Dat heet bandenspanningscontrolesysteem en dat is/was inderdaad beschikbaar op de Mégane III. Ik zou niet weten waarom je het zou willen aanschaffen, want heel veel heb je er niet aan
Nee, merp!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, merp!
Mwah, vind 't nogal meevallen. Ligt er aan wat je gewend bent. Ben je een Mégane RS gewend, ja dan duurt t wel even.Joopieboy schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:28:
Nja even snel en soepel inhalen ook in zijn 5 zal wel even tijd kosten, niet?
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik zou zelf ook altijd voor een 1.6dCi kiezen als het zou kunnen, maar Renault Nederland levert die helaas niet altijdthefox154 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 09:56:
[...]
Persoonlijk zou ik de 1.5dci niet zo snel meer kiezen. Ik heb dan ook een andere auto besteldHij heeft echt net voldoende vermogen, in de 6e versnelling ontbreekt het hem echt aan kracht. Hij loopt op de snelweg al snel op zijn tenen. Op de N-wegen is het verder wel een prima blokje. Ik ben benieuwd hoe je hem in de Kadjar gaat ervaren. Een week met een qashqai 1.5dci werd ik persoonlijk niet erg vrolijk van, deze leek nog trager dan de Megane en ik denk dat dit hetzelfde blok is?
Nee, merp!
[ Voor 32% gewijzigd door RvL op 12-09-2015 21:58 ]
Nu de dekens nog...
Gewoon even voor de beeldvorming, wat scheelt dat jou als leaserijder maandelijks? Ik als particuliere rijder hoef me daar niet mee bezig te houden namelijk. Gelukkig. Ik rij gewoon een ultravuile 1.9dCi die er altijd lekker aan trekt. En als deze weg gaat, dan kijk ik niet eens naar een auto met een 1.5dCi gewoon omdat ik er dan teveel op achteruit ga qua vermogen.RvL schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:45:
Als de 1.6dCi er ook maar enigzins in zou zitten, zou mijn voorkeur daar ook naar uit gaan. Maar door het kromme belastingstelsel waardoor de 1.6 door verschillende maatregelen dusdanig veel duurder wordt, vind ik het verschil in m'n portemonnee toch echt te groot worden. Dat gaat niet meer over enkele tientjes...
Nee, merp!
www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!
Even het een en ander berekend. Ik ga hierbij uit van mijn configuratie:PauseBreak schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:00:
[...]
Gewoon even voor de beeldvorming, wat scheelt dat jou als leaserijder maandelijks? Ik als particuliere rijder hoef me daar niet mee bezig te houden namelijk. Gelukkig. Ik rij gewoon een ultravuile 1.9dCi die er altijd lekker aan trekt. En als deze weg gaat, dan kijk ik niet eens naar een auto met een 1.5dCi gewoon omdat ik er dan teveel op achteruit ga qua vermogen.
Model | Leaseprijs excl. brandstof | Leaseprijs incl. brandstof | Fiscale waarde | Bijtellingspercentage | Netto bijtelling |
---|---|---|---|---|---|
Kadjar 1.5dCi Bose | €771 | €921 | €35.775 | 20% | €264 |
Kadjar 1.6dCi 4x2 Bose | €824 | €996 | €38.275 | 25% | €359 |
Verschil | €53 | €75 | €2500 | €95 |
Nu de dekens nog...
Nee, merp!
Nu de dekens nog...
Nee, merp!
[ Voor 10% gewijzigd door RvL op 13-09-2015 17:15 ]
Nu de dekens nog...
[ Voor 74% gewijzigd door Aggressor op 14-09-2015 19:27 ]
Bose heeft bij mij heel erg mixed feelings.. De speakers zijn prima, bass is precies goed aanwezig.Aggressor schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:48:
heeft iemand ook een lijsje van de megane 3 uitvoeringen en wat het verschil is?
Zit er nog verschil tussen de gt-line en de bose versie kwa geluid?
Blog (Linux-related)
Die fora zijn er inderdaad wel. Je hebt Renaultforum.nl en de Renault Tuning Club. Waarbij de RTC toch wel iets actiever is in mijn beleving.Aggressor schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:42:
Ok toppie dankjewel
en zijn er nog leuke simpele tuning dingen of accessoires?
ps: is er ook ergens een actief renault forum of megane forum?
Nee, merp!
Nee, merp!
Ach ja, qua rijeigenschappen is het standaard onderstel best ok, de GTline is leuk maar een beetje stug geveerd. Verder heeft deze vrij harde stoelen met dito randen waar je na 30 min al wat last begint te krijgen. Door de stugge vering voel je echter elke riggel, het standaard onderstel is wat dat betreft meer comfy. Dan heb je ook een prima uitleesbaar LCD scherm (welke dimbaar is) met een digitale snelheidsmeter. De Gtline heeft een meter die ergens loopt tot 260km/h (?) welke je van zn levensdagen toch nooit haalt. Het dasboard van de non Gtline ziet er afgezien van de rode bies nagenoeg hetzelfde eruit. De Expression heeft een checkered flag motiefje. Allemaal zaken welke toch persoonlijk zijn, je zou het Frans design kunnen noemen. Bij een beurt krijg ik wel eens een Twizy mee. Leuk ding maar je bent wel erg blij als je weer plaats mag nemen in een comfy Megane ipv een kart. Uiteraard is het allemaal persoonlijk,thefox154 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:09:
[...]
Qua rijeigenschappen is een gt-line wel een must, de gewone megane is erg soft geveerd. Hij heeft hele zachte stoelen waar je na 30 minuten zitten al geen goede zitpositie meer in kunt vinden. Door de softe vering helt de auto bij het minste of geringste over en is het weg contact erg indirect. Dan heb je ook nog het dashboard met een giga oplichtend vlak waar in een jaren 80 lcd-notatie je snelheid op komt te staan. Het dashboard van de gt-line heeft meer uitstraling en ziet er wat netter uit. Allemaal zaken waar ik niet blij van wordt, maar misschien wel goed bij een Frans merk passen. Bij een beurt ofzo krijg ik wel eens een normale megane mee en dan ben je echt heel erg blij als je weer in je eigen auto kunt rijden. Dit is natuurlijk persoonlijk. Ga ze in ieder geval even alle twee minimaal 1,5 uur per auto rijden.
Nu de dekens nog...
Grappig dat je dit ook opvalt.RvL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:11:
Persoonlijk vind ik de analoge snelheidsmeters van de GT-Line prettiger dan de digitale. Hij is inderdaad wel veel te optimistisch met 260km/u. En door de ECO banden, welke een afwijkende maat hebben t.o.v. de originele GT-Line banden, wijkt de teller ook flink af. Er zit in het menu ook een digitale teller verstopt. Als ik deze afstel op 130, rijd ik in werkelijkheid 126km/u. De analoge teller staat dan echter al over de 130km/u aan te geven! Waarschijnlijk was het te duur om voor de NL markt een andere analoge teller te monteren...
[ Voor 13% gewijzigd door thefox154 op 16-09-2015 22:10 ]
Nu de dekens nog...
Ah weer wat geleerd dat wist ik niet, die van mij staat op de 17 inch, is van november 2012. Nog anderhalve maand en dan meld ik me hier weer afRvL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:43:
In 2013 zijn ze op eco rubber gezet. Ook 16", om zo de 88gr/km te halen. Lagen vanuit de fabriek volgens PremiumContact 3e onder. Viel op zich niet eens tegen. Nu een setje Fulda, heb wel het gevoel dat die met name wat minder tractie hebben als t nat is.
Onder m'n vorige zaten ook SportContacts. Fijne banden,veel grip.
15x330 SW38
[ Voor 60% gewijzigd door Aggressor op 20-09-2015 11:02 ]
Nu de dekens nog...
Nee, merp!
K to the KillaZ
Nee, merp!
Stay safe
Nee, merp!
http://www.powertrain.ren...s-of-our-range/mt6pf6-pk4PauseBreak schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:28:
Ja, dat is een lastige keuze. Het voordeel is wel dat de 2.0dCi flink minder gevoelig is voor onderhoud, mede doordat er een ketting op zit. De 2.0dCi 175 heeft daarnaast een balansas erin zitten, waardoor je minder slijtage krijgt en minder trillingen in het interieur. Ook de loop van het blok is echt prettig. Je powerband is een stuk breder dan bij de 2.2dCi het geval was.
Dan blijft nog wel de vraag welke versnellingsbak er precies achter de 2.0dCi hangt, want dat weet ik zo niet. Melcon? Ik weet dat de 2.2dCi er een slechte bak achter had zitten die ook zo rond de 250 - 300.000km kapot liep als je je hield aan de onderhoudsvoorschriften (dus nooit olie laten vervangen). Geen idee hoe dat zit bij de 2.0dCi.
Nee, merp!
Owjee lolPauseBreak schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:42:
Haha, koop nooit een auto bij een toko waar het enige fatsoenlijke stuk Nederlands in de hele advertentie duidelijk afkomstig is van de bedrijfsjurist![]()
Vaartland zijn echt een stelletje oplichters. Wat ik die verkopers in Zwolle wel niet heb horen uitbraken over de telefoon in klantgesprekken terwijl ik zat te wachten op mijn auto die onderhoud had gehad, daar lusten de honden geen brood van. Mooie auto, maar kijk verder
weet iemand dit?Aggressor schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 19:05:
vraagje
ik heb deze autoradio, alleen 2 knopjes zijn wat versleten ....
[afbeelding]
is hiernog wat aan te doen ? knopjes los halen ofso?
of wordt het dan een hele nieuwe radio?
Misschien bij een sloperij? Of anders eens ff googlen op Renault onderdelen?Aggressor schreef op maandag 21 september 2015 @ 16:04:
[...]
weet iemand dit?
of kan ik gewoon een radio van een andere megane omzetten of is het paneel/knopjes los te maken en over te zetten?
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Correct.Aggressor schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 15:09:
dus ik kan ze eerst wel in de band doen, balanceren en alles?
Pas als ze er echt onder zitten worden ze ingeleerd?
Nee, merp!
[ Voor 80% gewijzigd door Aggressor op 29-09-2015 18:44 ]
2.0 dci is perfect, gaat niet stuk, zelfs als je beetje het onderhoud verwaarloosd. Idd met de PK4 in geval van handbak, gaat ook niet stuk (verwar deze bak niet met de pk6, alleen de behuizing is hetzelfde, alle internals zijn anders). Zou idd voor het laatste model gaan (de echt nieuwe niet mee geteld), echt een probleemloze auto, wel wat zwaarder als een generatie eerder. Aandachtspunt is de navigatie, kijk voor R-Link of carminat Tom Tom, niet de dvd navigiatie deze wordt helaas niet meer bijgewerkt.PauseBreak schreef op maandag 21 september 2015 @ 11:28:
Ja, dat is een lastige keuze. Het voordeel is wel dat de 2.0dCi flink minder gevoelig is voor onderhoud, mede doordat er een ketting op zit. De 2.0dCi 175 heeft daarnaast een balansas erin zitten, waardoor je minder slijtage krijgt en minder trillingen in het interieur. Ook de loop van het blok is echt prettig. Je powerband is een stuk breder dan bij de 2.2dCi het geval was.
Dan blijft nog wel de vraag welke versnellingsbak er precies achter de 2.0dCi hangt, want dat weet ik zo niet. Melcon? Ik weet dat de 2.2dCi er een slechte bak achter had zitten die ook zo rond de 250 - 300.000km kapot liep als je je hield aan de onderhoudsvoorschriften (dus nooit olie laten vervangen). Geen idee hoe dat zit bij de 2.0dCi.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Nu denk ik niet dat je heel uniek bent met een witte Megane coupe met 1.5 dci aangezien het voormalig leasetoppers zijnTommzz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:25:
Ik mag mij vanaf vandaag (eigenlijk morgen of overmorgen) ook onder de Renault rijders scharen. Vandaag bij een Megane Coupe uit 2012 met 1.5 dci gekeken en "direct" besloten mijn handtekening te zetten.
Het is een GT-line geworden met Bose systeem. Een witte, met zwarte 18" wielen en een zwart/wit lederen interieur. Een erg geslaagde en redelijk unieke combinatie volgens mij. Daarbij via de dealer de onderhoudshistorie gecheckt en alles is dik in orde.
De achterklep is echter "kaal", en ik zou het mooi vinden op de GT-line badge hierop te plakken, weet iemand waar ik deze kan krijgen, behalve dan bij de stealer?
Overigens, ik zoek eigenlijk 16" of 17" velgen bij de auto, die vind ik wat netter, maar de garage waar ik deze gekocht heb heeft deze logischerwijs er niet bij en legt nieuwe bandjes om de 18" velgen. Is er ergens een overzicht van alle originele Renault velgen online te vinden?
Plaatje bij het praatje:
[afbeelding]
Gefeliciteerd!!Tommzz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:25:
Ik mag mij vanaf vandaag (eigenlijk morgen of overmorgen) ook onder de Renault rijders scharen. Vandaag bij een Megane Coupe uit 2012 met 1.5 dci gekeken en "direct" besloten mijn handtekening te zetten.
Het is een GT-line geworden met Bose systeem. Een witte, met zwarte 18" wielen en een zwart/wit lederen interieur. Een erg geslaagde en redelijk unieke combinatie volgens mij. Daarbij via de dealer de onderhoudshistorie gecheckt en alles is dik in orde.
De achterklep is echter "kaal", en ik zou het mooi vinden op de GT-line badge hierop te plakken, weet iemand waar ik deze kan krijgen, behalve dan bij de stealer?
Overigens, ik zoek eigenlijk 16" of 17" velgen bij de auto, die vind ik wat netter, maar de garage waar ik deze gekocht heb heeft deze logischerwijs er niet bij en legt nieuwe bandjes om de 18" velgen. Is er ergens een overzicht van alle originele Renault velgen online te vinden?
Plaatje bij het praatje:
[afbeelding]
Laguna?Master FX schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:56:
Vanaf woensdag (uitzicht niet inbegrepen)...
[afbeelding]
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Stay safe
De 2.0dCi 150 of toch de 175 of 180?
Nee, merp!
[ Voor 90% gewijzigd door Master FX op 06-10-2015 09:59 ]
Stay safe
Enige logo dat je met enige trots op je renault moet plakken is m.i. een RS logo.thefox154 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:00:
[...]
Gefeliciteerd!!
Het logo zou ik weg laten, het is juist een extreem lelijk logo in mijn ogen die juist helemaal niet toevoegt. Zit hij nog wel voor in de gril? Links boven in het luchtrooster voor zit een zwart vlak, daar hoort hij op.
Mijn megane is logo loos, de dealer had in zijn enthousiasme ook het front logo verwijderd. Achteraf super goed gedaan, het is een klein detail maar zonder dat logotje smoelt het net weer wat beter.
Wat betreft velgen: http://www.renaultvelserb...rochure-megane-estate.pdf
Eerste hit op google zo ongeveerAls je het bouwjaar veranderd zijn er misschien in andere jaren nog een paar andere velgen. Maar als ik in deze brochure kijk is dit wel wat je ongeveer ziet rijden.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 07-10-2015 14:02 ]
Hij heeft het toch over een GT Line logomelcon schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:44:
Waarom? Het GT logo an sich is best bescheiden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een GT is geen R.S. maar wel een stapje sportiever als de normale Renault, dus een logo is prima op z'n plaats. Niet te verwarren met GT line uiteraard waar alleen het onderstel iets anders is maar het vermogen hetzelfde.
[ Voor 5% gewijzigd door thefox154 op 07-10-2015 14:13 ]
Je hebt vast niet wat meer foto's van die Clio V6 of wel?melcon schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:44:
Waarom? Het GT logo an sich is best bescheiden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een GT is geen R.S. maar wel een stapje sportiever als de normale Renault, dus een logo is prima op z'n plaats. Niet te verwarren met GT line uiteraard waar alleen het onderstel iets anders is maar het vermogen hetzelfde.
Nee, merp!
Nee, merp!
Je hebt hem goed gepoetst zo te zienDinictus208 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:46:
GT is wel cool. Die versies zijn ook daadwerkelijk ander qua onderstel en vermogen.
Maarja... rs..
[afbeelding]
En ik ben ook gen fan van logo's maar bij de RS zie je het toch wel dus de wolf is gewoon duidelijk een wolf
BWM zonder logo's en dan 335. haha YEP dat is leuk.
Ik heb nog een ongebruikte GT-Line badge (origineel) liggen. Ik was van plan deze op mijn GT-Line te plakken (ook kaal) maar dit heb ik nooit gedaan.Tommzz schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:25:
Tja, een spoilert zat er niet op. Tis een cup uit duitsland met werkelijk niks erop, alleen airco en aardige audio. Spiegels mag ik met de hand doen he...melcon schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:42:
[...]
Je hebt hem goed gepoetst zo te zienzelfde kleur als die van m'n zus
![]()
Sommige GT's zijn wel leuker als de andere, vind de clio 3 GT echt wel wat hebben:
[afbeelding]
Je R.S. kan nog wel een leuke spoiler gebruiken![]()
Clio 4 R.S. zie je het idd veel minder snel aan, alleen voor/achterbumper/uitlaten en natuurlijk grote velgen kun je het uit afleiden. Wat dat betreft wel jammer, mag wel iets meer uitstraling hebben. Vanuit commercieel en technisch oogpunt wel te begrijpen dat ze het gedaan hebben, clio staat standaard al breed en vierkant op de wielen dus iets breder voegt weinig toe. Beter steken in een beter onderstel maar goed optisch wordt het dan wel geen verschil en dat is jammer.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nee, merp!
Testing, one, two ...
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Kwestie van gewenning eigenlijk. Net als in een andere Renault laat je die na verloop van tijd op automatisch staan. Misschien dat je er zelf nog iets in verandert als je voorruitverwarming hebt (sommige Laguna's schijnen dat te hebben volgens de optielijsten die ik tegen ben gekomen in de oriëntatie op dit model) of als je auto beslaat. Maar afgezien daarvan laat ik het altijd met rust eigenlijk.la_fusion schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:27:
Mooie kar! Paar puntjes zijn inderdaad weer even wennen hoe Renault het heeft gedaan, al moet ik zeggen dat de bediening van de climate control er inderdaad wat onderhandiger uitziet dan in bijv een Megane/Clio.
Nee, merp!
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Nee, merp!
Nee, merp!
Het hoort te worden aangekruist en er hoort een sticker op de kap te zitten waar de distributie onder verstopt zit. Je kunt er vanuit gaan dat als het niet is afgetekend in het boekje, het niet is gedaan.psy schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:57:
Je hebt gelijk...het is inderdaad 5 jaar. Als hij terug is, meteen even checken of dat gebeurd, is, een maandje terug heeft hij wel onderhoud gehad zag ik onder de motorkap.
Wordt bij zo'n distributie-wissel dan meteen een herkenbare sticker geplakt?
Nee, merp!
Nee, merp!
Nee, merp!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq