Ff een vraagje voor de kenners
De witte meganes gt lines uit 2012 2013.
Is dit metallic wit ? Of gewoon wit zonder metallic?
De witte meganes gt lines uit 2012 2013.
Is dit metallic wit ? Of gewoon wit zonder metallic?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, merp!
[ Voor 74% gewijzigd door Aggressor op 27-06-2016 15:08 ]
Het maakt voor de kwaliteit van de verf niet uit eigenlijk. Kijk gewoon naar wat je het mooist vindt. De metallic/parelmoereffectlak heeft er een soort gloed doorheen zitten. Sommigen vinden dat briljant, anderen vinden het helemaal niks. De unilak wit is gewoon wit, daar valt niet zoveel van te vindenAggressor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:22:
Oke thanks ...
Metallic is wel beter denk ik?
Ik twijfel om een witte megane te halen met panorama dak...
Wit ixc zwart vind ik wel supermooi
Nee, merp!
Blanc Glacier is inderdaad met metallic.melcon schreef op maandag 27 juni 2016 @ 08:16:
Blanc glacier & Blanc Nacre, volgens mij is glacier de metallic variant
@Nico, maak je sleutel even open, er zit een zwart blokje in (chip) van 1 bij 1,5 mm (oid), kijk eens of die los in de sleutel ligt of netjes in de daarvoor bedoelde uitsparing zit. Bij het vervangen van de batterij willen ze nog wel eens los in de sleutel komen te liggen. De ring in het contact slot kan dan net wel / net geen contact maken om de startblokkering op te heffen. Mocht dat niet het geval zijn,dan is het waarschijnlijker dat de ring in je contactslot defect is als de chip in de sleutel. Die uitlees ringen zijn niet auto specifiek (dus 1 van de sloop is geschikt, uiteraard wel van een clio).
[ Voor 3% gewijzigd door Nico_GTR op 27-06-2016 23:36 ]
Ja....het werkt top! Was zelfs nog redelijk snel te noemen.melcon schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 07:27:
XP is wel oud ja, maar hey, als het werkt![]()
![]()
Sleutelmakers kunnen tegenwoordig ook sleutels met transponder kopiëren, voor minder dan 180 euro (lees 50-100).
Ook een nieuwe common-rail moet voorgloeien en heeft 2 brandstofpompen. 1 opvoerpomp in of vlakbij de tank, en 1 dichtbij de rail om druk op het geheel te zetten. Anders spuit ie niet in en heb je helemaal niks aan je dieseltje.Toin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:59:
Sinds kort rij ik in een Megane 1.5dci. Het valt me op dat als je de sleutelkaart in de gleuf duwt er vanonder de motorkap een hoge pieptoon hoorbaar is. Het lijkt van bovenin de motor te komen, tegen de rand van de motorkap bij de ruitenwissers. Om het te horen moet je wel je portier opendoen, anders hoor je het niet. Bij een andere Megane hoorde ik het ook, maar minder hard.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Bedankt voor je antwoord. Aangezien de buurman het ook heeft, zal het wel normaal zijn. Het is echter wel een heel irritant geluid.Nico_GTR schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:08:
[...]
Ook een nieuwe common-rail moet voorgloeien en heeft 2 brandstofpompen. 1 opvoerpomp in of vlakbij de tank, en 1 dichtbij de rail om druk op het geheel te zetten. Anders spuit ie niet in en heb je helemaal niks aan je dieseltje.
Dus op het moment dat jij de deur van de auto opent begint deze met voorgloeien zodat je direct kunt starten. En zal die natuurlijk ook nog brandstofdruk moeten opbouwen voordat jij wil starten. Starten mag niet met vertraging enz enz.
Heb ik je vraag zo voldoende beantwoord?
Ja, dat is de bottleneck. De standaard radio an sich is prima, de standaard speakertjes zijn een soort karton en niet fantastisch. Even de diameter weten en dan kun je bij de media markt even luisteren welk geluid je wilt, ietsje meer bas of juist niet. En dan in de deuren het spul vervangen.Toin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:30:
Sinds kort rij ik in een Megane 1.5dci Expression, dus zonder Bose geluid. Helaas vervormen de standaard speakers vrij snel. Veranderen van de klank instellingen heeft niet veel geholpen.
Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van de speakers? Zou dat de bottlenek zijn of heeft het meer met de standaard radio te maken? Zo ja, welke speakers? Is dit makkelijk zelf te doen?
Tjsa, ik vind het wel grappig klinken.Toin schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:24:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Aangezien de buurman het ook heeft, zal het wel normaal zijn. Het is echter wel een heel irritant geluid.
ik zou die twee blokken achter je auto inbouwenNico_GTR schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:08:
[...]
Blanc Glacier is inderdaad met metallic.
Oh ja, en omdat het tweakers is.....ja dit systeem is zo oud dat het nog op Windows XP draait.
[afbeelding]
[afbeelding]
Is inderdaad het probleem, ik heb hem vandaag ff aan de computer gelegd. Ook al zie je die ring veel problemen geven.....maar goed ik heb vandaag ook maar even het bedrag aan de dealer gevraagd voor een nieuwe sleutel....niet moeten doen! 182 euro woejoo!
Startrelais 12V komt omdat ik hem een keertje heb gestart door een moersleutel daar tegen aan te houden.Anders starte die niet door. Werkte wel....
had niet moeten werken.
Hoe dan ook, op de sleutel en de ring na kan er niks meer stuk zijn, vandaag het blokje wel weer in de uitsparing gelegd, nog niet gesoldeerd. Dus dat komt van de week. Volgende week woensdag even kijken voor de APK en dan mag die weer een jaar op de weg komen.
euhmmmm
Scherp gezien. Overigens staat er maar op 1 motor DAF en is de andere uit Amerika gekomen van PACCAR maar ja....niet veel verschil idd. Zit allemaal in een DAF (weliswaar wel euro 5)cactusman schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 16:57:
[...]
ik zou die twee blokken achter je auto inbouwen+/- 1000 pk samen
Dafjes
ik heb vandaag gekeken bij een witte auto.PauseBreak schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Het maakt voor de kwaliteit van de verf niet uit eigenlijk. Kijk gewoon naar wat je het mooist vindt. De metallic/parelmoereffectlak heeft er een soort gloed doorheen zitten. Sommigen vinden dat briljant, anderen vinden het helemaal niks. De unilak wit is gewoon wit, daar valt niet zoveel van te vinden
Ik spreek even de verwachting uit dat die auto bij van Kesteren in Kampen staat? Die wilde niet aan het netjes verwijderen van die spoiler voor aflevering? Als de auto verder netjes is zal dat echt wel te regelen zijn! Daar ben ik van overtuigd.Aggressor schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:17:
[...]
ik heb vandaag gekeken bij een witte auto.
de kleur vond ik echt mooit, soort gloed er doorheen ....
alleen er zat een aftermarket spoiler op.
Als je ziet hoe deze gemonteerd is...
Allemaal kieren/kit enz(ook aan de andere kant en onderkant) .. deze zit er echt niet mooi op.
Voor de rest was een hele mooie auto, maar hier ga ik mij aan irriteren ....en het is een boel geld .. dus ik heb hem laten staan
[afbeelding]free image host
Nee in Nijkerk...Nico_GTR schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:28:
[...]
Ik spreek even de verwachting uit dat die auto bij van Kesteren in Kampen staat? Die wilde niet aan het netjes verwijderen van die spoiler voor aflevering? Als de auto verder netjes is zal dat echt wel te regelen zijn! Daar ben ik van overtuigd.
