Het grote Renault topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 48 Laatste
Acties:
  • 240.583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25
lookslikeyou schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 00:00:
[...]

De megane station moet 12 mei terug naar de dealer, linksvoor komt er steeds een "doink" als ik over klinkers rij of kleine hobbels ga. Monteur heeft er in gereden en het geconstateerd alleen nadat die op de brug is geweest niets kunnen vinden. Hij moet dan helaas een ochtendje "overblijven" bij hun om er goed naar te kijken. Helaas krijg je pas vervangend vervoer als hij langer dan 24 uur daar moet blijven. Dus dat wordt met de bus naar het werk, of haasten om snel de motor te pakken thuis en dan naar het werk. Andere die dit bekend voorkomt met een Megane III? Er lijkt niets los te zitten aan de onderkant of bij de schokbrekers. Gelukkig wel allemaal onder garantie.
Vandaag bij de dealer geweest en die gaf het volgende aan: Aan de stabilisatorstang zitten aan beide kanten nog een stang aan vast die naar de schokbrekers lopen. Hier is wat mis met de lagers/kogel wat vervangen moet worden. Ze gaven aan dat het geen kwaad kan om mee door te rijden. Volgende week komt dit onderdeel binnen en dan wordt het vervangen. Blij dat het boven water is en dat het wordt opgelost.

19 mei ook een kleine beurt voor de Twingo staan. Dit keer niet bij de Renault garage maar bij een kleine garage in de buurt waar ik goede verhalen over hoor. Ben benieuwd hoe de kosten daar uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
De zoektocht naar een Megane RS gaat nog steeds verder :).

Weten de kenners hier of je op een Non-cup versie ook een sperdiff kan hebben besteld? In deze advertentie staat dat deze er een heeft. Alleen heeft deze geen rode remklauwen + bijbehorende schijven. Zal niet de eerste keer zijn dat een autoverkoper het niet bij het juiste eind heeft.

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 00:05
JesseAMD schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:36:

Weten de kenners hier of je op een Non-cup versie ook een sperdiff kan hebben besteld? In deze advertentie staat dat deze er een heeft. Alleen heeft deze geen rode remklauwen + bijbehorende schijven. Zal niet de eerste keer zijn dat een autoverkoper het niet bij het juiste eind heeft.

dat is een kwestie van proberen tijdens de testrit, toch? >:)

Ga toch fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
JesseAMD schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:36:

Voor zover ik weet heeft het cup pakket als 1 van de onderdelen een sper, losse onderdelen uit een pakket bestellen is niet echt logisch. Op het RTC forum is er ook een topic dat je vragen aankaart mbt cup/niet-cup: http://renault-tuning.com/viewtopic.php?f=88&t=33755

Overigens heeft dit specifieke model ooit voorschade gehad aldus het register: http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=28774 de registereigenaar zal je vast nog wel wat foto's van de schade kunnen sturen. Die gast heeft van volgens mij alle RS'en foto's 8)7

Het blauwe is wel mooi! Alleen geleverd op de 250 pk variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:21
@lookslikeyou, dat is de reactie stang, eenvoudig te vervangen, wel relatief prijzig onderdeel. Als daar speling op komt geeft dat idd mooi geluid ;)

Je kon een sper bestellen op de non-cup maar ik schat zo in dat 99% v/d mensen dit niet gedaan heeft aangezien je dan wel gewoon voor de cup gaat (sper was prijzige optie t.o.v. cup uitvoering). Schade hoeft op zich geen bezwaar te zijn vind ik, zo lang het maar goed hersteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Prachtig dat register. Zie nu pas dat ie ingevoerd is en dat wil absoluut niet. Schade ben ik ook geen fan van hoewel het goed hersteld kan zijn.

Ff doorzoeken naar een cup dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hellooooooo, wat een (achter)bak :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:04
Ik mag in januari pas een ander leasebak uitkiezen echter staat deze al op het lijstje O-)
Grandioos mooie wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
melcon schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:28:
@lookslikeyou, dat is de reactie stang, eenvoudig te vervangen, wel relatief prijzig onderdeel. Als daar speling op komt geeft dat idd mooi geluid ;)

Je kon een sper bestellen op de non-cup maar ik schat zo in dat 99% v/d mensen dit niet gedaan heeft aangezien je dan wel gewoon voor de cup gaat (sper was prijzige optie t.o.v. cup uitvoering). Schade hoeft op zich geen bezwaar te zijn vind ik, zo lang het maar goed hersteld is.
Ah zo heette het dus. Bedankt!
Wat een gevaarte zo'n talisman estate. Dan hoef ik geen ruzie meer te maken met me dochter dat of dr poppenwagen of dr fietsje mee gaat in de achterbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nu wat uitgebreider aan bod..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooie auto maar echt serieus groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13

Sagat

Is pappa x2!

Wat is er mis met een grote auto (zou er nu graag inzitten, terwijl mijn treintje met 15km/u doorsuft :S )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 17:33

Acid_Burn

uhuh

Externe afmetingen zijn nagenoeg gelijk aan de Laguna 3...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:19
melcon schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:52:
Mooie auto maar echt serieus groot...
Is meer iets optisch. Ik ben laatst bij de Renault dealer geweest (kom er toch langs op weg naar de wasbox) en het viel me juist enorm mee hoe groot dat ding is. Nauwelijks echt groter dan de Laguna III Estate die ze ernaast hadden staan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zal het optisch zijn ja, uiteraard niets mis met een grote auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

DSK schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:44:
Mijn Mégane is sinds dit weekend een aantal cm korter geworden :(

[afbeelding]
[afbeelding]

Gestopt aan het zebrapad maar de persoon achter mij (op een redelijke afstand) had mij niet gezien.
De vrouw die aan het oversteken was heeft in ieder geval geluk gehad.

Zie filmpje: http://boeiend.be/tmp/auto/ong.mp4

Schade ziet er niet goed uit. In de garage zeiden ze ook dat het nipt ging zijn om nog te mogen herstellen.
Eerste schatting, als niks meer aan het licht komt bij demontage is €7-8000.
Kleine update:
Vandaag nieuws gekregen van de garage en expert dat mijn Mégane total loss is verklaard...
Kosten waren al >€10.000 en er ging nog één en ander bijkomen.
Hoop dat het bedrag dat zal worden uitgekeerd een beetje zal meevallen maar het ziet er niet al te goed uit.

In het beste geval zal het minstens twee weken duren voor ik over het bedrag kan beschikken, als ik al akkoord ga met hun voorstel. Mijn vervangwagen moet ik op het einde van de week al terug inleveren (blijkbaar wettelijk geregeld). Ik zit dus zonder auto en zonder geld voor, op zijn best, minstens 10 dagen.

Genoeg reserve om iets vergelijkbaar te kopen, hebben we niet dus geen idee hoe we dat gaan regelen. Met twee kinderen en beide een onregelmatige job staan we mooi met onze rug tegen de muur.
Geen schuld maar het lijkt erop dat dit ons serieus wat miserie en geld zal gaan kosten :(

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
DSK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Kleine update:
Vandaag nieuws gekregen van de garage en expert dat mijn Mégane total loss is verklaard...
Hoop dat het bedrag dat zal worden uitgekeerd een beetje zal meevallen maar het ziet er niet al te goed uit.

In het beste geval zal het minstens twee weken duren voor ik over het bedrag kan beschikken, als ik al akkoord ga met hun voorstel. Mijn vervangwagen moet ik op het einde van de week al terug inleveren (blijkbaar wettelijk geregeld). Ik zit dus zonder auto en zonder geld voor, op zijn best, minstens 10 dagen.

Genoeg reserve om iets vergelijkbaar te kopen, hebben we niet dus geen idee hoe we dat gaan regelen. Met twee kinderen en beide een onregelmatige job staan we mooi met onze rug tegen de muur.
Geen schuld maar het lijkt erop dat dit ons serieus wat miserie en geld zal gaan kosten :(
Ik weet niet hoe dit in België is geregeld, maar in Nederland zijn dat allemaal kosten die je kunt claimen bij de tegenpartij en die vergoed worden. Misschien de moeite waard om eens uit te zoeken hoe ze daar in België mee omgaan.

Nee, merp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
In Nederland krijg je maximaal 75% vergoed van vervangend vervoer, dit wordt achteraf uitgekeerd. Je kan wel een voorschot vragen aan de verzekering van de tegenpartij als je kan aantonen dat je langere tijd over vervangend moet beschikken en het voor jou lastig is dit de gehele periode zelf te financieren. De meeste verzekering maatschappijen doen hier niet moeilijk over als er over de schuldvraag geen twijfel is.

Voor de rest zou ik elke dag bellen met de vraag wat de status is, zorg dat ze altijd met je zaak bezig zijn zo dat het op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:19:
In Nederland krijg je maximaal 75% vergoed van vervangend vervoer, dit wordt achteraf uitgekeerd. Je kan wel een voorschot vragen aan de verzekering van de tegenpartij als je kan aantonen dat je langere tijd over vervangend moet beschikken en het voor jou lastig is dit de gehele periode zelf te financieren. De meeste verzekering maatschappijen doen hier niet moeilijk over als er over de schuldvraag geen twijfel is.

Voor de rest zou ik elke dag bellen met de vraag wat de status is, zorg dat ze altijd met je zaak bezig zijn zo dat het op schiet.
Het hangt ook af van je verzekering. De mijne zorgt sowieso voor "gratis" vervangend vervoer, want dat zit bij de premie in natuurlijk :+ Maar goed, je kunt heel veel dingen claimen of laten claimen door je rechtsbijstand. Voor heel veel zaken hebben ze gewoon standaardbedragen staan die ze zonder morren uitkeren. Je moet er alleen wel aanspraak op maken.

En inderdaad, hou ze scherp.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik vermoed dat DSK niet all-risk verzekerd is en dus alles op de tegenpartij moet verhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 16:30

psy

Aangezien de Laguna DRL's erom bekend staan dat de fitting nog wel eens doorsmelt vanwege de hitte en ik vroeg of laat toch die 21W lampjes zal moeten vervangen heb ik ze vervangen door LED pitjes van Benzinfabrik. Moet zeggen, het is lastig, je komt er maar moeilijk bij, maar de aanhouder wint. Aan één kant begon ik trouwens al een klein beetje verkleuring op de reflector te zien aan de kant van het parkeerlicht dus ik was maar net op tijd. De parkeerlampjes heb ik ook maar meteen vervangen door LED's van Osram.
Nu bestaat mijn verlichting vóór dus uit:
DRL - Benzinfabrik 30 Watt, 6xCREE® LED, PKD V2.0
Stadslicht - Osram Cool White Retrofit LED W5W 6000k 12v
Xenon - Osram Xenarc 66240CBI D1S 5500k

DRL
DRL

Stadslicht
Stadslicht
Dimlicht
Dimlicht

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
DRL op een fase 1? Die kende ik nog niet :o dan heb je ook geen bi-xenon dus?
Het ziet er wel tof uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

Ja de fase 1 heeft DRL maar zoals gezegd zijn dat gewone gloeipitjes van 21W (zoals een remlicht dat zou kunnen zijn).

Ik heb trouwens ook bi-xenon. Die ene xenonpit verzorgt het dimlicht en het grootlicht d.m.v. een klepje in de lampunit. Wat ik overigens stom vind, want met het grootlicht knipperen is niet zo fel als je lampen uitstaan, de xenon moet even op gang komen en dat gaat niet in een fractie van een seconde.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 21:11
psy schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:41:
Aangezien de Laguna DRL's erom bekend staan dat de fitting nog wel eens doorsmelt vanwege de hitte en ik vroeg of laat toch die 21W lampjes zal moeten vervangen heb ik ze vervangen door LED pitjes van Benzinfabrik. Moet zeggen, het is lastig, je komt er maar moeilijk bij, maar de aanhouder wint. Aan één kant begon ik trouwens al een klein beetje verkleuring op de reflector te zien aan de kant van het parkeerlicht dus ik was maar net op tijd. De parkeerlampjes heb ik ook maar meteen vervangen door LED's van Osram.
Nu bestaat mijn verlichting vóór dus uit:
DRL - Benzinfabrik 30 Watt, 6xCREE® LED, PKD V2.0
Stadslicht - Osram Cool White Retrofit LED W5W 6000k 12v
Xenon - Osram Xenarc 66240CBI D1S 5500k

DRL
[afbeelding]

Stadslicht
[afbeelding]
Dimlicht
[afbeelding]
Netjes! Geven die LEDs geen foutmelding? Heb het ook wel eens geprobeerd maar vanwege het lagere stroomverbruik dacht de boordcomputer dat ze defect waren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

soganta schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:24:
[...]
Netjes! Geven die LEDs geen foutmelding? Heb het ook wel eens geprobeerd maar vanwege het lagere stroomverbruik dacht de boordcomputer dat ze defect waren |:(
Geen foutmelding. Voor zover ik weet zit er alleen controle op de knipperlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

Afgelopen week toch een klein broekpoep momentje. Uit het niets ging het oliedruk lampje branden bij stationair lopen in m'n Clio 2 rs. Tja, olie pomp, slijtage in de motor of de drukschakelaar....?

Blijkt het de oliedrukschakelaar te zijn... 8 euro... Zelf maar even vervangen. :+

@psy, de Laguna ziet er mooi uit! Stadslicht heeft wel een behoorlijk andere tint dan het dimlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:03
Condensor kapot van mijn clio uit 1997. Blijkt dat je dat ding alleen i.c.m. een radiateur kan bestellen. Fijn bedacht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Trichoglossus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:03:
Condensor kapot van mijn clio uit 1997. Blijkt dat je dat ding alleen i.c.m. een radiateur kan bestellen. Fijn bedacht weer.
Kijk eens rond op de sloop.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Nee dank je. Teveel slechte ervaringen met een 2e hands radiateur. Incl. montage nu voor ca 400-500 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trichoglossus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:22:
Nee dank je. Teveel slechte ervaringen met een 2e hands radiateur. Incl. montage nu voor ca 400-500 klaar.
Eigenlijk technisch bijna total loss gezien het bouwjaar, toch veel geld. Ik zou het bij dit soort leeftijden toch eerst tweedehands hebben geprobeerd, maar een ieder moet het helemaal zelf weten natuurlijk

Nu heb ik niets gezegd, ineens 10 jaar jonger in leeftijd veranderd natuurlijk nogal wat ;)

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 22-05-2016 21:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Trichoglossus schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:22:
Vergeet niet om ervoor te zorgen dat het systeem ook weer gevuld wordt. Niet iedere garagist snapt dat dat moet namelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Uhh oops......zie net dat ik 1997 heb getikt, moet 2007 zijn :X

Uiteraard wordt het systeem dan weer gevuld. Gelukkig is het nog niet zo warm nu

[ Voor 41% gewijzigd door Trichoglossus op 22-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet welke (linker) koplampunit ik nodig heb voor een Megane II uit 2003? En zit er een lichtveldregeling in of zit die buiten de koplampunit? Die zit er buiten zie ik net.

Ik had hier al even gekeken maar ik kom er even niet uit. Ik hoef niet de duurste maar hoe is bijvoorbeeld een goedkopere unit? Hoeveel slechter zal dit zijn?

https://www.winparts.nl/v...011-01/c28-436-11902.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
hardware-lover schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:38:
[...]

Eigenlijk technisch bijna total loss gezien het bouwjaar, toch veel geld. Ik zou het bij dit soort leeftijden toch eerst tweedehands hebben geprobeerd, maar een ieder moet het helemaal zelf weten natuurlijk

Nu heb ik niets gezegd, ineens 10 jaar jonger in leeftijd veranderd natuurlijk nogal wat ;)
Ja sorry...zat beetje gedachteloos het bouwjaar van de andere auto te tikken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
psy schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:14:
Ja de fase 1 heeft DRL maar zoals gezegd zijn dat gewone gloeipitjes van 21W (zoals een remlicht dat zou kunnen zijn).

Ik heb trouwens ook bi-xenon. Die ene xenonpit verzorgt het dimlicht en het grootlicht d.m.v. een klepje in de lampunit. Wat ik overigens stom vind, want met het grootlicht knipperen is niet zo fel als je lampen uitstaan, de xenon moet even op gang komen en dat gaat niet in een fractie van een seconde.
Cool nooit geweten, leer ik ook nog eens wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Zijn er mensen aanwezig die ervaring hebben met een Grand Espace/Scenic?

Ik ben aan het kijken voor een huurauto voor de komende vakantie. We gaan met 6 personen, 4 volwassenen, een van 4 en eentje van 1 jaar oud.

Financieel gezien is een Grand Scenic wel interessant om te huren, maar ik vraag me een beetje af of deze niet erg krap gaat worden, ermee rekening houdend dat we nog voor een week aan bagage mee hebben. Is de Espace heel erg veel ruimer? Of dan toch maar een Traffic voor 9 personen. Ruimte genoeg, maar algemeen rijden die busjes toch weer ernstig minder comfortabel (een Traffic is regelmatig goedkoper dan een Espace).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 11-10 08:39
De twee uitklapstoelen achterin de Grand Scenic zijn net geen volwaardige stoelen en been/voetruimte houdt niet echt over voor volwassenen. Ik vraag me af of je de maxi-cosi/kinderstoel achterin kunt plaatsen, als je dat al zou willen.
Hoeveel koffers neem je mee? De middelste stoel achterin zou je eruit kunnen halen.
Ik denk dat 't krap gaat worden met 4 volwassenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Canard op 23-05-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 22:15

DSK

boeiend...

DSK schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Kleine update:

Nog een kleine update.
Allereerst, ik ben niet all-risk (omnium in België) verzekerd aangezien dat duur is voor een wagen van 5 jaar oud.

Vorige week vrijdag nog wat gerief uit mijn wagen gaan halen (had eigenlijk totaal niet verwacht dat het total loss zou zijn).

Nog wat foto's genomen en het lijkt er inderdaad wel op dat de kosten hoog zouden oplopen:

Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/auto/ong3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/auto/ong4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/auto/ong5.jpg

Ter info ook hoe alles verloopt, kan handig zijn voor iemand die in een vergelijkbare situatie komt aangezien ik geen idee had hoe alles in zijn werk gaat. (dit is voor België, geen idee hoe het is in NL).
- Zaterdag: Ongeval
- Maandag: Naar Renault-garage geweest, daar hebben ze een eerste raming gemaakt van wat moest gebeuren (inschatting: €7-8k herstelkosten)
- Woensdag: Mocht de wagen al binnenbrengen en men ging beginnen met demonteren + kijken hoe het zat met de kosten, vervangwagen meegekregen
- Donderdagavond: Gebeld door de garage dat het hoogstwaarschijnlijk total loss ging zijn (>€10k kosten + nog wat bijkomende zaken), expert moest nog langskomen
- Dinsdagmiddag: Zelf gebeld naar garage voor een update, expert was net langs geweest en ik moest wachten op een brief van de expert
- Woensdag: Brief in de post met de melding dat het total loss is en of ik de factuur wou opsturen. De nodige info via mail doorgegeven en ook dezelfde dag een "waarde voor ongeval" doorgekregen
- Maandag (vandaag, +twee weken na ongeval): Laatste dag dat ik gebruik kan maken van de vervangwagen (al eerder ingeleverd aangezien ik niet in BE ben).

Op dit moment loopt een veiling voor het "wrak" tot woensdag (één week na officieel total loss verklaard). Als de waarde van het wrak bekend is, dan betaalt de verzekering de rest (dus waarde voor ongeval - restwaarde wrak) uit, hopelijk tegen vrijdag. Daarna krijg ik de contactgegevens van de hoogste bieder van de veiling en moet ik met hem contact opnemen om het wrak (nog steeds mijn eigendom op dat moment) te verkopen. De opkoper komt dan naar de garage waar het wrak staat en betaalt (in cash), waarna ik het geld kan komen ophalen.

Hopelijk dus tegen eind van deze week geld op de rekening en mogelijkheid om een nieuwe (tweedehands) wagen te betalen. Zoals reeds gemeld is een vervangwagen wettelijk maar 6-7 dagen voorzien door de verzekering, de rest moet je zelf voor zorgen (en betalen). Op dit moment zit ik dus zonder wagen want ik kan geen nieuwe (vergelijkbare) betalen zonder uitkering van de verzekering.
In plaats van het wrak te verkopen aan de hoogste bieder kan je er ook voor kiezen om het zelf te houden en zelf te herstellen of bijvoorbeeld zelf te koop te zetten.

De huidige verzekering van de wagen loopt voorlopig verder en bij aankoop van een nieuwe wagen moet je in principe verdergaan met deze verzekering. Zelfs bij het opsturen van de nummerplaten naar de DIV (en dus schrappen van de total loss wagen), krijg je problemen met het aanvragen van een nieuwe verzekering omdat de huidige verzekering pas een schade-attest wil opsturen na vervaldatum.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 21:45:
Iemand die weet welke (linker) koplampunit ik nodig heb voor een Megane II uit 2003? En zit er een lichtveldregeling in of zit die buiten de koplampunit? Die zit er buiten zie ik net.

Ik had hier al even gekeken maar ik kom er even niet uit. Ik hoef niet de duurste maar hoe is bijvoorbeeld een goedkopere unit? Hoeveel slechter zal dit zijn?

https://www.winparts.nl/v...011-01/c28-436-11902.html
Die van winparts zijn prima, al veelvuldig toegepast (twingo, laguna, clio 2), goed lichtbeeld en het glas blijft ook lang mooi. Aanzienlijk interessanter als b.v. originele hella's waar ze een schofterig bedrag voor vragen.

@DSK kwalitatief uitermate teleurstellend man! In belgië heb je maar 6-7 dagen recht op vervangend vervoer dus? Dat is helemaal k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:31
MrBarBarian schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:00:
Zijn er mensen aanwezig die ervaring hebben met een Grand Espace/Scenic?

Ik ben aan het kijken voor een huurauto voor de komende vakantie. We gaan met 6 personen, 4 volwassenen, een van 4 en eentje van 1 jaar oud.

Financieel gezien is een Grand Scenic wel interessant om te huren, maar ik vraag me een beetje af of deze niet erg krap gaat worden, ermee rekening houdend dat we nog voor een week aan bagage mee hebben. Is de Espace heel erg veel ruimer? Of dan toch maar een Traffic voor 9 personen. Ruimte genoeg, maar algemeen rijden die busjes toch weer ernstig minder comfortabel (een Traffic is regelmatig goedkoper dan een Espace).
Ik zou zelf niet zo graag achter in de kofferbak willen zitten als ik ingebouwd zou zijn tussen de bagage voor een week van 4 volwassenen en 2 kids ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een grand espace is wel aanzienlijk ruimer maar het lijkt me het beste dat je gewoon even bij een dealer gaat kijken die ze heeft staan, dan kun je het voor je zelf zien of het voldoet of dat een espace beter is. Met wat je benoemd zou ik voor een espace gaan maar in een scenic zou het in principe ook kunnen maar je levert wel comfort in. (andere kant, vroeger karden we allemaal in een R5 naar zuid-frankrijk :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Hangt er ook vanaf hoeveel kilometers je er mee wilt gaan rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Mijn Renault is afgelopen zaterdagmiddag gestrand langs de snelweg, heeft motorschade :/ ;( :'(

Een Renault Mégane Break 1.6 16v, automaat, bj.2002.

Afgelopen zaterdag vertrok ik lekker richting Oberhausen, maar haalde de bestemming helaas niet ;( Op de A15 zo'n 120km/u rijdend begon de snelheid plotseling langzaam te zakken en reageerde het gaspedaal niet meer (behalve de kickdown...), de motor was uitgevallen. Dus alarmlichten aan en z.s.m. naar de vluchtstrook. Zo'n 600-700 meter voor de afslag Tiel stond ik dan stil ;(

Ik probeerde de auto nog een aantal keren te starten, zonder resultaat. De startmotor draaide wel, maar het blok sloeg niet aan. Op het dashboard brandde geen storingslampen. Ik vermoedde in eerste instantie een defecte krukassensor, omdat dit een bekende kwaal was bij deze Renault en hij de voorgaande weken soms niet meteen aansloeg bij het starten, één van de symptomen van een defect gaande krukassensor.

Er was verder geen zichtbare schade onder de motorkap. Alle vloeistoffen waren ook nog oké en alle zekeringen in de zekeringenkasten in orde. Maar bij nader inzien leek de motor bij het starten wel èrg snel/licht te draaien en was er een benzinelucht te ruiken... dat was geen goed teken... maar goed... ik heb verder geen verstand van autotechniek...

Na een uur me erbij neergelegd dat ik er zelf niets meer mee kon en de ANWB gebeld... ik was geen lid... dus tegen een extra hoog tarief telefonisch lid geworden :/

Eenmaal ANWB-meneer gekomen... eerste diagnose, slecht nieuws: motor draait erg snel bij het starten => mogelijk geen compressie => mogelijk distributieriem versprongen => niet gebroken, want nokkenas draait nog.

:/ ;( :'(

Omdat ik net lid was, had ik geen recht op auto-transport. Dus werd mijn auto met een sleepkabel van de snelweg af getrokken en neergezet bij de eerste de beste garage in Tiel. (Remmen zonder rembekrachtiging tijdens het slepen was trouwens nog véél zwaarder dan ik dacht :o ) Dat was al coulance, want normaal was "geen recht op transport" afzetten bij de eerstvolgende parkeerplek :/

Na het slepen heeft ANWB-meneer nog nader naar de auto gekeken, hij vermoedde ook de krukassensor omdat bij uitlezen de boordcomputer 206rpm aangaf terwijl het blok stilstond. Het kon zijn dat ik geluk had en het blok toch niet stuk was.

Daarna mijn spullen gepakt en de sleutel met een briefje bij de garage in de brievenbus gedaan. Ik moest die garage maar maandag bellen en ANWB-meneer bracht me naar het station zodat ik zelf naar huis kon gaan.

Maandag de garage waar de auto stond gebeld... helaas slecht nieuws: totaal geen compressie meer in alle 4 cilinders. Mogelijk distributieriem versprongen, motor kapot. Hij ging uit van economisch total-loss, reparatie is rond 1200 euro als het meezit :'(

Toen ik aangaf de auto eigenlijk toch te willen laten repareren kwam hij met 2 opties: ruilmotor of bestaande motor repareren. Moeilijke keuze, want ruilmotor... dan krijg ik een blok van de sloop met een onbekende geschiedenis :/ Reparatie van bestaand blok... onbekend wat de schade is zolang de kop er nog niet afgehaald is. Totale kosten bij beide nog onbekend :/

Ik besloot voor reparatie te gaan. Hij gaat de komende dagen tijd maken om de kop eraf te halen en dan bericht hij me wat de precieze schade is en kan ik zelf besluiten tot wel/geen reparatie. De manuren voor het demonteren v/d kop is dan wel sowieso voor mijn rekening :/

Ondanks dat de auto het economisch misschien niet meer waard is om gerepareerd te worden, heb ik besloten om het toch te doen, omdat ik 'm pas in november 2015 had gekocht voor 1500 euro. In januari dit jaar heeft 'ie nog een grote beurt gehad en amper 2 maanden geleden is voor 600 euro nieuwe remmen rondom en een fuseekogel erop gegaan. Verder reed de auto prima, was er erg tevreden mee. Hij heeft er ook nog maar net 191k op de teller zitten. Voor de prijs van de reparatie kan ik waarschijnlijk niet een gelijkwaardige auto in dezelfde staat als deze na reparatie kopen.

Mocht inderdaad de distributieriem versprongen zijn ga ik het wel een erg zure zaak vinden :/ Ik had bij aankoop juist de riem met waterpomp en toebehoren uit voorzorg laten vervangen bij de verkopende garage. Hij zit er dus maar 6 maanden / 20k op. Terwijl de riem goed moet zijn voor 5 jaar / 120k.

Garantie op de riem wordt een lastige zaak... er was namelijk geen garantie afgesproken, was niet bij een merkdealer en de desbetreffende garage zit in Zwolle, niet bepaald om de hoek. En er is al 20k mee gereden...

Erg teleurstellend i.i.g. :/ Ik had van deze Renault verwacht dat 'ie wat langer zonder problemen mee zou gaan :/ Mijn vorige Mégane (ook een phase 2 met K4M motor i.c.m. DP0 automaatbak, maar hatchback)) was bij 380k nog goed. Als 'ie niet verongelukt was haalde hij de 400k misschien nog, ik mis 'm nog steeds :'( Deze Mégane heeft daarentegen slechts 191k erop zitten en heeft nu al motorschade :/ Ben ik op z'n zachts gezegd niet blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Josefien schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:40:
Mijn Renault is afgelopen zaterdagmiddag gestrand langs de snelweg, heeft motorschade :/ ;( :'(

Een Renault Mégane Break 1.6 16v, automaat, bj.2002:

[knip]
Vervelend verhaal, zonder twijfel.

Maar ik lees automaat en afslepen in je relaas, dat is iets wat niet samengaat volgens mij? Maar daar heeft de WW medewerker geen opmerking over gemaakt?

Edit: blijkbaar zit er in een Amerikaan een iets andere bak dan in de Renault?

Renault zegt het volgende;

Slepen van een auto met een automatische transmissie

Wanneer de motor niet draait, wordt de automatische transmissie niet meer gesmeerd; u kunt dan ook de auto het beste laten slepen met beide voorwielen van de grond (en niet de achterwielen) of op een plateau vervoeren.

Bij uitzondering, kunt u de auto laten slepen met de vier wielen op de grond, uitsluitend vooruit rijdend met de hendel in neutrale N stand en over een afstand van maximaal 50 km.

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2016 23:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
hardware-lover schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:25:
[...]
Maar ik lees automaat en afslepen in je relaas, dat is iets wat niet samengaat volgens mij? Maar daar heeft de WW medewerker geen opmerking over gemaakt?
Bij dit type automaat (DP0) mag er gesleept worden met niet meer dan 50km/u en niet verder dan 50km, keuzehendel in N-stand, stond er in de Renault-documentatie.

Ik had dat aangekaart bij de ANWB-meneer toen hij wilde gaan slepen, maar hij was er al van op de hoogte. Er werd gesleept met niet meer dan zo'n 35km/u en niet verder dan hooguit 2km. Ik ga er dus vanuit dat de automaat geen schade ervan heeft.

Volgens mij mogen uiteindelijk de meeste automaten wel gesleept worden, hetzij bijna altijd met beperkte snelheid en afstand i.v.m. het smeerprobleem. Er waren in het verleden dacht ik in Mercedes'en een bepaald type automaat geweest die je zelfs aan kon slepen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Josefien op 14-08-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 22:41

Metro2002

Memento mori

Josefien schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:40:

En toen was 'ie defect... ;(
[afbeelding]
Was dat niet de auto die ze je op fok hadden afgeraden? :o wel zuur zeg. Succes met de afhandeling verder, hoop dat de kosten meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ga er maar vanuit dat de verkopende garage bespaard heeft bij het vervangen van de distributie riem (b.v. span/loop rol niet vervangen, slaat vast, riem verspringt etc.). Uiteraard vertellen ze jou uiteraard wel dat ze dit gedaan hebben. Hebben ze je destijds de oude riem/waterpomp/rollen laten zien? Dat hoort wel zo. Zou de garage waar die nu staat hier ook naar laten kijken. Voor de rest kun je de garage die de riem vervangen heeft gewoon aansprakelijk stellen, je hebt namelijk wel garantie op het vervangen van de riem en bijbehorende onderdelen (ook al spreek je voor de rest geen garantie af, de riem vervangen is een reparatie die wel onder garantie valt, zeker gezien de hoeveelheid km's die je er mee gereden hebt).

Enige manco daar in is uiteraard dat de garage waar die nu staat al bezig is met reparatie en de verkopende garage geen kans heeft om het zelf te herstellen. Best begrijpelijk gezien de afstand, maar zou in elk geval contact met ze opnemen maar ik zou er niet te veel van verwachten. (eventueel rechtsbijstand inschakelen als je zin hebt om er nog achteraan te gaan).

In elk geval, mooi zuur en heel vervelend. Als er alleen schade aan de kleppen is zou een deel revisie nog kunnen (kleppen vervangen, zittingen polijsten, etc.) en zou je idd nog rond de 1500 klaar kunnen zijn incl. nieuwe riem en alles. Als onderblok / zuigers beschadigd zijn wordt het duurder en kun je beter voor een ruilmotor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
melcon schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:21:
Ga er maar vanuit dat de verkopende garage bespaard heeft bij het vervangen van de distributie riem (b.v. span/loop rol niet vervangen, slaat vast, riem verspringt etc.). Uiteraard vertellen ze jou uiteraard wel dat ze dit gedaan hebben. Hebben ze je destijds de oude riem/waterpomp/rollen laten zien? Dat hoort wel zo. Zou de garage waar die nu staat hier ook naar laten kijken. Voor de rest kun je de garage die de riem vervangen heeft gewoon aansprakelijk stellen, je hebt namelijk wel garantie op het vervangen van de riem en bijbehorende onderdelen (ook al spreek je voor de rest geen garantie af, de riem vervangen is een reparatie die wel onder garantie valt, zeker gezien de hoeveelheid km's die je er mee gereden hebt).
Bij het vervangen van de distributie + toebehoren was ik destijds bij, ik heb de onderdelen gezien.

Vandaag weer even telefonisch contact gehad met de garage. De motor is al deels gedemonteerd en tot zover zijn er 8 van de 16 kleppen krom. Geen schade aan het onderblok, is mij verteld.

De oorzaak van het stuklopen is een stuk metaal wat afgebroken is van het randje van een tandwiel bij de nokkenas, is mij verteld. Dat stuk metaal is tussen de distributieriem gekomen waardoor die versprongen is. Voor de duidelijkheid nog gevraagd of dat een onderdeel was wat normaal gesproken vervangen moet worden bij het vernieuwen v/d distributie. Antwoord was "nee".

Het is dus een geval "gewoon pech", gaat niet verhaalbaar worden op de garage die de distributie heeft vervangen, die heeft gedaan wat hij had moeten doen..

Wat er nu gaat gebeuren is dat de kop naar een revisiebedrijf gaat. Die gaat een prijsopgave doen aan de garage en op zijn beurt krijg ik van de garage weer een precieze prijsopgave incl. manuren zodat ik kan besluiten of het wel/niet gerepareerd gaat worden. Volgens de garage lijkt het erop dat ik goedkoper uit zou zijn met reparatie i.p.v. ruilmotor.

Na reparatie gaat er een nieuwe distributieriem + loop/spanrollen op. De waterpomp laat hij zitten, omdat volgens hem die echt niet gaat lekken omdat 'ie maar 20k meegegaan is terwijl hij goed is voor 120k. Dat er een nieuwe riem omheen wordt gespannen maakt volgens hem niet uit wat betreft de levensduur v/d waterpomp.

De garage zegt foto's van het geheel te hebben gemaakt en de beschadigde onderdelen te bewaren zodat ik het zelf nog kan zien naderhand.

Nou ja, voor nu even afwachten dus. Wel zuur... geen auto de komende tijd. Hij gaat niet voor donderdag af komen, dat was duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is wel echt dikke pech dan, die materiaal moeheid onstaat overigens niet zo maar. Maar goed, achterhalen hoe dat ontstaan is gaat niet meer lukken. Waterpomp kun je inderdaad lekker laten zitten, die gaat nog wel even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje geluk moet een mens hebben denk ik wel eens. Afgelopen week een gok genomen door een schade Mégane II te kopen. Voor een dermate lage export prijs wilde ik dat risico wel aan gaan. Kleine aanbetaling gedaan bij het bedrijf in Udenhout en direct plaatwerk gezocht via Marktplaat en gevonden én in dezelfde kleur. In Susteren een motorkap, onderbumper en spatbord gekocht en op naar Winterswijk voor een bumper, koplamp en smetteloze Steppe velgen. Voor die velgen heb ik €250,00 betaald met bandjes die nog even mee kunnen. Bij Franse Auto in Groningen heb ik nog een koplampframe, framedeel war de motorkap in sluit en een beugel voor het spatbord gekocht. Totale kosten inclusief aanschaf.... :+ :+ :+

Volledig dealer onderhouden en alle beurten gehad. Ik ben de tweede eigenaar. Alle facturen aanwezig en bij Renault bekend. Schade herstellen viel nog mee maar ik moet nog even kijken want de bumper sluit niet helemaal mooi aan. Auto stuurt en rijdt perfect. Alleen de bovengenoemde onderdelen waren kapot of verbogen. Morgen de EGR klep omdraaien want vieze prut wil ik niet in mijn motor hebben.

Vandaag Duitsland in geweest en daar houdt ze zich goed. 196 km/u op gps en nog iets over. Trekt goed door en zoeft heerlijk over de weg.

Ik denk alleen nog aan iets verlagen middels verlagingsveren en ik nog zeker een dakspoiler om het af te maken. Voor de rest doe ik er niets aan.

Megane
Met schadeAanschafSpatbordje
Koplampje en framewerkFixed en polijstenFixed en gepolijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
goede gok geweest dus, uitlijning v/d bumper is een crime op die dingen (af-fabriek zitten ze vaak al niet 100%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt. Ik krijg die bumper er ook niet helemaal mooi op. Maar ik heb gezien dat er twee lipjes zitten die ik met een zelftapper ga verbinden. Op die manier hoop ik het een beetje recht te trekken. Nu ga ik de EGR klep een slag draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
KillaZ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:26:
De kat zit er niet voor hoor. Als je op de grond gaat liggen achter je linker achterwiel zie je precies datgene wat Melcon laat zien. De steun zit zowat naast de demper.
Auto is op de brug geweest, steun zit pal achter de demper. Eigenlijk niet zo vreemd dat ik het niet kon zien. Maar goed die is vervangen de andere 2 rubbers zijn ook bar slecht (1 is compleet uitgesleten) maar die waren niet op voorraad. Als het goed is maandag even terug. Heb het idee dat het wel iets scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 09:51

Snuffel

Vroem!

Donderdag gedag gezegd tegen mijn Megane Cabrio.
Inmiddels een andere cabrio gekocht, maar geen Renault, dus... vaarwel hier in dit topic!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:58
Heeft er iemand ervaring met het upgraden van het Arkamys systeem in een Megane III 2012 Estate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
Morocius schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:57:
[...]

Auto is op de brug geweest, steun zit pal achter de demper. Eigenlijk niet zo vreemd dat ik het niet kon zien. Maar goed die is vervangen de andere 2 rubbers zijn ook bar slecht (1 is compleet uitgesleten) maar die waren niet op voorraad. Als het goed is maandag even terug. Heb het idee dat het wel iets scheelt.
Rubbers zijn vervangen, geluid was niet weg maar wel een stuk minder. Vervolgens reservewiel enzo er uit gehaald, geluid nog wat minder. Ik weet nu vrijwel zeker dat het een wiellager rechts achter is. Als ik een bocht naar links vrij strak neem is het geluid namelijk weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wiellager zou vrij simpel vast te stellen moeten zijn, als de auto op de brug is het wiel rond draaien, dan hoor je het vanzelf. (uiteraard een brug gebruiken waarbij de wielen vrij komen, krik is uiteraard ook een optie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:47:
Wiellager zou vrij simpel vast te stellen moeten zijn, als de auto op de brug is het wiel rond draaien, dan hoor je het vanzelf. (uiteraard een brug gebruiken waarbij de wielen vrij komen, krik is uiteraard ook een optie)
Of even goed hoeken (links rechts links etc). Een wiellager gaat meer en minder herrie produceren al naar gelang de belasting ervan.

Ik kwam trouwens gisteren Tuintje tegen :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/prhgjGa.jpg

Spot de verschillen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
melcon schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:47:
Ja als ik er enig verstand van had gehad had ik dit bij de garage inderdaad even gedaan, net even de auto op de krik gegooid. Het is precies de andere kant die het lawaai geeft links achter bestuurderszijde dus, die hoor ik duidelijk draaien, terwijl de andere kant alleen wat fluisterd.

Lijkt mij nu wel vrij duidelijk, maar een afspraak maken om het te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 12:37:
[...]

Of even goed hoeken (links rechts links etc). Een wiellager gaat meer en minder herrie produceren al naar gelang de belasting ervan.

Ik kwam trouwens gisteren Tuintje tegen :+

[afbeelding]

Spot de verschillen :P
En morgenvroeg weer :) Leuke foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Vandaag de stabilisator stang vervangen, of ongeveer daar in de buurt iets... :P iig het "boink" geluid is weg. Viel me in de vakantie op dat boven de 120 km/u (en helemaal bij de 150km/u) de stoelen in de auto trilde. Zo erg dat mijn slapende vriendin er wakker van werd. Dit ook aan gegeven en ze hebben alle wielen opnieuw gebalanceerd. Alleen nu zit er op alle velgen, met name de rechter voor velg, een shitload aan balanceerlood. Rechts voor zitten er 6 stukken met daar bovenop nog eens 3 stukken. Kon niet het gewicht zien. Lukte ook niet om een foto te maken. Op de overige wielen zit er ongeveer 5 a 6 stukjes. Voor dat ik weer ga bellen weet iemand of dit oke is? Hij rijd wel een stuk rustiger nu. Dus hij is wel goed gebalanceerd denk ik.

Wel tevreden verder over de auto. Reed verder heerlijk en genoeg ruimte voor een weekje weg. Hier ook nog een foto voor het vakantiehuisje.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/rmusters/Megane.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door lookslikeyou op 31-05-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:01
lookslikeyou schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:20:
Vandaag de stabilisator stang vervangen, of ongeveer daar in de buurt iets... :P iig het "boink" geluid is weg. Viel me in de vakantie op dat boven de 120 km/u (en helemaal bij de 150km/u) de stoelen in de auto trilde. Zo erg dat mijn slapende vriendin er wakker van werd. Dit ook aan gegeven en ze hebben alle wielen opnieuw gebalanceerd. Alleen nu zit er op alle velgen, met name de rechter voor velg, een shitload aan balanceerlood. Rechts voor zitten er 6 stukken met daar bovenop nog eens 3 stukken. Kon niet het gewicht zien. Lukte ook niet om een foto te maken. Op de overige wielen zit er ongeveer 5 a 6 stukjes. Voor dat ik weer ga bellen weet iemand of dit oke is? Hij rijd wel een stuk rustiger nu. Dus hij is wel goed gebalanceerd denk ik.

Wel tevreden verder over de auto. Reed verder heerlijk en genoeg ruimte voor een weekje weg. Hier ook nog een foto voor het vakantiehuisje.

[afbeelding]
Hmm oude lood er wellicht niet afgehaald voor het herbalanceren ?

Hmm mijn stuurkogel en spoorstang van de laguna ook maar eens laten vervangen .. zat toch aardig wat speling op .. met als resultaat het nodige geklapper op klinkerweggetjes en drempels, al merkte ik er gek genoeg met sturen maar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Morocius schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Ja als ik er enig verstand van had gehad had ik dit bij de garage inderdaad even gedaan, net even de auto op de krik gegooid. Het is precies de andere kant die het lawaai geeft links achter bestuurderszijde dus, die hoor ik duidelijk draaien, terwijl de andere kant alleen wat fluisterd.

Lijkt mij nu wel vrij duidelijk, maar een afspraak maken om het te laten repareren.
Daarom altijd even op die manier luisteren, kan heel bedrieglijk zijn welke kant het is op het gehoor maar dat had je al ondervonden ;) succes met vervangen.

Tsjah soms zit je gewoon met veel balanceer lood, soms kun je het nog wat verminderen door de band een keer opnieuw om de velg te leggen in een andere positie. Soms ontkom je er gewoon niet aan, kwaliteit van velgen is ook niet meer wat het geweest is af-fabriek (geen speedlines / oz meer af-fabriek helaas maar goedkope meuk, iets wat bij alle fabrikanten te zien is). Zou me er niet druk om maken in elk geval, als het goed rijdt is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Dan ga ik lekker zo laten, want merk dat het veel rustiger voelt in de auto. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Renault Clio story (in een notendop).

Deze kan er dan ook nog wel bij.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 02-06-2016 14:32 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-10 19:01
Hmmm moet toch wel een frans bedenksel zijn .. om naast de twee standaard goedbereikbare zekeringkastjes .. ook nog 2 nagenoeg onbereikbare er bij aan te bouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Hmm van de Clio 2 rs en Clio 3 rs klopt niet veel in dat filmpje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vooral de 3 r.s. klopt niet nee... veel te hoog, veel te smal en de verbrede voorschermen missen ook ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Afbeeldingslocatie: https://i.nder.be/g337n0ym/600

Deze hadden jullie nog tegoed. Waar oh waar zit nou die OBD2 connector? Achter die grijze plaat onder de start/stop?

Want dan heb ik nog een uitdaging om die er uit te krijgen :P

[ Voor 23% gewijzigd door Firefly III op 07-06-2016 08:55 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 11:51
Daar zou hij moeten zitten inderdaad. Kun je met je vingers boven de grijze plaat komen? Zo ja, dan daar wat kracht opzetten en hij komt los voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
jup:

Afbeeldingslocatie: http://www.outilsobdfacile.com/base_connecteur/renault/megane-3/photo2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Vanmiddag nog maar eens proberen dan. Tot op heden geen succes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Meer kracht zetten dan. Als je te weinig kracht zet dan sloop je het juist :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

PauseBreak schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 10:51:
Meer kracht zetten dan. Als je te weinig kracht zet dan sloop je het juist :P
Ja ik dacht dat ik redelijk mijn best deed. Mijn vingers begonnen al te protesteren. Ik trek hem van bovenaf naar beneden, dat is goed toch?

Daarmee bedoel ik: alsof het een ovendeurtje is.

Ik vraag het nu maar extra na :P

[ Voor 6% gewijzigd door Firefly III op 07-06-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
De zoektocht gestart naar een Clio 3 met 1.2 motor :)

Toch iets meer auto dan de beoogde Daihatsu Sirion of Toyota Yaris. Volgens mij zijn die blokjes redelijk probleemloos, zijn de D4F blokken als ik het goed heb, die ook voor de Tce als basis gebruikt zijn.

Kan er in ieder geval weinig over vinden op Cliosport ten aanzien van problemen.

Weet iemand of de Clio 3 standaard Isofix heeft op de achterbank?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@JCE, naar je toe trekken, zit geklikt dus kost wel wat moeite om los te krijgen.

D4F is inderdaad probleemloos, clio 3 sowieso probleemloos, gaat echt weinig aan stuk (over het algemeen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nico_GTR
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-09 16:05
Erg weinig inderdaad, behalve af en toe de startmotor.... :D Al heb ik dan een D7F. Maar goed in de DCi die pa vroeger had zat wel isofix en in ma der Kangoo ook. Maar de clio was een expression luxe, die zou ik ook aanraden als die te vinden is. :D

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7534/27229610386_b84ec6999e_c.jpg

Dit leuke kleintje is sinds februari in mijn bezit, enige fout......de startmotor. :( Krijg morgen een nieuwe binnen.
Koplampjes gespoten en gepolijst, distributie is vervangen, grote beurt en staat nu zonder echte problemen op 176.000 km.
Heel blij mee uiteraard, en als Renault gek moest dit wel de eerste worden, al heb ik ook heel even geflirt met een 5'je. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Nico_GTR schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:50:
Erg weinig inderdaad, behalve af en toe de startmotor.... :D Al heb ik dan een D7F. Maar goed in de DCi die pa vroeger had zat wel isofix en in ma der Kangoo ook. Maar de clio was een expression luxe, die zou ik ook aanraden als die te vinden is. :D

[afbeelding]
Maar jij hebt dan ook een Clio 2 Phase 2, geen Clio 3 :) En Expression Luxe? Wij hadden een een Clio 2 Ph.2 Dynamique Luxe, dat was pas een lekkere uitvoering :p Samen met een 1.6 16v, wordt soms met heimwee naar terug gekeken.

Leuke kleur trouwens dat rood, staat hem goed! :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor de liefhebbers, iedereen actief in dit topic dus ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

KillaZ schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:30:

Weet iemand of de Clio 3 standaard Isofix heeft op de achterbank?
De clio 3 heeft altijd isofix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
MK1998NL schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:05:
[...]

Maar jij hebt dan ook een Clio 2 Phase 2, geen Clio 3 :) En Expression Luxe? Wij hadden een een Clio 2 Ph.2 Dynamique Luxe, dat was pas een lekkere uitvoering :p Samen met een 1.6 16v, wordt soms met heimwee naar terug gekeken.

Leuke kleur trouwens dat rood, staat hem goed! :D
Klopt, ik heb geen isofix. :D
Nee helaas waren die exemplaren allemaal boven budget dit is een hele kale doch goed onderhouden Expression. En een van de eerste in NL.

Wat bij mijn ouders allemaal aan Renault is langsgekomen, zit ook een Clio 3 bij. ;)

1992 Renault Clio 1.2
1993 Renault 19 1.4 LPG
1998 Renault Clio 1.9D (6 ton bij inruil)
2003 Renault Clio 1.5Dci (ook last van de Dci ratel bij een miezerige 320.000 km)
2007 Renault Clio 1.5Dci (Dynamique Luxe, met isofix en de rest met 180.000 km de fijnste volgens pa, maar ingeruild op een leaseauto (V60D3 destijds)

Verder 2 Kangoo's waarvan in 2008 eentje nieuw is aangeschaft en nog steeds zijn rondjes doet met 180.000 km op de klok

Leuk kleurtje he, vind het ook erg tof staan! Valt tenminste lekker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Sinds zaterdag in het bezit van een Renault Clio RS 2.0 uit 2001 :) :)

Foto's: https://www.dropbox.com/s...CZJDbE87fIk0TlVhKpDa?dl=0

Nu wil ik dus binnenkort mijn speakers vervangen (één speaker trilt als er veel lage tonen in een nummer zit). Weet iemand welke speakers ik hiervoor moet halen? (hoeveel inch etc)

Op internet kan ik ook vrij weinig vinden... Tenzij ik gewoon verkeerd zoek :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 18:42
Mijn Clio 1.6 16v heeft voorin 13 cm speakers met tweeters. Zijn genoeg compo setjes voor te krijgen. Achterin gewone 13 cm speakers. Zou wel je radio aanpassen. Met de originele radio kun je vrij weinig.

[ Voor 21% gewijzigd door homemix25 op 09-06-2016 22:27 ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Gefeliciteerd! Welkom bij de RS club :D Dikke Twingo RS velgen.

Er is op internet juist heel erg veel te vinden over de Clio RS. Cliosport.net is een erg goede site.

Aan de foto's te zien zit er al geen originele radio in. Er gaat inderdaad 13cm in. Zowel voor als achter.

[ Voor 4% gewijzigd door hostler op 09-06-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
hostler schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 22:52:
Gefeliciteerd! Welkom bij de RS club :D Dikke Twingo RS velgen.

Er is op internet juist heel erg veel te vinden over de Clio RS. Cliosport.net is een erg goede site.

Aan de foto's te zien zit er al geen originele radio in. Er gaat inderdaad 13cm in. Zowel voor als achter.
Thanks! Ben er ook trots op :D

Enig idee naar welke merk ik het beste kan kijken? Een maat van me heeft bijvoorbeeld hertz speakers. Schijnen erg goed te zijn, maar ze missen de lage tonen (zijn ook bijna niet aanwezig)

Nu wil ik toch wel speakers hebben die lage tonen goed kunnen weergeven. Voorkeur voor merk? Heb namelijk geen zin om een subwoofer in de kofferbak te stoppen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Hoe gaat het met je kraakjes Harvey? Al wat wijzer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Nico_GTR schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:32:
Hoe gaat het met je kraakjes Harvey? Al wat wijzer? ;)
Helaas nog niet... Volgende maand ga ik even langs een autogarage hier (wij beheren hun IT daar dus ik krijg wat korting :) ) en hopelijk kunnen hun iets zien..

Heb zo rond de 1700 over voor reparaties dus dan laat ik gelijk alles even doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Knamix schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:35:
[...]

Helaas nog niet... Volgende maand ga ik even langs een autogarage hier (wij beheren hun IT daar dus ik krijg wat korting :) ) en hopelijk kunnen hun iets zien..

Heb zo rond de 1700 over voor reparaties dus dan laat ik gelijk alles even doen :p
Oh, dat moet toch genoeg zijn voor een grote onderhoudsbeurt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Lage tonen op 13cm gaat sowieso lastiger. Je kunt beter een leuk actief subwoofertje er bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Knamix schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:30:
[...]

Enig idee naar welke merk ik het beste kan kijken? Een maat van me heeft bijvoorbeeld hertz speakers. Schijnen erg goed te zijn, maar ze missen de lage tonen (zijn ook bijna niet aanwezig)

Nu wil ik toch wel speakers hebben die lage tonen goed kunnen weergeven. Voorkeur voor merk? Heb namelijk geen zin om een subwoofer in de kofferbak te stoppen :'(
13cm is niet ideaal voor een lekkere zware bas, maar ik heb gemerkt dat het type radio wel heel veel toe kan voegen aan een beter geluid, ook in het laag. Had mijn zoon een nieuwe radio gegeven voor zijn Clio III met de laatste kerst, en dat was een wereld van verschil met de luidsprekers die er al in zaten, was ongekend eigenlijk. Nu zitten er volgens mij geen originele in zijn Clio, maar met de oude radio viel dat werkelijk niet eerder op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 00:07:
[...]

13cm is niet ideaal voor een lekkere zware bas, maar ik heb gemerkt dat het type radio wel heel veel toe kan voegen aan een beter geluid, ook in het laag. Had mijn zoon een nieuwe radio gegeven voor zijn Clio III met de laatste kerst, en dat was een wereld van verschil met de luidsprekers die er al in zaten, was ongekend eigenlijk. Nu zitten er volgens mij geen originele in zijn Clio, maar met de oude radio viel dat werkelijk niet eerder op.
Op het moment zit deze er in:

http://www.autoradiostore...975/caliber-rmd231bt.html

Geen hoge kwaliteit... Maar wel beter dan wat er eerst in zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Knamix schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 23:30:
[...]

Wij kunnen wel wat gaan roepen maar het blijft toch heel subjectief, zou in elk geval een beetje gaan luisteren / kijken in een winkel en vooral onderling vergelijken. In de auto klinkt het toch weer heel anders als in de winkel maar dan heb je in elk geval een idee en kun je ook de onderlinge verschillen horen. Zelfs relatief goedkope speakers kunnen al (redelijk) goed klinken en zijn sowieso al beter dan wat er origineel in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-10 21:20
Zo, mijn megane 3 ter reparatie gebracht bij mijn renault dealer (klein ongelukje met betonnen pilaar wat echt niet mijn schuld was! :P )

Nu een twingo meegekregen.....rijd toch HEEL anders moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
Kan ik me wel voorstellen. ;) Is het een nieuwe Twingo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Nico_GTR schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 22:40:
Kan ik me wel voorstellen. ;) Is het een nieuwe Twingo?
Denk niet de nieuwste, het is deze (google images);
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1cyk8pbgj1l_600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico_GTR
sderooij schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:09:
[...]

[afbeelding]
Ah die! Dat is dus de Twingo gebaseerd op mijn auto. Maar die is dan weer stiller vreemd genoeg. Rijd wel ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
sderooij schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 23:09:
[...]

[afbeelding]
Dat is de vorige Twingo. Rijden best leuk voor hoe klein ze zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zijn plaatje toont een Twingo hoor :p

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:46:
Zijn plaatje toont een Twingo hoor :p
Dat staat er ook O-)

En nu ga ik eerst maar even meer koffie naar binnen gieten

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Tja..en dan is je megane nog steeds niet klaar (schade), en dan mag je met de twingo rijden naar Graspop (Belgie) :P
Pagina: 1 ... 13 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.