Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
@ Rvl, de ene dealer is de andere niet, dat blijkt maar weer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
anessie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:46:
6 maanden met 5 jaar garantie.

Momenteel kan ik niet vaststellen of de sensoren erdoor slechter werken.
Een makkelijke manier daarvoor is om je regensensor te activeren en dan over een weg te rijden met veel schaduwval op je auto (liefst van bomen) of door een tunnel te rijden. Als je ruitenwissers dan aan gaan dan werkt je regensensor (en dus ook je lichtsensor) niet meer zoals het hoort.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand hier of je bij de nieuwe Megane je panorama schuifdak kan sluiten met de sleutel? Op afstand dus?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

Wok

Dakloos...

^^ Sluitknop lang ingedrukt houden?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
DennusB schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:12:
Weet iemand hier of je bij de nieuwe Megane je panorama schuifdak kan sluiten met de sleutel? Op afstand dus?
RTFM ;)

http://nl.e-guide.renault...egane/ELEKTRISCH-OPEN-DAK
Op afstand sluiten van het open dak
Als u twee keer achter elkaar op de vergrendelingsknop van de RENAULT-card drukt, sluiten de ruiten en het open dak automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Ik overweeg om een Clio IV aan te schaffen, maar dat hoogglans zwart rondom de radio/roosters e.d. staat me wat tegen. Weet iemand of er een wrap folie of sticker voor te krijgen is? . Of misschien alleen een sjabloon zodat een folie uit te snijden is. Ik kan niets vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
1.6-liter that offers 165 PS (162 bhp) and 240 Nm (177 lb-ft) of torque

https://www.autoevolution...edition-model-116254.html
http://www.carscoops.com/...jar-and-megane-range.html
http://media.renault.com/...elease.aspx?mediaid=88599

Conditions urbaines (en l/100 km) 7,7
Conditions extra-urbaines (en l/100km) 5,3
Cycle complet (en l/100km) 6,2
CO2 (g/km)139
Nou is me niet helemaal duidelijk of de Mégane die 165 tce ook (ooit) krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door anessie op 19-03-2017 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

lexi schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:03:
Ik overweeg om een Clio IV aan te schaffen, maar dat hoogglans zwart rondom de radio/roosters e.d. staat me wat tegen. Weet iemand of er een wrap folie of sticker voor te krijgen is? . Of misschien alleen een sjabloon zodat een folie uit te snijden is. Ik kan niets vinden helaas.
Volgens mij niet, het makkelijkste is waarschijnlijk het volledige stuk plastic met hoogglans zwart te verwijderen en deze zelf te (laten) wrappen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
dat volledige stuk is relatief eenvoudig uitneembaar dus om dat te wrappen is niet zo spannend verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:24
Vandaag ook maar even naar de garage gegaan met de clio (2 phII) . Hij zwalkte een beetje. Blijk ik een schokdemper voor gebroken te hebben. :| Dus achteraf een vrij link ritje. Eenmaal op brug hing het wiel er een beetje zielig bij.

Blij dat ik niet vandaag ermee naar het werk ben gereden (100km), dan had ik vrij zeker ergens gestaan met een auto met 3 wielen. :D

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Biersteker schreef op maandag 20 maart 2017 @ 11:09:
Blij dat ik niet vandaag ermee naar het werk ben gereden (100km), dan had ik vrij zeker ergens gestaan met een auto met 3 wielen. :D
Maar dan had je wel een fantastisch verhaal gehad. :+

Maar hoe is dat zo gebeurd? Veel stoepranden mee gepakt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:24
Martinspire schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:48:
[...]

Maar dan had je wel een fantastisch verhaal gehad. :+

Maar hoe is dat zo gebeurd? Veel stoepranden mee gepakt?
Echt werkelijkwaar geen idee. Hij is nog apk gekeurd in januari. Toen ook nog nergens last van, en ik rij bijna alleen maar snelweg. De garage had het ook nog nooit gezien dat een schokdemper intern gebroken bij een voorwiel, veer was wel gewoon heel.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand al een idee wanneer de "grote" update voor het R-Link 2 systeem komt zodat ik die via een USB stick kan installeren? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Net telefoon gehad dat mijn nieuwe Talisman bij de dealer staat.

Helaas mag ik hem pas op 6 april ophalen, dan pas loopt mijn huidige lease-contract af, en ik red die 8000 km niet in 2 weken tijd :( :(

Balen... 29 november is de bestelling geplaatst, en dan pas 6 april de auto krijgen... beetje frustrerend :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:23
wildhagen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:46:

Helaas mag ik hem pas op 6 april ophalen, dan pas loopt mijn huidige lease-contract af, en ik red die 8000 km niet in 2 weken tijd :( :(

Balen... 29 november is de bestelling geplaatst, en dan pas 6 april de auto krijgen... beetje frustrerend :X
Valt nog mee hoor. Ik hoor levertijden van een jaar op een Seat Ateca. :X

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

Pff, beetje man redt die 8000km in twee weken tijd toch wel. Dat is maar 572km per dag :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LuPo schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:41:
[...]

Valt nog mee hoor. Ik hoor levertijden van een jaar op een Seat Ateca. :X
WTF? Een jaar? Dat zou voor mij reden zijn om zo'n ding niet te bestellen... dat is gewoon echt absurd en op geen enkele manier te verdedigen...
PauseBreak schreef op maandag 20 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Pff, beetje man redt die 8000km in twee weken tijd toch wel. Dat is maar 572km per dag :+
Haha, nee, dat is me toch iets te gortig. Was het nou 2500-3000 km ofzo, had ik het nog wel voor elkaar gekregen. Sowieso rijd ik voor mijn werk al 850-900 km per week, en dan was ik wel ff een rondje Duitsland oid gaan doen :P

Maar 8000 km.... nee.

Had al voorgesteld om hem een weekend uit te lenen aan mijn Turkse collega, dat hij ff op en neer gaat naar Turkije, dan zit hij ook al aan de kilometers. Maar daar had hij geen trek in :P

Nou ja, ik overleef het wel, maar ik vind het wel lomp :X

Afspraak is iig gemaakt voor 6 april 16:00. Nu alleen nog ff ergens een afspraak maken om mijn huidige Leon te schouwen en dan is het dág Leon, hállo Talisman!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

wildhagen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:05:
[...]

