Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.463 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
MichelatNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:47:
Viel me nu tijdens de regen op dat de ruitenwisser bij stilstaan van de auto continue blijft doorgaan. Bij de vorige auto ging deze in de interval modus, iets van om de 7 seconden keertje heen en weer.
Hij staat op de stand 'auto'.
Iemand anders dit ook opgevallen?
Kan je de auto-stand nog steeds regelen? Ik heb daar een draaideel voor op de stengel, maar dat is in een Vel Satis :p

Oh ja, vandaag een hele dikke upgrade doorgevoerd. Nieuwe reflectorstrips :+

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YAACfvEl.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/60rB4wYm.jpg

Uiteraard ook de andere kant even gedaan zodat de reflectoren even rood zijn aan beide kanten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
PauseBreak schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:39:
[...]

Kan je de auto-stand nog steeds regelen? Ik heb daar een draaideel voor op de stengel, maar dat is in een Vel Satis :p
Zeker, je kan 4 standen kiezen in de "automatische" stand :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:42:
[...]

Zeker, je kan 4 standen kiezen in de "automatische" stand :)
Nou, dat is de oplossing. Even draaien dus :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 17:39
PauseBreak schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:47:
[...]

Nou, dat is de oplossing. Even draaien dus :P
Bedoel je dat op mijn post?

Zal het iets duidelijker uitleggen: De ruitenwisser staat op de stand auto waarbij die werkt met de regensensor (bij die stand kun je kiezen tussen 1, 2, 3 of 4 druppels) en het regent hard. De ruitenwissers gaan dus de hele tijd heen en weer.
Als je nu voor een stoplicht stil komt te staan, dan ging bij het vorige model de ruitenwisser heen en weer met een pauze ertussen. Bij dit model blijft die snel heen en weer gaan. Kun je denken wat maakt dat uit, maar als die op de snelste stand heen en weer gaat is dat wel irritant als je stil staat.

Dit staat er in de handleiding:
Bijzonderheid
Tijdens het rijden gaat de wisser langzamer werken als de auto stopt. Van snel continu wissen naar langzaam continu wissen. Zodra de auto weer gaat rijden, beginnen de wissers weer met de oorspronkelijk ingestelde snelheid te werken. Als u de schakelaar 1 in een andere stand zet, schakelt u hiermee bovengenoemd automatisme uit.

[ Voor 20% gewijzigd door MichelatNL op 27-02-2017 22:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelatNL
Denk dat dit een taalfoutje is en iets van handmatig zou moeten zijn ipv handleiding :X
In het engels zou er Manual staan en google translate zou er Handleiding van maken.
In de 'echte' handleiding zie je dit ook best wel veel voorkomen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ivh6a1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
MichelatNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:47:
Viel me nu tijdens de regen op dat de ruitenwisser bij stilstaan van de auto continue blijft doorgaan. Bij de vorige auto ging deze in de interval modus, iets van om de 7 seconden keertje heen en weer.
Hij staat op de stand 'auto'.
Iemand anders dit ook opgevallen?
Ik dacht toch dat je met die 'aantal druppelkjes schuiver' de gevoeligheid van de autowisserstand kan beïnvloeden. In het begin vond ik hem ook wat overactief. Ik heb wel gewoonte als ik die druppels aanpas dat ik even hem terug af en terug in auto stand zijn (hoewel dat een volslagen nutteloze actie kan wezen).

edit: laps ik zat een halve refresh dag achter ;w

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 28-02-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Dat overgaan naar interval hoort inderdaad wel, maar dat is wel afhankelijk van hoe hard hij vind dat regent. Als die vind dat het hard regent zal die niet overgaan naar interval. Best kans dat wanneer je hem op het kleinste druppeltje zet hij wel over gaat naar interval. Wat bij Renault wel belangrijk is dat je de sensor goed schoon houdt, geen idee welke sensor ze gebruiken maar hij is best gevoelig voor aanslag/vuil (bij peugeot b.v. heeft de sensor daar veel minder last van).

@ MichelatNL, dat is best hilarisch :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
melcon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:57:
Wat bij Renault wel belangrijk is dat je de sensor goed schoon houdt, geen idee welke sensor ze gebruiken maar hij is best gevoelig voor aanslag/vuil (bij peugeot b.v. heeft de sensor daar veel minder last van).
Gezien de ervaring met de vorige Megane kun je daar eens best gelijk in hebben. Iets smerig en hij ging zijn eigen ding doen. Zal de ruit eens goed vetvrij maken. Zal nog wel iets van showroom glans op de ruit kleven :9

[ Voor 4% gewijzigd door MichelatNL op 28-02-2017 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
MichelatNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Bedoel je dat op mijn post?

Zal het iets duidelijker uitleggen: De ruitenwisser staat op de stand auto waarbij die werkt met de regensensor (bij die stand kun je kiezen tussen 1, 2, 3 of 4 druppels) en het regent hard. De ruitenwissers gaan dus de hele tijd heen en weer.
Als je nu voor een stoplicht stil komt te staan, dan ging bij het vorige model de ruitenwisser heen en weer met een pauze ertussen. Bij dit model blijft die snel heen en weer gaan. Kun je denken wat maakt dat uit, maar als die op de snelste stand heen en weer gaat is dat wel irritant als je stil staat.

Dit staat er in de handleiding:

[...]
Ik weet wat je bedoelt, het werkt exact hetzelfde op alle Renaults. Mijn Vel Satis doet dat ook. Of de auto overgaat naar interval of continu blijft wissen hangt af van de combinatie "hoe hard regent het?" en "welke stand gebruik ik voor de regensensor?". Een 'agressievere' stand op de sensor resulteert erin dat bij matige regenval (dus wel continu regen, maar niet zodanig dat je zelf de wissers voor een stoplicht op continu wissen zou zetten) niet terugschakelt naar interval maar continu blijft wissen.
Even een standje terug en het systeem schakelt wel over naar interval in zo'n situatie. Dat bedoel ik dus :)

Nee, merp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Jammer genoeg is er geen handleiding :+ euh handmatige interval stand op de stengel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 09:21:
Jammer genoeg is er geen handleiding :+ euh handmatige interval stand op de stengel :P
Wel als je de regensensor uitzet :+ Wat een vertaalblunder zeg :D

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
MichelatNL schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:02:
Software-release 2.2.15.703
Boot-release 4711
Navigatie-informatie 9.12.106.586426 (Sep 2 2015)
mappackage_tt_feu - 2014_12
Vandaag bij de garage geweest voor de software update. Dit heb ik nu als versie nummers:
Software-release 2.2.17.803
Boot-release 4992
Navigatie-informatie 9.12.80.642449 (Mar 31 2016)
mappackage_tt_feu - 2014_12 | Extra content: mappackage_tt_atos_feu_high - 2015_06

Wat dus opvalt is dat de Navigatie software een andere versie heeft gekregen en het gekke is...van 9.12.106 naar 9.12.80 :?
Wat ik niet meer zie bij de navigatie instellingen is een extra optie om te kiezen van welke bron je de file informatie wilt hebben. Deze kon je dus afzonderlijk aan- of uitzetten (TMC en/of Real-time).

Ik krijg ook nu pas de update van 'Kaart van Europa' via R-Link store. De kaartupdate kan dus vast zitten aan de navigatiesoftware.
Misschien is dat ook het probleem dat er nog steeds geen nieuwe versie is van het kaartmateriaal, omdat er een update nodig is van de navigatiesoftware, wat dan weer gekoppeld is aan de radiosoftware (R-Link 2). Ergens gelezen dat er een update van de navigatiesoftware aankomt ivm vreemde omleidingen.
Wat dus betekent dat iedereen naar de garage mag voor een update en kan me dan voorstellen dat ze dit eerst goed willen testen voor ze het loslaten aan de dealers. Niemand zit er tenslotte op te wachten om naar de dealer af te reizen voor een software update ;)

[ Voor 1% gewijzigd door MichelatNL op 01-03-2017 09:18 . Reden: Versie van map navigatie bijgewerkt na kaartupdate ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:41
Ik hoor wat verschillende geluiden over de keyless entry van de Megane IV dus ik vraag het hier maar even, het klopt toch dat de Megane volledig hands-free op slot en open gaat? Ik dacht dat ik tijdens een proefrit, alweer zo'n 5 maanden terug, op een knopje moest klikken maar dat weet ik niet meer zeker. Dit had ik in mijn 308 ook en met je handen vol is dat soms ook nog behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 19-09 12:24
thecompany schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:24:
Ik hoor wat verschillende geluiden over de keyless entry van de Megane IV dus ik vraag het hier maar even, het klopt toch dat de Megane volledig hands-free op slot en open gaat? Ik dacht dat ik tijdens een proefrit, alweer zo'n 5 maanden terug, op een knopje moest klikken maar dat weet ik niet meer zeker. Dit had ik in mijn 308 ook en met je handen vol is dat soms ook nog behelpen.
Het klopt dat je alleen de sleutel in je zak hoeft te hebben. De lampen e.d. gaan aan als je in de buurt komt en zodra je het handvat (maakt niet uit welke deur) aanraakt (binnenkant) dan het slot er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Laatst online: 08:41
ollie_1982 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Het klopt dat je alleen de sleutel in je zak hoeft te hebben. De lampen e.d. gaan aan als je in de buurt komt en zodra je het handvat (maakt niet uit welke deur) aanraakt (binnenkant) dan het slot er af.
Ah ok, dankje, en als je wegloopt gaat de auto weer op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 23:51
Jup,

Zou ook wel raar zijn als dit er niet meer opzat. Het 2013 model had dit ook al.

Alleen is de sleutel nu een stuk dikker. Weet iemand wat daar het nut van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 19-09 12:24
thecompany schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Ah ok, dankje, en als je wegloopt gaat de auto weer op slot?
Yep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

PauseBreak schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 09:27:
Kan de stuurkogel zijn, kan ook een spoorstangetje zijn. Als die stangetjes defect raken dan krijg je een soortgelijke bonk. Maar bij dat soort zaken is het eigenlijk altijd wel verstandig om beide kanten tegelijk te vervangen. De onderdelen zitten er immers even lang onder, dus de slijtage zal grofweg gelijk zijn.
Auto net weggebracht naar de garage. Monteur even meegereden om het geluid te laten horen, was inderdaad een of ander stangetje. ;)

Andere vraag: Welk type zijn onderstaande lichtmetalen velgen?
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/79/RenaultLaguna2.jpg

Ik moet straks sowieso nieuwe zomerbanden, en ik zit er over te denken om mijn huidige winterbanden op de 16" lichtmetaal te laten zitten, en dan voor de zomer een 17" setje te kopen. Ik had al gekeken naar de Silverstone velgen, maar ik vind de bovenstaande toch iets mooier denk ik, weet alleen niet welk type het is...

Als iemand het weet...

HENG HENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik moet bekennen dat ik het niet weet, maar ik heb wel een advertentie gevonden :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Op het Renault Forum heeft iemand uit België Apple Carplay in de configurator van de Talisman gezien. Hoop dat het ook snel hier komt en dan ook op andere auto's als de Megane!

bron

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170303/b7696f5a4268ebfc129f4fc4cfeff18e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ben ik de enige die een gesprongen D-Riem 2 jaar na vervangen raar vindt?

Mijn ouders straks, die hadden opeens bij 120 totaal geen vermogen meer, koppeling meteen ingetrapt en auto viel uit. ANWB meldt geen compressie op de 3e en 4e cilinder, wat zou kunnen als de zuigers vol tegen de kleppen geklapt zijn.

Hoe dan ook, Clio wordt nu gedropt bij een sloperij, beestje was een 1.4 uit 2004, dus veel waard is het niet meer. Zeker niet als je motorschade en 150 km laten slepen naar huis mee rekent.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:46:

Mijn ouders straks, die hadden opeens bij 120 totaal geen vermogen meer, koppeling meteen ingetrapt en auto viel uit. ANWB meldt geen compressie op de 3e en 4e cilinder, wat zou kunnen als de zuigers vol tegen de kleppen geklapt zijn.

Hoe dan ook, Clio wordt nu gedropt bij een sloperij, beestje was een 1.4 uit 2004, dus veel waard is het niet meer. Zeker niet als je motorschade en 150 km laten slepen naar huis mee rekent.
Hoeveel was ermee gereden? Als dat nog binnen de marges ligt dan zou ik de garage die dat werk heeft uitgevoerd toch even bellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@PauseBreak Nog geen 25k....

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Dan zeker even de rechtsbijstand informeren en de garage bellen want dit hoort niet. Distributieset hoort 5 jaar / ~100.000km mee te gaan. Dit is veel te snel.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:53:
Op het Renault Forum heeft iemand uit België Apple Carplay in de configurator van de Talisman gezien. Hoop dat het ook snel hier komt en dan ook op andere auto's als de Megane!

bron

[afbeelding]
Hmm, interessant. En ook specifiek alleen Car Play? En welke radio of iets had ie dat die update dan €0 was?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 19:00:
[...]

Hmm, interessant. En ook specifiek alleen Car Play? En welke radio of iets had ie dat die update dan €0 was?
Weet ook niet meer dan dat. Zelf even rondgekeken daar, en ik zie inderdaad alleen die optie staan, verkrijgbaar vanaf Zen, niet op Life, dat is de enige restrictie die ik zie.
Kan geen prijslijsten vinden met opties en standaarduitrusting op de Belgische Renault site, alleen brochures, en daar staat (nog?) niks over deze optie.
Ook op andere modellen zoals Megane, Scenic of Kadjar is deze optie niet te vinden.
Bij de Nederlandse Talisman is het ook niet te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
Vandaag de Touran netjes gewassen en leeggehaald. Maandag de Megane ophalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal maandag eens bellen of ze al meer weten over mij megane. Eind dec besteld via LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Sinds vandaag staat (voor de megane in ieder geval) de prijslijst van april online. Helaas wordt nergens gerept over smartphone mirroring, Android auto of Apple carplay :(
In de brochure ook niet, maar daar staat geen datum bij van wanneer die is, dus weet niet hoe oud die is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
striner schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 21:10:
Sinds vandaag staat (voor de megane in ieder geval) de prijslijst van april online. Helaas wordt nergens gerept over smartphone mirroring, Android auto of Apple carplay :(
In de brochure ook niet, maar daar staat geen datum bij van wanneer die is, dus weet niet hoe oud die is.
Wel dat de catalogusprijs voor de estate diesel met 900,- is gestegen in april O-)
Als het goed gaat wordt die van mij in deze maand besteld, dus dat zou moeten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
KillaZ schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:46:

Vervelend, maar afslepen valt onder je WA verzekering weet ik uit ervaring :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ik hoor iedereen over Carplay en Android Auto. Waar gaan jullie dit actief voor gebruiken? Spotify ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-03 19:48
En weer een "minder fijn" gerucht...
http://www.ricercalo.it/m...ro-il-2017-000911135.html
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Spacecowboy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 08:57:
[...]

Auto net weggebracht naar de garage. Monteur even meegereden om het geluid te laten horen, was inderdaad een of ander stangetje. ;)
Dat was het dus niet, speling op de lagers bij het bevestigingspunt van de demper (hij heeft het laten zien)... Kan er mee doorrijden, maar het gaat natuurlijk niet minder worden.

Aanbeveling is om de linker demper sowieso te vervangen, maar dan heb ik gelijk de neiging om rechts ook te laten doen, om te voorkomen dat ik over 3 maanden weer bij de garage sta, en om ongelijkheid links/rechts te voorkomen...

Wat zouden jullie doen? Doorrijden tot de beurt in okt, alleen links, of gelijk alletwee vervangen?

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Altijd beide kanten tegelijk doen idd, zelfde met banden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
JaMaaT schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:11:
Ik hoor iedereen over Carplay en Android Auto. Waar gaan jullie dit actief voor gebruiken? Spotify ofzo?
Zodra het werkt zou onderstaand (en meer) allemaal moeten werken via het infotainment systeem van de auto:
  • Google Maps navigatie (van en naar werk iedere dag)
  • Spotify
  • Berichtjes (SMS/whatsapp) laten voorlezen en beantwoorden via spraak
  • Bellen/gebeld worden
Heb het nu standalone op mijn telefoon draaien, maar zou fijn zijn als dit geïntegreerd kan worden in het infotainment systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Duidelijk, vooralsnog zie ik alleen toegevoegde waarde voor Spotify eigenlijk. De rest gebruik ik toch niet (of de ingebouwde functies van de auto zelf)

Is er een Spotify app voor de RLink?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd eventueel Spotify, verder heeft het voor mij tot op heden geen meerwaarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

RvL

Ik heb het hele verhaal rond CarPlay en Android Auto gemist maar is dat (straks) alleen leverbaar voor nieuwe systemen/auto's of krijgen bestaande Rlink2 systemen deze update ook?

Mijn Kadjar heeft een Rlink2 systeem dus het zou mooi zijn als ik die update ook zou kunnen krijgen :)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet nog niemand, Renault is er om onduidelijke redenen heel erg vaag over, het ene moment is het een update het andere moment is het nieuwe hardware. Dan is weer dat deze functie vanaf eind 2016 standaard is, en dan ineens weer eind 2017.. ze weten van voren niet wat ze van achter aan het doen zijn, heel triest eigenlijk. Ik ga er voor nu maar vanuit dat het er niet opzit. Blijkbaar is het voor Renault uitzonderlijk moeilijk om dit in te bouwen terwijl alle overige autobouwers het er inmiddels al lang en breed in hebben zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Als al die non-informatie nog veel langer duurt bestel ik maar gewoon eind april denk ik.
Dan rij ik maar een paar jaar met een auto zonder AA, heb het nu toch standalone op de smartphone draaien.
Daarnaast is AA nog niet eens officieel gelanceerd via Google in NL, dus als zou je het nu hebben, is nog geen garantie dat het ook in de auto werkt.
Gezien het RLINK systeem zelf Android is, zal er misschien wel iemand komen die AA werkend krijgt via een USB stickje, zoals ze dat ook op de Mazda 3 is gelukt :P
Jammer dat het zo moet.

[ Voor 18% gewijzigd door striner op 06-03-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Ik zie zelf het nut eigenlijk nog niet voor Apple Carplay en Android Auto. (nu pis ik toch langs de boot met mijn Windows Phone :X ).

Lijstje van @striner gepakt (sorry):
•Google Maps navigatie (van en naar werk iedere dag)
Gebruik ik de ingebouwde navigatie voor
•Spotify
Kan ik zo ook al via Bluetooth naar de speakers sturen. Alleen moet de bediening dan via de telefoon.
•Berichtjes (SMS/whatsapp) laten voorlezen en beantwoorden via spraak
Vind ik niet belangrijk als ik aan het rijden ben en volgens mij kan die al SMS voorlezen en beantwoorden.
•Bellen/gebeld worden
Werkt nu prima.

Spotify zou leuk zijn, maar is voor mij niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
MichelatNL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:43:
Ik zie zelf het nut eigenlijk nog niet voor Apple Carplay en Android Auto. (nu pis ik toch langs de boot met mijn Windows Phone :X ).

•Spotify
Kan ik zo ook al via Bluetooth naar de speakers sturen. Alleen moet de bediening dan via de telefoon.
•Berichtjes (SMS/whatsapp) laten voorlezen en beantwoorden via spraak
Vind ik niet belangrijk als ik aan het rijden ben en volgens mij kan die al SMS voorlezen en beantwoorden.
•Bellen/gebeld worden
Werkt nu prima.

Spotify zou leuk zijn, maar is voor mij niet perse nodig.
Wat voor een auto heb je? Meeste ingebouwde autonavigaties zijn nogal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Ik zie overigens net dat AA en Apple Carplay bij onze Duitse en oostenrijkse buren wel als optie in de prijslijsten van maart zit:
https://www.renault.at/co...dtour/PL_Megane_01_17.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:05:
[...]

Wat voor een auto heb je? Meeste ingebouwde autonavigaties zijn nogal Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Ik zie overigens net dat AA en Apple Carplay bij onze Duitse en oostenrijkse buren wel als optie in de prijslijsten van maart zit:
https://www.renault.at/co...dtour/PL_Megane_01_17.pdf
Hmm, dus 200 euro als je de 7" mediascherm hebt en 100 euro als je de 8.7" scherm hebt. Beste prijzen voor zoiets. Vraag me af of dit ook nadien nog gedaan kan worden. En wat er dan precies moet gebeuren (lijkt erop dat je puur de ontwikkelingskosten betaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
striner schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:05:
[...]
Ik had de Megane van 2009 (TomTom) en nu de 2016 versie met groot scherm en moet eerlijk zeggen dat het me prima bevalt, vooral het grote scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

MichelatNL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:43:

Google Maps is tevens ook niet alles, ben je in het buitenland kun je geen nieuwe route downloaden. En voor elke dag van en naar het werk heb je geen navigatie nodig, tenzij je erg vergeetachtig bent :p
Martinspire schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Hmm, dus 200 euro als je de 7" mediascherm hebt en 100 euro als je de 8.7" scherm hebt. Beste prijzen voor zoiets. Vraag me af of dit ook nadien nog gedaan kan worden. En wat er dan precies moet gebeuren (lijkt erop dat je puur de ontwikkelingskosten betaald)
Kan zijn dat het kan via update, dan lijkt het me ontwikkelingskosten + tijd van monteur. Of wordt het besturingssysteem volledig opnieuw geflasht met AA/ACP er in gebakken?

Vraag me ook af hoe dat over een paar jaar werkt, als de systemen ouder zijn i.c.m nieuwe/veeleisendere software.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:22:
[...]

Google Maps is tevens ook niet alles, ben je in het buitenland kun je geen nieuwe route downloaden. En voor elke dag van en naar het werk heb je geen navigatie nodig, tenzij je erg vergeetachtig bent :p

[...]

Kan zijn dat het kan via update, dan lijkt het me ontwikkelingskosten + tijd van monteur. Of wordt het besturingssysteem volledig opnieuw geflasht met AA/ACP er in gebakken?

Vraag me ook af hoe dat over een paar jaar werkt, als de systemen ouder zijn i.c.m nieuwe/veeleisendere software.
ACP heeft speciale hardware nodig om te werken, dus gok ook dat het andere hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:25:
[...]
ACP heeft speciale hardware nodig om te werken, dus gok ook dat het andere hardware is.
Ah dat had ik eerst wel getypt, maar was er niet zeker van :p

Als die specifieke hardware momenteel niet in de R-Link 2 zit, wordt dat waarschijnlijk het gehele infotainmentsysteem vervangen om AA/ACP te draaien (aannemende dat AA en ACP één pack zijn).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:22:
[...]

Of de beschikking heb over alternatieve routes en sneller thuis / op je werk wilt zijn. Accurate verkeersinformatie zoals TomTom HD traffic of Google traffic en een navigatiesysteem dat die informatie nuttig gebruikt kan je dan veel tijd besparen is mijn ervaring.

Het R-Link systeem kan overigens ook gebruik maken van de TomTom data (imho beter dan Google), dus daar heb je als de bug met omleidingsroutes verholpen is Android Auto ook niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MK1998NL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:37:
[...]

Ah dat had ik eerst wel getypt, maar was er niet zeker van :p

Als die specifieke hardware momenteel niet in de R-Link 2 zit, wordt dat waarschijnlijk het gehele infotainmentsysteem vervangen om AA/ACP te draaien (aannemende dat AA en ACP één pack zijn).
Ja dat zou dus lekker kut zijn, aangezien Renault aangeeft dat het achteraf niet in te bouwen is. Wat een ellende met die ACP zeg.
Ik denk dat AA sowieso wel gaat werken, vooral omdat R-Link2 zelf al Android draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Joni schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:39:
[...]

Of de beschikking heb over alternatieve routes en sneller thuis / op je werk wilt zijn. Accurate verkeersinformatie zoals TomTom HD traffic of Google traffic en een navigatiesysteem dat die informatie nuttig gebruikt kan je dan veel tijd besparen is mijn ervaring.

Het R-Link systeem kan overigens ook gebruik maken van de TomTom data (imho beter dan Google), dus daar heb je als de bug met omleidingsroutes verholpen is Android Auto ook niet voor nodig.
True, ik sta amper/nooit in de file dus ik heb makkelijk praten :P
DennusB schreef op maandag 6 maart 2017 @ 17:39:
[...]
Ja dat zou dus lekker kut zijn, aangezien Renault aangeeft dat het achteraf niet in te bouwen is. Wat een ellende met die ACP zeg.
Ik denk dat AA sowieso wel gaat werken, vooral omdat R-Link2 zelf al Android draait..
Zou inderdaad *** zijn als renault daar niet aan heeft gedacht. Maar goed, achteraf inbouwen zou toch gewoon mogelijk moeten zijn. Qua connectoren zullen de computers niet van elkaar verschillen. Of Renault ze wilt vervangen, en hoeveel dat dan wel niet zou kosten is een 2de :P

Het zal opzich best prima werken, maar op Renault dat toe laat is iets anders :P Android is trouwens geen vereiste om AA te kunnen draaien, Opel doet dat fijn op Windows CE :Y) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
In Duitsland is AA/AC in de prijslijst van maart onderdeel van het "navigatiepakket" in tegenstelling tot Oostenrijk, waar het zoals eerder aangegeven een losse optie is.
Op bepaalde uitvoeringen zoals Bose is het standaard.
https://www.cdn.renault.c...iste_Megane_5T_Modell.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door striner op 06-03-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op maandag 6 maart 2017 @ 19:22:
In Duitsland is AA/AC in de prijslijst van maart onderdeel van het "navigatiepakket" in tegenstelling tot Oostenrijk, waar het zoals eerder aangegeven een losse optie is.
Op bepaalde uitvoeringen zoals Bose is het standaard.
https://www.cdn.renault.c...iste_Megane_5T_Modell.pdf
Wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Het wordt nog gekker, blijkbaar (als ik internet/forum moet geloven) heeft Renault Duitsland aan dealers verteld dat bepaalde modellen nog niet over Smartphone integratie gaan beschikken tot nader order, en dat mensen die dit bestellen een tegoedbon van 100 euro krijgen |:(
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

striner schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:09:
[...]

Het wordt nog gekker, blijkbaar (als ik internet/forum moet geloven) heeft Renault Duitsland aan dealers verteld dat bepaalde modellen nog niet over Smartphone integratie gaan beschikken tot nader order, en dat mensen die dit bestellen een tegoedbon van 100 euro krijgen |:(
bron
Pff, wat een flater dan. Maar goed dat ik alvast besteld heb, want iets zegt me dat het straks naar "eind 2017" gaat en daarna "begin 2018" om vervolgens pas op volgende modellen te worden aangeboden.

Zal me niet verbazen als ze dat R-Link moeten gaan vervangen omdat het een te grote puinhoop is (achter de schermen) :P

Maar goed, als Bluetooth verder prima werkt is de nood ook niet zo hoog. Jammer dat Renault verder ook geen MirrorLink ondersteunt, was net zo prima geweest :>

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2017 00:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dekwoje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ok dus
From April onwards, 100% of new cars produced with R-LINK will embark the compatibility with the leading smartphone projection technologies from Google and Apple. While R-LINK Evolution, available in Clio and the new Captur, will support Android Auto, R-LINK 2, available in Megane, Scenic, Talisman, etc will be compatible with both Android Auto and Apple CarPlay.
Lijkt me vrij duidelijk

Wel apart dat die nieuwe Renault app dan weer niet voor Mégane, Scenic of Talisman geldt. Oh wacht, dat is omdat die geen uitgebreid mediacenter hebben en je dus daar je telefoon voor gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2017 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Ok dus

[...]
Lijkt me vrij duidelijk

Wel apart dat die nieuwe Renault app dan weer niet voor Mégane, Scenic of Talisman geldt. Oh wacht, dat is omdat die geen uitgebreid mediacenter hebben en je dus daar je telefoon voor gebruikt.
Maar dat beantwoord nog steeds niet of het ook later nog in te bouwen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Dus het wordt dan toch geen optie tegen meerprijs, maar zit gewoon ingebakken in RLINK als ik het goed lees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:36:
Dus het wordt dan toch geen optie tegen meerprijs, maar zit gewoon ingebakken in RLINK als ik het goed lees?
Daar ga ik wel vanuit. Maar ik heb liever dat ze tegen betaling (zeg 100-200 euro) het achteraf kunnen upgraden. Als dat niet kan zijn ze echt lomp bezig bij Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Daar ga ik wel vanuit. Maar ik heb liever dat ze tegen betaling (zeg 100-200 euro) het achteraf kunnen upgraden. Als dat niet kan zijn ze echt lomp bezig bij Renault.
Tja, lijkt me lastig als er een nieuwe chip op het mediasysteem zit om die er achteraf op te prikken. En wie weet zijn er ook andere hardware-onderdelen ongeschikt (te langzaam moederbord, geen toegang tot bepaalde sensoren vanuit een bepaalde interface, etc)

Het kan best zijn dat het niet alleen een software-issue is, ook al loopt R-Link op android

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 07-03-2017 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
En nu is t wel duidelijk :
Naar aanleiding van de enquête die u van Renault heeft ontvangen, heeft u ons gevraagd contact met u op te nemen.
Op 1 en 7 maart heb ik geprobeerd telefonisch contact te leggen, wat helaas niet is gelukt.
Om die reden bericht ik u per e-mail.

De Renault Megane wordt nog niet met Carplay geleverd. Wanneer dit beschikbaar komt in de loop van 2017, is dit inderdaad niet
achteraf te installeren op reeds geleverde Renaults.

Uit uw bericht begreep ik dat u hierover niet correct door uw dealer bent geïnformeerd.
Dit spijt mij zeer. Ik heb Stam Amersfoort inmiddels hierover bericht om verdere miscommunicatie en teleurstelling te voorkomen.
Helaas pindakaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
"in de loop van 2017" |:(
Ze doen wel hun best zo vaag mogelijk te blijven zodat je ze daar later niet op kan terugpakken, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
striner schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:00:
"in de loop van 2017" |:(
Ze doen wel hun best zo vaag mogelijk te blijven zodat je ze daar later niet op kan terugpakken, zeg.
Eerder een gevalletje gebrek aan informatie. Ik heb het al eerder gezegd. Als je echt iets zeker wilt weten dan moet je bij Renault France S.A. zijn of bij de fabriek zelf. Renault Nederland is slechts een importeur en die krijgen ook niet alle informatie van 'Frankrijk'.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Denk dat dat eerste ook al geen zin heeft. Er was iemand die een tweet had gestuurd aan Renault Frankrijk met deze vraag, en die gaven aan "eind 2017", wat dus totaal niet strookt met het feit dat het al in sommige prijslijsten te vinden is.

-edit-
ook nu te vinden in de franse configurator.

[ Voor 10% gewijzigd door striner op 07-03-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Dit staat nu op renault forum;

Mail van dealer:
---
Ze hebben bij ons gezegd vanaf productie maart. Dit is het laatste nieuws dat ze vandaag verstuurd hebben hierover. die verstoring lanceringen wil zeggen dat wij geen auto's kunnen bestellen momenteel hierdoor.

Evolutie optie « R-Link compatibel met Apple Car Play » (SPMIR)
Verstoring mogelijk van de lanceringen als gevolg van de opname in basis of als optie van het criterium Compatibiliteit R-Link met Apple Car Play voor bepaalde Modellen / Versies in de segmenten M1 en M2S (Mégane / Mégane Grandtour / Espace / Talisman / Talisman Grandtour).
Wij versturen informatie zodra alle lanceringen mogelijk zijn.
---

Android en Apple nu standaard op Scenic in configurator Frankrijk
Talisman Apple aanvinken als optie...

Nieuwe HW vanaf week 16 in alle Renaults, om Apple te kunnen draaien hebben ze zwaardere HW nodig ( zogenaamde Rlink3 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Is het raar dat ik niet wijs word uit dat bericht? Is dat soms door een Franse Google Translate heen gehaald?
Welke info kan ik nou halen uit bovenstaand bericht? Wanneer kan ik mijn Megane het beste bestellen (in Nederland?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dekwoje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:13:
Android en Apple nu standaard op Scenic in configurator Frankrijk
Talisman Apple aanvinken als optie...

Nieuwe HW vanaf week 16 in alle Renaults, om Apple te kunnen draaien hebben ze zwaardere HW nodig ( zogenaamde Rlink3 )
Maar staat die optie dan niet altijd aan? Want dat is bij sommige opties wel vaak als je een andere uitrusting kiest of bepaalde andere opties hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dekwoje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:13:
Dan ga ik er vanuit dat Android Auto wel gewoon naar R-link 2 komt. Dan koop ik wel een extra Android telefoon voor permanent in de auto, zucht |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Dit staat op de site van group.renault... dus vanaf april als we ze mogen geloven!

Want to do even more with your smartphone in a Renault’s car? From April onwards, 100% of new cars produced with R-LINK will embark the compatibility with the leading smartphone projection technologies from Google and Apple. While R-LINK Evolution, available in Clio and the new Captur, will support Android Auto, R-LINK 2, available in Megane, Scenic, Talisman, etc will be compatible with both Android Auto and Apple CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Jep, ik ga deze week denk ik weer een berichtje/belletje doen naar de klantenservice, en vragen of ze dit kunnen bevestigen/garanderen dat als ik in april/mei een Megane bestel, dat dit dan ook daadwerkelijk erin zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Snap nog steeds niet de must AA of AC voor sommige.
Ik zou het alleen gebruiken voor Spotify.
Google maps vind ik nou niet echt zaligmakend.
Gisteren in hartje amsterdam werd ik alle kanten opgestuurd behalve de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:47:
Tsja, sommige mensen willen de telefoon voor alles kunnen gebruiken in de auto. Van mij hoeft dat niet zo nodig. Ik gooi de telefoon in de bak van de middenarmsteun met BT aan en dat was dat.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

PauseBreak schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:22:
[...]

Tsja, sommige mensen willen de telefoon voor alles kunnen gebruiken in de auto. Van mij hoeft dat niet zo nodig. Ik gooi de telefoon in de bak van de middenarmsteun met BT aan en dat was dat.
Ik laat hem in mijn broekzak, nog makkelijker :Y)

Maar dat is het voordeel van opties, zo kan je de auto naar je smaak samenstellen. Persoonlijk vind ik dingen als stoelverwarming en elektrische stoelverstelling nutteloos, andere zweren erbij :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Misschien is het nu nog vrij barebones, maar misschien komt er in de komende paar jaar wel enorm nuttige functionaliteit bij. Gezien je een auto voor langere tijd bezit (leaserijders 4-5 jaar, particulieren vaak langer), zou ik het vervelend vinden als ze nu net op het randje zitten van introduceren, je net een auto koopt waar het niet in zit, en vervolgens minimaal 4 jaar naar eigenaren van dezelfde auto als jij moet kijken die die functionaliteiten wel hebben.
Dat, plus ik ben gewoon iemand die graag voor-/meeloopt op alle nieuwe technologieën, dat speelt ook wel mee bij mij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:47:
Ik gebruik altijd Google Maps, verkeersinformatie is subliem vergeleken bij andere systemen. Ik rij meer dan 65.000 km per jaar en kom door heel NL en kan dus goed vergelijken.

In een stad kan het soms wel eens verkeerd gaan, maar de ervaring is dat de onboard systemen nog slechter presteren. Ik heb de laatste kaart op de R Link 2, maar hij kent de hele A6, A1 en A9 niet wat de laatste tijd (lees 1,5 jaar) aangepast is. Ik hoop dat het bij de nieuwe kaart update dit rechtgetrokken is.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
The Wizard schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Ik gebruik altijd Google Maps, verkeersinformatie is subliem vergeleken bij andere systemen. Ik rij meer dan 65.000 km per jaar en kom door heel NL en kan dus goed vergelijken.

In een stad kan het soms wel eens verkeerd gaan, maar de ervaring is dat de onboard systemen nog slechter presteren. Ik heb de laatste kaart op de R Link 2, maar hij kent de hele A6, A1 en A9 niet wat de laatste tijd (lees 1,5 jaar) aangepast is. Ik hoop dat het bij de nieuwe kaart update dit rechtgetrokken is.
Dat je veel km maakt betekend toch niet automatisch dat je verkeersinformatie met andere systemen kunt vergelijken?! :?

Zelf ben ik heel erg tevreden over de TomTom verkeersinformatie die ik in mijn Megane uit 2011 heb. Dit is nog de voorloper van R-Link dus ziet er niet fancy uit maar werkt uitstekend en krijgt nog altijd prima kaartupdates via TomTom zelf. Doordat ik zelf met dit systeem rijdt kijk ik dus ook niet naar de trafficinformatie van Google maps en kan ik niet vertellen wat beter/fijner werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
la_fusion schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Dat je veel km maakt betekend toch niet automatisch dat je verkeersinformatie met andere systemen kunt vergelijken?! :?

Zelf ben ik heel erg tevreden over de TomTom verkeersinformatie die ik in mijn Megane uit 2011 heb. Dit is nog de voorloper van R-Link dus ziet er niet fancy uit maar werkt uitstekend en krijgt nog altijd prima kaartupdates via TomTom zelf. Doordat ik zelf met dit systeem rijdt kijk ik dus ook niet naar de trafficinformatie van Google maps en kan ik niet vertellen wat beter/fijner werkt.
Moet zeggen dat de file informatie in de R-Link 2 tot nu toe ook erg goed werkt :) T word ook veel geupdate en is volgens mij erg accuraat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
The Wizard schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Je kunt alleen goed vergelijken wanneer je gedurende alle kilometers altijd de concurrentie ook gebruikt. Zelf heb ik ervaren dat er niet veel verschil zit in TomTom Live, Waze en Google Maps. Ze zijn allen vrij accuraat en snel met bijwerken. Welke je vervolgens gebruikt heeft imho meer te maken met welke app je prettiger vindt werken.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
De Android Auto pagina van Google heeft zijn Renault line-up nu ook geüpdate:

https://www.android.com/auto/renault/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
striner schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:33:
De Android Auto pagina van Google heeft zijn Renault line-up nu ook geüpdate:

https://www.android.com/auto/renault/
Klopt ook niet. Want mijn Megane is ook uit 2017 (productiedatum in 2017) en die heeft het dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
DennusB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Klopt ook niet. Want mijn Megane is ook uit 2017 (productiedatum in 2017) en die heeft het dus niet :P
yeah, bedacht ik me ook net maar hey, don't shoot the messenger :P
Het staat er ook pas sinds kort op (vorige week was dit nog niet) dus je kan het ook lezen als "sinds dit bericht is geplaatst" en dan nog klopt het niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Android Authority is er ook achter gekomen: http://www.androidauthority.com/renault-android-auto-755573/
Ben benieuwd of we dan snel wat meer horen van Renault zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
Net bij dealer geweest...

CarPlay voor de Grand Scenic Bose te bestellen vanaf week 21, leveren vanaf week 30...

Kan geen afbeeldingen toevoegen waarop het staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Kan best zijn dat die van jou nog MY2016 is, en nog niet MY2017 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Martinspire schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:54:
Android Authority is er ook achter gekomen: http://www.androidauthority.com/renault-android-auto-755573/
Ben benieuwd of we dan snel wat meer horen van Renault zelf.
AndroidPolice ook :)
http://www.androidpolice....8-vehicles-supported-way/
Dekwoje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 17:10:
Net bij dealer geweest...

CarPlay voor de Grand Scenic Bose te bestellen vanaf week 21, leveren vanaf week 30...

Kan geen afbeeldingen toevoegen waarop het staat...
Toevallig ook een bevestiging week 16 voor Android Auto gekregen?

[ Voor 30% gewijzigd door striner op 09-03-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje
@striner Heb enkel een stukje "screenshot" van een document gekregen waarop die vermelding van CarPlay stond. Het zou ook kunnen dat AA er eerst op gaat komen met een update. (software)
Maar heb het niet gezien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
PauseBreak schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Je kunt alleen goed vergelijken wanneer je gedurende alle kilometers altijd de concurrentie ook gebruikt. Zelf heb ik ervaren dat er niet veel verschil zit in TomTom Live, Waze en Google Maps. Ze zijn allen vrij accuraat en snel met bijwerken. Welke je vervolgens gebruikt heeft imho meer te maken met welke app je prettiger vindt werken.
Gebruik Waze, R Link (TT Live dus) en Maps tegelijk. Waze valt sowieso af, heeft veel te laat een omleiding aan. TT live geeft in mijn geval vaak onbetrouwbare file info, zou gisteren in een file van 17 minuten komen op een provinciale weg, reed alleen geen kip daar. De rest van de rit ging het wel goed, maar dat zijn wel cruciale dingen, als ik TT live had gevolgd was ik gaan omrijden. Maar Maps gaf niks aan.
la_fusion schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:38:
[...]

Tuurlijk wel, zie hierboven. Heb 3 systemen aan staan, dus kan heel goed vergelijken.

Ondanks dat TT Live het soms laat afweten is het wel een fijn en snel systeem. Voor woon-werk voldoet het uitstekend. Maar ik rij door heel NL en ken veel dagelijkse files, maar het gaat om die files die door een ongeluk, etc worden veroorzaakt, daar kan je tijdwinst mee halen. Met de R Link 2 werkt helaas om de omleidingsfunctie niet goed, even aan gehad (+10 min verschil, omleiding instellen). Komt hij met de vraag of ik een andere route wil nemen omdat die sneller is. Gaat het om de laatste 500 meter voor mijn huis... Tijdwinst nog geen seconde.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
The Wizard schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 06:40:
[...]

Gebruik Waze, R Link (TT Live dus) en Maps tegelijk. Waze valt sowieso af, heeft veel te laat een omleiding aan. TT live geeft in mijn geval vaak onbetrouwbare file info, zou gisteren in een file van 17 minuten komen op een provinciale weg, reed alleen geen kip daar. De rest van de rit ging het wel goed, maar dat zijn wel cruciale dingen, als ik TT live had gevolgd was ik gaan omrijden. Maar Maps gaf niks aan.

[...]

Tuurlijk wel, zie hierboven. Heb 3 systemen aan staan, dus kan heel goed vergelijken.

Ondanks dat TT Live het soms laat afweten is het wel een fijn en snel systeem. Voor woon-werk voldoet het uitstekend. Maar ik rij door heel NL en ken veel dagelijkse files, maar het gaat om die files die door een ongeluk, etc worden veroorzaakt, daar kan je tijdwinst mee halen. Met de R Link 2 werkt helaas om de omleidingsfunctie niet goed, even aan gehad (+10 min verschil, omleiding instellen). Komt hij met de vraag of ik een andere route wil nemen omdat die sneller is. Gaat het om de laatste 500 meter voor mijn huis... Tijdwinst nog geen seconde.
Helder, die reden daarboven is de reden dat je ze goed kunt vergelijken, niet omdat je veel kilometers maakt ;)

Wat ik zelf het grootste nadeel vind van de verkeersinformatie(ook die van Google) is dat het altijd moment opnames zijn en nog altijd geen waardes van wat je zou kunnen verwachten. Als ik om 7 uur vertrek staat er nog niets maar ik weet dat er binnen een half uur wel wat staat. TomTom houdt daar in ieder geval wel al rekening mee met betrekking tot de gemiddelde snelheden, geen idee wat Google doet, maar echt 'voorspellen' doen ze helaas nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, mijn ervaring is ook dat er echt bijzonder weinig verschil zit tussen de verschillende systemen qua verkeersinformatie. Alleen HERE doet het tegenwoordig ronduit slecht, sinds de overname. Daarvoor was het een prima systeem.

Persoonlijk vind ik eigenlijk alleen de routeinformatie in een stad echt van belang. De laatste paar kilometers dus. En daar laat Google Maps het toch wel vaak afweten vergeleken met Waze. En Waze is zeker niet foutloos. De beste op dat gebied vind ik nog steeds TT Live. De grotere afstanden rij ik gewoon op de borden en geografiekennis. Zolang je ongeveer in de juiste kompasrichting rijdt kom je er wel :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

la_fusion schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:21:
[...]

Helder, die reden daarboven is de reden dat je ze goed kunt vergelijken, niet omdat je veel kilometers maakt ;)

Wat ik zelf het grootste nadeel vind van de verkeersinformatie(ook die van Google) is dat het altijd moment opnames zijn en nog altijd geen waardes van wat je zou kunnen verwachten. Als ik om 7 uur vertrek staat er nog niets maar ik weet dat er binnen een half uur wel wat staat. TomTom houdt daar in ieder geval wel al rekening mee met betrekking tot de gemiddelde snelheden, geen idee wat Google doet, maar echt 'voorspellen' doen ze helaas nog niet.
Ik krijg anders wel altijd een notificatie over dat ik nu moet vertrekken om op tijd aan te komen. Verder krijg ik met Android Auto meteen 1 of meerdere suggesties van bestemmingen om heen te navigeren en hij herkend niet alleen mijn contacten, maar ook bedrijfsnamen en andere zaken als bestemmingen.

Verder knipt TomTom hier in de regio regelmatig files op in korte stukken, wat je doet vermoeden dat de file helemaal niet zo lang is. Door gebrek aan alternatieve routes heb je overigens sowieso weinig aan verkeersinfo anders dan "hoe lang duurt het nog". Omrijden is eigenlijk geen optie (alleen als je reis 2+ uur is, dan heeft het zin). En ik gebruik Maps meer om te kijken waar op dat moment al file staat om te beoordelen of de files zwaarder zijn dan normaal. Ook heb ik het idee dat omleidingen vanwege wegwerkzaamheden sneller in Maps zitten dan in TT.

Overigens ervaar ik in de meeste apps wel waardeloze gegevens over vertragingstijden. Ik sta meestal veel langer in de file dan dat menig app mij kan aantonen.

Anyways, zometeen de Clio inleveren. Mijn werkgever heeft het contract met Athlon opgezegd dus ik mag de Clio niet blijven rijden tot mijn Mégane wordt geleverd. Ben benieuwd wat ik mee krijg, maar ben dus hoogstwaarschijnlijk even Renault-loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekwoje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Helaas is mijn Frans een beetje roestig (vooral het ontcijferen van spraak) en kan ik niet meer opmaken uit bovenstaande video dan termen als "Renault, Apple Carplay, Android Audo, Rlink 2" etc :P
Wordt er nog interessante info besproken die we nog niet wisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
LightStar schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 10:25:
Wat is ongeveer de levertijd op dit moment ? Ik mag zoals het nu lijkt sneller bestellen als gepland..., iemand vond het noodzakelijk om mijn V40 van dichtbij te willen bekijken afgelopen week...
Ik heb vandaag ook de bevestiging van de bestelling binnen. Megane Estate Eco2 Bose
Levertijd is 13 a 14 weken, verwacht in week 24 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Huh? Draadloze CarPlay? Dat zou wel verklaren waarom t niet met oude hardware kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Zou iemand met een nieuwe Mégane eens een closeup willen nemen van het bovenste deel van de voorruit (de zwarte console met de sensors?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

RvL

Zo, m'n Kadjar heeft z'n 60k km beurt alweer gehad. Niets op aan te merken. Netjes opgehaald door de dealer en gewassen weer teruggebracht :)

Wel krijg ik een nieuwe binnenspiegel. Deze heeft de neiging om ernstig te gaan trillen als het wat warmer wordt. Zo erg dat ik de auto achter me niet meer kan onderscheiden: het wordt echt een vlek.

Waar m'n vorige dealer het nog afserveerde onder het mom van 'daar kunnen we weinig aan doen' gaat m'n nieuwe dealer gewoon ineens over tot vervangen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
anessie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 14:10:
Zou iemand met een nieuwe Mégane eens een closeup willen nemen van het bovenste deel van de voorruit (de zwarte console met de sensors?)
Heb nu een foto kunnen nemen, het materiaal rond die console komt precies los (streepje boven de 2 puntjes en opzij ervan):

http://imgur.com/a/epRre Zoiets valt onder garantie mag ik aannemen?

[ Voor 5% gewijzigd door anessie op 13-03-2017 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
anessie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 16:31:
[...]

Heb nu een foto kunnen nemen, het materiaal rond die console komt precies los (streepje boven de 2 puntjes en opzij ervan):

http://imgur.com/a/epRre Zoiets valt onder garantie mag ik aannemen?
Ik heb geen idee hoe oud of nieuw je Mégane is, maar ik neem even aan dat je met 'nieuwe Mégane' de Mégane IV bedoelt, dus dan hoort het wel onder garantie opgelost te worden. Zeker als de werking van de daar geplaatste systemen wordt beïnvloed hierdoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
6 maanden met 5 jaar garantie.

Momenteel kan ik niet vaststellen of de sensoren erdoor slechter werken.

[ Voor 3% gewijzigd door anessie op 13-03-2017 18:46 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.