manier was het na een stevige rit met een zware aanhanger ineens weg.

Het valt me sowieso op dat de koppeling van de 1.5dCi vaak erg 'jong' al gaat horten en stoten. Dit is nu m'n 3e auto (2x Mégane 3, 1x Kadjar) met een 1.5dCi met handbak en allemaal beginnen ze er al voor de 100k mee. Dat heb ik bij andere auto's nooit gehad en ik vind van mezelf dat ik toch redelijk spaarzaam met de koppeling om ga: minimale slip bij wegrijden en overschakelen, vloeiend koppelen en ga zo maar door... Misschien is de koppeling toch wat aan de lichte kant?

Overigens nog niet mee gemaakt dat de koppeling ook echt vroegtijdig overlijdt.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

RvL schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:04:
Dealers en koppelingen, ik weet er alles van helaas... In mijn Mégane III Estate begon de koppeling op een gegeven moment gewoon te slippen tijdens het accelereren. Niet veel maar duidelijk voelbaar en hoorbaar. Mee naar de dealer gegaan en die merkte natuurlijk niets... De volgende keer dat het weer gebeurde een filmpje van gemaakt, maar nog steeds niet in actie willen komen.

Uiteindelijk, na een keer of 5 naar de dealer te zijn geweest en gebeld te hebben met de leasemij had ik zoiets van 'dan rookt ie zichzelf maar op'. Maar op een of andere manier was het na een stevige rit met een zware aanhanger ineens weg.

Het valt me sowieso op dat de koppeling van de 1.5dCi vaak erg 'jong' al gaat horten en stoten. Dit is nu m'n 3e auto (2x Mégane 3, 1x Kadjar) met een 1.5dCi met handbak en allemaal beginnen ze er al voor de 100k mee. Dat heb ik bij andere auto's nooit gehad en ik vind van mezelf dat ik toch redelijk spaarzaam met de koppeling om ga: minimale slip bij wegrijden en overschakelen, vloeiend koppelen en ga zo maar door... Misschien is de koppeling toch wat aan de lichte kant?

Ook gehad in Megane 3. Alsof je drie bobbels voelt bij het oplaten van de koppeling. Heeft zich spontaan opgelost na paar dagen.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
In Europa zijn de menschen toch te braaf:

https://www.carcomplaints...ndroid-auto-lawsuit.shtml

De link met Rlink2 android auto is snel gemaakt :)

[ Voor 18% gewijzigd door anessie op 25-09-2017 16:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Ik mag me hier nu ook (soort van) melden:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4470/37405454955_566c568778_z.jpg

Afgelopen vrijdag een Clio 1.4 16V Dynamique gekocht voor m'n vriendin. Best een geinig autootje, redelijk luxe ook nog wel. Zit cruise control in (met heerlijk duidelijke knoppen op het stuur, goed geregeld daar), betere radio, bluetooth, elektrische ramen en spiegels en uiteraard airco. Hij is volledig dealeronderhouden, dus dat is ook mooi.

We hebben ook nog wel wat proefritjes in een 1.2 TCE gedaan. Dat blokje heeft me positief verrast, maar ze waren helaas zomaar 1200 euro duurder dan deze, en de exemplaren die we hadden gereden hadden allemaal wel iets wat niet klopte. De eerste had stevige steenslagschade en er was in het dashboard geboord, en de tweede liep heel rauw, alsof er te weinig olie in zat. Hij schudde ook enigszins stationair, maar volgens de verkoper was dit heel normaal bij het type motor. Dat ik aangaf dat ik eerder die dag met dezelfde motor deze ervaring niet had, vatte hij op als een persoonlijke aanval :+

De derde was op zich prima, alleen moest de distributieriem vervangen worden. Niet zozeer qua km's, maar wel qua leeftijd. Toen ik dit aangaf zei de verkoper: ach joh, het gaat om de kilometers, niet om de leeftijd. Als een auto onderhoud nodig heeft dan hoor of voel je dit wel :X:X:X Die ook maar laten staan dus :P

Moet wel zeggen dat ik zo'n ding behoorlijk volwassen vind rijden, en dat de stoelen zelfs voor mijn lengte (1.93) heel behoorlijk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zijn idd hele fijne auto's! Lekker luxe model gevonden ook zo te zien, ook de betere stoelen met iets hogere zijwangen?Scheelt ook veel met de standaard hangmatten...

