Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
Zojuist besteld bij de lease maatschappij:
Renault Megane 1.2 Energy TCe 96kW (130pk)
Uitvoering: Série Signature Exclusiv
Kleur: Bleu Berlin

Opties:
Head-up display in kleur
Pack Cruising

Verder heeft deze uitvoering alles wat de Bose uitvoering ook heeft + Lederen bekleding, verwarmde voorstoelen, een verwarmd stuur en het easy life pack zit er standaard op. Enige optie die ik niet gekozen heb is het pano dak.

En aangezien ik een accessoire cheque van €500 erbij krijg, maar vrijwel alles er al op zit en ik geen trekhaak wil, de volgende opties:
Steun voor mobiele telefoon - met zuignap
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster - magnetisch
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster
Mattenset stof - Premium (set van 4)
Sportpedalen - Handbak (set van 3)
Harde hoes voor Renault Card (zwart)
Clean box
Kledinghanger monteerbaar op hoofdsteun
Veiligheidspakket
Winterbanden

Nu wachten tot de lease maatschappij & mijn werkgever de order goedkeurt en dan begint het lange wachten
Veel beter dan een Ibiza :D

Zit er veel verschil in het leasebedrag tussen de Mégane en de Ibiza?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Veel beter dan een Ibiza :D

Zit er veel verschil in het leasebedrag tussen de Mégane en de Ibiza?
Jep behoorlijk wat verschil, maar goed de Megane is dan ook ruim 7K duurder, dus alleen al in bijtelling gaat het flink omhoog, daarbij paste de Ibiza in mijn lease budget en de Megane niet, dus komt er een eigen bijdrage bij. Netto kost het me iets meer dan 100 per maand meer dan de Ibiza.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:01:
[...]

Ja die zijn verkrijgbaar, maar alleen als je daar ook lederen bekleding neemt. Als je alle extra's die ik nu op de Exclusiv heb op de Bose zou nemen, ben je flink duurder uit per maand (lease), of eenmalig in aanschaf natuurlijk.
..
Nou dat is te kort door de bocht :p
In mijn geval zijn de leaseprijzen:
- Bose uitvoering 8.7" met leer en verwarming + easy park assist + pack cruising € 647,89
- Serie Signature Exclusiv + pack cruising + head up display € 673,90

Dit zijn bedragen obv een diesel 110pk en 60mnd/40K
Dus de bose is een stuk goedkoper ;)
Moet er wel bijzeggen dat er op de bose geen head-up display zit, maar of dat de 26,- per maand waard is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:13:
[...]
Jep behoorlijk wat verschil, maar goed de Megane is dan ook ruim 7K duurder, dus alleen al in bijtelling gaat het flink omhoog, daarbij paste de Ibiza in mijn lease budget en de Megane niet, dus komt er een eigen bijdrage bij. Netto kost het me iets meer dan 100 per maand meer dan de Ibiza.
Nu rij je wel een ekte auto :+

Vorige week de nieuwe Ibiza gezien, dacht eerst dat het de Leon was (van voor) :D

Je hebt de Mégane dan ook luxer aangekleed dan de Ibiza niet?

Edit: maar veel plezier ermee, zie hem hier wel verschijnen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MK_ op 23-08-2017 21:23 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JvdW schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Nou dat is te kort door de bocht :p
In mijn geval zijn de leaseprijzen:
- Bose uitvoering 8.7" met leer en verwarming + easy park assist + pack cruising € 647,89
- Serie Signature Exclusiv + pack cruising + head up display € 673,90

Dit zijn bedragen obv een diesel 110pk en 60mnd/40K
Dus de bose is een stuk goedkoper ;)
Moet er wel bijzeggen dat er op de bose geen head-up display zit, maar of dat de 26,- per maand waard is....
HUD display zit ook niet standaard op de Exclusiv, wel de Pure Vision lampen.

Ik heb zelf alleen de benzine versie vergeleken, als ik alles selecteer op de Bose variant wat ik nu heb met de Exclusiv zit ik bij Bose op een leaseprijs van €887.18 en de Exclusiv €865.85. (Inclusief brandstof component).

Voor de lol ook even hetzelfde gedaan bij Diesel (Bose 1.5 energy dCi 81kW en Serie Signature Exclusiv 1.5 Energy dCi 81kW) dan kom ik uit op:
812.79 voor de Bose en 791.11 voor de Exclusiv.

Waarschijnlijk vergelijk je de Bose 1.5 Energy dCi Eco2 81kW met de Serie Signature Exclusiv 1.5 Energy dCi 81kW (niet Eco2 motor dus, want die is niet beschikbaar op de Exclusiv) dan is er inderdaad een groot verschil.

[edit] @MK1998NL ja wel iets luxer, niet eens heel erg veel luxer, maar in de basis is de Megane uiteraard al een stuk duurder (want C segment en Ibiza is B segment).

[ Voor 6% gewijzigd door miicker op 23-08-2017 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

HUD display zit ook niet standaard op de Exclusiv, wel de Pure Vision lampen.
..
.
Waarschijnlijk vergelijk je de Bose 1.5 Energy dCi Eco2 81kW met de Serie Signature Exclusiv 1.5 Energy dCi 81kW (niet Eco2 motor dus, want die is niet beschikbaar op de Exclusiv) dan is er inderdaad een groot verschil.
Klopt, maar had de HUD wel aangevinkt voor de vergelijking :)
Inderdaad zijn de pure vision lampen ook nog een verschil welke niet op die bose zitten.

Heb de Eco2 gekozen bij de diesel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
JvdW schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

Klopt, maar had de HUD wel aangevinkt voor de vergelijking :)
Inderdaad zijn de pure vision lampen ook nog een verschil welke niet op die bose zitten.

Heb de Eco2 gekozen bij de diesel ja :P
Is toch niet logisch om twee verschillende motoren met elkaar te vergelijken? De Eco2 motor is goedkoper in aanschaf en heeft een veel lager verbruik waardoor de leaseprijs ook een stuk lager is. Die Eco2 motor is niet verkrijgbaar op de Exclusiv, dus voor een goede vergelijking moet je beide uitvoeringen met dezelfde motor vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:01

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Weten jullie hoe het zit met de usb poorten op de Megane estate? Zijn deze beide 2A of een langzaam laden? Beide ook geschikt voor Android Auto of Apple CarPlay?

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

martinvdm schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:08:
Weten jullie hoe het zit met de usb poorten op de Megane estate? Zijn deze beide 2A of een langzaam laden? Beide ook geschikt voor Android Auto of Apple CarPlay?
Geen supersnelle poorten (heb er geen Samsung Quick Charge op), maar wel beide AA of AC. Heb zelf gewoon een Samsung lader (voor in de aansteker-aansluiting) en doe het meeste toch via Bluetooth. Ik denk dat ik AA alleen ga gebruiken om makkelijk adressen op te zoeken, maar verder als ik weet waar ik moet zijn, dan vind ik het niet echt nodig.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 19:04:
[...]

Proficiat! Ik heb de mijne nu bijna een maand en ik ben nog steeds oprecht gelukkig als'k in de wagen mag stappen om ermee te rijden.

Veel plezier ermee! Welke kleur heb je gekozen?
Bruin met zwart dak. Mijn vriendin was natuurlijk gisteren gelijk een stukje gaan rijden (ik moest weer naar mijn werk helaas) en die is ook superenthousiast over de auto. Daar gaat ze heel wat kilometers in maken.

Binnenkort maar eens kijken of de motor krachtig genoeg is voor de caravan, op papier in ieder geval wel.

Verwijderd

Pat911 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 07:01:
[...]

Bruin met zwart dak. Mijn vriendin was natuurlijk gisteren gelijk een stukje gaan rijden (ik moest weer naar mijn werk helaas) en die is ook superenthousiast over de auto. Daar gaat ze heel wat kilometers in maken.

Binnenkort maar eens kijken of de motor krachtig genoeg is voor de caravan, op papier in ieder geval wel.
Tof, ik heb dezelfde kleur. Ik heb diegene met 130PK.

• Pat911
@Verwijderd
130 PK is lekker, heb nog niet in de auto kunnen rijden. Ben erg benieuwd. Mijn vriendin heeft de 110 Pk volgens mij. Ik hoop wel dat ie de caravan lekker kan trekken. Mocht dat niet zo zijn, ik ben op zoek naar een Range Rover, die kan het zeker :)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22
Pat911 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:03:
@Verwijderd
130 PK is lekker, heb nog niet in de auto kunnen rijden. Ben erg benieuwd. Mijn vriendin heeft de 110 Pk volgens mij. Ik hoop wel dat ie de caravan lekker kan trekken. Mocht dat niet zo zijn, ik ben op zoek naar een Range Rover, die kan het zeker :)
Wees je er wel van bewust dat een Range Rover heel erg duur is om rijdend te houden. Het zijn indrukwekkende auto's, maar de problemen die je met Range Rovers veel ziet daar verbleken de problemen die Renault had in 2001 bij.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
PauseBreak schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Wees je er wel van bewust dat een Range Rover heel erg duur is om rijdend te houden. Het zijn indrukwekkende auto's, maar de problemen die je met Range Rovers veel ziet daar verbleken de problemen die Renault had in 2001 bij.
Thanks voor de reminder. Ik weet dat het auto's met gebreken kunnen zijn. Maar die nu nog rondrijden met meer dan 200k op de teller moeten toch wel iets goed doen, denk ik zo. En ik ga er niet al te veel kilometers per jaar mee maken. Ik kan gelukkig op de fiets naar het werk. De RR wordt zakelijk (youngtimer) dus onderhoud zijn bedrijfskosten. Dat maakt gevoelsmatig al veel goed.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pat911 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:16:
[...]
Thanks voor de reminder. Ik weet dat het auto's met gebreken kunnen zijn. Maar die nu nog rondrijden met meer dan 200k op de teller moeten toch wel iets goed doen, denk ik zo. En ik ga er niet al te veel kilometers per jaar mee maken. Ik kan gelukkig op de fiets naar het werk. De RR wordt zakelijk (youngtimer) dus onderhoud zijn bedrijfskosten. Dat maakt gevoelsmatig al veel goed.
RR?
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/c0/e2/dd/c0e2ddb592facafb5dd1bc7071259132.jpg

Testing, one, two ...

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22

RvL

Pat911 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 17:03:
@Verwijderd
110PK diesel? Daar heb ik al best veel caravankm's mee gereden, met een caravan van 1200kg. Dat gaat goed, Brenner snelweg met 95km/u op.

Zowel met m'n vorige auto, een Mégane III GT-Line als met m'n huidige Kadjar gaat dat gewoon goed. Wel op tijd terugschakelen, zeker bergje op. Maar dat is niet meer dan normaal natuurlijk met een caravan erachter. Zesde versnelling heb ik niet gebruikt, dan blijf je aan 't schakelen ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik denk dat Range Rover bedoeld wordt en niet Rolls Royce ;) Al wordt als afkorting voor Range Rover normaliter RaRo gebruikt.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Vandaag zag ik op de parkeerplaats na een tijdje stationair te hebben gestaan, een stroompje vloeistof onder mn Megane 4 vandaan komen. Ter hoogte van dashboard in het midden. Lijkt gewoon water uit afvoer airco (kleurloos, geurloos en irriteert de huid niet), al weet ik niet zeker of die daar zit. Was na een half uurtje iets van een liter water denk ik? Daarna verder niet meer gezien op andere parkeerplaatsen (en ook niet eerder plasjes water gezien).

Kan iemand bevestigen of inderdaad daar iets van water vandaan kan komen? Druppelde nog vrij snel. Maar was wel op de middag (27 graden buiten) met airco op 20 graden.

• MK_
  • Niet online

MK_

Gegarandeerd condens van de airconditioning. Daarom kan je de A/C beter een maar minuten voor je aankomst uitschakelen om beschimmeling e.d tegen te gaan.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MK1998NL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:24:
Gegarandeerd condens van de airconditioning. Daarom kan je de A/C beter een maar minuten voor je aankomst uitschakelen om beschimmeling e.d tegen te gaan.
Ik vond de uitgang wel wat vreemd zitten, maar mijn vader zei ook al dat het dat was.

Uitschakelen voor aankomst vind ik wat overdreven. Dat moet ie gewoon aankunnen. Verder heb ik dan wel een tijdje stationair gestaan, maar daarna ging ik gewoon weer weg.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38

Oekol

waka waka hey hey

Wat denken jullie hiervan:

Oude Renault twingo uit 2001/2002 ongeveer. Kreeg problemen met snelheidsteller (dus hoe hard je rijdt) welke gewoon ineens op 0 ging, daarbij werd het stuur ineens lichter of dan ging een icoontje branden en ging de stuurbekrachtiging er af. Na wat gegoogle bleek dat het haast wel de snelheidssensor moest zijn. Doe heeft met beide te maken en bekend probleem. Dus naar de garage gebracht en dat laten vervangen. Na 2 dagen kwamen de probleem terug en erger dan er voor. Nu blijft de snelheidsmeter op 0 staan. Voor het vervangen bij de garage kwam dat op een gegeven moment wel terug of als je de auto uit en aan deed.

Wat kan dit zijn? Iemand ervaring mee?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
MK1998NL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Ik denk dat Range Rover bedoeld wordt en niet Rolls Royce ;) Al wordt als afkorting voor Range Rover normaliter RaRo gebruikt.
Kijk, ik ben nog nieuw in de RaRo-wereld. Ik zag op diverse fora ook wel RR. En een Rolls zou ik ook niet verkeerd vinden trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
Leoon. schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:45:
Wat denken jullie hiervan:

Oude Renault twingo uit 2001/2002 ongeveer. Kreeg problemen met snelheidsteller (dus hoe hard je rijdt) welke gewoon ineens op 0 ging, daarbij werd het stuur ineens lichter of dan ging een icoontje branden en ging de stuurbekrachtiging er af. Na wat gegoogle bleek dat het haast wel de snelheidssensor moest zijn. Doe heeft met beide te maken en bekend probleem. Dus naar de garage gebracht en dat laten vervangen. Na 2 dagen kwamen de probleem terug en erger dan er voor. Nu blijft de snelheidsmeter op 0 staan. Voor het vervangen bij de garage kwam dat op een gegeven moment wel terug of als je de auto uit en aan deed.

Wat kan dit zijn? Iemand ervaring mee?
Dat is zeker weten de snelheids sensor inderdaad, terug naar de garage, hebben hun werk niet goed gedaan. Vervangen door een sensor v/d sloop? Of sensor niet goed aangedrukt in het sensorhuis op de versnellingsbak, dan ligt die er op i.p.v. in, dan doet die het ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

melcon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Dat is zeker weten de snelheids sensor inderdaad, terug naar de garage, hebben hun werk niet goed gedaan. Vervangen door een sensor v/d sloop? Of sensor niet goed aangedrukt in het sensorhuis op de versnellingsbak, dan ligt die er op i.p.v. in, dan doet die het ook niet :+
Hm oké dat eerste lijkt mij niet. Is een vriend van de familie. Juist daar heen brengen zodat er geen "extra" dingen kapot zijn. Je kent 't wel. Vandaag brengen we hem weer heen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Sloop hoeft op zich niets mis mee te zijn, je kan alleen de pech hebben dat die ook snel stuk is. Nieuwe zijn niet super duur (30-40 euro).

Ze zijn alleen lastig te monteren, ze moeten er echt goed ingedrukt worden anders schieten ze los. Zie onderstaand, die haakjes moeten echt onder het randje komen. (sensor werd destijds gebruikt in diverse modellen, van twingo tot espace).
Afbeeldingslocatie: https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1i4YMLXXXXXcqXFXXq6xXFXXXU/Renault-Espace-Twingo-Clio-Laguna-Megane-Senic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

melcon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:13:
Sloop hoeft op zich niets mis mee te zijn, je kan alleen de pech hebben dat die ook snel stuk is. Nieuwe zijn niet super duur (30-40 euro).

Ze zijn alleen lastig te monteren, ze moeten er echt goed ingedrukt worden anders schieten ze los. Zie onderstaand, die haakjes moeten echt onder het randje komen. (sensor werd destijds gebruikt in diverse modellen, van twingo tot espace).
[afbeelding]
Thanks. Nou hij staat nu weer bij de garage. Heb ook aangegeven dat die misschien alleen even een knauw na moet krijgen. We zijn benieuwd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:28
http://imgur.com/a/Vxu6d

Hebben jullie nog tips voor een handige manier om je sleutel mee te kunnen nemen, bijvoorbeeld hoe toch aan je sleutelhanger te krijgen?

[ Voor 33% gewijzigd door Retep2124 op 28-08-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Retep2124 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:51:

Hebben jullie nog tips voor een handige manier om je sleutel mee te kunnen nemen, bijvoorbeeld hoe toch aan je sleutelhanger te krijgen?
Gaatje in boren? :+

Nu ik aan het wachten ben op de Megane ben ik aan he kijken naar wat ik er straks allemaal mee kan, waar ik niet zo snel achter kwam is of Renault ook een app heeft? Sommige merken hebben een app waarmee je je auto kan tracken (zien waar je geparkeerd hebt), kunt zien of hij op slot is en de bandenspanning en tankinhoud en zo, kan dat met de Megane ook of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:28
miicker schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:11:
[...]

Gaatje in boren? :+

Nu ik aan het wachten ben op de Megane ben ik aan he kijken naar wat ik er straks allemaal mee kan, waar ik niet zo snel achter kwam is of Renault ook een app heeft? Sommige merken hebben een app waarmee je je auto kan tracken (zien waar je geparkeerd hebt), kunt zien of hij op slot is en de bandenspanning en tankinhoud en zo, kan dat met de Megane ook of niet?
Ik zie nu dat er ook iets van een inkeping in de hanger zelf zit waar je een touwtje doorheen kan doen. Zie je goed als je dekseltje even loshaalt!

Wat betreft die app, ik geloof niet dat die er is. Heb zelf ook even gezocht op internet, myrenault app en dat soort dingen. Maar zal van de week zeker nog even gaan spelen met R-link. Ben benieuwd naar de jouwe ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Zover ik weet is er (helaas) geen app voor die doeleinden, alleen een soort van RLink vervanging voor als je de gewone ingebouwde radio hebt. Je smartphone dient dan als "RLink" en laat je allerlei info zien tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Je kunt online van die hoesjes kopen of anders idd een touwtje/sleutelhanger door de inkeping en klepje weer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Iemand hier nog recent en Megane besteld?
Er is vandaag door mijn werkgever akkoord gegeven aan de lease maatschappij, die heeft hem vrijwel meteen bij de dealer besteld, welke meteen de bestelling heeft bevestigd, voorlopige lever datum:
Week van 26 januari. +-5 maanden dus. Maar dat heeft er ook mee te maken dat er in december niets geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

miicker schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:44:
Iemand hier nog recent en Megane besteld?
Er is vandaag door mijn werkgever akkoord gegeven aan de lease maatschappij, die heeft hem vrijwel meteen bij de dealer besteld, welke meteen de bestelling heeft bevestigd, voorlopige lever datum:
Week van 26 januari. +-5 maanden dus. Maar dat heeft er ook mee te maken dat er in december niets geleverd wordt.
Ja deze maand. Nog geen leverdatum doorgekregen maar vrees ook voor januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:45
Sinds afgelopen week heb ik een brandend lampje in mijn Dashboard. De Airbag doet schijnbaar raar. Op de snelweg is het lampje vaak uit, zoals het hoort, maar binnen de bebouwde kom gaat het lampje aan.

Een snelle google zoekopdracht leert mij dat dit vaak aan de kabelboom / sensor onder 1 van de voorstoelen kan liggen. Gisteren even snel gekeken en de connector onder de vloer los gehaald, maar sensors doormeten is vrij lastig aangezien het allemaal aan 1 kabelboom zit. Is gemaakt om via de computer uitgelezen te worden lijkt het.

Iemand ervaring met een soortgelijke storing? Kan ik zelf een (universele) module kopen om mijn auto uit te lezen om er achter te komen welke sensor stuk is?

Edit: Renault Megane II 1.5 dCi Grand Tour, 2008, 260.000km

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
In principe zou iedere simpele OBD2 lezer je de foutmeldingen moeten kunnen laten zien. Soms kan je ze ook wissen, soms niet.

Nee, merp!

• Pindakaas
Zoiets zou moeten voldoen dus?

don't mind me

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 08:56

Ik heb deze besteld, moet binnen enkele dagen op de mat vallen (levertijd zou 15 dagen zijn)

• PauseBreak
Ja, let er alleen wel even op dat het alleen een interface is. Je hebt dus nog software nodig om de data uit te kunnen lezen (bijv. Torque als je een Android-telefoon hebt).

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Terug van vakantie, auto stond bij mijn ouders dus meteen even opgehaald, kom thuis, comfortabele kleding aan en wat ik aan had meteen in de wasmachine....

Daar zat dus ook de keycard van de Megane in. Meteen gaan googlen hoeveel vervanging kost en dat blijkt nogal prijzig te zijn (volgens mij tussen de 100 en 200 euro als ik internet moet geloven). Na het wassen meteen in een bakje rijst gedaan, de volgende ochtend geprobeerd en de keycard werkt nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
@Homeland: Dan heb je mazzel gehad :P Ik zou wel even preventief je batterij vervangen. Kan je kopen bij de gemiddelde bouwmarkt :)

Nee, merp!

• MK_
  • Niet online

MK_

Zijn gewoon standaard CR batterijen die je vind bij elke Blokker/Hema/Supermarkt... maar verschilt wel per model keycard (CR1620/2032/1220). Gewoon even open draaien en kijken welke er in zit :) (al raad Renault het aan door de dealert te laten doen 8)7 )

• PauseBreak
MK1998NL schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:39:
Zijn gewoon standaard CR batterijen die je vind bij elke Blokker/Hema/Supermarkt... maar verschilt wel per model keycard (CR1620/2032/1220). Gewoon even open draaien en kijken welke er in zit :) (al raad Renault het aan door de dealert te laten doen 8)7 )
Dat raadt Renault aan omdat het nog wel eens voor wil komen dat mensen dat batterijtje te traag vervangen en dan is de sleutel ineens niet meer bekend bij de boordcomputer. Sta je daar bij dat winkelcentrum met een auto die niets meer wil doen.... :+

Nee, merp!

• MK_
  • Niet online

MK_

PauseBreak schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:54:
[...]
Dat raadt Renault aan omdat het nog wel eens voor wil komen dat mensen dat batterijtje te traag vervangen en dan is de sleutel ineens niet meer bekend bij de boordcomputer. Sta je daar bij dat winkelcentrum met een auto die niets meer wil doen.... :+
Ah vandaar :+ Bij een familielid toen ook vervangen maar niks gebeurd. Batterijtje vervangen duur ook maar 10 seconden ofzo :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, het is echt heel simpel. Batterij uit de verpakking halen, dan de batterij uit de sleutelkaart, nieuwe batterij erin en sleutelkaart weer dicht. Klaar. Binnen 10s ben je dan echt wel klaar.
Er zijn echter ook genoeg mensen die daar allemaal wat moeite mee hebben of die niet eerst even de batterijen uit de verpakking halen en er dan vrolijk een paar minuten(!) over doen. En dan gaat het wel eens fout en uiteraard ligt het dan aan de auto :D :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Homeland schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:37:
Terug van vakantie, auto stond bij mijn ouders dus meteen even opgehaald, kom thuis, comfortabele kleding aan en wat ik aan had meteen in de wasmachine....