Dat soort dingen zijn erg veelzeggend. Je hoeft geen waarzegger te zijn om te kunnen voorspellen hoe zij zich opstellen in garantiegevallen. Een dergelijke grap vanuit de verkoper zou voor mij zeker reden zijn om de verkoop af te breken.melcon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:05:
Stam zeker? Zijn een stelletje koekwausen, destijds mee geweest met mijn vader voor z'n laguna GT. Tijdens de proefrit even gecheckt welke navigatie dvd er in zat, bleek de meest recente op dat moment dus mooi: check. Tijdens aflevering kwam opeens de vraag of we de laatste navigatie dvd wilden kopen voor 200 euro (en dan ook nog een kopie, geen originele). Pardon? De nieuwste zat er in tijdens de proefrit, kwam er een lul smoes over dat die van de verkoper was en dat die hem er weer uit gehaald had. Dus die gingen flink nat, uiteraard vriendelijk bedankt en zelf een kopietje gebrand (a 0,50 euro cent voor de lege dvd). Het was dat de auto verder tip top in orde was en de prijs wel scherp, anders hadden we hem ter plekke laten staan.
Nee, merp!
Ja klopt daar staat de auto... En idd wel een naaierstreek.melcon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:05:
Stam zeker? Zijn een stelletje koekwausen, destijds mee geweest met mijn vader voor z'n laguna GT. Tijdens de proefrit even gecheckt welke navigatie dvd er in zat, bleek de meest recente op dat moment dus mooi: check. Tijdens aflevering kwam opeens de vraag of we de laatste navigatie dvd wilden kopen voor 200 euro (en dan ook nog een kopie, geen originele). Pardon? De nieuwste zat er in tijdens de proefrit, kwam er een lul smoes over dat die van de verkoper was en dat die hem er weer uit gehaald had. Dus die gingen flink nat, uiteraard vriendelijk bedankt en zelf een kopietje gebrand (a 0,50 euro cent voor de lege dvd). Het was dat de auto verder tip top in orde was en de prijs wel scherp, anders hadden we hem ter plekke laten staan.
Oh, dan word het een heel ander verhaal. Nee niet doen! Staan er voldoende te koop. Maar niet netjes van de verkopende partij.Aggressor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:34:
[...]
Nee in Nijkerk...
Maar de spoiler is niet te verwijderen zonder weer te apuiten....
Mij werd voorgesteld om hem dicht te kitten
[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 30-06-2016 13:12 ]
ja inderdaad... ik heb hiervoor ook een punto gehad.melcon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:12:
Daarom en als je vantevoren al weet dat je je er aan gaat irriteren, dan heel slim om het niet te doen. Voorstellen om een auto zo af te leveren, dat is ook niet netjes (hoe durf je het voor te stellen... af kitten... brrr)
Het kan best zijn dat dit een origineel accessoire is eigenlijk. Dit soort dingen worden doorgaans bij de dealer gemonteerd.Aggressor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:18:
[...]
ja inderdaad... ik heb hiervoor ook een punto gehad.
Spoiler op laten zetten door de spuiterij ...
kwamen ook kieren tussen ... (is bijna niet tegen te houden)
Maar daar ging ik mij ook aan irriteren .. en het verbruik ging ook schommelen.
Tegenwoordig hou ik gewoon van origineel
Nee, merp!
Kan niet wachten tot mijn spoiler binnenkomt anders.Aggressor schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:18:
[...]
ja inderdaad... ik heb hiervoor ook een punto gehad.
Spoiler op laten zetten door de spuiterij ...
kwamen ook kieren tussen ... (is bijna niet tegen te houden)
Maar daar ging ik mij ook aan irriteren .. en het verbruik ging ook schommelen.
Tegenwoordig hou ik gewoon van origineel
In de mijne kan ik gewoon in de instellingen een andere kiezen?Toin schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 16:37:
In mijn Mégane bwjr 2013 zit een ingebouwde TomTom. Deze toont altijd een opstartscherm van de garage. Dit is een foto uit de map photos. Weet ook iemand of er een config bestand is waar een verwijzing naar deze foto staat?
Kan de foto ook proberen te vervangen door een andere en die dan dezelfde naam geven, maar vind het niet zo netjes.
