Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
Balen dat het soms zo lang duurt, andere kant ook geen kans dat je megane verzuipt, schijnt dat ze nogal wat water hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 21:20
ik hoorde al zoiets ja :P
Dus de twingo gaat een uitdaging aan. Ik heb mijn kisten mee, dus kan altijd de auto even aanduwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie dat onze Clio zich nog niet heeft gemeld in dit topic :) Het is onze tweede auto naast de V40 ter vervanging van een Fiesta uit 2003 die ondanks de 190k nog prima reed. Maar de onderhoudskosten liepen toch behoorlijk op en we wilden allebei iets nieuwers. De eerste (prive) eigenaar heeft goed zijn best gedaan op de optielijst waardoor de cataloguswaarde ruim 19k is :P

Het is een 0.9TCe Dynamique in Gris Cassiopee voorzien van R-link, Pack Comfort Extra (Regen/lichtsensor, climate control, inklapbare spiegels, elektrische ramen achter), Pack City Extra (parkeercamera, parkeersensoren, armsteun voorin) en Pack Introduction Noir (mistlampen, zwarte details binnen/buiten en 16" lichtmetaal met zwarte binnenzijde). Eigenlijk mist alleen nog het glazen dak als optie maar met mijn lengte ben ik daar niet heel rouwig om :P Inmiddels staat er een kleine 45k op de teller, hij is van eind februari 2014 dus dat is een mooie kilometerstand. Het motortje snort lekker voorin en met 1:16,5 over de eerste 5000km ben ik niet ontevreden. De Fiesta deed gemiddeld 1:13 - 1:14 en de Clio is een stukje vlotter en vooral stiller :)

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/IMG_20160123_134125_.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14009460/IMG_20160123_134103_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooie optielijst! Wel aardig wat kilometers op benzine wat de 1e eigenaar er mee gereden heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Glazen dak was wel relaxed geweest, want dan heb je net meer hoofdruimte :P

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
20000 kilometer per jaar is op benzine niet super veel, maar het is wel iemand die hem regelmatig heeft gebruikt. Voorruit had ook aardig wat vignetten :P Had er wel een goed gevoel bij, de auto was niet gewassen/gepoetst toen we hem de eerste keer bekeken maar zag er prima uit van binnen en buiten. De boordcomputer stond op 5,5l/100 km wat zegt dat het een vrije rustige rijder is/veel lange afstanden en alle velgen waren schadevrij. Ook altijd bij Indumij in onderhoud geweest en volgens mij een nieuwe gekocht ook weer daar, geeft toch wel een beter gevoel.

Qua ruimte vind ik hem juist nu al behoorlijk groot, ik hoef eigenlijk niet eens naar de uiterste stand met de stoel om fatsoenlijke beenruimte te hebben. Ook qua hoofdruimte is het prima, enkel de dode hoek is flink groot maar dat heeft elke nieuwe auto wel lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mwoah, bij een clio toch al aardig voorbij het omslagpunt. Bij een wat zwaardere auto ligt het omslagpunt wat verder idd. Een goed gevoel is belangrijk, als je dat al niet hebt kun je hem beter niet kopen.

Die dikke a stijlen met bijbehorende grote dode hoek hebben alle nieuwere auto's idd, die ncap sterren moet ergens vandaan komen en met een flinterdun a-stijltje heb je geen enkele stevigheid. Vandaar ook dat een modus gehakt van een veel grote volvo 940 bij een frontale botsing (de kreukelzone vangt de klap op, daarna beschermt de crash kooi de inzittenden tegen indringing en wordt de volvo verder opgegeten als het ware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:26:
20000 kilometer per jaar is op benzine niet super veel, maar het is wel iemand die hem regelmatig heeft gebruikt. Voorruit had ook aardig wat vignetten :P Had er wel een goed gevoel bij, de auto was niet gewassen/gepoetst toen we hem de eerste keer bekeken maar zag er prima uit van binnen en buiten. De boordcomputer stond op 5,5l/100 km wat zegt dat het een vrije rustige rijder is/veel lange afstanden en alle velgen waren schadevrij. Ook altijd bij Indumij in onderhoud geweest en volgens mij een nieuwe gekocht ook weer daar, geeft toch wel een beter gevoel.

Qua ruimte vind ik hem juist nu al behoorlijk groot, ik hoef eigenlijk niet eens naar de uiterste stand met de stoel om fatsoenlijke beenruimte te hebben. Ook qua hoofdruimte is het prima, enkel de dode hoek is flink groot maar dat heeft elke nieuwe auto wel lijkt het...
Ik weet natuurlijk niet hoe je de boordcomputer precies hebt uitgelezen, maar die is makkelijk te resetten. Ik doe dat elke tankbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
JCE schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:20:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe je de boordcomputer precies hebt uitgelezen, maar die is makkelijk te resetten. Ik doe dat elke tankbeurt.
Ik normaal ook, maar dit was de score over een paar 1000 km :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:44:
[...]

Ik normaal ook, maar dit was de score over een paar 1000 km :)
Oh mooi. Dat je het maar wist. Anders is het ook zo lullig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:38
Ach ja, ik heb ook 90k km in een Clio 3 RS benzine gedaan in 2,5 jaar :+

Overigens in mijn Megane 3 RS deze tankbeurt een gemiddelde van 8,6l / 100km. Niet slecht voor 300PK :D Vanmiddag eens even goed opletten hoeveel liters er nu bij gaan in vergelijking met de boordcomputer. Bij mijn Clio 3 RS ging er altijd minder in dan wat de boordcomputer aangaf verbruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die van de megane is preciezer, als het goed is weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
melcon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:43:
Die van de megane is preciezer, als het goed is weinig verschil.
En anders moet je misschien toch even kijken naar de brandstofleidingen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:48:
Een beetje geluk moet een mens hebben denk ik wel eens. Afgelopen week een gok genomen door een schade Mégane II te kopen. Voor een dermate lage export prijs wilde ik dat risico wel aan gaan. Kleine aanbetaling gedaan bij het bedrijf in Udenhout en direct plaatwerk gezocht via Marktplaat en gevonden én in dezelfde kleur. In Susteren een motorkap, onderbumper en spatbord gekocht en op naar Winterswijk voor een bumper, koplamp en smetteloze Steppe velgen. Voor die velgen heb ik €250,00 betaald met bandjes die nog even mee kunnen. Bij Franse Auto in Groningen heb ik nog een koplampframe, framedeel war de motorkap in sluit en een beugel voor het spatbord gekocht. Totale kosten inclusief aanschaf.... :+ :+ :+

Volledig dealer onderhouden en alle beurten gehad. Ik ben de tweede eigenaar. Alle facturen aanwezig en bij Renault bekend. Schade herstellen viel nog mee maar ik moet nog even kijken want de bumper sluit niet helemaal mooi aan. Auto stuurt en rijdt perfect. Alleen de bovengenoemde onderdelen waren kapot of verbogen. Morgen de EGR klep omdraaien want vieze prut wil ik niet in mijn motor hebben.

Vandaag Duitsland in geweest en daar houdt ze zich goed. 196 km/u op gps en nog iets over. Trekt goed door en zoeft heerlijk over de weg.

Ik denk alleen nog aan iets verlagen middels verlagingsveren en ik nog zeker een dakspoiler om het af te maken. Voor de rest doe ik er niets aan.

Megane
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Dat heb je mooi opgeknapt! :) Leuk om te zien zo.
Nico_GTR schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:50:
Erg weinig inderdaad, behalve af en toe de startmotor.... :D Al heb ik dan een D7F. Maar goed in de DCi die pa vroeger had zat wel isofix en in ma der Kangoo ook. Maar de clio was een expression luxe, die zou ik ook aanraden als die te vinden is. :D

[afbeelding]

Dit leuke kleintje is sinds februari in mijn bezit, enige fout......de startmotor. :( Krijg morgen een nieuwe binnen.
Koplampjes gespoten en gepolijst, distributie is vervangen, grote beurt en staat nu zonder echte problemen op 176.000 km.
Heel blij mee uiteraard, en als Renault gek moest dit wel de eerste worden, al heb ik ook heel even geflirt met een 5'je. O-)
Erg mooie kleur bij die Clio, staat er netjes bij! :)
Knamix schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:04:
Sinds zaterdag in het bezit van een Renault Clio RS 2.0 uit 2001 :) :)

Foto's: https://www.dropbox.com/s...CZJDbE87fIk0TlVhKpDa?dl=0

Nu wil ik dus binnenkort mijn speakers vervangen (één speaker trilt als er veel lage tonen in een nummer zit). Weet iemand welke speakers ik hiervoor moet halen? (hoeveel inch etc)

Op internet kan ik ook vrij weinig vinden... Tenzij ik gewoon verkeerd zoek :p
Gave RS zo met die velgen en alles. 8) Smoelt goed!

Beetje meer bass kun je krijgen door de deur van binnen te dempen en een paar goeie speakers idd. Speakers is ook persoonlijk naar je voorkeur. Focal wat ik al voorbij zag komen is puur voor de kwaliteit. Ik denk dat jij meer richting JBL of MTX gaat qua klank met wat meer bass. :)
J0YR1D3R schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:32:
Ik zie dat onze Clio zich nog niet heeft gemeld in dit topic :) Het is onze tweede auto naast de V40 ter vervanging van een Fiesta uit 2003 die ondanks de 190k nog prima reed. Maar de onderhoudskosten liepen toch behoorlijk op en we wilden allebei iets nieuwers. De eerste (prive) eigenaar heeft goed zijn best gedaan op de optielijst waardoor de cataloguswaarde ruim 19k is :P

Het is een 0.9TCe Dynamique in Gris Cassiopee voorzien van R-link, Pack Comfort Extra (Regen/lichtsensor, climate control, inklapbare spiegels, elektrische ramen achter), Pack City Extra (parkeercamera, parkeersensoren, armsteun voorin) en Pack Introduction Noir (mistlampen, zwarte details binnen/buiten en 16" lichtmetaal met zwarte binnenzijde). Eigenlijk mist alleen nog het glazen dak als optie maar met mijn lengte ben ik daar niet heel rouwig om :P Inmiddels staat er een kleine 45k op de teller, hij is van eind februari 2014 dus dat is een mooie kilometerstand. Het motortje snort lekker voorin en met 1:16,5 over de eerste 5000km ben ik niet ontevreden. De Fiesta deed gemiddeld 1:13 - 1:14 en de Clio is een stukje vlotter en vooral stiller :)

Plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk, lekker luxe auto zo met alles erop. :) Beetje jammer van de kleur of eerder gezegd gebrek aan kleur. :P
Ik ben heel benieuwd hoe dit soort auto's en ook de blokken zich houden over een paar jaar. Olieverbruik enzo kennen ze al wel maar betrouwbaarheid? Misschien een opvolger voor mijn Swift. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel Joop. Het was gelukkig geen hogere wiskunde en het liet zich makkelijk repareren. Ik mag niet klagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aja dat is ook maar wel altijd leuk om te zien beetje liefde voor een oudere auto. Altijd zelf ook graag gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:48:
Een beetje geluk moet een mens hebben denk ik wel eens. Afgelopen week een gok genomen door een schade Mégane II te kopen. Voor een dermate lage export prijs wilde ik dat risico wel aan gaan. Kleine aanbetaling gedaan bij het bedrijf in Udenhout en direct plaatwerk gezocht via Marktplaat en gevonden én in dezelfde kleur. In Susteren een motorkap, onderbumper en spatbord gekocht en op naar Winterswijk voor een bumper, koplamp en smetteloze Steppe velgen. Voor die velgen heb ik €250,00 betaald met bandjes die nog even mee kunnen. Bij Franse Auto in Groningen heb ik nog een koplampframe, framedeel war de motorkap in sluit en een beugel voor het spatbord gekocht. Totale kosten inclusief aanschaf.... :+ :+ :+

Volledig dealer onderhouden en alle beurten gehad. Ik ben de tweede eigenaar. Alle facturen aanwezig en bij Renault bekend. Schade herstellen viel nog mee maar ik moet nog even kijken want de bumper sluit niet helemaal mooi aan. Auto stuurt en rijdt perfect. Alleen de bovengenoemde onderdelen waren kapot of verbogen. Morgen de EGR klep omdraaien want vieze prut wil ik niet in mijn motor hebben.

Vandaag Duitsland in geweest en daar houdt ze zich goed. 196 km/u op gps en nog iets over. Trekt goed door en zoeft heerlijk over de weg.

Ik denk alleen nog aan iets verlagen middels verlagingsveren en ik nog zeker een dakspoiler om het af te maken. Voor de rest doe ik er niets aan.

Megane
Ziet er goed uit, mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
En zit er nou kleurverschil tussen het voorspatbord en de deur of is dat door de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zijn er mogelijk ook originele Renault radio's met wat meer vermogen aan boord dan gemiddeld genomen? Of dien ik dan werkelijk af te gaan wijken v.w.b. uiterlijk? Mochten die radio's er zijn, naar welk typenummer kan ik dan zoeken?

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/3zMAAOSwwpdW-SeH/$_12.JPG

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metro2002 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:11:
[...]

Ziet er goed uit, mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?
En zit er nou kleurverschil tussen het voorspatbord en de deur of is dat door de foto?
De schade die het had was €3000,00 als je het zou laten doen. Dus nieuwe panelen, demonteren en monteren en opnieuw laten spuiten. De auto heb ik gekocht voor €700,00 en velgen en banden, plaatmateriaal en klein spul totaal €540,00.

Kleurverschil zit er niet in want het is allemaal dezelfde kleurcode. Het lijkt wel zo maar dat komt omdat de kleurweergave op kunststof ander is dan op staal. Als je er recht voor staat zie je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Gave RS zo met die velgen en alles. 8) Smoelt goed!

