Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.428 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik denk dat wanneer je zo lang op een auto hebt moeten wachten, iedere auto al teleurgesteld heeft. De wachtperiode is gewoon veel te lang. Nu kan in dit geval Renault daar weinig aan doen want fabriek van toeleverancier afgefikt maar daar koop je als consument (lease of koop) niks voor.

Nee, merp!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
/me Doet melden :w
Sinds gisteren (toch wel beetje trotse) eigenaar van een Renault Clio 3 1.6 16V uit 2007 Zwart met nog net geen 85k op de teller oOo (Kom van een Renault Megane Coupe uit '98 met 281k op de teller :') ).
Schijnt een luxere editie te zijn, met o.a. trekhaak, half lederen bekleding, lampjes in de deuren (en vast nog meer wat ik vergeet).

Gisteren maar meteen een Pioneer DEH-X5900BT erin gezet, want die standaard radio kon echt niet...
Geluid van de standaard speaker zijn heul zo slecht nog niet. Maar die gaan er deze week wel uit, speakerbekabeling vervangen, amp ertussen, andere speakers + tweeters en kijken of ik een sub mooi weg kan werken in de kofferbak. Het is niet het doel om de ramen eruit te blazen, maar het moet wel mooi en strak geluid zijn :)

Andere velgen wil ik ook nog (zitten nu de standaard 15" lichtmetalen onder) uitzoeken.
Andere kleur gordels
Zal met wat LED verlichting bij het voeteneind gaan pielen

Ja, gaat een leuk projectje worden :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
klinkt idd als leuke ideeën en een leuk vooruitzicht om aan te gaan werken :) veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40
Dwazer schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:00:
/me Doet melden :w
Sinds gisteren (toch wel beetje trotse) eigenaar van een Renault Clio 3 1.6 16V uit 2007 Zwart met nog net geen 85k op de teller oOo (Kom van een Renault Megane Coupe uit '98 met 281k op de teller :') ).
Schijnt een luxere editie te zijn, met o.a. trekhaak, half lederen bekleding, lampjes in de deuren (en vast nog meer wat ik vergeet).

Gisteren maar meteen een Pioneer DEH-X5900BT erin gezet, want die standaard radio kon echt niet...
Geluid van de standaard speaker zijn heul zo slecht nog niet. Maar die gaan er deze week wel uit, speakerbekabeling vervangen, amp ertussen, andere speakers + tweeters en kijken of ik een sub mooi weg kan werken in de kofferbak. Het is niet het doel om de ramen eruit te blazen, maar het moet wel mooi en strak geluid zijn :)

Andere velgen wil ik ook nog (zitten nu de standaard 15" lichtmetalen onder) uitzoeken.
Andere kleur gordels
Zal met wat LED verlichting bij het voeteneind gaan pielen

Ja, gaat een leuk projectje worden :Y
Tip: als je toch je speakers gaat vervangen in je deuren, demp deze dan gelijk met bitumen matten, scheelt een hoop in resonantie en ook rijgeluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
PauseBreak schreef op maandag 22 mei 2017 @ 13:58:
Ik denk dat wanneer je zo lang op een auto hebt moeten wachten, iedere auto al teleurgesteld heeft. De wachtperiode is gewoon veel te lang. Nu kan in dit geval Renault daar weinig aan doen want fabriek van toeleverancier afgefikt maar daar koop je als consument (lease of koop) niks voor.
Ja das ook zo, en dan zie je direct het nadeel van het just in time principe. Je hebt amper voorraad dus als er iets in de productieketen gebeurt dan heb je meteen last daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Nico_GTR schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 14:17:
[...]

Ja das ook zo, en dan zie je direct het nadeel van het just in time principe. Je hebt amper voorraad dus als er iets in de productieketen gebeurt dan heb je meteen last daarvan.
Precies. Het zou Renault sieren als ze gedupeerde consumenten hiervoor enige tegemoetkoming zouden bieden, maar dat zal vast niet gebeuren.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Reken er maar niet op. Onze eerste Kangoo heeft er 13 maanden over gedaan om geleverd te worden, NUL compensatie.

Maar da's nog niet zo'n ramp, maar het complete gebrek aan informatie is gewoon irritant...

[ Voor 29% gewijzigd door RadioAir op 23-05-2017 14:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Vandaag is de nieuwe Megane Estate Bose geleverd *O*
Voor diegene die interesse in Appe/Android Car Play/Auto hebben, ik heb 'm besteld op 9 maart en deze is nu voorzien van het Apple/Android gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

JvdW schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 22:33:
Voor diegene die interesse in Appe/Android Car Play/Auto hebben, ik heb 'm besteld op 9 maart en deze is nu voorzien van het Apple/Android gebeuren.
Cool. Kun je misschien ook foto's of zelfs een video maken van hoe dat er dan uit ziet? Zou je iedereen enorm mee helpen :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Dat is dan nog relatief snel gegaan (11 weken, ik moet er 15 wachten en als ik een paar van die horrorverhalen hier lees m.b.t. die brand in de fabrieken e.d. word ik ook niet vrolijk gestemd).
AA/AC was pas vanaf week 16 (week van 17 april) in de productielijn, dus dat betekent dat ie in of na die week is geproduceerd en in 5 weken of minder van de band naar de dealer is gegaan (en het dus 5-6 weken heeft geduurd tussen bestelling en productie).
Ik hoop echt dat er nog een paar weekjes afgeschaafd worden op mijn wachttijd als ik dit soort verhalen lees :P
Gefeliciteerd met de nieuwe auto in ieder geval en stuur zeker wat foto's op, ja!

[ Voor 3% gewijzigd door striner op 24-05-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
striner schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:15:
[...]

Dat is dan nog relatief snel gegaan (11 weken, ik moet er 15 wachten en als ik een paar van die horrorverhalen hier lees m.b.t. die brand in de fabrieken e.d. word ik ook niet vrolijk gestemd).
AA/AC was pas vanaf week 16 (week van 17 april) in de productielijn, dus dat betekent dat ie in of na die week is geproduceerd en in 5 weken of minder van de band naar de dealer is gegaan (en het dus 5-6 weken heeft geduurd tussen bestelling en productie).
Ik hoop echt dat er nog een paar weekjes afgeschaafd worden op mijn wachttijd als ik dit soort verhalen lees :P
Gefeliciteerd met de nieuwe auto in ieder geval en stuur zeker wat foto's op, ja!
Het is zeker snel gegaan!
Ik had de auto al eerder kunnen halen, auto was begin mei al binnen bij de dealer (10 mei aflever klaar) was ook de bedoeling eerst maar dat kwam in mijn eigen planning niet goed uit.
Echter is de auto op moment van leveren nog een week vastgehouden ivm 'kwaliteitscontrole" zoals ze het bij de dealer noemen.

Heb nog geen foto's/video's. Ik heb 'n Android maar om Android Auto nou plezierig te noemen, nee.
Als het er niet op had gezeten had ik het niet gemist denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mijn Mégane is uitgesteld. Zou 6 juni (week 23) komen, komt nu 27 juli (week 30) :'(
Nog 1,5 maand langer in dat afschuwelijke vervangende gedrocht rijden. Eind februari (week 8 ) besteld, dus van 15 weken naar 22 weken levertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:19
Martinspire schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:36:
Mijn Mégane is uitgesteld. Zou 6 juni (week 23) komen, komt nu 27 juli (week 30) :'(
Nog 1,5 maand langer in dat afschuwelijke vervangende gedrocht rijden. Eind februari (week 8 ) besteld, dus van 15 weken naar 22 weken levertijd :(
Mag ik vragen wat voor uitvoering je besteld heb ? er werd mij verteld dat een Megane Bose Estate Automaat zo'n 4 maand op zat (heb ik gister ook ingediend om besteld te worden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

LightStar schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:47:
[...]

Mag ik vragen wat voor uitvoering je besteld heb ? er werd mij verteld dat een Megane Bose Estate Automaat zo'n 4 maand op zat (heb ik gister ook ingediend om besteld te worden..)
GT met alles erop en eraan. Maar ik vermoed dat ie net de boot gemist heeft of zo, want 1,5 maand is dan wel weer veel. Al had ik het ook prima gevonden om hem op te halen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 24-05-2017 15:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PauseBreak
Even iets anders dan alle Mégane productiepraat, lentefoto's *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bScvNPLl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jsui4kDl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HSsd4y8l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cBR5LEKl.jpg

Even snel gemaakt met de eierfoon tussen het doen van boodschapjes door :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:36:
Shit, dit is dus wat ik bedoelde met eerder genoemde horrorverhalen.
De vorige keer dat ik las dat een Renault werd vertraagd werd het geweten aan de brand in de deurpanelenfabriek.
Maandag maar weer eens contact opnemen met de dealer, dan is het weer een maand geleden dat ik contact heb gehad. Kijken of die dan ook met zulk slecht nieuws gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Ja ja, iedereen aan de mooie Renault.....nu Nico nog. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nico_GTR schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:06:
Ja ja, iedereen aan de mooie Renault.....nu Nico nog. :p
Wat is er met je Clio gebeurd?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
PauseBreak schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:12:
[...]

Wat is er met je Clio gebeurd?
Niks....die werkt nog, niet gecrasht. Allemaal prachtig. Maar hij is niet snel. :'(

Ik moet op een of andere manier meer gaan verdienen, dan kan ik een RS kopen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
Nico_GTR schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 00:44:
[...]

Niks....die werkt nog, niet gecrasht. Allemaal prachtig. Maar hij is niet snel. :'(

Ik moet op een of andere manier meer gaan verdienen, dan kan ik een RS kopen. :Y
http://www.unlimitedtunin...-clio-1-6-16v-113-pk.html En deze voor tijdelijk? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Meh...vind de Clio 3 de mooiste die er is maar een 1.6 16V zou ik echt alleen willen in een Clio 2.

@PauseBreak Hij leeft nog. ;)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4201/34081390923_331d78ce79_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TLhRjg5.jpg

Enkel 5 deurs, geen coupé meer.
The new Megane R.S will break cover at the Formula 1 meeting on Friday 26 May in the hands of Renault Formula 1 Driver Nico Hulkenberg. The car will feature a special black and yellow livery in tune with the carmarker’s current Formula 1 entries, as Renault celebrates 40 years of involvement in the Sport.

It won’t be the car’s full undressing though – a complete unveil is still planned for the Frankfurt Motor Show in September.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:30
Helaas hier ook mijn Mégane levertijd verzet van week 36 naar week 42 (besteld in week 17, 25 weken levertijd). Je doet er helaas niets aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
anessie schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 23:26:
[afbeelding]

Enkel 5 deurs, geen coupé meer.

[...]
Ik mag toch hopen dat de echte RS minder rolt in de bochten. :|

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Derby schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 11:36:
[...]

Ik mag toch hopen dat de echte RS minder rolt in de bochten. :|
Op basis van een foto kun je dat echt niet beoordelen, zie deze van b.v. een 1M:
Afbeeldingslocatie: http://www.1addicts.com/forums/attachment.php?attachmentid=611206&stc=1&d=1321981213
Toch niet een auto die bekend staat om excessieve body roll terwijl dat toch redelijk dramatisch lijkt (tilt zelfs een achterwiel op).

Voor zo ver je wat over die foto kan zeggen is dat de bestuurder met te hoge snelheid de bocht ingezet heeft en de foto genomen is net voor de carrosserie zich gestabiliseerd heeft. De bocht lijkt ook af te lopen naar buiten (positieve verkanting), dat helpt uiteraard ook niet.

Oftewel ga het filmpje van anessie kijken en zie dat het met de body roll wel mee valt ;)

@Nico_GTR Clio 3 GT geen optie? +/- 130 pk (Twingo R.S. motor met iets andere uitlaat wat een paar pk kost), loopt erg lekker en rijdt voortreffelijk. En betaalbaarder dan de R.S. (uiteraard niet zo snel)

[ Voor 10% gewijzigd door melcon op 29-05-2017 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik had ook weer wat grappigs met m'n Megane vorige week. Van het ene op het andere moment werkte m'n knipperlichten niet meer. Ik zag zowel in de cockpit de lampjes niet knipperen, maar ook buiten de auto niet. De auto wist wel dat ze aan moesten want ik kon als het knipperlicht aan was zonder "waarschuwing" over een lijn rijden, terwijl dat niet ging als hij uit stond.
Oplossing : Even de alarmlichten aan zetten... toen deden de knipperlichten het daarna weer.... blijft frans spul xD

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• melcon
Ik kan dat in mijn clio op commando oproepen, als ik de lichtschakelaar precies tussen stand auto en dimlicht inzet (officieel geen stand dus), dan werken de knipperlichten niet :o als ik hem daarna door draai (dat die ook klikt), dan werken ze nog steeds niet --> eerst motor uit en weer aan voor ze het weer doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik zou het bijna gaan uitproberen met de Vel Satis :D

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 11:59:
[...]

Op basis van een foto kun je dat echt niet beoordelen, zie deze van b.v. een 1M:
[afbeelding]
Toch niet een auto die bekend staat om excessieve body roll terwijl dat toch redelijk dramatisch lijkt (tilt zelfs een achterwiel op).

Voor zo ver je wat over die foto kan zeggen is dat de bestuurder met te hoge snelheid de bocht ingezet heeft en de foto genomen is net voor de carrosserie zich gestabiliseerd heeft. De bocht lijkt ook af te lopen naar buiten (positieve verkanting), dat helpt uiteraard ook niet.

Oftewel ga het filmpje van anessie kijken en zie dat het met de body roll wel mee valt ;)

@Nico_GTR Clio 3 GT geen optie? +/- 130 pk (Twingo R.S. motor met iets andere uitlaat wat een paar pk kost), loopt erg lekker en rijdt voortreffelijk. En betaalbaarder dan de R.S. (uiteraard niet zo snel)
@Derby Achterwieltje of voorwieltje op tillen duid toch wel snel op een chassis dat stijf is dan dat er teveel uitslag is in de veerpoot. Immers blijft het wiel dan netjes op de grond.
Ook is handling niet altijd gebaat bij een superhard afgesteld chassis, zeker de nurburgring zou een iets softere afstelling moeten hebben dan bijv. een auto die is afgesteld op het asfalt in Bahrein. Het gaat erom dat je de optimale bandkracht wilt hebben in een bocht. En die bereik je door de band met zoveel mogelijk kracht op de grond te houden. Een hobbel ontzet de band, en doet deze naar boven toe schieten, derhalve minder kracht kan worden overgebracht op t wegdek en de auto is dus langzamer.

Let wel....ik zeg niet dat een zacht chassis goed is in de bochten of dat veel rol goed is, maar het is heel erg afhankelijk van de omstandigheden en wat de auto moet doen. Tevens een heel erg kritieke balans.

Clio 3 GT......tsja ik weet niet of ik die mooi vind om heel eerlijk te zijn. En als je dan gisteren de auto volgooit na 516 km gereden te hebben en ik er met moeite 27 liter in krijg. Vind ik dat toch ook wel leuk. 8)
Afstuderen, werk zoeken, RS kopen. Nog maar 2 jaar geduld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Nico_GTR schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:59:
[...]

@Derby Achterwieltje of voorwieltje op tillen duid toch wel snel op een chassis dat stijf is dan dat er teveel uitslag is in de veerpoot. Immers blijft het wiel dan netjes op de grond.
Ook is handling niet altijd gebaat bij een superhard afgesteld chassis, zeker de nurburgring zou een iets softere afstelling moeten hebben dan bijv. een auto die is afgesteld op het asfalt in Bahrein. Het gaat erom dat je de optimale bandkracht wilt hebben in een bocht. En die bereik je door de band met zoveel mogelijk kracht op de grond te houden. Een hobbel ontzet de band, en doet deze naar boven toe schieten, derhalve minder kracht kan worden overgebracht op t wegdek en de auto is dus langzamer.

Let wel....ik zeg niet dat een zacht chassis goed is in de bochten of dat veel rol goed is, maar het is heel erg afhankelijk van de omstandigheden en wat de auto moet doen. Tevens een heel erg kritieke balans.

Clio 3 GT......tsja ik weet niet of ik die mooi vind om heel eerlijk te zijn. En als je dan gisteren de auto volgooit na 516 km gereden te hebben en ik er met moeite 27 liter in krijg. Vind ik dat toch ook wel leuk. 8)
Afstuderen, werk zoeken, RS kopen. Nog maar 2 jaar geduld. :/
Aangezien het weer een voorwiel aandrijver wordt is een harde achterkant juist erg goed om het onderstuur tegen te gaan. Dus een wieltje optillen is absoluut een plus. Als dan de voorkant weinig rolt, is het makkelijker om het contactvlak zo groot mogelijk te houden, zonder op rechtuit grip in te leveren.
Het rollen van de body zorgt juist voor het veranderen van de wielvlucht, iets wat onwenselijk is voor serieuze prestaties.

Het is inderdaad moeilijk beoordelen vanaf een foto. Het filmpje gaf al iets meer vertrouwen, maar ik zou toch nog graag de auto van de voorkant zien als die een bocht induikt en uit accelereert.

En ja de SC rolt inderdaad als een idioot, maar dat is dan ook maar een Benz. :+

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Derby schreef op maandag 29 mei 2017 @ 15:39:
[...]

Aangezien het weer een voorwiel aandrijver wordt is een harde achterkant juist erg goed om het onderstuur tegen te gaan. Dus een wieltje optillen is absoluut een plus. Als dan de voorkant weinig rolt, is het makkelijker om het contactvlak zo groot mogelijk te houden, zonder op rechtuit grip in te leveren.
Het rollen van de body zorgt juist voor het veranderen van de wielvlucht, iets wat onwenselijk is voor serieuze prestaties.

Het is inderdaad moeilijk beoordelen vanaf een foto. Het filmpje gaf al iets meer vertrouwen, maar ik zou toch nog graag de auto van de voorkant zien als die een bocht induikt en uit accelereert.

En ja de SC rolt inderdaad als een idioot, maar dat is dan ook maar een Benz. :+
Ja, maar dat is niet de veilig afstelling die je wilt, want dan krijg je ook op den duur weer overstuur van. Daarom is het een hele lastige balans. Maar zelf rijden is de beste manier om uit te vinden hoeveel body-roll er aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Nico_GTR schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:57:
[...]

Ja, maar dat is niet de veilig afstelling die je wilt, want dan krijg je ook op den duur weer overstuur van. Daarom is het een hele lastige balans. Maar zelf rijden is de beste manier om uit te vinden hoeveel body-roll er aanwezig is.
Je wilt een RS of niet. Ik vind het juist erg stoer van Renault dat ze het aandurven een auto te maken die op het randje is.

Toegegeven deze megane is niet helemaal standaard meer. Al was de trophy R van de megane ook redelijk tail happy.

[ Voor 10% gewijzigd door Derby op 29-05-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
@Derby Ik vind als persoon inderdaad hetzelfde als jij dat hebt. Een auto moet voor mij op het randje zijn. Geef ik je helemaal gelijk in.

Als automotive Engineer (in opleiding) is het echter vanuit de klantenkant van dingen niet zo dat iedereen kan rijden, en je daardoor een auto kunt afleveren die weliswaar harder door de bocht kan voordat de grip weg is. Maar daardoor ook sneller terug bijt als je over de grens gaat.

We zoeken daarom tegenwoordig naar een stukje onderstuur want dat is veilig voor de meeste mensen. Waar Renault over het algemeen heel goed in is, qua afstelling van chassis, is om het zo te construeren dat je een eerste dosis onderstuur hebt alvorens dat neigt naar overstuur.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4251/34971575385_3ebfb678dc_z.jpg

Dat handling diagram ziet er ongeveer zo uit, dus uitgezet tegen acceleratie in de bocht tegen de stuurhoek van de voorwielen.
Eigenlijk wil je een stijgende lijn, die neigt naar onderstuur gedurende de volgende 10 km per uur sneller en dan afbuigt richting overstuur. Dat is de beste diagram die je kunt hebben. Wil je die grens nog hoger hebben slaat het onderstuur zonder waarschuwing om in overstuur en dat wil je absoluut niet! Dan houd zelfs Verstappen zijn auto niet op de baan met die snelheid.

Je ziet met de komst van de Clio 4 dat die weliswaar iets softer is maar dat randje nog steeds heeft. Daar ben ik niet bang voor bij de Meg 4.

Daarbij......ik ga 100% zeker garanderen dat mijn RS niet standaard blijft. En hoe langer ik die auto houd hoe meer er aan veranderd word. Het modlijstje zit al op mijn computer......gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Als ik met 300pk voorin me aan 30-50km/h moet houden zou ik me enkel gefrustreerd voelen in zo'n bak. Helaas is dat in mijn buurt 90% van de tijd de limiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
@Nico_GTR
Als afgestudeerd automotive engineer rij ik graag Renault omdat ze eigenlijk allemaal dat tail happy gedrag hebben en als ik het te ver weg vind liggen is er altijd wel een stabi-stang die wil helpen.

Een fabrikant moet kiezen tussen veiligheid en handling. Wil Renault wederom de snelste tijd op de ring pakken zullen ze met een auto moeten komen die belachelijk dicht tegen dat randje aanzit. Voor de gewone familie megane kan de wegligging uiteraard sterk naar onderstuur afgesteld worden.
En laten we wel wezen, de meeste mensen durven de electro hulpmiddelen niet uit te zetten ook niet in een RS.

En ik ben inderdaad bang dat de nieuwe megane RS dezelfde tik krijgt die de clio ook gekregen heeft. Terug naar acceptabel voor het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
@Derby Ah nice! ;) Nu ben ik wel overruled helaas..... :p

Ja das ook wel zo, dan gaan we nog meer elektra toevoegen voor een driftmodus of een burn-out knopje.

Ja we gaan t wel zien toch? Er is altijd de aftermarket optie voor ons, en anders lekker de 3 RS houden. Motor eens opnieuw opbouwen na 2,5 of 3 ton. En gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Nico_GTR schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:50:

Ja das ook wel zo, dan gaan we nog meer elektra toevoegen voor een driftmodus of een burn-out knopje.
Het is het Renault draadje hè, niet Ford (bah) :9 Er is een verschil tussen vaardigheid en hulpmiddelen. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hier mijn nieuwe Megane GT.
Wat is een automaat toch zo zalig geworden...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4jMkrt0.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4xRvFfH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Weo9S6r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ClEXJIy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/96vlN1i.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7R7pclh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RfDx1In.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Yjbwxiu.jpg

[ Voor 62% gewijzigd door Repi3 op 29-05-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Zo, nu 800km gereden in de Renault.
Het enige wat mij enigszins ergert:

- MultiSense "Perso" persoonlijke instellingen, moet ik -elke- keer bij het instappen weer handmatig activeren.
hij begint elke rit op "Neutraal". Zou gewoon op hetgeen je de auto instelt op ingesteld moeten blijven staan, waarom anders allemaal gebruikersprofielen beschikbaar stellen :?

- Navigatiekaart: een bekende klacht natuurlijk, versie 2015-12 momenteel. ;(
- R-Link Store: nutteloze apps en zeer weinig aanbod.
- Adaptive CC elke keer opnieuw de gewenste volgafstand in moeten stellen
- Bediening elektrische ramen, blijkbaar functioneren deze alleen met draaiende motor |:(

De auto werd geleverd met kaartversie 2015-6, er was een update naar versie 2015-12 beschikbaar.
Deze maar geinstalleerd, echter met een foutmelding over een not supported voice en bij app beheer in de auto staat; geinstalleerd:nee Terwijl volgens de R-Link store vermeld staat dat deze wel is geïnstalleerd.
Met geen mogelijkheid om deze te verwijderen of opnieuw te installeren.
Tevens verbindingsproblemen met de Coyote app. Dus app in de auto verwijderd om deze opnieuw te installeren, dit blijkt echter niet mogelijk :| Weg is weg :F

Had geloof ik minstens 3 maanden recht op een proefperiode.
Dus binnenkort maar weer naar de garage voor bovenstaande....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Derby schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:57:
[...]

Het is het Renault draadje hè, niet Ford (bah) :9 Er is een verschil tussen vaardigheid en hulpmiddelen. :D
Ik heb dit weekend een hele dikke Ford Edge gereden dus vandaar....sorry, zal niet meer gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
JvdW schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:19:
Het enige wat mij enigszins ergert:

- MultiSense "Perso" persoonlijke instellingen, moet ik -elke- keer bij het instappen weer handmatig activeren.
hij begint elke rit op "Neutraal". Zou gewoon op hetgeen je de auto instelt op ingesteld moeten blijven staan, waarom anders allemaal gebruikersprofielen beschikbaar stellen :?
Heb je in persoonlijke multisense aandrijflijn op sport staan? Ik krijg steeds een voorstel gedurende 14sec om het profiel te behouden of niet (dus eco).

Wat je wel kan doen is de 2 voorkeursmodi instellen en als je dan 1x op de multisense knop achter je pook komt dan swap hij direct doorheen je multisense profielen zonder dat je via de menu's moet. 1 tik is hier dan persoonlijk profiel met blauwe kleurtjes en 2 tikken is sport profiel met rode kleurtjes.

Het is inderdaad dik onnozel om telkens je start (en langer dan 10minuten stopt) weer opnieuw te bevestigen dat je de auto wil rijden zoals je voorkeur staat ingesteld 8)7 Al is er dus wel mee te leven.

Grotere ergernis is dat je na elke minuut dat je stopt weer je audiobron naar telefoon mag wijzigen omdat hij dat telkens terug op radio zet. Dat men dat eens fixed.

De Mercedes hier uit 2013 ging na de motor starten maandag gewoon verder met spotify waar hij vrijdag gestopt was. Zoveel aangenamer dan 4 keer op het scherm duwen bij de Még4.

[ Voor 22% gewijzigd door anessie op 30-05-2017 03:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Derby schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:36:
@Nico_GTR
Als afgestudeerd automotive engineer rij ik graag Renault omdat ze eigenlijk allemaal dat tail happy gedrag hebben en als ik het te ver weg vind liggen is er altijd wel een stabi-stang die wil helpen.

Een fabrikant moet kiezen tussen veiligheid en handling. Wil Renault wederom de snelste tijd op de ring pakken zullen ze met een auto moeten komen die belachelijk dicht tegen dat randje aanzit. Voor de gewone familie megane kan de wegligging uiteraard sterk naar onderstuur afgesteld worden.
En laten we wel wezen, de meeste mensen durven de electro hulpmiddelen niet uit te zetten ook niet in een RS.

En ik ben inderdaad bang dat de nieuwe megane RS dezelfde tik krijgt die de clio ook gekregen heeft. Terug naar acceptabel voor het grote publiek.
Ik denk dat het met de megane nog wel mee valt, de GT bij de megane is al veel meer voor het grote publiek (de GT bij de clio is eigenlijk een maatje te klein). Daarnaast willen ze het FWD record weer pakken (en dan met een standaard productie auto, niet een gewijzigde productie auto zo als honda). Dat tail happy zit er heel erg lang in bij Renault natuurlijk, de oer vijf alpine / alpine turbo hadden dat al (nog wel een stuk extremer als nu zelfs).

Niet de clio 4 R.S. heel beroerd is trouwens, Chris Harris heeft er een leuke video over gemaakt:
YouTube: Renault Clio RRS 200 EDC: On Road and Track - /CHRIS HARRIS ON CARS

De megane 4 R.S. met handbak gaat de puristen vast weer aanspreken, zeker met iets als cup chassis wat er ongetwijfeld komt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Komt er een handbak? Is dat bevestigd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

http://www.autoblog.nl/ni...e-renault-megane-rs-99037
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Divers/Renault_Megane_RS_Gelekt_2018//Renault-Megane-RS-gelekt-2018-01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Divers/Renault_Megane_RS_Gelekt_2018//Renault-Megane-RS-gelekt-2018-03.jpg
Hier staat hij met automaat, maar handbak is toch beter :Y)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:57:
[...]
De megane 4 R.S. met handbak gaat de puristen vast weer aanspreken, zeker met iets als cup chassis wat er ongetwijfeld komt 8)
Het was, ook al werd de Clio 4 beter verkocht dan de Clio 3, de "doodsteek" voor de RS versie. De puristen doken allemaal op de Clio 3 RS cup, en kijk eens naar de prijzen die daar nu nog voor worden gevraagd. 12.500 is geen uitzondering voor een mooie in de juiste configuratie.

Doch als daily is die Clio 4 RS natuurlijk wel heel erg leuk. Lekker comfortabel in D in de file, en mocht je eens willen blazen zet je alles in sport en RS en heb je toch nog een leuk bommetje. Waarbij het onderstel dan weer wel het beste in zijn klasse was.

Voor mij eender, Clio 3 RS is voor mij de auto die ik wil, Megane 4 maakt er kans op met een handbak. Maar nu ga ik zeuren over het feit dat de 3-deurs is uitgestorven. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Ben hier en daar aan het shoppen gegaan voor een stel nieuwe velgen.

Nou, dat valt nog niet mee merk ik... |:(

- Kleur auto: Zwart
- Gewenste Velg: Sportief, 17"
- Kleur: Zwart/rood

Kwam deze bijvoorbeeld tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.etyre.net/preview/w3/146.png
(Vind de combi Zwart/Rood een soort van auto pr0n :9~ O+ )

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.etyre.net/preview/w3/084.png

Specs:
- Auto: Renault Clio 3, bj.2007
- Maat: 7.5x17"
- Steek: 4/100
- ET: 40

En op die laatste (ET), ga ik prat...

Sommige sites melden iets over een opvulling die ik nodig zou moeten hebben, andere geven aan dat het wél zou passen...

Ervaring iemand? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Hoe hoger de ET hoe meer een velg naar binnen valt en hoe lager de ET hoe meer die naar buiten steekt.

Een spacer van 2 cm kan bij bij een Clio wel dus je kunt zelfs kijken naar een ET20 wiel. Maar gemiddeld zul je op ET45, ET40 of ET35 moeten zoeken.

"Opvulling" is dus een spacer, neem jij een velg met ET70 moet je minimaal 3 cm aan spacer monteren voor je weer op fabrikant spec zit, maar zelfs dan is het niet gegeven dat het nergens tegenaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Nico_GTR schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:21:
Hoe hoger de ET hoe meer een velg naar binnen valt en hoe lager de ET hoe meer die naar buiten steekt.

Een spacer van 2 cm kan bij bij een Clio wel dus je kunt zelfs kijken naar een ET20 wiel. Maar gemiddeld zul je op ET45, ET40 of ET35 moeten zoeken.

"Opvulling" is dus een spacer, neem jij een velg met ET70 moet je minimaal 3 cm aan spacer monteren voor je weer op fabrikant spec zit, maar zelfs dan is het niet gegeven dat het nergens tegenaan loopt.
Dus indien ik in dit verhaal een ET van 40 heb, hoeft daar geen spacer bij/tussen om de middellijn te hebben? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Dwazer schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:50:
[...]

Dus indien ik in dit verhaal een ET van 40 heb, hoeft daar geen spacer bij/tussen om de middellijn te hebben? :)
Juist! En een afwijking van 5 mm kan ook wel zonder spacer.

[ Voor 10% gewijzigd door Nico_GTR op 30-05-2017 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Vorige week de offerte ingediend net de bevestiging gehad dat hij besteld gaat worden, wat heb ik besteld...

Renault Megane Bose DCI110 EDC (Estate)
- Blue Cosmos
- Bekleding Rundleder Antraciet (dit ivm de stoel en stuurverwarming)
- Easy Life pakket
- Vision Comfort pakket
- R-Link 2 multimedia en navi (groot scherm)
- Wegklapbare trekhaak
- 18" velgen
- Luxeplaten

Benieuwd wanneer hij geleverd gaat worden !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdW
anessie schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 02:54:
[...]

Heb je in persoonlijke multisense aandrijflijn op sport staan? Ik krijg steeds een voorstel gedurende 14sec om het profiel te behouden of niet (dus eco).

Wat je wel kan doen is de 2 voorkeursmodi instellen en als je dan 1x op de multisense knop achter je pook komt dan swap hij direct doorheen je multisense profielen zonder dat je via de menu's moet. 1 tik is hier dan persoonlijk profiel met blauwe kleurtjes en 2 tikken is sport profiel met rode kleurtjes.

Het is inderdaad dik onnozel om telkens je start (en langer dan 10minuten stopt) weer opnieuw te bevestigen dat je de auto wil rijden zoals je voorkeur staat ingesteld 8)7 Al is er dus wel mee te leven.

Grotere ergernis is dat je na elke minuut dat je stopt weer je audiobron naar telefoon mag wijzigen omdat hij dat telkens terug op radio zet. Dat men dat eens fixed.

De Mercedes hier uit 2013 ging na de motor starten maandag gewoon verder met spotify waar hij vrijdag gestopt was. Zoveel aangenamer dan 4 keer op het scherm duwen bij de Még4.
Klopt, alles op sport :)
Ik krijg ook geen voorstel gedurende 14sec, niet bij de persoonlijke instelling of de standaard sport instelling.
Ook niet na een korte stop en ook niet na een stop langer dan 10 minuten.
Hij gaat telkens terug naar de "neutraal" instelling...
Het is gewoon irritant. Ook al gebruik je de knop achter de pook.
Dan moet je daarna ook weer op het huisje of de <- pijl drukken om terug te keren naar je standaard layout met bv navi en audio.

Het hoort gewoon anders, maar helaas.

Wat betreft de audiobron kun je ook op de knop drukken bij je stuur om van bron te wisselen.
Is 1 keer drukken om te schakelen naar bluetooth/tel.

[ Voor 35% gewijzigd door JvdW op 30-05-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Crosspost vanuit het lease-auto topic, wilde dat bericht eigenlijk hier posten, foutje gemaakt, maar wel daar laten staan ;)

Gisteren nog eens met de dealer gemaild. Huidige prognose voor levering bij de dealer voor mijn Megane staat op week 36, paar weken later dan initieel was genoemd :(
Besteld in week 15, dus als de prognose klopt 21 weken wachten...(waarvan we er nu 7 hebben gehad)
Hij sloot de mail wel af met "dit blijft een prognose", dus het kan langer, maar ook korter duren (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
striner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:43:
Crosspost vanuit het lease-auto topic, wilde dat bericht eigenlijk hier posten, foutje gemaakt, maar wel daar laten staan ;)

Gisteren nog eens met de dealer gemaild. Huidige prognose voor levering bij de dealer voor mijn Megane staat op week 36, paar weken later dan initieel was genoemd :(
Besteld in week 15, dus als de prognose klopt 21 weken wachten...(waarvan we er nu 7 hebben gehad)
Hij sloot de mail wel af met "dit blijft een prognose", dus het kan langer, maar ook korter duren (?)
poeh 5 maand, hoop toch dat mijne er dan wel is..., de huidige gaat er op 2 november uit en hoop toch echt dit jaar de nieuwe nog te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mja levering van de Mégane is extreem lang. Vraag me af of Renault dit zag aankomen en of het iets is van de hoeveelheid auto's voor Nederland oid.

Overigens zie ik de laatste paar dagen een stuk meer Méganes op de weg. Is er een nieuwe batch aangekomen of zo? (en is dat ook de reden dat die van mij er niet bij zit omdat ie daar dus niet tussen kwam?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
JvdW schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:14:
[...]Wat betreft de audiobron kun je ook op de knop drukken bij je stuur om van bron te wisselen.
Is 1 keer drukken om te schakelen naar bluetooth/tel.
Jezus, dit 8 jaar gebruikt op mijn vorige Mégane om van radio naar cd te gaan. Op de nieuwe in geen 6 maand aan gedacht 7(8)7

Morgen terug leren gebruiken!

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 31-05-2017 02:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Lagere ET komt de velg meer naar buiten, dat is niet erg (mits het verschil beperkt is, belasting op wiellager wordt wel iets hoger), hogere ET komt de velg meer naar binnen en dat kan wel vervelend zijn. aanlopen in de wielkast of zelfs de veerpoot. Dus velg met ET30 prima, komt de velg iets meer naar buiten (staat ook nog mooier). Verder nog even letten op de breedte van de velg (hoeveel J), een bredere velg met dezelfde ET waarde komt meer naar binnen en buiten en kan dus in theorie ook aanlopen. Mijn ervaring is dat als je gaat voor een iets lagere ET waarde het altijd goed komt, ook als de velg breder is als de originele.

+wat Nico zegt :P

@Nico_GTR De clio 4 R.S. 220 Trophy komt voor de puristen dan wel alweer echt in de buurt van wat de clio R.S. cup was. Uiteraard nog steeds die flipperbak maar in de trophy flippert ie wel echt lekker.

[ Voor 15% gewijzigd door melcon op 31-05-2017 07:43 . Reden: er was nog een pagina :P ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
striner schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:43:

Net even gebeld met mijn dealer en die geven aan nu besteld dan is hij er rond week 31...., dus ik zie het nog positief in dat hij erop tijd zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@LightStar dan vraag ik me toch echt af wat er a) in de Renault fabriek allemaal gebeurt met de productie en b) waarom ze dan telkens andere data aan dealers doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
striner schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:59:
@LightStar dan vraag ik me toch echt af wat er a) in de Renault fabriek allemaal gebeurt met de productie en b) waarom ze dan telkens andere data aan dealers doorgeven.
Fransen...., ik heb de tijd hij moet er voor 2 november zijn... gezien dat de einddatum van de huidige auto is, veel later moet het ook niet worden gezien er na 15 november niks meer op kenteken gezet word (en dat moet wel gezien er wat actie dingen opzitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

LightStar schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Net even gebeld met mijn dealer en die geven aan nu besteld dan is hij er rond week 31...., dus ik zie het nog positief in dat hij erop tijd zal zijn.
Die van mij is anders met nog 3 weken te gaan uitgesteld, dus dat zegt nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Martinspire schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:16:
[...]

Die van mij is anders met nog 3 weken te gaan uitgesteld, dus dat zegt nog niks.
En ook de melding dat ie uitgesteld is zegt weer niets ;)
Dat was die van mij ook en uiteindelijk kwam ie toch weer eerder dan de eerst gemelde datum :+

Nog een ander dingetje op het moment met de Megane:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wKFaWlr.jpg

Maar op de website van R-Link staat dat ie geïnstalleerd is....
Je kunt de kaart (denk daardoor) echter ook niet deinstalleren en/of opnieuw installeren |:(
Dus dat wordt een ritje dealer. De kaart staat er volgens mij wel op, echter tijdens de update naar deze kaart een foutmelding over een not supported voice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JvdW schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:52:
[...]

En ook de melding dat ie uitgesteld is zegt weer niets ;)
Dat was die van mij ook en uiteindelijk kwam ie toch weer eerder dan de eerst gemelde datum :+

Nog een ander dingetje op het moment met de Megane:

[afbeelding]

Maar op de website van R-Link staat dat ie geïnstalleerd is....
Je kunt de kaart (denk daardoor) echter ook niet deinstalleren en/of opnieuw installeren |:(
Dus dat wordt een ritje dealer. De kaart staat er volgens mij wel op, echter tijdens de update naar deze kaart een foutmelding over een not supported voice.
En wat als je je systeem op engels zet, de update installeert en dan weer terug op nederlands zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:23
DennusB schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:39:
Ik had ook weer wat grappigs met m'n Megane vorige week. Van het ene op het andere moment werkte m'n knipperlichten niet meer. Ik zag zowel in de cockpit de lampjes niet knipperen, maar ook buiten de auto niet. De auto wist wel dat ze aan moesten want ik kon als het knipperlicht aan was zonder "waarschuwing" over een lijn rijden, terwijl dat niet ging als hij uit stond.
Oplossing : Even de alarmlichten aan zetten... toen deden de knipperlichten het daarna weer.... blijft frans spul xD
melcon schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:56:
Ik kan dat in mijn clio op commando oproepen, als ik de lichtschakelaar precies tussen stand auto en dimlicht inzet (officieel geen stand dus), dan werken de knipperlichten niet :o als ik hem daarna door draai (dat die ook klikt), dan werken ze nog steeds niet --> eerst motor uit en weer aan voor ze het weer doen :P
Vanmiddag m'n Clio Estate opgehaald, en net gemerkt dat de mistlichtschakelaar gewoon vonkt met de motor uit... Morgen nog maar even langs de dealer om te vragen wat ze daar mee doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 23:23
Martinspire schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 23:09:
Mja levering van de Mégane is extreem lang. Vraag me af of Renault dit zag aankomen en of het iets is van de hoeveelheid auto's voor Nederland oid.

Overigens zie ik de laatste paar dagen een stuk meer Méganes op de weg. Is er een nieuwe batch aangekomen of zo? (en is dat ook de reden dat die van mij er niet bij zit omdat ie daar dus niet tussen kwam?)
M'n Clio was was ook iets van twee weken later dan de geplande leverdatum. Ik had ook gehoord van een brand bij Renault dus ik was al bij de dealer langs geweest om te vragen wanneer ik de auto kon ophalen. Daar konden ze m'n opmerking over brand niet plaatsen (wellicht vanwege geen Megane) maar de auto was er al bijna..

Autofabrikanten werken al heel lang met Just In Time levering van onderdelen. Als er geen stoelen meer geleverd worden door brand, kan je/iedereen lang wachten....

Die laatste opmerking: dat zit tussen je oren. Vroeger zag ik ook meer Seats en Skodas. De laatste maanden zie ik veel meer Clio's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Je gaat er idd op letten. Vrienden van mij zien tegenwoordig ook, onbewust, meer Clio's op de weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UW05fWO.jpg

Hij staat bij de dealer, volgende week zaterdag ophalen :)

- edit, tijdje geleden dat ik een plaatje heb gepost, blijkbaar nog steeds omslachtig 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Martinspire schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 17:59:
[...]

En wat als je je systeem op engels zet, de update installeert en dan weer terug op nederlands zet?
Ok na het instellen op engels valt er niets meer te installeren/updaten omdat de R-Link website zegt dat alles geïnstalleerd en up to date is helaas. Afspraak bij de dealer al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:31:
Ik zat vandaag even rustig op verschillende autosites rond te kijken, en toen opeens kwam ik onze oude auto tegen die helaas total loss is verklaard na een ongeluk. Even ter vergelijking:

Dit was de dag na het ongeluk:

[afbeelding]

En hoe hij nu wordt verkocht:

[afbeelding]
Hij staat weer te koop. CARFAX leert mij dat de vorige eigenaar er maar anderhalve maand 'plezier' van heeft gehad. Het kan natuurlijk verschillende redenen hebben, maar ik denk dat het toch iets met het ongeluk te maken heeft.

Onze nieuwe Megane zou begin juni geleverd worden, maar ik heb nog niks gehoord van de dealer dus dat zal wel weer later worden. Als ik volgende week nog niks weet, bel ik de dealer even op. Tot die tijd nog even doortuffen in de Twingo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Nico_GTR schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:36:
Je gaat er idd op letten. Vrienden van mij zien tegenwoordig ook, onbewust, meer Clio's op de weg.
Het is ook een van de meest verkochte modellen momenteel, dus niet zo bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Iemand al ervaring met een aftermarket xenon set voor de Megane IV ?
De LED koplampen waren helaas niet mogelijk (niet leverbaar op mijn uitvoering).

Ik zag namelijk dat de huidige H7 lampen met een aparte houder in de koplampunit gedraaid worden.
Dus zoals bij de meeste xenon sets gaat de losse lamp niet passen/vast zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Waarom ouderwets xenon?

LED Verlichting auto+motor

Ik zou zeggen prik er een leuke set Lumileds in, en je bent het heertje. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Trichoglossus schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Het is ook een van de meest verkochte modellen momenteel, dus niet zo bijzonder...
Ik zat al sinds januari te kijken naar Méganes op de weg, dus als ik ze ineens meer zie, dan kan dat gewoon een normale observatie zijn. Verder staat ie niet in de top 10 dus zo dan is dat wel iets bijzonderder (?) :P

Wel doet de Clio het enorm goed. Paar maanden al bovenaan in de verkoop. Zag volgens mij laatst een nieuwe Clio met andere koplamp-unit, waarbij de led niet meer aan de binnenkant op de gril zit, maar om de koplamp heen. Zag er een stuk beter uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Ik zie 's morgens ontzettend veel Meganes op de weg, allemaal leasebakken. Andere, kleinere, beter verkopende auto's kunnen veel eerder van particulieren zijn die niet in de spits rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Trichoglossus schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 23:28:
[...]

Ik heb geen nieuw model. Die van mij komt uit juni 2001 ;) En voor mensen die normaal enkel op t luxe segment letten is het eigenlijk best wel bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
Afbeeldingslocatie: http://www.etyre.net/preview/w3/084.png

Deze zijn het geworden :)
Worden komende week geleverd, alleen nog de bandjes uitzoeken :)
Rode remklauwen en Brembo geperforeerde remschijven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 13:42:
[afbeelding]

Hij staat bij de dealer, volgende week zaterdag ophalen :)

- edit, tijdje geleden dat ik een plaatje heb gepost, blijkbaar nog steeds omslachtig 8)7
d:)b Mooie kleur!

Toevallig vrijdag ook deze kleur gezien bij de dealer. Erg mooie kleur als de zon erop staat.

Ben zelf nu ook aan het oriënteren voor nieuwe auto. Nadeel is dat ik minimaal 6 zitplaatsen nodig heb. Grand Scenic is een mooie auto, maar ruimte op de 3e zitrij is toch wel beperkt. Maar dat is bij alle 7 persoons in deze klasse. En Espace wordt toch een beetje te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-09 15:48
Dwazer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:28:
[afbeelding]

Nadeel is dat als je een stoeprandje raakt, de mooiheid alweer weg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:47
Martinspire schreef op zondag 4 juni 2017 @ 14:25:
[...]

Ik zat al sinds januari te kijken naar Méganes op de weg, dus als ik ze ineens meer zie, dan kan dat gewoon een normale observatie zijn. Verder staat ie niet in de top 10 dus zo dan is dat wel iets bijzonderder (?) :P

Wel doet de Clio het enorm goed. Paar maanden al bovenaan in de verkoop. Zag volgens mij laatst een nieuwe Clio met andere koplamp-unit, waarbij de led niet meer aan de binnenkant op de gril zit, maar om de koplamp heen. Zag er een stuk beter uit :)
Waarschijnlijk de full led die onder andere standaard op de Clio Intens zit, oogt een stuk moderner en strakker...

Mijne heeft al een kenteken, waarschijnlijk volgende week of de week daarop ophalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Highfive95 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 22:29:
[...]

d:)b Mooie kleur!

Toevallig vrijdag ook deze kleur gezien bij de dealer. Erg mooie kleur als de zon erop staat.

Ben zelf nu ook aan het oriënteren voor nieuwe auto. Nadeel is dat ik minimaal 6 zitplaatsen nodig heb. Grand Scenic is een mooie auto, maar ruimte op de 3e zitrij is toch wel beperkt. Maar dat is bij alle 7 persoons in deze klasse. En Espace wordt toch een beetje te duur.
Dat probleem had ik ook, we hebben een tweeling + ouder kind, die moeten nog met stoeltjes en de hele bult achterin zitten. Daarnaast is het toch fijn als je wat vriendjes/vriendinnetjes kan meenemen. Espace had de voorkeur maar die was echte gortig. Toen kwam toevallig het nieuwe model Scenic uit. Nog wel even in de C4 Grand Picasso en de nieuwe Peugot 3008 (5008 was er nog niet) gereden maar qua uiterlijk en prijs toch voor de Grand Scenic gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Van de week ook te horen gekregen dat ik mag gaan uitzoeken (einddatum huidige contract is ergens in oktober dus nog wel even de tijd). Het wordt wederom een clio, gewoon een hatch, met de 110 pk dci en GT-Line :) kleur? Bleu Iron 8)

Het schijnt trouwens wel eens uitgezocht te zijn, een auto moet in NL minimaal 5000 keer verkocht zijn voor je hem dagelijks in het straatbeeld tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 01:53:
[...]
Dat probleem had ik ook, we hebben een tweeling + ouder kind, die moeten nog met stoeltjes en de hele bult achterin zitten. Daarnaast is het toch fijn als je wat vriendjes/vriendinnetjes kan meenemen. Espace had de voorkeur maar die was echte gortig. Toen kwam toevallig het nieuwe model Scenic uit. Nog wel even in de C4 Grand Picasso en de nieuwe Peugot 3008 (5008 was er nog niet) gereden maar qua uiterlijk en prijs toch voor de Grand Scenic gegaan.
Dadelijk met 4 kinderen wordt het nog krapjes in een Grand Scenic, maar met dakkoffer moet het wel te doen zijn voor vakanties. En anders moet er een klein aanhangertje komen. Dat is dan niet anders.

Op mijn lijstje staan nu Grand Scenic, Peugeot 5008, Opel Zafira, Ford S-Max, Citroen Grand C4 Picasso.

Voorkeur gaat overigens wel uit naar Scenic of 5008.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Dwazer schreef op zondag 4 juni 2017 @ 19:28:
[afbeelding]

Vredestein Sporttrac in een maatje 195/50R15 denk ik dan? Of was het een Clio 3 of 4 want dan moet die wat hoger zijn.

Maar ik ben er heel tevreden over, rijd prima in nat en droog en is niet eens echt duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Vandaag mijn Megane GT-Line uit 2016 opgehaald, stond aan de andere kant van het land dus moest er wel een paar uur voor rijden, maar heb hem dus gelijk goed uit kunnen proberen. Hij bevalt ontzettend goed, vooral in sportstand is hij best lekker vlot. Helaas zit er dus geen Android Auto of Apple Carplay op, maar de ingebouwde navigatie valt me alleszins mee. Ik dacht trouwens dat er ook een achteruitrijcamera op zat, maar ik kreeg alleen een zwart schermpje te zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Spacejockey op 06-06-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Joopieboy schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:34:
Waarom ouderwets xenon?

LED Verlichting auto+motor

Ik zou zeggen prik er een leuke set Lumileds in, en je bent het heertje. :)
Ik vindt dat er nogal een (te) groot prijsverschil zit in de huidige xenon sets en de nu aangeboden led sets.
Ik zal de houder waarin de lamp zit moeten hergebruiken. deze draai je in de koplampunit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NFFc1XH.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Lfi1Wv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik weet niet hoor, maar zoals de set die ik heb, dan heb je voor 20 dollar een goeie set lampen. Of een 50 dollar voor een set lumileds. Dat valt toch alles mee? :)

Je moet ze iig niet bij een shop hier in Nederland willen kopen.

Zo met die connector wordt wel lastig trouwens. Dan zou ik er voor kiezen om een setje Osram Nightbreakers uit Engeland te halen (eBay). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwazer
Nico_GTR schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:11:
[...]

Vredestein Sporttrac in een maatje 195/50R15 denk ik dan? Of was het een Clio 3 of 4 want dan moet die wat hoger zijn.

Maar ik ben er heel tevreden over, rijd prima in nat en droog en is niet eens echt duur.
Maatje 215/40/17 ;)
Ik ga eens zoeken naar die Vredestein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Spacejockey schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:12:
Vandaag mijn Megane GT-Line uit 2016 opgehaald, stond aan de andere kant van het land dus moest er wel een paar uur voor rijden, maar heb hem dus gelijk goed uit kunnen proberen. Hij bevalt ontzettend goed, vooral in sportstand is hij best lekker vlot. Helaas zit er dus geen Android Auto of Apple Carplay op, maar de ingebouwde navigatie valt me alleszins mee. Ik dacht trouwens dat er ook een achteruitrijcamera op zat, maar ik kreeg alleen een zwart schermpje te zien.
Achteruitrijcamera zit op het Easy Life Pack, samen met parkeersensoren voor, acher. zij, blind spot warning en automatisch inparkeersysteem.
Heb je dat pakket besteld of als je dat niet meer weet, heb je wel al die andere opties erop zitten?
Zie je op het zwarte schermpje wel nog iets van parkeersensoren weergave? Het feit dat het scherm wel overschakelt naar iets in de achteruit betekent dus wel dat hij iets zou willen laten zien (anders zou hij net zo goed niet kunnen overschakelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Dwazer schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:21:
[...]

Maatje 215/40/17 ;)
Ik ga eens zoeken naar die Vredestein :)
http://banden.autoweek.nl...25/215-40-r17-87v-212928/
Hankook Ventus Prime 3, komen goed uit de test, goedkoper dan Vredestein/Continental/Michelin enzo ;)

Komen wel iets minder uit de ANWB test van dit jaar zie ik, maar dat betreffen smallere banden. Bij de bredere testen van Autoweek (205 en 225) komen ze als zeer goed uit de test.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Spacejockey schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 22:12:
Zit er bij de kentekenverlichting een camera ? Daar zou hij namelijk horen te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:34
Zojuist de Clio afgezet bij de renault garage. Onderhoud en twee gebreken laten fixen. Airco werkt niet meer door waarschijnlijk een lek ergens tevens gaan de lampen af en toe spontaan uit bij gebruik van de richting aanwijzer. Ben benieuwd wat de schade wordt voor een auto die deze maand 3 jaar oud is.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Bo0bz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:14:
Zojuist de Clio afgezet bij de renault garage. Onderhoud en twee gebreken laten fixen. Airco werkt niet meer door waarschijnlijk een lek ergens tevens gaan de lampen af en toe spontaan uit bij gebruik van de richting aanwijzer. Ben benieuwd wat de schade wordt voor een auto die deze maand 3 jaar oud is.
Hopelijk valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Joopieboy schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:15:
Ik weet niet hoor, maar zoals de set die ik heb, dan heb je voor 20 dollar een goeie set lampen. Of een 50 dollar voor een set lumileds. Dat valt toch alles mee? :)

Je moet ze iig niet bij een shop hier in Nederland willen kopen.

Zo met die connector wordt wel lastig trouwens. Dan zou ik er voor kiezen om een setje Osram Nightbreakers uit Engeland te halen (eBay). :)
Toch he, zelfs met het doorlezen van het topic vind ik het nog steeds een wir-war van allerlei opties en mogelijkheden en is het me nog niet duidelijk.
20 euro voor een set LED-lampen vind ik leuk, dat wil ik wel overwegen zeker als het in een normale koplamp kan waar nu de H7 halogeen in zit.
Maar 50 euro, dan wacht ik liever nog een jaartje tot het iets betaalbaarder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nico_GTR schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 11:33:
[...]

Toch he, zelfs met het doorlezen van het topic vind ik het nog steeds een wir-war van allerlei opties en mogelijkheden en is het me nog niet duidelijk.
20 euro voor een set LED-lampen vind ik leuk, dat wil ik wel overwegen zeker als het in een normale koplamp kan waar nu de H7 halogeen in zit.
Maar 50 euro, dan wacht ik liever nog een jaartje tot het iets betaalbaarder is.
Ja de pest is dat er zoveel wordt geroepen en gedaan. Heel veel verschillende in de basis zijn er niet zo, maar wel uitvoeringen, kleuren, connectoren, verkeerde gebruik van specs... Zeg 100W en 20.000Lumen met een H4 st. Denk je van dat is flink beter dan bij de buurman, helaas! Das 100W met 2 lampen, 50W per lamp bij grootlicht (!) dus 25W met dimlicht. En qua lumens kun je al helemaal niet gaan rekenen want dat slaat vaak echt nergens op haha.

Set van 20 euro zoals ik die gebruik is de zogenaamde 2e generatie met Cree leds. Betrouwbaar, geeft al best behoorlijk licht maar het lichtbeeld kan in sommige lampen ietwat minder zijn.

http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Als je dan het echt goed wilt hebben moet je dus gaan kijken naar de 3e generatie met Lumileds. Deze leds zijn zo klein en zo geplaatst op de lamp dat ze exact zitten op de plek waar normaal een gloeidraad zou zitten. Dus de lichtbron in de spiegel is optimaal.

Plus iets meer vermogen en meer lichtopbrengst, is wel een verschil.

http://m.ebay.com/itm/H7-...16afff6b86c%257Ciid%253A1

Inmiddels alweer iets goedkoper geworden, zo wordt het best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:34
Lichtschakelaar €250, aircoslang €560...

Wat een prijzen, ik ga eens informeren bij de andere garages. Iemand tips?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Bo0bz schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Lichtschakelaar €250, aircoslang €560...

Wat een prijzen, ik ga eens informeren bij de andere garages. Iemand tips?
Ik ga zelf NOOIT naar de Renault Dealer :X
Heb ooit een prijsopgaaf gedaan voor schokdemper rechtsachter van mijn Coupé 1998: €250,- 8)7
"Jaaahh, maar dat is de prijs voor 2 stuks (links ook gelijk vervangen) inc. montage, werkplaatskosten en %INSERTSTORY%)"
Ben naar de sloop gereden, was iets van €100,- inc montage kwijt voor beide kanten.
Heb die monteur daar €10,- toegestopt voor de moeite... Heb er uiteindelijk nog iets van 30k mee gereden :)

Neej, ik denk niet dat ik snel weer naar de Renault Dealer zelf ga ;)
Pagina: 1 ... 31 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.