Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:23

PcDealer

HP ftw \o/

Heb je een garage? Anders is parkeerverwarming heeeeeeel tof.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maverick!
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16:06
PcDealer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Ik heb wel een garage, maar een lange en hele smalle oprit, dus de auto zet ik er nooit in :)
Zeker leuk, maar ook dat tikt weer aan. Keuzes keuzes keuzes...

Mijn vrouw zegt nu dat we onze droom auto gaan kopen en dat het nergens op slaat dat we een R design nemen en dat de lichtste motor :+
En natuurlijk heeft ze gelijk... de T4 is ook 'maar' 2.5K duurder.
Dus grote kans dat we toch voor de T4 zullen gaan.

Moet eens goed voor de opties gaan zitten. Het panorama roof is ook erg cool, al helemaal als je een pikzwarte kar hebt van binnen en buiten.

XBox gamertag: R0nster76

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:42
PcDealer schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:58:
[...]

Die wilde ik eigenlijk ook noemen, maar is wel een gelijk een optie van 1000 euro :+

Alhoewel het wel zalig is hoor dus dat ben ik met je eens :9

@Maverick! Wat is je budget? Misschien dat er ook nog wat kunnen meepuzzelen? Zijn genoeg opties en mogelijkheden :)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:26

superwashandje

grofheid alom

nu het toch over de xc40 gaat :P ik hoorde laatst van een volvo enthousiast dat die weer gehoord had ( :P ) dat in de xc40 nog een echte 5 cilinder volvo motor te krijgen is? Het lijkt mij een beetje sterk omdat ik dacht dat die motoren al uitgefaseerd zijn. weet iemand hier meer? :) kon het zo snel niet vinden namelijk

superwashandje wijzigde deze reactie 14-05-2019 09:14 (6%)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:11
superwashandje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:13:
nu het toch over de xc40 gaat :P ik hoorde laatst van een volvo enthousiast dat die weer gehoord had ( :P ) dat in de xc40 nog een echte 5 cilinder volvo motor te krijgen is? Het lijkt mij een beetje sterk omdat ik dacht dat die motoren al uitgefaseerd zijn. weet iemand hier meer? :) kon het zo snel niet vinden namelijk
Klopt niet, de 5-cilinder motoren zijn nu helemaal uit het gamma verwijderd.
De D5 is gewoon een 2.0l 4 cilinder met turbo, en zelfs de T6 is gewoon een 2l blokje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick!
timmie271 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:57:
[...]

Die wilde ik eigenlijk ook noemen, maar is wel een gelijk een optie van 1000 euro :+

Alhoewel het wel zalig is hoor dus dat ben ik met je eens :9

@Maverick! Wat is je budget? Misschien dat er ook nog wat kunnen meepuzzelen? Zijn genoeg opties en mogelijkheden :)
Tja, wat is budget. Goede vraag... ik wilde eigenlijk rond de 50k uit komen, maar dat gaat niet lukken.
Ik zit nu rond de 57.5k met de huidige configuratie. Veel meer wil ik echt niet uitgeven, of het moeten al opties zijn die ik HEEL graag wil.

Meepuzzelen mag zeker! d:)b

Ik vraag me ook af in hoeverre er te onderhandelen valt wanneer je een nieuwe auto koopt.
Tot nu toe heb ik enkel nieuwe lease auto's vanuit werk uitgekozen. Dan is er sowieso weinig tot geen onderhandelingsruimte.
Ook werd me al aangeraden om mijn Qashqai wellicht prive te verkopen in plaats van in te ruilen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

superwashandje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:13:
Ik denk dat diegene doelt op de B5 een diesel mildhybride, maar voorlopig alleen in de XC90..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 16:26

superwashandje

grofheid alom

zou kunnen, ik geloofde er ook al weinig van maar ja ik weet er weinig van dus kan vaak alleen maar dingen aan nemen :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:33
PcDealer schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:40:
[...]

Ik denk dat diegene doelt op de B5 een diesel mildhybride, maar voorlopig alleen in de XC90..
Maar ook dat is een vierciliner :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Reinier schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:46:
[...]
Maar ook dat is een vierciliner :)
Ik beweer niets anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 00:33
Nouja, ik vond het er wel op lijken. Maakt niet uit verder. Overigens heb ik ook over een B4 gelezen wat volgens mij dan weer een benzineversie is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Laatste motor met 5 cylinders was de D4 AWD uit de V70/XC60 2016. Daarna is alles met drie of vier cylinders geleverd, al is de i3 enkel nog in gebruik bij het Chineze moederbedrijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:17
Ik heb nu een T3 motor (152pk) in een nieuwe V40 en kom uit een V50 5-cilinder 170pk. De V40 rijdt heerlijk, niet het idee dat ik iets te kort kom. De 5-cilinders zijn wel erg sterke motoren die lang mee kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
jadjong schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:16:
Laatste motor met 5 cylinders was de D4 AWD uit de V70/XC60 2016. Daarna is alles met drie of vier cylinders geleverd, al is de i3 enkel nog in gebruik bij het Chineze moederbedrijf.
T3 van de XC40 is al een 3 pitter :)

Verder zijn het inderdaad allemaal dezelfde 4 cilinder blokken met verschil in turbo/compressor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
timmie271 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:33:
[...]

T3 van de XC40 is al een 3 pitter :)
Wat een troep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
Heb nog niet met de 3 pitter gereden dus kan er nog niks over zeggen _O- _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
timmie271 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:38:
[...]

Heb nog niet met de 3 pitter gereden dus kan er nog niks over zeggen _O- _O-
Van alle andere merken is het tot nu toe niet veel soeps. Zeker niet met automaat die eigenwijs in een veel te laag toerenbereik blijft hangen. Je hoort die gtasmaaiers pijn lijden. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
jadjong schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:42:
[...]

Van alle andere merken is het tot nu toe niet veel soeps. Zeker niet met automaat die eigenwijs in een veel te laag toerenbereik blijft hangen. Je hoort die gtasmaaiers pijn lijden. :P
In de Ford's vind ik ze wel prima rijden, maar dan wel wat jij zegt wat hoger in de toeren. Bij constante snelheid op CC maakt het niet zoveel uit :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• m.lammers
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-05 13:29
Maverick! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:49:
Momenteel rijd ik een 2014 1.2 Qashqai Connect. Op zich heel tevreden over, maar zowel mijn (Zweedse :P) vrouw als ik zijn enorm gecharmeerd van de XC40 en hebben besloten er een te gaan kopen.
Deze week gaan we testritjes maken in zowel een T3 handgeschakeld en een T4 Geartronic.
De Qashqai gaat van 0-100 prima vooruit dankzij het turbootje, daarna houdt het niet over. Ik heb er echter nooit moeite mee gehad. Als ik snel wil gaan spring ik op de motor :)
Zeker na het zien van een aantal reviews over de T3 vermoed ik dat deze wel gaat voldoen en dat enkel het krachtsverschil tussen de T3 en T4 voor mij niet het prijsverschil rechtvaardigt. Een vooruitgang tov de Qashqai zal het sowieso zijn.
Iemand die voor deze zelfde keuze heeft gestaan?

De configuratie tot zover:
www.volvocars.com/configuration/BY8XJ9E

Ben ook wel benieuwd naar de huidige levertijd.
Heerlijk dat je zoveel geld kan uitgeven aan een auto. Maar just checking. Weet je zeker dat je voor 57,5 niet een Volvo S60 wilt halen. Naar mijn bescheiden mening een stuk eleganter. Nogmaals, geen aanval naar je keuze, maar voor dat geld heb je bij Volvo ook nog andere opties en het zou zonde zijn als je daar te laat achter komt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Maverick! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Tja, wat is budget. Goede vraag... ik wilde eigenlijk rond de 50k uit komen, maar dat gaat niet lukken.
Ik zit nu rond de 57.5k met de huidige configuratie. Veel meer wil ik echt niet uitgeven, of het moeten al opties zijn die ik HEEL graag wil.

Meepuzzelen mag zeker! d:)b

Ik vraag me ook af in hoeverre er te onderhandelen valt wanneer je een nieuwe auto koopt.
Tot nu toe heb ik enkel nieuwe lease auto's vanuit werk uitgekozen. Dan is er sowieso weinig tot geen onderhandelingsruimte.
Ook werd me al aangeraden om mijn Qashqai wellicht prive te verkopen in plaats van in te ruilen.
10% er af is heel normaal als je kunt onderhandelen. 15% bij een luxe configuratie kan misschien ook nog wel. Je moet alleen niet bang zijn om weg te lopen. En er moet geen wachtlijst zijn voor jouw model, want dan verkopen ze de auto liever aan iemand die minder mondig is.

Wij zoeken een PHP developer
Soldeerstations
Labvoeding

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
m.lammers schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Heerlijk dat je zoveel geld kan uitgeven aan een auto. Maar just checking. Weet je zeker dat je voor 57,5 niet een Volvo S60 wilt halen. Naar mijn bescheiden mening een stuk eleganter. Nogmaals, geen aanval naar je keuze, maar voor dat geld heb je bij Volvo ook nog andere opties en het zou zonde zijn als je daar te laat achter komt ;)
Ik begrijp je punt, maar de S40 is geen auto voor ons.
We vinden de XC40 nu eenmaal een super mooie auto en willen een compacte SUV.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m.lammers
Maverick! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:51:
[...]

Ik begrijp je punt, maar de S40 is geen auto voor ons.
We vinden de XC40 nu eenmaal een super mooie auto en willen een compacte SUV.
Top, dan go for it! :)
Zou zelf voor 720 Inscription Bursting Blue metallic gaan. Matched mooi met een zwart dak en eventueel je donkere interieur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick!
-DarkShadow- schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:49:
[...]

10% er af is heel normaal als je kunt onderhandelen. 15% bij een luxe configuratie kan misschien ook nog wel. Je moet alleen niet bang zijn om weg te lopen. En er moet geen wachtlijst zijn voor jouw model, want dan verkopen ze de auto liever aan iemand die minder mondig is.
Serieus? Da's wel veel...
Of er nog steeds een wachtlijst is weet ik niet. Levertijd zou ongeveer 3 maanden zijn volgens de verkoper gisteren.
Maar ik ga bij 3 dealers babbelen. Het beste aanbod wint :) Maar goed om te weten waar ongeveer de grens ligt zodat ik mezelf niet helemaal voor l*l zet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
m.lammers schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Top, dan go for it! :)
Zou zelf voor 720 Inscription Bursting Blue metallic gaan. Matched mooi met een zwart dak en eventueel je donkere interieur.
Zeker ook mooi, maar ik heb nog nooit een zwarte gehad en wil nu eindelijk eens een zwarte auto. En dan ook ECHT zwart 8)
Mijn vrouw wil overigens niets anders dan all-the-way-black. Dus, dan doen we dat maar he? >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m.lammers
Maverick! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:56:
[...]

Zeker ook mooi, maar ik heb nog nooit een zwarte gehad en wil nu eindelijk eens een zwarte auto. En dan ook ECHT zwart 8)
Mijn vrouw wil overigens niets anders dan all-the-way-black. Dus, dan doen we dat maar he? >:)
Haha, de WAF is ook belangrijk inderdaad.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:11
Iemand tips voor een goeie volvo sloop (oke... demontagebedrijf :P )
Vanavond is er, geloof het of niet een auto hond over de motorkap heen gerend met als resultaat flink wat krassen op de motorkap. Nu denk ik dat een kap van de sloop goedkoper is dan overspuiten.
Dus, wie weet er 1 of meerdere goeie adressen om eens te informeren? Ik heb een donkere V70 uit 2001. Deze kleur zie ik relatief veel op de weg dus met een beetje mazzel is hij voor een paar eurootjes weer knap. Anders maar de kap laten spuiten maar dat is hij eigenlijk niet meer waard en wil de hondeneigenaar niet onnodig met hoge kosten opzadelen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:19
ybos schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:08:
Iemand tips voor een goeie volvo sloop (oke... demontagebedrijf :P )
Vanavond is er, geloof het of niet een auto over de motorkap heen gerend met flink wat krassen op de motorkap. Nu denk ik dat een kap van de sloop goedkoper is dan overspuiten.
Dus, wie weet er 1 of meerdere goeie adressen om eens te informeren? Ik heb een donkere V70 uit 2001. Deze kleur zie ik relatief veel op de weg dus met een beetje mazzel is hij voor een paar eurootjes weer knap. Anders maar de kap laten spuiten maar dat is hij eigenlijk niet meer waard en wil de hondeneigenaar niet onnodig met hoge kosten opzadelen :)
Welke regio?

Elferink te Enter
Auto Rima te Druten

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• ybos
GeertH schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:16:
[...]

Welke regio?

Elferink te Enter
Auto Rima te Druten
Woon in regio amersfoort, werk regio duiven dus kan redelijk gebied afstruinen :)

Bedankt voor de tips vast. Morgen ff kleurnummer opzoeken en wat mails versturen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:19
ybos schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:18:
[...]

Woon in regio amersfoort, werk regio duiven dus kan redelijk gebied afstruinen :)

Bedankt voor de tips vast. Morgen ff kleurnummer opzoeken en wat mails versturen :)
Anders een aanvraag plaatsen op onderdelenlijn.nl
Dan krijg je genoeg opties per mail toegestuurd

BTO 15CL16 Core i5-4210M, 8GB ram, 120GB Samsung 840 ssd. Volkswagen Kever 1974

• ybos
GeertH schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:19:
[...]

Anders een aanvraag plaatsen op onderdelenlijn.nl
Dan krijg je genoeg opties per mail toegestuurd
Ook n goeie. Zit ff op marktplaats te loeren en staat ook wel het een en ander. Dit moet wel goedkomen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:10

Wintervacht

BTO fanclub

Vanavond is er, geloof het of niet een auto over de motorkap heen gerend met flink wat krassen op de motorkap.
Excuseer mij maareuh..
Wat?! _O-

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• ybos
Wintervacht schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:21:
[...]

Excuseer mij maareuh..
Wat?! _O-
Tja, Waar mn vrouw staat met t peerd zijn wat maffe honden. Superlief, maar soms een beetje (...) enthousiast. Scheelt dat het oude auto is, dan doet t niet zo'n pijn :)

How, zie dat ik ff een edit moet doen O-)

ybos wijzigde deze reactie 15-05-2019 21:27 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

BTO fanclub

ybos schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:26:
[...]

Tja, Waar mn vrouw staat met t peerd zijn wat maffe honden. Superlief, maar soms een beetje (...) enthousiast. Scheelt dat het oude auto is, dan doet t niet zo'n pijn :)

How, zie dat ik ff een edit moet doen O-)
Oh een hond, ik dacht al!
Ik denk in plaatjes :')

Meanwhile, als ik dan toch hier ben, dag allemaal! :w
Trotse eigenaar van een V40 Sport uit 2002 hier, door een vriend aangestoken met het Volvo virus.
Vriend had ooit een fiks opgevoerde T4 met 380 pk en schrik niet: launch control :') en ik dacht: poah ik wil ook een stationwagen!

En eigenlijk wil ik niet meer terug... Zo praktisch, zo een zee van ruimte, comfort en sinds er 102 octaan doorheen gepompt wordt ook net een tikkeltje pittiger om te rijden :)

Ik dacht ik meld me even tussen de andere Volvo rijders :)

Wintervacht wijzigde deze reactie 15-05-2019 21:35 (41%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 19:52
GeertH schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:16:
[...]

Welke regio?

Elferink te Enter
Auto Rima te Druten
Ik zou persoonlijk voor Auto Rima gaan, goede ervaring mee. Elferink een stuk minder positief.

Dank u kan in het frans klinken als "dans la cul"

• ybos
-Jaap-io schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:41:
[...]

Ik zou persoonlijk voor Auto Rima gaan, goede ervaring mee. Elferink een stuk minder positief.
Thanks voor de tip,, mooie site en zo te zien het eea op voorraad.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anders maar de kap laten spuiten maar dat is hij eigenlijk niet meer waard en wil de hondeneigenaar niet onnodig met hoge kosten opzadelen :)
Waarom niet gewoon naar de dealer en de rekening naar de eigenaar? Die zoekt het maar uit met wa. Nu moet jij meer moeite doen dan nodig omdat anderen hun beesten niet in de hand kunnen houden.

• -Jaap-io
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 19:52
ybos schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:58:
[...]

Thanks voor de tip,, mooie site en zo te zien het eea op voorraad.
je kan ze ook altijd even bellen of mailen, niet alles staat op de site 😉
zo zocht een spaceball voor mijn s60, die stond niet op de site (of ik kon hem niet vinden), maar hadden ze wel.

Dank u kan in het frans klinken als "dans la cul"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:52

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:18:
[...]

Waarom niet gewoon naar de dealer en de rekening naar de eigenaar? Die zoekt het maar uit met wa. Nu moet jij meer moeite doen dan nodig omdat anderen hun beesten niet in de hand kunnen houden.
Omdat je toch niet iemand maximaal wilt uitknijpen, zeker als het al gaat om een wat oudere auto en je (wss) een vriendschappelijke relatie mee hebt?
Zo te lezen zal z'n vrouw de paarden hebben staan bij de eigenaar van de hond. Dan kan je zoiets onderling toch prima oplossen.

Ontopic: de S80 heeft weer een jaar APK zonder problemen. De keurmeester vond de motor erg mooi lopen; 'mooier dan de meeste 5-cilinders die hier komen'. Mag ook wel aangezien er alleen al bijna 1000 euro aan nieuw materiaal in het blok zit :')

-tom-562 wijzigde deze reactie 16-05-2019 09:51 (17%)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
-tom-562 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:49:
[...]

Omdat je toch niet iemand maximaal wilt uitknijpen, zeker als het al gaat om een wat oudere auto en je (wss) een vriendschappelijke relatie mee hebt?
Zo te lezen zal z'n vrouw de paarden hebben staan bij de eigenaar van de hond. Dan kan je zoiets onderling toch prima oplossen.
Inderdaad. Het zijn kennissen van ons. Makkelijkste en duurste weg is hele motorkap laten spuiten.
Kap kost een 100 - 150 euro op de sloop. Daar ff wisselen en klaar, iedereen blij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:11
@ybos Misschien ben je met 150€ ook klaar met een spotrepair.
Geen idee hoe groot die krassen zijn, en hoe diep ze zitten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14:44
Maverick! schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:56:
[...]

Dat zei ze over de auto.. weet je dat zeker? :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Maverick!
DonJunior schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:10:
[...]

Dat zei ze over de auto.. weet je dat zeker? :+
....... ik.... uhm.... denk t..... -O-

:$

• ybos
Tommie12 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:06:
@ybos Misschien ben je met 150€ ook klaar met een spotrepair.
Geen idee hoe groot die krassen zijn, en hoe diep ze zitten.
Bedankt voor de tip maar denk niet dat dat haalbaar is.
8 plekken met diepe krassen (landing op 4 poten, gedraaid en flink afgezet voor n mooie afsprong) :P
Krassen zijn op t wit dus niet weg te poetsen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

BTO fanclub

ybos schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:00:
[...]

Bedankt voor de tip maar denk niet dat dat haalbaar is.
8 plekken met diepe krassen (landing op 4 poten, gedraaid en flink afgezet voor n mooie afsprong) :P
Krassen zijn op t wit dus niet weg te poetsen.
Ajoh even met een stuk walnoot er overheen en je ziet er niks meer van :)

...of was dat bij houten meubels :/

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:34

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zit al een poosje te kijken om een andere, nieuw auto te kopen. Viel me op dat Volvo de V60 (en S60 denk ik) nu aanbied als T6 met hyrbide systeem?. 250pk benzine motor + 87 pk elektrisch = 340 gecombineerd. En dat alles voor maar €3k meer tozv een T5. Lijkt me een goeie deal qua prijs/prestaties.

Kan alleen nergens prestatie cijfers vinden van deze nieuwe motoren?.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:55
PcDealer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:18:
[...]

#doeslief

Nergens voor nodig om direct de hork uit te hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:25
Tortelli schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:39:
Zit al een poosje te kijken om een andere, nieuw auto te kopen. Viel me op dat Volvo de V60 (en S60 denk ik) nu aanbied als T6 met hyrbide systeem?. 250pk benzine motor + 87 pk elektrisch = 340 gecombineerd. En dat alles voor maar €3k meer tozv een T5. Lijkt me een goeie deal qua prijs/prestaties.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
en dan:
https://www.media.volvoca...w-s60/2020/specifications

(overigens ook te vinden in de prijslijst op de NL Volvo site) ;)

AndRo555 wijzigde deze reactie 16-05-2019 22:18 (5%)

• jadjong
Tortelli schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:39:

Tot +/- 150 heb je de lol van een normale T6, daarna is het een logge T5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TWCRay schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:42:
[...]

Nergens voor nodig om direct de hork uit te hangen.
Waarom ben ik een hork?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Omdat het gewoon horkerig gedrag is als je daadwerkelijk zo met vrienden om gaat

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

BTO fanclub

-tom-562 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:51:
Omdat het gewoon horkerig gedrag is als je daadwerkelijk zo met vrienden om gaat
Ligt er een beetje aan, als het een goede 'kennis' is, dan zou k inderdaad de spanningen vermijden en het vriendelijk oplossen, maar als de hond van mijn beste maat rondjes over mijn auto rent, reken maar dat hij in elk egval een deel van de rekening krijgt :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DawnNoMoreRises
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:13

DawnNoMoreRises

...Sworn to the Dark...

beetje afhankelijk ook of het een nieuwe auto is met tiptop lak, of een oudere(re) waar het aal een groot krasfestijn is.
een hagel nieuwe kap op dat laatste steekt zo af ook.

Rig: Intel Core i7 8700k, 16GB DDR4 Corsair Vengeance RGB @3200Mhz, EVGA Z370 FTW, EVGA GTX 1080 FTW2 powered || Phone: Apple iPhone XS Max 256GB Silver || Ride: Volvo V70n T5 250PK AUT 06-2000 @280K km

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 08:51:
Ten eerste was de informatie wie het betrof niet voor handen op het moment dat ik PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8" postte.

Ten tweede zijn het geen vrienden, maar kennissen: ybos in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

Ten derde: afhankelijk van het al dan niet hebben van een wa verzekering en het daaraan gekoppelde eigen risico kunnen de kosten hoger of lager uitvallen dan wat nu wordt geraamd met slooponderdelen.

Als laatste: als het wordt afgehandeld via de verzekeringsweg, weet @ybos in elk geval dat de schade altijd wordt voldaan. Op de nu beoogde manier is dat nog de vraag.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ybos
Jongens, ff stoppen met alle aannames. Nutteloze discussie die bol staat van de aannames.
Geld met deze mensen komt sowieso goed, of we nou gaan spuiten of er een vervangende kap op leggen.
Het is voor mij ook makkelijker. Ff naar de sloop, 4 bouten los, kap eraf, 4 bouten weer vast en klaar, dat in tegenstelling tot auto een of meerdere dagen kwijt ivm taxatie schade, spuiten e.d.

Case closed, Ontopic :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wintervacht schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:17:
[...]

Ligt er een beetje aan, als het een goede 'kennis' is, dan zou k inderdaad de spanningen vermijden en het vriendelijk oplossen, maar als de hond van mijn beste maat rondjes over mijn auto rent, reken maar dat hij in elk egval een deel van de rekening krijgt :+
Ja tuurlijk zal hij dan een deel van de rekening krijgen, maar om meteen moeilijk te gaan doen met verzekeringen e.d. voor (zoals de poster zelf zegt) en redelijk oude auto, dan lijkt mij dat toch veel billijker
PcDealer schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:41:
[...]

Ten eerste was de informatie wie het betrof niet voor handen op het moment dat ik PcDealer in "Het grote Volvo topic - Deel 8" postte.

Ten tweede zijn het geen vrienden, maar kennissen: ybos in "Het grote Volvo topic - Deel 8"

Ten derde: afhankelijk van het al dan niet hebben van een wa verzekering en het daaraan gekoppelde eigen risico kunnen de kosten hoger of lager uitvallen dan wat nu wordt geraamd met slooponderdelen.

Als laatste: als het wordt afgehandeld via de verzekeringsweg, weet @ybos in elk geval dat de schade altijd wordt voldaan. Op de nu beoogde manier is dat nog de vraag.
Een kap op de sloop kost je 5 tientjes o.i.d., en een uurtje werk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
@Maverick! ben ook eventjes bezig geweest met een XC40 T4 Geartronic. De prijs is dus sowieso wat hoger ten opzichte van de T3, maar ben ook stiekem 1000 euro boven je budget gegaan :9

Ten opzichte van jou pakket heb ik de standaard kleur zwart gehouden en de Versatility Line weggelaten.
Hiertegenover heb ik dan wel weer de Winter Line en Scandinavian Line toegevoegd. Laatstgenoemde kun je weglaten als je geen stuurverwarming/stoelverwarming achter/standkachel wil hebben. Dan kun je alsnog de Versatility Line pakken of die 995 euro weglaten (wel weer even de verwarmbare voorruit kiezen O-)).

Denk dat je hier een beetje naar moet gaan kijken en eerst in overleg gaat met een dealer wat zij voor je kunnen betekenen. Soms kun je toch nog wel een korting of 5-10% krijgen of "stapelbonussen" door bepaalde opties te kiezen. Overigens ga ik ervanuit dat je er geen auto op in gaat ruilen vanwege de leaseauto?

https://www.volvocars.com...rsonalize/color?s=BERQVZK

Nieuwe auto's uitkiezen is best lastig met keuze in opties en vrij duur ten opzicht van jong gebruikt. Daartegenover kun je dan wel weer zelf kiezen wat je erop wil hebben :P

Deze komt ook aardig in de buurt van je wensen, maar mist er toch net even een paar die je graag wilt wat het dus weer lastiger maakt. O.a. geblindeerde ramen achter en de trekhaak (al zijn beide achteraf te regelen).
https://www.autowereld.nl...ctivit-28655296/foto.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
timmie271 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:53:
@Maverick! ben ook eventjes bezig geweest met een XC40 T4 Geartronic. De prijs is dus sowieso wat hoger ten opzichte van de T3, maar ben ook stiekem 1000 euro boven je budget gegaan :9

Ten opzichte van jou pakket heb ik de standaard kleur zwart gehouden en de Versatility Line weggelaten.
Hiertegenover heb ik dan wel weer de Winter Line en Scandinavian Line toegevoegd. Laatstgenoemde kun je weglaten als je geen stuurverwarming/stoelverwarming achter/standkachel wil hebben. Dan kun je alsnog de Versatility Line pakken of die 995 euro weglaten (wel weer even de verwarmbare voorruit kiezen O-)).

Denk dat je hier een beetje naar moet gaan kijken en eerst in overleg gaat met een dealer wat zij voor je kunnen betekenen. Soms kun je toch nog wel een korting of 5-10% krijgen of "stapelbonussen" door bepaalde opties te kiezen. Overigens ga ik ervanuit dat je er geen auto op in gaat ruilen vanwege de leaseauto?

https://www.volvocars.com...rsonalize/color?s=BERQVZK

Nieuwe auto's uitkiezen is best lastig met keuze in opties en vrij duur ten opzicht van jong gebruikt. Daartegenover kun je dan wel weer zelf kiezen wat je erop wil hebben :P

Deze komt ook aardig in de buurt van je wensen, maar mist er toch net even een paar die je graag wilt wat het dus weer lastiger maakt. O.a. geblindeerde ramen achter en de trekhaak (al zijn beide achteraf te regelen).
https://www.autowereld.nl...ctivit-28655296/foto.html
Thanks Tim! d:)b
Ik ben nog niet helemaal uit de opties. Morgen maar eens doorheen lopen met de dealer.

Er staan heel wat demo modellen en jonge occassions te koop. Hiermee kun je zeker een hoop besparen tov een nieuwe. Ik ben constant door verschillende sites aan het bladeren.
Als ik bij een nieuwe geen fatsoenlijke korting krijg ga ik zeker overwegen wat consessies te doen mbt opties. Zeker als ze achteraf aangebracht kunnen worden.

Hie zit dat eigenlijk met adaptive cruise control?
Ik zag een interessante, maar die heeft gewoon cruise control. ACC is voor mij wel een must.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Maverick! schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:18:
[...]

Thanks Tim! d:)b
Ik ben nog niet helemaal uit de opties. Morgen maar eens doorheen lopen met de dealer.

Er staan heel wat demo modellen en jonge occassions te koop. Hiermee kun je zeker een hoop besparen tov een nieuwe. Ik ben constant door verschillende sites aan het bladeren.
Als ik bij een nieuwe geen fatsoenlijke korting krijg ga ik zeker overwegen wat consessies te doen mbt opties. Zeker als ze achteraf aangebracht kunnen worden.
Is zeker even het kijken waard. Je hebt kans dat je misschien een bepaalde optie moet opofferen voor een gunstigere prijs of meer opties voor hetzelfde geld :)

Deze auto staat bij mijn dealer te koop, maar hier valt ook weer op hoe mooi die lava orange is :9
Hie zit dat eigenlijk met adaptive cruise control?
Ik zag een interessante, maar die heeft gewoon cruise control. ACC is voor mij wel een must.
Was even zoeken aangezien het goed verstopt zit :z
Zolang deze optie erop zit dan heb je Pilot Assist/ACC: 132 IntelliSafe Assist
Deze optie zit ook in het Intellisafe Pro Line pakket.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
timmie271 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:34:
[...]

Is zeker even het kijken waard. Je hebt kans dat je misschien een bepaalde optie moet opofferen voor een gunstigere prijs of meer opties voor hetzelfde geld :)

Deze auto staat bij mijn dealer te koop, maar hier valt ook weer op hoe mooi die lava orange is :9
[Afbeelding]

[...]

Was even zoeken aangezien het goed verstopt zit :z
Zolang deze optie erop zit dan heb je Pilot Assist/ACC: 132 IntelliSafe Assist
Deze optie zit ook in het Intellisafe Pro Line pakket.
Thanks!

Is ACC ook achteraf in te bouwen?

Ik heb overigens wel een koop auto nu. Dus afwachten of inruil gunstig is en anders prive verkopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong
Maverick! schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Thanks!

Ik heb overigens wel een koop auto nu. Dus afwachten of inruil gunstig is en anders prive verkopen.
Helaas zijn 99% van de opties achteraf niet meer werkend te krijgen. Trekhaken en brillenhouders in de zonneklep, dat is het gekste wat Volvo nog ondersteund. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
[...]

Thanks!

Het is als het goed is mogelijk, maar ten gunste van je portemonnee zou ik dat sowieso niet doen _O-

Kan ook alleen maar via de dealer namelijk. Zodra je een T4 R-design pakt die een paar opties heeft moet het gek lopen dat ie geen ACC heeft :)

• Maverick!
timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 05:45:
[...]

Het is als het goed is mogelijk, maar ten gunste van je portemonnee zou ik dat sowieso niet doen _O-

Kan ook alleen maar via de dealer namelijk. Zodra je een T4 R-design pakt die een paar opties heeft moet het gek lopen dat ie geen ACC heeft :)
Jammer :)

Ik zag deze: KLIK
Lijkt me een heel gunstige prijs, maar geen ACC...

• Tortelli

Tortelli

jadjong schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:19:
[...]

Tot +/- 150 heb je de lol van een normale T6, daarna is het een logge T5.
Gister even bij de dealer langsgeweest en werd na 15 minuten al in een auto gestopt. Rondje met een V60 T8 gereden.

Auto voelt redelijk "Audi achtig" aan qua rijgedrag, minder dynamisch en meer op comfort gericht dan mijn huidige F30 3 serie (met M onderstel).

0 - 100 acceleratie is zeer snel (maar niet heel spectaculair), had het idee dat boven de 140-150 de echte klap er inderdaad wel uit is (vraag is hoe relevant dit is natuurlijk).
Systemen functioneren allemaal prima (moest wel ff wennen aan de stuurfunctie, die je meer op het midden van de weg houdt dan je gewend bent), te weinig tijd gehad om met de navi etc even te prutsen.

Er zijn best wat argumenten te maken voor een V60 tozv een nieuwe 330i (G21, nog niet geïntroduceerd);
• Elektrisch woon - werk verkeer (paar km :D)
• Praktijk verbruik zal best gunstig zijn
• AWD (tijdens een offroad rit al eens vast gestaan in het natte gras met een kar en 2 motoren erop...)
• Lagere prijs (T8) of vergelijkbaar (T8 Polestar)
• Zitruimte achterin (al boeit mij dat zelf niet zo ;) )
• Comfort
• Powerrrrrrrrrrrr (vraag is hoe relevant dit is, een 330i zit in ~5,7 sec aan de 100 en is dus zeker geen slak)

Nadelen:
• Rijdynamiek mist
• iDrive mist (ken ik iig goed)
• Geen rwd
• Toch stiekem een BMW liefhebber :X

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:20
@Maverick!

Wij rijden zelf in de XC40 intro editie, en die kwam met zo'n beetje alle opties.

En daarvan zijn er 2 waar ik zeker niet meer zonder wil, dus die zou ik zeker toevoegen
- ACC (maar dat wilde je geloof ik zelf ook sowieso al)
- en de 360 graden camera....is super handig!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:29
[...]

Thanks!

Jazeker, dat heb ik laten doen. Krijg je meteen de pilotassist erbij.
Het is wel wat werk heb ik begrepen, er moest een motortje vervangen worden oid. Kostte een dagje.

• Gines
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22:29
rinkel schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:12:
[...]

Jazeker, dat heb ik laten doen. Krijg je meteen de pilotassist erbij.
Het is wel wat werk heb ik begrepen, er moest een motortje vervangen worden oid. Kostte een dagje.
Hoeveel kostte het om het achteraf in te bouwen, dus alles inclusief?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Gines schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:29:
[...]

Naar mijn weten tussen de 1400-1800 euro, maar deze prijzen zijn wel van de XC90 dus @rinkel zal een betere indicatie kunnen geven voor de XC40 :)
Het zal altijd duurder zijn dan af fabriek.
Misschien dat dit ook nog loont voor @Maverick!. Al zal je er ook rekening mee moeten houden dat er in 9 van de 10 gevallen ook nog een trekhaak onder moet. Deze word vrijwel nooit meer standaard onder een demo geleverd. Komen wij bij de dealer ook wel es achter als we een volvo met trekhaak nodig hebben 8)7 8)7 Vaak pakken we dan gewoon de 3.2 Ranger :9
Tortelli schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Gister even bij de dealer langsgeweest en werd na 15 minuten al in een auto gestopt. Rondje met een V60 T8 gereden.
Zelf ook een BMW liefhebber die meer dan genoeg verschillende Volvo's heeft weggereden bij de dealer O-)

Neem in ieder geval van mij als tip aan: Ga niet het rijgedrag van de Volvo vergelijk met die van de BMW. Dit lukt ook niet tussen een Mercedes en BMW. Het rijd gewoon zo ontzettend anders met alles.
Auto voelt redelijk "Audi achtig" aan qua rijgedrag, minder dynamisch en meer op comfort gericht dan mijn huidige F30 3 serie (met M onderstel).
De Volvo's zijn inderdaad flink ingesteld op comfort, maar de AWD versies kunnen best hard de bocht om kan ik je vertellen :9 Al kan dat met een T8 best verraderlijk zijn waarbij in mijn geval misschien het hoge gewicht van de XC90 niet echt meehielp. Heb namelijk een keer met een schuivende voorkant de bocht genomen ondanks dat er toch echt AWD achterop staat :P
Het verschil in vergelijking met de BMW is dat je dan vooral de bocht in/doorgeduwd word en bij de Volvo door de bocht heen gesleurd word wat gewoon zorgt voor een heel ander rijdynamiek.
0 - 100 acceleratie is zeer snel (maar niet heel spectaculair), had het idee dat boven de 140-150 de echte klap er inderdaad wel uit is (vraag is hoe relevant dit is natuurlijk).
Systemen functioneren allemaal prima (moest wel ff wennen aan de stuurfunctie, die je meer op het midden van de weg houdt dan je gewend bent), te weinig tijd gehad om met de navi etc even te prutsen.
De elektromotor stopt ermee tussen de 150 en 160. Daarna moet je gewoon 300 kilo extra meezeulen ten opzichte van de T5 :) (Dit geld alleen voor de nieuwe T6: 253pk FWD benzine en 87pk RWD elektrisch) De T8 is hetzelfde verhaal, maar dan 300 kilo meer ten opzichte van de oude T6 (320pk benzine AWD). En de T8 polestar is net even wat meer gefituned in het gebruik van het beschikbare vermogen.

Navi is vrij vlot aan te leren kan ik vertellen. Daarentegen is het nadeel wel dat gewoon alles via het scherm moet zoals de temperatuurregeling en ondersteuningen.. En anders bedien je de stoelverwarming gewoon met spraakbediening :+
Er zijn best wat argumenten te maken voor een V60 tozv een nieuwe 330i (G21, nog niet geïntroduceerd);
• Elektrisch woon - werk verkeer (paar km :D)
• Praktijk verbruik zal best gunstig zijn
• AWD (tijdens een offroad rit al eens vast gestaan in het natte gras met een kar en 2 motoren erop...)
• Lagere prijs (T8) of vergelijkbaar (T8 Polestar)
• Zitruimte achterin (al boeit mij dat zelf niet zo ;) )
• Comfort
• Powerrrrrrrrrrrr (vraag is hoe relevant dit is, een 330i zit in ~5,7 sec aan de 100 en is dus zeker geen slak)

Nadelen:
• Rijdynamiek mist
• iDrive mist (ken ik iig goed)
• Geen rwd
• Toch stiekem een BMW liefhebber :X
Denk dat je toch het best even kan wachten tot de nieuwe 330i G21 er is en dan daar ook een proefrit mee rijden (al weet ik dat je dat leuker vind rijden :P). Verder zul je moeten gaan kijken naar prijs/opties alhoewel de G20 op dit moment met 80k volledig aangekleed goedkoper is dan een V60 T8 polestar volledig aangekleed die bijna 85k kost :+

Wat zijn keuzes maken toch lastig :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
Gines schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:29:
[...]

Volgens mij was het iets van 1200-1400 euro. Achteraf inbouwen is net zo duur als op de optielijst staat. Ik kreeg wel wat korting toen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
rinkel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:17:
[...]

Volgens mij was het iets van 1200-1400 euro. Achteraf inbouwen is net zo duur als op de optielijst staat. Ik kreeg wel wat korting toen.
Het staat los niet in de optielijst van de XC40. Alleen onder het intellisafepakket van €995,- en daar zit dan ook nog het andere veiligheidspakket bij die los €550,- kost.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rinkel
timmie271 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Het staat los niet in de optielijst van de XC40. Alleen onder het intellisafepakket van €995,- en daar zit dan ook nog het andere veiligheidspakket bij die los €550,- kost.
Volgens mij is dat wat ik bedoel. Prijs is inmiddels wel gedaald dan.

Edit
Ik zie op een oude offerte (met Intellisafe) dat deze toen ook 995,00 was.
Achteraf inbouwen is dus iets duurder. Ik zal nog eens zoeken.

rinkel wijzigde deze reactie 19-05-2019 11:29 (50%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

timmie271 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:42:
Zelf ook een BMW liefhebber die meer dan genoeg verschillende Volvo's heeft weggereden bij de dealer O-)

Neem in ieder geval van mij als tip aan: Ga niet het rijgedrag van de Volvo vergelijk met die van de BMW. Dit lukt ook niet tussen een Mercedes en BMW. Het rijd gewoon zo ontzettend anders met alles.
Ik besef me dat je geen BMW rijgedrag moet beseffen, mijn situatie veranderd ook (als in; ik ga aanzienlijk meer rijden) dus wat extra comfort is niet verkeerd. Al heb ik geen enkel probleem met het comfort van mijn F30 met M onderstel op 18” of de G20 330i demo (M pakket en onderstel). De G20 lijkt wat fraaier geveerd terwijl hij juist wat comfortabeler is.

De Volvo's zijn inderdaad flink ingesteld op comfort, maar de AWD versies kunnen best hard de bocht om kan ik je vertellen :9 Al kan dat met een T8 best verraderlijk zijn waarbij in mijn geval misschien het hoge gewicht van de XC90 niet echt meehielp. Heb namelijk een keer met een schuivende voorkant de bocht genomen ondanks dat er toch echt AWD achterop staat :P
Het verschil in vergelijking met de BMW is dat je dan vooral de bocht in/doorgeduwd word en bij de Volvo door de bocht heen gesleurd word wat gewoon zorgt voor een heel ander rijdynamiek.
Navi is vrij vlot aan te leren kan ik vertellen. Daarentegen is het nadeel wel dat gewoon alles via het scherm moet zoals de temperatuurregeling en ondersteuningen.. En anders bedien je de stoelverwarming gewoon met spraakbediening :+
Heb te rustig gereden om daar een serieus beeld van te krijgen, schuivende voorkant is onderstuur, iets wat je met een (qua basis) voorwiel aangedreven auto toch snel hebt (zeker als je wat gas geef), ook omdat er veel gewicht in de neus ligt. Balans en stuurgedrag van een achterwiel aangedreven auto is gewoon wat fraaier, vooral omdat de aandrijving niet beïnvloed wordt door de aandrijving.
De accu’s achterin kunnen de overall balans van de auto misschien wel verbeteren zelfs; hem meer 50-50 maken.
Denk dat ik een langere proefrit ga vragen, om gewoon een wat beter beeld te krijgen.
De elektromotor stopt ermee tussen de 150 en 160. Daarna moet je gewoon 300 kilo extra meezeulen ten opzichte van de T5 :) (Dit geld alleen voor de nieuwe T6: 253pk FWD benzine en 87pk RWD elektrisch) De T8 is hetzelfde verhaal, maar dan 300 kilo meer ten opzichte van de oude T6 (320pk benzine AWD). En de T8 polestar is net even wat meer gefituned in het gebruik van het beschikbare vermogen.
Heb je een idee wat de 0 – 200 en 100 - 200 tijd is van een T8?, en hoe deze zich verhoud tot de echt snelle sedans van BMW en Mercedes (340i, C43 AMG)?.
Echt relevant is het natuurlijk niet, met 320 benzine pk’s ga je meer dan hard zat voor daily gebruik 😉. Je koop met de T8 (en zeker de polestar engineerd) feitelijk een C43 / M340i voor relatief weinig geld. Wel met minder beleving.
Denk dat je toch het best even kan wachten tot de nieuwe 330i G21 er is en dan daar ook een proefrit mee rijden (al weet ik dat je dat leuker vind rijden :P). Verder zul je moeten gaan kijken naar prijs/opties alhoewel de G20 op dit moment met 80k volledig aangekleed goedkoper is dan een V60 T8 polestar volledig aangekleed die bijna 85k kost :+

Wat zijn keuzes maken toch lastig :z
Ik durf de G21 wel blind te bestellen, als ik een beter beeld van de Volvo heb (en mijn voorkeur richting BMW gaat). Mijn intentie is om voor eind 2019 wel een auto gekocht te hebben.

Qua prijs is een leuk aangeklede G20 ~€70k, een T8 komt op een vergelijkbaar bedrag (maar een fiscale waarde die een €4000 lager is, doordat o.a. de trekhaak achteraf gemonteerd wordt).
Voornaamste optie die bij de Volvo weinig kost is de "automatische stuur functie", bij BMW heb ik die optie er niet bij genomen.

Een T8 Polestar Engineerd komt rond de €74k (schuifdak en B&W audio mist voornamelijk), qua fiscale (lees bijtelling) waarde zal die vergelijkbaar zijn als een 330i touring. Zo'n T8 Polestar is dan ook best goedkoop in verhouding 8)7.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
timmie271 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 09:27:
[...]

Ik heb de factuur gevonden: Achteraf inbouwen kost 1495,00 euro
Ik heb wel lane-assist en pilot, maar geen blindspot info.

rinkel wijzigde deze reactie 19-05-2019 10:16 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
rinkel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Volgens mij is dat wat ik bedoel. Prijs is inmiddels wel gedaald dan.

Edit
Ik zie op een oude offerte (met Intellisafe) dat deze toen ook 995,00 was.
Achteraf inbouwen is dus iets duurder. Ik zal nog eens zoeken.
Deze optie is als enige van de 2 los te bestellen en die heb jij dus niet als ik het goed begrijp?
603 IntelliSafe Surround, Blind Spot Information System
Hier zit onder andere Blis en afstandswaarschuwing in.

Jij hebt de volgende optie dus los laten installeren voor €1495,-?
132 IntelliSafe Assist
Hier zit ACC en Pilot Assist in.

@Maverick! zoals @rinkel aangeeft is het wel mogelijk ACC achteraf te laten installeren, maar dan moet de occasion wel behoorlijk goed geprijsd zijn wetende dat er ook een trekhaak onder moet. Die 2 dingen samen zorgen voor €2.500,- hogere prijs dan verkoopprijs. Hier valt natuurlijk altijd weer wat vanaf te dingen, maar je kan beter met het ergste rekening houden :)
Tortelli schreef op zondag 19 mei 2019 @ 10:12:
[...]

Ik besef me dat je geen BMW rijgedrag moet beseffen, mijn situatie veranderd ook (als in; ik ga aanzienlijk meer rijden) dus wat extra comfort is niet verkeerd. Al heb ik geen enkel probleem met het comfort van mijn F30 met M onderstel op 18” of de G20 330i demo (M pakket en onderstel). De G20 lijkt wat fraaier geveerd terwijl hij juist wat comfortabeler is.
Dat scheelt alvast heel wat :)
De BMW's zijn tegenwoordig inderdaad ook al wat meer op comfort gericht met onderhouds nog wel het dynamieke.
Heb te rustig gereden om daar een serieus beeld van te krijgen, schuivende voorkant is onderstuur, iets wat je met een (qua basis) voorwiel aangedreven auto toch snel hebt (zeker als je wat gas geef), ook omdat er veel gewicht in de neus ligt. Balans en stuurgedrag van een achterwiel aangedreven auto is gewoon wat fraaier, vooral omdat de aandrijving niet beïnvloed wordt door de aandrijving.
De accu’s achterin kunnen de overall balans van de auto misschien wel verbeteren zelfs; hem meer 50-50 maken.
Denk dat ik een langere proefrit ga vragen, om gewoon een wat beter beeld te krijgen.
Misschien kun je regelen met je dealer dat je hem zaterdag einde dag ophaalt en dan maandagochtend weer terug inlevert? Sommige dealers willen die mogelijkheid best geven namelijk. Het voordeel van RWD is inderdaad dat het stuurgedeelte en de aandrijving los van elkaar is wat zorgt voor een beter stuurgevoel en aandrijving.

De accu's van de Volvo's zitten tegenwoordig in de middentunnel en niet meer in de achterbak :)
Heb je een idee wat de 0 – 200 en 100 - 200 tijd is van een T8?, en hoe deze zich verhoud tot de echt snelle sedans van BMW en Mercedes (340i, C43 AMG)?.
Echt relevant is het natuurlijk niet, met 320 benzine pk’s ga je meer dan hard zat voor daily gebruik 😉. Je koop met de T8 (en zeker de polestar engineerd) feitelijk een C43 / M340i voor relatief weinig geld. Wel met minder beleving.
Heb wel de gegevens van de MY18 XC60 voor je:
0-60 2.7s
0-100 5.3s (V60 T8 4.4s)
100-200 17.3s
0-200 22.6s

Hier kun je dus wat tijd vanaf halen voor de V60 T8. Alleen zal de T8 het boven de 150 gegarandeerd gaan verliezen van de Duitsers door het relatief hoge gewicht (bijna 2 ton :X) dankzij de accupacks en elektromotoren.
Ik durf de G21 wel blind te bestellen, als ik een beter beeld van de Volvo heb (en mijn voorkeur richting BMW gaat). Mijn intentie is om voor eind 2019 wel een auto gekocht te hebben.

Qua prijs is een leuk aangeklede G20 ~€70k, een T8 komt op een vergelijkbaar bedrag (maar een fiscale waarde die een €4000 lager is, doordat o.a. de trekhaak achteraf gemonteerd wordt).
Voornaamste optie die bij de Volvo weinig kost is de "automatische stuur functie", bij BMW heb ik die optie er niet bij genomen.

Een T8 Polestar Engineerd komt rond de €74k (schuifdak en B&W audio mist voornamelijk), qua fiscale (lees bijtelling) waarde zal die vergelijkbaar zijn als een 330i touring. Zo'n T8 Polestar is dan ook best goedkoop in verhouding 8)7.
Zolang je maar wel minimaal het H&K audiosysteem neemt, want dat klinkt al een heel stuk beter dan het standaard systeem :) En de prijzen die ik gisteren noemde was met vrijwel alles aangevinkt waarvan er niet veel mensen zijn die dat ook zullen gaan doen. Heb zelf in de meest kale XC40 T3 gereden en in de meest aangeklede XC90 Excellence :P

Zou zeggen probeer die T8 gewoon een weekend mee te krijgen zodat je er een goed beeld van krijgt. Hopelijk heb je wel een laadpaal ergens in de buurt om het maximale eruit te halen :P

Als het goed is heeft de laatste serie T8 ook het 11,6Kwh accupakket waarmee je 45-50km elektrisch zou kunnen rijden. Ten opzichte van het oude 10,4Kwh accupakket die 40-45km redde is dat toch een mooi meegenomen verschil :)

* timmie271 heeft tijdens het tikken van deze antwoorden bijna de start van de MotoGP gemist :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rinkel
timmie271 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 14:15:
[...]

Deze optie is als enige van de 2 los te bestellen en die heb jij dus niet als ik het goed begrijp?
Hier zit onder andere Blis en afstandswaarschuwing in.

Jij hebt de volgende optie dus los laten installeren voor €1495,-?
132 IntelliSafe Assist
Hier zit ACC en Pilot Assist in.
Het gekke is dat ik wel de afstandswaarschuwing heb, eigenlijk alles behalve de blindspot.

Op de rekening staat: 09111

Edit
Ik heb even gekeken, volgens mij heet het idd IntelliSafe Assist

rinkel wijzigde deze reactie 19-05-2019 15:50 (12%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• shaggy8675
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:18

shaggy8675

Misantroop pur sang

Nou, wat sneller dan verwacht, maar niet minder leuk.

De nieuwe Volvo V50. Een 1.8F uit 2009 met 84.000 op de teller en volledige Volvo geschiedenis/onderhoud.
Wij zijn er blij mee, eerste indruk is gewoon geweldig tov de vorige 206SW 1.4. Optisch is de auto echt zeer goed, zeer weinig gebruikssporen. Best wel uitgebreid opties. Kunnen we hopelijk nog heel wat jaartjes fijn mee rijden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Tortelli ik zie dat je de extremen van de auto op zoekt zoals 100-200 sprint en snel bochtenwerk. In hoeverre ga je dat dagelijks merken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
rinkel schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:43:
[...]

Het gekke is dat ik wel de afstandswaarschuwing heb, eigenlijk alles behalve de blindspot.

Op de rekening staat: 09111

Edit
Ik heb even gekeken, volgens mij heet het idd IntelliSafe Assist
Klopt die kun je inderdaad als accessoire achteraf bestellen en installeren.

Onderstaande pakket is niet achteraf te installeren. Zie niet echt dat de afstandwaarschuwing hieronder valt dus dat kan inderdaad ergens anders onder vallen :)
IntelliSafe Surround beschikt over ondersteunende technologieën voor een nog beter zicht rond de auto en meer veiligheid in situaties met beperkt zicht, zoals op kruisingen en parkeerplaatsen. Het vermindert ook het risico op een aanrijding van achter en kan bij een tegenligger op uw rijbaan zelfs de remmen bekrachtigen om de gevolgen van een botsing te beperken. BLIS™ biedt ondersteuning wanneer u in druk verkeer van rijstrook moet wisselen, door u op voertuigen in uw dode hoeken links en rechts te attenderen. Cross Traffic Alert vergemakkelijkt het achteruitrijden door op kruisend verkeer te letten en indien nodig te remmen. Rear Collision Warning kan snel naderende voertuigen waarschuwen als ze te dichtbij rijden en er een botsing dreigt. Als een botsing onvermijdelijk is, worden de veiligheidsgordels voorin gespannen zodat de inzittenden op hun plaats worden gehouden. En als een tegenligger recht op uw auto afkomt en een botsing niet kan worden voorkomen, remt Oncoming Mitigation by Braking uw auto automatisch af om de gevolgen van de botsing te beperken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 00:20

Q

Au Contraire, mon capitaine!

"Sport"

Ik zoek een Volvo die GEEN sport onderstel heeft. Hebben de volgende uitvoeringen altijd een sport onderstel?

- R-Design
- Polestar edition
- Business Sport

Iemand tips/tricks?

Ik zie ook 'Nordic' als uitvoering, is dat ook stiekem Sport of is dat puur opties?

Ik zoek een auto gericht op rij-confort.

Q wijzigde deze reactie 19-05-2019 20:19 (15%)

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Q schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:16:
"Sport"

Ik zoek een Volvo die GEEN sport onderstel heeft. Hebben de volgende uitvoeringen altijd een sport onderstel?
Nieuw of tweedehands? Op de Volvo site kun je de prijslijsten downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q

Q

PcDealer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Nieuw of tweedehands? Op de Volvo site kun je de prijslijsten downloaden.
Tweedehands, ik zit voornamelijk op Autoscout24 te neuzen.

Blog | 71TB NAS | 450MB/s over Gigabit | Thinking about ZFS for NAS? | The Perfect NAS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Nordic betreft opties. Zie de prijslijst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
Q schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:16:
"Sport"

- R-Design
- Polestar edition
- Business Sport

Iemand tips/tricks?

Ik zie ook 'Nordic' als uitvoering, is dat ook stiekem Sport of is dat puur opties?

Ik zoek een auto gericht op rij-confort.
Wat is sport te noemen? Hij is in sommige gevallen 1 cm verlaagt als die optie is aangevinkt en dan houd het ook wel een beetje op met sport. Het is niet zo dat je ineens door de auto heenstuitert oid. Wat vooral een verschil is zijn de sportievere styling aan de buitenkant en de dubbele pijp achter.

Zet hier anders even linkje neer van een auto die je wel interessant lijkt maar waar je twijfelt over het "sport" misschien dat wij je meer duidelijk kunnen maken over de auto :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jadjong
940GLE heeft geen sport onderstel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Daarnaast zijn er auto's met verschillende standen comfort, sport en dynamic. Of is dat alleen i.c.m. Four C?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
PcDealer schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:33:
Daarnaast zijn er auto's met verschillende standen comfort, sport en dynamic. Of is dat alleen i.c.m. Four C?
Scheelt dat je zelf het antwoord geeft d:)b

Is overigens alleen op een paar oudere modellen (o.a. S80) en op de nieuwe modellen sinds de MY15 XC90 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q

Q

timmie271 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:27:
[...]

Wat is sport te noemen? Hij is in sommige gevallen 1 cm verlaagt als die optie is aangevinkt en dan houd het ook wel een beetje op met sport. Het is niet zo dat je ineens door de auto heenstuitert oid. Wat vooral een verschil is zijn de sportievere styling aan de buitenkant en de dubbele pijp achter.

Zet hier anders even linkje neer van een auto die je wel interessant lijkt maar waar je twijfelt over het "sport" misschien dat wij je meer duidelijk kunnen maken over de auto :)
Als 'sport' betekent dat er alleen cosmetische veranderingen zijn dan maakt dat voor mij niets uit. Ik ben bang dat er bij (sommige) sport uitvoeringen er ook een 'sport' onderstel onderzit wat tot een stuggere rij-ervaring zorgt, wat ik niet wens.

Ik kijk een beetje naar een recente auto 2015+, het kan een V40/V60 worden, een S60/S80 of misschien een X60 (ouder model) of V70. Nogal een range :D Het is een beetje wat me aanspreekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
Q schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:40:
[...]

Als 'sport' betekent dat er alleen cosmetische veranderingen zijn dan maakt dat voor mij niets uit. Ik ben bang dat er bij (sommige) sport uitvoeringen er ook een 'sport' onderstel onderzit wat tot een stuggere rij-ervaring zorgt, wat ik niet wens.

Ik kijk een beetje naar een recente auto 2015+, het kan een V40/V60 worden, een S60/S80 of misschien een X60 (ouder model) of V70. Nogal een range :D Het is een beetje wat me aanspreekt.
Je kan inderdaad vrij ruim uitpakken bij Volvo, maar let wel een beetje op de ruimte die je maximaal nodig hebt. Een V70 is een slagschip ten opzichte van een V40 namelijk :P

Maar de "sport" bij Volvo is inderdaad vooral de styling (behalve bij een polestar :+) en soms dat ie een cm verlaagt is bij die gekozen optie. Hoewel die niet zo heel veel gekozen is. Op de nieuwere XC60/90 met luchtvering gaat ie wat lager op z'n poten staan als je hem op dynamisch zet :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Q

Q

timmie271 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:43:
[...]

Je kan inderdaad vrij ruim uitpakken bij Volvo, maar let wel een beetje op de ruimte die je maximaal nodig hebt. Een V70 is een slagschip ten opzichte van een V40 namelijk :P

Maar de "sport" bij Volvo is inderdaad vooral de styling (behalve bij een polestar :+) en soms dat ie een cm verlaagt is bij die gekozen optie. Hoewel die niet zo heel veel gekozen is. Op de nieuwere XC60/90 met luchtvering gaat ie wat lager op z'n poten staan als je hem op dynamisch zet :9
Bedankt voor de tip, ik let er wel op. Als ik op jouw feedback af ga dan hoef ik niet in de stress te schieten als ik R Design Sport zie achter een model. Dat zou mijn keuze wat verbreden want nu schiet ik auto's af zodra die aanduiding in de naam staat. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
Q schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Bedankt voor de tip, ik let er wel op. Als ik op jouw feedback af ga dan hoef ik niet in de stress te schieten als ik R Design Sport zie achter een model. Dat zou mijn keuze wat verbreden want nu schiet ik auto's af zodra die aanduiding in de naam staat. :D
Stiekem kun je wel beter voor de R-design kiezen want die hebben stoelen met hogere zijwangen :9
R-design
https://www.broekhuis.nl/...-r-design-2017/744336844/
Dynamic edition
https://www.broekhuis.nl/...c-edition-2018/890115269/
Momentum
https://www.broekhuis.nl/...-momentum-2017/813171358/

Zoals je ziet zijn eigenlijk allemaal hetzelfde behalve de styling (en opties). Op de prijzen en bouwjaren hoef je je niet blind te staren als ze buiten je budget vallen want ze zijn MY17 en MY18. Daarnaast staan ze ook nog es bij een dealer wat over het algemeen altijd duurder is.
En valt het op dat ze stiekem allemaal bij mijn stagebedrijf vandaan komen :9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong
Rdesign V40/60/70 is 2CM lager en wat stugger dan normaal. XC60 (oud) is op zich al veel stugger dan de andere modellen.

Verschil Rdesign met andere varianten (bij alle modellen)
Kortere veren
Stuggere dempers
Andere rubbers in subframe voor/achter
2mm dikkere stabilisatorstang
Veerpootburg in de motorruimte voor meer starheid tussen de spatborden bovenin

Ga rijden met verschillende modellen en vooral velgmaten. Iemand met een 19" XC60 vindt een 17" V60 Rdesign heerlijk zacht. Toppunt van comfort, in de zin van zwevend over het wegdek, is een XC70 op de standaard 17" velgen.

Nordic en Polar zijn benamingen voor een auto die bijna met pension gaat. Volvo heeft dan nog een stapel lege chassis staan en gooit ze vol met alle opties die nog op de plank lagen. Je kan dan tijdens het bestellen niet veel meer kiezen dan kleur en trekhaak. Polar+ is meestal het meest complete model, maar soms missen er wel eens basale functies omdat een subleverancier geen zin meer heeft om de productie van bijvoorbeeld een open dak weer op te starten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
jadjong schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:06:
Rdesign V40/60/70 is 2CM lager en wat stugger dan normaal. XC60 (oud) is op zich al veel stugger dan de andere modellen.

Verschil Rdesign met andere varianten (bij alle modellen)
Kortere veren
Stuggere dempers
Andere rubbers in subframe voor/achter
2mm dikkere stabilisatorstang
Veerpootburg in de motorruimte voor meer starheid tussen de spatborden bovenin

Ga rijden met verschillende modellen en vooral velgmaten. Iemand met een 19" XC60 vindt een 17" V60 Rdesign heerlijk zacht. Toppunt van comfort, in de zin van zwevend over het wegdek, is een XC70 op de standaard 17" velgen.

Nordic en Polar zijn benamingen voor een auto die bijna met pension gaat. Volvo heeft dan nog een stapel lege chassis staan en gooit ze vol met alle opties die nog op de plank lagen. Je kan dan tijdens het bestellen niet veel meer kiezen dan kleur en trekhaak. Polar+ is meestal het meest complete model, maar soms missen er wel eens basale functies omdat een subleverancier geen zin meer heeft om de productie van bijvoorbeeld een open dak weer op te starten.
Heb eigenlijk helemaal geen verschillen gemerkt tussen een R-design en een normale V40 qua vering. En moet zeggen dat ik toch wel heel veel verschillende heb gereden hoor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Q

Q

Bedankt voor alle reacties.

Ik ben nogal een pietlut / kieskeurig. Denk een beetje aan princes op de erwt.

Mijn referentie voor comfort is eigenlijk een oude oldtimer Jaguqar XJ6 die ik 1x per jaar leen van vaders. Zijn V70 uit 2005 (bij Broekhuis Hilversum) vandaan is prima, maar kan daar niet aan tippen, alhoewel ik dat ook weer niet verwacht ;)

Ik heb een keer in een v40 proefgereden (ouder model) en dat was qua rijgeluid verschrikkelijk lawaai, ik was snel klaar met de proefrit.

Ik las uit reviews van de oude XC60 dat deze behoorlijk stug was. Dat is misschien dan ook gewoon een afvaller, misschien dat ik er nog eentje proefrij voor de zekerheid.

Je zou toch verwachten dan een grote SUV die hoog op zijn grote poten staat toch dan confort moet geven maar blijkbaar snap ik het allemaal niet zo goed. Dat zegt dus niet zoveel.

Ik hoef geen bling-bling 19" velgen, ik wil comfort-velgen. Als ik wil racen koop ik wel weer een motorfiets. :D

Maar als R-Design dus weldegelijk gewoon "sport onderstel" betekent dan was mijn innitiele aanname wel juist. Misschien dat ik er eentje proefrijdt maar anders hard links laten liggen voor mij dan.

Q wijzigde deze reactie 19-05-2019 21:57 (28%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:17
Ik heb sindskort een V40 business Polar+ sport en die heeft een sportonderstel. Die is inderdaad wat stugger maar niet oncomfortabel stug. R-design is volgens mij een cosmetisch optiepakket. Die aanpassingen zijn ook gewoon bij vstore te koop namelijk.

Ik heb het idee dat het lawaai van de V40 vooral van de banden komt trouwens. Het Harman Kardon systeem is prima om dat tegen te gaan :)

TacoTaco wijzigde deze reactie 20-05-2019 11:25 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rinkel
Ik wil ook comfort en heb een hekel aan een sportonderstel, al helemaal voor zakelijke ritten.
Ik heb ooit proefgereden met een 2011 v60 rdesign, die had dus ook standaard een sportonderstel.
Vorig jaar had ik 3 mnd een “auto van t gras” als voorloopauto. Een knalblauwe v40 d4 rdesign, ook met sportonderstel. Die laatste was nog wel ok kwa vering (went ook wel), maar zou t zelf ook nooit uitkiezen. Al kon je die echt wel goed “hoeken”, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Nu moet ik zeggen dat de rdesign bij de xc40 wel prima was (in proefgereden vorig jaar)

Ik dacht dus ook dat rdesign altijd een sportonderstel had.

rinkel wijzigde deze reactie 19-05-2019 23:59 (14%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Vaak is een sportonderstel ook de bandjes. Lang geleden had mijn moeder een 850 T5R gekocht (uit de serie die ze moesten verkopen om in de DTM te mogen racen) en dat ding vrat banden en was een spoorzoeker. Dus na 5 kkm waren de banden op (wat snel is, ze reed toen ca 50-70kkm per jaar) dus die dunne racebandjes en velgen aan de dealer verkocht en er normalere banden/wielen onder laten zetten. Vanaf dat moment was het de heerlijkste auto waar ik ooit in gereden heb. Comfort en vermogen, het bleef gewoon een Volvo ondanks alles. Maar die super grote velgen en elastiek bandjes verpesten het, hoe leuk het er ook voor sommigen uit ziet. #racendoejeopeencircuit.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Maverick!
Afgelopen 2 testritjes gedaan in een XC40 T3 handbak en een T4 Geartronic.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de 3 cilinder motor, maar ik heb toch besloten om voor de T4 te gaan.

We zijn nu bij 2 dealers gaan babbelen. Beiden fijne gesprekken. Nu maar zien wie met het beste aanbod komt :)
Daarna kijken of een demo auto of wellicht 2ehands interessanter is dan nieuw, maar ik weet niet zo zeker of ik concessies wil doen qua configuratie om zo wat geld te kunnen besparen.

Ik zie hier wat disussies over sportonderstel.
Nu wi ik de R-design, de enige XC40 met sportonderstel, maar heb enkel gereden in de normale. Als het goed is krijg ik vandag telefoon over wanneer de R-design beschikbaar is voor een testrit. Ben heel benieuwd in hoeverre ik verschil ga merken met 18 inch wielen met normaal onderstel in vergelijking met 19 inch willen met sportonderstel.
Volgens de dealer is de invloed op het rijcomfort minimaal.
breagor schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 15:49:
@Maverick!

Wij rijden zelf in de XC40 intro editie, en die kwam met zo'n beetje alle opties.

En daarvan zijn er 2 waar ik zeker niet meer zonder wil, dus die zou ik zeker toevoegen
- ACC (maar dat wilde je geloof ik zelf ook sowieso al)
- en de 360 graden camera....is super handig!
360 cam heb ik nu niet op de offerte staan, maar hier heb ik wel over nagedacht. Heeft dit echt meerwaarde tov piepsysteem voor en achter en achteruitrij camera?
[...]

Naar mijn weten tussen de 1400-1800 euro, maar deze prijzen zijn wel van de XC90 dus @rinkel zal een betere indicatie kunnen geven voor de XC40 :)
Het zal altijd duurder zijn dan af fabriek.
Misschien dat dit ook nog loont voor @Maverick!. Al zal je er ook rekening mee moeten houden dat er in 9 van de 10 gevallen ook nog een trekhaak onder moet. Deze word vrijwel nooit meer standaard onder een demo geleverd. Komen wij bij de dealer ook wel es achter als we een volvo met trekhaak nodig hebben 8)7 8)7 Vaak pakken we dan gewoon de 3.2 Ranger :9

[...]
Hmm, ik denk dat achteraf inbouwen van ACC plus trekhaak (die ik idd zeer zelden op demo auto's) veel voordeel wegneemt tov een nieuwe auto.
Goeie tip, thx!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:20
Maverick! schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:01:

360 cam heb ik nu niet op de offerte staan, maar hier heb ik wel over nagedacht. Heeft dit echt meerwaarde tov piepsysteem voor en achter en achteruitrij camera?
Wij vinden van wel, maar onze vorige auto had alleen sensoren aan de achterkant, verder geen camera etc. dus voor ons is het een hele stap voorwaarts.
Maar het geeft een super overzichtelijk beeld van alles wat zich rond de auto afspeelt, en wij vinden dit echt heel prettig. Dus wij kopen nooit meer een auto zonder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 23:28

Aight!

'A toy robot...'

Piepers aan de voorkant zou ik ook nog wel willen. Dat lijkt me echt ideaal.

Heb ze alleen achter bij mijn V70, maar voor zou ik ook graag willen!

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick!
breagor schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Wij vinden van wel, maar onze vorige auto had alleen sensoren aan de achterkant, verder geen camera etc. dus voor ons is het een hele stap voorwaarts.
Maar het geeft een super overzichtelijk beeld van alles wat zich rond de auto afspeelt, en wij vinden dit echt heel prettig. Dus wij kopen nooit meer een auto zonder.
Mooi, dan ga ik daar eens wat meer over lezen d:)b

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True