Daar zat dus ook de keycard van de Megane in. Meteen gaan googlen hoeveel vervanging kost en dat blijkt nogal prijzig te zijn (volgens mij tussen de 100 en 200 euro als ik internet moet geloven). Na het wassen meteen in een bakje rijst gedaan, de volgende ochtend geprobeerd en de keycard werkt nog!
Mja hij lijkt gewoon spatwaterdicht in ieder geval (misschien zelfs beter). Had hier ook eens. Iets smerigs geknoeid op mn broek. Natuurlijk moest die meteen uit en onder de kraan. Daarna bedacht dat het makkelijker gaat zonder sleutel, dus eruit en na even uitlekken, opdrogen en dergelijke deed ie het nog prima. Het is wel een "oh fuck oh fuck oh fuck" moment, maar hij kan het beter hebben dan verwacht :P

Ook zag ik dat je met een dun touwtje (wat sommige sleutelhangers hebben) hem vast kunt maken en er een sleutel aan vast maken. Probleem is wel dat ie dan makkelijk krassen gaat maken, dus er komt waarschijnlijk toch een hoesje omheen. Al kon ik nergens een doorzichtige vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Toevalligerwijs afgelopen weekend ook mijn keycard uitgewassen. Bij de Clio ook al eens gebeurd en die deed het nog, de nieuwe nog niet getest aangezien ik deze week de reservesleutel heb gebruikt. Zal wel weer loslopen maar het is toch even schrikken op het moment dat je erachter komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die van mij is ook al eens door de wasmachine geweest :P
Was weer mooi schoon :+ en deed het ook nog 8) blijkbaar kunnen ze prima tegen water O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Martinspire schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Ook zag ik dat je met een dun touwtje (wat sommige sleutelhangers hebben) hem vast kunt maken en er een sleutel aan vast maken. Probleem is wel dat ie dan makkelijk krassen gaat maken, dus er komt waarschijnlijk toch een hoesje omheen. Al kon ik nergens een doorzichtige vinden :(
Een hoesje die alleen de randen beschermd zou eigenlijk beter zijn. Dan hoef je ook die knippen niet af te beelden en heb ke bescherming. Een soort bumper voor de keycard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Mijn vrouw had afgelopen week haar sleutels in de regen laten liggen. Helaas meld ze dat pas 2 dagen later als ze er achter komt dat hij het niet meer doet....

Nog in de rijst gelegd maar ik denk eigenlijk niet dat het gaat helpen :P

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Zaterdag ventiel van wiel linksachter laten vervangen want deze was kapot, wat blijkt, een vorige eigenaar heeft wat geschoven met de banden. Linksachter heeft nu geen sensor maar de auto gaf eerst aan dat rechtsvoor ineens lek was. Na een KM of 30 te hebben gereden verdween dit en nu geeft hij aan dat rechtsvoor de wielsensor niet werkt.

Maar even een Renault dealer in de buurt gemaild om te vragen hoeveel het kost om die functie uit te schakelen, iemand hier die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het bandenspanningscontrolesysteem kan je met universele software uitschakelen via OBD2. Als je een vaste garage hebt zal het vaak vallen onder service want het is minder dan 5 minuten werk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:34:
Het bandenspanningscontrolesysteem kan je met universele software uitschakelen via OBD2. Als je een vaste garage hebt zal het vaak vallen onder service want het is minder dan 5 minuten werk.
Zojuist van de Renault Dealer (Stam in Utrecht) te horen gekregen dat het voor het bouwjaar (2003) niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Homeland schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 09:17:
[...]

Zojuist van de Renault Dealer (Stam in Utrecht) te horen gekregen dat het voor het bouwjaar (2003) niet kan.
Dat is onzin. Mijn vorige auto was een Mégane 2 uit........ 2003. Met uitgeschakeld TPMS. Het kan echt wel, ze hebben er geen zin in of het ontbreekt ze aan de kennis.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Stam zijn boefjes, destijds de leuke ervaring gehad dat tijdens de proefrit de nieuwste navigatie dvd in de auto zat (specifiek op gelet). Bij verkoop zat er op eens een oude in en konden we voor 140 euro een kopietje kopen van de nieuwste :+ Dank je de koekoek, wat een maf klapper van een verkoper was dat, bij confronteren één of ander lul verhaal dat de auto van een verkoper was geweest en de dvd nog niet in zijn nieuwe auto had over gezet. Het is dat je de auto er niet om laat staan maar ze slaan de plank daar wel vaker mis. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je gewoon geen zin hebt om moeite te doen voor een megane uit 2003. Het is mij een raadsel hoe die gasten al zo lang bestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Tsja, dat zie je toch bij veel dealers wel. Zeker als je met een wat oudere Renault aan komt zetten of een redelijk recent, maar redelijk obscuur model - zoals de Vel Satis. Het is bijna alsof je ze op je knietjes moet danken dat zij tijd maken voor je. Zo werkt dat natuurlijk niet als je klanten wilt binden.

Nu heb ik geen ervaring met Stam Utrecht, maar wel met genoeg andere dealers (Brabant/Noord en Oost Nederland) en het is vaak huilen met de pet op hoor. Een chef werkplaats die je auto niet eens kent, en als het niet een dealer was geweest had ik dat verwacht en vergeven, maar een dealer hoort de modellen van zijn merk te kennen.
Met een wat oudere auto bij een dealer komen betekent vaak ook dat je geen bepaald klantvriendelijke ervaring daaraan over houdt. In Groningen werd ik met de Mégane ook weer de deur uitgekeken, terwijl ik er gewoon geld uit kwam geven (en niet weinig; mattenset en naafkappen, waarvoor Renault geld vraagt alsof ze van platinum zijn gemaakt).

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn eigen goede ervaringen met Renault dealers schaars zijn. Sterker nog, als ik er goed over nadenk heb ik alleen bij ABD Drachten en Janssen-Kerres Nuenen goede ervaringen (maar dat was nog voordat het Janssen Kerres werd). Dat is ook de reden dat ik geen gebruik ga maken van die nieuwe regeling die ze hebben geïntroduceerd voor onderhoud aan wat oudere modellen. Ik heb geen vertrouwen in de kunde van de mensen bij de dealer hier in de buurt. Ik ga liever naar de universele garage waar ik al jaren kom en die me gewoon eerlijk zeggen dat ze nog niet eerder een Vel Satis op de brug hebben gehad en dus alles wat langzamer doen omdat ze het WPH erbij moeten pakken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Groningen is ter Wolde, met auto's ouder dan vijf jaar hoef je daar ook niet te komen en zijn ook gewoon geen liefhebbers. Net wat je zegt, sommige dealers weten niet eens wat een avantime of vel satis is... dat is ernstig, ken het merk wat je vertegenwoordigd. Dat soort dealers gaat ook vaak samen met verkopers die alle tijd v/d wereld voor je hebben en alles voor je willen doen exact tot het moment dat je je handtekening zet. Daarna besta je niet meer, echt verschrikkelijk is dat. De dealer in Assen is ook over genomen door ter Wolde helaas, kom ik dus ook niet meer. Nieuwe lease auto besteld bij van Kesteren in Kampen, ja zal er een stukje voor moeten rijden maar dat is tenminste een dealer met hart voor de zaak. Eigenaar heeft ook diverse bijzondere Renaults (Alpine's, Avantime), en dat doet veel voor de gun factor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja hier ook weinig goede ervaringen met dealers. Ook de groten VKV en Stam idd zijn niet de moeite waard. Maar goed, ik lease dus zal me verder een zorg zijn. Zou er in ieder geval nooit 1 voor kopen. En op zich het regelen van proefritten of info van nieuwe auto's is prima, maar verdere communicatie is brak en ze lijken nooit moeite te doen voor hun klanten. Prima, dan doe ik ook geen moeite voor hun.

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2017 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

melcon schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:06:
Stam zijn boefjes, destijds de leuke ervaring gehad dat tijdens de proefrit de nieuwste navigatie dvd in de auto zat (specifiek op gelet). Bij verkoop zat er op eens een oude in en konden we voor 140 euro een kopietje kopen van de nieuwste :+ Dank je de koekoek, wat een maf klapper van een verkoper was dat, bij confronteren één of ander lul verhaal dat de auto van een verkoper was geweest en de dvd nog niet in zijn nieuwe auto had over gezet. Het is dat je de auto er niet om laat staan maar ze slaan de plank daar wel vaker mis. Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je gewoon geen zin hebt om moeite te doen voor een megane uit 2003. Het is mij een raadsel hoe die gasten al zo lang bestaan :P
Met het onderhoudsbedrijf van Stam (Leidsche Rijn) heb ik wel goede ervaringen (Laguna uit 2007). Ze weten wie ik ben, welke auto's ik heb (ook nog een Clio), nemen altijd ruim de tijd voor me, en zijn altijd erg coulant met de factuur. Ook even snel binnenlopen om iets te laten doen is geen enkel probleem.

Verkoop daarentegen geen ervaring mee...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
Hier vooral wisselende ervaringen met dealers waar ik niet voor onderhoud ben geweest. De dealers waar ik voor onderhoud ben geweest(Manders in Deurne, Arend in Eindhoven, Van Kesteren in Kampen) meer dan prima geholpen. Andere Renault dealers gaven vaker geen reactie, antwoorden die gewoonweg niet kloppen of gaven weinig blijk van kennis over de auto's die ze verkochten(meestal RS modellen).

Ik denk dat er sowieso heel veel verschil zit tussen de garages, merkdealer of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Spacecowboy Stam heeft inderdaad wel aardig wat vestigingen en we hoeven ze niet allemaal op een grote hoop te gooien, de ene is de andere niet zo blijkt :) Het is wel jammer dat het zo triest gesteld is met veel dealers en dat er zo veel gestuurd wordt op verkoop. Ze mogen best wat meer sturen op kwaliteit v/d dienstverlening en service aan bestaande kanten, dat is ook belangrijk. Gelukkig zijn er wel een aantal dealers die het goede voorbeeld geven maar het zijn er niet veel helaas.

Niet dat het bij andere merken veel beter is, pon in Leusden heeft mij een keer geprobeerd te laten opdraaien voor een fout die ze zelf gemaakt hadden. Na het vervangen van de EGR klep (polo slowmotion ja :'( ) leek het ze een goed idee om de koelvloeistof weer aan te vullen met olie :+ ja dan sta je vrij snel weer stil met een temperatuur lampje :o vervolgens leek het ze een goed idee om mij de schuld in de schoenen te schuiven want dat zouden ze zelf nooit doen. Dat een klant voor de lol 5 liter olie in het kvs reservoir van een leaseauto zou kieperen leek ze een stuk geloofwaardiger 8)7 Hoe de 5 liter kvs in de 1e plaats verdwenen was hadden ze uiteraard geen verklaring ondanks dat de auto daar net gerepareerd was :F Ook de dealers van die groep in assen en groningen zijn hooguit middelmatig in hun dienstverlening. Dus ja...pon en hun producten staan bij mij wel op de zwarte lijst :w :w :w

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 06-09-2017 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Aan de ene kant is het wel logisch dat er zo wordt gestuurd op verkoop. Daar zit toch voor het moederbedrijf het geld, en het is waar aandeelhouders ze op afrekenen. Dienstverlening naar bestaande (en potentiële) klanten wordt toch vooral gezien als kostenpost die vermeden moet worden. Zie ook het gedoe rondom garantie bij PON; dat heb je in het buitenland niet.

Nu is het ook weer niet zo dat het overal kommer en kwel is hoor, maar ik denk wel dat veel autobedrijven (dus in het algemeen) veel meer vaste klanten zouden hebben wanneer ze iets meer aan klantenservice zouden doen. En uiteindelijk is dat voor een autobedrijf toch de broodwinning, vaste klanten en onderhoud aan die auto's en iedere zoveel jaar een nieuwe auto (nieuw of occasion). Dat lijken veel Renault-dealers zich niet echt te beseffen. Misschien ook wel omdat ze heel erg veel 'productie' draaien via leasemaatschappijen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het is wel jammer dat de service vaak zo slecht is. Als Stam mij nou had gemaild dat ik even langs kon komen en ze (afhankelijk van hoeveel werk het is) onder service valt of er een klein bedrag voor vraagt, dan is de kans stukken groter dat ik er later terug kom, voor onderhoud of voor een toekomstige auto. Het is zo'n makkelijker manier om een relatie op te bouwen die ze nu dus missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat ben ik met je eens. Het inzicht dat ook dergelijke klantcontacten een verkoopkans kunnen opleveren (al dan niet via onderhoud > nieuw model paar jaar later) ontbreekt vaak. Nu is het bij Stam natuurlijk wel zo dat ze enorm veel leasewagens verkopen en onderhouden, dus er is wat dat betreft weinig prikkel voor ze om een particuliere klant binnen te halen. Wellicht ontbreekt het besef dat een particuliere klant gemiddeld gezien meer oplevert.

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

God zal me kraken zeg... die lui bij Renault zijn echt zo incompetent als de neten. Of ze hebben echt het grove schijt aan hun klanten.

Vandaag had ik een afspraak voor de upgrade van mijn R-Link 2 staan bij de dealer. Dealer had de VIN-code van de auto netjes aan Renault NL doorgegeven. Afspraak was een week of 4-5 geleden gemaakt, kort voor mijn vakantie.

Update was door Renault NL ook vrijgegeven voor mijn auto. Helaas hadden ze hem later weer geblokkeerd, waardoor de upgrade dus weer niet kon gebeuren.

Heb Renault NL gebeld waarom hij weer geblokkeerd was. "Ja meneer, ik denk dat dat een foutje is geweest, want ik zie geen reden".... nee, lekker dan.

En denk je dat ze hem ff konden vrijgeven zodat die alsnog geinstalleerd kon worden? Welnee, natuurlijk niet, dat zou veel te klantvriendelijk zijn.

Ze kunnen hem pas weer vrijgeven voor de volgende batch van updates. En dat kan tot 6-8 weken duren nog...

En Renault onderhand kennende zal die 6-8 weken wel weer 12-16 weken gaan worden. En dan maar hopen dat ze hem niet wéér "per ongeluk" blokkeren :X

Dit wordt echt mijn laatste Renault op deze manier. Bekijk het maar met je merk, als je mijn klandizie niet hoeft, hoef ik jullie autos in de toekomst ook niet meer :r

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
Van Kesteren is natuurlijk ook wel een echte liefhebber, echt een man met een hart voor het merk! Fantastische gozer en dat zeg ik niet omdat ik in bestuur RTC zit....... 8)

Overigens, mijn ervaringen met ABD zijn minder, het was dan weliswaar Sneek, maar hun werkplaats is geopend op de meest vreemde tijden, er is nooit iemand die het bestelsysteem kent voor onderdelen, en de prijzen zijn er teringduur!
Eindhoven.......Arend, mja....het meest vervelende vond ik nog wel dat ze geen tijd wilden vrijmaken voor uitlezen terwijl dat letterlijk 10 minuutjes had gekost. Wellicht nog wel minder omdat we wisten waar we naar gingen kijken. Maar ze denken wel mee, althans de chef werkplaats daar waar je onderdelen besteld. Dingen die hij niet meer kan leveren heeft die wel een adresje voor. Mijn auto zou ik er niet in onderhoud zetten, maar die gozer van de onderdelen mag ik wel.

Verder ben ik in Noorwegen geweest met de Clio, genietend van de rust, het land, vissend, fietsend, lopend. Nou ja compleet klaar voor een nieuw jaar.

Enkele foto's die ik jullie niet wil onthouden.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4405/36608196436_e1a305219f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4374/35884734983_2b828cfd9d_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4398/36525069712_f83f568308_c.jpg

Even in perspectief, voor mijn doen was de auto hier al behoorlijk vies.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4343/35906131364_a4786d80e6_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4392/36570743882_c5421ee611_c.jpg

En nee, het werd niet erger. ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4333/37027082765_33d218214b_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4426/36793287592_138483789f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4365/36481392350_a5f5f74d16_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4422/36299173020_a25ccdb897_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4360/36525080322_242b531a57_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4405/36608179156_560195bf02_c.jpg

En zo verder. ;) Goede vakantie gehad......2 keer 1 op 19 behaald! Super tevreden! (tu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
1 op 19 is netjes.
ik zit gemiddeld met 1 op 11 :(
Dat is dan ook het enige jammer aan mijn niewe renault megane grandtour GT ...
Zeker de 'eco' instelling brengen dat niet terug in verbruik wel in prestatie van motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Repi3 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:18:
1 op 19 is netjes.
ik zit gemiddeld met 1 op 11 :(
Dat is dan ook het enige jammer aan mijn niewe renault megane grandtour GT ...
Zeker de 'eco' instelling brengen dat niet terug in verbruik wel in prestatie van motor.
Dr zit ook wel een enorm verschil in een oude Clio en een nieuwe Megane GT qua gewicht en motorinhoud (en vergeet niet hoeveel veiliger die nieuwe auto's zijn en wat voor gevolgen dat heeft voor gewicht en vermogen)
Kun je niet gewoon een niet-Renault dealer vragen? Lijkt me dat je bij Renault verder niet echt goed geholpen gaat worden, maar dat betekend niet dat je bij de grote merkdealer organisaties moet zijn. Verder misschien een andere kleine Renault garage vragen? Zal vast nog wel wat anders te vinden zijn, die het nog wel leuk vinden dat ze voor Renault werken :P

[ Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2017 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Er zijn geen kleine Renault dealers meer. Renault Nederland heeft een paar jaar geleden de eisen aangescherpt waar dealers aan moeten voldoen. Daardoor zijn eigenlijk alle kleine dealers gesloten of afgestoten. Die zijn nu vaak Renault specialist of bij iets als Bosch Carservice aangesloten. Vaak wel te herkennen aan de oude Renault huisstijl op de gevel, dus heel veel geel.

En dat verbruik van die Megane TCe valt mij tegen om eerlijk te zijn, maar wat tank je en hoe rij je? Ik rij met de Vel Satis gemiddeld 1:10,5 inmiddels, op Shell V-Power of BP/Aral Ultimate. Op reguliere benzine is het verbruik eerder 1:9 gemiddeld en trekt de auto ook minder goed door op hoge snelheid. Dat kan ook een verschil zijn bij de nieuwere TCe motoren natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door PauseBreak op 06-09-2017 21:17 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Das wel jammer want daardoor is de dealer in Bolsward opgegaan in ABD. Dat was een echte vakman! Heel jammer dat die er niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Martinspire schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:32:
[...]

Dr zit ook wel een enorm verschil in een oude Clio en een nieuwe Megane GT qua gewicht en motorinhoud (en vergeet niet hoeveel veiliger die nieuwe auto's zijn en wat voor gevolgen dat heeft voor gewicht en vermogen)
Hij is niet oud! :( Bovendien is de nieuwe Megane ook leverbaar met een 1.2....... O-)

Maar idd, je zag al met de overgang van de Clio 2 naar de Clio 3, die overstap maakte mijn vader destijds, wat een verschil! Niet alleen in volwassenheid maar ook een enorme veiligheidsstap.
Ergens wel zonde want dit chassis is wel een heerlijke mix van sportiviteit en comfort, en t staat heel snel stil! Want minder massa. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Nico_GTR op 06-09-2017 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 21:31:
[...]

Ik vond de uitgang wel wat vreemd zitten, maar mijn vader zei ook al dat het dat was.

Uitschakelen voor aankomst vind ik wat overdreven. Dat moet ie gewoon aankunnen. Verder heb ik dan wel een tijdje stationair gestaan, maar daarna ging ik gewoon weer weg.
De airco kan er ook prima tegen. Maar na een jaar of 2 denk jij in de lente lekker je airco aan te zetten en begin je je na 5 min af te vragen waar toch die muffe lucht vandaan komt.
En dan denk je aan dat bericht over dat plasje water, een natte verdamper en bacterie groei.
Het uitzetten van de airco 10 min voordat de auto uitgezet wordt geeft de lucht de kans om de verdamper droog te blazen en dus minder voedingsbodem voor beestjes.
Daarbij is het beter voor het menselijk lichaam als de overgang in temperatuur zo klein mogelijk is.

De dealers van Renault zijn niet veel soeps, maar Renault NL spant voor mij de kroon. Defecten die goed gedocumenteerd zijn, waar de ANWB de onderdelen standaard van in de auto heeft liggen en dan bij zo'n defect na 4 jaar en 25k km zeggen ze bij Renault NL dat coulance echt niet mogelijk is. Honden.
Ze staan je nog niet net met de middelvinger uit te zwaaien als je de showroom uitrijd.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PauseBreak schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:15:
Er zijn geen kleine Renault dealers meer. Renault Nederland heeft een paar jaar geleden de eisen aangescherpt waar dealers aan moeten voldoen. Daardoor zijn eigenlijk alle kleine dealers gesloten of afgestoten. Die zijn nu vaak Renault specialist of bij iets als Bosch Carservice aangesloten. Vaak wel te herkennen aan de oude Renault huisstijl op de gevel, dus heel veel geel.
Welke bedoel je dan zoal?
Is er nog ergens een lijstje te vinden?
Nico_GTR schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:27:
[...]

Hij is niet oud! :( Bovendien is de nieuwe Megane ook leverbaar met een 1.2....... O-)

Maar idd, je zag al met de overgang van de Clio 2 naar de Clio 3, die overstap maakte mijn vader destijds, wat een verschil! Niet alleen in volwassenheid maar ook een enorme veiligheidsstap.
Ergens wel zonde want dit chassis is wel een heerlijke mix van sportiviteit en comfort, en t staat heel snel stil! Want minder massa. ;)
2001 is niet zo heel nieuw meer, maar idd het kan erger :>
Al zou ik zelf niet meer in zo'n auto stappen, wetende dat ik in een recente auto veel veiliger zit. Met hoeveel mensen ik vanalles zie doen in de auto. Niet alleen appen, laatst ook weer iemand die lekker een schaaltje yoghurt zat te eten. Dan riskeer ik liever niets meer.

Ik ken het gevoel overigens. De Citroen Saxo van mn moeder was ook een kek autotje. Redelijk wat PK's voor een klein licht autootje met prima onderstel en acceptabele wegligging (al was ik toen niks gewend dus alles was tof). Gevoel voor snelheid in zo'n ding is echt gaaf, het lijkt echt veel sneller dan het werkelijk is.
Tot ik eens hard in de ankers moest. Had geen ABS en de Clio voor me had dat wel (Clio 4 van hetzelfde type die ik later zou rijden lol). Schade had ik natuurlijk meer (voorkant is dan ook kwetsbaarder maar dat is logisch), maar vooral het verschil in remafstand was significant (dat was meteen duidelijk). En mocht het met meer snelheid zijn, dan is het helemaal snel duidelijk.

Maar goed, het ligt natuurlijk aan ieders situatie. Zo ga ik dit jaar weer niet op vakantie :+
Derby schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:03:
[...]

De airco kan er ook prima tegen. Maar na een jaar of 2 denk jij in de lente lekker je airco aan te zetten en begin je je na 5 min af te vragen waar toch die muffe lucht vandaan komt.
En dan denk je aan dat bericht over dat plasje water, een natte verdamper en bacterie groei.
Het uitzetten van de airco 10 min voordat de auto uitgezet wordt geeft de lucht de kans om de verdamper droog te blazen en dus minder voedingsbodem voor beestjes.
Daarbij is het beter voor het menselijk lichaam als de overgang in temperatuur zo klein mogelijk is.
Ik ben qua overgang wel wat gewend, dus dat maakt me weinig uit, bovendien reed ik daarna toch weer weg en ging ik vervolgens weer aan het werk. Moet ie imo tegen kunnen.
De dealers van Renault zijn niet veel soeps, maar Renault NL spant voor mij de kroon. Defecten die goed gedocumenteerd zijn, waar de ANWB de onderdelen standaard van in de auto heeft liggen en dan bij zo'n defect na 4 jaar en 25k km zeggen ze bij Renault NL dat coulance echt niet mogelijk is. Honden.
Ze staan je nog niet net met de middelvinger uit te zwaaien als je de showroom uitrijd.
Vandaar dus ook de inzet: Welke adresjes deugen wel? Gezien er veel kritiek is, lijkt het me verstandig om misschien wat adresjes te verzamelen die wel de moeite waard zijn. Eventueel in de TS verwerken zodat ook anderen daar nog wat aan hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 06-09-2017 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

PauseBreak schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:15:
Verhip, de Renault-Dacia-dealer hier in het dorp (super klein) verkoopt inderdaad geen nieuwe auto's meer, maar staat wel op de Renault side als "Werkplaats". Jammer eigenlijk, want veel mensen die ik ken die Renault rijden werden door Renault Janssen-Kerres niet netjes behandeld en gingen dan naar Renault Vaasen Stein, zelfs als het een stuk rijden was. Heeft trouwens een Vel Satis staan met nog geen 50k gelopen :+

"Werkplaats" Renault Heurkens te Echt is ook een kleinere en is volgens de website ook enkel Werkplaats, maar ze verkopen anders wel nog nieuwe auto's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Martinspire schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:09:

[...]
2001 is niet zo heel nieuw meer, maar idd het kan erger :>
Al zou ik zelf niet meer in zo'n auto stappen, wetende dat ik in een recente auto veel veiliger zit. Met hoeveel mensen ik vanalles zie doen in de auto. Niet alleen appen, laatst ook weer iemand die lekker een schaaltje yoghurt zat te eten. Dan riskeer ik liever niets meer.

Ik ken het gevoel overigens. De Citroen Saxo van mn moeder was ook een kek autotje. Redelijk wat PK's voor een klein licht autootje met prima onderstel en acceptabele wegligging (al was ik toen niks gewend dus alles was tof). Gevoel voor snelheid in zo'n ding is echt gaaf, het lijkt echt veel sneller dan het werkelijk is.
Tot ik eens hard in de ankers moest. Had geen ABS en de Clio voor me had dat wel (Clio 4 van hetzelfde type die ik later zou rijden lol). Schade had ik natuurlijk meer (voorkant is dan ook kwetsbaarder maar dat is logisch), maar vooral het verschil in remafstand was significant (dat was meteen duidelijk). En mocht het met meer snelheid zijn, dan is het helemaal snel duidelijk.

Maar goed, het ligt natuurlijk aan ieders situatie. Zo ga ik dit jaar weer niet op vakantie :+
Ik zit net iets anders in elkaar denk ik, de huidige zoektocht naar veiligheid zorgt ervoor dat we allemaal rond beginnen te rijden in een crashbox van 1,5 ton. Het is zwaar, inefficient en gewicht verpest alles. Handling, remafstand, verbruik en in principe is t niet eens echt nodig.

Clio 2 blijf ik echter een fantastisch platform vinden, ik ken zijn grens maar als je die op gaat zoeken op de openbare weg ben je behoorlijk a-sociaal bezig. Het gemak ook waarmee je 170 kunt rijden in Duitsland is ongekend. (58pk!)
Hij is ontzettend voorspelbaar, heel comfortabel op lange afstand en 1 op 17 is haalbaar met normaal rijgedrag.

ABS heb ik wel, en die werkt ook nog! ;) Dat was overigens wel iets waar ik op heb gelet, want een Clio 2 die ik proefreed zonder ABS voelde toch niet zo fijn aan. Enkel het idee dat je het niet hebt deed al teveel.

Qua mensen die rondrijden op de weg? Tsja die houd je....ik let goed op, meer kan ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Nico_GTR fantastisch mooi land, lang geleden dat ik in Noorwegen geweest ben. Zo te zien zat het weer ook lekker mee 8)

V.w.b. goede renault adresjes verzamelen is wel een goed idee, zo als b.v. wildhagen behandeld wordt dat kan echt niet. Misschien de blijf uit de buurt adresjes ook verzamelen :+ Dan moet je ook nog wel een scheiding maken tussen lease en particulier, als particulier kun je prima naar ex. renault dealers (Vos in Smilde is b.v. ook een hele goede) die wel hun werk goed doen. Als leasert kun je dat helaas niet.

• PauseBreak
Martinspire schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:09:
[...]
Welke bedoel je dan zoal?
Is er nog ergens een lijstje te vinden?
De dorpsgarages die voorheen een dealerschap hadden. Als ze nog binnen de Renault dealerorganisatie vallen dan zijn ze geclassificeerd als 'Renault Werkplaats' op de site van Renault en vrijwel altijd zijn ze dan ook onderdeel geworden van een grotere dealerorganisatie, zoals Stam, ABD of Janssen Kerres bijv.
Kleinere garages die zelfstandig zijn doorgegaan hebben zich (niet altijd overigens) verenigd in VSR. Lijst en kaart.
Al heb je aan deze informatie als leaserijder weinig want je zit vast aan een officiële Renault Dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Gisteren hoorde ik in mijn rechter achter portier water klotsen... Geen idee hoe dat er in komt, ik vermoed een rot rubbertje ergens. Ik wil dit er natuurlijk zo snel mogelijk uit hebben. Kan ik daar makkelijk zelf bij komen? Oftwel, hoe haal ik die bekleding van de deur af zonder iets te slopen?

Het betreft hier een Laguna 3 station uit 2011.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Lijkt mij dat de waterafvoer in of bij die deur vol zit met troep. Even laten uitblazen door je garagist met lucht of dat zelf even doen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ok, even langs de garage dus. Vanmiddag gelijk maar even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Gisteren reden mijn vriendin en ik apart naar huis. Ik met de fiets, zij met de Megane Coupé (uit 2001 geloof ik?). Kwam ik thuis, zit ze op de bank... blijkt dat de auto de laatste kilometer enorm is gaan piepen. Bij het koppelen, in de achteruit was het het ergst. Zij durft er nou niet meer in te rijden (in de angst dat ze de auto nog meer sloopt). Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je koppeling, druklager van de koppeling. Hoeft niet heel overdreven duur te zijn trouwens: http://www.mister-auto.nl...6853_g479_a021826853.html (voor Mégane 2 1.6 16V, inclusief druklager).

Overigens, als je de koppeling kunt horen als je koppelt/ontkoppelt dan is die technisch gezien al defect.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 08-09-2017 15:57 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Acid_Burn schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:30:
Gisteren hoorde ik in mijn rechter achter portier water klotsen... Geen idee hoe dat er in komt, ik vermoed een rot rubbertje ergens. Ik wil dit er natuurlijk zo snel mogelijk uit hebben. Kan ik daar makkelijk zelf bij komen? Oftwel, hoe haal ik die bekleding van de deur af zonder iets te slopen?

Het betreft hier een Laguna 3 station uit 2011.
Dit is bekend van de Laguna 3, er zitten ook deurrubbers aan de onderkant v/d deur zelf (scheelt aanzienlijk in wind geruis). Nadeel is dat dit rubber de afwateringsgaatjes af dekt (in het rubber zitten uiteraard gaatjes op de goede plek!), waardoor deze sneller verstoppen. Wat Pausebreak zegt ff doen inderdaad, de dealer (hoort) dit standaard te doen bij elke onderhoudsbeurt (voorgeschreven onderhoud ter voorkomen verstoppen afwatering). Maar niet elke dealer doet dit (kost teveel tijd...) en universele garages weten dit over het algemeen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik kom bij een universele garage. Dat zal dan waarschijnlijk de oorzaak zijn. Bedankt. Ik kan nu in ieder geval aangeven waar het zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:05
Sinds kort lijkt mijn koppeling bij de mijn Renault Megane uit 2014 ( ca. 80.000 km) in de eerste versnelling niet goed/minder goed aan te grijpen. Bij het rustig laten opkomen geeft dit een licht hakkelend gevoel in de pedaal. Dit is ook in de auto licht voelbaar.
De koppeling komt echter niet hoog op en op andere momenten en in andere versnellingen werkt het feiloos.

Iemand een idee wat het kan zijn? Is dit werkelijk slijtage aan de koppeling of zijn er meer onderdelen waar het logischerwijs in kan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Daar heeft @melcon al eens iets over geschreven. Dat is iets met de veertjes die de koppeling op spanning houden geloof ik. Ben vergeten hoe het precies zit, dus melcon doe je ding ff :p

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
la_fusion schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:33:Ik denk dat er sowieso heel veel verschil zit tussen de garages, merkdealer of niet.
Feit.

Ik heb vorig jaar een Mégane 4 estate gekocht rond Antwerpen, directiewagen, 3 maand oud, 4k km. Ik heb toen ook het pakketje van 5 jaar garantie erbij gepakt (nu dus nog 4 jaar over). Zeer vriendelijke mensen, top service vond ik.

Echter voor een onderhoud daar is dat een hele planning want dat is een tripje van 160km retour en ik ben meestal 6 dagen de week bezig met andere zaken.

In de buurt van Leuven zijn 2 garages. Een grote erkende dealer die stevig doortelt op alles, onvriendelijk is, lange wachttijden heeft en doet alsof hun neus bloed als het op service aan komt. Ze zijn echter wel de referentiegarage van de hele regio en met myrenault service zouden ze me toch moeten ondersteunen.

Dan is er nog een kleinere garage waar ik veel goed over hoor maar precies niet steeds mee is op alle vlakken (bv rlink2 updates). Bovendien staan ze niet als dealer op renault.be terwijl ze wel nog steeds nieuwe Renault&Dacia verkopen en onderhouden.

Later dit jaar komt er een onderhoud aan, ik ben er nog niet uit waar ik dat ga boeken.

[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 08-09-2017 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Even langs de garage geweest.. Dopje verwijderd. Daar kwam toch 2 a 3 liter water uit :o
Maar goed, geen geklots meer in de deur :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mégane GT (sportief) aan den tand gevoeld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
@PauseBreak inderdaad :P
daanNL schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:58:
Sinds kort lijkt mijn koppeling bij de mijn Renault Megane uit 2014 ( ca. 80.000 km) in de eerste versnelling niet goed/minder goed aan te grijpen. Bij het rustig laten opkomen geeft dit een licht hakkelend gevoel in de pedaal. Dit is ook in de auto licht voelbaar.
De koppeling komt echter niet hoog op en op andere momenten en in andere versnellingen werkt het feiloos.

Iemand een idee wat het kan zijn? Is dit werkelijk slijtage aan de koppeling of zijn er meer onderdelen waar het logischerwijs in kan zitten?
Is geen echte slijtage, in een koppeling zitten veren om trillingen te dempen in de aandrijflijn (zogeheten tangentiaal veren). Wat nog wel eens voor komt is dat deze veren stug worden en trillingen niet zo goed meer dempen dan wel dat 1 (of meerdere) veren breken. Dat verneem je eigenlijk alleen in de eerste door iets schokkend wegrijden vanaf het moment dat de koppeling aangrijpt. Vaak is het ook nog de ene keer wel en de andere keer niet. Je voelt het uiteraard ook in het pedaal. De ene koppeling heeft het al na 50k en de ander pas na 250k, is van heel veel factoren afhankelijk of en wanneer het komt.

Nog een kleine aanvulling, mocht je een diesel hebben dan zitten deze veren niet in je koppeling maar in je (dubbelmassa) vliegwiel.

Je kan er verder rustig mee door rijden, je komt er niet om stil te staan en het is niet schadelijk. Het kan alleen lichtelijk storend zijn, maar om daarvoor een nieuwe koppeling te schroeven, ik zou het niet doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 11-09-2017 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Goedemorgen mensen,

Ik zocht net op mijn werk een plekje om te parkeren, een krap gaatje gevonden waar ik zelf nooit in zou parkeren, maar leve het automatisch inparkeren.
Nou goed achteruit aan het rijden, wilt hij al terugsturen om de neus in het vak te krijgen, maar daar staat die andere auto, dus even verder proberen totdat de parkeersensor volledig uitsloeg. Ik vertrouwde het niet helemaal, ik had zat ruimte om nog iets verder achteruit te rijden en dan pas in te draaien, dus heb het even handmatig verder gedaan.

Mijn vraag is dus, in hoeverre kan ik vertrouwen op die parkeerhulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Niet, jij blijft bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat gaat over de verantwoordelijkheid als het fout gaat. In hoeverre je de Renault parkeerhulp kunt vertrouwen dat ie het goed doet? Ik heb geen idee. Mijn Renault heeft dat systeem niet :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Je kan er prat op gaan dat, net zoals bij andere merken, het hulpje niet steeds alles gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
Zoals PauseBreak zei bedoelde ik inderdaad alleen maar het vertrouwen, niet de verantwoordelijkheid want ik snap ook dat ik dat als bestuurder blijf.
Maar de sensor sloeg volledig uit, vandaar vind ik het vreemd dat het 'systeem' dan niet zelf ingrijpt van dat het niet gaat passen (voor mijn gevoel dan :) )

Maar goed anessie geeft mijn antwoord dus al, die systemen zijn (nog) niet 100% risicovrij :)

[ Voor 13% gewijzigd door EdjeCageman op 11-09-2017 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Tsja, de systemen die ik heb gebruikt vind ik in gebruik ook zo omslachtig dat het gewoon veel sneller blijft om zelf in te parkeren als ik eerlijk ben.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
Ik gebruik het ook zelden, om dezelfde rede als jou, ik parkeer sneller dan het systeem.
Maar als er een krap vakje is (net zoals vanmorgen) is het toch een uitkomst. Ik heb het nu in de 3 weken dat ik hem heb nog maar 2x 'echt' gebruikt. En natuurlijk een paar keer om er mee te 'spelen' of om er mee te showen aan kennissen die het ook eens in werking willen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

EdjeCageman schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:32:
Zoals PauseBreak zei bedoelde ik inderdaad alleen maar het vertrouwen, niet de verantwoordelijkheid want ik snap ook dat ik dat als bestuurder blijf.
Maar de sensor sloeg volledig uit, vandaar vind ik het vreemd dat het 'systeem' dan niet zelf ingrijpt van dat het niet gaat passen (voor mijn gevoel dan :) )

Maar goed anessie geeft mijn antwoord dus al, die systemen zijn (nog) niet 100% risicovrij :)
Dat ie rood uitslaat is niet meteen boem. Ik kan me voorstellen dat het parkeersysteem eigen marge kan hanteren om hem toch nog ergens in te proppen. Heb ook regelmatig dat ik ergens met oranje of rood langs ga, maar vrij zeker ben dat het past.

Er is echter maar 1 manier om het te proberen :+

Overigens kun je het ook eens testen met bv planten, plastic, piepschuim of iets anders bij een vak, om te kijken of ie het wel of niet red. Ik denk alleen dat je het niet moet zien als alleskunner, maar eerder echt als hulpje. Je kunt hem zelf strakker neerzetten dan die sensoren dat gaan doen (mede ook door foutmarges). De vraag is echter of dat vaak wel aan te raden is, want je riskeert toch wel schade van anderen of dat je amper kunt uitstappen. Ik pak daarom liever een ruimere plek wat verder weg zodat ik weet dat ik zonder deukjes weer weg ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
Geen 3 deurs, geen estate, enkel 5 deurs voor de RS:

[ Voor 53% gewijzigd door anessie op 12-09-2017 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Dat was al bekend, de handbak en de 1.8 turbo ook, net als de vierwiel besturing. De extra spoorbreedte nog niet en dat is toch wel een dingetje, dat maakt een wereld van verschil! Hydraulische bumpstops op een productie auto is natuurlijk ook behoorlijk bijzonder. revo knuckle ophanging is uiteraard gebleven net als LSD (die laatste optioneel). Op de cup kun je dan ook nog 2-delige schijven met aluminium hart krijgen, dat is wel een hele vette optie (onafgeveerd gewicht is 1 v/d grootste componenten die invloed heeft op handling). Een diffuser die niet alleen optisch is maar ook echt functioneel is. Ze zijn helemaal los gegaan en het is mooi dat dat nog kan in deze tijd 8) _/-\o_

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:05
melcon schreef op maandag 11 september 2017 @ 07:08:
@PauseBreak inderdaad :P

[...]

Is geen echte slijtage, in een koppeling zitten veren om trillingen te dempen in de aandrijflijn (zogeheten tangentiaal veren). Wat nog wel eens voor komt is dat deze veren stug worden en trillingen niet zo goed meer dempen dan wel dat 1 (of meerdere) veren breken. Dat verneem je eigenlijk alleen in de eerste door iets schokkend wegrijden vanaf het moment dat de koppeling aangrijpt. Vaak is het ook nog de ene keer wel en de andere keer niet. Je voelt het uiteraard ook in het pedaal. De ene koppeling heeft het al na 50k en de ander pas na 250k, is van heel veel factoren afhankelijk of en wanneer het komt.

Nog een kleine aanvulling, mocht je een diesel hebben dan zitten deze veren niet in je koppeling maar in je (dubbelmassa) vliegwiel.

Je kan er verder rustig mee door rijden, je komt er niet om stil te staan en het is niet schadelijk. Het kan alleen lichtelijk storend zijn, maar om daarvoor een nieuwe koppeling te schroeven, ik zou het niet doen ;)
Bedankt voor je uitleg! Begrijp ik je goed dat de oplossing (op termijn) echt neer komt op vervangen van de koppeling? Zijn deze onderdelen niet los vervangbaar?

Ik herken me helemaal in je verhaal dat het zich ook niet altijd voor doet. Desondanks kan ik me er enorm aan storen...

Edit: oja, het gaat hier om een diesel.
Pagina: 1 ... 38 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.