Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.585 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:10
Als je een Megane RS rijdt moet je verplicht 98 tanken i.m.h.o. :+

Waar koop je dan een RS voor?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
uiteraard d:)b

Alleen 98 schijnt nog wel eens lastig verkrijgbaar te zijn, persoonlijk geen moeite mee in Assen maar geld dus niet overal wat ik van mensen begrijp. 20 km omrijden om te tanken is ook zo wat. V-Power is 97, dus ook niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Sinds kort heeft de Firezone hier in omgeving Alkmaar 102. Ik weet wel waar ik zou tanken als ik de Clio nog reed :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:49
Galaxis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 07:56:
Met de airco uit blijft het geluid inderdaad aanwezig. Vanmorgen eens wat uitvoerig geluisterd. Het is tussen de 98 km/h en de 122 km/h. Daarboven hoor ik het niet meer door rolgeluid en windgeluid. In 5 en 6 is het zowiezo aanwezig, in 5 wel in mindere maten. Ik zal het vandaag eens in zijn 4 testen op een rustige weg.

Het is echt een fluittoon, het geluid wat een spanrol/dynamo of faulty riem maakt herken ik wel. het geluid lijkt een beetje op gare differentieel lagers zoals mijn vorige almera had met 4ton op de klok :P
Dit klinkt verdacht veel als een stel defecte lagers in je versnellingsbak. Hebben wij ook gehad met de ex-Laguna 2.2dCi, inderdaad ook alleen in 5 en 6, verder niet. Oplossing is revisie versnellingsbak of een andere auto :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34
Ik verdenk ook de bak ervan, beetje jammer met 88K op de teller. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Galaxis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:15:
Ik verdenk ook de bak ervan, beetje jammer met 88K op de teller. :(
Dat zou dan toch nog wel onder garantie moeten vallen. Tenzij het ding natuurlijk al heel oud is, maar dat zal wel niet?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
PauseBreak schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Dat zou dan toch nog wel onder garantie moeten vallen. Tenzij het ding natuurlijk al heel oud is, maar dat zal wel niet?
September 2012. Geimporteerd door de Renault dealer hier in September 2013.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
Galaxis schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:53:
[...]

September 2012. Geimporteerd door de Renault dealer hier in September 2013.
Dan moet je toch even goed nakijken wat je boekjes en koopovereenkomst zeggen over de garantie. Sowieso mag je een beroep doen op coulantie want een versnellingsbak hoort niet defect te gaan met 88k op de teller.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/YUQoB3d7UONFSBgY2F2TLanG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/gOPt1NKHkv5oMzdeQnNx6FiL/full.jpg

Zo. Clio is niet meer van mij hier rol ik sinds 3 weken inrond.

Ben nu net een huisvader :+ ik heb alleen geen kinderen of eigen huis :D

Renault Megane Estate Bose eco2 1.5Dci volgens mij :+ fijne auto en flinke upgrade vergeleken met de clio. Zeker het soundsysteem :)

[ Voor 6% gewijzigd door DJ-Visto op 19-07-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
la_fusion schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Wat ik bij de aanschaf van mijn M3RS te horen kreeg was een beetje wisselend, deels door het feit dat hij gechipt is, deels wat je doet met de auto. Zonder chip moet het zeker wel te doen zijn.
Ja daarom, heb mijn Swift ook bewust laten chippen op 95, scheelde een pk of 4-5 met een afgesteld op 98 maar goed. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mopper...

Onze Megane II Grand Tour (2005, 1.6, LPG) had dringend nieuwe remschijven nodig en zat te zeiken om olie/beurt ivm 300k km. OK. Vanmiddag telefoontje gekregen: bij beurt geconstateerd dat deel van de motorophanging kapot was en bovendien dynamo herrie maakte/warm liep en vervanging nodig was. Oh, en ergens vaag massaprobleem waardoor meerdere sensoren (o.a. nokkenassensor en buitentemperatuur) op hol sloegen. Plus airco moest bijgevuld worden. Alles bij elkaar EUR 1300 :X

Remmen waren hoognodig, bij dit weer airco ook, motorophanging ook vrij kritiek. Maar grootste kostenpost bleek de dynamo. Die zou incl arbeidsloon neerkomen op EUR 400 :o

Dat was me even iets te gortig. Heb gevraagd om die vooralsnog niet te doen. Nu ben ik zelf gaan kijken en heb voor EUR 61 bij vd Ven dynamo's gevonden. Wat ik ook lees is dat vervangen ervan in theorie zelf kan maar dat het vaak lastig gaat en dat een automonteur die weet waar hij mee bezig is ongeveer anderhalf uur kwijt is eraan. Wij hebben precies zo'n kerel in de buurt :)

Lijkt me dus dat ik voor EUR 71 (verzendkosten) het onderdeel kan bemachtigen en voor een vergelijkbaar bedrag de boel kan laten vervangen, dus in totaal rond de EUR 140, oftewel 1/3 van het bedrag dat onze garage rekent (geheid omdat ze met nieuwe onderdelen werken cq niet de goedkoopste beun zijn). Klinkt aantrekkelijk...

Mis ik hier addertjes onder het gras of is dit een prima optie om deze klus geklaard te krijgen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Je weet de staat niet van die dynamo. Als je de auto niet dagelijks nodig bent kan het soms beter zijn om de dynamo te laten reviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Tja bij 300k een nieuwe dynamo is niet eens heel raar. Ik zou ook voor een gereviseerde gaan, sloop dynamo weet je niet hoe de staat ervan is. Overigens had ik ook de schijven zelf gedaan, als je toch bezig bent met de dynamo ligt alles aan de rechterkant al open. Maar goed, dat is misschien voor de volgende keer.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Heb een vraagje over de autoseeutels.

Ik heb een twingo air 1.2 uit 2000. De reservesleutel doet t niet of doet het niet als in de zin van dat er waarschijnlijk een nieuwe batterij in moet, want het rode lichtje zie je wel branden. En ik heb de sleutel even opengemaakt en zag dat er 2 batterijen in zaten? van die platte CR2016 3V batterijen, maar ik neem aan dat er maar eentje eigenlijk in hoort? Want mn hoofdsleutel heeft er namelijk maar 1 inzitten.

Mn vraag betreft de hoofdsleutel die ik gebruik. Sinds vandaag doet de centrale vergrendeling het niet. Maakt niet uit hoe vaak ik op de sleutel druk. Hij deed het per toeval even net een uur geleden toen ik het ging testen weer, maar daarna niet meer (zag de koplampen even knipperen).
Weet iemand of dit te maken heeft met de batterij? Ik had namelijk eerder al last van dat die het soms niet pakte en moest ik de sleutel een paart keer indrukken tot die t deed. Ik dacht destijds dat het erbij hoorde, maar gaat de sleutel stuk ofzo omdat die het vandaag niet meer deed? Heb de deuren maar dus handmatig op slot gedaan

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 22:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KillaZ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:15:
Tja bij 300k een nieuwe dynamo is niet eens heel raar. Ik zou ook voor een gereviseerde gaan, sloop dynamo weet je niet hoe de staat ervan is.
Wel de km-stand van de auto waar het uit komt. Als dat minder dan helft van die 300k is, durf ik de gok nog wel aan. Kans dat onze Megane over 150k km nog rijdt en dat wij achter het stuur zitten is verwaarloosbaar (zeker gezien we max 12k km/j doen)
Overigens had ik ook de schijven zelf gedaan, als je toch bezig bent met de dynamo ligt alles aan de rechterkant al open. Maar goed, dat is misschien voor de volgende keer.
Nope, momenteel totaal geen tijd om er zelf mee aan de slag te gaan. Plus een redelijke argwaan als het aankomt op kritieke zaken voor de veiligheid zoals remmen en stuur.

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 21-07-2016 01:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 10:50

Acid_Burn

uhuh

De condensor van de airco is stuque. Gaat weer de nodig centen kosten :/ Kan helaas niet meer gemaakt worden voor we op vakantie gaan. Gelukkig gaan we niet heel ver, maar ideaal is anders.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:31
Musta schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:20:
Heb een vraagje over de autoseeutels.

Ik heb een twingo air 1.2 uit 2000. De reservesleutel doet t niet of doet het niet als in de zin van dat er waarschijnlijk een nieuwe batterij in moet, want het rode lichtje zie je wel branden. En ik heb de sleutel even opengemaakt en zag dat er 2 batterijen in zaten? van die platte CR2016 3V batterijen, maar ik neem aan dat er maar eentje eigenlijk in hoort? Want mn hoofdsleutel heeft er namelijk maar 1 inzitten.

Mn vraag betreft de hoofdsleutel die ik gebruik. Sinds vandaag doet de centrale vergrendeling het niet. Maakt niet uit hoe vaak ik op de sleutel druk. Hij deed het per toeval even net een uur geleden toen ik het ging testen weer, maar daarna niet meer (zag de koplampen even knipperen).
Weet iemand of dit te maken heeft met de batterij? Ik had namelijk eerder al last van dat die het soms niet pakte en moest ik de sleutel een paart keer indrukken tot die t deed. Ik dacht destijds dat het erbij hoorde, maar gaat de sleutel stuk ofzo omdat die het vandaag niet meer deed? Heb de deuren maar dus handmatig op slot gedaan
Heb je wellicht een foto van de sleutel? Bij mijn Clio uit 2002 destijds was de schakelaar op de printplaat binnenin los geraakt. Daarnaast was ook de schakelaar zelf stuk gegaan door het steeds harder duwen op de schakelaar. Als je zelf een beetje handig bent is dat prima te herstellen. Anders even iemand vragen met de juiste soldeerskills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 08:10:
[...]

Heb je wellicht een foto van de sleutel? Bij mijn Clio uit 2002 destijds was de schakelaar op de printplaat binnenin los geraakt. Daarnaast was ook de schakelaar zelf stuk gegaan door het steeds harder duwen op de schakelaar. Als je zelf een beetje handig bent is dat prima te herstellen. Anders even iemand vragen met de juiste soldeerskills.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/20160721_092539.jpg

Yes, ik snap er niet veel van maar als er iets mis is met de schakelaars en het vergt wat soldeerskills, dan kan ik wel iemand vinden. Ik ben bang dat het tweede gebeurd is, dat de schakelaars kapot zijn misschien door het hard drukken? Want het vergde soms echt kracht om de knop in te drukken. Maar zelf kan ik niks opmaken uit de foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Als je voorzichtig de printplaat uit de rechterkant wringt dan zal het snel duidelijk zijn wat er aan de hand is. Ik verwacht dat de schakelaar inderdaad lam is geworden door het harde drukken maar ook dat de schakelaar geen/slecht contact maakt met de printplaat. Waarschijnlijk begonnen met slecht contact -> meer kracht uitgeoefend en dus een lamme schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
la_fusion schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:38:
Als je voorzichtig de printplaat uit de rechterkant wringt dan zal het snel duidelijk zijn wat er aan de hand is. Ik verwacht dat de schakelaar inderdaad lam is geworden door het harde drukken maar ook dat de schakelaar geen/slecht contact maakt met de printplaat. Waarschijnlijk begonnen met slecht contact -> meer kracht uitgeoefend en dus een lamme schakelaar.
Ik heb het even eruit gehaald, maar weet niet precies waar ik op moet letten :$
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/20160721_153324.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28737664/20160721_153653.jpg

Moet ik dat kleine zwarte rondje dat ingedrukt hoort te worden goed bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Dat is je schakelaar. Dus als je daar op drukt sluit of open je de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:42:
Klopt. Dat is je schakelaar. Dus als je daar op drukt sluit of open je de deuren.
Waar moet ik op letten? Hij zit stevig vast op zn plek, heb hem voorzichtig geprobeerd te bewegen maar dat lukte niet. En als ik met mn vinger erop druk hoor ik een duidelijke klik.

Ik heb nu wel gezien dat de sleutelbehuizing niet echt stevig meer is, want waar die met de schakelaar contact maakt lijkt de lijm (of hoe die ook wordt vastgehouden) los te hebben gelaten, dus telkens als ik hard druk zie ik een kiertje.Kan dat ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik weet alleen dat dat knopje je schakelaar is. Die moet functioneren. Je kan ook een nieuwe behuizing kopen of er een vand e sloop halen. Alles overzetten en kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:58:
Geen idee. Ik weet alleen dat dat knopje je schakelaar is. Die moet functioneren. Je kan ook een nieuwe behuizing kopen of er een vand e sloop halen. Alles overzetten en kijken of het dan wel werkt.
Hij deed t net opeens, de sloten openden maar daarna niet meer. Heb geprobeerd de printplaat eruit te halen en hem met de batterij zo proberen te openen, maar zag alleen het lichtje branden en klikje horen. Maar opende de sloten niet meer helaas :(
Vraag me echt afw at het kan zijn, lijkt random

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat de ontvanger in de auto niet helemaal jofel meer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Als hij echt niet beweegt, in alle richtingen, en hij klikt wel gewoon is dat helaas niet je probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Nu online
la_fusion schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 07:58:
Als hij echt niet beweegt, in alle richtingen, en hij klikt wel gewoon is dat helaas niet je probleem inderdaad.
Ik heb nu ff de sleutelhouder (de kop die eraf gaat met de printplaat erin) vervangen met die van de reservesleutel en nu doet die het ineens wel 8)7 Hij voelt ook wat stugger aan dan de andere
Wijst dit erop dat ik dan een nieuwe sleutelbehuizing nodig zou hebben?

oh en bij de reservesleutel hoor ik helemaal geen klik als ik op die schakelaar druk, en het lichtje brand niet zo fel als op de gewone sleutel.

[ Voor 13% gewijzigd door Musta op 23-07-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Musta schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 09:03:
[...]

Ik heb nu ff de sleutelhouder (de kop die eraf gaat met de printplaat erin) vervangen met die van de reservesleutel en nu doet die het ineens wel 8)7 Hij voelt ook wat stugger aan dan de andere
Wijst dit erop dat ik dan een nieuwe sleutelbehuizing nodig zou hebben?

oh en bij de reservesleutel hoor ik helemaal geen klik als ik op die schakelaar druk, en het lichtje brand niet zo fel als op de gewone sleutel.
Als ik je goed begrijp heb je nu dus de batterij van de reservesleutel bij de printplaat van de gewone sleutel? Ik zou in ieder geval even de 2 sleutels goed vergelijken en ook het gedrag van de schakelaars. Ik kan namelijk niet helemaal volgen wat nu wel en niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hier toevallig of je een aftermarket Rear view camera op het Navigatie display van een Laguna-II Facelift kan aansluiten? Ik kom met google wel de camera's tegen, maar kan zo niet vinden of je die dan ook op dat display kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28
In geval van een Carminat Informee of Communication and Navigation: ja. Wel een interface nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gister wat grotere dealers afgegaan (VKV o.a.) voor eens een indruk te krijgen hoe en wat ik nu in de toekomst wilt. Goeie kameraad heeft een 5 jaar oude Mégane 130pk TCe, een Parisienne uitvoering met 17 inch enzo. Nu rijd ik nu in een 2012 Swift Sport (1.6 met 141pk) maar kwaliteit en alles valt toch wel erg tegen.

Was eigenlijk vooral benieuwd naar de nieuwe Clio, en dan met name de GT uitvoering. Maar goed, met net geen 2 meter ging hem dat niet worden. Uiteindelijk in de nieuwe Mégane gezeten die trouwens echt prachtig is:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13710027_887029781425637_4400263261745114987_n.jpg?oh=d30db4911b4e2d685ae6976d2ca03be9&oe=581FDACB
En mijn favo:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13729159_887029754758973_1490769452779416898_n.jpg?oh=7219e22b4afec12c0acced8396514adb&oe=582B1AFC
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13701227_923095381132645_6851700733666708274_o.jpg
O+

Maar goed, Mégane dus:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13769408_887029771425638_6683554915748673370_n.jpg?oh=9eeb7227d67e4d28ac66ab60756e3917&oe=58343EF3
Gelijk een soort van thuiskomen. :)

Ik heb wel voor mijzelf de keuze gemaakt om niet voor een RS te gaan, te duur, te heftig, onderhoud, alles. Hoe mooi ik het ook vind. :) Maar mijn keuze zou (mits de kop eraf is) op dit moment dit zijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.vkvgroep.nl/media/266556951/1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.vkvgroep.nl/media/266556951/9.jpg
Mégane GT Bose O+ :9~

Prachtige en heerlijk zittende stoelen. Erg mooi en rustig afgewerkt dash, mooi carbon stripje met rood randje. Mooi navi en alles erin, prachtige tellers. Van buiten erg tof. Kleurtje mag wat sprekender, liefst dat oranje/rood of dat gt blauw. Maar zoiets voor over een tijd gaat hem wel worden.

TCe 130 heb ik dan al in de auto van een kameraad gereden dat bevalt wel en is pittiger/anders rijden dan de Swift met zelfs meer vermogen (bovenin), of toch kijken of de 180pk TCe leuk rijden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:12:
Was eigenlijk vooral benieuwd naar de nieuwe Clio, en dan met name de GT uitvoering. Maar goed, met net geen 2 meter ging hem dat niet worden.
Serieus? De Clio is een van de weinige auto's waar ik tot nu toe in heb gezeten in dat segment of zelfs een segment hoger waarin ik niet op de achterste stand hoef te zitten. De ruimte voorin is juist echt flink, ik kan me voorstellen dat je in de Swift helemaal ruimteproblemen hebt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

J0YR1D3R schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:33:
[...]

Serieus? De Clio is een van de weinige auto's waar ik tot nu toe in heb gezeten in dat segment of zelfs een segment hoger waarin ik niet op de achterste stand hoef te zitten. De ruimte voorin is juist echt flink, ik kan me voorstellen dat je in de Swift helemaal ruimteproblemen hebt dan?
Helemaal mee akkoord, ik had de Clio IV als lesauto, en hier kon ik zeer riant in zitten. Ik ben niet de allergrootste, maar met 1m93 zeker niet de kleinste :p Ik kon hier prima in zitten, de stoel stond nog niet in de laagste stand en al helemaal niet in de achterste stand (ik denk zo'n 3 a 4 standjes naar voren). Ik verbaasde me zelf!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MK1998NL schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:08:
[...]

Helemaal mee akkoord, ik had de Clio IV als lesauto, en hier kon ik zeer riant in zitten. Ik ben niet de allergrootste, maar met 1m93 zeker niet de kleinste :p Ik kon hier prima in zitten, de stoel stond nog niet in de laagste stand en al helemaal niet in de achterste stand (ik denk zo'n 3 a 4 standjes naar voren). Ik verbaasde me zelf!
Nou..ligt maar net aan de lengte van je benen, niet zozeer je algemene lengte. Ik ben zelf 1.88 (en ter referentie, slank en 82KG) en in mijn Clio IV zit ik weliswaar prima, ik kom wel deels tegen het stuur als ik overschakel tussen rem/gas. Dit heb ik ook in onze Ibiza ST, maar dat is hetzelfde segment. Durf nu niet eens te zeggen in welke ik ruimer zit.

Los daarvan houdt de ruimte achter de stoelen (zowel Clio als ST) niet over; mijn dochter van vijf zit zowat klem met haar benen omdat mijn stoel max. naar achteren staat. Nu moet ik zeggen dat ik in iedere auto die ik rij de stoel max naar achteren heb, en heb hiervoor ruimere auto's gereden. Maar om nu te zeggen dat de Clio een ruimtewonder is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Exorcist schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:20:
[...]

Nou..ligt maar net aan de lengte van je benen, niet zozeer je algemene lengte. Ik ben zelf 1.88 (en ter referentie, slank en 82KG) en in mijn Clio IV zit ik weliswaar prima, ik kom wel deels tegen het stuur als ik overschakel tussen rem/gas. Dit heb ik ook in onze Ibiza ST, maar dat is hetzelfde segment. Durf nu niet eens te zeggen in welke ik ruimer zit.
Sure, maar als ik kijk hoe ik in mijn eigen auto zit (2011 Corsa D), dan staat de stoel in de achterstee stand en bijna om de vloer, om zo met mijn benen tijdens het koppelen niet aaan het stuur te komen. Bij de Clio had ik ditzelfde dus een stuk verder naar voor (ter referentie: 82,9kg).
Los daarvan houdt de ruimte achter de stoelen (zowel Clio als ST) niet over; mijn dochter van vijf zit zowat klem met haar benen omdat mijn stoel max. naar achteren staat. Nu moet ik zeggen dat ik in iedere auto die ik rij de stoel max naar achteren heb, en heb hiervoor ruimere auto's gereden. Maar om nu te zeggen dat de Clio een ruimtewonder is... :+
Achterin is krap, daar ben ik zelf na de eerste rijles ook achter gekomen. Al stond mijn stoel niet helemaal naar achter, ik kreeg mijn been er rot slecht tussen :p Voorin is de ruimte echter prima!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:33:
[...]

Stoelen zijn smaller, zittingen zijn korter, ik zit meer tegen het dash aan en tegen de deur, dash zelf is rommeliger, auto is merkbaar flink smaller, is gewoon echt niet fijn.

Ik heb trouwens echt overdreven lange benen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 24-07-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maar heb je het dan over smaller en korter ten opzichte van de Megane of ten opzichte van de Swift? De gemiddelde Japanse auto heeft echt wel benedengemiddelde stoelen qua maat namelijk. Het dashboard ligt ook aan de uitvoering, meteen ook een van de redenen waarom wij r-link wilden en climate control.

Ik ben trouwens met 2.00 ook wel bovengemiddeld lang hoor (benen ook dus), een V40 is eigenlijk voor het mooie ff te klein voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:06

Sagat

Is pappa x2!

Ben 1.89, maar het ook weinig te klagen over de beenruimte in de clio voorin. Ik heb wel mijn jongste achter me gedaan zodat de oudste iets meer beenruimte heeft achter mama, die niet zoveel been ruimte nodig heeft.
Om het zo comfortabel mogelijk te maken voor mijn meissie zit ik 1 stukje verder naar voren dan wanneer ik er altijd in mijn eentje in zou zitten maar bevalt eigenlijk prima, geen problemen met dashboard of knieën.

Dat gezegd hebbende, wanneer ik een andere auto neem, dan wil ik zeker wel een slagje groter. Kids zijn volop aan het groeien en sowieso wil je voor jezelf ook zoveel mogelijk comfort. Ik gebruik mijn clio station nu ongeveer 3 jaar als main gezins auto, dat kan dus (mits je inderdaad niet richting 2 meter gaat) en je kinderen niet te oud zijn (van mij zijn ze nu 5 en 8 ) prima, maar ik denk dat over 2-3 jaar de auto echt te klein zou zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Joopie is gewoon een zeur :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
Crosspost dan nog maar even:

Vandaag een of andere gekke ingeving waardoor ik toch maar weer eens mijn auto gewassen heb met de hand(normaal max 3x per jaar door de wasstraat bij Washin7). Vooral de poetsbeurten die de vorige eigenaar heeft laten uitvoeren hebben z'n uitwerking gehad waarschijnlijk.. het poetsen ging namelijk vrij eenvoudig met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/MeganeZomer2016-600.jpg

Betere foto's heb ik niet genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
meh,

Onze megane heeft er weer een kwaaltje bij, ding ratelt rechts onder de kap bij accelereren . Na wat googlen schijnt dit kalibratie te zijn van de verstuivers. Wat een bloed irritant geluid. Lijkt wel of ik met een 20 jaar oude diesel onderweg ben. Deze week eens een afspraak maken bij de dealer om dit aan te kaarten. Tevens ook maar eens gelijk het versnellingsbak debacle voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
RadioAir schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 21:24:
In geval van een Carminat Informee of Communication and Navigation: ja. Wel een interface nodig.
Thanks ik ga het navragen, Wat voor interface heb ik nodig (neem aan dat je een converter kabel/kastje bedoelt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
Heb nooit last van een te kleine auto. Maar ben ook maar 1,68 meter lang. :p

Nieuwe Megane in het rood in het wild gespot. Prachtige wagen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Heh mijn vrouw gaat september (eindelijk!) aan de slag voor haar rijbewijs, dus de volgende auto moet zowel voor lange mensen (nou ja 1.89 is iig niet heel klein) en voor haar die wel 'vertically challenged' is met haar 1.54 comfy zijn, ben benieuwd in hoeverre dat nog een uitdaging gaat zijn. Weet niet of ik in het renault camp blijf maar dan zou het wsl wel een megane worden, zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben op dit gebied?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik weet dat de Clio 2 stoel echt belachelijk hoog gezet kon worden. Dus 1.54 hoeft geen issue te zijn lijkt mij in een Clio danwel Megane.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:55:
Maar heb je het dan over smaller en korter ten opzichte van de Megane of ten opzichte van de Swift? De gemiddelde Japanse auto heeft echt wel benedengemiddelde stoelen qua maat namelijk. Het dashboard ligt ook aan de uitvoering, meteen ook een van de redenen waarom wij r-link wilden en climate control.

Ik ben trouwens met 2.00 ook wel bovengemiddeld lang hoor (benen ook dus), een V40 is eigenlijk voor het mooie ff te klein voor mij :P
Swift is net ff kleiner dan de Mégane, maar de Clio is flink kleiner hoor. :) Dat zat echt a relax, vooral het gebrek aan breedte is niet fijn. :P En een V40 is redelijk ruim alleen de stoelen zijn erg kort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 14:55

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

En dan sta je bij de dealer met een storing: 'controleer inspuitsysteem'..... Is hopelijk ergens een sensor of iets anders kleins.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:24

johnwoo

3S-GTE

Oh, die heb ik ook gehad. Wellicht dat mijn ervaring jou wat geld kan besparen.

Meestal duidt die code op de sensor van het roetfilter (DPF sensor), maar dat wil niet zeggen dat het roetfilter ook echt verstopt zit. De flow door het roetfilter kan men via OBD checken, maar tenzij je echt alleen korte stukjes rijdt gok ik dat die nog prima zal zijn en echt niet verstopt zit. Je zou dan ook al eerder een melding (incl. noodloop) hebben gekregen wanneer de automatische roetfilterreiniging mislukte (die is anders dan de melding "inspuitsysteem").

Dan zou je denken, iets met de DPF-sensor zelf. T/m 2012 had het roetfilter een verschildruksensor met 2 slangetjes, deze staan erom bekend dat ze wel eens poreus worden door de hitte-koudecyclus onder de motorkap. Laat dit eerst checken, 2 slangetjes zijn veel goedkoper dan die sensor (slangetjes zelf kosten ca. €24 voor de twee, al zijn ze wel lastig te bereiken, dus er kan 1 a 1,5 uur arbeid bij komen). Overigens kunnen de slangetjes er van buitenaf nog best oke uitzien (mooi zwart zonder op het oog zichtbare scheuren) maar toch net genoeg uitlaatgassen lekken om de melding te triggeren.

Maar, ergens in modeljaar 2012 is de verschildruksensor vervangen door een gewone druksensor. In plaats van het drukverschil voor en na het roetfilter te checken, meet deze simpelweg de druk voor het roetfilter. Met wat computerlogica (afhankelijk van turbodruk, toerental) kan de computer dan bepalen of de druk te hoog is en het roetfilter "dus" verstopt zit. De twee slangetjes zijn dan ook vervangen door 1 metalen buisje (met nog maar een kort stukje slang). Ik gok dat men dit heeft gewijzigd vanwege de problemen met die poreuze slangetjes. Ik weet niet exact wanneer deze wijziging is gemaakt, maar mijn Megane III van nov 2012 had de slangetjes al niet meer.

Uiteindelijk bleek de storing bij mijn auto door de EGR-klep te komen die niet meer helemaal gangbaar was. Omdat de vernieuwde sensor geen drukverschil meer meet, maar puur de druk voor het roetfilter, geeft die dezelfde "roetfilterstoring" ook als de druk door andere redenen te hoog wordt (zoals een EGR klep die niet altijd goed meer opent). Met de oude verschildruksensor zou de EGR-klep deze storing niet geven. Mijn auto gaf de storing dan ook meestal na 10~15 minuten rijden na een koudstart (wanneer EGR begint te werken). Als het de DPF-sensor of slangetjes zijn, zou de melding al eerder komen bij gasgeven.

Dus, stappenplan:
- Laat eerst de flow van het roetfilter checken, binnen 2 minuten kunnen ze via een OBD lezer zien of het het roetfilter zelf is (hoogstwaarschijnlijk niet dus).
- Is het roetfilter zelf oke, check dan eerst welke druksensor je hebt (met 2 slangetjes, of 1 slangetje/buisje). De sensor zit bovenaan de motor, half onder de parafaan.
- Heb je de oude drukverschilsensor met 2 slangetjes, dan zijn het hoogstwaarschijnlijk die slangetjes.
- Heb je de nieuwe sensor met 1 slangetje/buisje, laat dan eerst controleren of de EGR klep nog gangbaar is (en of er wellicht andere dingen zijn die de uitlaatgasdruk laten oplopen).
- Pas als geen van bovenstaande van toepassing is, moet je gaan denken aan een kapotte sensor. Ik weet niet meer precies wat de sensor kostte, ik meen ergens tussen de 150 en 200 euro. Zondegeld als het niet de oorzaak van je probleem is! (En een garage die niet op de hoogte is van deze specifieke 1.5dCI issue zal conform de melding het roetfilter checken en, wanneer die goed blijkt te zijn, dan de sensor proberen te vervangen).

P.S. Behalve de roetfiltersensor kan de melding "inspuitsysteem" ook nog van andere onderdelen komen (injectors, gloeibougies), maar voor zover ik heb gevonden toen ik dezelfde melding kreeg, gaat het bij deze melding in vrijwel alle gevallen om de DPF-sensor. Als de code niet van de DPF-sensor komt ziet men dat wel bij het uitlezen.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 14:55

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

De garage gaf vanochtend aan dat ze het slangetje gaan vervangen. Het is een Megane 3 phase 2 uit Juni 2012.

Voor de rest gaven ze bovenstaande stappenplan ook al min of meer aan. Mooi dat wat de garage wilt doen, overeenkomt met wat je zegt, geeft toch wel vertrouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ralph Smeets op 03-08-2016 11:57 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Van de week tijdens het inparkeren opeens een 'kloenk' - kogel van stabilisatorstang linksvoor los geschoten. Niet een heel vreemd moment, achteruit inparkeren, op een lichte helling, maximale stuuruitslag, één wiel in de goot, dus hij kreeg het ook wel zwaar te verduren op dat moment. Voor een mooie prijs een heel nieuw setje besteld (dikkere verbindingsstangetjes links & rechts + nieuwe rubbers voor stabilisatorstang). Afgebroken stangetje (wat ook krom bleek te zijn) direct verwijderd zodat ik er gewoon mee kon rijden in de tussentijd.

Gisteren de nieuwe onderdelen gaan monteren, mooi dat ik een complete set had want rechtsvoor bleek het stangetje ook krom te zijn. En bij nadere inspectie kwam ik er ook meteen achter waarom linksvoor (waarschijnlijk) was afgebroken... de stangen zaten verkeerd om gemonteerd (linksvoor zat rechtsvoor en vice versa). Seriously... hoe iemand dat voor elkaar heeft gekregen is mij een raadsel.

Anyway het zit er allemaal onder en de Twingo stuurt weer prima (heb zelfs het idee dat het beter is dan voorheen maar dat kan ook mijn beleving zijn).

Voor de geïnteresseerden een plaatje van het nieuwe stangetje met daarnaast de oude in de positie waarin die gemonteerd zat (ja na het maken van de foto heb ik de moeren nog aangedraaid ;)):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tHi3g7pl.jpg

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:13
Wat leuk een Renault topic! Ik rijd sinds een aantal weken (zakelijk) een renault clio estate limited. omdat deze toen in de aanbieding was en helemaal compleet naar mijn inziens gelijk besteld!

De auto is helemaal naar wens, mis misschien iets power maar voor de NL wegen is het echt een heerlijke auto met ruimte voor een gezin. Inmiddels is het motortje ingelopen en komt de zuinigheid ook steeds beter uit de bus. Het gaat om de DCI 90 pk uitvoering met een handgeschakelde 5 bak. 140 op de teller doet ongeveer 25 a 2600 toeren in de 5e versnelling. :)

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/2/AAAUQJN47TkGl2cYEY1WgUtfCrntX2XJtV7ATMky5HtteA/12/120039827/jpeg/32x32/1/_/1/2/2016-05-27%2009.57.26-1.jpg/ENfCyFwYoJYBIAcoBw/tO7jVf48BrE91v8on98Jv7ElWUquIMvCUKOg7pOcvy0?size=2048x1536&size_mode=3

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/2/AADShhC62mK5ZfBRlBphTaepSd8Ha8L5MkjFJCmWN0NUYA/12/120039827/jpeg/32x32/1/_/1/2/2016-05-30%2007.24.02.jpg/ENfCyFwYoJYBIAcoBw/acLCHSE6mXeUfKr9oMtC_X9J69sZmDAF-BDncwm2-is?size=2048x1536&size_mode=3

Ik vraag me af of er meer Estate rijders zijn en of deze ook tankproblemen hebben. dwz dat de slang steeds uitslaat terwijl de tank nog lang niet vol is. Vanaf levering zat er bij mij al een gele dop op welke dit probleem moet verhelpen/verminderen, echter merk ik geen verschil.

[ Voor 51% gewijzigd door bakkie1985 op 10-08-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In het begin ook gemerkt, oplossing is eenvoudig, vulpistool kwartslag draaien, dan gaat het goed (dus niet naar beneden wijzen maar met de vorm van de vulhals mee). Ik heb wel de hatchbak maar constructie is hetzelfde bij de estate,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
melcon schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:22:
In het begin ook gemerkt, oplossing is eenvoudig, vulpistool kwartslag draaien, dan gaat het goed (dus niet naar beneden wijzen maar met de vorm van de vulhals mee). Ik heb wel de hatchbak maar constructie is hetzelfde bij de estate,
Dat doe ik nu dus ook, kwartslag naar links en dan een beetje achter de auto gaan staan, ervaring leert dat hij nog wel eens misselijk wordt namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
misselijk inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 19:25
dion_b schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:33:
Mopper...

kritiek. Maar grootste kostenpost bleek de dynamo. Die zou incl arbeidsloon neerkomen op EUR 400 :o

Dat was me even iets te gortig. Heb gevraagd om die vooralsnog niet te doen. Nu ben ik zelf gaan kijken en heb voor EUR 61 bij vd Ven dynamo's gevonden. Wat ik ook lees is dat vervangen ervan in theorie zelf kan maar dat het vaak lastig gaat en dat een automonteur die weet waar hij mee bezig is ongeveer anderhalf uur kwijt is eraan. Wij hebben precies zo'n kerel in de buurt :)

Lijkt me dus dat ik voor EUR 71 (verzendkosten) het onderdeel kan bemachtigen en voor een vergelijkbaar bedrag de boel kan laten vervangen, dus in totaal rond de EUR 140, oftewel 1/3 van het bedrag dat onze garage rekent (geheid omdat ze met nieuwe onderdelen werken cq niet de goedkoopste beun zijn). Klinkt aantrekkelijk...

Mis ik hier addertjes onder het gras of is dit een prima optie om deze klus geklaard te krijgen?
Ooit bij Jari (onderdelen groothandel) de dynamo van mijn Volvo 460 laten vervangen door een imitatiemodel. Kostte incl. montage zo'n 160 Euro. Jaren probleemloos mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
Iemand ervaring met met het toevoegen van reinigingsvloeistof aan de dieselbrandstof om het roetfilter (preventief) te reinigen? 1.5 dci bwjr 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 10-10 10:25
melcon schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:22:
Hier ook een Clio rijder.. Ik merk dat ongeveer 45 graden het beste werkt. Al krijg ik er nooit meer dan 35 liter in...

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
EJonk schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Hier ook een Clio rijder.. Ik merk dat ongeveer 45 graden het beste werkt. Al krijg ik er nooit meer dan 35 liter in...
Tot 35 liter gaat alles hier goed. gekke is dat ik er met geduld soms nog wel 10 liter bij krijg maar dat mijn teller in beide gevallen vol aangeeft. echter merk je dan aan het aantal kilometer wel dat er minder in heeft gezeten. raar eigenlijk dat dit zo onnauwkeurig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Afgelopen weekend voor het eerst een rondje op de Nürburgring gedaan. Of eigenlijk, 4... :X

Toch wel erg spannend, dat eerste rondje. Maar het ging zo lekker dat ik er daarna nog 3 heb gedaan.

Helaas hebben mijn remmen dit niet overleeft...

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2v8s30w.jpg

Helaas ook mijn naafdopje kwijt en enorm veel remstof :+

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/jpk7sm.jpg

Mooie van de ring is dat je er wel veel mooie plaatjes voor terug krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/21lsbw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29l0ksz.jpg

Dus, tijd voor upgrades. Er komen K-tec schijven onder met Ferodo raceblokjes >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
EJonk schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:21:
[...]

Och gezien er een 40 (+5 reserve) Liter tank in zit is dat niet zo raar, 44 is de max wat ik er in gekregen heb maar dan lag de naald al een tijdje op de bodem :P met een beetje moeite kun je nog een litertje kwijt in de vulhals als je langzaam tankt maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn :+ :o ;)

@hostler, mooie fotos 8) DS2500 of DS3000? DS3000 is niet echt lekker op straat (koud remt het bar weinig). DS2500 doet het wel goed op circuit en slijtage ook prima. Ktec schijven? In mijn ervaring doen originele gladde schijven het het allerbeste (eventueel Brembo HC), en ik heb aardig wat ge-experimenteerd. Gegroefde / geperforeerde schijven gaan op een gegeven moment scheuren, ook al zijn ze kwa dikte dan nog niet op.

[ Voor 28% gewijzigd door melcon op 10-08-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik kon ze voor een heel zacht prijsje overnemen van een maat van mij. Nauwelijks gebruikt en met recent gereviseerde klauwen. Het zijn ds2500 blokken.
Meer dan af en toe ring ga ik toch niet doen dus scheuren ben ik niet zo bang voor.

Brembo HC icm DS2500 zou volgens velen de gouden combi zijn, dus dat zou ik altijd nog een keer kunnen proberen. :+

Het is in ieder geval wel verslavend :*) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Toin schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:21:
Iemand ervaring met met het toevoegen van reinigingsvloeistof aan de dieselbrandstof om het roetfilter (preventief) te reinigen? 1.5 dci bwjr 2013.
Gaat je niet veel helpen. Die reinigingsadditieven zijn bedoeld voor in de motor. Al kan dat niet per se kwaad natuurlijk.
hostler schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:01:
[...]

Het is in ieder geval wel verslavend :*) :9
Nederland en België kennen ook genoeg leuke circuits ;)

[ Voor 23% gewijzigd door PauseBreak op 10-08-2016 12:04 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
het is zeer verslavend, maar let wel op met de ring, de meeste verzekeringen doen er heel erg moeilijk over als je schade meld en meestal wordt je zelfs geroyeerd. (dat het openbare (tol) weg is, dat is een andere discussie, maar sommige maatschappijen keren niet eens uit ook al zijn ze dat wettelijk verplicht voor de wa schade).

@Toin, zo als pausebreak al mooi verwoord, dat is idd bedoeld voor de motor en het traject daar voor. Het traject daarna wordt geregeld door de inspuit computer, dus ook het reinigen (er wordt elke gemiddeld (afhankelijk van omstandigheden) 1000 km een reinigingscyclus doorlopen waarbij er extra veel ingespoten wordt om het roetfilter schoon te branden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Ik ben mij bewust van de risico's ;)

@PauseBreak, CRS (Club Renault Sportives) heeft binnenkort ook nog een trackday op Assen, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
hostler schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 13:21:
Ik ben mij bewust van de risico's ;)

@PauseBreak, CRS (Club Renault Sportives) heeft binnenkort ook nog een trackday op Assen, geloof ik.
Zou goed kunnen, maar ik heb geen sportieve Renault :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
19 oktober dit jaar inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

melcon schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:48:
[...]

Och gezien er een 40 (+5 reserve) Liter tank in zit is dat niet zo raar, 44 is de max wat ik er in gekregen heb maar dan lag de naald al een tijdje op de bodem :P met een beetje moeite kun je nog een litertje kwijt in de vulhals als je langzaam tankt maar dat schijnt niet de bedoeling te zijn :+ :o ;)
Ik zit meestal rond de 40-43 liter (wel diesel) met mijn clio estate. Mijn record is ook iets 44-45 liter, maar ik ben absoluut niet iemand die lang doorrijdt als het tanken lampje aan gaat. Mijn gereden afstand is ook meestal maar 900-950, terwijl mijn indicator (wel heel erg optimistisch) 1200km aangeeft na het tanken.
Ik rijd semi dagelijks van amersfoort naar a'dam op en neer. Kleine 60 km en vind het dan ook wel fijn om het tankmoment zelf in alle rust te kunnen bepalen. Ben ook aan shell gebonden vanwege lease, dus dat neemt ook wel wat opties weg, al hoewel je als het echt moet ook wel een keertje ergens anders kan tanken natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PauseBreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:03:

[...]

Nederland en België kennen ook genoeg leuke circuits ;)
Nederland is toch een groot circuit? :+

• melcon
Sagat schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:01:
[...]

Ik zit meestal rond de 40-43 liter (wel diesel) met mijn clio estate. Mijn record is ook iets 44-45 liter, maar ik ben absoluut niet iemand die lang doorrijdt als het tanken lampje aan gaat. Mijn gereden afstand is ook meestal maar 900-950, terwijl mijn indicator (wel heel erg optimistisch) 1200km aangeeft na het tanken.
Ik rijd semi dagelijks van amersfoort naar a'dam op en neer. Kleine 60 km en vind het dan ook wel fijn om het tankmoment zelf in alle rust te kunnen bepalen. Ben ook aan shell gebonden vanwege lease, dus dat neemt ook wel wat opties weg, al hoewel je als het echt moet ook wel een keertje ergens anders kan tanken natuurlijk.
Ik mag wel overal tanken maar pak ook altijd de shell, iets met air-miles O-) 1200 km is mogelijk maar dan moet je wel een beetje als een bejaarde rijden en niet bovende 120 komen. Ik kom meestal rond de 800-850 uit maar tank altijd voor het lampje aan gaat.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Joopieboy schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:23:
[...]

Nederland is toch een groot circuit? :+
Hier doe ik geen uitspraak over 8)7

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

melcon schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:37:
[...]

Ik mag wel overal tanken maar pak ook altijd de shell, iets met air-miles O-) 1200 km is mogelijk maar dan moet je wel een beetje als een bejaarde rijden en niet bovende 120 komen. Ik kom meestal rond de 800-850 uit maar tank altijd voor het lampje aan gaat.
* Sagat rent schuifelt naar de GoT bejaarden soos :+
Maar gezien ik mijn boetes zelf mag betalen (verassend) en ik wsl ook vragen krijg bij teveel boeten rij ik idd heel relaxed, meestal vmax +8km op de teller. Grootste gedeelte van mijn route mag ik zelfs maar 100 en dat is qua verbruik zo'n beetje de optimale snelheid. Vaak zie ik mijn verwachte distance tot tanken dan zelfs toenemen als ik op deze snelheid rijd. Als je echter de snelweg verlaat, of 120 of god forbid 130 gaat rijden, dan daalt het getalletje zeer rap.

10 second ninja DONE

• melcon
Boetes zijn een vervelend iets inderdaad :P Snelheid heeft verder niets met gevaarzetting te maken, snelheid t.o.v. de situatie wel, 100 in de bebouwde kom is wel gevaarlijk, 140 op een rustige snelweg dan weer niet. Helaas handhaaft onze overheid niet op gevaar zetting maar op snelheid op de meest onlogische plekken die je kan verzinnen vanuit het oogpunt van veiligheid. Vanuit financieel oogpunt zijn de "kassa" locaties uiteraard wel logisch. Het is jammer dat er zo op de rijkspolitie wordt bezuinigd en de hoeveelheid vros auto's meer dan gehalveerd zijn, die hadden tenminste een lerende / corrigerende werking. In tegenstelling tot een snelheidsboete waarbij je denkt sneu geld en verder gaat met het leven.

Is alweer een heel relaas geworden merk ik :+ in elk geval, ik rij op de snelweg altijd vmax+20 met flitsnav uiteraard aan. Wegwerkzaamheden hou ik me altijd netjes aan de snelheid, of iets erboven als er niet zichtbaar gewerkt wordt. Binnen de bebouwde kom hou ik me ook altijd aan de snelheid, 30 zones vaak wel er wat boven indien er geen goede reden voor is (onoverzichtelijk, veel fietsers op de weg, elke andere goede reden -> anders zijn het de flauwekul 30 zones), anders altijd +/- 30. 80 wegen buiten de bebouwde kom / provinciale wegen hangt het er een beetje vanaf, 80 wegen die al 20 jaar 80 zijn en omdat een gemeente bedenkt dat ze opeens 60 worden zonder goede reden (ja gemeente assen ik bedoel jullie... die opeens alle 80 wegen 60 maakt zonder onderbouwing :o ), ja jammer joh, maar daar blijf ik gewoon 80 rijden. De N33 vind ik ook zo iets, die is zo waar breder als de A31 in DL maar 120 ho maar want er is geen echte vlucht strook. Gezien daar redelijk intensief gecontroleerd wordt hou ik het bij 110. Alles op de teller btw, al scheelt dat niet veel met de GPS in de clio.

En ik snap echt wel dat er regels zijn en daar ook op gehandhaafd moet worden. Aan de andere kant, een beetje gezond verstand i.c.m. een gezonde interpretatie van die regels vind ik niets mee. Handhaving is in mijn beleving verre van perfect, b.v. het controleren op snelheid d.m.v. klikos en op andere manieren van verstoppertje spelen om zo veel mogelijk mensen te pakken heeft niets met handhaving te maken maar burgertje pesten c.q. extra belasting heffen.

[ Voor 10% gewijzigd door melcon op 11-08-2016 11:47 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

melcon schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 11:43:
Boetes zijn een vervelend iets inderdaad :P Snelheid heeft verder niets met gevaarzetting te maken, snelheid t.o.v. de situatie wel, 100 in de bebouwde kom is wel gevaarlijk, 140 op een rustige snelweg dan weer niet.
Nu begrijp ik wel waar je heen wilt en nu ga ik zeker niet beweren dat ik mij altijd aan de aangegeven snelheid houd, maar wat je zegt klopt niet helemaal.

Hoe meer snelheid je hebt, hoe groter de impact dan wel gevolgen van een ongeval. En bij het toenemen van je snelheid, wordt je beschikbare reactietijd ook direkt minder en daarmee de kans op een ongeval groter.

140 op een rustige weg kan makkelijk ineens heel gevaarlijk worden bij een klapband, een onverwachte en onverstandige actie van een mede weggebruiker dan wel het treffen van een overstekende boom. Het treffen van een solide, massief en stilstaand object met 140 km/h gaat zware gevolgen hebben waar een 5-sterren NCAP rating en 8 airbags weinig aan zullen veranderen.

Nogmaals, ik ben zelf er absoluut niet vies van om de zuigers even goed schoon te maken en om te kijken of de turbo inderdaad nog goed werkt. Maar laten we nu niet zeggen dat je met 140 km/h voor te bewegen compleet risico vrij is. Ik ben zelf regelmatig met snelheden van ver boven de 200 km/h naar mijn werk gereden (wonende en werkende in Duitsland, op een vrije autobahn zonder snelheidsbeperkingen) maar ook al was er geen kip op de weg, ik was er wel degelijk bewust van het feit dat een klapband dan wel een brug-springende koe toch wel behoorlijk fataal zouden kunnen zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• melcon
Ben ik geheel met je eens, het heeft wel invloed op de impact/gevolgen. Voor het treffen van dat solide massieve stilstaande object maakt het niet uit of je nou 100/120/140 rijdt, de uitkomst zal niet veel verschillen ongeacht het aantal sterren. Gelukkig hebben we niet zo veel massieve stilstaande objecten op de snelweg. Ben het geheel met je eens dat het niet zonder risico is om 140 te rijden, er kan altijd wat gebeuren. Achteraan aansluiten in een file is ook een spannend moment (ziet die vrachtauto dat het stil staat of krijg je hem met 80 in de kofferbak... zo als de afgelopen tijd best wel vaak gebeurd is).

Dus ja ik ben het met je eens, maar ik ben nog steeds van mening dat de snelheid zelf verder weinig met gevaarzetting te maken heeft. De situatie des te meer en hoe je daarmee omgaat, als de situatie daarom vraagt pas je je snelheid aan zodat je voldoende tijd hebt om te reageren op onverwachte situaties. Ook met het verkeer lezen kom je een heel eind, je kan vrij goed zien of die auto in de verte jou door heeft of dat die hem er gewoon voor gooit. Dat zijn ook zaken die je in een verhoogde rijvaardigheidstraining leert (net als het vegen van notoire links rijders maar dat is een ander verhaal ;) ).

En zelfs dan kunnen er altijd dingen gebeuren waar je geen vat op hebt, die je niet kan voorspellen maar wel grote gevolgen uit kunnen ontstaan. Het zij zo, als je wil voorkomen dat er iets gebeurd kun je het beste thuis gaan zitten maar ja dan gebeurd er ook niets :P :+

Ik heb persoonlijk meer moeite met iemand die zit te bellen en te bumper kleven als iemand die 140 rijdt waar je 130 mag. Neemt weg dat het leuk is om een keer 200+ aan te tikken, uiteraard bij voorkeur in DL want NL bestuurders zijn daar niet op verdacht en dat werkt gewoon niet. Maar zelfs in DL laat ik de snelheid zakken naar 150 (of minder uiteraard) als het verkeer daarom vraagt.

Verwijderd

Om even in te pikken; gelukkig kunnen we hier in België niet te veel te snel rijden door onze slechte wegen die de kans op een ongeval meteen tien keer vergroten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toin
In mijn Mégane bwjr 2013 zit een ingebouwde TomTom. Deze toont bij het opstarten altijd een waarschuwing, die je na verloop van tijd blindelings wegklikt. Kan die ook permanent uitgezet worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Toin op 12-08-2016 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999

johnwoo

3S-GTE

Ik heb daar ook eens een halfuurtje Google aan gewaagd, maar volgens mij is het niet mogelijk, en zit die waarschuwing hard in TomTom ingebakken. Ik klik hem inmiddels ook automatisch weg, of anders verdwijnt hij ook vanzelf na ~20 seconden. Mocht je toch een manier vinden, wil je hem dan hier ook posten :P

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
De sporadische startproblemen met mijn Renault (Mégane Break, 1.6 16v motor, automaat, bj. 2002) zijn weer terug :/

Soms, op willekeurige momenten, slaat de motor niet aan bij de eerste startpoging :/ De startmotor draait prima rond, maar ik kan blijven doorstarten en hij slaat niet aan. Als ik echter even los laat en nog een keer start, slaat hij wèl direct aan :o Daarna kan ik er ook meteen mee wegrijden, geen haperingen o.i.d.

De eerste keer dat het probleem zich voordeed was eind december. Daarna bleef het een paar maanden weg en kwam weer af en toe terug. Het kan meerdere keren per week voorkomen, maar ook weken achter elkaar niet.

Er branden geen storingslampjes op het dashboard en als ik 'm uitlees met een (kloon :$ ) CLIP zitten er ook geen foutmeldingen in. Zowel onder de modules "Petrol Injection" als "Immobilizer" niet.

Wat zou dit kunnen zijn? :/

Als ik 'm naar de garage breng vrees ik dat er weer achter elkaar allerlei onderdelen vervangen worden zonder dat het probleem wordt opgelost... . Daar ga ik niet heel blij van worden :/

Bij een vorige Mégane met dezelfde type motor waren startproblemen gerelateerd aan de BDP-sensor. De symptomen waren echter anders: die sloeg wel aan door te blijven starten zonder het contact even uit te zetten, duurde alleen langer. En die viel ook wel eens uit of regelde juist het toerental bij als hij stationair draaide.

Maar bij deze is dat niet het geval. Deze start alleen soms niet bij de eerste poging, contact moet eerst uit en weer aan voordat 'ie kan aanslaan. Eenmaal aan rijdt hij probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Toch zit je met de bdp sensor wel in de juiste richting te denken :)
Gezien het de 1.6 16v is kan het ook nog de nokkenas sensor zijn, als er verschil tussen beiden is start die ook niet. Ik zou hem eens consequent uitlezen met starten en kijken naar de waarden van die sensoren en hopen dat die een keer niet start terwijl je hem uitleest, dan krijg je het wel boven water denk ik.

Dat er geen storing opgeslagen wordt kan komen doordat de grenswaarden voor een storing niet overschreden worden (b.v. net te weinig verschil tussen 2 sensoren) maar het wel net genoeg is om de motor niet te kunnen starten.

[ Voor 22% gewijzigd door melcon op 15-08-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
johnwoo schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:03:
Ik heb daar ook eens een halfuurtje Google aan gewaagd, maar volgens mij is het niet mogelijk, en zit die waarschuwing hard in TomTom ingebakken. Ik klik hem inmiddels ook automatisch weg, of anders verdwijnt hij ook vanzelf na ~20 seconden. Mocht je toch een manier vinden, wil je hem dan hier ook posten :P
Ik kan bevestigen dat dit niet mogelijk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik zag dit toen ik vanavond bij mijn Renault aankwam... een steen door m'n ruit :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2oP6MTAl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mFGzgC2l.jpg

Alle opbergvakken waren overhoop gehaald, allerlei cd's, papierwerk en kabels lagen op de vloer :( De glasbrokken lagen bezaaid over de hele vloer en alle zitplaatsen incl. de voorstoelen :(

Wat ze meegenomen hebben?
- 2x Navigon 40 t.w.v. ongeveer €30,- p/s + 1 zuignap-houder.
- Renault (kloon) CLIP t.w.v. €160,- :/ ;( :'(
- 1x Action USB-oplader t.w.v. €3,-
- USB-lader van GPS-logger t.w.v. €10,-

De dashcam t.w.v. €160,- en de laptop met externe harde schijf hebben ze gelukkig laten liggen. Ook mijn nieuwe autoradio t.w.v. €150,- hebben ze laten zitten, hoewel ze wel de uitbouwsleutels in een zakje hadden gevonden, die hadden ze gewoon op de vloer gegooid... misschien had ik geluk dat ik uitgerekend gisteren het frontje had verwijderd, iets wat ik normaal nooit deed :o

Ik denk dat ze gelokt waren door de zuignap van de Navigon. Wel erg naar dat dit nu gebeurd terwijl dat apparaat al vrij oud is... die zuignap liet ik al jaren permanent hangen... nooit eerder inbraak gehad :/

Ik baal zo erg dat die CLIP nu weg is :'(

En waar ik ook super van baal... ik was morgen van plan om wat leuks te doen met het mooie weer, bijv. naar het strand gaan. Maar zoals het er nu naar uit ziet moet ik morgen gaan uitzoeken of ik die ruit kan vervangen en zo niet, een garage gaan zoeken :(

Ik heb i.i.g. al het deurpaneel verwijderd en het glas uit het binnenwerk opgeruimd. Het elektrische bedien-mechanisme lijkt nog heel. Ik hoop dat een vervangend ruitje bij een sloop halen en erin zetten voor mezelf te doen is. Anders moet ik weer een garage-afspraak gaan maken ;(

Dit gezeik gaat mij weer tijd en geld kosten...
;( *Josefien heel erg niet blij* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Klootzakken Josefien, en daar hebben we er ondertussen helaas meer dan genoeg van :-(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is echt verschrikkelijk kwalitatief uitermate teleurstellend, je zou haast zeggen dat ze gestoord zijn gezien ze niet alles hebben mee genomen. Gewoon met je fikken van andermans spullen afblijven.

Vandaag mag de clio voor de 120K beurt, dus leen auto mee gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/L1wN-w7-Ftwxz3B-8viJ8ae3lK6XjW0_rmDZpeB-sXJjWOoAAvLDatZ-Z79x7O7_9UOsEC0BtSG2SGoPUoEtpulaCd2sMBmDbiRQXUCu4JkFziaQAYGg-qNZJaatX-vMwUW3RZrDBFtsSc1_mcugF9JI2gYcG174EVQx8bpS7_7MeQIS16xpbM4PgeNT20HQLK4VTZ71sgyrxASI47nIi3gUIYqpZgIBZhHHu1GPkXB31BdbWoj34zYDdCLuoD81uu_qKPX9sOpnquLz4hkix_vFVruK6AO2ClNiYpqMah_2pBq-oHcYDRvXPtskpOKTvUkBSJ4ZnsQ9n1EjVxg2IiJaEPdL4ReNyOZWBzOLc7KxpDcZhw0k6gIiM0pBVFy0_xLiKPOEpBQjPTqGzX6AcNzagsdrsqxKyTMzg5xMKbfzRzwIZnpcgKZVTSacw0yf4oeZHApMwx9e_uNXIYncvu0_jsfNdTJzN24uYkLqOjUBAes3BCyAcIkEu5divn3uwR-4G0l9hbSdGLH2n5-nCK_YQsX5236WyxTCJ2OTPaYsZJe86MM_i6YDp3jImsjzUGQYFuaJD9NzfKoDEEpB3PaFqAJ0sNNi=w616-h346-no

Het is een 1000-1 cc drie cilinder, zonder turbo :P maar op zich trekt die nog best aardig, valt niet tegen.
Wel een leuk karretje, goede stoelen ook, en rijdt lekker, ook stil op de snelweg.

[ Voor 51% gewijzigd door melcon op 17-08-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:48
Kan die link niet langer MJ?. Heb nu zakelijk een Twingo, 6000 km mee weggereden in een krappe 3 maanden, ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Haha euhm moet je aan google vragen :+ :P
Maar kan ik me voorstellen, zeker wel fijne auto's, afwerking is ook goed, beter dan gemiddeld voor deze klasse is mijn indruk. Ze zouden zijwind gevoelig zijn maar daar heb ik helemaal niets van gemerkt. Driften doet die helaas niet :o ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Ik merk dat er nog één ding gestolen is bij de inbraak: mijn schuifmaat t.w.v. €35,-... :/ Allemaal niet verzekerd, dus schade aan gestolen spullen alleen al is tot nu toe €268,- ;( In de praktijk nog wel meer, want die prijzen waren de goedkoopste (Marktplaats) prijzen die ik zo gauw vond. Bij kopen/bestellen komen er weer kosten bij :/

*zucht*

De Mégane zelf is trouwens vanmiddag weer voorzien van een "nieuw" ruitje :D Na 2 sloperijen afgegaan te zijn vond ik een ruitje van €40,-. Die gekocht, schoongemaakt en zelf in de auto gezet... helemaal goed weer O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YeLIte8.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6B9BTx4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jV74QPO.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UlMh24w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey renault rijders, ik zit met een radiovraagje.

Eerst een beetje achtergrond: vroeger reed ik met een renault modus een Tuner List radio. Ik had daar zo'n Audio Connection box voor om via een AUX cable mijn telefoon aan te sluiten voor muziek.

Die auto hebben we ondertussen niet meer, maar dat bakje heb ik wel nog.

Ik rij tegenwoordig met een Renault Scenic (2006) die een Update List radio heeft. Ik weet dat die via een simpel kabeltje wel de mogelijkheid hebben voor AUX. Nu voor ik zoiets ga halen, kan ik dat bakje daar ook voor gebruiken? En hoe krijg ik dat het makkelijkste van de achterkant van de radio tot in de 'cockpit'? Ik heb eens iemand gezien die een gaatje boorde in het handschoenenkastje en langs daar werkte. Da's helaas voor mij geen optie (het is niet mijn auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het volgende probleem? Vandaag is mijn Laguna (2.0 16v automaat uit 2006) twee keer in de noodloop gesprongen met de mededeling: "controleer inspuiting" op de boordcomputer.

Het rare is dat als ik de motor afzet en weer opnieuw start is er geen enkel probleem.
Warme of koude motor maakt niet uit. Vanochtend kwam de melding binnen een kilometer, vanavond pas na 25 minuten rijden.
Daarna heb ik nog twee uur naar huis gereden, en was er niets aan de hand.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Zonezns, als het goed is heeft de update list een wisselaar ingang, kan dus een ACB op met usb. Waar het kabeltje langs kan is zelf ff freubelen en kijken... zonder boren is er ook altijd wel wat te vinden waar het door / langs kan.

@gebanned even laten uitlezen, waarschijnlijk heb je een defecte pen bobine (althans, dat is het meest waarschijnlijke bij deze melding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
MrBarBarian schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:00:
Zijn er mensen aanwezig die ervaring hebben met een Grand Espace/Scenic?

Ik ben aan het kijken voor een huurauto voor de komende vakantie. We gaan met 6 personen, 4 volwassenen, een van 4 en eentje van 1 jaar oud.

Financieel gezien is een Grand Scenic wel interessant om te huren, maar ik vraag me een beetje af of deze niet erg krap gaat worden, ermee rekening houdend dat we nog voor een week aan bagage mee hebben. Is de Espace heel erg veel ruimer? Of dan toch maar een Traffic voor 9 personen. Ruimte genoeg, maar algemeen rijden die busjes toch weer ernstig minder comfortabel (een Traffic is regelmatig goedkoper dan een Espace).
Even mezelf quoten :)

Inmiddels net terug van vakantie en we hebben het avontuur beleefd in een Grand Espace Initiale uit 2007. En dat paste prima! Ik heb niemand horen klagen over te weinig ruimte gedurende de rit naar Oostenrijk, en alle bagage paste gemakkelijk. Leuke auto met leuke motor (3.5 liter v6!), die wel wat lust.

Heerlijke reisauto. Enige minpunt was dat ik geen muziek kon streamen via Spotify (maarja, auto van bijna 10 jaar oud :))

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

melcon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:15:
@Zonezns, als het goed is heeft de update list een wisselaar ingang, kan dus een ACB op met usb. Waar het kabeltje langs kan is zelf ff freubelen en kijken... zonder boren is er ook altijd wel wat te vinden waar het door / langs kan.

@gebanned even laten uitlezen, waarschijnlijk heb je een defecte pen bobine (althans, dat is het meest waarschijnlijke bij deze melding).
Ben even aan het klooien geweest en inderdaad, ACB werkt ook; even zoeken naar een opening (gevonden, onderaan het handschoenenkastje), en we have connection :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
cool d:)b

@MrBarbarian, met die 3.5 V6 heb je wel gelijk de lekkerste motor te pakken, die geeft zelfs z'n zware espace dikke prestaties :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
De Renault is weer stuk... nadat ik net een dagje lekker heb liggen zonnen op het strand (en verbrand ben...)... rij ik terug... lekker 130-140km/u... opeens reageerde het gaspedaal verminderd... vermogen verminderd. In de 4e versnelling haalde hij nog maar met moeite de 130... :/ Vanaf de 90-100km/u accelereert hij zéér langzaam als ik de kickdown niet gebruik.

Eenmaal thuis 's avonds laat de ANWB gebeld omdat ik wilde weten wat er aan de hand was en meer zekerheid wilde of ik er morgen nog mee kan rijden naar een afspraak zonder meer schade of dat het echt direct verholpen moest worden. Normaal zou ik erop gokken dat 'ie er morgen nog gaat halen, maar aangezien ik toch al (extra veel) had betaald voor ANWB, waarom geen gebruik van maken...

Na uitlezen zonder fouten hield meneer zijn hand voor de uitlaat terwijl ik wat gas bij gaf. Zijn conclusie was toen dat de uitlaat verstopt zat... waarschijnlijk in de katalysator. Nog eens 900km gaat 'ie niet redden volgens hem. Dus hij moet deze week nog weg voor reparatie.

Echt ontzettend balen dat 'ie weer uitgerekend met eindelijk mooi zomers weer (en ik dus plannen heb) kapot moet... :/ ;( :'(

Ik hoop dat 'ie de 200km nog gaat halen, dan gaat hij vrijdag naar de garage... waarbij ik 'm vast weer meerdere dagen kwijt ben... waar ze alleen leenauto's hebben waar ik niet in kan rijden :/ ;( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 24-08-2016 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Raar dat de anwb man niets vind met uit lezen, ik zou in elk geval niet uit gaan van een verstopte uitlaat met deze leeftijd, weet niet wat de km. stand is? Zou eerder denken aan gaspedaal sensor van de elektronische gas kabouter of een pen bobine die het zo langzamerhand wel mooi geweest vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ook maar even weer wat goed nieuws dan? :P

Zo, vandaag mocht Meg weer voor haar jaarlijkse keuring. En voor een Frans barrel uit 2003 kwam ze daar uitstekend doorheen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bhEyTMr.jpg?1

Waarvan natuurlijk de stads- en dimlichten al bekend waren. Waar dat knipperlicht nu vandaan kwam weet zelfs Joost niet denk ik, maar soit :P

Verder is het altijd mooi om te kijken hoe iemand anders, in dit geval dan een monteur, probeert om een lampje te vervangen bij een Mégane II. De gedachte was "Dat doen we hier wel even, zijn zo klaar". Een half uur later...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mgHqJPm.jpg

En omdat het hebben van niet-trillende remmen wel zo prettig is voor het comfort, ook maar even de remmerij aan de voorkant laten meenemen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qki4HUd.jpg

Het spannendste van de dag? Het weer resetten van het onderhoudsinterval. Daar was de gedachte ook "Dat doen we wel even", gevolgd door "Als het goed is, kan ik op dit knopje drukken" maar dat was natuurlijk niet goed. Nu ja, wel als je de testfunctie van de boordcomputer wilt activeren, maar niet om de onderhoudsinterval weer te resetten _O-

Uiteindelijk kwam de beste jongen op het idee om de universele pc er ff bij te pakken en toen was het in een paar seconden opgelost :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
melcon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:26:
Raar dat de anwb man niets vind met uit lezen, ik zou in elk geval niet uit gaan van een verstopte uitlaat met deze leeftijd, weet niet wat de km. stand is? Zou eerder denken aan gaspedaal sensor van de elektronische gas kabouter of een pen bobine die het zo langzamerhand wel mooi geweest vind.
Kilometerstand is nu 201k.

De gaspedaalsensor regelt bij deze auto toch ook de kickdown-functie? Die werkt nog wel normaal, waardoor ik aanneem dat die sensor ook nog goed is.

Penbobine... zou daardoor niet het blok onregelmatig moeten lopen of het storingslampje aangaan?

Het verbruik stijgt verder ook flink volgens de meter als ik het gas verder intrap om te accelereren... alleen maakt hjjndus weinig vaart.

Ik laat de garage waar ik 'm laat repareren sowieso nog zelf een diagnose stellen i.p.v. ze blindelings de katalysator laten vervangen.

[ Voor 7% gewijzigd door Josefien op 24-08-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Josefien schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:56:
[...]
Kilometerstand is nu 201k.

De gaspedaalsensor regelt bij deze auto toch ook de kickdown-functie? Die werkt nog wel normaal, waardoor ik aanneem dat die sensor ook nog goed is.

Penbobine... zou daardoor niet het blok onregelmatig moeten lopen of het storingslampje aangaan?

Het verbruik stijgt verder ook flink volgens de meter als ik het gas verder intrap om te accelereren... alleen maakt hjjndus weinig vaart.

Ik laat de garage waar ik 'm laat repareren sowieso nog zelf een diagnose stellen i.p.v. ze blindelings de katalysator laten vervangen.
Dat van die penmobine, inderdaad storing op het dashbord d.m.v. lampje en tekstmelding (i.v.m. slechte verbranding brandstof), en heel onregelmatig lopen, in ons geval dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tazzman schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 12:32:
[...]

Nu begrijp ik wel waar je heen wilt en nu ga ik zeker niet beweren dat ik mij altijd aan de aangegeven snelheid houd, maar wat je zegt klopt niet helemaal.

Hoe meer snelheid je hebt, hoe groter de impact dan wel gevolgen van een ongeval. En bij het toenemen van je snelheid, wordt je beschikbare reactietijd ook direkt minder en daarmee de kans op een ongeval groter.

140 op een rustige weg kan makkelijk ineens heel gevaarlijk worden bij een klapband, een onverwachte en onverstandige actie van een mede weggebruiker dan wel het treffen van een overstekende boom. Het treffen van een solide, massief en stilstaand object met 140 km/h gaat zware gevolgen hebben waar een 5-sterren NCAP rating en 8 airbags weinig aan zullen veranderen.

Nogmaals, ik ben zelf er absoluut niet vies van om de zuigers even goed schoon te maken en om te kijken of de turbo inderdaad nog goed werkt. Maar laten we nu niet zeggen dat je met 140 km/h voor te bewegen compleet risico vrij is. Ik ben zelf regelmatig met snelheden van ver boven de 200 km/h naar mijn werk gereden (wonende en werkende in Duitsland, op een vrije autobahn zonder snelheidsbeperkingen) maar ook al was er geen kip op de weg, ik was er wel degelijk bewust van het feit dat een klapband dan wel een brug-springende koe toch wel behoorlijk fataal zouden kunnen zijn.
En dan maakt het ook nog eens uit dat een nederlander die 200 rijdt in duitsland een stuk gevaarlijker is dan een duitser die dat standaard rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
melcon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:15:
Inmiddels de motor bij de garage uit laten lezen: DF079 en DF196. Kan van alles zijn volgens de beste man: Gaspedaal sensor, gasklephuis of de ECU. 't Lijkt al met al een duur grapjes te worden. :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doe je t niet zelf. Zijn allemaal standaard onderdelen die je bij fout tracering zult vinden. Naat lokale sloop, laten markeren en lekker beginnen met testen. Zal als eerste met die pen bobines beginnen. Dat is een euvel bij zoveel autos. Dan ander gasklephuis. Ecus sloop je niet zomaat. Weet niet of die rpm sensor heeft, die ook meteen proberen. Af en toe bak koffie en of biertje en dagje top vermaak
Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.