Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.411 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Hartelijk bedankt voor de link. Dan is mijn auto dus niet compatibel. Voel me wel een beetje in't zak gezet nu, want vanaf productieweek 16 gingen ze dit allemaal hebben. Mijn auto is 25 juli geleverd.
Maar jouw telefoon is niet geroot dus? En de AA APK staat er gewoon op? Ook opgestart en alles?

Heb hier hetzelfde dus, maar wil straks even mn telefoon weer restoren om te kijken of ie dan wel werkt. Met Magisk kan ik ook de dingen wel doen die ik wil doen met root, daar heb ik de normale root niet voor nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 18-08-2017 10:07 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17
DennusB schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:00:
[...]

Geen idee, ik wist niet eens wat het was tot ik het ging googlen xD
Kinkt als inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:03:
[...]

Hartelijk bedankt voor de link. Dan is mijn auto dus niet compatibel. Voel me wel een beetje in't zak gezet nu, want vanaf productieweek 16 gingen ze dit allemaal hebben. Mijn auto is 25 juli geleverd.
Ik weet niet wanneer je auto is besteld? Ik heb met opzet gewacht tot week 15 met bestellen zodat ik zeker zou weten dat het er straks in zit.
Je ziet dus geen icoontje met smartphone mirroring in je RLink2?
Misschien kan je dealer je vertellen wanneer je auto daadwerkelijk van de band gerold is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
striner schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ik weet niet wanneer je auto is besteld? Ik heb met opzet gewacht tot week 15 met bestellen zodat ik zeker zou weten dat het er straks in zit.
Misschien kan je dealer je vertellen wanneer je auto daadwerkelijk van de band gerold is.
Mijn auto is half maart besteld en deze heb ik sinds 12 juli. Ik heb wel AA/AC en de softwareversie is gelijk, dus misschien is er iets anders mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ze hebben hem uitgelezen en een paar errors gevonden. 1 daarvan was iets met een motortje bij een remtang achteren of zo... ze hebben alles gereset en het werkt nu weer. Vaaaag

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Hij heeft hetzelfde als ik denk ik. Ook dat icoontje. Zelfde tekst. Maar zodra je je telefoon in plugt, gebeurt er gewoon niks. Geen melding over AA, geen app die opstart of connectie wil opzetten. Wel een notificatie dat er een device is verbonden, maar niet dezelfde als die je krijgt met AA. Gewoon alsof je een normaal toestel (zonder AA) aan USB zet.

Zelfde softwareversie hier ook. Maar ga dus vanavond even proberen met een niet-rooted toestel en daarna even Magisk. Denk dat ie het daarna wel moet doen, maar das nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze wat meer informatie:

- Auto is door de leasingmaatschappij besteld op 8 februari.
- Auto is op 25 juli geleverd.
- Software versie is 3.3.16.946
- Ik heb geen icoon smartphone mirroring onder "systeem"
- Ik heb wel een smartphone icoon onder "telefoon", maar deze ziet grijs en kan ik niet aanklikken.
- Telefoon is een OnePlus 2, taal is nederlands. Niet geroot, gewoon standaard gebruikt.
- Ik heb de Android Auto APK geïnstalleerd op de telefoon.
- Ik heb de telefoon gisteren aangesloten in de auto, nadien de app gestart, maar er gebeurt niets.

Dus ik denk dat de auto niet compatibel is aangezien ik dat icoon niet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
De clio 2 van de vrouw is er uit, we zijn over gegaan naar een clio 3 Initale (1.6 16V):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/AoP-SwYF4Dq7oOf83Crq8bq6oA8vPNMeuzPk3D4EnNoffO1-ZGKlj4UO2E_mzyU3izBrOn_XduqoaCKpiGv_YAsVy1lyoBHHZdM57yGiNZiUI-rbYKgy08Z0o6XSiI8sosXvLjjHfmqVO6I0B7sxEHi-8Vk1hxAPUVzs1aoJtdMreHiGkWt9nHn7L5hAjPQNybU1HccNU4MOFQib4Y2E2ie-4sCzFVJP_AXUbIUZtYYV8TL9RuIzej19g_QigpbhLjtOnLqXvnQ8qoKDNBDqVoceNyAbHAMih3x5-2q2LvaTOvu9cdSaHJCoYbphALi1Ri66m2PTvTFacUUguxHJsxtSbbVVU6I6h-jxRLFybbGXjk3Y-GaHXTlDVNc3Eo2MXViQuzbEC2qsOAjOKrNohkAWrmrJSy_yaZjAeNWjlioq4knGhQrnEc70kFEZm0nKeggKhJzjbGlRcYmepSCDg5YX9uWuguyw10IyhKXKkC45AnJFmxFiRwETHwE64_nachxFQ4rBEfHJ4uocCdIfvZGQVYvi8xP4PhLk-aZyfYHkj4rYJH3h5QU8NCsM2vqqumO9D5XCNJo8EE3JQo1QpZJ8mmfBhRMVxaPdbGVuZu7bCzYgjRobw0sN6VWvWA_946wc0ki52SydPJKOnw-tiGo3zs1Pk6q1SVnSr0Nj-EKHCxU=w1152-h648-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/dyZkWB-vuyJAAvMQZY5z7dKJnC5FCICgiB8T8d7xxyPC_aY7p0yf3AhNzNUqkGPsAuUJouB9TcRXZaBORjiVhPPh18CPyQbt5dtFC6qEVCN8Nb7AbHC21O468vp1jVpZ8LTU7LWdwimjYAhPZumvnojnw1ctvfrex1RDW1NuMfGsdUewSw4twq6BNOTS7cb9zVpQLFZQzFa_nxGUBKLlOoLWtjJ78eUqmRX2F8-Kqq8EJntBixAPGhauq27L4jrogBpMx99thaWTBhuuzF9pjnTCYTHV0DJiG2Jb6y6g_LFoib-fvyPs5eNHm84efUWoZKntsSkFZCOfaMT2V-Y98WUpkHmc1u8ZPvBkncDxHJr5qyTGkhOHrM8cgkStwpZF6tt6XpOvAhWFbDbcML9kBbePFjwF7KU8bFX3-9sULLgGoeat7SGWOv9d3kkAq6wk8pXjvhSR-GFfCvNDYR4JoAl3IvaJg5BJyQaVbex2wjvWO-zkU906D50K53boxnzAPO1fAgzpepeuRADqv1WQNySCui77E5oHbl6vn9BY1ajhT6yeNQN79hsREaNGK8OcnxlyAPMyH_w2A2yWavzez3tE7yZoozNGArhW4RTgnYLoWDyvvsEYAlSbvKZnbz7kp_iS363Q_mWVampZg8Znl51wL2Q5fUn1wV2Zyx9WML4fXh8=w1152-h648-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:20
Met mijn gloedje nieuwe talisman nu in het buitenland, en problemen met het startstop systeem. Bij stoplicht slaat motor netjes af, maar daarna brand het oranje motor lampje en start ie niet meer..

Workaround is elke keer bij starten van de auto het startstopsysteem uit te zetten. Dat zet ie dus elke keer weer aan.. In nederland maar langs de dealer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Nu online
Boyd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:59:
Met mijn gloedje nieuwe talisman nu in het buitenland, en problemen met het startstop systeem. Bij stoplicht slaat motor netjes af, maar daarna brand het oranje motor lampje en start ie niet meer..

Workaround is elke keer bij starten van de auto het startstopsysteem uit te zetten. Dat zet ie dus elke keer weer aan.. In nederland maar langs de dealer :(
En in de 1 laten staan en koppeling inhouden? Of is het een automaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
JustSomeone schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:13:
[...]

En in de 1 laten staan en koppeling inhouden? Of is het een automaat?
Automaat. Het werkte prima tot vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:12
Boyd schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Automaat. Het werkte prima tot vandaag.
Kan door te lage accuspanning komen. Je kan ook je rempedaal lichtjes intrappen om de start en stop niet te activeren ipv handmatig uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Goed nieuws mbt Android Auto. Na mn telefoon een reset te hebben gegeven met Samsung Kies (en dus echt een volledige reinstall van stock rom te doen), werkt Android Auto meteen. Morgen maar verder even kijken.

Groot licht assistent ook even geprobeerd, maar ik zie de meerwaarde niet echt. Hij gaat pas erg laat aan (moet echt helemaal donker zijn) en van elke reflectie, tuinlamp of lantaarnpaal gaat ie meteen uit. En soms is het reflectie van de eigen verlichting. Beetje muf want zo voegt het weinig toe. Dan gebruik ik hem wel handmatig. Zeker ook omdat je hem na de setting alsnog handmatig aan moet zetten, vind ik het weinig meerwaarde bieden. En daarnaast moet de niet-groot licht stand meer licht schijnen ver voor je, maar dat is iets wat ik nog wel verder uit ga zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 19-08-2017 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 00:34:Dan gebruik ik hem wel handmatig. Zeker ook omdat je hem na de setting alsnog handmatig aan moet zetten, vind ik het weinig meerwaarde bieden. En daarnaast moet de niet-groot licht stand meer licht schijnen ver voor je, maar dat is iets wat ik nog wel verder uit ga zoeken.
Hoezo? Je moet de grootlichtsetting toch niet elke keer handmatig opzetten? 1x instellen is toch voldoende, dan gaat ie toch automatisch aan indien nodig? (Tenzij je het grootlicht wil aanzetten als het niet donker genoeg is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
HoaHong schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 23:16:
[...]

Kan door te lage accuspanning komen. Je kan ook je rempedaal lichtjes intrappen om de start en stop niet te activeren ipv handmatig uit te schakelen.
Een nieuwe auto, 1500km gereden naar vakantie, en dan een te lage accuspanning? Bij een te lage accuspanning zou hij zelf al niet mogen afslaan.

Ik moet in Nederland langs de dealer en tot die tijd startstop uitzetten. Zachtjes de rem intrappen werkt maar half, als je er even niet aan denkt sta je weer op een kruispunt stil omdat de auto niet meer zelf start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

melcon schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 21:52:
De clio 2 van de vrouw is er uit, we zijn over gegaan naar een clio 3 Initale (1.6 16V):
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker dat het een Initiale is? Lijkt me eerder een Dynamique.

Leuke auto verder ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 03:48:
[...]

Hoezo? Je moet de grootlichtsetting toch niet elke keer handmatig opzetten? 1x instellen is toch voldoende, dan gaat ie toch automatisch aan indien nodig? (Tenzij je het grootlicht wil aanzetten als het niet donker genoeg is natuurlijk).
Je moet die hendel voor groot licht aanzetten zodat ie in de auto-stand springt. Switch je vervolgens van auto naar normaal licht, dan gaat je groot licht gewoon vrolijk aan. Ja je kunt altijd de switch op auto zetten en je groot licht activeren, maar ik zou niet weten waarom je dat zou willen.

Verder is ie zo kieskeurig in wanneer ie wel of niet aangaat, dat ik het niet automatisch zou laten doen. Ik kon het altijd al wel managen, dus dat is voor mij ook niet een probleem.

Ik had in ieder geval van de groot licht assistent meer verwacht, net als van de LED verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
MK1998NL schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 09:22:
[...]

Zeker dat het een Initiale is? Lijkt me eerder een Dynamique.

Leuke auto verder ;)
Jup zeker weten, we zijn 2e eigenaar, alle papieren zijn erbij (plus onderhoudshistorie vanaf aanschaf). Ik twijfelde zelf eerst ook, b.v. geen leer maar dat blijkt vanaf 2007 standaard te zijn op een initiale en daarvoor niet. Maar na het zien v/d papieren was het wel duidelijk. Ja zeker leuke auto, fantastisch luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vraagje aan mensen met een Renault Megane (of vergelijkbare auto met dezelfde soort lampen zoals de Talisman):
Ik kan nergens nu echt goed vinden wat het verschil is tussen Pure Vision (full LED) en de standaard optie, iemand die me dit kan uitleggen (liefst met foto :) )

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

melcon schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 19:53:
[...]

Jup zeker weten, we zijn 2e eigenaar, alle papieren zijn erbij (plus onderhoudshistorie vanaf aanschaf). Ik twijfelde zelf eerst ook, b.v. geen leer maar dat blijkt vanaf 2007 standaard te zijn op een initiale en daarvoor niet. Maar na het zien v/d papieren was het wel duidelijk. Ja zeker leuke auto, fantastisch luxe.
Ahzo :) Ik was ook al aan het zoeken naar het lichte leer, wist niet dat het ook zonder geleverd was. Weer iets geleerd :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miicker schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:32:
Vraagje aan mensen met een Renault Megane (of vergelijkbare auto met dezelfde soort lampen zoals de Talisman):
Ik kan nergens nu echt goed vinden wat het verschil is tussen Pure Vision (full LED) en de standaard optie, iemand die me dit kan uitleggen (liefst met foto :) )
De Pure Vision koplampen zijn in z'n geheel LED, ook je groot licht. De normale lampen hebben LED dagrijverlichting maar "oldskool" oude lampjes. Full-LED maakt m een stuks sexy'er

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
MK1998NL schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:48:
[...]

Ahzo :) Ik was ook al aan het zoeken naar het lichte leer, wist niet dat het ook zonder geleverd was. Weer iets geleerd :)
Was voor mij ook nieuw, nog folders opgezocht bij mijn vader :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:01

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

miicker schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:32:
DennusB schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 10:53:
[...]

De Pure Vision koplampen zijn in z'n geheel LED, ook je groot licht. De normale lampen hebben LED dagrijverlichting maar "oldskool" oude lampjes. Full-LED maakt m een stuks sexy'er
Ben het wel met miicker eens, heb ook al eens gezocht maar er is bij renault redelijk weinig informatie over Pure Led Vision te vinden. Je zou verwachten dat er wel ergens een vergelijking of flyer van zou moeten zijn.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 12:13:
[...]

[...]

Ben het wel met miicker eens, heb ook al eens gezocht maar er is bij renault redelijk weinig informatie over Pure Led Vision te vinden. Je zou verwachten dat er wel ergens een vergelijking of flyer van zou moeten zijn.
Eens, maar zet eens een Megane met of zonder Pure LED naast elkaar, dan weet je genoeg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:01

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

DennusB schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Eens, maar zet eens een Megane met of zonder Pure LED naast elkaar, dan weet je genoeg :+
Ik heb het ook meebesteld, maar als het een wereld van verschil is dan zou je wel meer reclame en aandacht verwachten.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Het standaard (kleinere) scherm bij de Bose uitvoering heet "R-Plug & Radio+ Bose® DAB+ premium audiosysteem + R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem 7" screen".

Zijn grotere broer heet "Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio"

Heeft die dan geen DAB+? Het staat echter niet in de naam en kon het niet heel snel vinden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:35:
Het standaard (kleinere) scherm bij de Bose uitvoering heet "R-Plug & Radio+ Bose® DAB+ premium audiosysteem + R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem 7" screen".

Zijn grotere broer heet "Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio"

Heeft die dan geen DAB+? Het staat echter niet in de naam en kon het niet heel snel vinden :P
8.7 heeft ook gewoon DAB+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

miicker schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:35:

Fijn dat Renault zo'n korte namen gebruikt :+

Maar inderdaad, beide systemen hebben DAB+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Mijn ouders hebben er een auto bij gekocht, een Twingo GT voor de boodschappen :P :o
Leuk autotje en lekker snel, relatief veel vermogen op een laag gewicht (105 pk, 950 kg).
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/yII1gr-Gyb_3RsyIIi-NYjM4CWWuoz5YvKZ8yoeQhCrMFgcYDREcvpJH7vlzPLPL-u6kEgnrqabvGk836uEqDs_i-VOtj3FUHENomd04auFIHfEkUtMrVuZOKnKv-gOSztEdJu1msv0=w1707-h960-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/odKRX0zgR7r_-MN2LKDeYygD8DOQtFbF2g6SaxIsoHseb0x2yOksnkMwd83GRCjc0i65sa4WjYFZdN2xHQlX2eYOexMf-4Eya95FpMEPWdgU2AdLgpo0W3-rnSsa9m2qCEUHZyJhJ6Q=w1707-h960-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vLayr-qoeGm8GN44_hS1fXOO8KsUhjry_UV3wFbe3pD3TSp0kRKvYq1o0mWqkN9L9lvjAAmnijt22FJDVqq5S8EwhjZ0khj1N51j4DVEfa_XKIPK_ARQ2OtsjM0MRldMoq6Xy9f44vs=w1707-h960-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

melcon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:56:
Mijn ouders hebben er een auto bij gekocht, een Twingo GT voor de boodschappen :P :o
Leuk autotje en lekker snel, relatief veel vermogen op een laag gewicht (105 pk, 950 kg).
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Haha. Aan het uiterlijk zie je het niet echt aan af. De remschijven die ik zo zie, maken het wel duidelijk. Maar menig snelle auto bij het stoplicht zal het niet aan zien komen :*)

Afgelopen dagen aan het spelen geweest met Android Auto. En hoewel ik het misschien niet dagelijks ga gebruiken, vind ik het wel fijn om vrij eenvoudig toegang te hebben tot Google Maps. Een Jumbo in Breda opzoeken, gaat zo echt veel eenvoudiger. (Wilde even een leuk ritje doen en de grootste supermarkt van Nederland was wel grappig). Verder vind ik AA wel wat beperkt, vooral omdat je alleen voorgedefinieerde navigatie en muziek apps kunt openen, kunt bellen en meldingen kunt voorlezen. Volgens mij kun je met CarPlay toch wel iets meer dan dat. Ook is het wachten op Flitsmeister, maar Google kennende gaat dat nog lang duren.

In ieder geval fijn om te weten dat het verder prima werkt en dat ik het dus kan gebruiken indien nodig. Maar dagelijks gebruiken doe ik denk ik pas als ie portrait ondersteund. De key was dus om de telefoon terug te flashen naar stock. Al ben ik wel benieuwd of ie blijft werken als ik Magisk erop zet, maar dat zien we komend weekend wel :+

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 21-08-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

melcon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 07:56:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Voertuig niet verzekerd :o :p

Is inderdaad een leuk vermogen, praktisch hetzelfde als wat wij hadden op de Clio 2 Ph. 2: 107pk op 955kg. Samen met een Remus uitlaat, sportluchtfilter en verlaging was dat echt een leuke auto om mee te rijden. 0-100 in 9 seconden dus :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Ja je kan mensen leuk verrassen aan het stop licht, zeker omdat het koppel er bij 1750 toeren al in komt en hij trekt toch door tot 6000 toeren (ondanks dat het een 1.2 is... fel motortje over het hele bereik)! Thanks voor de tip m.b.t. verzekering, mijn pa gaat er ff achteraan bellen (had de bevestiging wel al binnen gekregen per mail incl. groene kaart, misschien RDW langzaam oid).

