Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebel-Rebel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:08:
Aan de Captur eigenaren hier, hoe ervaren jullie het achteruit rijden en schuin achteruit kijken naar bijvoorbeeld fietsers? Hebben jullie wel/geen sensoren/camera?
Captur rijder hier, wel sensoren (laten installeren), geen camera. Heb na 50K KM nog niet echt problemen gemerkt op dat vlak. Gewoon achteruit rijden is sowieso geen probleem. Zelfs zonder sensoren zie je goed of je nog kan of niet (auto is zo goed als recht achteraan).

Op vlak van dode hoek kan je wel een beetje last hebben, het minuscule zijruitje aan de koffer is ook totaal geen extra hulp. Daar moet je wat hopen, maar ik heb al met auto's gereden waar dit véél slechter is. Dus al bij al valt het goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
@la_fusion Ook heel erg leuk, die ga ik dit jaar helaas missen.......al wil ik eigenlijk wel nog een keertje. Nog maar ff zien of ik wellicht aansluit bij een ander groepje.

@PauseBreak Toeschouwers zijn ook welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Nico_GTR schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:37:
@la_fusion Ook heel erg leuk, die ga ik dit jaar helaas missen.......al wil ik eigenlijk wel nog een keertje. Nog maar ff zien of ik wellicht aansluit bij een ander groepje.
Ehm ik denk dat we het over iets anders hebben :+ Ik ga meedoen met Rad am Ring en op vrijdagavond met de auto een ronde als het droog is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
la_fusion schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Ehm ik denk dat we het over iets anders hebben :+ Ik ga meedoen met Rad am Ring en op vrijdagavond met de auto een ronde als het droog is ;)
Ooooh fietsen! :p

Maar opzich hebben we het over hetzelfde, ik verwachtte niet dat ik dit jaar nog in de Eiffel zou komen met de auto. Al ben ik er wel geweest dit jaar, maar met een iets (helaas) andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net bericht via collega gehad van de dealer.

De update ("die eind juli uit komt, nu is het echt zeker!") is... jawel, je raad het niet!, uitgesteld! In ieder geval tot eind augustus.

Goh, what a surprise. Liegen kunnen ze bij Renault als de beste :X

Zou in november 2016 al uitkomen, en is dus nog niet uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-06 03:20

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Echt Schandalig.... ben ik blij met de TomTom... kaartje eruit en updaten...

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27
wildhagen schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:53:
Net bericht via collega gehad van de dealer.

De update ("die eind juli uit komt, nu is het echt zeker!") is... jawel, je raad het niet!, uitgesteld! In ieder geval tot eind augustus.

Goh, what a surprise. Liegen kunnen ze bij Renault als de beste :X

Zou in november 2016 al uitkomen, en is dus nog niet uit.
Het heeft niks met liegen te maken. Het heeft met de hiërarchische wijze van communicatie te maken. Daarmee praat ik het niet goed trouwens, want het is echt dramatisch en niet meer van deze tijd, maar je doet er ook niks aan. Dit gaat zo bij alle Franse en Italiaanse merken is mijn ervaring. Soms vraag ik me wel eens af hoe die merken nog bestaan :P
Gri77ie schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:55:
Echt Schandalig.... ben ik blij met de TomTom... kaartje eruit en updaten...
Ik gebruik Waze of Here WeGo (offline navi). Beide altijd up-to-date en gratuit ook nog. Telefoon gebruik ik in de auto toch niet als telefoon. Alleen navi en flitsnav :p

[ Voor 18% gewijzigd door PauseBreak op 28-07-2017 17:14 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Waarom zou je uberhaupt de ingebouwde NAVI gebruiken? Iedereen wil zijn eigen systeem en de fragmentatie is enorm!
Daarom is een systeem van Apple of Google een strak plan, heb je tenminste maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nico_GTR schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:47:
Waarom zou je uberhaupt de ingebouwde NAVI gebruiken? Iedereen wil zijn eigen systeem en de fragmentatie is enorm!
Navtec kaarten en Here worden door meerdere autofabrikanten gebruikt. In hun eigen dingetje natuurlijk en voor veel geld. Maar ook de nieuwste kaarten lopen nogal achter.
Waze op de telefoon wist op dag 1 al dat de A9 omgeleid was net een uurtje open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
bouwfraude schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:01:
[...]

Navtec kaarten en Here worden door meerdere autofabrikanten gebruikt. In hun eigen dingetje natuurlijk en voor veel geld. Maar ook de nieuwste kaarten lopen nogal achter.
Waze op de telefoon wist op dag 1 al dat de A9 omgeleid was net een uurtje open.
Maar het is niet interessant voor een autofabrikant. Kijk eens naar het Android vs. Android update verhaal. Zelfde principe, alleen vinden we het minder erg om een mobiele telefoon weg te gooien na 3 jaar vergeleken met een auto die na 3 jaar, meestal dan, nog goed is. (Nee we noemen geen namen....)

Derhalve is Apple carplay etc. wel interessant, en de truc moet ook zijn om 1 type kaart te gebruiken....maar zie dat maar eens te regelen. Gaat niet gebeuren. |:(

Beetje jammer! Dus dan krijg je consumenten die gaan zeuren om de lange levertijd. Ik weet niet wat prettiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:17
Het kan gewoon vele malen beter, android auto / apple carplay is in elk geval een leuk begin (gewoon de navi van je telefoon op het scherm lijkt mij het beste, altijd up to date). Jammer dat flitsnav nog niet werkt met android auto :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Inmiddels de letters eraf gehaald:

Oud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nShhPsrBU47TiCjAzd3aVQA5/full.jpg

Eerst warm laten worden in de zon, daarna met een 0,28 visdraad (kan overigens ook met een flosdraad) de letters eraf "gesneden". Ging vrij makkelijk, lagen er zo af.
Blijft er wel een residu achter van het plakspul:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8xncFJ4W1zQ87oy7nrTlav8C/full.jpg

Maar met een flink natte vezeldoek, was dat zo schoon.
Achterklep ff gepoetst en daarna in de was gezet, is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JidkGJU8aVTlb09AW6aJ8IUs/full.jpg

En de remschijven + blokken vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qd0NRrmklubMS3cvpJaiTy1u/full.jpg

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mdw1u2KsTEI2mXvVqGzRjezj/full.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QIXryznLtOKqDufHc01klA61/full.jpg

Remt veel beter, reageert sneller dan de oude schijven en remt bij nat weer ook erg fijn d:)b

En zo werken we het lijstje af :)

- Letters "Renault" en "Clio" verwijderen (mits niet geschroeft);
- Remschijven Voor;
- Remschijven Achter;
- Embleem Carbon of Zwart wrappen voor & achter;
- Stuur opnieuw bekleden;
- Stoelen opnieuw bekleden;
- Rode gordels;
- Instaplijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat zijn jullie ervaringen met onderhoud mbt kosten en kwaliteit. Ik ga al jaren naar Renault dealers. Maar vraag mij toch af of het niet voordeliger kan zijn om bij een reguliere garage binnen te stappen. Maarja dan is de vraag wat verstaan die garages onder onderhoud en kwaliteit. Het kan goedkoper zijn maar dan betaal je bijv voor vervangend vervoer of op andere zaken wordt een premium gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is heel subjectief, maar naar mijn ervaring leveren zeker de grote dealers niet altijd 100% kwaliteit (wel 100% kosten). Een goede garage kan zeker wel dezelfde of betere kwaliteit leveren als een dealer voor minder kosten. Deel v/d de kosten van een dealer is natuurlijk het mooie pand op A locatie, alle verplichte cursussen (niet alleen voor de monteurs maar ook voor de verkopers). Mooiste is een garage die een beetje mee denkt en originele onderdelen gebruikt waar mogelijk (prijs v/h onderdeel in verhouding tot de auto) of after market onderdelen van vergelijkbare kwaliteit (origineel is meestal het beste maar plenty uitzonderingen).

Beste is het om het gewoon eens te proberen kijk of het bevalt, bevalt het niet kun je altijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Ik ben nu bijna drie maanden de trotse bezitter van een Renault Clio GT uit 2014. Ik zit alleen met één ding, als ik in R-LINK het menu 'Services' open, dan kan ik de store applicatie niet openen. Als ik naar de netwerkstatus ga, dan zie ik daar ook staan: Geen verbinding. Logisch dus. Ik zou alleen wel graag verbinding willen hebben :)

Kan ik dit zelf verhelpen of moet ik dit laten activeren door de dealer o.i.d.?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YiiuWTG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NtmbC1j.jpg

Alvast bedankt! ;)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Defector schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:30:
Wat zijn jullie ervaringen met onderhoud mbt kosten en kwaliteit. Ik ga al jaren naar Renault dealers. Maar vraag mij toch af of het niet voordeliger kan zijn om bij een reguliere garage binnen te stappen. Maarja dan is de vraag wat verstaan die garages onder onderhoud en kwaliteit. Het kan goedkoper zijn maar dan betaal je bijv voor vervangend vervoer of op andere zaken wordt een premium gerekend.
Ik heb vandaag zelf de distributie van mijn twingo vervangen. Daarbij kwam ik er achter dat de lagers van de dynamo lawaai maakte (kwaal bij die motoren). Dus ik heb meteen de dynamo mee genomen. Een onafhankelijke garage zal dat eerder opmerken omdat bij hem de monteur niet zijn werk af móét te maken in de tijd die fabrikant opgeeft, er zit wat speling op. Bij de dealer is die monteur meer bezig met de klok als met service. Als de dynamo kapot loopt, komt de klant toch gewoon weer terug...

Een dealer kan makkelijker verdienen aan een individu dan aan de lease maatschappijen, maar de lease maatschappijen houden de monteurs aan het werk. Bij een regulier bedrijf willen ze graag klanten behouden.

Dan heb je het nog over betalen voor vervangend vervoer, Bij een regulier bedrijf betaal je daar direct voor, bij de dealer indirect. Weinig verschil als je het mij vraagt. Enige puntje zou kunnen zijn dat je bij de dealer een leuk nieuw model met wat opties kan uitproberen voor een paar uur.