Beetje meer bass kun je krijgen door de deur van binnen te dempen en een paar goeie speakers idd. Speakers is ook persoonlijk naar je voorkeur. Focal wat ik al voorbij zag komen is puur voor de kwaliteit. Ik denk dat jij meer richting JBL of MTX gaat qua klank met wat meer bass. :)
@joopieboy Dat weet je 100% zeker? :D

Dan gooi ik namelijk mijn Pioneer + Caliber speakers eruit en koop ik 13cm MTX speakers O-)

[ Voor 67% gewijzigd door Knamix op 18-06-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwacht geen wonderen maar een beetje beter geluid gaat sowieso wel lukken. Dempen scheelt sowieso al best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
Dank je Joop. Overigens zijn mijn startproblemen nog steeds evident....hoogstwaarschijnlijk toch een combi van de onderbreker en startmotor en de 2 standaardsensoren, krukas en brandstof.

Startmotor is vernieuwd nieuwe krukassensor ligt thuis, moet er enkel nog even in, en onderbreker gaan we oplossen eerste week van juli samen met mijn docent autotechniek. Brandstofsensor verwacht ik niet dat die niet op de juiste manier werkt.
Gelukkig heb ik die problemen nu en niet tijdens stage.

[ Voor 11% gewijzigd door Nico_GTR op 19-06-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:13
hardware-lover schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:01:
Zijn er mogelijk ook originele Renault radio's met wat meer vermogen aan boord dan gemiddeld genomen? Of dien ik dan werkelijk af te gaan wijken v.w.b. uiterlijk? Mochten die radio's er zijn, naar welk typenummer kan ik dan zoeken?

[afbeelding]
Renault heeft radio's met wat meer vermogen, die noemen ze Cabasse. Uiterlijk is het enige verschil dat er Cabasse op het front staat. Schijnbaar voeren ze voor elk model verschillende typenummers met net weer een ander vermogen.

Waar je op moet letten is dat het een Update List* Cabasse is en dat het frontje er hetzelfde uitziet. Dan gaat het wel passen.Hooguit matcht de kleur van de lampjes niet met de rest van je console.

* Ik kan net niet lezen wat er rechtsonder op je foto staat, maar dat moet iig overeenkomen met de vervangende radio.

Ik heb onlangs mijn standaard radio vervangen door zo'n Cabasse versie. Ben er nog niet aan toe gekomen om de standaard speakers ook te vervangen dus ik kan nog niet vertellen of het een aanrader is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-10 22:43

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hey, een Renault topic. Dat ik dat nog niet had gezien....

Hier dan even de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://boumanvanderlinden.nl/dump/Laguna/IMG_2123_thumb.jpg
Laguna 2.0 bezine (135pk) uit september 2007. Vorig jaar gekocht met 60.000 op de teller, nu inmiddels al vrolijk op de 112.000 en counting. :)

Ondanks het slechte imago echt nog 0 problemen gehad. Heeft me nog nooit laten staan. Afgelopen jaar redelijk veel gereden voor werk (kris kras door Europa), en heeft zich als een prettige reisgenoot bewezen. :)

Verbruik is af en toe wel aan de forse kant (zeker als je op de snelweg een beetje vaart maakt). Volgend gaat vanwege de grote hoeveelheid km's denk ik ook een diesel worden

Verder hebben we voor de vrouw des huizes ook nog deze:

Afbeeldingslocatie: http://boumanvanderlinden.nl/dump/Clio/2016-03-05%2012.19.10_thumb.jpg

Clio 1.2 Tce 100pk, afgelopen februari bij de familie gekomen. Rijdt erg prettig hoor ik constant :)

[ Voor 29% gewijzigd door Spacecowboy op 19-06-2016 15:42 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Phase 2 he. ;) Prima auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Je moet die vooroordelen eens horen als je zegt dat je 'n Laguna rijdt. :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Spacecowboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:23:
[...]

Je moet die vooroordelen eens horen als je zegt dat je 'n Laguna rijdt. :P
Ik heb ze al als Renault rijder, kan het me levendig voorstellen hoe dat dan bij jou gaat. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:08
Ik meld mij ook weer hier!

Twingo gekocht als boodschappenauto, ding is uit 2009, 75k km gelopen en snort met de 1.2 8klepper prima door.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/g5xsKratu4POQtysYf7Ttdfx/medium.jpg

Twingo

[ Voor 22% gewijzigd door KillaZ op 19-06-2016 17:27 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Nico_GTR schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Ik heb ze al als Renault rijder, kan het me levendig voorstellen hoe dat dan bij jou gaat. ;)
Meestal collega's, maar dan neem ik ze even mee op n lange rit (zeg Antwerpen of Frankfurt retour ofzo), en dan draaien ze vaak wel bij. Dan is het commentaar "dat ouwe ding rijdt toch best goed op lange stukken". :) :*) ;)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Spacecowboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Meestal collega's, maar dan neem ik ze even mee op n lange rit (zeg Antwerpen of Frankfurt retour ofzo), en dan draaien ze vaak wel bij. Dan is het commentaar "dat ouwe ding rijdt toch best goed op lange stukken". :) :*) ;)
Dat moet je hebben
KillaZ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:56:

Twingo gekocht als boodschappenauto, ding is uit 2009, 75k km gelopen en snort met de 1.2 8klepper prima door.

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt met een 1.2 8V joh? Goh lang gemaakt dus. Ben ik wel benieuwd naar het verbruik wat jij uiteindelijk haalt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zo geloof het of niet maar ik heb de TS en de ledenlijst maar eens bijgewerkt, liep al een half jaar achter ofzo. :X Nog mensen vergeten, dingen over het hoofd gezien, aanvullingen?

Paar rotte foto's eruit gehaald, sommige mensen mis ik nog wat gegevens, maar goed, kijk maar. :)
KillaZ schreef op zondag 19 juni 2016 @ 16:56:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb maar even de foto door fotoshop gehaald om bij te snijden, 90 graden te draaien en recht te zetten. :+ Clio mocht eruit denk ik he?

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Haha zit op de eifoon dus thanks!

Clio en de Laguna zijn al een tijdje weg ja :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
O vandaar, gebrek aan goeie hardware en een goeie besturing en waarschijnlijk goeie gebruiker :+

/me Joopie rent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 18:42:
Zo geloof het of niet maar ik heb de TS en de ledenlijst maar eens bijgewerkt, liep al een half jaar achter ofzo. :X Nog mensen vergeten, dingen over het hoofd gezien, aanvullingen?

Paar rotte foto's eruit gehaald, sommige mensen mis ik nog wat gegevens, maar goed, kijk maar. :)

[...]

Ik heb maar even de foto door fotoshop gehaald om bij te snijden, 90 graden te draaien en recht te zetten. :+ Clio mocht eruit denk ik he?
Tof! Ik blader er zo eens doorheen en ik zie mijn Meg II en mijn oude Meg II erin staan. Leuk! Ik maak binnenkort een betere en mooiere foto voor je :)

Dank je Joop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

[...]

Ik wil dr wel graag in. ;)

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Joopieboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:04:
O vandaar, gebrek aan goeie hardware en een goeie besturing en waarschijnlijk goeie gebruiker :+

/me Joopie rent
Beetje zoals jouw Renault 19 tijd dus?

:+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Auw onder de gordel :+
Ik zal zo eens zoeken of ik je terug kan vinden! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 19-06-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Kijk, lekker luxe auto zo met alles erop. :) Beetje jammer van de kleur of eerder gezegd gebrek aan kleur. :P
Ik ben heel benieuwd hoe dit soort auto's en ook de blokken zich houden over een paar jaar. Olieverbruik enzo kennen ze al wel maar betrouwbaarheid? Misschien een opvolger voor mijn Swift. :)
Het aantal kleuren is vrij beperkt hoor op de Clio. We hadden sowieso een aantal eisen en dan valt er nog veel meer af :P We wilden geen witte of zwarte, misschien een rode en bij voorkeur een zilveren of grijze. Verder heb je geen kleuren verkrijgbaar zowat, een verdwaalde bruine of een hard blauwe niet-metallic.

Ik heb geen idee hoe het met de betrouwbaarheid op langere termijn zit, sowieso rijden we er maar iets van 10-15k per jaar mee dus 4-6 jaar moeten we er sowieso zonder gekkigheid mee vooruit kunnen.

Ohja, hij is van 2014, niet van 2016 zoals je in de topicstart hebt gezet :P

[ Voor 4% gewijzigd door J0YR1D3R op 19-06-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kuch en ahum :$ Zo even aanpassen :+

Ex lease kleuren is idd wel vrij beperkt ja, nederland is niet zo van kleurtjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Dit is geen ex-lease, ook dat stond in mijn post :P Ik wilde na de rode Golf die ik in de lease had eigenlijk niet nog een keer een rode auto, vandaar donkergrijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:39:
Dit is geen ex-lease, ook dat stond in mijn post :P Ik wilde na de rode Golf die ik in de lease had eigenlijk niet nog een keer een rode auto, vandaar donkergrijs :)
Ik scoor wel punten zo _O- Maar dat snap ik, eens wat anders is ook wel leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR

[...]

Staan nog een hoop bekende auto's in zeg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Spacecowboy schreef op zondag 19 juni 2016 @ 17:45:
[...]

Herkenbaar ja. Meestal is de omslag al bereikt voor de eerste pitstop. "Goh, wat rijdt die auto prettig zeg!" en "Wat zit er veel op! Is dat allemaal standaard?!" zijn toch wel de meest gehoorde zaken. Met als duidelijke nummer een "Ik had niet gedacht dat deze auto zo stil zou zijn".

Niet dat dat nou betekent dat Renaults heilig zijn, want mijn bankrekening weet dat dat niet zo is :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

PauseBreak schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:41:
[...]

Herkenbaar ja. Meestal is de omslag al bereikt voor de eerste pitstop. "Goh, wat rijdt die auto prettig zeg!" en "Wat zit er veel op! Is dat allemaal standaard?!" zijn toch wel de meest gehoorde zaken. Met als duidelijke nummer een "Ik had niet gedacht dat deze auto zo stil zou zijn".

Niet dat dat nou betekent dat Renaults heilig zijn, want mijn bankrekening weet dat dat niet zo is :+
Die Laguna die ik rij is inderdaad niet altijd even prettig voor de portemonne. Maar ach. Je wil er ook lekker bij zitten in de auto denk ik dan maar.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Weinig mensen weten dat de laguna II phase II in de adac pech statistieken één van de meest betrouwbare auto's in z'nk klasse is :*) dat houden we graag zo, dan kun je voor weinig geld een super fijne en betrouwbare auto kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het gedrocht van een IDE blok even daar gelaten dan :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:04:
Weinig mensen weten dat de laguna II phase II in de adac pech statistieken één van de meest betrouwbare auto's in z'nk klasse is :*) dat houden we graag zo, dan kun je voor weinig geld een super fijne en betrouwbare auto kopen 8)
Blijft alleen wel jammer dat het blok wat ik graag wil in de Laguna (de F4P) enkel in de phase 1 is geleverd......dus wellicht dat ik de gok ooit ga wagen. :D

Over karakter van Renault gesproken, die van mij kan er ook wat van......startproblemen gaan nu zo dat ie rondgaat voor 5 seconden en dan stopt. Maar niet aanslaat. Dat doet ie pas als je hem een heel klein stukje naar voren rolt......spannend. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Spacecowboy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Die Laguna die ik rij is inderdaad niet altijd even prettig voor de portemonne. Maar ach. Je wil er ook lekker bij zitten in de auto denk ik dan maar.
Uiteindelijk blijft het een afweging of de auto het geld waard is natuurlijk. Aan iedere auto heb je wel kosten, daar ontkom je niet aan. Ik moet zeggen dat het me met de Mégane alleszins meevalt. Zelfs met een verkote onderhoudsinterval van 30.000km naar 15.000km is ze op jaarbasis goedkoper dan haar voorganger.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KillaZ schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:11:
Het gedrocht van een IDE blok even daar gelaten dan :+
Nooit in de phase II geleverd, wel in de phase I idd (type II phase I). Die was ook wel goed te krijgen maar moest je wat voor aanpassen (carterretour apart opvangen en op de inlaat afdoppen. de EGR zat alleen op de megane geloof ik dus daar hoefde je niets mee te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 08:36

NickvB

Web/App Developer

Goedeavond,

Ik zat zo is te zoeken naar een leuk sportief beginnerswagentje en kwam de Clio 2.0 16v RS Sport tegen. Leuk klein wagentje met toch een forse 170pk onder de kap. Iemand die ervaringen met dit model kan delen?

Ben namelijk best wel benieuwd of dat model lekker rijdt en een beetje betrouwbaar is. (Ja Frans twijfel ik wel 's aan)
Edit: vanwege de prijs vooral de twijfel. 170pk voor 3000 geld valt mij nog best mee.

Dit is het model wat ik tegen kwam: http://www.sj-autos.nl/occasions/

[ Voor 10% gewijzigd door NickvB op 20-06-2016 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Ik heb een tijd een phase 1 gehad. Retesnel, reed als een kart (ik had koni dempers rondom).

Betrouwbaar zijn ze wel, ze hebben de bekende Clio kwaaltjes in combinatie met het 2.0l blok kwaaltje: de nokkenas versteller gaat ratelen, de keering van de bak gaat lekken en je uitlaatrubber gaat altijd stuk.

Van binnen is de phase 1 plastic fantastic en de zit is net ff te hoog.

