Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Volvo topic - Deel 8 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 103 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:40

PcDealer

HP ftw \o/

PcDealer schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 10:48:
Mijn richtingaanwijzer valt onregelmatig uit aan de passagierskant voor. Straks maar eens naar de servicelocatie van Van Roosmalen.
Als het goed is gefixt. Nieuwe lamp (zou kapot zijn, terwijl het daarvoor nog werkte EUR 2,50), de fitting is aangepast zodat het strakker om de lamp zit en er geen eventuele vonken/warmte optreedt.

Verder had ik gezien dat het oliepeil laag was na de afleverbeurt van begin mei 2018. Deze is gratis (!) bijgevuld met maximaal 0,6 liter 0W30 A3/B3/B4 (EUR 16,50 / l) plus nog 21% BTW.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

timmie271 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 09:45:
[...]

Het helpt ook dat je de ramen niet hoeft te krabben en de motor ook gelijk voorgewarmd is :)

[...]

Bij de nieuwe modellen is dat mogelijk. Zelfs stoelventilatie of stuurverwarming kan aangezet worden indien het erop zit.

En uiteindelijk is het gewoon een luxeprobleem inderdaad :)
Voorloop auto is Volvo, maar zelf niet gekozen voor Volvo. XC40 rijd prima awd met dit weer ook wel prettig.

Daan_ wijzigde deze reactie 24-01-2019 10:21 (4%)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:50

-tom-562

Oliesjeik

PcDealer schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:13:
[...]

Als het goed is gefixt. Nieuwe lamp (zou kapot zijn, terwijl het daarvoor nog werkte EUR 2,50), de fitting is aangepast zodat het strakker om de lamp zit en er geen eventuele vonken/warmte optreedt.

Verder had ik gezien dat het oliepeil laag was na de afleverbeurt van begin mei 2018. Deze is gratis (!) bijgevuld met maximaal 0,6 liter 0W30 A3/B3/B4 (EUR 16,50 / l) plus nog 21% BTW.
Ik zou hij de volgende beurt andere olie gebruiken.. die 0w30 meuk is eigenlijk te dun (zeker voor een oud blok met wat ervaring) alleen leuk om die milieu shizzle te halen. 5w30 b.v., is wat dikker en dan zal je olieverbruik wss ook wat minder worden

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18:45
Superdaantje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Voorloop auto is Volvo, maar zelf niet gekozen voor Volvo. XC40 rijd prima awd met dit weer ook wel prettig.
Dat kan ook natuurlijk :+ word de eigen auto straks? :)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gewisseld van LM en afscheid genomen van de C350e. En voor drie weken een XC40 te leen gehad. De XC40 T4 rijd prima wat minder sportief dan ik gewoon was. Hoge instap en hogere zit was ook prettig. Stoelen was ik zelf niet zo'n fan van. Morgen auto omwisselen voor auto die ik komende drie jaar mag rijden.

Daan_ wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:15 (26%)

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:06
loewie1984 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:13:
[...]

Heb het laatst uitgelegd aan mijn oom, hierbij de stappen.

Zorg op je iPhone dat je mobiele hotspot aan staat. Zorg dat je Volvo via bluetooth gekoppeld is met je telefoon. (dat heb je sowieso als je de carkit al gebruikt i.c.m. bluetooth audio)

Ga naar "Instellingen > Communicatie"
....
Vervolgens naar "Bluetooth", het vinkje aanzetten van "bluetooth internet aansluiting"
....

....

Dit werkt vanaf de 2016 S90 tot en met de nieuwe XC40 zo.

Veel plezier en succes. Ik vind het echt top werken. Ik heb 12 jaar lang de navi van mijn lease auto's niet gebruikt want Waze was beter, tot de Volvo XC40.
Man, thanks hiervoor...dit is een QOL change!!! Ik maar elke keer hotspot aanmaken...

_/-\o_

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Xecuter NL schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Man, thanks hiervoor...dit is een QOL change!!! Ik maar elke keer hotspot aanmaken...

_/-\o_
Graag gedaan!

discogs

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:05

Aight!

'A toy robot...'

Superdaantje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:02:
Gewisseld van LM en afscheid genomen van de C350e. En voor drie weken een XC40 te leen gehad. De XC40 T4 rijd prima wat minder sportief dan ik gewoon was. Hoge instap en hogere zit was ook prettig. Stoelen was ik zelf niet zo'n fan van. Morgen auto omwisselen voor auto die ik komende drie jaar mag rijden.
Welke auto krijg je nu?

Als is zo een C350e ook prima te vertoeven lijkt mij, was de XC40 qua interieur een vooruitgang?

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:14

Rivanov

Apple freak

Aight! schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:12:
[...]

Welke auto krijg je nu?

Als is zo een C350e ook prima te vertoeven lijkt mij, was de XC40 qua interieur een vooruitgang?
@Superdaantje gaat nieuwe A-klasse rijden.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Aight! schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:12:
[...]

Welke auto krijg je nu?

Ik had een vrij standaard XC40. Interieur voorkeur is iets heel persoonlijks. Persoonlijk verkies ik het MB interieur.

Vandaag A220 full option opgehaald.

• TweakTweet
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 12-10 21:13
Weet iemand hoe je bij de nieuwe XC60 kan instellen dat je de spiegels in z'n achteruit naar beneden kan klappen als je op R of L klikt? Op onze V60 kon dit in de instellingen zodat je de stoeprand beter zag bij het parkeren bijvoorbeeld.

Verder trouwens een fantastische auto de XC60!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:57
2 weken terug al ff een foto geplaatst van de proefrit en vandaag op kunnen halen. Een S40 1.8 uit 2010 met 43dkm. Een flinke upgrade t.o.v. mijn Citigo.

Als ik één klein dingetje moet noemen is het dat deze auto een 6e versnelling mist. Met 120/130 op de teller zit je tegen de 4.000 rpm aan en is het motorgeluid wel duidelijk aanwezig. Ook is het infotainment system een beetje outdated, maar alles wat je nodig hebt zit er wel op en werkt gewoon. Zo lang dat alles is ben ik tevreden :).

Nog nooit zo netjes gezien onder de motorkap.

