Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-09 19:17
Trichoglossus schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Ze zijn sowieso natuurlijk aardig qua gewicht, en qua brandstofverbruik.
De deuren zijn wel enorm, altijd oppassen met parkeren.
Dat is het mooie aan de deuren van een Avantime. Die zijn zo opgehangen dat ze dubbel scharnieren. Je hebt er dus niet meer ruimte voor nodig dan met een Laguna het geval is. Echt een mooie oplossing.

@Zonezns: Bedankt. En dat grapje over de boot komt best dicht bij de waarheid :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:35
Trichoglossus schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Ze zijn sowieso natuurlijk aardig qua gewicht, en qua brandstofverbruik.
De deuren zijn wel enorm, altijd oppassen met parkeren.
Ja, dat gewicht zag ik ook toen ik wat verder ging kijken. 1641 kg, en zelfs 1716 kg voor een 3 liter uitvoering.

Wat die deuren betreft, daar heeft Renault die super-scharnieren voor bedacht (dubbele scharnierconstructie) maar het blijven inderdaad giganten.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1eyw3sbm3tv_800.jpg

Ik heb een stap in de andere (wel Franse) richting gezet:
ik heb me gisteren aangemeld bij de Citroën C5-club, www.c5club.nl
Een nette C5 Break in een luxe uitvoering, liefst met leren bekleding; dat zie ik toch ook wel zitten.
Maar ja, dat is natuurlijk een beetje vloeken in het grote Renault topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hkuit schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Ja, dat gewicht zag ik ook toen ik wat verder ging kijken. 1641 kg, en zelfs 1716 kg voor een 3 liter uitvoering.
De Vel Satis is niet veel lichter :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tLijmx3.png
Ik heb een stap in de andere (wel Franse) richting gezet:
ik heb me gisteren aangemeld bij de Citroën C5-club, www.c5club.nl
Een nette C5 Break in een luxe uitvoering, liefst met leren bekleding; dat zie ik toch ook wel zitten.
Maar ja, dat is natuurlijk een beetje vloeken in het grote Renault topic ;)
Wat mij betreft niet. Een Citroën is ook lekker eigenwijs en die hydractive vering blijft echt briljant (als het werkt). Al is een C6 dan wel leuker om te hebben, maar ook moeilijker om te vinden :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo,

Iedere maand probeer ik even de bandenspanning te controleren.Nu heb ik recent, circa 5 weken geleden, 4 nieuwe zomerbanden aangeschaft.
Vredestein sportrac 5 bandenmaat 185 60 R15 84H

Eerst had ik een andere bandenmaat namelijk 165 65 15. Nu zegt het handboek 2.3 2.0 echter online vindt je van alles:
Spanning 2.4 2.2
http://www.allebandenspanning.nl/renault/clio-iii

En op Vredestein zelfs 2.6 2.4
http://www.vredestein.nl/...io%203%201.2%2016v/387405

Auto is een Clio 3 1.2 TCE 74kw 2008
Welke bandenspanning kan ik nu het beste aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De bandenspanning die in je boekje staat en in je deuropening, tenzij je daarmee duidelijk slecht weggedrag hebt en/of vreemde bandenslijtage. Heb je dat niet dan zou ik het gewoon houden bij de bandenspanning die de fabrikant opgeeft.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Veel banden zijn net anders gemaakt dus de fabrikanten geven vaak de ideale bandenspanning op voor het type band. Zelf wijk ik er vanaf voor idd het beter rijden, veel te stug en te stuiterig met de hogere bandenspanning, en achterkant wordt wat onrustig. Daarom 2.4 voor en 2.1 achter met een Swift Sport. :)

Beetje spelen en in de gaten houden wat de banden doen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44
MK1998NL schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:35:

[...]

Geen ervaring mee, maar kan je niet zo'n slot mechanisme uit een sloop auto halen? Wel eentje nemen die aan de voorkant in elkaar ligt, eentje aan de achterkant zou ik niet proberen >:)
la_fusion schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:22:
Wat ik een keer voorbij heb zien komen is een slecht contact waardoor de kofferklep dacht dat de knop om te openen was ingedrukt. Wellicht eens naar zoeken bij de bewegende delen.
PauseBreak schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:17:

[...]

Wat hij zal bedoelen is dat het slot een sensor heeft met verbinding naar de boordcomputer. Die sensor is onder andere verantwoordelijk voor de melding naar je boordcomputer dat de klep open of dicht is. Als dat kapot is dan zal je inderdaad het slot moeten vervangen en opnieuw moeten inleren.
Vandaag even langs gereden bij de Renault dealer. Hoewel het druk was konden ze er direct even naar kijken. Het was uiteindelijk het druk mechanisme waar roest/oxidatie op zat. De monteur heeft dit laten zien en gaf aan dat het vaker gebeurd. Gelukkig hadden ze het op voorraad en is het direct vervangen want afgelopen maandag rolde bijna de kinderwagen uit de kofferbak omdat deze spontaan open sprong :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
lookslikeyou schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:02:
[...]

Vandaag even langs gereden bij de Renault dealer. Hoewel het druk was konden ze er direct even naar kijken. Het was uiteindelijk het druk mechanisme waar roest/oxidatie op zat. De monteur heeft dit laten zien en gaf aan dat het vaker gebeurd. Gelukkig hadden ze het op voorraad en is het direct vervangen want afgelopen maandag rolde bijna de kinderwagen uit de kofferbak omdat deze spontaan open sprong :X
Mooi dat ze je direct even konden helpen. Dan zal het ook niet veel hebben gekost neem ik aan? :)

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:44
PauseBreak schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:05:
[...]

Mooi dat ze je direct even konden helpen. Dan zal het ook niet veel hebben gekost neem ik aan? :)
Even de factuur erbij gepakt: €62,65. Waarvan het onderdeel €37,43 kostte. De rest is het "werkplaats" tarief. Valt nog mee, was al bang voor een duurdere rekening aangezien ik al aan doem scenario's had bedacht waarbij het hele slot vervangen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:55

Martinspire

Awesomeness

Vandaag een etentje met werk gehad (groot deel van bedrijf). Stonden aardig wat nieuwe Méganes en Clio's op de parkeerplaats :~

Ook eindelijk een paar hatchbacks gezien. Je ziet vooral estates op de weg. Vraag me af wat de verhouding is.

Hoe bevalt de verwarming van de Mégane deze laatste paar maanden eigenlijk? En toen met de hitte, bevalt de airco?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Volgens mij is z'n 80% de estate, veruit het populairst (vanwege de ruimte uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Ik weet alleen dat de 2012 editie totaal geen moeite had met -20 in Oostenrijk. Starten zonder problemen, en zo weg. Alleen de "winter"-ruitenwisservloeistof was duidelijk voor hollandse winters, want die was stijf bevroren :P

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

melcon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 07:49:
Volgens mij is z'n 80% de estate, veruit het populairst (vanwege de ruimte uiteraard).
Correct, verschil in prijs is €1000 maar je krijgt er een veel praktischere auto voor terug.

Afweging maken voor jezelf, als je die ruimte niet zult gebruiken is het natuurlijk €1000 teveel :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik snap sowieso niet helemaal de reclame van Renault daarin.. je krijgt een 'gratis' upgrade van hatch naar estate maar als je naar een hatch op zoek bent.. dan wil je toch helemaal geen estate? Ik snap dat het voor de estate zoekers een leuke bijkomstigheid is maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:11:
Ik snap sowieso niet helemaal de reclame van Renault daarin.. je krijgt een 'gratis' upgrade van hatch naar estate maar als je naar een hatch op zoek bent.. dan wil je toch helemaal geen estate? Ik snap dat het voor de estate zoekers een leuke bijkomstigheid is maar verder...
Ze proberen de vraag te sturen door het aanbod aan te passen. Ik geloof dat ze bij Renault een betere marge hebben op de Estate dan op de HB. Dan is het dus wel logisch om te proberen om zoveel mogelijk klanten naar een Estate te sturen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:03:
[...]

Correct, verschil in prijs is €1000 maar je krijgt er een veel praktischere auto voor terug.

Afweging maken voor jezelf, als je die ruimte niet zult gebruiken is het natuurlijk €1000 teveel :p
Dat niet alleen, maar de lengte is ook groter en hij rijdt dan ook iets anders dan de Hatchback (al heb ik ze niet beiden geprobeerd). Ik heb het bv niet nodig. Het maakt overigens ook vrijwel niks uit in leaseprijs, maar dat zal met de doorverkoop te maken hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:15
In mijn aygo had ik een mooie teller hoeveel km ik nog kan rijden met de huidige inhoud van mijn tank.

Heb een Renault CLIO Estate zo schermpje en zo eco stand.
Maar ben gewoon benieuwd hoeveel km ik nog kan rijden voordat ik stil sta of ieder geval de laatste 5 liter op zijn. Zo werkte ieder geval mijn aygo die gaf aan als ik nog 5 liter over was als 0 km actieradius.

Hoe werkt dat in de clio ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Joostje123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:05:
In mijn aygo had ik een mooie teller hoeveel km ik nog kan rijden met de huidige inhoud van mijn tank.

Heb een Renault CLIO Estate zo schermpje en zo eco stand.
Maar ben gewoon benieuwd hoeveel km ik nog kan rijden voordat ik stil sta of ieder geval de laatste 5 liter op zijn. Zo werkte ieder geval mijn aygo die gaf aan als ik nog 5 liter over was als 0 km actieradius.

Hoe werkt dat in de clio ?
Je hebt er geen boekje bij?

Nu weet ik niet welk model je exact hebt maar voor zover ik bekend ben kun je in zo goed als alle Renaults met boordcomputer de knopjes op de rechterpook achter het stuur gebruiken om door de verschillende vensters te lopen. Dit incl je actieradius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Boekje lezen inderdaad, daar staat in hoe je de boordcomputer kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Oh ik was naar mijn touchscreen schermpje alles naar op zoek. Maar kon niet vinden.

Maar moet dus op de boordcomputer zoeken!
Als het goed is heb ik daar 8 verschillende gegevens waaronder afstand wanneer ik tankstation moet vinden!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Joostje123 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:22:
Oh ik was naar mijn touchscreen schermpje alles naar op zoek. Maar kon niet vinden.

Maar moet dus op de boordcomputer zoeken!
Als het goed is heb ik daar 8 verschillende gegevens waaronder afstand wanneer ik tankstation moet vinden!

Bedankt!
Ja gemeen is dat, ging bij mij ook fout hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als je lampje gaat branden springt die afstand wel op --- , dus ff goed opletten als de tank bijna leeg is als je wil weten hoe ver je ongeveer nog kan :P bij mij geeft die +/-170 km aan voor die op --- springt, nog een beste afstand dus.

[ Voor 21% gewijzigd door melcon op 02-02-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

melcon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:20:
Als je lampje gaat branden springt die afstand wel op --- , dus ff goed opletten als de tank bijna leeg is als je wil weten hoe ver je ongeveer nog kan :P bij mij geeft die +/-170 km aan voor die op --- springt, nog een beste afstand dus.
Wat is daar eigenlijk de logica achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:22:
[...]

De wijn was te lekker.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Er is me toch iets niet helemaal duidelijk over het R-Link 2 systeem in de nieuwe Megane. Online lees ik dat het ook allemaal online functies heeft... maar dat zie ik niet terug in de brochure. Zijn er nog 2 verschillende Bose R-Link 2 systemen voor de megane of zo?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DennusB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:29:
Er is me toch iets niet helemaal duidelijk over het R-Link 2 systeem in de nieuwe Megane. Online lees ik dat het ook allemaal online functies heeft... maar dat zie ik niet terug in de brochure. Zijn er nog 2 verschillende Bose R-Link 2 systemen voor de megane of zo?
Heb je niet online nodig voor verkeersinformatie, flitsers en apps?

Overigens weet ik ook niet wat voor apps er eigenlijk op te draaien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:30:
[...]

Heb je niet online nodig voor verkeersinformatie, flitsers en apps?

Overigens weet ik ook niet wat voor apps er eigenlijk op te draaien zijn.
Ja volgens mij krijg je dan TomTom HD traffic en zo. Opzich zou ik dat wel willen gebruiken, maar dan moet t wel in mijn aankomende Megane zitten haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:31:
[...]

Ja volgens mij krijg je dan TomTom HD traffic en zo. Opzich zou ik dat wel willen gebruiken, maar dan moet t wel in mijn aankomende Megane zitten haha
Er zijn verschillende packs te krijgen, volgens mij kun je die op elk gegeven moment afsluiten (bepaalde apps heb je voor een proeftijd gratis geloof ik).

En 2 verschillende soorten, ik denk dat je bedoeld de 7" en de 8,7"? Beide zijn R-Link 2 en gebruiken dus dezelfde apps, met de eerste heb je enkel een kleiner scherm in de breedte i.p.v in de lengte.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:37:
[...]

Er zijn verschillende packs te krijgen, volgens mij kun je die op elk gegeven moment afsluiten (bepaalde apps heb je voor een proeftijd gratis geloof ik).

En 2 verschillende soorten, ik denk dat je bedoeld de 7" en de 8,7"? Beide zijn R-Link 2 en gebruiken dus dezelfde apps, met de eerste heb je enkel een kleiner scherm in de breedte i.p.v in de lengte.
Ik heb in ieder geval het 8,7" R-Link 2 systeem met Bose audio. Dus ik ga er vanuit dat die ook de online apps heeft?
Vraag me alleen af hoe hij communiceert met internet dan, want hij heeft geen SIM-kaart tray toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Ik heb in ieder geval het 8,7" R-Link 2 systeem met Bose audio. Dus ik ga er vanuit dat die ook de online apps heeft?
Vraag me alleen af hoe hij communiceert met internet dan, want hij heeft geen SIM-kaart tray toch?
Apps dienen gedownload te worden met een computer via een USB-stick, handleiding doorvoor is hier te vinden.

Als ik even snel Google heeft de auto dan ook internet vanuit het systeem zelf, hoe dat precies werkt weet ik niet. Het schijnt ook enkel te werken in je thuisland, en niet in het buitenland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Volgens mij zit er een standaard 2G verbinding bij de R-Link (2) apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:44:
[...]

Volgens mij zit er een standaard 2G verbinding bij de R-Link (2) apparatuur.
Ah, dat zou het 1 en ander verklaren :) Dat zou tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:22:
[...]

Goeie vraag, de fabrikant van de boord computer heeft vast het antwoord :P ik zou het echt niet weten, logisch is in het elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:03
[...]

Kan er ook weinig over vinden. Heb al geprobeerd een account aan te maken maar dan moet je het chassisnummer weten. Dat was dus ook geen optie.

Zit er bijvoorbeeld Apple Carplay op? Of kun je bijvoorbeeld Flitsmeister app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
JaMaaT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Kan er ook weinig over vinden. Heb al geprobeerd een account aan te maken maar dan moet je het chassisnummer weten. Dat was dus ook geen optie.

Zit er bijvoorbeeld Apple Carplay op? Of kun je bijvoorbeeld Flitsmeister app installeren?
CarPlay zou er vanaf 2017 modellen op moeten zitten, dus daar hoop ik op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 01:03
Ik hoop er ook op. Maar vind ook verhalen dat het vooralsnog alleen voor de Scenic is en die elektrische (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

JaMaaT schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:08:
[...]

Flitsmeister heeft voor zover ik weet nergens een app voor dan voor iOS, Android en Windows 10.

Wel zou ik nog graag zien welke apps (in NL) te installeren zijn.

CarPlay heeft waarschijnlijk hardware nodig, maar Android Auto moet met een update komen. Maar goed, het blijven Fransen, dus dat kan volgende week anders zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 02-02-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:29:
[...]

Flitsmeister heeft voor zover ik weet nergens een app voor dan voor iOS, Android en Windows 10.

Wel zou ik nog graag zien welke apps (in NL) te installeren zijn.

CarPlay heeft waarschijnlijk hardware nodig, maar Android Auto moet met een update komen. Maar goed, het blijven Fransen, dus dat kan volgende week anders zijn.
Ja ik ben erg benieuwd. Anders mogen ze op termijn alsnog die hardware inbouwen in die van mij, want ik vind CarPlay toch wel echt chill!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
DennusB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:11:
[...]

Ja ik ben erg benieuwd. Anders mogen ze op termijn alsnog die hardware inbouwen in die van mij, want ik vind CarPlay toch wel echt chill!
Voor zover bekend zijn de R Link 2 modules die vanaf Q4 2016 zijn geproduceerd geschikt voor CarPlay, maar de wegen (en informatie) van Renault zijn ondoorgrondelijk, maw, niemand weet precies hoe het zit :P.

Het schijnt dat Android Auto sowieso komt naar alle R Links 2 modules.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
The Wizard schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Voor zover bekend zijn de R Link 2 modules die vanaf Q4 2016 zijn geproduceerd geschikt voor CarPlay, maar de wegen (en informatie) van Renault zijn ondoorgrondelijk, maw, niemand weet precies hoe het zit :P.

Het schijnt dat Android Auto sowieso komt naar alle R Links 2 modules.
Ik mag het hopen haha. Ik heb Renault Nederland gemaild, die mailde terug dat ik het maar via de dealer moest vragen. Dus heb ik die nu maar gemaild...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-09 00:44
Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:29:
[...]Wel zou ik nog graag zien welke apps (in NL) te installeren zijn.
http://imgur.com/a/rrWmS

Niks bijzonders dus, wat dikke packs met Coyote ,TomTom Traffic, mapupdates.. en een bende onnozele spelletjes.
http://www.gps-carminat.c...-android-auto-et-carplay/

Un R-Link 2 dont le numéro de soft commence par 2.X ne pourra jamais recevoir ces fonctionnalités car hardware non compatible.
Mijn software van Mégane 4 Grandtour begint dus met 2.X (auto van augustus).

Zoiets voer je toch eerder in bij een facelift en niet na 4 maand bij een nieuw model..

[ Voor 44% gewijzigd door anessie op 02-02-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 19:53
melcon schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:53:
[...]

Ik zal de folder voor je in scannen ;) dat je iets niet gezien hebt betekent niet dat het niet bestaat, de R19 bijvoorbeeld is ook met airco geleverd, desalniettemin zul je die nooit in NL aantreffen...
Moet de folder nog gedrukt worden? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Jup :+ hij ligt bij mijn ouders (mijn pa verzamelde vroeger folders :P ), als ik er weer ben gaat die op de scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 21:46
Ik heb ook een R-link systeem in mijn Clio. Wanneer er een file is bijv. dan krijg ik dat wel 'live' te zien op mijn navigatiesysteem. Waar komt dat signaal vandaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
osbourne1903 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 08:25:
Ik heb ook een R-link systeem in mijn Clio. Wanneer er een file is bijv. dan krijg ik dat wel 'live' te zien op mijn navigatiesysteem. Waar komt dat signaal vandaan dan?
TomTom geloof ik.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Permanente 2G verbinding vanuit de auto volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RDS/TMC?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:17
Ik zie soms bedrijven voorbijkomen die een chiptuning aanbieden voor mijn Renault megane II 1.5 dci 103pk.

A. Is het verstandig om een auto op leeftijd nog te voorzien van een chiptuning? (auto is uit 2008 en heeft 245.000 op de teller)

B. Zo ja, zijn er specifieke bedrijven die (veel) ervaring hebben met Renault?

Het irriteert mij namelijk dat de auto zo langzaam vooruit gaat bij weinig toeren. Ook rij ik veel 130 snelweg en hoop ik dat hij in dat toerenbereik iets zuiniger wordt. ( + meer PK's voor inhaalacties natuurlijk). Ook wil ik nog wel eens een paardentrailer er achter hebben en dan kan het extra koppel ook wel van pas komen.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Houd wel rekening ermee dat je koppeling het dan ineens kan begeven terwijl je zonder chippen misschien nog een halve ton verder kan rijden.

Verder lekker doen, absolute aanrader, krijg je een heel andere auto voor terug. :) Opletten met warmrijden en af laten koelen/uit laten draaien na een pittige rit, eigenlijk wat je nu ook al zou moeten. :)

Mijn tip, Bullpower in Flevoland of DTC Tuning. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:40
Mijn ClioII had deze winter vreselijk veel last van een zoekende motor bij optrekken en vreselijk schokken staionair. In eerste instantie verdacht ik mijn gasklephuis en/of MAPsensor, maar dat leek het probleem niet te zijn.

Vervolgens wilde ik mijn bougies eens vervangen om te kijken of dat helpt. Ik trof 2 van de bougies aan met een (groene?) aanslag erop. Is dat een teken dat naast de bougie, ook de bobine vervangen zou moeten worden?

Ik heb 1 van die 2 bobines al vervangen omdat dat een Renault was, en tegelijk ook de 'geschakelde', die een schone bougie had. Inmiddels loopt de auto heel netjes stationair, maar ik voel m af en toe nog wel inhouden bij het optrekken. Of moet de MAPsensor/computer wellicht nog even wennen aan de betere ontbranding.

De auto is overigens APK gekeurd vlak voor het vervangen, de boel was dus niet zodanig in onbalans dat de uitlaatgasmeting afkeur was en de bobines zitten er nu 3,5 jaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 22:35
BlueMotion schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:07:
Mijn ClioII had deze winter vreselijk veel last van een zoekende motor bij optrekken en vreselijk schokken staionair. In eerste instantie verdacht ik mijn gasklephuis en/of MAPsensor, maar dat leek het probleem niet te zijn.

Vervolgens wilde ik mijn bougies eens vervangen om te kijken of dat helpt. Ik trof 2 van de bougies aan met een (groene?) aanslag erop. Is dat een teken dat naast de bougie, ook de bobine vervangen zou moeten worden?

Ik heb 1 van die 2 bobines al vervangen omdat dat een Renault was, en tegelijk ook de 'geschakelde', die een schone bougie had. Inmiddels loopt de auto heel netjes stationair, maar ik voel m af en toe nog wel inhouden bij het optrekken. Of moet de MAPsensor/computer wellicht nog even wennen aan de betere ontbranding.

De auto is overigens APK gekeurd vlak voor het vervangen, de boel was dus niet zodanig in onbalans dat de uitlaatgasmeting afkeur was en de bobines zitten er nu 3,5 jaar in.
Is het groene van de bougie niet gewoon oxidatie?

Ik lees op het www dat bobines veelal vlak na elkaar het begeven. Het zou me dus niets verbazen als de andere bobine het aan het begeven is.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Bo0bz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:59:
[...]

Is het groene van de bougie niet gewoon oxidatie?

Ik lees op het www dat bobines veelal vlak na elkaar het begeven. Het zou me dus niets verbazen als de andere bobine het aan het begeven is.
Joah, ik zou inderdaad de rest van de bobines ook vervangen. Kost je ook niet zo heel veel, zeker niet als je zelf handig bent.

En in ander nieuws, gisteren zag de Vel Satis voor het eerst de binnenkant van m'n vaste garage.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bFFriWLl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ac6PqRAl.jpg

Goedgekeurd zonder problemen, dus we kunnen weer even vooruit :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jaZqyPBl.png

Het enige dat werd vervangen omwille van het comfort waren de stabilisatorstangetjes achter. Niet noodzakelijk want niet kapot, maar een 'bonk' vanuit het onderstel wanneer je over slecht wegdek rijdt hoort niet bij deze auto's, dus vervangen. Kijk en huiver. Wat een units :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VfP18Uol.jpg

Wel een heel gekloot om die dingen te vervangen. Je moet namelijk "even" de remmen eraf halen om bij de onderste bevestiging van die stabistang te kunnen komen. Heel mooi systeem, dat multilink ophangingssyteem achter, maar niet zo mooi voor monteurs :+

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Joopieboy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:17:
Verder lekker doen, absolute aanrader, krijg je een heel andere auto voor terug. :) Opletten met warmrijden en af laten koelen/uit laten draaien na een pittige rit, eigenlijk wat je nu ook al zou moeten. :)
Als Renault het merkt op je nieuwe wagen, kunnen ze dan de (optionele) 5 jaar garantie terugtrekken gezien je hebt zitten prutsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anessie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Als Renault het merkt op je nieuwe wagen, kunnen ze dan de (optionele) 5 jaar garantie terugtrekken gezien je hebt zitten prutsen?
Ik vrees van wel :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
anessie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:47:
[...]

Uiteraard. Dit staat ook in de algemene garantievoorwaarden.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueMotion
PauseBreak schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:43:
[...]

Joah, ik zou inderdaad de rest van de bobines ook vervangen. Kost je ook niet zo heel veel, zeker niet als je zelf handig bent.

[...]
Klopt, die andere 2 waren ook zo gepiept. T is maar een paar 10tjes inderdaad, maar itt tot de jouwe had die van mij een aantal afkeurpunten die elk ook een paar 10tjes (of iets meer) kostten, waardoor het samen toch lekker doortikt.

Het goede nieuws is wel dat het allemaal wel significant beter rijgedrag oplevert, dus dat het geld niet alleen maar 'weg' is. (ik wist niet beter omdat dit mijn eerste jaar was met de Clio).

Edit: de Clio is wel een blijvertje, is er nog een plekje in de TS?

Afbeeldingslocatie: https://docs.google.com/uc?id=0B7ncKH1CaSoBTDRiTUNYeWwxTWc

[ Voor 10% gewijzigd door BlueMotion op 08-02-2017 20:05 . Reden: ohja TS-foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
BlueMotion schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:53:
[...]

Klopt, die andere 2 waren ook zo gepiept. T is maar een paar 10tjes inderdaad, maar itt tot de jouwe had die van mij een aantal afkeurpunten die elk ook een paar 10tjes (of iets meer) kostten, waardoor het samen toch lekker doortikt.

Het goede nieuws is wel dat het allemaal wel significant beter rijgedrag oplevert, dus dat het geld niet alleen maar 'weg' is. (ik wist niet beter omdat dit mijn eerste jaar was met de Clio).
Ik ken het gevoel. De Mégane hiervoor (die geloof ik nog in de startpost staat :P) had iedere APK wel een afkeurpuntje. Nu was dat steeds niets wereldschokkends, maar even een goedkope APK is anders :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
BlueMotion schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:53:
[...]

Edit: de Clio is wel een blijvertje, is er nog een plekje in de TS?

