Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Martinspire schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Medianav is prima voor radio en bluetooth of whatever, maar voor navigatie eigenlijk ongeschikt. Systeem is veel te traag en de kaarten zijn meestal ook niet up2date. Fileinfo e.d. heb je ook niet eens. Als je daar echter je telefoon voor gebruikt, dan gaat het prima.
Oke bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
striner schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:16:
Vraag voor mensen die een Megane IV GT(-line) hebben mbt de sportstoelen. Ik heb deze besteld, maar alleen echt proefgereden in de Bose. In de GT-line alleen in de showroom in gezeten, en toen viel me op dat je een beetje om de wang/zijkant van de stoel heen moet met je arm om bij de middenarmsteun te komen. Ik heb gemerkt dat ik erg veel met een arm op de middenarmsteun rij, en vroeg me af of dit niet te vervelend wordt met die sportstoelen?
Ja I know, ik had het zelf moeten testrijden eigenlijk :P
Ik heb er totaal geen last van, en rij 1500 km per week. Stoelen zitten voortreffelijk, kan 400/500 km aan 1 stuk rijden zonder te gaan verzitten.
Misschien ligt het ook wel aan je lichaamslengte, hoe lang ben je? Ik ben 1,85 en heb de stoel in de laagste stand.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
striner schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:16:
Vraag voor mensen die een Megane IV GT(-line) hebben mbt de sportstoelen. Ik heb deze besteld, maar alleen echt proefgereden in de Bose. In de GT-line alleen in de showroom in gezeten, en toen viel me op dat je een beetje om de wang/zijkant van de stoel heen moet met je arm om bij de middenarmsteun te komen. Ik heb gemerkt dat ik erg veel met een arm op de middenarmsteun rij, en vroeg me af of dit niet te vervelend wordt met die sportstoelen?
Ja I know, ik had het zelf moeten testrijden eigenlijk :P
Totaal geen last van! Je kan de middenarmsteun ook een flink stuk naar voren schuiven he :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:39:
[...]

Totaal geen last van! Je kan de middenarmsteun ook een flink stuk naar voren schuiven he :)
ik kom ook van gewone zetels naar die sport/cup zetels en was toch even aanpassen.
Maar midden armsteun kan idd flink stuk naar voor en dat is aangenaam. (ik ben zelf ook niet te groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Deze week onze Renault Zoë opgehaald. In juli dus. Deze werd helaas nog geleverd met R-Link (dus geen 2.x laat staan 3.x).

Enige mogelijkheid om hier Android Auto op te laten werken ? Waarschijnlijk niet... Toch vreemd als deze nu nog maar geleverd kon worden dat hier nog een verouderde versie op draait. R-link2 is toch al beschikbaar van april ?

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:27
De Zoë valt buiten het reguliere productieproces, dus zal ook niet volledig in de pas lopen met de updates.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Blijkbaar draait de Zoë op R-Link evolution. Echter heb ik niet de optie smartphone mirroring in de systeeminstellingen. Kan dit met een update geregeld worden of is het volledig uitgesloten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@Bvapple Weet je toevallig of het een voorraadmodel was? Dan heb je kans dat die al voor april is geproduceerd. En bij de Megane was het niet mogelijk 2.x te upgraden naar een 3.x dmv software alleen, er zou een volledig nieuwe unit in moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:39:
@Bvapple Weet je toevallig of het een voorraadmodel was? Dan heb je kans dat die al voor april is geproduceerd. En bij de Megane was het niet mogelijk 2.x te upgraden naar een 3.x dmv software alleen, er zou een volledig nieuwe unit in moeten.
Volgens mij is screen mirroring iets anders dan Android Auto of Apple Car. Nog iets van daar (ver) voor. Volgens mij is Renault echter niet een van de ondersteunende partijen geweest van MirrorLink, dus ik weet niet of dat uberhaupt op Renaults heeft gezeten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
Je auto word er niet schoner van als je meer gaat rijden en al die keren dat ik enkel de tijd wilde vrijmaken voor een korte wasbeurt leidde er toe dat ik wat dingetjes ging bestellen en er een hele dag stond gepland in mijn agenda voor een echte poetsbeurt!

Velgen schoongemaakt met Aluteufel

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4295/35920545206_42c6a2438d_c.jpg

Kleien was ruim een jaar terug, dus wat is er in een jaar op je lak gekomen? Nou nog best wel veel eigenlijk.

Met name op het dak:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4321/35920542696_b33914876c_c.jpg

En de motorkap:

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4326/35152161943_001fa3c46e_c.jpg

Daarna afspuiten, drogen met de microvezelhanddoek van de action waarna we kunnen beginnen met de wax.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4298/35152158693_0927f48777_c.jpg

Niet slecht voor 16 jaar oude lak.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4291/35573027370_b8d07fdce9_c.jpg

Ook een middeltje bij carclean gekocht voor het interieur. link

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4297/35152151973_de40b5aaa6_c.jpg

In borstelen, steeds een beetje water om het te laten schuimen, daarna afnemen met een vochtige microvezel....ik heb het water 5x ververst.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4321/35573026160_5e47dcae3c_c.jpg

Ruiten schoongemaakt met Gyeon glass. werkt echt heel goed, en daarna opnieuw gecoat met rain-X

Maar het eindresultaat mag er zijn...hij is weer glad, het stoot water af "als een malle" video

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4323/35573019510_68d4db537f_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4300/35573018970_112fdbaba5_c.jpg

Blijft een prachtige kleur! Blijft een heerlijk autootje. Fijne vakantie iedereen, ik ben in augustus in Noorwegen en daarna begint op 4 september een minor bedrijfskundig management voor jongeheer Nico.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4311/35573022470_7095c410a1_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Martinspire schreef op zondag 16 juli 2017 @ 23:18:
[...]

Volgens mij is screen mirroring iets anders dan Android Auto of Apple Car. Nog iets van daar (ver) voor. Volgens mij is Renault echter niet een van de ondersteunende partijen geweest van MirrorLink, dus ik weet niet of dat uberhaupt op Renaults heeft gezeten.
Nee, heeft er nooit opgezeten, zelfs de Twingo had R-link

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
johnwoo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:19:
[...]

Mja, klinkt wel logisch. Wel vervelend dat ik dan degene ben die hem "over het randje" heeft getild (zonder hem af te raggen).

[...]

Happy to oblige.

Dit was het originele blok, 2 liter turbo met stock 204pk (maar Toyota bouwde in die tijd met wat marge, dus dat was eenvoudig op te krikken naar ca. 240 pk door de turbodruk wat te verhogen):
[afbeelding]

Die had wat olieverbruik (normaal op oudere turbo auto's, maar ik vond 1L op ca. 2000km teveel), dus begon ik met wat onderdelen verzamelen voor een standaard revisie met wat kleine upgrades. Dat liep wat uit de hand, uiteindelijk is er een volledig built block gekomen:
[afbeelding]

Met deze GT3071R erop:
[afbeelding]

En dat ziet er dan zo uit onder de kap:
[afbeelding]

\[/uitstapje naar Japan] :P
Nu willen we natuurlijk ook foto's van die Alpine turbo zien ;)
Nice! Geen half werk dus 8) ook nog foto's van de buitenkant? O-)
Het kleinere broertje van die GT3071 zie je vaak op de R5 GT Turbo, mooi spul!

Toevallig is die net gepoetst (reden is laatste foto wel zichtbaar ;) )en daarmee ook wat recente foto's :)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/zhZWnOVDRUZU1cplDkhcCxLSbD5H79dyVKl6SHq8jBM0XgRObxOU0cdKeFici8koDXuoYvmk6JYKiZUTteMgAznSE56yjJiuotnHrcU14HBO8O2-B7ccA-knYCLxqCfPLP2EjF5pzJU=w1707-h960-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/voOc8R3KyEfziW8r3kMgwrOUn2IAX943oBkPoYROYifED3OPVbN9w7_K0iEm4TF34odgBt8HHdam7rmza7OUWGIFutRY5wR7rxS9eIlrswUrUFBikCvx_3Ib-oIhH4jUv95szb7-mCk=w540-h960-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/RerY7mXI8Ai7oBr0F-xJcupfu6Lf4iIjYRu3u0fGO-HdskqWRUwWH0eGGbVJK0DG1cDMuyvQX4FdyrSLv2aVloLbkbOSi0GPKtyylc13gw--9GrrdKJnVGG3v86s8hIAH8pjvZ96nN0=w1707-h960-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/9798rHsf7Wu79VN2zETiZQnEBQE-XMeZnabzgSs-FoonTW5ynHy0g1GYrZ8c_Q6MZXhwaLic2R--TGh0aXWDHGnMEhhfP5mNGl_UEEQutSNQKaCx-YfW3BEl2xv97TuJ9wzRYaRmsM8=w1280-h720-no

@Grudgie MediaNAV is een prima systeem wat z'n werk doet zo lang je maar de juiste verwachtingen hebt. Het is heel erg basic, dus simpel menu (radio/media/telefoon/kaart/route/instellingen), simpele navigatie (zonder traffic) maar kiest wel logische routes en je komt op plaats van bestemming. Kaartupdates gaan via LG en zijn recent (2016 Q4, update 1 keer per jaar). Ondersteund verder meeste bekende formaten (mp3/wma/flac) & bluetooth audio streaming doet ook z'n ding.

Ik heb het zelf de afgelopen 4,5 jaar gebruikt en voor mij voldeed het systeem eigenlijk uitstekend. Als je echt elke dag navigatie gebruikt zal een R-Link prettiger in gebruik zijn maar voor de af en toe navigatie is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
striner schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:39:
Nee, geen voorraadmodel. Besteld in november 2016 en nu pas geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook inkomen wat hierboven geschreven wordt rond MediaNav.
Gebruik het zelf ook in verschillende Clio’s en het functioneert, daar kan ik het eigenlijk op houden.
Is het slecht? Nee, zeker niet! Maar verwacht weinig. De nav werkt maar niet altijd even strak of snel genoeg. Het zoeken naar bepaalde instellingen kan wel eens frustrerend zijn en als je via Bluetooth audio gaat streamen naar de radio mag je ook wel wat geduld hebben. Heb hier al genoeg (iPhone) mogen ontkoppelen en weer koppelen zonder aantoonbare reden..
Enfin, los van deze kleine foutjes (die mogelijks al gefixt zijn, werk steeds met het allereerste systeem, mogelijks heeft dit nog updates gekregen).
Waar ik verder wel vaak last van heb, maar das niet MediaNav specifiek denk ik is zonlicht dat op het scherm zit waardoor gps praktisch niet leesbaar is. Maar dat ga je bij R-link ook hebben denk ik :p

Ik zou zeggen, stap een dealer binnen, en vraag of je het eens mag uittesten, dan merk je zelf snel wel waar we het over hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:16

Grudgie

PSN: Grudgie7

Bedankt. Heb al in verschillende Clio's gereden. Ene met medianav en ander met r-link. R-link ziet er dan wel beter uit. Maar als de navigatie van medianav niet zo super is ga ik wel gewoon Waze gebruiken op mijn telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Kreeg vandaag onderstaande mail van ATM Chiptuning na een aanvraag voor m'n Megane :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/49k4ybqbL7TVnhcqltKZsd3w/full.png

Blijkbaar is chippen van de nieuwe 1.5dci dus al wel mogelijk. Dit verschil merk je denk ik wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
DennusB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:47:
Kreeg vandaag onderstaande mail van ATM Chiptuning na een aanvraag voor m'n Megane :

[afbeelding]

Blijkbaar is chippen van de nieuwe 1.5dci dus al wel mogelijk. Dit verschil merk je denk ik wel toch?
Ik vraag me serieus af, of deze oplossingen wel goed zullen zijn voor het motorblok :$
Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld de inspuittijden van de turbo (o.i.d., ben geen techneut) aangepast zullen worden.

Houdt het blok dat wel vol? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:07
Dwazer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Ik vraag me serieus af, of deze oplossingen wel goed zullen zijn voor het motorblok :$
Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld de inspuittijden van de turbo (o.i.d., ben geen techneut) aangepast zullen worden.

De 1.5dci heeft wel genoeg headroom hiervoor. Waar je je eerder zorgen over moet maken is de bak, die krijgt best wel wat meer koppel voor zijn kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 22:59

johnwoo

3S-GTE

melcon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 07:54:
[...]

Nice! Geen half werk dus 8) ook nog foto's van de buitenkant? O-)
Het kleinere broertje van die GT3071 zie je vaak op de R5 GT Turbo, mooi spul!

Toevallig is die net gepoetst (reden is laatste foto wel zichtbaar ;) )en daarmee ook wat recente foto's :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice 8) Uit de tijd van Groep B en zo :9

Hier de buitenkant van mijn turbo Jap:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CYKYAPTa22LyVmH68Bm8AJHP/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ow3b8EcaV2SoPzyOY45singn/thumb.jpg

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30

Sagat

Is pappa x2!

Haha ik zat eerst echt te kijken, 'wat is dat nou voor Renault?' :? |:(
Was wel met de thumbnails op mijn telefoon.

Leuke wagen hoor!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

DennusB schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:47:

[afbeelding]

Is er verschil dan met het dci blokje uit de Megane III dci?

Het aanpassen van het motormanagement merk je altijd. Verwacht geen wonderen want het blijft natuurlijk een 1.5 dci blokje. Mijn ex-Megane was best rap met 116pk aan de wielen.
Waarom niet gekozen voor de 1.6 dci?

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
De 1.5 is zo goed als gelijk als die van de 3, kleine wijzigingen aan het motormanagement wat ik begrepen heb.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
Dwazer schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:02:
[...]

Nee dat zien we dat je geen techneut bent.

Voor een beetje uitleg, diesel heeft de fijne eigenschap dat je verbrandingsdruk niet stijgt met het opvoeren van vermogen.
Zit uiteraard een grens aan maar de 1.5 DCI haalt die nog niet.

Dus voor alle draaiende en bewegende delen maakt meer vermogen niet echt uit. Een diesel is al zwaar gebouwd dus dat kan!

Hoe maak je dan dat vermogen? Immers spuit een turbo niks in dat doen de injectoren.
Nou met meer brandstof, dus zolang je de lucht hebt om alle ingespoten diesel te verbranden kun je meer diesel inspuiten.

De injectoren hebben ook een grens en ja je gaat naar een andere dutycycle waarbij ook hier geld dat je daar nog wat ruimte in wilt laten. Maar het kan het allemaal prima hebben.

Niet denken overigens dat je auto er zuinig van word dat is niet zo. Je gebruik van vermogen kan veranderen wat tot gevolg heeft dat je zuiniger rijd maar in de basis is je auto onzuiniger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

The Wizard schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:46:
De 1.5 is zo goed als gelijk als die van de 3, kleine wijzigingen aan het motormanagement wat ik begrepen heb.
Was eigenlijk een vraag waar ik het antwoord al van wist...sorry!

Het laatste blokje uit de Megane III dci was wel meer winst uit te halen bleek tijdens de dynodag van de RTC vorig jaar ergens. Die had ook een lager toerental bij 100 in zesde versnelling en meer koppel standaard.
Ik dacht 240nm vs 260 nm.
Iets grotere turbo kon het aan liggen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• melcon
@johnwoo 1982 dus inderdaad het begin van group B :*) de echte groep B auto van Renault destijds was natuurlijk de 5 Turbo (die met de motor achterin ;) ). Maar met de 5 Alpine zijn ook aardig wat rally successen behaald in group 2 specificatie, dat was van 1978-1980. 2e overall in tour de corse & monte carlo (tussen alle goliaths ;) ).

Dat is wel de mooiste variant van de MR2 8) die velgen staan hem ook goed _/-\o_

@DennusB wat NicoGTR zegt, neem die 130 pk trouwens met een korreltje zout zo veel ruimte zit er niet op. Reken op 5-10 pk erbij, maximaal waarbij fabrieksopgave meestal iets overschreden wordt (vermogen voor tuning). Vergelijken doe je bij voorkeur op wiel pk's, dus niet op omgerekende (kroeg) pk's O-)

De 1.5 wordt wel constant door ontwikkeld dus de 2017 variant verschilt echt behoorlijk met de 2008 variant (introductie megane 3). Uiteraard is het verschil veel kleiner met de 2016 variant v/d megane 3. In de loop der tijd is er een hele reeks aanpassingen / verbeteringen geweest:
- siemens injectie is vervangen door bosch (Vanaf de euro V versies, rond 2011)
- DLC Coating toegevoegd rond 2012 op klepstoters
- kop is gemodificeerd in 2014 (o.a. andere hoek v/d injectors)
- de megane IV / Talisman versie spuit nog vaker per cyclus in (reductie van 3db in motor geluid)
- onderblok is in 2015 aangepast, daarbij ook andere zuiger ringen (minder frictie)
- rond 2012 zijn er wat zaken van de toen vrijwel nieuwe 1.6 dci over genomen, variabele olie pomp, lage druk EGR
- uiteraard de turbo met variabele geometrie is er op een gegeven moment in gekomen (ergens in 2009), vanaf dat moment dus vanaf 1750 rpm veel koppel i.c.m. piek vermogen bij een hoger toerental.
- Megane IV / Talisman variant hebben andere injectoren en een grotere intercooler

Grootste verschil in de megane IV is inderdaad wat The Wizard aan geeft, andere computer, met andere software (hogere resolutie om de kernvelden in te stellen). 260 Nm was ook al in de megane 3 maar met deze software over het gehele gebied meer koppel (wat dan weer ruimte geeft aan langere eind overbrenging). In de Talisman hebben ze zelfs 10 Nm minder koppel om over het gehele toeren bereik zo veel mogelijk koppel te hebben i.v.m. het gewicht zodat de auto niet langzaam aan voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertjuh1987
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-07-2021
Hier nog mensen nieuws omtrent R-Link 2 update en kaartupdate 2016-12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Zelf ook een beetje aan het klooien gegaan met de Clio.