Ypuh wijzigde deze reactie 26-01-2019 19:30 (8%)

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:26
DanielvdMark schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:14:
Hi, ik heb een probleem wat lijkt op die van Tommy12. Ik heb een Volvo V60 uit 2014 met het Sensus systeem (met het wereldbolletje). Ik kon daarmee door middel van bluetooth gebruik maken van het internet via mijn telefoon (iPhone X iOS 12.1.3). Afgelopen maandag heeft mijn dealer de software geupdate zodat er ook real time verkeersinformatie via internet beschikbaar is. Echter heb ik nu de volgende problemen:

ik kan geen verbinding meer maken met mijn telefoon. Zowel verbinden via Bluetooth als Wifi heeft tot gevolg dat het icoontje rechtsboven in het Sensus scherm blijft 'ronddraaien':

- Bij gebruik van Wifi geeft mijn iPhone wel aan dat personal hotspot gebruikt wordt, echter als ik dan op het wereldbolletje druk en naar 'apps' toe ga, blijft er op het scherm staan dat er geprobeerd wordt verbinding te maken. Hier komt geen einde aan;
- Via Bluetooth valt de verbinding met personal hotspot steeds weg (volgens mijn telefoon). Het icoontje rechtsboven blijft ronddraaien om het na een tijdje op te geven. Ook via de 'apps' blijf ik de melding zien dat er verbinding gemaakt wordt (dit resulteert na een tijd tot een foutmelding).

Ik heb alles naar fabrieksinstellingen gereset (in de hoop dat dit het oplost) maar dit heeft niet gewerkt. Ik heb mijn telefoon meerdere malen verwijderd en opnieuw verbonden. Ik heb de verbinding zowel opgestart vanuit de telefoon zelf als vanuit de auto. Het werkt beide niet.

Nu heb ik ook nog een ander issue. Ik verbind mijn telefoon altijd via USB met de auto en kon dan via "media" - iPod mijn apple music speellijsten benaderen en dit werd in de auto afgespeeld. Sinds de update werkt dit ook niet meer. Ik kan de speellijsten wel benaderen maar als ik op afspelen klik, wordt de muziek via mijn telefoonspeaker afgespeeld en niet via de speakers van mijn auto. Het afspelen van muziek via Bluetooth werkt dan weer wel via de speakers van mijn auto.

Ik heb afgezien van het opnieuw verbinden etc ook nog geprobeerd of het met een andere iPhone (met iOS 12.1) wel werkt (dit werkte ook niet) en met een andere USB kabel verbonden om te zien of het niet afspelen hier aan lag. Ook dit was niet het geval.

Hebben jullie nog andere ideeen? Voor de update werkte het allemaal wel (al gebruikte ik de hotspotfunctie niet regelmatig maar leek mij nu met RTTI wel nuttig).

Bedankt alvast.
Wat bij mij perfect werkt is:

IPhone instellen op personal hotspot. (Settings- Personal Hotspot- switch naar rechts).
En dan in de auto onder settings, communicatie en dan internet via Bluetooth, en natuurlijk gewoon je GSM verbinden via BT.
Je kan je telefoon laden met een kabel, maar dan mag je niet de aansluiting gebruiken met het witte randje.
Als je het witte randje gebruikt, dan kan je enkel Carplay gebruiken.

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17:26
TweakTweet schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:03:
Weet iemand hoe je bij de nieuwe XC60 kan instellen dat je de spiegels in z'n achteruit naar beneden kan klappen als je op R of L klikt? Op onze V60 kon dit in de instellingen zodat je de stoeprand beter zag bij het parkeren bijvoorbeeld.

Dat zit ergens onder de settings, ik dacht onder mycar.
Je kan daar kiezen of je links, rechts beiden of niks laat zakken, althans toch in mijn V90.

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:27
TweakTweet schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:03:

Dat kan als je elektrisch verstelbare stoelen met geheugen hebt (blz. 176 van de handleiding B) ).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-10 15:00

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

And the word is out. De XC40 wordt de kleinste Volvo die straks te krijgen is:
De laatste Volvo met deze carrosserievorm, de V40, komt niet meer terug als laag klepkontje. De Volvo V40-opvolger zal ‘meer van deze tijd’ zijn. Meer als een BMW X2, een SUV-coupé. Hij zal iets groter worden dan de XC40, die met de BMW X1 concurreert.

‘We zullen geen vervanger maken voor de Volvo V40, we moeten creatiever zijn dan dat’, zegt Lex Kerssemakers, Volvo’s Senior Vice President.
https://topgear.nl/autonieuws/volvo-stopt-met-de-hatchback/

Tenzij er natuurlijk een nieuw model onder gezet gaat worden.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 27-01-2019 09:31 (64%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Filmpjuuuuuuh!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:36
Best netjes gerepareerd. Maar daar zou ik dus nooit meer in willen rijden......

• Tortelli
  • Laatst online: 18:28

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Zat voor de grap ff te kijken naar de Volvo V60 T8, die is nog niet leverbaar volgens mij officieel?.

Begrijp ik uit de reacties hier nu goed, dat de Hybrides een kleinere brandstof tank hebben (50L)?. Dat doet niet veel goed voor de range, maybe dat je er gemiddeld een 1:13 mee rij op langere stukken?.

Tortelli wijzigde deze reactie 27-01-2019 18:25 (50%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Tortelli te configureren. Tankinhoud is makkelijk te vinden: https://ipaper.ipapercms.dk/Volvocars/NL/V60NLnl/?page=82
Meer dan de T5.

PcDealer wijzigde deze reactie 27-01-2019 18:47 (6%)

• Tortelli

Tortelli

@PcDealer i see, voor het geld (had met de configurator zitten spelen) een erg leuke auto, ben alleen bang dat hij voor de mij de sportievere inslag zal missen. De Polestar versie (waar wat journalisten mee hebben mogen rijden, die blijkt een behoorlijk aangepast onderstel te hebben) zal wel een flink stuk duurder zijn ben ik bang voor.

Zie (met een prijsverschil van €1000) ook geen reden om een T6 te kopen, meer pk's is altijd beter :D.

Tortelli wijzigde deze reactie 27-01-2019 19:06 (7%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:26
loeberce schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:32:
Best netjes gerepareerd. Maar daar zou ik dus nooit meer in willen rijden......
Inderdaad. alle sterkte is er echt wel uit. Gewoon alle kromme zooi even rechttrekken is voor het oog prima, maar een minimale klap en het schiet zo weer in de vorm net na de crash...

Je zal dit maar kopen :X

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Tortelli schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:24:
Dat doet niet veel goed voor de range, maybe dat je er gemiddeld een 1:13 mee rij op langere stukken?.
Hoe kom je daar bij?
http://www.werkelijkverbr...-119638-3502-2018-40.aspx

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
Bij 300km per dag moet je meer af gaan op een T6 die aan het begin en einde van de rit nog wat elektronische hulp en dan is 1:13 een prima resultaat.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

1:16 volgens echte tankcijfers @jadjong.
T6 doet 1:10,86.

PcDealer wijzigde deze reactie 27-01-2019 23:36 (60%)

• Ypuh
Vandaag voor het eerst de tank van mijn S40 1.8 benzine leeggereden. Viel me op dat het lampje al begon te branden toen de boordcomputer nog ruim 150km aangaf. Uiteindelijk tot zo'n 60km resterend gereden en viel me op dat de benzinemeter toen allang diep in het rode stond. Na 595km ging er 46L in voor zover mij bekend een 55L tank, oftwel ik zou nog zo'n 120km kunnen rijden (9L x 13km)?

Op het Volvo forum las ik ook al een paar mensen die het lampje en de benzinemeter wel erg pessimistisch vinden en zelfs wanneer de BC op '--' staat nog 70km konden rijden.

Hebben meer mensen hier ervaring met een s40/v50 benzine en hoeveel km rijden jullie ongeveer op een tank voordat je naar de pomp gaat?

• PdeBie
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Toevallig nog meer mensen hier bij wie vanochtend de standverwarming niet via de app ingeschakeld kon worden? :(

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2

• Blasterxp
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is om in een Volvo S60 2.4t aut uit 2002 het temperatuur regelpaneel te vervangen van twee losse temp instellingen naar een paneel met climaatcontrole?

Het viel mij op dat het instellen van de losse temperatuur in het huidige paneel niet de 'waterkranen' bedient, maar een signaaltje stuurt naar de auto. Als het climaatcontrole paneel een temperatuur afhankelijk signaal stuurt; heb ik vrij eenvoudig climate controle.

Ik merk dat handmatig temperatuur instellen, maar wel per kant (rijder en bijrijder) gescheiden best irritant is.

Ik kan op de sloop zo'n paneel scoren, ik was benieuwd of het past in mijn auto.

• fivepack
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21:20
@PdeBie , ja hier ook. Kreeg een melding dat de server niet bereikbaar was. Mij rittenlogboek was ook ineens leeg.

• PdeBie
  • Niet online
fivepack schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:24:
@PdeBie , ja hier ook. Kreeg een melding dat de server niet bereikbaar was. Mij rittenlogboek was ook ineens leeg.
Ah, lag het niet aan mij dus. Sneeuwt het een keer in Nederland en heeft de standkachel dus nut, doet dat stomme ding het niet 8)7 |:(

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blasterxp schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:06:
Weet iemand of het mogelijk is om in een Volvo S60 2.4t aut uit 2002 het temperatuur regelpaneel te vervangen van twee losse temp instellingen naar een paneel met climaatcontrole?

Het viel mij op dat het instellen van de losse temperatuur in het huidige paneel niet de 'waterkranen' bedient, maar een signaaltje stuurt naar de auto. Als het climaatcontrole paneel een temperatuur afhankelijk signaal stuurt; heb ik vrij eenvoudig climate controle.

Ik merk dat handmatig temperatuur instellen, maar wel per kant (rijder en bijrijder) gescheiden best irritant is.

Ik kan op de sloop zo'n paneel scoren, ik was benieuwd of het past in mijn auto.
Euhm, je hebt al climate control. Je stelt de temperatuur in, en daar regelt de CC op af. Tenminste, ik neem aan dat je het paneel hebt met de draaiknopjes met temperatuur instelling

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Tortelli

Tortelli

De T8 is nog helemaal niet leverbaar toch, of rijdt die al echt rond ondertussen?.

• Blasterxp
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:20:
[...]

Euhm, je hebt al climate control.
Nee, helaas niet. Ik kan de fan snelheid instellen, en per kant 'warm of koud'. Geen temperatuur. Ik zou een temperatuur instellen graag willen (tevens eentje die ook reageert op de buitentemperatuur).

• Chocovla
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:38
PdeBie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:00:
Toevallig nog meer mensen hier bij wie vanochtend de standverwarming niet via de app ingeschakeld kon worden? :(
Deed bij mij vanochtend ook wat wonky inderdaad. Sowieso werkte de app niet helemaal lekker. Daarom snel naar buiten gerend, standkachel aan en weer verder met het ontbijt en de kids :+

"Better ask questions before you shoot"

• PdeBie
  • Niet online
Chocovla schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:27:
[...]

Deed bij mij vanochtend ook wat wonky inderdaad. Sowieso werkte de app niet helemaal lekker. Daarom snel naar buiten gerend, standkachel aan en weer verder met het ontbijt en de kids :+
Helaas staat de auto bij mij iets verder van het huis af, waardoor 'even snel naar buiten rennen' niet echt een optie is :+

Daarom vind ik de app juist zo handig.

Moet hij het alleen wel doen 8)7

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Blasterxp schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:23:
[...]

Nee, helaas niet. Ik kan de fan snelheid instellen, en per kant 'warm of koud'. Geen temperatuur. Ik zou een temperatuur instellen graag willen (tevens eentje die ook reageert op de buitentemperatuur).
Ok, je omschrijving was wat onduidelijk. Ik verwacht niet dat je zomaar een climate control werkend kan inbouwen. Je zult sowieso software moeten inladen als het überhaupt zou werken

• ybos
Zoals sommige misschien nog weten heb ik een V70 uit 2001.
Zijn er meer mensen met het euvel dat hij achterlichten vreet :?
In dikke 20.000km al 2 setjes van de bovenste lampen moeten vervangen. Opzich niet zo'n probleem maar die fittingen zitten op een onmogelijke plaats dat je je pols bijna breekt bij het monteren :X

Maar eens kijken of er een led vervanger op te snorren is.

ybos wijzigde deze reactie 02-02-2019 13:38 (8%)

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:15

Bonswah85

Koffie!

ybos schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:38:
In dikke 20.000km al 2 setjes van de bovenste lampen moeten vervangen. Opzich niet zo'n probleem maar die fittingen zitten op een onmogelijke plaats dat je je pols bijna breekt bij het monteren :X

Tijdens de +- 110.000km die ik er in deze generatie V70 op heb zitten (2001 en 2007) heb ik welgeteld 1x achterlicht en 1x knipperlicht vervangen, niet eens aan dezelfde kant. In mijn huidige heb ik zelfs nog nooit een lampje hoeven te vervangen. (reeds 62.000km verder)

Dat die fittingen kut zijn kan ik beamen, je kunt je beter door een kat laten aanvallen.....

