Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

franssie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:12:
[...]

Dit is ook onjuist.
Alleen als jullie beide opmerkingen gecombineerd worden is het wel juist.
Dus TMM trailer moet achter de wagen mogen hangen EN het daadwerkelijk gewicht mag niet groter zijn dan de TMM. Zonder E achter B komt daar nog bij dat TMM trekkend voertuig + TMM aanhanger <3500KG moet zijn.
Precies

A wise man once said: 'Work is not a place."

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Papieren gewichten zijn bepalend voor welk rijbewijs er nodig is, daadwerkelijke gewichten gebruik je om te bepalen of de combinatie veilig de weg op kan.

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-02 23:23
Bedankt voor de reacties.
Papieren zijn in orde, dat is geen issue. De verkopers zeiden dat de D2 2 liter het wel kan trekken maar er is een verschil tussen theorie en praktijk, vandaar de vraag naar ervaringen.

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Lord Sheep schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:01:
Papieren zijn in orde, dat is geen issue. De verkopers zeiden dat de D2 2 liter het wel kan trekken maar er is een verschil tussen theorie en praktijk, vandaar de vraag naar ervaringen.
Wat dat betreft vind ik een D2 zonder aanhanger al niet te doen. :P

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

jadjong schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:54:
Papieren gewichten zijn bepalend voor welk rijbewijs er nodig is, daadwerkelijke gewichten gebruik je om te bepalen of de combinatie veilig de weg op kan.
Papieren gewichten bepalen ook of de combinatie uberhaubt de weg op mag.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 16:22
Voor mijn S40 zou ik graag een 2e set 17" velgen aan willen schaffen voor de zomer. Het liefste originele Volvo velgen en dan bijvoorbeeld de Sagitta, Portunus of Mannan velgen.

De meeste wat nieuwere Volvo velgen (voor de V40/V60) hebben een ET-waarde van 50 i.p.v. 52.5mm bij gelijke afmetingen (7j x 17"). Als het goed is valt dit binnen de marge die het af mag wijken en komt de velg 2.5mm verder naar buiten te staan.

Is het dan misschien ook mogelijk om voor 215/50 of 225/45 banden te kiezen ipv 205/50? Of is het beter om een spacer o.i.d. te gebruiken i.c.m. de voorgeschreven 205/50 banden? Is er sprake van merkbare slijtage als je voor een licht afwijkende velg/band combinatie kiest?

Met 205 banden zou de belasting op de lagers dan 2,5mm naar buiten verplaatsen (52,5-50 ET waarde).
Met 215 banden zou de belasting dan 2,5mm naar de binnenzijde verplaatsen (215-205)/2 - (52,5-50)
Met 225 banden zou de belasting 7,5mm naar de binnenzijde verplaatsen. Dat lijkt me wat teveel van het goede maar is misschien op te lossen d.m.v. spacers.

Ypuh wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:43 (20%)

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:50
Ik zou niet zo breed op een 7j zetten. Lijkt gewoon niet mooi. De band is dan te breed tov de velg.
Verder maak je je banden breder, en dan is het kijken of het nog wel binnen de wielkast valt
Het midden van de band blijft gewoon het midden van het wiel. De belasting blijft gewoon 2,5mm te ver naar buiten. En die 2,5mm is acceptabel.

Als laatste: 205/50/17 is de band met de grootste omtrek origineel geleverd. Ik zou niet weten waarom je net 215/50/17 nog een grotere omtrek zou moeten willen. Verder levert 215/45/17 of 215/50/17 geen kostenbesparing op. 225/45/17 levert wel een kostenbesparing op, maar zoals je berekening al laat zien is het wel uitkijken wat de invloed is. En ook of het binnen de spatborden blijft met een lagere et-waarde.

Heb zelf Sagitta's, maar die gaan niet zonder de auto weg. Die staat overigens wel te koop :+

GAIAjohan wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:25 (3%)

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || Het verbruik bijgehouden Volvo C30

• Ypuh
Doel is zo comfortabel en geruisloos mogelijk over de snelweg naar kantoor te karren.

Met 215/50/17 win je misschien nog een paar procentjes comfort. Het lijkt me dat die 5mm extra sidewall ruimte nog wel past in de wielkasten. Dat is het verschil van wel of geen hap sneeuw aan je band, of een nieuwe of half ingereden band. Zoals je terecht al opmerkt zijn de 215 banden niet goedkoper dan 205.

225 kon weleens te breed worden en moet je ook echt gaan kijken of het past. Ook lees ik meerdere ervaringen dat het niet mooi past op een 7j velg en neemt het ook wat meer brandstof. Die optie valt dus af (ondanks dat de banden wel €25 p/s goedkoper zijn).

Beste lijkt me inderdaad om maar gewoon voor de standaard 205/50 te gaan. Die afwijkende ET-waarde (52,5 vs 50) is zeker geen spacer of andere oplossing voor, aangezien het wiel al verder naar buiten staat?

Heb zelf nu de Zaurak's er onder liggen. Op zich een leuke velg, maar er zijn mooiere. De Zaurak's wil ik dan voor de winter blijven gebruiken i.p.v. van die lelijke zwarte stalen velgen.

Zit te twijfelen over de Portunus velgen, maar vraag me af of de auto dan niet te grijs wordt :+.

Ypuh wijzigde deze reactie 10-02-2019 16:42 (21%)

• GAIAjohan
Ypuh schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:33:
Doel is zo comfortabel en geruisloos mogelijk over de snelweg naar kantoor te karren.

Met 215/50/17 win je misschien nog een paar procentjes comfort. Het lijkt me dat die 5mm extra sidewall ruimte nog wel past in de wielkasten. Dat is het verschil van wel of geen hap sneeuw aan je band, of een nieuwe of half ingereden band. Zoals je terecht al opmerkt zijn de 215 banden niet goedkoper dan 205.

[Afbeelding]

225 kon weleens te breed worden en moet je ook echt gaan kijken of het past. Ook lees ik meerdere ervaringen dat het niet mooi past op een 7j velg en neemt het ook wat meer brandstof. Die optie valt dus af (ondanks dat de banden wel €25 p/s goedkoper zijn).

Beste lijkt me inderdaad om maar gewoon voor de standaard 205/50 te gaan. Die afwijkende ET-waarde (52,5 vs 50) is zeker geen spacer of andere oplossing voor, aangezien het wiel al verder naar buiten staat?
Ik vind 205/50/17 best comfortabel :+.. onder de huidige auto (lease) ligt 205/40/17 ;)

Verder is de et waarde allen 'correct' te krijgen door wat van de velg af te draaien, wat niet goed is voor de stevigheid.

Overigens, hadden de originele 18 inch velgen geen et van 47?

• BartW
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:03
Tylen schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:07:
[...]

Papieren gewichten bepalen ook of de combinatie uberhaubt de weg op mag.
Voor zover ik weet maakt de TMM van de aanhanger alleen uit welk rijbewijs benodigd is voor een bepaalde combinatie (en wat de maximale lading kan zijn). Achter een auto mag iedere aanhanger zolang de werkelijke massa van de aanhanger + lading maar door de auto getrokken mag worden. Zie ook hier.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:38

franssie

Save the albatross

BartW schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:45:
[...]

Voor zover ik weet maakt de TMM van de aanhanger alleen uit welk rijbewijs benodigd is voor een bepaalde combinatie (en wat de maximale lading kan zijn). Achter een auto mag iedere aanhanger zolang de werkelijke massa van de aanhanger + lading maar door de auto getrokken mag worden. Zie ook hier.
Dit is een punt waar ik nooit echt antwoord op heb kunnen vinden. Als de TMM van de aanhanger te groot is maar het werkelijke gewicht wel goed, kan je de aanhanger op het kenteken terug laten keuren naar het lagere gewicht. Zou je rijden met een te groot TTM gemeten samenstel, dan rij je dus misschien zonder geldig rijbewijs en daarom waarschijnlijk onverzekerd. Onverzekerd rijden kan forse gevolgen hebben als je iemand invalide rijdt en dat is voor mij de reden het niet te doen (ok even met de boot naar de kraan hier verderop doe ik ook wel eens).

Maar hierover kunnen we denk ik wel een eigen topic volschrijven.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• BartW
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:03
franssie schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:55:
[...]

Dit is een punt waar ik nooit echt antwoord op heb kunnen vinden. Als de TMM van de aanhanger te groot is maar het werkelijke gewicht wel goed, kan je de aanhanger op het kenteken terug laten keuren naar het lagere gewicht. Zou je rijden met een te groot TTM gemeten samenstel, dan rij je dus misschien zonder geldig rijbewijs en daarom waarschijnlijk onverzekerd. Onverzekerd rijden kan forse gevolgen hebben als je iemand invalide rijdt en dat is voor mij de reden het niet te doen (ok even met de boot naar de kraan hier verderop doe ik ook wel eens).

Maar hierover kunnen we denk ik wel een eigen topic volschrijven.
offtopic:
Volgens het wetboek geldt:
art. 5.18.18a, lid 1, Regeling voertuigen

1. Als in het kentekenregister of op de kentekencard dan wel het kentekenbewijs van personenauto’s een maximum te trekken massa aanhangwagen is vermeld, dan mag:
a. de totale massa van aanhangwagens met een bedrijfsrem,
b. de som van de aslasten van autonome aanhangwagens met een bedrijfsrem, of
c. de som van de aslasten of de aslast in combinatie met een positieve koppelingsdruk van middenasaanhangwagens met een bedrijfsrem,
achter die personenauto’s maximaal 3.500 kg bedragen en daarbij de laagste van de volgende waarden niet overschrijden:
1°. de maximum te trekken massa aanhangwagen zoals die in het kentekenregister of op de kentekencard dan wel het kentekenbewijs van het trekkende voertuig is vermeld;
2°. de door de fabrikant bepaalde technisch toegestane getrokken maximummassa gebaseerd op de constructie van het trekkend voertuig;
3°. de door de fabrikant bepaalde technisch toegestane getrokken maximummassa gebaseerd op de sterkte van de mechanische koppelinrichting;
4°. de technisch toegestane maximummassa van het trekkend voertuig, of 1,5 maal de technisch toegestane maximummassa van de personenauto, voor zover de personenauto een aantekening op de kentekencard, dan wel het kentekenbewijs of in het kentekenregister ‘G’ heeft.

Met andere woorden, voor het daadwerkelijk rijden geldt de werkelijke massa van de aanhanger en lading in combinatie met wat de auto mag trekken (toegestane maximum massa).

• Ypuh
GAIAjohan schreef op zondag 10 februari 2019 @ 17:09:
[...]
Overigens, hadden de originele 18 inch velgen geen et van 47?
18" is doorgaans ook breder. Wanneer het 7.5j is, moet je die extra halve inch ook weer delen door 2 om bij een gelijke belasting uit te komen 52.5 ET - (12,7mm/2) en dan kom je uit op een ET van 46/47. Bij 8j is dat 52.5 ET - (25,4/2) = +/- 40 ET. De band komt dan wel een stuk naar binnen te staan waardoor je officieel spoorverbreders nodig hebt.

Aangezien ik opzoek ben naar comfort en weinig bandenruis is 18" niet helemaal wat ik zoek.

Ypuh wijzigde deze reactie 10-02-2019 19:22 (5%)

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19:34
Las ik het nou allemaal goed en is de kans heel erg groot dat er einde dit jaar helemaal geen nieuwe V40 op de markt gaat komen? Zou ik toch wel bizar vinden, zeker hier in NL kom je dan met een grote groep V40 rijders te zitten die juist in dat segment geen keuze meer hebben wbt Volvo auto's. Kijk ik naar mij zelf bijv. dan zit de V40 al aardig aan mijn max (lease) en is de overstap naar een XC40 gewoon uitgesloten. Ik zou het oprecht jammer vinden als ik na afloop van mijn huidige V40 termijn moet overstappen op een ander merk...
Volvo V40 maakt plaats voor een SUV-Coupé’
Door Redactie Carros · Op 18 januari 2019
De Volvo V40 verkoopt wereldwijd niet zo goed. Grote kans dus dat het model niet meer terugkeert. De Zweden denken aan een andere carrosserievorm binnen hun 40-reeks.

Het Britse Autocar sprak recent met Lex Kerssemakers, de baas van Volvo in Europa. Volgens Kerssemakers is de kans groot dat we na de huidige generatie afscheid moeten nemen van de Volvo V40. “We hebben over twee tot drie jaar waarschijnlijk een andere carrosserievorm nodig binnen de 40-reeks”, aldus de topman. Wat voor een auto dat dan wordt, benoemt Kerssemakers niet direct, maar hij spreekt wel over een auto die creatiever is. Autocar denkt dat het gaat om een SUV met coupé-daklijn, een populaire modelvorm onder veel autofabrikanten. Zo’n sportieve hoogpotige zou meer ruimte bieden om er elektrificatie op toe te passen en een grotere kans hebben om een verkoopkanon te worden.

Polestar 2
Het nieuwe model binnen de 40-reeks zal zich duidelijk moeten onderscheiden van de XC40. Door de auto lager en sportiever te maken, zou hij naast de XC40 kunnen bestaan. Autocar noemt de Polestar 2 als een voorbeeld hoe de nieuwe variant er uit zou kunnen zien. In het volgende decennium weten we wat Volvo voor ons in petto heeft.

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Ja dat ben ik met je eens. Jammer. Ze hebben ook een tijd voor de v40 niet echt een hatchback gehad. Je zou zeggen dat een Volvo v40 toch moeiteloos met een Golf of A3 moet kunnen concurreren. Blijkbaar niet.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zoveel groter is de XC40 niet hoor, dus dat is op zich qua auto een goede opvolger. Dat is in ieder geval de kleinste Volvo straks.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Juancho
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:18:
Zoveel groter is de XC40 niet hoor, dus dat is op zich qua auto een goede opvolger. Dat is in ieder geval de kleinste Volvo straks.
Uhm je weet dat die vele malen duurder is? Dat is vooral ook het punt, de XC40 is voor een V40 rijder vaak niet betaalbaar of (te ver) buiten leasebudget. Dat verschil is zeer behoorlijk en dat gat gaat Volvo dus niet vullen als ik het goed heb. Alleen daarom al is het nooit een opvolger voor de huidige V40. Je slaat gewoon een hele groep potentiële kopers over die straks allemaal hun V40 moeten inruilen.

Juancho wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:21 (14%)

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Lord Sheep schreef op zondag 10 februari 2019 @ 15:01:
Ik heb met een D2 en D4 een caravan getrokken die op papier 1500kg woog (in praktijk 1600+).
Met beide was het prima rijden, de D4 ging alleen bergop (Zuid Frankrijk) met gemak met 110+ omhoog, bij de D2 was het bij 90 wel klaar.

Overigens heb ik het dan wel over de D2 2 liter, die reed sowieso prettiger dan de D2 1.6 liter.

Zelf vrij recent terug gegaan van een T4 GearTronic naar een T3 GearTronic; mijn perceptie is nu dat hij niet vooruit te branden is, de perceptie van collega's die uit een T2 komen is dat hij (de T3) als de brandweer gaat :).

Dus heel eerlijk; de D2 2 liter is een prima trekauto, een D3 of D4 is waarschijnlijk nog beter (prettigste vond ik de D3 GearTronic icm de caravan, De D2 en D4 waren handgeschakeld).

Nog meer ervaringen nodig? :)
Juancho schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:19:
[...]

Uhm je weet dat die vele malen duurder is? Dat is vooral ook het punt, de XC40 is voor een V40 rijder vaak niet betaalbaar of (te ver) buiten leasebudget. Dat verschil is zeer behoorlijk en dat gat gaat Volvo dus niet vullen als ik het goed heb. Alleen daarom al is het nooit een opvolger voor de huidige V40. Je slaat gewoon een hele groep potentiële kopers over die straks allemaal hun V40 moeten inruilen.
Helaas... Het klopt wat je zegt. Er wordt heel erg mondiaal gekeken en de V40 is toevallig een Nederlands succes, verder valt het tegen (of geeft het niet het gewenste succes).

Dus het is zinvoller om de productiecapaciteit zo in te zetten dat er uiteindelijk onder de streep meer geld binnen komt. En dat is dan zonder V40.

Daarbij maakt de BPM in Nederland de XC40 en S/V60 bizar duur, die BPM moet immers ook gefinancierd worden in de leaseprijs. Dus het overgrote deel zakelijke V40 rijders gaat niet zomaar eindigen in een XC40 of S/V60, maar gewoon in de bang-for-the-buck leaseknaller ;).

fredkroket wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:42 (34%)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Juancho schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:19:
[...]

Uhm je weet dat die vele malen duurder is? Dat is vooral ook het punt, de XC40 is voor een V40 rijder vaak niet betaalbaar of (te ver) buiten leasebudget. Dat verschil is zeer behoorlijk en dat gat gaat Volvo dus niet vullen als ik het goed heb. Alleen daarom al is het nooit een opvolger voor de huidige V40.
Ah zo. Ja, dat geloof ik wel dat die duurder is, maar aan de andere kant is die er vanaf 40k (in Nederland), waar daarna de goedkoopste de V60 is vanaf 45k en de S60 vanaf 48k. Aan de andere kant: Mercedes en BMW hebben ook geen goedkope modellen. De 1 Serie en de A Klasse zitten ook rond de 40k vanafprijs. En dat is het segment waarin Volvo wil participeren.
Je slaat gewoon een hele groep potentiële kopers over die straks allemaal hun V40 moeten inruilen.
Welke grote groep? Want Nederland telt op globale schaal niet mee. Er rijden hier hooguit een paar 1000 V40's.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:25 (74%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Juancho
Precies, en leg dat eens neer naast een V40 die je nog een beetje leuk ingepakt hebt ook. Dus die 40k voor de XC40 is niet helemaal vergelijkbaar, dan heb je gewoon de meeest kale uitvoering als ik me niet vergis.

Er zit zo een gat tussen van 15/20k, en dat is gewoon vreselijk veel geld. Ik blijf er dus wel bij dat Volvo een gaat gaat krijgen die het op de één of andere manier niet wil/gaat invullen. Gezien het succes van de V40 in mijn ogen toch zeer opmerkelijk.

Het kan overigens nog wel, en daar hoop ik dan maar op, dat Volvo met nog een andere XC40 gaat komen die dat gat deels moet gaan opvullen qua prijs. Maar dan zou je toch al een kale XC40 voor rond de 30k moeten kunnen leveren en ik vraag me af of dat mogelijk is.

Juancho wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:01 (21%)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je hoeft het dus niet te vergelijken met de huidige V40, want die gaat uit het assortiment verdwijnen. En de V40
De Volvo V40 verkoopt wereldwijd niet zo goed.
aldus Kerssemakers, de baas van Volvo Europe. Het is dus juist geen succesvol model. Wellicht wel in de Nederlandse markt (geweest), omdat het een van de modellen was die een 14% bijtelling uitvoering had (de D2 en de D4), maar dat gaat om relatief weinig auto's.

Volvo heeft al meerdere malen aangegeven te willen concurreren met de grote drie (BMW, Mercedes en Audi) en dat lijkt ze steeds beter te lukken. Wie weet komt er een nieuw klein modelletje zoals nu de V40 die ze in de 1 Serie prijsrange kunnen zetten. Maar dat zal dus ook rond de 40k tot 45k zeker gaan kosten als daar wat uitrusting op zit.

En als je geen 50k voor een auto kan of wil neertellen dan zijn er toch legio andere merken die daarin wellicht wel kunnen voorzien? Als iemand vanuit de werkgever een merkenbeleid opgelegd gekregen heeft met uitsluitend Volvo erin, dan is het immers sowieso geen probleem meer want dan mag je de XC40 als goedkoopste Volvo sowieso leasen.

• renegrunn
  • Laatst online: 17:48
(jarig!)
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:22:

Er rijden hier hooguit een paar 1000 V40's.
Dat is ook wel een understatement. Er zijn er in Nederland ruim 50.000 van verkocht sinds de introductie..

renegrunn wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:18 (10%)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

renegrunn schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:16:
[...]

Dat is ook wel een understatement. Er zijn er in Nederland ruim 50.000 van verkocht sinds de introductie..
Wereldwijd zijn er nog geen 450.000 geproduceerd in 7 jaar tijd. Ter vergelijk:

S/V60 meer dan 850.000 (waarbij de V60 slechts een beperkt aandeel levert)
XC60 meer dan een miljoen!
XC40 zijn er in een jaar al meer dan 75.000
XC90 850.000
S/V90 150.000 in een goed jaar (waarbij de V90 een beperkt aandeel levert)

bron: https://www.volvoclub.org.uk/history/production.shtml

Als je die cijfers ziet, dan is de focus op de XC modellen toch wel verklaarbaar ;)

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 12-02-2019 11:31 (7%)

• Juancho
[b]AllSeeyinEye in "Het grote Volvo topic - Deel 8"AllSeeyinEye

En als je geen 50k voor een auto kan of wil neertellen dan zijn er toch legio andere merken die daarin wellicht wel kunnen voorzien? Als iemand vanuit de werkgever een merkenbeleid opgelegd gekregen heeft met uitsluitend Volvo erin, dan is het immers sowieso geen probleem meer want dan mag je de XC40 als goedkoopste Volvo sowieso leasen.
Tja andere auto moet bijna wel, ik zou dat persoonlijk alleen heel erg jammer vinden omdat ik met enorm veel plezier 3x een V40 heb gehad de afgelopen jaren. Mijn huidige loopt verwacht ik einde jaar af dus ik ging er vorig jaar vanuit dat het perfect zou passen in de planning. Destijds waren er namelijk nog berichten dat Volvo einde 2019 met een nieuwe V40 zou komen.

Mijn huidige was excl. opties rond de 31k en incl. alle extra opties 35k als ik me niet vergis met dus 22% bijtelling en dan zit ik behoorlijk aan de top van mijn budget. Ik heb vrije keuze in merken, maar de XC40 gaat zoals die nu is gewoon onhaalbaar zijn als ik me niet vergis...

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-02 23:23
fredkroket schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:22:
[...]

Ik heb met een D2 en D4 een caravan getrokken die op papier 1500kg woog (in praktijk 1600+).
Met beide was het prima rijden, de D4 ging alleen bergop (Zuid Frankrijk) met gemak met 110+ omhoog, bij de D2 was het bij 90 wel klaar.

Overigens heb ik het dan wel over de D2 2 liter, die reed sowieso prettiger dan de D2 1.6 liter.

Dus heel eerlijk; de D2 2 liter is een prima trekauto, een D3 of D4 is waarschijnlijk nog beter (prettigste vond ik de D3 GearTronic icm de caravan, De D2 en D4 waren handgeschakeld).

Nog meer ervaringen nodig? :)
Heel erg bedankt, hier was ik naar op zoek! Heb een mooie D2 Ocean Race editie gezien, even een proefrit regelen.

• GAIAjohan
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Wereldwijd zijn er nog geen 450.000 geproduceerd in 7 jaar tijd. Ter vergelijk:

S/V60 meer dan 850.000 (waarbij de V60 slechts een beperkt aandeel levert)
XC60 meer dan een miljoen!
XC40 zijn er in een jaar al meer dan 75.000
XC90 850.000
S/V90 150.000 in een goed jaar (waarbij de V90 een beperkt aandeel levert)

bron: https://www.volvoclub.org.uk/history/production.shtml

Als je die cijfers ziet, dan is de focus op de XC modellen toch wel verklaarbaar ;)
Tja, als je de V40 niet aanbiedt in heel veel markten kun je hem daar ook niet verkopen.. of denk ik nu te simpel :+

• Ypuh
Zag laatst in een Volvo filmpje dat ze vanaf 2019 een 3x3 strategie gaan hanteren. Ofwel er komen een S/V/XC versie van de 40/60/90 series, met nog wat variaties zoals de Polestar. De overige modellen (50/70/80) gaan er dan uit.

Lijkt me dat er een nieuwe V40 en zelfs S40 aan gaan komen de komende jaren.

Ypuh wijzigde deze reactie 13-02-2019 09:10 (10%)

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:18

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ypuh schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:09:
Zag laatst in een Volvo filmpje dat ze vanaf 2019 een 3x3 strategie gaan hanteren. Ofwel er komen een S/V/XC versie van de 40/60/90 series, met nog wat variaties zoals de Polestar. De overige modellen (50/70/80) gaan er dan uit.

Hoe oud was dat filmpje, want die strategie is volgens mij niet echt nieuws meer? 50/70/80 zijn inmiddels al lang en breed uitgefaseerd toch?

Blijkbaar beraden ze zich nu dus op welke carrosserievormen ze in de 40-serie willen voeren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:37

PcDealer

HP ftw \o/

Ypuh schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:09:
Zag laatst in een Volvo filmpje dat ze vanaf 2019 een 3x3 strategie gaan hanteren.
Dat is oud nieuws :)
Ofwel er komen een S/V/XC versie van de 40/60/90 series, met nog wat variaties zoals de Polestar. De overige modellen (50/70/80) gaan er dan uit.

Concept 40.2 vind ik een mooie nieuwe V40. Kijk eens naar Concept 40.1 om te zien of die bekend voor komt.
https://www.volvocars.com/intl/cars/concepts/concept-40

S80: https://www.media.volvoca...ture-already-back-in-1992

Nog meer studiemodellen: https://www.volvocars.com/intl/cars/concepts

LinkedIn WoT Cash Converter

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:05
Even een hele rare vraag.

Ik krijg dus over een kleine 2 weken de nieuwe Volvo V60 geleverd. De dealer zorgt ervoor dat ook de letters VOLVO van de achterklep gehaald worden ivm bedrijfs bestickering.

Kan echter iemand mij vertellen of opmeten hoe hoog de originele Volvo letters zijn?

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20:00
Raikkonen_WC schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 20:21:
Even een hele rare vraag.

Ik krijg dus over een kleine 2 weken de nieuwe Volvo V60 geleverd. De dealer zorgt ervoor dat ook de letters VOLVO van de achterklep gehaald worden ivm bedrijfs bestickering.

Kan echter iemand mij vertellen of opmeten hoe hoog de originele Volvo letters zijn?
Als nog niemand het gedaan heeft voor vrijdag dan doe ik het wel voor je komende vrijdag :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 13:05
timmie271 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:51:
[...]

Als nog niemand het gedaan heeft voor vrijdag dan doe ik het wel voor je komende vrijdag :+
Thanks!

• cupra4
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:42
Dev0o schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:05:
Vanochtend heb ik bij het achteruit inparkeren een (klein) gat in de rechter achterlampunit van mijn V70 ('2010) gereden. Wie kent een goed adres, bij voorkeur online, voor tweedehands Volvo onderdelen?
Nog wat gevonden? Anders weet ik er wel eentje voor je.

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online
cupra4 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Nog wat gevonden? Anders weet ik er wel eentje voor je.
Bij nadere inspectie bleken het drie "scherven" te zijn die redelijk eenvoudig terug te lijmen waren. Ben even uit de problemen dus, maar toch bedankt! _/-\o_

Magic [OW]. i3,GTX2070,8Gb,3x21",TM300,FanatecCSLelite

Pagina: 1 ... 91 92 93 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True