Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 94 ... 140 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:21:
[...]

Mijn shortlist bestaat vooralsnog uit de Model 3 en Polestar 2, maar ik houd ook de nieuwe S60, de nieuwe 3 Serie, de C Klasse en de A5 erop. Al zijn die laatste vier voor mij 2x zo duur (250 vs 500 / maand aan bijtelling). Het grootste rechtvaardigingspunt voor die laatste vier zou simpelweg de afwerking zijn en de wetenschap dat ik met range nooit een probleem krijg. Ik rijd namelijk zo'n 1000 km / week waarvan toch zeer regelmatig meer dan 500km naar plaatsen waar ik op de bestemming sowieso niet kan laden en dus flink zal moeten omschakelen naar onderweg laden.

Ga er overigens maar vanuit dat de 78kWh versie die van 60k is. Je komt in je presentatie immers altijd met het topmodel.

Ik heb nog een jaar te gaan en daarmee is de Polestar 2 voor mij een serieuze optie :)
Het kwam op mij anders over, maar daar kan ik naast zitten.

De Polestar 2 heeft 78 kWh en vanaf 40k, met opties en pakketten heb je hem full option voor 60k.
Ik weet hoe snel dat met andere Volvo’s ging als je de optielijsten begon aan te vinken.

Maar misschien is dit wishfull thinking...

Youtube: DashcamNL

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:16
dfrenner schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:17:
[...]

Er is enkel over een 78kWh versie gesproken. Als ze daadwerkelijk die versie voor 40k gaan aanbieden (alleen met minder opties), is het direct een veel beter aanbod dan de model 3.
Zo lang ze er maar een on-board 3-fase lader inzetten dan wordt het inderdaad fors concurrerend. En hopelijk hebben ze hem wel goed doorontwikkeld in de windtunnel. Want ja zo'n bak vermogen en koppel is heerlijk natuurlijk maar als je straks naar 20 á 25 kWh/100km gaat dan blijft er zo'n 325/350 km range over en dat is net zoveel als de Model 3 SR straks die ook voor rond dit bedrag weggaat.

HD4Life @ Full-HD

• BlakHawk
Davidshadow13 schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:29:
[...]

Zo lang ze er maar een on-board 3-fase lader inzetten dan wordt het inderdaad fors concurrerend. En hopelijk hebben ze hem wel goed doorontwikkeld in de windtunnel. Want ja zo'n bak vermogen en koppel is heerlijk natuurlijk maar als je straks naar 20 á 25 kWh/100km gaat dan blijft er zo'n 325/350 km range over en dat is net zoveel als de Model 3 SR straks die ook voor rond dit bedrag weggaat.
Maar dan nog: Amerikaanse kwaliteit en afwerking vs Zweedse degelijkheid en ingetogen klasse 😉

De gun factor gaat sowieso al naar de Zweden, ik vind Elon Musk maar een naar mannetje. De Model 3 wordt in zo veel reviews zoooo overrated. Natuurlijk qua vermogen en rijden in het dikke prima, maar echt, die afwerking. Je moet er wel 4 jaar in rondrijden (in mijn geval).

Gezien het ontwerp zal hij minder ver komen dan een Model 3. Maar ik houd wel van die grote hoge motorkappen van Volvo. Daarnaast hebben ze een functie mbt veiligheid.

[ Voor 27% gewijzigd door BlakHawk op 28-02-2019 08:34 ]

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

dfrenner schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:25:
[...]

Het kwam op mij anders over, maar daar kan ik naast zitten.

De Polestar 2 heeft 78 kWh en vanaf 40k, met opties en pakketten heb je hem full option voor 60k.
Hoe ik het heb begrepen (en zo is het ook volgens de configurator): het eerste jaar, beginnend in februari 2020, bouwen ze de Launch Edition: long range versie (78 kWh), vrijwel geen opties (alleen lakkleur, velgen en Performance-pakket). Richtprijs is 60K.
Details over de 40K-versie zijn er niet. Dat kan zomaar een fors uitgeklede variant zijn met de helft van de accucapaciteit.

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
ik zat nog even op de polestar site te kijken, maar als ik dit goed lees, is het een hatchback en geen sedan
polestar2 hatchback

en na wat google.... HET IS EEN HATCHBACK
hatchback

[ Voor 23% gewijzigd door -Jaap-io op 28-02-2019 09:28 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Klopt, dat kun je ook behoorlijk duidelijk op de presentatievideo zien als ze de hond uit de kofferbak laten :)

Edit: okee dat had je al gevonden :P

Ik vind dit een enorme plus t.o.v. bijvoorbeeld de Tesla Model 3.

[ Voor 33% gewijzigd door Reinier op 28-02-2019 09:58 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:26
Waar ik al bang voor was, als dit de opvolger van de V40 gaat worden is het gewoon niet haalbaar. niet voor mij tenminste. Dan moet je echt denken aan een model vanaf rond de 28k kaal en dat je hem volgepakt voor zo'n 38/40k hebt. Dit gaat dus net als de XC40 een niveau hoger liggen.

Jammer toch dat er waarschijnlijk geen opvolger voor de V40 komt die een prijsklasse lager ligt... :'(

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• BlakHawk
Juancho schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:33:
Waar ik al bang voor was, als dit de opvolger van de V40 gaat worden is het gewoon niet haalbaar. niet voor mij tenminste. Dan moet je echt denken aan een model vanaf rond de 28k kaal en dat je hem volgepakt voor zo'n 38/40k hebt. Dit gaat dus net als de XC40 een niveau hoger liggen.

Jammer toch dat er waarschijnlijk geen opvolger voor de V40 komt die een prijsklasse lager ligt... :'(
Dat is zeker jammer.
Je ziet over het hele spectrum dat auto’s de afgelopen 10 jaar veel duurder zijn geworden. Maar vooral bij Volvo inderdaad.
Nu hebben ze ook wel echt een stap voorwaarts gedaan als het om afwerking en materiaalverbruik gaat.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lord Sheep schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Heel erg bedankt, hier was ik naar op zoek! Heb een mooie D2 Ocean Race editie gezien, even een proefrit regelen.
En, is het nog iets geworden?

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een Volvo D6 Plugin-Hybrid als leaseauto en die heb ik 2 weken geleden laten chippen door de dealer (Polstar). Als het goed is heb ik er nu 30 pk erbij wat uit zou moeten komen op ongeveer 315 pk.

Ik merk echter helemaal geen verschil? Ik zou zweren dat er niets is gebeurt. Heeft iemand ervaring met het tunen bij Polstar en een D6? Het verschil zou toch wel iets merkbaar moeten zijn?

• renegrunn
  • Laatst online: 23:08
Squ1zZy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:16:
Ik heb een Volvo D6 Plugin-Hybrid als leaseauto en die heb ik 2 weken geleden laten chippen door de dealer (Polstar). Als het goed is heb ik er nu 30 pk erbij wat uit zou moeten komen op ongeveer 315 pk.

Ik merk echter helemaal geen verschil? Ik zou zweren dat er niets is gebeurt. Heeft iemand ervaring met het tunen bij Polstar en een D6? Het verschil zou toch wel iets merkbaar moeten zijn?
Tsja, lastig te zeggen. Wat had je er van tevoren van verwacht? Ik bedoel, de D6 PHEV heeft standaard al een bak aan vermogen en koppel. Ik weet niet of je dan die kleine 10% extra vermogen echt gaat merken.

Overigens, lease auto chippen: dat vindt jouw lease maatschappij allemaal wel ok? Vaak is er in de regeling wel iets opgenomen in de trant van dat niet af-fabriek wijzigingen niet mogen worden aangebracht..