@Martinspire Dat Android Auto leek mij ook wel erg interessant, nog ff wachten tot oktober/november dan ga ik er ook ff mee spelen. Had al gezien dat de grootste beperking inderdaad de apps zijn, ben benieuwd of daar nog wat voor komt of dat het wat opener wordt. Flitsnav zou wel mooi zijn (of flitsmeister inderdaad...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dat was toen een normale 1.6 16v, dus max vermogen/koppel pas een stuk later, maar was toch verdomd vlot :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UlVS7FGQyw3GM145SiAWmtQK/full.jpg
^^Dynamique Luxe met o.a Xenon en climate control :)

Inderdaad maar even controleren, RDW is normaal vrij snel. Als je niet in het systeem staat als verzekerd (al is hij dat wel) kan je zomaar een boete krijgen als je er mee rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 07:22
melcon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:16:
Ja je kan mensen leuk verrassen aan het stop licht, zeker omdat het koppel er bij 1750 toeren al in komt en hij trekt toch door tot 6000 toeren (ondanks dat het een 1.2 is... fel motortje over het hele bereik)! Thanks voor de tip m.b.t. verzekering, mijn pa gaat er ff achteraan bellen (had de bevestiging wel al binnen gekregen per mail incl. groene kaart, misschien RDW langzaam oid).
RDW is altijd langzaam. Verwerken kan een paar werkdagen duren. Hadden wij ook met de Vel Satis. Die heeft bijna een maand op "Verzekerd: Nee" gestaan terwijl die wel was verzekerd volgens onze verzekeraar :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja die 1.6 16v in een clio 2 is een fijne combinatie, dat wil ook wel! Auto is inderdaad gewoon verzekerd, RDW heeft een storing in de informatie uitwisseling. Maar idd bij z'n controle rolt die er wel uit als niet verzekerd, kun je uiteraard gewoon bezwaar maken en aantonen dat je wel gewoon verzekerd was maar dat is weer z'n gedoe. Een maand is wel heel lang trouwens :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:55:
Ja die 1.6 16v in een clio 2 is een fijne combinatie, dat wil ook wel! Auto is inderdaad gewoon verzekerd, RDW heeft een storing in de informatie uitwisseling. Maar idd bij z'n controle rolt die er wel uit als niet verzekerd, kun je uiteraard gewoon bezwaar maken en aantonen dat je wel gewoon verzekerd was maar dat is weer z'n gedoe. Een maand is wel heel lang trouwens :P :o
Ja, er was een dikke vinger fout gemaakt met de meldcode. Dus ik vermoed dat een andere auto dubbel was verzekerd volgens de RDW database in die periode :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Heb de knoop doorgehakt. De bestelling van mijn Seat Ibiza FR Business Intense 115PK is geannuleerd. Morgen kan ik als het goed is de Renault Megane bestellen op de website van de lease maatschappij. Het wordt dan een van deze twee opties:
Renault Megane Bose Energy TCe 130pk met:
- Kleur: Bleu Berlin
- Easy Life Pack
- Pack Vision Comfort (twijfelgeval, waarschijnlijk neem ik dit niet)
- Pack Cruising
- Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio

OF:
Renault Megane Série Signature Exclusiv TCe 130pk met:
- Pack Cruising
- Head-up display (twijfelgeval, waarschijnlijk neem ik dit niet)

Ik ga straks langs een andere dealer, daar staat een Renault Megane in Exclusiv uitvoering, eens kijken naar de bekleding, dat is namelijk geperforeerd rundleder 'Antraciet/Brun Club' (dus met bruin stiksel en bruine strepen o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:27
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:11:
Heb de knoop doorgehakt. De bestelling van mijn Seat Ibiza FR Business Intense 115PK is geannuleerd. Morgen kan ik als het goed is de Renault Megane bestellen op de website van de lease maatschappij. Het wordt dan een van deze twee opties:
- Easy Life Pack
- Pack Cruising
- Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7" portrait touchscreen + Bose® premium audio

OF:
- Pack Cruising

Ik ga straks langs een andere dealer, daar staat een Renault Megane in Exclusiv uitvoering, eens kijken naar de bekleding, dat is namelijk geperforeerd rundleder 'Antraciet/Brun Club' (dus met bruin stiksel en bruine strepen o.i.d.).
Vergeet het open dak niet. Heb je veruit het meeste plezier aan. Ik in ieder geval wel (icm met automaat ipv handmatig schakelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:11:
- Easy Life Pack
- Pack Cruising

OF:
- Pack Cruising

Pack Vision met LED neem ik aan? Mja ik vind het prima voor normale wegen. Als het donker is, dan vind ik dat ie niet ver genoeg schijnt en je kunt hem niet manueel aanpassen. Hele mooie lichtopbrengst waar ie wel komt en in bv woonwijken is het zeker een verbetering. Automatisch groot licht is zoals je mogelijk al hebt gelezen vrij nutteloos, dus dat kun je beter zelf doen.
Pack Cruising weet ik zo effe niet. Als het helemaal geen CC vs ACC is, dan doen. Als het CC standaard vs ACC is, dan zou ik zelf lekker voor CC kiezen. ACC grijpt erg snel in om af te remmen (zoveel dat weggebruikers het niet lijken te verwachten) en kan ook niet inschatten dat iemand van baan wisselt (of dat jij dat gaat doen als je eenmaal in de buurt bent). Ook dat ie vanaf 150 helemaal niet meer werkt is gewoon irritant. Ben je geen hardrijder, dan kan het prima zijn. Maar ik vind hem in de spits niet echt heel top. Al zit hier volgens mij ook het automatisch remmen om crash te voorkomen bij en dat werkt weer wel prima (sure, ook soms wat snel, maar dat komt dus omdat ie werkt met officiële afstandswetten wat 2 seconden tot voorbuurman is en niet de 1 of 0,5 die de meeste Nederlanders gewend zijn).

RLink 8.7 is zeker prima en ga je veel plezier van hebben. Easy Life pack is het vanwege zijn parkeersensoren alleen al waard, maar ook het scherm en automatisch inparkeren gaat echt goed. Heads up display is vooral een leuke gimmick. Merk dat ik hem minder vaak gebruik dan gedacht, al is het nog steeds wat wennen. Het gadget-gehalte met dat ie automatisch uitklapt is hoog en ook wel iets wat je niet mist als het er niet is, maar als het erop zit is het erg leuk :P De informatie die erop staat is in ieder geval prima. Snelheid, navigatie (afstand tot volgende handeling en wat je dan moet doen), bord-info, cruise control en diens ingestelde afstand, rijbaanassistent (dat je tussen de lijntjes zit). Werkt wat mij betreft prima. Andere gimmick is toch wel de sfeerverlichting binnen. Maak je ook wel de blits mee, vooral bij de wat oudere familieleden als je je nieuwe auto toont. Al is het wel prettig en is het in de avond zeker niet te licht, maar overdag ook weer niet te donker.

Ben zelf ook erg fan van de Alcantara bekleding. De sportstoelen in de GT zijn daardoor heerlijk. Geeft ook de achterstoelen wat meer kwaliteit en bovendien een mooie armsteun in het midden. Weet niet of er nog andere opties twijfel zijn, maar ik zou bv bekleding boven de vision zetten denk ik. Voor de niet GT/GTLine heb je de leren variant, misschien dat iemand je daar nog het nut van kan melden. Geloof dat die verwarming heeft, wat misschien ook nog handig kan zijn?

Qua kleur vind ik persoonlijk Blue Cosmos mooier dan Blue Berlin, maar Bleu Iron is echt de topper (al is dat dus de GT en GT Line :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Martinspire thanks voor de info :) Ik vind zelf Bleu Berlin mooier dan Bleu Cosmos (maar dat is natuurlijk puur persoonlijk).

De Série Signature Exclusive heeft dit extra t.a.v. de Bose uitvoering:
Bekleding geperforeerd leder in de kleur 'Antraciet/Brun Club'
Elektrisch verwarmbaar stuurwiel
Elektrisch verwarmbare voorstoelen
LED PURE VISION koplampen

Dus die heeft de full-LED verlichting standaard, maar mist dan alleen de HUD.

Pack Cruising is inderdaad van CC naar ACC. ACC wil ik al langere tijd graag hebben, omdat het me fijn lijkt. Echter heb ik wel de vraag of dit ook uit te zetten is, dus als ik ACC heb, kan ik dan ook gewoon cruise control gebruiken, mocht ik het adaptive deel niet prettig vinden werken?

De bekleding van de Exclusiv uitvoering vind ik iets minder mooi dan de standaard Bose uitvoering, maar de stof (leer) en de kwaliteit van de bekleding is dan wel weer een stuk beter dan die van de Bose uitvoering. Het panoramisch dak ga ik waarschijnlijk niet nemen, omdat het me dan toch te duur gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Martinspire schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:10:
[...]
Pack Cruising weet ik zo effe niet. Als het helemaal geen CC vs ACC is, dan doen. Als het CC standaard vs ACC is, dan zou ik zelf lekker voor CC kiezen. ACC grijpt erg snel in om af te remmen (zoveel dat weggebruikers het niet lijken te verwachten) en kan ook niet inschatten dat iemand van baan wisselt (of dat jij dat gaat doen als je eenmaal in de buurt bent). Ook dat ie vanaf 150 helemaal niet meer werkt is gewoon irritant. Ben je geen hardrijder, dan kan het prima zijn. Maar ik vind hem in de spits niet echt heel top. Al zit hier volgens mij ook het automatisch remmen om crash te voorkomen bij en dat werkt weer wel prima (sure, ook soms wat snel, maar dat komt dus omdat ie werkt met officiële afstandswetten wat 2 seconden tot voorbuurman is en niet de 1 of 0,5 die de meeste Nederlanders gewend zijn).
Ik zou niet meer zonder ACC willen. Uiteraard remt ie hard wanneer iemand er tussen komt (lees: propt), maar dat is een kwestie van even uitzetten en de auto gewoon laten uitrollen, en daarna weer aan. Ik rij > 60.000 km per jaar en de ACC geeft veel rust in de auto, vooral op 80/100 km/u wegen waar je niet kan/mag inhalen.
RLink 8.7 is zeker prima en ga je veel plezier van hebben.
Scherm is prima, maar de software is ruk. Niet werkende radio bij het starten van de auto (1 op de 3 keer), zeer verouderde kaarten, etc. Opzet is goed, maar software met de Franse slag...
Easy Life pack is het vanwege zijn parkeersensoren alleen al waard, maar ook het scherm en automatisch inparkeren gaat echt goed.
Automatisch inparkeren gebruik ik nooit, duurt veel te lang, handmatig gaat veel sneller :P
Parkeersensoren zijn behoorlijk nerveus, schieten heel snel in het rood (zijkant) terwijl je daar nog 40 tot 50 cm hebt. Camera functioneert goed.
Heads up display is vooral een leuke gimmick. Merk dat ik hem minder vaak gebruik dan gedacht, al is het nog steeds wat wennen. Het gadget-gehalte met dat ie automatisch uitklapt is hoog en ook wel iets wat je niet mist als het er niet is, maar als het erop zit is het erg leuk :P De informatie die erop staat is in ieder geval prima. Snelheid, navigatie (afstand tot volgende handeling en wat je dan moet doen), bord-info, cruise control en diens ingestelde afstand, rijbaanassistent (dat je tussen de lijntjes zit). Werkt wat mij betreft prima.
Mee eens, HUD is grappig, maar mis je niet als je hem niet hebt. Rijbaan assistent is niet de lekkerste, blokmarkeringen worden niet goed gepakt. In Duitsland trouwens wel, dan werken al die extra systemen veel beter, meer ook doordat in Duitsland de snelheidsborden vaak herhaald worden, ook wordt daar de regenborden herkent, in NL schiet het systeem gelijk in de 90 bord.
Ben zelf ook erg fan van de Alcantara bekleding. De sportstoelen in de GT zijn daardoor heerlijk. Geeft ook de achterstoelen wat meer kwaliteit en bovendien een mooie armsteun in het midden. Weet niet of er nog andere opties twijfel zijn, maar ik zou bv bekleding boven de vision zetten denk ik. Voor de niet GT/GTLine heb je de leren variant, misschien dat iemand je daar nog het nut van kan melden. Geloof dat die verwarming heeft, wat misschien ook nog handig kan zijn?
Alcantara is idd erg fijn, niet te warm en niet te koud.

Zoveel mensen, zoveel ervaringen zoals te lezen :P
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:24:
@Martinspire thanks voor de info :) Ik vind zelf Bleu Berlin mooier dan Bleu Cosmos (maar dat is natuurlijk puur persoonlijk).

De Série Signature Exclusive heeft dit extra t.a.v. de Bose uitvoering:
Bekleding geperforeerd leder in de kleur 'Antraciet/Brun Club'
Elektrisch verwarmbaar stuurwiel
Elektrisch verwarmbare voorstoelen
LED PURE VISION koplampen

Dus die heeft de full-LED verlichting standaard, maar mist dan alleen de HUD.

Pack Cruising is inderdaad van CC naar ACC. ACC wil ik al langere tijd graag hebben, omdat het me fijn lijkt. Echter heb ik wel de vraag of dit ook uit te zetten is, dus als ik ACC heb, kan ik dan ook gewoon cruise control gebruiken, mocht ik het adaptive deel niet prettig vinden werken?

De bekleding van de Exclusiv uitvoering vind ik iets minder mooi dan de standaard Bose uitvoering, maar de stof (leer) en de kwaliteit van de bekleding is dan wel weer een stuk beter dan die van de Bose uitvoering. Het panoramisch dak ga ik waarschijnlijk niet nemen, omdat het me dan toch te duur gaat worden.
Nee, ACC kan niet uitgezet worden. Wel heb je de optie van de limiter, maar dan moet je je voet op het gas blijven houden. ACC gebruik moet je echt leren mee om te gaan en de limieten van het systeem leren kennen, dan kan je er goed mee overweg.

[ Voor 17% gewijzigd door The Wizard op 21-08-2017 21:30 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@The Wizard bedankt voor je uitleg :)
Klopt het dat de ACC inderdaad maar werkt tot 150? Kun je hem niet hoger instellen?
Ik rij namelijk geregeld in Duitsland 160 op de cruise control nu, dat zou wel een minpuntje zijn namelijk.

Wanneer heb jij je auto gekregen? Ik hoorde wel dat auto's die na juli zijn uitgeleverd de software een stuk sneller schijnt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:35:
@The Wizard bedankt voor je uitleg :)
Klopt het dat de ACC inderdaad maar werkt tot 150? Kun je hem niet hoger instellen?
Ik rij namelijk geregeld in Duitsland 160 op de cruise control nu, dat zou wel een minpuntje zijn namelijk.

Wanneer heb jij je auto gekregen? Ik hoorde wel dat auto's die na juli zijn uitgeleverd de software een stuk sneller schijnt te zijn.
Yep, hij wil niet hoger dan 150...
Die van mij is van maart. De software op zich is snel genoeg, het is alleen dat het kuren heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
The Wizard schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:40:
[...]

Yep, hij wil niet hoger dan 150...
Die van mij is van maart. De software op zich is snel genoeg, het is alleen dat het kuren heeft.
Ik weet dat je bij VAG een hoop kunt wijzigen in de software met behulp van een VCDS kabel, is er ook zoiets voor Renault, en zo ja, denk je dat je daar de ACC op hogere snelheid kan laten werken?

Nog een vraagje, ik zag dat de auto elektrisch inklapbare spiegels heeft, maar klappen de spiegels ook in als je de deuren afsluit, of enkel als je op de knop drukt in de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:24:

Dat is dus het punt. ACC werkt echt alleen tussen 50 en 150, daarbuiten heb je geen CC en het Adaptive gedeelte is ook niet uit te zetten. Heb Renault nog gemaild erover en nog geen zinnig antwoord gehad of dat ooit gaat komen.
The Wizard schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:28:
[...]

Ik zou niet meer zonder ACC willen. Uiteraard remt ie hard wanneer iemand er tussen komt (lees: propt), maar dat is een kwestie van even uitzetten en de auto gewoon laten uitrollen, en daarna weer aan. Ik rij > 60.000 km per jaar en de ACC geeft veel rust in de auto, vooral op 80/100 km/u wegen waar je niet kan/mag inhalen.
Op enkelbaans wegen is het inderdaad prima en als je een weg hebt waar het wel rijdt maar als 1 trein op de linkse baan zit, dan gaat het op zich ook prima. Maar zodra je een 3-baans weg hebt of veel mensen hebt die hem ertussen gooien (binnen 1 seconden afstand zit iets van 4 autolengtes als je 130 rijdt), dan vind ik hem erg irritant. En ook rij ik vaak op wegen waar je 130 mag, dus 160 of meer is dan nog niet eens zo heel extreem (pas vanaf 180 kun je je rijbewijs dan kwijtraken bv). Ik heb al een paar keer gehad dat iemand achter me, totaal niet zat op te letten en omdat er iemand tussen kwam hij wel extreem dicht op mijn achterbumper zat. Omdat de auto ook nog eens erg hard kan remmen, heb je dat er dus zo iemand op kan knallen. En dat is wel erg zonde. Dus daarom zet ik hem toch niet zo heel vaak aan, vooral omdat het met passagiers ook een stuk rustiger rijdt dan telkens hard optrekken en afremmen (want ook daar gaat ie wat mij betreft wel ver. Zelfs in de comfort-stand). Nee, ACC kan duidelijk beter.
[...]

Scherm is prima, maar de software is ruk. Niet werkende radio bij het starten van de auto (1 op de 3 keer), zeer verouderde kaarten, etc. Opzet is goed, maar software met de Franse slag...
Radio werkt bij mij nog altijd. Heb wel een paar keer gehad dat de Digitale Radio geen bereik had, maar FM werkt dan nog prima. Al zet ik hem toch meestal op Spotify via Bluetooth. Maar ik heb nog geen enkele keer gehad dat ie bij het starten geen radio gaf. En dat is toch al zeker een stuk of 50 keer gestart. Misschien tijd voor een software update?

Verder is de bediening prima. Hij reageert gewoon goed en als je een beetje beoefend bent met touchscreens, gaat een heleboel je snel af.

Oja, wat ik nog niet begrijp is dat mijn contacten niet gevonden kunnen worden in de navigatie. Ik zie geen mogelijkheid om iemand in mijn contacten in te kunnen stellen als navigatiebestemming. Iemand die weet of dat uberhaupt kan?
[...]

Automatisch inparkeren gebruik ik nooit, duurt veel te lang, handmatig gaat veel sneller :P
Parkeersensoren zijn behoorlijk nerveus, schieten heel snel in het rood (zijkant) terwijl je daar nog 40 tot 50 cm hebt. Camera functioneert goed.
Inparkeren hoef ik zelf ook niet te doen, maar ik weet bijvoorbeeld dat mijn moeder het wel zou gebruiken en dat ik er dan ook van op aan kan dat het goed gaat. Het is ook nog een vrij makkelijk systeem waar je niet helemaal voor stil hoeft te staan om een gat te scannen.

Maar inderdaad, de sensoren en camera maken die optie al de moeite waard. Ook fijn is dat die sensoren ook aan gaan als je langzaam rijdt. Dus dan bots je ook niet in de file tegen je voorbuurman aan :P
[...]

Alcantara is idd erg fijn, niet te warm en niet te koud.

Zoveel mensen, zoveel ervaringen zoals te lezen :P
Die sportstoelen zijn wat mij betreft de upgrade naar GT-Line al wel waardig. Zit gewoon enorm lekker en je zit er stevig in zodat scherpe bochten niet aanvoelen alsof je door de auto gegooid wordt. Nou moet ik ook zeggen dat de Continentals die er bij mij onder zitten daar ook enorm mee helpen. Heb nog niet de max gevoelt als ie te hard door een bocht gaat. Meesturende wielen helpen daar natuurlijk ook bij, maar de banden zijn perfect op de motor ingespeeld. Al is mn verbruik daar deze eerste paar weken ook wel naar. Vandaag nog wat liggen raggen met de sportstand (op verlaten wegen of gecontroleerde sprints), heerlijk. Die GT is echt een auto die je gewoon even voor een blokje om neemt. Of omdat je nog even melk moet hebben :+
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Ik weet dat je bij VAG een hoop kunt wijzigen in de software met behulp van een VCDS kabel, is er ook zoiets voor Renault, en zo ja, denk je dat je daar de ACC op hogere snelheid kan laten werken?
Ik ga er niet vanuit. Het blijven Fransen. Anders hoor ik het natuurlijk graag. Zijn nog wel wat zaken die ik anders zou willen :P
Nog een vraagje, ik zag dat de auto elektrisch inklapbare spiegels heeft, maar klappen de spiegels ook in als je de deuren afsluit, of enkel als je op de knop drukt in de auto?
Klapt gewoon automatisch in. En als je keyless entry hebt, dan kom je bij auto of loop je weg en gaat het gewoon automatisch. Lampjes onder de spiegels gaan aan als je ernaast staat, wat handig kan zijn in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Thanks die ACC valt wel tegen voor me.. Maar goed, ik heb even uitgerekend hoeveel welke optie me per maand gaat kosten, dit zijn de kosten:
Bij de Bose uitvoering: 237,61 standaard +
Metaallak € 9,03
R-Link 2 € 3,84
Easy Life € 6,86
Cruising € 11,33
Pano dak € 9,05
Pack Vision € 15,56
Winterbanden € 6,64

Bij de Exclusiv uitvoering: 257,56 standaard +
Metaallak € 9,03
Cruising € 11,37
Pano dak € 9,03
HUD € 6,91
Winterbanden € 6,63

De kosten zijn netto per maand (incl. kosten aan bijtelling). Eigenlijk wil ik niet over de €275/€280, welke opties raden jullie me dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Als je niet het buitenland in gaat/op wintersport gaat zou ik persoonlijk de winterbanden weg laten, in NL heb je er (naar mijn mening) vrij weinig aan. Heb je weer extra budget voor opties :D

Ik zou zelf gaan voor Exclusive + metaallak (anders is het gewoon lelijk :X ) en Cruising i.v.m ACC. Panodak en HUD display is leuk maar imbo niet noodzakelijk ;) Dan zit je op €277,96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:08:
Als je niet het buitenland in gaat/op wintersport gaat zou ik persoonlijk de winterbanden weg laten, in NL heb je er (naar mijn mening) vrij weinig aan. Heb je weer extra budget voor opties :D

Ik zou zelf gaan voor Exclusive + metaallak (anders is het gewoon lelijk :X ) en Cruising i.v.m ACC. Panodak en HUD display is leuk maar imbo niet noodzakelijk ;) Dan zit je op €277,96.
Metaallak twijfel ik inderdaad ook niet over :P
Over de ACC dus wel, aangezien de ervaringen hier slecht zijn. Vind het ook wel jammer dat het alleen werkt tussen de 50 en 150 km/h. Ik vraag me af of dit bij VAG ook zo is of dat het daar anders geregeld is.

@Martinspire @The Wizard weet een van jullie of de afstand van de ACC wel is aan te passen, dus de afstand die gehouden wordt op voorliggers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:27:
[...]

Metaallak twijfel ik inderdaad ook niet over :P
Over de ACC dus wel, aangezien de ervaringen hier slecht zijn. Vind het ook wel jammer dat het alleen werkt tussen de 50 en 150 km/h. Ik vraag me af of dit bij VAG ook zo is of dat het daar anders geregeld is.

@Martinspire @The Wizard weet een van jullie of de afstand van de ACC wel is aan te passen, dus de afstand die gehouden wordt op voorliggers?
In principe werken de ACC's allemaal op dezelfde manier, in vergelijk met andere systemen werkt die van Renault op een vergelijkbare manier. Het probleem is dat mensen er van uit gaan dat het systeem feilloos moet werken, maar zolang je de beperkingen van het systeem in het achterhoofd houdt is het zeker goed bruikbaar, zelfs in de spits, en geloof me, ik rij 99% v/d tijd op de snelweg door heel Nederland, en vaak in de spits :P.

Ja, de afstand is aan te passen, 2, 1.5 en 1 seconde, weergave met separate balkjes.
Radio werkt bij mij nog altijd. Heb wel een paar keer gehad dat de Digitale Radio geen bereik had, maar FM werkt dan nog prima. Al zet ik hem toch meestal op Spotify via Bluetooth. Maar ik heb nog geen enkele keer gehad dat ie bij het starten geen radio gaf. En dat is toch al zeker een stuk of 50 keer gestart. Misschien tijd voor een software update?
Grapjas :'( , Renault en updates... ziet nog te wachten op de update die een half jaar voordat ik mijn auto kreeg al uit zou komen... Alleen als je klaagt(!) krijg je "versneld" de update. Waarschijnlijk ergens eind augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MK1998NL schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 00:08:
Ik zou ze lekker houden. Ja het wordt geen blizzard in NL, maar ook met koud weer heb je er gewoon meer aan. De grip, stopafstand en waterafvoer is significant beter. Bovendien worden de winters in Nederland strenger, dus kun je het gewoon beter wel doen.
The Wizard schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

In principe werken de ACC's allemaal op dezelfde manier, in vergelijk met andere systemen werkt die van Renault op een vergelijkbare manier. Het probleem is dat mensen er van uit gaan dat het systeem feilloos moet werken, maar zolang je de beperkingen van het systeem in het achterhoofd houdt is het zeker goed bruikbaar, zelfs in de spits, en geloof me, ik rij 99% v/d tijd op de snelweg door heel Nederland, en vaak in de spits :P.
Waar het mij vooral om gaat is dat je eigenlijk niet het systeem zou moeten managen, maar dat het systeem dat zelf doet. Dat je uit moet gaan van de nadelen en daaromheen werken, is wat mij betreft gewoon een minpunt. Bovendien is er aan sommige zaken weinig te doen. Het feit dat ie best hard remt of gas geeft als ie iemand ziet of als die weer weg is, rijdt gewoon niet prettig als je aan het cruisen bent. En inderdaad, als je de hele tijd als treintje rijdt en er niemand tussen komt, gaat het prima. Maar vooralsnog vind ik het op veel andere situaties gewoon niet lekker werken.

Het feit dat ie niet werkt op bepaalde snelheden, dat adaptive niet afzonderlijk uit te schakelen is en de problemen die je ermee hebt, maken het een vrij nutteloze toevoeging. Maar ik weet dus niet of de standaardversie dan wel normale CC heeft?
Renault en updates... ziet nog te wachten op de update die een half jaar voordat ik mijn auto kreeg al uit zou komen... Alleen als je klaagt(!) krijg je "versneld" de update. Waarschijnlijk ergens eind augustus.
Voor @miicker is dat echter niet meer relevant. Als ik nu zeg dat in de huidige versie de radio prima werkt, is de 8.7" screen gewoon het geld wel waard (nog afgezien van het feit dat ik denk dat het radio-probleem niet in de scherm-versie zit maar gewoon de software).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Nu online
[b]Martinspire schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:24:
Het feit dat ie niet werkt op bepaalde snelheden, dat adaptive niet afzonderlijk uit te schakelen is en de problemen die je ermee hebt, maken het een vrij nutteloze toevoeging. Maar ik weet dus niet of de standaardversie dan wel normale CC heeft?
Normale CC is standaard op de Bose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Martinspire schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:24:

[...]
Waar het mij vooral om gaat is dat je eigenlijk niet het systeem zou moeten managen, maar dat het systeem dat zelf doet. Dat je uit moet gaan van de nadelen en daaromheen werken, is wat mij betreft gewoon een minpunt. Bovendien is er aan sommige zaken weinig te doen. Het feit dat ie best hard remt of gas geeft als ie iemand ziet of als die weer weg is, rijdt gewoon niet prettig als je aan het cruisen bent. En inderdaad, als je de hele tijd als treintje rijdt en er niemand tussen komt, gaat het prima. Maar vooralsnog vind ik het op veel andere situaties gewoon niet lekker werken.

Het systeem kan niet zien als er iemand tussenvoegt, als iemand dat doet wordt de afstand van 1 sec naar 0.2 sec gereduceerd, daar reageert het systeem op zoals het hoort, door (sterk) af te remmen, je zit immers in de gevarenzone. Zo werken al die ACC's. Als je dat probleem wil voorkomen zul je op de 2 seconden afstand moeten zetten, maar dat is NL niet werkbaar. Hou er wel rekening mee dat het systeem niet ontwikkeld is voor de NL markt, wij rijden behoorlijk efficiënt (lees: elk gaatje dichtrijden), in de meeste landen heb je dat probleem een stuk minder, en is het verstandiger om de 2 sec afstand te gebruiken, dat rijdt veel rustiger. Helaas niet te gebruiken in het NL verkeer (afgezien van 's nachts om 3:00)...

Ik kan in ieder geval niet meer zonder de ACC, al wordt mijn volgende auto zeker geen Renault meer. Ik zal dan voor een merk kiezen dat ook een file systeem heeft (bijv Seat), die 50 km/u grens is vervelend in de spits. Vooral met de EDC zou het systeem gewoon tot stilstand moeten komen. Er zitten geen technische beperkingen aan, eerder softwarematig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 16:08
The Wizard schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:33:
[...]

Het systeem kan niet zien als er iemand tussenvoegt, als iemand dat doet wordt de afstand van 1 sec naar 0.2 sec gereduceerd, daar reageert het systeem op zoals het hoort, door (sterk) af te remmen, je zit immers in de gevarenzone. Zo werken al die ACC's. Als je dat probleem wil voorkomen zul je op de 2 seconden afstand moeten zetten, maar dat is NL niet werkbaar. Hou er wel rekening mee dat het systeem niet ontwikkeld is voor de NL markt, wij rijden behoorlijk efficiënt (lees: elk gaatje dichtrijden), in de meeste landen heb je dat probleem een stuk minder, en is het verstandiger om de 2 sec afstand te gebruiken, dat rijdt veel rustiger. Helaas niet te gebruiken in het NL verkeer (afgezien van 's nachts om 3:00)...

Ik kan in ieder geval niet meer zonder de ACC, al wordt mijn volgende auto zeker geen Renault meer. Ik zal dan voor een merk kiezen dat ook een file systeem heeft (bijv Seat), die 50 km/u grens is vervelend in de spits. Vooral met de EDC zou het systeem gewoon tot stilstand moeten komen. Er zitten geen technische beperkingen aan, eerder softwarematig.
Nu weet ik niet wanneer je die nieuwe auto gaat kopen maar best wel kans dat Renault dit er over een paar jaar ook gewoon in heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
The Wizard schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:33:
[...]
Als je dat probleem wil voorkomen zul je op de 2 seconden afstand moeten zetten, maar dat is NL niet werkbaar. Hou er wel rekening mee dat het systeem niet ontwikkeld is voor de NL markt, wij rijden behoorlijk efficiënt (lees: elk gaatje dichtrijden)
1) Als je op 2 seconden gaat rijden, dan krijg je idd dat mensen er telkens tussen piepen, en jij uiteindelijk helemaal achteraan ergens eindigt :P

2) ik noem dat niet efficënt rijden, maar vaak asociaal rijden (de auto er ergens tussengooien zonder richtingaanwijzer ook al is het gat te klein, maar "de bestuurder achter mij remt toch wel af om een botsing te voorkomen")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
miicker schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:42:
[...]

Natuurlijk is dat soort software er wel, maar vrijwel niet buiten dealers om te vinden. Renault is er iets strikter mee dan de VW Groep :p

Elektrisch inklapbare spiegels kan je programmeren (staat in het boekje hoe en wat). Normale operatie is dat ze in- en uitklappen bij ont-/vergrendelen voertuig.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@The Wizard is ACC wel in te stellen op een afstand van 1 of 1,5 seconde dan? Of is 2 sec het minimum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:59:
@The Wizard is ACC wel in te stellen op een afstand van 1 of 1,5 seconde dan? Of is 2 sec het minimum?
Ik denk dat een boel van je vragen beantwoord kunnen worden met het online instructieboekje ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X8JJIxPeZO5rT3QPwx9g6BVH/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:59:
1 is minimum. Wat dus ongeveer 4 autolengtes is met normale snelheid. En ja, daar gaan dus veel mensen in zitten tijdens drukke tijden. Op een 2-baans weg met regelmatig een vrachtwagen of op een 80-kmh weg is dat verder geen issue, maar heb je meer rijstroken, dan moet je inderdaad rekening houden met regelmatig remmen.

Ik snap best dat alle ACCs zo werken en daarom zou ik het in zulke situaties prima zelf op CC kunnen managen (gewoon de auto laten rollen ipv op de rem rammen bv), maar dat gaat dus niet. Al ben ik het wel gewend om gewoon mn voet op het gaspedaal te houden, dus ik ga er verder ook niet moeilijk over doen. En het noodremmen is daarbij wel handig om te hebben. Het is alleen te hopen dat ze achter je ook opletten :P

Gister met mn vader het licht vergeleken met de verlichting bij hem en in zijn laagste stand is mijn verlichting nog steeds minder hoog/ver dan bij hem. Verder even gekeken naar groot licht en in tegenstelling tot de normale lampen of xenon voor groot licht, is het bij deze met LED niet overdreven hinderlijk. Ja er komt een bundel met licht uit, maar die is dus echt heel goed naar voren gericht. Dus dan rij ik op sommige plekken maar gewoon voortaan met groot licht (wat dus niet zo enorm groot is of enorm hinderlijk voor anderen). Dus op plekken waar de verlichting bij de snelweg niet aan staat en je medeweggebruikers niet zo heel dichtbij zitten. Ik zag wel dat er misschien toch wat te draaien is, maar was te donker om daar nog naar te kijken. Doe ik in het weekend nog wel even kijken.

Maar blijft jammer dat ook daar gewoon geen aanpassing op zit op het dashboard. Laat me dat lekker instellen.

Gister ook verder nog even aan het rijden geweest om het rijden. Beetje sportstand erbij. Even launch control gebruiken e.d. En dan rijdt ie toch wel heerlijk. Ondertussen 3000 km gereden (niet slecht in iets meer dan 2 weken tijd) en ook meteen aardig wat Esso-spaarzegels verzameld. Dus ook wat Verstappen stuff in huis gehaald :+

[ Voor 40% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Martinspire bedankt voor je antwoord weer :)
Of ik ACC ga nemen laat ik ook een beetje afhangen van de afwijking in de teller. Bij mijn huidige wagen wijkt hij bij het rijden van 140 km/h 10 km/h af. Ik stel de CC dus meestal in op 150, dan rijd ik 140 echte km/h (op gebieden waar 130 is toegestaan). Soms gaat de CC dan op 154 o.i.d., dat zou dus met de ACC niet kunnen, mijn vraag is dus, iemand enig idee hoeveel de teller van de Megane afwijkt van de werkelijke snelheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:52:
Of ik ACC ga nemen laat ik ook een beetje afhangen van de afwijking in de teller. Bij mijn huidige wagen wijkt hij bij het rijden van 140 km/h 10 km/h af. Ik stel de CC dus meestal in op 150, dan rijd ik 140 echte km/h (op gebieden waar 130 is toegestaan). Soms gaat de CC dan op 154 o.i.d., dat zou dus met de ACC niet kunnen, mijn vraag is dus, iemand enig idee hoeveel de teller van de Megane afwijkt van de werkelijke snelheid?
Vrijwel alle Renaults wijken minimaal af als je de fabrieksaf bandenmaat en bandenspanning gebruikt. Alle Renaults die ik heb gereden de afgelopen tijd hadden een afwijking van 4km/u, die pas opliep naar 5-6km/u boven de 180km/u (vergeleken met dashcam gps en telefoon gps op een lang recht stuk BAB1).

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Vrijwel alle Renaults wijken minimaal af als je de fabrieksaf bandenmaat en bandenspanning gebruikt. Alle Renaults die ik heb gereden de afgelopen tijd hadden een afwijking van 4km/u, die pas opliep naar 5-6km/u boven de 180km/u (vergeleken met dashcam gps en telefoon gps op een lang recht stuk BAB1).
Als ik 108 rijd op m'n Megane rijd ik ongeveer 101-102 echte km's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Als ik 108 rijd op m'n Megane rijd ik ongeveer 101-102 echte km's
Ja, enige afwijking ook tussen auto's van hetzelfde modeltype zal je altijd houden. Ik denk dat het veilig te stellen is dat je zo tussen de 4 tot 6km/u afwijking zult hebben. Die 4km/u afwijking heeft zo goed als elke auto want dat is de minimale afwijking die een snelheidsmeter moet hebben volgens de EU richtlijn hierover.
Mijn Vel Satis houdt het bij 4km/u afwijking met de huidige banden en bandenspanning. Met de vorige banden was de afwijking marginaal groter (5-6km/u ipv 4km/u).

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Mijn Clio wijkt relatief weinig af in verhouding tot mijn voorgaande auto's...CC op 108 is ongeveer 105,5 volgens de GPS

Mij broer moet met zijn Fiat boven de 110 rijden om mijn 108 bij te houden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49
Met onze Laguna station (2010) op vakantie ging met een kleine hobbel. Tijdens een flinke hoosbui met hagel en flinke onweer in Oostenrijk zijn we 's nachts de tent maar uitgevlucht en in de auto gaan schuilen. De volgende ochtend wilde de auto niet starten, accu leeg. Met startkabels weer aan de praat gekregen en flink stuk mee gereden (~uurtje snelweg heen - ontbijten in cafeetje - en weer terug). De volgende morgen (de ochtend van ons vertrek) was ie weer leeg, zo erg zelfs dat zelfs de achterklep niet eens meer (electrisch) open wilde - schroevendraaier van binnenuit deed wonderen.

Weer met startkabels gestart en doorgereden naar Budapest (600km). Daar heeft de auto de rest van de vakantie in de parkeergarage gestaan (droog). Wel voor de zekerheid elke ochtend even gestart. Niks meer aan de hand

Mijn vraag is nu eigenlijk, kan zoveel regen - ook tijdens de oplaadritjes (opspattend water) - voor problemen zorgen en een accu leegtrekken als ie stilstaat? Volgens de ANWB zijn elektrische storingen als gevolg van vocht mogelijk, omdat er wat onderdelen onhandig geplaatst zijn en kwetsbaar voor zijn voor vocht daardoor.

Toen ik onze garage vanuit Oostenrijk belde met: 'Wat te doen, wat kost een nieuwe accu' vertelde ik die ANWB bevinding ook, maar zij herkenden dat niet...
Dit vindt de Wegenwacht

Bij de ontwikkeling van deze Laguna-generatie heeft Renault er heel veel aangedaan om tot een beter kwaliteitsniveau te komen dan voorheen. Voorlopig lijkt dat goed gelukt, er zijn veel minder klachten bekend over dit model dan over de vorige Laguna. Een belangrijke oorzaak is de sterk verbeterde sleutelkaart, waarin bijvoorbeeld de batterij een apart vak heeft, waardoor het elektronische gedeelte volledig is beschermd tegen vocht en vuil. Dat scheelt gewoon storingen. De elektrisch bediende handrem blijft wel regelmatig haken, waardoor de auto niet meer rijdbaar is. De wegenwacht heeft daarvoor wel een oplossing. De elektronica is in z’n algemeenheid nog wel wat kwetsbaar, met name omdat er door de bijzondere plaatsing van componenten wel eens (spat)water binnendringt. Dat kan tot uiteenlopende storingen leiden, maar meestal is het een kwestie van droogmaken en goed afsluiten.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:52:
De afwijking bij mij is volgens mij iets van 3 max. Erg weinig in ieder geval. Bij de Clio was het ook maar 4 oid. Recente modellen hebben dus weinig afwijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:29:
Met onze Laguna station (2010) op vakantie ging met een kleine hobbel. Tijdens een flinke hoosbui met hagel en flinke onweer in Oostenrijk zijn we 's nachts de tent maar uitgevlucht en in de auto gaan schuilen. De volgende ochtend wilde de auto niet starten, accu leeg. Met startkabels weer aan de praat gekregen en flink stuk mee gereden (~uurtje snelweg heen - ontbijten in cafeetje - en weer terug). De volgende morgen (de ochtend van ons vertrek) was ie weer leeg, zo erg zelfs dat zelfs de achterklep niet eens meer (electrisch) open wilde - schroevendraaier van binnenuit deed wonderen.

Weer met startkabels gestart en doorgereden naar Budapest (600km). Daar heeft de auto de rest van de vakantie in de parkeergarage gestaan (droog). Wel voor de zekerheid elke ochtend even gestart. Niks meer aan de hand

Mijn vraag is nu eigenlijk, kan zoveel regen - ook tijdens de oplaadritjes (opspattend water) - voor problemen zorgen en een accu leegtrekken als ie stilstaat? Volgens de ANWB zijn elektrische storingen als gevolg van vocht mogelijk, omdat er wat onderdelen onhandig geplaatst zijn en kwetsbaar voor zijn voor vocht daardoor.

Toen ik onze garage vanuit Oostenrijk belde met: 'Wat te doen, wat kost een nieuwe accu' vertelde ik die ANWB bevinding ook, maar zij herkenden dat niet...
Nee, dat zou niet tot problemen moeten kunnen leiden. Wat wel een probleem kan zijn is dat je auto die nacht op contact heeft gestaan, daarmee de accu volledig heeft ontladen en dan kan je inderdaad rare problemen krijgen met de accu en daaruit voortvloeiend dan weer met de elektronica. Accu's in auto's zijn er niet op gemaakt om volledig te ontladen.

Een ander ding zou kunnen zijn dat je dynamo niet meer goed (genoeg) de accu oplaadt. Dat kan je makkelijk controleren met een multimeter. Als je auto met draaiende motor een accu-voltage laat zien van 14V dan is de dynamo niet het probleem.

Een accu kan je trouwens ook makkelijk online kopen en daarmee kan je best veel geld besparen. Ik heb voor de Mégane destijds een nieuwe Varta accu besteld bij accushop.nl en dat ging probleemloos. Was zo'n €100,- goedkoper dan bij de garage destijds.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@Martinspire @The Wizard hebben jullie een panoramisch dak? En zo ja, zouden jullie het aanraden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:18:
@Martinspire @The Wizard hebben jullie een panoramisch dak? En zo ja, zouden jullie het aanraden of niet?
Ik heb t pano dak in m'n Megane. Erggggg fijn, heb t heel vaak open! Geeft ook een heel ruimtelijk gevoel omdat er licht doorheen valt en je naar buiten kan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:18:
Nee. Kon het op de GT niet kiezen samen met de mooie velgen. Al zag ik bij een demo-auto dat het dak dan best ver omlaag komt en je dus wat hoofdruimte inlevert. Ben ook niet zo'n fan van omdat je dan toch vaak de zon op je bakkes hebt en je auto veel sneller warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Nee. Kon het op de GT niet kiezen samen met de mooie velgen. Al zag ik bij een demo-auto dat het dak dan best ver omlaag komt en je dus wat hoofdruimte inlevert. Ben ook niet zo'n fan van omdat je dan toch vaak de zon op je bakkes hebt en je auto veel sneller warm wordt.
Er zit gewoon een schuif-ding (kom even niet op de naam) voor, als je die er op schuift heb je geen zon op je knar. En sowieso, hij is heeeel donker getint, dus als ie dicht is filtert ie al vrij veel zonlicht weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
[...]

Jij bent er niet mee geholpen, maar voor anderen:

Als je de 17" wielen laat zitten en de 18" wielen als dealeroptie bestelt kan het wel. Eventueel kan je de 17" wielen nog weer inleveren bij de dealer om zo de 18" wielen minder duur te maken. Of je gebruikt ze als je winterbandenset.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Jij bent er niet mee geholpen, maar voor anderen:

Als je de 17" wielen laat zitten en de 18" wielen als dealeroptie bestelt kan het wel. Eventueel kan je de 17" wielen nog weer inleveren bij de dealer om zo de 18" wielen minder duur te maken. Of je gebruikt ze als je winterbandenset.
Ha, velgen. Goed dat ik er aan word herinnert. Gelijk de leasemij even gemaild om te vragen of ik de officiele GT velgen nog kan laten monteren nu (ik rijd hem nu maandje of 5). _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FIFO
[...]

Je kunt wel open dak en 18inch bestellen bij GT. Zo is ie bij mij geleverd (maart 17). Heb liever open dak dan bijv een HUD waar je je snelheid kan afleveren. Scheelt qua prijs in de lease bijna niets. Zou geen auto meer willen zonder open dak, rijdt prima tot 100 km/u, daarboven wat lawaaierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:30:
[...]

Ik heb t pano dak in m'n Megane. Erggggg fijn, heb t heel vaak open! Geeft ook een heel ruimtelijk gevoel omdat er licht doorheen valt en je naar buiten kan kijken :)
Heb jij foto's van de Megane met pano dak? (Eventueel ook van binnen, zodat ik kan zien of het veel scheelt qua hoofdruimte)?

Bedankt alvast :)

Mocht je een link hebben naar een filmpje, dan zou ik er ook blij mee zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Heb jij foto's van de Megane met pano dak? (Eventueel ook van binnen, zodat ik kan zien of het veel scheelt qua hoofdruimte)?

Bedankt alvast :)

Mocht je een link hebben naar een filmpje, dan zou ik er ook blij mee zijn
Er zijn inderdaad weinig foto's online te vinden. Zal er straks even wat voor je schieten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
FIFO schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:11:
[...]

Je kunt wel open dak en 18inch bestellen bij GT. Zo is ie bij mij geleverd (maart 17). Heb liever open dak dan bijv een HUD waar je je snelheid kan afleveren. Scheelt qua prijs in de lease bijna niets. Zou geen auto meer willen zonder open dak, rijdt prima tot 100 km/u, daarboven wat lawaaierig.
Ik vermoed dat je dealer dat dan zelf heeft geregeld met de wielen als dealeroptie, en innemen 17" set. Je kunt in de configurator namelijk niet én 18" én panodak samenstellen, ook niet bij de dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Er zijn inderdaad weinig foto's online te vinden. Zal er straks even wat voor je schieten :)
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
PauseBreak schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:41:
[...]

Ik vermoed dat je dealer dat dan zelf heeft geregeld met de wielen als dealeroptie, en innemen 17" set. Je kunt in de configurator namelijk niet én 18" én panodak samenstellen, ook niet bij de dealer.
Op de offerte idd wielen als accessoires laten zetten, dan kon het wel, maar in configurator van leasemaatschappij (fleetagent) was het geen probeem deze opties tegelijk te selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:31
striner schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:16:
[...]

Ik denk dat een boel van je vragen beantwoord kunnen worden met het online instructieboekje ;)

[afbeelding]
Handig! morgen wordt mijn Megane geleverd, dus zit me even in te lezen in dat linkje wat je stuurde.
Ik snap alleen de spiegels niet zo
Met de schakelaar 14 in de middelste positie worden de deurspiegels automatisch ingeklapt zodra de auto wordt vergrendeld. Zij klappen in bij de volgende keer aanzetten van het contact.
Ik zou graag willen dat de spiegels uitklappen bij het aanzetten van het contact, lijkt me veel makkelijker :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Erg onduidelijke beschrijving, bij mijn Clio en volgens mij ook bij de Megane gaat het mee met het vergrendelen en ontgrendelen van de auto...

Auto openen (middels afstandsbediening of key-less entry) en spiegels klappen uit
Auto dicht (middels weglopen key-less entry of afstandsbediening) en spiegels klappen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:31
nooberke schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:48:
Erg onduidelijke beschrijving, bij mijn Clio en volgens mij ook bij de Megane gaat het mee met het vergrendelen en ontgrendelen van de auto...

Auto openen (middels afstandsbediening of key-less entry) en spiegels klappen uit
Auto dicht (middels weglopen key-less entry of afstandsbediening) en spiegels klappen in
Zo ervoer ik het ook tijdens de proefrit, vond het alleen grappig omschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Lijkt op een typo, zoals het er nu staat, staat er:
  • Motor uit, spiegels ingeklapt
  • Contact aan, spiegels weer ingeklapt
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Master FX schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:29:

[...]
Wat Pausebreak zegt, relatie met vocht is zeer onwaarschijnlijk. Neem aan dat het een Laguna 3 betreft?
Gezien je er 600 km mee hebt kunnen rijden is je dynamo wel goed, anders had je al stil gestaan, met een defecte dynamo zou die tussen de 2-3 uur wel leeg zijn, zeker als je verbruikers aan hebt (radio, licht, ventilatie).

Het meest waarschijnlijke heb je 1 of meerdere defecte cellen in je accu en afhankelijk van omstandigheden gaat het goed. Zou de accu lekker preventief vervangen, ik durf er wel op in te zetten dat die vroeg of laat echt gaat, zeker gezien die 2 keer plat geweest is (zeer slecht voor een lood accu). Je kan hem altijd laten meten bij een garage maar hou er rekening mee dat een meting niet altijd 100% betrouwbaar is (d.w.z. hij kan hem aangeven als goed terwijl dat niet de werkelijkheid is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49
melcon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:46:
[...]

Wat Pausebreak zegt, relatie met vocht is zeer onwaarschijnlijk. Neem aan dat het een Laguna 3 betreft?
Gezien je er 600 km mee hebt kunnen rijden is je dynamo wel goed, anders had je al stil gestaan, met een defecte dynamo zou die tussen de 2-3 uur wel leeg zijn, zeker als je verbruikers aan hebt (radio, licht, ventilatie).

Het meest waarschijnlijke heb je 1 of meerdere defecte cellen in je accu en afhankelijk van omstandigheden gaat het goed. Zou de accu lekker preventief vervangen, ik durf er wel op in te zetten dat die vroeg of laat echt gaat, zeker gezien die 2 keer plat geweest is (zeer slecht voor een lood accu). Je kan hem altijd laten meten bij een garage maar hou er rekening mee dat een meting niet altijd 100% betrouwbaar is (d.w.z. hij kan hem aangeven als goed terwijl dat niet de werkelijkheid is).
Het gaat inderdaad om de Laguna III. Thanks voor de achtergrond info, ook @PauseBreak. Binnenkort dan maar eens voor een nieuw accu.

Stay safe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb even wat foto's geschoten voor je. Geen idee of je er genoeg op ziet, zo niet : Let me know : Dan schiet ik er nog een paar.

Tweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DlLwtIVwFi3Ls7Z99vJO36eO/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sj3xHmrIOFYameZNKcTxKPDG/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ston4ZVssVftPPfNh28zi66P/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bqx8EtoWFgU4YEENp4Q2ivVa/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:06:
[...]

Heb even wat foto's geschoten voor je. Geen idee of je er genoeg op ziet, zo niet : Let me know : Dan schiet ik er nog een paar.

Tweakers
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Super, thanks! :)
Wat ik niet heel duidelijk kan zien is of je nu echt minder hoofdruimte hebt door het pano dak, het lijkt niet het geval, wat denk jij?
Misschien een betere vraag:
Hoe lang ben je, en hoeveel hoofdruimte heb je ongeveer over?

Nog twee vraagjes:
Waar bedien je het dak mee, met die draaiknop op foto 3?
Hoe ver kan het dak open?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miicker schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:50:
[...]

Super, thanks! :)
Wat ik niet heel duidelijk kan zien is of je nu echt minder hoofdruimte hebt door het pano dak, het lijkt niet het geval, wat denk jij?
Misschien een betere vraag:
Hoe lang ben je, en hoeveel hoofdruimte heb je ongeveer over?

Nog twee vraagjes:
Waar bedien je het dak mee, met die draaiknop op foto 3?
Hoe ver kan het dak open?
Je zal vast iets ruimte verliezen, maar k heb genoeg ruimte over. Ik ben 187 en stoel staat op zn laagst en heb plenty ruimte over boven.

Knop is inderdaad om t dak open en dicht te doen, dak schuift helemaal tot aan de achterkant van de opening in t dak. Vrij ver dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het is een klassiek open dakje, geen panorama dak. Een open dakje neemt minder ruimte in dan een panoramadak. Hoofdruimte lever niet tot nauwelijks in, achterin ook niet aangezien het raam over het dak heen schuift. Je hebt alleen in het midden een verstevigingsbalk zitten, maar die zit tussen beide zitrijen en heb je geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Die verstevigingsbalk zit er ook bij alle andere Méganes.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
PauseBreak schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:56:
Die verstevigingsbalk zit er ook bij alle andere Méganes.
Dat dacht ik al, wist het niet zeker :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Zojuist besteld bij de lease maatschappij:
Renault Megane 1.2 Energy TCe 96kW (130pk)
Uitvoering: Série Signature Exclusiv
Kleur: Bleu Berlin

Opties:
Head-up display in kleur
Pack Cruising

Verder heeft deze uitvoering alles wat de Bose uitvoering ook heeft + Lederen bekleding, verwarmde voorstoelen, een verwarmd stuur en het easy life pack zit er standaard op. Enige optie die ik niet gekozen heb is het pano dak.

En aangezien ik een accessoire cheque van €500 erbij krijg, maar vrijwel alles er al op zit en ik geen trekhaak wil, de volgende opties:
Steun voor mobiele telefoon - met zuignap
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster - magnetisch
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster
Mattenset stof - Premium (set van 4)
Sportpedalen - Handbak (set van 3)
Harde hoes voor Renault Card (zwart)
Clean box
Kledinghanger monteerbaar op hoofdsteun
Veiligheidspakket
Winterbanden

Nu wachten tot de lease maatschappij & mijn werkgever de order goedkeurt en dan begint het lange wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Zojuist opgehaald bij de dealer: een Grand Scenic Bose edition, met bijna alle opties (behalve leren stoelen en geheugen voor de stoelen). Helaas niet opgehaald door mij... maar gelukkig wel door m'n vriendin.

Wat een ontzettend mooie auto, blij dat die tijdelijke Peugeot 5008 weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat vandaag even te wachten in de auto voor ik vertrok toen ik plots op het dashboard zag verschijnen 'start stop controleren'. Auto stond toen op contact maar motor nog uit.
Toen ik 5 minuten later vertrok was de boodschap weg en kwam ze niet meer terug.

Betreft Captur 0.9 TCe.

Moet ik me zorgen maken? Of heeft dit met de warmte te maken (auto gaf aan dat het 30°C was, klopt uiteraard niet, maar stond al 2 uur stil).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:29:
Zojuist besteld bij de lease maatschappij:
Renault Megane 1.2 Energy TCe 96kW (130pk)
Uitvoering: Série Signature Exclusiv
Kleur: Bleu Berlin

Opties:
Head-up display in kleur
Pack Cruising

Verder heeft deze uitvoering alles wat de Bose uitvoering ook heeft + Lederen bekleding, verwarmde voorstoelen, een verwarmd stuur en het easy life pack zit er standaard op. Enige optie die ik niet gekozen heb is het pano dak.

En aangezien ik een accessoire cheque van €500 erbij krijg, maar vrijwel alles er al op zit en ik geen trekhaak wil, de volgende opties:
Steun voor mobiele telefoon - met zuignap
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster - magnetisch
Verwijderbare smartphone-steun - voor op ventilatierooster
Mattenset stof - Premium (set van 4)
Sportpedalen - Handbak (set van 3)
Harde hoes voor Renault Card (zwart)
Clean box
Kledinghanger monteerbaar op hoofdsteun
Veiligheidspakket
Winterbanden

Nu wachten tot de lease maatschappij & mijn werkgever de order goedkeurt en dan begint het lange wachten
Toch maar voor de HUD en bruin leer gegaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
striner schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Toch maar voor de HUD en bruin leer gegaan? ;)
Jep :)
Vind de stoelen van de Bose wel net iets mooier, maar vond de stoelen van de Exclusiv ook erg mooi. Bovendien vond ik het die 5 euro ongeveer per maand wel waard, aangezien ik nu ook verwarmde stoelen e.d. heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
miicker schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Jep :)
Vind de stoelen van de Bose wel net iets mooier, maar vond de stoelen van de Exclusiv ook erg mooi. Bovendien vond ik het die 5 euro ongeveer per maand wel waard, aangezien ik nu ook verwarmde stoelen e.d. heb :)
Wat voor stoelen zitten er in de Exclusiv dan? Die van de GT-Line?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@DennusB nee speciale leren stoelen met bruin accent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xO6U7e63eCjwZHFOnx3vZbsh/thumb.png

@miicker in de Bose zou je ook verwarmde stoelen hebben, toch? (zij het als optie)

[ Voor 17% gewijzigd door striner op 23-08-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:52:

[afbeelding]
Ziet er tof uit. Moet wel zeggen dat ik de GT stoelen mooier vind, met geïntegreerde hoofdsteun en zo! Maar dit ziet wel er chique uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat911 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:50:
Zojuist opgehaald bij de dealer: een Grand Scenic Bose edition, met bijna alle opties (behalve leren stoelen en geheugen voor de stoelen). Helaas niet opgehaald door mij... maar gelukkig wel door m'n vriendin.

Wat een ontzettend mooie auto, blij dat die tijdelijke Peugeot 5008 weg is.
Proficiat! Ik heb de mijne nu bijna een maand en ik ben nog steeds oprecht gelukkig als'k in de wagen mag stappen om ermee te rijden.

Veel plezier ermee! Welke kleur heb je gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
striner schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:52:

[afbeelding]

@miicker in de Bose zou je ook verwarmde stoelen hebben, toch? (zij het als optie)
Ja die zijn verkrijgbaar, maar alleen als je daar ook lederen bekleding neemt. Als je alle extra's die ik nu op de Exclusiv heb op de Bose zou nemen, ben je flink duurder uit per maand (lease), of eenmalig in aanschaf natuurlijk.

Deze afbeelding van de stoelen van de Exclusiv is iets duidelijker:
Afbeeldingslocatie: https://oving.nl/wp-content/uploads/sites/56/2017/07/61.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door miicker op 23-08-2017 21:03 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.