Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
striner schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:01:
Werd gisteren gebeld door de Renault dealer. Mijn blauwe Megane GT-line wordt verwacht in wk34, ergens in augustus dus :'(
zo lang wachten...
Wanneer heb je de auto besteld? Dat is inderdaad wel erg lang wachten.

Wij hebben hem eind maart besteld en de dealer blijft nog steeds bij week 29, maar ik weet bijna wel zeker dat ze dat niet gaan halen. Maar ach, ik ben allang blij dat we in deze Megane Apple CarPlay krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Ik zat vandaag even rustig op verschillende autosites rond te kijken, en toen opeens kwam ik onze oude auto tegen die helaas total loss is verklaard na een ongeluk. Even ter vergelijking:

Dit was de dag na het ongeluk:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rVDPhPh.jpg

En hoe hij nu wordt verkocht:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7rqXA0D.jpg

Je weet natuurlijk nooit hoe de motor en het onderstel er nu uit ziet, het onderstel was namelijk ook gebogen na het ongeluk. Grote kans dat er niks aan het onderstel gedaan is en dat je technisch gezien in een schadeauto rijdt, ook al zal je daar niks van merken in het dagelijks gebruik.

Voor de geïnteresseerden, hier wordt hij aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 10:15
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:31:

Je weet natuurlijk nooit hoe de motor en het onderstel er nu uit ziet, het onderstel was namelijk ook gebogen na het ongeluk. Grote kans dat er niks aan het onderstel gedaan is en dat je technisch gezien in een schadeauto rijdt, ook al zal je daar niks van merken in het dagelijks gebruik.

Zal wel een beetje meevallen. Zo te zien was het geen hele harde klap en zal er niet veel verschoven zijn. Totalloss vind ik best wel snel. Al moet je de motorkap, bumper, zijscherm en dergelijke vervangen.

De motor zit niet aan die kant, daar zit de versnellingsbak, accu, luchttoevoer en gezien de crashsensoren in de auto zal de motor weinig tot geen schade hebben opgelopen. Zeker niet intern en in het ergste geval enkel de inlaat.

De complete structuur van de auto zelf is nog heel. Het wiel lijkt net iets teveel camber te hebben maar hoogstwaarschijnlijk zal je dan enkel kijken naar een stuur of spoorstangetje. Veerpoot zelf heeft zo te zien geen schade en dat zijn ook de kosten niet....

Voor een bedrijf die dit allemaal intern doet is dit veel goedkoper dan voor de verzekeraar zelf, mits het bod word geaccepteerd. Jij als consument krijgt toch nieuwwaarde verzekerd dus al met al een vrij lucratieve bussines.
Zal mij verbazen als er daadwerkelijk iets mis is met de auto na reparatie maar ja....zeg nooit, nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
anessie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:26:
[...]

Had je zo'n haaievin? Ik dacht dat dit een slechtere ontvangst gaf van DAB(+). Op de Mégane heb ik daarom een gewone antenne. Kan natuurlijk bij Talisman er niks mee te zien hebben.

Het kan ook gewoon zijn dat je in een slechte zone woont, DAB bereik is (nog) lang niet wat FM is. Men is anno 2017 nog zenders aan het bijplaatsen (zeker in België waar we weer ver achter lopen). Daarnaast hoor ik ook verhalen dat sommige DAB(+) in zeer lage bitrate uitzenden wat de kwaliteit van je geluid ook niet beter maakt.

http://www.digitalradio.vlaanderen/dekking/
http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html / http://digitalradio.nl/ontvangst
Ik denk ook dat het met leefgebied te maken heeft @wildhagen

Haaienvin lijkt me onzin, V60 heeft van deze symptomen helemaal geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:21

The Wizard

Moderator Mobile
Nico_GTR schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:11:
[...]

Haaienvin lijkt me onzin, V60 heeft van deze symptomen helemaal geen last.
Geen onzin, bij de haaienvin optie vervalt namelijk DAB+, de vin heeft geen ondersteuning daarvoor ingebouwd.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
Nico_GTR schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:09:
[...]

Zal wel een beetje meevallen. Zo te zien was het geen hele harde klap en zal er niet veel verschoven zijn. Totalloss vind ik best wel snel. Al moet je de motorkap, bumper, zijscherm en dergelijke vervangen.

De motor zit niet aan die kant, daar zit de versnellingsbak, accu, luchttoevoer en gezien de crashsensoren in de auto zal de motor weinig tot geen schade hebben opgelopen. Zeker niet intern en in het ergste geval enkel de inlaat.

De complete structuur van de auto zelf is nog heel. Het wiel lijkt net iets teveel camber te hebben maar hoogstwaarschijnlijk zal je dan enkel kijken naar een stuur of spoorstangetje. Veerpoot zelf heeft zo te zien geen schade en dat zijn ook de kosten niet....

Voor een bedrijf die dit allemaal intern doet is dit veel goedkoper dan voor de verzekeraar zelf, mits het bod word geaccepteerd. Jij als consument krijgt toch nieuwwaarde verzekerd dus al met al een vrij lucratieve bussines.
Zal mij verbazen als er daadwerkelijk iets mis is met de auto na reparatie maar ja....zeg nooit, nooit.
Tja, ik zeg hier ook alleen maar wat ons verteld is, heb er zelf niet zoveel verstand van dus als een schade-expert zegt dat hij total loss is geloof ik dat maar. Ik geloof dat hij er iets bij zei over het onderstel, dat die scheef zou zijn en hij daarom bij een inruil als schadeauto gezien zou worden. Nogmaals, ik heb er geen verstand van en ben blij dat we de aanschafwaarde terug hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:42:
[...]

Tja, ik zeg hier ook alleen maar wat ons verteld is, heb er zelf niet zoveel verstand van dus als een schade-expert zegt dat hij total loss is geloof ik dat maar. Ik geloof dat hij er iets bij zei over het onderstel, dat die scheef zou zijn en hij daarom bij een inruil als schadeauto gezien zou worden. Nogmaals, ik heb er geen verstand van en ben blij dat we de aanschafwaarde terug hebben gekregen.
Ach dit valt wel weer te maken in ieder geval. ;) Denk alleen dat het voor de verzekeraar echt een gevalletje te duur was dan dat het technisch niet mogelijk zou zijn.
En een nieuwe kunnen bestellen met net die ene extra optie die je was vergeten is ook wel leuk natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
The Wizard schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:22:
[...]

Geen onzin, bij de haaienvin optie vervalt namelijk DAB+, de vin heeft geen ondersteuning daarvoor ingebouwd.
Oke, nog een reden om Volvo te rijden dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 10:04:
[...]

Wanneer heb je de auto besteld? Dat is inderdaad wel erg lang wachten.

Wij hebben hem eind maart besteld en de dealer blijft nog steeds bij week 29, maar ik weet bijna wel zeker dat ze dat niet gaan halen. Maar ach, ik ben allang blij dat we in deze Megane Apple CarPlay krijgen.
In de week van 3 april de bestelling bij de lease maatschappij gedaan. Offerte teruggekregen en moeten doorsturen naar HR/Lease, die gaven 11 april hun OK. 13 april werd ik dus gebeld door de dealer met eerdergenoemde info. Dus de bestelling was toen net gedaan, of dat was een prognose voor als zij de bestelling na het telefoontje zouden plaatsen.
Maar ben idd ook blij als AA/AC erop zit, daarom heb ik even gewacht met bestellen. Had in principe al in januari kunnen bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiv30
Nico_GTR schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:45:
[...]

Ach dit valt wel weer te maken in ieder geval. ;) Denk alleen dat het voor de verzekeraar echt een gevalletje te duur was dan dat het technisch niet mogelijk zou zijn.
En een nieuwe kunnen bestellen met net die ene extra optie die je was vergeten is ook wel leuk natuurlijk. ;)
Precies, ben erg blij dat er Apple CarPlay op de nieuwe zit. Heb het in de vorige niet gemist, maar heb het eventjes in een tijdelijke auto gehad en het is fijn om te hebben, vooral vanwege de integratie met Spotify.

Klap was trouwens met zo'n 60 km/u in de sneeuw, dus niet overdreven hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26
Nico_GTR schreef op maandag 17 april 2017 @ 19:45:
[...]

Heb even een Carfax rapport erbij gepakt. Auto heeft niet eens een WOK-melding gehad, dus dan valt de schade inderdaad wel mee.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

PauseBreak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:12:
[...]

Heb even een Carfax rapport erbij gepakt. Auto heeft niet eens een WOK-melding gehad, dus dan valt de schade inderdaad wel mee.
Er staat inderdaad doodleuk "Mogelijke voertuigschade
Op basis van de Wacht op Keuren (WOK) historie is er geen mogelijke voertuigschade gevonden door CARFAX". Net alsof er nooit iets mee ik gebeurd.

Daarom altijd vragen aan de handelaar of er schade is gereden, dit zijn ze namelijk verplicht te melden. Vervolgens wordt wel de prijs gevraagd van een niet-schadeauto.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
PauseBreak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:12:
[...]

Nee, klopt. De auto is daarna meteen verkocht aan een schadehandelaar en die heeft hem zo te zien weer doorverkocht aan een andere handelaar (is ons niet meer verteld maar staat op het kenteken geregistreerd).
Wel apart als je een auto koopt die drie keer op de naam van een autobedrijf is gezet, de geschiedenis staat er namelijk gewoon bij.

Beide airbags waren trouwens ook uit, ik heb geen idee hoeveel dit eigenlijk kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
jaapsander schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:57:
Niet zo heel lang geleden een Renault Megane Grand Tour (II) uit 2008 gekocht op LPG. Rijd prima en er zitten ook vrij veel opties op zoals een Carminat Navigatiesysteem (niet de tom tom versie, maar de oude). Nu is zo'n ingebouwde navigatie wel leuk natuurlijk, maar in 2017 is dit toch wel heel erg verouderd systeem.

Geen punt kunnen we vast wel vervangen dacht ik zo. Volgens mij heb ik 2 opties:
De eerste is zoiets als https://www.navaudio.nl/m...uropa-incl-hd-scherm-5951 waarbij ik het systeem vervang naar een veel moderner android systeem. Voordelen: nog steeds een scherm boven op het dashboard (volgens mij kan hij alleen niet inklappen) en kan gebruik maken van de bediening aan het stuur. Nadeel: duur en weinig keus.

De tweede optie is het inbouwen van een meer generiek 2DIN systeem. Volgens mij past deze gewoon op de plaats v/d radio en het vakje eronder samen. Nadeel, scherm niet meer bovenop het dashboard, geen stuurbediening. Maar als voordeel dat er veel meer keus is en dat er ook voordeligere modellen zijn.

Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande opties en heeft nog tips waar ik op moet letten? Hoor ook graag alternatieven.
Zou inderdaad lekker een 2 DIN systeem pakken met interface kabel zodat je stuurbediening ook gewoon blijft werken. Geeft je veel meer keus en opties (ook kwa prijs). Er past inderdaad een 2 DIN systeem in en de 2 DIN maskers om het netjes af te werken zijn wel te krijgen (zelfs via de dealer, weet het onderdeel nummer zo niet).
anessie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:53:
Heb gisteren Michelin Pilot Sport 4 zomerbandjes 225/40 op de nieuwe Magny Cours velgen laten leggen door mijn bandenboer (Bose edition velgen met Alpin 5 gaan het tuinhuis in).

Ventielen met bandendruksensoren had ik van de dealer gehaald. In Rlink2 bandenspanning instellingen reset. Gisteren geen informatie over bandenspanning maar ook geen error/waarschuwing op het dashboard.

Vandaag na een kort ritje stond er plots wel alle informatie, die me toch ook juist lijkt (voorste 2.9 bar / achterste 2.7 bar na 3 minuten). Had niet verwacht dat het out-of-the-box automatisch zou werken.

Auto voelt heerlijk 'planted' aan nu, smeekt om wat harder te gaan, de aanwezige 'stopping power' geeft ook veel vertrouwen. Toppie!

http://www.tyrereviews.co...to-Bild-UHP-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co...-AMS-Summer-Tyre-Test.htm
Dat zijn echt geweldige bandjes, opvolger van de pilot super sport die al uitzonderlijk veel grip bod op zowel nat als droog. Ze slijten wel wat sneller als de gemiddelde band.

Schade expert geeft niet zo snel een wok status (hij kan / mag het wel). Deze schade lijkt me in elk geval geen technisch total loss, economisch zal het waarschijnlijk dichtbij gezeten hebben (Zeker als de airbags ook nog geploft zijn). Als een bedrijf hem voor een goed bod kan krijgen en daarna intern herstellen kunnen ze er vaak nog wel winst op maken dus zeker zulke jonge auto's zie je vaak nog wel terug na een total loss verklaring. Hoort er wel bij aangegeven te worden dat het een schadeauto is geweest, niet dat dat een bezwaar hoeft te zijn(mits goed hersteld uiteraard). Hij is inderdaad wel fors aan de prijs voor een schade auto, dat staat niet in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
melcon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:47:
Schade expert geeft niet zo snel een wok status (hij kan / mag het wel). Deze schade lijkt me in elk geval geen technisch total loss, economisch zal het waarschijnlijk dichtbij gezeten hebben (Zeker als de airbags ook nog geploft zijn). Als een bedrijf hem voor een goed bod kan krijgen en daarna intern herstellen kunnen ze er vaak nog wel winst op maken dus zeker zulke jonge auto's zie je vaak nog wel terug na een total loss verklaring. Hoort er wel bij aangegeven te worden dat het een schadeauto is geweest, niet dat dat een bezwaar hoeft te zijn(mits goed hersteld uiteraard). Hij is inderdaad wel fors aan de prijs voor een schade auto, dat staat niet in verhouding.
Maar er wordt dus nergens vermeld dat het een schadeauto is. De volgende koper zal er waarschijnlijk jaren plezier van hebben zonder dat er iets aan de hand is, maar als hij wordt ingeruild en de garage ziet dat het onderstel gebogen is (ik noem maar wat), dan krijg je gegarandeerd een lager bod. Alleen als je de CARFAX gegevens bekijkt zou je dit eruit kunnen halen, want nergens in de beschrijving staat dat het een schadeauto is.
MK1998NL schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 08:44:
Daarom altijd vragen aan de handelaar of er schade is gereden, dit zijn ze namelijk verplicht te melden. Vervolgens wordt wel de prijs gevraagd van een niet-schadeauto.
Gelukkig staat er in de advertentie dat ze grote waarden hechten aan eerlijk advies geven, dan zou het goed moeten komen. Ben alleen benieuwd of ze dat echt doen als je er niet naar vraagt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Als het goed hersteld is zul je niet kunnen zien dat de auto schade gehad heeft op basis van iets wat krom is want dat zal er niet zijn. Iemand met een scherp oog zal wel verschil kunnen zien tussen links en rechts (de nieuwe onderdelen zullen minder vies zijn, minder roest vertonen etc.). Op de foto's lijkt de auto geen kleur verschil te vertonen maar ik durf te stellen dat je dat in het echt wel kan zien (rouge flamme is enorm moeilijk te spuiten zonder kleur verschil, meestal moet de hele auto overgespoten worden om het goed te doen). Tenzij ze de gehele auto overgespoten hebben....

Gezien de vraagprijs gok ik er op dat je alleen te horen krijgt dat de auto schade gehad heeft als je flink aandringt met vragen en dat de vragen eerst ontweken zullen worden. Als ze echt netjes zouden zijn, dan vermeld je het inderdaad. Ja dat schrikt uiteraard een paar kopers af maar niet iedereen knapt door op af, zeker niet als de prijs daar op aangepast is. Dat is hier niet het geval, daarmee hebben ze de schijn al tegen, boefjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-09 11:40
Even voor je opgezocht!

http://www.bochane.nl/con...t-R-Link2-Handleiding.pdf

Pagina 3.16

Menu --> Multimedia --> Instellingen --> Radio

In dit menu kunnen de volgende parameters worden ingesteld:

– “AM ”-band inschakelen/uitschakelen;
– “Radiotekst” inschakelen/uitschakelen;
– “Regio” inschakelen/uitschakelen;
– “TA/I-Traffic ” inschakelen/uitschakelen;
– “AF” inschakelen/uitschakelen.

Als je dus AM uit zet dan heb ik nu alleen nog FM/DR/BT.

Ik weet niet of je ook FM dus helemaal kunt uitschakelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:14:
Als het goed hersteld is zul je niet kunnen zien dat de auto schade gehad heeft op basis van iets wat krom is want dat zal er niet zijn. Iemand met een scherp oog zal wel verschil kunnen zien tussen links en rechts (de nieuwe onderdelen zullen minder vies zijn, minder roest vertonen etc.). Op de foto's lijkt de auto geen kleur verschil te vertonen maar ik durf te stellen dat je dat in het echt wel kan zien (rouge flamme is enorm moeilijk te spuiten zonder kleur verschil, meestal moet de hele auto overgespoten worden om het goed te doen). Tenzij ze de gehele auto overgespoten hebben....

Gezien de vraagprijs gok ik er op dat je alleen te horen krijgt dat de auto schade gehad heeft als je flink aandringt met vragen en dat de vragen eerst ontweken zullen worden. Als ze echt netjes zouden zijn, dan vermeld je het inderdaad. Ja dat schrikt uiteraard een paar kopers af maar niet iedereen knapt door op af, zeker niet als de prijs daar op aangepast is. Dat is hier niet het geval, daarmee hebben ze de schijn al tegen, boefjes ;)
Maar het moet te doen zijn......vraag is alleen of het zo is. En anders zul je het zien met bepaald licht vanaf een bepaalde hoek. Maar dat heb je ook met Jaune Sirius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Thanks. FM kan zo te zien niet uit, maar heb AM wel uitgezet, dat scheelt er al 1 (die altijd stoort haha).
Vanochtend de zomerbanden onder m'n Megane laten zetten, heb het idee dat die heel anders rijden.... wat stugger of zo. Kan ook tussen m'n oren zitten, maar het viel wel op toen ik wegreed.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:32:
[...]

Thanks. FM kan zo te zien niet uit, maar heb AM wel uitgezet, dat scheelt er al 1 (die altijd stoort haha).
Vanochtend de zomerbanden onder m'n Megane laten zetten, heb het idee dat die heel anders rijden.... wat stugger of zo. Kan ook tussen m'n oren zitten, maar het viel wel op toen ik wegreed.
Toevallig iets plattere banden? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:36:
[...]

Toevallig iets plattere banden? :P
Zou ik eigenlijk ff moeten checken... dat zou het kunnen zijn ja haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
[...]

Volgens mij is dat over het algemeen het idee van zomerbanden, dat ze wat steviger zijn, en winterbanden juist zachter zodat ze meer grip op sneeuw hebben.
Ook de rubbersamenstelling van zomer- en winterbanden verschilt. Het loopvlak, het gedeelte van de band dat in aanraking komt met het wegdek, van een winterband is namelijk voorzien van een rubbersamenstelling die ook bij lage temperaturen flexibel blijft. Hierdoor kunnen de profielblokken makkelijker vervormen, waardoor ze meer grip hebben.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Nico_GTR JS is net z'n kleur inderdaad. TE (tainte effait) lakken zijn verschrikkelijk moeilijk om deels te spuiten, omdat de kleur uit twee delen bestaat (onderste & bovenste laklaag vormen samen de kleur). Deze kleuren zijn een ramp in de schadeherstel, deels spuiten wordt nooit 100% (onder de juiste hoek zul je altijd een klein verschil zien hoe ver je ook uitspuit). Ik ken wel gevallen waarbij het 5 keer overnieuw moest voor het acceptabel was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Als ik even zo brutaal mag zijn een topic van de buren onder de aandacht te brengen...

http://www.twingoclub.nl/...iewtopic.php?f=40&t=12857

Ik kan er niet achter komen wat het probleem precies is. Iemand nog een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
[...]

De meeste mensen hebben inderdaad net iets grotere velgen en plattere bredere banden als zomerset. Mede opdat je een hogere banddruk creert met de smallere en hogere winterband voor verbeterde regenafvoer.

Ik merk het verschil niet zo, Michelin Energy saver in de winter en Vredestein Sporttrac in de zomer.

@melcon Inderdaad! Enkel als je de flake precies zo legt als origineel zul je het niet zien.....wat dat betreft is deze extreem goed gedaan. ;) En zelfs bij deze zie je het als je het weet onder een bepaalde lichthoek.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2851/33304584173_705291ea6b_c.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Nico_GTR op 18-04-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
L0we schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:05:
Als ik even zo brutaal mag zijn een topic van de buren onder de aandacht te brengen...

http://www.twingoclub.nl/...iewtopic.php?f=40&t=12857

Ik kan er niet achter komen wat het probleem precies is. Iemand nog een gouden tip?
Heb je het relais al vervangen? Ik denk dat je kabelboom richting relais gewoon stuk is......zeker als de benzinepomp wel aanslaat mocht je dat doorverbinden.
ECU zelf kan gebreken vertonen.....dus als je alles wat daar genoemd word inderdaad hebt uitgesloten is de bekabeling of de ECU zelf het enige wat nog foutief kan zijn.

Alle tips zijn gegeven, niks meer aan toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Nico_GTR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:11:
[...]

Heb je het relais al vervangen? Ik denk dat je kabelboom richting relais gewoon stuk is......zeker als de benzinepomp wel aanslaat mocht je dat doorverbinden.
ECU zelf kan gebreken vertonen.....dus als je alles wat daar genoemd word inderdaad hebt uitgesloten is de bekabeling of de ECU zelf het enige wat nog foutief kan zijn.

Alle tips zijn gegeven, niks meer aan toe te voegen.
Thnx, ik ben indd op zoek naar een nieuwe ECU, maar die zijn nogal lastig te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 15-09 11:40
[...]

You're welcome!

Ik kreeg de Megane met zomerbanden dus kan hier (nog) niks over zeggen ;) . Bij mijn vorige auto's merkte ik altijd het verschil wel tussen zomer- en winterbanden. Nu heb ik ook 18" i.p.v. 17" dus is sowieso geen vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ollie_1982 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:16:
[...]

You're welcome!

Ik kreeg de Megane met zomerbanden dus kan hier (nog) niks over zeggen ;) . Bij mijn vorige auto's merkte ik altijd het verschil wel tussen zomer- en winterbanden. Nu heb ik ook 18" i.p.v. 17" dus is sowieso geen vergelijking.
Ik heb 17" liggen onder m'n GT-Line, en dat was met de winterbanden echt enorm comfortabel, maar met de zomerbanden wat stugger. I like _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

DennusB schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:17:
[...]

Ik heb 17" liggen onder m'n GT-Line, en dat was met de winterbanden echt enorm comfortabel, maar met de zomerbanden wat stugger. I like _/-\o_
Sinds ik de Silverstone 17" velgen onder de Laguna heb gelegd, heb ik het idee dat ie wat harder slaat op richels... Voorheen had ik altijd 16" lichtmetaal waar ik de banden gewoon van omwisselde. Nu net dus van 16" met winterbanden (en vrij hoge bandwang) over op 17" zomebanden/velgen. Dat is echt wel even een overgangetje (in de positieve zin)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Waah schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:13:
@melcon Ja de massa van accu naar carrosserie is ook gecheckt. Hij (gepensioneerd monteur/apk keurmeester) heeft alle massa's nagelopen, schoongemaakt, kruipolie+vaseline gezet. Helaas nog geen verbetering. De retourslang zal ik nog even visueel controleren dan.

Helaas kan ik pas dinsdag bij de garage terecht nu. Dus misschien even kijken voor een andere garage. Want heb hem eigenlijk wel weer nodig zo langzamerhand.
Nieuwe sensor mocht ook niet baten. Monteur weet het zelf volgens mij ook niet meer. Denkt nu misschien het contact. Maar ga niet alle sleutels en deursloten vervangen van een auto van 15 jaar oud. Hij zou de accu nog even laden en dan kijken. Maar denk einde Clio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Waah schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:47:
[...]

Nieuwe sensor mocht ook niet baten. Monteur weet het zelf volgens mij ook niet meer. Denkt nu misschien het contact. Maar ga niet alle sleutels en deursloten vervangen van een auto van 15 jaar oud. Hij zou de accu nog even laden en dan kijken. Maar denk einde Clio.
Ik heb ook alleen t contactslot vervangen, deuren gaan wel open met CV, alleen ff opletten met tanken.
Overigens startte die van mij ook niet toen de terugslagactie in t contactslot de geest gaf.

YouTube: Renault Clio not starting

Maar ja....nieuwe auto kan ook wel fijn zijn, dag Clio ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
jordiv30 schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:31:
Hij is inmiddels van de site af gehaald, geen idee of hij verkocht is maar CARFAX meldt dat er op 7 april al een nieuwe eigenaar geregistreerd is. Grote kans dat hij niks weet van de schade die de auto vier maanden geleden had. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Nico_GTR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:40:
[...]

Ik heb ook alleen t contactslot vervangen, deuren gaan wel open met CV, alleen ff opletten met tanken.
Overigens startte die van mij ook niet toen de terugslagactie in t contactslot de geest gaf.

YouTube: Renault Clio not starting

Maar ja....nieuwe auto kan ook wel fijn zijn, dag Clio ;w
Ja zou nog kunnen. Na verder onderzoek denkt die de brandstofpomp, omdat na vervanging van (een tweedehands) unit de foutcode blijft. Geen lekkage verder... En gezien een nieuwe brandstofpomp een bedrag betekend van minimaal 4 cijfers... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Waah schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:09:
[...]

Ja zou nog kunnen. Na verder onderzoek denkt die de brandstofpomp, omdat na vervanging van (een tweedehands) unit de foutcode blijft. Geen lekkage verder... En gezien een nieuwe brandstofpomp een bedrag betekend van minimaal 4 cijfers... ;w
Dat zijn dure reparaties.....bij de Clio 1.9D heeft mijn vader dat nog gedaan, maar toen stond die slechts op 360.000 waar die er met 640.000 "uit" ging. Met een 1.5 zou ik me toch ff bedenken bij die stand. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 16:47:
[...]

Laat hem niet alleen de sensor checken maar ook de stekker verbinding. Ik had bij de vrouw een vergelijkbaar probleem, niet aan willen slaan. Eerste waar je dan aan denkt is de BDP sensor, ding vervangen en niks... mooi k met peren!

Toen ik echter nog eens een keer goed ging kijken zag ik dat de oude sensor al wel van het nieuwe type was maar viel me op dat de kabel niet vernieuwd was. Stekker + 10cm kabel afgeknipt, nieuwe stekker er aan en meteen starten lopen na het omdraaien van het contact. Vaak is de BDP sensor al wel eens vervangen bij een Clio maar "vergeet" men de stekker en laat nou juist net dat de bron van ellende zijn.

Contactslot kun je simpel uitsluiten door te zien of de startonderbreker er af gaat, heb je bij omdraaien van het contact een snel rood knipperend lampje op de dash dan staat ie er op, stopt ie met knipperen is de startonderbreking er af.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Meten is weten, inderdaad eerst controleren of startonderbreking er af gaat. Daarna starten met de clip (of universele uitlezer) er aan, lees alle relevante parameters uit: bdp sensor maar vooral de brandstof druk, is die hoog genoeg? Als die te laag is zal die nooit starten. hd pompen gaan eigenlijk alleen stuk als je diesel tankt met rotzooi er in, dus dat is in NL zeer onwaarschijnlijk. Als je met een 2e hands pomp hetzelfde hebt zou ik de pomp al niet meer verdenken.

Voor de rest, als de druk goed is zou ik naar BDP signaal kijken, die moet echt goed zijn. Ik heb bij de 1.9 DTi wel gezien dat de startmotor het BDP signaal verstoorde! Kom je pas achter als je gaat meten en zelfs dan was het nog een raadsel waardoor dat bdp signaal nou verstoord werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
melcon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:15:
Meten is weten, inderdaad eerst controleren of startonderbreking er af gaat. Daarna starten met de clip (of universele uitlezer) er aan, lees alle relevante parameters uit: bdp sensor maar vooral de brandstof druk, is die hoog genoeg? Als die te laag is zal die nooit starten. hd pompen gaan eigenlijk alleen stuk als je diesel tankt met rotzooi er in, dus dat is in NL zeer onwaarschijnlijk. Als je met een 2e hands pomp hetzelfde hebt zou ik de pomp al niet meer verdenken.

Voor de rest, als de druk goed is zou ik naar BDP signaal kijken, die moet echt goed zijn. Ik heb bij de 1.9 DTi wel gezien dat de startmotor het BDP signaal verstoorde! Kom je pas achter als je gaat meten en zelfs dan was het nog een raadsel waardoor dat bdp signaal nou verstoord werd.
Heb hem zelf nog niet uitgelezen. Maar de monteur geeft aan dat die dus zegt dat de druk te laag is. Maar ik zal zelf nog wel even controleren. Vanavond haal ik de auto op :9 en sleep ik he naar huis om daar nog te proberen. Als ik het dan niet gefixt krijg gaat die op ikwilvanmijnautoaf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:55

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik ben me aan het oriënteren voor een Clio estate (vanaf 2013), Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk past een kinderstoel makkelijk op de achterbank? Ik heb de two way fix van Maxicosi (die vaste dock) waar ik de pebble plus op vast klikt. Omdat mijn dochtertje nog erg klein is, zit de stoel ''achterwaarts'' in doch geklikt. Dit zorgt ervoor dat de achterbank ruimte niet heel krap moet zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ben er benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

^^ Geen ervaring met kinderzitjes, maar verwacht niet te veel van de ruimte op de achterbank. Als ik in een Clio Estate (>2013) de voorstoel naar mijn voorkeur instel, komt de rugleuning daarvan nog nèt niet tegen de achterbankzitting aan: een menselijk been past er in ieder geval niet meer tussen :X

Ik ben overigens 1m85.

Of een omgedraaid zitje dus gaat passen? Ik denk dat het heel krap wordt, tenzij jij en je partner kleiner dan gemiddeld zijn...

Het beste is natuurlijk gewoon om te gaan passen in de lokale showroom :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Chrosser schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:03:
Ik ben me aan het oriënteren voor een Clio estate (vanaf 2013), Mijn belangrijkste vraag is eigenlijk past een kinderstoel makkelijk op de achterbank? Ik heb de two way fix van Maxicosi (die vaste dock) waar ik de pebble plus op vast klikt. Omdat mijn dochtertje nog erg klein is, zit de stoel ''achterwaarts'' in doch geklikt. Dit zorgt ervoor dat de achterbank ruimte niet heel krap moet zijn.

In een 5-deurs past de 2wayfix + Pebble Plus prima. Voorin moet je dan niet meer willen zitten, maar passen doet het prima. Overigens kan in de Clio ook de kinderstoel op de bijrijdersstoel. Dan hou je achter nog wel gewoon ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

J0YR1D3R schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:52:
[...]

In een 5-deurs past de 2wayfix + Pebble Plus prima. Voorin moet je dan niet meer willen zitten, maar passen doet het prima. Overigens kan in de Clio ook de kinderstoel op de bijrijdersstoel. Dan hou je achter nog wel gewoon ruimte over.
Hmm, ja het gaat zich er inderdaad om dat mijn vriendin en ik wel gewoon nog naast elkaar kunnen zitten met de kleine op de achterbank (lees: bijrijders stoel bruikbaar). Dat verrekte zitje zit ook altijd dwars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoelang ben jij/je vriendin? Je kunt nog wel voorin zitten, maar het is niet super ruim. Echter ben ik 2 meter en dan houdt het al snel op. Maar als je <180 bent is het denk ik nog best aardig te doen. Wij zitten nooit met >1 persoon in deze auto, hooguit 5x per jaar.

Clio voor

Clio achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Chrosser schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:31:
[...]

Hmm, ja het gaat zich er inderdaad om dat mijn vriendin en ik wel gewoon nog naast elkaar kunnen zitten met de kleine op de achterbank (lees: bijrijders stoel bruikbaar). Dat verrekte zitje zit ook altijd dwars
Neem dat zitje even mee naar een willekeurige dealer en probeer het uit. Snelste manier om er achter te komen. Estate is iets ruimer dan de hatchback. Echt maar iets, millimeters verschil, maar soms is dat net genoeg :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
R2D2 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:10:
[...]
Contactslot kun je simpel uitsluiten door te zien of de startonderbreker er af gaat, heb je bij omdraaien van het contact een snel rood knipperend lampje op de dash dan staat ie er op, stopt ie met knipperen is de startonderbreking er af.
Hij moet ook uitgaan, als die blijft branden is er een ander probleem wat de auto verhindert om te starten. In mijn persoonlijke geval een stroomdraadje (wit) wat vanuit het interieur naar voren liep over de versnellingsbak.

BDP is overigens wel een goede! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

J0YR1D3R schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:37:
Hoelang ben jij/je vriendin? Je kunt nog wel voorin zitten, maar het is niet super ruim. Echter ben ik 2 meter en dan houdt het al snel op. Maar als je <180 bent is het denk ik nog best aardig te doen. Wij zitten nooit met >1 persoon in deze auto, hooguit 5x per jaar.

[afbeelding]

[afbeelding]
Thnx! Das precies de info die ik nodig had! Mijn vriendin is 1.65 dus het zou wel moeten passen. Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak bij de dealer en ga ik kijken of zij het dan ook ruim genoeg vind.

Zelf ben ik 1.77 dus dat moet dan ook wel te doen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 19-04-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:59

Martinspire

Awesomeness

Chrosser schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:41:
[...]

Thnx! Das precies de info die ik nodig had! Mijn vriendin is 1.65 dus het zou wel moeten passen. Aanstaande zaterdag heb ik een afspraak bij de dealer en ga ik kijken of zij het dan ook ruim genoeg vind.

Zelf ben ik 1.77 dus dat moet dan ook wel te doen zijn.
En de Clio heeft voorin ook nog de mogelijkheid om het zitje neer te zetten als het goed is, dus dat kan ook nog een optie zijn. Weet niet of je van plan bent veel te reizen, maar volgens mij is die iets makkelijker erin te zetten omdat de voordeur nou eenmaal groter is en je er wat makkelijker bij kunt.

Verder vond ik de Clio altijd lekker rijden, lekker zitten en mooi om te zien, dus als je het kunt managen, moet je het zeker overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 20-04-2017 00:03 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chrosser schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:03:

Wij zijn in het "bezit" van een Clio Estate (2016) en een Ibiza ST (2014). Beiden destijds nieuw, de Clio als lease. Ik ben 1.88m en heb lange benen, heb mijn stoel vrijwel max. naar achteren in iedere auto (ook voor deze mini stations). De ruimte achter mijn stoel houdt echt niet over...mijn dochter van zes zit achter me met haar benen wijd. Maxi-cosi hebben we nu niet meer maar was ook net/net. Zodra je kind twee/drie is kom je al in de problemen als de bestuurdersstoel max. naar achteren staat.

Het zijn echt fijne auto's hoor; genoeg luxe en kofferbakruimte, een mooie auto...maar ruimte voor de kinderen, nee. Nu had ik hiervoor een BWW E320D en Volvo S40, beiden uit 2005, en ook daar was met de stoel max. naar achteren niet heel veel ruimte meer voor een Maxicosi.

Als je geen lange benen hebt: doen. Mijn vrouw is 1.78 of iets en zit zowaar in het stuur, en daar past nog een heel orkest tussen je kind en stoel dus het is relatief. Zou het als ik jou was wel ergens proberen. Als je in de buurt woont, kom maar langs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel even een korte vraag tussendoor, mijn vader heeft vandaag een Renault Megane uit 2013 gekocht, nu is hij net thuis gekomen en wou hij nog even wat dingetjes uitzoeken zoals Bluetooth connectie. Echter ging het lampje van motorstoring branden en wilt de auto (preventief?) niet starten. Tijdens de proefrit en de rit naar huis was er niks aan de hand. Als hij de kaart insteekt en de auto wilt starten, functioneert het dashboard gewoon goed. Echter wanneer het voorgloeien klaar is en de auto zou moeten starten hoor je een tik geluid. Ik heb al wat rond gegoogled en kom uit op een probleem bij de startmotor, wat denken jullie? Flink balen dit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:46:
Echter wanneer het voorgloeien klaar is en de auto zou moeten starten hoor je een tik geluid. Ik heb al wat rond gegoogled en kom uit op een probleem bij de startmotor, wat denken jullie? Flink balen dit natuurlijk.
How about meteen bellen naar degene waar de auto vandaan komt en kijken of daar meer info te verkrijgen is / oplossing mee te regelen is?
Nico_GTR schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:57:
[...]

Hij moet ook uitgaan, als die blijft branden is er een ander probleem wat de auto verhindert om te starten. In mijn persoonlijke geval een stroomdraadje (wit) wat vanuit het interieur naar voren liep over de versnellingsbak.

BDP is overigens wel een goede! d:)b
Klopt, hij moet ook uit gaan ;) Maar vaak is het (in 90 van de 100 gevallen) de sensor + stekker verbinding waar rottigheid in zit. Nieuwe model sensor past overigens niet op het oude model stekker dus die verbinding moet hoe dan ook vervangen worden TENZIJ men een alternatief voor het origineel teruggeplaatst heeft want die zijn dan nog wel weer met oude verbinding te krijgen... probleem is echter net zo vaak de stekkerverbinding als dat het de sensor zelf is dus gewoon de hele hap vervangen.

Sensor + stekker koste me toen geloof ik zo even uit het blote hoofd iets van 55 euro bij de dealer en het demonteren en monteren koste me nog geen uur dus dat is goed te doen als "leek". Een beetje monteur zal het zelfs wel lukken in de helft van de tijd waarschijnlijk.
Chrosser schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:31:
[...]

Heb met eenzelfde situatie te maken gehad maar dan met een Megane, voorin houd je gewoon weinig ruimte over wanneer je er een maxi cosi + cabriofix in plaatst maar ik heb toen voor mezelf bedacht dat ik waarschijnlijk langer deze Megane zou rijden dan dat de kleine in een maxi cosi zit. Wanneer ze uit de maxi cosi naar een stoeltje gaan scheelt dat namelijk al weer aanzienlijk qua ruimte.

[ Voor 73% gewijzigd door R2D2 op 20-04-2017 07:07 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat R2D2 zegt, terug gaan naar waar je hem gekocht hebt.

Voor wat betreft ruimte in de clio, dat zal niet alleen afhangen van je lengte maar ook van je postuur. Ik ben 190 maar ik hoef de stoel echt niet helemaal naar achteren te zetten. In mijn geval zit er iemand van 11 (inmiddels 158 beetje lang voor z'n leeftijd) prima achter mij. Als je de stoel wel helemaal naar achter moet zetten wordt dat al een ander verhaal natuurlijk, daarom zelf gaan proberen / kijken, iedereen is anders en z'n vraag is niet eenduidig te beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
R2D2 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 06:56:
Sensor + stekker koste me toen geloof ik zo even uit het blote hoofd iets van 55 euro bij de dealer en het demonteren en monteren koste me nog geen uur dus dat is goed te doen als "leek". Een beetje monteur zal het zelfs wel lukken in de helft van de tijd waarschijnlijk.
Twintig minuten is ook wel genoeg. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Bedankt allemaal voor de reacties! Aanstaande zaterdag ga ik inderdaad real life testen. We zijn beide niet zo lang. Ik 1.77 en mijn vriendin 1.68 dus het kan misschien wel eens lukken.

Nogmaals dank en ik hou jullie op de hoogte of ik ook een Renault bezitter wordt binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Ik heb een Renault Megane Estate (2013) die niet stabiel rechtuit rijd. Als de uitlijning niet klopt trekt de auto naar één kant is mijn ervaring. Ik heb nu echter dat hij heel licht zowel naar links óf rechts trekt. De kleinste correctie die ik met het stuur kan doen is altijd teveel waardoor hij weer langzaam de andere kant op trekt.

Ik ben dus constant aan het corrigeren. Daarnaast vind ik ook dat na een scherpe bocht het terugdraaien naar rechtuit af en toe hakkerig gaat.
De Renaultdealer heeft de banden, ophanging, uitlijning en stuurbekrachtiging volledig bekeken en ziet geen bijzonderheden. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit "normaal" is.

Klinkt een dergelijk verhaal herkenbaar? Of niet? En wellicht ideeën wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
daanNL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:51:
Ik heb een Renault Megane Estate (2013) die niet stabiel rechtuit rijd. Als de uitlijning niet klopt trekt de auto naar één kant is mijn ervaring. Ik heb nu echter dat hij heel licht zowel naar links óf rechts trekt. De kleinste correctie die ik met het stuur kan doen is altijd teveel waardoor hij weer langzaam de andere kant op trekt.

Ik ben dus constant aan het corrigeren. Daarnaast vind ik ook dat na een scherpe bocht het terugdraaien naar rechtuit af en toe hakkerig gaat.
De Renaultdealer heeft de banden, ophanging, uitlijning en stuurbekrachtiging volledig bekeken en ziet geen bijzonderheden. Ik kan me echter niet voorstellen dat dit "normaal" is.

Klinkt een dergelijk verhaal herkenbaar? Of niet? En wellicht ideeën wat het zou kunnen zijn?
Ik denk als eerste aan de banden....karkasbreukje. Of teveel speling ergens op, wellichts zelfs in het stuurhuis zelf. Nee dit is niet normaal! Leuk dat die geen bijzonderheden ziet maar er is toch echt iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 18:27
controleer je je veerpootlagers maar eens, kun je controleren door je veer vast te pakken en proberen te verdraaien (wil maar een klein beetje), voel je dan schokken, dan is lager niet oke meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat Nico zegt is gezien de leeftijd v/d auto het meest waarschijnlijk (karkasbreukje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 00:46:
Heel even een korte vraag tussendoor, mijn vader heeft vandaag een Renault Megane uit 2013 gekocht, nu is hij net thuis gekomen en wou hij nog even wat dingetjes uitzoeken zoals Bluetooth connectie. Echter ging het lampje van motorstoring branden en wilt de auto (preventief?) niet starten. Tijdens de proefrit en de rit naar huis was er niks aan de hand. Als hij de kaart insteekt en de auto wilt starten, functioneert het dashboard gewoon goed. Echter wanneer het voorgloeien klaar is en de auto zou moeten starten hoor je een tik geluid. Ik heb al wat rond gegoogled en kom uit op een probleem bij de startmotor, wat denken jullie? Flink balen dit natuurlijk.
Bij mij was dit een accuprobleem, dan doet het dashboard het nog wel, maar wil hij niet meer starten bij een druk op de knop. Je hoort dan inderdaad een tik, alles lijkt het ook nog te doen maar er branden wat gevaarlijke lampjes. Garage heeft de accu bijgeladen en toen kon er weer gestart worden. Accu is onderzocht maar was verder ok, volgens de garage kon het wel eens gebeuren. Heb er sindsdien geen last meer van gehad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:03
Ik had een bon van Renault voor gratis checkup van mijn half jaar oude Mégane estate Bose.

Afspraak gemaakt, uur rondgehangen in de toonzaal van een grote Renault garage. Komende weekend is het opendeurweekend met deals op veel modellen (acties als 'koop een mégane estate voor de prijs van de berline!')

Sinds mijn IV uit 2016 geen carplay/android auto, RLink2 v3.x heeft wou ik eens zien wat ik mis. Van de 7 Méganes die er stonden in de toonzaal binnen had er geen een Mirrorlink/Carplay/AA.

Verkoper kwam me leuk melden dat dit beschikbaar was als ik nu eentje bestelde maar dat men geen voertuigen had met deze updates en dit dus niet te proberen viel. Ik vind dat toch straf voor een 'grote' Renault garage als morgen hun opendeurweekend begint.

Daarnaast viel me ook op dat enkele andere Mégane modellen (zelfs die in de toonzaal!) dezelfde slijtage/imperfecties/foutjes vertoonden in het zwarte vlak onder de voorruit boven de binnenspiegel zoals bij mijn wagen. Ter verduidelijking, de eerste maanden was dit perfect egaal bij mijn voertuig!

Ik heb het even aangekaart, receptie belt zijn baas/collega, zegt dat bepaalde toonzaalmodellen ook afwijkingen hebben en vertelt me dan leuk dat dit binnen de toleranties valt (ye right!).

http://imgur.com/a/FveMs (foto vandaag)

Ik denk niet dat ik daar nog aankom tenzij het voor iets gratis is, veel betere ervaring met kleinere garages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:21:
[...]

Bij mij was dit een accuprobleem, dan doet het dashboard het nog wel, maar wil hij niet meer starten bij een druk op de knop. Je hoort dan inderdaad een tik, alles lijkt het ook nog te doen maar er branden wat gevaarlijke lampjes. Garage heeft de accu bijgeladen en toen kon er weer gestart worden. Accu is onderzocht maar was verder ok, volgens de garage kon het wel eens gebeuren. Heb er sindsdien geen last meer van gehad overigens.
Hier dus precies hetzelfde, gelukkig. Auto had even stil gestaan en vervolgens hebben wij hem gekocht en dingen ingesteld zoals bluetooth verbinding etc. Probleem is dus verholpen, was dus alleen de accu. Apart dat hiervoor een motorstoring lampje optreed. Krijg je toch meteen benauwd van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anessie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 13:24:
Ik had een bon van Renault voor gratis checkup van mijn half jaar oude Mégane estate Bose.

Afspraak gemaakt, uur rondgehangen in de toonzaal van een grote Renault garage. Komende weekend is het opendeurweekend met deals op veel modellen (acties als 'koop een mégane estate voor de prijs van de berline!')

Sinds mijn IV uit 2016 geen carplay/android auto, RLink2 v3.x heeft wou ik eens zien wat ik mis. Van de 7 Méganes die er stonden in de toonzaal binnen had er geen een Mirrorlink/Carplay/AA.

Verkoper kwam me leuk melden dat dit beschikbaar was als ik nu eentje bestelde maar dat men geen voertuigen had met deze updates en dit dus niet te proberen viel. Ik vind dat toch straf voor een 'grote' Renault garage als morgen hun opendeurweekend begint.
Het klopt wat de verkoper zegt: De modellen die as-we-speak geproduceerd worden, hebben ondersteuning voor Carplay en Android Auto. Maar grote kans dat de dealer nog geen nieuw model heeft staan en om die nou alleen voor die 2 zaken aan te gaan schaffen, gaat ook wel wat ver imo. Als ze een showroommodel verkopen zullen ze dat wel doen.

Mirrorlink heeft Renault nooit ondersteunt, dus ga je die niet vinden. Waren ook meer grote merken bij wie die ondersteuning ontbrak en mede de oorzaak dat het nooit echt wat geworden is met dat systeem.

Anyways, ik zag vandaag in de configurator dat elk model bij de multimedia-uitrusting nu heeft staan dat het ondersteuning biedt voor CP en AA, dus voor nieuwe bestellingen komt dat er dus gewoon aan (en je hebt niet de Bose of GT(-Line) nodig). Overigens was de planning dat het eerst in Q4 2017 zou komen, vervolgens Q1 2017, toen Maart, daarna April en volgens mij gaat het nu Mei worden. Als je nu iets besteld heb je hem pas in juli/augustus denk ik, dus klopt het ook wel dat het er dan in gaat zitten :P

Het is inderdaad wat verwarrend, maar bij mijn weten heeft nog geen enkele dealer een CP/AA auto staan omdat het simpelweg nog niet beschikbaar is gemaakt. De tutorial-video's zijn ook alweer een maand online, dus het lijkt me dat het nu toch onderhand wel eens beschikbaar wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Ik snap je dat men niet overal direct een nieuwe kan zetten (hoewel dat dealers al na 3 maand hun demo's mogen doorverkopen) maar toch vind ik het een gemiste kans om de klant niet eens met de functies kennis te laten maken die zijn toekomstige auto wel heeft (en android auto/carplay testen dat kan bij zoveel andere merken wel). Overgangsperiode tjah.

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 21-04-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:06:
[...]

Overigens was de planning dat het eerst in Q4 2017 zou komen, vervolgens Q1 2017, toen Maart, daarna April en volgens mij gaat het nu Mei worden.
Uiteindelijk werd het week 16, dus letterlijk deze week dat de productielijn wordt aangepast en AA/AC in de RLink 2 systemen komen. Mijn bestelling is vorige week bij de dealer aangekomen, dus 100% dat dat erin gaat zitten, maar krijg hem inderdaad pas in juli/augustus.
anessie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:17:
Ik snap je dat men niet overal direct een nieuwe kan zetten (hoewel dat dealers al na 3 maand hun demo's mogen doorverkopen) maar toch vind ik het een gemiste kans om de klant niet eens met de functies kennis te laten maken die zijn toekomstige auto wel heeft (en android auto/carplay testen dat kan bij zoveel andere merken wel). Overgangsperiode tjah.
Hoe dan? Als letterlijk deze week pas dit in het productieproces terecht komt, en de normale man(/vrouw) 4-5 maanden op hun nieuwe auto moet wachten, hoe zou de dealer het dan sneller in hun showroom kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Op dezelfde manier dat je na de zomer/tegen de winter wel een Model 3 bij de Tesla verdeler ziet staan maar er in heel 2017 (of 2018) geen zult kunnen verkrijgen.

Ik zeg toch ook niet dat elke dealer om de hoek met een toonzaal van 3 auto's de nieuwste modellen moet hebben.

Om het nog eens anders te zeggen: ik zou het een vreemde bedrijfsstrategie vinden dat er mensen rondrijden met die zaken maar dat de dealer zelf geen prioriteit heeft om die vernieuwingen te tonen. Dat ketst toch ook een klant af als die niet eens een feature kan testen?

Random bv te geven, bij Seat kan je wel in de nieuwste Leon zitten maar kan je hem niet laten leveren tot na de zomer.

[ Voor 79% gewijzigd door anessie op 21-04-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

anessie schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:02:
Op dezelfde manier dat je na de zomer wel een Model 3 bij de Tesla hoofddealers ziet staan maar er in heel 2017 geen zult kunnen verkrijgen.

Ik zeg toch ook niet dat elke dealer om de hoek met een toonzaal van 3 auto's de nieuwste modellen moet hebben.
Nouja als de versie eenmaal beschikbaar is, dan updaten ze de modellen in de showroom heus wel (mits het compatible is, dat blijft nog wat onduidelijk). Maar zoals gezegd: de release lijkt deze week pas te zijn, dus is het niet verwonderlijk dat de dealer daar weinig aan kan doen.

Overigens zou het wel fijn zijn als ze een demobooth hebben met daarin de functionaliteit gedemonstreerd. Ze kunnen al wel de video laten zien van hoe het moet gaan werken, maar de vraag is hoeveel verzoekjes ze daar echt van krijgen en voor hoeveel het al prima is om te weten dat het erin zit. Het besef heeft bij Renault even geduurd, maar er zit eindelijk schot in de zaak, waarbij je waarschijnlijk momenteel niet meer kunt krijgen dan dit.

Was het verder nog interessant bij de dealer verder? Nog zaken gezien die anders zitten dan bij je huidige auto? Ik vraag me zoal nog af of er op CP/AA eigenlijk nog andere aanpassingen zijn geweest op de Mégane sinds de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Absoluut niks anders, het is alsof de tijd er stilstaat sinds september qua Mégane.

Grand Scénic met die hele achterpartij stoelen die je elektrisch kan neermeppen etc is wel een deftige auto, zit niet eens zover van de Espace af lijkt me.

Twingo GT (zie ook topgear) stond er ook wel maar trekt echt op niks (Suzuki Alto 2008 gevoel). Stel me serieus vragen bij wie zoiets koopt voor dat geld.

Even de Clio ook nog eens bekeken maar dat is toch een volle klasse lager dan een Mégane Bose naar mijn idee. De deur van een Sandero klinkt steviger dan die Clio.

Vreemde conclusie van de dag was eerder dat ze met de Espace/Talisman en (Grand)Scénic/Mégane goed bezig zijn maar dat Renault verder toch rare dingen maakt :)

[ Voor 31% gewijzigd door anessie op 21-04-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Clio is B segment en de Megane C dus de Clio is inderdaad lager. ;)

Sandero blijf ik een blikkerig hok vinden. Maar ja....Ik blijf tot nog toe een beetje hangen op de Clio 3, Clio 4 hoef ik niet echt.....

Twingo is prut geworden. Veel te nerveus ook qua handeling. Dus ja...Grote auto's zijn mooi. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordiv30
Twingo vind ik persoonlijk minder rijden dan de voorganger. We hebben nu tijdelijk een nieuwe Twingo en op de snelweg ga je alle kanten op. Hij is erg zijwindgevoelig laten we maar zeggen.

Ik begin steeds meer te twijfelen aan het feit of onze volgende Megane Apple CarPlay heeft of niet. We hebben hem eind maart besteld en ik heb geen idee sinds wanneer dit wordt geleverd. Ik heb contact gehad met de dealer maar zij kunnen ook niks zeggen hierover. Ik heb het niet perse nodig, maar het zal wel leuk zijn als het erop zit. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
@jordiv30 even vragen of ze weten wanneer hij geproduceerd wordt/is (moet wel lukken met een belletje van dealer naar importeur of iets dergelijks, toch?).
Als ie in deze week of later wordt geproduceerd, zou het erop moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:51:
Ik had gisteren voor het eerste echt problemen met m'n Nieuwe Megane. Ik startte hem en het oranje sleutel icoontje samen met het oranje "bots" icoontje ging branden. In het scherm stonden meldingen als "Motor storing", "Controleer Automatische Transmissie" en "Remmen uitgeschakeld". In het begin reed ie gewoon nog, maar midden op een kruispunt deed de automaat opeens niet meer, kon wel gas geven. Maar hij schakelde gewoon niet of zo.
Heb de Renault dealer maar even gemaild....
Nou, dit probleem is dus niet opgelost. Gisteren reed ik op de snelweg toen de auto opeens (uit het niets) weer in storing schoot. "Controleer automatisch transmissie" en "Automatische botspreventie uitgeschakeld". Automaat stopte er gewoon helemaal mee. Kon hem gelukkig uit laten rollen tot voor een rood stoplicht (reed bij de afrit). Na herstarten van de auto kwam de storing weer terug. Pas na de 2e herstart (en een minuut wachten) deed hij het weer. Leasemaatschappij maar even gebeld en die lieten de On-Duty monteur van de garage bellen, die kon er op dat moment ook niets mee maar raad me met klem aan om Maandag langs te komen.... lekker dan. Ding is nog geen 3 maanden oud. Zucht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2946/33832585460_d82d2ba527_c.jpg

Nog mensen op BOTS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:13:
[...]

Nou, dit probleem is dus niet opgelost. Gisteren reed ik op de snelweg toen de auto opeens (uit het niets) weer in storing schoot. "Controleer automatisch transmissie" en "Automatische botspreventie uitgeschakeld". Automaat stopte er gewoon helemaal mee. Kon hem gelukkig uit laten rollen tot voor een rood stoplicht (reed bij de afrit). Na herstarten van de auto kwam de storing weer terug. Pas na de 2e herstart (en een minuut wachten) deed hij het weer. Leasemaatschappij maar even gebeld en die lieten de On-Duty monteur van de garage bellen, die kon er op dat moment ook niets mee maar raad me met klem aan om Maandag langs te komen.... lekker dan. Ding is nog geen 3 maanden oud. Zucht :X
Ja niet prettig! Als ik jouw was zou ik er even bij blijven en minimaal de foutcodes noteren. ;)

Kan tot nog toe overal in liggen, ABS sensor en snelheidssensor afwijkend signaal zou daarin heel goed kunnen. In het slechtste geval is het een echte fout in de transmissie zelf, maar dan heb je gelukkig garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nico_GTR schreef op zondag 23 april 2017 @ 14:01:
[...]

Ja niet prettig! Als ik jouw was zou ik er even bij blijven en minimaal de foutcodes noteren. ;)

Kan tot nog toe overal in liggen, ABS sensor en snelheidssensor afwijkend signaal zou daarin heel goed kunnen. In het slechtste geval is het een echte fout in de transmissie zelf, maar dan heb je gelukkig garantie.
Ach, het is sowieso een lease-bak dus zolang ze het oplossen vind ik het prima! Hoop alleen dat ik niet zo'n Twingo meekrijg als vervangend vervoer of zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:36:
[...]

Ach, het is sowieso een lease-bak dus zolang ze het oplossen vind ik het prima! Hoop alleen dat ik niet zo'n Twingo meekrijg als vervangend vervoer of zo...
Ik hoop het ook niet voor je. Een Clio overleef je nog wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:14:

Zo heel oud was hij nog niet, dus is het kleurverschil ook nog niet zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Leeftijd is het probleem niet, het probleem is dat het een effect lak is. Een normale lak heeft een grond laag, daar boven op de kleur laag, en die weer afgewerkt met blanke lak (de beschermende laag). Effect lakken worden anders gespoten, eerst de grond laag, daarna de basis laag, daarboven een tweede laag (wordt vaak de effect laag genoemd) en daar boven nog weer de blanke lak / afwerk laag. Bij schade herstel wordt de kleur gemeten en op basis daarvan dezelfde kleur gemengd.

Dit wil prima bij een normale lak, de kleur van een effect lak wordt bepaald door beide lagen afhankelijk van hoe je kijkt en hoe het licht er op valt. Het is dus heel moeilijk te meten wat de kleur van de basis en effect laag moet zijn om dezelfde kleur te krijgen onder alle omstandigheden. Als gevolg daarvan dus ook heel lastig om de juiste kleur te mengen en daarom kun je vaak verschil zien bij schade herstel bij deze lakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Snap er niets van, net naar Amsterdam gereden met m'n Megane, 0 problemen.... en nou moet ik hem wel vanmiddag inleveren en ben ik hem een paar dagen kwijt. Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Ja kan me voorstellen dat dat vervelend is, ik zou wel willen dat ze de oorzaak achterhalen, ook al hebben ze daar een paar dagen voor nodig. Met het gevoel in je auto rijden dat z'n storing kan optreden is ook niet alles, dat oplossen is wel een paar dagen vervangend vervoer waard ;-) Ga er maar van uit dat het in de EDC bak zit en er waarschijnlijk een nieuwe in gezet wordt (oude gaat retour voor onderzoek). Althans daar zet ik mijn geld op in :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 14:06
Nou mijn megane is ook weer terug van de garage voor de zoveelste keer. :9

Paar maanden geleden kreeg ik na het tanken opeens de melding "Inspuiting controleren" op mijn dashboard en was de auto niet vooruit te branden. De een paar keer de auto uit/aan gezet te hebben was de melding weer weg. De 2/3 maanden daarna geen storing meer gezien.

2,5 week geleden kreeg ik diezelfde melding "Inspuiting controleren" weer te zien, maar ditmaal ging hij niet meer zomaar weg. Ik naar mijn vaste garage/beunhaas toe om dit eens even uit te zoeken. (met de megane in noodloop op de snelweg is een heel avontuur opzich. Ik kon de vrachtwagens niet eens bijbenen tijdens het accelereren 8)7 ). Na een korte tussenstop langs huis was de melding ineens weer weg. Maar toch maar naar de garage want is geen fijn idee. (maar wel irritant om deze storing te testen aangezien hij niet consequent voorkomt). Nog vervelender, dit gebeurde om donderdagmiddag en ik had de week daarop vakantie met een tripje naar berlijn in het vooruitzicht...

De garage was bevriend met iemand bij Renault. Volgens de beste man zit dit vaak in de nokkenaspositiesensor en de luchtmassameter. Ze hebben dus eerst de nokkenaspositiesensor er in gezet en getest maar na een ritje kwam de melding weer naar voren. Dan toch maar de luchtmassameter er in (duur onderdeeltje trouwens). Na een goeie stevige testrit was er geen melding meer dus ik kon de auto weer op komen halen. Volgende dag kom ik de auto ophalen, ik zet de auto aan en 5 seconden later: "Inspuiting controleren". :|

Afin, de auto laten staan bij de garage dus. De bevriende monteur van Renault werd uitgenodigd om samen even aan mijn auto te komen klussen. Na het weekend kreeg ik een belletje dat dit euvel waarschijnlijk komt doordat 1 van de verstuivers van binnen lek is. Hier had hij niet de apparatuur voor om dit te testen dus hij raadde mij aan om langs een specialist te gaan om de verstuivers te laten testen.

Ik dus in mijn vakantie met de auto naar de specialist toe. (dure jongens trouwens). Na het e.e.a. getest te hebben kwamen ze tot de conclusie dat de verstuivers gewoon goed waren maar dat de raildruksensor in de brandstofrail waarschijnlijk niet goed was. Hiervoor zou de completen brandstofrail vervangen moeten worden (= duur). De melding kwam op dat moment niet meer voor dus maar besloten om door te rijden totdat de melding weer terug kwam.

later die middag kwam mijn vrouw terug van boodschappen met de auto, maar hij stonk wel heel erg zei ze. Ik kijken bij de auto. Loopt er verdomme gewoon een heel spoor diesel achter de auto aan. Motorkap opengetrokken maar kon de lekkage zosnel niet vinden. Wel was het hele motorblok nat en ook de onderkant van de auto. De specialist was net gesloten dus ik naar mijn Eigen garage toe zodat ze voor het (paas)weekend nog snel even konden kijken. Bleek de retourslang van de verstuivers helemaal los te liggen. (ook leuk: die zondag daarna, na een kort ritje op de snelweg ineens rook onder de motorkap vandaan en de auto gaat helemaal niet meer aan. Ik kijk onder de motorkap, zie ik bijna een straal diesel er uit lopen. Gelijk de auto maar bij de specialist voor de deur geplempt. Hebben ze overigens wel kostenloos weer opgelost. En terrecht |:( )

Afgelopen donderdag: "Inspuiting controleren" melding weer terug. :'(. Weer met de auto naar de garage, toch maar de brandstofrail vervangen dan. Schijnt een lasting onderdeel te zijn om te vinden. (en de sensor los is al helemaal niet te vinden). Zaterdagavond toch mijn auto weer op kunnen halen en tot nu toe geen klachten meer. Hopelijk gaat hij het nu eens even normaal doen! :)

TLDR: Megane stuk, meerdere keren naar garage geweest, dure aangelegenheid, screw up van specialist en halve vakantie die auto naar/van de garage aan het brengen geweest.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
melcon schreef op maandag 24 april 2017 @ 10:33:
Ja kan me voorstellen dat dat vervelend is, ik zou wel willen dat ze de oorzaak achterhalen, ook al hebben ze daar een paar dagen voor nodig. Met het gevoel in je auto rijden dat z'n storing kan optreden is ook niet alles, dat oplossen is wel een paar dagen vervangend vervoer waard ;-) Ga er maar van uit dat het in de EDC bak zit en er waarschijnlijk een nieuwe in gezet wordt (oude gaat retour voor onderzoek). Althans daar zet ik mijn geld op in :P
Een nieuwe automaat na 9 weken. Dat is een lekkere voorbode voor de toekomst dan hahaha |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@Verwijderd Jezus wat een ellende allemaal. Welke Megane is dit? De nieuwe 4? Niet echt veel zin in allemaal dat soort dingen in het vooruitzicht.
Maarja, als ik de verhalen van @DennusB lees, is het met de nieuwe Megane ook niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ben benieuwd als ik die van mij over een paar maanden ontvang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:25:
@Verwijderd Jezus wat een ellende allemaal. Welke Megane is dit? De nieuwe 4? Niet echt veel zin in allemaal dat soort dingen in het vooruitzicht.
Maarja, als ik de verhalen van @DennusB lees, is het met de nieuwe Megane ook niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ben benieuwd als ik die van mij over een paar maanden ontvang...
Ja eens, al gaf die monteur wel aan dat ze extreem weinig nieuwe Megane's met diesel EN automaat zien, dus ik heb gewoon een Megane met een wat minder bekende config, dus kan zijn dat ik daardoor nu dat probleem heb... geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
@DennusB oei, die krijg ik ook :+ ben benieuwd dan.
(Volgens mij hebben wij straks bijna exact dezelfde wagen dan, niet? Blauwe GT-line diesel automaat met alles erop en eraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:42:
@DennusB oei, die krijg ik ook :+ ben benieuwd dan.
(Volgens mij hebben wij straks bijna exact dezelfde wagen dan, niet? Blauwe GT-line diesel automaat met alles erop en eraan).
Ja, denk ik ook dan. Ik heb wel de hatchback (gelukkig), panodak, Bose audio, automatisch inparkeren, adaptive cruise control, dat soort spul zit er allemaal op. Er waren nog 2 optie's over bij mij toen die ik niet heb gekozen, stoelverwarming (echt onzin op die sportstoelen) en een trekhaak haha.

Moeten we als jij hem hebt eigenlijk eens een meet-up doen, kunnen we ze tegelijk op de foto zetten. Whaha

[ Voor 8% gewijzigd door DennusB op 24-04-2017 11:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
@DennusB same here, al heb ik wél de stoelverwarming 8) (en de alcantara stoelen).
Meet-up lijkt me cool, al wonen we volgens mij best ver uit elkaar (ik woon in Heerlen en werk in Eindhoven, Heb ff je profiel gestalkt en zie dat je idd op eindje rijden woont, maar dat moet met een lekker rijdende Renault ZONDER STORINGEN wel te doen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:56:
@DennusB same here, al heb ik wél de stoelverwarming 8) (en de alcantara stoelen).
Meet-up lijkt me cool, al wonen we volgens mij best ver uit elkaar (ik woon in Heerlen en werk in Eindhoven, Heb ff je profiel gestalkt en zie dat je idd op eindje rijden woont, maar dat moet met een lekker rijdende Renault ZONDER STORINGEN wel te doen zijn)
Haha ja joh, als ie het weer doet kan ik wel een stuk gassen met die bak. Werkgever betaalt toch de diesel :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
striner schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:25:
@striner Volgens mij heeft Jeroen een megane II 1.5 dci, niet helemaal vergelijkbaar met de 4 ;) (de megane 2 had z'n dingetjes wel, helemaal als ze op leeftijd zijn). De megane 4 gaat goed, ook kwa betrouwbaarheid, weinig klachten en weinig incidenten gelukkig. Talisman heeft wel wat schoonheidsfoutjes helaas (niet allemaal en geen betrouwbaarheidsdingen gelukkig), niet onoverkomelijk wel enigzins storend en zou niet moeten.

@Verwijderd inspuiting controleren zijn 9/10 keer inderdaad de verstuivers, wanneer het de verstuivers niet zijn dan is het de retour die lekt. Daar zijn ze heel gevoelig voor, zelfs tot simpel weg niet starten aan toe. Het is dus een wonder dat je hem kon starten met die retour slang die los lag! Ik zou de retour slangen checken op poreusheid / lekkage, als je idd een megane II hebt dan gok ik dat ze wel al een aardig eind verstaft zijn. Hogedruk rail gaat niet stuk, de retour slangen wel, die zijn van een soort plastic gecoat rubber en verstaffen met de tijd.
DennusB schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:04:
[...]

Een nieuwe automaat na 9 weken. Dat is een lekkere voorbode voor de toekomst dan hahaha |:(
Haha ja het blijft massa productie, hoe goed je proces ook inricht, fouten zijn ooit uitgesloten en ja je kan net de pech hebben dat je iets van de fout marge te pakken hebt. Een fout marge van nul is een utopie maar ze zitten wel ruim onder de 1% sinds 2007. We zetten er gewoon op in dat ze het euvel vinden, oplossen en je daarna probleemloos mag genieten ;) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:04:
[...]

Wees maar blij dat het een EDC van Renault is en geen DSG van VAG, eerste krijg je zonder morren in de garantie nieuw. Bij de tweede moet je nog maar afwachten wat PON voor coulance van de producteigenschap en verkeerd rijgedrag bied. :P

@melcon Inderdaad, als je al bedenkt dat bedrijven vandaag de dag produceren op six sigma niveau, foutmarges zo goed mogelijk controleren en mocht er 1 object binnen een levering niet goed zijn gaat de gehele levering retour......

Dan is het een wonder als je een foutje te pakken hebt, maar het kan helaas gebeuren!

Kijk Dennus, mijn familie rijd al heel erg lang Renault, vanaf de R21 Nevada moet je rekenen. Een auto die mijn grootouders 2 keer nieuw hebben besteld, daarna kocht opa een Laguna en begon Pa met een 1.2 Clio 1 van 3 jaar oud om via een R19 1.4 een Clio 2 1.9D te kopen.
Die Clio had binnen een jaar allerlei dingetjes, mijn vader is van oudsher veelrijder gezien hij door heel Nederland was en is voor zijn werk, als hoogtepunt een gebroken veer op 80.000 km en 1 jaar na aanschaf. Die moest hij betalen, toen 10.000 km de 2e achterveer brak kreeg hij de eerste rekening retour en een nieuwe veer. 40.000 km later brak er weer eentje en kreeg hij per direct als een van de eerste de verbeterde veer van Renault NL. Die hebben er ondergezeten tot hij de auto aan de kant zette met 640.000 km op de teller en enkel regulier onderhoud later (verstuiver en dynamo revisie reken ik ook tot regulier onderhoud)

Zo zijn er veel verhalen, maar gelukkig is de service van Renault voor een nieuwe auto prima in orde! En naarmate de tijd vordert heb je fora en jongens die dingen uitdokteren om het oude spul goedkoop rijdend te houden.
Ik heb ook al 2 fixe's op mijn naam staan bij de Clioclub. Dus niet de hoop opgeven, dit zet echt de toon voor de toekomst niet. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Nico_GTR op 24-04-2017 12:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik ben me er wel van bewust dat dit waarschijnlijk gewoon domme pech is hoor, ik bedoel echt slechte auto's worden in 2017 niet meer gemaakt volgens mij.
Maar vind het wel jammer, heb ik die bak net, moet ik hem weer inleveren. En de vorige keer toen ik bij de garage was met die automaat storing was het "Ja, we hebben de error code gewist en nu zou het opgelost moeten zijn"... ja, volgende keer dus ff verder kijken dan hun neus lang is. Dat scheelt ritjes naar de garage.. haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
melcon schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:09:
[...]

@striner Volgens mij heeft Jeroen een megane II 1.5 dci, niet helemaal vergelijkbaar met de 4 ;) (de megane 2 had z'n dingetjes wel, helemaal als ze op leeftijd zijn). De megane 4 gaat goed, ook kwa betrouwbaarheid, weinig klachten en weinig incidenten gelukkig. Talisman heeft wel wat schoonheidsfoutjes helaas (niet allemaal en geen betrouwbaarheidsdingen gelukkig), niet onoverkomelijk wel enigzins storend en zou niet moeten.

@Verwijderd inspuiting controleren zijn 9/10 keer inderdaad de verstuivers, wanneer het de verstuivers niet zijn dan is het de retour die lekt. Daar zijn ze heel gevoelig voor, zelfs tot simpel weg niet starten aan toe. Het is dus een wonder dat je hem kon starten met die retour slang die los lag! Ik zou de retour slangen checken op poreusheid / lekkage, als je idd een megane II hebt dan gok ik dat ze wel al een aardig eind verstaft zijn. Hogedruk rail gaat niet stuk, de retour slangen wel, die zijn van een soort plastic gecoat rubber en verstaffen met de tijd.
Slangetje hebben ze volgens mij bij de specialist vervangen nadat hij diesel heeft gelekt. Die moet nu dus weer goed zijn. Helaas kwam de storing dus na 2 dagen toch weer terug en toen is de gehele rail vervangen. (hebben ze ook een foutcode in gevonden die nu weg is schijnbaar).
Ik hoop niet dat de auto meer van dit soort geintjes gaat krijgen. Er staat nu bijna 250.000 op de klok en ik hoop hem eigenlijk nog wel even door te kunnen rijden tot 400.000 ofzo. Maargoed, we gaan het zien.

Overigens wel alle lof voor mijn vaste garage. hij geeft mij altijd een prijs vooraf en houd zich daar ook netjes aan. Ik heb zijn inkoopfactuur voor de brandstofrail gezien en die kwam op €329,- ex. BTW. Ik hoefde slechts 375 te betalen incl. inbouwen omdat we dat al afgesproken hadden.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
En zo hoort het eigenlijk ook, helaas werken niet alle garage's zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
DennusB schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:28:
Ik ben me er wel van bewust dat dit waarschijnlijk gewoon domme pech is hoor, ik bedoel echt slechte auto's worden in 2017 niet meer gemaakt volgens mij.
YouTube: My 2017 Golf R is STILL broken!

Heb feitelijk net de indruk dat je bij een nieuwe auto nog steeds de kans heb dat het een "maandagmorgengeval" is hoor. Gelukkig is er garantie al loopt dat soms ook niet bepaald vlot eer alles opgelost is. Zo zijn er ook horrorverhalen over Mercedes waarbij de electronica tot aan de sloop blijft problemen geven.

En net omdat er zoveel nieuwe gadgets opzitten is vaak het lokaal garagepersoneel niet helemaal mee met wat de oplossing kan wezen.

[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 24-04-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb m'n Megane weer mee, over 3 weken gaan ze er pas verder naar kijken omdat ze nu te druk waren.
Heb wel de foutcodes meegekregen.... misschien dat iemand hier weet wat voor fouten dit precies zijn?

DTCAAAA47 Rekeneenheid
DCD22586 Multiplexinformatie snelheid achterwiel rechts
DTCD22686 Multiplexinformatie snelheid achterwiel links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JeroenF schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:33:
[...]

Slangetje hebben ze volgens mij bij de specialist vervangen nadat hij diesel heeft gelekt. Die moet nu dus weer goed zijn. Helaas kwam de storing dus na 2 dagen toch weer terug en toen is de gehele rail vervangen. (hebben ze ook een foutcode in gevonden die nu weg is schijnbaar).
Ik hoop niet dat de auto meer van dit soort geintjes gaat krijgen. Er staat nu bijna 250.000 op de klok en ik hoop hem eigenlijk nog wel even door te kunnen rijden tot 400.000 ofzo. Maargoed, we gaan het zien.

Overigens wel alle lof voor mijn vaste garage. hij geeft mij altijd een prijs vooraf en houd zich daar ook netjes aan. Ik heb zijn inkoopfactuur voor de brandstofrail gezien en die kwam op €329,- ex. BTW. Ik hoefde slechts 375 te betalen incl. inbouwen omdat we dat al afgesproken hadden.
Mooi idd. Welke garage is het dan waar je tevreden over bent? Altijd handig om even te melden hoe of wat. En inderdaad ook even melden welk type het precies betreft want ik was niet de enige die dacht dat het om een Mégane IV ging :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:28:
Maar vind het wel jammer, heb ik die bak net, moet ik hem weer inleveren. En de vorige keer toen ik bij de garage was met die automaat storing was het "Ja, we hebben de error code gewist en nu zou het opgelost moeten zijn"... ja, volgende keer dus ff verder kijken dan hun neus lang is. Dat scheelt ritjes naar de garage.. haha
Ja daar heb je gelijk in! Dat vind ik ook niet netjes.....maar ja.....dan moet je maar zo bedenken dat er slechts een select groepje monteurs is die het hedendaagse CAN van een auto echt begrijpen.
Daar kan ik verhalen over vertellen. |:( maar goed.......wellicht ook voor "ons" als ingenieurs een teken dat het iets te gecompliceerd aan het worden is.
DennusB schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:28:
Heb m'n Megane weer mee, over 3 weken gaan ze er pas verder naar kijken omdat ze nu te druk waren.
Heb wel de foutcodes meegekregen.... misschien dat iemand hier weet wat voor fouten dit precies zijn?

DTCAAAA47 Rekeneenheid
DCD22586 Multiplexinformatie snelheid achterwiel rechts
DTCD22686 Multiplexinformatie snelheid achterwiel links
Nou die rekeneenheid zat bij de eerste generatie in de bak verwerkt, dus als het net zo werkt als met de Clio RS gaat er vanaf nu een nieuwe bak in komen.

Die snelheid achterwiel word van de ABS sensor gepakt en is dus een andere waarde dan de voorwielen of de sensor in de bak en die geeft de foutcode af....gezien het feit dat je uiteraard een voorwielaandrijver hebt is het geen groot probleem dat die snelheid verschilt. Beetje wielspin is immers al genoeg maar mocht die het signaal niet goed doorkrijgen is dat niet prettig voor de elektronica.

Immers hebben verscheidene systemen die info nodig:

-ABS
-ESP
-Tractiecontrole
-4 wheel steering (mocht dat erop zitten)

Maar ja....rekeneenheid geeft de fout.

[ Voor 38% gewijzigd door Nico_GTR op 24-04-2017 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Die eerste code is specifiek voor de bak, die andere 2 waarschijnlijk vervolg storingen. Het is mooi spul natuurlijk z'n edc (geld uiteraard voor alle dubbele koppeling bakken, dus ook dsg) bak maar eigenlijk is het gewoon een extra complexe handbak:
- door actuator bediende dubbele koppeling
- de schakelvorken worden ook door verschillende actuators bediend (3 als ik het mij goed herinner, per 2 versnellingen 1 vork/actuator).

En dat wordt allemaal bediend door een rekeneenheid, waarbij de foutmarges enorm klein zijn (een handbediende bak die schakelt nog zelfs als de afstelling er meer dan 20% naast zit, zelfde voor de koppeling).

Die twee andere fout codes zijn vervolg storingen van de 1e gok ik, b.v.:
versnelling net niet goed ingelegd door de actuator om wat voor reden dan ook, snelheid aandrijving (differentieel) komt niet overeen met snelheid achterwielen, bak draait als het ware in de vrij (je komt niet vooruit) maar de rekeneenheid denkt dat de bak in versnelling x staat en verwacht snelheid x terwijl achterwielen aangeven snelheid y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Martinspire schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:46:
[...]

Mooi idd. Welke garage is het dan waar je tevreden over bent? Altijd handig om even te melden hoe of wat. En inderdaad ook even melden welk type het precies betreft want ik was niet de enige die dacht dat het om een Mégane IV ging :>
Ik was onder de indruk dat uit mijn verhaal wel duidelijk was dat het niet om een nieuw model ging aangezien ik naar een beunhaas ga, maar ik zal het er de volgende keer bijzetten ;)

Ik ben zeer te spreken over garage boerboom in Apeldoorn. Kleine garage en doet voornamelijk low-budget auto's. Komt altijd zijn afspraken na en informeert mij heel goed.

De specialist waar ik naar toe ben geweest was M.R.A (motor revisie Apeldoorn). Dit zijn dus dure jongens vind ik en leveren slecht werk af want mijn motor lekte aan alle kanten. (€100 ex per uur en volgens mij ronden ze graag af naar boven.)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 21:53
Nico_GTR schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:52:
[...]

Ik denk als eerste aan de banden....karkasbreukje. Of teveel speling ergens op, wellichts zelfs in het stuurhuis zelf. Nee dit is niet normaal! Leuk dat die geen bijzonderheden ziet maar er is toch echt iets aan de hand.
De banden die er onder lagen (voorzijde) waren praktisch nieuwe 4-seizoenen banden. Deze zaten erop toen ik de auto kocht. Heb nu nieuwe zomerbanden erop laten leggen (voorzijde) en de 4-seizoenen banden naar achteren laten plaatsen. Ik ben zelf niet zo'n fan van 4-seizoenen banden. Dit scheelt al heel wat. Echter nog niet geheel tevreden. Ga binnenkort de veren controleren zoals getipt werd.

[ Voor 3% gewijzigd door daanNL op 25-04-2017 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:15:
Die eerste code is specifiek voor de bak, die andere 2 waarschijnlijk vervolg storingen. Het is mooi spul natuurlijk z'n edc (geld uiteraard voor alle dubbele koppeling bakken, dus ook dsg) bak maar eigenlijk is het gewoon een extra complexe handbak:
- door actuator bediende dubbele koppeling
- de schakelvorken worden ook door verschillende actuators bediend (3 als ik het mij goed herinner, per 2 versnellingen 1 vork/actuator).

En dat wordt allemaal bediend door een rekeneenheid, waarbij de foutmarges enorm klein zijn (een handbediende bak die schakelt nog zelfs als de afstelling er meer dan 20% naast zit, zelfde voor de koppeling).

Die twee andere fout codes zijn vervolg storingen van de 1e gok ik, b.v.:
versnelling net niet goed ingelegd door de actuator om wat voor reden dan ook, snelheid aandrijving (differentieel) komt niet overeen met snelheid achterwielen, bak draait als het ware in de vrij (je komt niet vooruit) maar de rekeneenheid denkt dat de bak in versnelling x staat en verwacht snelheid x terwijl achterwielen aangeven snelheid y.
3 idd. 1 ingaande as en 2 prise assen, 1 as heeft de oneven versnellingen en de andere de even. Elke as heeft zijn eigen koppeling.
daanNL schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:55:
[...]
De banden die er onder lagen (voorzijde) waren praktisch nieuwe 4-seizoenen banden. Deze zaten erop toen ik de auto kocht. Heb nu nieuwe zomerbanden erop laten leggen (voorzijde) en de 4-seizoenen banden naar achteren laten plaatsen. Ik ben zelf niet zo'n fan van 4-seizoenen banden. Dit scheelt al heel wat. Echter nog niet geheel tevreden. Ga binnenkort de veren controleren zoals getipt werd.
Ik ben ook geen fan van 4 seizoenen banden, maar dat iets nieuw is wil niet zeggen dat het goed is. ;) Hoop wel voor je dat het in de veren zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Nico_GTR op 25-04-2017 18:30 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.