Edit: even opgezocht - het zou 10pk extra moeten zijn, en 30Nm (nu 470Nm) aan extra koppel. Dit resulteert in een 0-100 sprint van 6,0 naar 5,9 seconden. Nee, dat ga je dus inderdaad niet merken.

https://engineered.polest...engine-awd-automatic-2017

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 28-02-2019 12:54 ]

• Steyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
renegrunn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Tsja, lastig te zeggen. Wat had je er van tevoren van verwacht? Ik bedoel, de D6 PHEV heeft standaard al een bak aan vermogen en koppel. Ik weet niet of je dan die kleine 10% extra vermogen echt gaat merken.

Overigens, lease auto chippen: dat vindt jouw lease maatschappij allemaal wel ok? Vaak is er in de regeling wel iets opgenomen in de trant van dat niet af-fabriek wijzigingen niet mogen worden aangebracht..

Edit: even opgezocht - het zou 10pk extra moeten zijn, en 30Nm (nu 470Nm) aan extra koppel. Dit resulteert in een 0-100 sprint van 6,0 naar 5,9 seconden. Nee, dat ga je dus inderdaad niet merken.

https://engineered.polest...engine-awd-automatic-2017
Uit ervaring: Dat merk je wel. Vergeet niet dat de automaat anders gaat schakelen, het maximum koppel eerder vrijkomt, tussensprintjes soepeler verlopen etc.

Verwijderd

Squ1zZy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 12:16:

Dat is dan ook een hele schrale winst voor zo'n motor, hoef je geen wonderen van te verwachten.
Mijn oude T5 is toen van 250>300pk gegaan, daar merkte ik qua vermogen niet bijzonder veel van. De complete rijervaring verbeterde echter wel (vermogen veel breder beschikbaar, net iets fijnen met inhalen etc.)

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:00
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:21:
[...]
Al zijn die laatste vier voor mij 2x zo duur (250 vs 500 / maand aan bijtelling).
Ik reken die ~1000e die de werkgever betaald ook gewoon mee (aangezien ik prive rijd). Mocht je geen leaseauto nemen dan krijg je dat bedrag waarschijnlijk gewoon bij je salaris op uitbetaald.

In dat geval is het verschil 'maar' 20-25% (1500/1250). Zowel fiscaal als bij je vrouw valt die berekening met een beetje overtuiging goed uit te leggen.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-12 22:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Vrouw is het probleem niet, hoor, m'n huidige auto kost ook 450

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Juancho schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 10:33:
De geruchten gaan dat de V40 wordt opgevolgd door een cross-over (deze Polestar2 was daar inderdaad oorspronkelijk voor gedacht) en een klassieke sedan S40.

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-12 07:09
Jazeker! Rij al twee weken met een enorme glimlach rond in deze V40 met heerlijke lederen bekleding en panoramadak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6Tp2tX9vEr2Rv3zbl0Rh0vOX/thumb.jpg

• Juancho
  • Laatst online: 00:26
mashell schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:56:
[...]

De geruchten gaan dat de V40 wordt opgevolgd door een cross-over (deze Polestar2 was daar inderdaad oorspronkelijk voor gedacht) en een klassieke sedan S40.
Ik ben dan erg benieuwd naar hoe deze opvolger van de v40 eruit komt te zien en wat een kale en beetje gepimte variant gaat kosten.

Ik denk dat ik einde dit jaar aan mijn Max KM zit dus ik had al in mijn hoofd dat die overgang mooi zou kunnen :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-12 16:00
Gisteren na ruim 3 jaar eindelijk de 100000 op de teller en besloten om nog een jaartje langer door te blijven rijden met de 5 pitter. Scheelt een aardige bak centen elke maand van 4 jaar 40k naar 5 jaar 33k (+ teveel betaalde wordt verekend met het maandbedrag).

Ik wilde eigenlijk overstappen naar een Model 3 maar die viel toch wel tegen na een eerste kennismaking.
Misschien volgend jaar een nieuwe V60 of Polestar.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn V40 CC D3 MY17 is een dagje bij de dealer om doorgelicht te worden. Ik krijg steeds vaker "accuspanning laag" meldingen, zelfs direct nadat ik een uur gereden heb, terwijl een snelle analyse van de accu's en de dynamo niets vreemds hadden opgeleverd. Ik heb voor vandaag een V40 T3 MY17 automaat mee gekregen. Rijdt ook lekker hoor! En voelt toch een stuk pittiger dan mijn D3 door die automaat die gretig terugschakelt als wat meer vermogen nodig is - als je met een handbak rijdt doe je dat toch een stuk minder, vooral met een diesel. Maar dat is ook aan het verbruik te merken. Met de D3 rij ik gemiddeld rond de 1:18, de T3 rijdt al 1:15 als je rustig constant 120 rijdt - de D3 doet bij dergelijk snelwegcruisen 1:25.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lord Sheep schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:00:
[...]

Jazeker! Rij al twee weken met een enorme glimlach rond in deze V40 met heerlijke lederen bekleding en panoramadak:
[Afbeelding]
Dus toch gewoon die D2 2.0? En wat is je eigen trailer ervaring inmiddels?
Mx. Alba schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:56:
Mijn V40 CC D3 MY17 is een dagje bij de dealer om doorgelicht te worden. Ik krijg steeds vaker "accuspanning laag" meldingen, zelfs direct nadat ik een uur gereden heb, terwijl een snelle analyse van de accu's en de dynamo niets vreemds hadden opgeleverd. Ik heb voor vandaag een V40 T3 MY17 automaat mee gekregen. Rijdt ook lekker hoor! En voelt toch een stuk pittiger dan mijn D3 door die automaat die gretig terugschakelt als wat meer vermogen nodig is - als je met een handbak rijdt doe je dat toch een stuk minder, vooral met een diesel. Maar dat is ook aan het verbruik te merken. Met de D3 rij ik gemiddeld rond de 1:18, de T3 rijdt al 1:15 als je rustig constant 120 rijdt - de D3 doet bij dergelijk snelwegcruisen 1:25.
Een automaat is sowieso al "pittiger". Het terugschakelen scheelt gewoon veel, bij een handbak laat je soms dat even achterwege. Zelf vond ik mijn D3 GearTronic lekkerder in gebruik dan mijn D4 handbak - gewoon doordat de automaat je "helpt".

Overigens haal ik die 1:15 niet met mijn T3 :X .

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-12 07:09
fredkroket schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:28:Dus toch gewoon die D2 2.0? En wat is je eigen trailer ervaring inmiddels?
Klopt, D2 2.0 uit september 2015.
Als bijrijder geen moment het idee gehad dat er iets achter de auto bungelde en m'n vrouw vond het super rijden. Krachtig genoeg lijkt het. Ivm een rotte bodem nog niet met belading gereden en extra kosten moeten maken voor een nieuwe trailer, maar verwacht geen problemen verder.

• franssie
  • Laatst online: 02:33

franssie

Save the albatross

Ballebek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:23:
Gisteren na ruim 3 jaar eindelijk de 100000 op de teller en besloten om nog een jaartje langer door te blijven rijden met de 5 pitter. Scheelt een aardige bak centen elke maand van 4 jaar 40k naar 5 jaar 33k (+ teveel betaalde wordt verekend met het maandbedrag).

Ik wilde eigenlijk overstappen naar een Model 3 maar die viel toch wel tegen na een eerste kennismaking.
Misschien volgend jaar een nieuwe V60 of Polestar.
Lijkt me een verstandige keuze. En hoe leuk elektrisch rijden ook is, dat geluid van de 5 pitter ga je missen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:50:
[...]

Lijkt me een verstandige keuze. En hoe leuk elektrisch rijden ook is, dat geluid van de 5 pitter ga je missen ;)
Mwa ik vind zo'n stille Model S niet onprettig. Ik kan me voorstellen dat als je dat gewend bent een rauw klinkende 5 pitter met zijn niet-lineaire vermogensopbouw (zoals alle verbrandingsmotoren) behoorlijk vreemd moet voelen.

Polestar 2 ziet er leuk uit! Zou hem graag leasen, als ik moest leasen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bigs op 01-03-2019 18:34 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-12 16:00
Bigs schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:33:
[...]

Mwa ik vind zo'n stille Model S niet onprettig. Ik kan me voorstellen dat als je dat gewend bent een rauw klinkende 5 pitter met zijn niet-lineaire vermogensopbouw (zoals alle verbrandingsmotoren) behoorlijk vreemd moet voelen.
Hybride en rij eigenlijk alleen electrisch ;)
Valt mij wel op dat zelfs de laatste "oude" V60's stiller zijn van binnen, ondanks dat ik gelaagd glas heb.
Had een leen T3 een tijd geleden waar geen ene optie in zat.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
H’m, vandaag een feature gevonden waarvan ik niet wist dat hij in de auto zit.
Ik zette in de navigatie het tonen van de huidige straatnaam om in lengte&breedte graad. Blijkt er ook de hoogte te worden weergegeven. Iemand enig idee hoe accuraat het is?

• PcDealer
  • Laatst online: 14-12 18:53

PcDealer

HP ftw \o/

franssie schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:50:
[...]

Ik hoor die van mij alleen als ik een kick-down doe om in te halen. Voor de rest van de tijd hoor ik alleen de radio. Soms doe ik die uit om te genieten van de heerlijke stilte die wreed wordt verstoord door het band geruis.

Dus nee, ik zou het niet missen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

HerZon schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:34:
H’m, vandaag een feature gevonden waarvan ik niet wist dat hij in de auto zit.
Ik zette in de navigatie het tonen van de huidige straatnaam om in lengte&breedte graad. Blijkt er ook de hoogte te worden weergegeven. Iemand enig idee hoe accuraat het is?
Zal de gps hoogt zijn tov de wgs geoide. Die wijkt grofweg 43 meter af van NAP hoogte in meters.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a5/Geoide_nederland.png/1280px-Geoide_nederland.png

Dikke shit vandaag. Beide motoren van de epb (electronisch handrem ) afgebroken. Remmen onmogelijk los te krijgen.
ANWB heeft ze via Volvo assistance verwijderd en rij nu zonder. Maandag direct maar naar de Volvo garage om te laten verhelpen. Heb daar dinsdag Mn remblokken laten vervangen. Zou zomaar relatie daarmee kunnen hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Get!em op 02-03-2019 21:09 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Get!em schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:03:
[...]

Zal de gps hoogt zijn tov de wgs geoide. Die wijkt grofweg 43 meter af van NAP hoogte in meters.

[Afbeelding]

Dikke shit vandaag. Beide motoren van de epb (electronisch handrem ) afgebroken. Remmen onmogelijk los te krijgen.
ANWB heeft ze via Volvo assistance verwijderd en rij nu zonder. Maandag direct maar naar de Volvo garage om te laten verhelpen. Heb daar dinsdag Mn remblokken laten vervangen. Zou zomaar relatie daarmee kunnen hebben.
Klinkt alsof iemand de calibratie vergeten is. Bij nieuwe blokken moeten de motoren weer even leren wat los en vast is.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Steyn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 14:50:
[...]

Uit ervaring: Dat merk je wel. Vergeet niet dat de automaat anders gaat schakelen, het maximum koppel eerder vrijkomt, tussensprintjes soepeler verlopen etc.
Dan moet de automaat ook wel aangepast zijn. Dat doen ze bij alleen chiptuning van het blok niet. Ook vraag ik me af of het bij een D6 zoveel uit gaat maken. Je hebt al veel koppel vanaf 0. En altijd een vermogenstest laten doen voor/na.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 02-03-2019 22:45 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12 20:56
Inspired schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 22:42:
[...]

Dan moet de automaat ook wel aangepast zijn. Dat doen ze bij alleen chiptuning van het blok niet. Ook vraag ik me af of het bij een D6 zoveel uit gaat maken. Je hebt al veel koppel vanaf 0. En altijd een vermogenstest laten doen voor/na.
Er word bij een polestartuning andere motorsoftware en een ander automaatsoftware ingeladen. Hierdoor krijg je een kleine boost in vermogen en koppel, maar probeert de automaat ook zo lang mogelijk in het koppelgebied te blijven.

https://engineered.polest...hybrid-awd-automatic-2016

Heb de 2016 versie gepakt (zit vrijwel geen verschil in de verschillende bouwjaren). Hier zie je ook dat het maximale koppel in een veel korte gebied zit. Dit is het enige wat ik eigenlijk niet helemaal snap. Vooral omdat alle polestar tunings dit hebben..

Gamertag: timmie271

• Ypuh
dfrenner schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Dat is zeker jammer.
Je ziet over het hele spectrum dat auto’s de afgelopen 10 jaar veel duurder zijn geworden. Maar vooral bij Volvo inderdaad.
Nu hebben ze ook wel echt een stap voorwaarts gedaan als het om afwerking en materiaalverbruik gaat.
De gemiddelde auto is duurder geworden, maar ook 'beter' of noem het 'uitgebreider' geworden met turbo's, automatische airco en cruise control, lane assist, touchscreen multimedia als standaard etc etc. Al die veiligheidssytemen, milieu wijzigingen en snufjes hebben een auto niet goedkoper gemaakt in ieder geval. Neem de Mercedes A-klasse als voorbeeld, met een normale motor en de uitrusting die iedereen wil betaal je gewoon €50k kwijt voor een C-segment hatchback. Bij een leuk aangeklede Golf is dat ook al 35-40k.

Als je kijkt naar het formaat van auto's dan kun je ook zien dat die flink gegroeid zijn. Een VW Up is een ruime A-segmenter, groter dan een oude Polo (je zal je verbazen als je er in stapt) en die heb je voor €10-12k, de nieuwe Seat Ibiza B-segment is groter dan een Golf IV (C-segment van 15 jaar geleden) en heb je voor zo'n €20k.

Kortom, mensen kopen gewoon meer auto. Ik denk niet dat ze per se veel duurder geworden zijn, maar de segmenten zijn gegroeid (zowel qua grootte als opties) en aangezien niemand een stapje terug wil doen geven we gewoon meer uit.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09
Ypuh schreef op zondag 3 maart 2019 @ 18:21:
[...]

De gemiddelde auto is duurder geworden, maar ook 'beter' of noem het 'uitgebreider' geworden met turbo's, automatische airco en cruise control, lane assist, touchscreen multimedia als standaard etc etc. Al die veiligheidssytemen, milieu wijzigingen en snufjes hebben een auto niet goedkoper gemaakt in ieder geval. Neem de Mercedes A-klasse als voorbeeld, met een normale motor en de uitrusting die iedereen wil betaal je gewoon €50k kwijt voor een C-segment hatchback. Bij een leuk aangeklede Golf is dat ook al 35-40k.

Als je kijkt naar het formaat van auto's dan kun je ook zien dat die flink gegroeid zijn. Een VW Up is een ruime A-segmenter, groter dan een oude Polo (je zal je verbazen als je er in stapt) en die heb je voor €10-12k, de nieuwe Seat Ibiza B-segment is groter dan een Golf IV (C-segment van 15 jaar geleden) en heb je voor zo'n €20k.

Kortom, mensen kopen gewoon meer auto. Ik denk niet dat ze per se veel duurder geworden zijn, maar de segmenten zijn gegroeid (zowel qua grootte als opties) en aangezien niemand een stapje terug wil doen geven we gewoon meer uit.
Toch vraag ik me wel af of de prijs nog wel klopt met hoe lang zo'n auto nog meegaat. Het is al vaker aangehaald, maar er rijden nog enorm veel Volvo V70's rond van 10-15 jaar of ouder met zeker 4 ton op de teller. Ik durf met gemak een Volvo van 12 jaar oud met ruim 2 ton op te teller te kopen en daar kun je zo nog 2 of 3 ton bij zetten (tuurlijk hier en daar wel onderhoud plegen). Maar pak nu bijv zo'n nieuwe V60 (om het vergelijk redelijk eerlijk te houden), 2L 4 cilinder en daar wordt rustig 250PK uitgeperst bij de T5 en zelfs 310PK bij de T6. Die auto's gaan straks de 2e hands markt op met 160.000 op de teller na een jaar of 4-5. Met de prijs in dezelfde verhouding als de V70's destijds 2e hands de markt op gingen met zo'n stand. Maar, durf jij zo'n auto voor dat geld nog te kopen wanneer je daar zelf elk jaar 30K km bij gaat zetten? Hoe lang kan zo'n auto dan nog mee? Mijn vermoeden is dat de motoren van de laatste jaren die kilometers niet meer gaan bijbenen, maar de prijzen zijn er nog steeds naar alsof ze makkelijk 3-4 ton op de teller gaan zetten.

Misschien zit ik er helemaal naast, maar mijn vermoeden is dat auto's meer naar consumptie zijn gemaakt, zoals ook met wasmachines en vaatwassers is gebeurd, maar dat dat nog amper echt invloed op de prijzen heeft gehad.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 20:58:
[...]

Ik hoor die van mij alleen als ik een kick-down doe om in te halen. Voor de rest van de tijd hoor ik alleen de radio. Soms doe ik die uit om te genieten van de heerlijke stilte die wreed wordt verstoord door het band geruis.

Dus nee, ik zou het niet missen.
Mwa, dat valt nog tegen hoor wat je stiekem allemaal wel hoort van die motor ;) De E-Golf van een maat van mij is echt een stuk stiller dan mijn S80

Vaak bu'j te bang!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik
-tom-562 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:44:
[...]

Mwa, dat valt nog tegen hoor wat je stiekem allemaal wel hoort van die motor ;)
Ik schrijf toch dat ik het niet hoor?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
benchMarc schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Misschien zit ik er helemaal naast, maar mijn vermoeden is dat auto's meer naar consumptie zijn gemaakt, zoals ook met wasmachines en vaatwassers is gebeurd, maar dat dat nog amper echt invloed op de prijzen heeft gehad.
Toch gaan auto's amper de deur uit om mechanische redenen van dure dingen zoals een motor. Het is roest of een combinatie van relatief goedkope onderdelen die niet in verhouding staan tot het arbeidsloon van een automonteur. Al die topics hier (en op ander fora) beginnen met 'ik wil een nieuwe auto kopen want onze huidige heeft 2000.- aan reparaties nodig en dat is het voor ons niet meer waard.'; met rondom wat rubbers in de ophanging vanwege normale slijtage, twee schokdempers en een lekke airco schrijf je een mooie V50 van nog geen tien jaar economisch af.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:09
jadjong schreef op zondag 3 maart 2019 @ 20:22:
[...]

Toch gaan auto's amper de deur uit om mechanische redenen van dure dingen zoals een motor. Het is roest of een combinatie van relatief goedkope onderdelen die niet in verhouding staan tot het arbeidsloon van een automonteur. Al die topics hier (en op ander fora) beginnen met 'ik wil een nieuwe auto kopen want onze huidige heeft 2000.- aan reparaties nodig en dat is het voor ons niet meer waard.'; met rondom wat rubbers in de ophanging vanwege normale slijtage, twee schokdempers en een lekke airco schrijf je een mooie V50 van nog geen tien jaar economisch af.
Lijkt me sterk dat je zo'n auto voor 2K na 10 jaar al kunt afschrijven. Een andere 2e handse auto kopen is 1: altijd duurder en 2: je weet nooit precies wat daar het 1e jaar mogelijk aan kan mankeren, want het is altijd een beetje een gok. Doorrijden en de boel repareren is bijna altijd goedkoper dan een andere auto kopen.

• BlakHawk
[b]

En hier sla je de spijker op zijn kop!
Hier zit het daadwerkelijke CO2 probleem.

We moeten steeds meer kopen en produceren en vooral consumeren.

Van een insider wel eens vernomen dat onderdelen voor auto’s bewust slechter worden gemaakt. Een onderdeel dat te goed is en te lang mee gaat, wordt bewust zo gemaakt dat het rond de 150.000km kapot gaat. Het mag niet meer te lang mee gaan.

Maar als je dan meeneemt dat een gemiddelde 100kWh EV zo’n 26.800kg CO2 uitstoot teweeg breng in delving grondstoffen en produceren van de EV. En dan heb je het alleen nog maar over auto’s. Maar alles kost CO2 in de productie. Simpele iPad: 130kg CO2...

Alles wat we consumeren, moet geproduceerd worden en kijk dan naar de uitstoot van landen als India en China. Niet heel toevallig de landen waar wij alles laten produceren...

• franssie
  • Laatst online: 02:33

franssie

Save the albatross

@Verwijderd Ik zal wat ouder zijn dan jij wellicht, maar mijn vader kocht nieuwe auto's en verkocht die na drie of vier jaar omdat ze dan gingen roesten. Ik heb mijn volvo 6 jaar oud gekocht en denk er 5 jaar in te rijden.
Ik heb ook nog een auto uit 1967. Daar waar je gelijk hebt is dat de consument steeds meer wil sonsumeren, een goede auto of vaatwasser (geen Miele, dat was vroeger kwaliteit en is nu is meuk) gaat makkelijk een halve generatie mee tegenwoordig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Get!em schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:03:
[...]

[Afbeelding]

...
Hij geeft hier een hoogte van 0 meter aan. Eens kijken wat hij morgen doet, als ik door het land rijd.
Wist niet dat deze optie erin zat - zelfs in het instructieboekje (digitaal) komt het niet voor.

• Ypuh
Helemaal mee eens. Bijvoorbeeld een Mercedes A200 is nieuw veel te duur, maar lijkt me over een jaar of 5 wel leuk als occasion. Met een 1.3L turbo en 163pk vraag ik me af of dat nog goed gaat na 5 jaar en 160 dkm (ex-lease). Tel daarbij nog eens het hele MBUX interieur waar je wel dik voor betaald, maar afvraagt of die electronica het allemaal 10-15 jaar vol gaat houden. Ook lijkt de laatste jaren roest wel weer in opkomst te zijn (je zou zeggen dat ze dat anno 2019 toch wel een keer opgelost hebben), wat lijkt op een simpele kostenbesparing.

De occasionmarkt is een soort van mijnenveld geworden met al die milieusnufjes, multimediasystemen en gedownsizede motoren. Het is 'normaal' geworden dat je vaker bij de dealer staat waardoor het interessanter wordt om te gaan leasen. Daarmee is het circkeltje van de autoindustrie weer rond.

Ook @dfrenner slaat imo de spijker op z'n kop. Overheden willen graag het wagenpark vernieuwen omdat nieuwe wagens een stuk zuiniger en milieuvriendelijker zijn. Vervolgens zijn milieuzaken als EGR, turbo's en gedownsizede motoren vaker een reden dat een auto eerder op de sloop beland. De vraag is niet meer óf het kapot gaat, maar wanneer en de reparaties zijn al snel €1k+. Als dan blijkt dat er toevallig ook 4 nieuwe remschijven en 2 schokbrekers op moeten, wordt de auto al snel afgeschreven terwijl dit gewoon regulier onderhoud betreft. Vervolgens wordt er (5 jaar eerder dan voorheen) een nieuwe wagen aangeschaft die waarschijnlijk tijdens het productieproces al meer Co2 produceert dan het verschil in g/km van 5 jaar langer doorrijden. Overheden zal het aan hun reet roesten, op papier is de uitstoot van het wagenpark gereduceerd en ze vangen iedere 10 ipv 15 jaar hun BPM en BTW.

