Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Zuur tijdens je vakantie, maar een m550d als vervanger? Holy fuck dat is geen straf!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:43

Daniel36

vernieuwde formule

Als Citroen (Picasso) rijdert kijk ik hier soms wel eens als hobby, maar nu ben ik in de race voor een Laguna Grand Tour.
Teruglezend over de laatste zoveel pagina's zie ik zo snel ff niets over dat type Renault, maar zijn er hier mensen met ervaring met deze auto?

Het gaat waarschijnlijk een Laguna worden uit 2006 en dan als 1.6 18v op lpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
1.6 16V of 1.8 16V?

1.6 is bekend om penbobines die op een gegeven moment gaan, je kon aan de kleur van het kapje zien of je goede had of niet. Even wachten tot melcon langs komt die weet het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Nou dat kan nog alle kanten op, ik heb wel begrepen dat de 1.6 het goed doet op lpg in elk geval en dat de modellen vanaf 2006 beter zijn dan eerder modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Waarom een Laguna en dan een 1.6? Zuinig rijden doe je er niet mee want de motor is veel te licht voor het type auto... Je zal moeite hebben om met het verkeer mee te komen, en zo kan ik nog wel een aantal dingen bedenken. Waarom zou je zoiets willen dan?

Even los van het technische verhaal.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Laguna vind ik veel mooier dan een Megane, 1.6 kom je gewoon veel tegen, maar een 1.8 of 2.0 is me ook prima mits ze een goede reputatie hebben op lpg.

Een megane g.t vinden is veel makkelijker btw, maar die vind ik dus weel m inder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Laatst online: 17-09 09:25
RadioAir schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:19:
[...]

Ligt het nou aan mij of is die foto in Domino genomen (vanaf Avenue des Bouriennes in Domino dorpje uit ri Saint-Georges d'Oléron)? Achtergrond komt me zo bekend voor ;)
Ik weet niet of er wat geotagging meespeelt, maar ja, je bent aardig in de buurt! Ik verbleef vlak naast Domino maar dit is meer in het midden (richting de oostkant) van het eiland genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ik ben 2x naar L'Accolade geweest in Domino dus ik dacht de weg te herkennen ;) Geen geotagging dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 21:11:
Ik bedoel daar mee, dat ik me niet kan herinneren dat ik geluiden hoor die er niet moeten zijn. Ik zou er eens extra op moeten letten volgende keer..

Ga het in ieder geval wel eens vermelden bij het volgend onderhoud..
De verklaring hiervoor is eenvoudig, de vertanding van de achteruit gebruikt rechte tandwielen. D.w.z. de tandwielen moet precies goed voor elkaar staan anders klikken ze niet in elkaar. Als ze net verkeerd staan kun je dit idd bereiken door hem in een willekeurige andere versnelling te zetten en dan terug te gaan. Wat ook werkt, je voelt aan de pook dat die niet in de achteruit gaat als ze net verkeerd staan. Op dat moment laat je de koppeling een heel klein stukje opkomen en druk je de pook langzaam goed in de achteruit, als de koppeling begint te pakken merk je aan de pook dat die er opeens heel makkelijk in gaat omdat de tandwielen goed staan. Dit geld in principe voor alle handbakken maar afhankelijk van de grote en het aantal tandwielen (de verhouding) heeft de ene bak er meer last van dan de ander.

Je vooruit versnellingen hebben een schuine vertanding en daarnaast ook nog eens synchromeshes, daarom heb je dit "probleem" nooit in de vooruit versnellingen.
RadioAir schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:35:
1.6 16V of 1.8 16V?

1.6 is bekend om penbobines die op een gegeven moment gaan, je kon aan de kleur van het kapje zien of je goede had of niet. Even wachten tot melcon langs komt die weet het wel ;)
Klopt, de grijze zijn de verkeerde. Groene of zwarte dop is goed. 1.6 is idd wat licht voor de laguna maar alsnog wel prima mee te rijden. Laguna van 2006 gaat eigenlijk weinig aan stuk, geen gekke dingen. Enige zwakke punt van de laguna 2 blijven de achteras rubbers maar goed, niet zo duur/moeilijk om te vervangen en nieuwe rubbers gaan wel een tijdje mee. Ik zou zeggen ga lekker een proefrit doen en kijk of het wat voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ha! Bedankt heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
Daniel36 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:42:
Als Citroen (Picasso) rijdert kijk ik hier soms wel eens als hobby, maar nu ben ik in de race voor een Laguna Grand Tour.
Teruglezend over de laatste zoveel pagina's zie ik zo snel ff niets over dat type Renault, maar zijn er hier mensen met ervaring met deze auto?

Het gaat waarschijnlijk een Laguna worden uit 2006 en dan als 1.6 18v op lpg.
Ik heb er eentje .. 1.6v vialle LPG, in de lage toeren geen rappe wagen, maar verder prima te doen.

Vooral de electrique eigenlijk, penbobines idd vervangen, startmotor gehad en dynamo.
Bij vialle wel opletten dat je je gastank niet helemaal leeg rijd aangezien de lpg pomp daar niet zo goed tegen kan. verder wel eens een tijdelijk wat minder lopende motor gehad omdat een gas-injector zichzelf bevroren had. Maar verder was het vandaag best aardig tanken voor 49,9 de liter.

En als je er eentje hebt met gasvulnippel achter het klepje naast de peut, die staat dan schuin omhoog .. ik had wat problemen in de winter met condens wat erin bevroor .. heel fijn kun je niet tanken, of nog erger sluit je ventiel niet goed na het tanken .. staat je auto zichzelf leeg te blazen .. geen humor. Nu een klein dopje erop zodat er niks in komt en geen problemen meer.

[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 25-08-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Hmm als ik dit zo zie snap ik die recensies wel dat de Renaults niet meer op een Renault lijken..

Wel mooi als je het mij vraagt maar minder Renault ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij valt ie prima binnen de huidige modellenlijn maar ik kan mij vergissen, maar ik weet niet wat nou voorheen specifiek Renault was?

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 26-08-2015 15:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:00

Wok

Dakloos...

Damn... wát een mooie kar, die Talisman Estate :9~ !

Dat is voor het eerst dat ik ècht hebberig wordt van een Renault :P Jammer dat onze leaseregeling net weer verschraald is, dus hij zal wel buiten bereik blijven ;(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is R-Link verder de moeite waard? Op de Clio (Estate) is het een meerprijs van 595 Euro, maar dan heb je dus R-Link, 35W speakers ipv 20W en Bluetooth. Vereisten naar mijn idee. Verder is dan een achteruitrijcamera 195 Euro hetgeen ook de moeite is.

• la_fusion
Wat ik zo her en der lees over het alternatief(Navteq navigatie) is dat zeker de moeite. Bovendien zit je dan met TomTom navigatie die toch wel een stuk beter is. Het platform zelf is misschien niet zo'n groot verschil maar alleen al voor de navigatie zou ik het doen ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

la_fusion schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:37:
Hmm als ik dit zo zie snap ik die recensies wel dat de Renaults niet meer op een Renault lijken..

Wel mooi als je het mij vraagt maar minder Renault ;)
Tjah. Dat zeiden ze bij de vorige designchange ook. Al was dat in negatieve zin, want daar kwamen de Vel Satis en de Avantime uit voort.

Ik vind de nieuwe auto's echt wel heel erg sjiek.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• la_fusion
Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:07:
[...]

Tjah. Dat zeiden ze bij de vorige designchange ook. Al was dat in negatieve zin, want daar kwamen de Vel Satis en de Avantime uit voort.

Nou ja ik vind de nieuwe Megane en Clio nog wat meer een eigen blik hebben, dat vind ik bij deze Estate wat minder.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

la_fusion schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:12:
[...]

Nou ja ik vind de nieuwe Megane en Clio nog wat meer een eigen blik hebben, dat vind ik bij deze Estate wat minder.
Die zijn ook nog niet echt van de nieuwe stijl. Ik denk dat met de Captur en Kadjar pas echt de nieuwe lijn is ingezet. Er is ook weer een nieuwe Megane onderweg. Ik gok zomaar dat die allemaal qua stijl wel bij elkaar gaan smoelen.

Verwijderd

De Clio is/was eerder een instapper naar de nieuwe stijl. Captur heeft dat ook maar nog iets meer.
Espace, Kadjar en Talisman zijn de 'nieuwe' stijl. Nieuwe megane zou blijkbaar veel weg hebben van de talisman.

• melcon
Echt een mooie auto die Talisman, heel dik!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Exorcist schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:52:
Is R-Link verder de moeite waard? Op de Clio (Estate) is het een meerprijs van 595 Euro, maar dan heb je dus R-Link, 35W speakers ipv 20W en Bluetooth. Vereisten naar mijn idee. Verder is dan een achteruitrijcamera 195 Euro hetgeen ook de moeite is.
Heb zelf ook R-link in mijn Clio hatchback.
Het is een prima systeem, wel fijner dan medianav vind ik zelf. Echter ben ik zelf nog niet te spreken over de audio kwaliteit. Maar hier zijn ook weer upgrade sets voor verkrijgbaar van Focal.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

G.Scholtens schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:10:
[...]

Heb zelf ook R-link in mijn Clio hatchback.
Het is een prima systeem, wel fijner dan medianav vind ik zelf. Echter ben ik zelf nog niet te spreken over de audio kwaliteit. Maar hier zijn ook weer upgrade sets voor verkrijgbaar van Focal.
Dank. Ik hecht waarde aan geluid, in die zin dat het zeker niet moet gaan vervormen bij een hoger volume. Om die reden heb ik de (voor)speakers in mijn 208 al vervangen door Focals en heb ik onze Ibiza ST al laten uitleveren met extra/betere speakers + subwoofer.

Zal dan sowieso voor de R-Link optie gaan en bezien of het mogelijk is om bij de dealer nog andere speakers te laten monteren, mocht het zover komen.

• G.Scholtens
Exorcist schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:29:
[...]

Dank. Ik hecht waarde aan geluid, in die zin dat het zeker niet moet gaan vervormen bij een hoger volume. Om die reden heb ik de (voor)speakers in mijn 208 al vervangen door Focals en heb ik onze Ibiza ST al laten uitleveren met extra/betere speakers + subwoofer.

Zal dan sowieso voor de R-Link optie gaan en bezien of het mogelijk is om bij de dealer nog andere speakers te laten monteren, mocht het zover komen.
Eerste upgrade set kost iets van €299,- euro, echter lees ik op het clio forum dat het resultaat van deze set een stuk beter is met een i-sotec versteker. Welke ook nog eens 100euro kost, echter is deze versterker alleen via duite webshops te koop. Dealer zelf kon hier niet aan komen.

Heb zelf de upgrade niet gedaan aangezien ik een lease auto heb, welke nog 2 jaar in de lease zit.

Er is nog een 2e upgrade set van €899,- euro, welke beschikt over 7 speakers dacht ik zo met een subwoofer.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

G.Scholtens schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:44:
[...]

Eerste upgrade set kost iets van €299,- euro, echter lees ik op het clio forum dat het resultaat van deze set een stuk beter is met een i-sotec versteker. Welke ook nog eens 100euro kost, echter is deze versterker alleen via duite webshops te koop. Dealer zelf kon hier niet aan komen.

Heb zelf de upgrade niet gedaan aangezien ik een lease auto heb, welke nog 2 jaar in de lease zit.

Er is nog een 2e upgrade set van €899,- euro, welke beschikt over 7 speakers dacht ik zo met een subwoofer.
Het zal voor mij ook een lease worden, dus ben dan afhankelijk van de dealer op dat punt zonder zelf te gaan rommelen. Ben nog niet geheel zeker van mijn keuze, maar zal bij een evt. order wel bezien of ik nog iets extra's eruit kan persen. Denk dat de standaard R-Link met de 35W speakers "bass reflex" te min zijn voor wat ik wil, maar wat is dat is.

• G.Scholtens
Exorcist schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Het zal voor mij ook een lease worden, dus ben dan afhankelijk van de dealer op dat punt zonder zelf te gaan rommelen. Ben nog niet geheel zeker van mijn keuze, maar zal bij een evt. order wel bezien of ik nog iets extra's eruit kan persen. Denk dat de standaard R-Link met de 35W speakers "bass reflex" te min zijn voor wat ik wil, maar wat is dat is.
Ik gebruik de auto niet voor prive, maar puur voor woon /werk verkeer. Dus ik vond het die 3 a 400 niet meer waard voor die 2 jaar. Geluid is prima voor mijn dagelijkse ritten.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 08:07:
[...]

Ook de Vel Satis en de Avantime zag je terug in de kleinere modellen van die tijd. Het verschil met die specifieke ontwerpstijl en de nieuwe (die met Espace/Kadjar/Talisman wordt ingezet) is dat de 'oude' ontwerpstijl veel meer sprankelde, veel meer eigen was.
Deze nieuwe ontwerpstijl vind ik ook zeer geslaagd, maar hét verschil met de oude is dat je op die Talisman (incl. de Estate) ook een Ford-logo kunt plakken, of een Kia logo (zie de Kia Sportspace concept) of een VW logo. De auto's zijn minder herkenbaar Renault. Op een Vel Satis of een Mégane II of een Laguna II kun je de logo's afplakken, maar je pikt ze er nog steeds uit als een Renault. Dat is imho het verschil.

Dat gezegd hebbende vind ik de nieuwe lijn wel erg geslaagd. Ik heb laatst de Espace en Kadjar in levende lijve gezien en dat zijn echt fraaie wagens. Zeker in de duurste trim is het allemaal veel mooier afgewerkt dan voorheen. Hopelijk geldt dat ook voor de Talisman, want ik heb bij de Talisman wel meer mijn twijfels bij het grote touchscreen. Dat ziet er op verschillende officiële foto's toch gewoon niet fraai uit, waar de oplossing bij de Espace en Kadjar er in het echt wel fraai uitziet.
Wat me wel wat tegenstaat is het gebrek aan motoren in alle nieuwe modellen. Goed, het is introductietijd dus minder motoren, maar in Nederland worden echt alleen nog de downsizeblokken gevoerd en dat vind ik wel wat jammer. Zeker de nieuwe modellen kunnen echt wel nieuwe klanten trekken met een grotere keuze in de motorisering. De huidige topmotoriseringen (1.6dCi en 1.6THP200) in de Talisman passen toch niet echt bij het uiterlijk van die auto.

Nee, merp!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PauseBreak schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
Zeker de nieuwe modellen kunnen echt wel nieuwe klanten trekken met een grotere keuze in de motorisering. De huidige topmotoriseringen (1.6dCi en 1.6THP200) in de Talisman passen toch niet echt bij het uiterlijk van die auto.
Dat is leuk, totdat men de portomonnee moet trekken voor de grotere motoren. Die zijn financieel gezien in Nederland helemaal niet interessant. Dan kan je ze wel aanbieden, maar als je geen fatsoenlijke verkopen mee realiseert dan kun je je beter die moeite besparen.

• PauseBreak
Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:53:
[...]

Dat is leuk, totdat men de portomonnee moet trekken voor de grotere motoren. Die zijn financieel gezien in Nederland helemaal niet interessant. Dan kan je ze wel aanbieden, maar als je geen fatsoenlijke verkopen mee realiseert dan kun je je beter die moeite besparen.
Dat is maar net wat je ermee wilt doen natuurlijk. Wil je zorgen voor keuzevrijheid en nieuwe klanten trekken van andere merken of ga je voor maximale winstmargeoptimalisatie door de keuzevrijheid weg te nemen en zodoende een veel efficiëntere fabricage mogelijk te maken?
Ik denk dat Renault voor het tweede gaat, terwijl de nieuwe modellen - zeker de topversies - echt wel de kwaliteiten hebben om vreemdmerkrijders binnen te halen mits je ze min of meer dezelfde keuzevrijheid geeft als ze nu hebben.
De alliantie met Mercedes-Benz moet het ook relatief simpel mogelijk maken om die nieuwe klanten ook die keuzevrijheid te geven. Daar ligt genoeg op de plank.

Nee, merp!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:46:
[...]

Ik heb een Clio zonder R-link maar met Media nav, en ook met bass reflex speakers. En al bij al moet ik niet klagen. Ik ben wel geen premium sound system gewoon in auto's dus kan zijn dat mijn standaard wat lager ligt.
Ik zou het eens uitproberen bij een renault dealer. Dan hoor je het meteen of het goed genoeg is.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

PauseBreak schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:51:
[...]
De huidige topmotoriseringen (1.6dCi en 1.6THP200) in de Talisman passen toch niet echt bij het uiterlijk van die auto.
Is THP niet Peugeot? :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PauseBreak schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:58:
[...]

Dat is maar net wat je ermee wilt doen natuurlijk. Wil je zorgen voor keuzevrijheid en nieuwe klanten trekken van andere merken of ga je voor maximale winstmargeoptimalisatie door de keuzevrijheid weg te nemen en zodoende een veel efficiëntere fabricage mogelijk te maken?
Ik denk dat Renault voor het tweede gaat, terwijl de nieuwe modellen - zeker de topversies - echt wel de kwaliteiten hebben om vreemdmerkrijders binnen te halen mits je ze min of meer dezelfde keuzevrijheid geeft als ze nu hebben.
De alliantie met Mercedes-Benz moet het ook relatief simpel mogelijk maken om die nieuwe klanten ook die keuzevrijheid te geven. Daar ligt genoeg op de plank.
Ik denk dat ze best wel goed onderzoek doen naar welke keuzes welke gevolgen hebben. En qua ontwerp trekken ze nu al wel veel klanten van andere merken. Alleen moet je niet de illusie hebben dat je BMW/MB/Audi rijders over laat stappen naar een Frans merk. Je haalt het eerder weg bij de laag eronder. En voor die rijders boeit motorisering amper. Zeker in Nederland niet. Ook de reviews laten zien dat de huidige motoren best wel krachtig zijn. Meer is leuk, maar niet nodig.

• PauseBreak
Hm, goed punt ja. Tijd voor een nieuwe bak koffie :D
Hooglander1 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:03:
[...]

Ik denk dat ze best wel goed onderzoek doen naar welke keuzes welke gevolgen hebben. En qua ontwerp trekken ze nu al wel veel klanten van andere merken. Alleen moet je niet de illusie hebben dat je BMW/MB/Audi rijders over laat stappen naar een Frans merk. Je haalt het eerder weg bij de laag eronder. En voor die rijders boeit motorisering amper. Zeker in Nederland niet. Ook de reviews laten zien dat de huidige motoren best wel krachtig zijn. Meer is leuk, maar niet nodig.
Ik denk het niet eigenlijk. Of beter gezegd, ik weet dat ze dat eigenlijk niet doen. Dat is ook vrij simpel uit te leggen: Om goed marktonderzoek te doen moet je weten wie je vroegere klanten waren, wie je huidige en wie je aankomende klanten kunnen zijn. Twee van de drie groepen zijn sowieso onbekend (vroeger en huidig) en de derde gaat uit van methodiek die ik twijfelachtig vind.
Overigens had ik het niet over de Duitse "premium"-rijders, want die rijden Duits met een reden. Ik had het over de voormalige Saab kopers, Volvo kopers, Alfa Romeo kopers etc. Allemaal merken die doorgaans meer keuzes gaven in wat voor soort motorisering je in je auto ploegde.
En ja, de huidige motoren zijn 'best wel krachtig', maar ik heb ook niet anders beweerd. Ik zeg alleen dat je als merk méér vreemd merkrijders binnen kunt halen als je meer aanbod geeft. Kijk naar België en Duitsland, waar het motoraanbod anders kan zijn dan het hier is.
Het punt dat ik probeer te maken is dat je dergelijke topuitvoeringen ook als PR in kunt zetten. Iets dat ze nu gewoon niet doen. En dat vind ik jammer.

Nee, merp!

• la_fusion
Maar hoeveel 'kost' het nu extra door de krachtigere motoren ook in Nederland aan te bieden? De motoren zijn er al en tijdens de fabricage worden ze voor andere landen er waarschijnlijk ook al ingezet.. het lijkt mij niet dat het probleem zit in de 'boekjes' waar de verschillende motoren genoemd hoeven te worden..

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

la_fusion schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:18:
Maar hoeveel 'kost' het nu extra door de krachtigere motoren ook in Nederland aan te bieden? De motoren zijn er al en tijdens de fabricage worden ze voor andere landen er waarschijnlijk ook al ingezet.. het lijkt mij niet dat het probleem zit in de 'boekjes' waar de verschillende motoren genoemd hoeven te worden..
Goede vraag. Ik zal het eens bij mijn Marketing-contact bij Renault vragen :)

• PauseBreak
la_fusion schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 11:18:
Het probleem zit 'm eerder in de verkoopverwachtingen en productieplaatsen die een land toegewezen krijgt. Je wordt als importeur erop afgerekend als je de toegewezen productieplaatsen niet kunt vullen en soms moet je die plekken alsnog gewoon vullen (dat worden dan vaak promotionele modellen / huurauto's).
Kortom, er is een importeur er veel aan gelegen om daar zo min mogelijk afwijkingen van de verwachtingen te hebben. De Nederlandse importeur verwacht al een paar jaar dat de topmotoriseringen niet of nauwelijks zullen worden verkocht - en terecht gezien onze belastingen.
Dat heeft ze in het verleden wel eens opgebroken. Als je goed zoekt kun je Laguna Coupés vinden uit 2009 / 2010 met de Isuzu V6 diesel die nog nooit op kenteken hebben gestaan. Hetzelfde geldt voor een select aantal Vel Satis' met de PRV V6 benzine en de 3.5 V6 benzine.

Dus dat Renault Nederland er terughoudend mee is snap ik wel gezien de recente geschiedenis, maar ik blijf het jammer vinden ;)

Nee, merp!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:12
Master FX schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 23:52:
Het is weer eens tijd voor wat drama :(

Onze Renault Espace (misschien dat je hem nog kent van 'open hart' operatie van een jaar of zes geleden heeft ons helaas op de terugweg van onze vakantie (waarschijnlijk) definitief in de steek gelaten.

Net onder Parijs brandde er een oranje lampje (wat te maken met of een electrische storing of vocht in het brandstoffilter - vierkant symbooltje met een getand draadje binnenin). De bijbehorende display tekst hadden we toen gemist. Handleiding zei dat we dat moesten laten checken bij de garage (na aankomst dus).

Het lampje ging ook weer uit.

Later kwam het lampje weer opspelen, nu met de melding "inspuitsysteem defect". Zucht. Dat leek me ernstig. Hij had ook ineens minder vermogen, tot 2000 toeren gebeurde er weinig, daarna ging ie wel iets vooruit. Maar ook dat ging hollende achteruit. Er kwam zwarte rook uit de uitlaat en de motor begon steeds luidruchtiger te tikken.

Daarna rustig over de vluchtstrook verder geploeterd naar de benzinepomp (was nog 1km) en laten afslepen.

Auto staat nog net onder Parijs te wachten op repatriering en wij zijn met vervangend vervoer (BMW M550d touring - geen straf) naar huis gegaan...

Denk dat dit de laatste km's van de Espace zijn geweest.
Vandaag tot mijn verbazing telefoontje gehad van de transporteur. De Espace is weer thuis. Nu maar eens nadenken over de vervolgstappen. Eerst nog wel even (vriendelijk) verhaal halen bij de garage. Renault zomercheck vlak voor de vakantie wees uit dat de auto wel wat olie verbruikte, maar dat dit geen probleem mocht zijn en we zorgeloos op vakantie konden. Ze hebben toen nog de motor gereinigd (kostte natuurlijk weer geld) om - nadat ik er een km of 100 mee had gereden - te kijken of ze iets konden vinden. Ze hielden het toen op een beetje zweten. Geen idee of het de oorzaak is, maar misschien nog even laten uitzoeken

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Auto is bij de garage op de brug geweest. Ze hebben het oliefilter er af gehad en daar zaten stukjes metaal in. Ze denken dat er een kurkas lagertje kapot is gegaan... Niet meer de moeite om te repareren. Het afscheid dat je wist dat zou komen.
Nu op zoek naar iets nieuws.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Master FX schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:19:
[...]
Renault zomercheck vlak voor de vakantie wees uit dat de auto wel wat olie verbruikte, maar dat dit geen probleem mocht zijn en we zorgeloos op vakantie konden.
Blijft bijzonder, zoiets hadden mijn ervaring 30 jaar geleden ook al bij Munsterhuis :P Er veranderd weinig bij die toko volgens mij.
Master FX schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:37:
Auto is bij de garage op de brug geweest. Ze hebben het oliefilter er af gehad en daar zaten stukjes metaal in. Ze denken dat er een kurkas lagertje kapot is gegaan... Niet meer de moeite om te repareren. Het afscheid dat je wist dat zou komen.
Nu op zoek naar iets nieuws.
:(

Altijd jammer als het afscheid zo gaat, je gunt je auto altijd nog een eeuwig leven in een oostblokland natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Imiddels niet meer woonachtig in Twenthe, dus de zomercheck is uitgevoerd bij Bochane... Ere wie ere toekomt. Maarja, dit is ook niet iets wat op het lijstje van de zomercheck staat denk ik....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Goed nieuws en slecht nieuws

Goede nieuws: de Clio is verkocht *O*
Slechte nieuws: de Clio is verkocht -O-

Laatste keer waarschijnlijk dat we de Clio hebben gezien, aangezien hij geëxporteerd wordt naar België.

De laatste keer op Nederlands kenteken:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7FELMVxsy3tPYTRd2VLijgch/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/RZGGxWxb7xjmkoKNNMsFvWS9/full.jpg
Op de trailer
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mdV2LPuAxBUKdEWq6bfXm2au/full.jpg
En weg is hij
;w

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Hee, TS!

Eigenaar: hostler
Model: Clio II
Motor: 1.6 16V 107 pk/148 Nm
Bouwjaar: 2001

Die is allang verkocht joh! :P

De blauwe clio 2 fase 1 rs heb ik inmiddels al en tijdje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:43:
Imiddels niet meer woonachtig in Twenthe, dus de zomercheck is uitgevoerd bij Bochane... Ere wie ere toekomt. Maarja, dit is ook niet iets wat op het lijstje van de zomercheck staat denk ik....
Het is ook lastig te voorspellen natuurlijk. Tenzij je echt rare geluiden hoort of het ding echt op mengsmering loopt kun je er niet zoveel over zeggen. Of je moet echt het blok uit elkaar trekken of met speciale apparatuur van binnen gaan bekijken op slijtage, maar dat kost veel meer dan een simpele zomercheck natuurlijk.
Een zomercheck kun je zelf ook wel doen eigenlijk. Gewoon controleren of de vloeistoffen nog op niveau zijn, de banden en de remmen goed zijn en even kijken naar de slijtageindicator van de accu. Veel meer dan dat houdt het niet in.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
De leen auto was zoals gezegd een BWM 5 serie.... Ben me daar maar eens in gaan verdiepen...

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Master FX schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:26:
De leen auto was zoals gezegd een BWM 5 serie.... Ben me daar maar eens in gaan verdiepen...
Geen idee of je de ruimte van je Espace echt nodig hebt, anders valt de 5-serie echt tegen. Als ik voorin zit met mijn 1m92 (niet eens héél groot) kan ik niet achter mezelf zitten (zonder met de benen in de stoel te drukken wel te verstaan).

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 28-08-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
hostler schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:10:
Hee, TS!

Eigenaar: hostler
Model: Clio II
Motor: 1.6 16V 107 pk/148 Nm
Bouwjaar: 2001

Die is allang verkocht joh! :P

De blauwe clio 2 fase 1 rs heb ik inmiddels al en tijdje :)
Oeps :$ Ik loop wat achter geloof ik. :+

Maar wees niet gerust, verhuizing is achter de rug, en ik heb komende week een week 'over', vrij/niet ingepland. Dus ik kom ook weer eens aan dit soort dingen toe. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Geeft niet hoor :P

Dan mag je deze foto wel gebruiken :P

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/jhubt2.jpg

Het RSje heeft nog wat aandacht gekregen vandaag (telefoon foto's, sorry):

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/a0fer6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/f1zfw7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2qd3i86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/25s1soh.jpg

Morgen een dagje naar de Nürburgring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Sinds deze week ben ik eigenaar van een Laguna uit 2011. Daar zit een ingebouwde TomTom in. Dat is mooi, maar de kaarten zijn uiteraard hopeloos verouderd en slechts BeNeLux. Nu zou ik graag de Europa versie aanschaffen, maar er is blijkbaar verschil tussen Carminat en Carminat Live. Hoe weet ik nu welke versie ik heb? Daarnaast is de SD kaart die er inzit maar 2GB, ik zie al dat Europa ongeveer 2.8GB is. Dat gaat dus sowieso niet passen. Kan dat op een willekeurige SD kaart geinstalleerd worden of zijn dit van die speciale alleen voor TT geschikte kaartjes (Garmin had daar in het verleden nogal een handje van)?

Oh en een fotootje natuurlijk :P
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/laguna.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Acid_Burn op 30-08-2015 16:12 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Acid_Burn schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 16:10:
Sinds deze week ben ik eigenaar van een Laguna uit 2011. Daar zit een ingebouwde TomTom in. Dat is mooi, maar de kaarten zijn uiteraard hopeloos verouderd en slechts BeNeLux. Nu zou ik graag de Europa versie aanschaffen, maar er is blijkbaar verschil tussen Carminat en Carminat Live. Hoe weet ik nu welke versie ik heb? Daarnaast is de SD kaart die er inzit maar 2GB, ik zie al dat Europa ongeveer 2.8GB is. Dat gaat dus sowieso niet passen. Kan dat op een willekeurige SD kaart geinstalleerd worden of zijn dit van die speciale alleen voor TT geschikte kaartjes (Garmin had daar in het verleden nogal een handje van)?

[afbeelding]
Dat kan, je moet even TomTom Home downloaden waar je de kaart van Europa kan downloaden. Dit heb ik voor de zomer gedaan voor mijn Megane. Ik had de Carminat Live, je kan het beste even de SD-kaart laten uitlezen door de software. Deze geeft dan aan welke versie je hebt.

Overigens heb ik een random 4GB kaartje gebruikt die ik nog had liggen. TomTom geeft aan dat dit geen SDHC-kaart mag zijn maar bij mij werkt dit in ieder geval wel. Of het bij jou werkt moet je maar even kijken.

De prijs is overigens lachwekkend voor een kaartupgrade itt wat VW e.d durft te vragen voor een update. Ik was zo'n 65 euro kwijt als ik mij goed herinner.

Mooie Laguna trouwens :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir

[afbeelding]
2011 is denk ik al Carminat Live. Je kan het zien aan de softwareversie die rechtsonderin te zien is als je een route gepland hebt, of op het Toon info scherm. 8.841/8.842 of lager is Carminat TomTom (en educatief actualiseerbaar), hoger is Carminat TomTom Live en daar kost een kaart inderdaad rond de 65 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Tnx.. is zal eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:06:
[...]

Het probleem zit 'm eerder in de verkoopverwachtingen en productieplaatsen die een land toegewezen krijgt. Je wordt als importeur erop afgerekend als je de toegewezen productieplaatsen niet kunt vullen en soms moet je die plekken alsnog gewoon vullen (dat worden dan vaak promotionele modellen / huurauto's).
Kortom, er is een importeur er veel aan gelegen om daar zo min mogelijk afwijkingen van de verwachtingen te hebben. De Nederlandse importeur verwacht al een paar jaar dat de topmotoriseringen niet of nauwelijks zullen worden verkocht - en terecht gezien onze belastingen.
Dat heeft ze in het verleden wel eens opgebroken. Als je goed zoekt kun je Laguna Coupés vinden uit 2009 / 2010 met de Isuzu V6 diesel die nog nooit op kenteken hebben gestaan. Hetzelfde geldt voor een select aantal Vel Satis' met de PRV V6 benzine en de 3.5 V6 benzine.

Dus dat Renault Nederland er terughoudend mee is snap ik wel gezien de recente geschiedenis, maar ik blijf het jammer vinden ;)
Die isuzu diesel is godzijdank nooit in de laguna coupe geleverd. Dat was gelukkig al renaults eigen 3.0 dci V6. Je kan het terugzien aan het vermogen, de isuzu komt tot amper 190 pk (kun je beter voor de 2.0 dci gaan die ook nog meer en breder koppel heeft). De renault V6 heeft bij Renault 245 pk en is gelimiteerd op koppel ivm de automaat. In een aantal nissan modellen die in Europa niet geleverd worden is dat 285 pk met nog veel meer koppel.

V.w.b. grote motoren in NL, gaat niet snel gebeuren omdat dit in NL gewoon erg moeilijk is. De milieu "boete" is veel te hoog voor zulke motoren. Dan worden zulke modellen even duur of duurder als bepaalde modellen van onze oosterburen. Met als gevolg dat ze alleen aan liefhebbers verkocht worden en dat zijn er niet veel. Daarom de strategie om kleinere motoren met nog steeds voldoende motoren te leveren, daar is echt wel onderzoek naar gedaan ;)

Neemt uiteraard niet weg dat ik het ook erg jammer vind, de laguna 3 is hier b.v. ook niet met 3.0 dci geleverd. Kijk je op mobile.de wordt je er bijna mee dood gegooid en dan nog afgeladen met hier niet eens leverbare opties ook. De prijs zal ik maar niet eens over beginnen maar dat is belachelijk laag i.v.m. hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:31:
[...]

Die isuzu diesel is godzijdank nooit in de laguna coupe geleverd. Dat was gelukkig al renaults eigen 3.0 dci V6. Je kan het terugzien aan het vermogen, de isuzu komt tot amper 190 pk (kun je beter voor de 2.0 dci gaan die ook nog meer en breder koppel heeft). De renault V6 heeft bij Renault 245 pk en is gelimiteerd op koppel ivm de automaat. In een aantal nissan modellen die in Europa niet geleverd worden is dat 285 pk met nog veel meer koppel.
Sinds wanneer is dat dan zo? Die Isuzu-diesel is toch pas in 2010 vervangen door Renaults eigen V6 dCi als mijn geheugen mij de juiste informatie voert. Eerder had Renault geen eigen V6 diesel om in die auto te leggen en lag dat Isuzu ding er dus in, met inderdaad rond de 215-230pk. De Renault-V6 diesel komt inderdaad tot 245pk in de hier verkochte versies.
Neemt uiteraard niet weg dat ik het ook erg jammer vind, de laguna 3 is hier b.v. ook niet met 3.0 dci geleverd. Kijk je op mobile.de wordt je er bijna mee dood gegooid en dan nog afgeladen met hier niet eens leverbare opties ook. De prijs zal ik maar niet eens over beginnen maar dat is belachelijk laag i.v.m. hier.
Die is hier maar mondjesmaat geleverd inderdaad. Zal officieus zijn geweest, dus nieuw-levering via Duitsland, zoals dat nu ook wel kan in de grensstreken. Jammer alleen dat de 3.0 dCi nergens meer in wordt geleverd.
Wel een mooie optie om daar op termijn eens naar te gaan kijken want die V6 dCi is een erg fijn blok, zeker in een auto als de Laguna III.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Volgens wiki (voor zover dat een bron is) niet:
It was first presented as a concept car, at the 2007 Frankfurt Motor Show, which followed some styling cues of the previous Renault Fluence concept car. The production version was revealed at the 2008 Cannes Film Festival, coinciding with the Monaco Formula 1 Grand Prix to take the wraps off. The brand new V6 dCi engine delivers 235 hp (173 kW), while the new 3.5-litre petrol powered V6 offers 240 hp (175 kW). The Laguna Coupé later appeared before the general public at the Paris Motor Show in October 2008.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hm, dan zal ik het verkeerd hebben onthouden :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat rampen ding van isuzu is echt alleen in de espace en vel satis geleverd gelukkig!! Dat ze daar ooit voor gekozen hebben is mij een raadsel, de 2.0 dci blaast dat ding aan alle kanten voorbij, performance, betrouwbaarheid, loop cultuur, verbruik. Zoek maar eens op dmax v6 troubles... 177 dan wel 185 pk afhankelijk van bouwjaar. Niet dat die motor dat haalt, als die 160/170 kroeg pk's op de bank haalt mag je in je handjes wrijven. Heeft ook in de vectra gelegen trouwens(dat zegt al genoeg natuurlijk, opel heeft altijd k-diesels).

De renault v6 dci is in NL geleverd van 2008-2011 in de coupe, voor de rest alleen via parallel import in DL ja maar nooit officieel in iets anders als de coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
hostler schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:48:
Geeft niet hoor :P

Dan mag je deze foto wel gebruiken :P

[afbeelding]

Het RSje heeft nog wat aandacht gekregen vandaag (telefoon foto's, sorry):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen een dagje naar de Nürburgring :)
Wat ziet die er strak uit. 8) Maar klopt het dat beide Clio's van 2001 zijn? :P Ik heb het aangepast iig. :)

[afbeelding]
Mooie auto, lekker luxe. :) Geniet ervan! En ik heb je toegevoegd aan de TS. ;)
Wat voor motor en uitvoering heb jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Laatst online: 08:27

Snuffel

Vroem!

Ook maar even een foto posten van mijn bakkie in de zon schaduw.
Renault Megane Cabriolet 1.6e bj 1997.
Lekker oud, maar prima voor de mooie en zonnige dagen :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2q0q1w2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Snuffel op 31-08-2015 15:15 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
En met de kap op de achterbank, zoals het hoort! d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Joopieboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:54:
[...]

Wat ziet die er strak uit. 8) Maar klopt het dat beide Clio's van 2001 zijn? :P Ik heb het aangepast iig. :)
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PauseBreak schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:37:
Dat is idd wel erg mooi bij dit model. 8) Alleen er moet eig een 2.0 16V in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Joopieboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:54:
Mooie auto, lekker luxe. :) Geniet ervan! En ik heb je toegevoegd aan de TS. ;)
Wat voor motor en uitvoering heb jij als ik vragen mag?
Het is een Renault Laguna Estate 1.5 dCi Dynamique uit 2011. 110PK/240 Nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Joopieboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:13:
[...]

Dat is idd wel erg mooi bij dit model. 8) Alleen er moet eig een 2.0 16V in. :P
Tja, een twee liter is wel leuk hoor, maar eigenlijk is het een auto om mee te cruisen en niet om hard mee te rijden. 1.6 volstaat prima.
Maar ik heb al wel tegen mezelf gezegd dat als ik ooit een 2 liter blok vindt, dan gaat ie er in.
Gewoon omdat het kan :D

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

PauseBreak schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:37:
Kap ligt gewoon op de plek waar hij hoort: boven de kofferbak.
Wat je ziet is een roadbox. Die vervangt de achterbak (die is er dus ook in zijn geheel uit) en geeft je meer bagage ruimte. Deze is vanuit de voorstoelen bereikbaar middels een rolluik. Erg relaxed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Snuffel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:16:
[...]

Tja, een twee liter is wel leuk hoor, maar eigenlijk is het een auto om mee te cruisen en niet om hard mee te rijden. 1.6 volstaat prima.
Maar ik heb al wel tegen mezelf gezegd dat als ik ooit een 2 liter blok vindt, dan gaat ie er in.
Gewoon omdat het kan :D
Ik kan je iemand zijn nummer geven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Joopieboy schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:38:
[...]

Ik kan je iemand zijn nummer geven... :+
Als belangrijkste: wat kostie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Snuffel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:46:
[...]

Als belangrijkste: wat kostie?
Nja het is een beetje de bekende knutselaar onder de R19's, Megane's etc. Laatst een R19 turbo opgebouwd, heeft zelf een Phase 1 met cup onderstel van een Megane staan met een 2 liter met ITB's. Ronald1916V van RTC. ;) Keer een PB sturen, valt allemaal wel mee qua prijs, je zit alleen met onderdelen etc. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 01-09-2015 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Snuffel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 07:17:
[...]

Kap ligt gewoon op de plek waar hij hoort: boven de kofferbak.
Wat je ziet is een roadbox. Die vervangt de achterbak (die is er dus ook in zijn geheel uit) en geeft je meer bagage ruimte. Deze is vanuit de voorstoelen bereikbaar middels een rolluik. Erg relaxed :)
Dat weet ik, ik doelde ook op de roadbox. Wist alleen niet dat dat ding een eigen naam heeft :+ Met die roadbox (vanaf nu: kap) kloppen de lijnen van de Cabrio mijns inziens veel beter. Die kap zorgt voor een mooie, vloeiende, sportieve lijn. Zeker vanaf de zijkant gezien.
Wat dat betreft is dit eigenlijk wel mijn favoriete Renault cabrio. Zeker wanneer je het vergelijkt met de huidige Mégane CC. Dat ding heeft echt last van obesitas :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een megane I cabrio is ook nog mooi kort, niets geen overhang. De Cc's van tegenwoordig zijn veel te lomp, die van Renault valt nog een beetje mee maar een 307 cc of de focus en de opel cc... zum kotsen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik vind ze allemaal even lelijk eigenlijk. De Mégane CC heeft een vergelijkbare overhang achter als de Focus CC en dat doet beide auto's inderdaad geen goed. Komt ook nog eens bij dat ik de achterlichten op de Mégane CC echt niet mooi vind :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

RadioAir schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 19:40:
[...]

2011 is denk ik al Carminat Live. Je kan het zien aan de softwareversie die rechtsonderin te zien is als je een route gepland hebt, of op het Toon info scherm. 8.841/8.842 of lager is Carminat TomTom (en educatief actualiseerbaar), hoger is Carminat TomTom Live en daar kost een kaart inderdaad rond de 65 euro.
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/laguna_navi.jpg
Zo te zien dus 'Live'. Dat wordt niet educatief updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
De kaart is wel sterk aan vervanging toe. Maar ach, gelukkig zijn het de kosten niet voor dit model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
2011 is ook nog op alternatieve wijze te updaten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Oh? Wist ik niet.

[ Voor 82% gewijzigd door RadioAir op 02-09-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpjjansen
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 20:50
ik ben ook wel erg benieuwd

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het Alaskan Concept;

[YouTube: https://youtu.be/v8o2pL6Bc9o]

Testing, one, two ...

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Echt he, wat een kutfilm. Ze willen toch een auto laten zien? Maak dan geen shots van bomen etc.
Het duurt al 15s voordat je uberhaubt die auto in beeld ziet... Krijg dezelfde vibes als toch ik voor het eerst die nieuwe espace zag (in het paars...).

Ze zijn lekker bezig daar bij renault. Alleen nog maar cross-overs. In rij nu dubbel renault maar die worden, als het zo door gaat, allebei vervangen door een ander merk.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zucht.. net geprobeerd een back-up te maken van mijn SD kaart van de carminat. Na veel gekloot blijkt het zo'n versie te zijn die echt aan de SD kaart gebonden is end dus niet op een andere kaart gerestored kan worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Dinictus208 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:53:
Echt he, wat een kutfilm. Ze willen toch een auto laten zien? Maak dan geen shots van bomen etc.
Het duurt al 15s voordat je uberhaubt die auto in beeld ziet... Krijg dezelfde vibes als toch ik voor het eerst die nieuwe espace zag (in het paars...).

Ze zijn lekker bezig daar bij renault. Alleen nog maar cross-overs. In rij nu dubbel renault maar die worden, als het zo door gaat, allebei vervangen door een ander merk.
Ja maar je koopt niet alleen een auto natuurlijk, je koopt een imago, een beeld, een gevoel etc.
Tenminste dat idee krijg ik vaak bij dit soort filmpjes.
Volvo is er ook erg sterk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dinictus208 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:53:

Dit is gewoon een pickup en komt ook als zodanig op de markt. Is ook voornamelijk bedoeld voor de zakelijke markt (bouw/zzp/etc). Dit model komt er dus gewoon bij, het vervangt verder niks.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Vorige week naar de Nürburgring geweest met een hele groep.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/765/21140515906_8ee48874f6_b.jpg

Voor ieder wat wils, zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

^^Leuk Renault's :D

Verder hoor ik er nog niemand over, maar de nieuwe Mégane is al gelekt:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Gelekt/Renault_Megane_IV_2016/slides/Renault-Megane-IV-2016-gelekt-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Gelekt/Renault_Megane_IV_2016/slides/Renault-Megane-IV-2016-gelekt-06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Gelekt/Renault_Megane_IV_2016/slides/Renault-Megane-IV-2016-gelekt-11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/Renault/0_Gelekt/Renault_Megane_IV_2016/slides/Renault-Megane-IV-2016-gelekt-05.jpg
Naar mijn mening een mooie auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
hostler schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:13:
Vorige week naar de Nürburgring geweest met een hele groep.

[afbeelding]

Voor ieder wat wils, zeg maar :P
Ik zie genoeg RS'jes.. van welk forum? :)

Zelf mag de Clio zich dinsdag weer gaan bewijzen op het circuit en daarna staat de trip richting Italie op het programma :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Vriendengroep :> Maar de meeste zijn ook wel te vinden op clioclub.nl of renault-tuning.com.

Inrijden op het circuit en daarna uiteraard rustig naar Italië? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
MK1998NL schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:41:
^^Leuk Renault's :D

Verder hoor ik er nog niemand over, maar de nieuwe Mégane is al gelekt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Naar mijn mening een mooie auto :D
Dit zijn artist impressions. Ze hebben de Mégane III facelift genomen en daar de voor- en achterkant van de Talisman opgeplakt. Zit ongetwijfeld erg dicht in de buurt van wat het gaat worden :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Aangezien de nieuwe Mégane, de Mégane IV, zojuist officieel is onthuld toch maar even een nieuwe post:

Nieuwsbericht

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/ly5yasabfydk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/7u0yyibbrv5i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/japyfelbiqtb.jpg

De RenaultSport GT:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/qjpyp2ubk394.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/0mcyfabbbn1k.jpg

Renault heeft zelf nog geen foto's vrijgegeven van het interieur.

Waren die foto's van die Italiaanse site dus toch echt :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

PauseBreak schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:56:
[...]
Dit zijn artist impressions. Ze hebben de Mégane III facelift genomen en daar de voor- en achterkant van de Talisman opgeplakt. Zit ongetwijfeld erg dicht in de buurt van wat het gaat worden :P
Are you sure? Want als ik ze vergelijk met jouw post, lijkt foto's nummer 3 er sprekend op :+

Edit: derp, leer eens lezen

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 07-09-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 11:51

RvL

RvL schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 00:51:
Schaamteloze cross-post vanuit het Keuze Leaseauto topic:
Zojuist een bestelling de deur uitgedaan voor de nieuwe Renault Kadjar:
[afbeelding]

[...]
Levertijd: rond december. Hopelijk nog net dit jaar i.v.m. bijtelling en BPM.
Nou, nadat de verwachte leverdatum een paar keer heen en weer is geschoven, lijkt hij nu toch officieel ingepland te zijn. In eerste instantie zou hij begin december uit de fabriek komen rollen en zou de levering eind december zijn.

Niet veel later werd hij pas medio december in elkaar geschroefd worden waardoor hij mede door de feestdagen pas midden januari geleverd zou kunnen worden. Daar was ik niet zo blij mee: hogere bijtelling en hogere BPM (en dus leasetarief).

Maar nu is het verlossende woord er toch: hij is nu officieel ingepland en rolt op 30 november uit de fabriek. Verwachte levering dus inderdaad in december.

Nog 3 maandjes geduld (en nog 18800km te gaan in m'n huidige Megane)!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Van zulke berichten wordt je wel vrolijk :D

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:51
ff een vraagje....

Waar moet je opletten bij een Renault Megane 1.5 dci GT-Line uit 11-2012?
nog aandachtspunten?

En heeft iemand wel eens in een Renault Megane 1.5 dci gt-line gereden en een Fiat Punto 1.3 mjet?
Met een proefrit lijkt elke auto mooi te rijden .. maar is de Megane wel een klasse hoger?

Want momenteel heb ik een Fiat Punto uit 2013.
Alleen de 1.3 vind ik toch iets te licht, en te krap, geen mooi geluid.. met veel wind ga je alle kanten op

Nu kan ik een Megane 1.5 dci GT-Line krijgen. en zoveel geld hoeft er niet bij. (ik krijg een goeie inruil, gemiddeld 1700 meer)

Alleen mijn Fiat Punto heeft 55.000 gereden en de Megane 115.000.
En ik rij ongeveer 30k per jaar.

De GT-Line heeft wel, lederen bekleding, stoelverwarming, origineel xenon, bose sound installatie, panorama dak, 6 versnellingen ...

tips?

-edit-

De nieuwprijs van de

Fiat Punto is 21.000
en de Renault Megane 33.000

[ Voor 52% gewijzigd door Aggressor op 10-09-2015 15:44 ]

• RvL

RvL

Ik ben nu bezig aan m'n tweede Mégane 1.5dCi, waarvan de huidige inderdaad in GT-Line uitvoering.

Bose is leuk en er komt een best goed geluid uit, maar staar je er niet blind op. Het is meer het naamplaatje. Xenon verlichting vind ik heerlijk, ik zou niet meer zonder willen. Panorama dak daarentegen kan ik best missen. In de zomer maakt het de auto wel een stukje warmer. En de keren dat ik 'm open heb zijn op 2 handen te tellen.

Ik heb heel even, tijdens een onderhoudsbeurt van m'n Mégane, inderdaad in een Punto 1.3 mjet gereden. Ik was die dag wel veel onderweg dus heb er die dag wel een kleine 300km in gereden. Laat ik het zo stellen: ik was blij om m'n Mégane weer onder m'n derrière te hebben. De Mégane is niet alleen op papier een klasse hoger, maar ook voor wat betreft rijden en het comfort. Het scheelt weliswaar niet heel veel als je de motorinhoud vergelijkt, maar de 1.5dCi wordt niet voor niets vaak geroemd om z'n prettige loopcultuur.

Aandachtspunten:
Er zijn mensen die daar veel meer over kunnen vertellen (melcon waarschijnlijk), maar let even op de onderhoudshistorie. Volgens mij is de K9K motor (1.5dCi in de volksmond) nogal gevoelig voor te late oliewissels. Houd je aangegeven interval aan, dan is er vaak niet veel aan de hand. Ik vind de K9K een erg prettig motor. Vanaf max. koppel (1750rpm) ook goed bij de les. De bakoverbrengingen zijn wel wat lang, dus op de snelweg moet er soms teruggeschakeld worden om het echt vlot te laten verlopen.

Radio:
Ik heb het niet helemaal scherp welke radio er in 2012 zit. In m'n 2011 zat deze:
Afbeeldingslocatie: http://audiolink.webasyst.net/shop/products_pictures/Renault%20new%20radio%20with%2012pin_enl.jpg

In m'n 2013-versie zit deze:
Afbeeldingslocatie: http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery/public/images/car_photo_539884.jpg

Beide hebben nadelen :)
2011-versie heeft problemen met sommige nieuwere telefoons. Van een Galaxy S3 ging hij helemaal over z'n nek. De enige remedie was de accu losgooien. Controleer dat dus even, want niet alleen de bluetooth valt uit: de hele radio gaat in stilte.

2013-versie: slechte keuze van Renault in mijn ogen. Je moet veel meer regelen op de radio wat in de 2011 versie op het stuur kon. Bijvoorbeeld het raadplegen van het telefoonboek. Daarnaast is er een bug in een vorige versie geweest die de radio vaak liet crashen als er van USB afgespeeld wordt. Dit hebben ze wel opgelost in een nieuwe versie, maar die heeft weer als nadeel dat ie niet onthoud waar hij gebleven is in een muziekbestand. Daarnaast kunnen er maximaal 100 bestanden in een map :S

Verder ben ik gewoon heel tevreden over beide auto's. Zo tevreden dat m'n 3e Renault in bestelling staat. Geen Mégane dit keer maar een Kadjar. Weer met 1.5dCi :)

Mocht je nog wat leesvoer willen:
Review 2011
Review 2013

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 10-09-2015 21:25 ]

Nu de dekens nog...

• mailmandj
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07-2020

mailmandj

Internetvos

Rijd tegenwoordig een Megane uit 2005.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_f9etWVAAECI4S.jpg
Vergeleken met mijn vorige auto (Ford Fiestaatje) is dit echt een verademing :)

Nou heb ik er alleen twee vraagjes over.
1) Zijn er mensen in het bezit van deze auto die wel eens naar Duitsland rijden? Mijn Fiesta kreeg standaard een groene umwelt-sticker, gezien het een benzine-auto was, maar bij deze weet ik dat nog niet zo zeker. De vraag is dus, komt hij in aanmerking voor een groene sticker, of moet daar een roetfilter voor ingebouwd worden? En zo ja, wat kost dat geintje?

2) In de auto zit de standaard Cabasse-autoradio ingebouwd. Leuk, alleen jammer dat een AUX of USB-aansluiting ontbreekt. Nou dacht ik er wel een andere autoradio in te kunnen gooien, maar volgens mijn garage is dat onmogelijk. Gebruik momenteel een FM-transmitter, maar gezien de overvolle FM-band in Nederland werkt dat niet geweldig. Lokale zenders komen er nog wel eens doorheen.. Zijn er mensen die dit door middel van kastjes of iets dergelijks wel aan de praat hebben gekregen?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mailmandj schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:29:
Rijd tegenwoordig een Megane uit 2005.
[afbeelding]
Vergeleken met mijn vorige auto (Ford Fiestaatje) is dit echt een verademing :)

Nou heb ik er alleen twee vraagjes over.
1) Zijn er mensen in het bezit van deze auto die wel eens naar Duitsland rijden? Mijn Fiesta kreeg standaard een groene umwelt-sticker, gezien het een benzine-auto was, maar bij deze weet ik dat nog niet zo zeker. De vraag is dus, komt hij in aanmerking voor een groene sticker, of moet daar een roetfilter voor ingebouwd worden? En zo ja, wat kost dat geintje?

2) In de auto zit de standaard Cabasse-autoradio ingebouwd. Leuk, alleen jammer dat een AUX of USB-aansluiting ontbreekt. Nou dacht ik er wel een andere autoradio in te kunnen gooien, maar volgens mijn garage is dat onmogelijk. Gebruik momenteel een FM-transmitter, maar gezien de overvolle FM-band in Nederland werkt dat niet geweldig. Lokale zenders komen er nog wel eens doorheen.. Zijn er mensen die dit door middel van kastjes of iets dergelijks wel aan de praat hebben gekregen?
Nu heb ik exact dit model (en kleur) gehad (2003 5d Megané II 1.9 dCI), maar destijds met de CD-speler in de weer geweest. In mijn toenmalige Megané II (2004 station 1.5 dCI) had ik Renault-approved CD-wisselaar aangesloten, dat was al beter.

Maar, is er geen oplossing geweest in de vorm van ICE? Deze is te koppelen aan meerdere autoradio's/CAN-bus systemen..dit heb ik destijds werkend gehad in een 2002 Fiat Stilo en een 2003 Fiat Stilo wagon. Kun je een iPod bijv. op aansluiten die als CDC (wisselaar) fungeerde via het CAN-bus systeem.

Deze (althans, van Dension dus: http://www.navishop.nl/de...ooth-renault-p-13347.html )

Zag er in m'n Stilo zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z2Amx5YHrw548QIVloQxegaX/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Exorcist op 10-09-2015 22:41 ]

• Aggressor
Dankjewel voor je berichtje ;) Hier heb ik tenminste wat aan.
en je hebt een Prive berichtje.

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 10-09-2015 23:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mailmandj schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:29:
[knip]

Ik heb onderstaand geval aan mijn CD-wisselaar aansluiting hangen, dan heb ik de beschikking over BlueTooth (handsfree bellen, Spotify, enz.), USB, SD en analoog audio.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/417xN-GYxPL.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
RvL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:21:

2013-versie: slechte keuze van Renault in mijn ogen. Je moet veel meer regelen op de radio wat in de 2011 versie op het stuur kon. Bijvoorbeeld het raadplegen van het telefoonboek. Daarnaast is er een bug in een vorige versie geweest die de radio vaak liet crashen als er van USB afgespeeld wordt. Dit hebben ze wel opgelost in een nieuwe versie, maar die heeft weer als nadeel dat ie niet onthoud waar hij gebleven is in een muziekbestand. Daarnaast kunnen er maximaal 100 bestanden in een map :S
Ik heb de eerste versie uit 2013 in de auto zitten, het crashen komt door trage usb-sticks ik had dit in het begin ook. Een keer een goede snelle stick gekocht en sindsdien geen crashes meer. Dat kan iedereen adviseren. Neemt niet weg dat de software inderdaad ruk blijft, je kan ongeveer niets instellen en alles moet via het piel knopje. Software crasht af en toe wel in de radio modus of op de bluetooth als je snel switch van radiozender of dergelijke. Zo nu en dan heeft de telefoon er ook even geen zin en dan reboot dat ding zie 3x onder het rijden en werkt hij daarna zo weer een maand prima |:(

Persoonlijk zou ik de 1.5dci niet zo snel meer kiezen. Ik heb dan ook een andere auto besteld :+ Hij heeft echt net voldoende vermogen, in de 6e versnelling ontbreekt het hem echt aan kracht. Hij loopt op de snelweg al snel op zijn tenen. Op de N-wegen is het verder wel een prima blokje. Ik ben benieuwd hoe je hem in de Kadjar gaat ervaren. Een week met een qashqai 1.5dci werd ik persoonlijk niet erg vrolijk van, deze leek nog trager dan de Megane en ik denk dat dit hetzelfde blok is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Mwah, ik ervaar dat nu al anders. Ik vind 'm op de snelweg niet echt op z'n tenen lopen. Misschien een ander referentiekader? Mijn referentiekader bestaat uit een Daewoo Espero met 90pk en een Citroen C4 met 110pk :)

Terugschakelen is wel het devies in ieder geval. De 6 is echt te lang maar in 5 vind ik 'm ook op de snelweg goed meekomen.

Ik denk dat het in de Kadjar weer wat anders zal zijn. Ik heb begrepen dat de bakverhoudingen wat korter zijn. Kan ook wel kloppen als je puur naar de 0-100 tijden gaat kijken. Daarin is de Kadjar een halve seconde sneller dan de Megane.

We gaan het meemaken.

Nu de dekens nog...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nja even snel en soepel inhalen ook in zijn 5 zal wel even tijd kosten, niet? :P

• Aggressor
zit er in een Megane 3 ook zo'n sensor dat je kunt zien hoeveel bar in de banden zit?
of is dit los aan te schaffen?
Pagina: 1 ... 3 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.