[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=32IU9IY_gdk]
[ Voor 10% gewijzigd door anessie op 24-06-2017 02:28 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 10% gewijzigd door anessie op 24-06-2017 02:28 ]
Sjiek voertuig wat je hebt besteld. Die Zoe, wat is de actieradius van dat dingetje. Wij zijn aan het kijken voor een vervangende auto voor mijn Suzuki Swift. Hebben een Megane 2012 GT estate en dat bevalt enorm goed. Dus nu aan het twijfelen tussen een Clio of mogelijk Zoe...melcon schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:18:
Gister mocht de clio voor z'n 150k beurt (incl. distributie), de plannings man vroeg wat voor vervangend vervoer ik zou willen.
Dat is natuurlijk een hele open vraag en heb heel brutaal om een Zoe gevraagd ;D
Dat kon geregeld worden dus helemaal top, het was ook nog de nieuwe Z.E. 40
[afbeelding]
Die mocht dus mee naar het werk, mooi vooraan parkeren aan de laadpaal(scheelt 1 km lopen t.o.v. de parkeerplaats).
[afbeelding]
[afbeelding]
De Zoe rijdt opvallend lekker en is echt belachelijk snel tot +/- 60 (0-50 zou geschieden in 2.6 seconden volgens Renault en dat geloof ik wel). Daarna gaat het ook nog wel snel maar niet meer idioot snel. In de stad rij je eigenlijk alles gewoon los, als je hem vloert is er echt nul vertraging, dus zelfs snelle auto's hebben even nodig om weer bij te komen. Uiteraard is de Zoe daarvoor niet bedoeld, desalniettemin wel leuk. Kwa rijbeleving is het gewoon nul uiteraard, pure stilte en that's it. Wegligging is wel goed, gaat prima de bocht om, stuurgevoel ook in orde, filtert niet te veel en niet te licht.
Als je op je bestemming aankomt en de start/stop knop indrukt om de motor "uit" te zetten, krijg je een netjes rit rapportje op het R-Link scherm:[afbeelding]
Mijn score is blijkbaar niet zo indrukwekkend, dat zal vast met de snelheid te maken hebben. Ik rij op de snelweg standaard 140 en dat is ook de top van de Zoe (hoger kan wel maar doen ze niet i.v.m. dat de thermische belasting dan mogelijk te hoog wordt). Anticiperen doe ik dan blijkbaar wel goed (hoeveel je remt vs hoeveel je gas los laat, laatste regenereert veel meer).
Kwa uiterlijk is het gewoon een leuke verschijning en eigenlijk gewoon een mooie auto, veel mensen hebben niet eens door het een elektrische auto is en denken dat het een soort clio is. Een i3 of een leaf zijn in vergelijking met deze gewoon echt lelijk (mening!).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De afwerking van het interieur is echt goed, het sluit allemaal keurig aan en mooie materialen en mooi vorm gegeven. In het kader van gewaagde uitspraken, het is mooier afgewerkt en vormgegeven als bij Tesla. Kwa binnenruimte is het veel ruimer dan dat je op basis v/d buitenkant zou verwachten, zo wel voor als achterin kunnen lange mensen uitstekend zitten. De zit is wel scenic hoogte zeg maar i.v.m. de batterij. Kofferbak is ook van het type ruim, aanzienlijk ruimer als een gewone clio.
[afbeelding]
[afbeelding]
Samen gevat, ik zie wel dat dit best wel eens de toekomst kan worden. Ik was erg benieuwd hoe één en ander zou rijden en zeker voor mijn woon-werk verkeer zou het stiekem echt perfect zijn. Toch is het (nog?) niet mijn toekomst, je zit de hele tijd naar het scherm te kijken hoeveel km je nog kan rijden (dat zal vast wennen). De beleving mist ook gewoon en ik rij ook regelmatig langere afstanden en dan voldoet het gewoon niet, zeker niet als je van doorrijden houdt. Als je rustig rijdt gaat de resterende actie radius rap omhoog maar ik wil gewoon door rijden![]()
Daarnaast afgelopen maand bericht gekregen dat ik wat nieuws mocht gaan bestellen voor de Clio (contract loopt eind oktober af), dus toen werd het eens kijken wat de opties zijn
Ons mobiliteit budget is flink omhoog gegaan, dus zelfs een Talisman ligt binnen bereik ::) aan de andere kant is de bijtelling ook flink omhoog gegaan (de huidige is nog een 14%).
Na het bekijken van alle opties besloten dat het weer een clio moest worden, financieel moet het ook leuk blijven (restant budget komt bij het salaris op dus overhouden is gunstig).
Wel besloten om voor een Estate te gaan, extra kofferbak ruimte is wel handig als je met z'n vieren bent.
Goed, toen maar eens kijken, welke opties zijn er op motorisch gebied, 90 pk in een clio is best redelijk maar er blijkt met de phase II ook een 110 pk variant te zijn met zes bak.
Verschil in lease bedrag is minimaal dus lijkt me duidelijk, 20 pk extra
Alles bij elkaar is het dit pakketje geworden, ingediend via de portal, dus nu wachten tot de bestelling geplaatst wordt.
Renault Clio estate (5-deurs) 1.5dci energy intens 81kW [afbeelding]
Bekleding: GT-Line
Kleur: Bleu Iron RQH
Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: Achteraf montage afneembare trekhaak 13 polige aansluiting (+ aansluit set GT Line)
Optie: GT-LINE PAKKET 16 inch - Full LED koplampen, parkeersensoren achter optisch + sonisch, handsfree, climate control, regen/licht sensor, elektrisch bediende ramen voor+achter, elektrisch inklapbare + verwarmbare buitenspiegels, soft touch dashboard, kuipstoelen bestuurder+passagier beiden in hoogte verstelbaar, vollediger leder sport stuurwiel, spiegelkappen afwijkende kleur
Optie: Kaart van geheel Europa
Optie: R-LINK PAKKET - R-Link system, android auto, DAB+, 3D sound (Wow...;D ;D)
Optie: SIEGE PAKKET GT-Line - automatisch dimmende binnenspiegel, stoelverwarming)
- Middenarmsteun vóór met opbergvak
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Volgens de testcyclus zit de Zoë met de nieuwste aandrijflijn op 400km. Reëel blijft daar +/- 300km van over (gemiddeld).Gri77ie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:26:
[...]