Verder heb ik spijt dat ik hem verkocht heb. Die van mij had er 320k km op zitten om je een indicatie te geven ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Check de distributie en zoals gezegd de nokkenasversteller. Als dat vervangen moet worden is het een duur geintje. De dealer wil graag het blok eruit halen en de universele garage heeft er vaak minder ervaring mee en is er ook veel tijd aan kwijt. Reken op ergens tussen de 600 en 1200 euro als je het laat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

PauseBreak schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:14:
[...]

Uiteindelijk blijft het een afweging of de auto het geld waard is natuurlijk. Aan iedere auto heb je wel kosten, daar ontkom je niet aan. Ik moet zeggen dat het me met de Mégane alleszins meevalt. Zelfs met een verkote onderhoudsinterval van 30.000km naar 15.000km is ze op jaarbasis goedkoper dan haar voorganger.
Komt denk ik ook door het debiele kilometrage wat ik maak. Dan wordt elke auto duur... (50.000 per jaar en meer)...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
.Maarten schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:12:
Check de distributie en zoals gezegd de nokkenasversteller. Als dat vervangen moet worden is het een duur geintje. De dealer wil graag het blok eruit halen en de universele garage heeft er vaak minder ervaring mee en is er ook veel tijd aan kwijt. Reken op ergens tussen de 600 en 1200 euro als je het laat doen.
1200 euro is afzetterij, er zijn verschillende specialisten (denk aan Frank Mol in Zaandam of Henny in het Oosten van het land) die het voor om en nabij de 700 euro doen.

Alleen de versteller is al 200 euro aan onderdeel.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Clio 2 R.S. phase I (en II ook z'n beetje) komt nu in het gebied waar de clio 16V een jaar of 10 geleden zat. Ze worden betaalbaar voor jochies die net hun rijbewijs gehaald hebben. Die trappen hem lekker af en als het stuk gaat verkopen ze hem weer voor een prikkie.

Verder niet om je bang te maken, zo als al aangegeven zijn ze gewoon betrouwbaar en gaat er weinig aan stuk. Je moet er alleen rekening mee houden dat onderhoud duur kan uitvallen t.o.v. een "normale" auto in deze klasse. Schijven en remklauwen komen rechtstreek van de laguna I (280 mm, blokken + schijven duur om te vervangen). Distributie is duur vanwege de ruimte (kost veel tijd), motor hoeft er echt niet uit, je kan alles via de wielkast bereiken als je de modderkuip verwijderd. Bij vervangen distributie altijd de nokkenasversteller mee nemen (zo als aangegeven hebben deze niet het eeuwige leven), dit wordt vaak vergeten. 1200 euro is wel overdreven trouwens, 600-700 is normaal.

Schokdempers achter gaan (relatief) snel lek, dus let hier op bij aanschaf, bij voorkeur vervangen door iets als Koni of Bilstein (en neem dan gelijk de voorkant mee om voor en achter in balans te houden, een auto achter harder maken t.o.v. voorkant levert overstuur op). Het uitlaatrubber vervangen je door de powerflex EXH08 (op alternatieve wijze vast zetten).

Voor de rest, ga een proefrit maken en kijk of je het wat vind. Ze zijn echt belachelijk snel en geven ook heel veel snelheids beleving. Het weggedrag is echt puur Renault Sport, licht onderstuurd wat langzaam overgaat in overstuur naarmate je de grens op zoekt. Dit kan verraderlijk zijn en bedenk dat een phase I geen ESP heeft, dus geen vangnet. ABS zit er wel op.

Voor de rest naar de standaard dingen kijken, werkt alles wat electronisch is, geen lekkerij, geen schades (kleur verschil, uitspuit tekenen van blanke lak onder b.v. deur rubbers, clio 2's mogen eigenlijk nergens roesten (hooguit binnenkant achterste wielkast randen omdat daar altijd vuil van de achterwielen tegen aan komt).)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
Vergeet je de Phase 1 tip Melcon: Check bij een Phase 1 RS of de kap van Aluminium is, zo niet dan is de kap waarschijnlijk ooit vervangen. :)

Oh, en laat aub je gas niet los in een bocht :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Onderhoud maak ik me niet druk om, wil ik zoveel mogelijk zelf doen, vaders werkt bij een bandenspeciaalzaak dus ook remblokken en klauwen heb ik zo geregeld.

Wel fijn om te weten dat het een beetje goede wagens zijn. Lijkt mij een leuk sportief beginnerswagentje. Mazda MX-5 leek me wel leuk maar in de winter tsja heb ik toch liever wat anders.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
NickvB schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:46:
Onderhoud maak ik me niet druk om, wil ik zoveel mogelijk zelf doen, vaders werkt bij een bandenspeciaalzaak dus ook remblokken en klauwen heb ik zo geregeld.

Wel fijn om te weten dat het een beetje goede wagens zijn. Lijkt mij een leuk sportief beginnerswagentje. Mazda MX-5 leek me wel leuk maar in de winter tsja heb ik toch liever wat anders.

Bedankt voor de tips!
Let er wel even extra op dat het vrij verraderlijke auto's zijn. Er zijn er genoeg in greppels/sloten/tegen bomen geëindigd, dus dat is een punt van extra aandacht bij je speurtocht. Kijk goed of de auto geen schadeverleden heeft en als die dat wel heeft, of alles goed is hersteld.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
KillaZ schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:56:
Vergeet je de Phase 1 tip Melcon: Check bij een Phase 1 RS of de kap van Aluminium is, zo niet dan is de kap waarschijnlijk ooit vervangen. :)
Dit is een hele goede tip, echter niet 100% waterdicht, als het een echt late phase I is (laatste 2 productie maanden) kan de kap ook van staal zijn i.p.v. aluminium. Alles daarvoor geld deze tip 100% d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
NickvB schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:43:
Goedeavond,

Ik zat zo is te zoeken naar een leuk sportief beginnerswagentje en kwam de Clio 2.0 16v RS Sport tegen. Leuk klein wagentje met toch een forse 170pk onder de kap. Iemand die ervaringen met dit model kan delen?

Ben namelijk best wel benieuwd of dat model lekker rijdt en een beetje betrouwbaar is. (Ja Frans twijfel ik wel 's aan)
Edit: vanwege de prijs vooral de twijfel. 170pk voor 3000 geld valt mij nog best mee.

Dit is het model wat ik tegen kwam: http://www.sj-autos.nl/occasions/
Betrouwbaar in de basis wel, maar ja wel belangrijk is onderhoud. Dingen als een distriebutieriem is lastig te vervangen omdat er amper ruimte is. Olie verversen is belangrijk. Remmen zou ik direct upgraden als ik het zo hoor op de Renault Tuning Club. ;) Maar ja....

Doen! Weet alleen niet of ik dat specifieke exemplaar zou nemen. Hij ziet er wat vermoeid uit. Dus als je een goede basis zoekt en toch al neigt naar dingen veranderen (wat mijn voorkeur wel zou hebben, maar ja ik ben net in februari met een 1.2 begonnen) zoals veren en demping, koppeling. Een motorrevisie met uiteindelijk meer pk....anders zou ik ietsje ouder zoeken. Dan vind je pareltjes voor dat geld.

Deze sprak mij persoonlijk wel aan
Deze opzich ook wel....ietsje minder vanwege het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Remmen upgrade op een clio 2 R.S.? Waarom zou je dat doen? 280 mm schijven, klauwen met 52 mm zuigers en een HRC van 23.8 mm op een auto van net 1000 kg. Het is nog net geen overkill maar wel ruim voldoende. Ik heb destijds aardig wat circuit gereden met de phase I R.S. die ik destijds reed, maar fading was nooit een probleem. Op het circuit uiteraard wel goede remblokken (DS 3000) maar op de remmen echt niets aan te merken. Op de hele auto niet eigenlijk ;) vind het jammer dat ik hem niet meer heb (opvolger was een laguna I phase II 1.9 dci i.v.m. km's, ook een hele fijne auto maar wel iets heel anders).

[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 22-06-2016 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Gewoon goede blokken gebruiken en de remmen zijn meer dan voldoende.

Ik had er destijds ds2500 blokken onder zitten. Dit remde echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Als ik zelf in de markt zou zijn voor een Clio 2 RS zou ik zelf voor de phase 2 gaan. Puur vanwege de looks aan de binnenkant.

Wat betreft de betrouwbaarheid.. de gemiddelde RS is wel een andere auto dan de gewone versie maar uiteindelijk zijn er zoveel van die wagens gemaakt(Twingo/Clio/Megane) dat de basiszaken ruimschoots op orde is. Dit gecombineerd met goed onderhoud en je zit prima. Let wel op.. dat onderhoud moet ook wel gedaan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Nico_GTR schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:35:
[...]

Betrouwbaar in de basis wel, maar ja wel belangrijk is onderhoud. Dingen als een distriebutieriem is lastig te vervangen omdat er amper ruimte is. Olie verversen is belangrijk. Remmen zou ik direct upgraden als ik het zo hoor op de Renault Tuning Club. ;) Maar ja....

Doen! Weet alleen niet of ik dat specifieke exemplaar zou nemen. Hij ziet er wat vermoeid uit. Dus als je een goede basis zoekt en toch al neigt naar dingen veranderen (wat mijn voorkeur wel zou hebben, maar ja ik ben net in februari met een 1.2 begonnen) zoals veren en demping, koppeling. Een motorrevisie met uiteindelijk meer pk....anders zou ik ietsje ouder zoeken. Dan vind je pareltjes voor dat geld.

Deze sprak mij persoonlijk wel aan
Deze opzich ook wel....ietsje minder vanwege het bedrijf.
Je links werken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Hier doen ze het prima hoor! Overigens zou ik bij de eerste garage wel je geduld meenemen.. de betreffende eigenaar bleef maar lullen en allerlei verhalen ophangen tijdens een proefrit met een Clio 4 RS. Nu was de Clio niet aan mij besteed maar anders had ik hem daar sowieso al niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
la_fusion schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:57:
[...]

Hier doen ze het prima hoor! Overigens zou ik bij de eerste garage wel je geduld meenemen.. de betreffende eigenaar bleef maar lullen en allerlei verhalen ophangen tijdens een proefrit met een Clio 4 RS. Nu was de Clio niet aan mij besteed maar anders had ik hem daar sowieso al niet gekocht.
Hehe, ik zou het niet weten. Mijn ervaringen met de dealer beperken zich tot:

Van Kesteren, Kampen....topvent! Heerlijk!
ABD Renault Sneek.....tsja, redelijk maar drammerig.
Autohaag Zeeuw...werkt een kennis.

Arend in Eindhoven moet ik nog eens uitproberen, maar ik doe toch zo veel mogelijk zelf. Echter vind ik het altijd wel leuk om te praten en te lullen met mensen. Dus ben ik niet handig genoeg om daar een goed oordeel over te geven.

Link 1: http://ww3.autoscout24.nl/classified/289986551?asrc=st|as
Link 2: http://ww3.autoscout24.nl/classified/290309033?asrc=st|as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 07:29:
Remmen upgrade op een clio 2 R.S.? Waarom zou je dat doen? 280 mm schijven, klauwen met 52 mm zuigers en een HRC van 23.8 mm op een auto van net 1000 kg. Het is nog net geen overkill maar wel ruim voldoende. Ik heb destijds aardig wat circuit gereden met de phase I R.S. die ik destijds reed, maar fading was nooit een probleem. Op het circuit uiteraard wel goede remblokken (DS 3000) maar op de remmen echt niets aan te merken. Op de hele auto niet eigenlijk ;) vind het jammer dat ik hem niet meer heb (opvolger was een laguna I phase II 1.9 dci i.v.m. km's, ook een hele fijne auto maar wel iets heel anders).
Ja maar wel andere blokken. ;) Ik heb het zelf nog niet gemerkt qua verschil hoor. Heb heel kort een RS'je gereden, nog nooit in bezit gehad. Maar doen veel mensen op de RTC en de Clioclub. Dus ja.....die DS3000 zie je daar heel veel voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
1e zou ik lekker laten staan, €6k voor een ph1 RS is debiel veel geld. Daarbij ook nog eens een zelf gehobby'de cruise control, waarschijnlijk op het gaspedaal.

Nee, er is genoeg speelgoed te vinden voor minder geld.

[ Voor 51% gewijzigd door KillaZ op 22-06-2016 14:30 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
Nico_GTR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Ja maar wel andere blokken. ;) Ik heb het zelf nog niet gemerkt qua verschil hoor. Heb heel kort een RS'je gereden, nog nooit in bezit gehad. Maar doen veel mensen op de RTC en de Clioclub. Dus ja.....die DS3000 zie je daar heel veel voorbij komen.
I know, ik lees mee op RTC (post heel af en toe ook nog wel eens wat). Sommige op RTC overdrijven nogal, de cup uitvoering (en dan bedoel ik de niet straat legale) maakt gebruik van dezelfde remmen. In bepaalde landen de aluminium variant (lager onafgeveerd gewicht), maar gewoon zelfde type klauwen (al dan niet aluminium dus) + schijven. Als ze op de cup voldoen, dan voldoen ze op de straatauto al helemaal. Ik heb ze ook op mijn R19 en die gebruik ik voornamelijk op het circuit.

Zo als je ziet past het net in een 15 inch velg 8)
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.duckdns.org/images/r19r/10.jpg

Vereist wel aanpassing van de HRC, die van een laguna past (23.6 mm) perfect op een R19
Afbeeldingslocatie: http://assen.duckdns.org/images/2013/remmen/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Ik heb het nog nooit gemerkt. :p Maar goed opzich is dat ook niet zo erg.

Mooie setup trouwens op een R19 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nico_GTR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:09:
[...]

Hehe, ik zou het niet weten. Mijn ervaringen met de dealer beperken zich tot:

Van Kesteren, Kampen....topvent! Heerlijk!
ABD Renault Sneek.....tsja, redelijk maar drammerig.
Autohaag Zeeuw...werkt een kennis.

Arend in Eindhoven moet ik nog eens uitproberen, maar ik doe toch zo veel mogelijk zelf. Echter vind ik het altijd wel leuk om te praten en te lullen met mensen. Dus ben ik niet handig genoeg om daar een goed oordeel over te geven.

Link 1: http://ww3.autoscout24.nl/classified/289986551?asrc=st|as
Link 2: http://ww3.autoscout24.nl/classified/290309033?asrc=st|as
Je moet er inderdaad tegen kunnen maar hij heeft er bij mij in ieder geval voor gezorgd dat ik er geen auto meer wil kopen ;) Dat er ook nog een aftermarket cruise control in zit zou voor mij genoeg zeggen om hem niet te kopen.

Zelf vandaag de Megane zijn vuurdoop(voor mij dan) te geven op het circuit. Circuitdag georganiseerd door Skylimit Events op Zolder en dat was meer dan prima geregeld! Uiteindelijk 2 sessies van een uur mee gereden en wow.. de Megane is echt nog wel een stapje verder dan de Clio 3 RS die ik hiervoor had. Bij de Clio moest je echt gigantisch hoog in de toeren rijden(richting begrenzer) en dan nog 'duurde' het lang voor hij weer op gang kwam na de bocht. Met de Megane vlieg je door de bocht, toeren ongeveer 1k onder de begrenzer maar bwoap! en weer volle bak knallen!

Er waren wel veel circuitbakken en ook veel racetrainingen maar uiteindelijk alles zonder probleem gegaan. Ook het nodige materiaal in kunnen halen dus de Megane heeft zijn vuurdoop met glans doorstaan!

Nog een plaatje van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/Megane3RS/ZolderJuni-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Ah tof man!

Heb ik nu trouwens van jou die 2 koplampen overgenomen? Via de RTC? Is de Clio weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nico_GTR schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:01:
Ah tof man!

Heb ik nu trouwens van jou die 2 koplampen overgenomen? Via de RTC? Is de Clio weg?
Jups, jups en jups :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:40

vhal

ಠ_ಠ

De Megane 3 mocht vandaag weer voor zijn jaarlijkse beurt en zijn eerste APK naar de dealer. Ik kreeg weer een Twizy mee wat behoorlijk amusant was :P

Maar goed, de 1.2 TCe verbruikte de laatste keer toch weer 'wat olie' en schijnbaar is dit nu ook opgemerkt bij Renault daar ze een softwareupdate klaar hadden staan voor - disclaimer: ik lees het van de bon af en heb er eigenlijk geen reet verstand van - "REPARATIE ACTIS 10575 / programmeren rekeneenheid van het inspuitsysteem". Ik moet het maar zien verder...

Wat mij overigens opviel is dat de motor wat feller lijkt te zijn na deze actie. Geen idee of het te maken heeft met bovenstaande update. Of zou het zo kunnen zijn dat het eerder ligt doordat de bougies vervangen zijn.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Ah, toch weer een gezicht erbij al is het hetzelfde gezicht. Ik heb een mengelmoesje gemaakt. ;) Een van de clipjes binnenin de koplamp was afgebroken, gelukkig de bestuurderskant. Dus die is origineel van de auto zelf (voor zover ik weet) en mijn beschadigde passagierskant is nu een mooi geschuurde en gespoten koplamp van jou.

Superblij mee nog steeds.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/651n5f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24lnc0j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2re3b7p.jpg

Veel werk, 2 dagen mee bezig geweest. Maar het resultaat was tof. Al was het jammer dat de hele bumper eraf moest.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee dagen? Of heb je het allemaal met de hand gedaan? Resultaat is verder prima, niets op aan te merken, maar twee dagen? Ik heb ontzettend veel koplampen gepolijst en ben er max een uur mee bezig en heb ze als nieuw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nico_GTR
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 21:29:
Twee dagen? Of heb je het allemaal met de hand gedaan? Resultaat is verder prima, niets op aan te merken, maar twee dagen? Ik heb ontzettend veel koplampen gepolijst en ben er max een uur mee bezig en heb ze als nieuw.
Alles met de hand. En als je het terugrekent in uren zal het een uurtje of 4 zijn geweest. Maar ze zijn ook volledig van de auto geweest en ik heb in de tussentijd ook mijn bumperbevestiging verbeterd.
En ze zijn gespoten, dus ik heb ze gewetsand, gespoten, laten uitharden, gewetsand en gepolijst. :D

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/smun29.jpg

Ziet er opzich geniaal uit zo zonder bumper.....en al het stof erachter ook netjes schoongemaakt. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/107j7t0.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nico_GTR op 22-06-2016 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
@Nico, thanks, ben er ook zeer tevreden over!
Complimenten voor je koplampen trouwens, die zijn echt opgeknapt! Eigenlijk zou je ze nog moeten coaten op de 1 of andere manier, dan blijven ze ook echt lang goed.

@Fusion, Nice! Prachtig circuit ook Zolder, behoorlijk uitdagend. Megane vergt inderdaad een hele andere rijstijl, bij de clio neem je zoveel mogelijk snelheid mee de bocht in om hem in toeren te houden. De megane zet je klaar en daarna laat je het sper en het beschikbare vermogen bij alle toerentallen het werk doen. Beide rijdt erg leuk, clio is wel een stuk harder werken maar de voldoening is toch hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
melcon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 07:27:
@Nico, thanks, ben er ook zeer tevreden over!
Complimenten voor je koplampen trouwens, die zijn echt opgeknapt! Eigenlijk zou je ze nog moeten coaten op de 1 of andere manier, dan blijven ze ook echt lang goed.
Dank je, die coating heb ik gedaan ;)

Ze zijn geschuurd, daarna schoongemaakt met een speciaal spul wat siliconen verwijdert, plasticprimer aanbrengen, 2K blanke lak (die heeft de UV-coating) toen laten drogen, resultaat had net teveel orangepeel dus heb ik het weer een stukje teruggeschuurd en gepolijst. Toen had ik een mooi glad resultaat.

Coating zou gelijk moeten zijn aan wat er af-fabriek op zat, dus we gaan het zien. Als extra gaat er ook elke maand een mooi laagje wax op....overkill maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Nico_GTR op 23-06-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Netjes zijn ze wel, maar deze is geen RS model of had Renault ze die naam nog niet gegeven? In ieder geval heb ik liever zoiets als wat ik tegenkwam, met bredere bumpers vind ik wat stoerder ogen. Maar kwam ik dan de 2e gen tegen? Ben geen Renault kenner dus heb geen idee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
NickvB schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Netjes zijn ze wel, maar deze is geen RS model of had Renault ze die naam nog niet gegeven? In ieder geval heb ik liever zoiets als wat ik tegenkwam, met bredere bumpers vind ik wat stoerder ogen. Maar kwam ik dan de 2e gen tegen? Ben geen Renault kenner dus heb geen idee :P
Het is wel een RS. Maar inderdaad heb jij de Clio 2 phase 2 gevonden. En dit is een phase 1 Ik zou echter wel zoeken naar een goed onderhouden exemplaar en die van jouw sprak mij eigenlijk niet echt vertrouwen in.
Ik heb geen enkele liefhebber gezien die zijn koplampen zover laat komen, en dat de garage ze ook niet polijst vind ik wat kwalijk.

Maar ja als het onderhoud goed is gedaan. En ik weet niet wat je uit wil geven. Maar voor 4000 heb je een hele nette phase 1.

http://www.marktplaats.nl...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Deze is van Gaatze, gegarandeerd een liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Nico_GTR schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:22:
[...]

Het is wel een RS. Maar inderdaad heb jij de Clio 2 phase 2 gevonden. En dit is een phase 1 Ik zou echter wel zoeken naar een goed onderhouden exemplaar en die van jouw sprak mij eigenlijk niet echt vertrouwen in.
Ik heb geen enkele liefhebber gezien die zijn koplampen zover laat komen, en dat de garage ze ook niet polijst vind ik wat kwalijk.

Maar ja als het onderhoud goed is gedaan. En ik weet niet wat je uit wil geven. Maar voor 4000 heb je een hele nette phase 1.

http://www.marktplaats.nl...a557deff636f4f8b9c5b7a618

Deze is van Gaatze, gegarandeerd een liefhebber.
WOW die ziet er echt netjes uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Wanneer kwam je daar eigenlijk achter? Of stond het in de advertentie? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Nico_GTR schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:45:
Wanneer kwam je daar eigenlijk achter? Of stond het in de advertentie? :D
Tijdens mijn onderzoek voor aanschaf, dat is bij een RS nooit verkeerd om te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
la_fusion schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 20:26:
[...]

Tijdens mijn onderzoek voor aanschaf, dat is bij een RS nooit verkeerd om te doen ;)
Ah, nee dat snap ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zo eens andere foto's te bekijken van de Megane II met het bekende kontje, en ik verbaas mij er eigenlijk over dat de voorkant van de auto hoog op de poten staat. De achterkant is nog acceptabel, maar die voorkant valt echt op :'(

Nu zit ik te denken om het ding te verlagen middels veren. Iemand anders dit ook opgevallen en of er wat aan gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dit zie je bij vrijwel alle franse auto's in meer of mindere mate, zal iets met de kwaliteit van de B-wegen aldaar te maken hebben ;) als je voor een normale prijs wat lager wil zonder veel op comfort in te leveren en zelfs beter weggedrag dan kom je uit bij H&R of Eibach. Beiden rond de 3 cm verlaging (lijkt een stuk beter) en je bent niet gelijk een berg geld kwijt.

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 24-06-2016 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zat ik ook aan te denken. Ik zal eens kijken of er een leuk setje tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:43
Ff snel een vraagje want op steekmaat.nl kan ik het niet vinden.
Wat ia de standaard bandenmaat voor een megane gt line 2012?
Er zit 17 inch onder..

Is het dan 205 50 17of 225 45 17

Ik neignaar het eerste.. 205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

205/50/17 voor zover ik weet. Dat is de standaard maat bij Renault voor 17" banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nico_GTR
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7526/27626462870_01a88bf989_b.jpg

Oke, hij gaat omlaag! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahah.... dat denk ik ook altijd als ik een iets verlaagde Megane II zie :) :) Het maakt het net wat beter af.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2016 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Is zeer zeker erg mooi! :) Ook leuk om nog een nette Clio 2 RS te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Net de dag ervoor gepolijst. De RS172 had zijn plekjes maar was verder nog heel netjes inderdaad. Was een kleine meeting van de RTC. Ook een ritje in een R26R gehad. Man wat gaat dat hard! Ik moet echt een RS hebben. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Goh waarom denk je dat ik er een zwak voor heb. :P Maar een 172 is leuk zat ja, verdwijnen steeds meer. 182 is al helemaal uniek. Ken iemand die heeft er laatst een geïmporteerd. En blijft leuk om te horen dat de RTC nog steeds actief is. :)

R26R is helemaal hardcore natuurlijk, das echt een bijzondere ervaring!

Zelf zou ik ooit nog wel eens een 'gewone' Megane 2 RS Phase 2 Cup willen, liefst met dezelfde mods als een blauwe die in Roermond rondrijd. Belachelijk turbo geweld wat voorbij komt. :D

Onderhoud is alleen best duur, stuurhuizen is een risico en nog alles. Buiten brandstofverbruik en het verkrijgen van 98 hier in NL. Ik had tot eind vorig jaar een Ignis Sport en daar was het al moeilijk mee om benzine te krijgen. Nu moet ik 'het doen' met een Swift Sport van een jaar of 3 oud, gechipt op 95 en dat gaat net. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Ik las laatst iets wat wellicht niet veel mensen weten. V-power is over Europa verspreid RON97. Echter schijnt het voor Nederland RON98 te hebben.
Dus mocht er echt niks voor handen zijn. ;)

Ja maar ja dat calculeer je in met een dergelijke auto toch? Ook de reden dat ik niet voor een goedkope RS ben gegaan. Gewoon te duur in onderdelen.

Ik had gisteren geen problemen met starten. Net even geprobeerd......helaas te vroeg gejuicht. Ietsje te lang een knipperend lampje. Lampje blijft branden, slaat een paar keer rond en stopt. Blijft de vraag of het nu gewoon de sleutel is of de startblokkering. Gisteren werd direct naar mijn sleutel gewezen. Dus ik twijfel op het moment zo erg dat ik mezelf heb voorgenomen morgen maar even naar Arend Eindhoven te gaan om nu maar eens te vragen hoeveel een transponder kost.

Ik krijg hem uiteindelijk wel gestart....maar het is een lange gebruiksaanwijziging. Tot het moment komt dat ie echt niet meer wil. :F Renault..... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Uhm net andersom, in de buurlanden heeft Shell gewoon V Power 98 en zelfs hoger in Duitsland. In Nederland is V Power 97, wat eigenlijk 95 is met een toevoeging. Daar liep mijn Ignis al niet lekker op.

De BP (duur...) heeft of had echte 98, wordt ook steeds minder, Elan, sommige Texaco's, een aantal Tinq's en veel verder niet zoveel.

Probleem is gewoon dat je niet even gemakkelijk een stuk kan gaan rijden en echt moet plannen waar ze het verkopen en je kan tanken. Ook omdat je vaak met een behoorlijk brandstof verbruik zit en dus wat vaker aan de pomp staat. :+ Ik was een 350-400 euro met een beetje normale maand wel kwijt aan peut. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
Wel andersom. Naja....je moet toch niet in Nederland wonen. ;)

Maar ja zeker waar, ik tank als ik kan in Belgie. d:)b
Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.