[ Voor 21% gewijzigd door Derby op 31-07-2017 22:54 . Reden: Verduidelijking ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Crosspost uit het SJAT: Zo inmiddels weer terug van een, langer dan gepland, weekend Ring(zie het wielrentopic). De Megane vrijdag al over de Ring gestuurd met oa dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/Megane3RS/Ring5.jpg

Wat een verschil is de Megane dan weer in wegligging dan de Clio. Nu wist ik dit wel maar erg duidelijk bevestigd gekregen :) Daarnaast mij erover verbaasd dat ondanks dat dit Megane nummer 34523 was bij de Ring toch redelijk wat bekijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Weet je, ik probeer het gewoon even via dit topic :P

Goed, mijn vriendin en ik knappen de Renault Megane Coupé uit 2001(?) op. Het raam aan de passagierskant is een paar maanden geleden naar beneden gevallen, omdat het 'karretje' stuk was (is bros plastic, schijnt een bekend euvel te zijn). Nou hebben we gewoon maar eens gekeken hoe het zat (als we niet wisten wat we deden, zouden we er niet aan zijn begonnen) en voorlopig gefikst met een tijdelijke oplossing met kabelbinders. Anders regent het ook zo naar binnen ;)

We hebben op de sloop een ander mechanisme gehaald, maar we kwamen erachter dat de kabel van dat mechanisme te lang was (we hadden het uit een andere Megane gesloopt, maar ik weet niet meer of dat nou een 5-deurs was of een 3-deurs... geen idee of die mechanismes zoveel van elkaar afwijken). Alle onderdelen zijn uitwisselbaar van het mechanisme, behalve de kabel, want er zit een of andere 'stopper' aan het einde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PQ46JWZtVcyyfSh7RXTnXYPf/thumb.jpg

Waar kun je die stoppers krijgen? Of waar kun je die kabels apart krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
4Br0k3n3rr0r schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:48:

Goed, mijn vriendin en ik knappen de Renault Megane Coupé uit 2001(?) op. Het raam aan de passagierskant is een paar maanden geleden naar beneden gevallen, omdat het 'karretje' stuk was (is bros plastic, schijnt een bekend euvel te zijn). Nou hebben we gewoon maar eens gekeken hoe het zat (als we niet wisten wat we deden, zouden we er niet aan zijn begonnen) en voorlopig gefikst met een tijdelijke oplossing met kabelbinders. Anders regent het ook zo naar binnen ;)

We hebben op de sloop een ander mechanisme gehaald, maar we kwamen erachter dat de kabel van dat mechanisme te lang was (we hadden het uit een andere Megane gesloopt, maar ik weet niet meer of dat nou een 5-deurs was of een 3-deurs... geen idee of die mechanismes zoveel van elkaar afwijken). Alle onderdelen zijn uitwisselbaar van het mechanisme, behalve de kabel, want er zit een of andere 'stopper' aan het einde.

[afbeelding]

Op heel veel plaatsen :)

Fietswinkels, brommer speciaal zaken, de lokale garage, you name it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Derby schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:48:
[...]

Ik heb vandaag zelf de distributie van mijn twingo vervangen. Daarbij kwam ik er achter dat de lagers van de dynamo lawaai maakte (kwaal bij die motoren). Dus ik heb meteen de dynamo mee genomen. Een onafhankelijke garage zal dat eerder opmerken omdat bij hem de monteur niet zijn werk af móét te maken in de tijd die fabrikant opgeeft, er zit wat speling op. Bij de dealer is die monteur meer bezig met de klok als met service. Als de dynamo kapot loopt, komt de klant toch gewoon weer terug...

Een dealer kan makkelijker verdienen aan een individu dan aan de lease maatschappijen, maar de lease maatschappijen houden de monteurs aan het werk. Bij een regulier bedrijf willen ze graag klanten behouden.

Dan heb je het nog over betalen voor vervangend vervoer, Bij een regulier bedrijf betaal je daar direct voor, bij de dealer indirect. Weinig verschil als je het mij vraagt. Enige puntje zou kunnen zijn dat je bij de dealer een leuk nieuw model met wat opties kan uitproberen voor een paar uur.
Duidelijk. Ik ben verhuisd en zoek nu een nieuwe garage. Dus in eerste instantie spreekt een merk dealer wel aan. Aangezien je daar weet dat je goed zit. Maar krijg nu voor een apk en een grote beurt van 135k kilometer(en iets met bougies) een offerte van 300.

Ik zal mijn oude rekeningen er even op naslaan en kijken wat ik hier normaal voor kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik kijk er vast overheen, maar kan het op de site van Renault niet vinden: wat kost een nieuwe keycard voor mijn 2008 Laguna, dus inclusief echte sleutel?

Bedankt voor de anwoorden! d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 22-08-2017 12:40 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-08 14:31
4Br0k3n3rr0r schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:48:

[afbeelding]

Is dat van een handgeslingerd of elektrisch bediend raam?

Ik heb zelf een keer het raam+mechaniek linksvoor vervangen van mijn Mégane Break '02 (die is hetzelfde in '99-'02) en daar zat een heel ander mechaniek in :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4TdW5eEm.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
martijntjuhh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:23:
Ik ben nu bijna drie maanden de trotse bezitter van een Renault Clio GT uit 2014. Ik zit alleen met één ding, als ik in R-LINK het menu 'Services' open, dan kan ik de store applicatie niet openen. Als ik naar de netwerkstatus ga, dan zie ik daar ook staan: Geen verbinding. Logisch dus. Ik zou alleen wel graag verbinding willen hebben :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt! ;)
Iemand? :)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Die status status "Geen Verbinding" lijkt door een SIM fout te zijn o.i.d.?
Je hebt tenslotte een gateway nodig om online te kunnen.

Dien je eerst met BT een telefoon verbinding te maken alvorens je daarná verbinding hebt? Of ergens een losse SIM in proppen?

En heb je hier al eens gekeken? Op pagina 70 wordt e.e.a. uitgelegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik ben nu net iets langer dan een maand in bezit van een Renault Clio Estate uit 2009, en ik kom er nu achter dat ik in de display een "sport" en een "race" mode heb staan. Ik heb even op internet rondgekeken en de handleiding geraadpleegd maar krijg niet echt duidelijkheid over het volgende: zijn deze modussen te activeren of wordt de display in meerdere typen (bijvoorbeeld RS) ook gebruikt en gelden ze dus niet voor de Estate. Iemand hiermee bekend?

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Josefien schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

Is dat van een handgeslingerd of elektrisch bediend raam?

Ik heb zelf een keer het raam+mechaniek linksvoor vervangen van mijn Mégane Break '02 (die is hetzelfde in '99-'02) en daar zat een heel ander mechaniek in :o

[afbeelding]
Elektrisch. Maar het mechaniek is betrekkelijk eenvoudig. Jammer genoeg dat de kwaliteit wat minder is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

YouTube: Renault Mégane 4 (2016) PRODUCTION

Weet niet of het al eerder gedeeld is maar best een leuk filmpje.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
martinvdm schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:53:
YouTube: Renault Mégane 4 (2016) PRODUCTION

Weet niet of het al eerder gedeeld is maar best een leuk filmpje.
Dat is de kortste versie.

YouTube: How the all-new car Renault Megane is built: press/paint/assembly/qu...

[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 03-08-2017 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuh1987
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-07-2021
Vet filmpje. Iemand hier meer nieuws over updates kaarten en hardware Megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Dwazer

Hoe,oud is je wagen? Ik zit er ook over te denken op.de letters van mijn wagen te halen alleen ben ik bang voor kleurverschil onder de letters. (Zwarte wagen van 2011)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
la_fusion schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:50:
Wat een verschil is de Megane dan weer in wegligging dan de Clio. Nu wist ik dit wel maar erg duidelijk bevestigd gekregen :) Daarnaast mij erover verbaasd dat ondanks dat dit Megane nummer 34523 was bij de Ring toch redelijk wat bekijks.
Ik ben overtuigd! Ik doe volgend jaar ook mee. ;)

En die Megane is ook gewoon super gaaf! Al vond ik de Clio ook erg knap!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4312/36100960752_d3cb80428e_c.jpg

Toch een mooi rijtje!

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4296/36267527305_3f224be784_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4321/35463451093_9f48bd349f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4323/36100969872_1c2c5717d6_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4325/36100965022_b308912a8c_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
azz_kikr schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:03:
@Dwazer

Hoe,oud is je wagen? Ik zit er ook over te denken op.de letters van mijn wagen te halen alleen ben ik bang voor kleurverschil onder de letters. (Zwarte wagen van 2011)
2007 :)
Daar was ik in eerste instantie ook bang voor. Maar met een goeie autopoets, autowax en vezeldoeken, zie je er bij mij niets meer van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 16:07

empy

Rijdt rondjes

Nico_GTR schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:39:
[...]

Ik ben overtuigd! Ik doe volgend jaar ook mee. ;)

En die Megane is ook gewoon super gaaf! Al vond ik de Clio ook erg knap!

[afbeelding]

Toch een mooi rijtje!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb echt getwijfeld om zondag ook langs te rijden, en daarmee jullie tijden allemaal aan snot te rijden :+
Maar ik denk dat mijn werkgever het niet heel tof vind als ik met de auto van de zaak zulke stunts uithaal, en dat ik toch wel wat uit te leggen heb als ik schade rijd.

Maar ik heb echt getwijfeld om die ecodiesel even op zijn staart te trappen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20:50
Zo gisteren de kabels van raammechaniek laguna II vervangen, 1 kabel bleek geknapt.
Turkse ebay setje met nieuwe kabels en plasticjes en youtube video werkten prima.
Meest vervelende was nog de plakzooi tussen de binnen bekleding en deur los krijgen incl alle klikkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
empy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:41:
[...]

Ik heb echt getwijfeld om zondag ook langs te rijden, en daarmee jullie tijden allemaal aan snot te rijden :+
Maar ik denk dat mijn werkgever het niet heel tof vind als ik met de auto van de zaak zulke stunts uithaal, en dat ik toch wel wat uit te leggen heb als ik schade rijd.