Sjiek voertuig wat je hebt besteld. Die Zoe, wat is de actieradius van dat dingetje. Wij zijn aan het kijken voor een vervangende auto voor mijn Suzuki Swift. Hebben een Megane 2012 GT estate en dat bevalt enorm goed. Dus nu aan het twijfelen tussen een Clio of mogelijk Zoe...
Nee, merp!
Zoe gaat hoofdzakelijk gebruikt worden voor woon-werk verkeer, 50 km enkele reis, en dan ook nog provinciale weg. Dus dit is wel heel erg interessant. Zeker als ik daarbij optel dat ik nog extra zonnepanelen wil gaan plaatsen... Dat zouden de km's wel erg goedkoop maken.... Bedankt voor je antwoordt. Ik ga er verder over nadenken.melcon schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:08:
300 km is zeker haalbaar, dat is geen enkel probleem (halfvol kon die met mijn rijgedrag 189 km rijden). Als je rustig aan doet dan ga je 400 ook wel halen maar dan ben je wel veroordeeld tot 95/100 op de rechterbaan (of je dat wil is een 2e ;-)). Als je gemiddeld niet meer dan 200 per rijdt dan zou ik hem boven een clio verkiezen, zeker als je al een megane hebt waar je echt lange afstanden mee kan doen. Ruimte binnen is veel beter en afwerking is ook aanzienlijk beter. (niet dat een clio slecht is afgewerkt!)
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Komt ook doordat je vrijwel geen onderhoud hebt aan de Zoë. Banden, remmen (minder dan normaal ook) en interieurfilter. Dat was het eigenlijk wel.melcon schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:52:
Ja dan is het echt perfect, zeker met zonnepanelen! Alleen ze zijn gewoon prijzig, zo wel nieuw als 2e hands.
Nee, merp!
Is er al, het hangt er alleen vanaf wanneer jij die krijgtgertjuh1987 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:28:
Iemand enig idee wanneer kaartupdate R-Link 2 zal komen???
[ Voor 12% gewijzigd door JvdW op 28-06-2017 22:17 ]
Als je software-versie 3.3 hebt is die er al.gertjuh1987 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:28:
Iemand enig idee wanneer kaartupdate R-Link 2 zal komen???
Virussen? Scan ze hier!
Als ervaringsdeskundige, hoe is de ruimte op de achterbank van de clio estate? Wij twijfelen om er ook 1 te nemen, maar onze vorige, oude clio (hatchback) was niet bepaald ruim als er een maxicosi op de achterbank geïnstalleerd werd (lees: dan moet de passagiersstoel bijna helemaal naar voren staan). Is dat bij de estate beter, of moeten we het richting de klasse van de megane zoeken?melcon schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:18:
Gister mocht de clio voor z'n 150k beurt (incl. distributie), de plannings man vroeg wat voor vervangend vervoer ik zou willen.
Dat is natuurlijk een hele open vraag en heb heel brutaal om een Zoe gevraagd ;D
Dat kon geregeld worden dus helemaal top, het was ook nog de nieuwe Z.E. 40
[afbeelding]
Die mocht dus mee naar het werk, mooi vooraan parkeren aan de laadpaal(scheelt 1 km lopen t.o.v. de parkeerplaats).
[afbeelding]
[afbeelding]
De Zoe rijdt opvallend lekker en is echt belachelijk snel tot +/- 60 (0-50 zou geschieden in 2.6 seconden volgens Renault en dat geloof ik wel). Daarna gaat het ook nog wel snel maar niet meer idioot snel. In de stad rij je eigenlijk alles gewoon los, als je hem vloert is er echt nul vertraging, dus zelfs snelle auto's hebben even nodig om weer bij te komen. Uiteraard is de Zoe daarvoor niet bedoeld, desalniettemin wel leuk. Kwa rijbeleving is het gewoon nul uiteraard, pure stilte en that's it. Wegligging is wel goed, gaat prima de bocht om, stuurgevoel ook in orde, filtert niet te veel en niet te licht.
Als je op je bestemming aankomt en de start/stop knop indrukt om de motor "uit" te zetten, krijg je een netjes rit rapportje op het R-Link scherm:[afbeelding]
Mijn score is blijkbaar niet zo indrukwekkend, dat zal vast met de snelheid te maken hebben. Ik rij op de snelweg standaard 140 en dat is ook de top van de Zoe (hoger kan wel maar doen ze niet i.v.m. dat de thermische belasting dan mogelijk te hoog wordt). Anticiperen doe ik dan blijkbaar wel goed (hoeveel je remt vs hoeveel je gas los laat, laatste regenereert veel meer).
Kwa uiterlijk is het gewoon een leuke verschijning en eigenlijk gewoon een mooie auto, veel mensen hebben niet eens door het een elektrische auto is en denken dat het een soort clio is. Een i3 of een leaf zijn in vergelijking met deze gewoon echt lelijk (mening!).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De afwerking van het interieur is echt goed, het sluit allemaal keurig aan en mooie materialen en mooi vorm gegeven. In het kader van gewaagde uitspraken, het is mooier afgewerkt en vormgegeven als bij Tesla. Kwa binnenruimte is het veel ruimer dan dat je op basis v/d buitenkant zou verwachten, zo wel voor als achterin kunnen lange mensen uitstekend zitten. De zit is wel scenic hoogte zeg maar i.v.m. de batterij. Kofferbak is ook van het type ruim, aanzienlijk ruimer als een gewone clio.
[afbeelding]
[afbeelding]
Samen gevat, ik zie wel dat dit best wel eens de toekomst kan worden. Ik was erg benieuwd hoe één en ander zou rijden en zeker voor mijn woon-werk verkeer zou het stiekem echt perfect zijn. Toch is het (nog?) niet mijn toekomst, je zit de hele tijd naar het scherm te kijken hoeveel km je nog kan rijden (dat zal vast wennen). De beleving mist ook gewoon en ik rij ook regelmatig langere afstanden en dan voldoet het gewoon niet, zeker niet als je van doorrijden houdt. Als je rustig rijdt gaat de resterende actie radius rap omhoog maar ik wil gewoon door rijden![]()
Daarnaast afgelopen maand bericht gekregen dat ik wat nieuws mocht gaan bestellen voor de Clio (contract loopt eind oktober af), dus toen werd het eens kijken wat de opties zijn
Ons mobiliteit budget is flink omhoog gegaan, dus zelfs een Talisman ligt binnen bereik ::) aan de andere kant is de bijtelling ook flink omhoog gegaan (de huidige is nog een 14%).
Na het bekijken van alle opties besloten dat het weer een clio moest worden, financieel moet het ook leuk blijven (restant budget komt bij het salaris op dus overhouden is gunstig).
Wel besloten om voor een Estate te gaan, extra kofferbak ruimte is wel handig als je met z'n vieren bent.
Goed, toen maar eens kijken, welke opties zijn er op motorisch gebied, 90 pk in een clio is best redelijk maar er blijkt met de phase II ook een 110 pk variant te zijn met zes bak.
Verschil in lease bedrag is minimaal dus lijkt me duidelijk, 20 pk extra
Alles bij elkaar is het dit pakketje geworden, ingediend via de portal, dus nu wachten tot de bestelling geplaatst wordt.
Renault Clio estate (5-deurs) 1.5dci energy intens 81kW [afbeelding]
Bekleding: GT-Line
Kleur: Bleu Iron RQH
Met de volgende opties en/of accessoires
Optie: Achteraf montage afneembare trekhaak 13 polige aansluiting (+ aansluit set GT Line)
Optie: GT-LINE PAKKET 16 inch - Full LED koplampen, parkeersensoren achter optisch + sonisch, handsfree, climate control, regen/licht sensor, elektrisch bediende ramen voor+achter, elektrisch inklapbare + verwarmbare buitenspiegels, soft touch dashboard, kuipstoelen bestuurder+passagier beiden in hoogte verstelbaar, vollediger leder sport stuurwiel, spiegelkappen afwijkende kleur
Optie: Kaart van geheel Europa
Optie: R-LINK PAKKET - R-Link system, android auto, DAB+, 3D sound (Wow...;D ;D)
Optie: SIEGE PAKKET GT-Line - automatisch dimmende binnenspiegel, stoelverwarming)
- Middenarmsteun vóór met opbergvak
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Bizar he, ik heb m'n Megane 4 maanden en kan nu al geen kaartupdates meer zelf installeren omdat de dealer eerst 1 of andere versie moet downgraden. Wat een gezeik zeg...wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 07:06:
[...]
Als je software-versie 3.3 hebt is die er al.
Heb je (zoals ik) nog versie 2.2 ben je genaaid, en verwacht ik dat we hem rond 2020 wel kunnen installeren (eerst de update, dan de kaart)
Ik blijf lekker off-road rijden volgens mijn auto, terwijl die weg er toch echt alweer 1.5 jaar ligt...
Begint echt lachwekkend te worden, dat drama rond die kaarten. Renault heeft echt grote minachting voor hun klanten, die redeneren waarschijnlijk in de trant van 'de klant heeft toch al betaald, geld is binnen, dus zout op met je service...'...
/frusti-modus off
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
54 maanden? Wow, ik ben van huis uit gewend dat er 180.000 word gereden, dan het contract word verlengd met een maand of 3 a 4 tot de nieuwe auto er is. Dus meestal gaan ze er hier na 42 maanden uit met 200.000 km op de teller.melcon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 06:55:
@Nico_GTR wij mogen 54 maanden rijden dus dat zit er niet inmaar zeker lekker uitgerust zo, ben heel benieuwd hoe de 110 pk rijdt.
Nog geen ervarings deskundige, onze huidige is een hatchbackMalfunctions schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:21:
[...]
Als ervaringsdeskundige, hoe is de ruimte op de achterbank van de clio estate? Wij twijfelen om er ook 1 te nemen, maar onze vorige, oude clio (hatchback) was niet bepaald ruim als er een maxicosi op de achterbank geïnstalleerd werd (lees: dan moet de passagiersstoel bijna helemaal naar voren staan). Is dat bij de estate beter, of moeten we het richting de klasse van de megane zoeken?
[ Voor 7% gewijzigd door melcon op 29-06-2017 10:48 ]
Mag ik in dat geval weten hoe lang je ongeveer bent? Want ik (1m90) moet om normaal te kunnen rijden in de clio de stoel vrijwel helemaal naar achter zetten, en dan past zelfs een 9-jarige niet meer fatsoenlijk op de achterbankmelcon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:46:
[...]
Nog geen ervarings deskundige, onze huidige is een hatchbackdie van ons zijn 9 en 11 dus geen maxi cosis, kunnen er nu prima zitten. Grootste issue zal de hoofdruimte in de toekomst zijn op de achterbank (beenruimte zit wel goed bij ons). En dat maakt tussen de megane en clio weinig uit, clio estate heeft zelfs iets meer ruimte vanaf zitting tot dak. De keuze was puur gemotiveerd op kofferbak ruimte, dat is bij de hatch eigenlijk net te weinig (met voetbal tassen). 450 liter bij de clio estate, 580 bij de megane estate, dat verschil vonden we te weinig t.o.v. wat we extra in de maand kwijt zouden zijn voor een megane. Stiekem dus best veel rationale keuzes ondanks de uitvoering
![]()
Wat trouwens wel een groot voordeel is bij de wat luxer uitgevoerde clio's phase 2 is dat de passagiers stoel in hoogte verstelbaar is. Daarmee kan die wat verder naar voren zonder dat je gelijk met je hoofd tegen het dak zit.
@Nico_GTR 180k is bij ons ook max maar dat rij ik niet in 3 jaar, de huidige zit bijna op 150k, en wordt dus in oktober 4,5 jaar.kans zit er idd wel in dat ie verlengd gaat worden maar dat hangt van de levertijd af.
Dat probleem had ik ook in de rijles auto inderdaad (was ook een Clio IV), als de stoel voor mij comfortabel stond (1m93) was de ruimte achterin net genoeg voor mensen met geamputeerde benenMalfunctions schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:30:
[...]
Mag ik in dat geval weten hoe lang je ongeveer bent? Want ik (1m90) moet om normaal te kunnen rijden in de clio de stoel vrijwel helemaal naar achter zetten, en dan past zelfs een 9-jarige niet meer fatsoenlijk op de achterbank
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dat magMalfunctions schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:30:
[...]
Mag ik in dat geval weten hoe lang je ongeveer bent? Want ik (1m90) moet om normaal te kunnen rijden in de clio de stoel vrijwel helemaal naar achter zetten, en dan past zelfs een 9-jarige niet meer fatsoenlijk op de achterbank
[ Voor 27% gewijzigd door melcon op 29-06-2017 12:36 ]
Het verschil is echt groot, je hebt een stukken minder het idee dat je met een diesel onderweg bent qua geluid.melcon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:16:
Ja dat heb ik ook vernomen dat de geluidsisolatie vele malen beter is en het windgeruis vrijwel afwezig. Moet echt top zijn.