Bonswah85 wijzigde deze reactie 02-02-2019 13:53 (5%)

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-10 09:10
Tortelli schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:24:
Begrijp ik uit de reacties hier nu goed, dat de Hybrides een kleinere brandstof tank hebben (50L)?.
Mijn V60 heeft maar 45 liter en dat heeft puur te maken met het gewicht voor de wegenbelasting in Nederland (bij 50 liter zou ie net in de volgende schaal zitten).

Vast ook wel met de nieuwe auto's, los van de beschikbare ruimte, zo zijn gedaan.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:09
Ballebek schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:00:
[...]

Mijn V60 heeft maar 45 liter en dat heeft puur te maken met het gewicht voor de wegenbelasting in Nederland (bij 50 liter zou ie net in de volgende schaal zitten).

Vast ook wel met de nieuwe auto's, los van de beschikbare ruimte, zo zijn gedaan.
Mijn V60 (diesel) had een 65 liter tank, volgens mij. Heerlijk weinig tanken.
Ik heb nu een stuk kleinere tank, en een benzine (T4). Sta 1,5 a 2x per week bij het tankstation helaas. Niet echt mijn hobby.
Heb tientallen jaren met diesel gereden, dit is mijn eerste benzine (lease) in jaren.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23-10 15:00

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

rinkel schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:54:
[...]

Mijn V60 (diesel) had een 65 liter tank, volgens mij. Heerlijk weinig tanken.
Ik heb nu een stuk kleinere tank, en een benzine (T4). Sta 1,5 a 2x per week bij het tankstation helaas. Niet echt mijn hobby.
Heb tientallen jaren met diesel gereden, dit is mijn eerste benzine (lease) in jaren.
Huh? Mijn S60 T4 heeft 67 liter bij zich (ook 2x/week tankstation, dat terzijde)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

ybos schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:38:

Grote kans dat het komt door een (kleine) lekkage. Geen mini-gaatje in je achterlicht ofzo? :P En toevallig vooral lampendefecten na een bezoek aan de wasstraat of flinke regenbuien? :P

Volvotips.com

• rinkel
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:09
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:44:
[...]

Huh? Mijn S60 T4 heeft 67 liter bij zich (ook 2x/week tankstation, dat terzijde)
Ik heb nu geen V60 meer, maar een XC40, die heeft 54 liter

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 22:03
Ypuh schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:43:
Vandaag voor het eerst de tank van mijn S40 1.8 benzine leeggereden. Viel me op dat het lampje al begon te branden toen de boordcomputer nog ruim 150km aangaf. Uiteindelijk tot zo'n 60km resterend gereden en viel me op dat de benzinemeter toen allang diep in het rode stond. Na 595km ging er 46L in voor zover mij bekend een 55L tank, oftwel ik zou nog zo'n 120km kunnen rijden (9L x 13km)?

Op het Volvo forum las ik ook al een paar mensen die het lampje en de benzinemeter wel erg pessimistisch vinden en zelfs wanneer de BC op '--' staat nog 70km konden rijden.

Hebben meer mensen hier ervaring met een s40/v50 benzine en hoeveel km rijden jullie ongeveer op een tank voordat je naar de pomp gaat?
Misschien is dit een Volvo-trekje. Mijn V70 uit 2009 heeft een 70L tank, maar bij nog 7L resterend geeft hij al --- aan. Heb ook al van sommigen vernomen dat er zelfs nog iets meer dan 70L in moet passen, maar zo dapper ben ik nog niet geweest.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

benchMarc schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:27:
[...]
Heb ook al van sommigen vernomen dat er zelfs nog iets meer dan 70L in moet passen, maar zo dapper ben ik nog niet geweest.
Vulslang ook vullen, scheelt zeker 3 liter :)

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-02 00:04
benchMarc schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:27:
[...]

Misschien is dit een Volvo-trekje. Mijn V70 uit 2009 heeft een 70L tank, maar bij nog 7L resterend geeft hij al --- aan. Heb ook al van sommigen vernomen dat er zelfs nog iets meer dan 70L in moet passen, maar zo dapper ben ik nog niet geweest.
Mijn oude S40 1.6 uit 97 begint inmiddels al vreemde trekjes te vertonen :+
Laatste keer dat ik mijn tank tot de rand vol maakte was ergens in midden december 2018 (nu nog als ik de tanknaald mag geloven ca 30 liter over)
Benzinemeter gaat van vol naar 40L, dan weer naar rand vol, dan weer richting 40L, naaar 20L om terug te gaan naar 30 liter enz.
allemaal intervallen van rond de 200km, soms oom bij lange afstanden tussen de 200 en 250km.
denk dat mijn tankvlotter aan het oplossen is na 22 jaar dienst :+

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

:9~

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19:46

Gri77ie

Ja en ? Dus ?

Zijn er Tweakers hier die ervaring hebben met het D3 blok welke in een XC60 ligt ?

Ben benieuwd of dit blok voldoende is voor een XC60.

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gri77ie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 01:37:
Zijn er Tweakers hier die ervaring hebben met het D3 blok welke in een XC60 ligt ?

https://www.volvocars.com.../xc/xc60/momentum#engines
Denk het wel, anders niet configureerbaar.

Je hebt het hier over persoonlijke voorkeur/smaak.

PcDealer wijzigde deze reactie 04-02-2019 01:39 (6%)

• Aight!
  • Laatst online: 23:05

Aight!

'A toy robot...'

Te koop CANON EF 70-200 F/4 : https://tweakers.net/aanbod/1937148/canon-ef-70-200mm-f-4l-usm.html

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:59
PcDealer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 01:39:
[...]

https://www.volvocars.com.../xc/xc60/momentum#engines
Denk het wel, anders niet configureerbaar.

Je hebt het hier over persoonlijke voorkeur/smaak.
De vraag is of mensen daadwerkelijk nog wel een D3 handgeschakeld willen. Het is hierbij ook een SUV en voor dat geld kan er wel een automaat vanaf. En die is er pas vanaf de D4.

• Baroe
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09-04 09:56
Gisteren wat plaatjes geschoten van de (voor mij dan) "nieuwe" auto. Ben er zelf erg content mee.

• timmie271

Bedoel je hiermee de nieuwe XC60? Zo ja dan zou ik kiezen voor een D4. De D3 is eigenlijk al te klein voor een V90 en S90 waar ik ook een paar keer mee gereden heb. De D4 is ook geen powerkanon, maar je komt zoveel malen soepeler mee met het verkeer ten opzichte van een D3.

• Dev0o
  • Registratie: maart 2018
  • Niet online

Dev0o

AC, ACC, PC2, DCS

Vanochtend heb ik bij het achteruit inparkeren een (klein) gat in de rechter achterlampunit van mijn V70 ('2010) gereden. Wie kent een goed adres, bij voorkeur online, voor tweedehands Volvo onderdelen?

i7,GTX2070,16Gb,3x24",Rift-s,TM300,FanatecCSLelite

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dev0o schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:05:
Wie kent een goed adres, bij voorkeur online, voor tweedehands Volvo onderdelen?
Autorima moet je wel kennen als Volvist.

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 23:18

Ik heb in beide proefgereden. Met een D3 kom je best redelijk weg vanuit stilstand, maar vondt vooral op de snelweg de D4 tijdens inhaalacties veel adequater, en zijn dus zelf voor een D4 gegaan. Ik geloof dat D3/D4 in de basis hetzelfde blok is, maar heeft de D4 een dubbele turbo.

• DanielvdMark
  • Laatst online: 22:08
DanielvdMark schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 22:14:
Hi, ik heb een probleem wat lijkt op die van Tommy12. Ik heb een Volvo V60 uit 2014 met het Sensus systeem (met het wereldbolletje). Ik kon daarmee door middel van bluetooth gebruik maken van het internet via mijn telefoon (iPhone X iOS 12.1.3). Afgelopen maandag heeft mijn dealer de software geupdate zodat er ook real time verkeersinformatie via internet beschikbaar is. Echter heb ik nu de volgende problemen:

ik kan geen verbinding meer maken met mijn telefoon. Zowel verbinden via Bluetooth als Wifi heeft tot gevolg dat het icoontje rechtsboven in het Sensus scherm blijft 'ronddraaien':

- Bij gebruik van Wifi geeft mijn iPhone wel aan dat personal hotspot gebruikt wordt, echter als ik dan op het wereldbolletje druk en naar 'apps' toe ga, blijft er op het scherm staan dat er geprobeerd wordt verbinding te maken. Hier komt geen einde aan;
- Via Bluetooth valt de verbinding met personal hotspot steeds weg (volgens mijn telefoon). Het icoontje rechtsboven blijft ronddraaien om het na een tijdje op te geven. Ook via de 'apps' blijf ik de melding zien dat er verbinding gemaakt wordt (dit resulteert na een tijd tot een foutmelding).

Ik heb alles naar fabrieksinstellingen gereset (in de hoop dat dit het oplost) maar dit heeft niet gewerkt. Ik heb mijn telefoon meerdere malen verwijderd en opnieuw verbonden. Ik heb de verbinding zowel opgestart vanuit de telefoon zelf als vanuit de auto. Het werkt beide niet.

Nu heb ik ook nog een ander issue. Ik verbind mijn telefoon altijd via USB met de auto en kon dan via "media" - iPod mijn apple music speellijsten benaderen en dit werd in de auto afgespeeld. Sinds de update werkt dit ook niet meer. Ik kan de speellijsten wel benaderen maar als ik op afspelen klik, wordt de muziek via mijn telefoonspeaker afgespeeld en niet via de speakers van mijn auto. Het afspelen van muziek via Bluetooth werkt dan weer wel via de speakers van mijn auto.

Ik heb afgezien van het opnieuw verbinden etc ook nog geprobeerd of het met een andere iPhone (met iOS 12.1) wel werkt (dit werkte ook niet) en met een andere USB kabel verbonden om te zien of het niet afspelen hier aan lag. Ook dit was niet het geval.

Hebben jullie nog andere ideeen? Voor de update werkte het allemaal wel (al gebruikte ik de hotspotfunctie niet regelmatig maar leek mij nu met RTTI wel nuttig).

Bedankt alvast.
Het heeft even geduurd maar het probleem is vandaag verholpen door de dealer. Er bleek nog een software update gedaan te moeten worden omdat na de eerste software update de internetcertificaten verlopen waren. Na deze 2e update werkt alles weer zoals het zou moeten.

• Gri77ie
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 19:46

Gri77ie

Ja en ? Dus ?

renegrunn schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:20:
[...]

Ik heb in beide proefgereden. Met een D3 kom je best redelijk weg vanuit stilstand, maar vondt vooral op de snelweg de D4 tijdens inhaalacties veel adequater, en zijn dus zelf voor een D4 gegaan. Ik geloof dat D3/D4 in de basis hetzelfde blok is, maar heeft de D4 een dubbele turbo.
Thanx ! Ga ik langzaam eens kijken wat zoiets mag kosten...

Asus Rog B350-F, Ryzen 2700X, 16 Gb, Asus ROG 1070 Ti

• ybos
Baroe schreef op maandag 4 februari 2019 @ 09:00:
Gisteren wat plaatjes geschoten van de (voor mij dan) "nieuwe" auto. Ben er zelf erg content mee.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Youngtimer :? Ziet er nog heel knap uit!

Mag ik vragen wat je betaald hebt :?

• timmie271
Gri77ie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:12:
[...]

Thanx ! Ga ik langzaam eens kijken wat zoiets mag kosten...
Welk model/bouwjaar zoek je? Dat was mij nog niet helemaal duidelijk. Niet dat het mijn mening over de D3 zal veranderen :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag is mijn knipperlichtprobleem weer terug. Nog maar even aankijken. Ik zeg nog steeds bekabeling vervangen.

• Xecuter NL
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-10 10:06
Mijn XC40 heeft 2 euvels waarvoor deze naar de garage gaat volgende week. Nu 6K km's in gereden.

- bestuurders stoel kraakt als een oude taxi zetel
- na standkachel gebruikt te hebben schokt te auto de eerste 500 meter alsof de benzine toevoer niet lekker gaat

Benieuwd hoe snel ze dit kunnen oplossen. Hebben meerdere hier misschien last van en een oplossing?

• Baroe
ybos schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:05:
[...]

Youngtimer :? Ziet er nog heel knap uit!

Mag ik vragen wat je betaald hebt :?
Thanks! Zal binnenkort eens foto's maken van het interieur (ziet er ook net zo gaaf uit _/-\o_ ).

Heb je net de prijs toegestuurd via pm.

Mijn plan is om deze V70 compleet ERST om te bouwen. Eind februari ontvang ik de Grill van ERST _/-\o_

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Baroe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Mijn plan is om deze V70 compleet ERST om te bouwen. Eind februari ontvang ik de Grill van ERST _/-\o_
https://www.erst.ne.jp/jp/ :?

https://www.erst.ne.jp/jp/lineup/v70_00_04/ :9~

PcDealer wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:45 (9%)

• Baroe

• PdeBie
  • Niet online
Wat betreft de velgen en verlaging zeg ik ja, maar de rest????

• Mannekino
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-10 09:44
PdeBie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:23:
Wat betreft de velgen en verlaging zeg ik ja, maar de rest????
Mist inderdaad nog racing stripes.

• .je
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-10 11:44
Ik rij tegenwoordig rond in een Volvo V40 Cross Country (zoals op dit plaatje). Het is een T3 variant met nog fabrieksgarantie.

Ik zag dat er in Naarden-Bussum een bedrijf is die volvo's kan tunen. Zo zal mijn T3 naar bijv een T4 kunnen worden getild (het is immers dezelfde motor, maar dan "begrenst").

Iemand enige ervaring wat dit met de fabrieksgarantie gaat doen? Kan het overigens zo zijn dat de tuning terug wordt gedraaid wanneer men bijvoorbeeld een software update pusht naar mijn auto?

• timmie271
.je schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:39:
Ik rij tegenwoordig rond in een Volvo V40 Cross Country (zoals op dit plaatje). Het is een T3 variant met nog fabrieksgarantie.

Ik zag dat er in Naarden-Bussum een bedrijf is die volvo's kan tunen. Zo zal mijn T3 naar bijv een T4 kunnen worden getild (het is immers dezelfde motor, maar dan "begrenst").

Iemand enige ervaring wat dit met de fabrieksgarantie gaat doen? Kan het overigens zo zijn dat de tuning terug wordt gedraaid wanneer men bijvoorbeeld een software update pusht naar mijn auto?
Je hebt gelijk dat het dezelfde motor is. Echter zit het anders in elkaar door de turbo's (of was dat alleen met diesel? 8)7 ) in ieder geval. Weet niet hoe lang je nog garantie hebt, maar anders zou ik er even mee wachten. Wat betreft software updates: geef dit alsjeblieft aan als je nog bij een dealer je onderhoud doet (ook bij reguliere bedrijven trouwens). Zodra service 2.0 geladen word dan zal de tuning verdwijnen ;)

• PdeBie
  • Niet online
Bij Rica kan je ook een soort van computertje tussen je motor en autocomputer krijgen. Dan behoudt je de tuning altijd.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik begrijp altijd dat DE Volvotuner van Nederland Volvotune in Elst is. Die kennen de verschillende motoren van haver tot gort en geven ook eerlijk aan als tuning niets oplevert.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Baroe
Mannekino schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:29:
[...]

Mist inderdaad nog racing stripes.
Ziet er allemaal toch nog redelijk normaal uit? Persoonlijk gaan de velgen mij weer iets te ver... :9

• Ypuh
PdeBie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:07:
Bij Rica kan je ook een soort van computertje tussen je motor en autocomputer krijgen. Dan behoudt je de tuning altijd.
Dat is een powerbox, maar volgens mij zijn de meningen daarover nogal verdeeld. Het werkt, maar heeft ook een aantal nadelen als ik de verhalen mag geloven (geen idee wat precies).

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:48

Harrie

NederVlaming

Ypuh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:37:
[...]

Dat is een powerbox, maar volgens mij zijn de meningen daarover nogal verdeeld. Het werkt, maar heeft ook een aantal nadelen als ik de verhalen mag geloven (geen idee wat precies).
Ze verkopen ook een iSoftloader, waarmee je de ECU zelf kan programmeren. Dus ook opnieuw na service denk ik. En ook terug naar origineel voor je hem binnen brengt. Zo vaak als je wilt.

Vraag me af of je dan ook meerdere dezelfde auto's kan doen eigenlijk, dat zal wel niet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vraag je dealer om een Polestar tuning. Zo behoudt je jouw garantie.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Baroe schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Thanks! Zal binnenkort eens foto's maken van het interieur (ziet er ook net zo gaaf uit _/-\o_ ).

Heb je net de prijs toegestuurd via pm.

Poah, dik hoor. Dat spul is echt best wel duur :P
Alleen jammer dat je geen 2.5T/T5 hebt O-)

-tom-562 wijzigde deze reactie 06-02-2019 19:04 (6%)

• jadjong
timmie271 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:00:
[...]

Je hebt gelijk dat het dezelfde motor is. Echter zit het anders in elkaar door de turbo's (of was dat alleen met diesel? 8)7 ) in ieder geval.
T3&T4 op basis van 1.6 motor zijn hetzelfde, voor de V40 zijn de T4&T5 op basis van 2.0(Ford) ook hetzelfde. Andere modellen met 2.0 VEA blok zijn voor T3/T4 hetzelfde, T5 heeft andere turbo en T6 heeft naast een andere turbo ook nog een supercharger/compressor voor de lagere toerentallen.

• PdeBie
  • Niet online
Harrie schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:49:
[...]

Ze verkopen ook een iSoftloader, waarmee je de ECU zelf kan programmeren. Dus ook opnieuw na service denk ik. En ook terug naar origineel voor je hem binnen brengt. Zo vaak als je wilt.

Vraag me af of je dan ook meerdere dezelfde auto's kan doen eigenlijk, dat zal wel niet.
Die bedoelde ik ja :)

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:02

Wok

Dakloos...

Baroe schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:55:
[...]

zoals hieronder moet ie gaan worden, alleen dan in het zilver >:)

[Afbeelding]
In dat geval wil ik je huidige (Orestes) velgen graag overnemen voor onder mijn S60 :)

In Memoriam: Tijn Kolsteren (2010-2017) :'(
LAK door Tijn - Doneer aan Stichting Semmy!
D90 | 18-105/3.5-5.6 VR | 30/1.4 | 70-200/2.8

• timmie271
jadjong schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:15:
[...]

T3&T4 op basis van 1.6 motor zijn hetzelfde, voor de V40 zijn de T4&T5 op basis van 2.0(Ford) ook hetzelfde. Andere modellen met 2.0 VEA blok zijn voor T3/T4 hetzelfde, T5 heeft andere turbo en T6 heeft naast een andere turbo ook nog een supercharger/compressor voor de lagere toerentallen.
En om het nog makkelijker te maken. De laatste motoren van de V40 zijn 2.0 blokken bij een handbak en 1.5 blokken bij een automaat. Hierbij is alleen het verschil dat de slaghoogte anders is. De boring is hetzelfde.

• bzzzt
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23-10 15:41
PcDealer schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:42:
[...]

Vraag je dealer om een Polestar tuning. Zo behoudt je jouw garantie.
Je hebt er alleen weinig aan met een T3. Kreeg een tijd geleden een dealer 'aanbieding' om mijn T3 te laten tunen (kostte rond de 700 euro). Enige wat er aangepast wordt is dat je langer power hebt bij optrekken. Koppel en verbruik blijven gelijk; andere tuners claimen daar wel verbetering. Heb het maar laten zitten; ik trek niet vaak genoeg in z'n 2 door naar 90 :)

• Dracula
  • Laatst online: 23-10 11:31

Dracula

The Count of Transylvania

Is er een manier om er achter te komen wat voor uitvoering een volvo is met alleen het kenteken?

Krijg een optie voor een leasewagen (voorloop) maar ben benieuwt wat er in zit.

• Baroe
Wok schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:35:
[...]

In dat geval wil ik je huidige (Orestes) velgen graag overnemen voor onder mijn S60 :)
Als ik ze weg doe ben je de eerste die een PM krijgt van mij ;)

• Baroe
-tom-562 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:03:
[...]

Poah, dik hoor. Dat spul is echt best wel duur :P
Alleen jammer dat je geen 2.5T/T5 hebt O-)
Een 2.5T/T5 was ook leuk geweest maar ik rij nog redelijk wat kilometers (zowel prive als werk).

Daarentegen, als alles goed gaat staat hier volgend jaar zomer een 2003-2011 Ford Crown Victoria Police Interceptor voor de deur (Ik weet Amerikaanse sloep, plastic en wat nog meer) maar mijn hart ligt stiekem toch wel bij Amerikaanse (foute) auto's :9

• jadjong
Dracula schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:40:
Is er een manier om er achter te komen wat voor uitvoering een volvo is met alleen het kenteken?

Krijg een optie voor een leasewagen (voorloop) maar ben benieuwt wat er in zit.
Garage die in kan loggen op VIDA computersysteem.

• Screamer2003
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-02 00:04
Baroe schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Een 2.5T/T5 was ook leuk geweest maar ik rij nog redelijk wat kilometers (zowel prive als werk).

Daarentegen, als alles goed gaat staat hier volgend jaar zomer een 2003-2011 Ford Crown Victoria Police Interceptor voor de deur (Ik weet Amerikaanse sloep, plastic en wat nog meer) maar mijn hart ligt stiekem toch wel bij Amerikaanse (foute) auto's :9
heb nog diverse spul voor opbouw van US politieuitvoering zoals strobes, wigwag en zwaailichtbalk (NYPD versie) en traffic advisor balk.
Weet niet of je de unit hebt om een middenconsole in te bouwen, heb die bracket eventueel nog liggen inclusief duncindonuts cupholder.
Gaat dan wel ten koste van je asbak onder aan de console.
kun je de aansturing van sirene en strobes/zwaailichten mee aansturen.
Politieradio is helaas defect (zender/ontvanger) maar daar heb je in Nederland toch geen ontvangst mee :P

En niks fout aan een Crown Vic, beter als dat europees troep dat het niet eens 5 jaar zonder problemen volhoud :+
Full-Size panther platvorm is het beste. De Vic is ook de laatste achterwiel aangedreven ford met Body on frame princiepe.
en de 4.6 is betrouwbaar als het maar kan.
alleen de 4W70R automaat, ook bekend als AOD-E ''kan'' problemen geven, zorg ervoor dat je MerconV ATF gebruikt en niet een ander zooi dat erop lijkt. (ervaring).

Had een Grand Marquis (luxer zusje van de vic) maar op wat exterieurdelen zelfde voertuig.
Maar toch zou ik zelf of weer voor een Mercury Grand Marquis gaan, of Mercury Marouder met zijn 5.4 V8 blok. en als je de sport hebt handgeschakeld 8)
amper te vinden in de EU....tenzij grijs import van US of de emiraten :F

Voor mij is de S80 toch het meest dichtbijkomende formaat auto die van Europees standaard de US markt dichtst bij komt. zeker de ouder versie

• Dracula
  • Laatst online: 23-10 11:31

Dracula

The Count of Transylvania

jadjong schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:04:
[...]

Garage die in kan loggen op VIDA computersysteem.
Thanks, heb de info al gevonden.

• Baroe
Screamer2003 schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:32:
[...]

heb nog diverse spul voor opbouw van US politieuitvoering zoals strobes, wigwag en zwaailichtbalk (NYPD versie) en traffic advisor balk.
Weet niet of je de unit hebt om een middenconsole in te bouwen, heb die bracket eventueel nog liggen inclusief duncindonuts cupholder.
Gaat dan wel ten koste van je asbak onder aan de console.
kun je de aansturing van sirene en strobes/zwaailichten mee aansturen.
Politieradio is helaas defect (zender/ontvanger) maar daar heb je in Nederland toch geen ontvangst mee :P

En niks fout aan een Crown Vic, beter als dat europees troep dat het niet eens 5 jaar zonder problemen volhoud :+
Full-Size panther platvorm is het beste. De Vic is ook de laatste achterwiel aangedreven ford met Body on frame princiepe.
en de 4.6 is betrouwbaar als het maar kan.
alleen de 4W70R automaat, ook bekend als AOD-E ''kan'' problemen geven, zorg ervoor dat je MerconV ATF gebruikt en niet een ander zooi dat erop lijkt. (ervaring).

Had een Grand Marquis (luxer zusje van de vic) maar op wat exterieurdelen zelfde voertuig.
Maar toch zou ik zelf of weer voor een Mercury Grand Marquis gaan, of Mercury Marouder met zijn 5.4 V8 blok. en als je de sport hebt handgeschakeld 8)
amper te vinden in de EU....tenzij grijs import van US of de emiraten :F

Voor mij is de S80 toch het meest dichtbijkomende formaat auto die van Europees standaard de US markt dichtst bij komt. zeker de ouder versie
Kijk aan nog een liefhebber, bedankt voor je aanbod! _/-\o_ Heb het genoteerd.

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-10 17:11
Hallo,

Ik heb een vraag. Na behoorlijk wat problemen met mijn Mazda 6 GT-M uit 2014 (Gekocht met 14.000km, nu 136.000km erop zitten), met een 2.2 175PK Dieselmotor automaat, ben ik van plan een Volvo V60 uit 2018 aan te schaffen met ook 15.000km.

Het gaat om een D4 Auttomaat Inscription. Bij Mazda gaf de monteur aan dat de V60 een probleem auto zou zijn, en dat de D4, net als in de V90 veel problemen zou hebben.

Nu had ik bij de Mazda de afgelopen 35.000km een gereviseerde motor nodig ivm te zachte nokkenassen (garantie) een nieuwe tubo (deels garantie ivm de slijtage van de nokkenassen) en deze week een druksensor in de uitlaat (weer een reparatie van 1100 euro....) kapot. Dus geen idee wat ik met de uitspraken van deze monteur moet.

Kunnen jullie mij eens de ervaringen delen met een D4 motorblok, liefst in combinatie van de nieuwe V60?

• Landon
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:59
De D4 is gewoon een solide blok, die hetzelfde is als zowel de D2 als D3 maar dan met een dubbele turbo. D2 heeft een kleine, D3 een grotere en D4 twee.

Weet niet waar de monteur dat vandaan haalt, misschien wilt die niet klooien aan Volvo's?

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-08 21:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Raikkonen_WC schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 15:35:
Hallo,

Ik heb een vraag. Na behoorlijk wat problemen met mijn Mazda 6 GT-M uit 2014 (Gekocht met 14.000km, nu 136.000km erop zitten), met een 2.2 175PK Dieselmotor automaat, ben ik van plan een Volvo V60 uit 2018 aan te schaffen met ook 15.000km.

Het gaat om een D4 Auttomaat Inscription. Bij Mazda gaf de monteur aan dat de V60 een probleem auto zou zijn, en dat de D4, net als in de V90 veel problemen zou hebben.

Nu had ik bij de Mazda de afgelopen 35.000km een gereviseerde motor nodig ivm te zachte nokkenassen (garantie) een nieuwe tubo (deels garantie ivm de slijtage van de nokkenassen) en deze week een druksensor in de uitlaat (weer een reparatie van 1100 euro....) kapot. Dus geen idee wat ik met de uitspraken van deze monteur moet.

Kunnen jullie mij eens de ervaringen delen met een D4 motorblok, liefst in combinatie van de nieuwe V60?
Ik zie hier veel V60 in de werkplaats voorbij komen met problemen. Maar daar zit geen D4 bij.
Het zijn de V60 hybrides met problemen (aircopomp)

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• Raikkonen_WC
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23-10 17:11
Goed om te horen. Heb vandaag de proefrit gehad en deze beviel echt super! Met een beetje geluk ben ik begin Maart de eigenaar van een Volvo D4 Inscription uit 2018 met 17.000km op de teller :-)

• timmie271
Zondagskindje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:40:
[...]

Ik zie hier veel V60 in de werkplaats voorbij komen met problemen. Maar daar zit geen D4 bij.
Het zijn de V60 hybrides met problemen (aircopomp)
Hier gaat het om de nieuwe generatie. Die aircopompen zijn van de oude generatie. Als het goed is is daar nu ook de laatste serie aircopompen van in omloop, deze zouden geen problemen meer moeten krijgen :)

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:34
Iemand toevallig ervaring met het trekken van een paardentrailer achter een V40 van 2014? Is een D2 voldoende of toch kijken naar een D4?
Volgens de cijfertjes mag een D2 het trekken (klein paard + trailer max 1100 kg) en het zal voor kleine stukjes in de omgeving zijn, hooguit 1x per maand.

[ www.sterlingimitations.com ]

• Tylen
  • Laatst online: 21:30

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Lord Sheep schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:15:
Iemand toevallig ervaring met het trekken van een paardentrailer achter een V40 van 2014? Is een D2 voldoende of toch kijken naar een D4?
Volgens de cijfertjes mag een D2 het trekken (klein paard + trailer max 1100 kg) en het zal voor kleine stukjes in de omgeving zijn, hooguit 1x per maand.
Wat staat er op het kanteken van de pardentrailer? Ik bedoel het maximale gewich wat daar opstaat moet je mee rekenen. Niet wat hij fysiek weegt inclusief paard.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Lord Sheep
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:34
Tylen schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:27:
Wat staat er op het kanteken van de pardentrailer? Ik bedoel het maximale gewich wat daar opstaat moet je mee rekenen. Niet wat hij fysiek weegt inclusief paard.
Dat is max 1350 kg

[ www.sterlingimitations.com ]

• BartW
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22:56
Tylen schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:27:
[...]

Dit is onjuist. Het daadwerkelijke gewicht van de aanhanger inclusief lading moet lager zijn dan wat de maximale te trekken massa volgens het kentekenbewijs van het trekkende voertuig mag zijn. Zie bijvoorbeeld deze bron.

• HerZon
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:32
Lord Sheep schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:15:
Als dat de D2 met een 2L blok is, kan ik je zeggen dat het geen enkel probleem is.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 01:44

franssie

Save the albatross

BartW schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:47:
[...]

Dit is onjuist. Het daadwerkelijke gewicht van de aanhanger inclusief lading moet lager zijn dan wat de maximale te trekken massa volgens het kentekenbewijs van het trekkende voertuig mag zijn. Zie bijvoorbeeld deze bron.
Dit is ook onjuist.
Alleen als jullie beide opmerkingen gecombineerd worden is het wel juist.
Dus TMM trailer moet achter de wagen mogen hangen EN het daadwerkelijk gewicht mag niet groter zijn dan de TMM. Zonder E achter B komt daar nog bij dat TMM trekkend voertuig + TMM aanhanger <3500KG moet zijn.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Tylen
  • Laatst online: 21:30

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

BartW schreef op zondag 10 februari 2019 @ 09:47:
[...]

Hoezo is dat onjuist? We moeten eerst weten wat die waarde is. Vervolgens kijk je wat de auto max mag trekken. Daarnaast heb je nog een max van 3500kilo etc.

A wise man once said: 'Work is not a place."

Pagina: 1 ... 92 ... 103 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True