Maar ik heb echt getwijfeld om die ecodiesel even op zijn staart te trappen >:)
Ach, allemaal 1e versnelling, een enkeling in de 2, dus het ging allemaal zo rap niet. Tijden en uitslagen zijn te zien op t RTC forum. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 16:07

empy

Rijdt rondjes

Nico_GTR schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:56:
[...]

Ach, allemaal 1e versnelling, een enkeling in de 2, dus het ging allemaal zo rap niet. Tijden en uitslagen zijn te zien op t RTC forum. 8)
Zou het überhaupt wel te doen zijn geweest met een Megane 3 estate? Wellicht dat ik een andere keer wel de humor er van in zie om even te sporten op een plek waar het mag, scheelt weer in de portemonnee! Maar dan moet ik wel zeker weten dat het mogelijk is met die wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
empy schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Zou het überhaupt wel te doen zijn geweest met een Megane 3 estate? Wellicht dat ik een andere keer wel de humor er van in zie om even te sporten op een plek waar het mag, scheelt weer in de portemonnee! Maar dan moet ik wel zeker weten dat het mogelijk is met die wagen :)
Megane 3 RS deed leuk mee voor de winst. In principe kan het met alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
martijntjuhh schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:23:

[afbeelding]

[afbeelding]

Alvast bedankt! ;)
Volgens mij is dat gekoppeld met tom tom live services en heb je een abonnement nodig zo dat de sim werkt / data heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn R-link 2. De kaart van de navigatie blijft hangen op mijn vertrekpunt aan het werk. Heel de rit naar huis is deze blijven staan. Heb intussen al een navigatie ingesteld zodat hij een locatie zou vinden, maar dit hielp niet. Ik heb de aan/uit knop al 5 seconden ingehouden tot deze herstart, helpt ook niet.
Al de rest werkt normaal. Enkel de kaart blijft hangen en soms komt de melding "geen kaarten voor deze locatie". Wat nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

Vandaag dan eindelijk mijn Mégane GT op kunnen halen. Meteen hele dag gereden en gedaan. Schitterende auto. Werkelijk een topper. Moet nog wel goed door alle instellingen lopen. En misschien wat zaken uitschakelen omdat ik ze toch niet zo heel prettig vind. Al wel wat vraagjes die hopelijk iemand kan beantwoorden:

1) Wat doen jullie met je sleutelkaart en met bv je huissleutel? Gewoon 2 dingen in je broekzak of heb je iets om je huissleutel toch aan je kaart vast te maken? Ik heb hier verder ook maar 1 sleutel nodig, dus op zich hoeft het niet iets complex te zijn. Maar als iemand nog wat leuks heeft bedacht, hoor ik het graag

2) Wat doen jullie met je mobiel? En dan met name opladen? Merk dat de roosters niet echt stug genoeg zijn om een simpele houder vast te maken en dingen aan de ruit plakken vind ik niet mooi en zit ook wat ver weg. Gezien ik waarschijnlijk toch gewoon mn telefoon blijf gebruiken voor navigeren, lijkt het me wel handig als ik er toch wat beter bij kan. Voorheen stak ik gewoon zo'n ding in het rooster of gebruikte ik een (dure) Brodit ProClip (maar ik vind die voor de Mégane niet echt top eruit zien), dus wederom: als iemand iets anders heeft, hoor ik het graag.

3) Bij de Adaptive Cruise Control vind ik hem wel erg veel afstand houden (ook op 1 streepje) en daarbij merk je vrij goed dat ie weer gaat optrekken (gaat niet echt rustig) of kan ie niet goed anticiperen dat iemand weer naar rechts gaat. Dus eigenlijk zou ik hem prima zelf willen managen, maar ik kan nergens vinden om het adaptive gedeelte uit te schakelen. Gewoon alles of niets. Iemand een tip? Bij proefrit had ik telkens geen auto mee die deze feature had, dus kon dat ook niet echt weten. CC an sich vind ik namelijk wel handig, maar als ie telkens zoveel afstand houdt en eigenlijk niet echt kenbaar maakt wanneer ie nou gaat inhouden, dan is dat wat minder.

4) Ik kon nergens een wat gedetailleerdere equalizer vinden. Alleen mid/high met locatie en niet echt of je iets harder/zachter wil. Of hoe hard de subwoofer moet klinken. Ben slechthorend en daarom wil ik vaak wat meer volume, maar moet ik meestal de mid-tonen wat boosten om het goed te laten klinken (en ben niet zo'n enorme fan van te harde bass).

Anyways. Erg tevreden over hoe hij verder rijdt en hoe hij eruit ziet. Echt een plaatje. Had zelfs al iemand die er een foto van maakte vandaag _O-
Al zag ik op de parkeerplaats bij de AH (XL) al wel een Mini staan met een nieuwer kenteken. Bastard :P

Ophalen was trouwens wat rommelig en eigenlijk wel wat onprofessioneel, maar ik heb hem dus het zal me allemaal een worst zijn (al denk ik dat ik nog wel effe een review opstuur maar goed. Ik vond het in ieder geval knap dat ze op elk punt van het bestelproces me wel ergens mee konden teleurstellen. Het is dat de auto's fantastisch zijn...)

Morgen lekker met de auto naar het werk. Eens kijken wat de collega's ervan vinden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Altijd aparte sleutelbos. Mijn contactslot is stuk gegaan......oh wacht! Handsfree :p

Allereerst veel plezier ermee Martin!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Martinspire schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 23:47:
Vandaag dan eindelijk mijn Mégane GT op kunnen halen.

Eens kijken wat de collega's ervan vinden.
1. Kaartje vd auto zit hele dag in mijn broekzak, huissleutel drop ik in middenconsole of voor de pook. Soms sta ik de ochtend erop wel eens aan de autodeur te trekken en ligt die keycard nog binnen in de vorige broek.

2. Ik vind dat de roostertjes wel stug genoeg zijn, mijn OP3T zit daar toch lekker op een Kenu Airframe.

3. Ik heb geen acc, heb je echt alle menu's van voertuig doorspit dat het niet af kan? Vooral spijtig dat die acc bij Renault niet werkt op lage snelheid zoals bij een Skoda/Seat. Ik zie nu ook wel niet direct een optie in de handleiding.

4. Audio opties zijn inderdaad bedroevend, reden dat ik het vooral regel via m'n smartphone met viper4android & dolby atmos equalizers.

De collega's gaan gewoon vinden dat het geen duitser is en daarmee is de kous af. Weten zijn veel.

Is er nog Rlink2 update nieuws voor de v2.x mensen?

[ Voor 22% gewijzigd door anessie op 08-08-2017 03:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:55
1) Wat doen jullie met je sleutelkaart en met bv je huissleutel? Gewoon 2 dingen in je broekzak of heb je iets om je huissleutel toch aan je kaart vast te maken? Ik heb hier verder ook maar 1 sleutel nodig, dus op zich hoeft het niet iets complex te zijn. Maar als iemand nog wat leuks heeft bedacht, hoor ik het graag
Zit een losse sleutelkaart zonder huissleutel in mijn werk tas en dan neem ik een losse sleutelbos mee voor de huissleutels.

Als ik zonder werk tas wegga pak ik de tweede sleutelkaart waaraan een huissleutel vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Thanks voor de antwoorden over de keycard. Maar eens kijken wat voor kekke sleutelhanger ik dan aan mn ene huissleutel ga hangen.
anessie schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 03:17:
[...]

2. Ik vind dat de roostertjes wel stug genoeg zijn, mijn OP3T zit daar toch lekker op een Kenu Airframe.
Ik heb ook zo'n vergelijkbaar ding, maar kon niet echt vinden waar ie nou stabiel bleef zitten. Op welk rooster en welke plek daarin heb je hem zitten dan?
3. Ik heb geen acc, heb je echt alle menu's van voertuig doorspit dat het niet af kan? Vooral spijtig dat die acc bij Renault niet werkt op lage snelheid zoals bij een Skoda/Seat. Ik zie nu ook wel niet direct een optie in de handleiding.
Nog niet alles doorgespit, maar voor zover ik kan zien is die optie er dus niet. Had verwacht dat het 3-streepjes, 2, 1, Assisted stuff uit, zou zijn maar dat is dus niet en daardoor wel vervelend. Zeker op de Nederlandse wegen waar je nooit echt een vrije baan hebt en er altijd wel even iemand kort tussen schiet.
4. Audio opties zijn inderdaad bedroevend, reden dat ik het vooral regel via m'n smartphone met viper4android & dolby atmos equalizers.
Mja daar staat ie al wel wat anders ingesteld, maar wel jammer. Al luister ik toch altijd wel via mn mobiel naar muziek naar Spotify, dus geen ramp. Moet nog uitvinden hoe hard ie gaat qua volume. Gezien de indicator gaat er behoorlijk wat bij :P
Is er nog Rlink2 update nieuws voor de v2.x mensen?
Just FYI: Mijn Mégane is geleverd met 3.3.16.946 (en navigatie 9.12.133.675708). Ik merkte verder dat de spiegels wel dodehoekwaarschuwing hebben (dat lampje wat aangaat als er iemand in de dode hoek rijdt). Volgens mij was dat eerst niet op een GT/GT-Line maar nu dus wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 08-08-2017 09:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Gaaf voor je dat je hem al hebt @Martinspire!
Wij hadden onze auto's ongeveer rond dezelfde tijd besteld, toch? Ik heb nog niks van de dealer gehoord helaas.
Heb even in de manual gekeken voor ACC, maar zie idd dat met de CC ook meteen de adaptieve regelaar mee aanspringt.
Wat keycard betreft: ik heb nu ook een losse autosleutel in mijn zak zitten, dus ik denk dat de keycard straks gewoon in mijn broekzak blijft tijdens het rijden :P
Qua mobiel: heb je niet Android Auto erin? Dan kun je hem gewoon aan de kabel hangen, en je hebt opladen en Android Auto tegelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:57:

Mja daar staat ie al wel wat anders ingesteld, maar wel jammer. Al luister ik toch altijd wel via mn mobiel naar muziek naar Spotify, dus geen ramp. Moet nog uitvinden hoe hard ie gaat qua volume. Gezien de indicator gaat er behoorlijk wat bij :P
Afhankelijk welk systeem je hebt, als je het Bose audio upgrade pack er in hebt gaat ie echt hard (>110dB) zonder vervormen. Sowieso klinkt dat Bose systeem heel erg prettig, goede balans, top subwoofer. Iedereen die altijd instapt en het hoort is er erg positief over :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:17:
Gaaf voor je dat je hem al hebt @Martinspire!
Wij hadden onze auto's ongeveer rond dezelfde tijd besteld, toch? Ik heb nog niks van de dealer gehoord helaas.
Heb even in de manual gekeken voor ACC, maar zie idd dat met de CC ook meteen de adaptieve regelaar mee aanspringt.
Wat keycard betreft: ik heb nu ook een losse autosleutel in mijn zak zitten, dus ik denk dat de keycard straks gewoon in mijn broekzak blijft tijdens het rijden :P
Qua mobiel: heb je niet Android Auto erin? Dan kun je hem gewoon aan de kabel hangen, en je hebt opladen en Android Auto tegelijk!
AA nog niet aan de praat gekregen, maar dan moet ie alsnog ergens blijven met het kabeltje erin. Mijn S7 past daar dan niet meer onderin. Suggesties zijn welkom (en hoe AA aan te zetten ook).
DennusB schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:22:
[...]

Afhankelijk welk systeem je hebt, als je het Bose audio upgrade pack er in hebt gaat ie echt hard (>110dB) zonder vervormen. Sowieso klinkt dat Bose systeem heel erg prettig, goede balans, top subwoofer. Iedereen die altijd instapt en het hoort is er erg positief over :D
Stappen die ook achterin in? Had het idee van de achterpassagier gister dat de subwoofer daar al snel overheerst (in sommige nummers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Stappen die ook achterin in? Had het idee van de achterpassagier gister dat de subwoofer daar al snel overheerst (in sommige nummers)
Ja achterin ook. Ik heb de bass op 2 staan nu en treble staat geloof ik op 0. Klinkt erg prettig (met mijn muziekstijl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Ja achterin ook. Ik heb de bass op 2 staan nu en treble staat geloof ik op 0. Klinkt erg prettig (met mijn muziekstijl).
Waar heb je dat ingesteld? Volgens mij heb ik alleen Mid en High gezien in het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Waar heb je dat ingesteld? Volgens mij heb ik alleen Mid en High gezien in het scherm?
Ik kan bij instellingen -> Multimedia -> Audio (geloof ik) ook laag instellen. Laag en hoog geloof ik. Zal het straks eens dubbelchecken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:55:
AA nog niet aan de praat gekregen, maar dan moet ie alsnog ergens blijven met het kabeltje erin. Mijn S7 past daar dan niet meer onderin. Suggesties zijn welkom (en hoe AA aan te zetten ook).
Deze video zou het moeten uitleggen, maar heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik de auto nog niet heb ;)
Het irriteert me alleen mateloos (nu al) dat het wordt weergegeven in landscape binnenin het portrait scherm. Op de telefoon zelf kan het wel in portrait, dus ik hoop dat dat nog gefixt wordt ooit.

[ Voor 17% gewijzigd door striner op 08-08-2017 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Sinds afgelopen zaterdag de heel blije eigenaar van een Megane uit 2003, 1.4 16V 98 pk.

Mijn eerste auto was een Clio uit 2000, die heb ik in 2011 gekocht, veel in gereden, onder andere een weekje roadtrip via de Alpen naar Nice en weer terug. Helaas heb ik hem in 2012 total loss gereden. Daarna een jaartje een Peugeot 206 uit 2001 gehad (onder andere mee naar IJsland gegaan) om vervolgens te gaan studeren en geen auto nodig te hebben.

Nu dus de Megane, mijn vriendin zal hem gebruiken voor woon-werkverkeer en in het weekend hoop ik zelf achter het stuur te zitten, daarnaast hopelijk ook voor vele roadtrips door Europa.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/y6SRy0HlzAVfY04VGIJT4i78ei4zF5zfFuse0nGaft5_0if6I5Ntw-c86bGiD7gAczE3MfTr30MvxFFRRCVapnwpWdt-euXTjYzp-Gd-0JLXOncqWJlc8nvDP3WB74YdtVRauK0z4Qi7CHFvqGTVa5qD_hHfAGsfqwhQ1Y37_7nYFm5YK7nyoqSTvR6hO59L42UpL3owdKXX4yrYvME0EAmCs6CyJjlA8NexbMAhZDW1uu-Krp9meZTSQcb9OsE2hSfFvC0xESFACYoEnpnhl8-xvETDdn1_UgxJCpiPlhJRrgWF4m4qo8Rpo22cham_NIwq0THZb2WVaNakz6ka-cTjUN3-FgcX2EnvYVKW1Ks2DFHQNVRRrxo7fmCgwFThqP4jGyW25UVV_fzrYjj2nGk4BEyLRdYTst1IBObWV0yNyFASxiWQbJEIZS8yDz8ShpyHEi92zKNHvaMsJjpLxvbcn8o4iDgF2TjO4oyw-w5M3lrEdLg1A1GUrYPWGguZ2Akpm3JlYRRpyJGtnxV_8WugKIC-Q9cJ-69jqW61dXHVOvKGrIfQ3fsjqWI4J30rjfTnv6iuOHcZkoIssVnTwdaef4zZTlaKB-ZzylG85p_BY2xwrTRLPscB1uakEV11HrGZlsoovFi-bJZa73fLX-9BRIE4o0kgUdhBuu0HZOXzmqA=w922-h691-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 08:57: Ik merkte verder dat de spiegels wel dodehoekwaarschuwing hebben (dat lampje wat aangaat als er iemand in de dode hoek rijdt). Volgens mij was dat eerst niet op een GT/GT-Line maar nu dus wel.
Zit ook op de 2016 uitvoering (GT-Line) :)
Gefeliciteerd met je auto....foto's? zijn altijd leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Binnenkort switch ik van baan, waarbij ik mijn huidige lease-auto kan kopen van athlon (toch een auto nodig).
Echter heb ik geen idee of dit een goede prijs is, ik heb altijd een lease-auto gehad, uiteraard wel vergeleken met auto-sites etc, maar daar word ik niet echt wijs uit.

renault megane station eco dci 70pk uit 2013
km stand: 170.000
distributie net vervangen
redelijk verse banden
redelijk verse remmerij
dealer onderhouden
incl winterbanden

prijs 7500 euro

Mijn gedachte is dat dat een faire prijs is, niet goedkoop, maar zeker niet te duur.
Voordeel is dat ik hem altijd zelf heb gereden, en dus weet hoe er mee om gegaan is.

Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31
JMaster schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:09:
Binnenkort switch ik van baan, waarbij ik mijn huidige lease-auto kan kopen van athlon (toch een auto nodig).
Echter heb ik geen idee of dit een goede prijs is, ik heb altijd een lease-auto gehad, uiteraard wel vergeleken met auto-sites etc, maar daar word ik niet echt wijs uit.

renault megane station eco dci 70pk uit 2013
km stand: 170.000
distributie net vervangen
redelijk verse banden
redelijk verse remmerij
dealer onderhouden
incl winterbanden

prijs 7500 euro

Mijn gedachte is dat dat een faire prijs is, niet goedkoop, maar zeker niet te duur.
Voordeel is dat ik hem altijd zelf heb gereden, en dus weet hoe er mee om gegaan is.

Wat is jullie mening?
Als je naar een vergelijkbare megane zoekt op autosites (gaspedaal.nl/Autoscout enz) op welk bedrag kom je dan uit? Dan weet je heel snel of het een goede prijs is :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Laatst online: 19:47
Is dát even toevallig... ik wist niet eens dat Tweakers een Renault topic had :)

Het is nog wat vroeg dag, maar ik wil volgend jaar vanwege (hopelijke) gezinsuitbreiding een klein 5 deurs autootje kopen. Nu vind ik die Renault Twingo'tjes echt ontzettend leuke autootjes... zeker de 0.9 versie met wat extra accessoires is erg leuk. De Clio is ook heel leuk, maar die valt op 't moment even buiten het budget.

Nu is het enige wat me opvalt aan die nieuwe Twingo, dat hij wat smal oogt. Heeft iemand hier de nieuwe Twingo toevallig, en wat vind je van de ruimte binnen? Is hij echt zo smal of valt dat als je er eenmaal in zit eigenlijk heel erg mee?

Ik heb nu namelijk een MX5'je, en m'n vrouw een Ford Ka. Het MX5'je wordt dan vervangen omdat deze nu vooral gebruikt wordt voor woon-werk verkeer en omdat m'n vrouw verknocht is aan d'r Ka'tje. Het lijkt alsof de Twingo ongeveer net zo breed is als de Ka, die ik overigens van binnen helemaal niet te smal vindt. Komen die een beetje overeen? :)

Het zijn een beetje persoonlijke meningen waar ik om vraag, maar daar hecht ik meer waarde aan dan online reviews van autotest-sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MichelatNL schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Zit ook op de 2016 uitvoering (GT-Line) :)
Gefeliciteerd met je auto....foto's? zijn altijd leuk :P
Hmm. Ik meen me te herinneren dat het in ieder geval bij de GT expliciet in de folder stond dat het er niet op zat, maar ik zal vanavond nog even kijken.

Vandaag in ieder geval geen foto's. Pleurisweer :(
Maar dat komt het komende weekend wel. Ik denk dat de uitvoering wel redelijk bekend is hier qua looks (fel blauw, 18" velgen en Pure LED verlichting (dus ook die LED groot licht). Verder zit het meeste toch vooral binnen :P
Gezien ik van zo'n barrel af kwam, is het allemaal nog wat wennen. Maar allemaal wel positief :)
striner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

Deze video zou het moeten uitleggen, maar heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat ik de auto nog niet heb ;)
Het irriteert me alleen mateloos (nu al) dat het wordt weergegeven in landscape binnenin het portrait scherm. Op de telefoon zelf kan het wel in portrait, dus ik hoop dat dat nog gefixt wordt ooit.

[video]
Mja even goed voor zitten. Portrait zou fijn zijn en anders als widget op de homescreen. Probleem is echter dat ie niet kan snelladen vanuit die USB-poort en ik dus niet alleen rond kom van alleen laden in de auto (en tijdens lange ritten zal ie dan langzaam leeglopen bij navigeren + apps). Zal het eens uitgebreid gaan testen en kom dan wel met een review :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 17:06
Harmsen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:14:
[...]
Als je naar een vergelijkbare megane zoekt op autosites (gaspedaal.nl/Autoscout enz) op welk bedrag kom je dan uit? Dan weet je heel snel of het een goede prijs is :)
Hier heb ik natuurlijk wel gekeken, en daarom vermoed ik een faire prijs. Maar het aanbod is enorm en ik heb geen idee of er veel issues aan komen en de houdbaarheid van deze auto.
Ik hoop hier op dit forum wat duidelijkheid hierover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heeft iemand van jullie wel eens een oude Megane een motorflush gegeven?
Ik heb een Megane Coupe uit 2002 (2.0L, niet het IDE model), en het olieverbruik is redelijk hoog. (~1:1250 / ~1:1500) Is beter geworden met Shell Helix Ultra (10W40, volsyntheet) of een of ander goedje van Repsol waar ik even het type van kwijt ben; maar tis nog steeds hoog.Hij zweet wat weg bij de carterpan maar dat is niet zo heel schokkend. Kan die pakking eens vervangen maar... Bleh.

Nu raadde de garage een flush aan met een nieuw middel. Je lazert het 500KM voor de volgende beurt in de motorolie en vervolgens komt alle grafzooi eruit met het wisselen van de olie. Dus geen gedoe met flushen in de zin van "vullen, stationair laten draaien voor een uur, af en toe gas geven" etc. etc.

Doen, niet doen?

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 08-08-2017 17:25 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Zo, de Megane voorzien van een xenon setje besteld via alie (DLT F3 HID KIT)
De kleur 4300K komt perfect overeen met de c-shape leds ! _/-\o_
Voor de €36,39 niets te klagen tot nu toe en een fijne upgrade.

Wel zijn er adapters nodig voor de lampen, dus deze meebestellen mocht je ook willen. (USD 5,-)

En is het normaal dat ACC afremt als je snel door een (lange) bocht gaat ? (snelweg)
Het viel mij enkele keren op, snelheid loopt terug zonder dat er een auto voor je rijdt.
(bijv. op A28 bij afrit richting meppel vanaf zwolle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
joramoudenaarde schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:35:
Is dát even toevallig... ik wist niet eens dat Tweakers een Renault topic had :)

Het is nog wat vroeg dag, maar ik wil volgend jaar vanwege (hopelijke) gezinsuitbreiding een klein 5 deurs autootje kopen. Nu vind ik die Renault Twingo'tjes echt ontzettend leuke autootjes... zeker de 0.9 versie met wat extra accessoires is erg leuk. De Clio is ook heel leuk, maar die valt op 't moment even buiten het budget.

Nu is het enige wat me opvalt aan die nieuwe Twingo, dat hij wat smal oogt. Heeft iemand hier de nieuwe Twingo toevallig, en wat vind je van de ruimte binnen? Is hij echt zo smal of valt dat als je er eenmaal in zit eigenlijk heel erg mee?

Ik heb nu namelijk een MX5'je, en m'n vrouw een Ford Ka. Het MX5'je wordt dan vervangen omdat deze nu vooral gebruikt wordt voor woon-werk verkeer en omdat m'n vrouw verknocht is aan d'r Ka'tje. Het lijkt alsof de Twingo ongeveer net zo breed is als de Ka, die ik overigens van binnen helemaal niet te smal vindt. Komen die een beetje overeen? :)

Het zijn een beetje persoonlijke meningen waar ik om vraag, maar daar hecht ik meer waarde aan dan online reviews van autotest-sites.
Twingo is ruim zat van binnen, houd er echter wel rekening mee dat het een echte stadsauto is. Ik vind het op de snelweg eigenlijk een gevaar op de weg.
Door de achterwielaandrijving, die hoge smalle bouw en een veeeeeeel te nerveus afgesteld ESP systeem is die heel erg zoekerig met harde zijwind.

Tweedehands is een Clio toch wel te betalen? Het is het echt waard namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Martinspire schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:59:
[...]
Hmm. Ik meen me te herinneren dat het in ieder geval bij de GT expliciet in de folder stond dat het er niet op zat, maar ik zal vanavond nog even kijken.

Vandaag in ieder geval geen foto's. Pleurisweer :(
Maar dat komt het komende weekend wel. Ik denk dat de uitvoering wel redelijk bekend is hier qua looks (fel blauw, 18" velgen en Pure LED verlichting (dus ook die LED groot licht). Verder zit het meeste toch vooral binnen :P
Gezien ik van zo'n barrel af kwam, is het allemaal nog wat wennen. Maar allemaal wel positief :)

[...]

Mja even goed voor zitten. Portrait zou fijn zijn en anders als widget op de homescreen. Probleem is echter dat ie niet kan snelladen vanuit die USB-poort en ik dus niet alleen rond kom van alleen laden in de auto (en tijdens lange ritten zal ie dan langzaam leeglopen bij navigeren + apps). Zal het eens uitgebreid gaan testen en kom dan wel met een review :P
Had al reacties gegeven op het autoweek forum, dus vind wel nu verplicht foto's posten :P .
Maar wat betreft de Blind Spot Warning staat idd in het boekje dat dit niet op de GT zit, zelfs bij het EasyLife Pack staat expliciet bij dat het er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

striner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 11:48:
[...]

[video]
Voor de Apple fans:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
JvdW schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:33:
En is het normaal dat ACC afremt als je snel door een (lange) bocht gaat ? (snelweg)
Het viel mij enkele keren op, snelheid loopt terug zonder dat er een auto voor je rijdt.
(bijv. op A28 bij afrit richting meppel vanaf zwolle)
Hoe normaal het bij de Megane is weet ik (nog) niet, maar heb bij verschillende reviews van ACC's bij andere merken wel gehoord dat dit vaker voorkomt, omdat de radar namelijk alleen recht vooruit scant, en als je dan in een bocht zit ziet hij natuurlijk de vangrail dichtbij komen, waarvan hij dan vindt dat ie afstand moet gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:02
Juist.
De Renault zegt tegen mij "Zet Siri aan"
De iPhone zegt tegen mij: Siri staat aan
:(

Nu vind ik het leuk, maar ook niet extreem belangrijk. Suggesties zijn welkom, anders vraag ik het bij de eerstvolgende beurt wel aan de dealer.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:02
striner schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Hoe normaal het bij de Megane is weet ik (nog) niet, maar heb bij verschillende reviews van ACC's bij andere merken wel gehoord dat dit vaker voorkomt, omdat de radar namelijk alleen recht vooruit scant, en als je dan in een bocht zit ziet hij natuurlijk de vangrail dichtbij komen, waarvan hij dan vindt dat ie afstand moet gaan houden.
Zou bij een deftige ACC niet mogen gebeuren. De radar scant niet zozeer recht vooruit maar in een beperkte hoek, op een redelijke volgafstand is dat pakweg 3 rijvakken breed. VW's ACC radar is gewoon bruikbaar op bochtige B wegen en stadsverkeer, ook vlak langs geparkeerde auto's.
Mocht die de vangrail echt als stilstaand object zien in bochten zou die vol in de remmen moeten gaan, maar dat is dus blijkbaar niet het geval. Ik gok eerder op geprogrammeerd gedrag dat je boven een bepaalde stuurhoek niet aan volle snelheid door de bocht wil sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door AndRo555 op 08-08-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Nico_GTR schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:49:
Twingo is ruim zat van binnen, houd er echter wel rekening mee dat het een echte stadsauto is. Ik vind het op de snelweg eigenlijk een gevaar op de weg.
Door de achterwielaandrijving, die hoge smalle bouw en een veeeeeeel te nerveus afgesteld ESP systeem is die heel erg zoekerig met harde zijwind.

Tweedehands is een Clio toch wel te betalen? Het is het echt waard namelijk.
M'n MX5'je is ook voorzien van achterwielaandrijving... ik vind dat eigenlijk geen enkel probleem. En het is niet zo dat ik echt veel kilometers maak, voornamelijk vanaf Pijnacker heen-en-weer richting Rotterdam, Den Haag, Leiden en af en toe een keer Amsterdam. Al met al rij ik ongeveer 10-15k per jaar, niet echt heel veel dus :)

Een tweedehands Clio (uit ±2012) is prima te betalen, maar ik zoek liever een wat nieuwer autootje waar en wat minder kilometers op zitten, en wat meer hedendaagse accessoires. En ik vind die kleinere autootjes juist wel grappig eigenlijk... ik heb een Ford Fiesta (2010) gehad die prima reed, en vind het qua formaat net als een Clio prima. Maar de ruimte heb ik hooguit eens in de paar jaar nodig als er bezoek uit het buitenland komt. Voor een kind en wat boodschappen is een Twingo meer dan genoeg, ook qua kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Zo zeg....na 92.000 kilometer en pak hem beet 7 jaar de beide achterveren gebroken bij mijn Laguna GT uit 2010. Is dat een bekend euvel ofzo? Dat is het eerste waarbij ik denk, hmmmm dat gaat wel snel kapot zeg (ben verwend geweest met mijn Primera denk ik....nooit een kapotte veer gehad met 560.000km)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
joramoudenaarde schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:16:
[...]

M'n MX5'je is ook voorzien van achterwielaandrijving... ik vind dat eigenlijk geen enkel probleem. En het is niet zo dat ik echt veel kilometers maak, voornamelijk vanaf Pijnacker heen-en-weer richting Rotterdam, Den Haag, Leiden en af en toe een keer Amsterdam. Al met al rij ik ongeveer 10-15k per jaar, niet echt heel veel dus :)

Een tweedehands Clio (uit ±2012) is prima te betalen, maar ik zoek liever een wat nieuwer autootje waar en wat minder kilometers op zitten, en wat meer hedendaagse accessoires. En ik vind die kleinere autootjes juist wel grappig eigenlijk... ik heb een Ford Fiesta (2010) gehad die prima reed, en vind het qua formaat net als een Clio prima. Maar de ruimte heb ik hooguit eens in de paar jaar nodig als er bezoek uit het buitenland komt. Voor een kind en wat boodschappen is een Twingo meer dan genoeg, ook qua kosten :)
Het gaat ook om de combinatie, jouw MX5 is een rijdersauto, heeft de setup om agiel door een bocht te gaan en bovendien geen ESP of andere elektronische hulpmiddelen die de Twingo wel heeft.

Ford Fiesta is ook een B-segmenter. Echt waar, zoek maar een winderige dag uit en ga een rondje snelweg rijden met een Twingo, het is geen doen!

Twingo GT zou beter zijn overigens, nog niet in gereden dus heb daar verder geen oordeel over maar wel mijn gegronde twijfel.

10-15k is niet zoveel inderdaad, ik tik dat weg in 4 tot 6 maanden. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
joramoudenaarde schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 14:35:
Ik vind Renault deftige auto's maken voor een beperkt budget. De clio is een leuk bakje, de mégane is het beste compromis en de dikkere auto's erboven (espace, talisman) zijn klasse binnen het franse wagenpark. Over die paar andere kadjar/zoe/etc ben ik minder enthousiast maar dat is eerder smaak.

Bij de nieuwe Twingo GT heb ik me echter wel kriek gelachen. Absoluut een auto die op niets slaat, voor belachelijk veel geld een plastieken badkuip op 4 wieltjes. Comfortabele zithouding vinden was schier onmogelijk. Al dat plastic voor je neus is niet om aan te zien. Geschikt voor een fietsstraat of indoor maar volstrekt onveilig voor een openbare weg.
jordiv30 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:17:
Twingo vind ik persoonlijk minder rijden dan de voorganger. We hebben nu tijdelijk een nieuwe Twingo en op de snelweg ga je alle kanten op. Hij is erg zijwindgevoelig laten we maar zeggen.
Ik zou nooit zo'n onding overwegen als je voor minder geld een leuke stockwagen/recente occasie Clio of Fiesta of zelfs een Aygo op de kop kunt tikken.

[ Voor 14% gewijzigd door anessie op 09-08-2017 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:50:
Zo zeg....na 92.000 kilometer en pak hem beet 7 jaar de beide achterveren gebroken bij mijn Laguna GT uit 2010. Is dat een bekend euvel ofzo? Dat is het eerste waarbij ik denk, hmmmm dat gaat wel snel kapot zeg (ben verwend geweest met mijn Primera denk ik....nooit een kapotte veer gehad met 560.000km)
VW is een paar jaar geleden in de auto wereld in het nieuw geweest over hun inkoop praktijken. Je hoefde als toeleverancier niet blij te zijn als je aan VW mocht leveren. De producten werden echt uitgeknepen op de cent, en als er een concurrent weer een cent goedkoper was ging VW direct daarna toe. Uiteraard moest je als toeleverancier natuurlijk wel alle eventuele terugroepacties of garantie kwesties vergoeden.
Het leverde voor VW een redelijk product op waar ze belachelijk veel winst op konden maken. Dat werd dus even groot nieuws en anderen fabrikanten bracht dat op ideeën.
Zie daar, Opel motoren waarbij hele essentiële dingen gewoon afbraken. Renault veren die na een jaar of 6 a 8 jaar afbraken (te dun materiaal). Toyota, iets met zelf accelererende Priusen (electronisch gaspedaal)? Airbags die niet goed bleken (takata geloof ik leverde die spullen, is uit mijn hoofd nu failliet). BMW V8 motoren waar het tandwiel van de balans as opgevreten werd door de ketting. Ketting rek bij MB op de grote motoren.

Oftewel andere fabrikanten dan VW hebben het ook geprobeerd en dat ging met horten en stoten. Daarom nu brekende veren (de RDW geeft boekjes uit aan de keurmeesters van klachten die veel voorkomen bij verschillende modellen. Renault en veren is een gouden combinatie voor de APK afkeur), en met de Primera, redelijk wat ouder, dus niet.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Duidelijke taal @Nico_GTR en @anessie :) Ik had niet gedacht dat die Twingo zo windgevoelig was! Erg jammer voor een verder guitig bakje, maar dat komt dan als ik het goed zie omdat hij dus wat hoger en smaller is qua verhouding tot andere kleintjes. Dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden tijdens het ontwerp dan eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:55
Sowieso is het verschil tussen de A (Twingo, Aygo etc) en de B (Clio, Polo etc) klasse best behoorlijk groot.

Naar mijn idee krijg je tegenwoordig in de B klasse gewoon een fatsoenlijke volwaardige auto terwijl de A klasse toch echt behelpen blijft.

Zeker tweedehands zijn de prijs verschillen echt niet enorm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
joramoudenaarde schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 06:15:
Duidelijke taal @Nico_GTR en @anessie :) Ik had niet gedacht dat die Twingo zo windgevoelig was! Erg jammer voor een verder guitig bakje, maar dat komt dan als ik het goed zie omdat hij dus wat hoger en smaller is qua verhouding tot andere kleintjes. Dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden tijdens het ontwerp dan eigenlijk.
Dat is ook wel overdreven, ik krijg meestal een Twingo (3) mee als leen auto (bij een beurt) en ze rijden prima. Ze zijn wel iets zijwind gevoeliger dat klopt (smal en hoog) maar overdrijven is ook een vak. Het moet wel echt hard waaien wil het opvallen (windkracht 8 of meer). Goed om te weten is dat deze samen met Daimler geproduceerd wordt (de smart komt van dezelfde productielijn). Dat houdt in dat alles op een veel hoger niveau is op het gebied van kwaliteit/duurzaamheid t.o.v. de Twingo 2. 75% van de onderdelen zijn hetzelfde, de verschillen zijn vooral uiterlijk (binnen en buiten). Renault is verantwoordelijk voor motor/versnellingsbak, daimler voor de rest. Anyway, zou hem niet bij voorbaat uitsluiten en gewoon een proefrit maken kijken wat je er zelf van vind en je niet teveel baseren op wat anderen vinden. Gezien wat je verwacht te rijden past die wel in je plaatje, in de stad is het helemaal een fijne auto (hele korte draaicirkel dus ideaal met parkeren, krappe bochten, etc.).
Homeland schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:10:
Sinds afgelopen zaterdag de heel blije eigenaar van een Megane uit 2003, 1.4 16V 98 pk.

Mijn eerste auto was een Clio uit 2000, die heb ik in 2011 gekocht, veel in gereden, onder andere een weekje roadtrip via de Alpen naar Nice en weer terug. Helaas heb ik hem in 2012 total loss gereden. Daarna een jaartje een Peugeot 206 uit 2001 gehad (onder andere mee naar IJsland gegaan) om vervolgens te gaan studeren en geen auto nodig te hebben.

Nu dus de Megane, mijn vriendin zal hem gebruiken voor woon-werkverkeer en in het weekend hoop ik zelf achter het stuur te zitten, daarnaast hopelijk ook voor vele roadtrips door Europa.

[afbeelding]
Leuke auto, Megane 2 is een hele fijne reis auto. Van welk bouwjaar is die?
JMaster schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 16:01:
[...]

Hier heb ik natuurlijk wel gekeken, en daarom vermoed ik een faire prijs. Maar het aanbod is enorm en ik heb geen idee of er veel issues aan komen en de houdbaarheid van deze auto.
Ik hoop hier op dit forum wat duidelijkheid hierover te krijgen.
Megane 3 is goed houdbaar en heeft weinig issues, ook bij hoge km. standen. Het grote voordeel voor jou is dat je weet hoe er met de auto om gegaan is. Als de auto echt goed bevalt en je de prijs fair vind zou het voor mij echt een no-brainer zijn, je weet wat je hebt. Dat weet je niet als je wat anders gaat kopen. Heeft die alleen echt maar 70 pk? Wist niet eens dat de megane er was met 70 pk :o
WhatsappHack schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 17:24:
Heeft iemand van jullie wel eens een oude Megane een motorflush gegeven?
Ik heb een Megane Coupe uit 2002 (2.0L, niet het IDE model), en het olieverbruik is redelijk hoog. (~1:1250 / ~1:1500) Is beter geworden met Shell Helix Ultra (10W40, volsyntheet) of een of ander goedje van Repsol waar ik even het type van kwijt ben; maar tis nog steeds hoog.Hij zweet wat weg bij de carterpan maar dat is niet zo heel schokkend. Kan die pakking eens vervangen maar... Bleh.

Nu raadde de garage een flush aan met een nieuw middel. Je lazert het 500KM voor de volgende beurt in de motorolie en vervolgens komt alle grafzooi eruit met het wisselen van de olie. Dus geen gedoe met flushen in de zin van "vullen, stationair laten draaien voor een uur, af en toe gas geven" etc. etc.

Doen, niet doen?
Dat is de F4R, 1 liter op 1500 is wat fors (meer dan 1 op 1000 is niet acceptabel zelfs volgens Renault). Normaal gesproken doen die hooguit 0,5 op 1000. Ik zou oppassen met een flush, vaak maak je het daar juist erger mee (je weekt opgehoopt vuil los bij de keringen die daardoor gaan lekken). Wat nog erger is dat alle losgeweekte rommel zich kan verzamelen in olie kanalen die daardoor kunnen dicht slibben. Kort gezegd ik zou oppassen met dat soort "wonder" middeltjes.

Goede olie is het belangrijkste (heb je al aan voldaan, je zou nog de voorgeschreven olie kunnen proberen --> Total/Elf 10W40 vol-synth). Voor de rest nette interval aanhouden en elke ronde olie filter verversen. Uiteraard gewoon die carterpakking vervangen ook al heb je er geen zin in, dik kans dat het meeste verbruik gewoon daar vandaan komt. (smeer wel een kleine hoeveelheid vloeibare pakking over de pakking, daarmee weet je zeker dat die 100% dicht is, staat ook wel in b.v. de haynes instructies).
psy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:50:
2010 is een Laguna 3 neem ik aan, dat is zeker geen bekend euvel. Dat verhaal wat Derby beschrijft gaat over een eerdere periode (en dan specifiek Twingo 1, Laguna II en in mindere mate Megane II). Laguna 3 kent eigenlijk geen echt rare dingen (achterklauwen willen nog wel eens aan lopen / vast zitten maar dat hoort bij onderhoud, gangbaar maken tijdens elke beurt. DVD navigatie zijn geen updates meer voor na 2012. Wiellagers komen nog wel eens voor. Maar dan heb je het wel gehad). Laguna GT van mijn vader (2008, 220k) heeft alleen standaard onderhoud gehad waarbij de voorste schijven zelfs nog origineel zijn. Enige wat hard gaat zijn de voorbanden maar dat is niet gek met 440 Nm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
melcon schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 09:01:

[...]

Leuke auto, Megane 2 is een hele fijne reis auto. Van welk bouwjaar is die?
Uit 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Ongelofelijk. Veren vervangen, maar nu zijn ze de sleutel voor de wielsloten kwijt. Dat verzin je toch niet....? Een Renault dealer ook nog.

[ Voor 9% gewijzigd door psy op 09-08-2017 11:16 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Toch nog even reageren op het Renault Twingo verhaal.

Je kunt het overdreven noemen, maar de Twingo is echt geen auto voor de snelweg. In de stad rijdt hij meer dan prima en is het een leuk ding, maar op de snelweg ga je echt alle kanten op. Mijn vrouw gaf dit al vaak aan en ik dacht dat ze overdreef, maar toen ik er een keer een avondje mee weg ging met code oranje merkte ik ook dat hij redelijk zijwindgevoelig is. ;) Dat is ook de reden dat we hem zo snel weer hebben ingeruild voor een nieuwe Megane (oude was total loss), anders hadden we de Twingo nog wel even gehad.
Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:28:
Ik heb problemen met mijn R-link 2. De kaart van de navigatie blijft hangen op mijn vertrekpunt aan het werk. Heel de rit naar huis is deze blijven staan. Heb intussen al een navigatie ingesteld zodat hij een locatie zou vinden, maar dit hielp niet. Ik heb de aan/uit knop al 5 seconden ingehouden tot deze herstart, helpt ook niet.
Al de rest werkt normaal. Enkel de kaart blijft hangen en soms komt de melding "geen kaarten voor deze locatie". Wat nu?
Zo'n soort probleem had ik gisteren ook in mijn Kadjar. Er kwam elke keer een rood puntje op de kaart te staan. Zo'n puntje waarmee je aan geeft dat je naar die locatie toe wil zeg maar. Toen ik even stopte om de auto opnieuw te starten, bleef de radio aan staan en er was geen mogelijkheid om hem uit te zetten. Pas toen ik uit de auto stapte en hem op slot deed ging hij uit. Daarna werkte het systeem weer probleemloos. :X Dit soort problemen ken ik nog uit eerdere Renaults en Peugeots die ik heb gehad (bijvoorbeeld MediaNav in de Clio, waar de radio soms spontaan harder ging en niet meer zachter wou :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 16-09 10:45
Homeland schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:10:

[afbeelding]
Leuke auto! Zelfde kleur als ik heb volgens mij.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5060/29876095455_0594c6da4d_z.jpgNieuwe waggie! by Jeroen Feith, on Flickr

Die van jou ziet er wel uit alsof die in een nog wat betere staat verkeerd :9
Welke uitvoering heb je?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Pindakaas schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Leuke auto! Zelfde kleur als ik heb volgens mij.
[afbeelding]Nieuwe waggie! by Jeroen Feith, on Flickr

Die van jou ziet er wel uit alsof die in een nog wat betere staat verkeerd :9
Welke uitvoering heb je?
Volgens mij inderdaad dezelfde kleur! Expression basis maar was al verbaasd dat hij cruise control heeft!

Van buiten ziet hij er nog erg goed uit, van binnen merk je de km's wat meer door krassen aan handgreep van de beide voordeuren maar verder is hij erg netjes. Zaterdag opgehaald en zondag bij mijn ouders geparkeerd zodat hij veilig (en gratis) staat terwijl ik op vakantie ben, al is het ergens wel vreemd om er pas eind deze maand weer in te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 16-09 10:45
@Homeland
hoeveel KM's heeft ie al gelopen?
De Handgreep aan de binnenkant slijt inderdaad erg snel. Bij mij ook het geval. Ook de verf op de motorkap is bij mij een beetje aan het vergaan. Dat is wel erg jammer vind ik zelf.
De Megane's zijn standraad vrij rijk uitgevoerd dus die cruise control is inderdaad wel lekker!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Even een snel vraagje;
Ik weet dat er geen knop voor is, maar is traction control softwarematig uit te zetten bij de nieuwe Twingo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jordiv30 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:

Je kunt het overdreven noemen, maar de Twingo is echt geen auto voor de snelweg. In de stad rijdt hij meer dan prima en is het een leuk ding, maar op de snelweg ga je echt alle kanten op. Mijn vrouw gaf dit al vaak aan en ik dacht dat ze overdreef, maar toen ik er een keer een avondje mee weg ging met code oranje merkte ik ook dat hij redelijk zijwindgevoelig is. ;) Dat is ook de reden dat we hem zo snel weer hebben ingeruild voor een nieuwe Megane (oude was total loss), anders hadden we de Twingo nog wel even gehad.

[...]

Zo'n soort probleem had ik gisteren ook in mijn Kadjar. Er kwam elke keer een rood puntje op de kaart te staan. Zo'n puntje waarmee je aan geeft dat je naar die locatie toe wil zeg maar. Toen ik even stopte om de auto opnieuw te starten, bleef de radio aan staan en er was geen mogelijkheid om hem uit te zetten. Pas toen ik uit de auto stapte en hem op slot deed ging hij uit. Daarna werkte het systeem weer probleemloos. :X Dit soort problemen ken ik nog uit eerdere Renaults en Peugeots die ik heb gehad (bijvoorbeeld MediaNav in de Clio, waar de radio soms spontaan harder ging en niet meer zachter wou :P )
Uiteindelijk was het bij mij pas de dag nadien vanzelf opgelost. Eerder nog de auto terug gestart na afsluiten en toen bleef het probleem. Hopelijk valt dit niet te vaak voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Pindakaas schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:12:
@Homeland
hoeveel KM's heeft ie al gelopen?
De Handgreep aan de binnenkant slijt inderdaad erg snel. Bij mij ook het geval. Ook de verf op de motorkap is bij mij een beetje aan het vergaan. Dat is wel erg jammer vind ik zelf.
De Megane's zijn standraad vrij rijk uitgevoerd dus die cruise control is inderdaad wel lekker!
Hij zit net over de 155.000 heen.

Die handgreep is inderdaad wel jammer, het stoort op zich niet en als je eenmaal in de auto zit valt het gelukkig ook niet echt op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Sinner schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:35:
Even een snel vraagje;
Ik weet dat er geen knop voor is, maar is traction control softwarematig uit te zetten bij de nieuwe Twingo?
Niet via de clip maar de meeste tuning boeren kunnen dit wel, andere optie is uiteraard de zekering ;)

• melcon
jordiv30 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:36:

Ik zou er niet elke dag mee op de snelweg gaan rijden nee, maar dat zou ik met een twingo II ook niet gaan doen, daar zijn ze niet voor. Ik moet wel zeggen dat het in het begin (eerste productiejaren) wel erger was, in 2014 en 2015 zijn daar software updates voor geweest (voor ESP en de elektrische bekrachtigde stuurinrichting). Voor de rest banden spanning zeer belangrijk bij deze auto's (minimaal 2,7 bar er in).

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07
Herkent iemand het probleem met een Megane III estate extreem windgeruis langs de bestuurdersduur? Het lijkt wel of ik continue met mijn raam een stukje open rijd terwijl deze toch echt dicht is :(

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Leer elke dag nog meer van mn Mégane. Begin steeds meer te wennen aan de auto. Motor loopt erg goed en de snelheid bevalt me wel. Ook ligt ie echt strak in de bochten, mede ook door de goede Continental banden (krijgt ook enorm goede reviews). Verschillen tussen rij-profielen van multi-sense merk ik niet echt. Alleen bij sport dat ie dus zo hoog in de toeren gaat lopen, maar verder? Jammer dat in sommige schermen ook de help-functie ontbreekt om wat meer uit te leggen over functies. Zonder het boekje vind ik bv aandrijflijn en aandrijving wat onduidelijk. Boekje geeft daarin ook geen duidelijkheid en het lijkt me vooral de vertaling die wat gebrekkig is daarin. Misschien dat ik in het Engels ook nog eens door de interface moet lopen :P

Ben er ondertussen achter dat de ACC niet aangepast kan worden (erg jammer dat een vierde tik van de afstand dat niet gewoon uitschakelt) en ook een fatsoenlijke equalizer lijkt hopeloos. Zal Renault er nog eens over mailen. Zeker van een Bose versie had ik wel wat meer settings verwacht op audio-vlak. Ook Android Auto nog niet aan de praat gekregen. Ook andere kabeltjes maakt niet uit. Eerste deukje zit er inmiddels ook al in. Op de 1 of andere manier is naast het Renault Sport logo onder de linker portier (dus naast de instaplijst) een klein deukje ontstaan. Volgens mij zat die er bij levering niet in, maar wel zonde. Al kan ik deze nog altijd laten uitdeuken denk ik. Komt bij de eerste beurt wel en verder ook niet zichtbaar vanuit buiten. Vanochtend voor de tweede keer getankt. Vind de tankdop goed werken. Gooide er vandaag weer 45 liter in, maar hij zuipt wel wat meer door mn "sportieve" rijstijl. Al is het ook vooral wennen aan de auto en hoe hij reageert op verschillende situaties. Al heb ik ook aardig wat kilometers gemaakt. Rotterdam, Amsterdam, Arnhem, Eindhoven (meerdere keren). Van het weekend waarschijnlijk nog Limburg en Friesland >:)

Dan nog wat zaken die ik niet thuis kon brengen:

1) Kun je de hoogte van de LED verlichting nog aanpassen? Bij ouderwetse verlichting heb je altijd zo'n schuifje om hem wat hoger te zetten, maar bij deze zie ik hem niet zitten. Boekje meldt wel wat over halogeen-schroefje maar weet eigenlijk niet of die er bij LED ook op zit. Nou zag ik wel dat hij aanpast naargelang er meer personen achterin zitten, maar vooralsnog wil ik hem standaard gewoon wat hoger. Hoeft niet eens veel te zijn, maar genoeg om iets verder het licht te krijgen. Groot licht is ook echt een bak licht trouwens. Verbaas me welke borden allemaal gaan oplichten in de verte :O

2) Kun je de coyote app ook nog disablen? Of is verwijderen de enige optie? Ik vind Flitsmeister namelijk superieur aan Coyote dus heb hem niet echt nodig. Maar op de 1 of andere manier kun je een app niet permanent uitschakelen. Enige wat Flitsmeister mist is popups, maar ik ben toch al aan de geluidjes gewend, dus dat heb ik ook niet echt nodig. En FM praat nu door Coyote heen, dus daar versta ik inmiddels ook niks meer van haha.

3) Gister kaarten ook even geupdate en nu geeft ie soms "geen kaarten voor deze locatie beschikbaar" (oid) aan. Geen idee waarom en als ik navigatie open is ie verder gewoon beschikbaar. Erg vreemd. Had ook dat een notificatie van een app die geactiveerd was niet weg wilde, maar ondertussen is die weer wel foetsie.

4) Bij automatische airco, zie ik soms dat ie de airco-modus zelf uitzet. Je merkt dat vrij snel eigenlijk (zeker nu met dat natte weer), toch wil ik hem eigenlijk wel automatisch hebben staan, maar vind ik hem vervolgens ook wel snel de ventilatoren uitschakelen als de temperatuur is bereikt. Lijkt erop dat ik maar manueel moet gaan werken, maar heeft iemand hier nog wat tips over? Heb het idee dat ie na het bereiken van de temperatuur wel gewoon door mag gaan.

5) Tussen de automatische handrem en het opbergvak zit een klein vakje. Heeft dat verder nog een bepaald nut?

6) Wat zijn jullie instellingen voor de persoonlijke multi-sense? En waarom?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Martinspire
1) Zou wel moeten kunnen ja, vaak zit er een stelschroef/knop onder de motorkap. Even de kap open en kijken of er iets zit wat daar op lijkt dus :)
4) Wat bedoel je met airco modus uit? Airco automatisch zou toch nooit de airco uit moeten zetten?
5) Het is een Franse auto....dus vragen of iets nut heeft is denk ik zinloos :P

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

J0YR1D3R schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:58:
4) Wat bedoel je met airco modus uit? Airco automatisch zou toch nooit de airco uit moeten zetten?
Ik zie dat ie dan de A met cirkel/pijltjes eromheen uit zet. Geen idee hoe of wat, maar het is nu een paar keer tijdens rijden gebeurd volgens mij. Zal er nog eens op letten. Maar het is wel zo dat ie in ieder geval bijna niet meer blaast als ie op de temperatuur uit komt, wat er dus voor zorgt dat het weer wat opwarmt en ie weer wat gaat blazen volgens mij. Zou liever hebben dat ie dan gewoon de gewenste temperatuur blijft blazen. Gebeurt ook alleen als ie op slow/medium/fast staat volgens mij.
5) Het is een Franse auto....dus vragen of iets nut heeft is denk ik zinloos :P
Laat ik hem dan anders stellen: gebruiken jullie hem nog ergens voor? Hij is net te krap voor een euromunt voor bv winkelwagen :P
Zonnebril past er ook niet in, maar dat doe ik nu maar met een koker in de deur.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 10-08-2017 12:07 ]

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:26:

en ook een fatsoenlijke equalizer lijkt hopeloos. Zal Renault er nog eens over mailen. Zeker van een Bose versie had ik wel wat meer settings verwacht op audio-vlak
Wat wil je dan allemaal zo precies instellen? Ik snap de visie van Renault wel. Ze leggen er een af-fabriek goed audio-systeem in en laten dat door experts goed afstellen op de auto. Ik heb echt 0,0 klachten over het Bose systeem, alles klinkt enorm gebalanceerd...

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

melcon schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 07:35:
[...]

Niet via de clip maar de meeste tuning boeren kunnen dit wel, andere optie is uiteraard de zekering ;)
Zetten ze dan gewoon het complete ABS-deel uit, of echt alleen het traction-control -deel?

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:47:
[...]

Wat wil je dan allemaal zo precies instellen? Ik snap de visie van Renault wel. Ze leggen er een af-fabriek goed audio-systeem in en laten dat door experts goed afstellen op de auto. Ik heb echt 0,0 klachten over het Bose systeem, alles klinkt enorm gebalanceerd...
Ik zeg al: ik zou de bas wat zachter willen zetten (achterin) zodat passagiers me nog kunnen verstaan als ik op een redelijk volume muziek aan zet (waarvan ik verwacht dat als het volume gelijk staat over de voor en achterkant, zij mij kunnen verstaan als ik hun kan verstaan). Verder ben ik slechthorend en zou ik de middentonen wat harder willen omdat daar mijn grootste verlies zit. Ja dat klinkt misschien wat scheef voor de passagiers, maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Zolang ik hun en zij mij kunnen verstaan :P

Ik snap verder wel dat het prima is als je normaal gehoor hebt, maar dat heeft niet iedereen. En sowieso zit de subwoofer achterin dus is het vrij logisch dat als je passagiers hebt, je deze iets minder wilt laten klinken toch?

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

Ik zeg al: ik zou de bas wat zachter willen zetten (achterin) zodat passagiers me nog kunnen verstaan als ik op een redelijk volume muziek aan zet (waarvan ik verwacht dat als het volume gelijk staat over de voor en achterkant, zij mij kunnen verstaan als ik hun kan verstaan). Verder ben ik slechthorend en zou ik de middentonen wat harder willen omdat daar mijn grootste verlies zit. Ja dat klinkt misschien wat scheef voor de passagiers, maar dat maakt me niet zo heel veel uit. Zolang ik hun en zij mij kunnen verstaan :P

Ik snap verder wel dat het prima is als je normaal gehoor hebt, maar dat heeft niet iedereen. En sowieso zit de subwoofer achterin dus is het vrij logisch dat als je passagiers hebt, je deze iets minder wilt laten klinken toch?
De lage tonen kan je prima aanpassen. Gewoon naar instellingen bij media gaan, en vervolgens kan je onder "Audio" het lage tonen schuifje terug schuiven :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:54:
[...]

De lage tonen kan je prima aanpassen. Gewoon naar instellingen bij media gaan, en vervolgens kan je onder "Audio" het lage tonen schuifje terug schuiven :)
Punt is dus dat ik die niet kon vinden. Wel High en Medium? Of ik moet er straal overheen kijken. Al kan ik die natuurlijk ook aanpassen, maar volgens mij was dat alleen de balans en niet volume overall.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 10-08-2017 14:12 ]

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Punt is dus dat ik die niet kon vinden. Wel High en Medium? Of ik moet er straal overheen kijken. Al kan ik die natuurlijk ook aanpassen, maar volgens mij was dat alleen de balans en niet volume overall.
Misschien helpt dit (foto die ik heb gemaakt van het scherm) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1xSvuhDAagtM78ZzWR5hdDef/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Martinspire schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 12:06:
[...]

Ik zie dat ie dan de A met cirkel/pijltjes eromheen uit zet. Geen idee hoe of wat, maar het is nu een paar keer tijdens rijden gebeurd volgens mij. Zal er nog eens op letten. Maar het is wel zo dat ie in ieder geval bijna niet meer blaast als ie op de temperatuur uit komt, wat er dus voor zorgt dat het weer wat opwarmt en ie weer wat gaat blazen volgens mij. Zou liever hebben dat ie dan gewoon de gewenste temperatuur blijft blazen. Gebeurt ook alleen als ie op slow/medium/fast staat volgens mij.

[...]

Laat ik hem dan anders stellen: gebruiken jullie hem nog ergens voor? Hij is net te krap voor een euromunt voor bv winkelwagen :P
Zonnebril past er ook niet in, maar dat doe ik nu maar met een koker in de deur.
Die A met pijltjes is de automatische recirculatie stand. Gewoon aan laten staan, icm 1 vd auto standen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net de dealer maar weer eens voor de 75738e keer gebeld. Ik mag op 6 september mijn Talisman laten upgraden van versie 2.2.17.803 naar een versie met hopelijk minder bugs... werd tijd!

Zou eigenlijk al op 21 augustus terecht kunnen, maar ja, dan ben ik op vakantie in Curacao, dus dat gaat hem niet worden.....

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2017 14:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

• DennusB
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:49:
Zo, net de dealer maar weer eens voor de 75738e keer gebeld. Ik mag op 6 september mijn Talisman laten upgraden van versie 2.2.17.803 naar een versie met hopelijk minder bugs... werd tijd!

Zou eigenlijk al op 21 augustus terecht kunnen, maar ja, dan ben ik op vakantie in Curacao, dus dat gaat hem niet worden.....
Ah, ja ik moet die upgrade ook nog een keer laten doen. Dan kan ik eindelijk de nieuwe kaarten installeren.
Doe t wel bij m'n 30.000 kilometer beurt !

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Misschien helpt dit (foto die ik heb gemaakt van het scherm) :

[afbeelding]
Mja dan zal ik wel laag ipv midden bedoelen. Maar wat is nou hoog en wat is nou laag? Wat is de range daarvan? Als het 1 tot 1000 hz is, dan is het nog steeds wat nutteloos. Maar we gaan wel even experimenteren. En eventueel op mn telefoon iets aanzetten wat het wat makkelijker maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 15:01:
[...]

Mja dan zal ik wel laag ipv midden bedoelen. Maar wat is nou hoog en wat is nou laag? Wat is de range daarvan? Als het 1 tot 1000 hz is, dan is het nog steeds wat nutteloos. Maar we gaan wel even experimenteren. En eventueel op mn telefoon iets aanzetten wat het wat makkelijker maakt.
Ja, snap dat je specs mist. In mijn ervaring is laag wel echt laag, als je die open draait hoor je de sub voornamelijk bij echt laag (19-80Hz) een stuk harder gaan. Maar er even mee spelen is natuurlijk altijd goed om te testen wat je fijn vind!

Pagina: 1 ... 35 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.