miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:24:
Pack Cruising is inderdaad van CC naar ACC. ACC wil ik al langere tijd graag hebben, omdat het me fijn lijkt. Echter heb ik wel de vraag of dit ook uit te zetten is, dus als ik ACC heb, kan ik dan ook gewoon cruise control gebruiken, mocht ik het adaptive deel niet prettig vinden werken?
Dat is dus het punt. ACC werkt echt alleen tussen 50 en 150, daarbuiten heb je geen CC en het Adaptive gedeelte is ook niet uit te zetten. Heb Renault nog gemaild erover en nog geen zinnig antwoord gehad of dat ooit gaat komen.
The Wizard schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:28:
[...]
Ik zou niet meer zonder ACC willen. Uiteraard remt ie hard wanneer iemand er tussen komt (lees: propt), maar dat is een kwestie van even uitzetten en de auto gewoon laten uitrollen, en daarna weer aan. Ik rij > 60.000 km per jaar en de ACC geeft veel rust in de auto, vooral op 80/100 km/u wegen waar je niet kan/mag inhalen.
Op enkelbaans wegen is het inderdaad prima en als je een weg hebt waar het wel rijdt maar als 1 trein op de linkse baan zit, dan gaat het op zich ook prima. Maar zodra je een 3-baans weg hebt of veel mensen hebt die hem ertussen gooien (binnen 1 seconden afstand zit iets van 4 autolengtes als je 130 rijdt), dan vind ik hem erg irritant. En ook rij ik vaak op wegen waar je 130 mag, dus 160 of meer is dan nog niet eens zo heel extreem (pas vanaf 180 kun je je rijbewijs dan kwijtraken bv). Ik heb al een paar keer gehad dat iemand achter me, totaal niet zat op te letten en omdat er iemand tussen kwam hij wel extreem dicht op mijn achterbumper zat. Omdat de auto ook nog eens erg hard kan remmen, heb je dat er dus zo iemand op kan knallen. En dat is wel erg zonde. Dus daarom zet ik hem toch niet zo heel vaak aan, vooral omdat het met passagiers ook een stuk rustiger rijdt dan telkens hard optrekken en afremmen (want ook daar gaat ie wat mij betreft wel ver. Zelfs in de comfort-stand). Nee, ACC kan duidelijk beter.
[...]
Scherm is prima, maar de software is ruk. Niet werkende radio bij het starten van de auto (1 op de 3 keer), zeer verouderde kaarten, etc. Opzet is goed, maar software met de Franse slag...
Radio werkt bij mij nog altijd. Heb wel een paar keer gehad dat de Digitale Radio geen bereik had, maar FM werkt dan nog prima. Al zet ik hem toch meestal op Spotify via Bluetooth. Maar ik heb nog geen enkele keer gehad dat ie bij het starten geen radio gaf. En dat is toch al zeker een stuk of 50 keer gestart. Misschien tijd voor een software update?
Verder is de bediening prima. Hij reageert gewoon goed en als je een beetje beoefend bent met touchscreens, gaat een heleboel je snel af.
Oja, wat ik nog niet begrijp is dat mijn contacten niet gevonden kunnen worden in de navigatie. Ik zie geen mogelijkheid om iemand in mijn contacten in te kunnen stellen als navigatiebestemming. Iemand die weet of dat uberhaupt kan?
[...]
Automatisch inparkeren gebruik ik nooit, duurt veel te lang, handmatig gaat veel sneller

Parkeersensoren zijn behoorlijk nerveus, schieten heel snel in het rood (zijkant) terwijl je daar nog 40 tot 50 cm hebt. Camera functioneert goed.
Inparkeren hoef ik zelf ook niet te doen, maar ik weet bijvoorbeeld dat mijn moeder het wel zou gebruiken en dat ik er dan ook van op aan kan dat het goed gaat. Het is ook nog een vrij makkelijk systeem waar je niet helemaal voor stil hoeft te staan om een gat te scannen.
Maar inderdaad, de sensoren en camera maken die optie al de moeite waard. Ook fijn is dat die sensoren ook aan gaan als je langzaam rijdt. Dus dan bots je ook niet in de file tegen je voorbuurman aan

[...]
Alcantara is idd erg fijn, niet te warm en niet te koud.
Zoveel mensen, zoveel ervaringen zoals te lezen

Die sportstoelen zijn wat mij betreft de upgrade naar GT-Line al wel waardig. Zit gewoon enorm lekker en je zit er stevig in zodat scherpe bochten niet aanvoelen alsof je door de auto gegooid wordt. Nou moet ik ook zeggen dat de Continentals die er bij mij onder zitten daar ook enorm mee helpen. Heb nog niet de max gevoelt als ie te hard door een bocht gaat. Meesturende wielen helpen daar natuurlijk ook bij, maar de banden zijn perfect op de motor ingespeeld. Al is mn verbruik daar deze eerste paar weken ook wel naar. Vandaag nog wat liggen raggen met de sportstand (op verlaten wegen of gecontroleerde sprints), heerlijk. Die GT is echt een auto die je gewoon even voor een blokje om neemt. Of omdat je nog even melk moet hebben

miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:42:
[...]
Ik weet dat je bij VAG een hoop kunt wijzigen in de software met behulp van een VCDS kabel, is er ook zoiets voor Renault, en zo ja, denk je dat je daar de ACC op hogere snelheid kan laten werken?
Ik ga er niet vanuit. Het blijven Fransen. Anders hoor ik het natuurlijk graag. Zijn nog wel wat zaken die ik anders zou willen

Nog een vraagje, ik zag dat de auto elektrisch inklapbare spiegels heeft, maar klappen de spiegels ook in als je de deuren afsluit, of enkel als je op de knop drukt in de auto?
Klapt gewoon automatisch in. En als je keyless entry hebt, dan kom je bij auto of loop je weg en gaat het gewoon automatisch. Lampjes onder de spiegels gaan aan als je ernaast staat, wat handig kan zijn in het donker.