[ Voor 39% gewijzigd door Gri77ie op 30-06-2016 17:13 . Reden: aanvulling ]
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Tsja, duur geintje Harvey, maar dat had ik al gezegd.Knamix schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:19:
Afgelopen maandag mijn auto naar de garage gebracht (Clio RS sport 2001) en ben net gebeld met wat problemen![]()
mankementen:
- Fuseekogel rechts kapot (kan zijn dat hij daarom licht naar rechts stuurt) en dat de wiel rechts aanloopt als je stuurt (links is goed)
- lekt olie op het spruitstuk en het komt van de klep***verpakking? Laatste verstond ik niet helemaal
- uitlaatgas norm is bij mij 3x zo hoog als toegestaan (9,1 ipv 3)
- slippen stuurbekrachtigingspomp (waarschijnlijk is het alleen riem vervangen)
- En hij is duur in benzine (uitstoot). Die is bij mij blijkbaar 462 ipv 95...
- Had de vraag of de auto ooit getuned is (misschien andere lichtfilter ivm bovengenoemde problemen)
Morgen kijkt hij voor de koppeling die kraakt (hij zegt dat het wss een druklager is)
Hopelijk wordt dit niet al te duur, maar ik ben bang dat dat het wel gaat worden.
Leren van me fouten zal ik dan maar zeggenNico_GTR schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:19:
[...]
Tsja, duur geintje Harvey, maar dat had ik al gezegd.
Ach ja, gelukkig blijft een RS nu rond de 3000 hangen voor een mindere en dat stijgt naarmate de km's dalen en de conditie beter word.Knamix schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:43:
[...]
Leren van me fouten zal ik dan maar zeggen
Hopelijk wordt het niet al te duur... Anders ga ik wel naar een particulier
Lijkt op in elk geval een deelKnamix schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 18:19:
Afgelopen maandag mijn auto naar de garage gebracht (Clio RS sport 2001) en ben net gebeld met wat problemen![]()
mankementen:
- Fuseekogel rechts kapot (kan zijn dat hij daarom licht naar rechts stuurt) en dat de wiel rechts aanloopt als je stuurt (links is goed)
- lekt olie op het spruitstuk en het komt van de klep***verpakking? Laatste verstond ik niet helemaal
- uitlaatgas norm is bij mij 3x zo hoog als toegestaan (9,1 ipv 3)
- slippen stuurbekrachtigingspomp (waarschijnlijk is het alleen riem vervangen)
- En hij is duur in benzine (uitstoot). Die is bij mij blijkbaar 462 ipv 95...
- Had de vraag of de auto ooit getuned is (misschien andere lichtfilter ivm bovengenoemde problemen)
Morgen kijkt hij voor de koppeling die kraakt (hij zegt dat het wss een druklager is)
Hopelijk wordt dit niet al te duur, maar ik ben bang dat dat het wel gaat worden.
Je hebt meesturende bi-xenonverlichting. Dat was een optie, maar het meesturen hoort er inderdaad wel bij. Leuk detail: Kijk eens naar de beweging van de koplampen als je de auto start en de verlichting op 'altijd aan' hebt staanGri77ie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:09:
Zooo... sinds kort ook een Renault onder de bips. Renault uit 2012 en GT-line. Tot nu toe erg tevreden met de auto !
[afbeelding]
Edit:
Heerlijk luxe auto. Met eigenlijk alle opties die wij zelf erop wilden hebben. Airco, cruise, Bose. Verder nog xenon verlichting ( is het standaard dat die meesturen ?) Verder afneembare trekhaak en een volwaardig reservewiel. Echt een genot om in te rijden !
Nee, merp!
Na verlichting staat meestal op 'auto' maar ik ga het van de week eens bekijken ! Voor de rest echt een heerlijke tourwagen. Rijdt mooi rustig in de toeren rond de 130-140 km/u. Dat is voor het woon-werk verkeer ideaal.PauseBreak schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:11:
[...]
Je hebt meesturende bi-xenonverlichting. Dat was een optie, maar het meesturen hoort er inderdaad wel bij. Leuk detail: Kijk eens naar de beweging van de koplampen als je de auto start en de verlichting op 'altijd aan' hebt staan
Feli, is het een diesel of een benzine?Gri77ie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:09:
Zooo... sinds kort ook een Renault onder de bips. Renault uit 2012 en GT-line. Tot nu toe erg tevreden met de auto !
[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 01-07-2016 14:35 ]
Nee, helemaal mee eens. Goed geluid != veel geluid. De speakers in de Mégane (eigenlijk alle Renaults zonder de audio upgrades) zijn vrijwel waardeloos. Als je die vervangt door betere speakers merk je dat al. En dat merk je in een beter geluid over de breedte. Een andere goede tip is om ook speakers in de achterdeuren te zetten of die te vervangen als ze er al in zitten.melcon schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:33:
Nou weet ik dat ik met bovenstaande strekking vast wat mensen voor de kop stoot, maar over het algemeen voldoet een setje goede speakers al voor de meeste mensen. Je hoeft niet gelijk all the way te gaan als het je puur om wat beter geluid gaat dan standaard. Niet iedereen wil met trillende kenteken plaat door de straat rijden![]()
Nee, merp!
Diesel. Zit overigens nog op de wip of ik m laat chippen. Nog niet echt in verdiept. Maar iets meer koppel en vermogen kan het onderstel wel hebben.
Net een belletje gehad van de garage waar mijn RS staat...melcon schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 08:04:
[...]
Lijkt op in elk geval een deel
achterstallig onderhoud
- Als het wiel aan loopt moet die kogel al echt ver heen zijn, had allang vervangen moeten zijn. Is echt serieus onveilig, als die er uit schiet ben je echt de sjaak. Niet om je angst aan te jagen maar is wel echt een link puntje, zeker als je wiel er al door aan loopt.
- kleppendeksel pakking, hebben ze allemaal vroeg of laat last van. Advies is om die altijd even mee te nemen als je de distributie doet (net als de nokkenas versteller). Waarom? Voor het vervangen moet de distributie los, het kleppendeksel houdt de nokkenassen namelijk op zijn plaats. Echt een dure dus deze.
- welke uitstoot? er zijn 4 waarden:
-- Co, in jouw geval max 0,5 (0,59 is dus ook goedkeur)
-- Co2, tussen 14.5 en 16 in jouw geval
-- HC, tussen 0 en 30 ppm in jouw geval
-- O2, tussen 0,00 en 0,5 in jouw geval
-- Daarbij moet je lambda waarde tussen 0,97 en 1,03 liggen
Hoofd verdachte bij een te hoge uitstoot is de lambda sensor.
- ik zou eerder denken aan de riemspanner, maar zou beiden gewoon vervangen en neem de loop rol dan ook gelijk mee.
- nogmaals, welke uitstoot? Beide waarden die je noemt komen niet voor tijdens een 4 gas meting. Als je rustig aan doet moet je er overigens zeker 1 op 12 mee kunnen rijden. Bij door rijden ga je wel richting 1 op 9 tot 1 op 10 ja, dat klopt.
- Deze motoren vallen niet veel aan te tunen zonder ingrijpende wijzigen. Enige reden om hem te chippen is een wat mooiere stationair loop en het bokkige gedrag bij koude motor weg te halen.
Als je koppeling niet slipt en het verder nog goed doet, zou ik een druklager wat lawaai maakt gewoon laten zitten. Als je je er niet aan stoort uiteraard, lawaaiige druklagers zijn niet meer dan dat, daar kun je rustig mee door rijden.
Spoiler verder niets mis mee trouwens, zo lang die maar netjes gemonteerd zit en niet met kit aan de auto hangtdan kom je al snel uit op een originele spoiler die op originele wijze gemonteerd zit
[ Voor 7% gewijzigd door Knamix op 01-07-2016 18:00 ]
Verwijderd
Jij hebt goede speakers en tweeters. Ik heb toen ik auto nog had de Carbasse uitvoering erin gezet. Die geven niet alleen een beter geluid maar gaan ook niet stuk zoals de foamen variant.PauseBreak schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 14:38:
[...]
Nee, helemaal mee eens. Goed geluid != veel geluid. De speakers in de Mégane (eigenlijk alle Renaults zonder de audio upgrades) zijn vrijwel waardeloos. Als je die vervangt door betere speakers merk je dat al. En dat merk je in een beter geluid over de breedte. Een andere goede tip is om ook speakers in de achterdeuren te zetten of die te vervangen als ze er al in zitten.
Een versterker heb je eigenlijk niet nodig als het je puur om geluidsverbetering gaat, zeker niet als je dat met een beperkt budget doet. Veel versterkers zijn namelijk echt geen toevoeging t.o.v. de standaard radio, dus je komt al vrij snel uit op bedragen die voor de totale upgrade richting of over de €1000,- gaan.
De prijs lijkt mij eerlijk. Er gaan namelijk best veel uren in zitten. Jammer dat de kosten nodig zijn maar dat is het leven van de RS rijderKnamix schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:59:
[...]
Net een belletje gehad van de garage waar mijn RS staat...
Hart vastgehouden, maar het valt alleszins nog mee
Reparatie voor letterlijk alles (exclusief koppeling probleem) gaat me 1000 euro kosten.
Dit betreft o.a. D-riem, stuurpomp, multiriem, fuseekogel, grote beurt, airco, klepdekselpakking en nog een paar andere dingen die ik vergeten ben.
Eigenaar vertelde me ook dat ik de koppeling zo moest laten (het kan geen kwaad) en het is alleen irritant. Of het nou 800 euro irritant is weet ik nog niet
Ik neem aan dat dit wel een redelijk bedrag is wat hij ervoor vraag? (grote beurt, airco en d-riem was namelijk 800 euro)
ja daar heb ik helaas niet naar gekekenhostler schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:34:
Als er geen schroefgaten aan de binnenkant van de klep zitten dan zit het gekit.
in de mail staat "Het wordt als nieuw. Garantie. "Bigf00t schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:48:
Meestal gekit toch? Maarja kwestie van goede afspraken op papier zetten voordat je akkoord gaat.
Als hun het gegarandeerd schadevrij en netjes afwerken moet het geen probleem zijn lijkt me. Maar dan moeten ze geen half werk gaan leveren om die auto maar even snel te kunnen verkopen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bigf00t op 03-07-2016 22:54 ]
Dit inderdaad, ff de nokkenasversteller en waterpomp mee nemen (lullig als die 10k na de nieuwe riem stuk gaanhostler schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 20:37:
[...]
De prijs lijkt mij eerlijk. Er gaan namelijk best veel uren in zitten. Jammer dat de kosten nodig zijn maar dat is het leven van de RS rijder![]()
Ik zou wel de waterpomp ook laten vervangen, die gaan soms spontaan geluid maken nadat de riemen zijn vervangen. De nokkenas versteller zou ik ook overwegen, als dat financieel gezien uit kan (onderdeel kost iets van 200/250 euro, montage een paar minuten als de d-riem los is).
Goede vraag, kunnen we helaas niet zien o.b.v. foto's, is maar net wat degene bedacht heeft die deze spoiler er op gezet heeftAggressor schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 22:20:
ff een vraagje...
Is deze spoiler er eventueel af te halen zonder schade?
Denken jullie dat deze alleen gekit zit of ook met schroeven?
http://www.handelsprijzen...xenon-15-dci-gt-line.html
ze stelde mij voor om de spoiler te verwijderen, als er schade ontstaat dat stuk spuiten ..
tips?
Dat is inderdaad het gemiddelde verbruik.Toin schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:20:
In de boordcomputer kan je bij mijn Mégane dci 2013 het actuele verbruik tijdens het rijden zien. Dit wordt weergegeven m.b.v. een balkje. Nu zit op dat balkje een klein driehoekje. Wat geeft dat aan? Zou dit het gemiddelde verbruik aangeven, zodat je aan de balk kan zien of je daar boven of onder zit?
In het instructie boekje kan ik het niet vinden. Wie weet meer?