WTF? Een jaar? Dat zou voor mij reden zijn om zo'n ding niet te bestellen... dat is gewoon echt absurd en op geen enkele manier te verdedigen...
Wees blij dat het niet eind jaren '70 is en je een Mercedes bestelt. De reputatie was toen zodanig dat men blij was als men zich het kon veroorloven om in te schrijven voor een 200-serie met een levertijd van... 30 maanden :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ben blij dat ie in ieder geval nog aansluit qua leasecontract. Anders krijg je een voorloper die altijd ondergeschikt is aan de auto die je gaat rijden. Nu ook met een C4 Cactus bezig en ik moet nog tot juni :X
(kleur: afvalzak, aankleding: niveau lada, looks: alsof iemand een hersenbloeding kreeg en tegelijkertijd wat ging tekenen, rijeigenschappen, vlotte motor maar dat houdt het onderstel niet bij, stuurbekrachtiging: alsof er geen bekrachtiging is). Geen idee wat de selectiecriteria waren voor de keuze van deze auto + uitrusting, maar het is me in ieder geval duidelijk dat ze wel ongeschikt moeten zijn verklaard. Juni kan niet snel genoeg komen :'(

Van tevoren nog gezegd "als het maar geen i10 (wat mijn eerste voorloper was voor ik een Clio kreeg) of een Cactus is). Dus :/ (en nee de leasemaatschappij wil niks voor me doen en mn werkgever ook niet).

Enige voordeel is dat ie wat goedkoper is dan de Mégane (wel iets duurder dan de Clio, maar ben er echt op achteruit gegaan qua auto) en dat dit zo tegenvalt dat die Mégane alleen maar mee kan vallen.

Gelukkig kan ik al wel genieten van de looks van de Mégane gezien ik overal mn desktop wallpaper heb aangepast naar random 1 uit 100 plaatjes :9

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 20-03-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:22:
[...]

Ben blij dat ie in ieder geval nog aansluit qua leasecontract. Anders krijg je een voorloper die altijd ondergeschikt is aan de auto die je gaat rijden. Nu ook met een C4 Cactus bezig en ik moet nog tot juni :X
(kleur: afvalzak, aankleding: niveau lada, looks: alsof iemand een hersenbloeding kreeg en tegelijkertijd wat ging tekenen, rijeigenschappen, vlotte motor maar dat houdt het onderstel niet bij, stuurbekrachtiging: alsof er geen bekrachtiging is). Geen idee wat de selectiecriteria waren voor de keuze van deze auto + uitrusting, maar het is me in ieder geval duidelijk dat ze wel ongeschikt moeten zijn verklaard. Juni kan niet snel genoeg komen :'(

Van tevoren nog gezegd "als het maar geen i10 (wat mijn eerste voorloper was voor ik een Clio kreeg) of een Cactus is). Dus :/ (en nee de leasemaatschappij wil niks voor me doen en mn werkgever ook niet).

Enige voordeel is dat ie wat goedkoper is dan de Mégane (wel iets duurder dan de Clio, maar ben er echt op achteruit gegaan qua auto) en dat dit zo tegenvalt dat die Mégane alleen maar mee kan vallen.
Jij gaat zo blij zijn met je Megane straks :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:23:
[...]

Jij gaat zo blij zijn met je Megane straks :9
Mja dat zeker :Y)

Het gekke is dat me me met bijna elke auto blij had kunnen maken (ben echt niet streng wat dat betreft), maar zo'n Cactus vind ik gewoon echt niks.

Nu nog even regelen met huidige opdrachtgever dat ik hem de eerste dag gewoon voor het raam kan zetten en niet 1 km verderop hoef te parkeren :7

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 20-03-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Biersteker schreef op maandag 20 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Echt werkelijkwaar geen idee. Hij is nog apk gekeurd in januari. Toen ook nog nergens last van, en ik rij bijna alleen maar snelweg. De garage had het ook nog nooit gezien dat een schokdemper intern gebroken bij een voorwiel, veer was wel gewoon heel.
De clio (type 2 phase 1) van mijn vrouw heeft het ook gehad, op de lasnaad v/d onderste veerschotel afgebroken / gescheurd. Niets aan te zien tot het breekt (op de apk valt het dus ook niet op). Was voor mij een first, echt nog nooit gezien, heel bijzonder. Gelijk maar veerpoten aan beide zijden vervangen, maar de andere kant had het niet, was bij nadere inspectie nog keihard. De afgebroken / gescheurde kant was gewoon doorgeroest op de lasnaad, heel raar. Bij haar brak het af aan het eind v/d afrit van de snelweg, reed daarna inderdaad wat hobbelig. Het gewicht v/d auto houdt de boel verder wel bij elkaar, er ontstaat alleen speling in alle richtingen, dus heel irritant rijgedrag maar als je voorzichtig rijdt niet direct heel gevaarlijk maar zou er zeker geen 100 km mee rijden :o :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
Bij deze officieel bevestiging van Renault Nederland betreft Android Auto en Apple Carplay.
Heb gelijk gevraagd of het standaard in het nieuwe R-Link 2 zit, of dat ik nog ergens iets aparts moet aanvinken.
Geachte heer,

Wij danken u hartelijk voor uw bericht dat wij op 15 maart jl ontvingen inzake Android Auto en Apple CarPlay.

Allereerst onze excuses voor de vertraagde reactie. Omdat het een recent onderwerp betreft, hebben wij even moeten wachten op een antwoord vanuit het hoofdkantoor van Renault.

In 2017 wordt Android Auto en Apple CarPlay gefaseerde uitgerold. Dit geldt Alleen voor nieuw af fabriek geleverde systemen (dus niet achteraf op bestaande systemen te installeren). Android Auto komt op zowel R-Link 2 als R-Link Evo, Apple CarPlay alleen op R-Link 2.

Volgens de huidige planning zullen de Renault Clio, New Scenic en Grand Scenic New Megane, Kadjar, Talisman en Espace vanaf productieweek 16 over Android Auto™ of Apple Carplay™ beschikken. Voor de Captur geldt dit vanaf de introductie van de phase 2. Ook de Renault Twingo, de Trafic en de Master zullen op termijn worden uitgevoerd met Android Auto™ of Apple Carplay™. Exacte datum is nog niet bekend.

Het systeem is standaard aanwezig op de New Megane, (Grand) Scenic, Kadjar, Talisman en Espace en op de Renault Clio standaard i.c.m. R-link.
De applicatie voor Android Auto™ is op dit moment nog niet beschikbaar in de Nederlandse Google Play Store, de verschijningsdatum is nog niet bekend maar wordt in de loop van 2017 verwacht. Een Windows Phone is niet geschikt voor gebruik van de Apple Carplay™ en Android Auto™.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en danken u voor uw interesse in Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
Blijft ergens toch debiel te noemen dat een standaard feature niet direct in een make-over van het nieuwe model zit maar een half jaar later geïntroduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heeft iemand hier het volgende : Ik heb een Megane met R-Link 2 en gebruik de navigatie er altijd in. Soms komt het voor dat de navi een snellere route kan vinden, en dan krijg je een melding daarvan om hem te bekijken. Als ik druk op "Annuleer" omdat ik geen andere route wil, komt hij soms binnen 2 minuten vrolijk terug. En dat gaat zo de hele rit door.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
DennusB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:06:
Heeft iemand hier het volgende : Ik heb een Megane met R-Link 2 en gebruik de navigatie er altijd in. Soms komt het voor dat de navi een snellere route kan vinden, en dan krijg je een melding daarvan om hem te bekijken. Als ik druk op "Annuleer" omdat ik geen andere route wil, komt hij soms binnen 2 minuten vrolijk terug. En dat gaat zo de hele rit door.

Iemand enig idee hoe dat op te lossen is?
Ja, heb precies hetzelfde. Is te 'verhelpen' door aan te geven dat ie nooit een alternatief mag geven. Sowieso is de functie gaar, want om 2 minuten file te omzeilen krijg ik soms een omleiding voorgesteld die me makkelijk 20 minuten extra zou kosten. Dat gedrag maakte het overigens een stuk eenvoudiger om te besluiten het helemaal maar uit te zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
vistu schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Ja, heb precies hetzelfde. Is te 'verhelpen' door aan te geven dat ie nooit een alternatief mag geven. Sowieso is de functie gaar, want om 2 minuten file te omzeilen krijg ik soms een omleiding voorgesteld die me makkelijk 20 minuten extra zou kosten. Dat gedrag maakte het overigens een stuk eenvoudiger om te besluiten het helemaal maar uit te zetten. 8)7
Ja maar dat is dus klote. Gisteren reed ik zo die monster file op de A4 in door die gesloten schipholtunnel. Daar had ie me vrolijk omheen gestuurd als het had aangestaan. Heb hem al staan op "Alleen voorstellen bij meer dan 30 minuten vertraging" maar dan nog flipt ie soms helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
DennusB schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Ja maar dat is dus klote. Gisteren reed ik zo die monster file op de A4 in door die gesloten schipholtunnel. Daar had ie me vrolijk omheen gestuurd als het had aangestaan. Heb hem al staan op "Alleen voorstellen bij meer dan 30 minuten vertraging" maar dan nog flipt ie soms helemaal
Ja, dat is het zeker. Bij mij lijkt het geen enkel verschil te maken welke vertragingstijd ik daar aangeef. Wel compleet ruk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
vistu schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:11:
[...]

Ja, dat is het zeker. Bij mij lijkt het geen enkel verschil te maken welke vertragingstijd ik daar aangeef. Wel compleet ruk natuurlijk.
Ja inderdaad, mag hopen dat ze dit binnenkort fixen met een update want het is echt bloed irritant xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het probleem met alternatieve routes is een bekende bug. Wordt als het goed is inderdaad opgelost met een update, maar deze komt maar niet (bron).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
Iemand hier die een nieuwe Megane GT-Line rijdt en zijn ervaring wil delen? Hoe zitten de stoelen? Gaat de navi nog zo als een gek tekeer als er een flitspaal aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
wildhagen schreef op maandag 20 maart 2017 @ 16:05:
[...]

[...]
Volgens mij komt dat omdat Pon veel slots had gereserveerd voor Ateca's met een 1.0 TSI, denkende dat men (ondanks de wijzigende bijtellingsregels, beetje naief) nog steeds voor de kleine motorinhoud zou kiezen. Maar toen bleek dat heel veel mensen voor de 1.4 TSI wilden gaan en kwam er opeens een hele lange levertijd op, tenzij je ergens nog een voorraadmodelletje kan vinden :+
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:41:
Iemand hier die een nieuwe Megane GT-Line rijdt en zijn ervaring wil delen? Hoe zitten de stoelen? Gaat de navi nog zo als een gek tekeer als er een flitspaal aan komt?
@DennusB rijdt toch met een nieuwe Megane GT-Line?

Die leek mij ook wel leuk als opvolger van m'n huidige auto, de Bleu Iron kleur is wel erg tof. Maar ik zie hem steeds vaker rijden en vind hem toch minder mooi dan in eerste instantie op de foto's :X

[ Voor 29% gewijzigd door Tankiej op 29-03-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:19:
[...]

@DennusB rijdt toch met een nieuwe Megane GT-Line?

Die leek mij ook wel leuk als opvolger van m'n huidige auto, de Bleu Iron kleur is wel erg tof. Maar ik zie hem steeds vaker rijden en vind hem toch minder mooi dan in eerste instantie op de foto's :X
Klopt, ik heb een nieuwe Megane GT-Line met de sportstoelen. Ik vind ze erg prettig, ze sluiten je goed 'in' waardoor je een goede positie in de stoelen hebt. De lendesteun die je zelf kan instellen is ook prettig.
Wel hadden ze zittingen iets langer mogen zijn van mij.... maar verder : Beste stoelen die ik tot nu toe heb gehad.

@Tankiej De Blue Iron GT-Line zie ik echt vrijwel niet nog. Meestal als ik hem zie is het de Bose uitvoering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
DennusB schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:55:
[...]

Klopt, ik heb een nieuwe Megane GT-Line met de sportstoelen. Ik vind ze erg prettig, ze sluiten je goed 'in' waardoor je een goede positie in de stoelen hebt. De lendesteun die je zelf kan instellen is ook prettig.
Wel hadden ze zittingen iets langer mogen zijn van mij.... maar verder : Beste stoelen die ik tot nu toe heb gehad.

@Tankiej De Blue Iron GT-Line zie ik echt vrijwel niet nog. Meestal als ik hem zie is het de Bose uitvoering!
Ik denk dat ongeveer de helft van alle nieuwe Megane's die ik zie in Bleu Iron zijn :P
De kleur vind ik nog steeds wel tof (sowieso blauw +1, rijd nu in een V40 Rebel Blue), maar de Megane zelf kan mij wat minder bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tankiej schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:20:
[...]

Ik denk dat ongeveer de helft van alle nieuwe Megane's die ik zie in Bleu Iron zijn :P
De kleur vind ik nog steeds wel tof (sowieso blauw +1, rijd nu in een V40 Rebel Blue), maar de Megane zelf kan mij wat minder bekoren.
Het kan alleen Bleu Iron zijn als het een GT-Line is en andersom. Die kleur is exclusief voor de GT(-Line). Voor wat betreft het model... tja, dat is smaak. Ik vind hem nog steeds erg geslaagd als ik hem elke dag voor m'n deur zie staan! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
DennusB schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:22:
[...]

Het kan alleen Bleu Iron zijn als het een GT-Line is en andersom. Die kleur is exclusief voor de GT(-Line).
Dat weet ik :P
Voor wat betreft het model... tja, dat is smaak. Ik vind hem nog steeds erg geslaagd als ik hem elke dag voor m'n deur zie staan! :D
Klopt, is ook smaak natuurlijk, snap precies wat je bedoelt. Er zijn ook genoeg mensen die de V40 niet mooi vinden, maar ik word ook nog steeds blij als ik hem zie staan, zeker in die mooie blauwe kleur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Had reactie terug op de vraag of ik nog een aparte optie moet aanvinken voor Apple Carplay/Android Auto.
Kreeg bijna exact dezelfde reply als daarvoor, maar denk dat het belangrijkste zinnetje is dat het standaard op RLink 2 zit in de genoemde modellen vanaf week 16, dus je hoeft er niks extra's voor te doen.
Nog paar weekjes wachten dus, en dan maar bestellen bij de lease maatschappij (met de uitdrukkelijke wens een nieuw geproduceerde te ontvangen, en niet eentje uit voorraad) :)

Wil zelf ook graag de GT-Line in Beu Iron automaat O-)
heb hem in het zuiden (Limburg en Brabant) nog niet zo vaak zien rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:10:
Had reactie terug op de vraag of ik nog een aparte optie moet aanvinken voor Apple Carplay/Android Auto.
Kreeg bijna exact dezelfde reply als daarvoor, maar denk dat het belangrijkste zinnetje is dat het standaard op RLink 2 zit in de genoemde modellen vanaf week 16, dus je hoeft er niks extra's voor te doen.
Nog paar weekjes wachten dus, en dan maar bestellen bij de lease maatschappij (met de uitdrukkelijke wens een nieuw geproduceerde te ontvangen, en niet eentje uit voorraad) :)

Wil zelf ook graag de GT-Line in Beu Iron automaat O-)
heb hem in het zuiden (Limburg en Brabant) nog niet zo vaak zien rijden.
De GT-Line met de EDC automaat is erg prettig. Vooral de sport stand is heerlijk als ie goed is ingereden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Ik zag of las trouwens laatst een review uit de UK, en daar zeiden ze dat zowel de GT-line als de GT een stugger onderstel hebben.
In de NL prijslijst bij de uitrusting vind ik daar niets over terug, alleen een "sportchassis" bij de GT.
Is dit een UK only dingetje, of heeft die reviewer zich vergist?
Heb nu een Seat Leon en die is echt super stug qua vering, vind ik echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:58:
Ik zag of las trouwens laatst een review uit de UK, en daar zeiden ze dat zowel de GT-line als de GT een stugger onderstel hebben.
In de NL prijslijst bij de uitrusting vind ik daar niets over terug, alleen een "sportchassis" bij de GT.
Heb nu een Seat Leon en die is echt super stug qua vering, vind ik echt niet fijn.
De GT-Line KAN heel stug zijn, dat hangt echt af van de rijmodus waar hij op staat. Bij "comfort" filtert hij veel meer weg dan bijvoorbeeld in de sportstand. Bij de GT-line is het dus een adaptief onderstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

striner schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:58:
De GT-Line heeft ook in de UK het standaard chassis, enkel de GT heeft een sportonderstel.
DennusB schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:59:
[...]
De GT-Line KAN heel stug zijn, dat hangt echt af van de rijmodus waar hij op staat. Bij "comfort" filtert hij veel meer weg dan bijvoorbeeld in de sportstand. Bij de GT-line is het dus een adaptief onderstel
Misschien hebben ze meer modus toegevoegd, maar het onderstel is hetzelfde als bij andere uitvoeringen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MK1998NL schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:03:
[...]
Misschien hebben ze meer modus toegevoegd, maar het onderstel is hetzelfde als bij andere uitvoeringen.
Volgens mij heeft de Life uitvoering niet het adaptieve onderstel, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Even bronnetje van wat ik bedoel:
http://www.honestjohn.co....e-2016/?section=road-test
The other problem is that the firmer suspension of the GT and GT Line models results in a car that’s simply less comfortable, rather than being any more entertaining. It’s exacerbated by sports seats set up like a Labour Party budget – to provide stability by squeezing the middle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:04:
[...]

Volgens mij heeft de Life uitvoering niet het adaptieve onderstel, right?
Het zal me niet verbazen dat het hetzelfde onderstel is, maar dan zonder "Renault Multi-Sense".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dat klopt dus niet, want alleen de echte GT (niet de GT-Line) heeft het echte echte sportonderstel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 16:14
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:41:
Ik rijd zelf een Megane Estate GT-Line. Ik ben zelf heel erg tevreden over de auto. Mijn reden om de GT-Line te kiezen, anders dan dat het gewoon net wat sportiever eruitziet, waren de stoelen. Die kuipstoelen zitten voor mij prima (al had de zitting iets langer gemogen, maar dat heeft met mijn 2m lengte een andere invloed dan bij anderen). Het comfort aan boord is verder top. In sport-stand trekt hij lekker door.

Als ik een minpunt mag noemen: de tankinhoud. Om de 650km ongeveer sta ik alweer bij het tankstation. Dit terwijl de inhoud als het goed is 47 liter moet zijn. Met een gemiddeld verbruik van 5.0l op 100km moet ik toch veel meer kunnen halen. Als ik ga tanken (wanneer de actieradius nog 50km aangeeft) kan ik echter maar 35L tanken. Heel vreemd dit. Misschien toch eens een keer langer doorrijden om die actieradius een reset te geven?

Ik heb zelf de melding uitgezet over die flitspalen. Dit heb ik al vanaf het begin gedaan dus ik kan geen mening geven over die meldingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
ljwilliam88 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:12:
[...]
Als ik ga tanken (wanneer de actieradius nog 50km aangeeft) kan ik echter maar 35L tanken. Heel vreemd dit. Misschien toch eens een keer langer doorrijden om die actieradius een reset te geven?

Ik heb zelf de melding uitgezet over die flitspalen. Dit heb ik al vanaf het begin gedaan dus ik kan geen mening geven over die meldingen :)
Geeft die een actie radius aan onder de 100km? Bij mijn Clio gaat die onder de 100 over naar --- KM. Vaak als ik dan ga tanken na nog een kilometer of 50 te rijden kan er weer ~42 liter in (van de 45). Die meldingen over de flitspalen krijg ik er bij mijn navi niet uit :(. Welke versie van de GT-Line heb je precies? Ik zit te denken aan de Energy TCe 130 EDC GT-Line 5D 96kW (benzine, automaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
@ljwilliam88 heb je benzine of diesel? Zou denken dat je met een diesel toch wel wat verder zou moeten komen. Ik rij bijna 200 km per dag, dus dan zou ik iedere 3 dagen moeten tanken, niet echt ideaal.

Heb zelf even in de GT-line gezeten in de showroom (niet gereden) en vond het wel nice, enige 2 minpuntjes die ik kon vinden was dat je door de zijleuningen wat minder goed bij de armsteun komt (je moet er een beetje omheen met je arm/elleboog) en dat een gedeelte van de zitting wat zo omhoog steekt aan de zijkant de ambient verlichting van de middenconsole verspert. Niet echt functioneel over nagedacht zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:18:
@ljwilliam88 heb je benzine of diesel? Zou denken dat je met een diesel toch wel wat verder zou moeten komen. Ik rij bijna 200 km per dag, dus dan zou ik iedere 3 dagen moeten tanken, niet echt ideaal.
Ik rijd de diesel en met normaal gedrag kan ik makkelijk 750/800km op een tank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dat klinkt eerder als iemand die totaal niet gezeten heeft aan de multi-sense. En de rest van de review is ook van type "we moeten negatieve dingen vinden om een duitse auto bovenaan te houden".

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 29-03-2017 11:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week mn nieuwe Megane opgehaald.
Rijdt super

Afbeeldingslocatie: https://i61.photobucket.com/albums/h68/giesenroy/FB_IMG_1490638848232_zps37te2zbx.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i61.photobucket.com/albums/h68/giesenroy/FB_IMG_1490638851523_zpsb8fevmxk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:53:
Rijdt super

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, Bose editie? Wat meer specs zijn welkom :P
Net als reviews trouwens ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Kentekencheck zegt GT-Line, maar ik zie geen GT-Line bumpers :?

Nette auto verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
@melcon Heb jij toegang tot dialogys? Ik vraag mij af waar de ruitersproeier pomp zit op een Twingo 1.2 uit 2009 :+

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat, in tegenstelling tot de Clio, de rechterkuip eraf moet.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljwilliam88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 16:14
striner schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:18:

Heb zelf even in de GT-line gezeten in de showroom (niet gereden) en vond het wel nice, enige 2 minpuntjes die ik kon vinden was dat je door de zijleuningen wat minder goed bij de armsteun komt (je moet er een beetje omheen met je arm/elleboog) en dat een gedeelte van de zitting wat zo omhoog steekt aan de zijkant de ambient verlichting van de middenconsole verspert. Niet echt functioneel over nagedacht zo :P
Ik rijd zelf in de diesel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:57:
[...]

Nice, Bose editie? Wat meer specs zijn welkom :P
Net als reviews trouwens ;)
Het is idd een Bose uitvoering. Met vision pack met led koplampen en head up display, easy park pack met achteruitrij camera en het grote 8,7 r link 2 systeem.

Rijdt prima, 110 dci heeft voldoende power. Trekt lekker door ook op de snelweg. Wegliging moet ik nog even aan wennen, kom uit een focus. Dat is toch wel de standaard in deze klasse.
Niet dat de Megane een slecht wegliging heeft maar je voelt de achterkant wat meer. Moet ik er wel bij zeggen dat je al behoorlijk door de bochten moet gaan wil het opvallen.

Wat mensen klagen over het r link 2 systeem snap ik niet. Het reageert vlot en is erg logisch ingedeeld. Zonder uitleg koste het me een uurtje proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:16:
[...]

Geeft die een actie radius aan onder de 100km? Bij mijn Clio gaat die onder de 100 over naar --- KM. Vaak als ik dan ga tanken na nog een kilometer of 50 te rijden kan er weer ~42 liter in (van de 45). Die meldingen over de flitspalen krijg ik er bij mijn navi niet uit :(. Welke versie van de GT-Line heb je precies? Ik zit te denken aan de Energy TCe 130 EDC GT-Line 5D 96kW (benzine, automaat)
Ik heb precies deze versie nu drie weken en kan hem zeker aanbevelen, automaat rijdt geweldig en heeft genoeg power. Het verbruik valt me wel een beetje tegen, ik rij op dit moment 1 op 10.5, dus sta om de 3 dagen bij de tank;)

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/1srVgaNjmaThqfhl5ast0VNrwdkMXd08xF0j88qP3cDMZ73hgB7AZGTIPvoqdmi4eWFlBHGUWNrMPgU8vjAcuknkaKVmEGEQBO6YG0CX6IALEEHHDj0LdIFMNWo0ifn9Sp3u3FBTvPQ26uRNy_VRZtiyPM9kmuWRAAs0mPD-qr-lQVwxDoNR8_JRFHmkbOjy34_BO_eglVk0A0YvDFQ5Zp1EfXsi8Vb_iVEcABHWy34Ku9_6K5r6NbY70EP3KNHti-c4MjWsgduYG5sCEr8cCUj1I9OJjv_c7z8dEYBAlcH1TJVniVRRptAmNvPieRepweG91SBpnUWGm8eha7feVPM58iNph-UCCtaAKA9fQsvEow5y368iZJL9RjPp5sLvy4fErzEVpeWeSuov_GAvP3CUueUyunLmJIfoiB7Z0BxFkxxmy58Sb8egoPtBQzEcTX80epheDOAOpsHVxmTphdh4MRKlyTTEGBe2RVWiEFFq-5pyc4DeofZGKWr_gQNWJqYIYNGJXljuTF-COC-DgHxg0qmFkmp7LPNu2W6S1nttfi2a0LlvN8z-hA5np7LOivhmHj6lqC1vQA5YcbbYyiMvVPVKW_HnCBb9Do3MdCsScw_J-o3Vag=w800-h700-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/wHGex1aWmaJUk5Pxljyc7IC4f8CH5-Mige190kbb-cXfXuWxGmMdNydm45bDglxpK2Gd-gDDWRxlTznQAtOJRNMRgYdR4hCsW-KovS5FJPoSFMpaP5RZVGbyt0iLo7HyaMGpVSjF6oKUjVHdj0tcgdd_i959lodgOgxsppWJIjIXuZzF3RVPtdqlG5LmBEmR33qi1tR3P92--zbLiS6zkk_kxsAMal4G-DRd51FDgtey6_fwruZ2xzEfjedKaabEIbU30FSnGEDaq-O5EJ6pmpgg9y1RcIYS7PQ-Hx9gwqLuKNY8k8LJ_M1Z0LDLuncwZlNIGR6iQX0kbTp3mgJk9L3sSJTR7hjZ5ro-3zXjl_umHZ8by4P8afPD9tvYcRrmAvzht-JrjDtIUQ5Cpl33ftfhBDMnyegmc7A3G7CC2GTBO70uEvuzPe2LyC6rCZ9iJfg5r4QurmrcUbsE8Bt_kioWZRMifZ-7J2PpNN1diX2Q4QG9IqcSDP3EeohRuI_y7o3sP56he2p1isNq4mmENKmd8vH35O5JuZBDvTUClkd-KTc0UoWjvNUQISVfZh8FZo27mSiMa_SEqEP8aHEDZJLd_KWXrGOirxRyMI8dm4_pGtXB9Y9VUg=w800-h700-no

[ Voor 48% gewijzigd door thecompany op 29-03-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Rijdt super

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice! De omgeving komt me bekend voor, dat is Breda :)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

thecompany schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:54:
[...]

Ik heb precies deze versie nu drie weken en kan hem zeker aanbevelen, automaat rijdt geweldig en heeft genoeg power. Het verbruik valt me wel een beetje tegen, ik rij op dit moment 1 op 10.5, dus sta om de 3 dagen bij de tank;)

Plaatjes:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm, aparte combinatie. Niet de bovenkant van de GT(Line) Grille, maar wel de onderkant? Dus geen mistlampen, maar wel die strepen ipv honingraad rond het logo? Hoe kan dat dan?

Zelf vind ik Blue Iron wel wat mooier, maar die Blue Berlin ziet er ook wel mooi uit zo. De versie die je hebt is zeker Diesel? Vond die automaat inderdaad ook prima rijden. En rij je met die 10.3 veel snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Martinspire schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:28:
[...]
De versie die je hebt is zeker Diesel?
Ik hoop het niet, 1:10,5 met een diesel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:39
Martinspire schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:28:
[...]
Hmm, aparte combinatie. Niet de bovenkant van de GT(Line) Grille, maar wel de onderkant? Dus geen mistlampen, maar wel die strepen ipv honingraad rond het logo? Hoe kan dat dan?
Mijn Megane GT-line heeft ook de strepen. Volgens de plaatjes op internet heeft de GT honingraad en GT-line strepen.

Met de benzine versie heb ik 1 op 15/16 gereden volgens de computer, maar volgens het tankbonnetje is dat 1 op 14/15. Gemeten over 3 tankbeurten en gebruik de sportstand met handmatig schakelen en tank bij de zelfde pomp.
Wil wel eens weten of die eco stand wat gaat schelen met verbruik, dus nu proberen 3 tankbeurten op de eco stand te rijden, inclusief groene kleur :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MichelatNL schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:49:
[...]

Mijn Megane GT-line heeft ook de strepen. Volgens de plaatjes op internet heeft de GT honingraad en GT-line strepen.

Met de benzine versie heb ik 1 op 15/16 gereden volgens de computer, maar volgens het tankbonnetje is dat 1 op 14/15. Gemeten over 3 tankbeurten en gebruik de sportstand met handmatig schakelen en tank bij de zelfde pomp.
Wil wel eens weten of die eco stand wat gaat schelen met verbruik, dus nu proberen 3 tankbeurten op de eco stand te rijden, inclusief groene kleur :X .
Ok thanks. Ik dacht dat ook de GT-Line dat wel had, of in ieder geval heb ik hier en elders wel eens gezien dat het gelijk is. Al moet ik zeggen dat ik zowel strepen als honingraad wel mooi vind, dus zou het mij ook weinig uitmaken.

En voor wat ik had gezien kun je voor elke modus een andere kleur kiezen toch? Of je persoonlijke stand instellen met Eco-setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
MK1998NL schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:43:
[...]

Ik hoop het niet, 1:10,5 met een diesel :X
Dat haal ik bijna net de Vel Satis :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Rijdt super
Wat is die mooi in het wit :o echt gaaf. Hoeveel ben je kwijt in de lease? Ik heb een budget van 800 euro (incl brandstof) maar volgens mij kan het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KillaZ schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:51:
@melcon Heb jij toegang tot dialogys? Ik vraag mij af waar de ruitersproeier pomp zit op een Twingo 1.2 uit 2009 :+

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat, in tegenstelling tot de Clio, de rechterkuip eraf moet.
Vroeger wel gehad, heb het niet meer geïnstalleerd bij de nieuwe laptop, vooral de nieuwe versies zijn steeds lastiger te installeren (zit phone home in om te activeren). In elk geval, het meeste zou ongeveer hetzelfde moeten zitten als bij een clio 2 maar die pomp zit net anders en kun je uit mijn hoofd alleen bij door de modderkuip er af te halen inderdaad. Of via onderkant bumper op het gevoel :+ maar zou dan de modderkuip route nemen, dan zie je tenminste wat je doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
Zo, de zomerbandjes zitten er weer onder (130TCe zen estate), meteen een stuk stiller. Ik moet nog wel even wennen aan het feit dat het bij de merkdealer blijkbaar een stuk langer wachten is bij de wissel, duurt gerust anderhalf uur, waar mijn vorige buurtgarage het in 5 minuten deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:39
Martinspire schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:31:
[...]
En voor wat ik had gezien kun je voor elke modus een andere kleur kiezen toch? Of je persoonlijke stand instellen met Eco-setup.
Kan allebei, maar dacht misschien went het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

vistu schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:52:
Zo, de zomerbandjes zitten er weer onder (130TCe zen estate), meteen een stuk stiller. Ik moet nog wel even wennen aan het feit dat het bij de merkdealer blijkbaar een stuk langer wachten is bij de wissel, duurt gerust anderhalf uur, waar mijn vorige buurtgarage het in 5 minuten deed.
Vreemd, ik heb juist de ervaring dat zomerbanden meer lawaai maken (misschien komt het ook omdat het 205/55 R16 vs 225/45 R17 is). Meer mensen die dat zo ervaren, of ben ik de enige?

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Over het algemeen zijn zomerbanden stiller, alleen met sportievere banden met een lagere wang als de winterbanden zou je kunnen ervaren dat de zomerbanden iets meer lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnwoo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:12:
[...]

Nice! De omgeving komt me bekend voor, dat is Breda :)
Klopt.. moest hem in Dordrecht ophalen. Het was lekker weer dus gelijk maar lunchen in Breda 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:40:
[...]

Wat is die mooi in het wit :o echt gaaf. Hoeveel ben je kwijt in de lease? Ik heb een budget van 800 euro (incl brandstof) maar volgens mij kan het net.
Wit staat goed idd 8)
Volgens mij 539,90 euro. Hangt af van je contract.. welke jaar km en looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 14:43
Mochten er mensen nog op een Renault zitten te wachten, aanzienlijke kans dat deze vertraagd is. De fabriek die bekleding van de deurpanelen levert voor oa de nieuwe Scenic is in vlammen opgegaan. Onze bestelling is doorgeschoven van 12 april naar eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RadioAir schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:51:
Mochten er mensen nog op een Renault zitten te wachten, aanzienlijke kans dat deze vertraagd is. De fabriek die bekleding van de deurpanelen levert voor oa de nieuwe Scenic is in vlammen opgegaan. Onze bestelling is doorgeschoven van 12 april naar eind juni.
Huh serieus? Niets over gezien op het nieuws of zo :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 09:56:
[...]

Huh serieus? Niets over gezien op het nieuws of zo :?
Ja, serieus. Moet je even zoeken op hetzelfde nieuws maar dan voor VW. Diezelfde fabriek maakt ook interieurdelen voor Renault en de PSA Groep. Er zijn dus heel veel auto's vertraagd omdat de productielijn nu vanuit China moet worden voorzien.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, is al eerder gemeld. Betreft volgens mij alleen bepaalde uitvoeringen (deurpanelen met verlichting) die van mij is ook vertraagd, maar inmiddels is duidelijk dat hij op 31 mei van de band af rolt in frankrijk (2 januari besteld), met niewe R-Link incl Carplay en Android Auto _/-\o_ . GS Bose uitvoering overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealHibachi
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 15:47
Kan zelf niks over de brand vinden (2x Google, sue me.. :P), maar geldt de vertraging ook voor de Megane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die fabriek maakt volgens mij voor half europa deurpanelen, audi (nogal logisch), bmw en mercedes hebben er ook last van. (en premium rijders maar denken dat ze premium deur panelen krijgen >:) ;) ).

Het zou om Pelzer gaan, eerste wat ik zo snel kon vinden:
http://www.autoblog.nl/ni...s-en-a5s-kan-bouwen-97180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dan wordt het handig om even duidelijk te krijgen welke modellen het precies betreft. Interieurverlichting is al wel een indicatie, maar is dat dan bv ook voor de Mégane of komt dat weer elders vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:15:
[...]

Klopt, is al eerder gemeld. Betreft volgens mij alleen bepaalde uitvoeringen (deurpanelen met verlichting) die van mij is ook vertraagd, maar inmiddels is duidelijk dat hij op 31 mei van de band af rolt in frankrijk (2 januari besteld), met niewe R-Link incl Carplay en Android Auto _/-\o_ . GS Bose uitvoering overigens.
Hmm, in januari besteld, en dan toch al Carplay en Android Auto?
Ik was nog extra even de boot aan het afhouden met bestellen omdat ik niet weet hoeveel vertraging er zit tussen het bestellen en produceren. Ik wilde ook echt in week 16 (of pas in mei om te kijken of het dan ook in de prijslijst vermeld staat) pas bestellen om er absoluut 100% zeker van te zijn dat dit erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt aan het model en de opties (denk ik) en doordat die brand is geweest. Het is voor mij een geluk bij een ongeluk. Bij de dealer (die heeft het gecontroleerd bij Renault) werd gezegd dat vanaf 19 april in ieder geval alle Scenics die geproduceerd worden het nieuwe systeem krijgen. Mijn Scenic wordt vanaf 15 mei in elkaar gezet, wijzigen van de bestelling kon tot 5 mei (volgens het systeem).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Avond bij een vriend geweest, en de gehele terugweg (+- 60KM) ruzie gehad met R-Link. Ik had TomTom aangezet i.v.m. wegwerkzaamheden en ideale routes. Spraakherkenning wilde niet laden, daar begon het mee. USB stick werd herkend maar speelde geen muziek af. Bluetooth/telefoon werd gevonden, niet kiesbaar als audiobron/Spotify. Zwart beeld bij kiezen van menu Multimedia. Uit/aan (is een softe uit/aan helaas) geen effect. Radio en DAB+ kwamen in "simulcast" modus wat vermoedelijk de oorzaak is.

Schijtziek werd ik er van, ik heb me pas op 10KM van huis af erbij neergelegd dat het 'm niet zou worden zonder de auto te stoppen/sleutel eruit en te starten, maar dat ging me te ver. Had fraai geweest als je het R-Link systeem echt goed kon opstarten ipv. die zachte herstart met de powerknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Exorcist schreef op zondag 2 april 2017 @ 00:45:
Avond bij een vriend geweest, en de gehele terugweg (+- 60KM) ruzie gehad met R-Link. Ik had TomTom aangezet i.v.m. wegwerkzaamheden en ideale routes. Spraakherkenning wilde niet laden, daar begon het mee. USB stick werd herkend maar speelde geen muziek af. Bluetooth/telefoon werd gevonden, niet kiesbaar als audiobron/Spotify. Zwart beeld bij kiezen van menu Multimedia. Uit/aan (is een softe uit/aan helaas) geen effect. Radio en DAB+ kwamen in "simulcast" modus wat vermoedelijk de oorzaak is.

Schijtziek werd ik er van, ik heb me pas op 10KM van huis af erbij neergelegd dat het 'm niet zou worden zonder de auto te stoppen/sleutel eruit en te starten, maar dat ging me te ver. Had fraai geweest als je het R-Link systeem echt goed kon opstarten ipv. die zachte herstart met de powerknop.
Ik heb met de Clio (en MediaNav) was het af en toe ook een drama. Dan verbond bluetooth niet en kwam het met geen mogelijkheid terug. Echt uitzetten en na een paar seconden weer aan, was dan de enige optie. Soms lukte dat nog wel bij een stoplicht (of een hele trage file), maar meestal zocht ik dan toch even een op/afrit op of een tankstation. Zeker als ik 50+ km moest rijden en er was niks leuks op de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is het nadeel van die moderne "radios", het zijn gewoon computer systemen met een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 22:14

RvL

De R-Link2 kun je compleet uitzetten door de aan/uit-knop een aantal seconde ingedrukt te houden. Een beetje zoals met een ATX voeding als het ware. Werkt dat niet op de R-Link?

Afgelopen dinsdag is dan uiteindelijk de binnenspiegel van m'n Kadjar maar (onder garantie) vervangen omdat deze bij accelereren tussen 1500rpm en 2000rpm begon te trillen. Zo erg zelfs dat alles een waas werd.

En heeft het geholpen? Nauwelijks. De nieuwe spiegel is iets rustiger maar hangt zeker niet stil. Het zal wel een 'producteigenschap' zijn ben ik bang...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Motorsteunen zijn nog wel in orde? Klinkt alsof er teveel trillingen niet worden gedempt namelijk en dat hoort toch echt niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Geen idee. Ik voel het zelf namelijk niet en de auto rammelt of schud ook niet. Het is echt alleen de binnenspiegel.

Ik zal het nog eens bij de garage navragen. Zou het wel vreemd vinden voor een relatief nieuwe auto (12-2015, 64.000km)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ligt zeer waarschijnlijk niet aan je binnenspiegel, maar of aan niet goed gebalanceerde achterwielen of je achterbanden zijn niet perfect rond (dus wel te balanceren maar toch trillingen). Is in elk geval geen product eigenschap, het komt zelfs heel veel voor (en dan doel ik op auto's in het algemeen, niet de kadjar) en ligt vrijwel altijd aan de achterbanden c.q. balancering achterwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nou, dan gaan we het binnenkort meemaken want dan komt het zomerrubber er weer onder. Er even vanuitgaande dat die wel rond(er) zijn.

Dat doet me er wel aan herinneren dat ik daar nog even een afspraak voor moet maken...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• striner
hey kijk eens aan, ook in de Nederlandse e-guide zit nu Apple Carplay en Android Auto verwerkt :)

http://nl.e-guide.renault.../ANDROID-AUTOtm-CARPLAYtm

Inclusief video's!

[ Voor 19% gewijzigd door striner op 03-04-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

Hallo heren/dames,

Over een paar weken krijg ik mijn nieuwe leaseauto. Een Renault Kadjar.
Dit is de Intens uitvoering met halogeen verlichting. Nu zou ik graag de Hilox H7 L2 Led lampen inbouwen alleen weet ik niet of deze gaan passen. Kan iemand mij helpen aan een inbouw maat van de Halogeen verlichting voor de Kadjar. Er zou 50mm ruimte nodig zijn tussen de achterkant van de lampunit en de afdekkap. Op die manier zou ik zonder de koplamp unit te beschadigen toch led verlichting kunnen inbouwen.

https://hilox.eu/h7-l2-led-can-bus-kit-hilox

Reactie van Hilox:
[/quote]
Goede vraag, dat weet je pas om het moment dat je de binnenkant van de koplampunit opmeet. Op deze pagina geven we een aantal tips mbt het opmeten van de koplamp https://hilox.eu/kennisba...x-led-kit-in-mijn-koplamp

Mocht er onverhoopt te weinig ruimte is kun je even checken of onze diepere rubber behuizing kappen een oplossing bieden, anders is xenon nog een prima alternatief. Xenon past namelijk altijd wel.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je nog vragen hebben hoor ik die graag.
[quote]

Alvast bedankt.

[ Voor 37% gewijzigd door Acmosa op 03-04-2017 15:19 ]

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Zo, 't is alweer tijd voor een beurtje!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OTVZjBy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:44:
hey kijk eens aan, ook in de Nederlandse e-guide zit nu Apple Carplay en Android Auto verwerkt :)

http://nl.e-guide.renault.../ANDROID-AUTOtm-CARPLAYtm

Inclusief video's!
[video]
Ben benieuwd of we toch nog een portrait-modus krijgen en via Bluetooth ipv USB. Of (hopelijk) dat het nog later komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 03-04-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:45:
[...]

Wit staat goed idd 8)
Volgens mij 539,90 euro. Hangt af van je contract.. welke jaar km en looptijd.
Klinkt goedkoop, mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel km/jaar je de auto geleast hebt, en bij welke leasetent? :7

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@kauwgomballen mooie km stand, nog lekker aan het inrijden zie ik :P 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:53:
[...]

Klinkt goedkoop, mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoeveel km/jaar je de auto geleast hebt, en bij welke leasetent? :7
30k kmen 48 mnd bij Aa lease.
Maar moet er bij zeggen dat wij een hoop korting krijgen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Acmosa schreef op maandag 3 april 2017 @ 15:13:
Hallo heren/dames,

Over een paar weken krijg ik mijn nieuwe leaseauto. Een Renault Kadjar.
Dit is de Intens uitvoering met halogeen verlichting. Nu zou ik graag de Hilox H7 L2 Led lampen inbouwen alleen weet ik niet of deze gaan passen. Kan iemand mij helpen aan een inbouw maat van de Halogeen verlichting voor de Kadjar. Er zou 50mm ruimte nodig zijn tussen de achterkant van de lampunit en de afdekkap. Op die manier zou ik zonder de koplamp unit te beschadigen toch led verlichting kunnen inbouwen.

https://hilox.eu/h7-l2-led-can-bus-kit-hilox

Reactie van Hilox:
[/quote]
Goede vraag, dat weet je pas om het moment dat je de binnenkant van de koplampunit opmeet. Op deze pagina geven we een aantal tips mbt het opmeten van de koplamp https://hilox.eu/kennisba...x-led-kit-in-mijn-koplamp

Mocht er onverhoopt te weinig ruimte is kun je even checken of onze diepere rubber behuizing kappen een oplossing bieden, anders is xenon nog een prima alternatief. Xenon past namelijk altijd wel.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je nog vragen hebben hoor ik die graag.
[quote]

Alvast bedankt.
Hoe zit het dan met het lichtbeeld? Halogeen units zijn normaal gesproken toch niet geschikt voor Xenon en/of LED omdat die met een lens werken?

Met een slecht lichtbeeld heb je vaak juist minder goed licht. Daarnaast hebben je medeweggebruikers er vaak ook last van omdat je onbedoeld een bak strooilicht hebt waar je U tegen zegt.

Voor mij overigens de reden om voor de Bose editie te kiezen met affabriek Full LED :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt die LED koplampen ook bij de dealer bestellen natuurlijk. Kost je alleen wel een flinke zak geld.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

Volgens de mannen van Hilox moet het lichtbeeld met hun lampen identiek zijn aan halogeen.
En ik heb juist niet voor de Bose editie gekozen omdat ik met de Intens editie een betere besteding van opties had binnen mijn leasebedrag. Glazen dak, lane assist, dodehoek detectie, camera, auto parkeren, verwarmde voorruit, etc, etc. Allemaal niet mogelijk met de Bose editie. Ik heb nu praktisch de Serie Limiteé _/-\o_ (die helaas niet meer leverbaar is :'( ) nagemaakt op de leren stoelen (zweetrug in de zomer), LED en Bose (ik heb al een gehoorbeschadiging) na. 8)

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik ben daar erg benieuwd naar. Mijn ervaring met aftermarket Xenon is niet al te best en dat is de reden waarom ik het nooit gebruikt heb.

Op het glazen dak na heb ik inderdaad dezelfde opties. Dat was toen gewoon mogelijk op de Bose editie. Of bedoel je dat het dan budgettechnisch niet mogelijk was? Destijds (2015) viel het prijsverschil 'mee' als in dat ik het er voor over had. Al vind ik het automatisch parkeren zonde van het geld achteraf bezien want ik heb het nog nooit gebruikt. Maar het zat in een pakket als ik me niet vergis...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Volgens de mannen van Hilox moet het lichtbeeld met hun lampen identiek zijn aan halogeen.
Dat kan dus alleen als ze er ook het projectiedeel bij leveren. Is dat niet het geval dan heb je een onmeunige berg strooilicht.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 27 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.