Oude velgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yvBGKs0h0JvMJ8JpYltNvNWV/full.jpg

Nieuwe velgen + banden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/41WNs1rbaFP9cP4OL62bwCf6/full.jpg

Tevens nieuwe achterlichten erop gezet:

Oud:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oyaF1eT2LF995ltCAOIRn4Us/full.jpg

En nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nShhPsrBU47TiCjAzd3aVQA5/full.jpg

Vrijdag gaan deze er voor onder inc nieuwe remblokken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qd0NRrmklubMS3cvpJaiTy1u/full.jpg

Tevens nieuwe automatten erin, zwart met een rode rand :) (Dat is de kleuren stijl die ik wil aanhouden :9 )
Planning voor de rest van de tijd:

- Letters "Renault" en "Clio" verwijderen (mits niet geschroeft);
- Embleem Carbon of Zwart wrappen voor & achter;
- Stuur opnieuw bekleden;
- Stoelen opnieuw bekleden;
- Rode gordels;
- Instaplijsten

Ach, zo blijf je bezig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

gertjuh1987 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:34:
Hier nog mensen nieuws omtrent R-Link 2 update en kaartupdate 2016-12?
Ja, Renault is uit hun winterslaap gekomen en hebben de vingers uit hun neus gehaald, en een PDF met meer info verstuurd.

Heb hem ff geupload op mijn OneDrive, je kan de PDF hier bekijken: https://onedrive.live.com...172548&parId=root&o=OneUp

Zover ik het begrijp zou dit vanaf eind deze maand uitgevoerd kunnen worden allemaal. Het is maar 9 maanden later dan beloofd. Maar he, je kunt ook moeilijke echte service verwachten nadat je dik betaald hebt hé. Beter laat dan nooit.

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 18-07-2017 16:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dwazer schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:52:
Die zitten gewoon geplakt, dus die kan je prima verwijderen ;)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
Dwazer schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:52:
Zelf ook een beetje aan het klooien gegaan met de Clio.

Oude velgen:
[afbeelding]

Nieuwe velgen + banden:
[afbeelding]

Tevens nieuwe achterlichten erop gezet:

Oud:
[afbeelding]

En nieuw:
[afbeelding]

Vrijdag gaan deze er voor onder inc nieuwe remblokken:
[afbeelding]

Tevens nieuwe automatten erin, zwart met een rode rand :) (Dat is de kleuren stijl die ik wil aanhouden :9 )
Planning voor de rest van de tijd:

- Embleem Carbon of Zwart wrappen voor & achter;
- Stuur opnieuw bekleden;
- Stoelen opnieuw bekleden;
- Rode gordels;
- Instaplijsten

Ach, zo blijf je bezig ;)
Die velgen:

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/kwcRp24Wz4lZm/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
wildhagen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:38:
[...]
Zover ik het begrijp zou dit vanaf eind deze maand uitgevoerd kunnen worden allemaal. Het is maar 9 maanden later dan beloofd. Maar he, je kunt ook moeilijke echte service verwachten nadat je dik betaald hebt hé. Beter laat dan nooit.
Is het een verplicht bezoek aan de garage of zouden we dit zelf kunnen doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat ik begrijp is dat het updaten van de software alleen door de dealer kan gebeuren, omdat het via de Clip moet.

Vervolgens kan je, als je de nieuwste software hebt, wel zelf de nieuwste navigatiekaart installeren (of de dealer doet dat voor je, als ze bij jouw dealer de betekenis van het woord "service" kennen).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuh1987
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-07-2021
gaat dit om 2016-12 kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, 2016-06 is de meest recente die publiek uit is, zie de PDF hierboven.

2016-12 schijnt nog aan gewerkt te worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Wie er iemand iets van een vervelend geluid in een Captur van 2016.
Heb een auto te leen maar er zit een vervelende zoemend geluid of zo in dat ding, bij gas loslaten is het weg.

Ervaar het geluid alsof je in een vliegtuig zit als hij op kruissnelheid vliegt, weet anders niet uit te leggen.

Ook bij het starten hoor je het als je buiten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En intussen is de levering van mijn grand scenic alweer uitgesteld naar eind juli. Eerst begin juni, dan half juli en nu eind juli. Enerzijds moet je blij zijn want dat is ten laatste binnen twee weken. Anderzijds is de kans weer zo groot dat het nog eens verlengd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:31:
Wat ik begrijp is dat het updaten van de software alleen door de dealer kan gebeuren, omdat het via de Clip moet.

Vervolgens kan je, als je de nieuwste software hebt, wel zelf de nieuwste navigatiekaart installeren (of de dealer doet dat voor je, als ze bij jouw dealer de betekenis van het woord "service" kennen).
Wat is "de Clip"?

Vind het ook onzin dat ik toch weer langs de dealer moet voor een software update. Hebben ze zo'n fancy online platform om het zelf via USB sticks te doen, kan dat blijkbaar niet bij elke versie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Flame17 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:02:
Heb een auto te leen maar er zit een vervelende zoemend geluid of zo in dat ding, bij gas loslaten is het weg.

Ervaar het geluid alsof je in een vliegtuig zit als hij op kruissnelheid vliegt, weet anders niet uit te leggen.

Een fluitende turbo misschien? Gas los = weg turbodruk.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
@Dwazer Normaal ben ik geen fan van andere achterlichten maar deze zijn wel gaaf! In elk geval niet van die wannabe lexus look dingen ;)

@DennusBDit is de clip :+ Afbeeldingslocatie: https://www.amtgarageforum.nl/public/image/scaled/renault-can-clip-v110-800x600.jpg
Is de tool om de boordcomputer(s) te benaderen (uitlezen, instellingen aanpassen, R-Link updaten :P ).

@Flame17 Wat wel vaak voor komt is dat het klepje voor het vervangen van het interieur filter niet goed dicht zit (geld ook voor de clio 4), dan gaat de ventilatie daar langs fluiten, met goed dicht drukken opgelost. Maar gezien je het buiten de auto ook hoort zit PD2JK denk ik in de goede richting. Turbo/intercooler/slangen ergens lek, dat geeft ook een mooie fluittoon en gezien het bij gas los weg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik mailde mijn dealer even of ze de navigatiesoftware in m'n nieuwe Megane konden upgraden, maar helaas, Renault loopt weer te kloten
Beste mijnheer,

Helaas is dit niet mogelijk wegens problemen bij Renault, wij hebben deze week een mail gehad dat dit wegens een bug in de software voorlopig uitgesteld is tot eind Juli.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 22:07
Flame17 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:02:

Join the Club. Ik heb een megane III Dci estate. tijdens het rijden vanaf een kilometer of 90 per uur komt er een bloedirritant geluid de megane binnen, een soort fluittoon, straaljager achtig geluid, niet te harden.

Dat geluid kan ik zelf makkelijk produceren, als ik bijvoorbeeld 130 op de CC rijdt, en ik ga berg af , dan moet de motor inhouden, oftwel wat van het gas liften zeg maar, dan komt het geluid er. tijdens accelereren is het er niet. En met volledig gas los is het er ook niet. Enkel op wat hogere snelheid als ik het gas een beetje lift komt er een bloed irritante pieptoon/fluit whatever de kabine binnen van de megane.

De dealer hoort het niet zeggen ze, meerdere malen naar laten kijken. Echter iedere medepassagier die ik heb die hoort het, die beginnen er zelf vaak over voordat ik het al heb vertelt.

Erg balen, mega irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 11:02
Galaxis schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:23:
[...]

De dealer hoort het niet zeggen ze, meerdere malen naar laten kijken. Echter iedere medepassagier die ik heb die hoort het, die beginnen er zelf vaak over voordat ik het al heb vertelt.

Dat is standaard...., ik heb vanaf dag 1 een trilling in mijn rechterdeur (v40) en daar is al zovaak na gekeken alleen zeggen ze dat ze het niet kunnen vinden/waarnemen...., meerdere zaken hebben ze tussendoor al vervangen (zeggen ze) alleen is het probleem er nog....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
DennusB schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:15:
Ik mailde mijn dealer even of ze de navigatiesoftware in m'n nieuwe Megane konden upgraden, maar helaas, Renault loopt weer te kloten

[...]
Lijkt wel of Renault ICT door de overheid wordt aangenomen, zoals die projecten daar gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Lijkt wel of Renault ICT door de overheid wordt aangenomen, zoals die projecten daar gaan :+
Echt he. En ik snap er niks van, dat hele R-Link 2 sys draait gewoon Android, zo lastig kan t allemaal niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:58:
En intussen is de levering van mijn grand scenic alweer uitgesteld naar eind juli. Eerst begin juni, dan half juli en nu eind juli. Enerzijds moet je blij zijn want dat is ten laatste binnen twee weken. Anderzijds is de kans weer zo groot dat het nog eens verlengd wordt.
Jippie, zonet bericht gekregen van de leasing maatschappij. Mijn boorddocumenten en nummerplaat zijn opgestuurd naar de garage. Zonet de garage gemaild om een afspraak te maken voor de aflevering. Spannend!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:38:
[...]

Jippie, zonet bericht gekregen van de leasing maatschappij. Mijn boorddocumenten en nummerplaat zijn opgestuurd naar de garage. Zonet de garage gemaild om een afspraak te maken voor de aflevering. Spannend!!!!
Je wat voor documenten? Bedoel je je kenteken (en diens gegeven)?

Hier zou ie trouwens deze week binnenkomen (al zeiden ze dat vorige week ook). Ik verwacht eigenlijk niet dat ie deze maand nog gaat komen. Maar de berichtgeving is in ieder geval droevig. Waarom niet gewoon een tracking-site ala pakketdiensten? In ieder geval vraag ik me af of de aflevering nog snel gaat gebeuren. Hoeveel zat er bij jou tussen? Of weet je niet wanneer ie binnen kwam?

Zit nog te kijken wat voor kenteken het moet gaan worden. Als het maar niet PaardenLuL wordt :(

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 20-07-2017 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:32:
[...]

Je wat voor documenten? Bedoel je je kenteken (en diens gegeven)?

Hier zou ie trouwens deze week binnenkomen (al zeiden ze dat vorige week ook). Ik verwacht eigenlijk niet dat ie deze maand nog gaat komen. Maar de berichtgeving is in ieder geval droevig. Waarom niet gewoon een tracking-site ala pakketdiensten? In ieder geval vraag ik me af of de aflevering nog snel gaat gebeuren. Hoeveel zat er bij jou tussen? Of weet je niet wanneer ie binnen kwam?

Zit nog te kijken wat voor kenteken het moet gaan worden. Als het maar niet PaardenLuL wordt :(
Met boorddocumenten bedoelde ik inderdaad alle documenten van de auto (inschrijvingsbewijs, verzekeringsbewijs, enz...).

Mijne was door leasingmaatschappij besteld op 8 februari. Levering was eerst 9 juni, dan half juli, dan eind juli en dan uiteindelijk nu op 20 juli mail gekregen.

Heb gisteren meteen naar garage gemaild om te vragen wanneer ik deze kan ophalen. Wel feestdag in Belgie vandaag, dus antwoord zal pas voor na het weekend zijn denk ik.

Hoop dat jij je auto ook snel hebt. Wat heb je besteld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Had niet gedacht dat ik ooit in een Franse auto zal rijden.
Begin van de week een Clio besteld (lease). Een (standaard) Clio Intens station op diesel. Volgens leasemij wordt levering eind november verwacht en bij navraag bij dealer zelf, misschien iets eerder.
Heeft iemand ervaring met de Pure LED koplampen, bedoel hoe is het beeld vergeleken met halogeen?
Heb proefrit mogen maken, maar de auto mocht niet bij mij blijven logeren, dus heb dit niet in het donker kunnen proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Logi schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:35:
Begin van de week een Clio besteld (lease). Een (standaard) Clio Intens station op diesel. Volgens leasemij wordt levering eind november verwacht en bij navraag bij dealer zelf, misschien iets eerder.
Heeft iemand ervaring met de Pure LED koplampen, bedoel hoe is het beeld vergeleken met halogeen?
Heb proefrit mogen maken, maar de auto mocht niet bij mij blijven logeren, dus heb dit niet in het donker kunnen proberen.
Ik heb de Pure LED koplampen in m'n Megane, ergggg blij mee. Licht is heeeel erg fel wit (nog witter dan Xenon voor m'n gevoel) en geeft erg veel zicht. Als je grootlicht aanzet weet je helemaal niet wat er gebeurt, dan is t net een bouwlamp (maar erg fijn voor t zicht op donkere stukken).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Hier een Clio hatchback Intens

Sowieso ziet het er erg vet uit, vooral de dagrijverlichting

Er komt in vergelijking met het halogeen op mijn vorige Clio echt een enorme bak licht vanaf. Grootlicht is ook echt GROOTlicht O-)

Overdag in een tunnel als de lampen aanschieten zie ik het vaak ook op de tunnelrand/voorganger, dat heb ik met halogeen nog nooit gehad.

Pas 1 flinke rit echt in het donker gereden, erg prettig om zoveel licht te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Waarom had je het idee dat je nooit in een Franse auto zou rijden, en wat heeft je overgehaald dat nu wel te doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Waarom had je het idee dat je nooit in een Franse auto zou rijden, en wat heeft je overgehaald dat nu wel te doen? :)
Voor ik m'n Megane bestelde had ik ook een bloed hekel aan Franse auto's. Ze hebben gewoon een slechte naam. Maar de nieuwe Megane was zo verassend, en fancy om te zien dat ik toch overstag ging (al baal ik nog wel eens van de keus om een Franse auto te gaan rijden, maar goed).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
[...]

Hetzelfde hier...jaar geleden had ik je uitgelachen als je zou zeggen dat ik een Renault zou gaan rijden...

Maar de zeer beperkte merken mix in de leaseregeling (Toyota, Peugeot, Renault, Ford, BMW, Audi, Volkswagen) in combinatie met een beperkt budget bracht het aantal opties al ver terug.

Uit mijn opties (208, Fiesta, Polo, Yaris, Clio) was de Clio simpelweg voorzien van de beste zitpositie voor iemand met mijn lengte. Eigenlijk waren alleen de 208 en de Clio serieuze kanshebbers voor mij.

Mijn voorloop Polo zelfs voortijdig omgewisseld voor een voorloop Clio omdat ik echt niet kon zitten in die kleine Volkswagen stoeltjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• striner
Toen ik 4,5 jaar geleden begon met werken, had ik me totaal niet verdiept in de imago's van merken/landen. Ik kreeg een Peugeot 208 mee als voorloopauto in mijn proeftijd, en toen ik zelf een auto mocht bestellen hadden we nog merkenbeleid (Audi, Peugeot, Seat, Skoda, Volkswagen) en toen heb ik weer voor de 208 gekozen, alleen dan met alles erop en eraan.
3,5 jaar lang enorm plezier van gehad, en nooit gesnapt waarom sommige mensen zo anti Franse merken waren. Zelfs nog even een beetje jaloers in de toen nieuwe Clio van een collega gezeten, die nog net had mogen bestellen met het oude merkenbeleid (alle merken).
Toen de 208 moest worden ingeleverd was zojuist het merkenbeleid weer opgeheven, we mochten weer alles kiezen. Inlogcodes aangevraagd en een tijdelijke auto uit de pool gekregen (Seat Leon).
Proefritten gemaakt in bijna alle C-segmenters van merken die we eerst niet konden kiezen. Lang getwijfeld over een Mazda 3 of een BMW 1, maar uiteindelijk leek het bij Renault dat ik meeste gadgets voor mijn geld kreeg, plus hij ziet er gewoon erg mooi uit, eerste keer dat ik die LED-achterlichten zag, weet ik nog dat ik dacht "woah die is vet".
Die laatste paar dingen hebben me uiteindelijk toch overgehaald de Megane te bestellen, ondanks kritiek van sommige collega's (letterlijke uitspraken: "ik dacht dat je even verstandig was dat je een Mazda 3 zou pakken" en "Hoe kun je in godsnaam nou die Franse troep pakken, het is exact dezelfde troep dieselmotor als in de vorige Megane").
Het wachten duurt nog steeds te lang op dit moment :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

Het is voornamelijk het stigma wat deze merken vanuit vroeger tijden met zich meedragen. Met Franse auto's sta je meer in de garage dan er buiten, Alfa's roesten al als ze uit de fabriek komen, Duitse auto's zijn betrouwbaar en ga zo maar door.

Dat is vrijwel allemaal volledig achterhaalt. Een Franse auto doet niet onder voor een ander merk uit een ander land. De zogenaamde onbetrouwbaarheid is op niets gebaseerd. Ik ben met m'n 3e Renault bezig (2x Mégane en een Kadjar) en heb, op 1 kapotte sensor na, geen problemen gehad met deze auto's.

Ik heb alle uitspraken ook gehoord. Mooiste discussie die ik heb gehad was met iemand die vrij recent een Mercedes A180D had geleast. Dat die auto toch wel zoveel beter was als mijn Kadjar met dat spaardieseltje van je. Hij werd een beetje stil toen ik hem vertelde dat datzelfde spaardieseltje in z'n eigen, oh zoveel betere, A-klasse lag :P

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

striner schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:25:
Toen ik 4,5 jaar geleden begon met werken, had ik me totaal niet verdiept in de imago's van merken/landen. Ik kreeg een Peugeot 208 mee als voorloopauto in mijn proeftijd, en toen ik zelf een auto mocht bestellen hadden we nog merkenbeleid (Audi, Peugeot, Seat, Skoda, Volkswagen) en toen heb ik weer voor de 208 gekozen, alleen dan met alles erop en eraan.
3,5 jaar lang enorm plezier van gehad, en nooit gesnapt waarom sommige mensen zo anti Franse merken waren. Zelfs nog even een beetje jaloers in de toen nieuwe Clio van een collega gezeten, die nog net had mogen bestellen met het oude merkenbeleid (alle merken).
Toen de 208 moest worden ingeleverd was zojuist het merkenbeleid weer opgeheven, we mochten weer alles kiezen. Inlogcodes aangevraagd en een tijdelijke auto uit de pool gekregen (Seat Leon).
Proefritten gemaakt in bijna alle C-segmenters van merken die we eerst niet konden kiezen. Lang getwijfeld over een Mazda 3 of een BMW 1, maar uiteindelijk leek het bij Renault dat ik meeste gadgets voor mijn geld kreeg, plus hij ziet er gewoon erg mooi uit, eerste keer dat ik die LED-achterlichten zag, weet ik nog dat ik dacht "woah die is vet".
Die laatste paar dingen hebben me uiteindelijk toch overgehaald de Megane te bestellen, ondanks kritiek van sommige collega's (letterlijke uitspraken: "ik dacht dat je even verstandig was dat je een Mazda 3 zou pakken" en "Hoe kun je in godsnaam nou die Franse troep pakken, het is exact dezelfde troep dieselmotor als in de vorige Megane").
Het wachten duurt nog steeds te lang op dit moment :)
Ach dat zijn mensen die denken dat ze verstand hebben van auto's, maar niet verder kijken dan het logo. Net als mensen die liever in de kaalste BMW 114d rijden i.p.v een Mégane 1.5 dCi Bose. Kost evenveel, enkel een ander logo.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

De huidige lineup van Renault is wat mij betreft ook hun beste ooit. Alles ziet er wel mooi uit en ook is het prima afgewerkt. Zeker als je het vergelijkt met andere Franse merken, doet Renault het gewoon duidelijk beter (zeker Citroen hebben ze in de tas imo).

Probleem blijft wel de dealers. En dan niet zozeer de beurten, maar meer de communicatie. Mijn auto stond geplanned voor ergens in juni. In mei kreeg ik al een mailtje dat het niet gehaald ging worden, dus 24 juli stond gepland. Afgelopen dagen/weken regelmatig zitten bellen om te vragen hoe het stond en telkens "hij staat op transport". Goed, vandaag dus gehoord dat 24 juli niet gehaald gaat worden (na zelf maar weer te bellen) en 28 juli moet ie binnenkomen, waarna ie dus nog een paar dagen nodig heeft (kenteken e.d.) voordat ik hem heb. Ik ga zelf uit van 4 augustus, want echt haast lijken ze niet te hebben. Wat dus een wopping 23 weken levertijd is. Die van juni vond ik al erg lang, laat staan wat augustus doet.

Ik ben echt zo klaar met die pokke C4 Cactus dat het me nu weer opvalt hoe weinig info de dealer biedt en hoe ze er verder mee omgaan. Gezien de verkoopaantallen boeit het ze ook echt geen drol. En dit alles hebben ze bij andere merken toch echt veel beter voor elkaar. Ik hoef niet meteen een package-tracker ala PostNL of UPC, maar wat meer info was toch wel fijn geweest. Het is nu op zo'n punt dat ik zou gaan twijfelen bij mn volgende auto. Niet vanwege de auto's maar wel alle meuk eromheen. Ik weet nog dat bij het bestellen de verkoper het had over ongeveer 12 weken. Ik zal het hem de volgende keer even eraan herinneren.

offtopic:
En die C4 is werkelijk de slechtste auto die ik ooit gereden heb. Ongelofelijk wat dat ding kost en wat je ervoor krijgt

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 21-07-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
MK1998NL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:20:
[...]

Ach dat zijn mensen die denken dat ze verstand hebben van auto's, maar niet verder kijken dan het logo. Net als mensen die liever in de kaalste BMW 114d rijden i.p.v een Mégane 1.5 dCi Bose. Kost evenveel, enkel een ander logo.
In de calculator kwam de 114d bijna 50 per maand duurder uit hier dan een Megane Bose

Überhaupt bizar dat ze een 1 serie durven te verkopen met krap 90pk

Net als de wat oudere 316 van een kennis van ons, net voor de geblazen motoren kwamen... Die is zo sportief dat de Skoda Yeti zeecontainer van mijn moeder nog sneller is bij een sprintje |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:03
Hiervoor Clio IV met halogeen gehad, nu de facelift Intens. Ik ben erg blij met de LED-koplampen. Enorme bak licht en zie veel meer tov de halogeenkoplampen. Bereik is verder en breder.

Succes met het wachten op je Clio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Galaxis schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Join the Club. Ik heb een megane III Dci estate. tijdens het rijden vanaf een kilometer of 90 per uur komt er een bloedirritant geluid de megane binnen, een soort fluittoon, straaljager achtig geluid, niet te harden.

Dat geluid kan ik zelf makkelijk produceren, als ik bijvoorbeeld 130 op de CC rijdt, en ik ga berg af , dan moet de motor inhouden, oftwel wat van het gas liften zeg maar, dan komt het geluid er. tijdens accelereren is het er niet. En met volledig gas los is het er ook niet. Enkel op wat hogere snelheid als ik het gas een beetje lift komt er een bloed irritante pieptoon/fluit whatever de kabine binnen van de megane.

Mijn Megane III was zonder gefluit of rammeltjes, bijna 7 jaar lang en 230.000 km.
Gefluit had ik alleen als van het rechter portier het raam open stond. Maar dat had ik bijna nooit want de Climate Control stond altijd op AAN.

Vwb de Captur met geluid, het was een voorloop auto van de Private lease.

Auto gisteren omgeruild voor een ander exemplaar, deze heeft het niet en voelt ook pittiger aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logi
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
[...]

Het is bij mij denk ik idd ook de stigma zoals @RvL heeft aangegeven en thuis hebben we alleen Duitse en Zweedse wagens gehad, dus ik kijk dan automatisch naar de merken waar ik mee ben opgegroeid. Heb nu een Yaris als voorloopauto totdat de Clio is gearriveerd :). In combinatie met mijn budget, comfort en automaat willen rijden was mijn keuze beperkt. Een proefrit met een Clio Dci 90 EDC viel me niet tegen. Het is geen strepentrekker, maar komt prima met het verkeer mee en comfortabel vind ik. Het was kiezen tussen een wagen met automaat uit B-segment met wat opties of een basis C-segment. Dan is mijn keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

RvL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 18:01:
Het is voornamelijk het stigma wat deze merken vanuit vroeger tijden met zich meedragen. Met Franse auto's sta je meer in de garage dan er buiten, Alfa's roesten al als ze uit de fabriek komen, Duitse auto's zijn betrouwbaar en ga zo maar door.

Dat is vrijwel allemaal volledig achterhaalt. Een Franse auto doet niet onder voor een ander merk uit een ander land. De zogenaamde onbetrouwbaarheid is op niets gebaseerd. Ik ben met m'n 3e Renault bezig (2x Mégane en een Kadjar) en heb, op 1 kapotte sensor na, geen problemen gehad met deze auto's.

Ik heb alle uitspraken ook gehoord. Mooiste discussie die ik heb gehad was met iemand die vrij recent een Mercedes A180D had geleast. Dat die auto toch wel zoveel beter was als mijn Kadjar met dat spaardieseltje van je. Hij werd een beetje stil toen ik hem vertelde dat datzelfde spaardieseltje in z'n eigen, oh zoveel betere, A-klasse lag :P
Rij sinds 1995 met het wybertje op de motorkap, onderhoud en onderhoud is het enige wat de boventoon voert. Altijd goede band met de garage hier in het dorp.
Auto's gekocht bij VKV Rotterdam.

Clio II RS gehad en Twingo RS gehad.

Laat ze maar praten, snelheid, luxe en comfort voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

:'(

Levering verder uitgesteld. 8 augustus dit maal. Nadat ie eigenlijk vandaag (of deze week) zou moeten komen. Garage zij vorige week dat het al 28 juli zou zijn, maar dit is dus nog meer dan een week verder. En het was origineel al 6 juni.

Echt geen flauw idee wat ze aan het doen zijn, maar morgen even boos telefoontje plegen. Dit kan toch niet man. 3 weken terug was het al "hij is onderweg". Pfff bullshit

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 24-07-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Man man man, ik lees erg vaak dit soort verhalen hier, of lijkt dat maar zo?
Ik begin te vrezen voor mijn eigen Megane die in week 36 zal moeten arriveren. Jij bent ondertussen dan ook al zo'n 25 weken aan het wachten, of niet @Martinspire ?
Iemand hier bij wie het wel in 1 keer goed ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

24 weken ja. En informatie of excuus ho maar. En 2 hele maanden na de eerste prognose. Zou bijna denken dat iemand mijn auto heeft en ik nu een nieuwe krijg. Maar communicatie is dus weer drama

[ Voor 62% gewijzigd door Martinspire op 25-07-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Hm ik was al niet zo onder de indruk van de communicatie van Renault tijdens dat hele Android Auto introductie verhaal, maar dit is ook wel erg slecht.
Ben benieuwd of ik binnenkort ook tegen dit soort perikelen aan ga lopen.
Was hier niet iemand die zei dat ie misschien alleen al om de communicatie volgende keer geen Renault meer zou kiezen?
Is het bij andere merken ondervindelijk beter geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Martinspire schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 08:47:
24 weken ja. En informatie of excuus ho maar. En 2 hele maanden na de eerste prognose. Zou bijna denken dat iemand mijn auto heeft en ik nu een nieuwe krijg. Maar communicatie is dus weer drama
Jij wacht dus al een half jaar op jou megane ? mag ik vragen wat je precies besteld hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 15:18
Mijn vriendin heeft net gisteren gehoord dat ze haar lease Grand Scenic eerder gaat krijgen. Levertijd zou 4 maanden zijn, maar werd bij het bestellen al direct op 6 maanden gezet (vanwege brand bij een toeleverancier van deurpanelen). Later kwamen daar nog eens 2 maanden bij (productieproblemen, geen verdere uitleg). En gisteren dus het nieuws dat de levering met 6/7 weken vervroegd is, dus half augustus rijdt zij rond in haar nieuwe bak.
Totale wachttijd is dan dus wel ruim een half jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30

Sagat

Is pappa x2!

nooberke schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 22:39:
[...]

In de calculator kwam de 114d bijna 50 per maand duurder uit hier dan een Megane Bose

Überhaupt bizar dat ze een 1 serie durven te verkopen met krap 90pk

Net als de wat oudere 316 van een kennis van ons, net voor de geblazen motoren kwamen... Die is zo sportief dat de Skoda Yeti zeecontainer van mijn moeder nog sneller is bij een sprintje |:(
Tjsa.....het is leuk als een auto een beetje doorrijdt. Maar doorgaans rij ik toch altijd op de cruise control. Dus ik kan me zo maar voorstellen dat als die 316 er leuk uitziet en lekker zit dan hij zelf kaal een leuke optie is.

Aan de andere kant, zolang het zinvolle opties zijn, heb ik zelf ook liever iets meer luxe dan een 'kale' auto.

Ik heb zelf de beruchte laguna gehad (2002 uit mijn hoofd) en daar idd veel issues mee gehad (de auto was toen een jaar of 5-6 oud moet ik erbij zeggen), maar dat was ook een heerlijke auto om in te rijden, fantastische leren stoelen en lekker veel ruimte.

Op het einde kreeg ik echter een hardnekkig issue (exacte melding weet ik even niet meer) waarna ik eigenlijk standaard een versnelling lager moest rijden om nog enigsinds wat snelheid te houden.
Dit is ondanks diverse garage en 'renault specialist' bezoeken nooit verholpen. Gelukkig kreeg ik een baan met lease auto en is deze auto toen verkocht. Daarna (3 jaar later ongeveer) toch weer renault overwogen.

De Clio IV vond ik gewoon een ontzettend mooie auto, hij zat ook lekker, hij reed lekker, en hij paste in een klein lease budget (daarvoor had ik een civic wat een fijne auto was, maar wel bijna 100 euro boven mijn leasebudget :( )
Deze auto heb ik 2,5 met zeer veel plezier gereden, i.t.t. tot de laguna
(en voor de duidelijkheid 2e of 3e hands met god knows hoeveel km vs hagelnieuw, niet eerlijk natuurlijk)
daarbij zo goed als niets meegemaakt. In die 2,5 jaar, misschien 2-3 keer een melding over de stuurbekrachtiging waarbij die ook daadwerklijk niet functioneerde. Maar motor uit- en aanzetten was voldoende om dit te verhelpen. Motorisch letterlijk NOOIT iets raars meegemaakt. In deze tijd meer dan 115k gereden, dus denk dat je dan redelijk kan inschatten hoe een auto zich gedraagd.
Mooie bonus is dat je bij voornamelijk 100km/u op de snelweg ook zuinig rijd (jaja zelfs met lease dacht ik nog aan het milleu enzo :P )

TLDR: Renault heeft zijn quality control imho goed verbeterd, de auto's zien er mooi uit en rijden en zitten lekker. Als er een andere auto (bij) komt zal ik zeker weer renault overwegen.
Een 2e hands megane
(misschien gelijk een leuke vraag voor de megane rijders hier, voor mijn gevoel koop je met een megane wat meer binnenruimte en relatief iets minder kofferruimte, eens of oneens?)
of Talisman heeft dan de voorkeur. Uiteraard afhankelijk van mijn budget.

Al hoewel ik ook serieus VAG overweeg, octavia's vind ik ook fijne auto op het oog en praktisch. Audi vind ik gewoon leuk om als iets luxer te overwegen, al hoewel ik met mijn budget dan wsl op ouder of erg kaal ga uitkomen :+
Mijn vrouw is momenteel in een golf aan het lessen en vind dat helemaal geweldig dus dat zo ook nog zo maar kunnen gebeuren.....
Ik heb zelf nooit een VAG gehad dus ben wel nieuwsgierig hoe dit bevalt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

LightStar schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:28:
[...]

Jij wacht dus al een half jaar op jou megane ? mag ik vragen wat je precies besteld hebt ?
GT met alle opties. Ik heb wel iets gehoord over brand in een fabriek, maar het was nergens bekend of dat ook Méganes betrof. Verder heb ik nog steeds geen idee waar ie precies vandaan moet komen of waarom ze al meer dan 4 weken aangeven dat ie "onderweg is"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Martinspire schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:51:
[...]

GT met alle opties. Ik heb wel iets gehoord over brand in een fabriek, maar het was nergens bekend of dat ook Méganes betrof. Verder heb ik nog steeds geen idee waar ie precies vandaan moet komen of waarom ze al meer dan 4 weken aangeven dat ie "onderweg is"
Oke.., ik heb de dealer maar eens gemaild, mijne moet er namelijk voor 15 november zijn (ivm kenteken, liefst op 2 november dan loopt de Volvo uit contract).

Ik heb tot op heden nog geen datum gehoord dus ben benieuwd wat ze me gaan vertellen..., heb een Bose EDC besteld met bijna alle opties.

Datum besteld bij leasemaatschappij op 6 juni en door de dealer op 20 juni...

[ Voor 5% gewijzigd door LightStar op 25-07-2017 11:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Na heel veel overleg met de leasemaatschappij afgelopen vrijdag eindelijk de Kadjar op kunnen halen. Nou ja, mijn vrouw heeft hem gehaald, want ik liep mee met de 4daagse. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nkoM8IG.jpg

Hij bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Het interieur bevat weinig hard plastic (in het zicht) en ook de rijeigenschappen zijn beter dan verwacht, al helpt de automaat daar natuurlijk ook bij (vooral in de file, heerlijk om niet meer elke keer te hoeven schakelen)

De velgen was ik in het begin een beetje bang voor, want zwarte velgen bij een zwarte auto vind ik persoonlijk niet heel mooi staan. Helaas was dit de enige optie met dit uitrustingsniveau. In het echt valt het echter reuze mee en met de treeplanken erbij oogt hij een stuk stoerder (en wat origineler :+ )

Ook Apple CarPlay en Android Auto zitten erin en Android Auto lijkt zelfs wat sneller te werken dan in de Megane (of mijn telefoon had een keer een goed dagje). Al met al tevreden met deze keuze. Hij kan meteen beproefd gaan worden, want vannacht staat er een rit van 1500 km op de planning. In verband met het inrijden wordt dat waarschijnlijk niet harder dan 130 km/u, dus dat wordt wennen op de Autobahn. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jordiv30 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:27:
Na heel veel overleg met de leasemaatschappij afgelopen vrijdag eindelijk de Kadjar op kunnen halen. Nou ja, mijn vrouw heeft hem gehaald, want ik liep mee met de 4daagse. :P

[afbeelding]

Hij bevalt eigenlijk beter dan verwacht. Het interieur bevat weinig hard plastic (in het zicht) en ook de rijeigenschappen zijn beter dan verwacht, al helpt de automaat daar natuurlijk ook bij (vooral in de file, heerlijk om niet meer elke keer te hoeven schakelen)

De velgen was ik in het begin een beetje bang voor, want zwarte velgen bij een zwarte auto vind ik persoonlijk niet heel mooi staan. Helaas was dit de enige optie met dit uitrustingsniveau. In het echt valt het echter reuze mee en met de treeplanken erbij oogt hij een stuk stoerder (en wat origineler :+ )

Ook Apple CarPlay en Android Auto zitten erin en Android Auto lijkt zelfs wat sneller te werken dan in de Megane (of mijn telefoon had een keer een goed dagje). Al met al tevreden met deze keuze. Hij kan meteen beproefd gaan worden, want vannacht staat er een rit van 1500 km op de planning. In verband met het inrijden wordt dat waarschijnlijk niet harder dan 130 km/u, dus dat wordt wennen op de Autobahn. :P
Inrijden? Dat hoeft tegenwoordig niet meer volgens mij. Sterker nog : Bij mijn nieuwe Megane zei de verkoper dat ik gewoon in de sport-stand weg kon blazen als ik dat wilde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:29:
[...]

Inrijden? Dat hoeft tegenwoordig niet meer volgens mij. Sterker nog : Bij mijn nieuwe Megane zei de verkoper dat ik gewoon in de sport-stand weg kon blazen als ik dat wilde.
Check even of de handleiding er iets over zegt.
Volgens deze meneer is inrijden zeker wel nog nodig. Er zijn zelfs fabrieken van sommige merken waar ze dit al voor je doen zodat je het zelf niet meer hoeft te doen, maar het is dus wel nog steeds nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiv30
DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:29:
Daar heb ik ook al een discussie over gehad met een kennis van mij. Eigenlijk doe ik dit standaard bij elke nieuwe auto, simpelweg omdat ik het zo aangeleerd heb. In het boekje staat ook dat de motor de eerste 1500 km niet boven de 2500 tpm en 130 km/u mag komen. Zal ongetwijfeld iets met voorzichtigheid te maken hebben en de hedendaagse auto’s zullen er echt wel tegen kunnen, maar toch rijd ik nu iets anders als dat ik in mijn V70 deed aan het einde van zijn leaseperiode.

Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht overigens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jordiv30 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Daar heb ik ook al een discussie over gehad met een kennis van mij. Eigenlijk doe ik dit standaard bij elke nieuwe auto, simpelweg omdat ik het zo aangeleerd heb. In het boekje staat ook dat de motor de eerste 1500 km niet boven de 2500 tpm en 130 km/u mag komen. Zal ongetwijfeld iets met voorzichtigheid te maken hebben en de hedendaagse auto’s zullen er echt wel tegen kunnen, maar toch rijd ik nu iets anders als dat ik in mijn V70 deed aan het einde van zijn leaseperiode.

Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht overigens. ;)
Ach, 1x proberen wat ie kan in z'n sport stand kan echt wel voor ie op 1500km staat hoor. Het blijft een leasebak ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiv30
DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Ach, 1x proberen wat ie kan in z'n sport stand kan echt wel voor ie op 1500km staat hoor. Het blijft een leasebak ook!
Ik denk ook niet dat ik het vol ga houden om een paar uur met 130 km/u over een vrijwel lege Autobahn te rijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jordiv30 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:42:
[...]

Ik denk ook niet dat ik het vol ga houden om een paar uur met 130 km/u over een vrijwel lege Autobahn te rijden. :P
Daarom. Sport stand maakt hem net ff tikkie pittiger (welk blok heb je er in liggen)! Ze passen natuurlijk wat dingen in je aandrijflijn aan in sport stand, vind t altijd wel prettig! Automaat schakelt ook stukkie vlotter terug dan normaal (waardoor je meer trekkracht hebt als je hem intrapt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
DennusB schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:44:
[...]

Daarom. Sport stand maakt hem net ff tikkie pittiger (welk blok heb je er in liggen)! Ze passen natuurlijk wat dingen in je aandrijflijn aan in sport stand, vind t altijd wel prettig! Automaat schakelt ook stukkie vlotter terug dan normaal (waardoor je meer trekkracht hebt als je hem intrapt).
Ik heb de dCi 110 EDC erin liggen. Dit was de enige optie op dieselgebied met dit uitrustingsniveau. Voldoet waarschijnlijk prima, het gaat tenminste altijd sneller dan de V70 D2 (met 115 pk bij 1600 kg :X ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
jordiv30 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Ik heb de dCi 110 EDC erin liggen. Dit was de enige optie op dieselgebied met dit uitrustingsniveau. Voldoet waarschijnlijk prima, het gaat tenminste altijd sneller dan de V70 D2 (met 115 pk bij 1600 kg :X ).
Ah ik heb ook de dCi 110 EDC, maar dan in een Megane, erg fijn blokkie en vooral in de sport stand echt rap zat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57
jordiv30 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:27:
Hij kan meteen beproefd gaan worden, want vannacht staat er een rit van 1500 km op de planning. In verband met het inrijden wordt dat waarschijnlijk niet harder dan 130 km/u, dus dat wordt wennen op de Autobahn. :P
Inrijden doe je met wisselende snelheden, dus ff niet 1500 km op de cruise control rijden. Als de motor warm genoeg is mag je rustig de auto op z'n staart trappen.. Dit werd mij verteld bij het ophalen van de Megane. Dit is mijn 3e (lease) Megane en nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik heb kort geleden een Laguna 3 2.0T aangeschaft, echter is onduidelijk of en wanneer de distributie is vervangen. De auto staat op 140k terwijl bij 120k verangen moet worden. Gezond verstand zegt: geen risico nemen en die meuk gelijk laten vervangen, kost wel wat geld maar ben je gelijk zeker. Portemonnee zegt: kost bijna 1000 euro-o-o-o-o... misschien is de boel wel vervangen is er alleen geen bewijs van...

Mja, ik ga dus afspraak maken voor vervanging asap bij de Renault dealer maar vraag me eigenlijk af of er een scenario mogelijk is dat men de boel open trekt en zegt: mijnheer, boel ziet er prima uit, kan nog wel xx k km's mee dus we schroeven de zaak weer dicht. Of is dit arbeid+risico vs besparing niet waard?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
evilution schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 16:34:
Ik heb kort geleden een Laguna 3 2.0T aangeschaft, echter is onduidelijk of en wanneer de distributie is vervangen. De auto staat op 140k terwijl bij 120k verangen moet worden. Gezond verstand zegt: geen risico nemen en die meuk gelijk laten vervangen, kost wel wat geld maar ben je gelijk zeker. Portemonnee zegt: kost bijna 1000 euro-o-o-o-o... misschien is de boel wel vervangen is er alleen geen bewijs van...

Mja, ik ga dus afspraak maken voor vervanging asap bij de Renault dealer maar vraag me eigenlijk af of er een scenario mogelijk is dat men de boel open trekt en zegt: mijnheer, boel ziet er prima uit, kan nog wel xx k km's mee dus we schroeven de zaak weer dicht. Of is dit arbeid+risico vs besparing niet waard?
Je kunt het vaak wel controleren. Even de boekjes erbij pakken en kijken wanneer die beurt is afgestempeld. Of anders even de motorkap openen en kijken of de sticker er hangt en welke datum er op staat. Distributieriem+waterpomp moet iedere 5 jaar of 120.000km, afhankelijk van welke het eerst wordt bereikt. Als het qua datum én kilometers nog goed is dan zou ik de boel niet laten vervangen, anders wel.

[edit] Ik zie dat je zegt geen bewijs te hebben, in dat geval zeker laten vervangen. Een geknapte distributie of een die van tijd af gaat is vele malen duurder! [./edit]

Voor je info, ik heb dezelfde motor in een Vel Satis. Een wissel, inclusief waterpomp en multiriem (en alle rollers etc daarvan) rekent de dealer €750,- voor (dat was de mondelinge offerte van de lokale Renault-dealer).
Dat kan bij een goede onafhankelijke garage goedkoper. Mijn vaste garagist heeft me €250,- gerekend voor het arbeidsloon, al de onderdelen heb ik zelf online besteld in overleg met hem want dat was goedkoper. Distributieset (Contitech; riem, rollers, afdichtkappen, waterpomp etc) kostte me toen €130,-, multiriemset €65,- (Gates). In totaal waren de kosten dus €445,-.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 26-07-2017 16:44 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mm, mijn vaste garagist is eigenlijk de Renault dealer en die gaf me een quote van zo'n 1000 euro, maar krijg wel daar 15% korting op vanwege een of ander Renault card die ik heb.

Misschien eens rondshoppen voor een lokale onafhankelijke. Ben echter altijd bang dat die gasten mijn auto verkloten vanwege niet op de hoogte van merkspecifieke issues o.i.d....

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
evilution schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:23:
Mm, mijn vaste garagist is eigenlijk de Renault dealer en die gaf me een quote van zo'n 1000 euro, maar krijg wel daar 15% korting op vanwege een of ander Renault card die ik heb.

Misschien eens rondshoppen voor een lokale onafhankelijke. Ben echter altijd bang dat die gasten mijn auto verkloten vanwege niet op de hoogte van merkspecifieke issues o.i.d....
Dan is hij duur, zelfs voor een Renault dealer. Ik zou niet bang zijn voor problemen. De 2.0T motor wordt al heel lang gebruikt in heel veel modellen. Het vervangen van de distributie is ook niet heel spannend of lastig.
In ieder geval heb je blokkeergereedschap nodig (heeft iedere fatsoenlijke garage want is niet uniek) en je moet ervoor zorgen dat het weer juist 'op tijd' wordt gezet (ook niet uniek). Het moet alleen wel goed worden gedaan. Mijn vaste garage heeft daar een monteur voor in dienst die eigenlijk alle distributies vervangt en dat bijna blind kan doen. Die jongen laat ik het liever doen dan de dealer.

Kortom, ik zou zeggen dat je eens wat offertes moet aanvragen van verschillende garages want het kan vast goedkoper dan die €850,-.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
evilution schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:23:

Hoe gedetailleerd was die quote? Wellicht dat een echte offerte gunstiger uitvalt, 1000 euro is snel gezegd en zoals eerder aangegeven aan de hoge kant. Wel is dat het bedrag waar ik gemiddeld genomen wel rekening mee hou bij Renault. Vooral omdat er relatief weinig plek is onder de motorkap bij de Clio/Megane. De Laguna zal wel wat meer plek hebben dus kan wellicht wat eenvoudiger zijn.

Even rondvragen kan nooit geen kwaad. Toen ik bij mijn Clio 3 RS de koppeling heb laten vervangen scheelde dit uiteindelijk zo'n 400 euro tussen de duurste & goedkoopste offerte. Vervolgens kun je je afvragen of het prijsverschil je gemoedsrust het het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=16&t=34614

Voor de mensen die hem nog niet op facebook of waar dan ook voorbij hadden zien komen. We gaan met de RTC een revival van de jaarlijkse behendigheidswedstrijd maken. Uiteraard heel leuk maar we hebben nog niet de grote opkomst die we echt hadden verwacht. Ligt wellicht ook een beetje aan de tijd. Maar goed we gaan het zien zondag!

Hoe dan ook! We hebben besloten dat je nu ook op de dag zelf kunt aanrijden, 50 euro contant betalen en mee kunt doen met dit geweldige evenement.

We hebben een heerlijk stukje asfalt van VVC Almere compleet tot onze beschikking. Helm word aangeraden, 11:00 driversbriefing en we moeten stoppen met racen om 16:30.
50 euro geeft je een onbeperkt aantal starts. Zie ik nog enkele van jullie hier? Of ben ik iets teveel aan t spammen? O-)

Tot zondag! 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pat911 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 09:42:
Mijn vriendin heeft net gisteren gehoord dat ze haar lease Grand Scenic eerder gaat krijgen. Levertijd zou 4 maanden zijn, maar werd bij het bestellen al direct op 6 maanden gezet (vanwege brand bij een toeleverancier van deurpanelen). Later kwamen daar nog eens 2 maanden bij (productieproblemen, geen verdere uitleg). En gisteren dus het nieuws dat de levering met 6/7 weken vervroegd is, dus half augustus rijdt zij rond in haar nieuwe bak.
Totale wachttijd is dan dus wel ruim een half jaar...
Ik heb ook een lease Grand Scénic. Was besteld op 8 februari en ben hem eergisteren kunnen gaan ophalen, in totaal dus ook 24 weken. Met de levertijden werd hier ook nogal gegoocheld. Eerst was het 9 juni, dan half juli, dan eind juli en uiteindelijk was't dan 25 juli.

Maar intussen heb ik hem dus en ben ik al die troubles alweer vergeten na ermee gereden te hebben. Wat een heerlijke auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:54
Nico_GTR schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:24:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?f=16&t=34614

Voor de mensen die hem nog niet op facebook of waar dan ook voorbij hadden zien komen. We gaan met de RTC een revival van de jaarlijkse behendigheidswedstrijd maken. Uiteraard heel leuk maar we hebben nog niet de grote opkomst die we echt hadden verwacht. Ligt wellicht ook een beetje aan de tijd. Maar goed we gaan het zien zondag!

Hoe dan ook! We hebben besloten dat je nu ook op de dag zelf kunt aanrijden, 50 euro contant betalen en mee kunt doen met dit geweldige evenement.

We hebben een heerlijk stukje asfalt van VVC Almere compleet tot onze beschikking. Helm word aangeraden, 11:00 driversbriefing en we moeten stoppen met racen om 16:30.
50 euro geeft je een onbeperkt aantal starts. Zie ik nog enkele van jullie hier? Of ben ik iets teveel aan t spammen? O-)

Tot zondag! 8)
Ik ben dit weekend op een iets bekender 'circuit' in de weer dus helaas niet aanwezig. Afhankelijk van het weer vrijdag ook een rondje met auto en dan zal er vast wel een foto volgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Nico_GTR schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 23:24:

Tot zondag! 8)
Haha, nee, met een Vel Satis ga ik niet racen, maar veel plezier die dag d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:30:
[...]
Maar intussen heb ik hem dus en ben ik al die troubles alweer vergeten na ermee gereden te hebben. Wat een heerlijke auto.
Dat klinkt positief. Ik ben ook heel benieuwd, want de proefrit was te kort (en we wilden er allemaal een stukje inrijden, dus...).
Het is natuurlijk de auto van mijn vriendin, dus zij zal er bijna altijd zelf in rijden. Maar ik wil toch ook wel eens de massagestoel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
In de Megane vond ik de massage maar een beetje een gimmick. Gewoon de elektrische lendensteun die, afhankelijk van de instelling, hard/snel of zacht/langzaam in en uit beweegt.
Deze functie, stuurwielverwarming en mistlampen zijn de enige dingen die niet mogelijk waren op de GT-line, dus moest ik de keus maken of ik sportstoelen in alcantara, blauwe accenten en blauwe lak wilde, of die 3 extraatjes en gewone stoelen in leer met geen (aluminium )accenten.
Gezien hoezeer ik die massage een gimmick vond en toch wel erg gecharmeerd ban van alle blauwe kleurtjes, toch maar voor het eerste gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat911 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Dat klinkt positief. Ik ben ook heel benieuwd, want de proefrit was te kort (en we wilden er allemaal een stukje inrijden, dus...).
Het is natuurlijk de auto van mijn vriendin, dus zij zal er bijna altijd zelf in rijden. Maar ik wil toch ook wel eens de massagestoel proberen.
Pat911 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:04:
[...]

Is altijd zo met een proefrit, echt grondig testen je eigenlijk niet doen. Ik heb er nu de eerste 250km opzitten en ik ben zeer tevreden. Moet nu wel zeggen dat ik voordien van een Citroën C3 en een Renault Kangoo kom, dus voor mij is het verschil alvast wel groot.
De massage functie vind ik wel aangenaam. Je voelt het toch redelijk goed vind'k. Nu niet dat'k dit elke dag ga opzetten, maar als er eens een lange rit voor de boeg staat lijkt me dit wel tof.
De dode hoek waarschuwing vind'k persoonlijk ook zeer handig. De R-link reageert bij mij ook snel genoeg (las hier en daar dat men deze te traag vond, maar daar heb'k persoonlijk geen last van). Zelfde met geluid van de boxen, voor mij ook allemaal meer dan voldoende. Tot nu toe nog niet echt minpunten gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Verwijderd: Heb je de ACC en zo ja, hoe bevalt de werking daarvan tot op heden?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
@Verwijderd ik voelde tijdens de proefrit ook de stuurcorrectie als je zonder richting aan te geven over een lijn wil rijden. Vond ik wel fijn. Dodehoek-indicatie is ook een mooie optie.

Overstappen van een C3 of Kangoo is inderdaad wel flink. M'n vriendin rijdt nu tijdelijk in een 5008, ze wilde ook perse een hoge auto en een automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:55:
@Verwijderd: Heb je de ACC en zo ja, hoe bevalt de werking daarvan tot op heden?
Ik heb de gewone cruise control, maar niet de adaptive cruise control. Nog niet uitgetest momenteel.
Ben nog maar rustig wat aan't inrijden (en vooral aan't wennen aan de lengte van de auto :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat911 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:06:
@Verwijderd ik voelde tijdens de proefrit ook de stuurcorrectie als je zonder richting aan te geven over een lijn wil rijden. Vond ik wel fijn. Dodehoek-indicatie is ook een mooie optie.

Overstappen van een C3 of Kangoo is inderdaad wel flink. M'n vriendin rijdt nu tijdelijk in een 5008, ze wilde ook perse een hoge auto en een automaat.
Klopt, het stuur trilt ook als je over de lijn gaat (je kan ook instellen hoe hard je stuur moet trillen).
Dit is mijn eerste bedrijfswagen, vandaar de grote overstap. Moet eerlijk zeggen dat ik privé niet zoveel geld aan een wagen zou geven.
Vooral ook fijn dat ik veel hoger zit. Ben maar 1m55 (vrouw), dus voor mij wel aangenaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:31:
[...]

Klopt, het stuur trilt ook als je over de lijn gaat (je kan ook instellen hoe hard je stuur moet trillen).
Dit is mijn eerste bedrijfswagen, vandaar de grote overstap. Moet eerlijk zeggen dat ik privé niet zoveel geld aan een wagen zou geven.
Vooral ook fijn dat ik veel hoger zit. Ben maar 1m55 (vrouw), dus voor mij wel aangenaam.
Mijn vriendin is 163, dus die vindt de hoge zit ook daarom fijn. Maar voornamelijk vanwege de hogere instap ivm rugklachten (en vandaar ook de automaat).
Ik heb privé een V70 waar ze ook veel in heeft gereden, dus de lengte is ze al gewend (inderdaad een hap geld, achteraf gezien had ik beter wat langer naar een 2ehands kunnen zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:29:
[...]

Ik heb de gewone cruise control, maar niet de adaptive cruise control. Nog niet uitgetest momenteel.
Ben nog maar rustig wat aan't inrijden (en vooral aan't wennen aan de lengte van de auto :) )
Oh ja, daar ken ik de werking wel van. Van de huidige ACC dan weer niet zo goed. Een enkele demonstratierit daar gelaten, maar dat geeft niet bepaald een goed beeld :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:46
Aan de Captur eigenaren hier, hoe ervaren jullie het achteruit rijden en schuin achteruit kijken naar bijvoorbeeld fietsers? Hebben jullie wel/geen sensoren/camera?
Pagina: 1 ... 34 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.