Heb het even opgezocht, die stoel verstelbaar is vanaf de intens, hij kan inderdaad niet super laag maar wel lager als de phase 1 hoogte (heb het vergeleken met mijn eigen t.o.v. 1 in de showroom).
Afhankelijk van het type maxicosi moet je richting een behoorlijke auto gaan (lees Octavia+) wil je niet tegen het dashboard aan zitten. Ik heb het in een Clio IV hatchback al eens gepost. De estate is volgens mij net zo lang/ruim voorin: J0YR1D3R in "Het grote Renault topic - Deel 6"Malfunctions schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:21:
[...]
Als ervaringsdeskundige, hoe is de ruimte op de achterbank van de clio estate? Wij twijfelen om er ook 1 te nemen, maar onze vorige, oude clio (hatchback) was niet bepaald ruim als er een maxicosi op de achterbank geïnstalleerd werd (lees: dan moet de passagiersstoel bijna helemaal naar voren staan). Is dat bij de estate beter, of moeten we het richting de klasse van de megane zoeken?
Bedankt voor de link. Ik had al het vermoeden dat de estate niet heel veel zou oplossen aan ons huidige ruimteprobleem. Behalve dan qua kofferbakruimte. Nu nog moeders de vrouw hiervan zien te overtuigen..J0YR1D3R schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:17:
[...]
Afhankelijk van het type maxicosi moet je richting een behoorlijke auto gaan (lees Octavia+) wil je niet tegen het dashboard aan zitten. Ik heb het in een Clio IV hatchback al eens gepost. De estate is volgens mij net zo lang/ruim voorin: J0YR1D3R in "Het grote Renault topic - Deel 6"
Idd bizar. Mijn kaart is 6x zo oud als de auto zelf (2 jaar, tegen 4 maanden). Te idioot voor woorden.DennusB schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:23:
[...]
Bizar he, ik heb m'n Megane 4 maanden en kan nu al geen kaartupdates meer zelf installeren omdat de dealer eerst 1 of andere versie moet downgraden. Wat een gezeik zeg...
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 29-06-2017 17:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik ben in alles met je eens, auto bevalt wel, maar de service is belabberd. Als je elke dag op de weg zit is een goed werkende navi belangrijk, ik rij nu regelmatig door de weilanden (A6, A1, A9, A4). En dan nog de omleidingsbug.... Ik vertrouw nu gewoon op Google Maps.wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:07:
[...]
Idd bizar. Mijn kaart is 6x zo oud als de auto zelf (2 jaar, tegen 4 maanden). Te idioot voor woorden.
Kijk, ik hoef niet per se de allerlaatste kaart van vorige maand ofzo, met een kaart van 6 maanden terug kan ik ook leven. Maar dat is wel het maximum, een kaart van 2 jaar terug kan echt niet meer, dat is compleet useless.
Dit is voor mij vooralsnog ook reden om, als ik straks een nieuwe auto moet uit zoeken, niet meer serieus naar Renault te kijken als optie.
Een bedrijf wat zo'n grote minachting voor haar klanten heeft, en keer op keer glashard de klanten voorliegt (ze hebben al 10x die update beloofd en uitgesteld, met allerlei flauwekul-smoesjes) ga ik niet meer overwegen.
De auto an sich bevalt me prima, maar dit is mijn eerste Renault, en vrijwel zeker dus ook mijn laatste. Bkijkbaar wil Renault mij ook niet als klant, door mij zo in de kou te laten staan.
Tenzij men opeens de klant de service gaat verlenen waar men recht op heeft, maar volgens mij heeft Renault daar geen belangstelling voor. Het geld is immers al binnen, dus de klant kan in de poep zakken lijkt het devies daar.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Je klaagt alsof je totaal geen alternatief hebt via mobiel oid. Ik snap dat het irritant is, maar je klaagt hier over alleen die kaarten en dat vind ik nogal flauw.wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:07:
[...]
Idd bizar. Mijn kaart is 6x zo oud als de auto zelf (2 jaar, tegen 4 maanden). Te idioot voor woorden.
Kijk, ik hoef niet per se de allerlaatste kaart van vorige maand ofzo, met een kaart van 6 maanden terug kan ik ook leven. Maar dat is wel het maximum, een kaart van 2 jaar terug kan echt niet meer, dat is compleet useless.
Dit is voor mij vooralsnog ook reden om, als ik straks een nieuwe auto moet uit zoeken, niet meer serieus naar Renault te kijken als optie.
Een bedrijf wat zo'n grote minachting voor haar klanten heeft, en keer op keer glashard de klanten voorliegt (ze hebben al 10x die update beloofd en uitgesteld, met allerlei flauwekul-smoesjes) ga ik niet meer overwegen.
De auto an sich bevalt me prima, maar dit is mijn eerste Renault, en vrijwel zeker dus ook mijn laatste. Bkijkbaar wil Renault mij ook niet als klant, door mij zo in de kou te laten staan.
Tenzij men opeens de klant de service gaat verlenen waar men recht op heeft, maar volgens mij heeft Renault daar geen belangstelling voor. Het geld is immers al binnen, dus de klant kan in de poep zakken lijkt het devies daar.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 29-06-2017 20:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Joh, ik heb de dealer al zeker een keer of 10 hiernaar gevraagd. Zij zeggen niks van een update te weten voor mijn model. Volgens hun is 2.2 de nieuwste. Terwijl er duidelijk foto's zijn die bewijzen dat nieuwe auto's met 3.3 worden uitgeleverd.melcon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:49:
Misschien eens gaan uit kijken naar een andere dealer dan? Anyway dat is makkelijk gezegd maar on a more serious note, het klinkt in elk geval alsof je dealer weinig moeite wil doen (en dat is spijtig). Persoonlijk vind ik ook dat die niet moet wijzen naar Renault NL/FR maar het gewoon zelf moeten oppakken. Kaarten zijn van Tom Tom, in Frankrijk zijn de nieuwe kaarten er wel regelmatig (zie de franse fora), dus blijkbaar ligt het ergens in NL / NL Store. Schone taak van je dealer om daar werk van te maken zou je zeggen.