Heee... heb jij mijn auto gejat?Gri77ie schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:09:
[afbeelding]
Edit:
Heerlijk luxe auto. Met eigenlijk alle opties die wij zelf erop wilden hebben. Airco, cruise, Bose. Verder nog xenon verlichting ( is het standaard dat die meesturen ?) Verder afneembare trekhaak en een volwaardig reservewiel. Echt een genot om in te rijden !
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Hahaha nou lijkt er wel op he ! Goede keus hoor. Ik/ we zijn er erg blij mee. Hier ook panodak en bandenspanningsensoren. Geen lane departure en stoelverwarming.johnwoo schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:59:
[...]
Heee... heb jij mijn auto gejat?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ook een 2012'er GT-Line, zelfde kleur
Inderdaad een fijne auto, en heel compleet voor het geld. De mijne is ook voorzien van de meesturende bixenon (ze kunnen niet alleen horizontaal, maar ook verticaal bewegen - zo wordt het grootlicht geregeld - vandaar de bixenon, al zit er ook nog wel een halogeen grootlicht in, ik gok voor de lichtsignalen), cruise (hebben ze volgens mij allemaal?), trekhaak en Bose. Ik zit helaas met een compressorkitje ipv reservewiel, maar heb dan wel weer het panoramadak, lane departure warning, stoelverwarming en bandenspanningsensors.
Testing, one, two ...
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2016 18:46 ]
Verwijderd
Testing, one, two ...
Nee, merp!
Is daar een verklaring voor? Mijn vader vertelde me al is dat Sedan's sowieso niet popular zijn in NL, maar waarom niet? Vind ze mooier dan hatchbacks.PauseBreak schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:17:
Ik zou mijn adem niet inhouden voor de Mégane sedan. Die is hier nooit een succes geweest en afgeleide varianten zijn hier de laatste jaren ook niet meer op de markt gebracht. Zal het echter ongetwijfeld goed doen in Oost-Europa/Rusland.
10 second ninja DONE
Copy/paste..PauseBreak schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:17:
Ik zou mijn adem niet inhouden voor de Mégane sedan. Die is hier nooit een succes geweest en afgeleide varianten zijn hier de laatste jaren ook niet meer op de markt gebracht. Zal het echter ongetwijfeld goed doen in Oost-Europa/Rusland.
Testing, one, two ...
De Nederlandse automarkt is eigenlijk alleen "sedanvriendelijk" in hogere segmenten, waar mensen meer worden rondgereden. Kleinere sedans doen het hier vrijwel nooit goed. Geen idee hoe dat zo is gekomen, maar 'Nederland, Stationland' bestaat niet voor niets natuurlijkSagat schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:50:
[...]
Is daar een verklaring voor? Mijn vader vertelde me al is dat Sedan's sowieso niet popular zijn in NL, maar waarom niet? Vind ze mooier dan hatchbacks.
Nee, merp!
Mja, wat zijn kleine sedans? Het B-segment? In het C-segment is de Audi A3 Limousine (wat dus gewoon een sedan is maar limousine staat blijkbaar chiquer) toch een auto die men veel ziet.PauseBreak schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:00:
[...]
De Nederlandse automarkt is eigenlijk alleen "sedanvriendelijk" in hogere segmenten, waar mensen meer worden rondgereden. Kleinere sedans doen het hier vrijwel nooit goed. Geen idee hoe dat zo is gekomen, maar 'Nederland, Stationland' bestaat niet voor niets natuurlijk
Eigenlijk is het D-segment en kleiner. Van de A3 zie je ook meer stations dan sedans rijden bijvoorbeeld. Het is lastig om precies te kwantificeren want er zijn, zover ik weet althans, geen verkoopcijfers per uitvoering vrij beschikbaar. Maar historisch gezien doen sedans in het D, C en B segment het slechter dan de station en/of hatchback varianten van hetzelfde model. In Nederland althans.vhal schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:13:
[...]
Mja, wat zijn kleine sedans? Het B-segment? In het C-segment is de Audi A3 Limousine (wat dus gewoon een sedan is maar limousine staat blijkbaar chiquer) toch een auto die men veel ziet.