En het verbaasd mij ook af en toe wat er voor een meuk verkocht wordt. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
anessie schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:44:
In Europa zijn de menschen toch te braaf:

https://www.carcomplaints...ndroid-auto-lawsuit.shtml

De link met Rlink2 android auto is snel gemaakt :)
Hoezo?
Het artikel zegt dat Volvo heeft geadverteerd met dat de XC90 compatibel zou zijn (of worden) met AA, en dat uiteindelijk niet was. Upgrades werden idd alleen maar gegeven aan 2017 modellen, wat wel hetzelfde is als met RLink2.
Het grote verschil is dat Renault nooit actief heeft gemarket met dat AA in RLink2 zou komen, alleen erop reageerde bij navraag en zelfs dan het zelf ook niet zeker wist. In maart of april kwam er toen een officieel bericht naar buiten dat alle Meganes (en andere modellen) geproduceerd vanaf week 16 AA zouden krijgen, en daar hebben ze zich aan gehouden.
Al waren "wij" niet braaf, we zouden geen poot hebben om op te staan, omdat ze nooit officieel hebben gezegd via hun marketing dat AA zou komen, tot het moment dat het wel officieel werd bekendgemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:42:
[...]

Hoezo?
Het artikel zegt dat Volvo heeft geadverteerd met dat de XC90 compatibel zou zijn (of worden) met AA, en dat uiteindelijk niet was. Upgrades werden idd alleen maar gegeven aan 2017 modellen, wat wel hetzelfde is als met RLink2.
Het grote verschil is dat Renault nooit actief heeft gemarket met dat AA in RLink2 zou komen, alleen erop reageerde bij navraag en zelfs dan het zelf ook niet zeker wist. In maart of april kwam er toen een officieel bericht naar buiten dat alle Meganes (en andere modellen) geproduceerd vanaf week 16 AA zouden krijgen, en daar hebben ze zich aan gehouden.
Al waren "wij" niet braaf, we zouden geen poot hebben om op te staan, omdat ze nooit officieel hebben gezegd via hun marketing dat AA zou komen, tot het moment dat het wel officieel werd bekendgemaakt.
Eens. Je kunt hoogstens de dealer/verkoper bij zijn lurven pakken dat ie dingen heeft gezegd of beloofd, maar Renault Nederland staat buiten kijf. In ook alle mailings die ik voorbij heb zien komen, was er nooit een belofte en alleen vermoedens en onzekerheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Knul leuke auto! ze rijden idd erg goed. Net wat Joopie zegt en niet alleen dat, sommige verkopers denken echt dat mensen gek zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Vandaag het mailtje gehad dat de auto bij het invoercentrum staat, verwachte datum dat hij bij de dealer staat is eind volgende week ! dan helaas nog een aantal weken wachten voor ik hem op mag halen ivm het huidige contract..., maar hij is er gelukkig op tijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Joopieboy schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:57:
Dat zijn idd hele fijne auto's! Lekker luxe model gevonden ook zo te zien, ook de betere stoelen met iets hogere zijwangen?Scheelt ook veel met de standaard hangmatten...