Zet anders in de TS dat hier geen kritiek geduld wordt, maar alleen positieve berichten geplaatst mogen worden?Ik snap je frustratie echt wel maar ik denk dat je zelf ook wel merkt dat mensen het allemaal nogal flauw over vinden komen, het enige wat je keer op keer komt melden is hoe oud de kaarten wel niet zijn. Heel vervelend ja en hoop voor je dat het gauw opgelost wordt.
Guess what? Voor Android Auto / Apple Car Play heb je die update nodig, want die functionaliteit werkt pas in versie 3.x, die dus niet te krijgen is voor bestaande auto's.V.w.b. prutsen met de telefoon, android auto / apple car play lijkt een mooie eerste stap in de richting van je mobiel gebruiken voor navigatie op het scherm v/d auto. Het is nog lang niet wat het moet zijn (orientatie v/h scherm b.v.) maar tegen de tijd dat dat volwassen is ben je nooit meer afhankelijk van de fabrikant v/d navigatie unit voor kaart updates.
Virussen? Scan ze hier!
Een talisman is inderdaad een talisman, er zit echter wel verschil in de R-Link van nieuw geleverde auto's en de auto die jij gekregen hebt. Die zijn hardware matig daadwerkelijk anders en daar komen de verschillen in firmware versies ook vandaan. Nieuwe hardware is 3.x, de generatie daarvoor heeft firmware 2.x. Dat ze je dat bij de dealer niet kunnen uitleggen is wel een beetje jammer, dat ze je van het kastje naar de muur sturen nog veel erger. Buiten dat om hadden ze zich hoe dan ook sterk moeten maken om uit te zoeken waarom die kaart updates er nog niet zijn (en daarvoor ook niet wijzen naar Renault NL, dat is lekker makkelijk).wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:03:
[...]
Joh, ik heb de dealer al zeker een keer of 10 hiernaar gevraagd. Zij zeggen niks van een update te weten voor mijn model. Volgens hun is 2.2 de nieuwste. Terwijl er duidelijk foto's zijn die bewijzen dat nieuwe auto's met 3.3 worden uitgeleverd.
Als je die foto's dan laat zien zeggen ze dat die van een ander model is. Toch typisch, want die foto is eveneens van een Talisman (dan wel met een 130 dCi ipv 110 dCi, maar kan me niet echt voorstellen dat dat nou iets uitmaakt voor je software-versie), en dat ik het maar moet navragen bij Renault NL.
Een andere dealer uitzoeken zou ik ook graag proberen, maar staat mijn lease-maatschappij (al dan niet overleg met werkgever) niet zomaar toe, ik moest namelijk een voorkeurs-dealer opgeven waar ik al het onderhoud moet laten doen. Het waarom daarvan snap ik verder ook niet.
Tuurlijk mag je kritisch zijn, waarom niet? Maar na 1 keer is je kritiek duidelijk en hoef je dat niet elke keer komen te herhalen, de boodschap was de eerste keer ook duidelijk (op een gegeven komt het over als .....).wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:03:
Zet anders in de TS dat hier geen kritiek geduld wordt, maar alleen positieve berichten geplaatst mogen worden?
En het is niet alsof ik de enige ben die klachten heeft, lees het Renaultforum eens door. Daar wordt inmiddels al gediscussieerd over inschakelen van Kassa/Radar, aanspannen van rechtzaken, inhuren van advocaten, rechtsbijstand etc.
Bij sommigen worden de auto's bijvoorbeeld ook afgeleverd met schuinhangende deuren (gaten van tot een centimeter), andere carroseriedelen etc. Tevens verhalen van mensen met de 200 pk benzine-motoren die max 120 pk krijgen. Bewezen door een professionele test op een rollenbank. Blijkt een probleem met de turbo-software (ja, daar is de software weer...) te zijn. Waarvoor (goh, wat verassend) nog geen update is....
Klopt, heb ook niet gezegd dat je er wat aan hebt, was meer in de algemene zin dat in de toekomst als android auto / apple carplay goed werkt dat de geintegreerde navigatie gewoon gaat vervangen.wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:03:
Guess what? Voor Android Auto / Apple Car Play heb je die update nodig, want die functionaliteit werkt pas in versie 3.x, die dus niet te krijgen is voor bestaande auto's.
Daar heb ik dus niet zo gek veel aan.
Enige koppeling die ik kan leggen met mijn huidige software-versie is Bluetooth. Daar kom ik niet zo gek ver mee.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Megane ging ook niet lekker met maxi cosi, derhalve voor een Laguna 3 gegaan, werkt perfect en zijn zeer goed betaalbaar door de slechte reputatie van de Laguna 2Malfunctions schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:55:
[...]
Bedankt voor de link. Ik had al het vermoeden dat de estate niet heel veel zou oplossen aan ons huidige ruimteprobleem. Behalve dan qua kofferbakruimte. Nu nog moeders de vrouw hiervan zien te overtuigen..
De andere optie is een Golf variant, en daar heb je achterin een zee van ruimte, en die is volgens mij nog wel een slagje kleiner dan de Octavia. Zit je uiteraard ook wel gelijk in een iets andere prijsklasse.
Memento mori
We vallen er inderdaad een beetje tussenuit.wildhagen schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:03:
[...]
Joh, ik heb de dealer al zeker een keer of 10 hiernaar gevraagd. Zij zeggen niks van een update te weten voor mijn model. Volgens hun is 2.2 de nieuwste. Terwijl er duidelijk foto's zijn die bewijzen dat nieuwe auto's met 3.3 worden uitgeleverd.
[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 30-06-2017 20:59 ]
Zeker weten doe ik het niet, maar zover ik het her en der meekrijg, krijgen mensen met 3.x nu al wel kaart 1606 aangeboden en kan men die installeren, en is men al bezig met ontwikkelen van 1612.anessie schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:54:
[...]
Ik heb geen idee hoe het met de Rlink 3.X mensen hun kaartupdates zit maar ik vermoed dat dit niet veel beter loopt dan de Rlink 2.X mensen.
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:00:
[...]Wanneer die 1606/1612 uitkomt voor 2.2 weet ik niet, maar persoonlijk vermoed ik op zijn allervroegst pas eind 2018, gebaseerd op de huidige snelheid (of gebrek eraan) van updaten en releasen. Misschien pas ergens in 2019, als de huidige maatstaf van 2 jaar oud doorgetrokken wordt in de tijd.
