Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

RvL schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:09:
Op het glazen dak na heb ik inderdaad dezelfde opties. Dat was toen gewoon mogelijk op de Bose editie. Of bedoel je dat het dan budgettechnisch niet mogelijk was? Destijds (2015) viel het prijsverschil 'mee' als in dat ik het er voor over had. Al vind ik het automatisch parkeren zonde van het geld achteraf bezien want ik heb het nog nooit gebruikt. Maar het zat in een pakket als ik me niet vergis...
Was inderdaad een budget dingtje. De Bose editie kon ik wel kiezen alleen had ik dan geen camera, verwarmde voorruit,etc. Bovendien zit ik dan met erg veel geluid waarvan ik weet dat ik het te hard ga zetten (kind in snoepwinkel effect) en mijn gehoor het er niet mee eens mee gaat zijn.
PauseBreak schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:13:
Dat kan dus alleen als ze er ook het projectiedeel bij leveren. Is dat niet het geval dan heb je een onmeunige berg strooilicht.
Ze zeggen dan ook dat ze lampen hebben gemodelleerd naar de Halogeen lampen om dat probleem tegen te gaan.
Wij van wc-eens verhaal: https://hilox.eu/kennisba...chtbeeld-met-led-of-xenon

Disclaimer: het is niet mijn bedoeling om hier een LED topic van te maken O-)

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48
Ja, dat is het bekende verhaal dat ook bij xenon wordt verteld, maar in de praktijk niet zo werkt. Xenon en LED koplampunits zijn niet voor niets verschillend (lees: projectiekoplampen) ten opzichte van de halogeenkoplampunits. Dat wordt niet gedaan omdat ze het zo mooi vinden, maar omdat je met enkel aanpassingen aan de lamp er simpelweg niet komt.

Edit:

Zoals ik al zei kan je die LED-koplampunits ook bij de dealer bestellen. Dat is eigenlijk de enige juiste manier om dit te doen. Wel even goed opletten of de LED-koplampunits niet gekoppeld zitten aan automatisch groot licht bij de Kadjar, want dan moet je dat dus ook kopen en installeren als je dat nog niet hebt.
En nee, dat is niet goedkoop natuurlijk.

[ Voor 34% gewijzigd door PauseBreak op 04-04-2017 09:50 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Ik lees hier al een tijdje mee en zal me hier ook eens een keer melden.

Afgelopen weekend hebben we weer een Megane Bose hatchback besteld. Van de vorige hebben we helaas veel te kort genoten. De vorige was een benzine met 130 pk, maar nu zijn we voor de 100 pk gegaan. Verder zit er dit keer geen portrait scherm in, omdat deze tijdens het rijden erg moeilijk was om te bedienen. Even een liedje van de USB zoeken is al snel 10 seconden door menu's bladeren en daarna nog het liedje opzoeken. Er was een actie waarbij je het pakket Easy Park Assist gratis kreeg, dus die zit er nu ook op. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit goed werkt. Bij de Kadjar die ik in 2015 een keer heb proefgereden was dat echt dramatisch. |:(

Dit keer dus ook met Apple CarPlay en Android Auto, dit zat op de vorige nog niet. Wat dat betreft is het beter dat we nu geen portrait scherm hebben, want dat ziet er echt niet uit. Dan heb je een 9,7 8,7 inch scherm, en ga je tijdens de rit zitten staren naar een klein vierkant met CarPlay erop. 8)7

Ik ben benieuwd of je die 30 pk verschil echt gaat merken in het dagelijks gebruik. Tot die tijd rijd ik (het vrouwtje) in een Twingo. Leuk autootje, maar onstabiel op de snelweg bij een beetje wind. Maar des te meer verlang ik naar juli als de Megane wordt geleverd. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Vandaag dan eindelijk de bestelling de deur uitgedaan voor de Megane GT-line, 110 pk automaat!
Denk dat er wel met grote zekerheid te zeggen valt dat deze dan Android Auto zal krijgen, heb het tot 2 maal toe in de bestelling erbij gezet dat ik het graag wil hebben :P
  • Metaallak Bleu Iron
  • CRUISING PAKKET
  • EASY LIFE PAKKET
  • Bekleding alcantara Renault Sport antraciet
  • Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak
  • Elektrisch verwarmbare voorstoelen
  • Head-up display in kleur
  • RLink 2 8.7 inch met Bose geluidssysteem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
melcon schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:26:
@kauwgomballen mooie km stand, nog lekker aan het inrijden zie ik :P 8)
Jep, op naar de 4 ton :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
PauseBreak schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:39:
Ja, dat is het bekende verhaal dat ook bij xenon wordt verteld, maar in de praktijk niet zo werkt. Xenon en LED koplampunits zijn niet voor niets verschillend (lees: projectiekoplampen) ten opzichte van de halogeenkoplampunits. Dat wordt niet gedaan omdat ze het zo mooi vinden, maar omdat je met enkel aanpassingen aan de lamp er simpelweg niet komt.

Edit:

Zoals ik al zei kan je die LED-koplampunits ook bij de dealer bestellen. Dat is eigenlijk de enige juiste manier om dit te doen. Wel even goed opletten of de LED-koplampunits niet gekoppeld zitten aan automatisch groot licht bij de Kadjar, want dan moet je dat dus ook kopen en installeren als je dat nog niet hebt.
En nee, dat is niet goedkoop natuurlijk.
Wordt de Kadjar niet geleverd met projectorkoplampen?
Ik krijg als het goed is binnekort de megane bose (zonder led, was niet mogelijk) en daar zitten projectorkoplampen in, daar wil prima xenon in en dat is ook de bedoeling :+

Ik heb het (xenon) ook ooit in een seat gehad met reflectorkoplampen, goed lichtbeeld en geen apk afkeur.
Dat reed een stuk prettiger, en geen klachten van overige weggebruikers gehad. Kan natuurlijk best zo zijn dat het wel meer strooilicht heeft dan halogeen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 11:33
Nog mensen alhier bij de RTC en CRS opening geweest? Dit jaar was weer geniaal!

Clio werkt redelijk. Verf zit nog steeds goed op de bumper. Dus nog steeds blij met het karretje.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2925/33672428791_31ff720e03_c.jpg

Kangoo van mijn moeder is na 9 jaar dienst ook eindelijk uit zijn inrijdperiode. Nu kan het echte werk beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2914/33666368686_7682beb520_c.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Yes ook geweest! Veel mooie auto's gezien en veel mensen gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

JvdW schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:47:
[...]

Wordt de Kadjar niet geleverd met projectorkoplampen?
Ik krijg als het goed is binnekort de megane bose (zonder led, was niet mogelijk) en daar zitten projectorkoplampen in, daar wil prima xenon in en dat is ook de bedoeling :+

Ik heb het (xenon) ook ooit in een seat gehad met reflectorkoplampen, goed lichtbeeld en geen apk afkeur.
Dat reed een stuk prettiger, en geen klachten van overige weggebruikers gehad. Kan natuurlijk best zo zijn dat het wel meer strooilicht heeft dan halogeen :)
Daar zitten inderdaad projector lampen in. Maar ik ga liever voor de LED lampen van Hilox. Geen gezeur met idioot grote ballasten en ze worden een stuk minder warm.

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:53

johnwoo

3S-GTE

Zo, mijn Megane is weer thuis na een logeerpartijtje bij de garage. Speling op een fuseekogel, plus een versleten schokdemper, maakten samen dat er een vervelende tik/klik te horen was bij sturen (met name drempels op/af sturend). Met een nieuwe fusee en twee nieuwe schokdempers ligt hij weer als een blok op de weg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vHK5IQVmJb2w08ByzmUt9OdO/thumb.jpg

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18
Mijn Megane moet helaas nog thuiskomen van zijn logeerpartijtje jammer genoeg. Gisteravond weggebracht nadat ik op de snelweg ineens geen vermogen meer had. Dashboard gaf aan dat er iets mis was met de ontsteking. Na een paar keer herstarten gelukkig verder kunnen rijden in de "noodloop" tot aan de garage.

Garage gaat nieuwe nokkenas-positie-sensoren plaatsen, hopelijk is het daarmee opgelost. (volgens mijn garage weer typisch Renault dat er 2 van die sensoren inzitten terwijl eigenlijk alle andere diesels er maar 1 hebben)

Tevens maandag een Yatour module gekocht. Hopelijk komt die vandaag binnen, dan kan ik tenminste fatsoenlijk bellen en muziek luisteren in de auto!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft iemand hier al iets gehoord over de 'grote' update voor R-Link 2 die de problemen met omleidingen moet fixen? Volgens mij had die update er weken terug al moeten zijn..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:11:
Heeft iemand hier al iets gehoord over de 'grote' update voor R-Link 2 die de problemen met omleidingen moet fixen? Volgens mij had die update er weken terug al moeten zijn..
Als het goed is kun je die downloaden. Sinds 27 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
JeroenF schreef op woensdag 5 april 2017 @ 12:04:
Mijn Megane moet helaas nog thuiskomen van zijn logeerpartijtje jammer genoeg. Gisteravond weggebracht nadat ik op de snelweg ineens geen vermogen meer had. Dashboard gaf aan dat er iets mis was met de ontsteking. Na een paar keer herstarten gelukkig verder kunnen rijden in de "noodloop" tot aan de garage.

Garage gaat nieuwe nokkenas-positie-sensoren plaatsen, hopelijk is het daarmee opgelost. (volgens mijn garage weer typisch Renault dat er 2 van die sensoren inzitten terwijl eigenlijk alle andere diesels er maar 1 hebben)

Tevens maandag een Yatour module gekocht. Hopelijk komt die vandaag binnen, dan kan ik tenminste fatsoenlijk bellen en muziek luisteren in de auto!
Een diesel heeft geen ontsteking. ;) Er was waarschijnlijk iets mis met het inspuitmoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nico_GTR schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:42:
[...]

Hij geeft hem bij mij helaas nog niet aan voor mijn Megane :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:46:
[...]

Hij geeft hem bij mij helaas nog niet aan voor mijn Megane :(
Oh stom! Voor de Clio is die er al.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:28:
Yes ook geweest! Veel mooie auto's gezien en veel mensen gesproken
Ah nu kan ik je auto plaatsen. ;)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2870/33015043534_7e5d91585a_c.jpg

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

RvL

Nico_GTR schreef op woensdag 5 april 2017 @ 15:42:
[...]

Waar kun je die downloaden dan? R-Link store geeft geen updates weer, al heb ik er op dit moment ook geen stick van het systeem in zitten...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
RvL schreef op woensdag 5 april 2017 @ 19:31:
[...]

Waar kun je die downloaden dan? R-Link store geeft geen updates weer, al heb ik er op dit moment ook geen stick van het systeem in zitten...
Daar, maar ik heb geen R-link dus hoor het ook maar van mensen met een Clio 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

RvL

Misschien dat ie dan voor de Kadjar nog niet 'uit' is. Moet ook zeggen dat ik het probleem niet echt herken.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Nico_GTR die ja :)

Dan is de rode vast van jou ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/abY5a3WFt3-3d382CsJOnLkk9Kz2r9Pjkkx7YHiQxGoNkVLXomvpDLIfHOOfySUmNWP1yVblVoB4_ATQuPOBrX-XljyK801u6-lIz8aHc7InGAXvGD80dtfs6YlxJNQ8_ibdpwzBIu-cP05c6sJOLRHc2O4MEx2HdoWxxjvI_MwnQ7f9jTzk9_-WKFqmc88qi0oWlT6FYHQ6GFFAe15YWhBmfFornxY8XOd_KavFdWI50gsFofduDKrrj_m_MSn9GizGzezq85MZMuTGfeQjLo420eZvzIydo0Hpoye55O0SAASnF-pOyYL0nqHNT8-f3POUtHiQ6Z7_4TRXx6FoCtlLV8BzeV9jao6IatzQAcwvK_obAiU7FzD2GG3fHPJp-r50C7fDf7w_kRUOSRDrax_lpXAzzCaoZbLoOE_JFNycGRuGNuKtXnymPdSfyVYglcBbkG7gCFjQs1kK2V1J8Mwu28JmVoWQsUyWtK6zmsIQnx6FqhtrsGN4GPfFnImCuNOftoUXt_DvJlfmk26ChQ_6QMKGEMrR9LDxRmtzjWvi2fJrSWym3IMxLXN1zocQnePc1na3zwnpqo2bWri0njwAaEDOjKnjIIDJo1Sdx0et59poHMs0i7ioKcP1p6aHD3RiDxAMcwajDSv5ySCggt-wYRQ1PUWz2bXufIE9cKk=w1560-h878-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
@melcon Helemaal correct. :Y

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/4/3930/33646109022_5d354e09fe_c.jpg

Hele dag in de weer.

[ Voor 63% gewijzigd door Nico_GTR op 06-04-2017 16:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net mijn nieuwe lease auto opgehaald. Renault Talisman, met de opties zoals in deze post beschreven:

Kleur: rood (Rouge Carmin)
Uitvoering: Intens 110 pk diesel, handbak, 6 versnellingen
Carroserie: Sedan
Optiepakketten;
- Safety Pack
- Easy Park Assist
- Cruising Pack
- Bose soundsystem (en dus 8.7 inch scherm)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FN2YkqjqkMQTFW4J6C3YM2h9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hbR3bLiIfOtovuwpp6zGoKnf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BB2XIZhGUDW7zbvKahzDXWtL/full.jpg

Heb er nu net 81 km op staan, en het is een heerlijke, heerlijke bak hoor. Ligt echt als een slee op de weg, in ieder geval in de Comfort-stand die hij nu gebruikt. Inclusief rugmassage door de stoel :P :P

Van het weekend maar eens goed aan de tand gaan voelen het ding, met alle opties etc, want die hele R-Link2 zit boordevol opties zag ik al wel.

Hoorde diverse berichten op fora dat die 110 pk wat underpowered zou zijn op de Talisman, maar ik moet zeggen dat hij toch echt wel flink doortrekt hoor. Zelfs in zijn 6e versnelling heeft hij nog best wel wat power in zich.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Wat een schitterende kleur heb je gekozen! _O_ d:)b

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiv30
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-05 11:53
Prachtige auto die Talisman! Je ziet ze ook steeds meer op de weg verschijnen.

Hij staat op de lijst om te vervangen te worden voor de Volvo V70 die nu als leasebak dienstdoet, maar de tankinhoud houdt me een beetje tegen. De tankinhoud bij het standaard uitrustingsniveau is maar 51 liter en als je een mooie uitvoering met 4control neemt blijft er nog maar 47 (!) liter over. Met zo'n 2000 kilometer per week sta je dan echt vaak bij het tankstation, zeker vergeleken met de 70 liter die nu in de V70 past.

Ik ben wel benieuwd of er nog meer kilometervreters zijn die met een Renault Talisman rondrijden. Hoe ervaren jullie de tankinhoud? Dit is op dit moment voor mij een reden om de Talisman niet te nemen, terwijl het voor de rest een prachtige bak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:44
Als je minder kan tanken sta je ook korter te tanken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toch duurt twintig liter extra tanken bij mij minder lang dan een complete tankbeurt ;) Met mijn V40 ging er ook "maar" 62 liter in maximaal en in de praktijk meestal 55, maar 1000km was zeker geen probleem. Kleine tankinhoud is gewoon erg jammer.

Verder een hele mooie auto, die Talisman, zeker in een sjieke uitvoering als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Laatst online: 16-09 15:03

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Ik zit eraan te denken om mijn Ford Fiesta in te ruilen voor een Renault Clio Estate 1.5 dCi Expression. Simpelweg omdat de auto te klein is geworden voor het kamperen, en ik eigenlijk teveel kilometers maak om een benzine auto te rijden.

De auto die ik op het oog heb heeft een kilometerstand van 115000km, en ik vraag me dan ook af of er zaken zijn waar extra op gelet moet worden. Het is een ex-lease auto waarvan het complete onderhoud- en reparatieverleden bekend is.

Iemand die me hierin wegwijs kan maken? Op internet staat verder niet veel bijzonders namelijk :)

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Kijk even of de distributie al is vervangen en zo ja, hoe dat is gedaan. Verder de gewone dingen die bij iedere dieselauto gelden. Elektronica goed nakijken, alles moet werken, dus neem er even je tijd voor want er zit stiekem best veel elektronica op een Clio IV.
Daarnaast EGR-klep wil wel eens vervuilen (dat is bij iedere diesel zo), dus kijk even na of die al is vervangen of gereinigd en even de vering en andere ophangingsdelen nakijken. Met name reactiestangen even goed voelen of dat nog goed zit allemaal.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:39
Nou hier feest met de Clio II 1.5dci. Jammer, want hij doet al 4 jaar prima dienst.
Tijdens het rijden begon die wat te stotteren, met rook uit de uitlaat. Maar heel eventjes, stuk of 3 keer. Dacht breng hem zodra ik thuis ben wel even naar de garage. Eerst langs schoonouders.

ZOu ik wegrijden, startte die niet meer. Startmotor draaide wel, accu goed, maar starten ho maar.

Lang verhaal kort: Brandstofsensor vervangen, en nu geeft de raildruksensor een fout (defect). Kosten totaal 600 euro. Toch een bedragje voor een auto die mij 2500 heeft gekost.

Morgen eerst nog even kijken of ik de electra goed krijg. Hij heeft wel last namelijk van het bekende massa-probleem. Als ik wat met de draden van het achterlicht speel, zie ik het optreden. (knipperlicht aan, gaat het remlicht ook knipperen/dimmen). Ik hoopte stiekem dat daarmee het probleem misschien ook verholpen zou zijn, maar voor ik dat kon testen was de accu al leeg van al het proberen te starten.

Nu dus maar kijken of ik het wil laten repareren (dat gedoe met electra zit me toch niet lekker) of toch maar een "nieuwe" auto. Al heb je daar ook altijd risico. Verder wel tevreden met de Clio, want een zuinige lichte diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

1ste generatie 1.5dCi? Die gaven wel eens problemen kon ik me herinneren :/

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MK1998NL schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:17:
1ste generatie 1.5dCi? Die gaven wel eens problemen kon ik me herinneren :/
1.5 DCI 65 EURO 2000
Die om exact te zijn. Helaas weet ik niet hoe ik zelf kan controleren of de massa goed is. Enige wat ik nu zie is dat het achterlicht dus raar knippert. Daaraan zie ik of het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Waarschijnlijk is het niet al te duur om op te lossen, je moet enkel weten waar je moet kijken. Ik kan je er helaas niet bij helpen -O-

Clio II 1.6 16v van mijn broer had het ook soms, dan ging in het interieur alles uit van verlichting/radio, en een paar seconde later weer aan. Waar het aan lag, geen idee :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Waah schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:22:
[...]

1.5 DCI 65 EURO 2000
Die om exact te zijn. Helaas weet ik niet hoe ik zelf kan controleren of de massa goed is. Enige wat ik nu zie is dat het achterlicht dus raar knippert. Daaraan zie ik of het goed is.
Massapunten:

elk achterlicht heeft er 1.
Bij de linkerkoplamp zitten er 2,
Rechterkoplamp 1
Bovenop t blok
Voorkant blok
voorkant en bovenkant transmissie
Nog een paar resterende op de body die ik ook nog niet allemaal heb gevonden.

Die specifieke DCI was wel degene waar mijn vader het meeste problemen mee heeft gehad met uiteindelijk de drijfstanglagers die eruit klapten.
Beste is om een Clio 2 DCi 100 te hebben (Megane blok die is wel goed) of eentje van na 2005 want daarna is elke 1.5 Dci weer hetzelfde geweldige juweeltje dat de 1.9 ook was. _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Nico_GTR op 07-04-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 22:18
Waah schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:12:
Nou hier feest met de Clio II 1.5dci. Jammer, want hij doet al 4 jaar prima dienst.
Tijdens het rijden begon die wat te stotteren, met rook uit de uitlaat. Maar heel eventjes, stuk of 3 keer. Dacht breng hem zodra ik thuis ben wel even naar de garage. Eerst langs schoonouders.

ZOu ik wegrijden, startte die niet meer. Startmotor draaide wel, accu goed, maar starten ho maar.

Lang verhaal kort: Brandstofsensor vervangen, en nu geeft de raildruksensor een fout (defect). Kosten totaal 600 euro. Toch een bedragje voor een auto die mij 2500 heeft gekost.

Morgen eerst nog even kijken of ik de electra goed krijg. Hij heeft wel last namelijk van het bekende massa-probleem. Als ik wat met de draden van het achterlicht speel, zie ik het optreden. (knipperlicht aan, gaat het remlicht ook knipperen/dimmen). Ik hoopte stiekem dat daarmee het probleem misschien ook verholpen zou zijn, maar voor ik dat kon testen was de accu al leeg van al het proberen te starten.

Nu dus maar kijken of ik het wil laten repareren (dat gedoe met electra zit me toch niet lekker) of toch maar een "nieuwe" auto. Al heb je daar ook altijd risico. Verder wel tevreden met de Clio, want een zuinige lichte diesel.
Ik heb sinds deze week ook problemen met mijn 1.5 dci. (wel in een megane). "Inspuiting controleren" zegt ie. Staat al bijna een week bij de garage zonder dat ze weten wat het is. (nokkenas-positiesensor is al vervangen + luchtmassameter)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik lees online veel verhalen over massa problemen en dit soort rare meldingen. Dus morgen maar even proberen om een startkabel als massa te gebruiken om te zien of dat wat oplost. En even checken met een multimeter of de geleiding tussen chassis, motorblok en accu goed is. Maar eerst moet ik de auto wegslepen bij de garage (100 meter) en de accu laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Wat voor brandstof voeren jullie je Renault? Merken jullie verschil in "normale" en "premium" brandstoffen van de verschillende merken?

Hiervoor had ik een 1.2 diesel van Seat en merkte een groot verschil tussen de gewone BP diesel en BP ultimate. Verbruik ongeveer gelijk, maar de motor liep beduidend soepeler. Sinds kort in het bezit van een Megane 1.5 diesel maar over deze korte termijn merk ik geen/nauwelijks verschil.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
daanNL schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:10:
Wat voor brandstof voeren jullie je Renault? Merken jullie verschil in "normale" en "premium" brandstoffen van de verschillende merken?
...
Zelf tank ik benzine maar merk iig wel verschil tussen de Tinq/Tango en bijv. BP. Motor loopt merkbaar beter op de benzine van de BP.

Verschil tussen 95 en 98 ultimate kan ik niet echt merken, maar ben dan ook geen hele sportieve rijder. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verschil tussen 95 en 98 is groter dan tinq/BP. Vooral omdat het volgens mij allemaal uit dezelfde tank in Rotterdam komt. Tenminste dat was de conclusie van Keuringsdienst van Waarde zo'n 7 jaar geleden.
YouTube: Benzine 1/2 (Keuringsdienst van waarde)
YouTube: Benzine 2/2 (Keuringsdienst van waarde)

De substantie van 95 en 98 is anders, dus dat zou je kunnen merken.

Wel heb ik eens verschil gemerkt tussen Duitsland en Nederland. Maar daar hebben ze ook een soort budget 95, en dat ging niet zo lekker.

[ Voor 56% gewijzigd door Waah op 08-04-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Waah schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:18:
Verschil tussen 95 en 98 is groter dan tinq/BP. Vooral omdat het volgens mij allemaal uit dezelfde tank komt. Tenminste dat was de conclusie van Keuringsdienst van Waarde zo'n 7 jaar geleden.
YouTube: Benzine 1/2 (Keuringsdienst van waarde)
YouTube: Benzine 2/2 (Keuringsdienst van waarde)
Lees je inderdaad vaker. Maar mijn ervaring is toch anders. In het begin getank bij de Tinq/Tango en had last van een stotterende motor bij lage toeren, na wat Googlen overgestapt op tanken bij de BP en het probleem is nooit meer terug gekomen. Kan toeval zijn maar ik tank er niet meer. Voor het prijsverschil hoef ik het ook niet te doen. De BP expres hier is net zo duur/goedkoper dan de Tinq/Tango. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mr.Meeuw schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:28:
[...]

Lees je inderdaad vaker. Maar mijn ervaring is toch anders. In het begin getank bij de Tinq/Tango en had last van een stotterende motor bij lage toeren, na wat Googlen overgestapt op tanken bij de BP en het probleem is nooit meer terug gekomen. Kan toeval zijn maar ik tank er niet meer. Voor het prijsverschil hoef ik het ook niet te doen. De BP expres hier is net zo duur/goedkoper dan de Tinq/Tango. :)
Bij de Tinq hier staat regelmatig een Shell-wagen bij te vullen. Ik gok toch eerder op toeval/bias. Al ben ik ook geen expert op dit gebied natuurlijk. Maar heb bij meerdere bronnen wel gezien dat alle benzinewagens tanken uit hetzelfde vat bij de Rotterdamse haven. Dan ga je mij niet wijsmaken dat een literflesje " excellium" verschil gaat maken.

Maar goed ze houden het proces strikt geheim (wat mij ook genoeg zegt) dus echt zeker weten doe je het nooit.

Zelf geprobeerd met de multi-meter op te meten, maar ik + electra is geen goede combi :+
dus van de week laat ik even iemand met verstand van zaken er naar kijken. Die zei ook al dat de raildruksensor niet vaak stuk gaat... dus we gaan het zien. Ik ben allang blij als de electra-gedoe opgelost wordt. Dan is die 450 euro extra voor de reparatie van die raildruksensor ook wel te overzien.

voor 450 euro heb ik geen andere auto (nou ja, mijn eerste peugeot 306 was 450 euro, en reed prima... maar goed)

[ Voor 20% gewijzigd door Waah op 08-04-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
daanNL schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 13:10:

Hiervoor had ik een 1.2 diesel van Seat en merkte een groot verschil tussen de gewone BP diesel en BP ultimate. Verbruik ongeveer gelijk, maar de motor liep beduidend soepeler. Sinds kort in het bezit van een Megane 1.5 diesel maar over deze korte termijn merk ik geen/nauwelijks verschil.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
De inmiddels ex-Mégane II 1.9dCi kreeg na een uitprobeerperiode waarin ik heb vergeleken wat het verbruik en de bijbehorende actieradius gemiddeld was na 10 tankbeurten bij dezelfde pomp van hetzelfde merk alleen nog Shell of BP diesel. Het verschil tussen Tango diesel en Shell/BP diesel ("gewone" diesel) was bijna 300km actieradius in het voordeel van de Shell/BP diesels (650km vs 950km actieradius).

De Vel Satis krijgt bij voorkeur BP Ultimate gevoerd. Daar loopt het blok iets beter en iets zuiniger op. Of ja, minder onzuinig is een betere uitleg. 1:9,5 of 1:10 - 1:10,5 maakt niet echt uit natuurlijk.

@Waah: Controleer eerst even de massa-aansluitingen op het motorblok. Die zijn 9/10 keer geoxideerd waardoor je de raarste problemen krijgt. Even opschuren (beide kanten, zowel aansluiting blok als massakabel) en opnieuw vastzetten en dan kijken of het beter is.

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 08-04-2017 21:25 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

PauseBreak schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:23:
[...]

De inmiddels ex-Mégane II 1.9dCi kreeg na een uitprobeerperiode waarin ik heb vergeleken wat het verbruik en de bijbehorende actieradius gemiddeld was na 10 tankbeurten bij dezelfde pomp van hetzelfde merk alleen nog Shell of BP diesel. Het verschil tussen Tango diesel en Shell/BP diesel ("gewone" diesel) was bijna 300km actieradius in het voordeel van de Shell/BP diesels (650km vs 950km actieradius).

De Vel Satis krijgt bij voorkeur BP Ultimate gevoerd. Daar loopt het blok iets beter en iets zuiniger op. Of ja, minder onzuinig is een betere uitleg. 1:9,5 of 1:10 - 1:10,5 maakt niet echt uit natuurlijk.

@Waah: Controleer eerst even de massa-aansluitingen op het motorblok. Die zijn 9/10 keer geoxideerd waardoor je de raarste problemen krijgt. Even opschuren (beide kanten, zowel aansluiting blok als massakabel) en opnieuw vastzetten en dan kijken of het beter is.
Ik heb het nog nooit geprobeerd met de Laguna, maar nu ik jouw verhaal zo lees ga ik het denk ik toch eens proberen.

Wat voor blok heb je in de Vel Satis zitten?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Spacecowboy schreef op zondag 9 april 2017 @ 09:47:
[...]

Ik heb het nog nooit geprobeerd met de Laguna, maar nu ik jouw verhaal zo lees ga ik het denk ik toch eens proberen.

Wat voor blok heb je in de Vel Satis zitten?
Het verbaasde me ook. Had niet verwacht dat het zoveel verschil zou maken. Wellicht dat Tango een iets lagere cetaanwaarde diesel gebruikt dan Shell/BP.

De Vel Satis heeft de F4R R7 2.0T 170pk benzinemotor erin zitten. Een V6 was nog mooier geweest maar niet in fatsoenlijke staat te vinden op het moment dat ik zocht. Ik moet zeggen dat je met de 2.0T icm de automaat niks te klagen hebt. Automaat is snel genoeg met de kickdown.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

PauseBreak schreef op zondag 9 april 2017 @ 11:33:
[...]

Het verbaasde me ook. Had niet verwacht dat het zoveel verschil zou maken. Wellicht dat Tango een iets lagere cetaanwaarde diesel gebruikt dan Shell/BP.

De Vel Satis heeft de F4R R7 2.0T 170pk benzinemotor erin zitten. Een V6 was nog mooier geweest maar niet in fatsoenlijke staat te vinden op het moment dat ik zocht. Ik moet zeggen dat je met de 2.0T icm de automaat niks te klagen hebt. Automaat is snel genoeg met de kickdown.
Ja toen ik deze laguna zocht wilde ik eigenlijk ook die 2.0T hebben. Kon ik toen niet vinden voor mijn budget. Wel jammer zo te lezen. :P

Heb nu de reguliere 2.0. :)

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Reguliere 2.0 is ook een prima motor, zeker in een Laguna. Niet overdreven zuinig maar zeker betrouwbaar en prettig om mee te rijden. Lekker veel koppel overal en dat zonder turbo. Echt netjes gedaan van Renault-Nissan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Met mijn Clio 3 RS merkte ik heel duidelijk verschil tussen Firezone 95 of Shell 95. Bij de benzine van Shell liep de auto een stuk mooier en soepeler. Nu met mijn Megane tank ik in principe altijd 98 bij BP omdat hij daar ook op afgesteld is met tunen. Met gewoon rijden merk je daar overigens vrij weinig/niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, dat is met de Vel Satis ook zo, je merkt er weinig van of je nu op "premium" 95 of 98 rijdt. Het verschil in verbruik kan ook makkelijk worden verklaard door andere weersomstandigheden en andere routes. Voor je gevoel is het wel beter daarentegen. De motor klinkt wel soepeler en stiller op BP Ultimate dan op reguliere "premium" 95. Dus als ik het makkelijk kan vinden gaat er 98 in en anders een premium 95.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Mijn auto heeft geen klopsensor die de F4R wel heeft bijvoorbeeld. Bij een dergelijk blok merk je altijd verschil tussen 95 en 98. Ik tank enkel 98 als ik weet dat ik veel ga vragen qua toeren en dan vind ik het een fijne extra bescherming. Maar dan is de prijs van de benzine ook goedkoper.

Moderne 95 is veelal bijgemengd tot 7% met Ethanol, dus dat merk je heel erg in je auto! Ethanol trekt water aan en aangezien het octaangehalte van Ethanol hoger ligt is er dus een mogelijkheid om 95 te verkrijgen met een slechtere kwaliteit benzine.

Meerverbruik voor Ethanol is er ook, maar bronnen die zeggen dat het 10% is zijn nergens op gebaseerd. Voor een E10 brandstof waar 10% massapercentage aan Ethanol met de benzine is bijgemengd zal dat dus betekenen dat de Ethanol geen toegevoegde waarde heeft. Iets dat compleet niet waar is want verbrandingswaarden zijn altijd gelijk. Of je nu octaan88,95, 98 of 102 hebt. Dat zegt meer iets tegen de resistentie die het bezit tegen zelfontbranden. En ook voor Ethanol geld dit.
Meerverbruik ligt rond de 2,5% op E10.

Merk ik verschil? Ik tank nooit bij de Firezone om heel eerlijk te zijn, de Tinq is veelal goedkoper. Met de K4M van mijn moeder merk je wel duidelijk verschil tussen een 95 of 98, maar ook hier die komt eigenlijk vrijwel niet bij de Firezone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 13:33:
Kijk even of de distributie al is vervangen en zo ja, hoe dat is gedaan. Verder de gewone dingen die bij iedere dieselauto gelden. Elektronica goed nakijken, alles moet werken, dus neem er even je tijd voor want er zit stiekem best veel elektronica op een Clio IV.
Daarnaast EGR-klep wil wel eens vervuilen (dat is bij iedere diesel zo), dus kijk even na of die al is vervangen of gereinigd en even de vering en andere ophangingsdelen nakijken. Met name reactiestangen even goed voelen of dat nog goed zit allemaal.
De EGR van de clio IV is heel anders als v/d clio 3/2 (gekoelde EGR) en geeft minimaal de eerste 15 jaar geen problemen (in theorie ;) ).Voor de rest precies dit, ergens in dit topic staat ook wel een post van mij met de clio 4 dingetjes (het wordt vaker gevraagd :) ).
Waah schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:12:

Ik zou eerst even check of de raildruk sensor inderdaad een fout geeft of dat de raildruk daadwerkelijk te laag is. Wat vaak voorkomt is dat de retour leidingen gaan verstaffen op deze leeftijd, deze gaan dan lekken (zeer minimaal in het begin maar wordt steeds meer). Retour druk is zeer belangrijk anders gaat de motor beroerd lopen tot het moment dat deze niet meer start. Vooral deze slangetjes goed checken:
Afbeeldingslocatie: https://www.totalparts.nl/picture/holtrop/000000016351-1.jpg

Massa probleem clio 2 is 9 van de 10 keer de stekker van het linker achter licht.
Waah schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:32:
[...]

Bij de Tinq hier staat regelmatig een Shell-wagen bij te vullen. Ik gok toch eerder op toeval/bias. Al ben ik ook geen expert op dit gebied natuurlijk. Maar heb bij meerdere bronnen wel gezien dat alle benzinewagens tanken uit hetzelfde vat bij de Rotterdamse haven. Dan ga je mij niet wijsmaken dat een literflesje " excellium" verschil gaat maken.

Maar goed ze houden het proces strikt geheim (wat mij ook genoeg zegt) dus echt zeker weten doe je het nooit.
Klopt als een bus, de basis brandstof is exact hetzelfde. De dopes worden pas aan de pomp toegevoegd, dus bij het vullen bij het tankstation door de tankauto. Dit heeft als grote voordeel dat een tankauto meerdere pompstations kan bijvullen op zijn route. Bij het pomp station geeft de chauffeur aan welke dopamines er bij moeten en tada premium brandstof. Het voordeel in verbruik komt overigens niet zo zeer dat de brandstof beter zou zijn in de zin van verbranding maar door dat de dopamines aanslag verwijderen en voorkomen. Dat heeft uiteraard als voordeel een betere verbranding wat indirect leidt tot het lagere verbruik.

Daarnaast hebben shell en BP diesel met een hoger cetaan getal waardoor het verschil in verbruik nog groter wordt t.o.v. "normale" diesel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
melcon schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:19:
[...]

De EGR van de clio IV is heel anders als v/d clio 3/2 (gekoelde EGR) en geeft minimaal de eerste 15 jaar geen problemen (in theorie ;) ).Voor de rest precies dit, ergens in dit topic staat ook wel een post van mij met de clio 4 dingetjes (het wordt vaker gevraagd :) ).
[...]

Ik zou eerst even check of de raildruk sensor inderdaad een fout geeft of dat de raildruk daadwerkelijk te laag is. Wat vaak voorkomt is dat de retour leidingen gaan verstaffen op deze leeftijd, deze gaan dan lekken (zeer minimaal in het begin maar wordt steeds meer). Retour druk is zeer belangrijk anders gaat de motor beroerd lopen tot het moment dat deze niet meer start. Vooral deze slangetjes goed checken:
[afbeelding]

Massa probleem clio 2 is 9 van de 10 keer de stekker van het linker achter licht.

[...]

Klopt als een bus, de basis brandstof is exact hetzelfde. De dopes worden pas aan de pomp toegevoegd, dus bij het vullen bij het tankstation door de tankauto. Dit heeft als grote voordeel dat een tankauto meerdere pompstations kan bijvullen op zijn route. Bij het pomp station geeft de chauffeur aan welke dopamines er bij moeten en tada premium brandstof. Het voordeel in verbruik komt overigens niet zo zeer dat de brandstof beter zou zijn in de zin van verbranding maar door dat de dopamines aanslag verwijderen en voorkomen. Dat heeft uiteraard als voordeel een betere verbranding wat indirect leidt tot het lagere verbruik.

Daarnaast hebben shell en BP diesel met een hoger cetaan getal waardoor het verschil in verbruik nog groter wordt t.o.v. "normale" diesel.
Ik kan zelf de raildruksensor niet uitlezen, maar dat is wat de garage me heeft verteld. Tot nu toe heb ik de garage nog niet op liegen kunnen betrappen :Y) en sowieso zijn ze zeer flexibel als je dan zelf iets wil repareren. Maar ik zal, mocht de massa niets oplossen, het doorgeven aan de garage. Die staat altijd open voor ideeën.

Kwa diesel: Als het een beetje gelijke temperaturen is (dus zomer) zal ik wel eens een testje gaan doen met BP vs Tinq/Firezone. Dan is temperatuur minder een factor, en zijn er geen files/drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik wil niet ook zeggen dat ze liegen :) maar het kan heel goed dat ze vermoeden dat de sensor stuk is terwijl de raildruk daadwerkelijk te laag is :)

Ja dat is de beste manier om te testen, en dan wel op basis van inderdaad iets van 10 vs 10 tank beurten.
Er zijn zo veel invloeden buiten de brandstof om die het verbruik beïnvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:05:
[...]

Ja dat is de beste manier om te testen, en dan wel op basis van inderdaad iets van 10 vs 10 tank beurten.
En dan het liefst ook voor die 10 vs 10 tankbeurten hetzelfde tankstation, dezelfde pomp en als het even kan ook rond hetzelfde tijdstip en dezelfde temperatuur. Want temperatuur heeft niet alleen invloed op je verbruik, ook op hoeveel liters je krijgt voor je liters. Zoals je in Duitsland mooi kunt zien aan de stickers, worden de pompen gecertificeerd bij 15*C.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
melcon schreef op maandag 10 april 2017 @ 12:05:
Ik wil niet ook zeggen dat ze liegen :) maar het kan heel goed dat ze vermoeden dat de sensor stuk is terwijl de raildruk daadwerkelijk te laag is :)

Massa's zijn gecheckt en allemaal schoongemaakt en ingevet. Er zat al een nieuwe kabel naar het motorblok, dus dat geeft wel aan dat ik niet de eerste ben met die vermoedens.

Helaas niks geholpen. Ik zal die slang nog eens controleren, al heb ik geen idee hoe ik dat zelf kan controleren? :?

En anders laat ik het eerst maar repareren die sensor. Hopen dat het dan opgelost is en ik weer even vooruit kan. Dan kan ik tenminste rustig op zoek naar een opvolger voor deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Er zit ook een massa van de accu naar de carresorie (vlakbij de linker kop lamp), die is ook goed? Vooral de aansluiting op de carressorie goed controleren.

De retour slangen controleren kan visueel, ook als die niet start maar dan heb je een 2e persoon nodig. Tijdens lopende/startende motor de retourslangen goed bekijken of je ergens brandstof ziet zweten / lekken, zo ja dan weet je zeker dat dat het is. Als het erg genoeg is kun je het ook horen, de motor tikt dan behoorlijk.

Dat is een makkelijke manier om te testen, uiteraard niet de beste manier maar om even vlug te checken werkt het wel, zeker als het al wat verder heen is. Je kan ook nog een retour test (laten) doen, dan weet je het zeker als het niet goed te zien/horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@melcon Ja de massa van accu naar carrosserie is ook gecheckt. Hij (gepensioneerd monteur/apk keurmeester) heeft alle massa's nagelopen, schoongemaakt, kruipolie+vaseline gezet. Helaas nog geen verbetering. De retourslang zal ik nog even visueel controleren dan.

Helaas kan ik pas dinsdag bij de garage terecht nu. Dus misschien even kijken voor een andere garage. Want heb hem eigenlijk wel weer nodig zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 22:38
JeroenF schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 22:28:
[...]

Ik heb sinds deze week ook problemen met mijn 1.5 dci. (wel in een megane). "Inspuiting controleren" zegt ie. Staat al bijna een week bij de garage zonder dat ze weten wat het is. (nokkenas-positiesensor is al vervangen + luchtmassameter)
Afgelopen augustus gehad. Nieuwe verstuiver en turbodruksensor, 20000km verder en geen last meer van gehad.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik had gisteren voor het eerste echt problemen met m'n Nieuwe Megane. Ik startte hem en het oranje sleutel icoontje samen met het oranje "bots" icoontje ging branden. In het scherm stonden meldingen als "Motor storing", "Controleer Automatische Transmissie" en "Remmen uitgeschakeld". In het begin reed ie gewoon nog, maar midden op een kruispunt deed de automaat opeens niet meer, kon wel gas geven. Maar hij schakelde gewoon niet of zo.
Heb de Renault dealer maar even gemaild....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Dat klinkt niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Haha inderdaad, Dealer net gesproken, die vragen of ik vandaag of morgen even langs wil rijden zodat ze hem uit kunnen lezen. Hopen dat t meevalt met de ellende..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:51:
Ik had gisteren voor het eerste echt problemen met m'n Nieuwe Megane. Ik startte hem en het oranje sleutel icoontje samen met het oranje "bots" icoontje ging branden. In het scherm stonden meldingen als "Motor storing", "Controleer Automatische Transmissie" en "Remmen uitgeschakeld". In het begin reed ie gewoon nog, maar midden op een kruispunt deed de automaat opeens niet meer, kon wel gas geven. Maar hij schakelde gewoon niet of zo.
Als mijn auto dat zou laten zien dan zou ik em toch wel een beetje knijpen..... :>

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Rainesh schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:22:
[...]

Als mijn auto dat zou laten zien dan zou ik em toch wel een beetje knijpen..... :>
Ja, dat deed ik ook, maar de remmen deden het dus nog wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 12:23:
[...]

Ja, dat deed ik ook, maar de remmen deden het dus nog wel 8)7
ABS zal wel niet werken, ik heb dat met de kou gehad en mijn Clio 2 liet na een nacht heftige vorst heel even het ABS lampje zien......sensor. :/ beetje jammer!

ABS deed het wel trouwens, alleen met sneeuw werkt dat maar half dus ja..

Maar! Ja....kan er niet veel zinnigs over zeggen. Ben wel benieuwd naar de code. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ze konden wel een paar storingen zien in het geheugen maar konden de problemen niet vinden / reproduceren. Storingen zijn er uit gegooid en het werkt nu weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Ze hebben niet even gekeken naar de ABS sensor en aansluitingen op de ABS-ringen? :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:51:
Ik vind dat best wel treurig eigenlijk voor zo'n nieuwe auto. :'(

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:49:
Ze konden wel een paar storingen zien in het geheugen maar konden de problemen niet vinden / reproduceren. Storingen zijn er uit gegooid en het werkt nu weer...
Altijd zo vaag he, ik heb 1 keer gevraagd aan de renaultdealer in Eindhoven of ze mijn auto uit konden lezen omdat DAF bezig was in de werkplaats van school.

Nou....... |:( Ja meneer dit en dit, dat onderdeel moet u nieuw bestellen, we hebben de storing gewist, en wanneer kan de auto hier komen?

"wat waren de code's"

Weet ik niet.

"zucht......dat was toch niet wat ik vroeg"

Renault dacht dat er voor 182 euro aan nieuwe onderdelen in de auto moest. Ik heb het compleet gratis kunnen oplossen. ;)

Sindsdien heb ik ook maar gezorgd dat ik wat beter ben in geduld uitoefenen. Beetje mijn storingen wissen zonder ze aan mij te vertellen. Tuig. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Tjah foutcodes, melkkoe sinds minimaal 1995.

Oudere systemen zoals lh jetronic 2.4 van bosch had tenminste nog zelfdiagnose. Dat hebben ze er snel weer uitgesloopt. Want ja een particulier moet natuurlijk niet zn eigen auto kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
sugarlee89 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:22:

Oudere systemen zoals lh jetronic 2.4 van bosch had tenminste nog zelfdiagnose. Dat hebben ze er snel weer uitgesloopt. Want ja een particulier moet natuurlijk niet zn eigen auto kunnen repareren.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7212/27905970846_a805c9d0b1_c.jpg

Zolang er daadwerkelijk een fout is kost het niet al teveel moeite om de foutcode wel te krijgen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

sugarlee89 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:22:

Mwah, die melkkoe-periode is nu toch al wel een kleine 10 jaar voorbij. Vroeger had je inderdaad zelfdiagnose (knipperend LEDje of motorlampje vaak, met een eigen implementatie per automerk), en sinds een jaar of 10 is OBD vrij eenvoudig en goedkoop zelf te lezen met een dongel (voor de komst van de goedkope consumentendongels ca. 2007 moest je inderdaad wel een investering doen qua (semi)professionele reader).
Dus laten we zeggen dat de melkkoe-periode van half jaren '90 tot aan tweede helft zeroes liep... Nu niet echt meer, zeker niet voor de standaardcodes van zaken waar je als DHZ'er aan zou kunnen sleutelen (met een €20 dongel en een app op je smartphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
johnwoo schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 20:31:
[...]

Mwah, die melkkoe-periode is nu toch al wel een kleine 10 jaar voorbij. Vroeger had je inderdaad zelfdiagnose (knipperend LEDje of motorlampje vaak, met een eigen implementatie per automerk), en sinds een jaar of 10 is OBD vrij eenvoudig en goedkoop zelf te lezen met een dongel (voor de komst van de goedkope consumentendongels ca. 2007 moest je inderdaad wel een investering doen qua (semi)professionele reader).
Dus laten we zeggen dat de melkkoe-periode van half jaren '90 tot aan tweede helft zeroes liep... Nu niet echt meer, zeker niet voor de standaardcodes van zaken waar je als DHZ'er aan zou kunnen sleutelen (met een €20 dongel en een app op je smartphone).
Dat valt tegen hoor, er zijn merken waaronder Toyota die het hele CAN-bus zo onbeveiligd als wat laten, maar er zijn ook merken die een hele schare aan extra implementaties achter de standaard OBD2 stoppen. Dus dan krijg je enkel zeer generieke foutcodes waarmee je weliswaar het gebied verkleint. Maar je weet alsnog niet waar het fout gaat.

Dataloggen via OBD2 kan ook, maar dat zit meestal achter een muurtje. Dus realtime sensoren uitlezen is met je 20 euro dongeltje al niet mogelijk.
En zo zijn er wel meer dingen die allemaal net wel of niet kunnen met je 20 euro dongel. En voor Renault schieten die dingen toch wel heel erg vaak tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Het probleem is, een autosysteem ondanks dat ze super uber 1337 zijn met microchips ite bouwen in voertuigen er nog een hoop mechanische delen zijn. Denk aan een injector, gasklephuis en allerlei andere componenten. Die dommme led kastjes hadden een zelfdiagnose met kabelbrug op bepaalde pen. Dan ging de computer al deze componenten mechanisch af. Wist je meteen een eventueel mechanisch defect, nou dat doen die systemen nu dus echt niet meer. En huidige foutcodes zijn net zo vaag als in de begindagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Nico_GTR schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 21:24:
[...]

Dat valt tegen hoor, er zijn merken waaronder Toyota die het hele CAN-bus zo onbeveiligd als wat laten, maar er zijn ook merken die een hele schare aan extra implementaties achter de standaard OBD2 stoppen. Dus dan krijg je enkel zeer generieke foutcodes waarmee je weliswaar het gebied verkleint. Maar je weet alsnog niet waar het fout gaat.

Dataloggen via OBD2 kan ook, maar dat zit meestal achter een muurtje. Dus realtime sensoren uitlezen is met je 20 euro dongeltje al niet mogelijk.
En zo zijn er wel meer dingen die allemaal net wel of niet kunnen met je 20 euro dongel. En voor Renault schieten die dingen toch wel heel erg vaak tekort.
True, er is een heleboel (non-standaard) diagnostische meuk die je met een generieke OBD-lezer of dongel niet kunt gebruiken. Maar het ging hier over foutcodes, en dat is een basisfunctie van OBD die je daar wel gewoon mee kunt uitlezen (OBD mode 3).

Of je vervolgens kunt achterhalen wat de foutcode betekent, dat is weer een ander punt, want net als met OBD functies, verschillen foutcodes ook wel per fabrikant. Maar dat is niet speciaal een melkkoe: ver voor OBD, toen EFI z'n opmars deed in de jaren '80, moest je ook al weten/achterhalen wat dat knipperende motorlampje nu betekende als je de paperclip in de proprietary diagnosestekker had gestoken ;)

Wat dat betreft is het alleen maar beter geworden nu in elk geval de manier van codes uitlezen gestandaardiseerd is (OBD), ook al zijn de codes zelf dat nog niet (maar ook al wel meer dan vroeger).

De enige tijd dat je het "uitlezen van codes" (dus niet het interpreteren ervan) als melkkoe kunt zien, iets waar je speciaal voor naar de garage moest, is in de genoemde periode vanaf de opmars van OBD halverwege de 90's tot het beschikbaar komen van goedkope OBD-dongels zo'n 10 jaar geleden.

[ Voor 8% gewijzigd door johnwoo op 11-04-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
@johnwoo Daar geef ik je wel gelijk in. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Gelukkig heeft de Vel Satis een pratende boordcomputer. Hoef ik zo'n dongel niet te kopen als er iets kapot zou zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Niet online
Maar die praat dan in t Chinees of niet, of Frans haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
PauseBreak schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:01:
Gelukkig heeft de Vel Satis een pratende boordcomputer. Hoef ik zo'n dongel niet te kopen als er iets kapot zou zijn :P
Auto moet nog aangepast worden in de OP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
sugarlee89 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 08:17:
Maar die praat dan in t Chinees of niet, of Frans haha.
Ik heb geen idee, er is tot op heden nog niks kapot gegaan :P Volgens het boekje zou het Nederlands of Engels moeten zijn afhankelijk van de instelling. En daar heb ik niks aan veranderd, zelfs niet eens naar gekeken. Ik merk het vanzelf wel mocht er ooit een melding komen :p
Nico_GTR schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:44:
[...]

Auto moet nog aangepast worden in de OP. ;)
Moet je bij @Joopieboy zijn :P Volgens mij wil hij ook van de OP af omdat hij geen tijd meer heeft, dus als je je verveelt.... ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Haha @PauseBreak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jup, mochten er vrijwilligers zijn, veel plezier. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
DennusB schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 15:49:
Zou als dealer toch iets meer moeite doen om het boven water te krijgen, kan me voorstellen dat je je nu niet heel prettig voelt als je eigenlijk op deze manier een beetje afgescheept wordt.Tenminste, ik krijg de indruk dat de dealer niet heel veel moeite gedaan heeft. Ik heb wel gehoord dat er enkele DCT7 wat softwareproblemen hebben, jij hebt ook de 7 traps toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
melcon schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:07:
[...]

Zou als dealer toch iets meer moeite doen om het boven water te krijgen, kan me voorstellen dat je je nu niet heel prettig voelt als je eigenlijk op deze manier een beetje afgescheept wordt.Tenminste, ik krijg de indruk dat de dealer niet heel veel moeite gedaan heeft. Ik heb wel gehoord dat er enkele DCT7 wat softwareproblemen hebben, jij hebt ook de 7 traps toch?
Ik heb de 6 traps, want ik heb de diesel versie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Ah oke, op basis van wat je verteld hebt zit het in elk geval in de automaatbak (gas geven zonder dat automaat schakelt.koppelt. De remmen & motor melding zijn gevolg meldingen van de automaat storing). De eerste lichting (eerste productie maanden) clio 4 RS'enhadden dit probleempje ook met de 6DCT (hij wordt gemaakt door getrag, niet door Renault). Daar is het middels een re-map opgelost (software aanpassing). Toevallig stukje schuin omhoog achteruit gereden en daarna weer vooruit?

Voor de rest zijn er echt bijzonder weinig problemen met deze bak, maar dit wil uiteraard niet zeggen dat het niet kan. Als het weer voor komt en je hebt de tijd zou ik naar de dealer rijden (als het lukt, anders pech hulp bellen). Mooiste is dat ze het aan den lijven kunnen onder vinden. Ik verwacht dat het een afstellings fout is en met re-map opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Werd gisteren gebeld door de Renault dealer. Mijn blauwe Megane GT-line wordt verwacht in wk34, ergens in augustus dus :'(
zo lang wachten...
Laten we het maar de Rlink2 upgrade taks noemen, omdat de productielijn moet worden aangepast natuurlijk. En een autobrand in een deurpanelenfabriek helpt natuurlijk ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, ik weet niet of het aan mijn exemplaar ligt, of niet, maar ik heb met mijn Talisman toch een probleempje nu...

Om specifiek te zijn, met de radio. Ik heb mijn favoriete zender opgezocht op de DAB+ band, en an sich werkt het wel, maar hij verliest om de 5-6 minuten zijn signaal ("Signaal weggevallen"-melding op de R-Link2) gedurende 30-40 seconden, daarna komt hij weer terug. Schakel ik terug naar de FM-band, blijft het signaal wel ononderbroken functioneren.

Ik heb nu 2 zenders geprobeerd, en beiden hebben ze het.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Voor alle duidelijkheid, mijn auto is geflashed met de laatste firmware en uptodate software.

Heb mijn Talisman nu anderhalve week, en heb 1200 km op de teller gezet, en dit is tot nu toe eigenlijk het enige gebrek wat ik heb kunnen constateren, dus ik ben op zich nog prima tevreden. Heerlijke bak hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 14-04-2017 16:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Om daar op in te haken, weet iemand of je de AM en FM band kan uitzetten ? Als ik nu door inputs heen ga (met knop op stuurbediening) dan komt ie langs FM & AM, en die gebruik ik never.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 19-09 12:24
DennusB schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:22:
Om daar op in te haken, weet iemand of je de AM en FM band kan uitzetten ? Als ik nu door inputs heen ga (met knop op stuurbediening) dan komt ie langs FM & AM, en die gebruik ik never.
Ik heb nu alleen FM, DR en BT actief... weet zo even niet uit mijn hoofd waar ik dat heb aangepast :+

Zal straks als het lukt even kijken en het je laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
ollie_1982 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:27:
[...]

Ik heb nu alleen FM, DR en BT actief... weet zo even niet uit mijn hoofd waar ik dat heb aangepast :+

Zal straks als het lukt even kijken en het je laten weten.
Thanks ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:09

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

wildhagen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:21:
Hmm, ik weet niet of het aan mijn exemplaar ligt, of niet, maar ik heb met mijn Talisman toch een probleempje nu...

Om specifiek te zijn, met de radio. Ik heb mijn favoriete zender opgezocht op de DAB+ band, en an sich werkt het wel, maar hij verliest om de 5-6 minuten zijn signaal ("Signaal weggevallen"-melding op de R-Link2) gedurende 30-40 seconden, daarna komt hij weer terug. Schakel ik terug naar de FM-band, blijft het signaal wel ononderbroken functioneren.

Ik heb nu 2 zenders geprobeerd, en beiden hebben ze het.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Voor alle duidelijkheid, mijn auto is geflashed met de laatste firmware en uptodate software.

Heb mijn Talisman nu anderhalve week, en heb 1200 km op de teller gezet, en dit is tot nu toe eigenlijk het enige gebrek wat ik heb kunnen constateren, dus ik ben op zich nog prima tevreden. Heerlijke bak hoor :)
Doe nog eens wat meer foto's posten van die Bordeaux rode Fransoos van je! :P Prachtige kleur! Veel mooier dan het Cosmos Blauw waar ik de meeste van zie rondrijden hier.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:19:
[...]
Doe nog eens wat meer foto's posten van die Bordeaux rode Fransoos van je! :P Prachtige kleur! Veel mooier dan het Cosmos Blauw waar ik de meeste van zie rondrijden hier.
Zal van het weekend ff kijken of ik er nog een paar kan maken. Hij staat nu op een plek waar ik niet echt fraaie foto's kan maken (beetje in een donkere hoek, met te weinig ruimte voor een goede shot) :)

Ik zie ook wel eens mensen omkijken als ze langs mijn auto komen, trekt toch de aandacht blijkbaar :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
wildhagen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:20:
[...]

Zal van het weekend ff kijken of ik er nog een paar kan maken. Hij staat nu op een plek waar ik niet echt fraaie foto's kan maken (beetje in een donkere hoek, met te weinig ruimte voor een goede shot) :)

Ik zie ook wel eens mensen omkijken als ze langs mijn auto komen, trekt toch de aandacht blijkbaar :P
Ja, je ziet ze nog niet zoveel en als je ze ziet dan zijn ze zwart of donkerblauw. Ik heb nog geen enkele (bordeaux)rode Talisman gezien (Mégane IV ook niet trouwens). Afgaande op de foto's is het een erg fraaie kleur 8)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 09:41
Mijn 3 jaar oude Renault Megane Estate GT-Line heeft stoelen met nepleer. Deze heb ik echter nog nooit onderhouden. Van echt leer weet ik dat het verstandig is dit af en toe te "voeden" om het soepel te houden en droogtescheurtjes te voorkomen. Is dit bij nepleer ook aan te raden? En welk middel gebruiken jullie in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
PauseBreak schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:43:
[...]

Ja, je ziet ze nog niet zoveel en als je ze ziet dan zijn ze zwart of donkerblauw. Ik heb nog geen enkele (bordeaux)rode Talisman gezien (Mégane IV ook niet trouwens). Afgaande op de foto's is het een erg fraaie kleur 8)
Megane is ook niet in bordeauxrood te krijgen, alleen in "normaal" rood (rouge flamme).
Vind die bordeauxrode Talisman ook erg mooi trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Niet zo heel lang geleden een Renault Megane Grand Tour (II) uit 2008 gekocht op LPG. Rijd prima en er zitten ook vrij veel opties op zoals een Carminat Navigatiesysteem (niet de tom tom versie, maar de oude). Nu is zo'n ingebouwde navigatie wel leuk natuurlijk, maar in 2017 is dit toch wel heel erg verouderd systeem.

Geen punt kunnen we vast wel vervangen dacht ik zo. Volgens mij heb ik 2 opties:
De eerste is zoiets als https://www.navaudio.nl/m...uropa-incl-hd-scherm-5951 waarbij ik het systeem vervang naar een veel moderner android systeem. Voordelen: nog steeds een scherm boven op het dashboard (volgens mij kan hij alleen niet inklappen) en kan gebruik maken van de bediening aan het stuur. Nadeel: duur en weinig keus.

De tweede optie is het inbouwen van een meer generiek 2DIN systeem. Volgens mij past deze gewoon op de plaats v/d radio en het vakje eronder samen. Nadeel, scherm niet meer bovenop het dashboard, geen stuurbediening. Maar als voordeel dat er veel meer keus is en dat er ook voordeligere modellen zijn.

Wie van jullie heeft ervaring met bovenstaande opties en heeft nog tips waar ik op moet letten? Hoor ook graag alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

^^ Geen ervaring mee, maar voor stuurwielbediening bieden fabrikanten van de radio/nav.-units vaak ook interfacekabels aan, zeker bij de 'betere' merken.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Heb gisteren Michelin Pilot Sport 4 zomerbandjes 225/40 op de nieuwe Magny Cours velgen laten leggen door mijn bandenboer (Bose edition velgen met Alpin 5 gaan het tuinhuis in).

Ventielen met bandendruksensoren had ik van de dealer gehaald. In Rlink2 bandenspanning instellingen reset. Gisteren geen informatie over bandenspanning maar ook geen error/waarschuwing op het dashboard.

Vandaag na een kort ritje stond er plots wel alle informatie, die me toch ook juist lijkt (voorste 2.9 bar / achterste 2.7 bar na 3 minuten). Had niet verwacht dat het out-of-the-box automatisch zou werken.

Auto voelt heerlijk 'planted' aan nu, smeekt om wat harder te gaan, de aanwezige 'stopping power' geeft ook veel vertrouwen. Toppie!

http://www.tyrereviews.co...to-Bild-UHP-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co...-AMS-Summer-Tyre-Test.htm

[ Voor 17% gewijzigd door anessie op 15-04-2017 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

anessie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:53:
Heb gisteren Michelin Pilot Sport 4 zomerbandjes 225/40 op de nieuwe Magny Cours velgen laten leggen door mijn bandenboer (Bose edition velgen met Alpin 5 gaan het tuinhuis in).

Ventielen met bandendruksensoren had ik van de dealer gehaald. In Rlink2 bandenspanning instellingen reset. Gisteren geen informatie over bandenspanning maar ook geen error/waarschuwing op het dashboard.

Vandaag na een kort ritje stond er plots wel alle informatie, die me toch ook juist lijkt (voorste 2.9 bar / achterste 2.7 bar na 3 minuten). Had niet verwacht dat het out-of-the-box automatisch zou werken.

Auto voelt heerlijk 'planted' aan nu, smeekt om wat harder te gaan, de aanwezige 'stopping power' geeft ook veel vertrouwen. Toppie!

http://www.tyrereviews.co...to-Bild-UHP-Tyre-Test.htm
http://www.tyrereviews.co...-AMS-Summer-Tyre-Test.htm
Heb je die zelf gekocht dan? Heb zelf Lease dus volgens mij weinig te zeggen over welke ze erop gooien. En welke bandenboer was het?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
wildhagen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:21:
Had je zo'n haaievin? Ik dacht dat dit een slechtere ontvangst gaf van DAB(+). Op de Mégane heb ik daarom een gewone antenne. Kan natuurlijk bij Talisman er niks mee te zien hebben.

Het kan ook gewoon zijn dat je in een slechte zone woont, DAB bereik is (nog) lang niet wat FM is. Men is anno 2017 nog zenders aan het bijplaatsen (zeker in België waar we weer ver achter lopen). Daarnaast hoor ik ook verhalen dat sommige DAB(+) in zeer lage bitrate uitzenden wat de kwaliteit van je geluid ook niet beter maakt.

http://www.digitalradio.vlaanderen/dekking/
http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html / http://digitalradio.nl/ontvangst

[ Voor 19% gewijzigd door anessie op 15-04-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Martinspire schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:18:
[...]

Heb je die zelf gekocht dan? Heb zelf Lease dus volgens mij weinig te zeggen over welke ze erop gooien. En welke bandenboer was het?
Ik vond die 205/50 R17 banden nogal vaag/wobbelig (misschien ook door die Primacy 3's) dus heb vorig jaar beslist om van de Bose Edition velgen een wintersetje te maken en dan voor de zomer grotere 18" te steken. Auto mag wel zeker een 8tal jaar mee gaan dus vond ik die investering wel verantwoord. Tijdje naar custom velgen gekeken maar uiteindelijk gewoon Renault velgen gekocht.

Ik vroeg mijn lokale Renault dealer om de 18" Grandtour velgen te bestellen. 187 euro per stuk, levertijd onbekend klonk het in december. In februari krijg ik bericht dat ze binnen zijn. In de garage openen we de dozen en zitten de 'GT' velgen erin. Deze dus. Links zijn niet van mijn lokale dealer.

Mijn garage werd er ook niet wijzer van hoe dat kwam maar ik mocht ze gewoon meepakken 8)

Lokale bandenman in Leefdaal, BE.

[ Voor 6% gewijzigd door anessie op 19-04-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

anessie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 20:34:
[...]

Ik vond die 205/55 R17 banden nogal vaag/wobbelig (misschien ook door die Primacy 3's) dus heb vorig jaar beslist om van de Bose Edition velgen een wintersetje te maken en dan voor de zomer grotere 18" te steken. Auto mag wel zeker een 8tal jaar mee gaan dus vond ik die investering wel verantwoord. Tijdje naar custom velgen gekeken maar uiteindelijk gewoon Renault velgen gekocht.

Ik vroeg mijn lokale Renault dealer om de 18" Grandtour velgen te bestellen. 187 euro per stuk, levertijd onbekend klonk het in december. In februari krijg ik bericht dat ze binnen zijn. In de garage openen we de dozen en zitten de 'GT' velgen erin. Deze dus. Links zijn niet van mijn lokale dealer.

Mijn garage werd er ook niet wijzer van hoe dat kwam maar ik mocht ze gewoon meepakken 8)

Lokale bandenman in Leefdaal, BE.
Ah ok duidelijk verhaal. Ik lease hem zelf dus zal nog maar moeten zien wat ze eronder leggen. Merkte van de week dat mn werkgever geen vervangend vervoer meer in de nieuwe contracten heeft zitten (sleutel kwijt van voorloper, uiteindelijk wel gevonden maar kon even bellen met Alphabet daardoor). Verwacht dus niet dat ik die banden eronder krijg. Maar we gaan het zien.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.