[ Voor 30% gewijzigd door Ypuh op 03-03-2019 22:08 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

HerZon schreef op zondag 3 maart 2019 @ 21:07:
[...]

Hij geeft hier een hoogte van 0 meter aan. Eens kijken wat hij morgen doet, als ik door het land rijd.
Wist niet dat deze optie erin zat - zelfs in het instructieboekje (digitaal) komt het niet voor.
Kan zijn dat hij wel netjes de gps hoogte corrigeert voor je locatie.
Laat maar weten of het overeenkomt met deze op een paar locaties:
http://ahn.arcgisonline.nl/ahnviewer/

Welke versie sensus zit dit in? Zal ff kijken of het in de mijne staat.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-12 15:07
En dan komt Volvo met het nieuws dat nieuwe wagens binnenkort niet sneller meer kunnen dan 180: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190304_04229586

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-12 22:53
azerty schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:59:
En dan komt Volvo met het nieuws dat nieuwe wagens binnenkort niet sneller meer kunnen dan 180: http://www.standaard.be/cnt/dmf20190304_04229586
Ze willen gewoon de koeling van de batterijpacks niet in orde brengen denk ik, en verzinnen er dan een mooi PR verhaal rond..

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
azerty schreef op maandag 4 maart 2019 @ 15:59:
Dat zal goed vallen in de markt die Volvo probeert te winnen :').
Alsof de gemiddelde Audi/BMW/Mercedes rijder 180kmh accepteert.
Sterker, zelfs de gemiddelde Yaris eigenaar lacht je al uit

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Ypuh
Ik zou een auto er niet per se om laten staan. Hou wel van een beetje doorrijden, maar boven de 180 is het functionele er wel vanaf en doe je het vooral voor de lol. Het zou fijner zijn als ze de grens op 200 of net daarboven zetten voor die dolle bui op de autobahn.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-12 11:23
GAIAjohan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:36:
[...]

Dat zal goed vallen in de markt die Volvo probeert te winnen :').
Alsof de gemiddelde Audi/BMW/Mercedes rijder 180kmh accepteert.
Volvo staat bekend om veiligheid, daar draagt dit wel aanbij.
Hoevaak rij je nu 180+ als niet duitser ( gelukkig is dat deel groter dan de groep wel duitser _/-\o_ _/-\o_ )

Waarschijnlijk is de auto. Gewoon snel op de 180 (vermogen zat) maar gaat die niet harder.

Dan lach jij tussen de 100-180 de gemiddelde auto wel uit... :+

• GAIAjohan
  • Nu online
wd200 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:37:
[...]

Volvo staat bekend om veiligheid, daar draagt dit wel aanbij.
Hoevaak rij je nu 180+ als niet duitser ( gelukkig is dat deel groter dan de groep wel duitser _/-\o_ _/-\o_ )

Waarschijnlijk is de auto. Gewoon snel op de 180 (vermogen zat) maar gaat die niet harder.

Dan lach jij tussen de 100-180 de gemiddelde auto wel uit... :+
ik woon 5 minuten van de grens :')

Verder geloof ik niet dat dit veel oplevert. Het percentage mensen dat al 180+ rijdt is zó klein dat de winst marginaal is.

Verder gezien het publiek dat het huidige Volvo probeert af te pakken van de Duitse 3, -hun eigen fanbase heeft Volvo eigenlijk al verloochend- (te hoge 'premium' prijzen, weinig ruimte, niet altijd opperbeste kwaliteit)
Kan ik me niet voorstellen dat de mensen die zulke Duitsers rijden blij zijn met 180kmh.

Het zal eerder te maken hebben met het sportieve merk Polestar en/of oververhitting accu's

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 04-03-2019 20:53 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dit gaat ze klanten kosten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Lambo LP670 SV schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:17:
[...]

Ze willen gewoon de koeling van de batterijpacks niet in orde brengen denk ik, en verzinnen er dan een mooi PR verhaal rond..
Werken de accu's dan nog mee op die snelheid?
GAIAjohan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:36:
[...]
Welke is dat dan? Een nieuwe doet maximaal 175: https://www.toyota.nl/mod...are/mode=engines/model=ya

[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 04-03-2019 22:56 ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@PcDealer Hier een wat leesbaarder overzichtje:
https://www.autoweek.nl/c...a/yaris/?topsnelheid=181-

Er zijn er dus een paar, maar vooral TS uitvoeringen dus. 180 is (imho) prima, in Duitsland tik ik de 200 wel eens aan maar dat is meer omdat het kan en niet omdat het zo fijn is of veel sneller.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

J0YR1D3R schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:00:
@PcDealer Hier een wat leesbaarder overzichtje:
https://www.autoweek.nl/c...a/yaris/?topsnelheid=181-

Er zijn er dus een paar, maar vooral TS uitvoeringen dus. 180 is (imho) prima, in Duitsland tik ik de 200 wel eens aan maar dat is meer omdat het kan en niet omdat het zo fijn is of veel sneller.
Nam de min niet mee.

• GAIAjohan
  • Nu online
De vraag is m.i. meer: wat win je met een limiet van 180?
Je kunt dan nog steeds 180 door de wijk, of op een provincialeweg. Zeker met veel vermogen zit je gauw op dit snelheid. Allebei levensgevaarlijk.

Het enige waar je de snelheid er dan potentieel uit krijgt is de snelweg. En daar rijdt sowieso minder dan 0,1% harder dan 180. Van die 0,1% veroorzaakt een nog kleiner deel een ongeval. Hierdoor is de uiteindelijke werkelijke veiligheidswinst m.i. marginaal.

Verwijderd

Blijkbaar rijd de gemiddelde Yaris rijder in een
1.8 16V VVT-I TS..... Met 194kmpu

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:10:
Blijkbaar rijd de gemiddelde Yaris rijder in een
1.8 16V VVT-I TS..... Met 194kmpu
Ja laten we zulke vergelijkingen vooral ontzettend nauwgezet nemen. (y) .

Feit blijft dat het publiek dat Volvo tegenwoordig met hun premium gedoe wil bereiken normaal in een Mercedes, BMW of Audi zit. En dat zijn gewoonlijk niet de mensen die 180kmh genoeg vinden..
Had Volvo dit 20 jaar geleden gedaan, toen ze nog nette huisvaders en wiskundeleraren als klandizie hadden, was het veel beter binnengekomen.

Je koopt toch geen Volvo v90 van €60k+ om op de Autobahn kansloos voorbijgereden te worden door een Yaris,106 of Hyundai Matrix uit vroegere tijden?

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 04-03-2019 23:32 ]

Verwijderd

laten we vooral zulke vergelijkingen vooral dan ook niet maken.

verder ben ik het wel met je eens, ik vind het alleen een beetje onzinnig. en aangezien ze de enigste zijn verwacht ik dat dit eigenlijk niks oplost.

misschien hadden ze beter kunnen zeggen dat ze uit milieu oogpunt geen blokken groter dan 1600cc gaan gebruiken, met maximaal 105 pk of.... kunnen de autos ook niet harder dan 180.
Maar omdat het voorr het milieu is zijn ze dan de held.

• BlakHawk
Ik weet niet of ik 180 voldoende zou vinden, die 4 keer per jaar in Duitsland is toch wel lekker om even 200+ te rijden.

Afgelopen jaar één keer écht geplankt en dat was leuk voor een keertje, maar is niet per se noodzakelijk, maar begrens hem dan gewoon op 210, waar hij dan wel lekker vlot naartoe accelereert.

Dat is dan nog best nuttig tussen 150-210 gewoon vlot accelereren, dan valt de begrenzing niet zo op, op de autobahn.
Met 180 is de gemiddelde ecodiesel nog sneller!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Hier een bijna volvo rijder. Ik heb mijn beide Subaru XT's verkocht en heb de afgelopen week wat proefritten met full-option v60 PHIV's occasions gemaakt (die ik fijner vind rijden dan de Outlander) . Deze week maak ik de keuze. Hoe heeft het zo ver kunnen komen, vraag je je vast af? het heeft er oa mee te maken dat ik vader ben geworden :)

Nu las ik gisteren op regionieuws dat de xenon koplampen van de v60 belachelijk veel worden gestolen (>120 aangiftes uit 1 buurt in 1 kwartaal !) en er eigenlijk weinig tegen gedaan wordt. Dit betreft brutale inbraken die hooguit een minuut duren met veel raam-,motorkap- en bumperschade tot gevolg. Nu heeft mijn huis cctv en een garage waar ik de auto kan stallen, maar dat is ook niet altijd praktisch.

Ik ben dus erg benieuwd wat mensen hier tegen doen. Ik overweeg om de dure Xenons te vervangen door halogeen units die online 'maar' 200 per stuk zijn . Gaat dat zomaar passen?

ICT & Reizen

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:45
Nee. Computer van xenon versie is anders.. precies de reden waarom ik een volledig aangeklede v40 momentum (met halogeen) heb gezocht i.p.v. een summum met xenon/led.. heb gewoon geen zin in bijkomend gedoe.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:37
GAIAjohan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:13:
[...]

Ja laten we zulke vergelijkingen vooral ontzettend nauwgezet nemen. (y) .

Feit blijft dat het publiek dat Volvo tegenwoordig met hun premium gedoe wil bereiken normaal in een Mercedes, BMW of Audi zit. En dat zijn gewoonlijk niet de mensen die 180kmh genoeg vinden..
Had Volvo dit 20 jaar geleden gedaan, toen ze nog nette huisvaders en wiskundeleraren als klandizie hadden, was het veel beter binnengekomen.

Je koopt toch geen Volvo v90 van €60k+ om op de Autobahn kansloos voorbijgereden te worden door een Yaris,106 of Hyundai Matrix uit vroegere tijden?
Welke auto me voorbijrijdt zal me toch worst wezen. Zo lang het kan rij ik D ook wel eens harder, maar ik voel me er minder en minder goed bij. 180 is ruim voldoende, en je cruist nog een beetje comfortabel.

Of er dan een Porsche of een getunede VW Up voorbij wil zal me aan mijn reet roesten.
Mijn penis is lang genoeg om me daar geen zorgen over te maken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• BlakHawk
PZOOO schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:29:
Hier een bijna volvo rijder. Ik heb mijn beide Subaru XT's verkocht en heb de afgelopen week wat proefritten met full-option v60 PHIV's occasions gemaakt (die ik fijner vind rijden dan de Outlander) . Deze week maak ik de keuze. Hoe heeft het zo ver kunnen komen, vraag je je vast af? het heeft er oa mee te maken dat ik vader ben geworden :)

Nu las ik gisteren op regionieuws dat de xenon koplampen van de v60 belachelijk veel worden gestolen (>120 aangiftes uit 1 buurt in 1 kwartaal !) en er eigenlijk weinig tegen gedaan wordt. Dit betreft brutale inbraken die hooguit een minuut duren met veel raam-,motorkap- en bumperschade tot gevolg. Nu heeft mijn huis cctv en een garage waar ik de auto kan stallen, maar dat is ook niet altijd praktisch.

Ik ben dus erg benieuwd wat mensen hier tegen doen. Ik overweeg om de dure Xenons te vervangen door halogeen units die online 'maar' 200 per stuk zijn . Gaat dat zomaar passen?
Voor het eerst dat ik dit hoor...
Ik rijd mijn phev nu een jaartje met Xenon.

Geen idee of het echt helpt tegen inbraken, zoek een security line met security glass.

Die van mij heeft dat en de ramen zijn 2 keer zo dik.

• BlakHawk
Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:26:
[...]

Welke auto me voorbijrijdt zal me toch worst wezen. Zo lang het kan rij ik D ook wel eens harder, maar ik voel me er minder en minder goed bij. 180 is ruim voldoende, en je cruist nog een beetje comfortabel.

Of er dan een Porsche of een getunede VW Up voorbij wil zal me aan mijn reet roesten.
Mijn penis is lang genoeg om me daar geen zorgen over te maken.
Het heeft er meer mee te maken dat het op lange ritten soms wel eens lekker is. Ik vind 180 echt te weinig. 210 lijkt mij een mooi compromis, als hij dan wel een beetje vlot naar de 210 accelereert zou ik het prima vinden.

De meeste nieuwe Volvo’s zijn begrensd op 230. Volgens mij doet Polestar nog wel wat met de topsnelheid. Want afgelopen zomer haalde ik 244 in Duitsland. Dat is leuk voor een keertje, maar niet echt nuttig/noodzakelijk. Maar rond de 200 cruizen hebben we echt hele stukken gedaan. Vooral het stuk van Karlsruhe naar Basel is echt zo’n lang stuk, lege snelweg. Met mijn Ford irriteerde ik mij er mateloos aan dat de CC maar tot 180 ging. De Peugeot deed dat wel daarboven alleen lag weer wat minder lekker op de weg bij 200+. De Volvo is wat dat betreft wel ideaal. Super wegligging bij hogere snelheden! Verbruik iets minder, maar dat mag de pret niet drukken.

Nee hoor als het een beetje rustig is op de weg, lekker doorcruizen. Maar ook vaak zat gehad dat je in een treintje terecht komt van mensen die 200 rijden. Met de Ford en Peugeot kon je dat lastig bijbenen. Met de Volvo kom je meer dan goed mee. Ik vind het op een bepaalde manier ontspannener rijden. Het heeft weinig met penis grootte te maken, er is toch altijd wel iemand met een grotere ;)
Zo ook op de snelweg, dan ben je snel en komt er een nog snellere auto voorbij. Dat blijf je houden.

• FastFred
  • Laatst online: 25-12 18:22
Van mij mogen ze alles wel beperken tot 130. Scooters/brommers kunnen en mogen voor de wet ook niet harder dan 45km/h, waarom auto's niet harder mogen dan 130 maar wel dubbel zo hard kunnen is mij echt een raadsel.

Als jij op je pik getrapt bent omdat je niet harder kunt dan 180 en voorbij gereden wordt door een petje in een oude Yaris of whatever, dan ben jij het probleem.

• PZOOO
De verzekering antwoordde net dat koplampdiefstal onder vandalisme valt en dus onder volledig casco..

ruit inslaan (kan ik hooguit vertragen)
motorkap openen (kan motorkaphendel verplaatsen of ontgrendeling onder kap verdubbelen)
koplampen lostrekken. (kan de units extra borgen)
airbag stelen (doe ik niets tegen)

goedkopere koplampen passen dus niet, bedankt voor het antwoord

[ Voor 20% gewijzigd door PZOOO op 05-03-2019 12:36 ]

ICT & Reizen

• Tommie12
dfrenner schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:37:
[...]

Het heeft er meer mee te maken dat het op lange ritten soms wel eens lekker is. Ik vind 180 echt te weinig. 210 lijkt mij een mooi compromis, als hij dan wel een beetje vlot naar de 210 accelereert zou ik het prima vinden.

De meeste nieuwe Volvo’s zijn begrensd op 230. Volgens mij doet Polestar nog wel wat met de topsnelheid. Want afgelopen zomer haalde ik 244 in Duitsland. Dat is leuk voor een keertje, maar niet echt nuttig/noodzakelijk. Maar rond de 200 cruizen hebben we echt hele stukken gedaan. Vooral het stuk van Karlsruhe naar Basel is echt zo’n lang stuk, lege snelweg. Met mijn Ford irriteerde ik mij er mateloos aan dat de CC maar tot 180 ging. De Peugeot deed dat wel daarboven alleen lag weer wat minder lekker op de weg bij 200+. De Volvo is wat dat betreft wel ideaal. Super wegligging bij hogere snelheden! Verbruik iets minder, maar dat mag de pret niet drukken.

Nee hoor als het een beetje rustig is op de weg, lekker doorcruizen. Maar ook vaak zat gehad dat je in een treintje terecht komt van mensen die 200 rijden. Met de Ford en Peugeot kon je dat lastig bijbenen. Met de Volvo kom je meer dan goed mee. Ik vind het op een bepaalde manier ontspannener rijden. Het heeft weinig met penis grootte te maken, er is toch altijd wel iemand met een grotere ;)
Zo ook op de snelweg, dan ben je snel en komt er een nog snellere auto voorbij. Dat blijf je houden.
Is gewoon een kwestie van gewoonte.
Ik ben regelmatig (maandelijks) onderweg in D, en soms cruise is gewoon aan 140-180, en soms heb je momenten dat je flat out gaat waar het kan.

Wat ik bij mezelf merk is:
- als je boven de 180 gaat, is er echt weinig verkeer dat je nog voorbij wil. 3-5 auto's op een traject van 300km hoogstens
- tot 180 is de stress redelijk, daarboven stijgt dat echt snel. 210 rijden noem ik niet meer cruisen, je moet dan bliksemsnel reageren als er voor jou iets gebeurt.
- er is een groot verschil in verbruik tussen 180 en 210, dus de milieuredenen zijn ook al iets waard
- tussen cruisen aan 140-180 en overal flat out gaan waar het kan zijn er slechts een paar minuten te winnen, ook al is het traject 300km.
- je overschat makkelijk de periodes dat je 200+ rijdt, in realiteit is dat behoorlijk beperkt

• BlakHawk
Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:51:
[...]

Is gewoon een kwestie van gewoonte.
Ik ben regelmatig (maandelijks) onderweg in D, en soms cruise is gewoon aan 140-180, en soms heb je momenten dat je flat out gaat waar het kan.

Wat ik bij mezelf merk is:
- als je boven de 180 gaat, is er echt weinig verkeer dat je nog voorbij wil. 3-5 auto's op een traject van 300km hoogstens
- tot 180 is de stress redelijk, daarboven stijgt dat echt snel. 210 rijden noem ik niet meer cruisen, je moet dan bliksemsnel reageren als er voor jou iets gebeurt.
- er is een groot verschil in verbruik tussen 180 en 210, dus de milieuredenen zijn ook al iets waard
- tussen cruisen aan 140-180 en overal flat out gaan waar het kan zijn er slechts een paar minuten te winnen, ook al is het traject 300km.
- je overschat makkelijk de periodes dat je 200+ rijdt, in realiteit is dat behoorlijk beperkt
Als ik 200km in een uur wegtik, heb ik toch gemiddeld 200km per uur gereden?
Net over de grens met Duitsland geeff ik je helemaal gelijk, heel veel stukken blijft het remmen en gassen, maar dat laatste stuk naar Basel is echt helemaal leeg (iedere keer wanneer ik er rijd).

Tja milieu... Andere mensen gaan met het vliegtuig en betalen er geen drol voor, ik ga met de auto en betaal er fors voor. Ik maak mij er dus niet druk om... Die paar keer per jaar dat ik dat doe... Vind ik wel best.

Op stukken wat het wat drukker is beland ik vaak in een treintje met mensen die 190-210 door cruisen. Treintje van 6-7 auto's, voldoende afstand tussen en voldoende overzicht wat ervoor gebeurd en dat scheelt uiteindelijk alleen maar stress, iedere keer vertragen en versnellen kost ook best veel brandstof en stress.

Maar goed het is maar een mening, ieder mag er anders in staan. Ik vind het lekker rijden...

• BlakHawk
PZOOO schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:29:

Toch nog even verder gezocht, ik kan er bij Volvo niets over terugvinden, maar de zijruiten van het security line pakket schijnen inderdaad lastig in te slaan.

Vanuit het volvo forum:
"Die schijn je niet stuk te kunnen krijgen met zo'n tikkertje. Dat wordt dus een moker in het dashboardkastje!"

Dit filmpje is zo'n voorbeeld:
https://www.autojunk.nl/2013/02/volvo-wil-niet-stuk

Hier iemand waarbij een inbreker het heeft getest:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2u7bmrm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/11id8xz.jpg

Lees dat het dus ook echt niet lukt met een lifehammer...

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:21
dfrenner schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Ook niet van binnenuit? Wellicht dat dit nog verschil maakt? Lijkt mij vrij cruciaal namelijk :+

• BlakHawk
PdeBie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:06:
[...]

Ook niet van binnenuit? Wellicht dat dit nog verschil maakt? Lijkt mij vrij cruciaal namelijk :+
Nope, schijnt van niet.
Ramen blijven nog minimaal 5(?) minuten onder water werken en gaan met contact met water direct open. Blijkbaar.

• Tommie12
dfrenner schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Als ik 200km in een uur wegtik, heb ik toch gemiddeld 200km per uur gereden?
Als dat niet in het midden van de nacht is, dan heb ik wel moeite om dat te geloven.
Meer dan een kwartier boven de 180 blijven is me echt nog nooit gelukt.

• BlakHawk
Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:44:
[...]

Als dat niet in het midden van de nacht is, dan heb ik wel moeite om dat te geloven.
Ik heb het even nagezocht, kan kloppen, het is een stuk van 182km.
Dus met stukken meeste stukken 200+ kom je toch op 180 gemiddeld.

Maar het is daar altijd zoooo rustig wanneer we op vakantie gaan. Echt leeg, met af en toe een auto. Als ik op die 182km 10 keer moet afremmen voor inhalende auto's is het veel.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tommie12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:44:
[...]

Je moest meteen tanken! :+

• Tommie12
PcDealer schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:51:
[...]

Je moest meteen tanken! :+
Ik heb eens naar het verbruik gekeken bij die snelheden met mijn V90 D4.
Bij 230 km/h gaat er 18l/100km door.
Bij 200 km/h is dat nog 13l/100km, en bij 180km/h is dat een dikke 10l.
120km/h zit tussen de 5.5 en 6l/100km.

Nauwkeurigheid niet gegarandeerd....

Met een vroegere VW Sharan met 170 pk verbruikte ik bij 210km/h losjes 21l/100km. Dan zakt de tank echt wel snel...., maar die had dan ook de aerodynamische eigenschappen van een gemiddeld tuinhuis.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-12 10:37
dfrenner schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Toch nog even verder gezocht, ik kan er bij Volvo niets over terugvinden, maar de zijruiten van het security line pakket schijnen inderdaad lastig in te slaan.

Vanuit het volvo forum:
"Die schijn je niet stuk te kunnen krijgen met zo'n tikkertje. Dat wordt dus een moker in het dashboardkastje!"

Dit filmpje is zo'n voorbeeld:
https://www.autojunk.nl/2013/02/volvo-wil-niet-stuk
Onze vorige V70 was ook zo'n versie uit dat filmpje met waarschijnlijk dezelfde ramen... niet echt veilig gevoel. Nu hebben we een XC90... met weer dezelfde ramen! Maar wel met open dak, dus dat is een extra escape route

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

nieuws: Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450 kilometer
[...] de maximale snelheid is elektronisch gelimiteerd op 180km/u.

• BlakHawk
GAIAjohan schreef op maandag 4 maart 2019 @ 23:10:
De vraag is m.i. meer: wat win je met een limiet van 180?
Je kunt dan nog steeds 180 door de wijk, of op een provincialeweg. Zeker met veel vermogen zit je gauw op dit snelheid. Allebei levensgevaarlijk.

Het enige waar je de snelheid er dan potentieel uit krijgt is de snelweg. En daar rijdt sowieso minder dan 0,1% harder dan 180. Van die 0,1% veroorzaakt een nog kleiner deel een ongeval. Hierdoor is de uiteindelijke werkelijke veiligheidswinst m.i. marginaal.
Als harder dan 180 rijden gevaarljk is, wat dan als straks alle auto's in 3,5 seconden naar de 100 zitten.
Dan moet je dat ook gaan beperken.

• Ypuh
dfrenner schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 07:43:
[...]

Als harder dan 180 rijden gevaarljk is, wat dan als straks alle auto's in 3,5 seconden naar de 100 zitten.
Dan moet je dat ook gaan beperken.
Gelukkig zijn dat er niet zoveel ;-).

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ypuh schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:44:
[...]

Gelukkig zijn dat er niet zoveel ;-).
Maar met electromotor veel haalbaarder. Combinatie van veel lichtere modellen en een electromotor die een heel andere torque 'curve' heeft...

• PZOOO
Ik denk dat de Adaptive Cruise Control dan een grotere rol kan gaan spelen. Ik vind 180 overigens een prettige Autobahn snelheid. Bij 230 zit ik met mijn nagels in het stuur.

ICT & Reizen

• FastFred
  • Laatst online: 25-12 18:22
Dat heb ik met 180 ook al, verschilt per auto. 160 in de auto van m'n collega voelt hetzelfde aan als 130 in mijn eigen.

En ik zie de actieradius voorspelling ook behoorlijk hard kelderen als ik boven de 130 kom. Ik zie echt geen enkele reden om veel harder dan 130 te gaan rijden, zelfs in 130 zones zet ik vaak de cruise gewoon op 122 ofzo. Ik ga af en toe wel harder, maar gewoon omdat ik dat wil, niet omdat er een noodzaak toe is.

Tuurlijk als ik in een 130 zone met 122 iemand in wil halen die 118 rijd, dan geef ik ff gas bij en laat de snelheid daarna weer terug zakken.

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 06-03-2019 12:44 ]

Verwijderd

Deze LED's gekocht voor de stadsverlichting, ben benieuwd :*)

• alex1307
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 09:10
Gister mn V70 2.5 AWD 2004 ingeruild voor een XC70 T6 AWD 2014! Ga er 10 jaar op vooruit en zon 290.000 KM... De V70 heeft nu 386.000 geopen dus was wel tijd voor iets leuks nieuws!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yTTA98ASlOoGEWXvcOkeBdmY/full.jpg

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-12 15:34
dfrenner schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:44:
[...]
Ramen blijven nog minimaal 5(?) minuten onder water werken en gaan met contact met water direct open. Blijkbaar.
Lijkt me bijzonder vervelend rijden in een heftige regenbui... :)

• BlakHawk
bzzzt schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:25:
[...]

Lijkt me bijzonder vervelend rijden in een heftige regenbui... :)
Hahaha ;)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-12 17:22
alex1307 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:01:
Gister mn V70 2.5 AWD 2004 ingeruild voor een XC70 T6 AWD 2014! Ga er 10 jaar op vooruit en zon 290.000 KM... De V70 heeft nu 386.000 geopen dus was wel tijd voor iets leuks nieuws!

[Afbeelding]
Mooie bak, alhoewel ik de oude V70 ook mooi vind.
Mag ik vragen wat je nog voor je auto terug kreeg :? Zie er op de foto's nog netjes uit!

• alex1307
ybos schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 18:32:
[...]

Mooie bak, alhoewel ik de oude V70 ook mooi vind.
Mag ik vragen wat je nog voor je auto terug kreeg :? Zie er op de foto's nog netjes uit!
Ja de V70 is ook nog helemaal goed.. Tuurlijk zal er hier en daar een pitje zitten van steenslag.. Voor de V70 heb ik 4250,- terug gekregen.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Netjes, particuliere verkoop denk ik?

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ook bij die webshop of niet?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• alex1307
-tom-562 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:41:
Netjes, particuliere verkoop denk ik?
Nee hoor, heb m netjes bij de dealer ingeruild waar we m 15 jaar geleden ook nieuw gekocht hebben. Zeker een nette prijs, maar hij is dan ook wel echt super compleet uitgerust.

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 08:53:
[...]

Ook bij die webshop of niet?
yep.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55

Aight!

'A toy robot...'

alex1307 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:18:
[...]

Nee hoor, heb m netjes bij de dealer ingeruild waar we m 15 jaar geleden ook nieuw gekocht hebben. Zeker een nette prijs, maar hij is dan ook wel echt super compleet uitgerust.
Dat is nog best veel, heb mijn auto ook voor destijds voor €4000 gekocht met 330.000 km op de teller.

Volvo

Zou ik een keer 1000 km op een tank kunnen halen, het is dat de dag erna weer 250 km moest rijden anders was het wel gelukt :P

Ging trouwens 62 liter in.

[ Voor 12% gewijzigd door Aight! op 07-03-2019 15:32 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, die 4000 is wel echt veel, zou eerder 2500/3000 verwachten :p of was de xc70 dan wat duurder :p

Vaak bu'j te bang!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:03

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lekkere logica ook dat het rijbereik onder de water temperatuurmeter staat en niet onder de brandstofmeter 8)7

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-tom-562 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:01:
Ja, die 4000 is wel echt veel, zou eerder 2500/3000 verwachten :p of was de xc70 dan wat duurder :p
Het is een Select, dus auto stond voor minimaal 12 k op de site.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:55

Aight!

'A toy robot...'

Orion84 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:05:
Lekkere logica ook dat het rijbereik onder de water temperatuurmeter staat en niet onder de brandstofmeter 8)7
Dat is de enige plek voor boordcomputer, rechts staan de symbolen die je liever niet ziet branden!

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/a0Sc6DdrHrA/hqdefault.jpg

Sorry slechte foto van internet geript.

Wat is jullie record qua kilometers op een tank?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12 20:56
-tom-562 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:01:
Heb de prijs al achterhaald van de auto en laten we zeggen dat het een leuk bedrag is voor de auto :)

Ben nu wel benieuwd naar de opties die erop zitten @alex1307 :9

Gamertag: timmie271

• GAIAjohan
  • Nu online
Aight! schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:56:
[...]

Dat is de enige plek voor boordcomputer, rechts staan de symbolen die je liever niet ziet branden!

[Afbeelding]

Sorry slechte foto van internet geript.

1012km met een 106 diesel. 43L ging erin.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Echt een diiiiiiiiik lekker bak! Ocean Race versie?

De S60 is van de BE-NL site verdwenen :(

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 07-03-2019 21:11 ]

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Aight! schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:56:
[...]

1200km met een v40 d4 2015, initieel gaf de bc tussen 1600 en 1400 aan qua bereik.
1050km met een v60 t3, 2012, initieel gaf bc 1250km aan.

Met de diesel was het meestal de bedoeling (en dus ook geslaagd vaak) Duitsland over te steken. Tanken met tankpas in NL en dan pas in Tsjechië weer tanken.
Met de benzine natuurlijk precies andersom, gezien de benzine in Duitsland 30ct goedkoper is dan in NL, en in Tsjechië is benzine nog goedkoper dan diesel trouwens.
Pagina: 1 ... 94 ... 140 Laatste