Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:34

vhal

ಠ_ಠ

RvL schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:33:
Er schijnen later in het jaar wel andere motoren bij te komen.

Voor mij wordt het zeer waarschijnlijk de 1.5dCi.
Helaas zijn de diesels voor een gemiddelde particulier niet zo interessant vanwege de hoge bijkomende kosten (wegenbelasting). Jammer dat de TCe150 niet te kiezen is, de Talisman heeft hem nl. wel, zelfs het zusje (Nissan Quasqai) heeft hem voor zover ik het weet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-07 20:18
Sport_Life schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:19:
[...]

Ik rijd 2x per week naar Brussel met de Clio bijna 400 km per dag, en moet zeggen: heerlijk bakkie zolang er geen harde wind of regen is, ook bij hard remmen schiet hij alle kanten uit. Maar voor wat minder lange afstanden of filerijden is het genieten hij is vooral lekker snel met wegrijden. Nano usb stick maakt hem helemaal af!
Nu weet ik niet hoe hard je remt maar dat klinkt niet goed hoor! Het is niet echt logisch Clio gedrag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:38

Snuffel

Vroem!

Even melden in dit topic :)

Afgelopen weekend een Megane P1 Cabrio gekocht, in de kleur... geel!
Chassis is weinig mis mee, motorisch ook goed in orde. Wel wat interieur zaken die er aangepakt moeten worden, eigenlijk wil ik compleet nieuwe stoelen erin en de deurbekleding vervangen.
Voor een 18 jaar oude auto eigenlijk weinig mis mee. Schop hem deze week even de garage in om hem geheel na te laten kijken.

Leuke auto voor erbij, en wat is het toch lekker rijden met je dak open! :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-07 19:39
NeFoRcE schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:24:
Over 4 weekjes onze clio uit begin 2014 compleet afladen en naar Kroatië! Verbazingwekkend wat er nog allemaal in past :) Meer hier die met de Clio weggaan?
Net 2 weken terug uit Kroatie. 3 weken vakantie, bijna 4000 km gereden en 170 liter diesel getankt. Clio 3.2 dci. Lekker doorgereden ;-).
Kroatie is en fantastisch land, veel plezier!

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

PVD66 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:03:
[...]

Net 2 weken terug uit Kroatie. 3 weken vakantie, bijna 4000 km gereden en 170 liter diesel getankt. Clio 3.2 dci. Lekker doorgereden ;-).
Kroatie is en fantastisch land, veel plezier!
Geweldig! Klinkt goed zeg! Wel een zuinig bakkie he! 3.2 dci, die wil ook wel, ofniet? :) Duitsland ook heerlijk he, gewoon planken, zo fijn!

Ik kijk er naar uit om die kant op te gaan! Heenweg nog een overnachting in Villach. Terugweg doen we in 1 keer :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-07 19:39
Ja, voor zekerheid, ik bedoel de serie 3 phase 2, dus maar 85 pk. Grote stukken 140/150. soms 170 als het echt rustig was, heuvel op rustig aan en naar beneden lekker doorkarren.
Ook volgeladen ;-)
Maar hardrijden in Duitsland is ook niet meer wat het was.

terug was voor mij 1770 km, te veel voor 1 keer. Ik reed alleen.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

PVD66 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:37:
Ja, voor zekerheid, ik bedoel de serie 3 phase 2, dus maar 85 pk. Grote stukken 140/150. soms 170 als het echt rustig was, heuvel op rustig aan en naar beneden lekker doorkarren.
Ook volgeladen ;-)
Maar hardrijden in Duitsland is ook niet meer wat het was.

terug was voor mij 1770 km, te veel voor 1 keer. Ik reed alleen.
Ahh, ja, die hebben wij ook denk ik? Is bak van m'n vriendin, zit niet zo in de auto's haha :) Maar geloof dat het dezelfde is ja. Vorig jaar grote stukken door Duitsland 170-180. Ook afgeladen. Berg op wat langzamer uiteraard. Maareuhm... 1770 km? In 1 x, en alleen? Kerel... dat is inderdaad wel overkill hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:34

vhal

ಠ_ಠ

Ik vond onze trip naar Duitsland al ver en dit was slechts 440 km :+ Maar ja, ik ben niks gewend :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Zo, Clio vandaag naar de garage. Vanalles rammede, bleek rubbertjes van de uitlaat te zijn (?). Sommige waren zo goed als weg, andere waren op weg om vervangen te worden. Onderdelen besteld, morgen kan 'ie opgehaald worden.

Dat is ook één van de laatste keren dat er door ons in gereden wordt, want hij staat te koop! Vanwege woon-werk verkeer met 35+k per jaar is benzine gewoon niet meer aantrekkelijk.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 10:57
vhal schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:03:
[...]

Helaas zijn de diesels voor een gemiddelde particulier niet zo interessant vanwege de hoge bijkomende kosten (wegenbelasting). Jammer dat de TCe150 niet te kiezen is, de Talisman heeft hem nl. wel, zelfs het zusje (Nissan Quasqai) heeft hem voor zover ik het weet.
In NL niet te kiezen helaas, raar beleid, net als de dci 160 in NL ook niet te kiezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-07 13:44
melcon schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:43:
[...]

In NL niet te kiezen helaas, raar beleid, net als de dci 160 in NL ook niet te kiezen is.
Komen als het goed is volgend jaar beschikbaar voor ons. Tot die tijd gewoon je dealer lief aankijken en vragen of hij de order via Duitsland wil plaatsen :*)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
vhal schreef op zondag 12 juli 2015 @ 09:03:
[...]

Als je genoeg kilometers maak (25-30k per jaar) heb je dat zo eruit hoor...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

Mijn Clio (37-HL-FH) mag uit de beginpost. Ik heb iets anders aangeschaft.

Info komt nog... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Via een collega heb ik onderstaande petten in mijn bezit gekregen maar ze zijn helaas te hoog voor mij waardoor mijn oren nogal naar buiten gaan staan ;) Aangezien dit niet lekker zit maar ook niet mooi staat maar wel graag in het bezit ben van een Renault Sport pet wil ik graag ruilen. Hieronder de petten en hun informatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/RenaultPet3-600.jpg
Renault Sport pet, Renault onderdeelnummer 7711428697.

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/RenaultPet1-600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/RenaultPet2-600.jpg
ING Renault F1 pet, Renault onderdeelnummer 7711424192.

Zoals gezegd zijn ze allebei te hoog voor mij en ze zijn gemeten vanaf het middelpunt van de pet tot aan de rand over het stof gemeten 16,5 cm. Ze zijn puur en alleen gepast maar buiten dat niet gedragen.

Graag via persoonlijk bericht ruilvoorstellen waarbij het belangrijk is dat ze minder hoog moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Nou Joopie, de Clio RS (en de Dci ook, maar die is al 4 jaar weg) kan er uit. Vanmiddag inleveren voor vrijwaring. Gaat waarschijnlijk in onderdelen uit elkaar, aangezien ik gisteren pijnlijk achter een lekkende keerring (bakzijde), aircopomp en tuimelaar of nokkenasversteller kwam.

Nokkenasversteller is niet helemaal duidelijk, de tik zit in/aan cilinder nummer 4, maar dat het blok uit elkaar moet is niet te ontlopen willen mensen er mee doorrijden. Jammer maar helaas.

Hopen dat de Laguna de pijn gaat verzachten :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Laatst online: 10:14
Onze Grand Espace leek wat olie te verbruiken. Maar het bleek een lichte lekkage te zijn. Niks schokkends, maar pakkingen van oliefilter en carter zouden vervangen kunnen worden. Dit alles voor het mooie bedrag ~ 500 euro. Nu zag ik dat die onderdelen zelf maar een habbekrats kosten (iets van 50 euro voor beide pakkingen)
Is het dan zoveel werk?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopieboy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 16:48:
[...]

Als je genoeg kilometers maak (25-30k per jaar) heb je dat zo eruit hoor...
Jij denkt dat de gemiddelde particulier 25-30k per jaar maakt? :P
hooguit 10k, misschien een keer 15k maar dan ben je er wel.

@MasterFX, zit vooral in de uren, alles is moeilijk bereikbaar bij een espace.
Vind 500 wel fors overigens, moet ook wel goedkoper kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
We gaan er dus straks gewoon mee op vakantie (Frankrijk). Zou je het daar goedkoper kunnen laten repareren? Iemand ervaring mee?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nou weet ik niet goed hoe je Frans is maar ik vind het nogal een gok om ergens op vakantie te gaan en tijdens je vakantie bij een vreemde garage je auto te laten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Master FX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:14:
We gaan er dus straks gewoon mee op vakantie (Frankrijk). Zou je het daar goedkoper kunnen laten repareren? Iemand ervaring mee?
Nee, tenzij je graag opgelicht wilt worden :P Of €500,- fors is of niet hangt van de motor af. Een Grand Espace met V6 is gewoon klote want die hele motor moet er dan uit waar dat bij de 2.0T niet per se hoeft (maar wel vaak wordt gedaan want makkelijker toegang). Als je €500,- moet aftikken bij de dealer dan vind ik het nog wel meevallen eigenlijk. Dat zijn onderdelen + olie + oliefilter + arbeidsloon volgens het boekje.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:21
Mede Renault rijders, ik lijk een probleem met m´n Megane Ph3 te hebben maar begin toch wat aan mezelf te twijfelen. Voor m´n gevoel lijkt het sturen wat stugger te gaan dan eerst. Als ik rechtdoor rijd met een gangetje (60+) lijkt het alsof ik net wat meer moeite moet doen om het stuur uit het midden te halen. Daarnaast lijkt ook het stuur ook niet meer netjes terug naar "het midden" te gaan als ik een bocht uit kom.

Waarom ik twijfel: Bij hele lage snelheid heb ik dit gevoel een stuk minder, waardoor de bekrachtiging wel enigszins lijkt te werken. Nou moet de bekrachtiging bij hogere snelheid natuurlijk wat zwaarder worden, maar ik kan me niet herinneren dat het stuur echt in het midden bleef "hangen".

Iemand hier ervaring mee? (Als het wat vaag overkomt mag je het natuurlijk ook zeggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zijn je banden niet gewoon scheef afgesleten en daarmee je uitlijning ook niet goed? :)
hostler schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:41:
Mijn Clio (37-HL-FH) mag uit de beginpost. Ik heb iets anders aangeschaft.

Info komt nog... :P
Ik zet je even op het lijstje voor als ik tijd heb. :P
KillaZ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:31:
[...]

Nou Joopie, de Clio RS (en de Dci ook, maar die is al 4 jaar weg) kan er uit. Vanmiddag inleveren voor vrijwaring. Gaat waarschijnlijk in onderdelen uit elkaar, aangezien ik gisteren pijnlijk achter een lekkende keerring (bakzijde), aircopomp en tuimelaar of nokkenasversteller kwam.

Nokkenasversteller is niet helemaal duidelijk, de tik zit in/aan cilinder nummer 4, maar dat het blok uit elkaar moet is niet te ontlopen willen mensen er mee doorrijden. Jammer maar helaas.

Hopen dat de Laguna de pijn gaat verzachten :)
Oei dat klinkt niet best... Jammer van de Clio idd maar hopen dat de Laguna veel plezier gaat brengen. :)
Zet je ook even op het lijstje!

@Melcon: ik maak woon-werk al bijna 20k, en privé nog een 10-15k per jaar, motor een 5k minimaal en de bus van het werk gaat ook al richting de 10k per jaar wat ik ermee rijdt. :X :+

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 23-07-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seanpaul
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07 13:52
Bartjeh schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:08:
Mede Renault rijders, ik lijk een probleem met m´n Megane Ph3 te hebben maar begin toch wat aan mezelf te twijfelen. Voor m´n gevoel lijkt het sturen wat stugger te gaan dan eerst. Als ik rechtdoor rijd met een gangetje (60+) lijkt het alsof ik net wat meer moeite moet doen om het stuur uit het midden te halen. Daarnaast lijkt ook het stuur ook niet meer netjes terug naar "het midden" te gaan als ik een bocht uit kom.

Waarom ik twijfel: Bij hele lage snelheid heb ik dit gevoel een stuk minder, waardoor de bekrachtiging wel enigszins lijkt te werken. Nou moet de bekrachtiging bij hogere snelheid natuurlijk wat zwaarder worden, maar ik kan me niet herinneren dat het stuur echt in het midden bleef "hangen".

Iemand hier ervaring mee? (Als het wat vaag overkomt mag je het natuurlijk ook zeggen ;) )
Sinds wat of wanneer is dit zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Joopieboy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 22:01:
Zijn je banden niet gewoon scheef afgesleten en daarmee je uitlijning ook niet goed? :)
Hmmm, mogelijk.
seanpaul schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:03:
[...]

Sinds wat of wanneer is dit zo dan?
Ja beetje lastig te zeggen. Maar als ik er zo eens over nadenk, zou het best eens kunnen zijn sinds m'n zomerbanden er weer opzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:25

Wok

Dakloos...

Bartjeh schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:08:

Je uitlijning is waarschijnlijk totaal 'van 't padje af'. Structureel probleem van de Mégane III. Grote kans dat je banden inderdaad scheef versleten zijn.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Geen idee of ik hier een apart topic voor moet maken. Maar euh. Gisteren de auto schoongemaakt, en er is wat glassex gemorst op de lak (incoming bashes in 3...2...). Ik weet het dom. Maar nu lijkt het alsof de glans op die plek er wat af is. Is dit te fixen? Of moet ik de hele auto overspuiten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Glassex doet helemaal niets met je lak (is er bij lange na niet aggresief genoeg voor) dus je hoeft niet de auto over te spuiten ;) Glassex laat wel een laagje achter als je het laat op drogen en dat is het verschil wat je ziet. Schoonmaken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

melcon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:50:
Glassex doet helemaal niets met je lak (is er bij lange na niet aggresief genoeg voor) dus je hoeft niet de auto over te spuiten ;) Glassex laat wel een laagje achter als je het laat op drogen en dat is het verschil wat je ziet. Schoonmaken dus ;)
Thanks! Maar toch als ik goed wrijf e.d. lijkt het nog steeds dof te zijn... hij gaat met een paar dagen door de wasstraat. Zal dan het meest intensieve programma doen. Hopelijk helpt dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zat het er wellicht al en is het je nu opgevallen omdat je glassex gemorst hebt?
Het komt in elk geval niet door de glassex. Als het echt wat doffer is dan gaat de wasstraat ook niet helpen, dan zou je het een keer goed moeten poetsen (schoonmaken/kleien en dan polijsten, kan eventueel met de hand maar met de machine uiteraard beter resultaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

melcon schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:13:
Dan zat het er wellicht al en is het je nu opgevallen omdat je glassex gemorst hebt?
Het komt in elk geval niet door de glassex. Als het echt wat doffer is dan gaat de wasstraat ook niet helpen, dan zou je het een keer goed moeten poetsen (schoonmaken/kleien en dan polijsten, kan eventueel met de hand maar met de machine uiteraard beter resultaat).
Het is een auto van net geen twee jaar oud. 100% dat het ervoor er niet op zat... daarnaast is het een leasebak. Zou zo niet weten of ze daar zo vrolijk van worden... hoop iig dat de wasstraat met glansspoel e.d. wat uit gaat halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan komt het er in de was straat wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hmm ik hoop het echt. Net met een natte vinger even hard gepoetst, maar er veranderd niets helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
NeFoRcE schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 11:24:
Over 4 weekjes onze clio uit begin 2014 compleet afladen en naar Kroatië! Verbazingwekkend wat er nog allemaal in past :) Meer hier die met de Clio weggaan?
Waar in Kroatië ga je naar toe? Hier net afgelopen weekend terugkomen van Kroatië na nagenoeg drie weken 35+ op een camping nabij Poreç. Onze vijfde keer naar deze plek, puur omdat het zo goed bevalt. Geweldig land is het en als je nog een goede camping zoekt -> Bijela Uvala. Genomineerd voor camping van het jaar 2015.

Dit jaar voor het eerst met de kleine (10 maanden oud nu) op zomervakantie en dus weer 's nachts gereden. In 2012 was ik binnen 10,5 uur op de camping (1300km). Toen met de Mégane R26. Dit jaar 11,5 uur over gedaan. Toch iets kalmer aan in Duitsland, plus natuurlijk minder vermogen. De helft :X Eigenlijk heel Duitsland 160 op de CC. Oostenrijk mag je maar 110 's nachts, Slovenië 130 en Kroatië ook zo iets. (Daar vooral gereden van wat ik prettig vond.) Verbruik: 2x 1:11 en de laatste tank (half Oostenrijk tot camping) 1:13.8

De Clio IV Estate bleef hier thuis, de Mégane III Estate zat lekker vol :+
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/WP_20150704_18_20_17_Pro.jpg

Gelukkig voor vertrek de auto uitgebreid gepoetst (kleien, voeden, waxen), dus de gevangen vliegen gingen er met een 'wipe' vanaf. En je vangt er wel wat zo op 1300 km ;)
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/WP_20150722_08_46_46_Pro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/WP_20150720_12_31_26_Pro.jpg

Auto trok ook mooi wat bekijks zo schitterend in de zon. Weinig kampeerders die hun auto schoon hielden, laat staan eventuele vogelpoep er af haalden. Nee, lekker laten inbranden in de zon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Joopieboy schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 19:55:
Nou, ik mensen die een lease hok behoorlijk verbouwd hebben, dus dat zegt niet alles. 8)
Maar die velgen zijn wel heel dik. :9

Zal het straks of anders morgen even verbouwen.
Ik zie nog de Twingo II staan in de openingspost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

adinsx schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:43:
[...]

Waar in Kroatië ga je naar toe? Hier net afgelopen weekend terugkomen van Kroatië na nagenoeg drie weken 35+ op een camping nabij Poreç. Onze vijfde keer naar deze plek, puur omdat het zo goed bevalt. Geweldig land is het en als je nog een goede camping zoekt -> Bijela Uvala. Genomineerd voor camping van het jaar 2015.

Dit jaar voor het eerst met de kleine (10 maanden oud nu) op zomervakantie en dus weer 's nachts gereden. In 2012 was ik binnen 10,5 uur op de camping (1300km). Toen met de Mégane R26. Dit jaar 11,5 uur over gedaan. Toch iets kalmer aan in Duitsland, plus natuurlijk minder vermogen. De helft :X Eigenlijk heel Duitsland 160 op de CC. Oostenrijk mag je maar 110 's nachts, Slovenië 130 en Kroatië ook zo iets. (Daar vooral gereden van wat ik prettig vond.) Verbruik: 2x 1:11 en de laatste tank (half Oostenrijk tot camping) 1:13.8

De Clio IV Estate bleef hier thuis, de Mégane III Estate zat lekker vol :+
[afbeelding]

Gelukkig voor vertrek de auto uitgebreid gepoetst (kleien, voeden, waxen), dus de gevangen vliegen gingen er met een 'wipe' vanaf. En je vangt er wel wat zo op 1300 km ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

Auto trok ook mooi wat bekijks zo schitterend in de zon. Weinig kampeerders die hun auto schoon hielden, laat staan eventuele vogelpoep er af haalden. Nee, lekker laten inbranden in de zon. 8)7
Prachtig zeg! Brandschone auto inderdaad! Dat klei moet wel als een malle helpen lees ik. Misschien dat ik dat nog eens kan gebruiken (zie mijn vorige posts hier).

Wij gaan naar Camping Vestar. Dit was onze tweede keus. De eerste keus was toevallig de camping die jij hier noemt, helaas was deze volgeboekt in de periode dat wij gaan. Balen, maar goed, genoeg alternatieven :)

Terugweg vorig jaar vanuit Oostenrijk grote stukken 180-185 op de CC gehad. Schiet lekker op op die manier! Hij slurpt dan wel, 1:10,5 ongeveer, maar dat geeft niet. Heb een topic geopend hier in Vervoer ivm de vele wegwerkzaamheden in Duitsland. Maar daar ontkomen wij toch niet aan. Gewoon op tijd weg, en lekker die kant op. Eten en drinken mee, en maar zien waar we uitkomen :) Hebben een hotel geboekt in Villach, maar zit er aan te denken om die toch te cancellen en dan onderweg maar bepalen waar we terechtkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Wij reden om 18.30 weg op zaterdagavond, dan heb je geen last van vrachtverkeer. Het aantal wegwerkzaamheden is wel vrij veel inderdaad. Op de heen weg maakten we er een spel van. Lekker turven. 15 keer wegwerkzaamheden (van meerdere kilometers), en vijftien pechgevallen gespot.

Onze route was (vanuit omgeving Arnhem)
Arnhem, Oberhausen, Frankfurt, Wurzburg, Nürnberg, Munchen, Salzburg, Villach, Koper, Porec.

Op de heenweg begon de TomTom in de Mégane te miepen dat de A3 richting Nurberg was afgesloten. Ik negeerde het eerst, maar de TomTom (met Live service) had toch gelijk. Moest op een gegeven moment net na würzburg de A7 nemen richting Ulm, en daarna weer richting Nürnberg.
En inderdaad, lekker karren en zien waar je uit komt. Neem genoeg mee in de auto en tank op tijd.
Ik had in Kroatië wel moeite met het vinden van een tankstation waar ik met mijn tankpas (DKV moet geaccepteerd worden) kon tanken.

Bijela Uvala zit snel vol inderdaad. Wij hebben in december al geboekt en onze voorkeurplaats aangegeven. Overigens waren we dit jaar ook vroeg in het seizoen. 4 juli al vertrokken.
Vestar ligt bij Rovinj toch? Blijft een mooie omgeving.

Kleien van de auto moet je echt gaan proberen. Het helpt gigantisch. Ik ga binnenkort de Clio IV Estate van de wederhelft uitgebreid poetsen. Eens zien of het Rouge Flammé nog mooier kan. ;)

Fijne vakantie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

adinsx schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:42:
Wij reden om 18.30 weg op zaterdagavond, dan heb je geen last van vrachtverkeer. Het aantal wegwerkzaamheden is wel vrij veel inderdaad. Op de heen weg maakten we er een spel van. Lekker turven. 15 keer wegwerkzaamheden (van meerdere kilometers), en vijftien pechgevallen gespot.

Onze route was (vanuit omgeving Arnhem)
Arnhem, Oberhausen, Frankfurt, Wurzburg, Nürnberg, Munchen, Salzburg, Villach, Koper, Porec.

Op de heenweg begon de TomTom in de Mégane te miepen dat de A3 richting Nurberg was afgesloten. Ik negeerde het eerst, maar de TomTom (met Live service) had toch gelijk. Moest op een gegeven moment net na würzburg de A7 nemen richting Ulm, en daarna weer richting Nürnberg.
En inderdaad, lekker karren en zien waar je uit komt. Neem genoeg mee in de auto en tank op tijd.
Ik had in Kroatië wel moeite met het vinden van een tankstation waar ik met mijn tankpas (DKV moet geaccepteerd worden) kon tanken.

Bijela Uvala zit snel vol inderdaad. Wij hebben in december al geboekt en onze voorkeurplaats aangegeven. Overigens waren we dit jaar ook vroeg in het seizoen. 4 juli al vertrokken.
Vestar ligt bij Rovinj toch? Blijft een mooie omgeving.

Kleien van de auto moet je echt gaan proberen. Het helpt gigantisch. Ik ga binnenkort de Clio IV Estate van de wederhelft uitgebreid poetsen. Eens zien of het Rouge Flammé nog mooier kan. ;)

Fijne vakantie in ieder geval!
Oef, Rouge Flammé, die kleur is echt waanzinnig mooi! Zelden een auto gezien met zo'n mooie kleur! Achteraf had m'n vriendin beter die kleur kunnen nemen ;) Heb je een link naar de klei die jij gebruikt/aanraadt? En is zo'n stukkie voldoende voor de hele auto? Alleen met de klei erover heen en that's it?

Ik gebruik straks Here Drive als navigatie. Heb geen internet in Duitsland, live updates wordt dus een beetje lastig... Maar als ik wat routes uitstippel zoals hier zijn aangegeven, moeten we er wel uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35
Sport_Life schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:19:
[...]

Ik rijd 2x per week naar Brussel met de Clio bijna 400 km per dag, en moet zeggen: heerlijk bakkie zolang er geen harde wind of regen is, ook bij hard remmen schiet hij alle kanten uit. Maar voor wat minder lange afstanden of filerijden is het genieten hij is vooral lekker snel met wegrijden. Nano usb stick maakt hem helemaal af!
Wat voor stoelen heb jij in je Clio :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
adinsx schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 14:45:
[...]

Ik zie nog de Twingo II staan in de openingspost :P
Jup, iets met full time werken, weekenden druk, net een appartement gekocht. :+

Auto ziet er lekker uit trouwens haha. :P En ik snap dat ook echt niet, ik heb binnen een uurtje al de bekende plekken erin zitten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Strider schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:05:
[...]

Wat voor stoelen heb jij in je Clio :)
Standaard stoelen, zitten mij prima. Vind het stuur wel vrij irritant.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Bij deze dan mijn "nieuwe" gebakje. Graag vervangen voor de zwarte in de beginpost :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2mgo9vk.jpg

Betreft een Clio 2 fase 1 RS 2.0-16v met 169pk (Deze is dan ook gechipt, dus een Clio 2 RS die zijn fabrieksvermogen op krukas wél haalt :P)

Foto is niet super, maar ik heb nog geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De meeste 172's (of dat nou fase 1 of 2 is) doen gewoon 150-160 op de bank aan de wielen, wat 165-175 kroeg pk's zijn. De meeste halen het wel dus ;) Het is idd niet zo als een williams die er over heen gaat, die doen af fabriek 145-155 aan de wielen! Chippen is wel heel goed voor het dipje weg te halen tot 4k rpm. Zo als in het poets topic al gezegd, mooie auto, en de kleur is ook lekker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
hostler schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:54:
Bij deze dan mijn "nieuwe" gebakje. Graag vervangen voor de zwarte in de beginpost :)

[afbeelding]

Betreft een Clio 2 fase 1 RS 2.0-16v met 169pk (Deze is dan ook gechipt, dus een Clio 2 RS die zijn fabrieksvermogen op krukas wél haalt :P)

Foto is niet super, maar ik heb nog geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's te maken :P
Heb je de composet inmiddels ontvangen? :D

[ Voor 85% gewijzigd door KillaZ op 30-07-2015 08:48 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hoeveel Bar doen jullie eigenlijk in de banden (Clio van december 2013). als je afgeladen op vakantie gaat en wel > 160 km/h gaat? Aldus de sticker op de deur is het dan voor 2.3 bar en achter 2.1 (wat ik zo nog ff weet). Ik heb voor nu 2.3 bar en achter 2.2 want, afgeladen... Moet er meer in denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik zet de banden altijd op de aangeraden druk van de fabrikant voor het gebruiksdoel. Voor mijn Mégane is dat 2.5 bar voor en 2.4 bar achter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
NeFoRcE schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:
Hoeveel Bar doen jullie eigenlijk in de banden (Clio van december 2013). als je afgeladen op vakantie gaat en wel > 160 km/h gaat? Aldus de sticker op de deur is het dan voor 2.3 bar en achter 2.1 (wat ik zo nog ff weet). Ik heb voor nu 2.3 bar en achter 2.2 want, afgeladen... Moet er meer in denken jullie?
Bij mijn Clio (2006) staat er aangegeven dat hij in volgeladen toestand een stuk meer in moet dan standaard. Ik verwacht dat dat bij jou niet veel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik had rondom 2.4 meen ik. Veel verhoging hoeft in mijn geval niet i.v.m. de vrij platte banden. Daar is de wang toch al heel stug van.

Heb je een band met iets meer wang (een 50 of 60 serie) dan is wat meer druk als je de auto goed vol laadt wel aan te raden. Echter... vergeet niet dat de banden ook warm worden, zeker bij 160+ kan de druk dan wel iets oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Achterkant is vrij licht bij een Clio, ik zou zeggen 2.4 voor en 2.2 achter, mijn Ignis Sport is achter nog een tandje lichter en die heb ik op 2.1 staan. Bij een Megane is het qua gewicht niet onverstandig om voor en achter (zeker met belading) gelijk te zetten, en met vakantie eventueel wat hoger (2,5 bar). Na de vakantie wel even terugzetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Spanning zakt vanzelf wel. :p
En de banden moeten op (3.1 mm voor, 3.4 achter) zodat ik ze rond de winterbandenwissel bij Euromaster kan brengen om er nieuwe PilotSports op te leggen. Met heel regenachtig weer houdt 3mm op de vooras al niet echt meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mja ik ben nu een setje zomerbanden (Yokohama Advan) aan het oprijden, maar dat is ook niet alles met dit soort weer. :X
Maar qua rijgedrag is de juiste bandenspanning wel erg belangrijk... Als ik 2.4 achter zet, zoals voor, dan is de achterkant erg onrustig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Klopt, had ik bij mijn Clio II RS destijds ook. Gaf soms een iets té speels gedrag. Zeker bij herfstweer.

Al met al, houdt de aanbevolen spanning aan, of verhoog hem achter iets indien je de auto nokvol stopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

KillaZ schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:48:
[...]

Heb je de composet inmiddels ontvangen? :D
Wachten op PostNL en hopen dat de buren thuis zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

adinsx schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:16:
Klopt, had ik bij mijn Clio II RS destijds ook. Gaf soms een iets té speels gedrag. Zeker bij herfstweer.

Al met al, houdt de aanbevolen spanning aan, of verhoog hem achter iets indien je de auto nokvol stopt. ;)
^^ dit dus :) 2.3 bar voor, 2.2 achter. Zomerbanden a.t.m., van ik geloof continental... maar het zou ook michelin kunnen zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 09:09

RvL

Schaamteloze cross-post vanuit het Keuze Leaseauto topic:
Zojuist een bestelling de deur uitgedaan voor de nieuwe Renault Kadjar:
Afbeeldingslocatie: http://carssoo.com/wp-content/uploads/2015/03/Renault-Kadjar-between-Captur-and-Nissan-Qashqai.jpg

Het is de volgende uitvoering geworden:
Renault Kadjar 1.5dCi Bose in de kleur Rouge Flammé met standaard o.a.:
  • Full LED koplampen
  • R-Link 2 systeem (7" touchscreen, DAB+, TomTom Live Europa met Bose
  • 19" licht metaal
  • Automatisch groot-licht
  • Lane Departure warning
  • Regen en licht sensor
Daarnaast nog wat opties genomen:
  • Pack Winter:
  • Stoelverwarming
  • Voorruitverwarming
  • Koplampsproeiers
  • [/li]
  • Pack Technology:
  • Parkeersensoren ronden (dus voor, achter en zijkant) met achteruitrijcamera
  • Easy Park Assist
  • Active Emergency Braking
  • Blind Spot warning
  • [/li]
En om er meerdere keren per jaar met de sleurhut op uit te gaan uiteraard een (vaste) trekhaak.

Vandaag een proefrit gehad en eigenlijk meteen overtuigd. Hij is weliswaar niet zo scherp als m'n huidige Mégane GT-Line, maar meer op een comfortabele rit afgesteld. En dat bevalt me eigenlijk wel.

Het R-Link 2 systeem heeft me ook positief overtuigd, daar waar ik dat over de eerste versie zeker niet was. Het reageert goed op aanrakingen en ik heb eigenlijk geen haperingen kunnen ontdekken (en ik heb er toch best een tijd mee zitten spelen toen de vrouw aan het sturen was ;))

Het Bose systeem was niet echt nodig in mijn ogen, maar alleen de Bose uitvoering heeft de LED koplampen. Op m'n huidige auto heb ik Xenon en dat bevalt me heel goed. Daarnaast vind ik witte DRL met halogeen lampen persoonlijk niet mooi. Snap ook niet dat fabrikant bij halogoon de LED DRL niet op de kleur van de koplampen afstemmen.

Nadeeltje vind ik de nieuwe keycard. Er lijkt namelijk geen mogelijkheid meer te zijn om deze aan je sleutelbos te doen...

Levertijd: rond december. Hopelijk nog net dit jaar i.v.m. bijtelling en BPM.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tja, ik rij espace en zat te wachten op de nieuwe uitvoering. Helaas is dit een soort grote kadjar geworden. Kennelijk wil renault de nummer 2 in crossovers worden na nissan...
Ik kan persoonlijk helemaal niks met dit soort crossovers. Ziet er groot uit maar van binnen kan je je kont niet keren. NOFI hoor.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Kadjar is echt een mooie auto O+ Hopelijk zakt hij gauw in waarde, wordt het misschien over een jaar of 4 interessant >:)

Espace valt me echt tegen, pokke groot ding waarin je met je kop tegen het dak zit.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dinictus208 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:07:
Tja, ik rij espace en zat te wachten op de nieuwe uitvoering. Helaas is dit een soort grote kadjar geworden. Kennelijk wil renault de nummer 2 in crossovers worden na nissan...
Ik kan persoonlijk helemaal niks met dit soort crossovers. Ziet er groot uit maar van binnen kan je je kont niet keren. NOFI hoor.
NO taken :)

Het zal natuurlijk ook wel afhankelijk zijn van je vergelijkingsmateriaal, maar ik vond de Kadjar juist verrassend ruim van binnen. Maar dat is in vergelijking met een Mégane Estate. Mijn dochter (4) zicht daar redelijk met de voeten tegen de stoel aan als ze achter m'n vrouw zit. En dan is m'n vrouw niet de grootste...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dinictus208 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 11:07:
Valt bij de Espace juist wel mee vond ik. Qua interieurruimte natuurlijk iets minder dan de vorige generatie simpelweg doordat het ding meer bodemvrijheid heeft, maar de slimmigheidjes zijn er nog steeds en de ruimte die je hebt qua zitpositie is ook briljant - zeker als bestuurder.
Nadeeltje is inderdaad wel dat als je wat langer bent en je neemt dat panoramische dak, je snel met je kop tegen het plafond zit.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deze hebben de Espace liefhebbers vast al voorbij zien komen maar voor het geval dat....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik ben op zoek naar een Laguna 2. Ik heb er een gehad uit 2002 maar daar had ik veel elektrische problemen mee, daar staan ze ook om bekend. Ik wil nu een nieuwere kopen omdat ik het wel erg fijne auto's vind, maar vanaf welk bouwjaar zijn al dergelijke problemen eigenlijk opgelost? Ik zoek er namelijk wel een met alle opties (heb geen haast) en heb geen zin om weer een auto te hebben waar van lieverlee van alles uitvalt of raar reageert (ik greeg de meest vage false-positive foutmeldingen over van alles en nog wat die spontaan ook weer verdwenen, spiegelbediening en ruitenwissers die opeens weigeren en zo meer flauwekul.
Een laguna 3 valt helaas buiten het budget. Ik verwacht maximaal 7000 euro uit te kunnen geven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-07 20:20
Vanaf 2003 zijn de laguna's beter maar vanaf de phase 2 zijn is de betrouwbaarheid gewoon goed. Zelf rij ik al een paar jaar naar tevredenheid een laguna 2 phase 2 Initiale. Heerlijk luxe uitvoering. _/-\o_
Wel staat de 2.0 IDE niet zo goed bekend, die moet je vooral laten staan. Kijk anders ook even op het laguna forum voor wat aankooptips: http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=54.0

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Hele gave configuratie RvL!
Ga je de lekkere wegligging van de GTline niet missen denk je? Na een klein ritje in de Kadjar was ik blij weer in mijn GTline te stappen. Ik hou het nog maar even daarbij dus. Al wordt het wel interessant als de TCe165 in de Kadjar beschikbaar komt volgend jaar. Al komt dat motorenaanbod ook vast in de Mégane IV.

Lekker rondkijken, ik moet nog tot 2018 met het huidige vervoer. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik denk (hoop?) dat het wel mee zal vallen. De GT-Line ligt inderdaad erg goed op de weg, en is er ook veel meer de auto naar om hard door de bocht te gaan. Echter, met een dochter die regelmatig wagenziek wordt kan ik dat toch niet zo vaak doen. Onderweg naar m'n werk ben ik vaak al blij dat ik gewoon door kan rijden ;)

De Kadjar is een compleet andere auto dan de Mégane en dat is ook een van de redenen waarom we ervoor zijn gegaan. Na een paar stations wilde ik eens wat anders. Daarbij houd de beenruimte op de achterbank van de Mégane niet over en dat valt me bij de Kadjar erg mee.

Nog even zitten twijfelen over z'n broertje, de Qashqai, maar ik vind de Kadjar persoonlijk mooier.

Nog maar 26.000km... :D

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mr.Meeuw schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:26:
Vanaf 2003 zijn de laguna's beter maar vanaf de phase 2 zijn is de betrouwbaarheid gewoon goed. Zelf rij ik al een paar jaar naar tevredenheid een laguna 2 phase 2 Initiale. Heerlijk luxe uitvoering. _/-\o_
Wel staat de 2.0 IDE niet zo goed bekend, die moet je vooral laten staan. Kijk anders ook even op het laguna forum voor wat aankooptips: http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?board=54.0
Thx, ik ga zoetjes aan op zoek naar een phase 2. Moet wel gaan lukken met mijn budget. Ik kijk er nu al naar uit weer zo'n heerlijke wagen te gaan rijden :9~
Ik wil een automaat dus wordt ws 2.0T

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
evilution schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:15:
Ik ben op zoek naar een Laguna 2. Ik heb er een gehad uit 2002 maar daar had ik veel elektrische problemen mee, daar staan ze ook om bekend. Ik wil nu een nieuwere kopen omdat ik het wel erg fijne auto's vind, maar vanaf welk bouwjaar zijn al dergelijke problemen eigenlijk opgelost? Ik zoek er namelijk wel een met alle opties (heb geen haast) en heb geen zin om weer een auto te hebben waar van lieverlee van alles uitvalt of raar reageert (ik greeg de meest vage false-positive foutmeldingen over van alles en nog wat die spontaan ook weer verdwenen, spiegelbediening en ruitenwissers die opeens weigeren en zo meer flauwekul.
Een laguna 3 valt helaas buiten het budget. Ik verwacht maximaal 7000 euro uit te kunnen geven.
Joh, ook voor 7k red je wel een Laguna 3 toch?

Ik heb 3200 voor een lag2 initiale 2.0t betaald. 225k op de teller. Enige makke was de d-riem en multiriem, die heb ik afgelopen vrijdag laten doen a €650

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@RvL, nice!! erg gave auto, heb er ook al ff in gezeten, echt een leuk ding met ook echt fijne stoelen. Ga je vast van genieten :)

@Dinictus208, wat Pausebreak zegt, valt best mee, nog steeds behoorlijk grote auto van binnen. Er is simpelweg geen markt meer voor de klassieke espace, de tot voor kort huidige werdt ook nauwelijks meer verkocht net als hun imitators (vw sharan, chrysler voyager, etc. ). Je ziet b.v. ook ford dat met hun nieuwe ook dezelfde kant op gaat als de espace.

Voor 7K moet een laguna 3 ook wel te vinden zijn inderdaad, maar een super nette II phase II met weinig km's zou helemaal moeten lukken. 2.0T is er ook met handbak en ook als GT met 4ws (in de type 2!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Wok schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:31:
[...]

Je uitlijning is waarschijnlijk totaal 'van 't padje af'. Structureel probleem van de Mégane III. Grote kans dat je banden inderdaad scheef versleten zijn.
Ahjah beetje late reactie. Zal er eerdaags eens naar laten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

melcon schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:07:
@RvL, nice!! erg gave auto, heb er ook al ff in gezeten, echt een leuk ding met ook echt fijne stoelen. Ga je vast van genieten :)

@Dinictus208, wat Pausebreak zegt, valt best mee, nog steeds behoorlijk grote auto van binnen. Er is simpelweg geen markt meer voor de klassieke espace, de tot voor kort huidige werdt ook nauwelijks meer verkocht net als hun imitators (vw sharan, chrysler voyager, etc. ). Je ziet b.v. ook ford dat met hun nieuwe ook dezelfde kant op gaat als de espace.

Voor 7K moet een laguna 3 ook wel te vinden zijn inderdaad, maar een super nette II phase II met weinig km's zou helemaal moeten lukken. 2.0T is er ook met handbak en ook als GT met 4ws (in de type 2!)
Hey Melcon,

Er zal idd geen grote markt meer zijn maar er zijn wel genoeg mensen die nu Espace rijden die deze nieuwe uitvoering niet waarderen. Deze allemaal op zoek naar een alternatief. Ik heb de nieuwe espace bekeken en ik vind het niet meevallen, maarja dat is natuurlijk smaak. Ik ga nu op vakantie en dan ga ik met 2 kids en mijn fiets. Alles erin en dan komt het nog niet eens boven de achterstoelen uit. Dat is zo mooi. Dat krijg je bij de nieuwe espace niet meer voor elkaar. Ook niet met passen en meten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik krijg met gemak de fiets mee in de Mégane. Komt ook niet boven de achterbank uit!

Die van m'n 4 jaar oude dochter dan wel te verstaan ;)

Nadeel van de hedendaagse auto's is dat het praktische steeds vaker het onderspit moet delven ten faveure van het flitsende. Dat is bij de Espace helaas ook het geval, al vind ik dat persoonlijk ook nog steeds een mooie auto.

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 06-08-2015 20:52 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dinictus208 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:26:
[...]

Hey Melcon,

Er zal idd geen grote markt meer zijn maar er zijn wel genoeg mensen die nu Espace rijden die deze nieuwe uitvoering niet waarderen. Deze allemaal op zoek naar een alternatief. Ik heb de nieuwe espace bekeken en ik vind het niet meevallen, maarja dat is natuurlijk smaak. Ik ga nu op vakantie en dan ga ik met 2 kids en mijn fiets. Alles erin en dan komt het nog niet eens boven de achterstoelen uit. Dat is zo mooi. Dat krijg je bij de nieuwe espace niet meer voor elkaar. Ook niet met passen en meten.
Geheel met je eens, als je iets zoekt zo als de klassieke espace dan kom je niet bij de nieuwe uit. Denk dat auto's zo als b.v. een grand scenic nog het meeste in de buurt komt kwa binnen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tja maar dat is nou juist een beweging die ik niet graag maakt. Je wilt altijd beter of gelijk. Grand scenic is toch een stap omlaag vs Espace. wil niet als een diva klinken.
Heb gekeken naar een mercedes R320 maar die wordt ook al een tijdje niet meer geproduceerd.

Overigens is instapprijs van de nieuwe espace wel behoorlijk hoger dan de vorige espace...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je klinkt niet als een diva hoor. Het concept espace is gewoon niet meer van deze tijd, is eigenlijk ingehaald door de scenic ook (binnenruimte verschilt al heel weinig meer). Ik snap je dilemma hoor, het is heel lastig om een echte opvolger van een espace te vinden, ze zijn er eigenlijk niet, zeker niet als je niet "terug" wil naar iets als een grand scenic.

Prijs is een stuk hoger, dat klopt, de afwerking is ook behoorlijk veel beter dan de vorige espace. Die is wel van het niveau van de hogere klasse. De standaard uitrusting is ook zeer royaal, zelfs bij de instapper.

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 07-08-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Renault doet het in eigen land met de verkopen ieder geval wel erg goed op dit moment, voor diverse modellen eigenlijk, ook de nieuwe Espace is daar blijkbaar toch goed gevallen. Mogelijk trekt dit nieuwe model een ander type koper t.o.v. het vorige?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

KillaZ schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

Joh, ook voor 7k red je wel een Laguna 3 toch?

Ik heb 3200 voor een lag2 initiale 2.0t betaald. 225k op de teller. Enige makke was de d-riem en multiriem, die heb ik afgelopen vrijdag laten doen a €650
Een auto met 225k op de teller gaat hem niet worden. Ik zoek iets ruim onder de 150k, bij een Laguna 3 onder de 100k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Iemand van hier overigens ervaring met het halen van een Renault in het buitenland en de fabrieksgarantie? Een Clio 4 RS is een serieuze optie als opvolger van mijn Clio 3 RS en in het buitenland is de keuze net wat groter, ik wil alleen geen problemen hebben qua fabrieksgarantie als er problemen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Laatst online: 11-07 09:36
Ik ben een poging aan het wagen om tot bij mijn OBD II stekker te geraken in mijn Renault Mégane Grandtour. Helaas lijkt het plaatje waar deze achter zou moeten zitten heel lastig los te krijgen (heb al verschillende zaken geprobeerd maar heb een beetje schrik om de plaat of het dashboard te beschadigen). Iemand hier ervaring mee?

Doel is in elk geval om een soort van black box te gaan maken mbv een Raspberry Pi.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
in principe geld fabrieksgarantie europees natuurlijk, maar zou kijken of je iets met een dealer kan regelen, dat je de auto zelf uit zoekt en de dealer de import regelt en daarmee ook de garantie voor zorgt. Tenminste, als je echt zekerheid wil. Vaak zal er gewezen gaan worden als je niets vast legt.

@Hobbles, hel om los te krijgen ja maar wel de enige manier, als die 1 keer is los geweest gaat het wel iets makkelijker daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hobbles schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:17:
Ik ben een poging aan het wagen om tot bij mijn OBD II stekker te geraken in mijn Renault Mégane Grandtour. Helaas lijkt het plaatje waar deze achter zou moeten zitten heel lastig los te krijgen (heb al verschillende zaken geprobeerd maar heb een beetje schrik om de plaat of het dashboard te beschadigen). Iemand hier ervaring mee?

Doel is in elk geval om een soort van black box te gaan maken mbv een Raspberry Pi.
Wees vooral niet te bang om dat ding te slopen want dan sloop je het juist. Het is ontworpen om er met wat kracht zetten uit te komen, zoals zoveel van dat soort plaatjes (kijk maar eens in je dashboardkastje, heel veel kleinere plaatjes die je er met gepast geweld uit moet roppen).
Kortom, niet te bang zijn want dan sloop je het juist wel. Gewoon meer kracht zetten. Mijn plaatje gaat er inmiddels zonder problemen uit.

Hier in de wijk staat een Renault Kadjar van de dealer. Even rondom gelopen enzo, je kent het wel. Fraaie auto met een echt erg fraai, net afgewerkt interieur. Goed, het is uiteraard de allerduurste uitvoering, maar de afwerking is echt bijna niks meer op aan te merken. Daar hebben ze bij Renault echt duidelijk flinke stappen gezet de afgelopen tijd _/-\o_

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13
Vraag;

Ik heb een Renault megane grand tour 1.5 dci uit december 2012. Nu is het zo dat ik ooit ergens eens in een soort service menu de led-dagrijverlichting op "altijd aan "had gezet. Echter wil ik dat nu weer wijzigen dat zodra mijn dimlicht gaat branden mijn stadslampjes erbij aan gaan in plaats van dat de led dagrijverlichting dimt en blijft branden.

Weet iemand hoe ik in dat menu kan komen ? Ik weet het echt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

;)
la_fusion schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:55:
Iemand van hier overigens ervaring met het halen van een Renault in het buitenland en de fabrieksgarantie? Een Clio 4 RS is een serieuze optie als opvolger van mijn Clio 3 RS en in het buitenland is de keuze net wat groter, ik wil alleen geen problemen hebben qua fabrieksgarantie als er problemen zijn ;)
Fabrieksgarantie vervalt niet als je hem van het ene naar het andere europese land haalt.
Je gaat de king of hot hatches toch niet inwisselen voor een automaat? (ik heb ook een 3 RS... dus ben niet helemaal objectief ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dinictus208 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:34:
;)
[...]

Fabrieksgarantie vervalt niet als je hem van het ene naar het andere europese land haalt.
Je gaat de king of hot hatches toch niet inwisselen voor een automaat? (ik heb ook een 3 RS... dus ben niet helemaal objectief ;) )
Nou ja zit bijna op 160k km en maak er zo'n 30k per jaar dus waarschijnlijk komend jaar wel weer toe aan wat nieuws om mee te spelen. Daarnaast sta ik niet perse negatief tegenover semi-automaat en zie er tijdens woon-werk wel de voordelen van. 5 deurs is ook niet direct een nadelig iets.. natuurlijk bevalt de 3 RS enorm goed maar ben toch meer fan van de phase 1 neus en zou het toch raar vinden om nog een keer dezelfde auto te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 11:48
la_fusion schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 13:55:
Ik rijd zelf in een geïmporteerde 2013 Renault Mégane Hatchback GT Line. Ik heb 'm zelf geïmporteerd en al diverse reparaties (vocht in achterlampunit - vervangen en nog wat dingen) gehad bij de Renault dealer. Fabrieksgarantie was altijd geen punt!

EDIT: Mijn Mégane is afkomstig uit Spanje (6 maanden oud geïmporteerd)

[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 10-08-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

la_fusion schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:19:
[...]

Nou ja zit bijna op 160k km en maak er zo'n 30k per jaar dus waarschijnlijk komend jaar wel weer toe aan wat nieuws om mee te spelen. Daarnaast sta ik niet perse negatief tegenover semi-automaat en zie er tijdens woon-werk wel de voordelen van. 5 deurs is ook niet direct een nadelig iets.. natuurlijk bevalt de 3 RS enorm goed maar ben toch meer fan van de phase 1 neus en zou het toch raar vinden om nog een keer dezelfde auto te kopen :+
Gelijk heb je ook wel. Ik maak ook 30K per jaar en dan is zon nieuwe RS wel wat slimmer. Die kan zuiniger rijden. Met mijn 3 RS zit ik gemiddeld aan 8,2/100 en jij?

Mijn clio 3 RS heeft er nog maar 35K op zitten dus ik rij voorlopig nog wel even in dit beest. Elke dag als ik wegrij dan gaat hij ff stijgeren en boeren totdat hij wat warmer is en dan..... BWWWHHHHAAAAAAA. dakdak BWHAAAAAAAAAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Dinictus208 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:35:
[...]

Gelijk heb je ook wel. Ik maak ook 30K per jaar en dan is zon nieuwe RS wel wat slimmer. Die kan zuiniger rijden. Met mijn 3 RS zit ik gemiddeld aan 8,2/100 en jij?

Mijn clio 3 RS heeft er nog maar 35K op zitten dus ik rij voorlopig nog wel even in dit beest. Elke dag als ik wegrij dan gaat hij ff stijgeren en boeren totdat hij wat warmer is en dan..... BWWWHHHHAAAAAAA. dakdak BWHAAAAAAAAAA.
Jups mijn RS heeft ook soms(onafhankelijk van het weer) wat problemen met wakker worden maar daarna is het allemaal geen probleem :+ Qua verbruik zit ik op zo'n 8,8 l/100 km maar dat is een beetje afhankelijk van het verkeer. Nu het niet druk is, is het verbruik hoger want continu 130 km/h maar anders is het wat lager als ik continu 80-90 km/h kan rijden. Met file erbij is het weer wat meer ;) Uiteindelijk gaat het bij mij niet perse om het verbruik maar vooral dat deze alweer genoeg ervaring heeft dadelijk en ik wel iedere dag zonder problemen wil rijden.

Goed om te horen dat fabrieksgarantie allemaal niet zo'n punt is. Dat maakt het importeren ook wat minder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb een aantal uur in een 4 R.S. gereden, was erg plezierig. Uiteraard heel anders als de 3 R.S. maar wel gewoon goed. Scherp wanneer nodig maar als je gewoon rijdt is die gewoon heel comfortabel en daar is wel wat voor te zeggen. Zeker als je hem dagelijks gebruikt. De flipperbak voelt een beetje traag aan in de normale stand maar in R.S. stand is het prima, schakelt dan ook niet uit zichzelf (wat altijd heel erg irritant is als je op het scherpst aan het rijden bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Een vraagje voor de Renault rijders hier.
We hebben een Captur en Clio (zowel een benzine als diesel).
Soms valt het voor dat de auto gewoon niet in achteruit wil. Dan moet ik hem eens in 1 zetten en dan lukt het plots wel.
Enig idee hoe dit komt? Als je dan probeert te vertrekken als je vermoed dat hij in achteruit staat maakt de auto een geweldig knarsend geluid. (als je probeert te schakelen zonder koppeling bv, zelfde geluid).

Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Over welke auto heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowel de Captur 0.9TCE als de Clio 1.5DCi. Al valt het het meeste voor bij de Captur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Fabrieksgarantie is gewoon geldig.

Wij waren (vanuit Arnhem) in Leeuwarden bij een Clio IV Estate aan het kijken, en ook nog in Kollum. Verder van huis zoek je ze niet ;)
De dealer in Kollum haalt echter ook auto's uit het buitenland (oost-blok). Daar geeft men 5 jaar fabrieksgarantie omdat Renault wil groeien in dergelijke landen.
Op de chassiscode zit dus gewoon 5 jaar garantie op die auto, ook in Nederland. We kozen uiteindelijk niet voor die (nieuwe) auto, maar voor de bijna nieuwe in Leeuwarden.

Informeer eens bij Beerda in Kollum, zij kunnen leuke dingen regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb gezocht in deel 5 en 6, maar niet gevonden.
Weet iemand of het werkt om door middel van een verloop stekker (30 pin -> lightning) een iPhone 6 aan te sluiten op de audio connection box? Een iPhone 4s werkt namelijk wel.
Betreft een Clio 3 uit 2008.
Anoniem: 284893 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:50:
Soms valt het voor dat de auto gewoon niet in achteruit wil. Dan moet ik hem eens in 1 zetten en dan lukt het plots wel.
Enig idee hoe dit komt? Als je dan probeert te vertrekken als je vermoed dat hij in achteruit staat maakt de auto een geweldig knarsend geluid. (als je probeert te schakelen zonder koppeling bv, zelfde geluid).

Dat heeft mijn Clio 3 ook wel eens. Mijn Peugeot 206 uit 2005 had hetzelfde en volgens mij had ik het ook al bij mijn Twingo uit 1998.
Even een andere versnelling kiezen is de oplossing.
Bij de Clio kies ik meestal de 4, die zit er naast. Waarschijnlijk werkt de 5 die er boven zit ook, zal het binnenkort eens proberen ;-)

Hoe het komt weet ik niet precies, zal iets met ringen en tandwielen te maken hebben.
Er is vast iemand hier die verstand heeft van versnellingsbakken en als een ware James May kan vertellen hoe het werkt.

[ Voor 68% gewijzigd door Arie-Kanarie op 16-08-2015 20:46 ]

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Anoniem: 284893 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:50:

Geen vreemde geluiden of toerentaldingen als je de bak in neutraal hebt staan en de koppeling indrukt en weer op laat komen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PauseBreak schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:44:
[...]

Geen vreemde geluiden of toerentaldingen als je de bak in neutraal hebt staan en de koppeling indrukt en weer op laat komen?
Niet echt nee, heb wat zitten zoeken en komt blijkbaar meer voor bij Renault.. Je voelt het wel dat hij niet in achteruit 'klikt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Anoniem: 284893 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:53:
[...]

Niet echt nee, heb wat zitten zoeken en komt blijkbaar meer voor bij Renault.. Je voelt het wel dat hij niet in achteruit 'klikt'.
Wat bedoel je met niet echt? Je zou helemaal geen geluiden moeten horen bij de versnellingsbak als die in neutraal staat, en als je de koppeling niet hebt ingetrapt. Als je geluiden hoort als je de koppeling intrapt óf op het moment dat je de bak in een versnelling zet dan moet je ermee terug naar de dealer want dat duidt op een defect in een van de onderliggende systemen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoel daar mee, dat ik me niet kan herinneren dat ik geluiden hoor die er niet moeten zijn. Ik zou er eens extra op moeten letten volgende keer..

Ga het in ieder geval wel eens vermelden bij het volgend onderhoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Het is weer eens tijd voor wat drama :(

Onze Renault Espace (misschien dat je hem nog kent van 'open hart' operatie van een jaar of zes geleden heeft ons helaas op de terugweg van onze vakantie (waarschijnlijk) definitief in de steek gelaten.

Net onder Parijs brandde er een oranje lampje (wat te maken met of een electrische storing of vocht in het brandstoffilter - vierkant symbooltje met een getand draadje binnenin). De bijbehorende display tekst hadden we toen gemist. Handleiding zei dat we dat moesten laten checken bij de garage (na aankomst dus).

Het lampje ging ook weer uit.

Later kwam het lampje weer opspelen, nu met de melding "inspuitsysteem defect". Zucht. Dat leek me ernstig. Hij had ook ineens minder vermogen, tot 2000 toeren gebeurde er weinig, daarna ging ie wel iets vooruit. Maar ook dat ging hollende achteruit. Er kwam zwarte rook uit de uitlaat en de motor begon steeds luidruchtiger te tikken.

Daarna rustig over de vluchtstrook verder geploeterd naar de benzinepomp (was nog 1km) en laten afslepen.

Auto staat nog net onder Parijs te wachten op repatriering en wij zijn met vervangend vervoer (BMW M550d touring - geen straf) naar huis gegaan...

Denk dat dit de laatste km's van de Espace zijn geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Master FX op 22-08-2015 23:57 ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat klinkt als een gevalletje niet helemaal goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee, dat is wel duidelijk. Hoe dan ook zal de dagwaarde van de Espace waarschijnlijk dermate laag liggen dat reparatie eigenlijk niet meer de moeite waard zal zijn. Zuur einde van je vakantie op deze manier.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-07 11:48
Oeh, dat is een zuur, zuur eind van de vakantie (en de Espace).

Laten we dit topic dan weer even vervolgen met positief nieuws >:) . Mijn mégane heeft de vakantie naar Frankrijk (Ile D'Oleron) prima gedaan. Perfect zelfs :)

Fotoooo:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pKhobPr.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Idutchman op 23-08-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik dacht, toen ik je foto zag, waar ken ik die gast van? En toen wist ik het......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:36
Idutchman schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 13:43:
Oeh, dat is een zuur, zuur eind van de vakantie (en de Espace).

Laten we dit topic dan weer even vervolgen met positief nieuws >:) . Mijn mégane heeft de vakantie naar Frankrijk (Ile D'Oleron) prima gedaan. Perfect zelfs :)

Fotoooo:
[afbeelding]
Ligt het nou aan mij of is die foto in Domino genomen (vanaf Avenue des Bouriennes in Domino dorpje uit ri Saint-Georges d'Oléron)? Achtergrond komt me zo bekend voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RadioAir op 23-08-2015 17:20 ]

Pagina: 1 2 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.