'Mogelijk', zolang ik geen optie ervoor heb (die men toch niet gaat toevoegen aan het softwarescherm) zijn we daar vet meeThe Wizard schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:01:
Android Auto is op 2.x gewoon mogelijk, er is alleen extra hardware (1 chipje?) toegevoegd voor Carplay.
[ Voor 36% gewijzigd door anessie op 30-06-2017 21:15 ]
Kleine nuance: Android Auto op 2.x is alléén mogelijk voor auto's die geproduceed zijn vanaf week 16 dit jaar, en kan niet op auto's van voor die datum worden geinstalleerd.The Wizard schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:01:
Android Auto is op 2.x gewoon mogelijk, er is alleen extra hardware (1 chipje?) toegevoegd voor Carplay.
(geldt overigens niet alleen voor de genoemde Megane/Scenic)Wij kunnen u mededelen dat 2017 het jaar wordt van Android Auto en Apple Carplay voor nieuw af-fabriek geleverde systeem. Het kan helaas niet achteraf op bestaande systeem geïinstalleerd worden. Android Auto komt op zowel het R-Link 2 als het R-Link Evolution systeem. Apple CarPlay zal alleen beschikbaar worden voor het R-Link 2 systeem.
Volgens de huidige planning zal de nieuwe Renault Mégane vanaf productieweek 16 over Android Auto of Apple Carplay beschikken. Het systeem is standaard aanwezig op o.a. de nieuwe Renault Mégane en nieuwe Renault Scénic i.c.m. Rlink.
Virussen? Scan ze hier!
Ik kan me de reactie en frustratie van wildhagen goed voorstellen anders. Helaas is het zo dat het bij andere fabrikanten niet bepaald beter is. Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel schrijnend dat men dit niet beter kan regelen ondertussen. Het is namelijk niet alsof dit de eerste keer is dat dit zo loopt. Het navigatiesysteem dat in mijn Vel Satis zit (en ook in veel Laguna's en Méganes (etc) van die tijd) kreeg kaartupdates t/m 2013. Waarbij de laatste generatie kopers dus maar één jaar kaartupdates hebben gehad. Dat is echt schandalig, en als ik de berichtgeving er even op na sla dan lijkt het met RLink 2.2 toch hard dezelfde kant op te gaan. Anno 2017 zou je verwachten dat dit beter geregeld zou zijn.melcon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:06:
[...]
Klopt, heb ook niet gezegd dat je er wat aan hebt, was meer in de algemene zin dat in de toekomst als android auto / apple carplay goed werkt dat de geintegreerde navigatie gewoon gaat vervangen.
Het is duidelijk dat je erg gefrustreerd bent m.b.t. die kaart updates en je op dat gebied niet goed geholpen wordt. Snap dat het vervelend is maar eindeloos je frustraties hier uiten gaat het niet oplossen. Zo als martinspire al aangeeft het wordt op een gegeven moment gewoon flauw. Je mag best je krikiek uiten verder, maar als je wat kritiek terug krijgt kun je daar ook wat mee doenAnders verzand het in een oeverloze discussie die voor jou nergens toe gaat leiden (dat doet het nu eigenlijk al, alles wat mensen je proberen mee te geven wordt afgeserveerd en het is allemaal niet goed. Prima dat moet je zelf weten maar verwacht dan ook niet dat mensen tot in den treure mee gaan in je geklaag, dat gaat vervelen).
Niet lullig bedoeld verder maar denk dat het onderwerp nu wel uitgekauwd is
Nee, merp!
Het is wel mogelijk om Android Auto werkend te krijgen, alleen dat gaat Renault niet doen, aangezien ze alleen de combo Carplay/Android Auto willen leveren. Er zijn wel wat mensen bezig met het hacken van de R Link 2, dus ik een kwestie van geduld...wildhagen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:22:
[...]
Kleine nuance: Android Auto op 2.x is alléén mogelijk voor auto's die geproduceed zijn vanaf week 16 dit jaar, en kan niet op auto's van voor die datum worden geinstalleerd.
Dit is wat Renault NL daar in een mail over gezegd heeft:
[...]
(geldt overigens niet alleen voor de genoemde Megane/Scenic)
Dus ook al krijgen we de upgrade naar 3.3, dan nog zal Android Auto en Apple CarPlay niet beschikbaar komen. Is dus ook niet achteraf nog in te bouwen.
Nee, merp!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Er staat een taart naast je usernameNico_GTR schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:18:
@Joopieboy Ontzettend bedankt! Heel tof dat je het weet!
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Niet eens opgevallen
Ben toch wel benieuwd waarom bijvoorbeeld een Volkswagen dan blijkbaar alles wagenwijd open heeft staan?The Wizard schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:22:
Voor zover ik weet zit de boel bij Renault potdicht, helaas...
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Nee, merp!
Ik zou persoonlijk je garage vragen om de turbo op te sturen voor diagnose / revisie, dan heb je mogelijk een goedkopere turbo vervanging én informatie over het waarom de turbo zo snel weer stuk is gegaan. Hij gaat niet voor niets stuk.johnwoo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:23:
De garage werkt met Turbo's Hoet voor hun turborevisies, een van de grootsten (in de Benelux zeker), dus als iemand de oorzaak kan achterhalen zijn zij het wel. Maar het blijft lastig, zulk forensisch werk achteraf, en ik ga ook niet (bij)betalen om er extra naar te laten kijken, feit blijft dat ie kapot is en er toch betaald moet worden voor een vervanger. Al vind ik 4,5 jaar persoonlijk wel kort voor een turbo, hij is wel al lang uit de garantie....
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nee, merp!
Het gaat inderdaad niet altijd goed, maar zolang ik hem echt bij een vak gooi tussen 2 auto's in (90 graden) of fileparkeren dan gaat het altijd echt prima. Ik gebruik t echt bijna nooit, tenzij een vak heel krap is of ik snel moet file parkeren, best handig en altijd super snel!jordiv30 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:18:
Vanmorgen nog maar eens een keer de parkeerassistent uitgeprobeerd in de Megane. Eerst op een leeg parkeerveld, daarna bij mijn werk waar al wel een aantal auto's stonden. In beide gevallen is hij gezakt. Op het lege parkeerterrein kon ik vooruit rijden wat ik wilde, maar sturen deed hij niet. Bij mijn werk knalde ik bijna tegen een geparkeerde auto omdat de Megane daar blijkbaar ook graag wou staan. Gelukkig heb je het gas geven en remmen nog steeds zelf in handen, want anders had hij meteen geparkeerd kunnen worden bij het schadebedrijf. Ik snap niet dat sommige mensen dit dagelijks gebruiken. In de tijd dat hij het parkeervak heeft gevonden sta ik er allang in en het is blijkbaar ook niet zo nauwkeurig.
Voor de rest nog steeds erg blij met de Megane. Mijn Kadjar kan volgende week opgehaald worden en dan komt het genieten van de auto's.
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Geen nieuwe megane, wel de vorige generatie, een model III dus. 30PK erbij is kroegpraat, daar is het blokje intern niet op berekend. Je zal eerder moeten denken aan 120PK .DennusB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:39:
Iemand hier trouwens al een nieuwe Megane laten chippen? Ik zou opzich best graag m'n 1.5dci 110pk willen laten chippen, krijg je er toch +- 30pk bij, dat is best lekker... maar ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier
[ Voor 3% gewijzigd door Galaxis op 13-07-2017 14:45 ]
T zou wel gaan om custom chip software, dus misschien dat ze er dan iets meer uit persen. Rijd je een handbak of een automaat? Mijn megane heeft namelijk een automaat, dus weet niet of je dan veel gaat merken van die "meer souplesse" ?Galaxis schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:44:
[...]
Geen nieuwe megane, wel de vorige generatie, een model III dus. 30PK erbij is kroegpraat, daar is het blokje intern niet op berekend. Je zal eerder moeten denken aan 120PK .
De mijne is gechipt door de dealer zelf met materialen van Vtune. Reeds 100.000Km verder sinds de chip en geen problemen gehad. Wellicht dat het vermogen nu naar 120PK is gesteken en 285nM . Wat gewoon heel fijn is , is de extra soeplesse wat je er voor terugkrijgt , met name in de 6e versnelling. Tevens is bij mij het verbruik wat omlaag gegaan.
Laat je niet in extase brengen door alle exotische cijfers op diverse websites. Wellicht dat je wat meer eruit kan persen als je echt de gehele software opnieuw laat schrijven, EGR weg laat schrijven en nog wat andere grappen.
Betreft een handgeschakelde bak. Met automaat durf ik geen uitspraken meer te doen, daar heb ik zelf geen ervaring mee helaas.DennusB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:45:
[...]
T zou wel gaan om custom chip software, dus misschien dat ze er dan iets meer uit persen. Rijd je een handbak of een automaat? Mijn megane heeft namelijk een automaat, dus weet niet of je dan veel gaat merken van die "meer souplesse" ?
[ Voor 1% gewijzigd door Galaxis op 13-07-2017 14:48 . Reden: typo ]
Ik heb al jaren een MR2 turbo uit 1991, (oude) benzine turbo's zijn natuurlijk nog wat gevoeliger voor dit soort dingen dan diesels (hogere temperatuur en in dit geval een stuk hogere airflow en vermogen ook), dus ik pas mijn rijstijl aan en rij de auto altijd netjes warm en geef geen volgas meer de laatste minuten van een rit (al is dat laatste volgens mij meer een issue met benzine turbo's en hun hogere temperaturen - die kunnen roodgloeiend staan en dan is ineens de KVS- en olieflow stoppen geen goed idee).melcon schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:16:
Hoet is wel 1 v/d betere, zou hem inderdaad gewoon laten reviseren zo lang de behuizing niet gescheurd is en dat verwacht ik niet. Die v/d megane wordt geproduceerd door Borg Warner (zit op heel veel diesels kleiner dan 2 liter) en gaat normaal gesproken erg lang mee. Bij revisie wordt eigenlijk alles behalve de behuizing vernieuwd en heb je een turbo gelijkwaardig aan een nieuwe.
Leeftijd zegt verder helemaal niets bij een turbo, kilometers uiteraard wel, 170k is wel erg weinig. In elk geval goed dat je opmerkzaam geweest bent en niet gewoon doorgereden bent. Als de turbo dan ploft kun je ook nog leuke vervolgschade hebben als onderdelen de motor in verdwijnen![]()
Reden waarom die stuk gaat kunnen we heel veel naar gissen maar meest voorkomend in volgorde van waarschijnlijkheid:
- met koude motor vol gas --> verhoogde slijtage verkorting van de levensduur
- te lang doorgereden met dezelfde olie --> verhoogde slijtage
- gereden met te laag olie peil (meestal gevolg van te lang doorrijden met dezelfde olie) --> verhoogde slijtage
- olie aanvoer of retour lekt --> te weinig druk en daardoor onvoldoende smering
- productie fout, lagers van onvoldoende kwaliteit
Wat het in jouw geval geweest is dat is uiteraard giswerk maar ik ga er van uit dat je netjes op tijd de beurtjes laat doen, je geeft niet aan dat er lekkage geconstateerd is. Blijven er 2 zaken over, 1e eigenaar die koud heeft lopen trappen (schade is dan al ontstaan en openbaart zich nu). Optie 2 is een productie fout.
Linksom of rechtsom het is gewoon balen
Ik heb hier ook wel eens naar gekeken, maar heb besloten dat het mij het geld niet waard is. Voor zover ik kon vinden was ~120pk (zoals iemand al opmerkt) wel een normale waarde, en is ~130 echt de limiet voor de stock injectors, en zelfs 20pk vind ik maar "mwah" om honderden euro's te investeren. Misschien zul je het verschil iets merken, maar het zal de auto niet wezenlijk sneller/anders maken. Dan kun je beter een snellere auto kopen.DennusB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:39:
Iemand hier trouwens al een nieuwe Megane laten chippen? Ik zou opzich best graag m'n 1.5dci 110pk willen laten chippen, krijg je er toch +- 30pk bij, dat is best lekker... maar ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier
[ Voor 11% gewijzigd door johnwoo op 13-07-2017 16:02 ]
Ik heb een tijdje terug nog geïnformeerd maar toen was er nog niets beschikbaar voor mijn Megane 4 (110pk ECO) .johnwoo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 16:00:
[...]
[...]
Ik heb hier ook wel eens naar gekeken, maar heb besloten dat het mij het geld niet waard is. Voor zover ik kon vinden was ~120pk (zoals iemand al opmerkt) wel een normale waarde, en is ~130 echt de limiet voor de stock injectors, en zelfs 20pk vind ik maar "mwah" om honderden euro's te investeren. Misschien zul je het verschil iets merken, maar het zal de auto niet wezenlijk sneller/anders maken. Dan kun je beter een snellere auto kopen.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ik kan me ook herinneren dat die 1.9TDI's goed te chippen waren ja. Maar dat is toch heel anders en zegt weinig over onze 1.5dCi's:JvdW schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 17:16:
[...]
Ik heb een tijdje terug nog geïnformeerd maar toen was er nog niets beschikbaar voor mijn Megane 4 (110pk ECO) .
Ik heb het wel op een Seat Ibiza 1.9 TDI 110pk gehad, en dat was echt wel een groot verschil en genot.
Deze ging van 110pk naar 144pk en van 235Nm naar 343Nm !Met dus alleen een chipje van fasttech.
Dat maakte de auto wel wezenlijk sneller en anders.
Kan natuurlijk best zijn dat het bij de renault motor een teleurstelling is
Lekker mee gereden dusFlame17 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 20:42:
Chippen was de mijne al bij 8000 km. Nu dikke 220.000 km verder nog steeds prettig om te rijden.
Standaard was het vermogen 98 pk aan de wielen en 250 nm koppel.
Nu is dat 116 pk en 285 nm gemeten aan de wielen.
Ooit een sprintje gedaan met de app op de telefoon, kwam tot 0-100 in 9.7 sec.
Topsnelheid was 194 GPS km/u
Morgen gaat de auto de deur uit en ga ik over op Private Lease.
Autoreview staat te lezen op autoweek inclusief verbruiksmonitor.
Flat fee (ex. brandstof) een nieuwe auto rijden.Joopieboy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:38:
[...]
En waarom is dat private lease zo populair? Vaak beperkte kilometers die je kunt rijden en nu lijkt het goedkoop tot de rente gaat stijgen en de auto ineens wel heel erg duur gaat worden. Ik ben er voorzichtig mee...
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Mja, klinkt wel logisch. Wel vervelend dat ik dan degene ben die hem "over het randje" heeft getild (zonder hem af te raggen).melcon schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:10:
Hoe de lease rijder ermee om ging kan prima nog na 60k een probleem geven, dat kan lang duren voor het zich manifesteert, het is verhoogde slijtage, het loopt niet meteen stuk maar uiteindelijk wel veel sneller als normaal.
Happy to oblige.@johnwoo Dat is leuk speelgoed, foto's? Wij hebben een 5 alpine turbo uit 82 staan, dat is pas oude turbo techniek ;-)
Let wel, de EDC mag officieel maar 250 Nm hebben, daar kom je met chippen wel een stuk boven. Standaard heeft de handgeschakelde bak 260 Nm itt de EDC (250). Gaat wel over de Megane, in de Talisman schijnt een andere EDC bak te zitten die wel meer kan hebben.DennusB schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:45:
[...]
T zou wel gaan om custom chip software, dus misschien dat ze er dan iets meer uit persen. Rijd je een handbak of een automaat? Mijn megane heeft namelijk een automaat, dus weet niet of je dan veel gaat merken van die "meer souplesse" ?
Bij aanschaf van mijn prive autotje ben ik uitgegaan van 40k per jaar, mede maarom private lease links laten liggen en bewust voor diesel gekozen, nu het eerste half jaar verder.....en door thuiswerken, meerijden met een collega, en zo nu en dan zelf uitwijken naar de trein (af en toe wat vermoeid, en af en toe wat moe van files) is het de eindstand 10k.Wok schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:54:
[...]
Flat fee (ex. brandstof) een nieuwe auto rijden.Je betaalt alleen brandstof; al het andere zit in je maandbedrag... Voor veel mensen is dit een ideale constructie. Het meerendeel van de particuliere rijders rijdt hooguit 10-12K km per jaar en is anders aangewezen op de garage/dealer/beunhaas voor het onderhoud. Nu rijden ze voor een x bedrag per maand een nieuwe auto en hebben ze er geen omkijken naar, behalve tanken...
Voor veelrijders en/of zelfsleutelaars als jij en ik is het inderdaad anders... Ik rijd 30K km per jaar en voor het geld dat dat kost aan private lease, kan ik bekant twee keer een oude Volvo V90 op gas rijden
10 second ninja DONE
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Chique wagen hoor! Particulier gekocht?Boyd schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 16:54:
Ik kom me ook melden in het Renault topic! Sinds 2 weekjes trotse eigenaar van een Renault Talisman Intens. De 150pk benzine versie (automaat).
We waren op zoek naar een grotere auto i.v.m. 2 kinderen en omdat we minimaal 5 keer per jaar naar Polen heen en weer rijden, dus comfort en luxe had wel voorkeur, maar bovendien is het een mooie auto om te zien
[afbeelding]
Echt een topauto voor alsnog. Wel wat moeite nog om Android Auto aan de praat te krijgen, die blijft piepen dat je de handrem moet aantrekken om te kunnen starten, terwijl die aangetrokken staat en de auto geparkeerd staat... Dus daar moet ik nog even induiken binnenkort, tenzij iemand hier een tipje heeft?
De bediening beviel mij echt totaal niet, net zo'n goedkope kruidvat tablet van vijf jaar terug... Rlink duidelijk prettigerGrudgie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:59:
Hoe is de Medianav in de Clio? Want zit al paar weken te kijken naar een Clio van 2013 en in de meeste zit de Medianav, maar ik lees veel negatieve dingen over medianav.
Heb liever R-Link maar dat wordt dan net wat weer te duur.
Ik zoek een benzine, rond de 8500 liefst.nooberke schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:44:
[...]
De bediening beviel mij echt totaal niet, net zo'n goedkope kruidvat tablet van vijf jaar terug... Rlink duidelijk prettiger
Ook is gevoelsmatig de geluidskwaliteit wat beter
Zoek je diesel of benzine? Mijn ex leaser uit 2013 moet 1 dezer dagen op de markt komen, die was behoorlijk compleet.
Medianav is prima voor radio en bluetooth of whatever, maar voor navigatie eigenlijk ongeschikt. Systeem is veel te traag en de kaarten zijn meestal ook niet up2date. Fileinfo e.d. heb je ook niet eens. Als je daar echter je telefoon voor gebruikt, dan gaat het prima.Grudgie schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 16:59:
Hoe is de Medianav in de Clio? Want zit al paar weken te kijken naar een Clio van 2013 en in de meeste zit de Medianav, maar ik lees veel negatieve dingen over medianav.
Heb liever R-Link maar dat wordt dan net wat weer te duur.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq