Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.486 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
PauseBreak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:21:
Kan je zekeringskast/zekeringen zijn maar ook met wat pech je boordcomputer en/of ECU. Ik zou rustig even afwachten wat de dealer zegt. Auto moet sowieso eerst uitgelezen worden.

@Turbo-Puppy: Klopt, de Sandero (eigenlijk alle Dacia's) staat op het Clio-platform. In hoeverre de CANBUS-bekabeling hetzelfde is durf ik niet te zeggen. Je kunt natuurlijk proberen of het werkt.
Ah ok, weet jij wellicht welke zekering het zou kunnen zijn en of ik deze nu zelf kan vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 19:17
sderooij schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:35:
[...]

Ah ok, weet jij wellicht welke zekering het zou kunnen zijn en of ik deze nu zelf kan vervangen?
Nee, sorry, helaas. Geen idee van. Misschien dat melcon dat zo uit zijn mouw kan schudden. Vergeet trouwens ook niet dat het inderdaad ook best een sensor (of twee) kan zijn. Daarom moet je ook eerst de auto uitlezen voordat je er echt iets zinnigs over kunt zeggen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
PauseBreak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Nee, sorry, helaas. Geen idee van. Misschien dat melcon dat zo uit zijn mouw kan schudden. Vergeet trouwens ook niet dat het inderdaad ook best een sensor (of twee) kan zijn. Daarom moet je ook eerst de auto uitlezen voordat je er echt iets zinnigs over kunt zeggen.
Fair enough
ik wacht het morgenochtend even af bij de dealer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
sderooij schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:44:
[...]

Fair enough
ik wacht het morgenochtend even af bij de dealer ;)
Hopelijk valt het mee d:)b Wachten met dit soort dingen is nooit leuk :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:53:
Ah, eindelijk wat meer detail over Android Auto en CarPlay voor Renault R-Link 2. Wat instructievideo's. Weliswaar in het Frans maar de beelden zeggen veel

Nou weet ik dat CarPlay gemaakt is voor landscape schermen, maar dat Android Auto geen portrait view heeft, is raar.
Mooi! Dit was toch wel een groot gemis bij Renault het werd tijd. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Zo klinkt het wel... maar altijd moeilijk te beoordelen vanaf een forum.
Spacecowboy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:26:
[...]

Ok, bedankt voor de verheldering. Ik zal maandag de garage even bellen, hopen dat het dan met de komende afspraak mee kan.
In aanvulling daarop, het kan ook nog een reactie stang zijn (van de stabilisator stang naar de veerpoot). Deze geven ook een mooi gebonk :P
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:03:
2, aan de bestuurderskant lijkt het alsof er ergens wind lekt tussen het portier en het rubber, heb vandaag het rubber los gehad en met een goedje dat daarvoor bestemd is wat ingevet, maar helaas zonder succes. Renault erkend dit ook niet als probleem, maar wellicht dat iemand hier het eerder heeft meegemaakt?

3, Ik zit er aan te denken om hem te chippen (bij V-tune) niet zozeer voor dat extra vermogen maar kennelijk gaat de auto er soepeler van rijden en zelfs iets zuiniger. Kan iemand dit vanuit eigen ervaring onderstrepen?

en last but not least... Ik heb wat aftermarket oplossingen gevonden voor een parkeercamera, maar ze zijn allemaal de beste. Het liefst zoek ik iets dat origineel is, of er bijzonder dicht bij in de buurt komt. Geen geknip in kabels en al die onzin. Gewoon zoals de fabriek het zou leveren. Ofwel ..bestaat zoiets of heeft iemand al succesvol een originele camera laten monteren?
2. is een bekend probleem, wordt wel degelijk door Renault erkend alleen niet alle dealers werken er even makkelijk aan mee. Het probleem zit in de afdekstrip op hetstijltje van het kleine ruitje van de deur. Dealer volgt meestal deze stappen: afdekstrip kitten met speciale kit (werkt meestal een jaartje), daarna worden alle rubbers vervangen door gemodificeerde incl. die van het stijltje.

Je kan het ook zelf fixen, zie http://renault-clio-4.for...tuto-probleme-bruit-d-air
Dus een tochtstrip plakken in in de afdekstrip en weer terug monteren lost het ook op, 5 minute fix die over 10 jaar ook nog goed is (in tegenstellling tot de kit).

3. chippen kun je zeker doen, zo lang je altijd maar in je achterhoofd houdt dat je alles wel extra belast (op de momenten dat je van het extra koppel/vermogen gebruikt maakt uiteraard) en sommige zaken eerder versleten kunnen zijn.

5. achterruitrij camera is bij medianav / r-link achteraf aan te zetten en aan te sluiten. Dus je kan een originele camera monteren als je zou willen, bij het in de achterruit zetten zal het scherm dan op de camera springen.
PauseBreak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Zeer waarschijnlijk overdruk klep turbo of turbo druk sensor, gewoon even door de dealer laten checken en herstellen (niet al te duur, snel gevonden en eenvoudig te herstellen, kost weinig tijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-09 12:44

johnwoo

3S-GTE

Bo0bz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 08:28:
[...]

Windgeruis is met een modificatie opgelost bij de modellen vanaf 2014. Nieuwe rubbers zijn een stuk dikker en meer naar binnen afgewerkt. Gezien je auto al uit de garantie is kun je het beste zelf de rubbers via de dealer aanschaffen zijn vast niet duur (aanname :P )
Ik zou niet te snel van die aanname uitgaan... Uit ervaring weet ik dat raamrubbers prijzig kunnen zijn.

Dat gaat dan wel om rubbers voor Toyota (die dus van de andere kant van de wereld moeten komen), en ook nog voor een oud model (MR2 1991, die rubbers zijn dus allang niet meer in normale productie), maar toch... Ik heb ca. 10 jaar geleden meegedaan met een groupbuy voor raam/targadakrubbers voor €450, en toen waren we allemaal blij omdat het via de normale dealer tegen de €800 per set aanliep... Nou zal het voor een recentere, Europese auto zeker goedkoper zijn, maar alsnog zou ik me er niet op verkijken ;)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bij Renault is sowieso vaak geen peil op te trekken, vaak zijn de zaken waarvan je denkt dat kan nog wel eens vies duur zijn belachelijk goedkoop en ogenschijnlijk eenvoudige onderdelen weer schrijnend duur.

Maar v.w.b. raam rubbers is mijn ervaring +/- 240 per kant, dus voor alleen de voordeuren zou je tussen de 80 en 120 klaar kunnen zijn. Maar dat is een gok dus kan veel meer zijn maar ook veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het is sowieso wat jammer dat het wel is erkend door Renault, maar dat er geen recall voor is geweest. Een dealer is dus ook niet verplicht om die nieuwe rubbers die je wel nodig hebt om het definitief op te lossen erop te klussen.
Vanuit een serviceoogpunt en klantenbinding zou het veel beter zijn geweest wanneer dit direct op de juiste wijze zou worden opgelost.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Overigens zijn niet alle rubbers duur bij Renault.. bij mijn Clio 3 (3 deurs) de rubbers aan de B-stijl vervangen voor 24 euro..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
PauseBreak schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Hopelijk valt het mee d:)b Wachten met dit soort dingen is nooit leuk :p
Het was de slang van de druksensor naar de roetfilter, 220 eurootjes. Maar werkt nu weer prima :D
Auto voelt ook iets pittiger? Misschien lijkt het maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

sderooij schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:05:
[...]

Het was de slang van de druksensor naar de roetfilter, 220 eurootjes. Maar werkt nu weer prima :D
Auto voelt ook iets pittiger? Misschien lijkt het maar zo :P
Dan hebben ze ook de druksensor zelf vervangen...? Ik had voor een probleem wat dezelfde diagnose gaf (maar later wat anders bleek te zijn, dat terzijde) ook die slangetjes gekocht voor m'n 1.5dCi, die kostten €24 ;) (zou nog wel 1-1,5 uur arbeid bijkomen voor de garage, maar alsnog lijkt 220 me dan wel veel; de druksensor zelf kost minder).

[ Voor 3% gewijzigd door johnwoo op 13-02-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
johnwoo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:58:
[...]

Dan hebben ze ook de druksensor zelf vervangen...? Ik had voor een probleem wat dezelfde diagnose gaf (maar later wat anders bleek te zijn, dat terzijde) ook die slangetjes gekocht voor m'n 1.5dCi, die kostten €24 ;) (zou nog wel 1-1,5 uur arbeid bijkomen voor de garage, maar alsnog lijkt 220 me dan wel veel; de druksensor zelf kost minder).
Je vergeet het uurtarief van de dealer mee te nemen in je berekening :p Er zal hoogstwaarschijnlijk 1,5 uur voor staan, plus het onderdeel heeft winstmarge erop vanuit meerdere partijen.

Voorbeeldje: Stabilisatorstangen achter voor de Vel Satis kosten online €19,90. Bij de Brezan is dat alweer €24,95 (zelfde stangen) en bij de garagist €32,50 want die haalt het bij de Brezan en wil ook wat winst maken :p Dat is bij een dealer niet anders, alleen zit die vast aan de prijzen die Renault Nederland vraagt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Ik had bij m'n dealer 18" Grandtour velgen besteld om deze zomer te gebruiken. Mijn Bose 17" velgen van de Mégane 4 estate ligt nu winterrubber op.

Bericht gehad dat de velgen binnen waren, rij ik erom, doos open, en er zitten Magny Cours velgen in (die "exclusief" bij de GT geleverd worden). Even laten kijken of dat allemaal wel past (lijkt van wel) dus ik zal die maar houden zeker? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
anessie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:39:
Ik had bij m'n dealer 18" Grandtour velgen besteld om deze zomer te gebruiken. Mijn Bose 17" velgen van de Mégane 4 estate ligt nu winterrubber op.

Bericht gehad dat ze velgen binnen waren, rij ik erom, doos open, en er zitten Magny Cours velgen in (die "exclusief" bij de GT geleverd worden). Even moeten kijken of dat allemaal wel past (lijkt van wel) dus ik zal die maar houden zeker? :S
Als jij die velgen mooi vindt en het financieel voor jou niet nadelig uitpakt kan je dat doen. Anders zou ik toch even meedelen dat ze de verkeerde velgen hebben geleverd :p

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
De prijs die ze me origineel gaven was feitelijk steeds voor die Magny Cours velgen, dat andere model zal niet echt veel goedkoper wezen (niet meer nagevraagd). Aangename verrassing zullen we het noemen.

http://imgur.com/a/aBPkV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Bij het selecteren van de Magny Cours velgen heb je wel dat de uitstoot omhoog gaat, wat weer gevolgen kan hebben voor je bijtelling. Niet elke leasemaatschappij vindt dat leuk. Tenminste, als je hem geleased hebt.

Het is ook de reden dat veel leasemaatschappijen het niet meer toe staan om je motor te tunen.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2017 21:45 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Waarom gaat de uitstoot omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Turbo-Puppy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:07:
Kijk eens aan, 2 reacties waarmee we wat kunnen.

1, Ik had kennelijk een kennis die bij Renault werkt, die gaat de navigatie update even regelen, dat is dan opgelost.

2, @Boobz, thnx. Ik ga even opzoek naar de nieuwe rubbers, zal vast ergens online te koop zijn. Montage lijkt me ook niet echt een probleem. Hopelijk is dat dan ook opgelost.

3, Dat Chippen ga ik maar gewoon ondervinden dan, als het niets is kan het altijd weer er uit heb ik begrepen. In het slechtste geval een verlies van €250, maar dat vind ik het proberen wel waard. Verwacht overigens niet dat het me zal tegenstaan.

4, Ik zal eens vragen bij desbetreffende kennis of achteraf monteren van het originele systeem mogelijk is. Ik zal de kosten en mogelijkheden even terugkoppelen hier. Als het niet kan dan is er vast een bijna origineel alternatief te krijgen ergens. Het heeft verder geen haast, maar nu dat scherm er toch in zit, dan maar gebruiken ook.

Deze staat in de VKV webshop te koop, De Sandero is volgens mij een beetje de Clio van Dacia toch?
http://vkvwebshop.nl/webw...nav-1098/products_detail/

Als dit zou werken ben ik goedkoop klaar. ;)
Je hebt het inmiddels al geregeld denk ik.

Heb een clio uit '13 gehad, en die modificatie op je deurrubers is echt _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Vaak geven grotere velgen een hoger gewicht en/of een hogere rolweerstand, waardoor het verbruik en dus de uitstoot steigt. Dit kleine verschil kan aardig verschil maken in BPM.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
De waarden in het boekje/catalogus showroom van Renault staan met een asterisk bij dat die bepaald zijn op 18" wielen. De wielomtrek is trouwens tot 2 na de komma identiek sinds de bandenwang afneemt bij de grote velgen.

[ Voor 38% gewijzigd door anessie op 13-02-2017 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:22:
Het is sowieso wat jammer dat het wel is erkend door Renault, maar dat er geen recall voor is geweest. Een dealer is dus ook niet verplicht om die nieuwe rubbers die je wel nodig hebt om het definitief op te lossen erop te klussen.
Vanuit een serviceoogpunt en klantenbinding zou het veel beter zijn geweest wanneer dit direct op de juiste wijze zou worden opgelost.
Klopt, klant moet het melden en rubbers vervangen wordt dan ook nog pas als tweede stap gedaan.
Dat kan wel wat beter!
Martinspire schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:44:
Bij het selecteren van de Magny Cours velgen heb je wel dat de uitstoot omhoog gaat, wat weer gevolgen kan hebben voor je bijtelling. Niet elke leasemaatschappij vindt dat leuk. Tenminste, als je hem geleased hebt.

Het is ook de reden dat veel leasemaatschappijen het niet meer toe staan om je motor te tunen.
Dat geld alleen als de auto af-fabriek zo geleverd wordt, achteraf montage (al dan niet meteen bij aflevering) heeft geen gevolgen voor de bijtelling. De belastingdienst heeft hier ook een uitspraak over gedaan, dus daar zou ik me niet druk om maken gezien het achteraf bestelde velgen betreft.
anessie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:39:

Bericht gehad dat de velgen binnen waren, rij ik erom, doos open, en er zitten Magny Cours velgen in (die "exclusief" bij de GT geleverd worden). Even laten kijken of dat allemaal wel past (lijkt van wel) dus ik zal die maar houden zeker? :S
Af-fabriek worden die inderdaad alleen geleverd op de GT. Achteraf bestellen kan natuurlijk altijd (bijvoorbeeld als je op je GT per ongeluk (of express :+ ) een velg stuk rijdt is het handig dat je een nieuwe kan bestellen :P ). Steek & ET is gewoon hetzelfde dus passen doet het, zou ze lekker houden ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

1, kaarten is dus gelukt, Ik zat nog op software versie 2.06 o.i.d. Met de recovery tool werd 4.05 teruggeschreven en daarmee werkte alles uit de kunst. Kaarten zijn helemaal up-to-date

2, De monteur komt nog even langs en heeft ook jou oplossing aangeboden, echter is er kennelijk ook nog een alternatief van Renault wat nu toegepast gaat worden. Ti's idd dat stijltje. Weet niet precies wat er gaat gebeuren maar ik zal even een foto plaatsen van wat er gewijzigd wordt. Ik begreep dat er een nieuw stripje / rubbert op kwam.

3, Dat chippen is me bekend, zoals gezegd, ik ga het gewoon proberen. Voor de pk's en alles doe ik het niet, maar soepeler en iets langer door kunnen trekken heeft mijn aandacht. Schijnt dat hij na het chippen tussen de 2100 en 2500 toeren ongeveer net wat sterker aan gaat voelen. Of ik het ga gebruiken vraag ik me af, maar voor het geld vind ik dit nog wel leuk om eens te proberen.

4, Die camera hoor ik wisselende verhalen over. Er is een camera kennelijk maar iemand wees me er op dat deze net niet helemaal lekker past als je nog geen camera hebt. Zijn er onderdelen anders op een pdc uitgerust model? Ik heb een zeer sterke voorkeur om als ik dit doe het te doen zoals het origineel zou zijn. Dus de originele camera maar ook de bekabeling volgens de originele manier. In hoeverre is een niet PDC model hier op voorbereid, en zowel/niet ...in hoeverre is het reëel te denken dat je de originele bekabeling er zo in krijgt zoals het hoort? (Jij schijnt nogal handig te zijn....dus als je een klusje voor de beun zoekt .. ;) )

J/K ... bedoel te zeggen , ik zit niet te wachten op kabels in de dorpelafdekking gepropt, en over een jaar vage storingen, en al helemaal geen geknip in de bestaande bekabeling. Als het niet zo aan te sluiten is middels een aanwezige stekker, dan net zo lief geen camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Chippen kan ik bevestigen, bij mijn auto (Swift Sport) was die onderin echt geknepen (eco shit) en begon er pas vanaf 3000 toeren wat te komen, nu kun je rustig vanaf 2000 toeren weg, vanaf 2500 toeren begint hij lekker door te trekken. Inhalen in zijn 6 op de Snelweg gaat soepel en prima. Zuiniger is hij niet geworden trouwens. Leuke bijkomstigheid is dat hij hoger in de toeren al helemaal als een kanonskogel er vandoor gaat terwijl hij in het verleden al vrij snel stopte met opbouwen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Chippen ga je inderdaad wel merken, vooral het extra koppel is fijn :)

V.w.b. de camera, ik heb er zelf geen ervaring mee, alleen aantal mensen die ik ken die hem achteraf ingebouwd hebben. Het is even passen en meten inderdaad maar het zou wel goed te doen moeten zijn. De bekabeling is helaas niet voorbereid dus die zul je moeten trekken (je kan wat ik begrepen heb gewoon de route van de originele kabelboom volgen zonder al te veel moeite tot aan het dash/radio).

Ik heb net een huis gekocht, binnen 2 weken de sleutel dus prioriteiten liggen komende tijd even ergens anders ;) anders had ik er samen best even wat aan tijd aan willen besteden om het werkend te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:40
MK1998NL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:42:
[...]

Vaak geven grotere velgen een hoger gewicht en/of een hogere rolweerstand, waardoor het verbruik en dus de uitstoot steigt. Dit kleine verschil kan aardig verschil maken in BPM.
Maar betreft het dan een huur(lease)wagen of is het koop? Bij koop is het totaal NIET relevant welke velg / band je hebt. Anders zag je vrijwel iedereen wel even snel 15 inch velgjes eronder zetten :P

Maar goed, het zou zomaar een kleine regel bij het huren van een auto kunnen zijn, dat durf ik niet te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
LopendeVogel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Maar betreft het dan een huur(lease)wagen of is het koop? Bij koop is het totaal NIET relevant welke velg / band je hebt. Anders zag je vrijwel iedereen wel even snel 15 inch velgjes eronder zetten :P

Maar goed, het zou zomaar een kleine regel bij het huren van een auto kunnen zijn, dat durf ik niet te zeggen..
Ook bij koop kan het relevant zijn want de BPM wordt berekend op basis van CO2-uitstoot ;) Daarom zie je ook bij koop wel dat er wordt gekozen voor aflevering op kleinere set velgen en als dealeroptie een grotere set velgen (waarbij die kleinere velgen al dan niet worden ingeruild).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
PauseBreak schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Ook bij koop kan het relevant zijn want de BPM wordt berekend op basis van CO2-uitstoot ;) Daarom zie je ook bij koop wel dat er wordt gekozen voor aflevering op kleinere set velgen en als dealeroptie een grotere set velgen (waarbij die kleinere velgen al dan niet worden ingeruild).
En verrekt je hebt gelijk!! Althans, kleine kanttekening.. Er wordt inderdaad geadviseerd om bij de aanschaf (lease) te kiezen voor kleinere velgen en deze later te upgraden.. Want inderdaad, als ik een auto wil leasen met bijv 19 inch velgen dan wordt de BPM omhoog gegooid tenzij je bijv de standaard 16-17 neemt.

Dan moet je al een prijsberekening gaan maken wat goedkoper is, of direct de grotere velgen met de hogere bpm, of eerst kleinere velgen, lagere bpm en dan alsnog nieuwe velgen kopen. Dusja wat is goedkoper over een periode van 2-4 jaar lease, meer bpm betalen vanaf dag 1 of nieuwe velgen aanschaffen en laten omleggen (waarschijnlijk in combinatie met nieuwe banden).

Grote verschil zou er ook in zitten dat bij aanschaf, de velgen meegenomen worden in de bijtelling, achteraf vervangen dan valt het onder de categorie accessoire wat geen invloed heeft op je bijtelling / bpm.

https://www.marklanphen.n...-lease-auto/#.WKQuR3_5P08

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 15-02-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LopendeVogel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 10:24:
[...]

Bij beide :) Even niet bij Renault, maar als voorbeeld een Opel, daar zie je op de Corsa bij bepaalde uitvoeringen standaard 16" wieldoppen. Kies je voor 15"LM, dan hoef je niet bij te betalen maar resulteert dit in een verhoging van de BPM.
(Door de keuze van deze optie verandert de CO2 emissie hetgeen overeenkomt met een BPM verhoging van € 290,00.)
Of bij de 17" betaal je bij voor de velgen (€195) en de BPM:
(Door de keuze van deze optie verandert de CO2 emissie hetgeen overeenkomt met een BPM verhoging van € 290,00.)
Dus ook bij koop is het relevant welke band eronder ligt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MK1998NL schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:55:
[...]

Bij beide :) Even niet bij Renault, maar als voorbeeld een Opel, daar zie je op de Corsa bij bepaalde uitvoeringen standaard 16" wieldoppen. Kies je voor 15"LM, dan hoef je niet bij te betalen maar resulteert dit in een verhoging van de BPM.

[...]

Of bij de 17" betaal je bij voor de velgen (€195) en de BPM:

[...]

Dus ook bij koop is het relevant welke band eronder ligt.
Klopt, het wordt dan ook wel deels gedoogd.. Nadeel van bij lease is normaliter dat de lease maatschappij wilt weten wat jij allemaal met hun auto uitspookt (het is je auto niet, maar die van de lease maatschappij) en wat je dus naderhand aanpast.
Bij koop is dat niet van toepassing.

Maar goed in beiden situaties kan je dus achteraf je velgen laten omleggen voor grotere velgen zonder BPM verhoging (aangezien het dan als een accessoire gezien wordt, en bij aanschaf niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Klopt en bij veel werkgevers die aan mvo doen, zit je ook in een Co2 klasse waaruit je mag kiezen (b.v. max. 100 gr Co2). Als je daar af-fabriek met grotere velgen overheen gaat is ook je enige weg om het achteraf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

LopendeVogel schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:01:
[...]
Maar goed in beiden situaties kan je dus achteraf je velgen laten omleggen voor grotere velgen zonder BPM verhoging (aangezien het dan als een accessoire gezien wordt, en bij aanschaf niet?).
Klopt, maar ik weet niet of dat particulier wel zo interessant is. Originele velgen als accessoire zijn niet goedkoop, dus ik denk dat je er weinig winst uit haalt door je oude te verkopen en andere erop te leggen, of af fabriek (grotere) LM-velgen bestellen.

Bij particulier kan je er dan wel voor kiezen die set te gebruiken voor eventuele winterbanden. Zo heb je én een nette set voor je winterbanden, én betaal je geen extra BPM :)

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Gister met de Clio (2014 model) problemen gehad met de Accu. Bleek ie stuk te zijn. Binnen 3 jaar al stuk vond ik vrij vlot. Verder goed geholpen door de leasemaatschappij en Renault service. Tijdelijke accu in gezet. Vandaag meteen even terug naar de garage om definitieve accu erin te laten zetten. Ook de APK meteen maar laten doen. Dus nu kan ie er weer even tegenaan. Wel het eerste echte probleem wat ik ermee had. Vreemde was wel dat de rest van de electronica van slag was dat ik het idee had dat er meer was dan alleen stroomprobleem. Hij herkende eerst mn sleutel niet, gaf rare meldingen bij poging tot starten, binnenverlichting deed het maar half en bij aanzetten van de koplampen was het helemaal feest (en geen licht). Vreemd genoeg bleef de boordcomputer wel gewoon werken en kon ik met de knoppen aan de wisser-hendel wel alles normaal benaderen. Mede daardoor dacht ik dat er iets anders was. Maar goed, nadat met startkabels bleek dat ie ook daarmee niet wilde starten, een nieuwe accu erin en hij werkte weer prima.

Dus eigenlijk alleen laat thuis, maar verder alles prima. Jammer van de accu. Doordat er wel binnenverlichting aan ging en ook het klokkenhuis, gaf het het idee dat er genoeg energie was voor de startmotor.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 16-02-2017 13:45 ]

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Martinspire schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:44:
(...)

Dus eigenlijk alleen laat thuis, maar verder alles prima. Jammer van de accu. Doordat er wel binnenverlichting aan ging en ook het klokkenhuis, gaf het het idee dat er genoeg energie was voor de startmotor.
Er is dan ook wel enig verschil tussen een interieurlampje (zeg 25W) en een startmotor die zo 1kW doet voor een kleine 4-cilindermotor (krachtig genoeg om je auto een stukje mee te verplaatsen voordat 'ie oververhit) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door johnwoo op 16-02-2017 14:49 ]

• PauseBreak
Interieurlampjes zijn bij de meeste Renaults 10W lampjes. Die doen het dus inderdaad heel lang nog en dat kan best wel verneukeratief zijn :+

Nee, merp!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

johnwoo schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:47:
[...]

Er is dan ook wel enig verschil tussen een interieurlampje (zeg 25W) en een startmotor die zo 1kW doet voor een kleine 4-cilindermotor (krachtig genoeg om je auto een stukje mee te verplaatsen voordat 'ie oververhit) ;)
Snap ik, maar als de binnenverlichting aan kan, dashboard aan gaat, zelfs even het mediacenter, de sleutel wordt herkend en ik mijn stuurnavigatie kan gebruiken voor de dashboard, dan krijg je erg snel het idee dat er wat anders aan de hand is.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik wil privé een Clio Estate aanschaffen (va eind 2013), zijn er dingen waar ik op moet letten? Budget is zo'n beetje 10k, iets hoger mag indien het meerwaarde biedt. Wat is slim qua km stand, max 100k? Diesel of benzine ben ik nog niet helemaal uit, er wordt 20-25k kilometers per jaar mee gereden, waaronder 3 dagen p week woon-werkverkeer (60km enkele reis). Voor mijn budget krijg ik ongeveer een 2013/2014 model met 120k km's.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 16-02-2017 19:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:03
DennusB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:28:
[...]

Hehehe. Ik hoop dat ik snel meer info heb, dan zal ik het wel even posten voor de toekomstige Renault eigenaren hier ook :P
Gisteren bericht gehad van de leasemaatschappij. Hij staat nu voorlopig gepland op 10-03. Zul je zien dat de auto vanwege het gaspedaal alsnog een langere levertijd heeft.

• DennusB
  • Niet online
JaMaaT schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Gisteren bericht gehad van de leasemaatschappij. Hij staat nu voorlopig gepland op 10-03. Zul je zien dat de auto vanwege het gaspedaal alsnog een langere levertijd heeft.
Mijne had het probleem gelukkig niet! Ik ga hem morgen ophalen:)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Ik moet nog wat langer wachten op de Grand Scenic, blijkbaar is er brand geweest in een fabriek (Recticel) en dat veroorzaakt forse vertraging, levering stond eerst in de eerste week april, nu eind juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:47:
Ik moet nog wat langer wachten op de Grand Scenic, blijkbaar is er brand geweest in een fabriek (Recticel) en dat veroorzaakt forse vertraging, levering stond eerst in de eerste week april, nu eind juni.
Jep, dat veroorzaakt voor meer merken problemen. Die interieurdelen moeten nu uit China komen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Sport_Life schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:46:
Ik wil privé een Clio Estate aanschaffen (va eind 2013), zijn er dingen waar ik op moet letten? Budget is zo'n beetje 10k, iets hoger mag indien het meerwaarde biedt. Wat is slim qua km stand, max 100k? Diesel of benzine ben ik nog niet helemaal uit, er wordt 20-25k kilometers per jaar mee gereden, waaronder 3 dagen p week woon-werkverkeer (60km enkele reis). Voor mijn budget krijg ik ongeveer een 2013/2014 model met 120k km's.
Ik heb zelf vorig jaar (november) een Renault Megane estate diesel gekocht uit juni 2012.
Kilometerstand was 102.000km voor ongeveer hetzelfde geld gekocht (had wel inruil).
Een Clio estate uit 2013 zou met een beetje onderhandelen toch ook wel met 100k op te tellen voor 10k gekocht kunnen worden lijkt mij.

Powered by KPN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Martinspire schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Snap ik, maar als de binnenverlichting aan kan, dashboard aan gaat, zelfs even het mediacenter, de sleutel wordt herkend en ik mijn stuurnavigatie kan gebruiken voor de dashboard, dan krijg je erg snel het idee dat er wat anders aan de hand is.
Een startmotor trekt tussen de 100A (richting benzine) en 250A (richting diesel), de startcapaciteit van een accu ligt meestal ook rond dat amperage. Een startmotor sluit dus in wezen je accu kortstondig kort. Als de accu geen startcapaciteit meer heeft kan die rustig nog voldoende ampere leveren om je overige elektronische systemen te voorzien van voeding (radio/klokkenwinkel/interieurverlichting etc.). Kwaliteit van accu's varieert helaas, ze mogen niets meer kosten. Kwalitatief goede accus worden nog wel gemaakt maar zijn ook aanzienljik duurder en worden dus nooit af-fabriek gemonteerd (Optima b.v.). Accu's gaan tegenwoordig tussen de 3 en 8 jaar mee voor ze stuk gaan. Vroeger ging een accu nog wel eens langer mee (heb wel eens een accu vervangen die 14 jaar oud was).
Op basis van hoeveel km's je rijdt absoluut voor een diesel gaan (die rijdt minimaal 1 op 20 en als je rustig rijdt is zelfs 1 op 25 realistisch, zeker met 60km enkele reis). Clio heeft niet echt minpunten, controleer vooral de accu (geintje :+ :P ). Echte aandachtspuntjes zijn:
- controleer op windgeruis vanaf 120 km/h (Zie stukje eerder, het kleine raamstijltje moet gemodificeerd zijn).
- stabilisator stang rubbers kunnen kraken bij koud weer als ze nog 1e montage zijn, dit is tot bouwjaar 2014 ongeveer. Deze zouden in principe vervangen moeten zijn (onder garantie) als de vorige eigenaar er over geklaagd heeft. Kraken ze nog wel spreek dan af dat ze vervangen worden voor aflevering (het is nog koud genoeg om op te merken bij de proefrit... al gaat de temp wel omhoog de laatste dagen). testen door een drempel vlot te pakken.
- deurvangers achterdeuren, de vanger in de deur moet goed ingevet zijn anders gaan ze kraken op drempels (super eenvoudig op te lossen natuurlijk maar droogt wel eens uit).
- MediaNav is leuk, R-Link is veel beter (neem het mee in je keuze en test beide systemen als het kan)
- distributieriem dci --> 160k / 6 jaar

@Packardhell Clio is een populaire auto, ook vanwege het lage gewicht (lage MRB), dus prijzen liggen niet heel ver van de megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59

Sagat

Is pappa x2!

melcon schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Als je veel waarde hecht aan navi zou ik idd niet voor MediaNav kiezen. Dat is gewoon de basis instap navi en niet heel bijzonder maar doet zijn werk (en meer ook niet). Heb hem zelf ook en voor mij voldoet het, als ik er dagelijks gebruik van zou maken dan zou ik zeker voor R-Link gaan want daarvoor voldoet die niet.
grootste nadelen van de medianav (clio estate 2013)
- geen traffic info
- statische kaarten (kunnen uiteraard betaald handmatig geupdate worden, maar dat is niet meer van deze tijd imho)

Voor de rest helemaal eens het voldoet, en nuttige plaatsen is wel is handig geweest (maar ook die info was/is statisch dus wel is voor gesloten toko's gestaan :) )
Maar voor mij was het gewoon telefoon met de zuignap :( aan het raam en gaan met Waze

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Nu online

Sr_Ogel

Klop klop klop

ik heb mijn lease clio in moeten ruilen voor een lease megane (2017). Er zit een R-link systeem in. Nu heb ik echter een probleem met de navigatie.

Het probleem is dat de navigatie files lijkt te mijden. En het maakt hem niet uit dat je dan een half uur later aan komt. Heel onhandig want als ik onbekend ben weet ik nu nog steeds niet de snelste route. Ik heb in de instellingen zitten zoeken maar kan anders dan snelste route geen opties vinden die hier mee te maken kunnen hebben. Iemand die dit probleem herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
DennusB schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Mijne had het probleem gelukkig niet! Ik ga hem morgen ophalen:)
Waar blijven die foto's 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
alexkroeze schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:18:
ik heb mijn lease clio in moeten ruilen voor een lease megane (2017). Er zit een R-link systeem in. Nu heb ik echter een probleem met de navigatie.

Het probleem is dat de navigatie files lijkt te mijden. En het maakt hem niet uit dat je dan een half uur later aan komt. Heel onhandig want als ik onbekend ben weet ik nu nog steeds niet de snelste route. Ik heb in de instellingen zitten zoeken maar kan anders dan snelste route geen opties vinden die hier mee te maken kunnen hebben. Iemand die dit probleem herkent.
Er is inderdaad al een lange tijd een probleem met alternatieve routes op het R-Link 2 systeem. Er komt als het goed is een update om dit op te lossen, maar wanneer is niet helemaal duidelijk. Zie ook Tom Tom en alternatieve routes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Nu online

Sr_Ogel

Klop klop klop

Joni schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 17:03:
[...]

Er is inderdaad al een lange tijd een probleem met alternatieve routes op het R-Link 2 systeem. Er komt als het goed is een update om dit op te lossen, maar wanneer is niet helemaal duidelijk. Zie ook Tom Tom en alternatieve routes. :)
Bedankt voor de uitleg. ik ga de R-link updates in de gaten houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier is de eerste, rest komt morgen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YU39Hv3L19SjpWAxKjcVbiZQ/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
DennusB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:25:
[...]

Hier is de eerste, rest komt morgen :

[afbeelding]
Lekker kleurtje, helaas kan die niet op de Bose..., wij doen geen gt-line ivm de stoelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LightStar schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:43:
[...]

Lekker kleurtje, helaas kan die niet op de Bose..., wij doen geen gt-line ivm de stoelen...
Ik vind de stoelen juist fantastisch! Waarom wil jij die stoelen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Mooi hoor! Inderdaad kek kleurtje. En inderdaad niet te leveren op de Bose.

Al mag ik deze kleur toch niet leasen van m'n werk.

Kan me voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is van de stoelen. Ik heb ook een te 'duits' lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
DennusB schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:12:
[...]

Ik vind de stoelen juist fantastisch! Waarom wil jij die stoelen niet?
Ik vind ze perfect maar mijn wederhelft vind ze niks..., dus dan maar de Bose..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

melcon schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:14:
[...]

[...]

Op basis van hoeveel km's je rijdt absoluut voor een diesel gaan (die rijdt minimaal 1 op 20 en als je rustig rijdt is zelfs 1 op 25 realistisch, zeker met 60km enkele reis). Clio heeft niet echt minpunten, controleer vooral de accu (geintje :+ :P ). Echte aandachtspuntjes zijn:
- controleer op windgeruis vanaf 120 km/h (Zie stukje eerder, het kleine raamstijltje moet gemodificeerd zijn).
- stabilisator stang rubbers kunnen kraken bij koud weer als ze nog 1e montage zijn, dit is tot bouwjaar 2014 ongeveer. Deze zouden in principe vervangen moeten zijn (onder garantie) als de vorige eigenaar er over geklaagd heeft. Kraken ze nog wel spreek dan af dat ze vervangen worden voor aflevering (het is nog koud genoeg om op te merken bij de proefrit... al gaat de temp wel omhoog de laatste dagen). testen door een drempel vlot te pakken.
- deurvangers achterdeuren, de vanger in de deur moet goed ingevet zijn anders gaan ze kraken op drempels (super eenvoudig op te lossen natuurlijk maar droogt wel eens uit).
- MediaNav is leuk, R-Link is veel beter (neem het mee in je keuze en test beide systemen als het kan)
- distributieriem dci --> 160k / 6 jaar

@Packardhell Clio is een populaire auto, ook vanwege het lage gewicht (lage MRB), dus prijzen liggen niet heel ver van de megane.
Dank voor je reactie, zeer nuttig! Megane kost idd bijna net zoveel, maar die vind ik persoonlijk minder mooi en te groot. Clio Estate is perfect qua formaat en ik vind het best een stoere (gezins) auto met geblindeerde achterruiten ed.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
JaMaaT schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 22:22:
Mooi hoor! Inderdaad kek kleurtje. En inderdaad niet te leveren op de Bose.

Al mag ik deze kleur toch niet leasen van m'n werk.

Kan me voorstellen dat niet iedereen gecharmeerd is van de stoelen. Ik heb ook een te 'duits' lichaam.
Die GT-line stoelen hebben geen lendesteun, de Bose wel. Voor iets bredere personen lijkt me de kuipvorm eerder vervelend.

Die kleur is dat budget of moet je grijze eenheidsworst volgen van je baas?
Sport_Life schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:03:
[...]Clio Estate is best een stoere auto
2de kleinste van het normale gamma stoer noemen vind ik een brugje te ver ☺️

[ Voor 81% gewijzigd door anessie op 17-02-2017 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 21:46
Voor dat bedrag kun je zeker een mooie Clio aanschaffen. Vanaf 15k kilometers en 60km een enkele reis zou ik swz een dieselauto aanschaffen. Je krijgt er geen spijt van want die dingen rijden enorm zuinig. Met sportief rijden haal je minimaal 1 op 19 en met zuinig rijden 1 op 25. Als je geluk hebt zou ik eentje kopen met R-link. Achteruit kijken is nogal lastig bij de clio's en een achteruitcamera helpt je daarbij enorm. Hoewel Clio's met een achteruitcamera schaars zijn op de markt. Ramen blinderen en eventueel Xenon-verlichting erin zetten kun je achteraf nog altijd doen voor max. 300 euro bij elkaar. Succes met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
anessie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:08:
[...]

Die GT-line stoelen hebben geen lendesteun, de Bose wel. Voor iets bredere personen lijkt me de kuipvorm eerder vervelend.

Die kleur is dat budget of moet je grijze eenheidsworst volgen van je baas.
Nee is geen budget overweging. De GT viel voor mij af vanwege de stoelen. De bose heeft een zwart vlak onder de bumper wat de GT zilvergrijs heeft.

Als contrast heb ik nu de witte Blanc Nacre gekozen. Ook icm de 2tone velgen, het zwarte dak, getinte ramen.
Deze is geloof ik net zo duur qua kleur.

De hele velle kleuren willen ze bij ons niet hebben. Nu was mijn keuze ivm bovenstaande dus sowieso al wit, maar dan wel in metallic uitvoering.

Ik zie die nog niet veel rijden. Ook kom ik nog geen Meganes tegen met een open dakje, kan er ook weinig goede foto's van vinden op jet internet.

In onze privé Bose uit 2013 zit er een dubbel glazen dak in (1kan open).

Volgens mij is de nieuwe Megane qua dak wel een downgrade tov de vorige versie.

Heeft iemand een open dak of een fatsoenlijke foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
JaMaaT schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:09:
[...]

Ik zie die nog niet veel rijden. Ook kom ik nog geen Meganes tegen met een open dakje, kan er ook weinig goede foto's van vinden op jet internet.

In onze privé Bose uit 2013 zit er een dubbel glazen dak in (1kan open).

Volgens mij is de nieuwe Megane qua dak wel een downgrade tov de vorige versie.

Heeft iemand een open dak of een fatsoenlijke foto?
Ik heb er eentje besteld met open dak besteld, kon ook geen goede foto's vinden. In de configurator zie je wel hoe het er uit gaat zien. Ik krijg mijn auto over een maand, zal tzt foto's plaatsen.

De reden zal wel zijn dat de auto's anders te zwaar worden, een panoramadak weegt (veel) meer dan een metalen dak.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ik krijg m 10-3 als het goed is. Kijken wie er eerder foto's kan plaatsen.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Wat is ongeveer de levertijd op dit moment ? Ik mag zoals het nu lijkt sneller bestellen als gepland..., iemand vond het noodzakelijk om mijn V40 van dichtbij te willen bekijken afgelopen week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Voor de kerst besteld en levertijd staat nu op 10-3 (eerst 3e week van februari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Dat valt mee, ongeveer even lang als mijn v40 destijds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:11
Als ik dit zo lees gaat het bij jullie aardig snel met die bestellingen. Mijn bestelling van de megane is op 18 oktober daadwerkelijke geplaatst door de leasemaatschappij, en zou eerst eerste week van januari geleverd worden, maar nu pas aankomende week. wachten duurt lang, bah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
The Wizard schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 09:38:
[...]

De reden zal wel zijn dat de auto's anders te zwaar worden, een panoramadak weegt (veel) meer dan een metalen dak.
Jep, plus veiligheidszaken en comfort. Het panoramadak had soms last van piepen en kraken en is natuurlijk ook luidruchtiger tijdens slecht weer.

Nee, merp!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Zo, de eerste 400km met m'n nieuwe Megane zitten er op. Eerste indrukken zijn echt heel erg positief.
De automaat is erg soepel en hij heeft veel meer trekkracht dan ik had verwacht, zeker in de sportstand. De sportstoelen zitten als gegoten en de Bose Audio is echt geniaal afgesteld.
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dit : Als je de ACC aanzet en er schiet opeens iemand voor je met een fors snelheidsverschil grijpt de ACC in (dat is goed), maar als die auto vervolgens weer weggaat (of jij schuift gelijk een baan op) heeft ie een paar seconden nodig om weer door te hebben dat ie gas kan geven...

Anyways, foto tijd :

Megane
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VsmGHKH4c796Nkr6p3tcch3a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zPZeaQ17nmmGiZSJAwYNoS9Z/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ozvb6f63TblpM6utyyHfy7gL/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ro7a0EPpaX6eiSjbSs07PGwn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/57Y3DOKesOUJD8qbVkozMqrB/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
DennusB schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 13:45:
Zo, de eerste 400km met m'n nieuwe Megane zitten er op. Eerste indrukken zijn echt heel erg positief.
De automaat is erg soepel en hij heeft veel meer trekkracht dan ik had verwacht, zeker in de sportstand. De sportstoelen zitten als gegoten en de Bose Audio is echt geniaal afgesteld.
Enige minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dit : Als je de ACC aanzet en er schiet opeens iemand voor je met een fors snelheidsverschil grijpt de ACC in (dat is goed), maar als die auto vervolgens weer weggaat (of jij schuift gelijk een baan op) heeft ie een paar seconden nodig om weer door te hebben dat ie gas kan geven...

Anyways, foto tijd :

Megane
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Overtreft die sportstand dan de statistieken? :P http://www.autoweek.nl/au...lt-megane-dci-110-gt-line

Want op papier aantal Nm koppel en 0-100 vind ik niet heel snel. Het is wel genoeg overigens. 't Is maar net waarmee je het vergelijkt natuurlijk.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
JaMaaT schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:09:
[...]

Nee is geen budget overweging. De GT viel voor mij af vanwege de stoelen. De bose heeft een zwart vlak onder de bumper wat de GT zilvergrijs heeft.

Als contrast heb ik nu de witte Blanc Nacre gekozen. Ook icm de 2tone velgen, het zwarte dak, getinte ramen.
Deze is geloof ik net zo duur qua kleur.
Prachtkleur, vergroot de auto ook en mooi contrast met het zwarte. Ik ben wel benieuwd hoe snel die kleur de auto vuil doet lijken.

Ik kom van Angorabeige (=grijs) op oude mégane en dat cosmosblauw van de nieuwe blijkt echt een kleur die elke 3 dagen er weer smerig uit ziet. Mijn carwashroutine/kosten zijn reeds gestegen.

Ik vind de Bose ook meer geslaagd dan de GT vanwege die 2 grijze strepen en geen mistlampen op de GT neus.

[ Voor 9% gewijzigd door anessie op 18-02-2017 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Thnx! Denk ook wel dat het mooi wordt. Ben wel heel benieuwd.

Zwart vind ik ook erg gaaf maar we hebben al een zwarte Bose uit 2013. Dus straks staat er een zwarte en een witte op de oprit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 18:54:
[...]

Overtreft die sportstand dan de statistieken? :P http://www.autoweek.nl/au...lt-megane-dci-110-gt-line

Want op papier aantal Nm koppel en 0-100 vind ik niet heel snel. Het is wel genoeg overigens. 't Is maar net waarmee je het vergelijkt natuurlijk.
Dat weet ik niet, hij voelt in ieder geval alles behalve traag. De automaat is ook erg kwiek als je hem intrapt om even wat meer vermogen te krijgen! Schakelt vlot en soepel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Even een snel vraagje :).

Mijn pa heeft een Megane uit oktober 2014 waarvan de kaarten dringend aan een update toe zijn. Nu heb ik 150 euro aan Renault betaald voor 3 jaar kaartupdates. De R-Link software is geïnstalleerd, de kaart zit in mijn PC maar de R-Link software geeft aan dat alles up-to-date is :? Je maakt mij toch niet wijs dat Renault nu nog 2 jaar oude kaarten uitlevert?

Overigens vind ik die Renault 'store' ook echt bizar slecht. De helft van de links geeft gewoon een keiharde 404.. :')

Anyone? Of moet ik dit even via Renault spelen? Als ik een link kan vinden die niet eindigt in een 404 :D

ik heb ergens een mailadres gevonden en maar een mail gestuurd.. ben benieuwd.

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 18-02-2017 22:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Dammit, ik was net bijna zeker dat ik een donkerblauwe Megane Bose edition wilde bestellen, en nu heb ik die foto's van @DennusB gezien, en nu twijfel ik over een GT-line. Vind blauw een mooie kleur, dus vind het mooi dat het interieur overal blauw bevat in de stiksels e.d.
Ben daarentegen ook van de luxe en opties, en heb gezien dat de GT-line geen stuurverwarming heeft, zonde.
Ik zie in de prijslijst staan dat op de GT-line de mistlampen vóór vervallen. Hoe zit dat? Heb je dan gewoon geen mistlampen voor, of zitten die op een of andere manier ergens in verwerkt?
Volgens mij heeft de GT-line ook geen lendensteun. Zijn die sportstoelen uit zichzelf al een beetje in de onderrug gevormd? (ik zal nog eens naar een dealer gaan om te kijken denk ik). Massagefunctie zal ik niet missen, dat vond ik maar vervelend bij de testrit.
Ik zie in de configurator op de foto dat de automaat versnellingspook ook met blauw is ingelegd, maar dat zie ik op de foto niet goed. Heeft hij dat wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

striner schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:37:

Ik zie in de prijslijst staan dat op de GT-line de mistlampen vóór vervallen. Hoe zit dat? Heb je dan gewoon geen mistlampen voor, of zitten die op een of andere manier ergens in verwerkt?
De GT-line heeft een andere bumper. Hierin is geen plek voor de mistlampen. Mistlampen zitten er niet op een andere manier in verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Volgens mij heeft de GT-line ook geen lendensteun. Zijn die sportstoelen uit zichzelf al een beetje in de onderrug gevormd?
Ik zie in de configurator op de foto dat de automaat versnellingspook ook met blauw is ingelegd, maar dat zie ik op de foto niet goed. Heeft hij dat wel of niet?
Nee, ik vond ze erg diep gaan, geen steun in de lage rug.

2de vraag, zie video.

YouTube: Renault Megane GT FULL REVIEW test driven all-new GT & Bose Edit...

YouTube: Renault Megane GT Review: 10 things you need to know

Is natuurlijk ook weer een deel persoonlijke voorkeur. De RS is voorzien ergens oktober 2017 en een heel ander beestje.

[ Voor 93% gewijzigd door anessie op 19-02-2017 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Dammit, ik was net bijna zeker dat ik een donkerblauwe Megane Bose edition wilde bestellen, en nu heb ik die foto's van @DennusB gezien, en nu twijfel ik over een GT-line. Vind blauw een mooie kleur, dus vind het mooi dat het interieur overal blauw bevat in de stiksels e.d.
Ben daarentegen ook van de luxe en opties, en heb gezien dat de GT-line geen stuurverwarming heeft, zonde.
Volgens mij heeft de GT-line ook geen lendensteun. Zijn die sportstoelen uit zichzelf al een beetje in de onderrug gevormd? (ik zal nog eens naar een dealer gaan om te kijken denk ik). Massagefunctie zal ik niet missen, dat vond ik maar vervelend bij de testrit.
Mistlampen heeft hij inderdaad niet en de lendesteun mis ik totaal niet. De pook van de automaat heeft inderdaad ook blauwe stiksels, erg gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MK1998NL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 00:55:
[...]

De GT-line heeft een andere bumper. Hierin is geen plek voor de mistlampen. Mistlampen zitten er niet op een andere manier in verwerkt.
Toch heb je met de ledverlichting eigenlijk geen mistlampen meer nodig. Sowieso heb ik dit jaar voor het eerst in mijn leven de mistlampen een paar keer aan gehad vanwege de mist. Daarvoor nooit nodig gehad (en het is niet alsof je auto's met led dan niet kon zien, dat waren juist de meest opvallenden).

Of hechten jullie veel waarde aan het hebben van mistlampen? Ik bedoel, bij mijn huidige Clio heb ik ze toen aangedaan omdat de verlichting an sich gewoon waardeloos is, maar met moderne verlichting heb je daar gewoon geen last meer van.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 19-02-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Martinspire schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:27:
[...]

Toch heb je met de ledverlichting eigenlijk geen mistlampen meer nodig. Sowieso heb ik dit jaar voor het eerst in mijn leven de mistlampen een paar keer aan gehad vanwege de mist. Daarvoor nooit nodig gehad (en het is niet alsof je auto's met led dan niet kon zien, dat waren juist de meest opvallenden).

Of hechten jullie veel waarde aan het hebben van mistlampen? Ik bedoel, bij mijn huidige Clio heb ik ze toen aangedaan omdat de verlichting an sich gewoon waardeloos is, maar met moderne verlichting heb je daar gewoon geen last meer van.
Ik heb ze ook afgelopen jaar ook maar één keer aan gehad :) Toch hecht ik er wel waarde aan in het geval van mist, en 9/10 keer smoelt de auto met mistlampen gewoon beter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb 1x de mistlichten voor en achter tegelijkertijd aangehad en dat was een situatie waarin je eigenlijk beter niet kon rijden, maar als je in een lokale, zeer dichte mistbui rijdt heb je niet zo heel veel keuze. En toen had je ook niks aan de mistlichten want we hingen buiten de auto om te kunnen zien of we nog binnen de lijntjes aan het kleuren waren.

Zeker met de huidige verlichtingsvormen heb je mistlichten niet nodig. Ik gebruik de mijne eigenlijk alleen maar om mee te seinen naar lui die hun mistpitten onnodig aan hebben staan. Verder nooit. De bi-xenon is meer dan afdoende.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 06:22

SaN

Volgens mij zitten hier nogal wat megane rijders, dus even een suffe vraag tussendoor. Ik ben onlangs een megane estate bose 1.5dci uit 2012 gekocht, en ik vind dat hij onderin de toeren erg weinig koppel heeft. Onder de 18/19km per uur rijden in zijn twee gaat ook eigenlijk niet, dan gaat hij schokken.

Als ik aan kom rijden bij een stoplicht en terugschakel om weer op te trekken krijgt hij echt pas een beetje trekkracht vlak voor de 2000 toeren.

Ik heb hiervoor nooit diesel gereden, en mijn vorige auto was een saab automaat met 150 pk. Het is dus goed mogelijk dat dit normaal is, maar wilde toch even vragen of mensen zich hier in herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Vind het eerder bijdragen aan het design die ronde bolletjes in de voorbumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

SaN schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:46:
Volgens mij zitten hier nogal wat megane rijders, dus even een suffe vraag tussendoor. Ik ben onlangs een megane estate bose 1.5dci uit 2012 gekocht, en ik vind dat hij onderin de toeren erg weinig koppel heeft. Onder de 18/19km per uur rijden in zijn twee gaat ook eigenlijk niet, dan gaat hij schokken.

Als ik aan kom rijden bij een stoplicht en terugschakel om weer op te trekken krijgt hij echt pas een beetje trekkracht vlak voor de 2000 toeren.

Ik heb hiervoor nooit diesel gereden, en mijn vorige auto was een saab automaat met 150 pk. Het is dus goed mogelijk dat dit normaal is, maar wilde toch even vragen of mensen zich hier in herkennen.
Ik heb rijles gehad in een Clio IV 1.5dCi (2013) en die deed ook schokken als je onder de 18-19km/h kwam in de 2. Lijkt me dus normaal.

Edit: de meeste trekkracht hoort hij te hebben vanaf 1750rpm (260Nm), dat zou voldoende trekkracht moeten zijn. Met zijn 90pk broertje had ik daar geen problemen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door MK_ op 19-02-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat is het motor toerental bij 18 km/h in de tweede versnelling? Als het in de buurt komt van de 1300 omw/min gaat de auto in anti-stall. De inspuiting begint weer om de motor stationair te laten lopen, Die inspuiting is niet geschikt om mee te rijden, Daarbij liggen de verbrandingen zover uit elkaar dat de motor niet mooi rond wil lopen.
Het lijkt erop dat de turbo niet op toeren wil komen. Dat kan betekenen dat het roetfilter vol zit. Hoeveel km heeft de auto gereden?

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Derby schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:05:
[...]

Het lijkt erop dat de turbo niet op toeren wil komen. Dat kan betekenen dat het roetfilter vol zit. Hoeveel km heeft de auto gereden?
De turbo gaat meedoen vanaf 1750tpm, en met de schaalverdeling op de toerenteller komt dat behoorlijk overeen met "vlak voor de 2000tpm". Ik zou daar dus wel even rekening mee houden voordat je mensen op stang jaagt met verstopte roetfilters :P

Een verstopt roetfilter gaat namelijk vrijwel altijd gepaard met een foutmelding ("Controleer inspuiting" geloof ik), vermogensverlies over het gehele toerenbereik en/of ernstig inhouden binnen het hele toerenbereik en/of niet op toeren kunnen komen van de motor. Afgaande op het bericht van SaN lijkt mij van dat alles geen sprake. Een foutmelding m.b.t. de motor is vrij opvallend namelijk :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:13:
[...]

De turbo gaat meedoen vanaf 1750tpm, en met de schaalverdeling op de toerenteller komt dat behoorlijk overeen met "vlak voor de 2000tpm". Ik zou daar dus wel even rekening mee houden voordat je mensen op stang jaagt met verstopte roetfilters :P
Mijn kennis ligt gelukkig niet bij schaalverdelingen van toerentellers :*)
vlak voor 2000 is bij mij 1900 rpm. En dat is een toerental waarbij turbo's van diesels al wel wat punch moeten geven. Gebaseerd op de beperkte gegevens en het feit dat de persoon hiervoor een turbo saab benzine reed, die ook pas bij 1900 wat begint te doen, maakte dat ik tot een beperkte conclusie kwam. Het kan ook... laat ik maar ophouden :9 .

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Derby schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:39:
[...]

vlak voor 2000 is bij mij 1900 rpm. En dat is een toerental waarbij turbo's van diesels al wel wat punch moeten geven. Gebaseerd op de beperkte gegevens en het feit dat de persoon hiervoor een turbo saab benzine reed, die ook pas bij 1900 wat begint te doen, maakte dat ik tot een beperkte conclusie kwam. Het kan ook... laat ik maar ophouden :9 .
Hehe, het meest voor de hand liggend is het dat de 1.5dCi veel ecovriendelijker is afgesteld. Juist onderin de toeren en op lage snelheid merk je dat. De enige oplossing is om het blok te laten tunen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:44:
[...]

Hehe, het meest voor de hand liggend is het dat de 1.5dCi veel ecovriendelijker is afgesteld. Juist onderin de toeren en op lage snelheid merk je dat. De enige oplossing is om het blok te laten tunen :P
Ik ben van mening dat een diesel het meest eco friendly is bij lage toerentallen (veel tijd voor de diesel om te verdampen, daardoor vollediger verbranding, daardoor minder roet, dus minder regeneratie. Langere tijd om gebruik te maken van de verbrandingsdruk).
Het aanslaan van de turbo moet wel voelbaar zijn onder de 2000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MK1998NL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:35:
[...]

Ik heb ze ook afgelopen jaar ook maar één keer aan gehad :) Toch hecht ik er wel waarde aan in het geval van mist, en 9/10 keer smoelt de auto met mistlampen gewoon beter :Y)
Maar je moet mistlampen niet gebruiken om zelf meer te zien, maar juist om gezien te worden. En de ledverlichting is al duidelijk genoeg daarvoor. Zeker vanachter.

Ik heb weliswaar niet zo'n Mégane maar wat ik meestal doe is de koppeling gebruiken als ik langzaam moet rijden. Als je hem een beetje inhoud, dan valt er prima rustig mee te rijden en is het schokken ook minder. Laat je de koppeling los, dan maakt ie eigenlijk te weinig toeren (zoals ook eerder aangehaald is).

Meestal als ik over drempels rij hou ik ook altijd de koppeling een beetje in omdat ie anders gaat trekken om op genoeg toeren te komen en ie wat ongecontroleerd vooruit komt. Sowieso wel handig om je voet erbij te hebben, mocht je plots moeten remmen als je bv in een woonwijk rijdt.

Het zal ongetwijfeld niet goed zijn voor de koppelingsplaten of whatever, maar ik rij toch lease >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 06:22

SaN

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat het gewoon even wennen is aangezien hij best redelijk optrekt als hij eenmaal voldoende toeren maakt.

Inderdaad een beetje spelen met de koppeling als ik de wijk binnen rij over de drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Martinspire schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:00:
[...]
Maar je moet mistlampen niet gebruiken om zelf meer te zien, maar juist om gezien te worden. En de ledverlichting is al duidelijk genoeg daarvoor. Zeker vanachter.
En gezien worden is niet belangrijk? :+

Ik heb trouwens geen LED, zowel voor als achter niet :+

Maar goed, zoals ik zei vind ik het ook mooier smoelen. Op de Clio IV bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.cardoen.be/sites/default/files/styles/car_large_1080x720/public/car_images/renault-clio-iv-authentique--10889201.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.cardoen.be/sites/default/files/styles/car_large_1080x720/public/car_images/renault-clio-iv-zen--11941101.jpg
Dan ziet de versie met mistlampen er toch mooier uit :Y)
[...]
Het zal ongetwijfeld niet goed zijn voor de koppelingsplaten of whatever, maar ik rij toch lease >:)
Ben ik blij dat ik mijn auto gekocht heb van een particulier :X
SaN schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:06:
Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat het gewoon even wennen is aangezien hij best redelijk optrekt als hij eenmaal voldoende toeren maakt.

Inderdaad een beetje spelen met de koppeling als ik de wijk binnen rij over de drempels.
1.5 dCi kan nog wel getuned worden tot +30Nm, misschien de moeite waard om eens te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MK1998NL schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:44:
[...]

En gezien worden is niet belangrijk? :+
Maar dat zeg ik toch: de LED lampen zijn sterk genoeg dat je geen mistlampen nodig hebt om je normale verlichting bij te staan. Stel je zou bij die Clio de LED aan kunnen zetten naast je normale verlichting, dan heb je dat (voor) ook niet meer nodig.

Toen ik met Mist reed, kon ik de ledverlichting van de Mégane of VW Golf prima zien, een normale auto echter was al lastiger, zeker als ze hun mistlamp achter niet aanhadden.
Ik heb trouwens geen LED, zowel voor als achter niet :+

Maar goed, zoals ik zei vind ik het ook mooier smoelen. Op de Clio IV bijvoorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan ziet de versie met mistlampen er toch mooier uit :Y)
Ja maar dat komt omdat de versie zonder mistlampen er gewoon dezelfde vorm laat zitten zonder lamp. Dat is wat muf.

Kijk je echter naar de Mégane dan is het verschil groter:

Afbeeldingslocatie: https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/NL/personal-cars/megane/bfb-megane-berline/bfb-phase-1/packshot/packshot-megane-bose.jpg.ximg.l_full_m.smart.jpg

vs

Afbeeldingslocatie: https://www.autohaagzeeuw.nl/content/uploads/2015/12/1-Renault-Megane1.jpg

Goed, je kunt de ene mooier vinden dan de ander, maar de oplossing is wat verder uitgewerkt en het verschil is wat groter ;)

Bovendien vergelijk je bij de Clio de goedkoopste versie (waar dus geen mistlampen in zitten) met een duurdere versie en gaat het bij mijn vergelijking om de 2 duurste modellen (wat inhoudt dat een andere bumper altijd wat beter is uitgewerkt en niet zo lomp als bij de Clio)

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 19-02-2017 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:52:
[...]
Maar dat zeg ik toch: de LED lampen zijn sterk genoeg dat je geen mistlampen nodig hebt om je normale verlichting bij te staan. Stel je zou bij die Clio de LED aan kunnen zetten naast je normale verlichting, dan heb je dat (voor) ook niet meer nodig.

Toen ik met Mist reed, kon ik de ledverlichting van de Mégane of VW Golf prima zien, een normale auto echter was al lastiger, zeker als ze hun mistlamp achter niet aanhadden.

[...]

Ja maar dat komt omdat de versie zonder mistlampen er gewoon dezelfde vorm laat zitten zonder lamp. Dat is wat muf.

[afbeelding]

vs

[afbeelding]

Goed, je kunt de ene mooier vinden dan de ander, maar de oplossing is wat verder uitgewerkt en het verschil is wat groter ;)

Bovendien vergelijk je bij de Clio de goedkoopste versie (waar dus geen mistlampen in zitten) met een duurdere versie en gaat het bij mijn vergelijking om de 2 duurste modellen (wat inhoudt dat een andere bumper altijd wat beter is uitgewerkt en niet zo lomp als bij de Clio)
Die Megane zonder mistlampen ziet er prima uit, en die bak met licht die die LED Pure Vision koplampen geven is echt meer dan genoeg. Die dingen geven zulk helder, wit licht af, dat je aan wat stomme mistlampjes niets meer zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Die Megane zonder mistlampen ziet er prima uit, en die bak met licht die die LED Pure Vision koplampen geven is echt meer dan genoeg. Die dingen geven zulk helder, wit licht af, dat je aan wat stomme mistlampjes niets meer zou hebben.
Ja dat is ook exact mijn punt. Je hebt dan weliswaar geen mistlampen meer, maar je hebt ze ook niet nodig. Een GT of GT-Line laten afvallen vanwege het gebrek aan mistlampen moet je dan ook doen doordat je het mooier vindt, niet zozeer omdat het minder praktisch is.

Ik zou eerder het verschil in grille willen opmerken dan de ontbrekende mistlampen.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 19-02-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Vraag me af hoe kleurcombinaties eruit zouden zien indien je die grijze strepen een kleurtje kon geven. Donker zwarte bumper met een wit gt kleurtje had bv mooier geweest tov de Bose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Martinspire schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:52:
[...]

True :)
[...]

[afbeelding]

vs

[afbeelding]

Klopt, de GT-Line ziet er met deze andere gevormde bumper wel mooi uit. Maar de normale bumper zonder mistlampen is het naar mijn mening toch weer niet die.

De vorige Megane had ook lelijke afdekplaatjes op de plek waar in duurdere modellen een mistlamp zit. Dat ziet gewoon niet uit.

Op de "normalere" uitvoeringen vind ik de versies zonder mistlampen minder mooi dan de versies met mistlampen. De GT-Line heeft een compleet ander gevormde bumper waarbij vanaf het begin al geen plek gereserveerd is voor de plaatsing van de mistlampen. In dat geval ziet het er wel prima uit. Mijn mening trouwens, hier hoef je het niet per sé mee akkoord te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Als het puur op de mistlampen aankomt zou ik voor de GT-line kiezen. Wat men hier idd zegt, echt nodig zijn ze niet, en ook niet verplicht. Moet nog even deze keuzes voor mezelf maken in de keus tussen Bose en GT-line:
  • of ik Bleu Cosmos of Blue Iron wil
  • of ik lendensteun wil (niet op gt-line)
  • of ik stuurverwarming wil (niet op gt-line)
  • of ik de (lederen) normale stoelen of de (alcantara) sportstoelen wil
  • leasekosten (als ik beide full option doe, is de gt-line 10 euro p/m duurder)
  • de blauwe of chromen versiering aan de binnenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:30
Derby schreef op zondag 19 februari 2017 @ 14:39:
[...]

Afhankelijk van welke motor en turbo is er duidelijk verschil transient en continu gedrag. Zeker als je optrekt ga je relatief snel door de toeren en dan kan het zijn dat je de gevraagde boost (en dus koppel/trekkracht) pas haalt bij 1900rpm omdat de turbo nog aan het opspinnen is tussen de 1750-1900rpm. Terwijl je bij vollast aan een vaste snelheid bergop wel aan de volle boost behaalt bij 1750rpm omdat de turbo al op snelheid is.

In de volgende grafieken zie je dat vrij goed. In 3e versnelling is duidelijk zichtbaar dat de druk pas iets later opgebouwd wordt als de in 4e. Alleen al omdat het veel langer duurt om door de toeren te gaan.
101kpa ~atmosfeer op zeeniveau.

3e versnelling:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oaVNE1o.png

4e versnelling:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/40d9SFx.png

Beiden zijn wel op 1000m+ hoogte (0.87 bar ambient) gedaan wat de grafieken wel wat minder representatief maakt voor Nederland.
Betreft een 1.5 DCi, 68pk bij 4000rpm en 160Nm bij 1700rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

striner schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:18:
Als het puur op de mistlampen aankomt zou ik voor de GT-line kiezen. Wat men hier idd zegt, echt nodig zijn ze niet, en ook niet verplicht. Moet nog even deze keuzes voor mezelf maken in de keus tussen Bose en GT-line:
  • of ik Bleu Cosmos of Bleu Cosmos Iron wil
  • of ik stuurverwarming wil (niet op gt-line)
  • of ik de (lederen) normale stoelen of de (alcantara) sportstoelen wil
  • leasekosten (als ik beide full option doe, is de gt-line 10 euro p/m duurder)
  • de blauwe of chromen versiering aan de binnenkant
Met je wel ook een nieuwe Mégane GT-Line betalen :> In de GT-Line vind ik het ontbreken van de mistlampen ook niet erg.

Verder vind ik persoonlijk Blue Iron mooier, lendensteunen zijn wel erg fijn, stuurwielverwarming zou ik laten liggen als je geen koukleum bent, stoelen moet je echt zelf proberen, lease-kosten zijn jouw probleem en naar mijn mening is zilveren/chromen afwerking mooier. Maar dat is mijn mening :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
striner schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:18:
keus tussen Bose en GT-line:
  • of ik Bleu Cosmos of Blue Iron wil
- Kan je zeggen dan Bleu Cosmos wel snel vuil laat zien op je wagen. Het lichtere Iron Blue doet het op dat vlak misschien beter. Maar dat vraag je beter aan een GT-rijder hier.
- Zetels is zoals een schoen, zeer persoonlijk, belang toch niet onderschatten van goed te zitten. Ik zou met beide stoelen zeker een testrit doen en niet zomaar even in de showroom 2 minuten je kont erin planten om een besluit te maken.
- Ik vermoed dat je dan sowieso al zetelverwarming hebt, ga even op je handen zitten of koop eventjes wat handschoenen met touch vingers (anders kan je je scherm weer niet bedienen |:( ).

[ Voor 12% gewijzigd door anessie op 20-02-2017 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sport_Life schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:03:
[...]

Dank voor je reactie, zeer nuttig! Megane kost idd bijna net zoveel, maar die vind ik persoonlijk minder mooi en te groot. Clio Estate is perfect qua formaat en ik vind het best een stoere (gezins) auto met geblindeerde achterruiten ed.
Het is inderdaad best een stoere auto, als die leuk aangekleed is. Als estate ook erg ruim, de hatch is wat beperkter kwa ruimte. Wat osbourne aan geeft m.b.t. achterruitrijden klopt, zeker voor de estate. De hatch valt wel mee (achterruitenwisser is achterkant auto dus daar kun je precies aan zien hoe ver je achterruit kan rijden).

@anessie Hoe groot een auto is staat los van hoe stoer die is, een twingo GT is ook een stoere auto maar toch echt de kleinste in het gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
AndRo555 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:48:
[...]

Betreft een 1.5 DCi, 68pk bij 4000rpm en 160Nm bij 1700rpm.
Zeker een vaste geometrie turbo dan? Want één met variabele schoepen doet dit niet (zou dit niet mogen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 07:45
Nu al een tijdje deze thread aan het volgen en ik zie veel ervaringen met de megane en clio. Zijn er ook tweakers die de talisman estate bij elkaar hebben gevinkt, besteld en op dit moment aan het rijden zijn? Ben hier namelijk best wel benieuwd naar; eind mei krijg ik mijn Talisman Estate Initiale Paris en ik lees af en toe wel wat klachten over de afwerkingskwaliteit en andere kinderziektes.
Pagina: 1 ... 24 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.