En het verbaasd mij ook af en toe wat er voor een meuk verkocht wordt. :X
Volgens mij wel, zijn in ieder geval vrij dikke wangen. Stoelen zijn wel vrij zacht dus vraag me af hoe het op echte lange stukken rijdt :P Maar goed, daar hebben we mijn auto wel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 10-09 21:40
RvL schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 10:04:

Met de 1.5dCi (90pk euro 5) in een (zwaar) gebruikte Kangoo de ervaring dat die nogal "ruw" (~horten en stoten/) kan zijn bij vertrekken met weinig toeren (<1400rpm). Geef je wat meer gas en wat meer toeren (1400-2000rpm) dan werkt die vrij soepel. Was zo wat de zwaarste koppeling waar ik ooit mee gereden heb.

Betreft een Kangoo die gebruikt werkt in een fleet voor stadsdistributie en 90.000km achter de kiezen heeft, zo wat het zwaarste leven dat een koppeling kan krijgen. Echter zijn er in die fleet (30 Kangoo's) nog geen koppelingen gefaald voor de lease (160.000km) op was. De 6 bak in de 1.6dCi twin turbo Trafic's heeft een veel aangenamere koppeling, maar dat waren toen ook zo wat nieuwe wagens met amper slijtage op de koppeling.

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
Alle, Ik heb een Megane Hatchback (Bose) uit 2017, hierbij heb een ik persoonlijk multisense 'profiel' ingesteld. Is het mogelijk om in te stellen dat wanneer ik de auto start hij altijd direct dit multisense profiel pakt? Bij het starten op het moment zijn de kleuren en de teller altijd het standaard wit.

Ik heb al wat zitten zoeken in de menu's maar ik krijg het niet voor elkaar.

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Huismarb schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:14:
Alle, Ik heb een Megane Hatchback (Bose) uit 2017, hierbij heb een ik persoonlijk multisense 'profiel' ingesteld. Is het mogelijk om in te stellen dat wanneer ik de auto start hij altijd direct dit multisense profiel pakt? Bij het starten op het moment zijn de kleuren en de teller altijd het standaard wit.

Ik heb al wat zitten zoeken in de menu's maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het schijnt dat als je de aandrijflijn niet wijzigd deze dan wel eea onthoudt.

• anessie
Huismarb schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:14:
Is het mogelijk om in te stellen dat wanneer ik de auto start hij altijd direct dit multisense profiel pakt?
Voorkeursprofielen instellen (bij mij 1ste persoonlijk en als 2de sport), en aandrijflijn op normaal laten, anders zeurt het systeem 14.99sec over dit en als je niet bevestigd ga je naar eco/neutraal.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

En wat was nou het verschil tussen aandrijflijn en aandrijving?

Ook jammer is dat als ik de RS Knop een 2e keer indruk (eerste keer switched ie logischerwijs naar Sport stand) dat ie dan niet de vorige modus pakt maar altijd neutraal.

Weet iemand trouwens hoe je (makkelijk) adressen van contacten in je navigatie kunt zetten? Ik heb momenteel maar even handmatig een handvol adressen erin gezet, maar snap niet waarom je wel telefooncontacten erin kunt hebben, maar niet hun bijbehorende adressen.

Trouwens afgelopen week wat lichte schade opgelopen bij het inrijden van de parkeergarage op het hoofdkantoor. Bij de voorbumper is de rechtse punt van mijn Mégane 4 de zwarte lijn aan de onderkant van de bumper dubbelgeslagen of iets. Je ziet in ieder geval dat ie tegen de grond is gegaan. Volgens mij is ie bij een bepaald punt uit zijn, bij gebrek aan een beter woord, ophanging geschoten en vraag ik me af of ie wiebelt tijdens het rijden. Linkerkant is minder maar ook wel zichtbaar van dichtbij dat ie tegen de grond is gegaan. Wel raar dat ze daar hebben gekozen voor hard plastic als bij de eerste aanraking meteen schuur-plekken zichtbaar worden en er niet eerst iets onder zit om dat te voorkomen. Ik meen me te herinneren dat mn Clio daar eerst een lap over de hele breedte van de auto had zitten. Op zich valt het wel mee en is het misschien niet zo erg als ik het nu beschrijf, maar verder had ik nergens last van dat deze auto wat meer voor de voorwielen heeft dan ik gewend ben. Zal bij de eerste beurt wel even vragen of ze daar nog wat aan kunnen doen. En uiteraard niet meer in de parkeergarage daar zetten.