[afbeelding]
Die versie heeft toch nog niet die 4 pen bobines?
Ik zou ze sowieso allemaal vervangen en niet elke keer eentje.

Heb je de kleppen al een keer gesteld? Mijn clio 3 uit 2007 heeft hydraulische klepstoters. Het model daarvoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Kan ook gevoel zijn, na een wasbeurt heb ik ook het idee dat die beter rijdt. Ondanks dat de auto 31 jaar oud is en een lak heeft alsof die een zandstorm heeft overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
JeroenF schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:01:
Ik zie soms bedrijven voorbijkomen die een chiptuning aanbieden voor mijn Renault megane II 1.5 dci 103pk.

A. Is het verstandig om een auto op leeftijd nog te voorzien van een chiptuning? (auto is uit 2008 en heeft 245.000 op de teller)

B. Zo ja, zijn er specifieke bedrijven die (veel) ervaring hebben met Renault?

Het irriteert mij namelijk dat de auto zo langzaam vooruit gaat bij weinig toeren. Ook rij ik veel 130 snelweg en hoop ik dat hij in dat toerenbereik iets zuiniger wordt. ( + meer PK's voor inhaalacties natuurlijk). Ook wil ik nog wel eens een paardentrailer er achter hebben en dan kan het extra koppel ook wel van pas komen.
De laguna (type I phase II) die ik gehad heb heeft een nieuwe mapping (chiptuning...) gekregen bij 250k kilometers, deze heb ik weg gedaan bij iets van 350k kilometers. Met nog de originele koppeling, ging allemaal prima. Op de bank gemapt, ging van 250 Nm naar 310 Nm en 100 pk aan de wielen naar 128 pk aan de wielen. Betrof wel een 1.9 dci, dus verwacht niet dezelfde cijfers met een 1.5, die heeft veel minder ruimte.

Bij een 1.5 is 110-115 pk de max, koppel is wel + 30 Nm zonder problemen en dat is precies wat je merkt bij weinig toeren, inhaalacties en de paarden trailer. Dus wat dat betreft zeker doen, fastchip is gespecialiseerd in Renault maar je kunt ook rustig bij andere bedrijven terecht. Even zoeken welke bedrijven weinig negatieve reviews hebben, dan kun je er redelijkerwijs van uitgaan dat het wel goed zit. Ik ben zelf destijds bij tunex geweest (stuk dichterbij voor mij als Goes :P ).

Kwa verbruik kun je inderdaad een verbetering verwachten bij hetzelfde rijgedrag, als je je rijgedrag veranderd kan het verbruik zelfs toenemen. Gezien ik veel snelweg reed (op cruise control) kon ik het verschil in gebruik vrij snel constateren. Voor het mappen was het rond de 1 op 18, daarna gedaald naar 1 op 20 (best zuinig voor z'n grote auto zonder spaar diesel).

Waar je wel rekening mee moet houden is dat onderdelen die er aan zitten te komen kwa slijtage/defecten in de aandrijflijn nu sneller op hun eind zullen komen. De belasting wordt best wat hoger dus wat er aan zit te komen komt er wat sneller aan na chippen. Ik zie dat de auto uit 2008 is, dan heeft deze 1.5 dci al de gemodificeerde drijfstanglagers, dus wat dat betreft geen zorgen. De eerste jaren van de 1.5 dci, 2001 tot ongeveer 2005 waren de drijfstanglagers bij +/- 225k versleten, alleen dure reparatie als je niet op tijd met vervangen bent / door rijdt als ze op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:17
Ah tof!

Als je de verschillende bedrijven op internet langsgaat zie je op de calculator vaak dat hij van 105pk/240nm naar 125pk/300nm gaat. Dat zal dan wel helemaal op de max van de 1.5 zijn dus dat doe ik liever niet. (alhoewel ik de 103pk versie heb, die schijnbaar bijna nergens geregistreerd staat, de 105pk versie wel)

Binnenkort moet hij weer voor de APK, ik zal bij de garage ook eens vragen wat de beste man er van denkt om deze auto nog te chippen. Bedankt voor alle info in ieder geval!

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Ik heb wel 4 penbobines, waarvan ik er nu dus 2 vervangen heb. De overige 2 zijn destijds volgens de datum die erop staat ook tegelijk vervangen. Misschien moet ik inderdaad nog maar even 2 halen.
sugarlee89 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 07:13:
Kan ook gevoel zijn, na een wasbeurt heb ik ook het idee dat die beter rijdt. Ondanks dat de auto 31 jaar oud is en een lak heeft alsof die een zandstorm heeft overleefd.
Dat zou kunnen maar in dit geval heb ik nieuwe remblokken voor, nieuwe veer voor, gepoetste en opnieuw gestelde koplampen en 4cm nieuwe remleiding.

Dat laatste merk je direct :P

Dat de koplampen volstrekt verkeerd afgesteld stonden wist ik wel maar de APK zat er inmiddels dus aan te komen. Ik had ze zelf al eens gepoest en daarna viel me ineens op dat ze bij inschakelen contact in hoogte gesteld worden, ik heb de bundel zelfs eens 20 seconden op en neer zien dansen.

Op basis waarvan wordt dat stellen eigenlijk gedaan. Ik lees hier en daar over beladingssensoren in de voor- danwel achterophanging, maar ik kan ze zelf nergens vinden. De dealer gaf in eerste instantie aan dat dat alleen bij xenon het geval is, maar er wordt blijkbaar wel iets gemeten waarop de hoogte aangepast wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Er zitten sensoren bij de ophanging. In het geval van de Vel Satis zowel voor als achter. Ik weet niet hoe dat bij de Clio is.

Trouwens, veren kan je beter per twee vervangen (dus voor en achter tegelijk) zodat je geen verschillend veergedrag krijgt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier ook meegemaakt dat een nieuwe Renault bij de dealer word tegengehouden voor 1 of andere verplichte kwaliteitscheck? Dat heb ik dus nu.
M'n dealer weer niet waarom ze dat doen en hoe lang t gaat duren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:33:
Iemand hier ook meegemaakt dat een nieuwe Renault bij de dealer word tegengehouden voor 1 of andere verplichte kwaliteitscheck? Dat heb ik dus nu.
M'n dealer weer niet waarom ze dat doen en hoe lang t gaat duren :(
Ja dat hebben ze ingevoerd na het drama van 2001-2003 ;) Ze doen dat logischerwijs om een bepaalde kwaliteit van de auto te kunnen garanderen. Dus sluit alles goed, kloppen de naden en weet de dealer waar hij mee bezig is.
Kan een paar dagen tot weken duren afhankelijk van de staat van de auto en dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:44:
[...]

Ja dat hebben ze ingevoerd na het drama van 2001-2003 ;) Ze doen dat logischerwijs om een bepaalde kwaliteit van de auto te kunnen garanderen. Dus sluit alles goed, kloppen de naden en weet de dealer waar hij mee bezig is.
Kan een paar dagen tot weken duren afhankelijk van de staat van de auto en dealer.
Lekker dan. Welk drama van 2001-2003 heb je het btw over?
Ik heb net Renault Nederland iig gesproken, die gaven aan het zo snel mogelijk op te gaan lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Het betrouwbaarheids/kwaliteitsdrama van 2001-2003 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Knul schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:57:
Ik weet van niets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Google voor de lol eens Laguna II problemen :P

Een andere vraag: is er ergens een overzichtje van welke infotainmentsystemen er in de Laguna 3 per bouwjaar zijn geleverd? Ik zie door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Knul op 09-02-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 15:17
anessie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 19:05:
[...]

http://imgur.com/a/rrWmS

Niks bijzonders dus, wat dikke packs met Coyote ,TomTom Traffic, mapupdates.. en een bende onnozele spelletjes.

[...]

Mijn software van Mégane 4 Grandtour begint dus met 2.X (auto van augustus).

Zoiets voer je toch eerder in bij een facelift en niet na 4 maand bij een nieuw model..
Hm, de mijne (4 januari afgeleverd) begint ook met 2.x, opmerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ah ondertussen meer info : M'n nieuwe Megane heeft een terugroepactie voor een probleem met het gaspedaal. Even serieus. Dat ding is net uit de fabriek :') Wat een ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
DennusB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:36:
Ah ondertussen meer info : M'n nieuwe Megane heeft een terugroepactie voor een probleem met het gaspedaal. Even serieus. Dat ding is net uit de fabriek :') Wat een ellende
Specifiek of voor hele serie? Of bepaalde productiedata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
anessie schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:52:
[...]

Specifiek of voor hele serie? Of bepaalde productiedata?
Voor zover ik weet de hele nieuwe Megane serie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
DennusB schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:36:
Beter dat ze het nu oplossen dan wanneer je ervoor terug moet ;)

Edit : als mensen het willen opzoeken, het terugroepregister van de rdw is gewoon openbaar tegenwoordig.

[ Voor 13% gewijzigd door PauseBreak op 09-02-2017 16:20 ]

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Ik vind daar toch even niks in terug hoor. https://terugroepregister...es/Terugroepregister.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Vaag, heb net nog een keer Renault Nederland aan de lijn gehad en volgens hun is het echt een terugroepactie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak
Misschien is het nog niet verwerkt, dat kan. Bij de rdw werken wel ambtenaren natuurlijk :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:26:
Misschien is het nog niet verwerkt, dat kan. Bij de rdw werken wel ambtenaren natuurlijk :+
Hehehe. Ik hoop dat ik snel meer info heb, dan zal ik het wel even posten voor de toekomstige Renault eigenaren hier ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ik heb nog steeds de Renault Mégane Break 1.6 16v, automaat, bj. 2002. Hij rijdt ook nog prima, alleen heb ik sinds een maandje dat hij bij laag toerental een raar bijgeluid maakt :? :/ Ik heb geen idee waar het precies vandaan komt, maar je hoort het in het interieur ook heel goed.

Stationair kan je het een beetje horen, maar het is op z'n ergst tussen 1500-1700 rpm. Daarboven is het weer niet hoorbaar. Ik kan het geluid niet echt omschrijven :/

Zo klinkt het:
YouTube: Raar bijgeluid bij 1500-1700 rpm
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Knul schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:57:
Ik ken inderdaad ook wat mensen die een clio uit die periode hadden. Wat een ontzettend drama met om de haverklap naar de garage moeten voor iets. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Toch moet ik zeggen dat mn huidige 2013 Clio echt foutloos presteert. Geen problemen gehad waarvoor ik naar de garage moest. Geen rammeltjes. Geen scheef stuur of whatever. Niks afgebroken tot nu toe, geen weigerende knopjes, geen schade of vlekken. Gewoon een solide auto, solide prestaties en als je het met de concurrentie uit dezelfde prijsklasse bekijkt, ook erg rijk uitgerust met een modern uiterlijk. Zet er een Duitse auto naast en die ziet er meteen saai uit. Je kunt Renault van rond 2000 niet echt meer vergelijken van 2013+. Of nouja, op de dealers na, die zien er nog steeds niet zo professioneel uit als van concurrenten (uitzonderingen daargelaten). Maar een pluim voor Renault. Hebben wat mij betreft hun image om weten te draaien.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 09-02-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXec
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:05
Ik rij inmiddels ruim een jaar rond met een Megane Break 1.6 uit 2000 op LPG met 230k op de klok. Naast de standaard dingen als bandjes, wiellagers en bougies+bobines weinig noemenswaardige problemen gehad. Wil ik van de week wegrijden, blijft de rem linksvoor ineens hangen. Gelukkig was ik niet aan 't rijden en merkte ik het bij het wegrijden. Auto gaat komende week maar op de trailer naar de garage, zelf niet handig genoeg om het te fixen.

Ding is vorige maand net schoon door de APK... Altijd jammer dat dit soort dingen dan toch gebeuren ;).

eXec op Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Die navigatie die in de clio estate zit is dat TomTom live. Heb verkeersupdates en handige restaurant opties en tankstations.

Maar qua navigeren is die echt verschrikkelijk. Stond ook automatisch op goedkoopste route toen veranderd naar snel. Toen wel iets beter maar als ik een andere route neem. Dan blijft die altijd vasthouden op zijn route. Dus dat betekent dat je snelweg Af moet, en andere kant snelweg op.

Terwijl Waze, Google maps, sygic, maps.me
Allemaal gewoon de andere route als sneller kiezen en die tijd klopt ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat kan MediaNav zijn dan wel R-Link. R-Link maakt gebruik van Tom Tom navigatie, maar die hoort best goed te werken. MediaNav houdt inderdaad vrij lang vast aan de route en wil wel eens irritant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ja als ik google op MediaNav is het zelfde navigatiesysteem wat in mijn auto zit.

Dit is een tijdelijk auto,
Zal in mijn volgende auto niet voor dit systeem kiezen!
R-Link of TomTom Live dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Joostje123 op 10-02-2017 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ah, eindelijk wat meer detail over Android Auto en CarPlay voor Renault R-Link 2. Wat instructievideo's. Weliswaar in het Frans maar de beelden zeggen veel

Nou weet ik dat CarPlay gemaakt is voor landscape schermen, maar dat Android Auto geen portrait view heeft, is raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joostje123 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 08:19:
Ja als ik google op MediaNav is het zelfde navigatiesysteem wat in mijn auto zit.

Dit is een tijdelijk auto,
Zal in mijn volgende auto niet voor dit systeem kiezen!
R-Link of TomTom Live dus.
Als je veel waarde hecht aan navi zou ik idd niet voor MediaNav kiezen. Dat is gewoon de basis instap navi en niet heel bijzonder maar doet zijn werk (en meer ook niet). Heb hem zelf ook en voor mij voldoet het, als ik er dagelijks gebruik van zou maken dan zou ik zeker voor R-Link gaan want daarvoor voldoet die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:32

vhal

ಠ_ಠ

De laatste tijd heb ik wel iets vaags met de Megane 3, met name tijdens het wegrijden in zijn 1. De auto komt gewoon netjes vooruit maar soms gaat dit met een ferme schok alsof de motor afslaat (dit is niet zo). Wat gas bijgeven en de auto gaat weer verder. Helaas is dit niet altijd zo, soms gaat het dagen goed en kan het opeens weer voorkomen.

Nou kan ik hem wel bij de dealert brengen en hopen dat men het ook meemaakt maar gezien mijn kennis nogal beperkt is vraag ik mij af wat er mogelijk aan de hand kan zijn. Koppeling lijkt mij met 80000km niet echt een oorzaak al weet je het natuurlijk nooit..

Of het is iets zoals dit melcon in "Het grote Renault topic - Deel 6"

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 10-02-2017 17:16 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
Martinspire schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:50:
Toch moet ik zeggen dat mn huidige 2013 Clio echt foutloos presteert. Geen problemen gehad waarvoor ik naar de garage moest. Geen rammeltjes. Geen scheef stuur of whatever. Niks afgebroken tot nu toe, geen weigerende knopjes, geen schade of vlekken. Gewoon een solide auto, solide prestaties en als je het met de concurrentie uit dezelfde prijsklasse bekijkt, ook erg rijk uitgerust met een modern uiterlijk. Zet er een Duitse auto naast en die ziet er meteen saai uit. Je kunt Renault van rond 2000 niet echt meer vergelijken van 2013+. Of nouja, op de dealers na, die zien er nog steeds niet zo professioneel uit als van concurrenten (uitzonderingen daargelaten). Maar een pluim voor Renault. Hebben wat mij betreft hun image om weten te draaien.
Ze zijn na dat dramatische tijdperk rond 2000 een flink stuk beter geworden. Ik rij al 150.000km zonder echte problemen rond in een clio uit 2007. Een keer de nokkenasversteller moeten vervangen doordat die oliewissel van 30k te ruim is. Voor de rest alleen het standaard onderhoud.

En de radio in het begin gratis laten vervangen. Zaten wat onderdelen in die niet tegen -10 konden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Laatst online: 13:02
Trichoglossus schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 20:01:
[...]

Ze zijn na dat dramatische tijdperk rond 2000 een flink stuk beter geworden. Ik rij al 150.000km zonder echte problemen rond in een clio uit 2007. Een keer de nokkenasversteller moeten vervangen doordat die oliewissel van 30k te ruim is. Voor de rest alleen het standaard onderhoud.

En de radio in het begin gratis laten vervangen. Zaten wat onderdelen in die niet tegen -10 konden :o
Wij hebben 2 jaar met een Clio 2 Phase 2 gereden zonder 1 enkel probleem.
Was wel een 1.2 8v; onverwoestbaar.

Tot nu toe veruit de beste auto die ik ooit heb gehad. _/-\o_
Alhoewel de huidige Ford Focus met 270k het ook perfect doet.

Premium = dikke zever

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Martinspire schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 23:50:
Dat vind ik ook van de garage hier (Stam Leidsche rijn). Topzaak, hele goeie service, en heel vaak coulant met de factuur, maar de uitstraling van de dealer en het garagedeel moeten ze echt eens wat aan doen. En de koffiekwaliteit. :P

Andere vraag: Ik hoor de laatste tijd een beetje gebonk linksvoor; als ik over een hobbelig oppervlak rij, is het net alsof er speling op het wiel/ophanging zit. Is dit de stuurkogel? De vorige keer hebben ze rechtsvoor wel vervangen, maar links niet.

Als dat het inderdaad is, denk ik dat ik ze gewoon eens even alle twee tegelijk laat vervangen; nu gaat steeds eerst rechts, dan links, dan weer rechts etc...

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Kan de stuurkogel zijn, kan ook een spoorstangetje zijn. Als die stangetjes defect raken dan krijg je een soortgelijke bonk. Maar bij dat soort zaken is het eigenlijk altijd wel verstandig om beide kanten tegelijk te vervangen. De onderdelen zitten er immers even lang onder, dus de slijtage zal grofweg gelijk zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56

Spacecowboy

XBL: Biggmans

PauseBreak schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 09:27:
Kan de stuurkogel zijn, kan ook een spoorstangetje zijn. Als die stangetjes defect raken dan krijg je een soortgelijke bonk. Maar bij dat soort zaken is het eigenlijk altijd wel verstandig om beide kanten tegelijk te vervangen. De onderdelen zitten er immers even lang onder, dus de slijtage zal grofweg gelijk zijn.
Ok, bedankt voor de verheldering. Ik zal maandag de garage even bellen, hopen dat het dan met de komende afspraak mee kan.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Hoi mensen ..

Sinds gisteren eigenaar van een Clio DCI uit 2013, maar ik heb wat vragen die jullie wellicht al bekend zijn maar er met de zoekfunctie niet uitkomen ..althans, geen oplossingen.

1, ik krijg met geen mogelijkheid een vingerafdruk van het Medianav systeem gemaakt, sterker nog, zodra ik een usb stick er in gehad heb, dan wil het hele scherm niet eens meer uit. Is hier een oplossing voor? Ik kan nu namelijk geen kaarten updaten met de Renault toolbox. (scherm staat ook in code scherm nu ...gelukkig heb ik die code .....niet)

2, aan de bestuurderskant lijkt het alsof er ergens wind lekt tussen het portier en het rubber, heb vandaag het rubber los gehad en met een goedje dat daarvoor bestemd is wat ingevet, maar helaas zonder succes. Renault erkend dit ook niet als probleem, maar wellicht dat iemand hier het eerder heeft meegemaakt?

3, Ik zit er aan te denken om hem te chippen (bij V-tune) niet zozeer voor dat extra vermogen maar kennelijk gaat de auto er soepeler van rijden en zelfs iets zuiniger. Kan iemand dit vanuit eigen ervaring onderstrepen?

en last but not least... Ik heb wat aftermarket oplossingen gevonden voor een parkeercamera, maar ze zijn allemaal de beste. Het liefst zoek ik iets dat origineel is, of er bijzonder dicht bij in de buurt komt. Geen geknip in kabels en al die onzin. Gewoon zoals de fabriek het zou leveren. Ofwel ..bestaat zoiets of heeft iemand al succesvol een originele camera laten monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo-Puppy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:03:
Hoi mensen ..

Sinds gisteren eigenaar van een Clio DCI uit 2013, maar ik heb wat vragen die jullie wellicht al bekend zijn maar er met de zoekfunctie niet uitkomen ..althans, geen oplossingen.

1, ik krijg met geen mogelijkheid een vingerafdruk van het Medianav systeem gemaakt, sterker nog, zodra ik een usb stick er in gehad heb, dan wil het hele scherm niet eens meer uit. Is hier een oplossing voor? Ik kan nu namelijk geen kaarten updaten met de Renault toolbox. (scherm staat ook in code scherm nu ...gelukkig heb ik die code .....niet)

2, aan de bestuurderskant lijkt het alsof er ergens wind lekt tussen het portier en het rubber, heb vandaag het rubber los gehad en met een goedje dat daarvoor bestemd is wat ingevet, maar helaas zonder succes. Renault erkend dit ook niet als probleem, maar wellicht dat iemand hier het eerder heeft meegemaakt?

3, Ik zit er aan te denken om hem te chippen (bij V-tune) niet zozeer voor dat extra vermogen maar kennelijk gaat de auto er soepeler van rijden en zelfs iets zuiniger. Kan iemand dit vanuit eigen ervaring onderstrepen?

en last but not least... Ik heb wat aftermarket oplossingen gevonden voor een parkeercamera, maar ze zijn allemaal de beste. Het liefst zoek ik iets dat origineel is, of er bijzonder dicht bij in de buurt komt. Geen geknip in kabels en al die onzin. Gewoon zoals de fabriek het zou leveren. Ofwel ..bestaat zoiets of heeft iemand al succesvol een originele camera laten monteren?
1. kan ik je niet bij helpen.
2. Niet ongewoon, hebben hier ook een clio, zelfde model die na het hebben van een aanrijding (licht, maar moest wel nieuwe deur in) ook blijvend windgeluid maakt. Meermaals voor laten nakijken maar blijft hetelfde.
3. Pas :p
4. Hebben hier (nog) een clio, ook met medianav én camera. Dus lijkt me wel dat er ergens een mogelijkheid is om dat te laten installeren icm het systeem dat in je wagen zit. Zou het zeker eens navragen bij Renault zelf. Camera is gemonteerd boven de nummerplaathouder achteraan (en niet in het renault logo zoals bij denk ik de duurdere modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 22:35
Turbo-Puppy schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:03:
Hoi mensen ..

Windgeruis is met een modificatie opgelost bij de modellen vanaf 2014. Nieuwe rubbers zijn een stuk dikker en meer naar binnen afgewerkt. Gezien je auto al uit de garantie is kun je het beste zelf de rubbers via de dealer aanschaffen zijn vast niet duur (aanname :P )

Ben erg benieuwd naar je aftermarket camera oplossing. Wie weet volg ik je dan!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Kijk eens aan, 2 reacties waarmee we wat kunnen.

1, Ik had kennelijk een kennis die bij Renault werkt, die gaat de navigatie update even regelen, dat is dan opgelost.

2, @Boobz, thnx. Ik ga even opzoek naar de nieuwe rubbers, zal vast ergens online te koop zijn. Montage lijkt me ook niet echt een probleem. Hopelijk is dat dan ook opgelost.

3, Dat Chippen ga ik maar gewoon ondervinden dan, als het niets is kan het altijd weer er uit heb ik begrepen. In het slechtste geval een verlies van €250, maar dat vind ik het proberen wel waard. Verwacht overigens niet dat het me zal tegenstaan.

4, Ik zal eens vragen bij desbetreffende kennis of achteraf monteren van het originele systeem mogelijk is. Ik zal de kosten en mogelijkheden even terugkoppelen hier. Als het niet kan dan is er vast een bijna origineel alternatief te krijgen ergens. Het heeft verder geen haast, maar nu dat scherm er toch in zit, dan maar gebruiken ook.

Deze staat in de VKV webshop te koop, De Sandero is volgens mij een beetje de Clio van Dacia toch?
http://vkvwebshop.nl/webw...nav-1098/products_detail/

Als dit zou werken ben ik goedkoop klaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:29
Hallo allemaal,

sinds gister toont mijn megane 3 1.5dci (uit 2012) de volgende meldingen:
controleer inspuitsysteem
controleer regelaar
controleer hill start assist

Allemaal tegelijk..
De auto heeft, voor zover, een beetje vermogen verlies vanaf de 100 kmph.
Maandag a.s. gaat de megane naar de renault dealer, maar heeft iemend hier wellicht een idee of dit een bekend probleem is mbt zekeringen of iets dergelijks? Of moet de auto eerst uitgelezen worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Kan je zekeringskast/zekeringen zijn maar ook met wat pech je boordcomputer en/of ECU. Ik zou rustig even afwachten wat de dealer zegt. Auto moet sowieso eerst uitgelezen worden.

@Turbo-Puppy: Klopt, de Sandero (eigenlijk alle Dacia's) staat op het Clio-platform. In hoeverre de CANBUS-bekabeling hetzelfde is durf ik niet te zeggen. Je kunt natuurlijk proberen of het werkt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Laatst online: 23-06 19:54
sderooij schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:16:
Hallo allemaal,

sinds gister toont mijn megane 3 1.5dci (uit 2012) de volgende meldingen:
controleer inspuitsysteem
controleer regelaar
controleer hill start assist

Allemaal tegelijk..
De auto heeft, voor zover, een beetje vermogen verlies vanaf de 100 kmph.
Maandag a.s. gaat de megane naar de renault dealer, maar heeft iemend hier wellicht een idee of dit een bekend probleem is mbt zekeringen of iets dergelijks? Of moet de auto eerst uitgelezen worden?

Alvast bedankt
Mijn Scénic 3 (2009) zegt dit sinds een paar dagen ook (m.u.v. de Hill start assist, die heb ik niet). Ik kan het zelf reproduceren, als ik bijvoorbeeld een flink stuk snelweg heb gehad, de auto laat uitrollen, en dan voor het stoplicht sta te wachten. Maar soms komt het ook al bij een kort ritje, wel altijd als ik stil sta. Soms is de melding alweer weg voordat het licht op groen springt, maar laatst bleef het een kwartiertje staan. Als ik de motor uit en aan doe is het weer weg in ieder geval, dus ik vermoed zelf een sensor die niet helemaal lekker is... vraag is natuurlijk welke ;)
Pagina: 1 ... 23 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.