Het kwam op mij anders over, maar daar kan ik naast zitten.AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:21:
[...]
Mijn shortlist bestaat vooralsnog uit de Model 3 en Polestar 2, maar ik houd ook de nieuwe S60, de nieuwe 3 Serie, de C Klasse en de A5 erop. Al zijn die laatste vier voor mij 2x zo duur (250 vs 500 / maand aan bijtelling). Het grootste rechtvaardigingspunt voor die laatste vier zou simpelweg de afwerking zijn en de wetenschap dat ik met range nooit een probleem krijg. Ik rijd namelijk zo'n 1000 km / week waarvan toch zeer regelmatig meer dan 500km naar plaatsen waar ik op de bestemming sowieso niet kan laden en dus flink zal moeten omschakelen naar onderweg laden.
Ga er overigens maar vanuit dat de 78kWh versie die van 60k is. Je komt in je presentatie immers altijd met het topmodel.
Ik heb nog een jaar te gaan en daarmee is de Polestar 2 voor mij een serieuze optie
De Polestar 2 heeft 78 kWh en vanaf 40k, met opties en pakketten heb je hem full option voor 60k.
Ik weet hoe snel dat met andere Volvo’s ging als je de optielijsten begon aan te vinken.
Maar misschien is dit wishfull thinking...