• melcon
Je bedoeld de bumperlip denk ik? Het stuk zwarte kunststof wat onder de voorbumper doorloopt?
Die zit geklikt, als het goed is kan die terug geklikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:24:
Je bedoeld de bumperlip denk ik? Het stuk zwarte kunststof wat onder de voorbumper doorloopt?
Die zit geklikt, als het goed is kan die terug geklikt worden.
Je verwacht waarschijnlijk "Oh, dat is makkelijk". Nee, je moet echt wel ff goed hard drukken om dat ding terug te klikken. Niet te bang mee zijn want dan sloop je het juist wel :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismarb
  • Registratie: Oktober 2011
anessie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 00:14:
[...]

Voorkeursprofielen instellen (bij mij 1ste persoonlijk en als 2de sport), en aandrijflijn op normaal laten, anders zeurt het systeem 14.99sec over dit en als je niet bevestigd ga je naar eco/neutraal.
Dit bleek het inderdaad te zijn! dank u

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Nieuwe auto is inmiddels een feit.

Clio 0.9 tce, opties Rouge Flamme en pack noir en electrique.

5 september in gebruik intussen al 1850 km verder.

Verbruik nu 1 op 15, met de Captur zat ik op 1 op 16.5. We zullen zien.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21430578_1508529289208491_8875106862414079014_n.jpg?oh=4db951bb99181adf6488b1132a11dc06&oe=5A4775EA

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Flame17 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:25:
Nieuwe auto is inmiddels een feit.

Clio 0.9 tce, opties Rouge Flamme en pack noir en electrique.

5 september in gebruik intussen al 1850 km verder.

Verbruik nu 1 op 15, met de Captur zat ik op 1 op 16.5. We zullen zien.

[afbeelding]
Mooie wagen!

Heb het idee dat bij mijn dieseltje het verbruik begint te stabiliseren nu ik richting de 9000 kilometer ga... Mag ondertussen ook wel... Vorige Clio met zelfde blok was een stuk zuiniger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Zo alweer een kleine 6000km erop zitten met m'n Megane. Blijf het een fijne bak vinden.
Moest onlangs even terug naar m'n prive autto een Astra ('05) dan merk je toch dat de techniek in 12 jaar tijd flink is verbeterd. Gelukkig is rijdt m'n vriendin daarin en niet ik :+
Sinds kort sluit ik ook m'n telefoon aan, die Android auto werkt wel fijn 8)

Nu had ik van de week alleen beslagen spiegels, dus ik denk dat fixt de verwamde spiegels wel. Maar heeft de Megane dit ubberhaupt wel? Ze bleven maar beslagen, gelukkig een paar km verderop een stoplicht dus kon ze daar even schoonwrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

EdjeCageman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:02:
Zo alweer een kleine 6000km erop zitten met m'n Megane. Blijf het een fijne bak vinden.
Moest onlangs even terug naar m'n prive autto een Astra ('05) dan merk je toch dat de techniek in 12 jaar tijd flink is verbeterd. Gelukkig is rijdt m'n vriendin daarin en niet ik :+
Sinds kort sluit ik ook m'n telefoon aan, die Android auto werkt wel fijn 8)

Nu had ik van de week alleen beslagen spiegels, dus ik denk dat fixt de verwamde spiegels wel. Maar heeft de Megane dit ubberhaupt wel? Ze bleven maar beslagen, gelukkig een paar km verderop een stoplicht dus kon ze daar even schoonwrijven.
In mijn Megane 3 gaan ze aan als je de achterruitverwarming aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:54
In mijn megane II uit 2008 heb ik een ingebouwde radio met navigatie zitten. Carminat heet het volgens mij.
Niet mijn foto, maar ziet er uit als dit:
Afbeeldingslocatie: https://mp3mycar.fr/img/produits/interfaces/RNLT/IUSB/Autoradios/029.jpg

Nu zou ik graag een subtiele subwoofer willen aansluiten op mijn audio. Weet iemand of hier een uitgang voor een subwoofer op zit? of dat er een andere manier is om een subwoofer aan te sluiten?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
martinvdm schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

In mijn Megane 3 gaan ze aan als je de achterruitverwarming aan zet.
Ja dit had ik dus ook verwacht. Maar m'n spiegels bleven beslagen. Vandaar vroeg ik me het af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
Pindakaas schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:02:
In mijn megane II uit 2008 heb ik een ingebouwde radio met navigatie zitten. Carminat heet het volgens mij.
Niet mijn foto, maar ziet er uit als dit:
[afbeelding]

Nu zou ik graag een subtiele subwoofer willen aansluiten op mijn audio. Weet iemand of hier een uitgang voor een subwoofer op zit? of dat er een andere manier is om een subwoofer aan te sluiten?
Kan bij elke radio. Grote kans dat je op je radio geen subwoofer uitgang hebt (RCA). Dat was ook bij mijn megane 3 estate het geval. Simpel op te lossen door de luidspreker kabels achter je radio te splitsen.

Lees; L en R kabel doormidden knippen en een 2e set kabels eraan solderen en netjes met krimpkaus weg werken. De extra L en R kabel naar de versterker toe die hiermee overweg kan. Versterker heeft een High Level Input namelijk nodig. Ik had een budget subwoofer met versterker die dit ondersteunde (Fusion).

Tulp stekkers dus niet persé nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Genestealer op 02-10-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
EdjeCageman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:13:
[...]

Ja dit had ik dus ook verwacht. Maar m'n spiegels bleven beslagen. Vandaar vroeg ik me het af.
Zo zou het wel moeten werken. Elektrisch verstelbare én verwarmbare buitenspiegels zijn altijd standaard op de Mégane IV. Misschien even in je handleiding kijken of je misschien een ander knopje moet hebben en anders toch even langs de dealer gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PauseBreak schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:44:
[...]

Zo zou het wel moeten werken. Elektrisch verstelbare én verwarmbare buitenspiegels zijn altijd standaard op de Mégane IV. Misschien even in je handleiding kijken of je misschien een ander knopje moet hebben en anders toch even langs de dealer gaan.
Volgens mij zit het niet in de GT (misschien ook niet GT Line) vanwege die andere spiegels, maar het kan zijn dat het er ondertussen wel weer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Martinspire schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:03:
[...]

Volgens mij zit het niet in de GT (misschien ook niet GT Line) vanwege die andere spiegels, maar het kan zijn dat het er ondertussen wel weer in zit.
Heb de Bose versie, morgen maar eens bellen, hoopte dat iemand het toevallig wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
EdjeCageman schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:40:
[...]

Heb de Bose versie, morgen maar eens bellen, hoopte dat iemand het toevallig wist.
Mijn GT-line heeft wel verwarmde spiegels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Martinspire schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:03:
[...]

Volgens de prijslijst is het vanaf de instapper aanwezig. De GT en GT-Line zijn aanvullingen op de instapper.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Heb het ook raar gevonden dat men daar geen apart knopje voor voorzien heeft, soms zijn alleen mijn spiegels beslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik reed al twee jaar rond met een Captur voor ik realiseerde dat die ook verwarmde spiegels heeft :+
Inderdaad door hetzelfde probleem, geen simpel knopje voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Worden er uberhaupt nog auto's zonder verwarmbare spiegels gebouwd? Het zit tegenwoordig zelfs standaard op de dacias :P

Inschakelen gaat inderdaad gelijk met de achterruitverwarming (9/10 keer is die ook beslagen dus daar zit wel enigzins logica in). Dat dateert al vanaf de jaren 80, spiegel verwarming ging toen ook al gelijk met de achterruit verwarming. Toen was het alleen nog niet standaard op alle modellen :+

Als de spiegels beslagen blijven dan zou ik idd ff terug gaan naar de dealer en zeggen fix dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Zo, heb de Megane nu een paar weken (dCi 110 EDC automaat). 2-3 weken mee dagelijks op en neer naar werk gereden (Heerlen - Eindhoven) en nu net terug van vakantie waar we de auto op Schiphol hadden geparkeerd.
Over het algemeen een fijne auto, vind hem nog steeds supermooi, maar toch wat dingetjes die ik wat minder vind. Een aantal van die dingen zijn al eerder genoemd volgens mij, maar toch.
  • De gasrespons in Comfort en Neutral (aandrijflijn dus in Neutral) blijft me tegenvallen. Je drukt het gaspedaal in en dan duurt het 0.5-1 seconde voordat er daadwerkelijk beweging in de auto zit. Hierdoor een keer bijna een aanrijding op een rotonde gehad. Ik stond stil, en wilde vanuit stilstand nog net voor een auto invoegen die net de rotonde opkwam. Door die vertraging ging ik pas de rotonde op terwijl die auto er al op zat en bijna tegen me aan kwam. Nu zul je zeggen dat de oplossing is de auto in Sport te zetten, maar dan blijft ie te lang in hoge toeren hangen. Reed een keer met 20 door een woonwijk en hij bleef maar in de 1 rond de 2200 toeren zitten. Heel irritant motorgeluid krijg je dan.
  • Over motorgeluid gesproken: dit zou per instelling anders moeten klinken (er zijn 3 of 4 verschillende "ontwerp motorgeluid" instellingen in MultiSense), maar ik hoor geen verschil of überhaupt geen motorgeluid anders dan wat daadwerkelijk onder de motorkap vandaan komt?
  • Heb een keer gehad toen ik van baan wilde wisselen dat ie bij gasgeven opeens een versnelling terugging en moeilijk hoog in de toeren ging. Had gewoon gas losgelaten om uit te rollen, knipperlicht aangezet en vervolgens het gaspedaal half ingedrukt om van baan te wisselen, gaat ie als een malle 3000 toeren maken. Rare software.
  • De mat aan bestuurderskant heeft een dikker stuk op de plek waar men normaal zijn hakken neer zet. Goed idee, had ik in mijn vorige auto ook, alleen waar ik mijn hak neerzet is precies op de rand van het verdikte gedeelte, dus ik glij hier iedere keer over uit met mijn hak, waardoor soms iets te hard wordt doorgeremd als ik rustig wil remmen :P
  • Heb nu 2 keer gehad dat ik voor een slagboom bij een parkeerplek sta, erg ver uit de auto moet reiken om op het knopje voor een ticket te drukken, auto gaat in stop/start denk ik dan, maar vervolgens kan ik niet verder rijden in D (automaat). Zit ik als een malle op de startknop te drukken maar gebeurt niks. Moet ik dan blijkbaar eerst in P zetten, dan op start duwen en vervolgend weer naar D. Eerste keer dat me dit gebeurde had ik de deur opengedaan om bij de slagboom te komen, dus dacht dat de auto dan wel had gedacht ik was uitgestapt, maar het is daarna nog eens gebeurd zonder uit te stappen. Geen idee wat de precondities nu zijn dat dit gebeurt of om dit te voorkomen, maar vond het iig knap vervelend. Zal wel aan het gewenningsproces van handbak > automaat horen?
  • Heb nu 2 keer gehad dat bij het starten van de auto de Multisense volledig in Neutral staat. Wist niet waaraan dat lag, maar zag iets eerder in de thread dat dat dus komt als je Multisense, danwel de aandrijflijn in sport hebt gelaten toen de auto uit ging?
  • Automatisch fileparkeren werkt best goed. In een vak 90 graden laten parkeren niet zo. Hij herkent bijna nooit een plek, en als het al lukt (is me pas 1 keer gelukt) stuurt ie veel te dicht langs een van de al geparkeerde auto's af. Schuurde nog net niet erlangs, maar uitstappen was moeilijk geworden.
  • Wat adaptive CC betreft:
  • [list]
  • werkt fijn bij rustig en middeldruk verkeer.
  • Erg fijn op de 5-baans A2 bij Amsterdam waar iedereen redelijke afstand van elkaar houdt en ~100 rijdt. Niet zo fijn op de 2-baans A2 tussen Eindhoven en Maastricht tijdens spitsuur. Iedereen rijdt dicht op elkaar en de snelheden variëren te veel. Hierdoor remt de auto vaak te hard af om afstand te bewaren (wat als gevolg heeft dat de auto achter je ook gevaarlijk dichtbij komt) en vervolgens gaat ie weer als een malle accelereren als het gat iets te groot is geworden (door het krachtige remmen), hierdoor blijf je continu te hard remmen en acceleren, niet erg fijn. (maarja, in de handleiding staat dan ook niet te gebruiken bij druk verkeer)
  • De kortste afstand is nog steeds erg lang imo op de snelweg. Op een 50-80 weg is het wel goed.
  • Radar detecteert een auto pas als hij volledig recht voor je zit op de rijbaan, maar is hem pas weer kwijt als hij volledig van de rijbaan af is. Erg inconsistent. Hierdoor moet je al afremmen of de ACC onderbreken als je ziet dat iemand wilt invoegen en weer aanzetten als die persoon voor je zit (anders blijft de auto gas geven terwijl iemand aan het invoegen is en krijg je aanrijding)
  • [/list]
Dat was de rant een beetje :P nogmaals, over het algemeen nog steeds een fijne auto, al lijkt het door deze waslijst misschien niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
striner schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:30:
Zo, heb de Megane nu een paar weken. 2-3 weken mee dagelijks op en neer naar werk gereden (Heerlen - Eindhoven) en nu net terug van vakantie waar we de auto op Schiphol hadden geparkeerd.
Over het algemeen een fijne auto, vind hem nog steeds supermooi, maar toch wat dingetjes die ik wat minder vind. Een aantal van die dingen zijn al eerder genoemd volgens mij, maar toch.
  • De gasrespons in Comfort en Neutral (aandrijflijn dus in Neutral) blijft me tegenvallen. Je drukt het gaspedaal in en dan duurt het 0.5-1 seconde voordat er daadwerkelijk beweging in de auto zit. Hierdoor een keer bijna een aanrijding op een rotonde gehad. Ik stond stil, en wilde vanuit stilstand nog net voor een auto invoegen die net de rotonde opkwam. Door die vertraging ging ik pas de rotonde op terwijl die auto er al op zat en bijna tegen me aan kwam. Nu zul je zeggen dat de oplossing is de auto in Sport te zetten, maar dan blijft ie te lang in hoge toeren hangen. Reed een keer met 20 door een woonwijk en hij bleef maar in de 1 rond de 2200 toeren zitten. Heel irritant motorgeluid krijg je dan.
  • Over motorgeluid gesproken: dit zou per instelling anders moeten klinken (er zijn 3 of 4 verschillende "ontwerp motorgeluid" instellingen in MultiSense), maar ik hoor geen verschil of überhaupt geen motorgeluid anders dan wat daadwerkelijk onder de motorkap vandaan komt?
  • Heb een keer gehad toen ik van baan wilde wisselen dat ie bij gasgeven opeens een versnelling terugging en moeilijk hoog in de toeren ging. Had gewoon gas losgelaten om uit te rollen, knipperlicht aangezet en vervolgens het gaspedaal half ingedrukt om van baan te wisselen, gaat ie als een malle 3000 toeren maken. Rare software.
  • De mat aan bestuurderskant heeft een dikker stuk op de plek waar men normaal zijn hakken neer zet. Goed idee, had ik in mijn vorige auto ook, alleen waar ik mijn hak neerzet is precies op de rand van het verdikte gedeelte, dus ik glij hier iedere keer over uit met mijn hak, waardoor soms iets te hard wordt doorgeremd als ik rustig wil remmen :P
  • Heb nu 2 keer gehad dat ik voor een slagboom bij een parkeerplek sta, erg ver uit de auto moet reiken om op het knopje voor een ticket te drukken, auto gaat in stop/start denk ik dan, maar vervolgens kan ik niet verder rijden in D (automaat). Zit ik als een malle op de startknop te drukken maar gebeurt niks. Moet ik dan blijkbaar eerst in P zetten, dan op start duwen en vervolgend weer naar D. Eerste keer dat me dit gebeurde had ik de deur opengedaan om bij de slagboom te komen, dus dacht dat de auto dan wel had gedacht ik was uitgestapt, maar het is daarna nog eens gebeurd zonder uit te stappen. Geen idee wat de precondities nu zijn dat dit gebeurt of om dit te voorkomen, maar vond het iig knap vervelend. Zal wel aan het gewenningsproces van handbak > automaat horen?
  • Heb nu 2 keer gehad dat bij het starten van de auto de Multisense volledig in Neutral staat. Wist niet waaraan dat lag, maar zag iets eerder in de thread dat dat dus komt als je Multisense, danwel de aandrijflijn in sport hebt gelaten toen de auto uit ging?
  • Automatisch fileparkeren werkt best goed. In een vak 90 graden laten parkeren niet zo. Hij herkent bijna nooit een plek, en als het al lukt (is me pas 1 keer gelukt) stuurt ie veel te dicht langs een van de al geparkeerde auto's af. Schuurde nog net niet erlangs, maar uitstappen was moeilijk geworden.
  • Wat adaptive CC betreft:
  • [list]
  • werkt fijn bij rustig en middeldruk verkeer.
  • Erg fijn op de 5-baans A2 bij Amsterdam waar iedereen redelijke afstand van elkaar houdt en ~100 rijdt. Niet zo fijn op de 2-baans A2 tussen Eindhoven en Maastricht tijdens spitsuur. Iedereen rijdt dicht op elkaar en de snelheden variëren te veel. Hierdoor remt de auto vaak te hard af om afstand te bewaren (wat als gevolg heeft dat de auto achter je ook gevaarlijk dichtbij komt) en vervolgens gaat ie weer als een malle accelereren als het gat iets te groot is geworden (door het krachtige remmen), hierdoor blijf je continu te hard remmen en acceleren, niet erg fijn. (maarja, in de handleiding staat dan ook niet te gebruiken bij druk verkeer)
  • De kortste afstand is nog steeds erg lang imo op de snelweg. Op een 50-80 weg is het wel goed.
  • Radar detecteert een auto pas als hij volledig recht voor je zit op de rijbaan, maar is hem pas weer kwijt als hij volledig van de rijbaan af is. Erg inconsistent. Hierdoor moet je al afremmen of de ACC onderbreken als je ziet dat iemand wilt invoegen en weer aanzetten als die persoon voor je zit (anders blijft de auto gas geven terwijl iemand aan het invoegen is en krijg je aanrijding)
  • [/list]
Dat was de rant een beetje :P nogmaals, over het algemeen nog steeds een fijne auto, al lijkt het door deze waslijst misschien niet zo.
Wellicht nog even vermelden om welke variant van de Megane gaat (motortype etc). Ben best benieuwd.
Ik ben nog steeds opzoek naar ervaringen met de 1.2 benzine automaat maar tot nu toe niets kunnen vinden op deze forum.
Pagina: 1 ... 39 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.