Nee, merp!
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Je had hem kunnen schorsen vanaf het moment dat deze privé was geplaatst (niet op de openbare weg). Volgens mij is het niet terug te vorderen, maar mogelijk geeft een telefoontje daarover meer informatie?Aggressor schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:14:
Mijn uitgebrande Renault Megane GT-Line wordt morgen opgehaald als het goed is.
Total loss. (dit is half juni gebeurd)
En tot nu toe moest ik nog wegenbelasting betaling... terwijl de auto diezelfde dag nog opgehaald is (bergings- bedrijf) en op privé terrein is neergezet ....
Is dit normaal of kan ik dit nog terugvorderen?
En nu maar de rest van de Megane te koop zetten ... (stalen velgen, bandenspanning sensoren enz)
Wel jammer... de auto beviel mij zeer goed.
Testing, one, two ...
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 14-07-2016 13:28 ]
Testing, one, two ...
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Nou, dat is niet helemaal waar. Ja, de "hoedenplank" dempt wel wat rijgeluid, maar een station is wel wat meer een klankkast dan de hatchback. Niet dat het een gigantisch verschil is ofzo, maar als je er gevoelig voor bent dan merk je het zeker wel.melcon schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:00:
Geen verschil in geluid, zo lang je de "hoeden plank" dicht laat. De "hoeden plank" is een soort rolgordijn die kofferbak ruimte effectief af sluit van geluid. Heerlijk rijdende auto's overigens, comfort ten top. Zou je wel adviseren om voor een phase 2 te gaan, deze zijn super betrouwbaar
Nee, merp!
Het verschil zit 'm niet zozeer in de hoedenplank, maar in het grotere raamoppervlakte van de station. En dat is geen akoestisch glasmelcon schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:25:
Ben ik niet met je eens, met de hoedenplank dicht is de klankkast ook weg. Met de hoedenplank open is er wel iets meer geluid hoorbaar maar nog steeds niet significant. (in de test metingen zie je dit ook terug, interieur geluid tussen hatch en station bij 120 is gelijk kwa volume).
Nee, merp!
Nee, merp!
Nee, merp!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Bij een echte sedan heeft een vaste achterruit. Dat maakt het zeer onpraktisch om fietsen, honden of andere grote voorwerpen mee te nemen. Een sedan waarbij de achterruit wel mee opengaat is officieel een hatchback, deze zijn wel iets populairder (Octavia, A7, GranCoupe's). Meestal is de hatchback iets goedkoper en iets korter wat prettiger is met parkeren. Als je meer ruimte wilt dan is de station meer bang-for-buck.Sagat schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:50:
[...]
Is daar een verklaring voor? Mijn vader vertelde me al is dat Sedan's sowieso niet popular zijn in NL, maar waarom niet? Vind ze mooier dan hatchbacks.
Ja, dat kan wel. Je zult iets minder piekvermogen hebben dan wanneer je Euro98 (of 102) tankt maar ik betwijfel of je dat ooit zult merken op de openbare weg.Joopieboy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:31:
Kom weer even meeblaten.Klopt het dat een Megane 3 RS gewoon op 95 kan rijden zonder dat je er echt wat van merkt? Mijn Ignis Sport liep onrustig en niet lekker in toeren. Swift Sport kan nu prima op 95, zelfs na chippen. Maar of een Megane RS dat ook kan?
Nee, merp!
Nja dat zou voor mij wel ideaal zijn.PauseBreak schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:55:
[...]
Ja, dat kan wel. Je zult iets minder piekvermogen hebben dan wanneer je Euro98 (of 102) tankt maar ik betwijfel of je dat ooit zult merken op de openbare weg.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Wat ik bij de aanschaf van mijn M3RS te horen kreeg was een beetje wisselend, deels door het feit dat hij gechipt is, deels wat je doet met de auto. Zonder chip moet het zeker wel te doen zijn.Joopieboy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:58:
[...]
Nja dat zou voor mij wel ideaal zijn.Keer naar Duitsland volgooien met 98 en door.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq