Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:00
Get!em schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:57:
Wat veel mensen niet weten, is dat je ook voor aangereden wild, de politie moet bellen, die vervolgens de faunabeheerder gaat bellen.

Zeker de afgelopen week met de wissel van winter/zomertijd zijn er weer veel aanrijdingen, doordat wij mensen op andere tijdstippen t.o.v. zonsopgang/ondergang gaan rijden.

[...]

http://www.wildaanrijding.nl/
Dat is alleen bij groot wild zoals herten en zwijnen, een doodgereden konijn, vogel, das whatever hoef je niet voor te bellen.

Ik heb ze gebeld midden in de nacht na de aanrijding met de das en zowel verzekeringsmaatschappij als ook politie waren van mening dat het geen verplicht iets was bij klein wild. Ze vinden het wel fijn als je het even meld want dan kan faunabeheer het inderdaad even checken maar de meldplicht is er dus alleen bij groot wild.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:52

Get!em

Oh die ja!

Klopt, voorzover ik met faunabeheerders erover gehad heb, valt de das in de tussencategorie (is namelijk geen kleinwild, en ook geen grofwild), maar heeft een botsing met een das dusdanige impact, dat het wel gemeld moet worden.

Juist omdat een gewonde das, nog weer kan gaan zwerven, en alsnog weer op de rijbaan terecht kan komen, moet een faunabeheerder er achteraan. Tevens telt hij mee in de tellingen. Hierop worden vervolgmaatregelen gemaakt, zoals lokaal extra hekken en onderdoorgangen (fauna tunnels) die bijv groot genoeg zijn voor das en zwijn.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:52

Get!em

Oh die ja!

renegrunn schreef op maandag 8 april 2019 @ 13:39:
[...]

ik zou in het geval van een diesel wel een D3 of D4 zoeken. D2 (114pk), houdt niet echt over voor zo'n zware auto...
Mee eens, de D2 kan het overigens prima trekken op de recentere V70, en cruised prima, ook met automaat (zelf erin gereden), maar heeft niks over bij tussenacceleraties op snelweg, eventuele aanhangers en of steilere hellingen.

• R2D2
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:00
Get!em schreef op maandag 8 april 2019 @ 17:01:
Klopt, voorzover ik met faunabeheerders erover gehad heb, valt de das in de tussencategorie (is namelijk geen kleinwild, en ook geen grofwild), maar heeft een botsing met een das dusdanige impact, dat het wel gemeld moet worden.

Juist omdat een gewonde das, nog weer kan gaan zwerven, en alsnog weer op de rijbaan terecht kan komen, moet een faunabeheerder er achteraan. Tevens telt hij mee in de tellingen. Hierop worden vervolgmaatregelen gemaakt, zoals lokaal extra hekken en onderdoorgangen (fauna tunnels) die bijv groot genoeg zijn voor das en zwijn.
Daarom heb ik de politie toen ook maar gewoon gebeld en er melding van gemaakt, better safe than sorry in zo'n geval en het leek me ook verstandig te doen ivm verzekering.

Auto staat sinds gister bij schadeherstel en achteraf maar goed dat ik meteen foto's heb gemaakt van het bloed en haar op de bumper want kreeg gister de vraag van het schadeherstelbedrijf of ik de foto's door wilde sturen om zo de discussie met de expert tot een vlot einde te kunnen brengen.

Overigens heb ik niet het idee dat er heel veel meer met de melding is gedaan dan "we hebben het genoteerd" door de politie ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:38
Er is een nieuwe update voor het Sensus Navigation navigatie systeem. https://www.volvocars.com...=5360bf009bafa20cf40b1589

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:11
Ik begin me meer en meer te ergeren aan die Sensus in mijn V90.

Als ik de kaarten laat updaten in de auto via de telefoon, dan loopt dat vast.

In Januari heb ik de auto gekregen, en 2 weken later zat de update vast op "Benelux".
Iedere rit kreeg ik ik 3-7 keer de melding dat "Benelux" geinstalleerd was, maar die begon gewoon direct opnieuw. Geen kans om dat af te breken of zo.

Toen moest ik naar de garage, en hebben ze de hele sensus gereset (wat ze juist gedaan hebben weet ik niet).
En vorige week is dat opnieuw begonnen, nu hangt die op de installatie van Italië....

Iemand een idee hoe ik die daar uit krijg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:45
Terug naar de garage en instellen dat je alleen updates via usb doet.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19-05 16:04
_JGC_ schreef op maandag 1 april 2019 @ 23:19:
[...]
Wat je ook koopt, mensen doen hun auto meestal weg voor de grote kosten eraan komen.
Dat is jouw eigen ervaring.

Ik heb mijn auto gekocht van de eerste eigenaar want hij wilde graag het nieuwe model van hetzelfde type rijden. En dat heeft hij ook gedaan.

De auto die ik overnam heeft altijd goed onderhoud gehad bij de dealer, nog een jaar merkgarantie en een gratis grote beurt na 6 maanden. En ondertussen zijn we 14 maanden verder en heb ik behalve een APK keuring niks moeten uitgeven aan onderhoud. Dus 'voor de grote kosten eraan komen'... welke grote kosten?

Mijn auto daarvoor, idem dito. Ruim 2 jaar mee gereden en geen problemen mee gehad. En ingeruild omdat ik zelf wilde upgraden. Again, hoezo 'voor de grote kosten eraan komen'...

Maar ik zit dan ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:23

PcDealer

HP ftw \o/

BFmango schreef op maandag 22 april 2019 @ 09:57:
[...]

Dat is jouw eigen ervaring.
Distributie vervangen bijvoorbeeld.

LinkedIn WoT Cash Converter

• BFmango
PcDealer schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:29:
[...]

Distributie vervangen bijvoorbeeld.
Geen last van. Maar again, niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Plus, dat weet je van tevoren al.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:52

-tom-562

Oliesjeik

BFmango schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:49:
[...]

Geen last van. Maar again, niet voor een dubbeltje op de eerste rang. Plus, dat weet je van tevoren al.
Als je een auto weg doet omdat de d-riem vervangen te duur wordt, kun je beter gaan fietsen :+

Oh, aan alle eigenaren van een S60/V70/S80 op het P2-chassis, ik kan iedereen aanraden op PU-inserts in de subframe rubbers te plaatsen. Ik heb het bij mij afgelopen vrijdag gedaan (uurtje werk, met een krik en wat assteunen). Het verschil is echt heel groot. Auto voelt een stuk strakker aan, en niet meer dat 'wollige' stuurgedrag. Je levert niks in qua comfort (dreunen/trillingen o.i.d.).
Deze dus:
https://www.rendcarparts....rdelen/3507923/RD3507923P

-tom-562 wijzigde deze reactie 22-04-2019 14:53 (99%)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BFmango schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:49:
[...]

Zucht. Er zijn mensen die dat om redenen wel doen en dan die auto inruilen of wat dan ook.

Zo had ik een directeur die nieuwe BMW's kocht en voor de eerste apk het weer inruilde voor een nieuwe BMW. Ik heb het hier over de 7 serie en tevens een Ferrari. Niet bepaald dubbeltjes dus.

• BFmango
PcDealer schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:05:
[...]

Zucht. Er zijn mensen die dat om redenen wel doen en dan die auto inruilen of wat dan ook.

Zo had ik een directeur die nieuwe BMW's kocht en voor de eerste apk het weer inruilde voor een nieuwe BMW. Ik heb het hier over de 7 serie en tevens een Ferrari. Niet bepaald dubbeltjes dus.
Je begrijpt me overduidelijk niet. Laten we het daar maar op houden.

Of dacht je nu echt dat ik dus bedoel dat juist die directeur voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :D

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De grootste reden van inruilen is inderdaad wegens de (verwachte) grote kosten die eraan komen. Dat gebeurt bij zowel dure auto's als bij goedkoop wegwerp-blik. De ervaring leert dat juist de meest betrouwbare merken (Toyota en andere Aziatische merken) het slechtst onderhouden worden "want gaat toch nooit stuk!" :/ De kans is wel groter dat bij de goedkopere auto's (vergeleken met het andere aanbod van dat merk/type) er meer aan de hand is dan bij een duurdere, maar ook bij dure auto's kom je soms echt complete troep tegen. :X Zo was ik ooit gaan kijken voor een V70 uit 2006 voor 8500 Euro die een stuk duurder was dan de rest, maar zogenaamd perfect onderhouden zou zijn en een lage km-stand had, maar het bleek Zwitserse import te zijn en tegenwoordig is NL voor CH het afvoerputje van hun troep die ze daar niet meer door de keuring krijgen (zoals wij daar het Oostblok voor gebruiken). :+ De auto was erg netjes, maar echt álles wat je kon bedenken mankeerde er wel aan. En zo had ik best veel V70's en XC70's bekeken in het duurdere segment waar gewoon een hoop mee was. Een goede V70N vinden is tegenwoordig gewoon best lastig, zelfs degene die ik gekocht had (waar veruit het minste mee was vergeleken met de rest) is gewoon geen geweldige auto. :X

Volvotips.com

• caspervc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:41
Tja daarom kies ik wat vaker voor auto’s die direct uit de lease komen. Ws ook wel wat bezuinigd op regulier onderhoud laatste termijn maar altijd vanwege einde contractduur eruit, en niet vanwege aankomend groot onderhoud. Is me de laatste paar keer niet tegengevallen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

...Behalve dat leasemaatschappijen massaal de laatste grote beurt overslaan "want gaat binnenkort uit de lease!" :P Maar als je die er weer bij fixt bij aanschaf heb je dat wel rechtgetrokken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:11
-tom-562 schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:51:
[...]

Als je een auto weg doet omdat de d-riem vervangen te duur wordt, kun je beter gaan fietsen :+

Oh, aan alle eigenaren van een S60/V70/S80 op het P2-chassis, ik kan iedereen aanraden op PU-inserts in de subframe rubbers te plaatsen. Ik heb het bij mij afgelopen vrijdag gedaan (uurtje werk, met een krik en wat assteunen). Het verschil is echt heel groot. Auto voelt een stuk strakker aan, en niet meer dat 'wollige' stuurgedrag. Je levert niks in qua comfort (dreunen/trillingen o.i.d.).
Deze dus:
Hmmm interessant. Zit er ook een simpele montagehandleiding bij als je ze besteld? Ik ga het misschien zelf doen.

En, moet je er 4 bestellen of is het een set, dat is niet helemaal duidelijk.

ybos wijzigde deze reactie 22-04-2019 21:03 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ybos schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:57:
[...]

Hmmm interessant. Zit er ook een simpele montagehandleiding bij als je ze besteld? Ik ga het misschien zelf doen.

En, moet je er 4 bestellen of is het een set, dat is niet helemaal duidelijk.
Het is een kwestie van de 4 subframe bouten 1 voor 1 los draaien en dan per stuk dat rubber er tussen duwen en de bout weer aandraaien.
Op YouTube staan ook wel wat tutorials ('Volvo subframe inserts' is een goede zoekterm :p)

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:11
-tom-562 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:27:
[...]

Het is een kwestie van de 4 subframe bouten 1 voor 1 los draaien en dan per stuk dat rubber er tussen duwen en de bout weer aandraaien.
Op YouTube staan ook wel wat tutorials ('Volvo subframe inserts' is een goede zoekterm :p)
En, mn andere vraag :? Is het een set van 4 voor 22 ex, of moet je 4 stuks bestellen :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

ybos schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:29:
[...]

En, mn andere vraag :? Is het een set van 4 voor 22 ex, of moet je 4 stuks bestellen :?
Ah, excuses :P het is een complete set met 4 rubbers!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:42

EMP

Krulloos! Maar nu met kinwol.

Vanaf juni moet ik elke dag 60 km woon-werk gaan rijden, dat wil ik veilig en comfortabel doen... dus mag ik sinds afgelopen weekend weer in het Volvo topic!

Sinds afgelopen weekend heb ik deze voor de deur staan:

V70 2.5 Essence, eerste generatie 360k op de teller. Rond 120k is er LPG ingebouwd, en mototrisch is hij prima.

Wat duidelijk minder is is de electronica. De deurspeakers voor doen het soms wel en soms niet, en de speakers in de achterdeuren doen het niet (die in de D-stijl wel weer gek genoeg). Ook gaan beide deuren aan de bijrijderskant niet open met de CV.

Verder nog wat kleine problemen en onderhoudsdingen. De distributie komt er over niet al te lang aan, en ik vind 'm wat zwalken op de snelweg, wat ik nog wil uitzoeken. Maar de afgelopen jaren is hij (op misschien het laatste jaar na) verder goed onderhouden. De bestuurdersstoel is ooit al eens vervangen voor een volledig leren exemplaar, en vorig jaar is hij rondom voorzien van nieuwe remschijven + blokken. Ik ben van plan om hem nog een aantal jaartjes te rijden, dus wil hem weer (technisch) goed op de weg hebben.

Iemand trouwens ervaring welk forum voor een V70 het meest actief is? Er zijn volvo850forum.nl, volvoforum.nl en volvov70forum.com...

EMP wijzigde deze reactie 26-04-2019 12:22 (5%)

So RAMdisk is *NOT* an installation procedure?

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:23
Afgelopen week mijn eerste Volvo gekocht, volgende week kan ik het ophalen.
Het gaat om een V40 2.0 D4 190PK Business R-design plus uit 2014.

Nu rij ik in een Audi A3 105PK uit 2007 verder geen luxe er in.

mbenjamins wijzigde deze reactie 27-04-2019 09:50 (5%)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@EMP ik zou eens rond kijken op het v70forum. Aardig actief en niet zo'n geneuzel/gezever als op het volvoforum

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gisteren apk gehad. Twee aandrijfas hoezen moeten vervangen worden, vocht in een,van de koplampunits en nog steeds last van een knipperlicht die vaker niet dan wel werkt. Volgens de keurmeester zijn het achterlicht en de achterblinker niet goed. Rv weet ik, maar aan die andere twijfel ik sterk. Straks even kieken. Volgens mij is de handrem ook niet jofel, pas op het einde van het bereik merk ik dat het remt.

Ik heb een boek van Haynes in huis waar e.e.a. mee kan proberen.

• jadjong
Haal een VIDA vm image van Swedespeed forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Met behulp van Haynes een achterlichtbulb in- en uitgenomen: werkt. Daarna knipperlicht rv verwijderd en teruggeplaatst: werkt. De aansluiting is wel wat dodgy en er zit wat bruine aanslag in. De Volvogarage zou het de vorige keer opgelost hebben met wat schoonmaken van de contacten en deze wat steviger houvast laten geven aan de lamp en ook de lamp vervangen. Kostte me toen EUR 52,57.

In de offerte rekenen ze een nieuwe knipperbulb rv, nieuwe bulb achter en een nieuw dimlicht. +3x EUR 11,25 exclusief btw. Ongeveer EUR 45,00 uitgespaard.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cupra4
  • Laatst online: 13-05 13:28
-tom-562 schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:51:
[...]
Deze dus:
Hou je ze wel goed ingevet? PU werkt de eerste tijd super, daarna drogen ze langzaam maar zeker uit en worden ze keihard. Ik ben er absoluut geen fan van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 20:07

Youk

Volvo For Life

Tijd voor grote werken aan mijn 740. :'(

De automaat is er mee opgehouden. Deze deed al een tijdje moeilijk, dus gebruikte de wagen zo weinig mogelijk. Toch nu na de winter de wagen nog eens meegenomen voor een ritje. Jammer maar helaas moest deze op een vrachtwagen terug naar huis komen. Aan een verkeerslicht moest ik stoppen voor rood en toen het groen werd kon ik gas geven wat ik wou, de wagen verzette zicht geen millimeter. Niet vooruit, niet achteruit.

Nu deze terug is gebracht zit er opnieuw beweging in, maar ik durf er eigenlijk niet meer mee op straat te komen. Kan goed zijn dat na 1 km het weer prijs is.

Even concreet, het gaat hier over een 740 GLE met B230E motor uit 1985. Volgens mij is de automaat een ZF 4HP22. Ik heb namelijk het label: "P R N D 3 2 1" en bij een AW70 is dit "P R N D 2 1". En wat ik hierboven vermelde als "deed moeilijk" komt overeen met wat er in de wiki staat, namelijk: "Usual symptoms are failing to shift after 1st gear while the gearbox is still cold"

Info over de automaat haal ik ook uit het VIN: YV1704845F...

Nu vraag ik mij af wat mijn opties zijn.
  • Terug een ZF 4HP22 plaatsen
  • Vervangen door aan AW70 (zouden betrouwbaarder zijn)
  • Vervangen door een manuele bak, dan kies ik enkel en alleen voor een M46 omwille van de overdrive met knopje op de pook (heeft met jeugdsentiment te maken O+ )
  • ???
Eigenlijk wil ik de handgeschakelde versie, maar hier in België doet de keuring (jullie APK) nogal eens moeilijk en zou het kunnen zijn dat de wagen gewoon niet meer de weg op mag (ik ben dit nog verder aan het uitzoeken).

In geval van swap met een andere automaat, zijn dit de 2 enig opties? Of past er soms nog een andere automaat op? Eén met 5 gangen in plaats van 4 zou wel leuk zijn (zuiniger op snelheid wegens minder toeren). Maar ik wel enkel "plug-and-play", dus geen aanpassingen nodig zoals de tunnel vergroten of zo.

Zijn hier soms mensen met meer kennis van zaken hierover dan ikzelf?

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Youk is de auto ooit geleverd in België met de M46? Dan zou het in Nederland zo mogen. Anders individuele keuring.

Fuck, fuck, fuckerdefuck. Volvo garage voert een apk uit. Afkeur (op mijn verzoek) vanwege aandrijfas stofhoezen en verlichting. Lamp ra zelf vervangen. Knipper rv zelf opnieuw geplaatst. Doet het dan wel, dan niet.

Afspraak bij een mannetje van @Bart-Willem. Nieuwe stofhoezen geplaatst zowel binnen als buiten aan beide kanten. Nieuw knipperhouder incl. lamp en die doet het perfect. Wees me op de draagarmbus die teveel speling geeft en een issue zal zijn in de toekomst. Ik had de dag er voor de stofkap van dimlicht er af tijdens een lange rit en het vocht was weg. Op mijn verzoek meteen de handrem wat aangedraaid zodat het niet pas op het einde van de travel pas remt.

Kom ik bij de apk zonder afspraak in Hilvarenbeek, is die bus nu afkeur. Heeft Volvo dan niet goed gezien. Mistlamp was ook afkeur, maar keurmeester heeft het direct omgedraaid en nu wel goed lichtbeeld. Nu moet ik dus de bussen laten fixen en wederom een keuring. Gelukkig is binnen 7 dagen een keuring gratis.

PcDealer wijzigde deze reactie 01-05-2019 19:21 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Youk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:53:

De automaat is er mee opgehouden. Deze deed al een tijdje moeilijk, dus gebruikte de wagen zo weinig mogelijk. Toch nu na de winter de wagen nog eens meegenomen voor een ritje. Jammer maar helaas moest deze op een vrachtwagen terug naar huis komen. Aan een verkeerslicht moest ik stoppen voor rood en toen het groen werd kon ik gas geven wat ik wou, de wagen verzette zicht geen millimeter. Niet vooruit, niet achteruit.

Nu deze terug is gebracht zit er opnieuw beweging in, maar ik durf er eigenlijk niet meer mee op straat te komen. Kan goed zijn dat na 1 km het weer prijs is.

Even concreet, het gaat hier over een 740 GLE met B230E motor uit 1985. Volgens mij is de automaat een ZF 4HP22. Ik heb namelijk het label: "P R N D 3 2 1" en bij een AW70 is dit "P R N D 2 1". En wat ik hierboven vermelde als "deed moeilijk" komt overeen met wat er in de wiki staat, namelijk: "Usual symptoms are failing to shift after 1st gear while the gearbox is still cold"

• Vervangen door een manuele bak, dan kies ik enkel en alleen voor een M46 omwille van de overdrive met knopje op de pook (heeft met jeugdsentiment te maken O+ )
  • ???
Eigenlijk wil ik de handgeschakelde versie, maar hier in België doet de keuring (jullie APK) nogal eens moeilijk en zou het kunnen zijn dat de wagen gewoon niet meer de weg op mag (ik ben dit nog verder aan het uitzoeken).

In geval van swap met een andere automaat, zijn dit de 2 enig opties? Of past er soms nog een andere automaat op? Eén met 5 gangen in plaats van 4 zou wel leuk zijn (zuiniger op snelheid wegens minder toeren). Maar ik wel enkel "plug-and-play", dus geen aanpassingen nodig zoals de tunnel vergroten of zo.

Ombouwen naar een handbak zou ik niet doen, dat is echt enorm veel werk en niet zomaar "even een andere bak eronder". Tip: zoek gewoon op de sloop naar een automaatbak, die van de 940 zijn hetzelfde. :P 5-traps automaat is een lastige opgave (veel aanpassingen nodig) dus ik zou gewoon naar hetzelfde type automaat op zoek gaan. Reviseren is eigenlijk de meest makkelijke optie, maar goedkoop is dat niet. :P Een AW70/71/72 is betrouwbaarder dan een ZF-bak (de eerste ZF-bak die betrouwbaar is moet nog uitgevonden worden, al schakelen ze wel ietsjes verfijnder).

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:49

auto660

AMD K6 for life!

Youk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:53:

• ???

Het schijnt dat de AW70/71 bakken hele robuuste bakken zijn, dus die kan ik wel aanraden. Al zal een nette ZF bak ook wel weer een lange tijd meegaan. De huidige heeft het zo te lezen toch nog even 34 jaar uitgehouden.

Er zit nog wel genoeg olie in de automaatbak? Als het oliepeil te laag is willen ze ook wel raar gaan doen.

XS4ALL mag niet verdwijnen, teken de petitie. The DFI magics are still whizzing around

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@PcDealer De 740 GLE is in België geleverd geweest met de M46, mijn ouders hadden deze kombi op hun '87er (had ik daarstraks nu niets gezegd over jeugdsentiment ;) ) Dat was voor ons de eerste Volvo in het gezin en bij mij de start van het virus.

@Bart-Willem ik weet dat ombouwen veel werk is. Je spreekt over de bak, koppeling, versnellingspook, pedalen, cardanas en als je het goed wil doen de juiste achteras. Jeugdsentiment is ook wat waard hé. Het helpt ook niet echt dat ik eigenlijk liever handbak rijd dan automaat. En ik heb toch al wel wat automaten gereden waaronder een V90 T8.

Passen de AW7x bakken gewoon onder de wagen zonder aanpassingen? Dan lijkt dit de meest voor de hand liggende oplossing.

@auto660 Damn, weer vergeten om het oliepeil na te kijken. Maar eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen meer in deze bak. Ook een revisie zou ik zelfs niet overwegen op deze bak. Toen ik deze wagen kocht had deze 9 jaar stil gestaan. In het eerste jaar bij mij terug tot leven gewekt maar dan is de radiator lek geraakt tussen koelwater en automaatbakolie. Dus er heeft koelwater in de automaat gezeten. Nieuwe radiator geplaatst en bak laten spoelen, maar heb toch altijd wat mijn bedenkingen gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:49

auto660

AMD K6 for life!

Youk schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:29:
@PcDealer De 740 GLE is in België geleverd geweest met de M46, mijn ouders hadden deze kombi op hun '87er (had ik daarstraks nu niets gezegd over jeugdsentiment ;) ) Dat was voor ons de eerste Volvo in het gezin en bij mij de start van het virus.

@Bart-Willem ik weet dat ombouwen veel werk is. Je spreekt over de bak, koppeling, versnellingspook, pedalen, cardanas en als je het goed wil doen de juiste achteras. Jeugdsentiment is ook wat waard hé. Het helpt ook niet echt dat ik eigenlijk liever handbak rijd dan automaat. En ik heb toch al wel wat automaten gereden waaronder een V90 T8.

Passen de AW7x bakken gewoon onder de wagen zonder aanpassingen? Dan lijkt dit de meest voor de hand liggende oplossing.

@auto660 Damn, weer vergeten om het oliepeil na te kijken. Maar eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen meer in deze bak. Ook een revisie zou ik zelfs niet overwegen op deze bak. Toen ik deze wagen kocht had deze 9 jaar stil gestaan. In het eerste jaar bij mij terug tot leven gewekt maar dan is de radiator lek geraakt tussen koelwater en automaatbakolie. Dus er heeft koelwater in de automaat gezeten. Nieuwe radiator geplaatst en bak laten spoelen, maar heb toch altijd wat mijn bedenkingen gehad.
Toch kan het best wel eens zo zijn dat hij met wat bijvullen gewoon weer tot leven komt. Vaak geeft de soepelheid van het schakelen wel aan hoe gezond de bak nog is. Als hij hiervoor nog soepel schakelde kan het het bijvullen van de olie nog wel waard zijn.

Een swap naar een AW bak klinkt redelijk makkelijk, het lijkt allemaal bolt-on werk te zijn. Dat het veel bolt-on werk is met onder andere een wissel van de aandrijfas is dan wel weer logisch.
https://www.volvoclub.org...nAutoConversionZF-AW.html
Als je liever een handbak rijdt, de tijd en geld er voor over hebt en 2 rechter handen hebt dan kan je inderdaad ook de M46 wissel doen.

Als ik jou was zou ik toch eerst het oliepeil controleren en hopen dat dit het probleem was, en hem vervolgens weer bijvullen.

Vervolgens kan je lekker gedurende het jaar de onderdelen bij elkaar zoeken voor een AW/M46 swap en zodra hij weer de stalling in moet lekker de tijd nemen om het er onder te hangen.

XS4ALL mag niet verdwijnen, teken de petitie. The DFI magics are still whizzing around

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De ombouw naar een AW71 is het makkelijkste en meest duurzame oplossing, wel ervoor zorgen dat je alle bijhorende stuff erbij hebt zoals de aandrijfas want daar zit wat verschil in (de AW70/71/72 is namelijk een 3-traps met erachter geplakte interne overdrive waardoor de as een andere lengte heeft dan die van de ZF-bak).

Iemand die schakelen leuker vindt dan een automaat, het moet niet gekker worden! :+ Ik zou zelf nooit een M46 meer willen hebben, een M47 is echt veel beter omdat je geen overdrive hebt die de geest kan geven of andere vervelende troubles kan hebben.

Volvotips.com

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-05 10:12
Ik zit stiekem te gluren naar Volvo XC90 rond 2007 en het valt me op dat er een paar V8 modellen zijn. Heeft iemand ervaring met de oudere XC90 volvos? Als ik er 1 haal wordt het een (bijna) youngtimer met <200K op de teller (tot 2007).

Die V8 lijkt me heel tof, gewoon voor de fun, maar ik heb geen idee of die motoren ook enigszins betrouwbaar zijn. Als ik zo'n auto haal, ben ik wel van plan 'm ermee door te rijden tot-ie af is (ergens tussen 300K en 400K)

Ik rij tegenwoordig niet zoveel meer (~20K per jaar).

Specifieke do's & don'ts? V8 voor de fun of toch maar gewoon een T6/T5? Helemaal geen XC90?

Also... ik zie de oude S80 staan van mij in de startpost. Bijna nostalgisch, terwijl het niet zo lang geleden is. Leuke auto was dat :+

Gamebuster wijzigde deze reactie 02-05-2019 08:52 (68%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• Youk

Youk

Volvo For Life

Bart-Willem schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 22:34:
De ombouw naar een AW71 is het makkelijkste en meest duurzame oplossing, wel ervoor zorgen dat je alle bijhorende stuff erbij hebt zoals de aandrijfas want daar zit wat verschil in (de AW70/71/72 is namelijk een 3-traps met erachter geplakte interne overdrive waardoor de as een andere lengte heeft dan die van de ZF-bak).

Iemand die schakelen leuker vindt dan een automaat, het moet niet gekker worden! :+ Ik zou zelf nooit een M46 meer willen hebben, een M47 is echt veel beter omdat je geen overdrive hebt die de geest kan geven of andere vervelende troubles kan hebben.
Goed dat je zegt dat de aandrijfas ook hier een andere lengte heeft, ik ging er vanuit dat de ZF en AW bakken even lang zouden zijn. Ook intern moet de pook dan vervangen worden omdat er een net iets ander schakelpatroon in zit.

Wat betreft het schakelen: die gekke Belg toch hé. :+

Tegen september zou de wagen in ieder geval terug deftig moeten rijden. Dan heb ik een trouwpartij van een medeVolvofiel die graag mijn wagen erbij wil hebben.

• Tommie12
PcDealer schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:05:
[...]

Die man is gewoon autofreak, maar wil dat niet "gewoon" zeggen. Dus hangt hij de reden er aan van "er gaan kosten komen", of "ik wil niet naar de APK gaan" als excuus of uitleg om een nieuwe te kopen en het ietwat sociaal aanvaardbaar te maken.
Heel veel mensen hebben dat. Ze moeten op één of andere manier hun (al dan niet gekke) aankoop verantwoorden.
Ik doe dat niet. Als ik zin heb om iets te kopen, en IK vind dat de moeite waard, dan doe ik dat. Soms is daar een uitleg voor, soms niet. Maar ik hoef dat niet uit te leggen aan "de gemeenschap".

Jouw directeur schaamt er zich blijkbaar voor, en hangt er dan een vage uitleg aan.
In vergelijking met die kosten van een nieuwe kost die APK gewoon niks, en in zijn positie kan hij toch gelijk wie vragen om dat even voor hem te doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Gamebuster schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:47:
Ik zit stiekem te gluren naar Volvo XC90 rond 2007 en het valt me op dat er een paar V8 modellen zijn. Heeft iemand ervaring met de oudere XC90 volvos? Als ik er 1 haal wordt het een (bijna) youngtimer met <200K op de teller (tot 2007).

Die V8 lijkt me heel tof, gewoon voor de fun, maar ik heb geen idee of die motoren ook enigszins betrouwbaar zijn. Als ik zo'n auto haal, ben ik wel van plan 'm ermee door te rijden tot-ie af is (ergens tussen 300K en 400K)

Specifieke do's & don'ts? V8 voor de fun of toch maar gewoon een T6/T5? Helemaal geen XC90?

Also... ik zie de oude S80 staan van mij in de startpost. Bijna nostalgisch, terwijl het niet zo lang geleden is. Leuke auto was dat :+
Die V8 werd gekocht door mensen die graag een dikke motor hadden, en er ook het geld voor over hadden, maar na een paar jaar gaat die dan de markt op. De tweede eigenaar rijdt daarmee tot er dikke kosten komen, of hij die herstellingen zelf niet meer kan doen, en dan gaat het snel naar 3de eigenaar, 4de eigenaar ... en iedere keer achterstalig onderhoud.

Ik zou zeggen doen, maar een 4de handse of zo zou ik zeker laten staan. En zeker een dikke spaarpot voorzien voor benzine, en herstellingen. Je koopt die auto's niet voor de goedkoop.

• Gamebuster
Tommie12 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:54:
[...]

Die V8 werd gekocht door mensen die graag een dikke motor hadden, en er ook het geld voor over hadden, maar na een paar jaar gaat die dan de markt op. De tweede eigenaar rijdt daarmee tot er dikke kosten komen, of hij die herstellingen zelf niet meer kan doen, en dan gaat het snel naar 3de eigenaar, 4de eigenaar ... en iedere keer achterstalig onderhoud.

Ik zou zeggen doen, maar een 4de handse of zo zou ik zeker laten staan. En zeker een dikke spaarpot voorzien voor benzine, en herstellingen. Je koopt die auto's niet voor de goedkoop.
Puur kijken naar "1e eigenaar" dus? Maar dan ook grote kans dat onderhoud eraan zit te komen neem ik aan.

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
@Gamebuster
Het moet duidelijk zijn dat als je autos koopt van 10j +, je elke dag een dikke onderhouds of herstelfactuur kan krijgen.
Als je dat niet budgetteert, dan koop je met je ogen dicht.
Je koopt zo'n ketel ook niet voor de zuinigheid of de lage kosten. Aankoop kan net onwille daarvan heel erg meevallen, maar de rest valt altijd tegen.

1e eigenaar zal heel zeldzaam zijn. Het hoeft niet altijd mis te gaan met een 2e of 3e eigenaar, maar kijk dan heel erg goed de facturen en onderhoudsboekjes na.
Zorg daarom dat je geen haast hebt bij het kopen!!

• Red devil
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 21:35
Gamebuster schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:47:

Ik heb 1.5 jaar geleden zo'n XC90 V8 2007 Executive aangeschaft. Motoren zijn oersterk en de 6 bak gt is ook prima. De T6 moet je met grote boog omheen lopen, de 2.5T/T5 is ook ok, eveneens de 3.2 maar de 5 cylinder moet er wat harder voor werken. Verbruik van 3.2 is niet echt beter dan v8, dat was weer reden voor mij om voor de v8 te gaan. Ding rijdt best vlot en je komt tenminste lekker met verkeer mee. Ook voor caravan is het lekker. Echter, houd rekening met fors verbruik. Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en dan is 1:7.5 al zeer netjes. De mijne kwam van een chirurg die hem uit Spanje had geimporteerd. Via de dealer een dikke PDF gekregen met allemaal onderhoud. Was redelijk veel aan verspijkerd de afgelopen jaren en dat waren dingen die ik vaker las op internet. Afgelopen jaren weinig kosten aan gehad, valt allemaal nog wel mee.

Heb trouwens dat ding alleen maar gekocht vanwege mijn 4 kids, als ik er minder had gehad zou ik lekker mijn V70 T5 gehouden hebben. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zonder 4 kids zo'n ding zou willen rijden :-)
Blijft natuurlijk een zeecontainer op 4 wielen maar in dat segment wel de allerdikste zeecontainer. _/-\o_

• Gamebuster
Red devil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:14:
[...]

Ik heb 1.5 jaar geleden zo'n XC90 V8 2007 Executive aangeschaft. Motoren zijn oersterk en de 6 bak gt is ook prima. De T6 moet je met grote boog omheen lopen, de 2.5T/T5 is ook ok, eveneens de 3.2 maar de 5 cylinder moet er wat harder voor werken. Verbruik van 3.2 is niet echt beter dan v8, dat was weer reden voor mij om voor de v8 te gaan. Ding rijdt best vlot en je komt tenminste lekker met verkeer mee. Ook voor caravan is het lekker. Echter, houd rekening met fors verbruik. Ik gebruik hem voor woon werk verkeer en dan is 1:7.5 al zeer netjes. De mijne kwam van een chirurg die hem uit Spanje had geimporteerd. Via de dealer een dikke PDF gekregen met allemaal onderhoud. Was redelijk veel aan verspijkerd de afgelopen jaren en dat waren dingen die ik vaker las op internet. Afgelopen jaren weinig kosten aan gehad, valt allemaal nog wel mee.

Heb trouwens dat ding alleen maar gekocht vanwege mijn 4 kids, als ik er minder had gehad zou ik lekker mijn V70 T5 gehouden hebben. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je zonder 4 kids zo'n ding zou willen rijden :-)
Blijft natuurlijk een zeecontainer op 4 wielen maar in dat segment wel de allerdikste zeecontainer. _/-\o_
Toch wel een flinke tank erin op z'n minst? 80 liter ofzo? Wel goed om te lezen dat je dus niet een gegarandeerde pech-auto naar binnen haalt.

Nu zou mijn voorkeur toch gaan voor de V8, maar waarom specifiek "met een grote boog" om de T5/T6/3.2 heen? Puur om de performance?

• Red devil
Gamebuster schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:13:
[...]

Toch wel een flinke tank erin op z'n minst? 80 liter ofzo? Wel goed om te lezen dat je dus niet een gegarandeerde pech-auto naar binnen haalt.

Nu zou mijn voorkeur toch gaan voor de V8, maar waarom specifiek "met een grote boog" om de T5/T6/3.2 heen? Puur om de performance?
80l, meestal red ik 500 km op een tank (dan gaat er circa 70 liter in).
De T6 is de enige die ik zou afraden, heeft slechte automaat. De 3.2 is waarschijnlijk ook onverwoestbaar (simpele 6 cylinder zonder turbos) maar de 2.5T is met minder pks even snel (en rijdt ws lekkerder door de turbo). Zou dan ws voor de 2.5T gaan en dan tunen, heb ik toen ook aan gedacht. Een 16T turbo erop en grotere injectoren. Het is de v8 geworden, is makkelijker. Probleem was ook een beetje dat er bijna geen "nieuwere" 2.5T te vinden zijn, het is of 3.2 of V8.

Maar goed, performance van v8 is veel beter. 0-100 in 7.3s ipv 10s. En geluid van v8 is ook lekker als je moet inhalen, mooie snerp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Red devil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 20:14:
[...]

Ik heb 1.5 jaar geleden zo'n XC90 V8 2007 Executive aangeschaft. Motoren zijn oersterk en de 6 bak gt is ook prima. De T6 moet je met grote boog omheen lopen, de 2.5T/T5 is ook ok, eveneens de 3.2 maar de 5 cylinder moet er wat harder voor werken. Verbruik van 3.2 is niet echt beter dan v8, dat was weer reden voor mij om voor de v8 te gaan.
Als ik de opgegeven verbruikscijfers bekijk, is de S80 3.2 zuiniger op de snelweg dan mijn S60 met 2.4. De 4.4 weer een stuk dorstiger, naast ook nog gewicht => MRB.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gamebuster
Red devil schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:18:
[...]

80l, meestal red ik 500 km op een tank (dan gaat er circa 70 liter in).
De T6 is de enige die ik zou afraden, heeft slechte automaat. De 3.2 is waarschijnlijk ook onverwoestbaar (simpele 6 cylinder zonder turbos) maar de 2.5T is met minder pks even snel (en rijdt ws lekkerder door de turbo). Zou dan ws voor de 2.5T gaan en dan tunen, heb ik toen ook aan gedacht. Een 16T turbo erop en grotere injectoren. Het is de v8 geworden, is makkelijker. Probleem was ook een beetje dat er bijna geen "nieuwere" 2.5T te vinden zijn, het is of 3.2 of V8.

Maar goed, performance van v8 is veel beter. 0-100 in 7.3s ipv 10s. En geluid van v8 is ook lekker als je moet inhalen, mooie snerp.
Check. Ik ben niet van plan om te gaan tunen o.i.d.. Verbruik is niet een big deal omdat ik 'm toch zakelijk ga rijden.

Dus:

V8 > 2.5T > 3.2 qua performance. Qua betrouwbaarheid zijn die 3 vergelijkbaar.

Gamebuster wijzigde deze reactie 03-05-2019 09:19 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
PcDealer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 00:25:
[...]

Als ik de opgegeven verbruikscijfers bekijk, is de S80 3.2 zuiniger op de snelweg dan mijn S60 met 2.4. De 4.4 weer een stuk dorstiger, naast ook nog gewicht => MRB.
Voor S80 zou dat zomaar kunnen. Vind een 3.2 ook wel goed passen bij een S80. Bij XC90 moet ie toch redelijk hard werken.
Gamebuster schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:15:
[...]

Check. Ik ben niet van plan om te gaan tunen o.i.d.. Verbruik is niet een big deal omdat ik 'm toch zakelijk ga rijden.

Dus:

V8 > 2.5T > 3.2 qua performance. Qua betrouwbaarheid zijn die 3 vergelijkbaar.
Betrouwbaarheid V8 en 3.2 iets hoger misschien, omdat geen turbo. 3.2 is misschien nog wel het meest robuust? Je moet wel oppassen met 2005 V8, die hebben iets met afwatering ofzo. 2007 is wel ok. Performance is zonder tunen V8 > (2.5T=3.2)
Tunen zou ik echt sterk overwegen, in Elst bij volvotune kost het niet veel en het zorgt voor een berg extra rijplezier. De 5 cylinder kan het ook makkelijk hebben, dus daar hoef je niet druk over te maken. Heb mijn T6 daar ook laten tunen, reed daarna stuk fijner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:28

Aight!

'A toy robot...'

Ik vindt die S80 V8 ook nog altijd wel vet :D.

Maar hoe groot moet die draaicirkel wel niet zijn als in een Volvo een V8 ligt :P

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:01

dr.lowtune

(o\ | /o)

Red devil schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Voor S80 zou dat zomaar kunnen. Vind een 3.2 ook wel goed passen bij een S80. Bij XC90 moet ie toch redelijk hard werken.

[...]

Betrouwbaarheid V8 en 3.2 iets hoger misschien, omdat geen turbo. 3.2 is misschien nog wel het meest robuust? Je moet wel oppassen met 2005 V8, die hebben iets met afwatering ofzo. 2007 is wel ok. Performance is zonder tunen V8 > (2.5T=3.2)
Tunen zou ik echt sterk overwegen, in Elst bij volvotune kost het niet veel en het zorgt voor een berg extra rijplezier. De 5 cylinder kan het ook makkelijk hebben, dus daar hoef je niet druk over te maken. Heb mijn T6 daar ook laten tunen, reed daarna stuk fijner.
Mijn 140pk V70 daar ook laten tunen tot 170+, dik tevreden mee! Ik overweeg ook om er een XC90 bij te kopen ergens in de komende maanden, ik kijk eigenlijk alleen naar de 2.5T met inderdaad de intentie om die te tunen. Brandstofverbruik van de 2.5T lijkt ook wel redelijk mee te vallen nog.

* dr.lowtune vindt het niet zo erg dat de brandstofkosten wat hoger liggen, maar wil gewoon niet elke 400km aan de pomp staan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:32
dr.lowtune schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:54:
[...]

* dr.lowtune vindt het niet zo erg dat de brandstofkosten wat hoger liggen, maar wil gewoon niet elke 400km aan de pomp staan!
Ik sta met mijn S40 elke 600-650km bij de pomp (gemiddeld zo'n 1x per week) en vind dat al veel te vaak. Net zo vaak als met mijn vorige Citigo, maar daar verwacht je het van.

Ga met de aankoop van een volgende auto zeker rekening houden met het bereik, zonder dat ik direct voor een diesel ga (eerder een Lexus CT200 hybride ofzo). Vind tanken echt de meest zinloze activiteit in mijn wekelijkse routine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Aight! schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:29:
Ik vindt die S80 V8 ook nog altijd wel vet :D.

Maar hoe groot moet die draaicirkel wel niet zijn als in een Volvo een V8 ligt :P
Een V8 is korter dan een 5-in-lijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Aight! schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:29:
Ik vind die S80 V8 ook nog altijd wel vet :D.

Hermarcel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:06:
[...]
Een V8 is korter dan een 5-in-lijn
Waarom zou het verschil maken? Ik neem aan dat de wielkasten hetzelfde zijn.

Auto voor een jaar goedgekeurd:
- aandrijfashoezen op beide aandrijfasssen vervangen
- draagarmen vervangen aan beide kanten met nieuwe stuuruitslagbegrenzers (dus draaicirkel wordt ietwat wat groter)
- bovenste motorsteun vervangen
- knipperlichthouder en lamp
- mistlamp lv op de juiste wijze bevestigd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 23:22:
[...]

[...]

Waarom zou het verschil maken? Ik neem aan dat de wielkasten hetzelfde zijn.
Ik zeg alleen dat een V8 korter is dan een L5. Maar los daarvan: Er kunnen best verschillende stuuruitslagbegrenzers zijn voor verschillende motor-bak combinaties. Geen idee of dat bij P3 zo is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Red devil
Hermarcel schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:02:
[...]
Ik zeg alleen dat een V8 korter is dan een L5. Maar los daarvan: Er kunnen best verschillende stuuruitslagbegrenzers zijn voor verschillende motor-bak combinaties. Geen idee of dat bij P3 zo is.
Ongeacht of hij korter is, XC90 V8 heeft behoorlijke draaicirkel :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:32
Wij zijn nu op de zoektocht naar een oude Volvo die we kunnen gebruiken in Antwerpen. Nu heb ik een nieuwe Kia Sportage uit 2017 en ik ben een beetje zat om steeds wakker te liggen bij parkeren voor elk krasje. Daarbij kunnen ze niet zo goed rijden in Antwerpen :-)

Dus nu zijn we vooral aan het kijken in Duitsland, liefst naar een V50 of XC70 met automaat die we dan kunnen importeren naar België, omdat de auto's in NL natuurlijk een stuk duurder zijn. Er is wel heel weinig aanbod, maar kan niet wachten tot we er 1 hebben gevonden!

Na volgend jaar gaan we namelijk weer een nieuwe auto kopen, deze auto zal tijdelijk zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hermarcel
  • Niet online
Red devil schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:04:
[...]

Ongeacht of hij korter is, XC90 V8 heeft behoorlijke draaicirkel :-)
True

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 16:23
Sinds paar dagen heb ik een Volvo V40. Nu zit er aan te denken om de ramen achter de B stijl te blinderen.
Nu wil ik ook een BlackVue voor en achtercamera plaatsen.
Wat kan ik beter doen eerst blinderen en dan de camera plaatsen of anders om? Ik ga er vanuit dat de camera op de ruiten worden geplakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• shaggy8675
  • Laatst online: 23:18

shaggy8675

Misantroop pur sang

Zal ook eens komen mee lezen.
Ben in de markt voor mijn eerste volvo. Gaat een V50 worden, vanaf 2008 met +/- 100K op de teller, een 1.8 of een 2.0.
Nog bijzonderheden waar ik op moet letten die niet overal op het internet staan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Red devil
shaggy8675 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:07:
Ben in de markt voor mijn eerste volvo. Gaat een V50 worden, vanaf 2008 met +/- 100K op de teller, een 1.8 of een 2.0.
Nog bijzonderheden waar ik op moet letten die niet overal op het internet staan?
Ik zou de rit op de snelweg niet overslaan. Kijk dan of je het geluidsniveau acceptabel vindt. De 1.8 en 2.0 maken nogal wat toeren. Als je dit ergerlijk vindt, is de 2.4(i) een zeer goed alternatief. Veel minder toeren, mooier geluid en meer power. Iets meer benzineverbruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Discipline schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:10:
<>omdat de auto's in NL natuurlijk een stuk duurder zijn<>
Je kan de BPM terugvragen voor een deel bij Export - dat weet je toch? OUdere auto's worden in NL vaak ook uit DE gehaald omdat ze daar tweedehands goedkoper zijn. Let wel dat DE geen kilometer registratie kent zoals NL en BE. (In NL de autopas, in BE zal het ook wel een naam hebben maar die ken ik niet).

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

In BE is dit de Car-Pass

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:56
mbenjamins schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:04:
Sinds paar dagen heb ik een Volvo V40. Nu zit er aan te denken om de ramen achter de B stijl te blinderen.
Nu wil ik ook een BlackVue voor en achtercamera plaatsen.
Wat kan ik beter doen eerst blinderen en dan de camera plaatsen of anders om? Ik ga er vanuit dat de camera op de ruiten worden geplakt.
Ik heb een BlackVue DR650-2ch op, af fabriek, privacy glas. Ik neem aan, dat je niet wil blinderen, maar de ramen donkerder wil maken. Bij blinderen, worden ze compleet ondoorzichtig gemaakt.

De Blackvue die ik heb, heeft geen onafhankelijke regeling voor de licht gevoeligheid, de camera's zitten op de ruit geplakt. Mijn achtercamera is dan ook iets donkerder dan de voorcamera.
Het verschil kun je hier zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shaggy8675
  • Laatst online: 23:18

shaggy8675

Misantroop pur sang

Red devil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:46:
[...]

Ik zou de rit op de snelweg niet overslaan. Kijk dan of je het geluidsniveau acceptabel vindt. De 1.8 en 2.0 maken nogal wat toeren. Als je dit ergerlijk vindt, is de 2.4(i) een zeer goed alternatief. Veel minder toeren, mooier geluid en meer power. Iets meer benzineverbruik.
Ok, ga ik zeker doen. Maar ben wel wat gewend, rij nu een 10 jaar oude Peugeot 206SW met een simpele 1.4 erin.
En het word voornamelijk stadsgebruik, dus weinig op de grote weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Red devil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:46:
[...]

shaggy8675 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 00:05:
[...]

Ok, ga ik zeker doen. Maar ben wel wat gewend, rij nu een 10 jaar oude Peugeot 206SW met een simpele 1.4 erin.
En het word voornamelijk stadsgebruik, dus weinig op de grote weg.
Ach, ik reed weleens in een 1.6 Peugeot 306. Prima te doen qua geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:17
Als je achter Nivomat schokbrekers hebt (zelf levellende dingen) dan kost een set minimaal 825 Euro ex inbouw. Bij mij ging er eentje lek. Een set gewone is 130 Euro en zijn niet uitwisselbaar. Puntje om mee te nemen.

Zelf reed ik een 2.4i 170pk, topauto. Rijdt fantastisch en rammelde en kraakte nergens.

TacoTaco wijzigde deze reactie 06-05-2019 13:08 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:25
Heeft er iemand ervaring met de remmen van Hella PAGID?
Na onderhoud waarbij de remmen zijn vervangen van mijn V40 valt me toch op dat ze precies maar matig presteren. (Leasewagen)

Na enkele keren flink af te remmen op hoge snelheid begint heel de boel al te trillen en stinken ze ook. Lijkt dus qua koeling voornamelijk een issue? Ik weet niet of er een verschil is met de originele/standaard remmen van een V40? (2016 Ocean race D2)

http://prntscr.com/nl1hf8

http://prntscr.com/nl1hpw

Nieuwe Nighthawk R7000P AC2300 aangeboden + 1-jarig Armor abonnement

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Oorspronkelijk zitten er blokjes van TRW op (in blauw Volvo doosje), maar die fabrikant maakt ook 13 verschillende soorten die allemaal anders presteren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, ga voor de 2.4 :+ de 1.8/2.0 zijn Mazda (/Ford) blokken, technisch prima maar draaien in vergelijking met een 5-pitter meer toeren (dus meer geluid). Qua verbruik zal het elkaar niet veel ontlopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucon

*broem*

Ypuh schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Ga met de aankoop van een volgende auto zeker rekening houden met het bereik, zonder dat ik direct voor een diesel ga (eerder een Lexus CT200 hybride ofzo). Vind tanken echt de meest zinloze activiteit in mijn wekelijkse routine.
Ik zou daar niet automatisch al teveel van verwachten, ik heb nu een auris hybrid en die gaat in de praktijk ook wel elke 600-650 km.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:10

Wintervacht

BTO fanclub

-tom-562 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:16:
[...]

Ja, ga voor de 2.4 :+ de 1.8/2.0 zijn Mazda (/Ford) blokken, technisch prima maar draaien in vergelijking met een 5-pitter meer toeren (dus meer geluid). Qua verbruik zal het elkaar niet veel ontlopen.
Even mierenneuken:
De 1.8 in de V50 is (als ik mij niet vergis) de B4184S2, gewoon een Volvo blok die eerder ook in de V40/S40 gebruikt werd.
De 1.8i B4184SM en B4184SJ waren Mitsubishi motoren die naar verluidt meer problemen hadden dan een Zweeds blok.

Afgezien daarvan rijdt een 5-pitter zeker rustiger, veel soepeler dan een 4-gaats blok en gezien in de praktijk het verschil in verbruik tussen 4- en 5-pitters van Volvo nihil is (bij normale omstandigheden) zie ik geen enkele reden om niet voor de 5 cylinders te gaan.
Heerlijk geluidje ook nog!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
jadjong schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:44:
Oorspronkelijk zitten er blokjes van TRW op (in blauw Volvo doosje), maar die fabrikant maakt ook 13 verschillende soorten die allemaal anders presteren.
Ok. En is mijn beschreven gedrag normaal denk je? Heb het gevoel dat de generieke garage (geselecteerd door de leasing) er de goedkoopste remmen op gezet hebben en dat die nu het zwakste onderdeel zijn van de V40. In Duitsland met 180 even vol in de remmen hebben ze echt niet graag precies. Doe dat 3x op een rij en de hele wagen begint serieus te trillen wat hij hiervoor niet deed en remt ook minder hard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TacoTaco
Wintervacht schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Even mierenneuken:
De 1.8 in de V50 is (als ik mij niet vergis) de B4184S2, gewoon een Volvo blok die eerder ook in de V40/S40 gebruikt werd.
De 1.8i B4184SM en B4184SJ waren Mitsubishi motoren die naar verluidt meer problemen hadden dan een Zweeds blok.

Afgezien daarvan rijdt een 5-pitter zeker rustiger, veel soepeler dan een 4-gaats blok en gezien in de praktijk het verschil in verbruik tussen 4- en 5-pitters van Volvo nihil is (bij normale omstandigheden) zie ik geen enkele reden om niet voor de 5 cylinders te gaan.
Onderhoud is wel wat duurder bij de 2.4 liter, omdat alles iets zwaarder is uitgevoerd. Ik heb er ongeveer 30k per jaar mee gereden en dan tikt dat best aan. Ik reed er standaard 1 op 10 mee trouwens (95% snelweg, met een kleine marge op de maximale snelheid)

Ik heb nu een V40 van 2019 en die rijdt 1 op 13-ish. Ziedaar 15 jaar ontwikkeling in milieutechniek.

TacoTaco wijzigde deze reactie 06-05-2019 16:21 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wintervacht schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:46:
[...]

Even mierenneuken:

De blokken in de V50/S40 zijn voor zover ik weet toch echt Mazda/Ford blokken (omdat het in feite ook gewoon een halve Ford focus/Mazda 3 is). Die blokken die jij bedoelt zaten idd in de oude V40/S40 :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23:10

Wintervacht

BTO fanclub

TacoTaco schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:19:
[...]

Onderhoud is wel wat duurder bij de 2.4 liter, omdat alles iets zwaarder is uitgevoerd. Ik heb er ongeveer 30k per jaar mee gereden en dan tikt dat best aan. Ik reed er standaard 1 op 10 mee trouwens (95% snelweg, met een kleine marge op de maximale snelheid)

Ik heb nu een V40 van 2019 en die rijdt 1 op 13-ish. Ziedaar 15 jaar ontwikkeling in milieutechniek.
Onderhoudskosten is natuurlijk altijd iets om rekening mee te houden bij de aanschaf van een auto :)
Ik haal met mijn V40 (2002) gemiddeld 1 op 10, reden is (niet enkel maar grotendeels) de N65, wat een hatelijk stuk asfalt vol flitspalen en stoplichten, funest voor het verbruik! Een paar honderd km met 110/1120 over de snelweg levert een gemiddelde van 1 op 13-ish op, vandaar dat ik al zei dat het qua verbruik nauwelijks scheelt. Een vriend van me rijdt een S60 uit 2001 met een 5-pitter, heeft nagenoeg hetzelfde verbruik.
Wel héééle fijne blokjes moet ik zeggen!

@-tom-562
Dat zou goed kunnen, ik heb alleen naar de motorcode gekeken van de V50 en zag dat die (wat betreft de 1.8) dezelfde was als die van de V40/S40, maar verder echt geen idee of dat überhaupt klopt.
Ik wilde gewoon even mierenneuken :')

Het is en blijft een Volvo, zo lang de steekashoezen er niet afvallen zit het wel goed :+

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TacoTaco
Bij 30k per jaar gaat het onderhoud in een versneld tempo en is het wat minder grappig. Gelukkig kreeg ik een ruime km vergoeding. Die van mij was uit 2004 en volgens mij is dat uberhaupt een goede Volvo periode geweest. Gestart met de tweede generatie V70/V70XC, allemaal erg degelijk. Hoor nog wel eens dat het daarna iets minder is geworden. Al blijft het natuurlijk Volvo.

TacoTaco wijzigde deze reactie 06-05-2019 17:51 (17%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jadjong
Lambo LP670 SV schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Ok. En is mijn beschreven gedrag normaal denk je? Heb het gevoel dat de generieke garage (geselecteerd door de leasing) er de goedkoopste remmen op gezet hebben en dat die nu het zwakste onderdeel zijn van de V40. In Duitsland met 180 even vol in de remmen hebben ze echt niet graag precies. Doe dat 3x op een rij en de hele wagen begint serieus te trillen wat hij hiervoor niet deed en remt ook minder hard.
De standaard blokjes zijn voldoende om vanaf topsnelheid tot stilstand af te remmen, meer moet je er niet van verwachten. De tweede keer binnen korte tijd is mazzel maar de derde of vierde keer afremmen vanaf 200 zonder de zooi te laten koelen zit er niet in waardoor je rechtdoor gaat over de volgende rotonde. Precies zoals de navigatie zegt. :P

Remt de auto inmiddels (afgekoeld) weer krachtig? Als dat niet zo is heb je verglaasde blokjes, die kan je schuren maar waarschijnlijk weggooien. Als de zooi ook nog trilt heb je kans dat de schijven krom zijn, hoe dan ook wordt het een ritje naar de garage om de zooi uit elkaar te schroeven en te bekijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
jadjong schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:50:
[...]

De standaard blokjes zijn voldoende om vanaf topsnelheid tot stilstand af te remmen, meer moet je er niet van verwachten. De tweede keer binnen korte tijd is mazzel maar de derde of vierde keer afremmen vanaf 200 zonder de zooi te laten koelen zit er niet in waardoor je rechtdoor gaat over de volgende rotonde. Precies zoals de navigatie zegt. :P

Remt de auto inmiddels (afgekoeld) weer krachtig? Als dat niet zo is heb je verglaasde blokjes, die kan je schuren maar waarschijnlijk weggooien. Als de zooi ook nog trilt heb je kans dat de schijven krom zijn, hoe dan ook wordt het een ritje naar de garage om de zooi uit elkaar te schroeven en te bekijken.
Ok duidelijk. Er zat wel een minuut of 2-3 tussen de verschillende keren remmen dus ze koelden wel wat af maar niet voldoende blijkbaar en dat mag je dus er niet van verwachten.

Bij een koude start remt hij wel nog zoals gewoon zonder trillingen dus wat dat betreft geen schade lijkt me.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Onlangs heb ik een v50 2.4 automaat gekocht met veul kilometers. 364k om precies te zijn. Onder de 2k. Ik koop altijd een auto voor 1 jaar maar dit is een blijvertje. Binnenkort even de distributie vervangen , rolletjes en pompje en dan ga ik er lang van genieten.

Alles reageert naar behoren. Automaat schakeld goed.

Puntjes die ik ga doen naast de distri.
Grote beurt
Remmerij
Uitlijjnen. Licht trilling
Kleine deukjes .
Auto leeghalen en een real clean geven.

Super fijne bak.

Verkapte tvp

Telefoon en Netwerk Engineer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

DutchITMaster schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:54:
Onlangs heb ik een v50 2.4 automaat gekocht met veul kilometers. 364k om precies te zijn. Onder de 2k. Ik koop altijd een auto voor 1 jaar maar dit is een blijvertje. Binnenkort even de distributie vervangen, rolletjes en pompje en dan ga ik er lang van genieten.
Lekker yo! Is de atf een keer vervangen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:09

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

PcDealer schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 01:03:
[...]

Lekker yo! Is de atf een keer vervangen?
Ik vrees van niet. De beste meneer had de auto anderhalf jaar aan zijn zus uitgeleend . En melde ook niet dat de distributie wat aandacht nodig had.

Wel een goede van je. Neem ik deze zomer even mee.

Best bijzonder eigenlijk. Normaal doe ik alleen onderhoud met een voorhamer. Maar deze auto fits like a glove

Telefoon en Netwerk Engineer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik heb sinds begin dit jaar en 15dkm ook een 1.8L S40 uit 2010. Een redelijke probleemloze auto en ben er erg blij mee (het Focus onderstel maakt het een leuke rijdersauto). Rij voornamelijk snelweg ca. 150km dagelijks woon/werk en het toerental is wel een dingetje ja. Bij 120/125 draait de motor ongeveer 3600 rpm (de max is iets van 6.500, dus in dat licht valt het mee). . Aan het begin moest ik daar best even aan wennen omdat ik met de proefrit niet de snelweg op gegaan was. Inmiddels hoor ik het niet eens meer, de auto is goed geisoleerd en er zit een erg goede geluidsinstallatie in. Paar nieuwe banden deed helemaal wonderen.

Andere kleine puntjes zijn een beetje windruis bij het rubber van bestuurdersportier, de korte versnellingen (bij 50 kun je hem al in de 5 hebben, dan kun je daarin doorrijden tot de 200+. Niet goed natuurlijk, maar door de korte versnellingen/hoge max toerental moet je dus een beetje doorrijden t.o.v. wat ik gewend was) en vocht in de koplamp. Met die laatste dingen ben ik al aan het miereneuken en zijn geen redenen om hem te laten staan. Grootste gemis is de 6e versnelling.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ypuh schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 11:16:
[...]
Grootste gemis is de 6e versnelling.
Dat had ik ook in de v50 1.6d, toen ik echter in een c30 met 6 versnellingen reed, bleek de 6e wel erg veel op de 5 te lijken (van de 5 bak). Ik heb de eindverhoudingen niet opgezocht, maar ik vermoed dat ze dicht bij elkaar zitten.

Voor lage toeren op de snelweg heb je een CVT of serieus overpowered motor nodig.
(overigens zat de diesel natuurlijk al een stuk lager op de snelweg, maar dan nog voelde het alsof er een overdrive op had gekund)

Arjan wijzigde deze reactie 07-05-2019 11:32 (13%)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20-05 08:40

Estoque

Turbobrick Owner

De 5e versnelling in een 5bak is 0.71
De 6e versnelling in een 6bak is 0.71

Is dus identiek, voor de rest zijn de versnellingen allemaal anders.

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
Lambo LP670 SV schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:02:
[...]

Geen enkele rem heeft het graag dat je bij 180 alles dicht gooit en gaat remmen tot bijna stilstand.
Energie die dan omgezet wordt in warmte is evenredig met de snelheid in het kwadraat.

Dus van 180-0 is 4 keer zo veel warmte als van 90-0.

Ben je zeker dat de schijven nog goed zijn? Dat is normaal het deel dat echt warm wordt. Als daar veel materiaal weg is, dan wordt het ook warmer en heb je nog meer kans op kromtrekken.

• Lambo LP670 SV
Tommie12 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 16:14:
[...]

Geen enkele rem heeft het graag dat je bij 180 alles dicht gooit en gaat remmen tot bijna stilstand.
Energie die dan omgezet wordt in warmte is evenredig met de snelheid in het kwadraat.

Dus van 180-0 is 4 keer zo veel warmte als van 90-0.

Ben je zeker dat de schijven nog goed zijn? Dat is normaal het deel dat echt warm wordt. Als daar veel materiaal weg is, dan wordt het ook warmer en heb je nog meer kans op kromtrekken.
Het ware praktisch nieuwe blokjes dus zit nog veel materiaal op vermoed ik. Het was gelukkig ook niet naar 0 maar eerder naar 90 ofzo. Hij rijdt en remt nu nog steeds normaal zonder trilling dus ik ga ervan uit dat ze nog in orde zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
Lambo LP670 SV schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Het ware praktisch nieuwe blokjes dus zit nog veel materiaal op vermoed ik. Het was gelukkig ook niet naar 0 maar eerder naar 90 ofzo. Hij rijdt en remt nu nog steeds normaal zonder trilling dus ik ga ervan uit dat ze nog in orde zijn.
Energie gewijs is remmen van 180 naar 90 nog altijd 3 keer zo veel energie als van 90 naar 0.
Ik denk dat je geluk hebt gehad dat je schijven na het remmen terug "recht" gekomen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harry
  • Laatst online: 20-05 19:24

Harry

Jaimy & Kaylynn

Na euh... 5 jaar ongeveer mij maar weer even terug melden in dit topic.
Na eerder een 855 en V70n gehad te hebben, staat deze V70 sinds kort op de oprit:

Dat rijd toch wel weer erg fijn moet ik zeggen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19-05 20:41
Ik zal me ook maar even melden hier en mijn trots laten zien.
Hier onder wat foto's;

Het betreft een V40 uit 2013 met een R-Design pakket erop.

https://tweakers.net/ext/f/RHJ5cAAgGe8u2tyKVKPVmzJN/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/hvbom6BfQa5vVsHCbBqJTrei/thumb.jpg

Nicj56 wijzigde deze reactie 12-05-2019 22:42 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Mijn D3/D4 V70 uit Jan 2012 loopt richting de 180kkm en zal een distributieriem vervanging nodig hebben. Als ik op de volvo site mijn kenteken en kilomterstand invul kom ik op ca EUR 800 uit, bij Nordicar op EUR 450 oid. Bij Nordicar kan ik vrij goed zien wat er wel en niet vervangen wordt, bij Volvo niet.

Nu vraag ik mij af wat de ervaringen zijn recent bij Nordicar. lees er wisselende recenties van maar kan die ook over de volvo dealers vinden. Voor een prijsverschil van EUR350 op het eerste gezicht vraag ik me af of ik nog wel een offerte van de Volvo dealer ga opvvragen?

Ik woon in Muiden dus centraal genoeg voor heel NL, maar de museum van Nordicar leek me ook wel leuk.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@franssie wil je die Volvo service er bij of wil je gewoon je riem vervangen hebben? In het tweede geval gewoon een Volvo specialist uitzoeken.Veel goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PcDealer schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:04:
@franssie wil je die Volvo service er bij of wil je gewoon je riem vervangen hebben? In het tweede geval gewoon een Volvo specialist uitzoeken.Veel goedkoper.
Wel het pakket met de waterpomp etc, niet alleen de riem. Volvo service is toch die wegenwacht etc meuk? Ik heb 4 wagens in mijn huishouden dus dat heb ik wel via de ANWB geregeld (is dan toch goedkoper al mrijg het van mijn Ford dealer al bij een nieuw oliefilter ongeveer).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

franssie schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:09:
[...]

Volvo service is toch die wegenwacht etc meuk? Ik heb 4 wagens in mijn huishouden dus dat heb ik wel via de ANWB geregeld (is dan toch goedkoper al mrijg het van mijn Ford dealer al bij een nieuw oliefilter ongeveer).
Dus dan pak je optie 2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick!
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16:06
Momenteel rijd ik een 2014 1.2 Qashqai Connect. Op zich heel tevreden over, maar zowel mijn (Zweedse :P) vrouw als ik zijn enorm gecharmeerd van de XC40 en hebben besloten er een te gaan kopen.
Deze week gaan we testritjes maken in zowel een T3 handgeschakeld en een T4 Geartronic.
De Qashqai gaat van 0-100 prima vooruit dankzij het turbootje, daarna houdt het niet over. Ik heb er echter nooit moeite mee gehad. Als ik snel wil gaan spring ik op de motor :)
Zeker na het zien van een aantal reviews over de T3 vermoed ik dat deze wel gaat voldoen en dat enkel het krachtsverschil tussen de T3 en T4 voor mij niet het prijsverschil rechtvaardigt. Een vooruitgang tov de Qashqai zal het sowieso zijn.
Iemand die voor deze zelfde keuze heeft gestaan?

De configuratie tot zover:
www.volvocars.com/configuration/BY8XJ9E

Ben ook wel benieuwd naar de huidige levertijd.

XBox gamertag: R0nster76

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TacoTaco
Mooie bak! Wel een beetje zwart :)

Levertijd kun je het beste even navragen bij de dealer. De V40 gaat eruit en die capaciteit gaat helemaal naar de XC40 om de achterstanden weg te werken heb ik ergens gelezen. De vraag is hoe snel dat effect heeft op de levertijden.

TacoTaco wijzigde deze reactie 13-05-2019 15:44 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:42
Maverick! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:49:
Momenteel rijd ik een 2014 1.2 Qashqai Connect. Op zich heel tevreden over, maar zowel mijn (Zweedse :P) vrouw als ik zijn enorm gecharmeerd van de XC40 en hebben besloten er een te gaan kopen.
Deze week gaan we testritjes maken in zowel een T3 handgeschakeld en een T4 Geartronic.
De Qashqai gaat van 0-100 prima vooruit dankzij het turbootje, daarna houdt het niet over. Ik heb er echter nooit moeite mee gehad. Als ik snel wil gaan spring ik op de motor :)
Zeker na het zien van een aantal reviews over de T3 vermoed ik dat deze wel gaat voldoen en dat enkel het krachtsverschil tussen de T3 en T4 voor mij niet het prijsverschil rechtvaardigt. Een vooruitgang tov de Qashqai zal het sowieso zijn.
Iemand die voor deze zelfde keuze heeft gestaan?

De configuratie tot zover:
www.volvocars.com/configuration/BY8XJ9E

Ben ook wel benieuwd naar de huidige levertijd.
Ziet er goed uit d:)b

Al zou ik als optie nog wel de 2 zone airconditioning selecteren :)

Verschil tussen T3 en T4 is best goed merkbaar. Dus ik zou dan eerst met de T3 rijden en dan pas met de T4..

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maverick!
TacoTaco schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:43:
Mooie bak! Wel een beetje zwart :)

Levertijd kun je het beste even navragen bij de dealer. De V40 gaat eruit en die capaciteit gaat helemaal naar de XC40 om de achterstanden weg te werken heb ik ergens gelezen. De vraag is hoe snel dat effect heeft op de levertijden.
Nogal zwart idd hahaha.
Ik wil eigenlijk de oranje tapijt accenten in het interieur, maar de wife doesn’t agree. Ook dat moet zwart :P
Ik vind het zelf ook wel erg gaaf hoor.

Zojuist al even langs de dealer geweest. Levertijd zou zo rond de 3 maanden liggen.
De V40 capaciteit in Gent gaat zoals je zegt naar de XC40.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
timmie271 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 17:44:
[...]

Ziet er goed uit d:)b

Al zou ik als optie nog wel de 2 zone airconditioning selecteren :)

Verschil tussen T3 en T4 is best goed merkbaar. Dus ik zou dan eerst met de T3 rijden en dan pas met de T4..
Thanks!

Hmm daar heb je wel gelijk in. Voor die 240 euri voeg ik die toch maar toe d:)b

Plan is idd eerst de T3 en dan de T4.
Zin an! >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• timmie271
Maverick! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:20:
[...]

Thanks!

Hmm daar heb je wel gelijk in. Voor die 240 euri voeg ik die toch maar toe d:)b

Plan is idd eerst de T3 en dan de T4.
Zin an! >:)
De T5 is ook leuk kan ik je vertellen, maar dat is een zuipkanon van een motor :+

Wat betreft die oranje tapijten. Vergis je daar niet in hoor :+
Je hele vloerbedekking word oranje en in je deuren komt nog wat oranje terug. Je moet het echt even in een auto gezien hebben voor je die optie blind aanvinkt :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
timmie271 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:47:
[...]

De T5 is ook leuk kan ik je vertellen, maar dat is een zuipkanon van een motor :+

Wat betreft die oranje tapijten. Vergis je daar niet in hoor :+
Je hele vloerbedekking word oranje en in je deuren komt nog wat oranje terug. Je moet het echt even in een auto gezien hebben voor je die optie blind aanvinkt :P
Haha ja dat zal vast, maar de prijs van een T5 is me een beetje tè leuk :+

Ja dat klopt, ik zou het wel eerst moeten zien. Al is die optie toch al bij voorbaat afgeserveerd :P
En toch zou het cool zijn. Ik had al mijn GTA V garages vol met zwarte auto’s met oranje accenten :')

Acties:
  • +3Henk 'm!

• timmie271
Maverick! schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:03:
[...]

Haha ja dat zal vast, maar de prijs van een T5 is me een beetje tè leuk :+
Dat geloof ik graag. Ik kan het voorlopig allemaal niet betalen, maar rij erin op de kosten van de dealer waar ik stage loop :Y)
Ja dat klopt, ik zou het wel eerst moeten zien. Al is die optie toch al bij voorbaat afgeserveerd :P
En toch zou het cool zijn. Ik had al mijn GTA V garages vol met zwarte auto’s met oranje accenten :')

Bewust dit plaatje gepakt vanwege de zon die er ook nog op schijnt, maar zo erg is het in het echt dus ook :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maverick!
timmie271 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 21:05:
[...]

Dat geloof ik graag. Ik kan het voorlopig allemaal niet betalen, maar rij erin op de kosten van de dealer waar ik stage loop :Y)

[...]

[Afbeelding]
Bewust dit plaatje gepakt vanwege de zon die er ook nog op schijnt, maar zo erg is het in het echt dus ook :P
Jij mazzelaar 🙂

In mijn hoofd zagen die oranje accenten toch echt minder bonte kermis-achtig uit hahaha

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True